[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 126 Laatste
Acties:
  • 615.302 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-10 14:41

Lagune

Its time for warp

haha, had ik ook gedaan, "aim by moving the controller" uit, heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik had direct de controller sensors uitgezet, maar heb ze daarna juist weer aangezet. Ik richt voornamelijk met het pookje, maar fine-tune dat door gebruik te maken van de sensor in de pro controller, vind dat heel natuurlijk aanvoelen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Moddie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:11:
Even het forum doorgezocht, maar hier nog niemand kunnen vinden die last heeft van krassen door de dock.
Dat is toch wel iets dat mij flinke angst geeft, aangezien het is toch een nieuwe console en vindt dat flink risico van Nintendo.
Heb net als de meeste nu een screenprotector besteld maar dat duurt nog 2 dagen dus tot dan een brillendoekje erin doen(hopelijk is er nog geen kras op, al is die kans heeeeeel klein).
Maar wat is het effect van hitte op zo'n screenprotector eigenlijk, is het wel bubble resitant?
Voor de rest zit ik nu op werk alleen maar over Zelda te denken, dus daar zeker applaus voor!
Er zijn ook nog niet veel bronnen van mensen wie het echt overkomen is. De screenshot die ik zag, laat ook alleen krasjes zien buiten het gebruikte deel van het scherm, dus op de zwarte rand. Cosmetisch zou het jammer zijn, maar functioneel heb je er niet veel last van, lijkt me.
Zelf vind ik screen protectors overigens irritanter dan een klein krasje. :) (maar da's persoonijk)

Ik hoop natuurlijk dat de Switch een succes wordt. Het ziet er in elk geval qua hardware (op de joycon-issues na) beter uit dan de Wii U. En net als de eerste Wii geen rechtstreekse concurrent van Xbox en PS. De Wii nam ik inderdaad naast de Xbox vanwege de andere mogelijkheden. Hopelijk vinden meer mensen het switch-idee voldoende interessant. Het is minder 'schokkend' dan de wii-vernieuwingen indertijd mijns inziens. Nintendo zal er vast meer fantastische games voor maken; nu de andere game-makers nog..

Zelf ben ik nog enthousiast. Ook geen problemen met de joycons, dat helpt. Ik kan me voorstellen dat dat zwaar irritant is! (itt tot de krasjes, is dit probleem duidelijk een issue bij een aantal mensen)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-10 10:55
Ik heb steeds dat mijn linker joycon niet goed registreert wat ik doe waardoor Link soms door blijft lopen in 1 richting. Na een paar seconden is dat weer over, maar tis wel extreem irritant. :( Hopenlijk gaan ze dit nog fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-10 07:31

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Kaasje123 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:36:
Ik heb steeds dat mijn linker joycon niet goed registreert wat ik doe waardoor Link soms door blijft lopen in 1 richting. Na een paar seconden is dat weer over, maar tis wel extreem irritant. :( Hopenlijk gaan ze dit nog fixen.
Even gekopieerd van hierboven.
My system is up to date (2.0.0), and I've tried everything that anyone on here has mentioned, before finally getting frustrated and calling Nintendo myself.

When I talked to the tech, he told me I'd done everything they could possibly think of and that they would set me up with a repair. Knowing that the Switch does not have the capability to backup game save data to an SD card or any sort of cloud storage, I asked about the potential for data loss. The rep informed me that I should prepare to have a factory wiped console returned to me essentially. Having already sunk 18+ hours into Zelda this weekend, I decided to hold off for a little bit.

Then, about an hour later I was digging around the settings a bit and in System Settings> Controllers and Sensors I found something at the bottom that said "Disconnect Controllers" This seems to be more in depth than simply un-syncing and re-syncing. I tried it out, then fully power cycled the console (not just putting it to sleep) and I have been playing flawlessly for over an hour now without issue. Previously the left side of the joycon would unsync itself or disconnect every 3-5mins when the console was docked, or the left joystick would just have these crazy spasms and cause me to die (as if i needed any help!)

Anyway, sorry for the lengthy post. I'm just so relieved that this seems to be resolved for me and wanted to share with anyone who might benefit in this community!

[ Voor 4% gewijzigd door Wahloh op 06-03-2017 11:40 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-10 09:41

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Kaasje123 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:36:
Denk toch echt dat het een hardware probleem is.
Heb hier 2 sets con joy controllers.
Bij de ene set doet de linker het niet, en bij de andere set wel.
Beiden hebben dezelfde updates gehad.

vanavond even thuis proberen, na aanleiding van het bericht boven mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Smuggler op 06-03-2017 11:43 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Wahloh schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:39:
[...]

[...]
Hmm dat ziet er belovend uit. Dat ga ik vanavond wel even testen. Hoe zet ik de console helemaal uit? Want ik heb alleen een sleep modus in de opties. Moet je de powerbutton ingedrukt houden oid? Thx voor de tip in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Kaasje123 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:43:
[...]

Hmm dat ziet er belovend uit. Dat ga ik vanavond wel even testen. Hoe zet ik de console helemaal uit? Want ik heb alleen een sleep modus in de opties. Moet je de powerbutton ingedrukt houden oid? Thx voor de tip in ieder geval. :)
Geen idee of het werkt. Zelf heb ik geen problemen met mijn JoyCons maar als dit zou werken meld het hier dan even, weet de rest het ook meteen.

Uitzetten zal inderdaad gewoon de power-button ingedrukt houden zijn.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Wahloh schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:44:
[...]

Geen idee of het werkt. Zelf heb ik geen problemen met mijn JoyCons maar als dit zou werken meld het hier dan even, weet de rest het ook meteen.

Jep komt goed. Ik zal mijn bevinding delen. Als ik echter te weinig tijd heb om het goed te testen laat ik het antwoord nog even op zich wachten maar ik kom er hoe dan ook op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12
Wahloh schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:44:
[...]

power button ingedrukt houden geeft een extra menu met shutdown en reboot als optie

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Prulleman schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:48:
[...]

power button ingedrukt houden geeft een extra menu met shutdown en reboot als optie
Dan zou ik ook zeker Shutdown selecteren, reboot zal geen cold-start zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The #Miitomo Nintendo Switch Launch Promo is open! In-game items like stamps and T-shirts are up for grabs!

Info:

https://miitomo.com/en/collaboration/170303_switch/

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6Ogr1qWMAENeYy.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haroldso
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 10:36
Donstil schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:03:
[...]

Oké nee dus.

Hij verkoopt zeker maar of hij goed verkoopt weet nog helemaal niemand. Iets uitverkopen (hij is nog niet uitverkocht in Nederland) is natuurlijk maar afhankelijk van de geleverde hoeveelheid en die lijkt niet zo groot in Nederland.

Ik vind vooral de bewering over de Wii uit de dikke duim gezogen daar is het nog veel te vroeg voor.
Pff, altijd maar weer zo negatief! :( Als de Nintendo Switch je niet bevalt, verkoop hem dan, maar geef niet van die onzin negatieve antwoorden de hele tijd.

Er zijn veel mensen die de Nintendo Switch wel leuk vinden en van goede kwaliteit. Het is een hybride spelcomputer en die kan je niet vergelijken met andere consoles, omdat je die gewoon weg niet op verschillende manieren kan gebruiken. De Nintendo Switch kan dat wel.

[ Voor 27% gewijzigd door haroldso op 06-03-2017 12:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:10
Ik weet dat er ooit iemand zei dat de console zogenaamd niet aan kon zonder er naar toe te lopen. In docked mode kan ik hem gewoon opstarten door op de home toets te drukken en de console ging vanzelf aan :)

Weet niet of deze persoon nog meeleest maarja, dacht gooi het maar in hetdraadje. Wellicht meer mensen die deze functie zochten.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:55
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:33:
Buiten Tweakers om is het allemaal een stuk positiever over de Switch, op de gebruikelijke Sony users na dan.

Maar wat maakt het uit? Ondanks dat enkele zo ontzettend hun best doen om deze hybrideconsole naar beneden te praten verkoopt het ding als een tiet en is de naamsbekendheid inmiddels vrij groot.

Al die pogingen om het succes te bagataliseren werkten bij de Wii ook niet. De Switch zit op zo'n zelfde golf lijkt het.
Je hebt verkoopcijfers die wij niet hebben???

Veel fanboy gehalte hier. Laten we eerst maar eens een jaartje wachten voor we de eerste conclusies trekken. Ik gun Nintendo overigens het beste hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PradaBrada
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-07-2024
Wahloh schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:53:
[...]
1. Het is geschreven voordat hij zelf een Switch in zijn handen heeft gehad.
2. Hij gaat er vanuit dat Nintendo wil concurreren met de Xbox One en PS4. (Laten we even eerlijk zijn, de Nintendo Switch is een extra voor naast je "Main Platform" of voor tussendoor als je geen "Main Platform" hebt.)
3. Mobile Gaming wordt aangegrepen als een concurrent, dit is dan wel een concurrent maar mensen die op hun mobiel gamen en dit voldoende vinden gaan geen Handheld kopen. Maar voor iemand die mobiel gamed is de Switch wel het enige (vergelijkbare) alternatief, dit lijkt mij dus alleen maar positief waar ze langzaam gebruikers vanaf kunnen snoepen.

4-ish. Dit is debatable maar in vergelijking tussen de Xbox One en PS4 waar je een extra controller bij krijgt, de Switch wordt ook met twee controllers geleverd waarmee je met twee personen Mario Kart, Bomberman, Snipperclips en waarschijnlijk nog vele andere games kunt spelen.
1. Niet strikt noodzakelijk voor de meeste punten, omdat men ook kan varen op vooroordelen alleen. Dit doet iedereen als ze beslissen dat bijv de PS4 controller niet fijn is in vergelijking met een Xbox controller, dat elke FIFA een rehash is of dat een CoD campaign bij voorbaat zuigt.

De Switch is niet zodanig anders dat dergelijke vergelijkbare normale vooroordelen bij voorbaat een hoge waarschijnlijkheid hebben om volledig inaccuraat te zijn in vergelijking met na het systeem te hebben gebruikt; men heeft immers al voldoende ervaring met zowel consoles als handhelds om dergelijke aannames met enige accuratesse te kunnen maken, bovendien zijn er volop videoreviews om een goede schatting te maken.

Het daadwerkelijk gebruiken van het systeem, mits er geen grote onverwachte bugs of problemen zijn, zal alleen de oorspronkelijke mening (matig) versterken of verzwakken.

2. Ongeacht alle marketingpraat en gelul over filosofie van gaming, is er een ding duidelijk: Nintendo is een bedrijf dat game hardware en software maakt en die ook wil verkopen, ze zijn onderdeel van de gamingindustrie en dus de facto concurrenten van MS en Sony.

3. Mogelijk een punt, het verschil is dat het apparaat nl. een mobiel voor de meesten noodzakelijk altijd bij hen is, in de broekzak past en meestal een dag op een volle acculading overleeft, terwijl de Switch bijkomend is, niet in broekzakken past en het hooguit resp. 3 uur bij console games en 6 uur bij mobile level games overleeft.

4. De JC zijn leuk maar nauwelijks echte volwaardige controllers. Natuurlijk zullen ze voldoende zijn voor veel games, maar dit is alleen mits deze games naar de limitaties van de JC zijn geconstrueerd en geoptimaliseerd; dit is mogelijk een ernstig nadeel, vergelijkbaar met de grote massa aan gefaalde Wii 'experimenten' en het draagt ook bij aan het reeds bestaande fenomeen dat dit schrikwekkend werkt voor de meeste ontwikkelaars, bovenop de beperkte rekenkracht die er is voor hun titels.
We gaat het allemaal zien in de toekomst. Deze artikelen vind ik altijd erg "laat ik mijn mening in een artikel plaatsen zodat ik later kan zeggen, ik wist het toen al" en erg diepgaand onderzoek is er ook niet gedaan.
We gaan het inderdaad zien. Dergelijke artikelen worden meestal geschreven door analisten en gelezen door investeerders. De hoeveelheid onderzoek is voldoende om een beoogde predictie te kunnen maken.
Prulleman schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:07:
[...]
Maar ik denk dat de groep die geen game pc, geen xbox of geen PS heeft een betere doelgroep vormt voor de switch. Mensen, gezinnen die een wii hebben staan die aan vervanging toe is, die niet zoveel geven om shooters en dat soort games, lekker mulitplayer co-op/battle/race games op de bank of nu ook op een random andere locatie!

De vraag is alleen of deze groep zoveel geld eraan uit wil geven, dat kan nog weleens het grootste punt worden, ik ben van mening dat de prijs van de switch nog best redelijk is (losse accessoires daar gelaten). maar de drempel kan wel te hoog zijn voor een casual handheld/console
Dat is inderdaad de hamvraag; ik ga ervanuit dat de meeste van de non-gamers die destijds een Wii aanschaften, inmiddels al minstens een tablet hebben en daar voorlopig nog zoet mee zijn.

De Switch zal het gok ik voornamelijk hebben van gamers. Daarmee moeten ze putten uit bestaande gamers zowel binnen en buiten hun fanbase.

Vooral de actieve jongere generatie, die vrijwel nooit op de bank zit en veel buitenuren maakt, kan mogelijk het beslissend verschil maken voor Nintendo; hierom zijn prijspositionering en zoveel mogelijk mainstream 3rd party non-shovelware contentaanbod (zonder te grote beperkingen of te extreme kernveranderingen in contentervaring) vrijwel bepalend voor massale adoptie.

Lenovo Yoga Book Windows | Samsung Galaxy S8 Arctic Silver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er is trouwens een browser aanwezig op het systeem. Deze is te bereiken door je DNS aan te passen en met een wifi-netwerk met login portal te gaan. De browser ondersteunt h264, maar streamen via YT/Netflix lukt niet. (Logisch ook, volgens mij blaas je je console op als je 4K stream forceert)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BftQ4WC.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:25
[...]

[...]
Benieuwd of dit oplossing biedt.
LOL, je moet dus in een lege ruimte zitten met de Switch en een TV? Het meest vreemde vind ik dat het altijd de linker is en bij mij echt nooit de rechter.
Ik ga er zelf niet aan sleutelen, Nintendo mag ervoor zorgen dat het wordt opgelost.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:40:
Er is trouwens een browser aanwezig op het systeem. Deze is te bereiken door je DNS aan te passen en met een wifi-netwerk met login portal te gaan. De browser ondersteunt h264, maar streamen via YT/Netflix lukt niet. (Logisch ook, volgens mij blaas je je console op als je 4K stream forceert)

[afbeelding]
Het verbaast me niet en ik verwacht ook wel dat dit nog toegevoegd gaat worden in de toekomst qua functionaliteit. Time will tell. In ieder geval goed om te weten dat mensen vanalles proberen en erachter komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:04
Sommige docks zijn ook scheef, vandaar ook soms de krassen :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6j5vFRu.jpg

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soldier wolf
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-09 08:57

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat een tof apparaat. Echt genoten van de eerste dagen met Zelda en Snipperclips.
Geen enkel probleem met de joycon ervaren tot nu toe, hoop dat dat zo blijft.

Gekocht als normale TV-console, maar al paar keer gehad dat ik in handheld verder kon omdat er op de TV gekeken moest worden, ideaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

PradaBrada schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:40:
[...]

1. Niet strikt noodzakelijk voor de meeste punten, omdat men ook kan varen op vooroordelen alleen. Dit doet iedereen als ze beslissen dat bijv de PS4 controller niet fijn is in vergelijking met een Xbox controller, dat elke FIFA een rehash is of dat een CoD campaign bij voorbaat zuigt.

De Switch is niet zodanig anders dat dergelijke vergelijkbare normale vooroordelen bij voorbaat een hoge waarschijnlijkheid hebben om volledig inaccuraat te zijn in vergelijking met na het systeem te hebben gebruikt; men heeft immers al voldoende ervaring met zowel consoles als handhelds om dergelijke aannames met enige accuratesse te kunnen maken, bovendien zijn er volop videoreviews om een goede schatting te maken.

Het daadwerkelijk gebruiken van het systeem, mits er geen grote onverwachte bugs of problemen zijn, zal alleen de oorspronkelijke mening (matig) versterken of verzwakken.

[...]
Als je een dergelijk artikel schrijft waarin je een analyse probeert uit te voeren die accuraat is voor je lezers dan is er geen ruimte voor vooroordelen. Als die er wel in zitten is je analyse al meteen gefaald.
[...]

2. Ongeacht alle marketingpraat en gelul over filosofie van gaming, is er een ding duidelijk: Nintendo is een bedrijf dat game hardware en software maakt en die ook wil verkopen, ze zijn onderdeel van de gamingindustrie en dus de facto concurrenten van MS en Sony.

[...]
Concurrenten zijn in een industrie wil niet zeggen dat de Nintendo Switch ingezet wordt als een directe concurrent van een al bestaand artikel.
[...]

3. Mogelijk een punt, het verschil is dat het apparaat nl. een mobiel voor de meesten noodzakelijk altijd bij hen is, in de broekzak past en meestal een dag op een volle acculading overleeft, terwijl de Switch bijkomend is, niet in broekzakken past en het hooguit resp. 3 uur bij console games en 6 uur bij mobile level games overleeft.

[...]
Hier neem je alleen de accu-capaciteit mee. Hoe zit het met de besturing van games? Ik ben niet de enige die het vreselijk vind om spellen te spelen door middel van onscreen-controls. Daarnaast heeft de Switch ook de mogelijkheid om mobiel te gamen met meerdere personen door middel van de (kleine) JoyCons, dat heeft zeker toegevoegde waarde.
[...]

4. De JC zijn leuk maar nauwelijks echte volwaardige controllers. Natuurlijk zullen ze voldoende zijn voor veel games, maar dit is alleen mits deze games naar de limitaties van de JC zijn geconstrueerd en geoptimaliseerd; dit is mogelijk een ernstig nadeel, vergelijkbaar met de grote massa aan gefaalde Wii 'experimenten' en het draagt ook bij aan het reeds bestaande fenomeen dat dit schrikwekkend werkt voor de meeste ontwikkelaars, bovenop de beperkte rekenkracht die er is voor hun titels.

[...]
Had er al bij gezet dat het vierde punt debatable was dus akkoord. Om mobiel en multiplayer te spelen zijn de JoyCons wel juist weer handig.
[...]

We gaan het inderdaad zien. Dergelijke artikelen worden meestal geschreven door analisten en gelezen door investeerders. De hoeveelheid onderzoek is voldoende om een beoogde predictie te kunnen maken.

[...]
Heb je het artikel gelezen? Dit is niet door een analist geschreven. Het bevat nauwelijks onderbouwing of harde cijfers, lachwekkend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

m0nk

16-09-2003 15.15

CyBeRSPiN schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:03:
Wat een tof apparaat. Echt genoten van de eerste dagen met Zelda en Snipperclips.
Geen enkel probleem met de joycon ervaren tot nu toe, hoop dat dat zo blijft.

Gekocht als normale TV-console, maar al paar keer gehad dat ik in handheld verder kon omdat er op de TV gekeken moest worden, ideaal :)
+1 En dat is precies waarom ik ook echt blij ben met dit apparaat. Zelf ondervind ik ook geen problemen overigens.. :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:47
Op dit moment heb ik in de Switch nog een 32GB uSD kaart zitten. Het lijkt erop dat het totaal niet mogelijk is om spellen op de externe kaart te installeren. De vraag is dan natuurlijk, wat is het nut van dat geheugen als het buiten video en foto niet gebruikt wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Prulleman schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:13:
ik heb de plastic protector die bij het simpele 20 euro hoesje zat zonder moeite erop kunnen plakken. ik vraag me trouwens wel af hoe groot de problemen zijn met de krassen van het dock, volgens mij moet je echt lomp doen om met de dock krassen te veroorzaken
Volgens mij ook...

Ik zag gisteren wel iets slims op Reddit, daar had iemand met dubbelzijdig plakband een stuk van het beschermhoesje waarin het dock in de doos zat over die "rails" geplakt. Dat werkt blijkbaar goed. Ik vind het zelf niet nodig, ik doe gewoon voorzichtig. Heb ook geen screen protector, zo'n ding vind ik altijd vervelender dan krassen zelf. :X

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haroldso
Arunia schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:17:
Op dit moment heb ik in de Switch nog een 32GB uSD kaart zitten. Het lijkt erop dat het totaal niet mogelijk is om spellen op de externe kaart te installeren. De vraag is dan natuurlijk, wat is het nut van dat geheugen als het buiten video en foto niet gebruikt wordt?
Ik had mijn 64GB MicroSD kaart er vanaf het begin in zitten en al de spelen heeft hij netjes op mijn MicroSD kaart geïnstalleerd. Het interne geheugen van de Nintendo Switch is nog helemaal leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Hoe werkt het precies bij een 4 speler spel als Bomberman? Hoeveel controllers moet ik er dan bijkopen?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
haroldso schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:32:
[...]

Ik had mijn 64GB MicroSD kaart er vanaf het begin in zitten en al de spelen heeft hij netjes op mijn MicroSD kaart geïnstalleerd. Het interne geheugen van de Nintendo Switch is nog helemaal leeg.
Vaag, na de installatie van Fast RMX de kaart erin gedaan en hij mikt nog steeds alles intern. Maar eens uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

YoshiBignose schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:37:
Hoe werkt het precies bij een 4 speler spel als Bomberman? Hoeveel controllers moet ik er dan bijkopen?
Een setje JoyCons erbij kopen voor Bomberman. Voor andere four-player games ligt dat natuurlijk volledig aan de hoeveelheid knoppen die je nodig hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door Wahloh op 06-03-2017 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit hangt af van het spel.

Je kan met vier spelers spelen als je 2 sets Joy-Con hebt. (1 per speler)
Of met vier sets Joy-Con (2 per speler)
of met vier Pro Controllers (1 per speler)

Of een mengsel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kun je trouwens een game card naar SD kopieren? Zodat je niet hoeft te wisselen tussen game cards.
Zal wel niet om piraterij tegen te gaan.. Maar nu is dus het dilemma: fysieke games zijn goedkoper maar moet je wisselen, gedownloadde content is duurder maar is wel gebruiksvriendeljiker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@CyBeRSPiN Nee, dat is niet mogelijk. Anders zou je een spel kunnen installeren en dan de card doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
Arunia schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:37:
[...]

Vaag, na de installatie van Fast RMX de kaart erin gedaan en hij mikt nog steeds alles intern. Maar eens uitzoeken.
Ik had hem voor de update in de Nintendo Switch zitten. Had er nog niets op geïnstalleerd. Misschien dat hij dan de MicroSD kaart als standaard ziet. Maar goed, er zou eigenlijk een setting moeten zijn dat je dat als nog in een later stadium zou kunnen doen en dat alles dan van intern naar extern wordt gekopieerd. Ik denk dat het er wel eraan zit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
4 player Bomberman is met 2 sets joycons te spelen, net zoals snipperclips en Fast RMX

Fast RMX speelt trouwens met een volledige controller (dubbele joycon) wel beter dan met een enkele, de schouderknoppen zijn wat lastig te bereiken op de een enkele joycon (ook met strap) en de boost zit achter de stick press. Snipperclips is een stuk makkelijker met een enkele jc te spelen, puur omdat de snelheid (vaak) van minder belang is)

Ik denk dat de meeste eigen local multiplayer titels wel met een enkele JC gespeeld kunnen worden, dat is namelijk wel een beetje het selling point van de switch, jc's eraf en met zijn 2en spelen

[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 06-03-2017 13:46 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Laatst online: 23-10 13:27
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:38:
[...]

Dit hangt af van het spel.

Je kan met vier spelers spelen als je 2 sets Joy-Con hebt. (1 per speler)
Of met vier sets Joy-Con (2 per speler)
of met vier Pro Controllers (1 per speler)

Of een mengsel :)
Was het niet mogelijk om met acht man te spelen?

Of was dit alleen bij de Wii U smash zo...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Kashika schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:46:
[...]

Bomberman kan inderdaad met 8 spelers gespeeld worden. http://www.nintendo.nl/Ga...-1174603.html#gameDetails

[ Voor 13% gewijzigd door Wahloh op 06-03-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
NMe schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:21:
[...]

Volgens mij ook...

Ik zag gisteren wel iets slims op Reddit, daar had iemand met dubbelzijdig plakband een stuk van het beschermhoesje waarin het dock in de doos zat over die "rails" geplakt. Dat werkt blijkbaar goed. Ik vind het zelf niet nodig, ik doe gewoon voorzichtig. Heb ook geen screen protector, zo'n ding vind ik altijd vervelender dan krassen zelf. :X
\Ik heb ook krassen en dat is niet zozeer lomp, maar om enigzins zonder haperingen te kunnen spelen (joycon issue) staat mijn switch IN mijn TV meubel. Hierdoor moet ik mijn switch er enigzins schuin in schuiven. waardoor deze tegen de zijkant aan schuurt en zo komen er krassen. Ik ga nog even kijken of ik een stukje zelfklevend vilt kan vinden en dan ga ik die er op plakken.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kashika schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:46:
[...]

Jup 8 spelers zijn ook mogelijk.

Bij MarioKart, Fast RMX en Splatoon kan je zelfs 8 Switches via WiFi/LAN aan elkaar koppelen om zo multiplayer te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:18
Lanithro schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:50:
[...]

\Ik heb ook krassen en dat is niet zozeer lomp, maar om enigzins zonder haperingen te kunnen spelen (joycon issue) staat mijn switch IN mijn TV meubel. Hierdoor moet ik mijn switch er enigzins schuin in schuiven. waardoor deze tegen de zijkant aan schuurt en zo komen er krassen. Ik ga nog even kijken of ik een stukje zelfklevend vilt kan vinden en dan ga ik die er op plakken.
Vilt is niet zo slim, hier blijft heel makkelijk stof en dergelijke in hangen en dat gaat juist krassen. Je kunt beter een microvezel doekje (bijv. brillenpoetsdoekje) gebruiken hiervoor.

[ Voor 0% gewijzigd door guysp op 06-03-2017 13:52 . Reden: tikfoutje ]

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moddie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
Das knap spreken over first week sales als het pas 3 dagen uit is.. Al zijn ze niet de enige die zo raporteren, uiteindelijk geeft de eerste maand (of half jaar) een beter idee van de uiteindelijke stuwkracht van de switch. Al gokt Nintendo denk ik op een flinke kerstboost net als bij de 3DS in de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:54
Zijn er nog Wii U-gebruikers met hun ervaringen? Ziet het er echt veel mooier uit of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
guysp schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:52:
[...]

Vilt is niet zo slim, hier blijft heel makkelijk stof en dergelijke in hangen en dat gaat juist krassen. Je kunt beter een microvezel doekje (bijv. brillenpoetsdoekje) gebruiken hiervoor.
Ik ga op zoek naar dubbelzijdig plakband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
haroldso schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:18:
[...]

Pff, altijd maar weer zo negatief! :( Als de Nintendo Switch je niet bevalt, verkoop hem dan, maar geef niet van die onzin negatieve antwoorden de hele tijd.

Er zijn veel mensen die de Nintendo Switch wel leuk vinden en van goede kwaliteit. Het is een hybride spelcomputer en die kan je niet vergelijken met andere consoles, omdat je die gewoon weg niet op verschillende manieren kan gebruiken. De Nintendo Switch kan dat wel.
Voor een discussie heb je twee meningen nodig, daardoor kan het zomaar zijn dat een mening niet past bij je eigen mening. Daar is helaas niets aan te doen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Moddie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:54:
[...]
Das knap spreken over first week sales als het pas 3 dagen uit is.. Al zijn ze niet de enige die zo raporteren, uiteindelijk geeft de eerste maand (of half jaar) een beter idee van de uiteindelijke stuwkracht van de switch. Al gokt Nintendo denk ik op een flinke kerstboost net als bij de 3DS in de tijd
3 dagen uit voor de consument.
De producten worden eerst ingekocht door de winkels en dat zijn dan de cijfers die gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Laatst online: 23-10 13:27
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:51:
[...]

Jup 8 spelers zijn ook mogelijk.

Bij MarioKart, Fast RMX en Splatoon kan je zelfs 8 Switches via WiFi/LAN aan elkaar koppelen om zo multiplayer te spelen.
Ja dat had ik gelezen. Wist niet zeker of je ook 8 joycons kon verbinden met bepaalde games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:52
Lanithro schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:57:
[...]

Ik ga op zoek naar dubbelzijdig plakband.
Gaat denk ik niet passen, microvezel doekje + plakband is te dik. Het knelpunt zit bij de rubbers dus ik neem aan dat daar de krassen ontstaan. Is niet genoeg ruimte voor om daar nog 2 lagen op te plakken.

Bovendien gaat in microvezel doekjes ook vuil zitten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-10 00:37
Sir_Hendro schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:02:
[...]

Via system settings op je home screen vind je bij TV output een optie die volgens dit kan oplossen.

Auto turn on Switch if TV is on: On / Off.

Misschien helpt het om dit uit te zetten.
Helpt allemaal helaas niet. Als ik de switch uit Dock haal gebeurd er niets vreemds maar zodra switch erin zit springt gewoon spontaan naar HDMI 4. Ook op de tv de CEC/AnyNet opties uit. Mag niet baten... dit is wel erg vervelend want het lijkt erop dat ik dus de switch niet in Dock moet zetten als ik tv/xbox of ps4 gebruik.... dikke Rukzooi dit!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-10 21:02
Moddie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:54:
[...]

Ik vraag me dan af: hoeveel Switches waren er beschikbaar in de UK voor de launch. Misschien waren dat er maar/wel 80.000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Phusebox schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:01:
[...]

Gaat denk ik niet passen, microvezel doekje + plakband is te dik. Het knelpunt zit bij de rubbers dus ik neem aan dat daar de krassen ontstaan. Is niet genoeg ruimte voor om daar nog 2 lagen op te plakken.

Bovendien gaat in microvezel doekjes ook vuil zitten.
Moet volgens mij wel lukken. Ik heb genoeg speling aan de bovenkant om daar een dun microvezel doekje op te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
haroldso schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:44:
[...]

Ik had hem voor de update in de Nintendo Switch zitten. Had er nog niets op geïnstalleerd. Misschien dat hij dan de MicroSD kaart als standaard ziet. Maar goed, er zou eigenlijk een setting moeten zijn dat je dat als nog in een later stadium zou kunnen doen en dat alles dan van intern naar extern wordt gekopieerd. Ik denk dat het er wel eraan zit te komen.
Volgens internet zou het na de update mogelijk moeten zijn om zelf te kiezen waar iets komt te staan en zelfs nog achteraf verplaatst moeten kunnen worden, maar er gebeurd helemaal niets. Sterker nog, alleen screenshots staan op de SD. Wellicht verkeerd bestandssysteem? Geen idee eigenlijk of dat het kan zijn. Heb er voor zover niets mee gedaan behalve uit de verpakking en dan in de Switch steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-10 09:29
cypress3d schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:01:
[...]

Helpt allemaal helaas niet. Als ik de switch uit Dock haal gebeurd er niets vreemds maar zodra switch erin zit springt gewoon spontaan naar HDMI 4. Ook op de tv de CEC/AnyNet opties uit. Mag niet baten... dit is wel erg vervelend want het lijkt erop dat ik dus de switch niet in Dock moet zetten als ik tv/xbox of ps4 gebruik.... dikke Rukzooi dit!
Ik heb gelukkig nergens last van maar je bent in ieder geval niet de enige die dit heeft. Ik denk dat dit in de nabije toekomst wel gepatched zal worden, maar tot die tijd zou ik als ik jou was de Switch niet in de slaapstand zetten maar helemaal uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:52
Lanithro schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:06:
[...]

Moet volgens mij wel lukken. Ik heb genoeg speling aan de bovenkant om daar een dun microvezel doekje op te plakken.
Bij mij niet, heb ik misschien zo'n scheef dock.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Eén van de betere reviews:

YouTube: NINTENDO SWITCH - A PC Gamer's Perspective

De review komt van een Nintendo fanboy: conclusie is een gaaf apparaat, met helaas een paar punten die echt beter uitgewerkt had kunnen worden.

[ Voor 12% gewijzigd door outlandos op 06-03-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
cypress3d schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:01:
[...]

Als je de switch in slaapstand zet voordat je hem docked dan gaat hij alleen opladen! Let wel op dat je niet daarna de controllers nog erop schuift, dan gaat hij aan.
outlandos schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:24:
Eén van de betere reviews:

De review komt van een Nintendo fanboy: conclusie is een gaaf apparaat, met helaas een paar punten die echt beter uitgewerkt had kunnen worden.
Review ook gezien, maar het commentaar op de controller is puur eigen preference. Het filmpje doet geloven dat de controllers niet fatsoenlijk zijn en je de pro controller moet kopen. Ik heb anders volledig relaxed de afgelopen dagen gewoon met de joycons los zelda zitten spelen.

[ Voor 34% gewijzigd door guysp op 06-03-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-10 23:51
Blijf het lastig vinden wanneer dat ding nu aan het opladen is en wat is Sleep mode?

Ik zet nu telkens de switch uit en plaats deze dan in het dock, neem aan dat hij dan aan het opladen is? Stel ik zet hem in sleep mode (zonder dock) wat is het voordeel? Opstarttijd vond ik niet noemenswaardig langzaam dat ik dat zou willen versnellen ten kosten van batterijduur (de sleep stand).

Zag trouwens ook dat de switch niet uit kan worden gezet vanaf dockingstand de optie om hem dan uit te schakelen is niet zichtbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
ls789 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:40:
Blijf het lastig vinden wanneer dat ding nu aan het opladen is en wat is Sleep mode?

Ik zet nu telkens de switch uit en plaats deze dan in het dock, neem aan dat hij dan aan het opladen is? Stel ik zet hem in sleep mode (zonder dock) wat is het voordeel? Opstarttijd vond ik niet noemenswaardig langzaam dat ik dat zou willen versnellen ten kosten van batterijduur (de sleep stand).

Zag trouwens ook dat de switch niet uit kan worden gezet vanaf dockingstand de optie om hem dan uit te schakelen is niet zichtbaar :(
Sleepmode is slaapstand, standby zeg maar. Alles blijft in het systeem geladen maar wat niet nodig is wordt uit gezet. Zodra je hem weer uit de slaapstand haalt, door op home of aan/uit te klikken, kun je direct verder waar je was.

Als je hem in je dock plaatst is hij altijd aan het opladen, als je de lader hebt aangesloten aan de dock uiteraard.

Over het uitschakelen kan ik niks zeggen vanuit de dock, dit heb ik niet geprobeerd. Maar heb je de aan/uit-knop langere tijd ingedrukt gehouden? Dan krijg je als het goed is een menu waar reboot/shutdown in zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smuggler
  • Laatst online: 26-10 09:41

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

[...]

[...]
Dit heeft mijn problemen met de con joy links opgelost :D.
Bedankt!.
Vanavond een lange test doen :D.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Laatst online: 20:33
Is een topic voor Switch cases, hoesjes en andere bescherming een idee?

Helaas zijn deze ook al overal uitverkocht. Toch jammer want ik wilde morgen in de les game design (ik ben docent) mijn studenten even wat Zelda laten zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Laatst online: 22-10 23:51
guysp schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:44:
[...]

Sleepmode is slaapstand, standby zeg maar. Alles blijft in het systeem geladen maar wat niet nodig is wordt uit gezet. Zodra je hem weer uit de slaapstand haalt, door op home of aan/uit te klikken, kun je direct verder waar je was.

Als je hem in je dock plaatst is hij altijd aan het opladen, als je de lader hebt aangesloten aan de dock uiteraard.

Over het uitschakelen kan ik niks zeggen vanuit de dock, dit heb ik niet geprobeerd. Maar heb je de aan/uit-knop langere tijd ingedrukt gehouden? Dan krijg je als het goed is een menu waar reboot/shutdown in zit.
ah tuurlijk! Ik probeer het via de controller maar dat gaat helaas niet. Jammer dat dat niet kan vanaf de controller af (moet ik opstaan >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
ls789 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:48:
[...]

ah tuurlijk! Ik probeer het via de controller maar dat gaat helaas niet. Jammer dat dat niet kan vanaf de controller af (moet ik opstaan >:) )
Klopt wel, maar zelf zet ik de switch alleen in slaapstand, kan ik lekker snel weer verder spelen. Als hij in de dock staat wordt hij toch opgeladen dus dan is slaapstand geen probleem. Alleen als ik hem buiten de dock langere tijd niet gebruik zal ik hem uitzetten (bijvoorbeeld als ik hem meeneem op reis en niet onderweg ga spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Paar vragen waar ik op internet niet zo snel een antwoord op kon vinden:
- Hoewel niet officieel ondersteund, kon je op de Wii U de USB netwerk adapter van de Wii aansluiten zodat je het bedraad netwerk kon gebruiken i.p.v. Wi-Fi. Werkt de Wii netwerk adapter ook als je hem op de Switch dock aansluit?
- Kan je de Charge Grip ook bedraad aansluiten op een PC via USB en werkt deze dan als generieke USB controller?
- Kan je de Pro Controller bedraad aansluiten op een PC via USB en werkt deze dan als generieke USB controller?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

ari3 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:52:
- Hoewel niet officieel ondersteund, kon je op de Wii U de USB netwerk adapter van de Wii aansluiten zodat je het bedraad netwerk kon gebruiken i.p.v. Wi-Fi. Werkt de Wii netwerk adapter ook als je hem op de Switch dock aansluit?
- Kan je de Charge Grip ook bedraad aansluiten op een PC via USB en werkt deze dan als generieke USB controller?
- Kan je de Pro Controller bedraad aansluiten op een PC via USB en werkt deze dan als generieke USB controller?
1. Ik heb gelezen dat de Netwerkadapter van de Wii U ook voor de Switch werkt. Zelf niet getest.

2. Volgens mij is de USB kabel aan een Charge Grip alleen om op te laden, het signaal gaat nog steeds via Bluetooth naar de Switch. Lijkt me dus niet dat je het op die manier kunt gebruiken voor je PC.

3. Hetzelfde als punt 2 maar je zou de Pro Controller wel via Bluetooth kunnen koppelen aan je PC. Welke games deze input vervolgens ondersteund? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan 'm aansluiten op de PC hij wordt idd ook herkent maar hij werkt verder niet. (Hij laadt zo wel op)
Hij werkt wel als je hem via Bluetooth op je PC aansluit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Laatst online: 24-10 13:51
1 - Ja, de Wii LAN adapter werkt ook voor de Switch.
2 - Nee. Er gaat geen communicatie over de USB-kabel, alles is BT. Ik weet niet of de Joycons worden gezien als controllers onder Windows.
3 - Nee. Je kunt de Pro wel aansluiten via BT en die werkt dan als een standaard DirectInput controller, maar de USB-kabel is alleen voor opladen. Je kunt niet opladen en spelen tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-10 22:12
Ik heb gisteren het geluid gewijzigd naar 5.1 in docked modus (staat standaard op stereo) en ik vond dat in Zelda niet bepaald mooi. Er zat een hoop echo in het geluid en met die vogeltjes werd dat heel snel, heel irritant.

Ik heb mijn switch via HDMI op mn TV aangesloten en de TV stuurt het audio signaal via RAC naar mijn receiver.

Iemand anders ervaring dat het 5.1 geluid slecht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
guysp schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:31:
[...]

Als je de switch in slaapstand zet voordat je hem docked dan gaat hij alleen opladen! Let wel op dat je niet daarna de controllers nog erop schuift, dan gaat hij aan.

[...]

Review ook gezien, maar het commentaar op de controller is puur eigen preference. Het filmpje doet geloven dat de controllers niet fatsoenlijk zijn en je de pro controller moet kopen. Ik heb anders volledig relaxed de afgelopen dagen gewoon met de joycons los zelda zitten spelen.
Ik heb ze helaas nog niet zelf mogen vast houden, maar de redenering dat het ongemakkelijk vasthoud vanwege die geforceerde symmetrie is niet ongegrond lijkt me.

Daarbij blijft het andere punt dat ze hebben eeuwig zonde: waarom geen booster in de dock waarmee je alles op 1080p met 60fps kan spelen. Dat moet anno 2017 toch niet te veel gevraagd zijn. Verder een leuk apparaatje hoor, dont het me wrong! Als ik geen Wii U had zou ik direct een Switch halen.

Voor degene die de review nog eens wil zien:

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 06-03-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Abom schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:23:
Ik heb gisteren het geluid gewijzigd naar 5.1 in docked modus (staat standaard op stereo) en ik vond dat in Zelda niet bepaald mooi. Er zat een hoop echo in het geluid en met die vogeltjes werd dat heel snel, heel irritant.

Ik heb mijn switch via HDMI op mn TV aangesloten en de TV stuurt het audio signaal via RCA naar mijn receiver.

nee, geen last van, heb de dock ook op een 5.1 set en ingesteld op "surround"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guysp
outlandos schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:28:
[...]

Ik heb ze helaas nog niet zelf mogen vast houden, maar de redenering dat het ongemakkelijk vasthoud vanwege die geforceerde symmetrie is niet ongegrond lijkt me.

Daarbij blijft het andere punt dat ze hebben eeuwig zonde: waarom geen booster in de dock waarmee je alles op 1080p met 60fps kan spelen. Dat moet anno 2017 toch niet te veel gevraagd zijn. Verder een leuk apparaatje hoor, dont het me wrong! Als ik geen Wii U had zou ik direct een Switch halen.

Voor degene die de review nog eens wil zien:

Over de controller blijf ik erbij dat het puur user preference is. Zelf heb ik vrij kleine handen en ben daarom erg blij met de joy cons, liggen lekker in de hand en als je ze los vasthoudt hoef je echt niet je hand te verschuiven. Zelf gebruik ik gewoon het midden van mijn duim voor de joystick terwijl ik nog knoppen kan indrukken met de top (dit lukt op andere controllers niet!).

Over de docking ben ik het enerzijds wel eens, want zelda had best 1080p op 60fps mogen zijn vs 900p op 30fps. Maar je moet wel beseffen dat zo een dock met extra processing makkelijk 100 euro aan de prijs had kunnen toevoegen, en voor 400 euro was ik niet zo snel gegaan.
Ik snap de punten maar sommige afwegingen zijn ook gemaakt vanuit het kosten plaatje, het moet betaalbaar blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn switch via HDMI op mn TV aangesloten en de TV stuurt het audio signaal via RCA naar mijn receiver.

Ik heb 'm direct op mijn 9.1 surround koptelefoon versterker aangesloten via HDMI en het geluid is super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Misschien moet ik de Switch ook maar rechtstreeks op mn receiver aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:45
Abom schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:35:
Misschien moet ik de Switch ook maar rechtstreeks op mn receiver aansluiten.
Gebruik je nu HDMI ARC van je TV om dit te doen? Daar heb ik met verschillende apparaten wat mindere ervaringen mee, via je receiver naar je TV werkt vaak beter voor 't geluid.
Heb wel eens 't gevoel gehad dat een "deel van de geluidsinformatie" verloren ging via de ARC hdmi gang van mijn TV. Sinds ik een receiver heb met HDMI (vorige was al 14 + jaar oud, en deze is alweer 2 jaar) en ik alles via daar laat lopen gaat 't niet meer fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
jbdeiman schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:44:
[...]

Gebruik je nu HDMI ARC van je TV om dit te doen? Daar heb ik met verschillende apparaten wat mindere ervaringen mee, via je receiver naar je TV werkt vaak beter voor 't geluid.
Heb wel eens 't gevoel gehad dat een "deel van de geluidsinformatie" verloren ging via de ARC hdmi gang van mijn TV. Sinds ik een receiver heb met HDMI (vorige was al 14 + jaar oud, en deze is alweer 2 jaar) en ik alles via daar laat lopen gaat 't niet meer fout.
Ik gebruik het ook met mijn Steam-link en dat werkt volgens mij prima, daar is het mij nog niet opgevallen.

Het is wel zo dat mijn TV geen DTS ondersteund, ook niet via ARC. PCM zou gewoon moeten werken...

[ Voor 7% gewijzigd door Abom op 06-03-2017 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 09:47
Even een reactie wat betreft het opladen van de Nintendo Switch via een externe batterij. Ik heb een 6000mah batterij en heb mijn Switch net met een USB-A naar -C kabel aan de oplader gehangen en ik moet zeggen dat het vlotjes gaat. Ik ben nu in +/- 20 minuten van 77% naar 94% gegaan in standby modus. Ik ben benieuwd wat het effect is als ik dit tijdens het spelen doe. Hij zal wel sneller leeg lopen dan hij oplaad, maar ik ben benieuwd met hoeveel ik de speeltijd kan verlengen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

thijsken schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:35:
Even een reactie wat betreft het opladen van de Nintendo Switch via een externe batterij. Ik heb een 6000mah batterij en heb mijn Switch net met een USB-A naar -C kabel aan de oplader gehangen en ik moet zeggen dat het vlotjes gaat. Ik ben nu in +/- 20 minuten van 77% naar 94% gegaan in standby modus. Ik ben benieuwd wat het effect is als ik dit tijdens het spelen doe. Hij zal wel sneller leeg lopen dan hij oplaad, maar ik ben benieuwd met hoeveel ik de speeltijd kan verlengen. :D
Ik gok 2x zo lang, aangezien de Switch zelf een 4310 mAh batterij heeft zou je die toch wel minstens 1x op moeten kunnen laden op die pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
CyBeRSPiN schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:37:
[...]

Ik gok 2x zo lang, aangezien de Switch zelf een 4310 mAh batterij heeft zou je die toch wel minstens 1x op moeten kunnen laden op die pack.
Dat is niet wat hij bedoeld. Hij heeft het er over dat zijn batterij vermoedelijk sneller leeg loopt dan oplaadt tijdens gamen. Dat denk ik ook maar ik denk dat je het toch wel een uurtje of anderhalf zou moeten kunnen rekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddha_
  • Laatst online: 15:03
Met mijn 21000 mAh powerbank kan ik tijdens het Zelda spelen de Switch gewoon opladen, denk dat ik 8-10 kan gamen op de Powerbank en accu van de Switch. Ideale reisvriend :)

De kabels van Ali zijn ruk...... heb nu een duurdere en die werkt wel goed. Kan met die kabel ook gewoon met een usb-A verloop op het lichtnet.

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Kaasje123 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:39:
[...]

Dat is niet wat hij bedoeld. Hij heeft het er over dat zijn batterij vermoedelijk sneller leeg loopt dan oplaadt tijdens gamen. Dat denk ik ook maar ik denk dat je het toch wel een uurtje of anderhalf zou moeten kunnen rekken. :)
Precies. Heeft dat trouwens negatief effect op de batterijstatus van mn switch? Als k m met minder spanningoplaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Buddha_ schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:48:
Met mijn 21000 mAh powerbank kan ik tijdens het Zelda spelen de Switch gewoon opladen, denk dat ik 8-10 kan gamen op de Powerbank en accu van de Switch. Ideale reisvriend :)

De kabels van Ali zijn ruk...... heb nu een duurdere en die werkt wel goed. Kan met die kabel ook gewoon met een usb-A verloop op het lichtnet.
Welke Powerbank is dat? Die ga ik direct aanschaffen _/-\o_ Ik reis me een hoedje door het jaar heen, ik wil spelen, ook onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
thijsken schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:50:
[...]

Precies. Heeft dat trouwens negatief effect op de batterijstatus van mn switch? Als k m met minder spanningoplaad
Nee het gaat alleen een stuk trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
thijsken schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:50:
[...]

Welke Powerbank is dat? Die ga ik direct aanschaffen _/-\o_ Ik reis me een hoedje door het jaar heen, ik wil spelen, ook onderweg.
Deze is getest op Reddit en gaat nog langer mee :)

Let wel op dat je de RP-PB058 haalt en niet een met Qualcomm Quick Charge!!!!!

https://www.amazon.de/RAV...2&keywords=RAVPower+26800

[ Voor 17% gewijzigd door Blubkens op 06-03-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:41
Blubkens schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:53:
[...]

Deze is getest op Reddit en gaat nog langer mee :)

Let wel op dat je de RP-PB058 haalt en niet een met Qualcomm Quick Charge!!!!!

https://www.amazon.de/RAV...2&keywords=RAVPower+26800
Jammer dat nergens op de foto's te zien is dat de hoeveelheid mah ergens op de batterij staat. Ben op die manier al 2 powerbanks kwijt geraakt bij de douane in zuid-amerika. De Anker met 20500 mah die ik heb komt er wel steeds doorheen en volgens mij is 32000 de max. Zelf ga ik al jaren voor Anker Powerbanks, maar er zal wel meer goeds bestaan op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:13
ik heb hem getest met mijn telefoon oplader van mijn Nexus 6p (3A) en dan laad hij prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Ik lees overal dat de Dash Charger van OnePlus niet werkt. Dus dat ga ik dan ook maar niet proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er voor vliegreizen nog regels omtrent powerbanks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:30:
Zijn er voor vliegreizen nog regels omtrent powerbanks?
Zelf al vaak genoeg een powerbank in mijn hand bagage meegenomen, nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:45

Ik heb mijn switch via HDMI op mn TV aangesloten en de TV stuurt het audio signaal via RAC naar mijn receiver.

Nope. Surround geluid is prima hier met een switch via hdmi op de avr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guysp schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:47:
[...]

Zelf al vaak genoeg een powerbank in mijn hand bagage meegenomen, nooit problemen mee gehad.
Ik had begrepen dat maar tot een bepaalde capaciteit wordt toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:49:
[...]

Dit heb ik zelf nog nooit gehoord. Maar kan wel begrijpen dat als je een auto accu meesleept dat het niet mag _/-\o_ Maar als je een normale powerbank hebt met ~20.000mAh zal dat echt geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:41
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:49:
[...]

Het antwoord staat echt 3 posts boven je vraag.... In Europa valt het allemaal wel mee, maar in Skri Lanka deed KLM ineens lastig en in Nicaragua was het probleem dat bij de powerbank van mijn vriendin het aantal mah er niet op stond. Dat is dus het grootste probleem. Het moet vermeld staan op de powerbank.

Er zijn zelfs een paar maatschappijen die ze totaal weigeren, maar dat lijkt echt om wat kleinere te gaan gelukkig.

Een voorbeeld van wat mag (verschillend per maatschappij).

https://www.easyacc.com/m..._Thai_airport-640x640.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 06-03-2017 18:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:28

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:56
Heerlijke console, en wat een heerlijk spel is Zelda.
Ik wordt alleen er alleen gek van dat de tv constant activiteit ziet op de HDMI poort waar de switch op aangesloten is terwijl deze in sleep modus staat, waardoor ik telkens meldingen krijg op mijn tv (LG49UH610V).
Uit pure ellende de HDMI kabel maar verwijderd.
Nog meer mensen die hier last van hebben, of een oplossing gevonden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
SpeedyNick schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:06:
[...]
Ik wordt alleen er alleen gek van dat de tv constant activiteit ziet op de HDMI poort waar de switch op aangesloten is terwijl deze in sleep modus staat, waardoor ik telkens meldingen krijg op mijn tv
[...]
Voor mij gelukkig geen groot probleem, mijn xbox one doet dit ook gezellig. Maar mijn TV heeft een instelling om hier niet automatisch naar om te wisselen of dit in de gaten te houden. Gezien ik toch handmatig wil wisselen tussen de verschillende input kanalen werkt dat best voor mij. (Heb geen hele moderne of smart TV, maar een of ander Samsung ding van een jaar of wat terug.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
thijsken schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:10:
Ik lees overal dat de Dash Charger van OnePlus niet werkt. Dus dat ga ik dan ook maar niet proberen...
Wat werkt er niet? Als er geen Dash device aan de andere kant zit gaat ie toch gewoon 5V ~2A doen? (ipv 4A) of gaat ie dan over op 500mA?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
Beakzz schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:02:
[...]

Jammer dat nergens op de foto's te zien is dat de hoeveelheid mah ergens op de batterij staat. Ben op die manier al 2 powerbanks kwijt geraakt bij de douane in zuid-amerika. De Anker met 20500 mah die ik heb komt er wel steeds doorheen en volgens mij is 32000 de max. Zelf ga ik al jaren voor Anker Powerbanks, maar er zal wel meer goeds bestaan op dit gebied.
26800 :) staat in de link en bij omschrijving ergens onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:16
Blubkens schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:18:
[...]

26800 :) staat in de link en bij omschrijving ergens onderin.
Hij heeft het over dat de PowerBank geen sticker heeft met die hoeveelheid. Sommige landen/vliegtuigmaatschappijen weigeren PowerBanks waar geen hoeveelheid op staat.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-10 00:51
Hoewel de Switch in mijn ogen goed is en Zelda geweldig is de winkelvoorraad belachelijk.

Ik ga de Switch voorlopig niet halen dus het valt wel mee voor mij, mij als je 7 verschillende winkels binnen loopt en op 1 na zie je overal geen Switch zelf, geen accessoires en alleen maar 2 games (Just Dance 2017 en 1-2 Switch) dan is dat mager.

Die andere ene winkel had wel accessoires maar ook diezelfde games voor de rest.

Just Dance 2017 koop je ook zo voor andere apparaten en 1-2 Switch is het geld niet waard (eerder 20 euro) en Zelda, Bomberman en Skylanders zijn vrijwel overal uitverkocht.

Nintendo heeft te weinig Switches gemaakt en dat er tekorten zijn gebeurt niet alleen bij Nintendo, maar dat de 2 betere games vrijwel nergens liggen is een blunder, same voor de Pro controller.

Nintendo had dit kunnen verwachten, maar dit lijkt op Nes Mini al over again.

Het is niet zo dat ik zeik, dit baart mij zorgen want een kennis die bij een winkel werkt ziet veel mensen weglopen die een Switch willen maar denken dat er alleen maar 2 games voor zijn want er liggen maar 2 games in het vak, lijkt net de Vita waar je alleen bij goede game zaken stapels games vindt maar de meeste mensen komen bij dat soort winkels niet en dus krijgen ze een verkeerd beeld over de Switch, 2 games in het vak = Switch has no games (verkeerd beeld dus)

Dit baart mij zorgen, de Switch verkoopt erg goed blijkbaar maar als de game en console tekorten niet snel opgelost worden werkt dit alleen averechts voor de toekomst van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 21:31
Mizgala28 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:29:
Hoewel de Switch in mijn ogen goed is en Zelda geweldig is de winkelvoorraad belachelijk.

Ik ga de switch voorlopig niet halen dus het valt wel mee voor mij, mij als je 7 verschillende winkels binnen loopt en op 1 na zie je overal geen Switch zelf, geen accessoires en alleen maar 2 games (Just Dance 2017 en 1-2 Switch) dan is dat mager.

Die andere ene winkel had wel accessoires maar ook diezelfde games voor de rest.

Just Dance 2017 koop je ook zo voor andere apparaten en 1-2 Switch is het geld niet waard (eerder 20 euro) en Zelda, Bommerman en Skylanders zijn vrijwel overal uitverkocht.

Nintendo heeft te weinig Switches gemaakt en dat er tekorten zijn gebeurt niet alleen bij Nintendo, maar dat de 2 betere games vrijwel nergens liggen is een blunder, same voor de Pro controller.

Nintendo had dit kunnen verwachten, maar dit lijkt op Nes Mini al over again.

Het is niet zo dat ik zeik, dit baart mij zorgen want een kennis die bij een winkel werkt ziet veel mensen weglopen die een Switch willen maar denken dat er alleen maar 2 games voor zijn want er liggen maar 2 games in het vak, lijkt net de Vita waar je alleen bij goede game zaken stapels games vindt maar de meeste mensen komen bij dat soort winkels niet en dus krijgen ze een verkeerd beeld over de Switch.

Dit baart mij zorgen, de Switch verkoopt erg goed blijkbaar maar als de game en console tekorten niet snel opgelost worden werkt dit alleen averechts voor de toekomst van het systeem.
Nintendo gebruikt de 'schaarste' techniek die tegenwoordig bijdraagt aan het maken van een hype.
We zagen dat jaren geleden al met smartphones waarbij schaarste bij release (of puur het melden ervan) ervoor zorgde dat er een hype ontstond EN met name er veel media aandacht ontstond.

Met de NES mini hetzelfde verhaal. Er zijn er 45 ofzo van gemaakt en daarom was hij nergens te krijgen en dat zorgde vanzelf voor de nodige aandacht en absolute hype.

Nintendo zijn masters qua marketing en sales ... Ook het maken van top exclusives zijn ze niet verleerd.
Het maken van goed doordachte hardware zijn ze inmiddels een beetje verleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
Xerox schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:22:
[...]

Hij heeft het over dat de PowerBank geen sticker heeft met die hoeveelheid. Sommige landen/vliegtuigmaatschappijen weigeren PowerBanks waar geen hoeveelheid op staat.
Ah ik snap em. Volgens mij zag ik in de FAQ dat het in de US geen probleem was maar hij wist het niet voor internationale vluchten.
Pagina: 1 ... 9 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!