[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 126 Laatste
Acties:
  • 614.976 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
kfaessen schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:57:
[...]

Je vergeet de grootste kostenpost: software ontwikkeling en hardware ontwerp

Dat is bij een telefoon met android een fractie van de prijs.
Onzin. Software en hardware ontwerp moet bij elke productgroep gebeuren. Ook als er Android op draait.

Android komt niet kant en klaar van Google met alle drivers erin hoor. Daar zitten hele teams achter bij de fabrikanten.

De Switch zit hardwarematig ook helemaal niet bijzonder in elkaar trouwens. Best wel een beetje slordig zelfs. Daar is niet meer dan gemiddeld tijd in gaan zitten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
Romius schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:05:
[...]

Mwah, een Nvidia Shield tablet van 199 euro had ook een prima full hd scherm waar ik geen krasje op heb gezien.
Zat volgens mij geen Dock en joycons, grip en het ontwerp daarvan bij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:59:
[...]

Gebruik hem ook alleen als handheld. Dock wel even aangesloten, maar heb de Switch juist gekocht om tijdens het TV kijken te kunnen gamen. Met alle series die tegenwoordig te kijken zijn kom ik er op de PS4/XB nooit aan toe :D

Nintendo voelt/oogt meestal niet heel premium toch?
Nee klopt. Het is een geslaagde handheld maar geen geslaagde console. Daar is het te mager voor.

Nintendo is idd nooit premium dat klopt. Maar daar kwamen ze vroeger mee weg toen de rest dat ook nog niet was. Tegenwoordig hoeft dat niet meer en een premium uitstraling had ze wat uit de speelgoed hoek kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
giantgiantus schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:06:
[...]

Want er zit geen Marge, ontwikkeling en ontwerp in de prijs van een Nvidia Shield? Je snapt toch zelf ook wel dat een Dock en Joycons een paar euro productie kosten. Dat verklaard echt dat verschil van €129 niet hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:06:
[...]

Onzin. Software en hardware ontwerp moet bij elke productgroep gebeuren. Ook als er Android op draait.

Android komt niet kant en klaar van Google met alle drivers erin hoor. Daar zitten hele teams achter bij de fabrikanten.

De Switch zit hardwarematig ook helemaal niet bijzonder in elkaar trouwens. Best wel een beetje slordig zelfs. Daar is niet meer dan gemiddeld tijd in gaan zitten.
Eerste twee alinea's mee eens. De derde is onzin. De Switch is uniek en dus vrij bijzonder hardwarematig (en dus ook softwarematig). Noem mij anders even een vergelijkbaar product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

P-Nut schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:05:
[...]

Beter koop je Zelda niet digitaal. Momenteel grootste game beschikbaar. Dan is je onboard opslag bijna vol :p
Hmm true point. Is er dan nog enig merkbaar laadtijd verschil dat je weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
Donstil schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:09:
Nee klopt. Het is een geslaagde handheld maar geen geslaagde console. Daar is het te mager voor.
Met kinderen misschien :)
M'n broer begon vorige week opeens uit het niets over de Switch. Heeft een zoontje van 6 die een 3DS XL wilde kopen, maar dan was de Switch misschien leuker (ik kijk al uit naar Mariokart online 8) )
Denk dat dat nog wel een redelijke doelgroep kan zijn.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:45
giantgiantus schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:06:
[...]

Nee, maar die kost ook niet meer dan 300 euro, maar had wel een groter scherm met hogere resolutie. En komop, een stuk plastic om een tablet in te schuiven kost ook geen drol. De controller kost los 70 euro geloof ik? Ik vind het geen excuus om slechte kwaliteit te verkopen. Vraag er dan gewoon 50 euro meer voor ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:11:
[...]

Eerste twee alinea's mee eens. De derde is onzin. De Switch is uniek en dus vrij bijzonder hardwarematig (en dus ook softwarematig). Noem mij anders even een vergelijkbaar product.
Ik bedoelde eigenlijk meer de afwerking en de hardware bouw in het apparaat.

Verder is het gewoon een Nvidia Shield met betere controllers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:11:
[...]

Met kinderen misschien :)
M'n broer begon vorige week opeens uit het niets over de Switch. Heeft een zoontje van 6 die een 3DS XL wilde kopen, maar dan was de Switch misschien leuker (ik kijk al uit naar Mariokart online 8) )
Denk dat dat nog wel een redelijke doelgroep kan zijn.
Ja voor kids is het top. Althans als hij wat zakt want €309,- voor een handheld voor je kinderen zonder game is dan weer best prijzig al weet ik niet wat een Nintendo DS nieuw kost maar dat lijkt me een stuk minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:13:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk meer de afwerking en de hardware bouw in het apparaat.

Verder is het gewoon een Nvidia Shield met betere controllers.
En die betere controllers lagen op de plank ergens? En een Shield heeft exact dezelfde hardware waarbij er bij de Switch niets aan toegevoegd of veranderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
Donstil schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:15:
[...]

Ja voor kids is het top. Althans als hij wat zakt want €309,- voor een handheld voor je kinderen zonder game is dan weer best prijzig al weet ik niet wat een Nintendo DS nieuw kost maar dat lijkt me een stuk minder.
309 met direct 2 controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
[...]

Precies ... Net alsof je je kinderen met de Switch naar school laat gaan. Al met al een 400 euro handheld eer ze er wat mee kunnen.
Nee, denk niet dat het snel zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Phusebox schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:30:
[...]

Ja dat is wat men ook vergeet.

Ik had ook liever een oled scherm gehad etc. Misschien komen ze net als Sony en Microsoft nog met een Switch Pro die dan een paar honderd euro meer kost.

Eerlijk is eerlijk, ik zou er best 500 a 600 voor betaald hebben als ze dan wel alles premium kwaliteit hadden gemaakt.
Sony zat daar niet ver vanaf met de Vita 5 jaar terug, premium build, zoor z'n tijd een krachtige GPU (dat laat ik in het midden nu, Switch is in mijn ogen krachtig zat voor een handheld), glazen scherm en ook nog OLED.

Het is misschien appels met peren vergelijken, maar als Sony dat al 5 jaar terug kon...
ls789 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:45:
[...]

beetje wipeout/fzero achtig?
Zoiets, alleen is Wipeout wat meer vergefelijk dan FAST RMX.
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:36:
[...]

Jij ja. Mar geen ouder gaat dat uitgeven om een Switch voor hun kinderen te kopen. Zo gooi je dus direct de doelgroep < 12 jaar uit de deur. En dat is een luxe die Nintendo niet heeft.
Mee eens maar er zijn nu al genoeg ouders die geen New 3DS (XL) voor hun kind halen maar een 2DS kopen omdat deze goedkoper is, dan zullen ze vast ook geen Switch kopen voor 299 euro.

Mensen die een PS4 voor hun kind kopen zijn dan meer de doelgroep denk ik.
Donstil schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:06:
[...]

Klopt, al die telefoons hebben vaak zwaar gemodificeerde Android skin en functies en dat ontwerpen is ook niet gratis qua tijd en geld.

Qua hoe de Switch in elkaar zit moet ik zeggen dat de Switch zelf goed in elkaar steekt maar dat de Joy-Cons beter konden, ook de dock kon veel beter die doet mij denken aan een goedkoop 3rd party product helaas.

Beetje zonde, misschien dat Switch 2.0 wel met verbeteringen komt, zo had de 3DS ook zo z'n nadelen die met nieuwere modellen werd opgelost, hetzelfde met de PS3 fat en Xbox 360, vaak worden met nieuwere versies problemen pas echt opgelost.

Nou is dat niet altijd zo... vaak wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
[...]

180 zo'n beetje, maar die 35-40 jarige papa's kennen al die Nintendoklassiekertjes nog van vroeger.
Makke lammetjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
giantgiantus schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:15:
[...]

309 met direct 2 controllers.
Ja leuk maar kinderen van 6 (dit voorbeeld) gaan niet samen zonder ouders koeien zitten melken. Dat blijft dus €309 zonder game als ze er Mario op willen spelen.

Prijzig voor kinderen of om te kopen voor kinderen door ouders buiten de doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Bomberman71 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:16:
[...]

Precies ... Net alsof je je kinderen met de Switch naar school laat gaan. Al met al een 400 euro handheld eer ze er wat mee kunnen.
Nee, denk niet dat het snel zal gebeuren.
:'(
Hoeveel koters hebben tegenwoordig een telefoon die duurder is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:19:
[...]

Ja en daar kan je nog een hoop games op doen ook. Lastige markt voor Nintendo.

Edit: Al vraag ik me wel gelijk af waarom de Switch mee naar school zou moeten. Kunnen ze daar niet wat gaan leren ofz :)

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 05-03-2017 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
[...]

Valt mee, mijn zus is 10 jaar jonger dan ik dus dat heb ik ook meegemaakt meestal zijn dat oudere telefoons die "papa en mama" vroeger gebruikten tot ze een nieuwe kregen.
Romius schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:11:
[...]

De controller kost los 70 euro geloof ik? Ik vind het geen excuus om slechte kwaliteit te verkopen.
DS4 kost ook rond de 60~65 euro maar was duurder in het begin, dus bij Nintendo zal de prijs ook wel zakken.
Donstil schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:09:
[...]

Nee klopt. Het is een geslaagde handheld maar geen geslaagde console.
Eindelijk iemand die het snapt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mizgala28 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:21:
Eindelijk iemand die het snapt _/-\o_
Zijn er wel meer van hoor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Donstil schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:20:
Edit: Al vraag ik me wel gelijk af waarom de Switch mee naar school zou moeten. Kunnen ze daar niet wat gaan leren ofz :)
En hoe lang het tegenwoordig duurt voor hij/zij zonder weer thuis komt :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
matthijst schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:22:
[...]

Zijn er wel meer van hoor :*)
Moet je buitenom Tweakers eens kijken, dat hele negatieve gedoe dat Switch "underpowered is" komt vooral erdoor omdat Nintendo zei dat het een console is die je als een handheld kunt gebruiken, en dus lopen mensen het te vergelijken met de PS4 en Xbox One wat in principe oneerlijk is want de Switch is ongeacht wat Nintendo zei een handheld.

En dan moet je vooral de PC erbij betrekken en met PS4 en Xbox One vergelijken, dan ineens vinden ze het oneerlijk...

[ Voor 10% gewijzigd door Mizgala28 op 05-03-2017 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
[...]

Wat zijn koters ? 6 jarigen, 8 jaar, 16 ?

Mijn ervaring is dat de kids veel 'doorschuivers' krijgen en lopen nu dus rond met de Iphone 4 van pappa of een Samsung S3 van 5 jaar geleden.
Maar weinig kids die nu rondlopen met een Iphone 7 of vergelijkbare smartphone.

En idd, zoals vermeld kunnen ze daarmee van alles doen, vooral gaming. Enne, hun zijn ermee opgegroeid en vinden gamen op een touchscreen zonder controller helemaal niet zo erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Buiten Tweakers om is het allemaal een stuk positiever over de Switch, op de gebruikelijke Sony users na dan.

Maar wat maakt het uit? Ondanks dat enkele zo ontzettend hun best doen om deze hybrideconsole naar beneden te praten verkoopt het ding als een tiet en is de naamsbekendheid inmiddels vrij groot.

Al die pogingen om het succes te bagataliseren werkten bij de Wii ook niet. De Switch zit op zo'n zelfde golf lijkt het.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2017 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Mizgala28 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:25:
[...]

Moet je buitenom Tweakers eens kijken, dat hele negatieve gedoe dat Switch "underpowered is" komt vooral erdoor omdat Nintendo zei dat het een console is die je als een handheld kunt gebruiken, en dus lopen mensen het te vergelijken met de PS4 en Xbox One wat in principe oneerlijk is want de Switch is ongeacht wat Nintendo zei een handheld.

En dan moet je vooral de PC erbij betrekken en met PS4 en Xbox One vergelijken, dan ineens vinden ze het oneerlijk...
De Switch gaat hier toch vooral (95%) als console gebruikt worden. Dat ie vergeleken wordt met de twee andere consoles snap ik maar is volgens mij niet nodig. Tenzij Nintendo echt denkt dat de grote titels voor de XBO en PS4 ook naar de Switch gaan komen. Lijkt me verre van realistisch als je ziet dat de grote titels soms al wat teveel gevraagd zijn voor de XBO en PS4.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71
Mizgala28 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:25:
[...]

Nou idd, hij is in de markt gezet als een console (we hebben HIER zelfs een discussie gehad inclusief de definitie van console) en daarom gaan mensen vergelijken.
Maar nog logischer gaan ze kijken naar de prijs en dan past hij prima in dat rijtje met de PS4 en XB1.

Wij maken als tweakers onderscheid maar Jan Kaas doet dat niet en die ziet een spelcomputer, klaar.

Het vergelijken met de PC mag ook hoor, maar die diskwalificeerd zich direct met de prijs, en voor de prijs van een PS4Pro bouw je niet een vergelijkbare PC, nog niet mischien .....

kortom, de vergelijkingen zijn valide.
En ja, de Switch is dan underpowered. Iets wat ik al riep ver voordat we ook maar iets ervan gezien hadden en dat is logisch --> Je kunt gewoon niet anno 2017 iets in het formaat van een kleine tablet maken dat betaalbaar is, de prestaties levert van de gevestigde orde en dat ook moet doen op een accu.

Kortom, zoals veel vaker verteld. Een dijk van een handheld en op dat vlak heer en meester, als console veels te zwak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk is het in de markt gezet als console.... zowel handheld consoles als home consoles zijn.... jawel consoles. Al sinds de GameBoy zijn handheld consoles ook consoles en worden ze gewoon meegenomen elke generatie. De Switch is overigens in de markt gezet als hybride console, de eerste in zijn soort. Heerlijk dat Nintendo wederom een ander pad bewandeld dan datgene wat de andere twee doen. Niemand zit te wachten op drie vrijwel identieke producten van drie verschillende makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:33:
verkoopt het ding als een tiet en is de naamsbekendheid inmiddels vrij groot.

Al die pogingen om het succes te bagataliseren werkten bij de Wii ook niet. De Switch zit op zo'n zelfde golf lijkt het.
Zo dat zijn behoorlijke aannames zeg. Zijn daar ook bronnen van of is dat voornamelijk Fanboy talking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:58:
[...]

Zo dat zijn behoorlijke aannames zeg. Zijn daar ook bronnen van of is dat voornamelijk Fanboy talking?
Anders kom je eerst even met bewijs van je aannames betreffende hardware waar we het over hadden. :)

Dat het tot nu toe goed verkoopt kan je onmogelijk ontkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:00:
[...]

Anders kom je eerst even met bewijs van je aannames betreffende hardware waar we het over hadden. :)

Dat Hettie nu toe goed verkoopt kan je onmogelijk ontkennen.
Oké nee dus.

Hij verkoopt zeker maar of hij goed verkoopt weet nog helemaal niemand. Iets uitverkopen (hij is nog niet uitverkocht in Nederland) is natuurlijk maar afhankelijk van de geleverde hoeveelheid en die lijkt niet zo groot in Nederland.

Ik vind vooral de bewering over de Wii uit de dikke duim gezogen daar is het nog veel te vroeg voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 06-03-2017 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:54:
Natuurlijk is het in de markt gezet als console.... zowel handheld consoles als home consoles zijn.... jawel consoles. Al sinds de GameBoy zijn handheld consoles ook consoles en worden ze gewoon meegenomen elke generatie. De Switch is overigens in de markt gezet als hybride console, de eerste in zijn soort. Heerlijk dat Nintendo wederom een ander pad bewandeld dan datgene wat de andere twee doen. Niemand zit te wachten op drie vrijwel identieke producten van drie verschillende makers.
Dat is inderdaad iets wat Nintendo sinds de Wii doet, anders zijn en met de Wii lukte dat maar ze waren stom toen ze met de Wii U kwamen.

Echter zie ik handhelds en consoles niet als 1 ding, 2 compleet andere apparaten voor 2 compleet andere doelgroepen, anders zou een smartphone ook een console kunnen zijn omdat je emulators en games erop kunt spelen.

Dat is dan mijn mening, niemand hoeft er mee eens te zijn.
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:00:
[...]

Dat het tot nu toe goed verkoopt kan je onmogelijk ontkennen.
De vraag is of de Switch (daar doel je op neem ik aan) ook goed blijft verkopen, 3DS toonde aan dat een zwakke start niet perce slecht is en de Vita toonde het tegenovergestelde, sterkte start betekend niks op langere termijn.

Pas over 1 jaar kunnen wij een redelijke gok maken hoe goed het is gegaan, nu is dat puur speculatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:03:
[...]

Oké nee dus.

Hij verkoopt zeker maar of hij goed verkoopt weet nog helemaal niemand. Iets uitverkopen (hij is nog niet uitverkocht in Nederland) is natuurlijk maar afhankelijk van de geleverde hoeveelheid en die lijkt niet zo groot in Nederland.

Ik vind vooral de bewering over de Wii uit de dikke duim gezogen daar is het nog veel te vroeg voor.
Je ontwijkt je uitspraken over de hardware. Ik wacht alsnog op onderbouwing daarvoor. BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Net eens even de Xiaomi Powerbank eraan gehangen als test. Ding laadt bij tijdens het spelen, lang leve Zelda in het vliegtuig :)

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 06-03-2017 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
matthijst schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:11:
Net eens even de Xiaomi Powerbank eraan gehangen als test. Ding laadt bij tijdens het spelen, lang leve Zelda in het vliegtuig :)
Welke versie?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Mizgala28 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:06:
[...]

Dat is inderdaad iets wat Nintendo sinds de Wii doet, anders zijn en met de Wii lukte dat maar ze waren stom toen ze met de Wii U kwamen.

Echter zie ik handhelds en consoles niet als 1 ding, 2 compleet andere apparaten voor 2 compleet andere doelgroepen, anders zou een smartphone ook een console kunnen zijn omdat je emulators en games erop kunt spelen.

Dat is dan mijn mening, niemand hoeft er mee eens te zijn.

[...]

De vraag is of de Switch (daar doel je op neem ik aan) ook goed blijft verkopen, 3DS toonde aan dat een zwakke start niet perce slecht is en de Vita toonde het tegenovergestelde, sterkte start betekend niks op langere termijn.

Pas over 1 jaar kunnen wij een redelijke gok maken hoe goed het is gegaan, nu is dat puur speculatie.
Precies ! Je kunt nu helemaal niks zeggen vvwb een succes of een fail.
Nu is het hoogtepunt van de hype wel voorbij en van de week zal de stof wel neerdalen en gaat alles weer gewoon verder.
Van de zomer zullen we een beter beeld hebben.

Er zijn nog best wel wat open eindjes en die zullen mede bepalen wat het lot van de Switch wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Bomberman71 op 06-03-2017 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Bomberman71 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:13:
[...]

Precies ! Nu is het hoogtepunt van de hype wel voorbij en van de week zal de stof wel neerdalen en gaat alles weer gewoon verder.
Van de zomer zullen we een beter beeld hebben denk ik.
Op z'n vroegst denk ik, pas als grote titels zoals Mario, Pokemon en in mindere mate Monster Hunter en al het andere op de Switch uitkomen krijgen wij een beter beeld.

Pokemon is sowieso min of meer de beste system seller die Nintendo in z'n petto heeft, maar het hangt ook af van wanneer zo'n spel ervoor uitkomt, ik gok dat de laatste 3DS Pokemon game nog moet uitkomen en dat de eerste main Pokemon game voor de Switch op z'n vroegst in 2018 uitkomt, als je kijkt naar het verleden kwam Pokemon Diamond & Pearl uit in 2007 dus bijna 3 jaar nadat de DS uitkwam, Pokemon X & Y kwamen uit in 2013 dus 2 jaar nadat de 3DS op de markt was.

Dat kan dus nog lang gaan duren, tot die tijd ligt alles in de handen van de andere games die de verkopen stimuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelproust
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04 01:41
Zijn er nog andere die moeite hebben met Zelda te spelen op de handheld? Ik heb het geprobeerd, maar als je ziet hoe visueel mooi en groot het op de TV lijkt, heb ik enorme moeite en motivatie om op de handheld verder te spelen.
Bij Bomberman R net het omgekeerde gevoel :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Ik heb de oude 16000 (geen USB-c), maar geloof dat er nu ook een nieuwe 20000 met USB-C connecor is.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 06-03-2017 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Kettrick

Rantmeister!

marcelproust schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:20:
Zijn er nog andere die moeite hebben met Zelda te spelen op de handheld? Ik heb het geprobeerd, maar als je ziet hoe visueel mooi en groot het op de TV lijkt, heb ik enorme moeite en motivatie om op de handheld verder te spelen.
Bij Bomberman R net het omgekeerde gevoel :-)
Ik speel Zelda vooral handheld, op weg naar kantoor, thuis op de bank, etc. Op de TV ziet her er uiteraard een stuk beter uit, maar ik heb nou eenmaal weinig tijd waar ik de TV kan claimen thuis :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Mizgala28 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:17:
[...]

Op z'n vroegst denk ik, pas als grote titels zoals Mario, Pokemon en in mindere mate Monster Hunter en al het andere op de Switch uitkomen krijgen wij een beter beeld.

Pokemon is sowieso min of meer de beste system seller die Nintendo in z'n petto heeft, maar het hangt ook af van wanneer zo'n spel ervoor uitkomt, ik gok dat de laatste 3DS Pokemon game nog moet uitkomen en dat de eerste main Pokemon game voor de Switch op z'n vroegst in 2018 uitkomt, als je kijkt naar het verleden kwam Pokemon Diamond & Pearl uit in 2007 dus bijna 3 jaar nadat de DS uitkwam, Pokemon X & Y kwamen uit in 2013 dus 2 jaar nadat de 3DS op de markt was.

Dat kan dus nog lang gaan duren, tot die tijd ligt alles in de handen van de andere games die de verkopen stimuleren.
Het is meer dan alleen de grote titels.
Het hangt ook af van:

- Wat gaat het online netwerk doen ? (Dat lame Nintendo friend code gedoe geeft niet veel goede hoop)

- Hoe zal het geheel qua hardware zijn een kwartaal verder, oftewel Joycons issues opgelost ? Scratched een hoax of echt ? evt andere tegenvallers qua hardware ?

- Wat gaat 3rd party doen afgezien van easy ports van indy games en oude meuk ?

- En de vragen die open staan. Compatible Wiiu pro controller ? VC ? Video capture ? Toch nog apps mbt browser/netflix ? etc etc

Al deze zaken zullen ook een rol gaan spelen en van de zomer heeft men een beter beeld daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Blaim schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:11:
[...]

Hmm true point. Is er dan nog enig merkbaar laadtijd verschil dat je weet?
Of je de game nou laadt van intern flashgeheugen, SDXC-flashgeheugen of het flashgeheugen van je game-cartridge maakt bar weinig verschil, lijkt me. :)
marcelproust schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:20:
Zo veel slechter ziet het er in handheld-modus niet uit, maar wat mij tegenhoudt om op die manier te spelen is het feit dat de thumbsticks veel minder precisie hebben dan die van de Pro-controller.

[ Voor 44% gewijzigd door NMe op 06-03-2017 00:32 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Bomberman71 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:24:
[...]

Het is meer dan alleen de grote titels.
Het hangt ook af van:

- Wat gaat het online netwerk doen ? (Dat lame Nintendo friend code gedoe geeft niet veel goede hoop)

- Hoe zal het geheel qua hardware zijn een kwartaal verder, oftewel Joycons issues opgelost ? Scratched een hoax of echt ? evt andere tegenvallers qua hardware ?

- Wat gaat 3rd party doen afgezien van easy ports van indy games en oude meuk ?

- En de vragen die open staan. Compatible Wiiu pro controller ? VC ? Video capture ? Toch nog apps mbt browser/netflix ? etc etc

Al deze zaken zullen ook een rol gaan spelen en van de zomer heeft men een beter beeld daarvan.
Online netwerk is de grootste vraag hier, naar geruchten zal deze rond de 20 a 25 euro per jaar kosten, vind ik niet erg qua prijs.

Dan het Joy-Con verhaal, hopelijk een softwarefout anders heeft Nintendo een groot probleem en dan tel ik de slechte naam die de Switch erdoor krijgt niet eens mee.

Ahh de 3rd parties, dat is de grote vraag en ik hoop op een support dat minimaal die van de Wii evenaart, Wii U kreeg paar goede titels maar ze waren er snel klaar mee, al is porten naar de Nvidia SoC die betere Unreal Engine ondersteuning heeft dan de andere 2 consoles misschien wel de beste hoop voor ons allemaal.

Wii U pro controller zal nooit met de Switch kunnen werken, waar de Wii U Pro controller een controller is en niks mee is die van de Switch qua functionaliteit veel uitgebreider en heeft onder andere een gyroscoop die de Wii U variant niet heeft.

Netflix is een ander verhaal, 3DS heeft die support in alleen de VS stom genoeg en daarnaast de vraag hoeveel mensen werkelijk gebruik van gaan maken met de Switch.

Virtual Console lijkt mij een must, die stilte bevalt mij niet, GameCube support zou 100% mogelijk moeten zijn.

Video capture is iets wat Nintendo nog bekend moet maken, momenteel is een capture card of de screenshot functie van de Switch de enige mogelijkheden.

De browser code zit er al in de Switch, ander zou je ook niet op de Twitter en Facebook website kunnen inloggen zodat jij meuk op sociale media kan delen, kwestie van het afmaken door Nintendo.
NMe schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:28:
[...]

Of je de game nou laadt van intern flashgeheugen, SDXC-flashgeheugen of het flashgeheugen van je game-cartridge maakt bar weinig verschil, lijkt me. :)

[...]

Zo veel slechter ziet het er in handheld-modus niet uit, maar wat mij tegenhoudt om op die manier te spelen is het feit dat de thumbsticks veel minder precisie hebben dan die van de Pro-controller.
Daarnaast is de fysieke kopie van Zelda stom genoeg 10 euro goedkoper dan de digitale variant |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Mizgala28 op 06-03-2017 00:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

perentaart schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:18:
Ik wil steeds zeggen 'typisch Nintendo'. Ben al sinds de NES fan, maar ze blijven maar Fischer-Price kwaliteit afleveren.

Het gaat nooit eens een keer high end of een nette appliance worden, het blijft speelgoed, in tegenstelling tot wat de concurrentie doet.

Ik geniet intens van de Switch, maar te gek voor woorden dat ik zo bang ben om hem uit de dock te halen zonder screenprotector.
Mwa..... ik vond de DS light klasse en degelijkheid uitstralen eerlijk gezegd hoor. Mooi apparaat, spijt dat ik hem weg heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mizgala28 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:30:
[...]

Daarnaast is de fysieke kopie van Zelda stom genoeg 10 euro goedkoper dan de digitale variant |:(
Dat verbijsterde mij inderdaad ook al. 8)7 Minder kosten voor Nintendo, vervelender voor de eindgebruiker (half je onboard opslag kwijt) maar een hogere verkoopprijs...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Turfschipper schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:34:
[...]

Mwa..... ik vond de DS light klasse en degelijkheid uitstralen eerlijk gezegd hoor. Mooi apparaat, spijt dat ik hem weg heb gedaan.
Dat heb ik dus ook met de New 3DS XL, en niet te vergeten GameBoy Micro met z'n verlichte Start en Select knoppen :o

Enige Nintendo handhelds die in mijn ogen goedkoop uitzien waren de eerste DS en de 3DS XL (de buitenkant daarvan).

[ Voor 13% gewijzigd door Mizgala28 op 06-03-2017 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik vind zelf de 2ds oerlelijk. De 1ste Gameboy was denk ik het meest robuust. En die vond ik er megavet uit zien destijds.

Zat gisteren te denken, ik heb alleen maar handhelds van Nintendo gehad. De watch and play, zo heet dat geloof ik, een oranje met donkey kong, en een groene met uhm..... tappers of zo, bier tappen en klanten weg sturen. Die waren ook al DS eigenlijk hehe.

Toen een Gameboy. En veel later pas weer een DS light. Verder niks gehad. Die consoles konden wij vroeger niet betalen. Games ook niet trouwens, de prijzen van nu zijn een lachertje vergeleken met 'vroeger'....

Verder had ik nog heel veel van die handhelds met 1 game. Misschien heb ik daarom wel zo een handheld fixatie. Heb nu al wel duizenden uren in mijn ps4 zitten, maar heb nog veel meer zin in deze Switch.

[ Voor 8% gewijzigd door Turfschipper op 06-03-2017 01:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ik vind de Switch an sich prima qua bouwkaliteit alleen het scherm is nog een vraagteken.

Als ik kijk naar een PS4 of Xbox One dan zijn die niet echt beter, eerder slechter. Vooral de PS4 is een goedkoop plastic kastje dat kraakt en de controllers van de eerste lichting waren troep. In dat opzicht heeft Nintendo toch een meer Premium product neergezet.

Voor mij is de Switch een aanvulling op en dan is het meer dan prima. Als main console schiet het momenteel nog te kort vind ik.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stomme vraag, maar kan the tablet functionaliteit ook gebruikt worden voor youtube en internet browsing?

Is er een youtube app? Mogelijk will ik the Switch ook gebruiken als een vervanger for mijn oude Ipads die op het punt staan te overlijden.

Mijn zoontje kijkt graag youtube filmpjes, dus het zou mooi zijn als ik de Switch voor het spelen van spelen en internet browsen kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nee zit er nog niet op.
Met de Switch-accu schiet Netflix ook niet echt op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

matthijst schreef op maandag 6 maart 2017 @ 06:35:
Nee zit er nog niet op.
Met de Switch-accu schiet Netflix ook niet echt op denk ik.
Video kijken kost veel minder energie dan een spel spelen (lijkt mij). Dus dan zal de batterij wel de zes uur halen. Nu nog wachten op apps als youtube, netflix en een browser. Dat laatste zal nog wel even duren aangezien Nintendo niet dezelfde fout wil maken als de wiiu, waar bijna alle hacks dmv de browser werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:05
Zijn er eigenlijk al batterijtests van de Switch gedaan met andere games dan Zelda? Kan me goed voorstellen dat een game zoals Shovel Knight veel minder batterij verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 08:56

Alcmaria

Syntax Error in 10

NMe schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:34:
[...]

Dat verbijsterde mij inderdaad ook al. 8)7 Minder kosten voor Nintendo, vervelender voor de eindgebruiker (half je onboard opslag kwijt) maar een hogere verkoopprijs...
Het is eigenlijk nogal logisch.. als ze de eShop variant goedkoper maken, zitten ze de retail flink in hun vaarwater en die zullen op een gegeven moment gewoon zoiets hebben van, zak er maar in met je switch... wat weer slecht is voor de exposure in de winkels (geen software meer in de winkels te koop).

Sony doet iets dergelijks.. spellen uit de PS Store zijn eigenlijk ALTIJD duurder dan de fysieke games in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Dat lijkt me wel ja Jack.

--

Ik heb ook nog een vraag. Als je in de e-shop wat koopt, kan dat via ideal, of paypal? Of alleen creditcard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garfrost
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Turfschipper schreef op maandag 6 maart 2017 @ 06:59:

--

Ik heb ook nog een vraag. Als je in de e-shop wat koopt, kan dat via ideal, of paypal? Of alleen creditcard?
Volgens mij moet je je tegoed opladen met een creditcard of prepaid kaarten. (Dezelfde als voor de 3DS en WiiU eShop.) Je kunt niet rechtstreeks een spel aanschaffen en deze direct vanuit PayPal betalen. Best apart, eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:58
Turfschipper schreef op maandag 6 maart 2017 @ 06:59:

--

Als alternatief kun je ook in winkels en tankstations eshop tegoed kopen. Zo ben ik aan Zelda gekomen.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:37
Phusebox schreef op maandag 6 maart 2017 @ 06:06:
Ik vind de Switch an sich prima qua bouwkaliteit alleen het scherm is nog een vraagteken.
Ik vraag me trouwens af wat Nintendo's afweging zou kunnen zijn m.b.t. het gebruik van een plastic scherm i.p.v. glas. Een plastic scherm krast weliswaar sneller, maar aan de andere kant breekt minder snel. Als Nintendo's visie is dat ook jongere kinderen met de Switch zullen spelen en dat deze de Switch kunnen laten vallen (een ongeluk zit in een klein hoekje), dan zou het me niet verbazen dat ze vanuit deze gedachtengang voor een plastic scherm hebben gekozen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Arunia schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:55:
[...]

De vraag is echter, hebben ze dat wel degelijk gedaan. Dat kan ik me niet herinneren, maar dat is dan ook weer zo'n scherm wat je meteen weg klikt. :+

Ach, ik heb de mail gestuurd. Als het niet zo is, dan moet ik het toch vaker gaan spelen. Komt wel goed, het is niet een hoofdprijs geweest. Dat scheelt.
By the way, net iets gekocht en je moet hiermee akkoord gaan voor je kunt kopen:
Ik geef Nintendo uitdrukkelijk toestemming om de digitale content te leveren voordat de herroepingsperiode eindigt. Ik verklaar dat ik hiermee afstand doe van mijn recht op ontbinding van de overeenkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Laatst online: 22:05
Die clausule lijkt op wat Steam had voor het zijn herroepingsbeleid aanpaste naar het huidige systeem waarbij je de game enkele uren kan testen. Nintendo is hier wettelijk in zijn recht gezien de EU richtlijnen het afzien van het ontbindingsrecht bij digitale content toelaten voor zover ik weet... maar niet echt een consumentvriendelijke beslissing.

Trouwens, er zijn ondertussen enkele teardowns van de Switch gepubliceerd - iFixit geeft een 8/10 reparatiescore. SpawnWave heeft in een video de joycons uiteengehaald en het lijkt erop dat de antenne voor de linker joycon in het circuitbord zit. Verklaart misschien waarom de linker joycon bij sommigen makkelijker problemen geeft dan de rechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-09 09:15

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

Wahloh schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 03:49:
Een ding dat me opviel is dat de WiFi ontvangst erg slecht is. Heb mijn telefoon naast de Switch (Docked) gelegd, de telefoon had 2 streepjes en de Switch had connectie maar kon de eShop niet eens openen.

Een Ethernet Port in het Dock zou geen overbodige luxe zijn in mijn geval. Ben nu dus aan het twijfelen of ik de Netwerk Adapter zou kopen of niet. Heeft iemand een standaard USB Netwerk Adapter geprobeerd of moet ik de "Official Licensed" van Hori aanschaffen?
https://tweakers.net/pric...ernet-usb-30-adapter.html

Deze heb ik gister ingeplugged en werk prima tot nu toe. Veel USB3 NIC's zullen prima werken, maar deze heeft dezelfde chip als de originele/licentie NIC's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Even nog bevestigen dat deze lader gewoon oplaad tijdens het gamen (Zelda).

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51ZfIFsZnkL._SL1000_.jpg
https://www.amazon.de/gp/product/B01J1M5KQ6/

Heeft een USB-C poort die 15V 2A of 5/10V 3A doet.
Verder nog een USB micro poort voor je telefoon ofzo. Heb er een 2 meter kabel bij gekocht van Aukey, ook prima.

[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 06-03-2017 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wahloh
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

RayNbow schreef op maandag 6 maart 2017 @ 07:21:
[...]

Ik vraag me trouwens af wat Nintendo's afweging zou kunnen zijn m.b.t. het gebruik van een plastic scherm i.p.v. glas. Een plastic scherm krast weliswaar sneller, maar aan de andere kant breekt minder snel. Als Nintendo's visie is dat ook jongere kinderen met de Switch zullen spelen en dat deze de Switch kunnen laten vallen (een ongeluk zit in een klein hoekje), dan zou het me niet verbazen dat ze vanuit deze gedachtengang voor een plastic scherm hebben gekozen.
Dat niet alleen. Gebroken glas geeft scherven, tenzij je veiligheidsglas pakt en dat is meteen weer duurder.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Kettrick schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:23:
[...]

Ik speel Zelda vooral handheld, op weg naar kantoor, thuis op de bank, etc. Op de TV ziet her er uiteraard een stuk beter uit, maar ik heb nou eenmaal weinig tijd waar ik de TV kan claimen thuis :X
Hier hetzelfde verhaal.
Ik heb iig genoeg motivatie om Z:BotW in handheld modus te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:05
Interessant dat mensen aangeven dat hun switch niet oplaad tijdens het spelen.
Ik heb een tijdje Zelda gespeeld met een powerbank en die was instaat, weliswaar langzaam, om de switch op te laden tijdens het spelen.
Betreft dit lelijk ding: https://www.xtorm.eu/nl/fuel-series/hybrid-solar-bank/

Ik zal vanavond nog eens testen met een andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Abom schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:00:
Ik heb een tijdje gespeeld met een powerbank en die was instaat, weliswaar langzaam, om de switch op te laden tijdens het spelen.
Betrof dit lelijk ding: https://www.xtorm.eu/nl/fuel-series/hybrid-solar-bank/

Wat was je aan het spelen? Zelda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01
Phusebox schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:02:
[...]

dat is inderdaad ook nog wel essesntieel (en eigenlijk ook de helderheid, aangezien dat ook ruim een half uur speeltijd kan schelen). Tijdens een game (en helderheid) die je switch in 2,5 uur leegtrekt is het natuurlijk moeilijker laden als 6 uur snipperclips op minimale helderheid

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Zit er haast aan te denken om de pro controller te wisselen voor een setje joycons... tot op heden pro controller 2x gebruikt hele weekend. verder alleen handheld gespeeld, wat top werkt! Maar wat een toppertje is zelda zeg!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik heb een tijdje gespeeld met een powerbank en die was instaat, weliswaar langzaam, om de switch op te laden tijdens het spelen.

Deze (https://www.xtorm.eu/nl/p...-power-bank-15-000-free-/) laad mijn Switch netjes op tijdens het spelen van Breath of the Wild. Ik gebruik hem in combinatie met de laadkabel van de Pro Controller.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
JackAvery schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:10:
Die clausule lijkt op wat Steam had voor het zijn herroepingsbeleid aanpaste naar het huidige systeem waarbij je de game enkele uren kan testen. Nintendo is hier wettelijk in zijn recht gezien de EU richtlijnen het afzien van het ontbindingsrecht bij digitale content toelaten voor zover ik weet... maar niet echt een consumentvriendelijke beslissing.

Trouwens, er zijn ondertussen enkele teardowns van de Switch gepubliceerd - iFixit geeft een 8/10 reparatiescore. SpawnWave heeft in een video de joycons uiteengehaald en het lijkt erop dat de antenne voor de linker joycon in het circuitbord zit. Verklaart misschien waarom de linker joycon bij sommigen makkelijker problemen geeft dan de rechter.
inderdaad wel bijzonder dat het ontwerp van de linker en rechter zo'n belangrijk (en vreemd) design verschil heeft (los van de functionele verschillen..).

Ik las ook ergens dat alu folie achter je dock kan helpen, met het risico mezelf heel dom te voelen als het geen verschil maakt, ga ik dit vanavond toch eens testen :+ (tenzij iemand anders dit nu kan doen en de ervaring hier post ;))

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:07

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Phusebox schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:02:
[...]

Yep, Zelda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

weet niet of het al genoemd is maar ik had ook problemen met de linker joycon (na het updaten), switch stond achter m'n dolby set, verplaatst naar direct line of sight zo ver mogelijk van m'n speakers, opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Blijft je touch screen nog goed reageren na het aanbrengen van de Bigben tempered glass screen protector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22
Vreselijk irritant dit, ik heb telkens wanneer ik de switch in dock doe dat mijn tv dan ineens binnen 5 minuten naar de input springt vd switch. Dat wil ik helemaal niet. Ook wanneer de switch uitstaat (slee mode of geheel uit) hij gaat toch steeds weer naar HDMI 4. Dus zit je net tv te kijken springt hij gewoon spontaan naar de input van de switch.

Als de switch niet in Dock staat dan gebeurd er niets..

Hebben meer mensen hier last van? Ik heb een Samsung ks7000 tv.

[ Voor 7% gewijzigd door cypress3d op 06-03-2017 09:40 ]

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Lagune schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:33:
weet niet of het al genoemd is maar ik had ook problemen met de linker joycon (na het updaten), switch stond achter m'n dolby set, verplaatst naar direct line of sight zo ver mogelijk van m'n speakers, opgelost
ver weg van speakers is niet altijd even makkelijk.. heb mijn center op de plek waar ie hoort, midden onder mijn tv, de switch zou ook ergens op het plankje onder mijn tv moeten komen, maar staat dan :
- boven op de receiver
- boven op de center speaker
- boven op de Horizon box
- op de grond naast alles
- op de grond voor alles (alleen tijdens het spelen)

er zijn behoorlijke verschillen te merken tussen alle mogelijkheden, maar geen van alle acceptabel (op 4+ meter van een 55" tv)

beste lijkt nu nog boven op de receiver...
(de meeste devices zijn trouwens via een netwerk switch bedraad verbonden (tv, horizon, mediaplayer), maar er ligt ook een chromecast audio en logitech hub, welke alleen wireless kunnen, de chromecast is via een 5Ghz netwerk verbonden (lijkt me minder storen omdat het verder van de BT frequentie zit??) maar de logitech hun kan volgens mij alleen 2,4Ghz.

Ik wacth nog even af of nintendo met een echte fix of omruil actie komt, maar wat mij betreft is het niet acceptabel, zeker gezien het verschil zo groot is met de rechter joycon en met andere linker joycons, maar ook met bv een wii-mote
cypress3d schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:40:
Vreselijk irritant dit, ik heb telkens wanneer ik de switch in dock doe dat mijn tv dan ineens binnen 5 minuten naar de input springt vd switch. Dat wil ik helemaal niet. Ook wanneer de switch uitstaat (slee mode of geheel uit) hij gaat toch steeds weer naar HDMI 4. Dus zit je net tv te kijken springt hij gewoon spontaan naar de input van de switch.

kijk eens of je CEC ergens in je tv of switch uit kan schakelen, CEC zou ervoor moeten zorgen dat je tv op de juiste input springt als je de switch aanzet (uiteraard gelijk en niet random na 5 minuten), iets werkt er dan niet goed bij jou, hier op een oude sony werkt het prima en instant

[ Voor 23% gewijzigd door Prulleman op 06-03-2017 09:43 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

idd irritant, ik heb hem nu in m'n tv meubel in het midden onder de TV
magoed ik ga toch de pro controller kopen want die joycon grip kan je niet opladen, super irritant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29

Hardware issue.

Hij heeft hem tot 40 ft kunnen verlengen

Zie : https://twitter.com/SpawnWaveMedia/status/838536407266250757

En zie ook : http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1350169

[ Voor 57% gewijzigd door henkyyyyyyy op 06-03-2017 09:51 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Prulleman schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:41:
[...]

ver weg van speakers is niet altijd even makkelijk.. heb mijn center op de plek waar ie hoort, midden onder mijn tv, de switch zou ook ergens op het plankje onder mijn tv moeten komen, maar staat dan :
- boven op de receiver
- boven op de center speaker
- boven op de Horizon box
- op de grond naast alles
- op de grond voor alles (alleen tijdens het spelen)

er zijn behoorlijke verschillen te merken tussen alle mogelijkheden, maar geen van alle acceptabel (op 4+ meter van een 55" tv)

beste lijkt nu nog boven op de receiver...
(de meeste devices zijn trouwens via een netwerk switch bedraad verbonden (tv, horizon, mediaplayer), maar er ligt ook een chromecast audio en logitech hub, welke alleen wireless kunnen, de chromecast is via een 5Ghz netwerk verbonden (lijkt me minder storen omdat het verder van de BT frequentie zit??) maar de logitech hun kan volgens mij alleen 2,4Ghz.

Ik wacth nog even af of nintendo met een echte fix of omruil actie komt, maar wat mij betreft is het niet acceptabel, zeker gezien het verschil zo groot is met de rechter joycon en met andere linker joycons, maar ook met bv een wii-mote
Ja Nintendo moet echt de BT radius van de linker Joy Con verbeteren. Ik had eerst de Switch in de hoek van de kamer staan achter mijn monitor (samen met de X1) maar 5 meter verder op de bank had mijn linker JC ook veel connectie problemen. Nu heb ik de Switch vlak langs mijn tv meubel gezet (iets schuin van waar de bank staat) en de linker JC heeft nog steeds connectie problemen. Het lijkt er gewoon op dat, tenminste in mijn huis, de linker JC een radius heeft van 3 a 4 meter en wanneer die verder weg gaat ontstaan de problemen. Snipperclips kan nu dus in ieder geval wel voor de TV gespeeld worden maar enkel wanneer je er een stoel bij pakt. Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik vind het juist handig!
Maar als je in Switch naar settings -> Systeem -> TV inschakelen (ofzoiets) gaat dan kun je het uitzetten.
Hij zendt dan geen signaal meer naar je tv dat ie aan moet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
Prulleman schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:41:
[...]
...snip...

Lurker hier, las dit net op reddit.
My system is up to date (2.0.0), and I've tried everything that anyone on here has mentioned, before finally getting frustrated and calling Nintendo myself.

When I talked to the tech, he told me I'd done everything they could possibly think of and that they would set me up with a repair. Knowing that the Switch does not have the capability to backup game save data to an SD card or any sort of cloud storage, I asked about the potential for data loss. The rep informed me that I should prepare to have a factory wiped console returned to me essentially. Having already sunk 18+ hours into Zelda this weekend, I decided to hold off for a little bit.

Then, about an hour later I was digging around the settings a bit and in System Settings> Controllers and Sensors I found something at the bottom that said "Disconnect Controllers" This seems to be more in depth than simply un-syncing and re-syncing. I tried it out, then fully power cycled the console (not just putting it to sleep) and I have been playing flawlessly for over an hour now without issue. Previously the left side of the joycon would unsync itself or disconnect every 3-5mins when the console was docked, or the left joystick would just have these crazy spasms and cause me to die (as if i needed any help!)

Anyway, sorry for the lengthy post. I'm just so relieved that this seems to be resolved for me and wanted to share with anyone who might benefit in this community!
Misschien dat het helpt.

Paradigm: Shift happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:56
Hier ook iemand die voornamelijk in handheld-mode speelt. Omdat de tv niet altijd te claimen is, maar vooral ook omdat het gewoon heerlijk speelt.

Niet langer dan twee uur ivm de toch net wat oncomfortabele layout, maar meer laat de accu toch niet toe, prima balans. 😉

De pro speelt wel lekker op die spaarzame tv momentjes en straks met MK8 vast ook weer dus die hou ik er gewoon bij.

Zeker geen perfecte console, maar wel heel veel fun, laat lego city, MK8, Mario en co maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:10

Ik ook... Moet nu elke keer de switch eruit halen als ik iets via de Chromecast bekijk...

edit: En zie nu een paar post boven mij de oplossing. Thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door BooYooToo op 06-03-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
DareDevil schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:47:
[...]

Lurker hier, las dit net op reddit.

[...]

Misschien dat het helpt.
misschien triggered dit wel een firmware upgrade van de JC, gezien de ervaringen daarmee ook bij iedereen anders zijn.
Wat ik namelijk wel heb gedaan is de 2.0 geinstalleerd met de bijgeleverde JC's (+ reboot) en in een later stadium 2x een reboot met de extra JC set. Het is de linker van de extra set die de meeste problemen geeft (hoewel de andere linker ook slechter is dan de rechter, maar het antenne design verklaard dat wel)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Ik heb hem nu een weekend in huis, maar ook ik heb last van de connectie problemen. Eerst stond hij op mijn HD ontvanger/settopbox vlak naast de TV. Had last van connection issues. 1 keer helemaal kwijt geweest. Dacht ik zet hem op de subwoofer. slecht idee. Binnen no-time drie keer verbinding verloren. dan maar IN mijn TV Meubel. Hierdoor moet ik mijn dock schuin houden om de Switch er in te doen. Doordat ik hem een paar keer niet goed er in heb kunnen schuiven, krassen op mijn scherm (lang leve creenprotector).

Verder merk ik ook dat mijn wifi signaal niet optimaal is. 1 streepje, soms twee.

Ook is het irritant dat mijn TV elke keer een signaal door krijgt als de Switch docked is. Krijg om de minuut een popup dat hij signaal zit op HDMI 3. Gruwelijk irritant!!!

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PradaBrada
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-07-2024
Hier een realistisch artikel over de slagingskansen van de Switch van VGChartz:
http://www.vgchartz.com/a...ay-struggle-to-sell-well/

Ik zie er veel van de punten in terug die ik zelf heb aangekaart in deel 1 van deze thread en ook een aantal extra punten, te weten:
- de verwachtingen van de nieuwe generatie die opgegroeid zijn met smartphones en tablets
- de Venn-diagrammen over welke markt de Switch zal aanspreken, buiten de core Nintendo fanbase

Ik moet ook even zeggen dat Zelda goed uit de reviews komt, kzal hem hopelijk binnen een jaar tijd eindelijk kunnen spelen, wanneer de Switch hopelijk een flinke prijsdaling zal zijn ondergaan.

Lenovo Yoga Book Windows | Samsung Galaxy S8 Arctic Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Een gebruiker op Reddit heeft de controller waar de joy-cons op aangesloten kunnen worden gedemonteerd en gedeeltelijk aan de joy-cons zelf vastgemaakt. Eerlijk gezegd vind ik het wel een goed idee, maar wacht ik even tot hier officiele accessoires voor komt :)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/x3g0w16blnjy.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O0zUKEB.jpg

bron

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:56
Geinig, maar hiermee los je de kramp in de rechterhand door de layout niet mee op, toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Ik heb nog niet veel met de joycons gespeeld, vooral met de procontroller. Maar het ontwerp van de rechter joycon is echt slecht. Ik moet de grip van mn rechterhand aanpassen, wil ik de rechter thumb-stick fatsoenlijk kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Lanithro schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:57:
Ook is het irritant dat mijn TV elke keer een signaal door krijgt als de Switch docked is. Krijg om de minuut een popup dat hij signaal zit op HDMI 3. Gruwelijk irritant!!!
Zie CyBeRSPiN in "Het Nintendo Switch topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22
CyBeRSPiN schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:47:
[...]

Ik vind het juist handig!
Maar als je in Switch naar settings -> Systeem -> TV inschakelen (ofzoiets) gaat dan kun je het uitzetten.
Hij zendt dan geen signaal meer naar je tv dat ie aan moet ;)
Ook uitgezet maar nog steeds schiet ie naar HDMI 3... wat irritant dit.

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

cypress3d schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:32:
[...]

O ok.. Vreemd..
In mijn geval knalt ie meteen naar de HDMI ingang als ik hem Powered On in de dock zet of als ik de Switch aanzet terwijl ie uit stond, dat is precies zoals ik verwacht en fijn vind werken.
Nog geen een keer gehad dat de tv spontaan naar de HDMI ingang schakelde terwijl de Switch uit stond..
Misschien is het een setting van je TV zelf? Heb zelf een Samsung HU7500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Ik ben benieuwd of zo'n usb-c naar HDMI, usb-c en USB-3 adapter gaat werken op de Switch, Zou wel duur, maar fijn zijn. Alhoewel mijn vrouw aan gaf dat die tas natuurlijk ook prima is.

Zit net te lezen dat dat niet gaat werken. Zou wel fijn zijn om tzt een optie te hebben voor op vakantie, maar wellicht dat ik gewoon het hele zooitje in ga pakken.

[ Voor 31% gewijzigd door Arunia op 06-03-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hCU9nZk.jpg

Iemand toevallig al een 3d print model gevonden voor de Joy-Con controller grip?
Ik wil graag die vleugels eraf en een breder middenstuk.
In Tablet mode zitten de vleugels er ook niet op en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
cypress3d schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:32:
[...]

Je moet ff zoeken naar HDMI-CEC of Anynet+.
Als dat uit staat zal hij nooit meer switchen wanneer je een controller aanklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

PradaBrada schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:00:
Hier een realistisch artikel over de slagingskansen van de Switch van VGChartz:
http://www.vgchartz.com/a...ay-struggle-to-sell-well/

Ik zie er veel van de punten in terug die ik zelf heb aangekaart in deel 1 van deze thread en ook een aantal extra punten, te weten:
- de verwachtingen van de nieuwe generatie die opgegroeid zijn met smartphones en tablets
- de Venn-diagrammen over welke markt de Switch zal aanspreken, buiten de core Nintendo fanbase

Ik moet ook even zeggen dat Zelda goed uit de reviews komt, kzal hem hopelijk binnen een jaar tijd eindelijk kunnen spelen, wanneer de Switch hopelijk een flinke prijsdaling zal zijn ondergaan.
Ik vind het een erg slecht geschreven artikel als ik zo vrij mag zijn.

1. Het is geschreven voordat hij zelf een Switch in zijn handen heeft gehad.
2. Hij gaat er vanuit dat Nintendo wil concurreren met de Xbox One en PS4. (Laten we even eerlijk zijn, de Nintendo Switch is een extra voor naast je "Main Platform" of voor tussendoor als je geen "Main Platform" hebt.)
3. Mobile Gaming wordt aangegrepen als een concurrent, dit is dan wel een concurrent maar mensen die op hun mobiel gamen en dit voldoende vinden gaan geen Handheld kopen. Maar voor iemand die mobiel gamed is de Switch wel het enige (vergelijkbare) alternatief, dit lijkt mij dus alleen maar positief waar ze langzaam gebruikers vanaf kunnen snoepen.

4-ish. Dit is debatable maar in vergelijking tussen de Xbox One en PS4 waar je een extra controller bij krijgt, de Switch wordt ook met twee controllers geleverd waarmee je met twee personen Mario Kart, Bomberman, Snipperclips en waarschijnlijk nog vele andere games kunt spelen.

We gaat het allemaal zien in de toekomst. Deze artikelen vind ik altijd erg "laat ik mijn mening in een artikel plaatsen zodat ik later kan zeggen, ik wist het toen al" en erg diepgaand onderzoek is er ook niet gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Wahloh op 06-03-2017 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro

Via system settings op je home screen vind je bij TV output een optie die volgens dit kan oplossen.

Auto turn on Switch if TV is on: On / Off.

Misschien helpt het om dit uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Heb de Switch sinds vrijdag en vind het een fijn apparaat. Eigenlijk alleen nog maar docked gespeeld. Gooi hem nu via een Dr Bott adapter van HDMI > miniDP naar mijn 27" iMac zoals ik al met mijn x360 speelde. Heb gezien de berichten van krassen even een doekje van filt tussen het scherm en dock gedaan. Had bij een accessoirespakketje zo'n protector maar had ik verprutst. Nu heb ik tempered glass besteld omdat me dat nog iets veiliger lijkt. Alleen vanuit China enzo is lang wachten.

Maar ik vind het echt heerlijk spelen! Zelda blijft toch wel echt super. En zeker nu je zoveel vrijer bent maakt het echt dat ik hier ongetwijfeld uuuuuren in ga stoppen. Want ik ben wel het type die zich mee laat slepen door wat hij ziet of tegenkomt. Dus elk kamp wordt even gecleared en als ik iets zie waarvan ik denk daar kan ik tegenop klimmen dan gaan we daar even kijken natuurlijk!

Enige lastige soms nog is dat ik gewoon op mijn bureau leun volgens mij en ik bij het mikken met de boog dan lichtjes mijn handen beweeg wat tot resultaat heeft dat de aim ook wat wiebelt. Ik mik vaak gewoon met de rechter stick dus dat is dan wel wat lastig soms :)

Maar desalniettemin ben ik tot nu toe erg tevreden. Vind Zelda er ook echt prima uitzien. Voor mij boeit het echt niet dat het geen 4k is, sterker ik speel op 720p nu en het ziet er vet uit :)

Heb ook nog geen last van verkrampte duimen of handen. Maar speel dus alleen nog met de joycon grip. Maar heb niet het idee dat ik direct die Pro controller nodig heb. En problemen met de hoeveelheid games, zoals ik al zei zal ik me al wel vermaken met Zelda. Wat heeft het voor nut als je 5 games hebt liggen en je er maar 1 kan spelen.

[ Voor 11% gewijzigd door orange.x op 06-03-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Wahloh schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:53:
[...]

...
2. Hij gaat er vanuit dat Nintendo wil concurreren met de Xbox One en PS4. (Laten we even eerlijk zijn, de Nintendo Switch is een extra voor naast je "Main Platform" of voor tussendoor als je geen "Main Platform" hebt.)
....
inderdaad, het is absoluut geen concurentie voor de xbox of PS4, gamers die graag daarop spelen hebben allang die console en hebben heus niet gewacht om te kijken waar nintendo mee kwam, dus zoals je zegt die groep kan em wel erbij kopen voor party games of nintendo exlcusives. Maar ik denk dat de groep die geen game pc, geen xbox of geen PS heeft een betere doelgroep vormt voor de switch. Mensen, gezinnen die een wii hebben staan die aan vervanging toe is, die niet zoveel geven om shooters en dat soort games, lekker mulitplayer co-op/battle/race games op de bank of nu ook op een random andere locatie!

De vraag is alleen of deze groep zoveel geld eraan uit wil geven, dat kan nog weleens het grootste punt worden, ik ben van mening dat de prijs van de switch nog best redelijk is (losse accessoires daar gelaten). maar de drempel kan wel te hoog zijn voor een casual handheld/console

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moddie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
Even het forum doorgezocht, maar hier nog niemand kunnen vinden die last heeft van krassen door de dock.
Dat is toch wel iets dat mij flinke angst geeft, aangezien het is toch een nieuwe console en vindt dat flink risico van Nintendo.
Heb net als de meeste nu een screenprotector besteld maar dat duurt nog 2 dagen dus tot dan een brillendoekje erin doen(hopelijk is er nog geen kras op, al is die kans heeeeeel klein).
Maar wat is het effect van hitte op zo'n screenprotector eigenlijk, is het wel bubble resitant?
Voor de rest zit ik nu op werk alleen maar over Zelda te denken, dus daar zeker applaus voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ik heb de plastic protector die bij het simpele 20 euro hoesje zat zonder moeite erop kunnen plakken. ik vraag me trouwens wel af hoe groot de problemen zijn met de krassen van het dock, volgens mij moet je echt lomp doen om met de dock krassen te veroorzaken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 19:40
orange.x schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:02:
Enige lastige soms nog is dat ik gewoon op mijn bureau leun volgens mij en ik bij het mikken met de boog dan lichtjes mijn handen beweeg wat tot resultaat heeft dat de aim ook wat wiebelt. Ik mik vaak gewoon met de rechter stick dus dat is dan wel wat lastig soms :)
Dat had ik ook. Je kunt dit gelukkig wel uitschakelen bij de opties. Nu kan ik wat makkelijker richten (met dus alleen de rechterstick)

Ik vond het daarnaast ook heel handig om de functie van de B en de X knop om te wisselen. Ik irriteerde mij in het begin behoorlijk aan de mapping van de buttons en drukte regelmatig op de verkeerde knoppen.
Pagina: 1 ... 8 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!