Koldur schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:10:
[...]
De framedrops zijn echt weinig voorkomend in docked mode, in handheld mode heb ik nog geen framedrop gezien. Ik heb de update toegepast. Het stoort gelukkig totaal niet.
Het feit dat het op vijf jaar oudere hardware is ontwikkeld zegt op zich niets, wel dat het een compleet andere architectuur betreft welke echt zo verschillend zijn. Daar zit het probleem in. Daarmee geef ik niet aan dat het niet uitmaakt, maar er is zeker wel een logische technische reden.
Maar de framedrops zijn echt zeer zeldzaam met de update in docked mode en dus in handheld mode afwezig. Geen punt gelukkig.
[...]
Het zou fijn zijn als je wat objectiever kijkt, het is zeer zeker niet allemaal gerushed. Er zijn een aantal dingen die zo lijken, ja, dat ben ik met je eens. De Switch zelf voelt zeer zeker niet als gerushed aan, een zeer degelijk apparaat met een erg mooi scherm wat ook nog eens erg vlot werkt (opstarten van OS, opstarten van spellen en reageren op user input, eShop start super snel).
De wezenlijke problemen zijn: Joy-cons werken niet bij iedereen goed, is dit een probleem wat bij sommige mensen te maken heeft met andere apparaten, of is het echt een hardware probleem bij die Joy-cons? Hoe dan ook, niet goed.
Is het softwarematig op te lossen? Dan valt het probleem mee. Is het hardwarematig een probleem, dan moeten we nog maar zien hoe Nintendo hierop reageert. Gelukkig ervaar ik het probleem niet, maar het probleem is echt, er zijn genoeg mensen die het wel ervaren.
Dan het dock, die kan het scherm bekrassen bij het in- en uithalen van de Switch. Dit vind ik echt dom, hebben ze dan niets geleerd van de 3DS problemen? Ik heb zelf de krassen nog niet gezien, maar wel een screen protector erop gedaan. Mij benieuwen hoe Nintendo reageert als veel mensen (30% of meer) dit probleem ervaren. Snap niet dat ze de geleiders niet van slick rubber hebben gemaakt...
De console zelf is dus echt prima en het OS misschien nog wel beter. Voelt erg solide aan allemaal. Ja, er missen wat functionaliteiten, maar die zijn allemaal secundair aan wat het apparaat moet bieden, gamen! Kortom, het is niet
allemaal gerushed, het gaat om twee dingen die niet iedereen ervaart.
Is bij de PS3/4, 3DS, Wii U, XB1 en Xbox 360 niet anders geweest helaas.