[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 126 Laatste
Acties:
  • 614.967 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angie79
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-01-2024
Timvankeulen schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:47:
[...]

Ah nice dan zou ik is gaan zoeken en hem gaan bestellen! Vind hard covered altijd fijner als digitaal :p
Ook op amazon.de alleen wel duurder. Ik zoek hem ook. https://www.amazon.de/gp/...L65&keywords=i+am+setsuna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder ben ik vandaag met de Switch en al op reis gegaan. En ik moet zeggen dat het wel even wennen is om een console Zelda game in de trein te spelen. Maar ondanks dat is het goed te doen. Treinritjes in Nederland zijn niet zo lang dat de accu leeg is voordat je op de plaats van bestemming bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 00:40
Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:54:
Verder ben ik vandaag met de Switch en al op reis gegaan. En ik moet zeggen dat het wel even wennen is om een console Zelda game in de trein te spelen. Maar ondanks dat is het goed te doen. Treinritjes in Nederland zijn niet zo lang dat de accu leeg is voordat je op de plaats van bestemming bent.
Niemand die je raar aankeek? :P kan me eigen voorstellen dat het nog wel een aardige verschijning is namelijk :P

Zou er zelf niets van aantrekken maar :P je ziet niet iedereen met een tablet en en 2 controllers eraan dagelijks :P

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Het was vorige week de vraag of de 1•2•Switch uit de Amazon.de shop ook in het Nederlands is...
Ja dat is het, zelfs NL gesproken. Super handig voor de kleine kids... dochtertje van 6 hier kan er zelf mee overweg (al vind ze Zelda ook rete interessant!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kadardar schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:00:
[...]

Niemand die je raar aankeek? :P kan me eigen voorstellen dat het nog wel een aardige verschijning is namelijk :P

Zou er zelf niets van aantrekken maar :P je ziet niet iedereen met een tablet en en 2 controllers eraan dagelijks :P
Nee, was me iig niet opgevallen. Hij lijkt met zijn controllers voor veel mensen natuurlijk gewoon op een handheld spelcomputer en die zie je vaker in het OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik heb 80% van mijn tijd met de Switch besteed in handheld mode. Dat bevalt mij het beste, want ik heb nog geen Pro Controller.

Ik heb veel last van het 'desync' probleem, zelfs na de update. En dat is gewoon met de joycons in de grip, 2 meter afstand tot switch, zonder obstakels er tussen. Het gaat bij wijze van spreken een uur goed en dan ineens is het waardeloos. Ik heb zelfs een echte desync gehad waarbij de linker joycon de connectie kwijt was en dus opnieuw moest pairen (ledjes die knightrider-style heen en weer gaan) Gelukkig pauzeert het spel wel als dit gebeurd.

Dit reken ik niet alleen de joycons aan, want ik heb met meer zwakkere 2,4ghz apparaten problemen, zelfs op korte afstand. Ik zit in een flat met 40 wifi ssid's om me heen. Maar andere controllers hebben nog nooit een probleem gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 14:40
Vreemd, want als de controllers aan de switch zitten doen ze het zelfs in flight mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:05
Bilderbeek schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:13:
Vreemd, want als de controllers aan de switch zitten doen ze het zelfs in flight mode.
Daarom heeft ie er ook last van als ze in de grip zitten.. ;) Niet in de Switch zelf.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel voornamelijk in de handheld mode en dat bevalt mij prima. Ligt erg fijn in de hand. Beter dan de 3DS en New 3DS xl vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
RayNbow schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:53:
[...]

Ik heb de Japanse demo gedownload, maar ik weet niet of ik de Japanse versie ga halen... De story mode zal ik dan nl. niet verstaan. :p
Ik heb de spel voor de Vita in het japans (import) en ik haal hem voor de Switch juist vanwege de Story Mode, spel is uit ervaring prima speelbaar in het japans hoor maar je mist wel de Story Mode dan.

En aangezien het spel in het westen uitsluitend op de Switch en PS4 uitkomt is de keuze snel gemaakt.
BlackMage schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:06:
Ik heb 80% van mijn tijd met de Switch besteed in handheld mode. Dat bevalt mij het beste, want ik heb nog geen Pro Controller.
Ik zie de Switch eigenlijk als een handheld, ben stiekem van mening dat wat Nintendo zei dom is, het is in mijn ogen een handheld die met een TV kan werken en niet andersom, als Nintendo dat zei zou op batterij duur na niemand zeuren en de Switch onnodig met de PS4 en Xbox One vergelijken, die laatste 2 zijn compleet andere apparaten in mijn ogen.

[ Voor 34% gewijzigd door Mizgala28 op 04-03-2017 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
zo mijn switch voorzien van een glass screen protector het scherm schijnt nogal kras gevoelig te zijn.
vooral tijdens het plaatsen in het dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:20
RayNbow schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:05:
* RayNbow heeft Zelda gisteren gespeeld met losse joycons en net in de joycon grip. Gaat allemaal prima. :)

(Nu alleen nog Zelda in handheldmodus proberen.)
Ondanks een heerlijk 55" heb ik tot nu toe alleen maar in handheld gespeeld, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Laatst online: 06-09 16:40
Michel242186 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:32:
zo mijn switch voorzien van een glass screen protector het scherm schijnt nogal kras gevoelig te zijn.
vooral tijdens het plaatsen in het dock.
Ik heb de glazen screen protector van Bigben ook maar bestelt, komt morgen aan. Hopelijk lukt het me om die stofvrij erop te zetten. Normaal gesproken gebruik ik geen screen protectors aangezien ik vrij voorzichtig ben, maar met door de dock ga ik het toch maar even doen. Ik snap niet waarom Nintendo niet gewoon voor glas heeft gekozen, dan was dit probleem er niet geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
als je overweegt spellen uit de Japanse eShop te kopen is het handig om te kijken of er 英語 bij staat.
als dat er bij staat dan kan je in het Engels spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
boefje79 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:36:
[...]

Ondanks een heerlijk 55" heb ik tot nu toe alleen maar in handheld gespeeld, heerlijk!
Same here! Ongelofelijk dat we een volledig open world 3D Zelda game spelen op een handheld.. Ben zo benieuwd wat er allemaal nog komen gaat qua games. Heb er een goed gevoel bij, alsof 'ie weleens behoorlijk goed kan gaan verkopen. Laten we 't hopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
http://www.nintendolife.c...warns_of_damage_to_system

Een kleine waarschuwing voor mensen die skins (of stickers) op hun Switch willen plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Op de handheld lijkt het beeld mooier dan op m'n 65" tv, doordat het veel kleiner is en dus scherper denk ik. Wel paar framedrops op plekken, niet altijd even soepel. Hebben mensen hier ook dat ze altijd op Engels zetten? Ik vind Nederlands gewoon vreemd staan bij Zelda :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-09 17:46
met 2 zonen (11 & 12) de hele dag gespeeld. Wat een emoties, discussies over wel of niet aanvallen, allemaal proberen om hyrule castle te halen met 4 hartjes...

Kijken wie het dichts bij een Guardian kan komen...

wat een spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

YoshiBignose schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:11:
Op de handheld lijkt het beeld mooier dan op m'n 65" tv, doordat het veel kleiner is en dus scherper denk ik. Wel paar framedrops op plekken, niet altijd even soepel. Hebben mensen hier ook dat ze altijd op Engels zetten? Ik vind Nederlands gewoon vreemd staan bij Zelda :P
Yep, gewoon Engels. Ben net klaar met de eerste 'tutorial' zone. Benieuwd hoeveel er nog allemaal gaat komen!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
720p op een 7 inch (circa handheld mode vs 42" 900p (geloof gemiddelde maat tv?) vs 65" 900p is een heel groot verschil, je kan proberen een upscaler voor wellicht 1080p (zoals ik heb) wat gewoon mooi is:) of wellicht zelfs 4k maar betwijffel of dat veel mooier wordt.

Zelda staat bij mij gewoon in het engels... moet er niet aandenken aan Nederlands... dalijk vertellen ze me nog dat ik een muur moet knuffelen (hug the wall translate jk;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 20:25
Mocht er overigens iemand interesse hebben om virtuele vrienden te worden, mijn friendcode is: 2977-7330-7114.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Zelda ziet er op mijn 65" erg goed uit. Mijn Switch gaat wel via een versterker die naar 4K upscaled naar de tv en dat scheelt heel veel heb ik al bij bv BF1 gezien. Framedrops heb ik nog niet gezien na 14 uur Zelda, maar die zie ik sowieso pas als het beeld bijna stil staat.
Handheld mode komt in de zomer wel als het weer om buiten te zitten is.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Ik heb een Google Docs Sheet aangemaakt voor friend codes. Wellicht kunnen we deze includen in de Start post?

Heb er al een paar toegevoegd, sta je er nog niet op stuur me even een DM met je Friend code, dan voeg ik je toe :)

https://docs.google.com/s...bEVm31co/edit?usp=sharing

Oke ben heel deel 2 van dit topic nagelopen opzoek naar friend codes... wellicht ben ik wat vergeten maarja :) Al deze mensen hebben nu een friend request van mij :)

[ Voor 19% gewijzigd door Kadardar op 04-03-2017 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelproust
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04 01:41
Lekker Ventje schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:15:
[...]

Zelda ziet er op mijn 65" erg goed uit. Mijn Switch gaat wel via een versterker die naar 4K upscaled naar de tv en dat scheelt heel veel heb ik al bij bv BF1 gezien. Framedrops heb ik nog niet gezien na 14 uur Zelda, maar die zie ik sowieso pas als het beeld bijna stil staat.
Vind Zelda op mijn 55" toch ook wel mooier dan op de handheld. Op de handheld heb ik het gevoel dat ik wat mis... het maakt de wereld precies kleiner van omvang (gewoon een perceptie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
[...]

Elke fatsoenlijke 4k tv upscaled toch ook gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Kadardar schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:17:
Ik heb een Google Docs Sheet aangemaakt voor friend codes. Wellicht kunnen we deze includen in de Start post?

Heb er al een paar toegevoegd, sta je er nog niet op stuur me even een DM met je Friend code, dan voeg ik je toe :)

Oke ben heel deel 2 van dit topic nagelopen opzoek naar friend codes... wellicht ben ik wat vergeten maarja :) Al deze mensen hebben nu een friend request van mij :)
Hier staat ook een lijstje:
https://sites.google.com/site/gotnintendoswitch/

Misschien kan iemand die in de OP, of onderaan het replyvenster plakken?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
BlackMage schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:06:

Ik heb veel last van het 'desync' probleem, zelfs na de update. En dat is gewoon met de joycons in de grip, 2 meter afstand tot switch, zonder obstakels er tussen. Het gaat bij wijze van spreken een uur goed en dan ineens is het waardeloos. Ik heb zelfs een echte desync gehad waarbij de linker joycon de connectie kwijt was en dus opnieuw moest pairen (ledjes die knightrider-style heen en weer gaan) Gelukkig pauzeert het spel wel als dit gebeurd.

Dit reken ik niet alleen de joycons aan, want ik heb met meer zwakkere 2,4ghz apparaten problemen, zelfs op korte afstand. Ik zit in een flat met 40 wifi ssid's om me heen. Maar andere controllers hebben nog nooit een probleem gegeven.
Ik heb echt alleen maar dat 'knight rider' probleem, zoals jij het omschrijft. In het zeldzame geval dat hij verbinding blijft houden, is lagt de input van linkercontroller gigantisch. Ik zit dan wel 4 meter oid van de dock, met een directe line of sight. Zelfs als ik een stuk dichterbij ga zitten blijft het probleem echter. Geen enkele andere game controller heeft verder last, dus het verhaal over storing wat Nintendo ophangt doet me niet zoveel. Daar zou het IMO niet aan mogen liggen.

Ik kan dus de switch alleen nog maar in handheld mode gebruiken, en daar heb ik hem niet voor gekocht. Dat is een mooie bonus als ik op vakantie oid ga, maar grootste gedeelte van de tijd wil ik toch echt lekker voor de TV gamen.

Voorlopig dus zwaar teleurgesteld, ook al is Zelda een toffe game.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

outlandos schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:43:
[...]

Elke 4K tv doet dat.. anders zat je naar een kwart beeld te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:20
[...]

Meeste wel, maar wellicht om een andere reden een versterker. Mijn Samsung 4K maakt er een mooi plaatje van, in die combi met de pro controller erg fijn.

Handheld wel tof hoor, alleen wat kramp in de handjes helaas, dus die pro is wel een mus eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
Kadardar schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:17:

We hebben ook een Google Sites ;)
Edit: was al benoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
matthijst schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:46:
[...]

Hier staat ook een lijstje:
https://sites.google.com/site/gotnintendoswitch/

Misschien kan iemand die in de OP, of onderaan het replyvenster plakken?
ah ok jammer dat die niet gelinked staat, laten we dat even regelen met Zeror

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
Kadardar schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:22:
[...]

ah ok jammer dat die niet gelinked staat, laten we dat even regelen met Zeror
Had dit al met @Zeror besproken, maar denk nog geen tijd gehad voor de FP/Topic Warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 13:36
Even een stomme vraag, maar hoe houden jullie de Switch in handheld modus vast :)?

Ik merk dat ik 'm alleen prettig voor een langere duur kan vasthouden als ik mijn pinken eronder hou als een soort steun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Gusev schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:33:
Even een stomme vraag, maar hoe houden jullie de Switch in handheld modus vast :)?

Ik merk dat ik 'm alleen prettig voor een langere duur kan vasthouden als ik mijn pinken eronder hou als een soort steun.
Ik doe dat met alle handhelds en mijn smartphone, ik merk alleen wel dat dor de jaren heen mijn pink flink wat te verduren kreeg erdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Vanmiddag getracht om eens quasi nonchalant de lokale Intertoys binnen te lopen en met een Switch weer naar buiten. Dat ging dus niet zoals gepland. :P

Zag al gelijk dat Zelda uitverkocht was, en de Switch kon alleen besteld worden.

Benieuwd wanneer de winkels weer voorraad hebben. Nu ik hier zo het een en ander lees over Zelda ben ik toch wel heel erg nieuwsgierig!

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 22:32
Xerox schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:24:
[...]

Had dit al met @Zeror besproken, maar denk nog geen tijd gehad voor de FP/Topic Warning.
Hij staat erin hoor! :)

Over die friendcodes, die Nintendo op het laatste moment erbij heeft gestopt. Ik verwacht dat het friendcode systeem misschien toch komt vervallen wanneer het volledige online platform in het najaar gelanceerd wordt. Dan heb je natuurlijk je Switch Lobby app waar je jouw vriendenlijst kunt beheren enzo. Omdat er voor die tijd geen middel was voor online gamen, denk ik, dat Nintendo friendcodes als een tijdelijk systeem erin heeft gestopt.
Wat denken jullie?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 13:36
Gaat bij jullie de linker Joy Con ook minder soepel in de Grip vergeleken met de rechter? Bij de Switch zelf ervaar ik dat niet, maar bij de Grip dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29
Gusev schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:33:

Project waar ik nog mee bezig ben, maar ik heb nu serieus behoefte aan een rechter joycon die ook gewoon de thumbstick aan de bovenzijde heeft net als de linker. Zoals ik hem nu beet hou gooi ik bij Zelda veel te vaak mijn wapen weg of zit ik weer de grote magneet uit te hangen. Verder speel ik daar door heel verkrampt.

Ik snap het ontwerp voor het spelen met 2 spelers maar knoppen boven een thumbstick werkt tot nu toe voor geen meter bij mij. En voor de handheld mode is dat natuurlijk ook niet op te lossen met een pro controller.

Echt leuk dat ze van alles proberen mogelijk te maken, maar de compromieen liegen er niet om. Ik hoop echt dat ze (of een andere partij) een handheld only rechter joycon op de markt brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Beakzz schreef op zondag 5 maart 2017 @ 01:22:
Echt leuk dat ze van alles proberen mogelijk te maken, maar de compromieen liegen er niet om. Ik hoop echt dat ze (of een andere partij) een handheld only rechter joycon op de markt brengen.
Gewoon een handheld only joycon set. Waar bij de linker ook gewoon een normale d-pad opzit en bij de rechter de knoppen wat comfortabeler zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29
Zeror schreef op zondag 5 maart 2017 @ 01:41:
[...]

Gewoon een handheld only joycon set. Waar bij de linker ook gewoon een normale d-pad opzit en bij de rechter de knoppen wat comfortabeler zitten.
Nog beter inderdaad, want een fighter of classic Nes game spelen zit er ook niet in met de huidige joycons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 11:57
Ik heb de switch nu al sinds vrijdag thuis liggen, maar nog steeds de omdoos van nedgame niet opengemaakt. Nou is dat zonder spel ook niet echt nuttig, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:47:
@Kadardar Je moet echt goed kijken, met een hoop fel licht er op. Ik heb het namelijk ook op mijn Pro controller gevonden.
Kan niet lezen wat er staat op die foto. Ja de eerste regel wel maar daarna?

Bij mijn controller gekeken maar er zit bij mij niet zoveel speling op dat je door de rand heen kunt kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 05-03-2017 07:04 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolliebolly
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-07 16:29
Beakzz schreef op zondag 5 maart 2017 @ 01:22:
[...]

Project waar ik nog mee bezig ben, maar ik heb nu serieus behoefte aan een rechter joycon die ook gewoon de thumbstick aan de bovenzijde heeft net als de linker. Zoals ik hem nu beet hou gooi ik bij Zelda veel te vaak mijn wapen weg of zit ik weer de grote magneet uit te hangen. Verder speel ik daar door heel verkrampt.

Ik snap het ontwerp voor het spelen met 2 spelers maar knoppen boven een thumbstick werkt tot nu toe voor geen meter bij mij. En voor de handheld mode is dat natuurlijk ook niet op te lossen met een pro controller.

Bij elke huidige controller zitten de knoppen toch boven de joystick? Ik zie het probleem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:33
mfreriks schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:00:
[...]

Er staat op 6-8 volt. Kan dat kwaad?:)
Nee, dan niet. Ik heb zelf nog geen switch (wacht op een mooie Mario Kart 8 bundel / aanbieding :P ) maar refereerde naar de meeste smartphones en tablets, alhoewel deze meestal over Micro-USB of lightning beschikken. Kennelijk staat USB-C dus hogere voltages toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 12:43
Ik sta op het punt om er één te reserveren, maar ik zal de switch vooral gebruiken in handheld modus. En ik heb nogal grote handen. Raken je handen echt verkrampt na 2/3 uur spelen of is dit wel te doen? Snap dat het niet als een Xbox controller gaat werken, maar ik moet wel langer als een uur kunnen spelen zonder dat het echt irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
[...]

Jawel, dat kan ik goed zien als ik de youtube app van mijn tv gebruik. Desondanks zie ik een duidelijk verschil tussen mijn oude versterker die naar 1080P upscaled en mijn huidige versterker. Vooral in BF1 is heel duidelijk te zien dat het beeld scherper is geworden. Wellicht dat mijn tv externe signalen zoals die afkomstig van de versterker niet upscaled.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
Phusebox schreef op zondag 5 maart 2017 @ 06:59:
[...]

Kan niet lezen wat er staat op die foto. Ja de eerste regel wel maar daarna?

Bij mijn controller gekeken maar er zit bij mij niet zoveel speling op dat je door de rand heen kunt kijken.
spoiler:
THX2 ALLGAMEFANS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Ik las hier gister volgens mij van iemand dat je Zelda vanaf de Switch kun registreren. Iemand idee waar je dat precies doet als dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multynoob schreef op zondag 5 maart 2017 @ 08:14:
Ik sta op het punt om er één te reserveren, maar ik zal de switch vooral gebruiken in handheld modus. En ik heb nogal grote handen. Raken je handen echt verkrampt na 2/3 uur spelen of is dit wel te doen? Snap dat het niet als een Xbox controller gaat werken, maar ik moet wel langer als een uur kunnen spelen zonder dat het echt irritant is.
Het is wel te doen met de cons erop geklikt. Ik heb zelf nog geen last gehad van kramp ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
GovertNL schreef op zondag 5 maart 2017 @ 08:43:
Ik las hier gister volgens mij van iemand dat je Zelda vanaf de Switch kun registreren. Iemand idee waar je dat precies doet als dat mogelijk is?
Je moet hiervoor, volgens mij, wel een My Nintendo account gekoppeld hebben.
Als je dat hebt gedaan, dan op de Switch op Zelda staan, + indrukken en dan heb je één optie om Points/Coins te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Xerox schreef op zondag 5 maart 2017 @ 08:47:
[...]

Je moet hiervoor, volgens mij, wel een My Nintendo account gekoppeld hebben.
Als je dat hebt gedaan, dan op de Switch op Zelda staan, + indrukken en dan heb je één optie om Points/Coins te verzamelen.
Bedankt! Had inderdaad wel al een account maar kon dit nergens vinden. Las net wel dat je straks ook je Switch via My Nintendo moet kunnen registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
[...]

Je hebt gelijk ik zat op een oude Plasma tv met reflectie en veel licht en nu op m'n 4k via m'n versterker en dat is stukken beter. Mooi spel, ondanks dat je ziet dat de Switch verder geen grafisch wonder is hebben ze toch weer een goede sfeer gecreeert. Wel af en toe framedrops, wat eigenlijk op een console niet zou mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:58
Sinds afgelopen vrijdag mijn Switch binnen + Bomberman+ Nintendo case/screen protector. Hieronder kort mijn ervaringen:

Switch:
Positief verrast. De hardware zit goed in elkaar en hij voelt stevig aan. Het menu is modern en is duidelijk. Leuk weetje is dat de Switch ook alle foutmeldingen opslaat. Zo probeerde ik een tweede keer punten te claimen voor Bomberman, maar dat lukte niet. Later zag ik een foutmelding staan in het instellingen menu. Enige negatieve punt; de WiFi. Beneden naast de router gaat het goed, maar boven op de eerste verdieping heeft hij echt moeite met de ontvangst, terwijl tablet + smartphone het prima doen. Hoop dat dit in een toekomstige update wordt aangepakt. En natuurlijk de standaard. Voelt fragiel aan.

Super Bomberman R:
Ik was nog niet bekend met deze reeks, maar wilde toch een titel hebben om te spelen. Erg vermakelijk tot nu toe en ook uitdagend. Je begint met 1.400 munten en als je al je 9 levens kwijt bent krijg je de keuze; 10 munten betalen of opnieuw beginnen. Multiplayer is ook leuk. Ik mis alleen een duidelijke handleiding. Er is wel voor on-line een handleiding, maar een speluitleg heb ik niet gevonden. Op zich zijn de controls makkelijk, maar je krijgt ook kaartjes en wat uitleg daarover zou wenselijk zijn.

Nintendo case + Screen protector:
Meteen ook maar de case + screen protector aangeschaft en meteen uit de doos erop geplakt. Hij is van plastic, en als je ervaring hebt met het aanbrengen ervan op een telefoon moet het zeker lukken. De case is groot genoeg; de Switch pas er in met de 2 joycons eraan. Er zit ook nog een stand in, waar je de Switch rechtop in kunt zetten i.p.v. de Switch standaard te gebruiken. Er kunnen ook 5 games in. Enige nadeel: er zit een vakje in waarin ik de polsbandjes bewaar. Als ik dan de case sluit staat hij best wel onder spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:37

S2S

thedicemaster schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:00:
als je overweegt spellen uit de Japanse eShop te kopen is het handig om te kijken of er 英語 bij staat.
als dat er bij staat dan kan je in het Engels spelen.
Bijna Allemaal dus, behalve Dragon Quest en Tetris wat ik zo zag.. jammer van Tetris, die wil ik juist hebben.

Komt deze Tetris ook naar het Westen? Ik speel die demo meer dan Zelda en Fast RMX :+

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

YoshiBignose schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:15:
[...]

Je hebt gelijk ik zat op een oude Plasma tv met reflectie en veel licht en nu op m'n 4k via m'n versterker en dat is stukken beter. Mooi spel, ondanks dat je ziet dat de Switch verder geen grafisch wonder is hebben ze toch weer een goede sfeer gecreeert. Wel af en toe framedrops, wat eigenlijk op een console niet zou mogen.
Echt iets met de tijdsgeest. Console hebben eignelijk altijd framedrops gehad. Mischien in het msx, Atari tijdperk niet.. Maar de NES en Gameboy hadden dit al. Dus om nou te zeggn dat consoles dat niet mogen.

Deed trouwens niets af aan het spel, en vroeger was het velen malen erger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Laatst online: 20:48
S2S schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:44:
[...]
Bijna Allemaal dus, behalve Dragon Quest en Tetris wat ik zo zag.. jammer van Tetris, die wil ik juist hebben.

Komt deze Tetris ook naar het Westen? Ik speel die demo meer dan Zelda en Fast RMX :+
Puyo Puyo komt ook in Europa uit ja! Duurt alleen nog een maand of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
S2S schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:44:
[...]

Yep, 25 april :)

Zelf erg blij met m'n Switch, Zelda is prachtig en m'n Skyrim trekjes (main quest vergeten en een willekeurige richting op gaan) worden hier zelfs beloond met leuke rewards. De mini-puzzles van de Korok zijn ook erg leuk om te doen.

Shovel Knight ga ik er nog bij halen, en de aankomende tijd gaat nog genoeg uitkomen waar ik interesse in heb. Morgen de Switch maar meenemen naar m'n werk, er waren wat collega's die wel interesse hadden maar nog twijfelden.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:46
Heeft iemand ervaring met die krassen op het scherm? Ik ben maar 1 foto tegengekomen op internet waarbij het zo is, maar het baart me wel zorgen. Ik heb echt de schurft aan screenprotectors, maar als dat echt nodig is moet ik er misschien toch maar eentje halen? Al doet dat waarschijnlijk wel af aan de gebruikservaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
S2S schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:47:
[...]

Echt iets met de tijdsgeest. Console hebben eignelijk altijd framedrops gehad. Mischien in het msx, Atari tijdperk niet.. Maar de NES en Gameboy hadden dit al. Dus om nou te zeggn dat consoles dat niet mogen.

Deed trouwens niets af aan het spel, en vroeger was het velen malen erger..
Naja in principe programmeer je het spel voor een bepaalde console met altijd dezelfde specificaties. Het is niet zoals een computer waarbij iedere pc bijna uniek is. Als je op bepaalde plekken frame drops hebt met een Switch, dan heeft iedereen dat op die plek. Als dat niet zo is (wat ik vreemd vind) dan is het misschien toch een software probleempje. Heb volgens mij al een update gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Emmavdv schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:49:
Heeft iemand ervaring met die krassen op het scherm? Ik ben maar 1 foto tegengekomen op internet waarbij het zo is, maar het baart me wel zorgen. Ik heb echt de schurft aan screenprotectors, maar als dat echt nodig is moet ik er misschien toch maar eentje halen? Al doet dat waarschijnlijk wel af aan de gebruikservaring...
Ik ben normaal ook niet van de protectors, maar heb er voor de Switch wel een gehaald. Ik heb zelf de protector die bij de etui kwam erop gedaan, en je merkt er niks van. Het enige wat me wel opvalt, en dat is voor het eerst dat ik het zie, is dat er nog belletjes kunnen ontstaan na het plaatsen van de protector. Deze zijn ook nog makkelijk te verwijderen gelukkig, maar ik wist niet dat dit kon. Schijnbaar is het niet Switch-specifiek, dus het kan aan mijn protector liggen, maar toch.

Maar aangezien de Switch toch ook bij mij als handheld gebruikt gaat worden, neem ik liever geen risico :)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

YoshiBignose schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:51:
[...]

Naja in principe programmeer je het spel voor een bepaalde console met altijd dezelfde specificaties. Het is niet zoals een computer waarbij iedere pc bijna uniek is. Als je op bepaalde plekken frame drops hebt met een Switch, dan heeft iedereen dat op die plek. Als dat niet zo is (wat ik vreemd vind) dan is het misschien toch een software probleempje. Heb volgens mij al een update gedaan.
Ik weet hoe consoles werken ;) Maar er speelt veel meer mee dan alleen een spelletje maken, budget bijvoorbeeld, talent, de hardware kennen en tijd... als er iets van deze 4 mist dan zie je dat meestal terug in het spel..

Maar het zal allemaal wel meevallen.

De Switch versie is eingelijk de WiiU versie, het is toch al knap dat deze Switch versie zo goed draait, in de tijd die ze hebben gehad met de hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

Grumpmeister schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:49:
[...]

Yep, 25 april :)

Zelf erg blij met m'n Switch, Zelda is prachtig en m'n Skyrim trekjes (main quest vergeten en een willekeurige richting op gaan) worden hier zelfs beloond met leuke rewards. De mini-puzzles van de Korok zijn ook erg leuk om te doen.

Shovel Knight ga ik er nog bij halen, en de aankomende tijd gaat nog genoeg uitkomen waar ik interesse in heb. Morgen de Switch maar meenemen naar m'n werk, er waren wat collega's die wel interesse hadden maar nog twijfelden.
Ah Tof 25 April it is! Shovel Knight wil ik ook nog, ik las dat je beter de colectie kan halen, trove?
Want daar zit alles in, anders betaal je dubbel als je straks de andere versies ook wiltl spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
S2S schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:58:
[...]

Ah Tof 25 April it is! Shovel Knight wil ik ook nog, ik las dat je beter de colectie kan halen, trove?
Want daar zit alles in, anders betaal je dubbel als je straks de andere versies ook wiltl spelen.
Ik heb de 25 euro versie gekocht. Zit hier dan ook die van 9 euro bij? Een beetje onduidelijk.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
TheKillingBean schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:03:
[...]

Ik heb de 25 euro versie gekocht. Zit hier dan ook die van 9 euro bij? Een beetje onduidelijk.
Yep, de Trove heeft Shovel Knight, Plague Knight en Spectre Knight (de nieuwe). Daarnaast krijgt het ook laatste update (gratis) voor zover ik begrijp. Dus als je (zoals ik) nog niks gespeeld hebt, dan kan je het beste de Trove halen. Maar als je alleen Spectre en de volgende wilt hebben, dan kan je de losse games kopen.

Ik ga zelf ook voor de Treasure Trove dus :). Zelfs als je Shovel Knight + de eerste expansion al gespeeld hebt, dan lijkt me de Treasure Trove nog steeds de betere optie, want dan heb je wss voor 5 euro extra alles compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TheKillingBean @Grumpmeister Treasure Trove krijgt de volgende twee losse pakketten: King Knight én de 4 player battle mode. En komt idd met alle eerdere campaigns en Spectre Knight.

Dus als je alle delen wil spelen is hij voor 25 euro goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

TheKillingBean schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:03:
[...]

Wat ik ervan begrepen heb wel; https://www.reddit.com/r/...night_treasure_trove_and/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanKelevra
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:58
Emmavdv schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:49:
Ik gebruik normaliter ook nooit screen protectors maar wegens die foto er toch 1 geplaatst. Voor het plaatsen het scherm met een felle lamp erop bekeken. Heb toch wel al krasjes rondom hetzelfde pint als op die foto. En dan is de switch hooguit 10x rustig en voorzichtig in het dock gegaan. Protector zit er dus op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

Overigens, is het opgevallen dat al je digitale games niet meer te zien zijn via mynintendo? (3ds en wiiu). Heb begrepen dat dat kwa design zo is. Erg jammer, en heb ook het gevoel dat dit de eerste stap is om VC niet overdraagbaar te maken.

Vind het wel redelijk jammer wat nintendo aan het doen is met online. Eerst friend codes en nu dit.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker Ventje schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:15: Framedrops heb ik nog niet gezien na 14 uur Zelda, maar die zie ik sowieso pas als het beeld bijna stil staat.
Denk dat het inderdaad aan jouw perceptie ligt, ze zitten er in de eerste minuten al in, maar erg storend is het niet. Ik heb gisteren voor het eerst freezes gehad tijdens een gevecht. Twee grote moblins en wat cannon fodder in het grasveld bij de Dual Peaks stable. Regen + veel gras + particles van 6 mensen en rondrennende paarden was te veel en ik kreeg tijdens attacks een serie freezes van een split second. Ik zou graag zien dat de dichtheid van gras minder gemaakt kan worden, zoals op de Wii U zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
S2S schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:55:
[...]

Ik weet hoe consoles werken ;) Maar er speelt veel meer mee dan alleen een spelletje maken, budget bijvoorbeeld, talent, de hardware kennen en tijd... als er iets van deze 4 mist dan zie je dat meestal terug in het spel..

Maar het zal allemaal wel meevallen.

De Switch versie is eingelijk de WiiU versie, het is toch al knap dat deze Switch versie zo goed draait, in de tijd die ze hebben gehad met de hardware.
Knap dat een console uitgebracht in 2017 een 2d spel kan draaien dat in eerste instantie was bedoeld voor een 5 jaar oude console (Wii U) die zelfs in het jaar dat ie uit kwam qua hardware al behoorlijk verouderd was? Je legt de lat wel erg laag..

Overigens, het is dat ik de Wii U al heb, anders had ik zeker de Switch gehaald met Zelda en Shovel Knight, en over een goede maand Mario Kart en de Binding of Isaac. Maar aangezien ik al die games ook al op de Wii U heb wacht ik wel op de New versie van de Switch, want Nintendo kennende gaat die er zeker komen. Zal nog wel een paar jaar duren, maar dat is niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 08:46:
[...]

Het is wel te doen met de cons erop geklikt. Ik heb zelf nog geen last gehad van kramp ☺️
Ik vind het doable voor maximaal een uur. Daarna krijg ik toch pijn in mijn vingers.

Bij mij verliezen zowel de rechter als linker joy-con overigens connectie af en toe als ik op 2,5 m afstand zit. Jammer.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk heb ik geen ervaring met het aanbrengen van een Tempered Glass op een device. Is dit makkelijk te doen? Wil die van BigBen halen bij de lokale MediaMarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-09 20:08
Phusebox schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:52:
[...]

Ik vind het doable voor maximaal een uur. Daarna krijg ik toch pijn in mijn vingers.

Bij mij verliezen zowel de rechter als linker joy-con overigens connectie af en toe als ik op 2,5 m afstand zit. Jammer.
Jammer ? In mijn optiek een ramp voor een console want controller input is een essentieel onderdeel van het geheel en dient vlekkeloos te werken ongeacht de afstand, je handen, een aquarium, of wat dan ook.

Het is allemaal gerushed en dat merk je aan veel zaken en dat is de prijs die je betaald als early adopter.. dit is altijd zo en vandaag de dag alleen maar meer aangezien hardware steeds complexer wordt.

Voor de late adopters, gewoon geduld hebben. Niet alles zal met een fix 100% gecorrigeerd worden dus zullen er snel hardware aanpassingen komen en ondertussen is er ook meer software te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 20:25
Ik heb zelf ook grote handen en gisteren vrijwel de hele dag handheld mode gespeeld en heb op geen moment kramp gehad. Ik vind hem ontzettend fijn in de hand liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:52
M'n Tetris skills zijn aan het verroesten...

Over Joy-Con issues... hier geen problemen. Heb op de eerste avond getest met m'n handen er overheen, achter m'n rug, achter een betonnen muur, etc., maar het ging allemaal prima.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:45:
[...]

Denk dat het inderdaad aan jouw perceptie ligt, ze zitten er in de eerste minuten al in, maar erg storend is het niet. Ik heb gisteren voor het eerst freezes gehad tijdens een gevecht. Twee grote moblins en wat cannon fodder in het grasveld bij de Dual Peaks stable. Regen + veel gras + particles van 6 mensen en rondrennende paarden was te veel en ik kreeg tijdens attacks een serie freezes van een split second. Ik zou graag zien dat de dichtheid van gras minder gemaakt kan worden, zoals op de Wii U zo is.
Ik heb in beide ogen een cilindrische afwijking, wellicht dat het daardoor komt. Verschil tussen 30fps en 60fps zie ik niet en of een tv op 50 hz of 100 hz staat, ik zie het niet. Het heeft zo zijn voordelen bij het gamen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand die Tempered Glass van BigBen? Was het makkelijk te installeren en valt het niet op? Heb een andere screen protector gehaald en bij die krijg ik duizend bubbels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:52:
[...]

Joy-con problemen heb ik geen last van. Ik laat ze namelijk zitten en gebruik alleen de pro-controller op afstand en dat werkt perfecto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ben beetje nieuw bij tweakers
Mij lijkt de switch wel leuk om te kopen maar op internet (youtube) zeggen ze dat de rechterkant van de controller bij de joycon heel irritant zit is dat ook echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:03:
Mij lijkt de switch wel om te kopen maar op internet (youtube) zeggen ze dat de rechterkant van de controller bij de joycon heel irritant zit is dat ook echt zo?
Ik denk dat je refereert naar het filmpje van Linus Tech Tips, waarbij ze zich wat negatief uitten over de positie van de thumbstick van de rechter joycon terwijl deze aan de Switch vast zit.

Vind ik persoonlijk niet. Ik steun de Switch tegen de muis van mn rechter hand en dan is mijn duim precies de juiste afstand voor gebruik met de thumbstick en buttons. En dat vind ik geen oncomfortabele positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 14:22
outlandos schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:50:
[...]

Knap dat een console uitgebracht in 2017 een 2d spel kan draaien dat in eerste instantie was bedoeld voor een 5 jaar oude console (Wii U) die zelfs in het jaar dat ie uit kwam qua hardware al behoorlijk verouderd was? Je legt de lat wel erg laag..

Overigens, het is dat ik de Wii U al heb, anders had ik zeker de Switch gehaald met Zelda en Shovel Knight, en over een goede maand Mario Kart en de Binding of Isaac. Maar aangezien ik al die games ook al op de Wii U heb wacht ik wel op de New versie van de Switch, want Nintendo kennende gaat die er zeker komen. Zal nog wel een paar jaar duren, maar dat is niet erg.
De framedrops zijn echt weinig voorkomend in docked mode, in handheld mode heb ik nog geen framedrop gezien. Ik heb de update toegepast. Het stoort gelukkig totaal niet.

Het feit dat het op vijf jaar oudere hardware is ontwikkeld zegt op zich niets, wel dat het een compleet andere architectuur betreft welke echt zo verschillend zijn. Daar zit het probleem in. Daarmee geef ik niet aan dat het niet uitmaakt, maar er is zeker wel een logische technische reden.
Maar de framedrops zijn echt zeer zeldzaam met de update in docked mode en dus in handheld mode afwezig. Geen punt gelukkig.
Bomberman71 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:00:
[...]

Jammer ? In mijn optiek een ramp voor een console want controller input is een essentieel onderdeel van het geheel en dient vlekkeloos te werken ongeacht de afstand, je handen, een aquarium, of wat dan ook.

Het is allemaal gerushed en dat merk je aan veel zaken en dat is de prijs die je betaald als early adopter.. dit is altijd zo en vandaag de dag alleen maar meer aangezien hardware steeds complexer wordt.

Voor de late adopters, gewoon geduld hebben. Niet alles zal met een fix 100% gecorrigeerd worden dus zullen er snel hardware aanpassingen komen en ondertussen is er ook meer software te krijgen.
Het zou fijn zijn als je wat objectiever kijkt, het is zeer zeker niet allemaal gerushed. Er zijn een aantal dingen die zo lijken, ja, dat ben ik met je eens. De Switch zelf voelt zeer zeker niet als gerushed aan, een zeer degelijk apparaat met een erg mooi scherm wat ook nog eens erg vlot werkt (opstarten van OS, opstarten van spellen en reageren op user input, eShop start super snel).

De wezenlijke problemen zijn: Joy-cons werken niet bij iedereen goed, is dit een probleem wat bij sommige mensen te maken heeft met andere apparaten, of is het echt een hardware probleem bij die Joy-cons? Hoe dan ook, niet goed.
Is het softwarematig op te lossen? Dan valt het probleem mee. Is het hardwarematig een probleem, dan moeten we nog maar zien hoe Nintendo hierop reageert. Gelukkig ervaar ik het probleem niet, maar het probleem is echt, er zijn genoeg mensen die het wel ervaren.

Dan het dock, die kan het scherm bekrassen bij het in- en uithalen van de Switch. Dit vind ik echt dom, hebben ze dan niets geleerd van de 3DS problemen? Ik heb zelf de krassen nog niet gezien, maar wel een screen protector erop gedaan. Mij benieuwen hoe Nintendo reageert als veel mensen (30% of meer) dit probleem ervaren. Snap niet dat ze de geleiders niet van slick rubber hebben gemaakt...

De console zelf is dus echt prima en het OS misschien nog wel beter. Voelt erg solide aan allemaal. Ja, er missen wat functionaliteiten, maar die zijn allemaal secundair aan wat het apparaat moet bieden, gamen! Kortom, het is niet allemaal gerushed, het gaat om twee dingen die niet iedereen ervaart.
Is bij de PS3/4, 3DS, Wii U, XB1 en Xbox 360 niet anders geweest helaas.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja bij dat filmpje van linustechtips, ik heb wel wat kleinere handen.
ik wacht totdat de prijs wat daalt, de prijs vind ik te duur dan koop ik liever een xbox one s.
Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wahloh
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:12:
ik wacht totdat de prijs wat daalt, de prijs vind ik te duur dan koop ik liever een xbox one s.
Dan zou ik voor een PS4 gaan. Kost momenteel maar 188 euro en de exclusives zijn geweldig.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste update voor Fast RMX is aangekondigd.
We are happy to announce a first update to #FastRMX!
+TIME ATTACK, +FRIEND ONLINE SUPPORT
Coming soon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:17
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:12:
Nintendo kennende kun je nog wel een tijdje op een prijsdrop wachten. Er zal vast een Mariobundel komen tegen het einde van het jaar, maar verder verwacht ik de komende twee jaar geen significante daling in prijs.

Ik vind zelf dat je de Switch amper met een XB1 of PS4 kunt vergelijken. Die zijn zoveel krachtiger en/of goedkoper. Het aanbod aan games is ook anders en ik verwacht dat dat ook zo zal blijven. De XB1/PS4 AAA titels gaan niet naar de Switch komen, daarvoor is het verschil in performance te groot (verwacht ik).

De Switch is gewoon echt iets anders. Wat dat betreft wordt het interessant om te zien of de Switch wel aan gaat slaan, in tegenstelling tot de Wii U die erg hard geflopt is. Dat moet dan vooral komen door de portable mode, want dat biedt de XB1/PS4/Wii U simpelweg niet. Wat betreft games verwacht ik dat je het toch voornamelijk van de Nintendo titels zult moeten hebben. Als ze slim zijn gaan ze daarbij ook uitgebreid gebruik maken van de NES/SNES/N64 games. Juist door de portable mode komen die op de Switch volgens mij veel beter uit de verf dan op een reguliere console.

Lang verhaal kort; als Nintendo de problemen met de joycons heeft opgelost komt er bij mij ook absoluut een Switch. Naast mijn XB1 :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:17
Wahloh schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:21:
[...]

Dan zou ik voor een PS4 gaan. Kost momenteel maar 188 euro en de exclusives zijn geweldig.
Die 188 euro aanbieding is overal allang uitverkocht. Er gelden nu weer reguliere prijzen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wahloh schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:21:
[...]

ja bij de bart smit zag ik hem ook staan voor 188 best goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:27:
[...]

Nintendo kennende kun je nog wel een tijdje op een prijsdrop wachten. Er zal vast een Mariobundel komen tegen het einde van het jaar, maar verder verwacht ik de komende twee jaar geen significante daling in prijs.

Ik vind zelf dat je de Switch amper met een XB1 of PS4 kunt vergelijken. Die zijn zoveel krachtiger en/of goedkoper. Het aanbod aan games is ook anders en ik verwacht dat dat ook zo zal blijven. De XB1/PS4 AAA titels gaan niet naar de Switch komen, daarvoor is het verschil in performance te groot (verwacht ik).

De Switch is gewoon echt iets anders. Wat dat betreft wordt het interessant om te zien of de Switch wel aan gaat slaan, in tegenstelling tot de Wii U die erg hard geflopt is. Dat moet dan vooral komen door de portable mode, want dat biedt de XB1/PS4/Wii U simpelweg niet. Wat betreft games verwacht ik dat je het toch voornamelijk van de Nintendo titels zult moeten hebben. Als ze slim zijn gaan ze daarbij ook uitgebreid gebruik maken van de NES/SNES/N64 games. Juist door de portable mode komen die op de Switch volgens mij veel beter uit de verf dan op een reguliere console.

Lang verhaal kort; als Nintendo de problemen met de joycons heeft opgelost komt er bij mij ook absoluut een Switch. Naast mijn XB1 :)
als mario er bij komt dan wil ik hem echt gelijk hebben. als ze de nes/snes/n64 games op de switch doen zal dat wel goed zijn voor nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:03:
Mij lijkt de switch wel leuk om te kopen maar op internet (youtube) zeggen ze dat de rechterkant van de controller bij de joycon heel irritant zit is dat ook echt zo?
Het is prima speelbaar, maar comfortabel is anders. Het is een handheld en je moet de comfort van een handheld verwachten. Wil je 'm voornamelijk docked gebruiken, dan is een pro controller sterk aan te raden.

Bluetooth connectie issues is echt een ding; Als ik iets achterover zit met mijn been tussen de joycons en de console, dan ligt de verbinding al eruit. De pro-controller werkt feilloos en zit veel beter in de hand. Als handheld doen de joycons het wel prima.

Overigens valt mij ook op dat de framerate veel minder dipt in handheld modus tegenover docked modus. Ondanks de flinke GPU boost in docked modus, pushen ze denk ik die GPU meer dan de extra boost kan opleveren, wat resulteert tot meer haperingen.

Sommigen vinden de switch "underpowered" als console. Ik zie het persoonlijk anders; Ik zie het als super krachtige handheld met prachtig beeld.

[ Voor 19% gewijzigd door Gamebuster op 05-03-2017 12:47 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:43:
[...]

Het is prima speelbaar, maar comfortabel is anders. Het is een handheld en je moet de comfort van een handheld verwachten. Wil je 'm voornamelijk docked gebruiken, dan is een pro controller sterk aan te raden.

Bluetooth connectie issues is echt een ding; Als ik iets achterover zit met mijn been tussen de joycons en de console, dan ligt de verbinding al eruit. De pro-controller werkt feilloos en zit veel beter in de hand. Als handheld doen de joycons het wel prima.

Overigens valt mij ook op dat de framerate veel minder dipt in handheld modus tegenover docked modus. Ondanks de flinke GPU boost in docked modus, pushen ze denk ik die GPU meer dan de extra boost kan opleveren, wat resulteert tot meer haperingen.

Sommigen vinden de switch "underpowered" als console. Ik zie het persoonlijk anders; Ik zie het als super krachtige handheld met prachtig beeld.
hey gamebuster,
ik wil de switch denk het meest docked gebruiken en af en toe als ik bijv. ff naar iets toe moet dat ik hem er snel af kan halen, maar die pro controller kost 70 euro :( maar ik denk dat het geld wel waard is voor de pro controller.
Ik ga wachten totdat nintendo wat meer spellen er voor heeft en als de problemen zijn opgelost met de joycons. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:56:
[...]

hey gamebuster,
ik wil de switch denk het meest docked gebruiken en af en toe als ik bijv. ff naar iets toe moet dat ik hem er snel af kan halen, maar die pro controller kost 70 euro :( maar ik denk dat het geld wel waard is voor de pro controller.
Ik ga wachten totdat nintendo wat meer spellen er voor heeft en als de problemen zijn opgelost met de joycons. :)
De Joycons in de bijgeleverde grip liggen prima in de hand en is wat mij betreft ergonomisch genoeg. Een pro controller is zeker geen noodzaak. Overigens kun je deze voor 60 euro krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:05:
[...]

De Joycons in de bijgeleverde grip liggen prima in de hand en is wat mij betreft ergonomisch genoeg. Een pro controller is zeker geen noodzaak. Overigens kun je deze voor 60 euro krijgen.
oh oke bij linustechtips vonden ze de joycons niet zo goed.
zestig euro vind ik nog steeds iets te duur voor de pro controller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:09:
[...]

Heb zelf (weg van wat haperingen welke nu gelukkig minder drastisch zijn dan eerst) weinig problemen met de joycons in de meegeleverde grip. Ja het is wat meer vierkant dan een Xbox controller maar ik kan er verder aardig mee overweg.

Nog niet geprobeerd of mijn WiiU pro controller met de Switch werkt, maar als die werkt is het misschien goedkoper om er zo eentje aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:09:
[...]

Ken die club niet en dan zegt het nog niet veel. Het gaat neerkomen op voorkeur. Ik zou zeggen, probeer er eerst eentje uit. Er is objectief weinig mis met de Joycons in hun grip. Ik heb er gisteren een Zelda-marathon mee gedaan van 6 uur en had totaal geen last van kramp, irritatie of andere ongein.

Het enige waar je merkt dat deze vierkant is, is aan de onderkant van je hand, maar met de afgeronde hoeken stoort het eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:24
Ik zou zelf ook wel graag de pro-controller hebben, maar vind 75 euro nogal duur.. zit verder niets bij toch? Euro of 50 was schappelijk geweest

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:25
Ik heb niks tegen de Switch (koop hem waarschijnlijk eind van het jaar, Zelda LE iig al in huis), maar zit net wat TV te kijken en zie een reclame voorbij komen voor de Switch. Maakt Nintendo nu serieus reclame voor de Switch met een game die pas 28 april uitkomt?! (mario kart en de release date zeggen ze letterlijk in de reclame)

Ik snap dat je het wil neerzetten als party console/handheld voor 8 spelers, maar met een spel dat pas over 7 weken uitkomt?!?!?! Wat een bagger marketing. Show dan gewoon Zelda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
AppieNL schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:24:
Ik heb niks tegen de Switch (koop hem waarschijnlijk eind van het jaar), maar zit net wat TV te kijken en zie een reclame voorbij komen voor de Switch. Maakt Nintendo nu serieus reclame voor de Switch met een game die pas 28 april uitkomt?! (mario kart en de release date zeggen ze letterlijk in de reclame)

Ik snap dat je het wil neerzetten als party console/handheld voor 8 spelers, maar met een spel dat pas over 7 weken uitkomt?!?!?! Wat een bagger marketing. Show dan gewoon Zelda.
Hier had ik het gisteren ook over met een paar vrienden, het is wat frappant dat ze met een aantal spellen adverteren welke niet direct beschikbaar zijn inderdaad. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:59
Lijkt me juist handig. Het ding is nu nergens te kopen. Ze moeten interesse kweken onder de mainstream en daar is Mario Kart een oneindig betere game voor dan Zelda.

Ik denk dat de release heel slim is. De ontwikkelaars van fast rmx en andere kleine games zijn super blij. Die verkopen veel omdat het enige echte alternatief Zelda is. Nintendo moet dit blijven doen. Af en toe een grote nintendo game maar niet teveel. Hopelijk ontstaat dan support van third parties net als bij de 3ds

[ Voor 49% gewijzigd door giantgiantus op 05-03-2017 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gynnad schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:22:
Ik zou zelf ook wel graag de pro-controller hebben, maar vind 75 euro nogal duur.. zit verder niets bij toch? Euro of 50 was schappelijk geweest
Het wordt steeds gekker in dit topic 8)7 Niet op de prijzen op Tweakers afgaan, die laten alleen winkels zien die Tweakers ervoor betalen om gezien te worden. Bij de MM ligt ie gewoon voor 59,99.
Pagina: 1 ... 6 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!