Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 126 Laatste
Acties:
  • 615.633 views

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:21:
[...]

Je ziet het zo letterlijk. En dat is dus geheel niet mijn bedoeling.

Mario Kart = Mario IP, want je ziet geen Link of Zelda in MarioKart (oeps, MarioKart 8 :+). Natuurlijk elk spel opzich is al een eigen IP. "MarioKart 8" is ook een IP. Feitelijk ALLES wat Nintendo uitbrengt is een IP opzich. Maar met IPs in het generiek wordt een serie of een overkoepelende serie (universum) genoemd. En dat is wat ik met IP bedoel.
Wat jij bedoelt is niet wat de rest van de wereld bedoelt. ;)
Nee. Origineel zou Super Smash Bros een Kirby game zijn geworden, maar ze hebben uiteindelijk gekozen om meerdere Nintendo karakters te gebruiken ;)
Dus het is nooit een Kirby-IP geweest. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 17:02

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

lowskilled-ftw schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:20:
Als we het toch (indirect) over Super Smash Bros hebben.. is er al wat bekend? Kan niet wachten om dit samen met 3 vrienden te spelen..
Er komt wel een Smash voor de Switch, dat is een filosofie bij Nintendo om tenminste 1 Smash game uit te brengen per console. Zelfs al gaan ze een Deluxe uitbrengen (al vraag ik me af of ze dat gaan doen) van de Wii U versie dan zie ik ze dat nog niet meteen doen, ze smeren de games langzaam uit over enkele weken, nu straks eerst nog o.a. Mario Odyssey en Xenoblade 2... nog even geduld helaas.

SW-1682-5926-5204

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:35

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:21:
Nee. Origineel zou Super Smash Bros een Kirby game zijn geworden, maar ze hebben uiteindelijk gekozen om meerdere Nintendo karakters te gebruiken ;)
Leugens.
Super Smash Bros. was developed by HAL Laboratory, a Nintendo first-party developer, during 1998. It began as a prototype created by Masahiro Sakurai and Satoru Iwata in their spare time titled "Dragon King: The Fighting Game", and originally featured no Nintendo characters.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Verwijderd

NMe schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:23:
[...]

Wat jij bedoelt is niet wat de rest van de wereld bedoelt. ;)
Dus voor de rest van de wereld bestaat DC Extended Universe, Marvel Cinematic Universe niet?
[...]

Dus het is nooit een Kirby-IP geweest. ;)
En kijk hier zit je dus daadwerkelijk naast wat ik bedoel :)
Hmm, dan zit ik er wat dat betreft naast. Ik moet de "Did You Know Gaming? Super Smash Bros"-video nogmaals bekijken.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 10:34 ]

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 10:35
RayNbow schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:54:
"een spel die anders is dan beide ooit gehad hebben"? Oh, boy...

Nou beste Tweakers, daar gaat ie dan... we gaan een streep zetten door een geliefde spellenreeks waarin nodeloos IPs bij elkaar werden gegooid in een genre dat vreemd was voor de oorspronkelijke IPs:

Super Smash Bros.

RIP.
Mario Kart

RIP.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:35

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:28:

[...]

Hmm, dan zit ik er wat dat betreft naast. Ik moet de "Did You Know Gaming? Super Smash Bros"-video nogmaals bekijken.
Ze hebben het in dat filmpje ook veel over Masahiro Sakurai (bedenker van Kirby) wiens track record daarvoor bestaat uit 3 kirby games. Ik meen me te herinneren dat ze in de DYKG filmpje er wel erg veel nadruk op legde op zijn vorige IP. De verwarring is dan ook begrijpelijk.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Phusebox schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:24:
Ik dacht kijk nog maar eens een video van Mario + Rabbids, voorheen had ik alleen gelezen dat het X-COM meets Mario was en dat het goed ontvangen werd.

Voor 60 euro vind ik het toch wel een mager spel eigenlijk. Kleine levels, kleine teams, grafisch niet heel bijzonder. Ik wacht wel tot ie goedkoper wordt, Oh nee wacht ik doe niet meer aan fysieke media...
Je bent een kritisch man Phuse :)
Maar ik snap het wel als je X-Com verwacht, waar elke move spannend is en elk leven telt (Ironman!). De nadruk bij Mario + Rabbids lijkt meer op mobiliteit te liggen: gewoon gaan. Ook een interessante take op de xcom formule imho.

Ik vond deze 'Let's Watch' wel aardig om te zien: een (co-op) level dat iets groter is en waar ook het belang/de rol van mobiliteit getoond wordt: YouTube: Let's Watch - Mario + Rabbids Kingdom Battle: Sherbet Desert
Misschien wel het geluid uitzetten als je die gasten irritant vindt ;)

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-11 15:07
(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:24:
Dus jij zegt dat dit spel op gelijke voet staat met meesterwerken als Breath of the Wild, Super Mario Odessy, Skyrim, Splatoon 2, MarioKart 8. Sorry, maar zelfs het spel waar het een goedkope rip-off van is (X-COM) komt niet eens in de BUURT van die games.
Erg moeilijk om je serieus te nemen als je dit soort onzin gaat verkondigen.

Skyrim een meesterwerk? Niet overdrijven.

Odyssey een meesterwerk? Is nog niet af/uit. Dit is gewoon fanboy gedrag.

Mario Rabbids een rip-off van Xcom? Je hebt duidelijk de game niet gespeeld. Ik heb ook een hekel aan Ubi en koop al jaren hun games niet meer, en zelfs ik moet bekennen dat dit gewoon een hele goede game is en een aanwinst voor het genre.

Steam/XBL: Avioto

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11 22:05
Altijd leuk... 2 pagina's lezen over de definitie van IP (en rabbits een ripoff is) :z

Maar goed Rabbits spel lijkt me overigens ook niet zo leuk...

[ Voor 9% gewijzigd door V-rg op 30-08-2017 11:06 ]

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Modbreak:Is het een idee om het hier weer over de Switch te hebben en zo'n nergens toe doende discussie over IP's te stoppen? Het is nu alleen nog maar proberen om gelijk te krijgen en daar heeft niemand iets aan.

Weer ontopic dus :)

[ Voor 5% gewijzigd door Grotman op 30-08-2017 11:34 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Grappig genoeg is Mario Kart ook begonnen zonder Mario-karakters. Die zijn er eigenlijk bij toeval bij gekomen. Had toch een heel ander spel geweest denk ik, en wellicht de aanstichting van een heel genre aan racegames voorkomen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:58
Ben benieuwd, Mario + Rabbids is nu aan het installeren, komt mijn Switch ook weer eens uit zijn zomerslaap.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:21
Ben nu halverwege de tweede wereld en het begint nu redelijk uitdagend te worden. De twee midbosses heb ik twee keer op gefaald, maar dat was voornamelijk door een stomme planning van mezelf. Fantastische game!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zironako schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:24:
Ben nu halverwege de tweede wereld en het begint nu redelijk uitdagend te worden. De twee midbosses heb ik twee keer op gefaald, maar dat was voornamelijk door een stomme planning van mezelf. Fantastische game!
Bij mij ging de eerste midboss van de eerste wereld al "mis." Nou ja, Mario werd verslagen op de laatste beurt, dus geen perfecte score. Die gaan we dus opnieuw doen. :P

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 23:07
Super Beat Sports (van de makers van Guitar Hero) naar de Nintendo Switch.

Ziet eruit als een leuke party game :)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:57
Zerora schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:36:
Super Beat Sports (van de makers van Guitar Hero) naar de Nintendo Switch.

[video]

Ziet eruit als een leuke party game :)
Eentje om in de gaten te houden als party games. Die mis ik toch echt wel op dit moment.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
ShittyNL schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:59:
[...]

Eentje om in de gaten te houden als party games. Die mis ik toch echt wel op dit moment.
Overcooked? Of werkt die nog steeds ruk?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:57
Peter_Aragorn schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:00:
[...]

Die heb ik op de PC. Is inderdaad leuk haha.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-11 12:57
[...]

Werkt wel goed. Af en toe wat drops in r rondrijden. Maar krijg af en toe de nijging om alles naar te herrie te gooien als ik weer eens een pan oppak in plaats van een bord..

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
[...]

Ik heb samen met twee jongens een avondje gedaan, heb helemaal in een deuk gelegen! Geweldig spel, kan ik iedereen aanraden! :9~
Gigantisch hectisch, maar toch de drang om zo'n hoog mogelijke score te halen!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
lowskilled-ftw schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:20:
[...]

Ik heb samen met twee jongens een avondje gedaan, heb helemaal in een deuk gelegen! Geweldig spel, kan ik iedereen aanraden! :9~
Gigantisch hectisch, maar toch de drang om zo'n hoog mogelijke score te halen!
Ja dat lijkt mij dus ook! In je eentje vrij weinig aan, maar met wat vrienden samen: goud!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
Peter_Aragorn schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:24:
[...]

Ja dat lijkt mij dus ook! In je eentje vrij weinig aan, maar met wat vrienden samen: goud!
Heb het nog niet eens in mijn eentje geprobeerd.. Lijkt me echt niks aan! Dit is een spel dat je s'middags / s'avonds met wat vrienden moet doen (met een drankje on the side :+ ).

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-11 16:25
Towerfall lijkt me echt een perfecte game voor de switch 4 joycons en gaan!

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:42
rejer schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:33:
Lekker dan... en toen kreeg ik een mail van coolblue dat ze niet Mario + rabbids kunnen leveren. zucht
Zojuist weer een mail gehad. Uitstelling tot vrijdag. Gebeld of hij vrijdag geleverd wordt... "waarschijnlijk niet". Maar opgehaald bij de Mediamarkt. :|

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:13

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:24
begint nu :)

[ Voor 30% gewijzigd door JackAvery op 01-09-2017 07:51 . Reden: Stream-link vervangen door perma link ]

• Zerora
Zitten wel een paar leuke titels bij waar ik wel benieuwd naar ben.

SteamWorld Dig 2, Yono, Nine Parchments, Dragon Marked for Death en Light Fingers. En natuurlijk Meatboy Forever en de nieuwe uitbreiding voor Shovel Knight. En die No More Heroes game ziet er tof uit, maar ben nog niet overtuigd.

[ Voor 26% gewijzigd door Zerora op 30-08-2017 19:28 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Vond het Nindies filmpje van de week boeiender dan deze hele showcase. Het positieve voor mij was de releasedatum van Steamworls Dig 2. Big fan van het 1e deel.

Verwijderd

Steamworld Dig 2 is echt het indie spel voor mij dit jaar :)

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 19:28

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Waarom lees ik nog niets in dit topic over de nieuwe gameplay van Xenoblade Chronicles 2, welke te zien was op Gamescom?

GOTY voor mij, ben nu op de helft van Xenoblade Chronicles 1 op mn 3DS, maar kijk ontzettend uit naar een nieuw deel :*)

[ Voor 41% gewijzigd door Thrace Grumble op 30-08-2017 20:35 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Verwijderd

Ik wil voor mijn broertjes verjaardag een nintendo eshop kaart voor hem kopen, nu is het zo dat hij op dit moment in Peru woont... werkt een in Nederland gekocht eshop kaartje ook op een Peruaanse switch? Of moet ik een Amerikaanse kaart bestellen? Alvast bedankt

Verwijderd

@Verwijderd Heeft hij een Nederlands eShop account of een Peruaans eShop account?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:43:
@Verwijderd Heeft hij een Nederlands eShop account of een Peruaans eShop account?
Peruaans

Verwijderd

Dan gaat dat niet met een Nederlandse eShop kaart werken :) Ik weet niet welke valuta de Peruaanse eShop gebruikt, dus ik kan er verder weinig over zeggen.

Er is nog een spel aangekondigd voor de Switch Worms W.M.D.. Vroeger veel Worms op de PC gespeeld, dus die houd ik zeker in de gaten :)

en ook Oxenfree is bevestigd. Komt in oktober naar de Switch. Heb de PC (Steam) versie ervan al uitgespeeld, maar het is een serieus leuke game.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 21:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:07:
Dan gaat dat niet met een Nederlandse eShop kaart werken :) Ik weet niet welke valuta de Peruaanse eShop gebruikt, dus ik kan er verder weinig over zeggen.
Bedankt voor je reactie, ik ben op deze site terecht gekomen: https://www.gamecardsperu...op-Card%20?product_id=148
Peruaanse gamecard shop, deze verkopen Amerikaanse regio kaarten, dan zouden deze dus wel werken? :?

• Zerora
Als Peru in de amerikaanse regio zit wel ja.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Nieuwe video van Nintendo als recap al zitten er nieuwere games in als oxenfree en worms.

YouTube: Nintendo Switch Nindies Summer Sizzle 2017

[ Voor 18% gewijzigd door blmp op 31-08-2017 08:45 ]

Patient gamer

• AstralizeR
  • Laatst online: 10-10 17:02

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Thrace Grumble schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:34:
Waarom lees ik nog niets in dit topic over de nieuwe gameplay van Xenoblade Chronicles 2, welke te zien was op Gamescom?

[video]
GOTY voor mij, ben nu op de helft van Xenoblade Chronicles 1 op mn 3DS, maar kijk ontzettend uit naar een nieuw deel :*)
Ja, denk dat er niet zoveel Xenoblade fans zijn hier, komt vanzelf wel een apart topic voor het spel als het wat meer gewaardeerd gaat worden, het heeft ook te maken met de hype er naar toe, de trailer is b.v. niet zo sterk als de trailer van X (YouTube: Wii U - Xenoblade Chronicles X E3 2015 Trailer ...hopelijk komt er nog een betere uit _/-\o_

SW-1682-5926-5204

Verwijderd

Deze week komt Zed Blade uit.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRlsHPgkFiAfm5xX3xar8KRYO4Y2wbYIXoYI_xIN6uAqnypupHU

De weken erna volgen Raguy, Spinmaster, en Art of Fighting.

• RayNbow
AstralizeR schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:29:
[...]

Ja, denk dat er niet zoveel Xenoblade fans zijn hier,
Ze zijn waarschijnlijk op een hand te tellen. :p
de trailer is b.v. niet zo sterk als de trailer van X (YouTube: Wii U - Xenoblade Chronicles X E3 2015 Trailer ...hopelijk komt er nog een betere uit _/-\o_
De X trailers waren subliem, ja.

* RayNbow hoopt trouwens op een Amiibo-aankondiging van: RayNbow in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2"

• marcelproust
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04 01:41
AstralizeR schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:29:
[...]

Ja, denk dat er niet zoveel Xenoblade fans zijn hier, komt vanzelf wel een apart topic voor het spel als het wat meer gewaardeerd gaat worden, het heeft ook te maken met de hype er naar toe, de trailer is b.v. niet zo sterk als de trailer van X (YouTube: Wii U - Xenoblade Chronicles X E3 2015 Trailer ...hopelijk komt er nog een betere uit _/-\o_
Goh, ik zie er ook wel naar uit. Het is nu wel niet dat ik direct al de nieuwtjes op dat vlak volg. Als het er aan komt zullen we het wel geweten hebben :-) en ik ga er graag 'blind' in. Daarnaast ook even zeggen dat Xenoblade 2 het enigste game is dat ik nog ga kopen dit jaar/begin volgend jaar. De rest laat ik voor wat het is en kan ik wel lenen (al de Mario games), dat helpt mijn portefeuille een beetje :-)

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29
Thrace Grumble schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:34:

[video]
Ik zit zeker te wachten op Xenoblade Chronicles 2 _/-\o_ . En Lost Sphear O+

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• V-rg
Hoop dat Lost Sphear niet zo'n heel rare einde heeft zoals I am Setsuna... want ik voelde me niet bepaald tevreden toen ik dat uitspeelde }:|

Verwijderd

V-rg schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:04:
Hoop dat Lost Sphear niet zo'n heel rare einde heeft zoals I am Setsuna... want ik voelde me niet bepaald tevreden toen ik dat uitspeelde }:|
Het is wel Square Enix, zij zijn dol op rare eindes :p En dat maakt ze geweldig..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2017 14:13 ]

• V-rg
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:11:
[...]

Het is wel Square Enix, zij zijn dol op rare eindes :p En dat maakt ze geweldig..
Klopt, alleen zat er bijv. bij bepaalde FF spellen nog enige logica achter maar dit sloeg nergens op :/ ...

(niet klikken! als je het einde niet wilt weten van I am Setsuna)
spoiler:
Als ik de eindbaas versla zodat er eindelijk geen offers nodig zijn maar dat Setsuna dan besluit om die kereltje (die de slechterik was) "in haar" te nemen om dan samen dood te gaan zodat diegene niet alleen dood gaat... vind ik dus niet bepaald bevredigend. Beetje anticlimax voor mijn smaak. Beetje van we doen maar een slechte einde om een slechte einde te hebben

:(

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-11 19:53
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:07:

Er is nog een spel aangekondigd voor de Switch Worms W.M.D.. Vroeger veel Worms op de PC gespeeld, dus die houd ik zeker in de gaten :)

en ook Oxenfree is bevestigd. Komt in oktober naar de Switch. Heb de PC (Steam) versie ervan al uitgespeeld, maar het is een serieus leuke game.
Hmmmm Worms vind ik zeer interessant voor op de Switch. Even in de gaten houden.

• Phusebox
Ik snap iets niet. Hoe kan ik een battle opnieuw doen bij Rabbids?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Daarvoor moet je wereld 1 klaar hebben, en dan naar de wasmachine gaan.

• Phusebox
CyBeR schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:02:
Daarvoor moet je wereld 1 klaar hebben, en dan naar de wasmachine gaan.
Ah Ok dan moet ik die eerst afmaken. Domme fout gemaakt.😮

• giantgiantus
  • Laatst online: 22:41
Ik vind Mario+Rabbits echt een hele leuke game. De lineup van de switch is sowieso echt heel goed tot nu toe. Daar komt Mario dan nog eens bij en dan is er echt wel een heel bijzonder goede line-up is voor kerst.

Het zou wel eens een hele succesvolle console kunnen worden. Nu nog even backwards compatibiliteit toevoegen en ik ben blij!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Sinds vandaag staat er een gratis demo van VOEZ in de eShop.

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Wat meer informatie van NBA 2K18 naar buiten gekomen.

- Zelfde engine en vrijwel de volledige featureset (mist enkel een custom logo creator) als PS4/XBO (was al bekend)
- Gelockt op 30fps t.o.v. 60fps op andere platformen (zowel docked als undocked)
- Character models en animaties zien er slechter uit (je moet toch ergens op inleveren op de Switch)
- Game zal ~25GB groot zijn voor de Switch (~50GB op andere platformen)
- Er wordt beweerd dat een microSD 'required' is, maar dat zal wel enkel voor de digitale variant gelden (gezien deze zo groot is)

Ben benieuwd naar de eerste reviews van deze game later deze maand :). Vooral benieuwd naar hoe de game zich verhoud tot ps4/xbo om te zien wat we nou eigenlijk een beetje kunnen verwachten van recente AAA third-party multiplatform releases (i.t.t. ports van 'oude' games zoals Fate/EXTELLA en Disgaea 5).

[ Voor 39% gewijzigd door blmp op 01-09-2017 00:44 . Reden: kleine uitbreiding ]

Patient gamer

• RayNbow
Nyko heeft nieuwe foto's van hun gereviseerde portable dock getoond:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oZvY5Hu.jpg
Meer hier.

• Dagg
-SaveMe- schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Let wel dat je niet alle combat kunt vermijden, soms moet je het doen, bijvoorbeeld in bepaalde shrines en natuurlijk de bosses. De mini bosses zijn allemaal skipable. Maar veel combat kun je ook cheesen, door hit en run te doen, ergens onbereikbaar gaan staan en bommetjes gooien, etc ...
Ik heb hem nu bijna twee weken en het is erg leuk en spannend te gelijk zoals je zegt, je kunt niet alles skippen. En bak er echt niets van hahahaha. Zelfs sommige shrines kom ik daardoor niet door. Tenzij ik iemand inschakel om die bosses te verslaan vermoed ik dat ik niet ver kom maar ik ga het zien. Mooie sfeer en heerlijk in handheld en met een goede koptelefoon op zo een uur of wat weg te spelen. Thnks

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-11 14:31
GovertNL schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:16:
[...]

Hmmmm Worms vind ik zeer interessant voor op de Switch. Even in de gaten houden.
Beeld:

Ben best benieuwd !

Verder heeft Sonic Forces een speciale editie en releasedag gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://www.dailynintendo.nl/wp-content/uploads/2017/08/sonic-forces-launch-1024x577.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door rudyman85 op 01-09-2017 08:17 ]

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:24
Tijd voor een greep uit de vele trailers die nog verschenen zijn de laatste dagen:

Save Me Mr. Tako (助けてタコさん) wordt uitgegeven door Nicalis. Het is een enkele developer die al een paar jaar aan deze game werkt die Gameboy-era Kirby-stijl platformer schreeuwt.

Away: Journey to the Unexpected wordt gemaakt door een Franse developer. Het is een first-person actie-RPG overgoten met een anime sausje.

Dimension Drive: een shmup waar je twee schepen tegelijk bestuurt op verschillende schermen en je tussen de twee schermen wisselt. Heeft ook een 2P mode!

• Dagg
Zijn er mensen die hun Pro Controller hebben gekoppeld aan hun Windows computer of Mac? Zo ja wat zijn de bevindingen?

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
RayNbow schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 07:31:
[afbeelding]
Meer hier.
Ik zit ook te kijken, maar ik denk dat ik toch liever zo'n C_FORCE CF001 of CF002 heb. Is makkelijker meenemen. Iemand daar ervaring mee?

Verwijderd

Dagg schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:54:
Zijn er mensen die hun Pro Controller hebben gekoppeld aan hun Windows computer of Mac? Zo ja wat zijn de bevindingen?
Jup heb het geprobeerd, het werkt best goed. Maar je hebt geen XInput ondersteuning, dus veel nieuwe games zullen niet (goed) met de Pro controller werken.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

rudyman85 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:13:
[...]

Verder heeft Sonic Forces een speciale editie en releasedag gekregen:
[afbeelding]
Hmm, Sonic Forces wacht ik nog even af. 3D Sonics zijn vaker meh dan goed...
AlexR schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:40:
[...]

Ik zit ook te kijken, maar ik denk dat ik toch liever zo'n C_FORCE CF001 of CF002 heb. Is makkelijker meenemen. Iemand daar ervaring mee?
Makkelijker meenemen, ja. Maar dan moet je je Switch face-down neerleggen zodat hij goed kan ventileren, ben ik geen fan van. Dan liever een dock waarin 'ie kan staan. :)

Verwijderd

Sonic ga ik niet kopen. Heb Sonic Mania al. De beste Sonic ooit, zou niet weten wat er beter kan zijn in Forces.

• Dagg
Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:04:
[...]

Jup heb het geprobeerd, het werkt best goed. Maar je hebt geen XInput ondersteuning, dus veel nieuwe games zullen niet (goed) met de Pro controller werken.
Wat bedoel je met de X-input?Dat is drukken op de joysticks? Ik weet niet of er spellen zijn voor op windows/mac die dat überhaupt als input zien maar ik ben dan ook een game noob op dat gebied.

Verwijderd

Dagg schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:15:
[...]

Wat bedoel je met de X-input?Dat is drukken op de joysticks? Ik weet niet of er spellen zijn voor op windows/mac die dat überhaupt als input zien maar ik ben dan ook een game noob op dat gebied.
XInput is een API/driver gebaseerd op de XBOX 360 Controller voor Windows. De meeste moderne games ondersteunen alleen XInput in games. Je hebt ook DirectInput wat een voorloper op XInput was.

Veel games ondersteunen tegenwoordig alleen XInput omdat de knoppenconfiguratie altijd gelijk is, bij DirectInput games had je vaak dat je de knoppen moest aanpassen / instellen.

Gezien de Switch Pro Controller geen XBOX 360 / ONE controller is heeft die natuurlijk niet standaard XInput, en er zijn ook geen drivers van Nintendo om XInput te emuleren. (Er is wel andere software voor)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2017 11:21 ]

• RayNbow
Elise aangekondigd voor FE Warriors:

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:33
Mario+Rabbids weer beschikbaar in de ING Rentepuntenwinkel! 36 euro (plus natuurlijk wat van die punten).

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

RayNbow schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 07:31:
[afbeelding]
Meer hier.
Hopelijk zijn de reviews goed, want het lijkt me wel wat.

• Zerora
Niet geprobeerd op Windows/Mac, maar ik heb mijn Switch Pro controller ook in gebruik met RetroPie op Raspberry Pi. Dat werkt verbazingwekkend goed eigenlijk. Alleen de player indicatie werkt niet (lampje blijft heen en weer bewegen), maar dat is eigenlijk het enige en verwaarloosbaar probleem.

Als je dit ook wilt, hier staat uitgelegd hoe je dit doet:
https://www.reddit.com/r/...controller_with_reteopie/

[ Voor 13% gewijzigd door Zerora op 01-09-2017 18:05 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Yep, met OpenEmu. Gaat heel simpel en werkt heel goed. Alleen de lampjes aan de voorkant die aangeven welke speler je bent, worden niet ondersteund en blijven dan maar door knipperen alsof ze Kitt zijn.

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-11 14:36
Sinds gisteren de trotse eigen van de grijze Switch! Met de daarbij Zelda en Mario Kart gehaald :) Hierbij alvast een vraag, kan ik de lader van mijn HTC 10 gebruiken om de Switch mee op te laden?

[ Voor 12% gewijzigd door Fusionmania op 01-09-2017 19:03 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Fusionmania schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:02:
Sinds gisteren de trotse eigen van de grijze Switch! Met de daarbij Zelda en Mario Kart gehaald :) Hierbij alvast een vraag, kan ik de lader van mijn HTC 10 gebruiken om de Switch mee op te laden?
Dat is nogal een ingewikkeld verhaal.. waarschijnlijk is het sowieso niet optimaal

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5oXEONa.png

Verwijderd

Hmm kan iemand mij even helpen??
Ik krijg de kickstand niet open om er een SD kaart in te doen ik heb ook geen nagels misschien daarom??
Maar is dat normaal dat het zo moeilijk is om het open te krijgen voor de eerste keer??
Het is me nog niet gelukt...:(
En ik ben bang dat ik het beschadigd nou

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De kickstand is wat lastig open te krijgen idd maar gewoon onder 't randje pielen en dan komt 'ie vanzelf. je maakt 'm niet zo snel stuk.

Verwijderd

Sterker nog, je kan 'm er helemaal af halen en terug drukken als het nodig is ;)

• RayNbow
Herinnert men dit nog?
Er waren signalen dat Lego City Undercover een klein kaartje zou gebruiken met een verplichte download. Achteraf bleek dit niet het geval te zijn.

Nou, nu vijf maanden later lijkt NBA 2K18 hetzelfde te proberen. :p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rKZSXWs.jpg

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

RayNbow schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 08:16:
Herinnert men dit nog?

[...]

Er waren signalen dat Lego City Undercover een klein kaartje zou gebruiken met een verplichte download. Achteraf bleek dit niet het geval te zijn.

[afbeelding]
Als je als developer je Switch game niet op 32GB kwijt kan dan heb je wat optimalisaties te doen.....

• RayNbow
EddoH schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 08:49:
[...]

Als je als developer je Switch game niet op 32GB kwijt kan dan heb je wat optimalisaties te doen.....
Maar wat, zoals het geval is bij NBA 2K18, de game kleiner is dan 32 GB en alsnog een download/install vereist? :p

Verwijderd

Ik zie serieus niet wat het probleem is... op de PS4 / XBOX ONE moet je ALLE spellen installeren (games draaien niet vanaf disc) en voor de XBOX ONE X moet je bij verschillende spellen zelfs 4K content extra downloaden. Dat nu bij de Switch één van de vele games een extra download vereist is niet echt een probleem.

• Poulske
  • Laatst online: 21:42
Het probleem is dat daarvoor ook een MicroSD kaart vereist is. Op de PS4 wordt ie geinstalleerd op de interne harde schijf. Maar in dit geval moet je er een extra kaart bijkopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:49:
Ik zie serieus niet wat het probleem is... op de PS4 / XBOX ONE moet je ALLE spellen installeren (games draaien niet vanaf disc) en voor de XBOX ONE X moet je bij verschillende spellen zelfs 4K content extra downloaden. Dat nu bij de Switch één van de vele games een extra download vereist is niet echt een probleem.
Zolang het binnen de perken blijft is het probleem niet zo groot. Downloads van maximaal enkele GB's en slechts voor een enkel spel. Het probleem wat ik heb met het systeem heeft met mijn X1 te maken. Die heeft een 500GB schrijf. Dat is niet groot dat wist ik van tevoren. Ik koop mijn games dus op disk maar bij sommige spellen moet er dan nog enkele tientallen GB's opgeslagen worden.

Voordeel van de Switch is dat het veel makkelijker is om even een kaartje in te steken voor extra geheugen. Maar eigenlijk hoop ik dat mijn 32GB genoeg is voor de komende jaren.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

RayNbow schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:39:
[...]

Maar wat, zoals het geval is bij NBA 2K18, de game kleiner is dan 32 GB en alsnog een download/install vereist? :p
Dan ben je als uitgever gewoon een lamzak.

• Thomas
  • Niet online
Simpel inderdaad, als je je hele Switch vol moet gooien voor een extra download of install dan koop ik de game gewoon niet. Zal met de Nintendo titels toch al niet het geval zijn.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:49:
Op de PS4 en XBO is er echter nog 1 reden dat de boel geïnstalleerd wordt op de HDD, een reden die de Switch niet heeft en dat is vanwege de laadtijden.

Laden vanaf schijfjes gaat trager, ken nog onder andere sommige PSP games die dat als optie gaven vanwege de dan snellere laadtijden, laden vanaf een cartridge is echter veel sneller.

Dat een dev een game als NBA2K 18 een (day-one) patch geeft dat op de switch/sd-kaart geïnstalleerd moet worden is prima en logisch, maar het moet zo worden dat wij straks 75% (voorbeeld getal) van de game MOETEN downloaden omdat de dev bijvoorbeeld te lui was of wat dan ook om de volledige game op de cartridge te leveren.

(dit soort praktijken gebeuren soms ook op de PS Vita, je krijg dan bijvoorbeeld een volledige game maar de audio is zwaar gecomprimeerd en moet je een patch downloaden.)

Echter is de game dan alsnog compleet en daarnaast zijn de Vita carts maar 4gb max, op de Switch met 32gb zou dit geen probleem mogen zijn, Switch is zwakker dan de PS4 en XBO dus is een spel dat bijvoorbeeld 50gb is op de andere 2 consoles vrijwel zeker kleiner op de Switch vanwege de lagere grafische kwaliteit (lagere textures ect).

Of mis ik iets?

Feit is ook dat Nintendo deels een blunder heeft gemaakt met 32gb carts, 48gb of 64gb was idd slimmer

of dit hele download gerucht is alweer vals of gewoon opgeblazen en is het puur een day-one patch

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 02-09-2017 15:06 ]

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:29
Kan Nintendo eigenlijk nog switchen naar 64gb "cartridges"? Of is dat technisch onmogelijk?

Verwijderd

outlandos schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:20:
Kan Nintendo eigenlijk nog switchen naar 64gb "cartridges"? Of is dat technisch onmogelijk?
Natuurlijk kan dat. Ze moeten alleen nog gemaakt worden, en zulke cartridges zullen een stuk duurder zijn voor de uitgevers / ontwikkelaars waardoor games een stuk duurder worden.

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-11 14:36
Mag ik niet hopen dan koop ik wel een sd kaart van 128 GB voor 50 piek :p (of ze moeten met 2 versies komen)

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:29:
[...]

Natuurlijk kan dat. Ze moeten alleen nog gemaakt worden, en zulke cartridges zullen een stuk duurder zijn voor de uitgevers / ontwikkelaars waardoor games een stuk duurder worden.
Hoeft natuurlijk niet, mettertijd zullen dergelijke technieken goedkoper worden.

• outlandos
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:29:
[...]

Zoals hierboven ook al wordt aangegeven: dergelijke techniek wordt ieder jaar goedkoper (en qua formaat groter). Dus over een paar jaar hoeft het niet eens duurder te zijn. Met 64gb kunnen ontwikkelaars net even meer los, al zou 32gb imo ruim voldoende moeten zijn voor de meeste games.

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik las op neogaf dat 2k voor de 16gb cartridge heeft gekozen. Dan zullen die cartridges misschien toch wel drukken op de marges.

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1427222

[ Voor 15% gewijzigd door Nieuwevolger op 02-09-2017 21:04 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Nieuwevolger schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:56:
Ik las op neogaf dat 2k voor de 16gb cartridge heeft gekozen. Dan zullen die cartridges misschien toch wel drukken op de marges.
Wat?

Dat zou een enorm achterlijke zet zijn dan, de Wii U versie van 2k 13 is al 20gb... deze is dan dat of meer.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
outlandos schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:42:
[...]

Met 64gb kunnen ontwikkelaars net even meer los, al zou 32gb imo ruim voldoende moeten zijn voor de meeste games.
Sterker nog, met die luie uitgevers zoals hier door anderen reeds is opgemerkt kunnen ze makkelijker een spel porten. Oftewel de game goedkoper aanbieden. ;)

• Zerora
Heeft iemand hier Jackbox Party Pack 3 voor de Switch al gespeeld? Ik zag dat spel gisteren in een stream en heb ook met een paar potjes mee kunnen spelen. Was best geinig. Nu twijfel ik de game aanschaf of niet.

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 19:28

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

RayNbow schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 08:16:
Herinnert men dit nog?

[...]

[afbeelding]
http://www.nintendo.com/w...ners-with-western-digital Zelfs Nintendo zelf is nu overstag :p

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• osj
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02-2024

osj

Vraagje. Kopen jullie ook veel games uit stores van andere landen??
Bv Russische store is Sonic maar 10€
En zuid Afrikaanse is Minecraft 17€ omgerekend offcourse.
Ik vind dit wel top deeltjes.

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:18
Sonic is in dit topic voorbij gekomen via Rusland.
Ik en meerdere andere Tweakers hebben Sonic daar gekocht zonder problemen (ik in ieder geval).

Verwijderd

Deze week komt raguy / blues journey uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.obsolete-tears.com/photos/neogeo-blues-journey-jeu.jpg

De weken erna volgen Spinmaster, en Art of Fighting.

• RayNbow
Is niet de eerste keer dat SanDisk speciaal gemerkte SD kaartjes uitbrengt. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hx0aSCT.jpg

Verwijderd

Shit...
Ik begin beetje paniek te raken heh
Ik krijg de kickstand gewoon niet open..
Ik heb geen nagels het lukt me gewoon echt niet heh weer ff niet wat ik moet doen nou ik wil er een kaartje in stoppen :/

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-11 11:16

Desperado112

Mokum

Hum bijzonder, ik heb ook bijna geen nagels maar krijg hem wel open.
Is het de eerste keer? want bij mij ging hij toen ook slecht open.

gr
Martijn

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

• outlandos
Verwijderd schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:07:
Shit...
Ik heb geen nagels het lukt me gewoon echt niet heh weer ff niet wat ik moet doen nou ik wil er een kaartje in stoppen :/
Vraag je ouders (of iemand anders in je directe omgeving). Je kan altijd nog terug naar de winkel als het hen ook niet lukt.

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Verwijderd schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:07:
Shit...
Heb hier de eerste keer ook met een schroevendraaier ertussen moeten wrikken hoor :+

Patient gamer

Pagina: 1 ... 89 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!