Jup. En dat zegt al genoeg. Nintendo bevestigd pas zaken wanneer ze denken dat de tijd daar juist voor is. Een random interview is dat zéér zeker nooit. En dan krijg je dus mensen als Reggie die zowel JA als NEE zeggen. (oftwel politiek correct zijn en blijven). Want hij heeft ook niet gezegd dat het er met zekerheid NIET gaat komen, en dat is voor mij eigenlijk al voldoende om te zeggen dat het er WEL gaat komen.
Bv een simpel voorbeeldje. Nintendo houdt jaar in jaar uit een zwijgende houding betreffende een nieuwe Metroid game. En dan ineens op E3 dit jaar kondigen ze een remake aan die snel uitkomt (en waar eerder al geruchten over waren, alleen nooit bevestigd / ontkent door Nintendo) en een logo van een nieuw spel.
Waarom toonde Nintendo alleen een logo van Metroid Prime 4? Simpel, ze willen niet dat MP4 de verkopen van de "Metroid Samus Returns" game afsnoept. Dus tonen ze zo weinig mogelijk. Waarom tonen ze meer dan niets? Om meer mensen interesse in de Switch te geven. Dit is een tactiek die aan twee fronten werkt.
Geloof je me niet? Dan heb ik nog een leuk voorbeeld van de afgelopen E3.
Pokémon.
Eerst kondigen ze Pokkén Tournament DX aan en in die trailer laten ze heel even UltraSun / UltraMoon zien. Dus opnieuw beide fronten (3DS en Switch) bediend door Nintendo. Toch hoor je veel mensen die een Switch Pokémon RPG willen. En wat doet Nintendo een paar weken later op E3?
Nou je weet het antwoord.
Deze tactiek gebruikt Nintendo AL JAREN. Of het nou een nieuwe Zelda titel is (zie Legend of Zelda Wii U die jaren aangekondigd werd voordat hij daadwerkelijk uitkwam) of iets anders. Nintendo toont pas iets wanneer ze denken dat ze iets moeten tonen. En niet eerder. En helemaal iets "simpels" als VC, dat kunnen ze immers morgen uitbrengen als ze dat zouden willen.
Maar de timing is er niet. Nu komen er veel first en third party games op de Switch uit, die kunnen redelijk ondergesneeuwd worden door tientallen VC games. Wat gewoon niet goed is voor de sales van de nieuwere games. Ook hebben ze nu de SNES Mini die volgende maand uitkomt, dus dat is ook een reden om te wachten met VC.
Dan bij deze mijn voorspelling: (Geheel uit mijn duim gezogen, maar ook gebaseerd op hoe Nintendo dit normaal gesproken aanpakt)
1. Begin volgend jaar (januari/februari) lanceert Nintendo officieel Switch Online + de klassieke games die erbij zitten.
2. Ik denk, nog steeds, dat Super Smash Bros Switch (gebaseerd op de 3DS / Wii U versie) gelijktijdig zal releasen. Waarom, omdat dit het enige gerucht van eind vorig jaar is wat
nog niet waar is geworden.
3. Maart volgend jaar (1 jarig bestaan van de Switch) komt Nintendo met de VC voor de Switch.
4. April volgend jaar komt Nintendo met de nieuwe Kirby game.
5. Mei volgend jaar komt Nintendo met de nieuwe Fire Emblem game voor de Switch.
6. Juni volgend jaar komt Nintendo met de nieuwe Yoshi game.
7. November volgend jaar komt Nintendo met Pokémon Switch.
Metroid Prime 4 verwacht ik in 2019.
[
Voor 30% gewijzigd door
Verwijderd op 25-08-2017 00:45
]