Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 126 Laatste
Acties:
  • 615.646 views

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 02:00

Turfschipper

Hup NAC

NMe schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:28:
[...]

Behalve dan dat de Switch veel duurdere fysieke media heeft? Dat Nintendo misschien (weet ik niet) een groter percentage van de inkomsten wil dan Sony/MS? Dat de publishers zelf de extra kosten voor een port moeten verhalen op een kleinere install base?

Er zijn talloze valide redenen te bedenken waarom een Switch-port duurder zou kunnen zijn dan een PS4-port.
Jij zegt veel duurder, maar is dat wel zo? Een blue ray kost 5 cent en een cartridge ene euro? Zit ik er dan ver naast? (Ik heb geen idee hoor)

Games zijn soms wel meer dan 20 euro duurder op de switch. En ik geloof er niks van dat die prijs dan fair is. Capcom bv is gewoon aan het profiteren dat er nog zo weinig games zijn. No way dat als er nu al honderden games waren die goed verkochten, dat streetfighter 2 40 euro zou zijn.

De prijs van 12switch, notabene een Nintendo game, schurkt tegen oplichting aan. Die is nog geen 5 euro waard die game.

Er wordt gewoon op schandalige wijze geprofiteerd van de kleine catalogus. En toch kan ik niet wachten dat ik hem ga halen, maar de games prijzen zijn wel out of whack hoor. Althans, dat vind ik ;) .

[ Voor 31% gewijzigd door Turfschipper op 15-08-2017 15:18 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:48:
Deze week komt Magician Lord uit. Het beste Neo Geo spel.
Prachtig grote sprites, adventure achtig arcade playability, geweldige soundtrack.
Gewoon briljant!

[afbeelding]

[..]
Erg mooi spel ja, vooral als je bedenkt dat Super Mario World nog niet uit was toen dit verscheen. Wel echt |:( moeilijk

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 15:07
Ik vind de games voor de Switch ook te duur. Ik heb een Switch en al iets teveel spellen gekocht :D Tot nu toe vind ik alleen Zelda en Mariokart hun geld waard. Ik heb Zelda fysiek gekocht (was goedkoper van online) en MK online (ook weer duurder).
Spellen zoals Bomberman zijn echt het geld niet waard.

Ik denk dat Nintendo er verstandig aan doet wanneer ze de games een normale prijs gaan geven.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat veel publishers de "schaarste" aan goede games als excuus gebruiken om hun producten wat duurder te verkopen. Als er wat meer games zijn zullen ze wel beter geprijsd worden, en anders zijn er altijd nog kortingen, waarvan ik hoop dat dat gebruikelijker gaat worden.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Turfschipper schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:09:
[...]

Jij zegt veel duurder, maar is dat wel zo? Een blue ray kost 5 cent en een cartridge ene euro? Zit ik er dan ver naast? (Ik heb geen idee hoor)
Ik weet niet wat het verschil precies is, ik weet wel dat het een factor "veel" scheelt.

Het zal ook wel een combinatie van factoren zijn. Extra ontwikkelkosten voor het maken van ports die vervolgens terugverdiend moeten worden op een kleinere install base in combinatie met hogere productiekosten voor carts maakt al snel 5-10 euro verschil denk ik.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:00
Zit te twijfelen om sonic te halen, 20 euro is niet zoveel maar vraag me af hoe lang zo'n oude game leuk blijft:/
ben bang dat ik het maar een paar keer speel en dan nooit meer aanraak

Playstation 5

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 13:08
Komt Sonic ook nog fysiek uit of is deze alleen te downloaden?

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 21:19
Sonic is enkel digitaal voorzover ik weet. Geen idee hoe lang ik me er mee vermaak maar tot zover is ie erg leuk :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:54
Ik word oud... heb al iets van 4 mislukte pogingen gedaan om de 3e special stage van Sonic Mania te verslaan...
Stylze schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:32:
Zit te twijfelen om sonic te halen, 20 euro is niet zoveel maar vraag me af hoe lang zo'n oude game leuk blijft:/
ben bang dat ik het maar een paar keer speel en dan nooit meer aanraak
Wat voor speler ben je? Ben je iemand die bijv. in Mario alle star coins in een level probeert te halen of alleen zo snel mogelijk naar het einde van de game probeert te gaan? Dit heeft nl. invloed op de lengte van het spel.

Ik heb nu Green Hill uitgespeeld en de eerste act van Chemical Plant, maar van deze levels heb ik nauwelijks iets gezien. Voor de eerste act van Green Hill was ik al meer dan 6 minuten kwijt voordat ik besloot minder te verkennen en door te gaan naar het einde van de act (gezien de 10 minuten tijdslimiet).
Terpstars schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:56:
Komt Sonic ook nog fysiek uit of is deze alleen te downloaden?
Nog niets over bekend, dus voorlopig eShop-only.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Tiwazz schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:43:
[...]

Origins zit zo goed als volledig als extra levels in Legends :).

Rayman Legends is echt een hele sterke game, een van de beste 2d platform games in de afgelopen jaren imho. €40,- is hoog, had 29,99 beter gevonden wat het meer dan waard is als je de game nog niet gespeeld hebt.

Heb je de game al wel gespeeld, tja.. Mario Kart 8 Deluxe doet het dan gekker met de verkoop prijs van 59,99 8)7 .
True that. Zag net dat Mario Kart officieel in 2014 uit is gekomen en Legends in 2013. Dacht dat Legends nog ouder was, maar hij zou eerst in 2012 uit komen als Wii U exclusive en we weten allemaal hoe dat is gegaan :+ Alleen dat zou al een reden zijn om deze wat leuker aan te bieden.

Ze moeten natuurlijk zelf weten wat ze er voor vragen en het lijkt er op dat op de Switch 3rd party games redelijk snel in de aanbieding komen dus ik wacht het rustig af. Het is niet dat ik nu niks te spelen heb,

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Tiwazz schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:43:
[...]

Origins zit zo goed als volledig als extra levels in Legends :).

Rayman Legends is echt een hele sterke game, een van de beste 2d platform games in de afgelopen jaren imho. €40,- is hoog, had 29,99 beter gevonden wat het meer dan waard is als je de game nog niet gespeeld hebt.

Heb je de game al wel gespeeld, tja.. Mario Kart 8 Deluxe doet het dan gekker met de verkoop prijs van 59,99 8)7 .
Je vergeet neem ik aan niet dat MK8 voor de Wii U nog steeds aan de prijs is? En dat de Switch versie inclusief de dlc's is, een uitgebreide battle mode heeft en op 1080p draait?

MK8 is in mijn ogen dan ook de enige game die waard is om opnieuw te kopen als je de Wii U versie al hebt, spel is in veel opzichten beter en de Wii U versie is nog steeds aan de prijs.

Rayman Legends laat ik in het midden, is ook een upgrade maar niet zo'n grote als MK8 en zelf zou ik Legends niet halen want ik heb de PC en Vita (dus portable) versies al, maar 40 euro is geen rip-off als je nooit het spel hebt gespeeld (overigens gebeurt dit vaker met games, remakes, remasters en ga zo door...)

Niet dat ik dit wil verdedigen maar ik kijk ook tegen de feiten aan, MK8D is een upgrade t.o.v de Wii U versie en die laatste is nog steeds aan de prijs waar bij Rayman Legends ik absoluut kan begrijpen dat men de Switch versie duur vindt als ze een andere console hebben waar het spel veel minder kost.

Overigens lijkt het wel alsof men vergeet dat dit soort dingen overal gebeuren of het nou PS4, XBO of PC is, heb tijdje terug zelfs paar "remasters" voor de volle prijs op PC gekocht van paar games die al jaren oud zijn en geen ene drol kosten, maar ik heb de voorgangers nooit gespeeld en vind het dan waard.

Ieder z'n eigen keuze, ik vind het erger als een game gloednieuw op alle platforms uitkomt en alleen op de Switch duurder is, digitaal en fysiek want het is een smoes in mijn ogen dat cartridges zoveel duurder zijn, Vita en 3DS gebruiken ook cartridges en games erop zijn niet ineens duurder omdat ze fysiek zijn...

• ndonkersloot
Mizgala28 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:21:
[...]

Je vergeet neem ik aan niet dat MK8 voor de Wii U nog steeds aan de prijs is? En dat de Switch versie inclusief de dlc's is, een uitgebreide battle mode heeft en op 1080p draait?

MK8 is in mijn ogen dan ook de enige game die waard is om opnieuw te kopen als je de Wii U versie al hebt, spel is in veel opzichten beter en de Wii U versie is nog steeds aan de prijs.

Rayman Legends laat ik in het midden, is ook een upgrade maar niet zo'n grote als MK8 en zelf zou ik Legends niet halen want ik heb de PC en Vita (dus portable) versies al, maar 40 euro is geen rip-off als je nooit het spel hebt gespeeld (overigens gebeurt dit vaker met games, remakes, remasters en ga zo door...)

Niet dat ik dit wil verdedigen maar ik kijk ook tegen de feiten aan, MK8D is een upgrade t.o.v de Wii U versie en die laatste is nog steeds aan de prijs waar bij Rayman Legends ik absoluut kan begrijpen dat men de Switch versie duur vindt als ze een andere console hebben waar het spel veel minder kost.

Overigens lijkt het wel alsof men vergeet dat dit soort dingen overal gebeuren of het nou PS4, XBO of PC is, heb tijdje terug zelfs paar "remasters" voor de volle prijs op PC gekocht van paar games die al jaren oud zijn en geen ene drol kosten, maar ik heb de voorgangers nooit gespeeld en vind het dan waard.

Ieder z'n eigen keuze, ik vind het erger als een game gloednieuw op alle platforms uitkomt en alleen op de Switch duurder is, digitaal en fysiek want het is een smoes in mijn ogen dat cartridges zoveel duurder zijn, Vita en 3DS gebruiken ook cartridges en games erop zijn niet ineens duurder omdat ze fysiek zijn...
Daar kan ik me wel in vinden, had inderdaad niet stil gestaan bij het feit dat MK8 nog steeds een hoge prijs heeft voor de Wii U.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RayNbow schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:08:
Nog niets over bekend, dus voorlopig eShop-only.
Er is een collector's edition maar zelfs die heeft alleen een code voor de digitale game. Ik denk niet dat er een fysieke cartridge voor gaat komen.

Voor Sonic Forces trouwens wel, mocht @Terpstars dat bedoelen. :)

• Mizgala28
NMe schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:42:
[...]

Er is een collector's edition maar zelfs die heeft alleen een code voor de digitale game. Ik denk niet dat er een fysieke cartridge voor gaat komen.

Voor Sonic Forces trouwens wel, mocht @Terpstars dat bedoelen. :)
Ik zou sowieso de CE van Sonic Mania ontwijken, kwaliteit ervan valt tegen wat zonde is voor zo'n goed spel.

• RayNbow
Zo, toch de 3e Chaos Emerald gehaald. *O*

* RayNbow voelt zich opeens een stuk jonger. :p

• RayNbow
Eerder had ik dit al te vermelden:
RayNbow schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:31:
Sorry Zelda, Mario en Xenoblade... maar we hebben een nieuwe GOTY kandidaat:
[video]

:p
Maar nu ik eerder deze avond de boss van Chemical Plant Zone heb gezien, kan ik alleen maar zeggen dat het z'n GOTY-kansen heeft vergroot. :p

Verwijderd

Sonic ook gekocht. Ziet er precies zo uit als in gedachte destijds op de MegaDrive II. Maar ik denk als ik die aan ga sluiten ik toch wel wat grafisch verschil ga zien.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
Sonic is super gaaf, maar die ouwe Rayman port voor 40 euro is een regelrechte aanfluiting. Hoe durven ze zoveel geld te vragen zeg. Lekker links laten liggen is mijn advies.

• Mizgala28
outlandos schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:31:
Sonic is super gaaf, maar die ouwe Rayman port voor 40 euro is een regelrechte aanfluiting. Hoe durven ze zoveel geld te vragen zeg. Lekker links laten liggen is mijn advies.
Tot Rayman goedkoop genoeg wordt, als de prijs genoeg zakt is het gewoon een heel leuk spel.

Waar ik vooral naar benieuwd ben is wat maakt deze versie volgens Ubisoft zo "definitive"...

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 09:56

-SaveMe-

-klik-

Mijn switch is verkocht. Zal af en toe nog eens terug denken aan Zelda. Nu weer de PS4 de volle aandacht. Mag ook wel na twee maandjes alleen maar Zelda ;)

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ik zit toch heel erg te twijfelen of ik Sonic haal. Ben nooit echt een Sonic fan geweest. Heb dan ook nooit echt een Sonic game gespeeld.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Als je twijfelt aan Sonic Mania dan zou je eventueel stiekem zonder er hier verder over te praten een rommetje van Sonic 2 of 3 kunnen proberen :)

Reviews zijn het er blijkbaar over eens dat dit een waardige opvolger is dus de kans is groot dat als je die oude games leuk vindt dat je dan Mania ook leuk vindt :)

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:58
-SaveMe- schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:07:
Mijn switch is verkocht. Zal af en toe nog eens terug denken aan Zelda. Nu weer de PS4 de volle aandacht. Mag ook wel na twee maandjes alleen maar Zelda ;)
Echt goede info man voor in een switch topic. Wil je soms bevestiging dat je een goede keuze heb gemaakt?

Ontopic:
Sonic game lijkt me geweldig in coop. Helaas door werk nog geen tijd gehad.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

-SaveMe- schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:07:
Niet echt een nuttige post voor in dit topic. Vermeld dan op zijn minst je ervaringen met de Switch en waarom je de Switch wegdoet met jouw argumenten als je dan toch iets wilt bijdragen in een ervaringen topic.
Zerora schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:11:
Ik zit toch heel erg te twijfelen of ik Sonic haal. Ben nooit echt een Sonic fan geweest. Heb dan ook nooit echt een Sonic game gespeeld.
Denk dat vele die Sonic spelen er toch al eerder ervaring mee hebben gehad (Sega Genesis nostalgie :9 ). Maar je kan inderdaad proberen wat @BlackMage zei of wat YouTube content van Sonic games bekijken of het het soort gameplay is dat je leuk vind.

[ Voor 39% gewijzigd door blmp op 15-08-2017 23:10 . Reden: typo ]

Patient gamer

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Geen reden voor hostility. Ik wilde graag Zelda spelen en dat heb ik met plezier gedaan. Gekeken naar de games die nog gaan komen en daar zit weinig voor mij tussen, ik vind sowieso de Switch lineup teveel retro en pixel mania. Dus besloten de console te verkopen. Heeft er iemand anders weer plezier van.

Geen bedoeling om te dissen ofzo ... :|

[ Voor 4% gewijzigd door -SaveMe- op 15-08-2017 23:48 ]

Verwijderd

@-SaveMe- Te veel retro en pixel mania? wtf. Zelda, Mario Kart 8D, ARMS, Splatoon 2, Skyrim, Sonic Forces, Super Mario Odessy? Hmm... Nee, ik heb mijn PS4 al sinds ik de Switch heb gekocht niet meer aangeraakt, en dan te bedenken dat ik nog aan Horizon Zero Dawn moet beginnen :p

En verder voegt je reactie echt helemaal niets toe aan het topic. Daarbij is het een beetje onzinnig om in het eerste jaar je console al te verkopen. Op geen enkele console is het direct raak. Ook niet op de PS4. (in tegendeel zelfs, op HZD na weet ik ook niet waarom ik dat ding heb, en dan is die game mi. minder dan Breath of the Wild (heb enkel de "tutorial" gespeeld)). En mijn XBOX ONE S, die ik nu een jaar heb, heb ik ong 3 games. Waaronder Diablo 3 (welke ik ook al op mijn PC had). Die gaat bijna alleen maar aan voor de 4K HD BluRay films.

Op de Switch heb ik nu 8 Fysieke games (ARMS, Splatoon 2, Skylanders, Ultra Street Fighter, Lego City Undercover, Cave Story +, MK8D en Zelda natuurlijk) en nog een aantal gedownload.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2017 00:08 ]

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:02:
@-SaveMe- Te veel retro en pixel mania? wtf. Zelda, Mario Kart 8D, ARMS, Splatoon 2, Skyrim, Sonic Forces, Super Mario Odessy? Hmm... Nee, ik heb mijn PS4 al sinds ik de Switch heb gekocht niet meer aangeraakt, en dan te bedenken dat ik nog aan Horizon Zero Dawn moet beginnen :p
MK8, leuk voor even en als couch coop (maar dat laatste komt er bij mij nooit meer van), ARMS naaaaah, Splatoon 2 mwooooh, Skyrim uit 2011 (!) allang kapot gespeeld, Sonic is niet mijn ding en Mario ook niet, dus ja, dan houdt het snel op. Overigens imho beats HZD elke game die je noemt, by miles!

Maar gelukkig, smaken verschillen ...

Verwijderd

Waarom koop je een Nintendo console als Mario je niks doet? Mario = Nintendo's mascotte en je zult hem in veel games terugzien. En naar mijn mening is HZD zeker leuk, maar niet beter dan bv Tomb Raider van 2015 jaar en al helemaal niet dan Breath of the Wild (wat voor mij de beste game ooit is).

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-11 21:31
Ja, laten we lekker elkaars smaak w.b. games in twijfel trekken. Daar schieten we wat mee op...

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

-SaveMe- schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:47:
Geen reden voor hostility. Ik wilde graag Zelda spelen en dat heb ik met plezier gedaan. Gekeken naar de games die nog gaan komen en daar zit weinig voor mij tussen, ik vind sowieso de Switch lineup teveel retro en pixel mania. Dus besloten de console te verkopen. Heeft er iemand anders weer plezier van.

Mja dat is natuurlijk deels het risico van early adopter zijn he. Als je inderdaad niks ziet in de indies en andere aankomende Nintendo games houdt het relatief snel op natuurlijk op dit moment.

Lijkt erop dat we sowieso eind dit jaar pas echt beginnen aan de wat serieuzere third party games. Games die de Switch zeker kan gebruiken want op alleen Indies en 1st party kom je ook maar zo ver natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door blmp op 16-08-2017 00:18 ]

Patient gamer

Verwijderd

September lijkt de eerste maand te worden met meerdere grote third party releases.

Fifa 18
Rayman Legends
NBA2K18
Dragonbal Xenoverse 2
Lego Worlds
Pokkén Tournament DX (al is dat geen third party)
Vetgedrukt ga ik kopen

Ook oktober is goed gevuld met Mario, Battlechasers, Just Dance (oeps).
November en later is nog wat warrig, maar ik vermoed dan we nog een Direct krijgen in de komende 2 maanden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2017 00:35 ]

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11 09:22
-SaveMe- schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:47:

Ik ga er zeker plezier van hebben :)

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:24:
September lijkt de eerste maand te worden met meerdere grote third party releases.

Fifa 18
Rayman Legends
NBA2K18
Dragonbal Xenoverse 2
Lego Worlds
Vetgedrukt ga ik kopen

November en later is nog wat warrig, maar ik vermoed dan we nog een Direct krijgen in de komende 2 maanden ;)
Oktober is naast Mario all about this game ;)

[YouTube: https://youtu.be/aYZKrkrdq-E]

Heb echt hoop dat dit een Advanced Wars HD wordt, maar dat kan ook heel makkelijk hard falen natuurlijk.

Op dit moment is mijn Switch eindelijk weer eens in gebruik met Sonic Mania en die minigolf game. Korte sessies, maar goede entertainment :)

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:02:

En verder voegt je reactie echt helemaal niets toe aan het topic. Daarbij is het een beetje onzinnig om in het eerste jaar je console al te verkopen. Op geen enkele console is het direct raak. Ook niet op de PS4. (in tegendeel zelfs, op HZD na weet ik ook niet waarom ik dat ding heb, en dan is die game mi. minder dan Breath of the Wild (heb enkel de "tutorial" gespeeld)). En mijn XBOX ONE S, die ik nu een jaar heb, heb ik ong 3 games. Waaronder Diablo 3 (welke ik ook al op mijn PC had). Die gaat bijna alleen maar aan voor de 4K HD BluRay films.

Op de Switch heb ik nu 8 Fysieke games (ARMS, Splatoon 2, Skylanders, Ultra Street Fighter, Lego City Undercover, Cave Story +, MK8D en Zelda natuurlijk) en nog een aantal gedownload.
Jouw reactie raakt wat mij betreft anders ook echt kant noch wal. De games die jij noemt (ARMS, Splatoon 2, Sonic Forces) zijn voor de zo verschrikkelijk veel serieuze nintendo liefhebbers totaal niet interessant. Ook Mariokart is voor velen na 88 delen meer een gimmick/zoethoudertje dan een game waar ze echt serieus mee aan de slag gaan.

Ik zie daarom niet in waarom zijn reactie dat hij zijn Switch binnen het eerste jaar verkoopt niet nuttig zou zijn. Hij is 1 van de vele duizenden die dat hebben gedaan of zullen gaan doen. Daarmee is het juist hele nuttige informatie en zegt het veel over de ontevredenheid die bij veel gamers toch heerst over de line up.

Dat jij een Nintendo liefhebber in hart en nieren bent en wél tevreden bent over de line up is heel mooi, maar dat betekent niet dat een negatieve reactie omtrent de Switch niet in dit topic thuishoort.

• RayNbow
joblamie schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 04:19:
[...] Splatoon 2 [...] zijn voor de zo verschrikkelijk veel serieuze nintendo liefhebbers totaal niet interessant.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/okdHGBt.gif

Verwijderd

Splatoon was op de Wii U een gigantisch succes, zeker voor een nieuwe IP. Dat succes wordt nu voortgezet op de Switch en reken maar dat Splatoon net zoals andere succesvolle IP's van Nintendo regelmatig op de verschillende consoles terugkomen. Dat Nintendo hiermee veel serieuze Nintendo liefhebbers aansprak bleek en blijkt wel uit de verkoopcijfers.

Maar goed, als de Nintendo games niets voor je zijn dan is de Switch ook niets voor je. En dat is ook prima.

Verwijderd

Ik overweeg een switch aan te schaffen (heb de wii , wii u ed allemaal gehad)

Maar zoek echt de plus punten om de stap nu echt te maken,

ik twijvel tussen de switch, nvidia shield pro en de xbox one s (die ik nu heb) of een new 2ds xl

wil graag dat de kids 8 en 15 zich er ook mee kunnen vermaken (die hebben allemaal een n3dsxl of 2ds)

iemand die mij een beetje de goede richting op kan sturen?

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Beakzz schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 01:47:
[...]

[video]

Heb echt hoop dat dit een Advanced Wars HD wordt, maar dat kan ook heel makkelijk hard falen natuurlijk.
[...]
Hmm, straks die video even checken :D

Staat Wargroove ook al op je radar?
http://wargroove.com/
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:26:

ik twijvel tussen de switch, nvidia shield pro en de xbox one s (die ik nu heb) of een new 2ds xl

wil graag dat de kids 8 en 15 zich er ook mee kunnen vermaken (die hebben allemaal een n3dsxl of 2ds)

Ik zou op dit moment als je naar de games library kijkt, altijd de Wii U aanraden tov de Switch (de beste games van de Switch zijn er ook in min of meer dezelfde vorm op de Wii U). Nou geef je aan dat je de Wii U al hebt (gehad) en dat maakt het dan iets lastiger. Op dit moment is de library van de Switch dan misschien iets minder aantrekkelijk. Dan koop je hem echt voor wat er nog komen gaat.

Als alternatief zou ik overigens eerder een Ps4 aanraden vanwege de grootte en diversiteit van de games library (Ps4 slim is ook niet zo duur meer). Maar Nintendo > de rest wat kindvriendelijkheid wat mij betreft.

[ Voor 74% gewijzigd door nioz op 16-08-2017 08:55 ]

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Het zal mij niet verbazen als die van 15 straks een PS4 of XBX wil :) De 3DS heeft een enorme lading aan games, daar kan de Switch echt bij lange na niet tegenop. Als je niet overtuigd bent door wat je vandaag de dag voor de Switch kan aanschaffen moet je het gewoon niet doen, simpel.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

Idd , maar hier speel ik bf1 ed niet meer, de lol is daar vanaf. Mocht wel graag zelda spelen. Lastige keuze

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De Nvidia Shield is vrijwel irrelevant volgens mij. Leuk op papier, niks geworden. De 2DS XL is een prima apparaat met een gigantische library, maar daar kun je wel maar met één persoon tegelijk op spelen. De Switch heeft dat laatste probleem nog niet maar er zijn nog niet enorm veel games dus je moet zelf inschatten of er nu en op korte termijn genoeg uitkomen die je leuk vindt om je bezig te houden. En zo'n Xbox is natuurlijk een totaal ander systeem waar veelal een ander soort games op uitkomt. Veel shooters zul je op de Switch niet zien, op de Xbox wel. Hangt er dus maar net een beetje van af wat jij en je familie leuk vinden.

Verwijderd

joblamie schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 04:19:
[...]

Jouw reactie raakt wat mij betreft anders ook echt kant noch wal. De games die jij noemt (ARMS, Splatoon 2, Sonic Forces) zijn voor de zo verschrikkelijk veel serieuze nintendo liefhebbers totaal niet interessant. Ook Mariokart is voor velen na 88 delen meer een gimmick/zoethoudertje dan een game waar ze echt serieus mee aan de slag gaan.
ARMS is een leuke nieuwe IP in een niche markt. Het is een erg leuke game maar het moet idd wel je smaak zijn.

Splatoon 2 is gewoon een serieuze Nintendo IP geworden dus daar klopt je reactie totaal niet.
(Kijk maar naar de verkoopcijfers)

MarioKart heeft nu 8 delen. Waarvan de Switch versie een port is. Elk deel wordt serieus gespeeld en is één van de betere games op de console of handheld waarop het uitkomt. 8D is dan weer een vreemde eend omdat het een port is en niet goed laat zien waar de Switch toe in staat is. Ik vermoed dat de Switch ook nog een MK9 gaat krijgen.

Verder heeft elke grote Nintendo serie meerdere delen. Want die verkopen. Ook heeft Nintendo interessante nieuwe IPs (misschien vind jij ze niks, maar de verkoopcijfers liegen niet).

Verder vraag ik serieus af wat je verwacht. Nieuwe games zijn niks omdat "ze voor verschrikkelijk veel Nintendo liefhebbers totaal niet interessant" zijn, terwijl nieuwe versies van oudere IPs zoals MarioKart ook niet interessant zijn omdat ze al zo veel versies hebben. Dus jij houdt alleen van games die minimaal 3 en maximaal 8 releases hebben gehad. Ja, zo ontkom je aan alle grote Nintendo releases.

Volgens JOU:
Super Mario is niet interessant (3 op de NES, 1 op de SNES, 1 op N64, 1 op de GameCube, 2 op de Wii, 3 op de Wii U, en nog een groot aantal op de handhelds)
Metroid is niet interessant.
Pokémon is niet interessant.
Kirby is niet interessant.
Mario Tennis / Golf is niet interessant.
Mario & Luigi is niet interessant.

Zo heb je gelijk alle grote Nintendo IPs gehad. Nou ja, op Pikmin en Smash Bros na.
Maar verder zijn games als Call of Duty, Battlefield, Fifa, etc. ook niet interessant want die hebben nog meer releases.

Dus als je echt heel graag Pikmin en Smash Bros wil spelen heb je, denk ik, ook geluk want beide zullen zeer zeker op de Switch gaan komen.

Maar nee, MIJN reactie raakt kant noch wal. 8)7

Voor mij is de Switch de beste console sinds de GameCube, en de eerste die ik overal mee naartoe neem / kan nemen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2017 10:20 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
BlackMage schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:17:
Als je twijfelt aan Sonic Mania dan zou je eventueel stiekem zonder er hier verder over te praten een rommetje van Sonic 2 of 3 kunnen proberen :)

Reviews zijn het er blijkbaar over eens dat dit een waardige opvolger is dus de kans is groot dat als je die oude games leuk vindt dat je dan Mania ook leuk vindt :)
Ik zal weleens ff checken met mn RetroPie.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• joblamie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:58:
[...]
Volgens JOU:
Super Mario is niet interessant (3 op de NES, 1 op de SNES, 1 op N64, 1 op de GameCube, 2 op de Wii, 3 op de Wii U, en nog een groot aantal op de handhelds)
Metroid is niet interessant.
Pokémon is niet interessant.
Kirby is niet interessant.
Mario Tennis / Golf is niet interessant.
Mario & Luigi is niet interessant.
Nope fout, je zit er helemaal naast. Ik uit alleen begrip voor iemand die zijn Switch verkoopt en geef aan dat duizenden anderen dat ook doen om dezelfde redenen. En dat het daarom gewoon een prima en nuttige toevoeging is aan dit topic. Zo zie je maar, je kunt niet zomaar voor iedereen spreken (doe ik toch ook niet?) en je hebt ieders mening omtrent de Switch en zijn line up te respecteren. Ik heb het hier namelijk niet per definitie over mezelf, maar over duizenden Nintendo enthousiastelingen. Zijn dat dan meteen álle Nintendo fans? Nee, dat zeg ik helemaal niet.

Om je een idee te geven van MIJN idee erover:
  • Enige Zelda die ik ooit speelde was Ocarina of Time. Dit bezorgt mij 20 jaar later nog steeds nostalgische gevoelens. Daarom speel ik Breath of the Wild nu ook kapot om nieuwe nostalgie te creëren.
  • Mario Kart 8 Deluxe heb ik zelf. Ik gebruik het als zoethoudertje bij gebrek aan andere games die mij interesseren. Ik heb Super Mario Kart op de SNES kapot gespeeld evenals MarioKart 64. Daarna niet meer, behalve nu dus op de Switch. Maar MarioKart ken ik nu wel een beetje, vandaar niet overenthousiast.
  • Super Mario Odyssey koop ik op dag 1 en ga ik helemaal kapot spelen. De game had alleen bij de release in maart al beschikbaar moeten zijn als launch-titel, vind ik.
  • Metroid nooit van gehoord, geen interesse in.
  • Pokémon totaal geen interesse in, is van na mijn tijd.
  • Kirby kan leuk zijn, ik juich de release in ieder geval toe, net als die van Yoshi.
  • Mario Tennis / Golf / Party / Smash Brothers hebben mij nooit geinteresseerd en vallen wat mij betreft niet onder serieuze games.
  • Ik heb NIETS met voetbal, maar ik vind het stoer dat FIFA 18 op de Switch uit komt en zal hem kopen om mijn steentje bij te dragen aan de verkoopcijfers, enkel om EA te supporten en aan te moedigen meer games uit te brengen op Switch.
  • Ik heb het originele Skyrim uitgespeeld op PS3 en daarna de special edition weer gekocht op PS4. De Switch-versie zal ik ook weer aanschaffen. De release duurt alleen veel te lang, vind ik.

[ Voor 9% gewijzigd door joblamie op 16-08-2017 10:44 ]

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:07

Sméagol

Master of Mayhem

joblamie schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:32:
[..]
[..]
Gozer, je hebt wat gemist.

Make lovecraft not warcraft.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-11 13:33

Waarom niet de Switch naast de XBO? Ik gebruik de Switch nu enkel voor MK8 maar er komt nog genoeg aan wat niet op de XBO uitkomt. Bij mij is het en en in plaats van of of.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Sonic Mania 10 euro in de Russische eshop.

Haters everywhere but I don’t really care

• ndonkersloot
Om in een andere shop titels te kopen moet je ook een ander account registreren neem ik aan?

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:14

Nogne

>.<

joblamie schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:32:
[...]

Nope fout, je zit er helemaal naast. Ik uit alleen begrip voor iemand die zijn Switch verkoopt en geef aan dat duizenden anderen dat ook doen om dezelfde redenen. En dat het daarom gewoon een prima en nuttige toevoeging is aan dit topic. Zo zie je maar, je kunt niet zomaar voor iedereen spreken (doe ik toch ook niet?) en je hebt ieders mening omtrent de Switch en zijn line up te respecteren. Ik heb het hier namelijk niet per definitie over mezelf, maar over duizenden Nintendo enthousiastelingen. Zijn dat dan meteen álle Nintendo fans? Nee, dat zeg ik helemaal niet.
Amen. Ik vond het ook een behoorlijk denigrerende opmerking dat een reactie hier off topic is omdat het iemand niet aan staat. Veel vrienden van mij hebben de Switch gekocht voor Zelda, en na het uitspelen alweer door verkocht. Ze hebben Zelda gespeeld en hebben uit eindelijk geen verlies gedraaid, dat noem ik alleen maar slim zaken doen.

Zelf hou ik mijn Switch want er komen veel te leuke games aan.
Ik hoop dat Metroid ook met een demo komt, want Metroid is wel 1 van de betere games uit de Nintendo bibliotheek (mening!). En die zou je eigenlijk al vanaf dag 1 moeten komen als die uit is ;)

PS/XBL: Nogne

• matthijst
  • Nu online
Tiwazz schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:10:
Om in een andere shop titels te kopen moet je ook een ander account registreren neem ik aan?
Nee, regio instellen op russisch. Kopen en terugswitchen.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021

Fifa 18
Rayman Legends
NBA2K18
Dragonbal Xenoverse 2
Lego Worlds
Vetgedrukt ga ik kopen

Dit lijstje is een beetje het probleem wat ik op het moment heb met de Switch. Heb een PS4 Pro en al die games die je daar noemt op Pokken na zijn er of komen ook op de PS4. En laat nou net Pokken me niets lijken...

Dat SaveMe hem verkocht heeft kan ik op zich best begrijpen, zit er zelf af en toe ook aan te denken, maar wacht het nog even af. Mario+Rabbids lijkt me wel leuk en Mario Odyssey ook wel eigenlijk, maar voor de rest zijn het veel Indies en andere games die ook verkrijgbaar zijn op de PS4, of games die me niet zo interesseren. En tja, aangezien ik tot nu toe nog geen gebruik heb gemaakt van de portability speel ik die dan toch echt liever op de PS4...

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:04

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Aenea schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:44:
[...]

Dit lijstje is een beetje het probleem wat ik op het moment heb met de Switch. Heb een PS4 Pro en al die games die je daar noemt op Pokken na zijn er of komen ook op de PS4. En laat nou net Pokken me niets lijken...

Dat SaveMe hem verkocht heeft kan ik op zich best begrijpen, zit er zelf af en toe ook aan te denken, maar wacht het nog even af. Mario+Rabbids lijkt me wel leuk en Mario Odyssey ook wel eigenlijk, maar voor de rest zijn het veel Indies en andere games die ook verkrijgbaar zijn op de PS4, of games die me niet zo interesseren. En tja, aangezien ik tot nu toe nog geen gebruik heb gemaakt van de portability speel ik die dan toch echt liever op de PS4...
Het lijkt er een beetje op dat er twee kampen zijn in deze thread die elkaar willen overtuigen om de switch te verkopen of juist te houden. Mensen die spijt hebben tegenover mensen die fan zijn.

EDIT: Ik vind @Aenea hier duidelijk aangeven waarom de PS4 zijn voorkeur heeft. Veel van de argumenten die ik dusver gezien heb (van beide kanten) vergeten vaak dat je keuze voor een console voornamelijk persoonlijk is.

Gisteravond Sonic Mania gespeeld. Heerlijk op de switch, maar wat is het spel moeilijk! Maar goed ik speel het ook zoals ik het deed op de gameboy Advance. Recht indrukken en op tijd op springen drukken. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door DevWouter op 16-08-2017 14:24 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
DevWouter schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:01:
[...]

Het lijkt er een beetje op dat er twee kampen zijn in deze thread die elkaar willen overtuigen om de switch te verkopen of juist te houden. Mensen die spijt hebben tegenover mensen die fan zijn.
Aha, nou ik probeer niemand te overtuigen hoor, wilde ook niets schrijven maar vond de reactie op SaveMe een tikkeltje overdreven vooral omdat ik het wel kan begrijpen dus...

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Aenea schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:17:
[...]

Aha, nou ik probeer niemand te overtuigen hoor, had ook niets geschreven maar vond de reactie op SaveMe een tikkeltje overdreven vooral omdat ik het wel kan begrijpen dus...
Ik quote je niet omdat ik dacht dat jij ook overtuigde, maar juist omdat jij het relativeerde. Jij legt namelijk uit dat jij een persoonlijke reden hebt om de PS4 te kiezen ipv de Switch.
Als de rest ook op die manier reageerde zou er geen discussie zijn :)

Zal de tekst aanpassen zodat het iets duidelijker is :)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-11 12:06
[...]
Haha ik lees zowel het ps4 als het xbox forum en daar wil het ene kamp ook nog wel is het andere irriteren euh overtuigen. Vind het wel opvallend dat we in dit topic een interne strijd/burger oorlog hebben :)

offtopic:
Waarbij ik zelf nu in een fase zit dat ik eigenlijk nooit meer een game hoef te kopen zonder me ooit te vervelen. Ik zou jaren vooruit kunnen met wat ik legaal heb, en probably de rest van mijn leven middels emulatie van games die ik niet heb. Kan me nog prima vermaken met games van 10-20 jaar oud. Mijn onder grens is zo'n beetje 8bit, maar zelfs een goede 2600 game kan best nog leuk zijn voor even.

Oftewel ik koop meer uit hobby/verzameldrift dan uit game 'noodzaak'

Mijn switch wordt door mij dus ook amper gebruikt, maar mijn kids zijn er dol op.

Verder mijn mening over dit onderwerp nog maar is. Ben je echt hardcore gamer, dan is op dit moment de switch nog steeds niet de beste keuze. Ik denk dat de ps4 de meest all round is qua game aanbod, en met een pc zal iedereen die een beetje van gamen houdt wel een steam libary hebben of anders vrij snel kunnen aanleggen middels (humble) bundels en steam sales.

Voor wie dan wel een switch nu al? Portable gamers, het is zonder twijfel het meest geavanceerde portable platform, en voor nintendo fans. en dan met name degene die de wii u overgeslagen hebben. Maar twijfel je nu over het kopen van een switch? Dan is het zeer waarschijnlijk te vroeg en kan je beter wachten, wil je toch al met zelda aan de slag? dan wel kopen en lekker verkopen, of wellicht toch die wii u zoeken die wel al een goede (maar ook beperkt vergeleken met xbox/ps imho) games library heeft
Gisteravond Sonic Mania gespeeld. Heerlijk op de switch, maar wat is het spel moeilijk! Maar goed ik speel het ook zoals ik het deed op de gameboy Advance. Recht indrukken en op tijd op springen drukken. _/-\o_
20 euro vind ik teveel, 10 euro in de russische store? oei hier ga ik toch heel hard over nadenken :)

10 second ninja DONE

• Seroczynski
  • Niet online
Sagat schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:26:
[...]

20 euro vind ik teveel, 10 euro in de russische store? oei hier ga ik toch heel hard over nadenken :)
Ik vind juist dat Sonic Mania met de prijs van €20 laat zien dat het ook op deze manier kan. Vind het zelf een prima prijsje. Ik weet dat de waarde die men ergens aan hechten kan persoonlijk is, maar €10 is naar mijn idee (vreemd genoeg) te weinig voor de kwaliteit die je bij deze game vindt. Ben wel twee bugs tegengekomen maar dat mag de pret niet drukken (waren ook niet game-breaking).

Maar als die zo makkelijk voor €10 is aan te schaffen had ik het natuurlijk ook gedaan, het was dat ik het niet wist :+

• outlandos
Seroczynski schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:41:
[...]

Ik vind juist dat Sonic Mania met de prijs van €20 laat zien dat het ook op deze manier kan. Vind het zelf een prima prijsje. Ik weet dat de waarde die men ergens aan hechten kan persoonlijk is, maar €10 is naar mijn idee (vreemd genoeg) te weinig voor de kwaliteit die je bij deze game vindt. Ben wel twee bugs tegengekomen maar dat mag de pret niet drukken (waren ook niet game-breaking).

Maar als die zo makkelijk voor €10 is aan te schaffen had ik het natuurlijk ook gedaan, het was dat ik het niet wist :+
Helemaal met je eens, 20 euro is inderdaad een zeer nette prijs voor dit spel.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11 14:54
Vanochtend direct gekocht voor 20 euro. Geen geld voor deze game. Uiteraard had ik wel ff gewacht als ik had geweten dat het aankopen in de Russische store zo makkelijk was. Maar goed, ben benieuwd. Vind het wel jammer dat hij pas begint met downloaden als ik thuis ben. Dan toch enigszins verwend met de PS4 die automatisch download in zijn slaapstand...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• joblamie
  • Niet online
B-Bandit schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:31:
Vanochtend direct gekocht voor 20 euro. Geen geld voor deze game. Uiteraard had ik wel ff gewacht als ik had geweten dat het aankopen in de Russische store zo makkelijk was. Maar goed, ben benieuwd. Vind het wel jammer dat hij pas begint met downloaden als ik thuis ben. Dan toch enigszins verwend met de PS4 die automatisch download in zijn slaapstand...
Ja jammer dat de Switch die functionaliteit nog niet kent. Maar Sonic Mania is met zijn 189MB binnen een paar seconden binnen joh.

• B-Bandit
joblamie schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:33:
[...]

Ja jammer dat de Switch die functionaliteit nog niet kent. Maar Sonic Mania is met zijn 189MB binnen een paar seconden binnen joh.
Oh serieus is ie maar zo klein haha. Had het kunnen weten adhv de filmpjes. Nou dat scheelt. Ben erg benieuwd, las net dat ie op de ps4pro 4k@60fps doet en bewust op de switch gekocht. Denk dat dit vooral onderweg of even tussendoor lekker wegspeelt...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

B-Bandit schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:53:
[...]

Oh serieus is ie maar zo klein haha. Had het kunnen weten adhv de filmpjes. Nou dat scheelt. Ben erg benieuwd, las net dat ie op de ps4pro 4k@60fps doet en bewust op de switch gekocht. Denk dat dit vooral onderweg of even tussendoor lekker wegspeelt...
Het zou me ook verbazen als het niet 60fps had... wait... what? 4K? Er zitten in het menu juist opties om CRT te emuleren (en NTSC had 525 scanlines). 8)7

• Sagat
DevWouter schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:02:
[...]

Het zou me ook verbazen als het niet 60fps had... wait... what? 4K? Er zitten in het menu juist opties om CRT te emuleren (en NTSC had 525 scanlines). 8)7
lol ja 16bit style gfx in 4k, check het filmpje wat gepost was.

Edit: dat was dus in het ps4 topic. Dit filmpje bedoelde ik:
ThaBEN schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:07:
Sonic Mania draait op native 4k 60fps op PS4 Pro

[video]

[ Voor 30% gewijzigd door Sagat op 16-08-2017 16:28 ]

10 second ninja DONE

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Nogne schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:16:
[...]

Amen. Ik vond het ook een behoorlijk denigrerende opmerking dat een reactie hier off topic is omdat het iemand niet aan staat.
Als het om mijn opmerking gaat dan was het niet de bedoeling om het over te laten komen alsof het offtopic is. Mijn insteek was meer dat het neergooien van 'Switch ook weer verkocht na wat Zelda uurtjes' niet echt veel toevoegd aan de context van het topic. Ik vraag mij dan eerder af waarom heeft die zijn Switch weggedaan? Slechte ervaring met de Switch zelf? Weinig games? Slecht OS? In eerste instantie leek het daardoor eerder 'troll' achtig vanuit mijn oogpunt dan.

Nou heeft @-SaveMe- natuurlijk erna kort verantwoord wat zijn redenen zijn (komt niks bijzonders voor hem meer aan) en is het prima wat mij betreft.
Veel vrienden van mij hebben de Switch gekocht voor Zelda, en na het uitspelen alweer door verkocht. Ze hebben Zelda gespeeld en hebben uit eindelijk geen verlies gedraaid, dat noem ik alleen maar slim zaken doen.
Klopt, als dat de enige game is die je wilt spelen is het natuurlijk beter om de console nu te verkopen nou die nog praktisch voor nieuwprijs weer verkocht kan worden.
[...]

Klopt, dit lijkt inderdaad het geval.

[ Voor 33% gewijzigd door blmp op 16-08-2017 18:24 . Reden: kleine uitbreiding ]

Patient gamer

• Magic
  • Niet online
Toch voor het gevoel van nostalgie maar Sonic Mania gedownload. Voelt echt weer aan als vroeger met m'n Game Gear.

Alhoewel, we hebben best wel stappen gemaakt...
Switch vs game-gear

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 02:00

Turfschipper

Hup NAC

Als je het zo ziet op die foto, vind ik het eigenlijk wel mee vallen met die stappen. Meer knopjes, groter en beter scherm. Maar wel je d-pad ingeleverd.

Maar vooruitgang zit natuurlijk voornamelijk in het com gedeelte natuurlijk.

Mooi ding he, die game gear.

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Sagat schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:26:
[...]

Als je dan een kaartje van 20 euro koopt. Is die dan enkel in de Russische store geldig? En kun je de game wel met alle accounts spelen verder?

Edit: Ik zie dat het echt een eitje is blijkbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Peter_Aragorn op 16-08-2017 19:26 ]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-11 08:58
matthijst schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:23:
[...]

Nee, regio instellen op russisch. Kopen en terugswitchen.
Regio kan niet op Russisch toch of ben ik blind?

Zie alleen, Japan, Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Australië en Nieuw-Zeeland.

Edit: Of moet je deze op je eShop account juist aanpassen? Daar kan het wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Pannekoek_NL op 16-08-2017 19:37 ]

Verwijderd

Magic schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:15:
Toch voor het gevoel van nostalgie maar Sonic Mania gedownload. Voelt echt weer aan als vroeger met m'n Game Gear.

[afbeelding]
:9~ een Game Gear. Je weet niet half hoe begeerlijk dat was voor mij vroeger. Ik had, net zoals veel vriendjes een Game Boy, maar 1 iemand had een Game Gear. Dat was echt zoveel beter en mooier. Wel had hij er gewoon een adapter bij zodat hij er geen batterijen in hoefde te steken.

Ik had deze die ook verrassend goed werkte;
Afbeeldingslocatie: https://www.konsolenkost.de/nintendo-gameboy/image/1029625/gameboy-original-battery-pack-akku-netzteil-g.jpg

• RayNbow

[afbeelding]
Jouw GG doet het tenminste nog, die van mij is overleden (paar maanden geleden geprobeerd aan te slingeren)... :(

• Magic
  • Niet online
RayNbow schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:47:
[...]

Jouw GG doet het tenminste nog, die van mij is overleden (paar maanden geleden geprobeerd aan te slingeren)... :(
To be honest: Just barely :(

Heb hem een paar jaar niet aangeraakt, scherm heeft contrastproblemen, en het geluid werkt niet meer. Schijnt een kwaal te zijn met de condensatoren. Komend weekend maar eens even opendraaien. Schijnt vrij eenvoudig te repareren te zijn :)

En inderdaad heb ik hem ook vrijwel altijd op de adapter gebruikt. Als je denkt dat de 3,5 uur van de switch slecht was... :p

[ Voor 11% gewijzigd door Magic op 16-08-2017 20:08 ]

• RayNbow
Magic schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:07:
En inderdaad heb ik hem ook vrijwel altijd op de adapter gebruikt. Als je denkt dat de 3,5 uur van de switch slecht was... :p
Afbeeldingslocatie: https://vignette2.wikia.nocookie.net/egamia/images/e/e2/Game_Gear_Battery_Pack.png/revision/latest?cb=20170108032834

:p

• outlandos
Ik twijfel nog tussen Slime-San en Sonic Mania... Lastige keuze!

Beide games krijgen een 9 op Nintendolife.com

[ Voor 27% gewijzigd door outlandos op 16-08-2017 21:33 ]

• Sagat
outlandos schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:32:

Wow. Gameplay over gfx. Maar net een yt review bekeken en damn. Dit had bijna die 2600 game kunnen zijn.

Ik speel zelf met veel plezier 10 second ninja, en daarvoor titan attacks... maar vermoed dat ik die beiden niet gekocht zou hebben als ze niet in ps plus gratis games gezeten hadden.

Ben wel benieuwd of iemand hier deze game al heeft. Ga ook even kijken wat deze moet kosten.

Edit:
12 euro. Op het eerste gezicht duur, maar ik ga reviews induiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 16-08-2017 22:13 ]

10 second ninja DONE

• Thomas
  • Niet online
Is Sonic Mania echt pure nostalgie? Ik twijfel namelijk. Nooit echt Sonic gespeeld en totaal geen nostalgische gevoelens bij, misschien beter op Sonic Forces wachten dan?

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Thomas schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:43:
Is Sonic Mania echt pure nostalgie? Ik twijfel namelijk. Nooit echt Sonic gespeeld en totaal geen nostalgische gevoelens bij, misschien beter op Sonic Forces wachten dan?
Hier ook nooit Sonic gespeeld, maar ik vind het superleuk!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• B-Bandit
Ik vind Sonic een tikkie tegenvallen. Voelbaar oudere gameplay mechanics. Nostalgie viert wel hoogtij. Vind het ook ontzettend knap wat ze toen hebben neergezet in die tijd.

Om eerlijk te zijn vond ik vroeger Kirby leuker dan Sonic. Maar dat heeft er ook mee te maken dat Sonic alleen op de Sega en pc draaide en ik had geen van beide haha. Dus was overgeleverd aan logeerpartijtjes bij neefjes die hem wel hadden!

Ik doe morgen nog een poging. Wel pittig overigens! Ga je af dan helemaal opnieuw beginnen :0

• matthijst
  • Nu online
Pannekoek_NL schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:37:
[...]

Regio kan niet op Russisch toch of ben ik blind?

Zie alleen, Japan, Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Australië en Nieuw-Zeeland.

Edit: Of moet je deze op je eShop account juist aanpassen? Daar kan het wel.
https://my.nintendo.com daar via profiel kan ik allen landen kiezen?
Heb alleen land gewijzigd in Rusland en toen met NL creditcard gekocht :)

• marcelproust
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04 01:41
outlandos schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:32:

Dude, je gaat toch echt niet af op een review van Nintendolife? 8)7 Er bestaan écht wel betere review websites dan die klucht. Dat terzijde Sonic Mania is inderdaad een heel leuk spel!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Fifa 18
Rayman Legends
NBA2K18
Dragonbal Xenoverse 2
Lego Worlds
Vetgedrukt ga ik kopen

Ik hoop dat Rocket league en Yooka Laylee daar aan toegevoegd mag worden :D zal wel December worden (voor Rocket League in ieder geval): https://www.forbes.com/si...orm-details/#8572a6a5ab64

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
September wordt een leuke maand idd!, Kga sowieso Pokken en FIFA halen:)

Ben ook benieuwd naar mario + Rabbids, maar heb toch me vraagtekens bij deze game, hoe kan zo'n nieuwe game zo kort van te voren worden aangekondigd, zal het maar een karige game worden die je na een paar uur hebt uitgespeeld? zit wss ook geen versus multiplayer in?
Vindt het raar dat er nog zoveel vaag is bij deze game.

Playstation 5

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 22:13
Net eerste keer mijn switch geprobeerd via tv, vond het maar "meh" misschien ook door de controller. Leuker in handheld :)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:03
lapino schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:50:
Net eerste keer mijn switch geprobeerd via tv, vond het maar "meh" misschien ook door de controller. Leuker in handheld :)
wat is er dan zo anders dan andere consoles? ik vind de combinatie van TV en handheld juist super, zeker als de kids local mulitplayer games spelen is dat natuurlijk veel beter op een groot scherm.
(daarnaast krijg ik met de controller minder snel last van mijn handen dan de complete switch, voor mij een goede reden om te docken als ik toch thuis ben)

Strava

• Magic
  • Niet online
B-Bandit schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:26:
Ik vind Sonic een tikkie tegenvallen. Voelbaar oudere gameplay mechanics. Nostalgie viert wel hoogtij. Vind het ook ontzettend knap wat ze toen hebben neergezet in die tijd.
Dat heb ik ook een beetje, waarbij ik opmerk dat het echt aan mij ligt, ik weet niet zo goed of ik nou moet rennen of rustig aan moet doen om de collectibles te vinden, daarnaast stoor ik me een beetje aan tails.

De oudere sonics op de gamegear kon ik praktisch blind spelen. daar vloog ik dus door de levels heen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Magic op 17-08-2017 12:57 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:52
@Magic Of je wordt net als ik gewoon oud. Valt me op dat ik ook bij spellen van vroeger slecht uit de voeten kan. Terwijl dit vroeger totaal geen probleem was.

Wellicht dat dat het is. Hoor er meer mensen van mijn generatie over.

• Magic
  • Niet online
Arunia schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:02:
@Magic Of je wordt net als ik gewoon oud. Valt me op dat ik ook bij spellen van vroeger slecht uit de voeten kan. Terwijl dit vroeger totaal geen probleem was.

Haha, wellicht is dat het, maar ik zal het ten aller tijde blijven ontkennen. :+

• Seroczynski
  • Niet online
Ben inmiddels 30 en ben alleen maar beter geworden in games als Sonic :P Merk dat ik soms wat minder doorzettingsvermogen heb maar dat realiseer ik me dan wel en dan knal ik gewoon even door.

Speel bij Sonic trouwens eerst de game uit met Sonic & Tails, zonder me te richten op de Chaos Emeralds. Dat komt de tweede playthrough wel.

• RayNbow
Seroczynski schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:38:
Speel bij Sonic trouwens eerst de game uit met Sonic & Tails, zonder me te richten op de Chaos Emeralds. Dat komt de tweede playthrough wel.
Ik probeer zo veel mogelijk de Chaos Emeralds te halen in m'n eerste playthrough, ook al haal ik ze niet allemaal. Kan me in ieder geval herinneren dat er in Sonic 3 een blue spheres stage was die ik niet kon uitspelen in m'n eerste playthrough... vervolgens daarna flink lopen oefenen om die ene stage te kunnen verslaan.

Voor alle Sonic Mania spelers... zijn jullie op de hoogte dat je Tails kunt laten vliegen zonder de aanwezigheid van een tweede speler? :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Arunia schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:02:

Hier ook. Ik heb Super Mario World zeker drie keer 100% uitgespeeld, maar ik heb geen geduld meer voor die ellendige Mario physics waarbij je steeds net je platform mist of een vijand net mist en dus geraakt wordt. Weet niet of ik er vroeger beter in was. Denk het niet :+ het zal vooral een tijd/geduld kwestie zijn.

• joblamie
  • Niet online

[afbeelding]
Stoere foto. Enerzijds om de Game Gear weer eens te zien (zelf nooit gehad, ik was echt van het Nintendo kamp) en anderzijds wat is de Switch een mooi apparaat eigenlijk met dat grote kleurrijke scherm.

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:40
RayNbow schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:43:
[...]

Ik probeer zo veel mogelijk de Chaos Emeralds te halen in m'n eerste playthrough, ook al haal ik ze niet allemaal. Kan me in ieder geval herinneren dat er in Sonic 3 een blue spheres stage was die ik niet kon uitspelen in m'n eerste playthrough... vervolgens daarna flink lopen oefenen om die ene stage te kunnen verslaan.

Voor alle Sonic Mania spelers... zijn jullie op de hoogte dat je Tails kunt laten vliegen zonder de aanwezigheid van een tweede speler? :)
Hoe dan? Ik kreeg het gisteren niet voor elkaar.

• Seroczynski
  • Niet online
Remmetje schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:45:
[...]

Hoe dan? Ik kreeg het gisteren niet voor elkaar.
Naar boven kijken en tweemaal springen. Dan gaat Tails vliegen en kan je met Sonic naar hem toe springen. Vervolgens kan je Tails besturen zoals je dat normaal gesproken met de tweede controller doet.

• RayNbow
Seroczynski schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:15:
[...]

Naar boven kijken en tweemaal springen. Dan gaat Tails vliegen en kan je met Sonic naar hem toe springen. Vervolgens kan je Tails besturen zoals je dat normaal gesproken met de tweede controller doet.
En ter aanvulling, met down+jump spring je van Tails af.

• ndonkersloot
Bedankt die wist ik niet, Sonic heeft in Sonic Mania ook nog een nieuwe move gekregen. Als je in de lucht springen nog een keer indrukt en ingedrukt houd vliegt Sonic weg zodra de grond geraakt wordt.

Ik vind de Switch in als ik Sonic Mania aan het spelen ben trager reageren op mijn home button, ook om het snelle menu aan te roepen. Merken meer mensen dat op?

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 22:13
Prulleman schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:53:
[...]

wat is er dan zo anders dan andere consoles? ik vind de combinatie van TV en handheld juist super, zeker als de kids local mulitplayer games spelen is dat natuurlijk veel beter op een groot scherm.
(daarnaast krijg ik met de controller minder snel last van mijn handen dan de complete switch, voor mij een goede reden om te docken als ik toch thuis ben)
Was dan ook maar heel snel/snel. Wel rekening mee houden dat ik ook een PS4PRO en XONE heb staan, dus ben wel wat gewoon qua consoles. Vond het gewoon raar aanvoelen, vooral omdat ik al urenlang handheld heb gespeeld. En die joycons vind ik met die grip heel raar aanvoelen, maar zal me wel eens zo een pro controller aanschaffen, vermoed dat die veel beter aanvoelt. Vond Zelda ook duidelijk minder qua framerate dan handheld, of viel me in elk geval meer op. Nu goed, ik heb de switch voornamelijk gekocht voor de handheld modus omdat tv hier al te vaak bezet is door gezinsleden.

Heeft overigens niks met de gfx te maken, heb gisteren op de (speel)kamer van jongste dochter (7j) samen met haar een hele tijd Mario Bros in coop zitten spelen, en nadien (stiekem) een dik uur die Donkey Kong nog eens gespeeld :)

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Tiwazz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:18:
Ik vind de Switch in als ik Sonic Mania aan het spelen ben trager reageren op mijn home button, ook om het snelle menu aan te roepen. Merken meer mensen dat op?
Dat schijnt een bekende bug te zijn. GameXplain (Youtube) heeft er een video over gemaakt.

• RayNbow
Tiwazz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:18:
Bug is bekend:

Daarnaast:
So there may be a few bugs lurking in Mania, but don't worry - we're on the case!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DHREBlqVYAA5viA.jpg:large

• ndonkersloot
Ah dat was mij niet bekend, thanks!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39
nvm.

[ Voor 96% gewijzigd door CopyCatz op 17-08-2017 19:16 ]

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-11 14:41
Krijg bijna gevoel dat er beter een Sonic Mania topic aangemaakt kan worden :P Daarnaast krijg ik beetje nachtmerries als ik getekende afbeeldingen zie van Sonic... want daar zit een bepaalde groep fans bij... brrr.
Maar goed ik schaf het spel niet aan, was nooit zo'n fan van Sonic om eerlijk te zijn.

Zit zelf eigenlijk te wachten op wat meer RPG's, jammer genoeg zijn het er niet zoveel.

Daarnaast is het me opgevallen dat een tempered glass veel makkelijker op mijn Switch te zetten was dan dat plastic velletje die bij het hoesje zat... totaal geen last van belletjes en zit er ook nog stukken beter uit.

[ Voor 12% gewijzigd door V-rg op 17-08-2017 19:38 ]

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:07

Sméagol

Master of Mayhem

Thomas schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:43:
Wat mij betreft niet. Enigzins wel hoor, ik ken Sonic ook van vroeger, maar heb zelf alleen Nintendo consoles in huis, dus mijn ervaringen met Sonic waren minimaal, totdat ik een Wii aanschaf en ze op de virtual console verschenen. Minstens 95% van de game is voor mij nieuw, en ik vermaak me uitstekend.
Seroczynski schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:15:
[...]

Thanks! Ik deed dat een paar keer per ongeluk, en had geen idee wat ik aan 't doen was..

Ik denk inderdaad dat Sonic misschien ook z'n eigen thread verdient. Eventueel een algemeen Sonic thread, als die nog niet bestaat, zodat andere Sonic games ook besproken kunnen worden.

Edit:
Leuke review waar ik me wel in kan vinden:

[ Voor 4% gewijzigd door Sméagol op 17-08-2017 20:00 ]

Make lovecraft not warcraft.

Pagina: 1 ... 84 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!