Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 126 Laatste
Acties:
  • 615.672 views

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
nielsvv schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:31:
Zetten jullie je Switch volledig uit na het spelen of enkel in slaapstand?
Verschilt per situatie.

Klaar met spelen voor vandaag - Slaapstand. Gewoon lekker snel weer aan en zolang ie toch in dock zit maakt het niks uit. Meestal blijft het spel ook gewoon draaien in de slaapstand.

Klaar met spelen voor langere tijd (enkele dagen of meer) - Volledig uit. En ik ruim de dock en alles op, zodat een andere console op die plaats kan staan. De Switch gebruikt ongeveer 5% accu per 24 uur als ie in slaapstand staat. Dat is niet slecht, maar dan zou ie als ik er weer wat mee wil nog 50% hebben ofzo, dat is wel jammer. Daarom uit :)

Meenemen voor onderweg - Volledig uit. Mijne heeft de neiging om in de case aan te gaan als het met andere spullen in de tas zit.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kan ie uit dan :?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:23
Ooit weleens een paar reboots gedaan. In het begin, in een poging om jc issues te fixen, daarna alleen nog standby. Daarna nog reboots bij systeem updates, maar nooit uit. Overdag vaak in mijn tas, in de avond in de dock, kan ie de volgende ochtend weer vol mee.

Strava

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Ik zet de Switch uit, staat ook al tijd niks te doen na Mario Kart. Ben weer even druk met pc gamen, maar eind oktober komt daar verandering in of als Bomberman / Lego city Undercover ergens voor een leuk prijsje te koop is.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:03
Als de accu leeg is. :+
spoiler:
Houd de power button eens lang ingedrukt en kies voor Power Options. :p

In ander nieuws, "kunstmatige schaarste" blijft kunstmatig:
Japan's Nintendo Switch Lines Are Hell
@Harada_TEKKEN heeft nog steeds geen Switch

[ Voor 37% gewijzigd door RayNbow op 18-07-2017 07:19 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Deze vakantie ben ik ook aardig goed voorbereid om de switch te kunnen gebruiken met een powerbank ik heb 2 10.000mah powerbanks 1 Xiaomi en 1 TP Link (deze is wat ouder) en als beide op zijn kan ik ervoor kiezen om de switch via een 12V snel lader nog via de 12V van de auto te laden. dus die 14 uur in de auto ga ik wel door komen :P met Zelda Splatoon 2 en mario kart, snake pass

Verwijderd

RayNbow schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:07:
[...]

Als de accu leeg is. :+
spoiler:
Houd de power button eens lang ingedrukt en kies voor Power Options. :p

In ander nieuws, "kunstmatige schaarste" blijft kunstmatig:
Japan's Nintendo Switch Lines Are Hell
@Harada_TEKKEN heeft nog steeds geen Switch
Er is echt niks kunstmatigs aan de schaarste. Nintendo kan niet aan genoeg onderdelen komen omdat Apple veelal de voorrang krijgt met hun nieuwe iPhone 8 (op onderdelen) en de Switches die in de winkels komen zijn in seconden uitverkocht (helemaal in Japan).

• RayNbow
Iets met aanhalingstekens? ;)

Verwijderd

• Ampix
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-11 10:15
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:07:
[...]

Er is echt niks kunstmatigs aan de schaarste. Nintendo kan niet aan genoeg onderdelen komen omdat Apple veelal de voorrang krijgt met hun nieuwe iPhone 8 (op onderdelen) en de Switches die in de winkels komen zijn in seconden uitverkocht (helemaal in Japan).
Welke onderdelen delen de Switch en iPhone 8?

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:09
Zou hem eigenlijk eens uit moeten zetten. Nu is de Switch elke keer leeg als ik wil gaan spelen en dan ben ik al weer iets anders aan het doen als hij opgeladen is :+ Niks mis met de Switch, maar heb momenteel zoveel goede games op de pc dat ik er al een maand niet meer op gespeeld heb.

Er moet gewoon even een game uit komen die me grijpt. Zelda was dat zeker niet ondanks dat ik het de eerste 20 uur erg leuk vond.

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-11 15:36
Ampix schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:52:
[...]

snelle opslag in het systeem geloof ik.

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ampix schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:52:
[...]

Nintendo is lacking components related to NAND flash-memory chips, liquid-crystal displays, and the motors used in the Switch's HD Rumble feature
aldus https://www.macrumors.com...ly-chain-nintendo-switch/

Dus niet per se dezelfde onderdelen (wellicht NAND flash wel?), maar de productiecapaciteit voor bepaalde zaken die gebruikt wordt voor productie van iPhone parts.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
Beakzz schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:58:
[...]

Zou hem eigenlijk eens uit moeten zetten. Nu is de Switch elke keer leeg als ik wil gaan spelen en dan ben ik al weer iets anders aan het doen als hij opgeladen is :+ Niks mis met de Switch, maar heb momenteel zoveel goede games op de pc dat ik er al een maand niet meer op gespeeld heb.

Er moet gewoon even een game uit komen die me grijpt. Zelda was dat zeker niet ondanks dat ik het de eerste 20 uur erg leuk vond.
Herkenbaar, bij mij zijn de problemen dat ik voor Zelda echt wil gaan zitten, mooie ruimte sessie van een paar uur. Maar of dat heb ik niet, of ik heb geen energie en ga dan maar iets kleins spelen of werken aan diablo 3.

Bij mariokart kan je juist wel prima korte sessies spelen, maar ik speel al mariokart vanaf de snes. En heb vrijwel alle versies sindsdien gespeeld (denk alleen de wii u versie niet, en voor de ds zijn er 2 toch? daarvan iig alleen degene die uitkwam op de non 3d ds). Daarom trekt die me weer niet heel erg. Ondanks dat het heerlijk wegspeelt. En ik hou niet van online mariokart, dat ligt ook aan mezelf natuurlijk.

Mario Oddessey ziet er geweldig uit en ook pokken lijkt me leuk dus mogelijk gaan die games het wel doen voor me! Oh en op vakantie gaat de switch zeker mee, ik hoop en verwacht dan zeker beide games wat meer te gaan spelen.

10 second ninja DONE

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-11 10:33

n2theb

Tweakers Abonnee

Sagat schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:05:
[...]

Herkenbaar, bij mij zijn de problemen dat ik voor Zelda echt wil gaan zitten, mooie ruimte sessie van een paar uur. Maar of dat heb ik niet, of ik heb geen energie en ga dan maar iets kleins spelen of werken aan diablo 3.

Bij mariokart kan je juist wel prima korte sessies spelen, maar ik speel al mariokart vanaf de snes. En heb vrijwel alle versies sindsdien gespeeld (denk alleen de wii u versie niet, en voor de ds zijn er 2 toch? daarvan iig alleen degene die uitkwam op de non 3d ds). Daarom trekt die me weer niet heel erg. Ondanks dat het heerlijk wegspeelt. En ik hou niet van online mariokart, dat ligt ook aan mezelf natuurlijk.

Mario Oddessey ziet er geweldig uit en ook pokken lijkt me leuk dus mogelijk gaan die games het wel doen voor me! Oh en op vakantie gaat de switch zeker mee, ik hoop en verwacht dan zeker beide games wat meer te gaan spelen.
Er zijn zat kleine spellen die je eventueel zou kunnen oppakken. Bijv een potje flip wars of condities maken voor human resource machine. Zelf doe ik dit ook als ik weet dat ik niet veel tijd heb maar wel zin heb in een spelletje. Soms start ik Zelda wel op om dan gewoon even shrines te vinden en dan daar heen te gaan, zodat ik een ander keer deze shrine oplos en dan weer naar nieuwe locatie ga om dit weer te doen. Uiteindelijk kom je er dan ook . Ook al snap ik wel dat een lange sessie wel lekkerder is!

• Sagat
n2theb schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:43:
[...]

Er zijn zat kleine spellen die je eventueel zou kunnen oppakken.
*snip*
je er dan ook . Ook al snap ik wel dat een lange sessie wel lekkerder is!
Ja het is absoluut ook geen probleem van of kritiek op de switch. Via ps plus 'krijg' ik elke maand ook veel kleine spelletjes die vaak hartstikke leuk zijn. oa Titan attacks en 10 second ninja x vind ik erg leuk. Echt zelfs zulke spelletjes die voor de meeste mensen tussendoortjes zijn ben ik vaak al lang mee zoet. Dus daarom heb ik voor de switch nog weinig games in dit genre gekocht. En ik had ze waarschijnlijk ook voor de ps4 niet gekocht als ik eerlijk ben. Ik probeer nu dus ook heel gericht te spelen omdat ik van mezelf weet dat ik anders alles 5 mins speel. En dat vind ik zonde.

Echter diablo (het project om te platten) duurt nu al zo lang dat mijn intresse redelijk op is. Het is nu voor mij dus de twijfel om door te zetten of lekker iets anders te spelen, Voor de korte termijn is het iig even on hold.

10 second ninja DONE

• marcelproust
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04 01:41
Sagat schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:05:
[...]

Pokken is echt een teleurstelling; hopelijk bedenk je je nog :-)

• Sagat
marcelproust schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:54:
[...]

Really? ik dacht dat het een goede tekken clone was met de pokemon chars. Ik heb er zelf niet heel veel mee (durf ook gerust te zeggen dat ik er niets tegen heb) maar 6-12 maanden geleden zat mijn zoon vol in de pokemon kaarten hype, dat is nu wel voorbij. Dus als de game avarage is of zelfs nog minder, dan spendeer ik mijn centjes denk ik liever aan tekken 7 omdat 2 collega's dat ook spelen.

10 second ninja DONE

Verwijderd

marcelproust schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:54:
[...]

@Sagat Zelf heb ik genoten van de Wii U versie, maar het moet je wel een beetje liggen. Dus kijk video's op YT en oordeel zelf :)

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Sagat schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:58:
[...]

Really? ik dacht dat het een goede tekken clone was met de pokemon chars. Ik heb er zelf niet heel veel mee (durf ook gerust te zeggen dat ik er niets tegen heb) maar 6-12 maanden geleden zat mijn zoon vol in de pokemon kaarten hype, dat is nu wel voorbij. Dus als de game avarage is of zelfs nog minder, dan spendeer ik mijn centjes denk ik liever aan tekken 7 omdat 2 collega's dat ook spelen.
Pokken is niet de meest diepgaande fighter maar slecht zou ik hem ook niet noemen. Speelt anders dan Tekken maar je ziet wel dat het van hetzelfde team komt. Aanrader: check wat video's van de finales van het Pokken toernooi tijdens de laatste E3, en de exhibitiematch tussen de devs en de finalewinnaars. In elk team in dat toernooi zat één pro en één YT bekende, dus er zal minstens een persoon tussenzitten die het spel onder de knie heeft ;-)

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-10 01:46

KoensSocialL

Mezelf.

Voor splatoon 2 fans:

Omdat 21 juli een belgische feestdag is komt het spel bij de meeste winkels pas 22 juli uit. Bij Carrefour zou deze volgens de folder al 20 juli uitkomen voor een goede 50 euro

K.W.

• Sagat
JackAvery schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:16:
[...]

Pokken is niet de meest diepgaande fighter maar slecht zou ik hem ook niet noemen. Speelt anders dan Tekken maar je ziet wel dat het van hetzelfde team komt. Aanrader: check wat video's van de finales van het Pokken toernooi tijdens de laatste E3, en de exhibitiematch tussen de devs en de finalewinnaars. In elk team in dat toernooi zat één pro en één YT bekende, dus er zal minstens een persoon tussenzitten die het spel onder de knie heeft ;-)
*ponder* nu heb ik aardig wat evo gekeken en nieuws gelezen, maar pokken heb ik niet veel over gelezen en niks van gezien, mogelijk was die er dit jaar niet bij.

Verder diepgaand.......ik ben behoorlijk tekken n00b dus dat is niet heel erg, maar afhankelijk tot op welke hoogte. Misschien gevalletje V&A en/of aanbiedingen in de gaten houden.

10 second ninja DONE

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
KoensSocialL schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:26:
Voor splatoon 2 fans:

Omdat 21 juli een belgische feestdag is komt het spel bij de meeste winkels pas 22 juli uit. Bij Carrefour zou deze volgens de folder al 20 juli uitkomen voor een goede 50 euro
Dank voor de tip!
Sagat schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:27:
[...]

*ponder* nu heb ik aardig wat evo gekeken en nieuws gelezen, maar pokken heb ik niet veel over gelezen en niks van gezien, mogelijk was die er dit jaar niet bij.

Verder diepgaand.......ik ben behoorlijk tekken n00b dus dat is niet heel erg, maar afhankelijk tot op welke hoogte. Misschien gevalletje V&A en/of aanbiedingen in de gaten houden.
Ja diepgaand is voor mij ook moeilijk te beoordelen omdat ik Pokken enkel bij een vriend heb kunnen spelen. Er is een duidelijk verschil tussen casual en pro niveau, er is een schaar-steen-papier systeem, er is duidelijk belang van zoning...

Hier is de vid waar ik het over had:
Pokkén Tournament DX Invitational - Grand Finals & FINAL BOSS!. Shoutcasting tijdens de matches was ook verrassend professioneel.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De online app is beschikbaar, alleen je kunt er nog niets mee;

Google Play: Nintendo Switch Online

Verwijderd

Thomas schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 05:37:
De online app is beschikbaar, alleen je kunt er nog niets mee;

Google Play: Nintendo Switch Online
En in de iOS App Store:

App Store: Nintendo Switch Online

En idd na inloggen krijg je een "Serveronderhoud"-foutmelding. Nou ja, dan kunnen we vrijdag direct beginnen :+ :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 06:54 ]

• RayNbow
* RayNbow gaat kijken hoeveel van die app te reverse engineeren valt zodat je ook o.a. op een PC bij de dienst kan. :p

[ Voor 3% gewijzigd door RayNbow op 19-07-2017 07:17 ]

Verwijderd

RayNbow schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 07:05:
* RayNbow gaat kijken hoeveel van die app te reverse engineeren valt zodat je ook o.a. op een PC bij de dienst kan. :p
Met een simpele Android emulator voor Windows heb ik het al werkend gekregen. :p

• RayNbow
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 07:50:
[...]

Met een simpele Android emulator voor Windows heb ik het al werkend gekregen. :p
Ik prefereer als het kan een wat lichtere oplossing. :p

* RayNbow zag wel wat hints dat de applicatie in Xamarin is ontwikkeld.

Verwijderd

RayNbow schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 07:52:
[...]

Ik prefereer als het kan een wat lichtere oplossing. :p

* RayNbow zag wel wat hints dat de applicatie in Xamarin is ontwikkeld.
Idd overduidelijk, alle Xamarin assemblies in de App. Zo te zien is hij in C# geschreven.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 06:49:
[...]

En in de iOS App Store:

App Store: Nintendo Switch Online

En idd na inloggen krijg je een "Serveronderhoud"-foutmelding. Nou ja, dan kunnen we vrijdag direct beginnen :+ :Y)
Wow, die app bestaat echt. Ik dacht dat het een 1 april mop was van Nintendo dat je via je mobieltje moest voice chatten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:42:
[...]

Wow, die app bestaat echt. Ik dacht dat het een 1 april mop was van Nintendo dat je via je mobieltje moest voice chatten.
Volgens mij is Nintendo er meerdere keren heel erg duidelijk over geweest..

Persoonlijk vind ik het een nette oplossing zodat je zowel docked als handheld op dezelfde manier online kan spelen. Plus kan je de app gebruiken als je niet in de buurt van je Switch bent, om bv statussen van vrienden / games te checken, etc.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 09:10 ]

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:07:
[...]

Persoonlijk vind ik het een nette oplossing zodat je zowel docked als handheld op dezelfde manier online kan spelen. Plus kan je de app gebruiken als je niet in de buurt van je Switch bent, om bv statussen van vrienden / games te checken, etc.
Ik vraag me vaak af of jij extra Nintendo points krijgt omdat je hier altijd van elke drol van Nintendo een gebakje probeert te maken? :+

Verwijderd

EddoH schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:18:
[...]

Ik vraag me vaak af of jij extra Nintendo points krijgt omdat je hier altijd van elke drol van Nintendo een gebakje probeert te maken? :+
Nee het is wel goed voor m'n aandelen :+ O wacht, die heb ik niet.

• BlackMage
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:07:
[...]

Volgens mij is Nintendo er meerdere keren heel erg duidelijk over geweest..

Er is ook niks mis met zo'n app, waarmee je die dingen kan doen. Dat is alleen maar fijn natuurlijk.

Maar met de Switch is het de enige manier om te communiceren met je vrienden en medespelers. Dat is het meest domme ding in gaming sinds Microsoft's Xbox One E3 presentatie.

Dit is op geen manier goed te praten. Nintendo kan het wat mij betreft alleen oplossen door:
- De Switch in handheld mode met een normale 3,5mm headset laten werken
- De Switch in docked mode met generieke Bluetooth headsets laten werken en/of ondersteuning bieden voor USB audio (genoeg leuke wireless headsets met een mini-dongletje te koop)
- En dan vanzelfsprekend alle lobby features e.d. ook inbouwen in de Switch.

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:33:
[...]

Er is ook niks mis met zo'n app, waarmee je die dingen kan doen. Dat is alleen maar fijn natuurlijk.

Maar met de Switch is het de enige manier om te communiceren met je vrienden en medespelers. Dat is het meest domme ding in gaming sinds Microsoft's Xbox One E3 presentatie.

Dit is op geen manier goed te praten. Nintendo kan het wat mij betreft alleen oplossen door:
- De Switch in handheld mode met een normale 3,5mm headset laten werken
De Switch in handheld mode werkt ook gewoon met normale 3.5mm headsets. Alleen niet voor voice chat. Dit had ook niet handig gewerkt in docked want dan zit je met meterslange kabels. Maar goed, dit was een optie geweest.
- De Switch in docked mode met generieke Bluetooth headsets laten werken en/of ondersteuning bieden voor USB audio (genoeg leuke wireless headsets met een mini-dongletje te koop)
Bluetooth heeft last van latency, en voor USB headsets.. tja. extra kosten voor de speler. Want niet iedereen heeft er zo één. En iig véél minder dan mensen met een mobiele telefoon. Daarbij moet je er dan moeite in gaan steken om het met elke willekeurige headset te laten werken.
- En dan vanzelfsprekend alle lobby features e.d. ook inbouwen in de Switch.
Je bedoelt dat je je facebook vrienden kan uitnodigen in een private lobby? Tja, dat is idd handig maar facebook heeft geen Switch app.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:39:
[...]
Bluetooth heeft last van latency,
Dat is natuurlijk onzin. Of heb jij ook last van latency bij het indrukken van knoppen? Dat is niet echt te vergelijken.

Ja natuurlijk is er latency, maar die is echt zo minimaal, vooral bij voice chat een non-issue. De hele wereld gebruikt bluetooth voor voice verbindingen. Van carkit tot PS3&4.

Overigens lig ik niet wakker van de voice-chat, die ga ik toch niet gebruiken. En ik snap zelfs de overwegingen van Nintendo wel, die waarschijnlijk grotendeels op hardware limitaties berusten.

[ Voor 23% gewijzigd door EddoH op 19-07-2017 09:56 ]

Verwijderd

EddoH schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:45:
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Of heb jij ook last van latency bij het indrukken van knoppen?
Ja natuurlijk is er latency, maar die is echt zo minimaal, vooral bij voice chat een non-issue. De hele wereld gebruikt bluetooth voor voice verbindingen. Van carkit tot PS3&4.
Het is wel een giga issue als je ook game-geluid via BT wil verkrijgen. Zo heb ik meerdere keren op mijn PS4, PSVita geprobeerd om via Bluetooth game geluid te beluisteren waar ik snel daarna een bekabelde verbinding heb gepakt. Voor alleen voice heb je wel gelijk.

Maar er is een reden waarom XBOX ONE, 360 via een eigen protocol werken. Net als deze trouwens van Sony: https://www.nedgame.nl/pl...adset--white-/4477433771/

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:48:
[...]

Het is wel een giga issue als je ook game-geluid via BT wil verkrijgen. Zo heb ik meerdere keren op mijn PS4, PSVita geprobeerd om via Bluetooth game geluid te beluisteren waar ik snel daarna een bekabelde verbinding heb gepakt. Voor alleen voice heb je wel gelijk.

Maar er is een reden waarom XBOX ONE, 360 via een eigen protocol werken. Net als deze trouwens van Sony: https://www.nedgame.nl/pl...adset--white-/4477433771/
Ah, voor samen met game geluid heb je wellicht een punt. Ik ging uit van voice-only principe zoals toegepast bij de PS3/4 waarbij je alleen 1 oortje in hebt voor de chat.

RayNbow schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:51:

[...]

Voor voicechat is BT prima, ja. Voor andere zaken is de latency best wel beroerd. Als ik een podcast op YouTube beluister via de autoradio, moet ik zeker niet naar het scherm van m'n telefoon kijken (beeld en geluid zijn flink out-of-sync). :p
Ja, zie boven :P Ik ging uit van alleen voice.
BlackMage schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:52:
[...]

Bluetooth heeft wel last van latency als je een profile voor hoge kwaliteit audio gebruikt. En die heb je wel nodig als je ook je game-audio wil horen. Voor alleen voice is het handsfree profile vrijwel latency-vrij, maar dat klinkt nergens naar en is dus niet geschikt voor andere dingen dan voice.
En nummer 3 :+

[ Voor 36% gewijzigd door EddoH op 19-07-2017 09:54 ]

• RayNbow
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Of heb jij ook last van latency bij het indrukken van knoppen?
Voor voicechat is BT prima, ja. Voor andere zaken is de latency best wel beroerd. Als ik een podcast op YouTube beluister via de autoradio, moet ik zeker niet naar het scherm van m'n telefoon kijken (beeld en geluid zijn flink out-of-sync). :p

Edit: spuit11. :p

• BlackMage
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:39:
Bluetooth heeft last van latency, en voor USB headsets.. tja. extra kosten voor de speler. Want niet iedereen heeft er zo één. En iig véél minder dan mensen met een mobiele telefoon. Daarbij moet je er dan moeite in gaan steken om het met elke willekeurige headset te laten werken.
Het hoeft ook niet gratis te zijn, samen met de app heb je keus: De cheapo onconfortabele manier en dus geen audio van je game via je headset (ja ik weet dat ze een splitter verkopen) en een optie voor een setup dat je afhankelijk van hoeveel je wil investeren zo luxe kan maken als je wilt.
Je bedoelt dat je je facebook vrienden kan uitnodigen in een private lobby? Tja, dat is idd handig maar facebook heeft geen Switch app.
Natuurlijk geen facebook vrienden. Die je in je Switch hebt geregistreerd.
[...]

Bluetooth heeft wel last van latency als je een profile voor hoge kwaliteit audio gebruikt. En die heb je wel nodig als je ook je game-audio wil horen. Voor alleen voice is het handsfree profile vrijwel latency-vrij, maar dat klinkt nergens naar en is dus niet geschikt voor andere dingen dan voice.
Edit: Spuit 12 :z

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:52:
[...]

Natuurlijk geen facebook vrienden. Die je in je Switch hebt geregistreerd.
Dat kan al, je kan gewoon een friends lobby openen in vrijwel alle games.

• BlackMage
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:54:
[...]

Dat kan al, je kan gewoon een friends lobby openen in vrijwel alle games.
Met voice chat? :+

Verwijderd

Nee, dat niet :+

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Nou, het Tweakers frontpage artikel staat er nu ook. Laat de discussies in de comments maar weer losbarsten en zichzelf 10x herhalen :+

[ Voor 30% gewijzigd door EddoH op 19-07-2017 09:58 ]

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:03

Denko

|{ing Øf ßlitz

Tussen de rare manier manier waarop online wordt geregeld, geen lobbies en voicechat die zo omslachtig is heb ik toch het gevoel dat er ergens een 65 plusser dit soort beslissingen maakt en er iets te veel ja-knikkers zijn die geen tegengas durven te geven bij nintendo.

Zelden een bedrijf gezien dat tegelijkertijd zo raak en zo mis kan schieten.

PSN & XBL: Denkoyugo

Verwijderd

@Denko geen lobbies? Je kan op de Switch gewoon een lobby openen. Voice Chat gaat idd via de app, op een apparaat waar je al regelmatig voice chat (belt). Dus dat is juist "out of the box"-denken.

• nioz
[...]

Overigens lig ik niet wakker van de voice-chat, die ga ik toch niet gebruiken. En ik snap zelfs de overwegingen van Nintendo wel, die waarschijnlijk grotendeels op hardware limitaties berusten.
Ik zou het wel kunnen waarderen als Nintendo gewoon duidelijk aangeeft waarom voor deze oplossing is gekozen (of is dat gebeurd en heb ik het gemist?).

Feit is dat de gekozen oplossing niet ideaal is. De verklaring van sommigen dat het 'voor de kinderen' is, geloof ik niet. Een beetje doen alsof het een feature is... :o Doe dan gewoon zowel een app en voice chat op de switch zelf, dan heb je opties en kan je de app als een feature zien. Maar als het daadwerkelijk vanwege hardware limitaties is, dan kan ik daar best mee leven.

Zou mooi zijn als ze bij Nintendo gewoon zeggen 'We zijn niet gek, we snappen dat dit niet ideaal is. De Switch is nou eenmaal niet de snelste console en voice chat zou teveel resources gebruiken, dus hebben we voor een externe app gekozen.' Nu blijf ik me maar afvragen of ze het gewoon niet snappen :)

[ Voor 8% gewijzigd door nioz op 19-07-2017 10:51 ]

• Sokkeh
nioz schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:50:
[...]

Ik zou het wel kunnen waarderen als Nintendo gewoon duidelijk aangeeft waarom voor deze oplossing is gekozen (of is dat gebeurd en heb ik het gemist?).

Feit is dat de gekozen oplossing niet ideaal is. De verklaring van sommigen dat het 'voor de kinderen' is, geloof ik niet. Een beetje doen alsof het een feature is... :o Doe dan gewoon zowel een app als voice chat op de switch zelf, dan heb je opties en kan je de app als een feature zien. Maar als het daadwerkelijk vanwege hardware limitaties is, dan kan ik daar best mee leven.

Zou mooi zijn als ze bij Nintendo gewoon zeggen 'We zijn niet gek, we snappen dat dit niet ideaal is. De Switch is nou eenmaal niet de snelste console en voice chat zou teveel resources gebruiken, dus hebben we voor een externe app gekozen.' Nu blijf ik me maar afvragen of ze het gewoon niet snappen :)
Je kan ook even wachten met je oordeel over al deze dingen tot je het hebt geprobeerd :) ik snap niet perse waarom mensen soms al voordat ze ergens ook maar enige ervaring mee hebben het al compleet afschieten of ophemelen.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

[...]

Feit is dat de gekozen oplossing niet ideaal is. De verklaring van sommigen dat het 'voor de kinderen' is, geloof ik niet. Als het daadwerkelijk vanwege hardware limitaties is, dan kan ik daar best mee leven.

Een 'officieel' statement rond het voicechat gebeuren zou wel veel onrust wegnemen denk ik. Aan de andere kant geloof ik niet dat een bedrijf als Nintendo 'het niet snapt'.

Er zit vaak een verschil tussen wat een bedrijf (commercieel) wil bereiken en bieden, dan wat enkele consumenten denken wat daarvoor nodig is. Vooral op internet/Tweakers heerst nogal eens de gedachte dat technische feature X of Y onmisbaar is, terwijl uit marktonderzoek en dergelijke wellicht blijkt dat maar 10% van alle klanten op die feature zitten te wachten of gebruikt. Dan kun je miljoenen gaan stoppen in de implementatie van die feature en maak je alle Tweakers blij, maar keldert je winst of verkoop je er niet meer consoles door.

• nioz
Sokkeh schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:52:
[...]

Je kan ook even wachten met je oordeel over al deze dingen tot je het hebt geprobeerd :) ik snap niet perse waarom mensen soms al voordat ze ergens ook maar enige ervaring mee hebben het al compleet afschieten of ophemelen.
Op basis van wat er nu bekend is kan je toch best een oordeel vormen? En om wat ik heb geschreven als 'afschieten' te omschrijven.... :o .

Maar wat er nu bekend is:
1). Je hebt er je mobiel voor nodig.
2). Als je zowel ingame geluid en voice chat op je headset wil, dan heb je een splitter/joiner-ding nodig.

Ik zeg niet dat het niet werkt. En zoals ik aangeef, kan ik er best mee leven als dit vanwege hardware limitaties is. Maar de gekozen oplossing bestempelen als 'niet ideaal' of omslachtig vind ik persoonlijk niet zo gek. Alles op 1 device zou wat mij betreft een fijne optie zijn.

@EddoH Helemaal mee eens :)

[ Voor 5% gewijzigd door nioz op 19-07-2017 11:08 ]

• BlackMage
Sokkeh schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:52:
[...]

Sommige mensen hebben geen smartphone, of een smartphone waar de app niet op beschikbaar komt.

Anderen (waaronder ikzelf) zijn de hele 'app cultuur' beu en willen die onzin niet op onze telefoon hebben.

En weer anderen hebben praktische bezwaren. Bijvoorbeeld vervelend om een extra apparaat in de buurt te hebben of het feit dat je daardoor je game-audio en voicechat niet via de zelfde koptelefoon hebt.

Genoeg situaties die je nu al kan bedenken om deze implementatie te boycotten. Want hoe goed die app ook werkt, die dingen veranderen niet.

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 17:02

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

BlackMage schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:07:
[...]

Sommige mensen hebben geen smartphone, of een smartphone waar de app niet op beschikbaar komt.

Anderen (waaronder ikzelf) zijn de hele 'app cultuur' beu en willen die onzin niet op onze telefoon hebben.

En weer anderen hebben praktische bezwaren. Bijvoorbeeld vervelend om een extra apparaat in de buurt te hebben of het feit dat je daardoor je game-audio en voicechat niet via de zelfde koptelefoon hebt.

Genoeg situaties die je nu al kan bedenken om deze implementatie te boycotten. Want hoe goed die app ook werkt, die dingen veranderen niet.
Ondanks dat ik er wel voordelen in zie snap ik je punt(en). Niet iedereen heeft de beschikking over een smartphone of een compatibel apparaat. Er is hier misschien te sterk vanuit gegaan dat het de normaalste zaak van de wereld is (misschien in Japan) en iedereen praktisch slaapt met z'n mobiel.

SW-1682-5926-5204

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

of het feit dat je daardoor je game-audio en voicechat niet via de zelfde koptelefoon hebt.
Daar is nou juist dat hori dingetje voor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:42:
@Denko geen lobbies? Je kan op de Switch gewoon een lobby openen. Voice Chat gaat idd via de app, op een apparaat waar je al regelmatig voice chat (belt). Dus dat is juist "out of the box"-denken.
Hahaha, meen je dit nou serieus? Dit is wel ernstig een drol proberen te poetsen. "out of the box denken" nog wel. Je kan buiten een game om niet een lobby starten. Bij de PS4 gaan we samen vaak in een lobby zitten op de voicechat en kletsen we even voor we besluiten welk spel we spelen. Hier is gewoon 0 mogelijk toe tot nu toe op de switch. En als dit eenmaal werkt moet ik het met mijn telefoon doen, kom nou. Dit kon ik bij release van de 360 al, waarom in hemelsnaam nu niet.

Het is alsof je in 2017 een landlijn proberen te verkopen als verbeterde versie van een mobiel "Je hoeft nooit meer te vragen waar iemand is! Je bespaart uren praattijd op jaarbasis!" Dit is van een companion app een hoofd feature maken, kansloos.

Zoals ik al zei, de switch is best een gaaf ding, maar de dock en het online gedeelte zijn gewoon missers.

• BlackMage
CyBeR schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:13:
[...]

Daar is nou juist dat hori dingetje voor.
Dat gaat niet werken met een draadloze headset ;) Of als je een koptelefoon met Lightning aansluiting hebt (iPhone7)

En voor de duidelijkheid: Ik heb geen bezwaar tegen de app. Mijn bezwaar is het ontbreken van andere opties.

• RayNbow
Denko schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:15:
Bij de PS4 gaan we samen vaak in een lobby zitten op de voicechat en kletsen we even voor we besluiten welk spel we spelen.
Dit vereist dus wel dat je al de PS4 hebt aangezet. Volgens mij is het gewoonlijker dat men elkaar treft in een stap daarvoor, namelijk via kanalen als WhatsApp of Discord. Vanuit dat oogpunt is een Switch communicatie-app op een telefoon niet een heel gek idee.

* RayNbow vindt het alleen jammer dat het geen web app is (dat draait namelijk op meer platformen en is wat flexibeler). :p

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-11 10:33

n2theb

Tweakers Abonnee

RayNbow schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:23:
[...]
* RayNbow vindt het alleen jammer dat het geen web app is (dat draait namelijk op meer platformen en is wat flexibeler). :p
Ik snap ook niet dat het niet mogelijk is om dit via de computer bijvoorbeeld ook te doen. Mocht ik tegen andere willen gamen dan ben ik of met ze of ik zit boven op mijn kamer met 1 scherm de computer en ander de dock met de switch.. dus opzich geen gekke gedachte als ze een web app zouden uitbrengen!

Verwijderd

RayNbow schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:23:
[...]

Dit vereist dus wel dat je al de PS4 hebt aangezet. Volgens mij is het gewoonlijker dat men elkaar treft in een stap daarvoor, namelijk via kanalen als WhatsApp of Discord. Vanuit dat oogpunt is een Switch communicatie-app op een telefoon niet een heel gek idee.

VoiceChat via een webinterface is dan weer moeilijker (niet onmogelijk, maar toch)

• Beakzz
Denko schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:15:
[...]

Hahaha, meen je dit nou serieus? Dit is wel ernstig een drol proberen te poetsen. "out of the box denken" nog wel. Je kan buiten een game om niet een lobby starten. Bij de PS4 gaan we samen vaak in een lobby zitten op de voicechat en kletsen we even voor we besluiten welk spel we spelen. Hier is gewoon 0 mogelijk toe tot nu toe op de switch. En als dit eenmaal werkt moet ik het met mijn telefoon doen, kom nou. Dit kon ik bij release van de 360 al, waarom in hemelsnaam nu niet.

Het is alsof je in 2017 een landlijn proberen te verkopen als verbeterde versie van een mobiel "Je hoeft nooit meer te vragen waar iemand is! Je bespaart uren praattijd op jaarbasis!" Dit is van een companion app een hoofd feature maken, kansloos.

Zoals ik al zei, de switch is best een gaaf ding, maar de dock en het online gedeelte zijn gewoon missers.
Hehe ik krijg steeds vaker het idee dat @sanderev66 gewoon aan het trollen is, want de dingen die hier opgepoetst worden kunnen gewoon niet for real zijn :D

En die app is gewoon bagger. Als ik aan het gamen ben ligt mijn telefoon naast me voor belangrijke (meestal werk) oproepen en er kunnen ook mensen bellen waar ik even geen zin in heb of die ik zonder probleem later terug kan bellen.

Als ik de telefoon bij me moet houden voor die app moet ik er dus aan denken om een deel van mijn contactlijst op zacht te zetten en dan nog zit dat ding ergens tussen mijn benen te trillen. Voor de één verwennerij, maar ik kan leukere dingen bedenken :o

De stoel waar ik in de huiskamer op game staat niet in de buurt van een tafeltje of iets dergelijks om het op te leggen dus een tablet is ook niet ideaal. Splatoon sla ik mede door dit over (ook voor de ontbrekende mapkeuze en modes) en ik zal minder snel een multiplayer game op de Switch spelen. Mijn Switch wordt dus juist door deze app een asociaal apparaat voor mij en als er ooit multiplatform mp games komen dan is de keuze voor mij makkelijk.

• Ampix
Beakzz schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:40:
[...]

Hehe ik krijg steeds vaker het idee dat @sanderev66 gewoon aan het trollen is, want de dingen die hier opgepoetst worden kunnen gewoon niet for real zijn :D

En die app is gewoon bagger. Als ik aan het gamen ben ligt mijn telefoon naast me voor belangrijke (meestal werk) oproepen en er kunnen ook mensen bellen waar ik even geen zin in heb of die ik zonder probleem later terug kan bellen.

Als ik de telefoon bij me moet houden voor die app moet ik er dus aan denken om een deel van mijn contactlijst op zacht te zetten en dan nog zit dat ding ergens tussen mijn benen te trillen. Voor de één verwennerij, maar ik kan leukere dingen bedenken :o

De stoel waar ik in de huiskamer op game staat niet in de buurt van een tafeltje of iets dergelijks om het op te leggen dus een tablet is ook niet ideaal. Splatoon sla ik mede door dit over (ook voor de ontbrekende mapkeuze en modes) en ik zal minder snel een multiplayer game op de Switch spelen. Mijn Switch wordt dus juist door deze app een asociaal apparaat voor mij en als er ooit multiplatform mp games komen dan is de keuze voor mij makkelijk.
Echt stom dat Nintendo niet even in je woonkamer is komen kijken zodat ze het voor jou perfect konden maken.

• Beakzz
Ampix schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:51:
[...]

Echt stom dat Nintendo niet even in je woonkamer is komen kijken zodat ze het voor jou perfect konden maken.
Goede reactie man. Kan zien dat je er lang over nagedacht hebt. 8)7 Dat ik mijn situatie als voorbeeld neem betekent niet dat ik alleen maar met tunnel visie naar een oplossing kan kijken.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

[...]

Ooooh, waren dat die mannetjes van sony, valve, blizzard en ms die mijn katten aan het schrikken maakten? Want die kunnen het namelijk wel.

Heb ze niet eens koffie aangeboden en ze regelden het gewoon!

• Ampix
Beakzz schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:55:
[...]

Goede reactie man. Kan zien dat je er lang over nagedacht hebt. 8)7 Dat ik mijn situatie als voorbeeld neem betekent niet dat ik alleen maar met tunnel visie naar een oplossing kan kijken.
Dat mag, maar je moet ook niet boos worden als het niet precies op jouw zeer specifieke situatie aansluit.

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:42
[...]

Beetje domme opmerking dit. Het is gewoon erg onhandig.

• Beakzz
Ampix schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:15:
[...]

Dat mag, maar je moet ook niet boos worden als het niet precies op jouw zeer specifieke situatie aansluit.
Boos? Eerder gelaten met de gedachte het zal wel. Nintendo moet helemaal zelf weten hoe het iets oplost en mijn oplossing is dat ik het online gamen op de Switch skip. 10 jaar geleden had ik al een console die er beter mee omging zonder in mijn huiskamer te kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 19-07-2017 12:28 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:27
Voer om over na te denken.
Afbeeldingslocatie: https://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2017/06/HeadsetDiagram.jpg
[...]
Feit is dat de gekozen oplossing niet ideaal is. De verklaring van sommigen dat het 'voor de kinderen' is, geloof ik niet. Een beetje doen alsof het een feature is... :o Doe dan gewoon zowel een app en voice chat op de switch zelf, dan heb je opties en kan je de app als een feature zien. Maar als het daadwerkelijk vanwege hardware limitaties is, dan kan ik daar best mee leven.
Volgens de documentatie reppen ze wel over een headset aansluiting, maar men heeft kennelijk gekozen voor een andere aanpak, wat niet is kan nog komen. Is er al een reddit topic?
[...]
Sommige mensen hebben geen telefoon, maar wel een Switch?
je weet dat ze voor mensen die de app cultuur beu zijn een app hebben niet?
:X _O-
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:30:
[...]
VoiceChat via een webinterface is dan weer moeilijker (niet onmogelijk, maar toch)
Gast... Als de hardware het ondersteunt, zou de software niet echt het probleem moeten zijn.

• BlackMage
Cardinal schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:29:
Sommige mensen hebben geen telefoon, maar wel een Switch?
je weet dat ze voor mensen die de app cultuur beu zijn een app hebben niet?
:X _O-
Je hebt ook nog steeds niet-smartphones. Voor mensen die willen bellen maar niet elke dag hun oversized, overpriced ding willen opladen. Niks mis mee toch? :P

Die tweede zin snap ik helemaal niet :X _O- :? :? :?

Verwijderd

Cardinal schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:29:
[...]

Gast... Als de hardware het ondersteunt, zou de software niet echt het probleem moeten zijn.
Dat zeg ik toch... Het is alleen moeilijker, moet je weer met HTML 5 en Javascript aan de haal gaan. (Leuk voor browser support)

Bij een App heb je overal controle over, dus heb je zulke problemen niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 12:46 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:45:
moet je weer met HTML 5 en Javascript aan de haal gaan. (Leuk voor browser support)
Vertel, welke browser heeft daar moeite mee en welk systeem kan alléén maar browsers draaien waarin dat niet werkt? ;)

Discord is intern ook gewoon een webapp waar ze een applicatie-schil omheen hebben gebouwd.

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 19-07-2017 13:04 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

NMe schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:04:
[...]

Vertel, welke browser heeft daar moeite mee en welk systeem kan alléén maar browsers draaien waarin dat niet werkt? ;)
Geloof me, ik werk als webdeveloper. Ik kom het zeker wekelijks nog tegen dat mensen systemen hebben waar er geen fatsoenlijke browser aanwezig is. (Of geïnstalleerd kan worden)
Discord is intern ook gewoon een webapp waar ze een applicatie-schil omheen hebben gebouwd.
Juist, en waarom zullen ze dat gedaan hebben??

• BlackMage
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:09:
Waarschijnlijk notificaties en de exposure in de store.

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:09:
[...]

Geloof me, ik werk als webdeveloper. Ik kom het zeker wekelijks nog tegen dat mensen systemen hebben waar er geen fatsoenlijke browser aanwezig is. (Of geïnstalleerd kan worden)
Op thin clients, ja. Heb je geen last van met gaming-apps die thuis gedraaid worden. Ik ben ook professioneel webdeveloper en ik moet de eerste klant nog tegenkomen die geen Chrome, Firefox, Edge of Safari gebruikt. De enige problemen die je op dat vlak tegenkomt komen door add-ons.
....als extra optie? Het punt is dat ze de hele applicatie als website hebben opgezet en als Nintendo dat nou ook gedaan zou hebben dan hadden ze in elk geval de optie gehad om hetzelfde ermee te doen als Discord én makkelijker te kunnen releasen voor nieuwe telefoon-OS'en.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Beetje non-discussie allemaal v.w.b een webapp of niet.

Als ik het zou moeten ontwikkelen zou ik voor het audio/codec gedeelte een platform specifieke danwel native implementatie maken (voor performancetechnische en consistentie redenen), en de GUI webbased houden.
Best of both worlds.

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 15-11 19:48

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ik maak me meer zorgen over het feit dat de voicechat niet werkt als je de app tijdelijk 'minimaliseert' om bijvoorbeeld een browser te openen: Thrace Grumble in 'nieuws: Nintendo brengt Switch Online-app uit voor Android...

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Verwijderd

De App is nu helemaal beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/un2OqqS1aJzThRO9KAXTBQyV/thumb.png

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11 14:53
Leuk dat het werkt, maar mijn god wat een draak van een app.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Evernote
  • Laatst online: 17:35
Wat ontzettend waardeloos dat je op je Switch eerst een lobby moet openen om dan vervolgens via de app mensen uit te nodigen.

Waarom kun je niet gewoon een groep/party/lobby starten vanaf de app?!

UX is niet echt iets wat het dev team van deze app hoog heeft zitten. 8)7

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11 10:36
Evernote schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:06:
[...]

Wat ontzettend waardeloos dat je op je Switch eerst een lobby moet openen om dan vervolgens via de app mensen uit te nodigen.

Vind het inderdaad wel vreemd dat de app alleen niet genoeg is voor een party :F Lijkt er ook nog es op dat hij alleen gaat werken voor Splatoon... Net nu mijn broertje ook een switch heeft gehaald...

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ook raar dat het niet out-of-the-box werkt met MK8D.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

@Evernote @Hotman @Seroczynski Het is meerdere malen aangegeven dat we nu een beperkte versie van de app krijgen en dat met de lancering van de dienst (nu begin 2018) we de volledige app krijgen. Dus ga er maar van uit dat de app tot dan enkel met Splatoon 2 gaat werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 14:19 ]

• Evernote
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:17:
@Evernote @Hotman @Seroczynski Het is meerdere malen aangegeven dat we nu een beperkte versie van de app krijgen en dat met de lancering van de dienst (nu begin 2018) we de volledige app krijgen.
Bron graag met volledige functionaliteiten lijst?
Altijd een beetje huiverig als het van jou komt..

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:17:
@Evernote @Hotman @Seroczynski Het is meerdere malen aangegeven dat we nu een beperkte versie van de app krijgen en dat met de lancering van de dienst (nu begin 2018) we de volledige app krijgen. Dus ga er maar van uit dat de app tot dan enkel met Splatoon 2 gaat werken.
Oké, oké. Brengt mij bij de volgende "Nintendo quote": “A delayed game is eventually good, a bad game is bad forever.”

Geldt net zo hard voor een "delayed app" :+

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

Evernote schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:19:
[...]

Bron graag met volledige functionaliteiten lijst?
Altijd een beetje huiverig als het van jou komt..
Nintendo website.
This app will initially launch with a limited feature set and will be compatible with the Splatoon™ 2 game.
Of via Internet Archive van 13 januari:
Online lobby and voice chat

Our new dedicated smart device app will connect to Nintendo Switch and let you invite friends to play online, set play appointments, and chat with friends during online matches in compatible games─all from your smart device.

A free, limited version of this app will be available for download in summer 2017.
Seroczynski schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:20:
[...]

Oké, oké. Brengt mij bij de volgende "Nintendo quote": “A delayed game is eventually good, a bad game is bad forever.”

Geldt net zo hard voor een "delayed app" :+
Dan zouden ze de functie niet in Splatoon 2 kunnen gebruiken, of ze moeten Splatoon 2 ook uitstellen alleen door deze functie. Beide zijn nogal extreem.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 14:24 ]

• nioz
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:20:

[...]

Dan zouden ze de functie niet in Splatoon 2 kunnen gebruiken, of ze moeten Splatoon 2 ook uitstellen alleen door deze functie. Beide zijn nogal extreem.
Sowieso, als ze er dan voor kiezen om een app te maken, dan heb ik liever dat ze het stap voor stap releasen zoals het er nu naar uitziet. Dus eerst de basis en dan goed naar de feedback luisteren en nieuwe features toevoegen. Lijkt mij beter dan begin 2018 een of andere 'feature complete' gedrocht te releasen dat absoluut niet aan onze wensen voldoet.

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11 10:36
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:20:
*knip*
Maar toch denk ik dat er meerdere zijn die Mario Kart hebben buiten het aantal Splatoon spelers straks. Prima dat het in fase's gaat maar snap het skippen van Mario Kart dan niet zo goed :S

Verwijderd

Evernote schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:06:
[...]

heb je de Android app o.i.d.? Op de iPhone ziet het er namelijk netjes uit. Android apps zijn vaker hit or miss. Er zijn overigens ook nog maar 3 views. Settings, de voorpagina en de Splatoon-pagina, die natuurlijk nog niet online is.

Verwijderd

Volgens mij een makkelijke vraag, maar in de winkel wisten ze het ook niet zo goed. Als ik wat wil kopen in de eshop, kan ik dan gewoon alle nintendo kaartje in de winkel halen met tegoed? Op de kaartjes In de winkel stonden alleen de wiiu en 3ds maar ik ga er vanuit dat dit nog oud is.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-11 14:23
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:52:
Volgens mij een makkelijke vraag, maar in de winkel wisten ze het ook niet zo goed. Als ik wat wil kopen in de eshop, kan ik dan gewoon alle nintendo kaartje in de winkel halen met tegoed? Op de kaartjes In de winkel stonden alleen de wiiu en 3ds maar ik ga er vanuit dat dit nog oud is.
Zolang het een eShop kaart is, zit je goed. Alleen de oude Wii Punten werken niet meer, maar voor zover ik weet verkopen ze die ook nergens meer. Standaard kom je die in 15, 25 en 50 euro tegen. Blauw, groen en rood als ik me niet vergis.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Benieuwd of er nog leuke dingen komen voor de Switch om die Nintendo punten aan uit te geven.

• Sokkeh
Thomas schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:04:
Benieuwd of er nog leuke dingen komen voor de Switch om die Nintendo punten aan uit te geven.
volgens mij kwam er rond de release van splatoon wel iets met nintendo points.

• Evernote
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:49:
[...]

heb je de Android app o.i.d.? Op de iPhone ziet het er namelijk netjes uit. Android apps zijn vaker hit or miss. Er zijn overigens ook nog maar 3 views. Settings, de voorpagina en de Splatoon-pagina, die natuurlijk nog niet online is.
Heb een iPhone, het ziet er allemaal prima uit maar ik doelde vooral op het gebrek aan functionaliteit wat de UX niet ten goede komt.

Had liever een soortgelijk systeem gezien als op de PS4 zonder app en gedoe.

Verwijderd

Evernote schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:19:
[...]

Heb een iPhone, het ziet er allemaal prima uit maar ik doelde vooral op het gebrek aan functionaliteit wat de UX niet ten goede komt.

Had liever een soortgelijk systeem gezien als op de PS4 zonder app en gedoe.
Ik weet niet of dat per se met UX te maken heeft. Er is gewoon niets om te gebruiken. Dat wat wel te gebruiken is (Settings) levert een prima ervaring. Er is gewoon nog geen content.

• Evernote
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:29:
[...]

Ik weet niet of dat per se met UX te maken heeft. Er is gewoon niets om te gebruiken. Dat wat wel te gebruiken is (Settings) levert een prima ervaring. Er is gewoon nog geen content.
De tijd zal het leren, gelukkig heb ik geen Switch vrienden XD

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:06
Nog een leuke. De Switch app wordt alsmaar beter 8)

http://www.neogaf.com/for...?p=243862137&postcount=37

App kan niet multitasken. Dus je kan niet van app switchen tijden het gebruik ervan.

.

.

:'( :'(
Nintendo, je kunt beter... Waarom dit??

[ Voor 8% gewijzigd door Zerora op 19-07-2017 17:21 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zerora schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:20:

App kan niet multitasken. Dus je kan niet van app switchen tijden het gebruik ervan.

.

.

Redelijk par for the course vwbt Nintendo en online toch?

Sterker nog, over een paar minuten komen er mensen die het gaat verdeligen: ja, maar kijk hoe geconcentreerd je nu met je vrienden praat!

[ Voor 13% gewijzigd door Denko op 19-07-2017 18:39 ]

• RayNbow
Ik zou zeggen, onderneem actie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JHEMLw2g.png

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Zerora schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:20:

Dit is inderdaad dramatisch. Hopelijk maken se het wat gebruiksvriendelijker.

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 10:35
giantgiantus schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:47:
[...]

Dit is inderdaad dramatisch. Hopelijk maken se het wat gebruiksvriendelijker.
Met Android 7 kan je hem hopelijk wel splitscreen gebruiken...

• Evernote
Ook gedaan. Hopen dat ze er iets mee doen!

Verwijderd

Stuur dan gelijk maar een suggestie in dat je de App functies ook op de Switch zelf wil :+

"Dear Nintendo, can you please, please, please, pretty please, add this to the Switch firmware? Did you notice I said please? Yes? Okay! Thank you!"

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 20:31 ]

Pagina: 1 ... 76 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!