Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 126 Laatste
Acties:
  • 615.682 views

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:52:
[...]

Misschien hebben ze korting, maar als je naar de onderdelen kijkt dan zijn ze duurder dan waarvoor ze ze verkopen.
Als Nintendo belt en zegt: we willen 20 miljoen stuks van dit onderdeel dan kost elk plastic onderdeel een paar eurocent.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:21:
[...]

Ze hebben de Wii U ALTIJD met verlies verkocht. Dat hebben ze zelf ook bevestigd. Maar zoals ik hierboven aangeef zullen ze vast korting hebben gekregen, maar ik denk niet dat ze enige winst op de controllers maken.
De Wii U zat winst op elke console. Maar ze hebben er te weinig van verkocht om de overhead te betalen. Als je denkt 50 miljoen te verkopen en je verkoopt er minder dan 10 miljoen ga je nat.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2017 21:22 ]

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
NMe schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:34:
[...]

Ik sprak gisteren met een vriendin die ook graag een Switch wil maar zich een beetje laat tegenhouden door het gebrek aan grotere platformers. Sure, Shantae en Gonner zijn er maar die laatste moet je net leuk vinden en die eerste is redelijk kort (maar wel goed). Verder is er alleen Snake Pass volgens mij, en dat is alleen maar een platformer omdat we geen betere benaming hebben voor die gameplay. :+

Voor haar is het dus een beetje wachten op Mario, de twee Sonics of misschien Kirby.
Shovel Knight en Monster Boy niet vergeten :) En binnenkort inderdaad Sonic Mania, later ook nog Rayman Legends, Steamworld Dig 2, en Owlboy.
BlackMage schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:29:
[...]

Twee? Je bedoeld nog niet eens 1. Zonder grip is het nog steeds geen volwaardige normale controller.
Nu ben ik gewoon nieuwsgierig: gebruiken jullie die grip zo vaak? Ik prefereer echt losse joycons, speelt enorm relaxed.

Het oplaad argument volg ik wel - al stoort me dat zelf niet en heb ik eigenlijk nog nooit met lege joycons gezeten - maar vanaf je meer dan twee sets joycons hebt, is het misschien beter om gewoon zo een aparte lader te kopen ipv een charging grip?

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
JackAvery schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:48:
[...]

[...]

Nu ben ik gewoon nieuwsgierig: gebruiken jullie die grip zo vaak? Ik prefereer echt losse joycons, speelt enorm relaxed.

Het oplaad argument volg ik wel - al stoort me dat zelf niet en heb ik eigenlijk nog nooit met lege joycons gezeten - maar vanaf je meer dan twee sets joycons hebt, is het misschien beter om gewoon zo een aparte lader te kopen ipv een charging grip?
Wat voor games speel je vooral? Losse joycons kunnen wat mij betreft relaxed zijn, maar zodra je regelmatig moet switchen tussen thumbstick en knopjes (zoals bijv. in Zelda, waarbij je de rechter thumbstick gebruikt voor camera control en de knopjes voor de rest) dan mis ik de stabiliteit van een vaste controller.

Maar ik ben ook gewend om de controller dan een beetje los te laten met die hand om een andere positie aan te nemen. Met een 'normale' controller blijft ie netjes op positie met mn linkerhand, met een losse helft kan dat niet. Dan moet mn duim alle bewegingen maken.

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Voornamelijk Zelda, en mij stoort de stabiliteit me zelf niet, maar dat is natuurlijk enorm persoonlijk. Misschien heb ik teveel tijd met de Wii besteed. Heb de grip tot nu toe misschien twee maal gebruikt :P

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 21:57

Sméagol

Master of Mayhem

De nunchuk lag wel een stuk beter in de hand voor losse gebruik.

Make lovecraft not warcraft.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Sméagol schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:05:
De nunchuk lag wel een stuk beter in de hand voor losse gebruik.
Ja de Wiimote + Nunchuck waren echt gemaakt voor "los" gebruik (konden immers niet eens vast). De Joycons duidelijk niet, tenzij bijv ARMS. Ik heb het gevoel dat losse joycons primair voor "enkele joycon" multiplayer zijn.

Maar ongeacht je voorkeur, het blijft dat het wel de meest veelzijdige console is qua controlleropties. Hoewel... veel games op de Wii U hadden wel ondersteuning voor ook Wiimotes en classic controllers naast de pro/gamepad.

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

De joy-cons zijn redelijk veelzijdig, maar een gebrek aan d-pad is een echt gemis, zeker als je naar het aanbod in de e-shop bekijkt.

Maar als er nog meer games komen zoals Arms, die de joy-cons los (kunnen) gebruiken, zou ik het zeker niet verkeerd vinden als Nintendo met meer nunchuk achtige dingen zou komen. Ze zouden sowieso oneindig kunnen variëren met die joy-cons naast de gebruikelijke kleurvariaties, zoals een d-pad versie. Dat modulaire systeem is wat dat betreft handig. Dat staat ongetwijfeld ook in de planning, maar ze kunnen nu niet aan de vraag van normale joy-cons doen, dus ik zie het voorlopig niet gebeuren.

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:11
KoensSocialL schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:16:
Colruyt de goedkoopste? Dacht het niet..
Splatoon 2 staat er geprijsd voor 60 euro terwijl Media Markt BE er 55 euro voor vraagt. Je zou zeggen dat ze hun prijzen online aanpassen maar niets is minder waar. Volgens hun ligt er verschil tussen EN en NL versie zoals je kan lezen.. Dikke zever natuurlijk... Want denk dat het gewoon exact hetzelfde spel is voor België.. Zo hoeven ze hun prijzen nooit aan te passen.. Zelfde met Super Mario, ze vragen er 70 euro voor terwijl MM BE er maar 55 voor vraagt.. Zo kan je inderdaad duurdere prijzen veroorloven dan de concurrentie..

[afbeelding]
Ik neem aan dat het om deze bij MediaMarkt en deze bij Collishop is? Zij baseren zich op de omschrijving die zij plaatsen op de website. Dus het feit dat zij er "ENG" bij hebben ipv "NL".
Echter hebben deze producten dezelfde EAN, wat inhoudt dat deze artikelen identiek zijn...

PSN: Redrafted

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-11 03:32

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb zelf helemaal niks met veelzijdige controllers. Gewoon een goede standaard controller vind ik het fijnst.

En als je dan specifieke games speelt, koop ik daar wel een controller voor die speciaal voor die games zijn. Bv een stuur voor racegames, een pilootstick voor flightsimulators, een gun voor duckhunt etc.

Met die joy con heb je van alles een beetje. Maar je levert ook op alle reguliere features in. En dat is het mij niet waard.

Maar het is niet anders. Zo snel ik het kan betalen, haal ik een switch.

Verwijderd

Turfschipper schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:40:
Ik heb zelf helemaal niks met veelzijdige controllers. Gewoon een goede standaard controller vind ik het fijnst.

En als je dan specifieke games speelt, koop ik daar wel een controller voor die speciaal voor die games zijn. Bv een stuur voor racegames, een pilootstick voor flightsimulators, een gun voor duckhunt etc.

Met die joy con heb je van alles een beetje. Maar je levert ook op alle reguliere features in. En dat is het mij niet waard.

Maar het is niet anders. Zo snel ik het kan betalen, haal ik een switch.
Oké. Ik snap het niet. Welke functies heeft een Joy-Con NIET die een gewone controller wel heeft?

Afbeeldingslocatie: https://c.slashgear.com/wp-content/uploads/2014/09/blue24-600x400.png
4 triggers,
4 puntige d-pad met losse knopjes.
Share, Options knoppen.
PS knop.
2 analoge sticks
4 face buttons
en een touchpad wat slechter werkt dan een touchpad op een laptop van 20 jaar geleden.

Afbeeldingslocatie: https://media2.nin-nin-game.com/59255-pos_large/nintendo-switch-joy-con-l-r-grey-set-switch-.jpg
8 triggers,
4 puntige d-pad met losse knopjes
Share button
- en + knoppen
Home knop
2 analoge sticks
4 face buttons
NFC
IR camera

Heck er zijn zelfs meer knoppen aanwezig.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2017 23:49 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Turfschipper schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:40:
Vergeet niet dat ze ook voor handheld bedoeld zijn en daar voldoen ze eigenlijk prima voor. Nog naast het feit dat joycons in een grip best OK spelen. Ze halen het niet bij een pro controller maar heel slecht is het ook niet allemaal. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:43:
[...]

Oké. Ik snap het niet. Welke functies heeft een Joy-Con NIET die een gewone controller wel heeft?
Een D-pad. Triggers met voldoende travel. Een fijne ligging in de hand. Een rechter analoge stick op een plek die comfortabeler is.

[ Voor 27% gewijzigd door NMe op 11-07-2017 23:49 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

@sanderev66 Ik zeg juist dat ze heel veelzijdig zijn, dus bijna alle functies kunnen die je maar kan verzinnen. Wel lezen he.

En daarvoor je lever je wel wat in, want er zijn nogal wat consessies gemaakt.

- lay out verneukt
- ergonomie verneukt
- geen triggers
- geen mic in
- geen d-pad

Allemaal dingen die op standaard controllers aanwezig zijn. Op misschien een fatsoenlijke d-pad na, want als die er wel op zit, is dat bij alle bedrijven een beetje hit and miss.

[ Voor 4% gewijzigd door Turfschipper op 11-07-2017 23:50 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die valt op zich wel mee. In de grip is de ergonomie niet slecht. :) De rest van wat je zegt klopt wel. Nouja, er zijn wel triggers, maar zie daarvoor mijn vorige post. :P

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

NMe schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:50:
[...]

Die valt op zich wel mee. In de grip is de ergonomie niet slecht. :) De rest van wat je zegt klopt wel. Nouja, er zijn wel triggers, maar zie daarvoor mijn vorige post. :P
Dat is idd wat ik bedoel. Het valt wel mee, het gaat wel. Het is niet slecht. Maar dan gaat mijn voorkeur toch uit naar een controller die gewoon perfect in de hand ligt.

Hd rumble, dat je ze los kan halen en twee controllers hebt, motion controls etc etc. dat is het me niet waard om in te leveren op comfort.

Let wel.... ik ben een handheld fanaat. Dus een pro controller heb ik niks aan, al had die wel een fatsoenlijke d-pad gehad.

Verwijderd

Turfschipper schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:48:
@sanderev66 Ik zeg juist dat ze heel veelzijdig zijn, dus bijna alle functies kunnen die je maar kan verzinnen. Wel lezen he.

En daarvoor je lever je wel wat in, want er zijn nogal wat consessies gemaakt.

- lay out verneukt
- ergonomie verneukt
Heb ik geen probleem mee persoonlijk vind ik de Joy-Con erg fijn spelen. En qua layout is het net een XBOX ONE controller
- geen triggers
Er zitten er 8 op een paar Joy-Con. (alleen geen analoge, maar daar heb ik toch geen interesse in)
- geen mic in
Heb ik ook geheel niet nodig. Géén van mijn PC gamepads heeft een Mic in. Enkel die van de PS4 en XBOX ONE hebben een mic in en dat zijn 2 van mijn minst favoriete controllers.
- geen d-pad
Een d-pad gelijk aan die van de DS4 met 4 losse knoppen.
Allemaal dingen die op standaard controllers aanwezig zijn. Op misschien een fatsoenlijke d-pad na, want als die er wel op zit, is dat bij alle bedrijven een beetje hit and miss.
De Switch is een handheld console gemaakt om mee te nemen, bij je vrienden te gaan zitten en de Joy-Con te delen. Dus de controller is daar ook op ontworpen.

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Haha! Ik begrijp waarom de joy cons zijn zoals ze zijn. Maar daar ligt mijn voorkeur niet. Verder is er weinig aan de hand.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Turfschipper schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:55:
Let wel.... ik ben een handheld fanaat. Dus een pro controller heb ik niks aan, al had die wel een fatsoenlijke d-pad gehad.
Ik (en vele mensen met mij op Reddit) hopen nog steeds op een "pro" joycon ergens later. Eentje die puur bedoeld is om er een handheld device van te maken en niet om samen te kunnen spelen. Dus eentje mét D-pad, en hopelijk ook iets meer van een "grip".

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ja hehe, het is langs alle kanten hopen he? Ik hoop zelf op een Switchboy. Handheld only die Switchgames af kan spelen.

Maar die joy con die jij voor stelt wil ik ook, ;-).

[ Voor 20% gewijzigd door Turfschipper op 12-07-2017 00:02 ]

Verwijderd

@NMe: er is een D-pad mod. http://imgur.com/gallery/NBS5k

En ik verwacht dat Nintendo ook wel met andere Joy-Con gaat komen. (Beetje het idee van de verwisselbare controllers ;)) maar dan moeten die eerst wel goed verkrijgbaar zijn (wat momenteel lastig is)

@Turfschipper Dus een Switch die niet kan Switchen? :+ Not gonna happen.
Net als mensen dachten dat Nintendo met een GamePad-loze Wii U zouden komen. De Switch is qua naamgeving vrij letterlijk. Een Switch zonder Dock en Joy-Con is géén Switch.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2017 00:06 ]

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Haha, kan altijd blijven hopen he, ;-).

Verwijderd

Ik zie Nintendo nog wel met een Switch + Joy-Con (- dock, - joy-con grip) bundel komen voor 75-100 euro minder. Zo rond de tijd van Pokémon Switch.

Je zou nog wel een Joy-Con Grip en / of Dock kunnen gebruiken; die kan je al los kopen.

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 22:25
Hebben we nog leuke nieuwtjes omtrent aankomende spellen? Ik wacht ondanks het mooie weer met smart op Steep. Wordt Cars een soort Mario Kart of meer arcade race spel? Zijn er mensen die EA Playgrounds hebben aangeschaft die hun ervaring willen delen?

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Zo juist Disgaea besteld, die wilde ik nog.. Maar ik zag 'm niet in de pricewatch staan. Dus toen maar op de officiële UK site besteld van NIS America. After the fact toch nog even gekeken op Nedgame die hier wel 'ns genoemd wordt (heb er zelf nog nooit besteld), staat ie daar dus gewoon tussen (waarom staat Nedgame niet in de pricewatch?). Ik dacht aan cancelen, want alles uit de UK heeft belachelijke verzendkosten, maar toch maar even de pound conversie gechecked, blijkt 't zelfs nét goedkoper te zijn, ondanks de verzendkosten.

Splatoon wordt ook waarschijnlijk gehaald, ondanks de controls die ik shit vind, hopenlijk geven ze meer opties, of wen ik er aan.. Maar de game zelf lijkt me erg leuk (mjah "lijkt", het bevalt me wel na de testfire en Splatfest), de hele stijl bevalt me wel, maar ik had al interesse in de originele game.

Arms komt er ook nog wel in uiteindelijk, maar ik weet niet wanneer. De testpunch beviel zeker, maar andere games hebben nou net meer prioriteit. In tegenstelling tot Splatoon, bevielen de (motion) controls wel, maar Splatoon heeft gewoonweg meer content.

Misschien wordt 't kiezen tussen Splatoon en Arms, maar ik ga ze niet tegelijkertijd halen. Één van de twee komt een paar maanden later wel dan.

Mario+Rabbids wordt ook gepre-ordered, zodra Ubisoft support me eindelijk aan zo'n discount code helpt, want ik krijg 't echt niet voor elkaar.

Mario Odyssey is al gepre-ordered.

Wat betreft de "grote" fysieke games ben ik dan wel zo'n beetje klaar voor 2017, afgezien van Yooka Laylee die natuurlijk nog geen releasedatum heeft (ik weet eigenlijk niet eens of er een fysieke release komt, maar ik verwacht van wel, en in 2017).

Er zijn nog wel een zooi indie games die ik van plan ben binnen te halen. Dandara en Flipping death kan ik me herinneren van de Nindies Direct. Na Blaster Master 0 en Mighty Gunvolt Burst koop ik waarschijnlijk alles van Inticreates. En er zullen nog wel andere dingen zijn, inclusief spul wat al in de e-shop staat maar waar ik nog niet aan toe gekomen ben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:56:

Ik zit vaak gewoon te lurken hier op de forum.

Maar even serieus waar haal jij al die informatie vandaan? De ds4 heeft gewoon een normale d-pad en geen 4 losse knoppen.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:35
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:19:
[...]

De Wii U zat winst op elke console.
9 maanden na release:
Nintendo confirms Wii U hardware still being sold at a loss
I'd imagine it's not only the Gamepad, but the custom MCM that's racking up the price still. Nintendo have got a custom PPC processor on there, the core of which went out of mass consumer production many years ago and is now being shoehorned into a custom tri-core design with (expensive) top of the line IBM eDRAM. Then, on the same package, you have a custom Radeon design licensed from AMD and implemented with a large amount (32 MB) of expensive eDRAM by Renesas, a company which is having its own problems and probably can't drop their profit margin too low.

All in all, a very complex design, and seemingly all to achieve Wii BC. Had they gone w/ an approach more in line with Sony (closer to off-the-shelf parts but still optimized), they likely could have gotten much better performance for less money.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-11 10:33

n2theb

Tweakers Abonnee

Sméagol schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 04:20:
Splatoon wordt ook waarschijnlijk gehaald, ondanks de controls die ik shit vind, hopenlijk geven ze meer opties, of wen ik er aan.. Maar de game zelf lijkt me erg leuk (mjah "lijkt", het bevalt me wel na de testfire en Splatfest), de hele stijl bevalt me wel, maar ik had al interesse in de originele game.

Arms komt er ook nog wel in uiteindelijk, maar ik weet niet wanneer. De testpunch beviel zeker, maar andere games hebben nou net meer prioriteit. In tegenstelling tot Splatoon, bevielen de (motion) controls wel, maar Splatoon heeft gewoonweg meer content.
Ik had in ieder geval de beweging van controllers veranderd. Ik vond het zeer irritant dat ik op de bank zat, met de controllers aan het scherm, en heel de tijd het geheel omhoog en omlaag bewegen.. dus toen heb ik gewoon alles, zoals ik op de PS4 ook gewend bent, lekker de camera zelf besturen via de r stick. En moet zeggen dat werkt echt veel beter! :)

Hoe zijn jullie ervaringen met splatoon?

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

n2theb schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:46:
[...]

Ik had in ieder geval de beweging van controllers veranderd. Ik vond het zeer irritant dat ik op de bank zat, met de controllers aan het scherm, en heel de tijd het geheel omhoog en omlaag bewegen.. dus toen heb ik gewoon alles, zoals ik op de PS4 ook gewend bent, lekker de camera zelf besturen via de r stick. En moet zeggen dat werkt echt veel beter! :)

Dat was ook het eerste wat ik deed, maar de typische dual stick besturing kan ik ook niet mee overweg. Ik heb (vooralsnog) nooit andere consoles gehad dan Nintendo, en ik ben van de N64 generatie (wel, eerder zelfs, maar dat waren de eerste console FPS games die ik echt speelde (nou vooruit, de Doom SNES port ook nog gespeeld ooit)). Met als gevolg dat ik alleen goed met links kan aimen.
Wat FPS games betreft kan ik dus overweg met:
- Mouse & keyboard
- N64 besturing
- Wii remote + nunchuck
Mouse & keyboard support zie ik ze niet toevoegen, al schijnt een keyboard wel te werken.

Ik ben dus ook erg benieuwd hoe de controls voor Metroid Prime 4 gaan worden.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:56:
[...]
De Switch is een handheld console gemaakt om mee te nemen, bij je vrienden te gaan zitten en de Joy-Con te delen. Dus de controller is daar ook op ontworpen.
[disclaimer]
Ik ben nog niet bij, dus mogelijk heeft iemand anders al gereageerd op deze post maar

......komop, de buttons van de joycon zijn niet te vergelijken met de dpad van de ps4. Met een ps4 controller kan je prima fighers en arcade style games spelen, games waarbij digitale input fijner is dan analoog.

Met de joycon dpad, kan je input geven, het reageert op wat ingeeft, maar geen enkel comfort, en simpelweg veel minder plezierig.

Met je 2e punt in deze qoute ben ik het dan wel weer eens. De console is idd ontworpen als handheld. Dus er moeten wat concessies gedaan worden. De pro controller heeft WEL een fijne dpad. Dus er is een alternatief. Nog fijner zou een optie zijn voor een joycon met een echte dpad. Ik verwacht dat deze er uiteindelijk echt wel gaat komen, maar wsl eerder van een thirdparty dan van nintendo zelf

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:51:
[...]

[disclaimer]
Ik ben nog niet bij, dus mogelijk heeft iemand anders al gereageerd op deze post maar

......komop, de buttons van de joycon zijn niet te vergelijken met de dpad van de ps4. Met een ps4 controller kan je prima fighers en arcade style games spelen, games waarbij digitale input fijner is dan analoog.

Met de joycon dpad, kan je input geven, het reageert op wat ingeeft, maar geen enkel comfort, en simpelweg veel minder plezierig.
Opzich vind ik de D-pad op de Joy-Con fijn werken. Het is even wennen, maar werkelijk goed te doen. Ik heb met slechtere D-pad / oplossingen gewerkt (kuch XBOX 360 controller, kuch Steam controller) En je hebt gelijk, de D-pad op de DS4 is idd één geheel die onder het plastic van de controller zelf zit.

In ander nieuws.. er komt eindelijk een streaming app naar de Switch... De populaire Japanse streamingdienst NicoNico komt deze week naar de Japanse eShop. Ik hoop dat Netflix en YT snel volgen.

Bron: http://www.nintendolife.c...switch_in_japan_this_week

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2017 10:11 ]

• Sagat
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:10:
[...]

Opzich vind ik de D-pad op de Joy-Con fijn werken. Het is even wennen, maar werkelijk goed te doen. Ik heb met slechtere D-pad / oplossingen gewerkt (kuch XBOX 360 controller, kuch Steam controller) En je hebt gelijk, de D-pad op de DS4 is idd één geheel die onder het plastic van de controller zelf zit.

In ander nieuws.. er komt eindelijk een streaming app naar de Switch... De populaire Japanse streamingdienst NicoNico komt deze week naar de Japanse eShop. Ik hoop dat Netflix en YT snel volgen.

Bron: http://www.nintendolife.c...switch_in_japan_this_week
Ik moet toegeven dat de 360 dpad ook een vreselik onding is, maar mogelijk geef ik die nog zelfs de voorkeur. (maar ja beetje gevalletje wordt je liever door een hond of een kat gebeten :X )

Oh well, de concessie is imho ook gedaan omdat de meeste recente games natuurlijk ook primair met de analoge stick gespeeld zullen worden.

@niconico
Das is wel goed nieuws, het zou natuurlijk een kwestie van tijd moeten zijn voordat de rest van de usual suspects (netflix/yt/etc) erbij komt, maar het is en blijft nintendo, die zijn wat eigenwijs :)

10 second ninja DONE

• RayNbow
NicoNico is natuurlijk superieur aan YT. :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0zkHEeT.jpg

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:20:
@niconico
Das is wel goed nieuws, het zou natuurlijk een kwestie van tijd moeten zijn voordat de rest van de usual suspects (netflix/yt/etc) erbij komt, maar het is en blijft nintendo, die zijn wat eigenwijs :)
Nintendo heeft al aangegeven dat zulke apps "met de tijd" zullen komen. Het is een kwestie van geduld, dus.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door Seroczynski op 12-07-2017 10:59 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-11 20:25
Master Blaster zero DLC's nog voor niets te krijgen? vorige week geen tijd gehad... hoop deze week nog free te kunnen downloaden!!

• marcelproust
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04 01:41
mfneed schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:42:
Master Blaster zero DLC's nog voor niets te krijgen? vorige week geen tijd gehad... hoop deze week nog free te kunnen downloaden!!
Iemand die weet of die DLC's ook beschikbaar zijn op de 3DS? :?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-11 15:29

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wie wil The Witcher 3 op zijn Switch spelen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yX1GSVmpPXhFhMTCZub7MPP9/full.jpg

Of Overwatch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8QqtaCRn9CuX2SBlbdPs1z6F/full.jpg

En nee, dat is geen Photoshop

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Edmin schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:24:
Wie wil The Witcher 3 op zijn Switch spelen?
[afbeelding]

Of Overwatch?
[afbeelding]

En nee, dat is geen Photoshop
Die stream-app neem ik aan?

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 12-07-2017 12:34 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

NMe schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:29:
[...]

Die stream-app neem ik aan?
Rainway inderdaad. Heb ook al bewegend beeld gezien van o.a. Nier Automata. Ziet er veelbelovend uit.

• marcelproust
Edmin schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:34:
[...]

Rainway inderdaad. Heb ook al bewegend beeld gezien van o.a. Nier Automata. Ziet er veelbelovend uit.
Ziet er mooi uit, maar ik zie er nu niet direct het nut van in.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

marcelproust schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:39:
[...]

Het is best gaaf op zich. Je dikke game-PC kan dan de game renderen terwijl jij op TV of in het geval van de Switch zelfs handheld speelt. Heb ik ook nog een tijd lang gedaan met die streamingfeature in Steam zodat ik via mijn media-PC op mijn grote TV kan gamen, werkt best lekker. :)

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

marcelproust schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:39:
[...]

Ik ben echt groot fan van deze technieken. Heb daarom ook Steam clients op mijn HTPC en laptop draaien. Als vader van 3 (bijna 4) meiden kan ik het zelden maken om even lekker een stevig avondje te gamen, maar een klein uurtje op de bank met de Switch is prima te doen. Als ik dan ook nog toegang heb tot een veel grotere gamebibliotheek dan alleen de Switch zelf is het helemaal mooi.

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:36
Ik vind het ook altijd interessant, maar ik heb dan altijd zo iets van ja de PC staat toch al aan en stroom te vreten, waarom nog een apparaat aanzetten. En in het geval van de Switch om het dan op een kleiner scherm te spelen.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

LOTG schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:07:
Ik vind het ook altijd interessant, maar ik heb dan altijd zo iets van ja de PC staat toch al aan en stroom te vreten, waarom nog een apparaat aanzetten. En in het geval van de Switch om het dan op een kleiner scherm te spelen.
Omdat je dat lekker onderuitgezakt op de bank kan doen in plaats van in je bureaustoel?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En omdat mijn vriendin dan ook nog het idee heeft dat ik niet alleen maar opgesloten in een hokje zit te gamen?
En omdat ik dan in mijn tuin onder de luifel gewoon verder kan met mijn potje Dragon Age?

• marcelproust
LOTG schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:07:
Exact dit!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

NMe schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:09:
[...]

Omdat je dat lekker onderuitgezakt op de bank kan doen in plaats van in je bureaustoel?
Hang dan gewoon je pc aan je tv?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CyBeR schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:39:
[...]

Hang dan gewoon je pc aan je tv?
Want dat is lekker praktisch, 10 meter hemelsbreed (en potentieel een hele verdieping) verderop?

• Geronimous
  • Laatst online: 16-11 12:16
NMe schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:59:
[...]

Ik (en vele mensen met mij op Reddit) hopen nog steeds op een "pro" joycon ergens later. Eentje die puur bedoeld is om er een handheld device van te maken en niet om samen te kunnen spelen. Dus eentje mét D-pad, en hopelijk ook iets meer van een "grip".
Niet om het een of ander, maar er is toch al een pro controller voor de Switch?

https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jeroenimoes schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:57:
[...]

Niet om het een of ander, maar er is toch al een pro controller voor de Switch?

https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch
Nee, ik bedoel echt een pro joycon. :P Eentje die puur bedoeld is voor handheld-only en die dus niet zo veelzijdig hoeft te zijn. Dat betekent dat er een grip op gemaakt kan worden en een D-pad op de linkercontroller gezet kan worden en misschien zelfs dat de triggers wat fijner gemaakt kunnen worden.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een soort pro controller die door het midden is gezaagd zou wel leuk zijn ja, al wordt de Switch dan wel erg breed.

• Sagat
NMe schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:53:
[...]

Want dat is lekker praktisch, 10 meter hemelsbreed (en potentieel een hele verdieping) verderop?
Ik heb serieus overwogen om een small form factor pc aan mijn tv te hangen ja. Wel een extra dan, en voor de 'console' games. Noem een Limbo, rocket league, super meatboy, of recenter inside, fifa etc etc.

FPS zou ik op die manier niet willen spelen, maar dat kan je dan wel op je bureau pc doen. De genoemde spellen (misschien met uitzondering fifa) vragen ook niet heel veel pc power, en dus zou het nog redelijk goedkoop moeten kunnen ook. Daarnaast zou het dan ook voornamelijk een emulatie bak worden van 8bit nintendo tot en met ps2 en mogelijk zelfs wii games. Nog goedkoper compromis is een steam link (heb ik inmiddels) voor de pc games, en pie-tje voor de emulatie (die moet er nog komen).
Maar vind het niet zo'n gekke suggestie.

Als je echter direct op je switch kan streamen, ja dan vind ik dat ook wel een hele fijn optie. En natuurlijk nog goedkoper dan extra hardware aan de tv.

10 second ninja DONE

• Zerora
  • Registratie: September 2003
NMe schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:00:
[...]

Nee, ik bedoel echt een pro joycon. :P Eentje die puur bedoeld is voor handheld-only en die dus niet zo veelzijdig hoeft te zijn. Dat betekent dat er een grip op gemaakt kan worden en een D-pad op de linkercontroller gezet kan worden en misschien zelfs dat de triggers wat fijner gemaakt kunnen worden.
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/yjjMfCm--L4/maxresdefault.jpg

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sagat schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:57:
[...]

Ik heb serieus overwogen om een small form factor pc aan mijn tv te hangen ja. Wel een extra dan, en voor de 'console' games. Noem een Limbo, rocket league, super meatboy, of recenter inside, fifa etc etc.
Maar dat is dus feitelijk wat Steam Big Picture doet. Ik heb een game-PC en een HTPC. Die HTPC is een soort van veredelde Raspberry Pi wat betreft specs, die kan dus eigenlijk niet heel veel. Ik heb Steam erop gezet en alles wat 'ie hoeft te doen is doorstreamen wat mijn game-PC hem verstuurt. De inputlag is daarmee zelfs laag genoeg om vrijwel niet interessant te zijn, ik heb pas één game gehad waar die lag stoorde.
Nope. Ook die heeft de ergonomie van een aardappel. :P

[ Voor 15% gewijzigd door NMe op 12-07-2017 15:01 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je dat doet, dan hoef je ook de rechter stick niet te verplaatsen. Die zit nu lager zodat, als je de joy-con R los gebruikt, de knoppen en stick niet verkeerd om zitten.

• Sagat
NMe schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:59:
[...]

Maar dat is dus feitelijk wat Steam Big Picture doet. Ik heb een game-PC en een HTPC. Die HTPC is een soort van veredelde Raspberry Pi wat betreft specs, die kan dus eigenlijk niet heel veel. Ik heb Steam erop gezet en alles wat 'ie hoeft te doen is doorstreamen wat mijn game-PC hem verstuurt. De inputlag is daarmee zelfs laag genoeg om vrijwel niet interessant te zijn, ik heb pas één game gehad waar die lag stoorde.
offtopic:
Voordeel van een mini pc is dat je naast streamen ook van de pc direct zou kunnen spelen. Limbo vereist bijna niets..........nou speelt die via mijn steam link gaat dat ook prima, maar andere games werken niet lekker of hebben last van lag (bit trip runner zou volgens mij nog minder hw requirements hebben dan limbo, maar die werkte niet, en zelfs al die wel zou werken zou de lag vrijwel altijd te veel zijn).

Ander maar verder via dm.
[...]

Nope. Ook die heeft de ergonomie van een aardappel. :P
Maar wel een goede dpad ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Sagat op 12-07-2017 15:05 ]

10 second ninja DONE

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Nogne

>.<

Omdat een PC vaak in een andere ruimte staat, en sommige vrouwen(/mannen) vinden het leuk als je bij hun zit als je aan het gamen bent. En nee dan kan je niet de TV gebruiken want die staat natuurlijk op een kanaal waar de vrouw(/man) des huizes voor heeft gekozen. Alleen al voor die reden zou ik graag die in-home stream app op mijn Switch willen.

Bij mij staat de PC op zolder, en mijn vrouw vind het wel gezellig als ik naast haar ga gamen ipv dat ik op zolder alleen zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Nogne op 12-07-2017 15:32 ]

PS/XBL: Nogne

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sagat schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:04:
[...]

Maar wel een goede dpad ;)
Ik was zo afgeleid door dat lelijke witte ding erboven dat het me niet eens opviel dat er joycons met een D-pad onder zaten. :+

• Zerora
Even gephotoshopt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4yeGEm8GKwcNkN1qwkbejgLL/thumb.jpg

Zo moeten de Joy Con Pro L + R natuurlijk gewoon zijn. :P

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38
Zerora schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:59:
Even gephotoshopt:

[afbeelding]

Zo moeten de Joy Con Pro L + R natuurlijk gewoon zijn. :P
nice en dan ook aan elkaar te klikken uiteraard, zodat je ook een normale pro hebt :)

Strava

• Geronimous
  • Laatst online: 16-11 12:16
Ik zeg: gat in de markt!

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 10:35
Rustig, rustig. Geef Ninty de tijd om de fans meer uit te melken met hun accessoires. :)

• Zerora
Prulleman schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:08:
[...]

nice en dan ook aan elkaar te klikken uiteraard, zodat je ook een normale pro hebt :)
Dan krijg je dus zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mH0dQ9nIRrdNZkgl4vwuLoD8/thumb.jpg

Dan kun je het middengedeelte gebruiken om de controller ook op te laden, zoals nu ook met de Charging Grip.

Edit: Controller een naam gegeven: Nintendo Switch Pro Split Controller

[ Voor 34% gewijzigd door Zerora op 13-07-2017 10:03 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zerora schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:36:
[...]

Dan krijg je dus zoiets:

[afbeelding]

Dan kun je het middengedeelte gebruiken om de controller ook op te laden, zoals nu ook met de Charging Grip.
Shut up and take my money. :P

Over pro controllers gesproken: iemand heeft uitgevonden waar de D-padissues vandaan komen en een hele simpele fix ervoor, als je niet bang bent het ding even open te draaien. Benodigdheden: een schroevendraaier en wat plakband. :P

http://www.ateijelo.com/b...ro-controller-dpad-issues

[ Voor 30% gewijzigd door NMe op 12-07-2017 16:45 ]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
NMe schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:09:
[...]

Maar hoe zit het met de lag? In een game als Overwatch wil je dat niet. Thuis speel ik trouwens haast nooit handheld op de Switch, dat is puur voor onderweg. Dat streamen kan wel leuk zijn allemaal maar i.i.g. niet voor mij.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Thomas schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:56:
[...]

Maar hoe zit het met de lag? In een game als Overwatch wil je dat niet. Thuis speel ik trouwens haast nooit handheld op de Switch, dat is puur voor onderweg. Dat streamen kan wel leuk zijn allemaal maar i.i.g. niet voor mij.
Overwatch zou je denk ik niet zo kunnen spelen. Maar de meeste singleplayer games gaan prima.

• Zerora
NMe schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:39:
Over pro controllers gesproken: iemand heeft uitgevonden waar de D-padissues vandaan komen en een hele simpele fix ervoor, als je niet bang bent het ding even open te draaien. Benodigdheden: een schroevendraaier en wat plakband. :P

http://www.ateijelo.com/b...ro-controller-dpad-issues
Dat probleem heb ik ook met mijn controller. Fix is wel erg easy. Misschien maar eens open schroeven dat ding.

• Thomas
  • Niet online
Gebruik de D-pad eigenlijk nauwelijks dus ik ga het ook niet fixen. Het probleem is er wel maar heb er nooit last van :P.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hm, dat had Nintendo ook wel zelf kunnen fixen door die pads allemaal 90° te draaien.

• RayNbow
n2theb schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:46:
[...]

Tijdens de Testfire geen enkel probleem met de motion controls, maar ik had de joycons wel in een grip. Op de Wii U had ik ook geen problemen met de motion controls.

Nu net de tutorial van de Splatfest demo gedaan in handheldmodus... daar heb ik vreemd genoeg wel meer moeite mee. Met de Wii U Gamepad en de joycon grip richt ik door de controller te kantelen, maar als je dat de met de Switch doet belemmer je het zicht op het scherm.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb 't net even geprobeerd in handheld mode maar dat lijkt mij niet echt lastig. Wel in de plaza, dus wellicht anders in battle. Dat zien we zaterdag.

• RayNbow
* RayNbow heeft trouwens ook moeite met het tekenen op 't scherm... dat ging een stuk gemakkelijker op de 3DS en Wii U. :p

• Thomas
  • Niet online
RayNbow schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:47:
* RayNbow heeft trouwens ook moeite met het tekenen op 't scherm... dat ging een stuk gemakkelijker op de 3DS en Wii U. :p
Ik mis een stylus :'(.

Splatoon testfire overigens in handheld gespeeld en dat is een drama met motion controls.

• RayNbow
Ik heb een pen met een rubber uiteinde op de dop, maar da's marginaal beter dan een dikke vinger... :X

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ergens voor een tientje een stylus op de kop tikken?

• Thomas
  • Niet online
Haha, alleen voor zo'n tekeningetje koop ik geen stylus :P. Vond zo'n ding eigenlijk wel prettig werken met de DS/3DS, Elite Beat Agents bijvoorbeeld. Zoiets gaan we denk ik niet zien op de Switch.

• RayNbow
Er had gewoon een N-Trig of Wacom digitizer in moeten zitten... daar heb ik nog wel wat styli van. :+

• Magic
  • Niet online
Net ook even de splatoon tutorial gedaan, na een paar minuten begon de gyroscoop enorm te draaien, zeker 360 graden in een minuut. Bij BOTW heb ik daar nooit last van gehad. Meer mensen met dit probleem?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Thomas
  • Niet online
Magic schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:30:
Net ook even de splatoon tutorial gedaan, na een paar minuten begon de gyroscoop enorm te draaien, zeker 360 graden in een minuut. Bij BOTW heb ik daar nooit last van gehad. Meer mensen met dit probleem?
Ja, met de joycons toen ik ze beide los hield. Heel maf, draaide zonder beweging naar links. In geen andere game last van gehad dus zou zomaar aan de software kunnen liggen. De Pro controller doet het wel naar behoren.

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:05
Thomas schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:52:
[...]

Ik mis een stylus :'(.

Splatoon testfire overigens in handheld gespeeld en dat is een drama met motion controls.
Motion controls uitzetten, probleem opgelost.

Snap sowieso niet waarom iemand dit überhaupt zou willen gebruiken.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Evernote schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:31:
[...]

Snap sowieso niet waarom iemand dit überhaupt zou willen gebruiken.
Omdat, en neem dit aan van iemand die al twee jaar met een hoge rank splatoon speelt, dat echt de beste manier is om 't te spelen. In de hogere categorieën is er ongeveer 1 per 100 mensen die zonder speelt.

• Evernote
CyBeR schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:35:
[...]

Omdat, en neem dit aan van iemand die al twee jaar met een hoge rank splatoon speelt, dat echt de beste manier is om 't te spelen. In de hogere categorieën is er ongeveer 1 per 100 mensen die zonder speelt.
Naast het feit dat ik me dit totaal niet kan voorstellen speel ik vooral voor m'n plezier en die motion controls kunnen mij gestolen worden.

Handheld mode spelen vind ik ook op de Switch enorm fijn en dan kijk je schuin op je scherm wat me ook niet prettig lijkt.

Helaas de testfire gemist maar die tutorial in de Splatfest demo was echt zo vervelend door die motion controls.

• RayNbow
Evernote schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:38:
[...]

Naast het feit dat ik me dit totaal niet kan voorstellen speel ik vooral voor m'n plezier en die motion controls kunnen mij gestolen worden.
Splatoon 2 footage van een zeer vaardige speler met motion controls: https://twitter.com/thicctac/status/845567935523557376

• Evernote
RayNbow schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:08:
[...]

Splatoon 2 footage van een zeer vaardige speler met motion controls: https://twitter.com/thicctac/status/845567935523557376
Tegendeel bewezen dat het niet kan maar ik vind er persoonlijk niets aan.

Net als dat ik geen virtuele controler op m'n telefoon wil om bepaalde spellen te spelen vind ik motion controls echt super lame.

Verwijderd

Samurai Showdown komt volgende week uit.

Daarna volgen nog:

2020 Baseball
King of the Monsters
World Heroes 1, 2
Art of Fighting 1, 2
Sengoku 2
Last Blade
Super Sidekicks
Aero Fighters 2
The King of Fighters 2000

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RayNbow schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:08:
[...]

Sodeju is dat opgenomen met een tomaat of zo?

• RayNbow
CyBeR schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:59:
[...]

Sodeju is dat opgenomen met een tomaat of zo?
Hmm? De bitrate gaat vanzelf omhoog als het goed is, maar de eerste paar seconden krijg je een subpar resolutie voorgeschoteld.

• RayNbow

• Magic
  • Niet online
Ik kan me er wat bij voorstellen, ik heb het spel nooit gespeeld, maar als ze inderdaad het touchpad tot het uiterste nodig hebben, dan heb je inderdaad op de switch te weinig knoppen wanneer je hem op een tv gebruikt (anders misbruik je het touchscreen). Jammer alleen dat ze zeggen "we kunnen het bij de xbox controller nog net redden" wat het hele statement meteen ondermijnd. Willen ze dan de analoge triggers gebruiken om verschillende acties te gebruiken naar mate iemand verder inknijpt? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 13-07-2017 10:10 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Echt publishers / devs blijven domme excuses maken om dingen niet te porten. Wees dan eerlijk!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik vind het wel mooi hoe de Nintendo-community altijd zeurt dat publishers "smoesjes" hebben om niet op Nintendo-consoles uitkomen. Alsof hardwarebeperkingen en (nog steeds) een veel kleinere install base niet reden genoeg zijn om een port niet kostenefficiënt te maken.

Ook hier zou het best eens het gebrek aan touch pad en analoge triggers kunnen zijn.

edit:
Thanks, @sanderev66, voor het onderstrepen van mijn punt. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 13-07-2017 10:18 ]

Verwijderd

NMe schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:18:
Ik vind het wel mooi hoe de Nintendo-community altijd zeurt dat publishers "smoesjes" hebben om niet op Nintendo-consoles uitkomen. Alsof hardwarebeperkingen en (nog steeds) een veel kleinere install base niet reden genoeg zijn om een port niet kostenefficiënt te maken.
De Switch is nog (niet eens) een half jaar uit. Natuurlijk is de install base kleiner. En qua hardware beperkingen is het ook gewoon pure onzin, 99,99999% van alle engines tegenwoordig zijn schaalbaar. Vrijwel elk spel kan makkelijk op de Switch draaien. De enige reden om het niet te doen is pure angst uit dat Nintendo-fans geen interesse in een bepaald spel zouden hebben of dat ze zakken met geld van Sony / MS hebben gekregen.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:26:
[...]

De Switch is nog (niet eens) een half jaar uit. Natuurlijk is de install base kleiner. En qua hardware beperkingen is het ook gewoon pure onzin, 99,99999% van alle engines tegenwoordig zijn schaalbaar. Vrijwel elk spel kan makkelijk op de Switch draaien. De enige reden om het niet te doen is pure angst uit dat Nintendo-fans geen interesse in een bepaald spel zouden hebben of dat ze zakken met geld van Sony / MS hebben gekregen.
De hoofdreden om het niet te doen is het feit dat zelfs als Nintendo twee keer de beoogde hoeveelheid Switches verkoopt in het eerste jaar, ze nog steeds een kleinere markt vormen dan de PS4.

Verwijderd

NMe schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:28:
[...]

De hoofdreden om het niet te doen is het feit dat zelfs als Nintendo twee keer de beoogde hoeveelheid Switches verkoopt in het eerste jaar, ze nog steeds een kleinere markt vormen dan de PS4.
Met die logica zou je dus nooit een nieuwe console kunnen uitbrengen want die is altijd minder verkocht dan een oudere.

• Zerora
PS4 controller: 12 + 2 pookjes
Switch Joycon pair: 14 (+ 2 gereserveerd) + 2 pookjes.

Ik zie het probleem niet.
NMe schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:28:
[...]

Die beredenering is eigenlijk alleen van toepassing als je jouw game enkel op de nieuwe console zou uitbrengen. Maar als je multiplatform gaat is een nieuwe console slechts een uitbreiding van je bestaande doelgroep.

[ Voor 40% gewijzigd door Zerora op 13-07-2017 10:59 ]

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
[...]

Schaalbaar wil niet automatisch zeggen dat het makkelijk is. Als de hardware matig is blijft er soms gewoon niks meer van de game over wat je als bedrijf nog wilt verkopen. Kan de engine nog zo schaalbaar zijn.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:29:
[...]

Met die logica zou je dus nooit een nieuwe console kunnen uitbrengen want die is altijd minder verkocht dan een oudere.
Nee, natuurlijk niet. Maar met die logica is het niet voor elk bedrijf een succes om het risico te nemen. De EA's en Ubisofts van deze wereld kunnen het risico nemen om vroeg in te stappen, dat strepen ze met successen op FIFA en Assassins's Creed op de andere consoles wel weg. Kleinere studio's en publishers lopen veel meer risico.
Zerora schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:56:
[...]

Geen touch pad. Geen analoge triggers. Twee knoppen die, zeker op de joycons, redelijk out of reach zitten (+/-).
Die beredenering is eigenlijk alleen van toepassing als je jouw game enkel op de nieuwe console zou uitbrengen. Maar als je multiplatform gaat is een nieuwe console slechts een uitbreiding van je bestaande doelgroep.
Maar niet een eenvoudige of gratis uitbreiding. Er gaat enorm veel werk zitten in porten, en daarbij moet je niet alleen denken aan het portproces zelf. Zodra je begint met porten heb je niet meer één codebase, maar twee. Of liever: tenminste één per console waar je naartoe geport hebt. Elke uitbreiding, elke fix, elke tweak moet je in elk van die verschillende branches doorvoeren. Je moet alle branches min of meer tegelijk updaten. Je moet support bieden op elk van die platformen. Het is gewoon een duur proces en natuurlijk staan developers daar in het eerste jaar van een nieuwe console niet hard om te springen.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

[...]

Man man, wat een aannames weer :P

Heb je zelf wel eens geprogrammeerd op een platform met beperkte resources? Zo ja, dan weet je ook dat het niet altijd makkelijk is. Al is je software nog zo schaalbaar. Als het resultaat dan niet is wat je wil, dan heb je gewoon heel, veel, werk te doen.En dat moet maar net commerciëel haalbaar zijn en de risico's moeten zakelijk te verantwoorden zijn.

Zoals hierboven gezegd betekend 'schaalbaar' niet hetzelfde als 'draait overal goed op'.

Eerlijk gezegd verbazen jouw uitspraken me nog het meest omdat je zelf programmeur bent (althans, dat staat in je profiel :+ ). Als je nou gewoon een 'simpele' fanboy was :P

[ Voor 7% gewijzigd door EddoH op 13-07-2017 11:23 ]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-11 20:16
NMe schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:20:
Geen touch pad. Geen analoge triggers. Twee knoppen die, zeker op de joycons, redelijk out of reach zitten (+/-).
Daar tegenover staat dat de game ook op de PC uit komt en daarop werkt met de Xbox One. De Xbox One was trouwens wel een prima portmogelijkheid, ondanks gebrek aan touchpad. Overigens is het touchscreen van de Switch in handheldmodus toch alleen maar een betere oplossing?

Analoge triggers zou kunnen, maar...
Zerora schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:56:
[...]

Ze snappen het zelf ook niet en de studio is er al op teruggekomen inmiddels :P https://twitter.com/lawbreakers/status/885305442364256257

Fout(je) van Cliff, dus. Zoals wel vaker zegt hij niet meer dan dat een bepaalde doelgroep wil horen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Richh schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:25:
Overigens is het touchscreen van de Switch in handheldmodus toch alleen maar een betere oplossing?
Dat sowieso niet, dan maak je een game à la VOEZ die je alleen handheld kan gebruiken en waar dat voor VOEZ niet heel erg is, is het dat voor een game als deze wel. ;)

Verwijderd

@EddoH Ik ben geen Game-developer, maar voor mijn applicaties heb ik eigenlijk altijd wel een "framework" (.NET, in mijn geval) wat er voor zorgt dat het op het systeem draait. Nu weet ik dat game-engines als Unreal Engine 4, Unity, etc. standaard instellingen hebben voor de verschillende systemen.

Verder zeg ik ook niet dat het direct goed zou werken, maar het moet serieus geen enkel probleem zijn om multiplatform games op de Switch te draaien. Natuurlijk moet je dan platform specifiek gaan optimaliseren (wat dus ontwikkelwerk / geld kost), maar dat haal je terug uit de verkopen.
Pagina: 1 ... 74 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!