[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 126 Laatste
Acties:
  • 615.709 views

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-11 12:21
Inderdaad. Dat de Switch Fifa geen Frostbite gebruikt, wil nog niet zeggen dat het spel dan gelijk een kutspel is.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Zerora schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 00:10:
Inderdaad. Dat de Switch Fifa geen Frostbite gebruikt, wil nog niet zeggen dat het spel dan gelijk een kutspel is.
De Switch is ook bij lange na niet krachtig genoeg om de mogelijkheden van de Frostbite engine te kunnen benutten.

BF1 Stats

• Zerora
Foodie88 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 00:11:
[...]

De Switch is ook bij lange na niet krachtig genoeg om de mogelijkheden van de Frostbite engine te kunnen benutten.
Nog niet nee, want Frostbite is nog niet geoptimaliseerd voor Nintendo Switch, maar dat gaat nog wel komen hoor.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Foodie88
Zerora schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 00:13:
[...]

Nog niet nee, want Frostbite is nog niet geoptimaliseerd voor Nintendo Switch, maar dat gaat nog wel komen hoor.
Misschien wel, maar de vraag is of het veel zin heeft. Zoals ik zei is de Switch (de hardware) gewoon niet krachtig genoeg om veel van de grafische features die Frostbite speciaal maken, te benutten. Als je die weglaat/terugschroeft (optimalisatie) , dan biedt Frostbite misschien nog maar weinig voordeel ten opzichte van bijvoorbeeld Unity, waar uiteraard niet zulke dikke licentiekosten voor betaald hoeven te worden.

BF1 Stats

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Foodie88 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 00:09:
[...]

Nou, de Call of Duty Serie bewijst dat datgene wat jij zegt zeker niet altijd waar is. En het is niet alsof Activision geen budget heeft, daar ligt het niet aan. De slechte animaties en magere graphics van CoD:WWII zijn een goed recent voorbeeld.

Nee, ik vind het inderdaad onterecht dat de engine soms meer aandacht krijgt dan het spel maar het is toch zeker een belangrijk onderdeel van het eindproduct.
Daar werken veel te veel mensen aan die niet genoeg met elkaar communiceren. Hoe het spel draait en eruit ziet is een delicate mix tussen de programmeurs, grafisch ontwerpers en level/quest designers. Door op het goede moment een cutscene ofzo te plaatsen kan de enigine rustig andere assets cashen voor het tweede deel van de quest/missie. Of zelfs subtieler, een boom of gebouw die net de schaduw van een ingewikkeld object bedekt kan het verschil al zijn tussen een soepele gameplay en een slideshow.

Een engine is gewoon een stuk gereedschap. Alleen in de handen van de juiste perso(o)n(en) komt er wat moois uit.

Het is wel zo dat een betere engine het voor alle betrokkenen makkelijker maakt om iets moois te maken. Maar de belangrijkste factor voor kwaliteit van games is wat de uitgever goed genoeg vindt om te verkopen.

• Foodie88
BlackMage schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 00:24:
[...]

Daar werken veel te veel mensen aan die niet genoeg met elkaar communiceren. Hoe het spel draait en eruit ziet is een delicate mix tussen de programmeurs, grafisch ontwerpers en level/quest designers. Door op het goede moment een cutscene ofzo te plaatsen kan de enigine rustig andere assets cashen voor het tweede deel van de quest/missie. Of zelfs subtieler, een boom of gebouw die net de schaduw van een ingewikkeld object bedekt kan het verschil al zijn tussen een soepele gameplay en een slideshow.

Een engine is gewoon een stuk gereedschap. Alleen in de handen van de juiste perso(o)n(en) komt er wat moois uit.

Het is wel zo dat een betere engine het voor alle betrokkenen makkelijker maakt om iets moois te maken. Maar de belangrijkste factor voor kwaliteit van games is wat de uitgever goed genoeg vindt om te verkopen.
Er wordt inderdaad te veel geklust daar. Het resultaat is dat er elk jaar weer wat 'bijgeplakt' wordt, op een basis die al sinds 2003 bestaat. Rommel op rommel, helaas.

De uitgever is ook zeker de boosdoener, pure 'minimum effort, maximum return' at work bij Activision. Het verkoopt toch wel. Tot Infinite Warfare maar dat was meer omdat men die futuristische setting beu was. Nu terug naar de tweede wereldoorlog en men zal het wel weer massaal kopen. Toch lijkt het nog steeds zo verouderd als de pest.

Goed, nu ga ik weer on topic.

BF1 Stats

• ATL
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

ATL

Foodie88 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 00:20:
[...]

Misschien wel, maar de vraag is of het veel zin heeft. Zoals ik zei is de Switch (de hardware) gewoon niet krachtig genoeg om veel van de grafische features die Frostbite speciaal maken, te benutten. Als je die weglaat/terugschroeft (optimalisatie) , dan biedt Frostbite misschien nog maar weinig voordeel ten opzichte van bijvoorbeeld Unity, waar uiteraard niet zulke dikke licentiekosten voor betaald hoeven te worden.
De Switch is niet krachtig genoeg voor de frostbite engine? Deze engine draait al op een Xbox 360.

Wikipedia: List of Frostbite games

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Foodie88 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 00:20:
[...]

De belangrijkste reden om Frostbite te gebruiken is niet zo zeer dat de graphics er beter van worden maar dat het eenvoudiger wordt om crossplatform-releases te maken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

BlackMage schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:12:
Ik ben echt wel onder de indruk van SMO. Hype level: 9. Dit is gewoon haast geen Mario game te noemen, zoveel nieuwe mechanics zitten erin :) Instabuy.
Opzich zit er veel nieuwe mechanics in, maar het is allemaal wel heel Mario. En dat is goed, voor mij is het hype level 11.
Xenoblade Chronicles 2 krijgt hype level 8.
Voor mij is dit juist de laagste. Ik vind het jammer dat ze van het Xenoblade Chronicles X principe zijn gestapt. Dit nieuwe spel lijkt meer op deel 1, waar ik gewoon minder van heb genoten.
Rocket League: hype level 4. Ik heb het al voor mn PS4 en op de PC.
Ik heb hem nog niet en als hij netjes geprijst is ga ik hem wel halen.
Fire Emblem Warriors: Hype level 6. Mijn eerste introductie met een warriors spel was Hyrule Warriors Legends.
Ik vind de Wariors games juist niet leuk, en dat heb ik wel gemerkt in de Hyrule Warriors (Wii U) die ik gespeeld heb. Fire Emblem is veel tactischer dan wat ze hier laten zien, en daardoor is het voor mij een beetje een teleurstelling.
Metroid 3DS: Hype level 6. Het was de eerste (en enige :X) metroid die ik serieus speelde. Deze remake lijkt me best leuk, maar ik wacht wel op een dealtje.
Ik heb Metroid 2 nooit gespeeld, dus deze gaat er zeker komen.
Metroid Prime 4: Hype level 0. Een logo hyped mij niet :) En FPS speel ik liever op de pc. Maar ben wel blij dat ze er mee verder gaan.
Metroid Prime is geen FPS! En een logo was voor mij wel genoeg om me weer te hypen. Level 7 :)
Nieuwe Pokemon RPG: Hype level 1. No shit dat ze er mee bezig zijn. Het enige wat ik er van mee kreeg is dat het niet nog 3 jaar duurt.
"Meer dan een jaar" != "3 jaar" ;) Ik denk dat we deze volgend jaar november kunnen verwachten. Zoals meeste Pokémon games in November uitkomen.
En je hypet meer over een spel waar je alleen van weet dat het in ontwikkeling is dan van een spel waar je alleen het logo van kent?
Kirby: Hype level 3. Lijkt me erg leuk couch coop. Als ik vrienden had die er het zelfde over dachten kon je de score verdubbelen.
Kirby is zeker erg leuk, maar het is ook zeker filler. Ik hoop dat deze wel leuk is wanneer je alleen speelt. (voor onderweg, etc) Dus ik moet wel meer zien.
Yoshi: Hype level 3. Yoshi games zijn mn favoriete 2d platformers van Nintendo. De unieke artstyle is altijd al een factor geweest. Maar voor deze kan ik, van wat ik heb gezien, niet warm lopen. Deze style hoort bij paper mario en het klikt gewoon niet. Ik wacht wel op klei-yoshi & pengu :+
Ik vond de artstyle juist erg leuk passen bij Yoshi, en die gaat er bij mij zeker komen. De titel geeft me veel het gevoel van Woolly World. En dat is een goed teken :)

Verwijderd

Jammer.
Geen Pilotwings.
Geen F Zero.
Geen Donkey Kong.
Geen Banjo Kazooie.
Volgende keer dan maar.
Maar die Mario ziet er wel vet uit.

• marcelproust
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04 01:41
(Nog) Geen fan van SMO, ik zal hem uiteindelijk wel spelen, maar waarschijnlijk dan wel als leen. In de M + Rabbids heb ik dan wel weer zin.
De instabuys voor mij zijn Xenoblade Chronicles 2 en FE Warriors (tenzij die alsnog moest tegenvallen).
Metroid 4 super hype voor volgend jaar.
Pokémon op Switch was nu niet direct een verrassing, die zag je van ver aankomen.
Was fijn E3 nieuws. Wie weet komt er komende uren nog wel een konijn uit de hoed. Smash? 😌

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:24
Er is helaas ook minder goed nieuws: Monster Hunter XX wordt (voorlopig?) niet gepublished in het Westen. Bron (Twitter):
is MHworld the next main series title and anything on MHXX for Switch?

"We're 100% focused on World for western audiences. Yes, this is next main title! We have nothing to announce for Switch currently"
Gezien het ook min of meer bevestigd is dat dit de nieuwe main game is, vind ik het spijtig dat Nintendo als enige de titel niet lijkt te krijgen, en vraag ik me af wat de toekomst voor de serie als local co-op game zal worden.

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 23:40

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

JackAvery schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 07:27:
Er is helaas ook minder goed nieuws: Monster Hunter XX wordt (voorlopig?) niet gepublished in het Westen. Bron (Twitter):

[...]

Gezien het ook min of meer bevestigd is dat dit de nieuwe main game is, vind ik het spijtig dat Nintendo als enige de titel niet lijkt te krijgen, en vraag ik me af wat de toekomst voor de serie als local co-op game zal worden.
Ik lees het meer als: we hebben op het moment nog niets aan te kondigen. Maar een maand na de E3 kan je nieuws verwachten. :)

https://mobile.twitter.com/dubindoh is ook erg voorzichtig met zijn woorden. Ik heb hem nog niet kunnen betrappen op een tweet antwoord dat MHXX voor t Westen uitsluit.

[ Voor 11% gewijzigd door Thrace Grumble op 14-06-2017 07:42 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Thomas schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:36:
[...]

Nee, op een nieuwe custom engine.
Mwoah die zal grotendeels uit delen van de andere engines bestaan :)
'Even' een custom engine voor een nieuw platform maken vanaf 0 gebeurd niet zomaar.

Maar, wat hiervoor ook gezegd wordt; heb een beetje hekel aan het engine-gezeur, het zegt zo weinig over de uiteindelijke spelervaring.

[ Voor 18% gewijzigd door EddoH op 14-06-2017 07:57 ]

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Monster hunter heeft toch altijd langer dan een jaar geduurd voordat het in het westen uit kwam?

Verwijderd

Thrace Grumble schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 07:40:
[...]

Ik lees het meer als: we hebben op het moment nog niets aan te kondigen. Maar een maand na de E3 kan je nieuws verwachten. :)

https://mobile.twitter.com/dubindoh is ook erg voorzichtig met zijn woorden. Ik heb hem nog niet kunnen betrappen op een tweet antwoord dat MHXX voor t Westen uitsluit.
Capcom does what capcom does best.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
Thrace Grumble schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:01:
[...]

Die meldingen als ze een Blue Moon vinden met een datum er bij, ziet er toch wel errug achievement-achtig uit. Klein voorproefje?
Inderdaad lijkt het wel op, tot nu toe lijkt het spel ook vooral veel rond lopen en muntjes / blue moon stukken zoeken, niet zo zeer echt levels halen. Benieuwd hoe het geheel eruit komt te zien.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Foodie88
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 07:59:
[...]

Capcom does what capcom does best.
De Switch is region free, ook als het niet zo is kan je het spel gewoon in de Japanse eshop kopen. Je hebt denk ik wel store credit in yen nodig, maar er zijn websites waar je dat kan kopen.

BF1 Stats

Verwijderd

Foodie88 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:22:
[...]

De Switch is region free, ook als het niet zo is kan je het spel gewoon in de Japanse eshop kopen. Je hebt denk ik wel store credit in yen nodig, maar er zijn websites waar je dat kan kopen.
Ja, maar dan zit je met een spel (met een hoop tekst) volledig in het Japans. Daar heb ik dus vrij weinig aan. (Tenzij ze de game ook volledig meertalig maken, maar dan is het besluit om niet in het westen te releasen nog dommer)

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik ga denk ik alle aangekondigde games kopen :'). Heb alleen (kort) een 3DS en een DS gehad dus ben helemaal niet zo thuis in de Nintendo games. Fire Emblem en Xenoblade heb ik nooit gespeeld, Yoshi en Kirby games trouwens ook niet, dus het is totaal nieuw voor me en ik wil het allemaal wel een kans geven. Rocket League ook nooit gespeeld maar wil het best op de Switch.

• BlackMage
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 06:29:
Metroid Prime is geen FPS! En een logo was voor mij wel genoeg om me weer te hypen. Level 7 :)
Wel, je kijkt vanuit eerste persoon door de ogen van je karakter en een belangrijk gameplay-element is het schieten van je wapen. Dat maakt het een FPS. Maar FPS is geen genre, FPS is een beschrijving van (een deel van) de gameplay. Veel mensen maken de fout om genre, setting en beschrijving van gameplay door elkaar te halen. TotalBiscuit had onlangs een video hier over.
"Meer dan een jaar" != "3 jaar" ;) Ik denk dat we deze volgend jaar november kunnen verwachten. Zoals meeste Pokémon games in November uitkomen.
En je hypet meer over een spel waar je alleen van weet dat het in ontwikkeling is dan van een spel waar je alleen het logo van kent?
Ik zei ook dat we NIET er 3 jaar op hoeven te wachten, omdat hij inderdaad zei dat het meer dan een jaar zou duren. Ik denk ook dat de kans groot is dat we deze in Q4 2018 krijgen :)
En dat is waarom ik meer gehyped ben voor dit dan dan Metroid. Maar een 0 of 1 maakt weinig verschil in de praktijk :+

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 10:36
Foodie88 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 00:11:
[...]

Onzin, Unreal Engine en Unity zijn ook geschikt voor de Switch. Dat EA er nog niet aan heeft willen beginnen of het nog niet af heeft is een andere zaak.

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:54
Hoogstwaarschijnlijk komt die Pokémon Game volgend jaar rond november, dan gaan we voor vgc 2019 over op de switch enzo :P

blij verrast dat Metroid 2 games krijgt.
Iig tijd voor een switch in ieder geval.

Verwijderd

Thomas schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:53:
Ik ga denk ik alle aangekondigde games kopen :'). Heb alleen (kort) een 3DS en een DS gehad dus ben helemaal niet zo thuis in de Nintendo games. Fire Emblem en Xenoblade heb ik nooit gespeeld, Yoshi en Kirby games trouwens ook niet, dus het is totaal nieuw voor me en ik wil het allemaal wel een kans geven. Rocket League ook nooit gespeeld maar wil het best op de Switch.
Fire Emblem Warriors heeft IMHO vrij weinig met Fire Emblem te maken (muv. de karakters) Het is feitelijk gewoon Dynasty Warriors met een Fire Emblem "skin". (Vergelijkbaar met Hyrule Warriors)

Xenoblade Chronicles, Xenoblade Chronicles X heb ik beide gespeeld en vond daar de laatste de leukste. Wat voor mij betekent dat ik Xenoblade Chronicles 2 vermoedelijk over ga slaan. (Hangt af van wanneer die uitkomt en wat er nog meer in die maand uitkomt)

Yoshi is meer een "simpelere" variant van een 2D Mario game, maar meer op het verkennen gebaseerd. Iets wat bij mij het altijd wel goed doet. Verder zijn die games altijd lekker vrolijk en leuk.

Kirby is ook een 2D platformer maar dan van de ontwikkelaar van o.a. Smash Bros. (Eigenlijk andersom) Altijd vrolijk en kleurvol, en meestal ook erg uitdagend. Zeer goede games IMO.

Rocket League heb ik laatst op het gratis weekend op Steam gespeeld, en vond ik erg leuk. Maar 20 euro vind ik persoonlijk te veel voor die titel. Zie ik liever iets van 10-15 euro max. Maar als de Switch versie single player biedt dan komt die er wel.
BlackMage schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:58:
[...]

Wel, je kijkt vanuit eerste persoon door de ogen van je karakter en een belangrijk gameplay-element is het schieten van je wapen. Dat maakt het een FPS. Maar FPS is geen genre, FPS is een beschrijving van (een deel van) de gameplay. Veel mensen maken de fout om genre, setting en beschrijving van gameplay door elkaar te halen. TotalBiscuit had onlangs een video hier over.
FPS = First Person Shooter = Genre. En schieten is slechts een bijkomst in de Metroid Prime serie. Je hebt veel puzzels, je moet alles scannen / verkennen / verzamelen. Het is meer First Person Adventure (FPA) dan een FPS. (vergelijkbaar met games als Portal)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2017 09:16 ]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:11:
[...]

Fire Emblem Warriors heeft IMHO vrij weinig met Fire Emblem te maken (muv. de karakters) Het is feitelijk gewoon Dynasty Warriors met een Fire Emblem "skin". (Vergelijkbaar met Hyrule Warriors)

Xenoblade Chronicles, Xenoblade Chronicles X heb ik beide gespeeld en vond daar de laatste de leukste. Wat voor mij betekent dat ik Xenoblade Chronicles 2 vermoedelijk over ga slaan. (Hangt af van wanneer die uitkomt en wat er nog meer in die maand uitkomt)

Yoshi is meer een "simpelere" variant van een 2D Mario game, maar meer op het verkennen gebaseerd. Iets wat bij mij het altijd wel goed doet. Verder zijn die games altijd lekker vrolijk en leuk.

Kirby is ook een 2D platformer maar dan van de ontwikkelaar van o.a. Smash Bros. (Eigenlijk andersom) Altijd vrolijk en kleurvol, en meestal ook erg uitdagend. Zeer goede games IMO.

Rocket League heb ik laatst op het gratis weekend op Steam gespeeld, en vond ik erg leuk. Maar 20 euro vind ik persoonlijk te veel voor die titel. Zie ik liever iets van 10-15 euro max. Maar als de Switch versie single player biedt dan komt die er wel.
Ah, merci voor de uitleg. Ik moet zeggen dat ik wel het meeste twijfel bij FE en Xenoblade. Zien er allebei wel goed uit maar ook weer niet, maar de tijd zal het leren, wil ze beiden wel proberen. In ieder geval op de korte termijn M+Rabbids, Arms, Splatoon en Odyssey.

• LOTG
Van Xenoblade weet ik nog niet zo goed wat ik er van moet verwachten. Het was niet X, dus krijgen we weer een grote open wereld of word het meer lineair zoals op de 3DS. Ik hoopte eigenlijk op X2.

Metroid Prime 4, ik kan niet wachten hoewel dat waarschijnlijk nog wel een jaartje mag.

Super Mario Oddysee: take my money!

Yoshi en Kirby zagen er leuk uit, niet super hyped er voor maar ga ik waarschijnlijk toch wel kopen.

Een goede E3 voor de Switch.

Verwijderd

LOTG schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:18:
Van Xenoblade weet ik nog niet zo goed wat ik er van moet verwachten. Het was niet X, dus krijgen we weer een grote open wereld of word het meer lineair zoals op de 3DS. Ik hoopte eigenlijk op X2.
Het wordt meer lineair (of eigenlijk volledig) zoals op de 3DS (of Wii)

• LOTG
@sanderev66 Ja daar was ik al bang voor. Niet dat ik die niet goed vond, maar X voegde in mijn ogen toch wel wat erg vette features toe.

• Sagat
  • Laatst online: 19:53
Heeft iemand hier een ideaa waarom de ps4 niet meedoet met cross play voor rocket league? wel met x1 en steam maar niet ps4, en dat is nou net waar ik de game heb :(

Heb (ook) geen zin om 20 euro aan die game uit te geven maar leek me juist wel leuk om met tweakers te spelen. Oh wel eventueel in het ps4 topic leuren.

De 3ds metroid is een remake van metroid 2 van de gameboy? die vind ik stiekum ook interresant!

Verder Yoshi....ja daar kon je op wachten, ik heb genoten van de eerste Yoshi op de snes, maar daarna de serie beetje uit het oog verloren, ik heb wel de/een (3?)ds versie gekocht (niet wooly) maar amper gespeeld. Niet omdat ik de game slecht vond ofzo maar puur gebrek aan tijd/overschot aan games.
Dat gezegd hebbende de game had ook niet iets van een pull waardoor ik er zin in kreeg.
Dan heb ik mario 3d world of land op de 3ds nog vaker gespeeld (alleen al van het openings tunetje van die game word ik al vrolijk) ook veel zin in mario odessey, maar mogelijk wacht ik tot deze wat in prijs zakt gezien het eedere genoemde overschot aan games :)

10 second ninja DONE

• LOTG
@Saget
Crossplay:
Ik neem aan dat Sony het niet wilde. MS heeft al eerder zoiets geprobeerd een paar jaar terug maar Sony wilde niet.

Er zijn geen Tweakers met een wel crossplay supported console?

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:24
Thrace Grumble schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 07:40:
[...]

Ik geef toe dat dit een "glas is halfleeg of halfvol" situatie is, maar ik lees hier gewoon standaard PR ontkenning in die eigenlijk nee betekent. Ik hoop dat je gelijk krijgt :)

Nog iets dat hier onder de radar is gevlogen, maar met dat men nu third party docks lijkt te kunnen maken met dank aan de Galaxy S8, heeft Nyko een portable dock aangekondigd. De dock krijgt een prijs van $45, bevat een adapter maar heeft geen extra USB poorten.

Afbeeldingslocatie: https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/jjvo3k2lsmsjc6li2mi7.jpg

Om maar gelijk even op Nintendo's E3 in het algemeen in te gaan:

De 'spotlight' zelf vond ik van dat ze deze iets vlotter hadden kunnen presenteren, naar mijn zin werd er iets te veel aandacht besteed aan awkwarde intros. Gelukkig was de content wel goed.

- Mario Odyssey - fijn om te zien dat Nintendo niet stil zit met hun hoofdfranchise. Het spel lijkt zijn inspiratie van bijna alle vorige Mario games te halen, en belooft dus heel wat diversiteit. Ik hoop dat Nintendo erin slaagt het totaalpakket coherent te doen blijven voelen, maar verder lijkt dit een topgame te worden.
- Metroid en Pokemon zijn leuke aankondigingen, maar verwacht ik niet voor Q4 2018. Metroid zou me niet van verbazen als het een 2019 titel wordt.
- Xenoblade 2: blij dat de game niet uitgesteld is *knock on wood*. Gameplay en wereld ziet er dik in orde uit. Onder andere de UI lijkt sterk verbeterd. Spijtig van de overtreffende trap in character design - zelfs voor anime gaat het me er een beetje over.
- Mario + Rabbids: blijft me overtuigen, haal ik zeker als het budget er is.
- Fire Emblem Warriors - game is zoals verwacht. Mogelijk pik ik deze wel op.
- Yoshi en Kirby - should be good :)
- Zelda DLC - ben nog met mijn eerste playthrough bezig en vraag me vooral af of ik deze moet toevoegen in het midden van die playthrough. De trials die deze maand uitkomen lijken wel iets substantieels toe te voegen. DLC 2#2 is pas voor deze winter.

Oh, en Rocket League gaat €20 kosten. Mooie toevoeging, en zeer goed dat men samenwerkt voor cross-platform multiplayer (sorry voor de Sony fans).

@Sagat : hier vind je een reactie van Sony. Komen ze niet al te best uit.

• Sagat
sony heeft wel met sf5 crossplay met pc.....maar ze zijn geloof ik niet zo happig op crossplay met ms

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:39:
sony heeft wel met sf5 crossplay met pc.....maar ze zijn geloof ik niet zo happig op crossplay met ms
Ze willen geen crossplay met andere consoles. For the players ofzo...

• LOTG
@Thorgrem Ja de players aan de top van Sony. Crossplay betekend minder reden om een PS4 te kopen. Verkopen van consoles drijven veel op wat je vrienden hebben, en als die een PS4 hebben moet je ook een PS4 kopen om samen te spelen.

Bij MS hoeft dat voor veel games al niet meer met PlayAnywhere, en nu ook nog cross console play maakt het alleen maar beter.

• Pannekoek_NL
  • Laatst online: 13:03
Ik ben wel benieuwd of er ooit nog een nieuwe Donkey kong gaat komen voor de Switch.. Goeie oude tijd. Ik heb de E3 niet kunnen volgen maar hier is niks over gezegd of wel?

[ Voor 25% gewijzigd door Pannekoek_NL op 14-06-2017 09:58 ]

• LOTG
Als Retro niet werk aan Metroid Prime 4, dan zie ik ze wel een nieuwe Donkey Kong Country maken. Als je een opvolger voor DK64 bedoelt vrees ik eigenlijk dat er niet veel gaat komen. De glorie dagen van Rare daar zijn helaas voorbij.

• Sagat
Donkey kong vond ik ook altijd erg leuk games! Wel pittig ook, moet de wii versie zelfs nog uitspelen.

10 second ninja DONE

• BlackMage
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:11:
FPS = First Person Shooter = Genre. En schieten is slechts een bijkomst in de Metroid Prime serie. Je hebt veel puzzels, je moet alles scannen / verkennen / verzamelen. Het is meer First Person Adventure (FPA) dan een FPS. (vergelijkbaar met games als Portal)
Genre wil iets zeggen over de emotie of gevoel die het werk bij je los moet weten te maken en de manier waarop. Denk bijv. aan humor (comedy) of spanning (horror/thriller). Dit overstijgt ook het medium van het werk, maar sommigen werken beter op een specifiek medium. Adventure is een voorbeeld van een genre die het beste werkt voor games omdat je daar zelf in controle bent over je ontdekkingen.

Setting is de plek waar het afspeelt. Veel mensen noemen bijv. scifi een genre, maar dat is het dus niet. Fantasy het zelfde.

Andere dingen zoals FPS, RPG of puzzel zeggen puur hoe je als speler interactie hebt met de bovenste twee punten.

Metroid Prime is een:
- Action Adventure (misschien zelfs een beetje horror?)
- Scifi
- First Person Shooter.

Alleen door duidelijk te zijn over deze punten kan je iets goed omschrijven. En als je vasthoudt aan een mengelmoes van deze punten genre te noemen (zoals de hele industrie doet) dan prima, maar wees in ieder geval volledig :P

Simpelweg: Iemand die niet van First Person Shooters houdt vanwege de gameplay elementen die daar bij horen zal Metroid Prime ook niet leuk vinden. Daarom moet je niet dat punt verhullen.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
Over de nieuwe dock, bij de nieuwsitems hierover kon ik niet direct opmaken dat de power adapter er bij zit (alleen dat de dock TV mode and charging "doet"), maar op de pagina van Nyko zelf wordt dit gelukkig bevestigd:
https://nyko.com/collecti...g-kit-for-nintendo-switch
Enable TV mode on the go with Nyko's Portable Docking Kit for Nintendo Switch™. Portable Docking Kit allows you to connect your Nintendo Switch™ to any HDMI TV without needing to bring your dock with you. Its compact design allows it to fit in most travel bags and the built-in portable stand keeps the Nintendo Switch upright when outputting the TV. Portable Docking Kit is powered by the included Type-C™ AC adapter and will keep the Nintendo Switch charge while playing.
  • Connect the Nintendo Switch to a TV without need to bring your dock with you
  • Power by a Type-C AC Adapter (included)
  • Compact design
  • Enable TV mode on the Nintendo Switch
  • Includes an HDMI cable for connecting to any TV on the go
dat maakt de prijs van 45 wel netjes, aangezien je voor zover ik weet nog geen alternatief hebt voor de stock lader (van 30 euro) als je tv output wilt...

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 14-06-2017 10:44 ]

Strava

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:06

DevWouter

Creator of Todo2d.com

BlackMage schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:08:
[...]

Metroid Prime is een:
- Action Adventure (misschien zelfs een beetje horror?)
- Scifi
- First Person Shooter.
En...
... Een RPG (weapon upgrades)
... Een first person platformer
... Een third person platformer (wanneer je in een balvorm bent)
... Point and Click adventure (lees: Point and Scan)
... Resource Management Game (want munitie)
... Dungeon Crawler
... Hidden Object Game (want ga maar die upgrades zoeken)
... Race game (escape from brinstar)

Games classificeren is dan ook ingewikkeld. Je zou voor bijna elke game een eigen categorie kunnen maken.

Metroid is grappig genoeg één van de simpeler. Die valt namelijk in de categorie: Wikipedia: Metroidvania

Ik heb echt geen idee waar die naam vandaan komt :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• BlackMage
DevWouter schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:35:
Ik heb echt geen idee waar die naam vandaan komt :+
Not sure if serious :+ De oorsprong staat immers in de link die je gaf :+

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:06

DevWouter

Creator of Todo2d.com

BlackMage schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:56:
[...]

Not sure if serious :+ De oorsprong staat immers in de link die je gaf :+
Sorry voor dat bericht. Ik heb een trol onder een brug gevonden en die geadopteerd. Helaas heeft die ook toegang tot mijn computer. ;)

De opmerking was inderdaad niet serieus bedoeld.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:04

NoTimeRemains

I know

Ik wil mijn dock aansluiten op een monitor ipv een TV. Hoe kan ik een koptelefoon gebruiken als de monitor geen jack uitgang heeft?

This is the Way.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
NoTimeRemains schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:09:
Ik wil mijn dock aansluiten op een monitor ipv een TV. Hoe kan ik een koptelefoon gebruiken als de monitor geen jack uitgang heeft?
gewoon in de jack uitgang van de switch...
https://www.reddit.com/r/...k_while_switch_is_docked/
vrij makkelijk te vinden..

Strava

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
JackAvery schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:38:
[...]

Om maar gelijk even op Nintendo's E3 in het algemeen in te gaan:
[...]

- Mario Odyssey - fijn om te zien dat Nintendo niet stil zit met hun hoofdfranchise. Het spel lijkt zijn inspiratie van bijna alle vorige Mario games te halen, en belooft dus heel wat diversiteit. Ik hoop dat Nintendo erin slaagt het totaalpakket coherent te doen blijven voelen, maar verder lijkt dit een topgame te worden.
Ik ben echt heel benieuwd hoe de game straks in zijn geheel 'voelt'. Ik vind het tot nu toe nog niet heel coherent aanvoelen: niet wat stijl betreft (de semi-realistische stad, dino en mensen bijvoorbeeld), maar ook wat gameplay betreft niet helemaal.

Maar eens zien hoe de flow en verhouding is tussen stukken waar je meer aan het exploren bent en stukken waar je wat meer aan het platformen bent (ala Galaxy).
Ik heb gisteren nog een beetje naar de Treehouse stream gekeken (heel tof dat ze dit soort dingen doen), maar het wist me niet helemaal te overtuigen. Dat je zoveel enemies kan (en moet) overnemen leek de flow wat uit het spel te halen.

Ik heb Mario 64 3D world en Sunshine nooit echt gespeeld (5min ofzo), de NES, Snes, New SMB en Galaxy games wel. Hoe vinden jullie Oddysey passen in de rij van voorgangers?

Mario+Rabbids lijkt me overigens echt amazing. Super leuk hoe ze Mushroom Kingdom door een Rabbids filter hebben getrokken. Turn-based strategy <3

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:13
nioz schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:55:
[...]

Ik ben echt heel benieuwd hoe de game straks in zijn geheel 'voelt'. Ik vind het tot nu toe nog niet heel coherent aanvoelen: niet wat stijl betreft (de semi-realistische stad, dino en mensen bijvoorbeeld), maar ook wat gameplay betreft niet helemaal.

Maar eens zien hoe de flow en verhouding is tussen stukken waar je meer aan het exploren bent en stukken waar je wat meer aan het platformen bent (ala Galaxy).
Ik heb gisteren nog een beetje naar de Treehouse stream gekeken (heel tof dat ze dit soort dingen doen), maar het wist me niet helemaal te overtuigen. Dat je zoveel enemies kan (en moet) overnemen leek de flow wat uit het spel te halen.

Ik heb Mario 64 3D world en Sunshine nooit echt gespeeld (5min ofzo), de NES, Snes, New SMB en Galaxy games wel. Hoe vinden jullie Oddysey passen in de rij van voorgangers?

Mario+Rabbids lijkt me overigens echt amazing. Super leuk hoe ze Mushroom Kingdom door een Rabbids filter hebben getrokken. Turn-based strategy <3
Over Mario+Rabbids: Ik heb nu 20 minuten gameplay gezien en waar ik echt enorm skeptisch was over deze mengelmoes (ik heb eerlijk gezegd helemaal niets met de Rabbids) ben ik toch wel positief verrast met de gameplay. Het ziet er echt fun uit.

Wat ik mij nu ook af vraag is: dit is toch een singleplayer only game? Want er is met deze gameplay echt wel potentie om hier hele leuke multiplayer potjes uit te halen.

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik heb nog niet eens aan multiplayer gedacht :o (Xcom heb ik ook alleen maar tegen CPU gespeeld).
Ik zie op de officiële site en op de Nintendo pagina helaas alleen maar melding van co-op:

"Play additional co-op challenges with a friend in local multiplayer, featuring three levels of difficulty. Share a pair of Joy-Con™ controllers or use your Nintendo Switch Pro Controllers."

Hoop echt dat het zo goed wordt als het eruit ziet... dit en dan ook nog Wargroove, niet verkeerd :D

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

nioz schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:55:
[...]

Lijkt me wat vroeg om zo te zeggen. Wat betreft de wisselwerking tussen wilde verschillende werelden lijkt SMO aardig op Mario 64 volgens mij. Sunshine was de laatste 3D-Mario die ik speelde en het wordt toch wel lastig om dat te toppen wat mij betreft. :P Aan de andere kant ben ik wel te spreken over de Kirby-like gameplay die ze in de trailer hebben laten zien, dus ik ga het sowieso een leuk spel vinden, denk ik.
Ik ben niet zo van turn-based maar het ziet ernaar uit dat deze game wat dat betreft voor mij een uitzondering gaat worden. Morgen maar even pre-orderen, dan heb ik wat meer geld op mijn lopende rekening zonder aan mijn spaargeld te hoeven zitten. :P

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:45
Prulleman schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:11:
[...]

gewoon in de jack uitgang van de switch...
https://www.reddit.com/r/...k_while_switch_is_docked/
vrij makkelijk te vinden..
Disclaimer: Wanneer je een koptelefoon in de Switch steekt, wordt er geen audio over de HDMI poort gestuurd.

Dit kan een probleem zijn als je een capturekaart er tussen wil plaatsen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:48
NMe schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:24:
[...]

Lijkt me wat vroeg om zo te zeggen. Wat betreft de wisselwerking tussen wilde verschillende werelden lijkt SMO aardig op Mario 64 volgens mij. Sunshine was de laatste 3D-Mario die ik speelde en het wordt toch wel lastig om dat te toppen wat mij betreft. :P Aan de andere kant ben ik wel te spreken over de Kirby-like gameplay die ze in de trailer hebben laten zien, dus ik ga het sowieso een leuk spel vinden, denk ik.

[...]

Ik ben niet zo van turn-based maar het ziet ernaar uit dat deze game wat dat betreft voor mij een uitzondering gaat worden. Morgen maar even pre-orderen, dan heb ik wat meer geld op mijn lopende rekening zonder aan mijn spaargeld te hoeven zitten. :P
Waarom pre-orderen? En hoe heeft dit een positieve invloed op je lopende rekening? Beetje vaag..

OT:

Nintendo heeft tijdens de E3 echt beter dan verwacht gepresenteerd.

Kijk ontzettend uit naar de titels die ze hebben laten zien, over Xenoblade ben ik echt niet heel enthousiast.
Had veel liever een vervolg op Xenoblade X gezien.

Het is wel duidelijk dat Nintendo meer "on the ball" is dan eerder. Lekker bezig Nintendo!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:47
Evernote schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:53:
[...]
Waarom pre-orderen? En hoe heeft dit een positieve invloed op je lopende rekening? Beetje vaag..
Ik denk dat bedoeld wordt dat hij dan zijn salaris binnenheeft en het daar van betaald in plaats van nu te betalen en geld van zijn spaarrekening af moet schrijven.

En ja, er zijn meer mensen die op de 15e hun salaris krijgen hoor, hier idem.

OT: Ben ook wel erg verrast met de Yoshi game, lijkt me erg leuk van wat ik er van gezien heb. Ben 33 maar ook nog wel beetje van de old fashion platform games zoals Yoshi's Island. Zelfs vroeger eens helemaal 100% uitgespeeld alles om te concluderen dat er geen uberbonus was voor het halen van alles helaas :P

30 juni in ieder geval de Zelda uitbreiding scoren. Mario + Rabbids ergens van de zomer. Skyrim als hij uitkomt. Odyssey zag er ook wel erg leuk uit. Komt dus meer dan ZAT uit dit jaar nog!

Niccceeeeeee

[ Voor 36% gewijzigd door orange.x op 14-06-2017 15:18 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Omdat er nu 20% korting wordt gegeven door Ubisoft en omdat je als je pre-ordert een gratis weapon pack krijgt dat je verder niet kan krijgen. Voor 10 euro minder en extra swag wil ik wel pre-orderen. :P
En hoe heeft dit een positieve invloed op je lopende rekening? Beetje vaag..
Dat verband was niet causaal, ik heb nu niet veel op mijn lopende rekening staan en de Belastingdienst stort daar morgen mijn maandelijkse VT op, daarna kan ik bestellen zonder met spaargeld te schuiven of rood te staan. :P
orange.x schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:16:
[...]

OT: Ben ook wel erg verrast met de Yoshi game, lijkt me erg leuk van wat ik er van gezien heb. Ben 33 maar ook nog wel beetje van de old fashion platform games zoals Yoshi's Island. Zelfs vroeger eens helemaal 100% uitgespeeld alles om te concluderen dat er geen uberbonus was voor het halen van alles helaas :P
Same here, ik ben echt platformerfan. Daarom werd ik ook wel vrolijk van die Kirby. Perfecte E3 voor mij dus ondanks het gebrek aan Pikmin 4. :+ Wordt op zich wel een mooi gamejaar voor mij met Yooka Laylee (schijnt voor fans van het genre "leuk genoeg" te zijn), Mario, Kirby en Yoshi. En ik ben nog een beetje aan het hopen dan Oddworld: New 'n' Tasty nog een Switch-port krijgt. :P

[ Voor 38% gewijzigd door NMe op 14-06-2017 15:30 ]

• Evernote
NMe schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:27:
[...]

Omdat er nu 20% korting wordt gegeven door Ubisoft en omdat je als je pre-ordert een gratis weapon pack krijgt dat je verder niet kan krijgen. Voor 10 euro minder en extra swag wil ik wel pre-orderen. :P

[...]
Korting op die nieuwe Mario X Raving Rabbids? Waar krijg je dat voor elkaar? Ik wil die korting én die swag ook wel!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-11 17:18
En waar kun je deze dan pre-orderen?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Evernote schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:30:
[...]

Korting op die nieuwe Mario X Raving Rabbids? Waar krijg je dat voor elkaar? Ik wil die korting én die swag ook wel!
Er!k schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:32:
En waar kun je deze dan pre-orderen?
http://store.ubi.com/nl/m...e76dca1a644d498b4578.html

Voor die korting moet je wel 100 van die punten hebben, dus dat is een beetje ervan afhankelijk of je al andere uPlay-games hebt.

• Evernote
NMe schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:33:
[...]

[...]

Voor die korting moet je wel 100 van die punten hebben, dus dat is een beetje ervan afhankelijk of je al andere uPlay-games hebt.
Bedankt! Heb hem ook meteen besteld :) Scheelt toch een tientje, daar doe ik het dan voor _/-\o_

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:06
[...]

[...]

Ik snap het niet helemaal. Volgens mij heb ik 110 van die punten, maar hoe gebruik ik die om de prijs te drukken op die website? Of is het spel normaal gesproken 60 euro en nu dus 50 euro? Ik snap er niks van.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kaasje123 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:04:
[...]

Ik snap het niet helemaal. Volgens mij heb ik 110 van die punten, maar hoe gebruik ik die om de prijs te drukken op die website? Of is het spel normaal gesproken 60 euro en nu dus 50 euro? Ik snap er niks van.
Klik eens op die -20% rechtsboven naast de box art. ;)

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:52
Kaasje123 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:04:
[...]

Op het aantal punten klikken,
Daar kan je een kortingscode kopen voor 20% korting.
Die code kan je invoeren voordat je afrekent bij de ubisoft store.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ArniD schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:06:
[...]

Op het aantal punten klikken,
Daar kan je een kortingscode kopen voor 20% korting.
Die code kan je invoeren voordat je afrekent bij de ubisoft store.
Wel eerst op Winkelmandje (of iets dergelijks) drukken, als je direct naar de check-out gaat kan je die code nergens invullen (wat mij dus serieus 15 minuten gekost heeft om uit te vinden...)

• Nieuwevolger
Als je bij de ING zit zou ik helemaal geen ubisoft games pre orderen (zou ik uberhaud nooit doen), maar full piced ubisoft games zijn altijd 37 euro bij launch in de ing renteshop.

[ Voor 3% gewijzigd door Nieuwevolger op 14-06-2017 16:26 ]

• Pannekoek_NL
  • Laatst online: 13:03
Nieuwevolger schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:18:
Als je bij de ING zit zou ik helemaal geen ubisoft games aankondigen (zou ik uberhaud nooit doen), maar full piced ubisoft games zijn altijd 37 euro bij launch in de ing renteshop.
Aankondigen of preorderen?

Dit wist ik overigens niet. Straks maar eens even kijken via de ING bank. Mijn vriendin zit daar bij O-)

• Kaasje123
NMe schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:05:
[...]

Klik eens op die -20% rechtsboven naast de box art. ;)
Mijn hemel. Bedankt voor de tip. Ubisoft heeft weer een heerlijk heldere interface :+

• Kaasje123
Pannekoek_NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:21:
[...]

Dit wist ik overigens niet. Straks maar eens even kijken via de ING bank. Mijn vriendin zit daar bij O-)
klopt, maar dan krijg je in dit geval de preorder bonus niet. En voor die 3 euro wil ik wel wat extra wapens hebben. Mocht dat ooit nog een losse dlc worden dan is dat geheid meer dan 3 euro. :P

• Nieuwevolger
Pannekoek_NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:21:
[...]

Meestal komen de games pas een maandje voor de release op de website te staan, het is trouwens niet eens mogelijk om te pre orderen daar haha.

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-11 20:25
[...]

[...]

Ook voor de cardirdge versie?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

mfneed schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:36:
[...]

Ook voor de cardirdge versie?
Dat ís de cartridge-versie, toch?

If not dan ben ik daad daadwerkelijk blij mee (ik heb 'm liever digitaal), maar volgens mij is het een fysieke game.

• Zerora
Beyond Good & Evil 2 waarschijnlijk niet naar de Nintendo Switch.

https://www.dailynintendo...ijnlijk-niet-naar-switch/

Toch wel een flinke bummer als dit inderdaad waar is..... :'(

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:52
EddoH schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:11:
[...]

Wel eerst op Winkelmandje (of iets dergelijks) drukken, als je direct naar de check-out gaat kan je die code nergens invullen (wat mij dus serieus 15 minuten gekost heeft om uit te vinden...)
Oja dat klopt, vergeten bij te vermelden.
Ik ga overigens standaard naar het winkelmandje voordat ik betaal.
Altijd ff controleren of het klopt :).

Verwijderd

Zerora schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:39:

Dat had ik al verwacht.

• BlackMage
Zerora schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:39:

Erg voorbarig om dat te zeggen aan de hand van beta opt-in. Hoe je het ook bekijkt, de Switch is qua architectuur en capaciteiten het zwarte schaap in de groep en heeft maar een fractie van de userbase. Voor een port van de echte versie kan je een kosten-baten analyse maken, maar voor testresultaten is het een hoop extra werk voor weinig nuttige info.

Niet dat ik zeg dat het wel komt, die kans is natuurlijk klein. Maar de strijd is nog niet gestreden :P

• Nieuwevolger
BlackMage schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:09:
[...]

Erg voorbarig om dat te zeggen aan de hand van beta opt-in. Hoe je het ook bekijkt, de Switch is qua architectuur en capaciteiten het zwarte schaap in de groep en heeft maar een fractie van de userbase. Voor een port van de echte versie kan je een kosten-baten analyse maken, maar voor testresultaten is het een hoop extra werk voor weinig nuttige info.

Niet dat ik zeg dat het wel komt, die kans is natuurlijk klein. Maar de strijd is nog niet gestreden :P
Dat duurt nog een eeuwigheid voor dat die game uitkomt, als vivendi hem uberhaud al niet heeft gecanceld. Dan heeft de switch allang een grote userbase, daarnaast zijn de kosten van een game porten echt niet zo extreem duur ook weer niet. Dit soort genres verkopen altijd nog wel op Nintendo systemen, dus zou het een gekke beslissing van ubisoft vinden.

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-11 20:25
Zo, Mario+rabbits maar besteld voor 40,- !!

• BlackMage
Nieuwevolger schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:46:
[...]

Dat duurt nog een eeuwigheid voor dat die game uitkomt, als vivendi hem uberhaud al niet heeft gecanceld. Dan heeft de switch allang een grote userbase, daarnaast zijn de kosten van een game porten echt niet zo extreem duur ook weer niet. Dit soort genres verkopen altijd nog wel op Nintendo systemen, dus zou het een gekke beslissing van ubisoft vinden.
Ik heb het over de beta test. Dan is het spel dus niet af en moeten ze alle wijzigingen in zowel de 'generieke' x86 versie als de 'aangepaste' Switch versie bouwen. Dat is dus veel werk voor een paar extra testers.

Daarbij, wie zegt dat Nintendo uberhaubt beta-tests op zn platform toelaat? Zou me niks verbazen als ze dat gewoon niet willen.

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:31

Desperado112

Mokum

Check dit onderstaande, komt er vanavond dan nog meer nieuws van Nintendo?

http://www.pu.nl/artikele...eehouse-live-om-1900-uur/

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

Verwijderd

Desperado112 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 18:22:
Check dit onderstaande, komt er vanavond dan nog meer nieuws van Nintendo?

http://www.pu.nl/artikele...eehouse-live-om-1900-uur/
Mogelijk, ze doen de treehouse live @E3 voor drie avonden.

• BlackMage
Misschien nog wat liefde voor 3DS :)

• Zerora

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:44
Zit nu even te kijken, maar voor mij blijft het een pokkenspel :+ :p Heb niets met Pokemon dus dat zal niet helpen, maar vind het er ook echt niet uit zien. Mindere graphics kan ik handelen, maar het hele stijltje bevalt me niet.

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-11 22:12
[...]

[...]

Jammer is al uitverkocht!

• Sokkeh
  • Laatst online: 15-11 15:36
GovertNL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:31:
[...]

Jammer is al uitverkocht!
dacht vanmiddag op werk nog die ga ik vanavond ook even bestellen... maar nee hoor =( uitverkocht. ach ja zal vast nog wel ergens voor een leuk prijsje te vinden zijn! of misschien toch maar de assassins creed special edition bestellen van 800 euro lulz |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Sokkeh op 14-06-2017 20:37 ]

• GovertNL
Sokkeh schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:36:
[...]

dacht vanmiddag op werk nog die ga ik vanavond ook even bestellen... maar nee hoor =( uitverkocht. ach ja zal vast nog wel ergens voor een leuk prijsje te vinden zijn! of misschien toch maar de assassins creed special edition bestellen van 800 euro lulz |:(
Whah het is een Ubisoft game die dus al een prijs van 49 euro heeft. Ubisoft games dalen altijd gigantisch snel in prijs. Waarschijnlijk is die straks wel voor een nog leuker prijsje te krijgen.

• Sokkeh
GovertNL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:42:
[...]

Whah het is een Ubisoft game die dus al een prijs van 49 euro heeft. Ubisoft games dalen altijd gigantisch snel in prijs. Waarschijnlijk is die straks wel voor een nog leuker prijsje te krijgen.
Tja, maar nu het bordje op uitverkocht staat wil ik het alleen nog maar liever hebben -__- zal wel een marketing effect zijn ofzo :P

• Zerora
Net die Pokken Tournament DX championship zitten kijken. Zag er best cool uit. Ik twijfel nu of ik die game ga halen.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

GovertNL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:42:
[...]

Dit is naast een Ubisoft-game natuurlijk ook een Mario-game. Die licentie zal niet goedkoop zijn geweest, dus het is maar de vraag hoe snel deze goedkoper wordt.

• GovertNL
NMe schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:54:
[...]

Dit is naast een Ubisoft-game natuurlijk ook een Mario-game. Die licentie zal niet goedkoop zijn geweest, dus het is maar de vraag hoe snel deze goedkoper wordt.
Ik denk dat het weinig zal uitmaken persoonlijk. Maar das koffiedik kijken natuurlijk en gewoon afwachten.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

GovertNL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:58:
[...]

Ik denk dat het weinig zal uitmaken persoonlijk. Maar das koffiedik kijken natuurlijk en gewoon afwachten.
Either way ga ik er niet op wachten. Als ik niet kan pre-orderen dan koop ik 'm wel digitaal.

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:09
GovertNL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:58:
[...]

Beiden hebben belang bij deze game. Nintendo wil zo snel mogelijk een redelijke library kunnen aanbieden. Ubisoft wil hun rabbits franchise uitbreiden.

Om eerlijk te zijn hoef al deze schattige games van mij niet. Mijn vriendin vind het vast leuk. Maar doe mij maar games in de style van Zelda, metroid, conduit en Luigi mansion. Gelukkig komen skyrim en payday 2 ook uit.

• BlackMage
Ik denk dat het spel niet snel goedkoop gaat worden. Niet vanwege Mario of omdat het zo goed gaat verkopen; in tegendeel.

Ik denk dat dit spel zo matig gaat verkopen dat het bij 1 kleine batch fysieke versies blijft en dat retailers nooit veel op voorraad zullen nemen. Binnen een half jaar hebben de meeste winkels het spel niet eens meer in assortiment en is de beperkte voorraad nog een tijd te koop bij specialistische (web)shops voor een bedrag dat heel dicht bij inkoopsprijs ligt (zeg, 40 euro?). Misschien dat nog een paar geluksvogels de laatste exemplaren voor een tientje tegenkomen bij een Intertoys of MediaMarkt uitzoekbak.

Digitaal zal de prijs het zelfde blijven de komende jaren.

De glazen bol heeft gesproken!

• Sokkeh
BlackMage schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:38:
Ik denk dat het spel niet snel goedkoop gaat worden. Niet vanwege Mario of omdat het zo goed gaat verkopen; in tegendeel.

Ik denk dat dit spel zo matig gaat verkopen dat het bij 1 kleine batch fysieke versies blijft en dat retailers nooit veel op voorraad zullen nemen. Binnen een half jaar hebben de meeste winkels het spel niet eens meer in assortiment en is de beperkte voorraad nog een tijd te koop bij specialistische (web)shops voor een bedrag dat heel dicht bij inkoopsprijs ligt (zeg, 40 euro?). Misschien dat nog een paar geluksvogels de laatste exemplaren voor een tientje tegenkomen bij een Intertoys of MediaMarkt uitzoekbak.

hmm, van wat ik zie op internet zijn de reacties redelijk positief. iedereen schreef dit spel van te voren af door de rabbids van ubisoft, maar de gameplay en trailer van het spel hebben veel mensen overtuigd. Denk niet perse dat dit spel niet gaat verkopen. zeker ook omdat ubisoft zelf nu al "uitverkocht" laat zien op hun webshop. Ook zijn er nog niet zo veel switch games (echte grote releases) dus ik denk dat de verkopen meer dan prima zullen gaan.

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:38:

Je glazen bol is stuk, Nintendo doet steeds vaker leuke acties en kortingen voor eShop games. Inclusief third en first party titels. ;)

• Zerora
Mario + Rabbids zal geen systemseller zijn, maar de game is overtuigend. En daarom zal de game het best tot een succesje kunnen schoppen.

Zometeen trouwens meer beelden van de game in Treehouse.

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Op zich zag dat Salmon run gebeuren (Splatoon 2) er ook wel grappig uit (en eindelijk een japanner die lekker mee bleef praten i.p.v die vragen -> vertaling -> antwoord -> vertaling telkens)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:28
@Zerora het is voorlopig de eerste Switch game die ik echt wil hebben :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Zerora
Richh schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:00:
@Zerora het is voorlopig de eerste Switch game die ik echt wil hebben :P
De game gaat bij mij ook sowieso komen.

Het enige vreemde aan de game vind ik nog wel die schijf die de characters volgen. Waar is dat voor? DIe snap ik niet helemaal.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zerora schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:06:
[...]

De game gaat bij mij ook sowieso komen.

Het enige vreemde aan de game vind ik nog wel die schijf die de characters volgen. Waar is dat voor? DIe snap ik niet helemaal.
Volgens mij is dat je "cursor" waar alle mannetjes achteraan lopen.

• Beakzz
Vond de coop mode in Yoshi er best grappig uit zien, maar waarom dat jankende kind steeds? Dat gaat al vervelen na 2 minuten kijken.

Verwijderd

@Beakzz Janend kind? Hmm.. heb ik iets gemist?

Persoonlijk lijkt Mario + Rabbids mij helemaal niks.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2017 22:29 ]

• Zerora
Nog een mooie game die naar de Switch komt. Unruly Heroes.

• Beakzz
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:26:
@Beakzz Janend kind? Hmm.. heb ik iets gemist?

Persoonlijk lijkt Mario + Rabbids mij helemaal niks.
Gemist wil ik niet zeggen. Het zal je waarschijnlijk niet irriteren. Het is dat geluid als Yoshi een ei gooit. In de stream rond 1:38 uur moeten ze dat nogal vaak achter elkaar doen en ik kan het niet anders horen dan een irritant kind dat begint te huilen :o
Pagina: 1 ... 62 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!