Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:58:
[...]
Frostbite is toch een schaalbare engine? Indien dat zo is dan is het echt niet zo heel moeilijk hoor als je er maar wat tijd en energie in steekt. En laat nou juist daar EA keer op keer tekort schieten. Zowel bij Nintendo als op andere platformen. De Switch is hardwarematig net iets minder dan de X1, het hoeft dus echt geen onmogelijkheid te zijn. Het is van EA gewoon een afweging van kosten en opbrengsten en het ontbreken van een gunfactor.
Enkel akkoord met kosten en opbrengsten als hoofdfactor die hier meespeelt. Eerdere versies van Frostbite hebben op X360/PS3 en mobile gewerkt - dus met een hoop moeite moet dat ook op Switch haalbaar zijn - maar mensen vergeten ook vaak dat Frostbite een hoop veranderd is sindsdien, en dat de huidige revisie waarschijnlijk niet geoptimaliseerd is voor platformen die zwakker zijn dan bvb een X1. Ik zou dit dus niet op luiheid steken, maar eerder op puur financiële afwegingen.
Voor mij persoonlijk is het niet echt relevant omdat ik zelf weinig interesse heb in FIFA, maar ik hoop dat de Switch versie toch genoeg pariteit heeft qua gameplay/functies (het is in ieder geval bekend dat de single-player "Journey mode" lijkt te ontbreken.), of eventueel een goede arcade modus heeft ala FIFA Street. Een game als FIFA heeft nu eenmaal een grote impact in de Europese markt, en Switch is een perfect toestel voor een snel potje multiplayer. Als FIFA het goed doet op Switch, heeft dat weer impact op toekomstige ondersteuning.
In other news, nieuwsgierig naar de Pokemon direct morgen. Als effectief Pokemon Stars aangekondigd wordt voor Switch, verwacht ik dat ie op Switch en 3DS uitkomt. Stiekem zou ik niet eens verbaasd zijn als het game enkel op 3DS zou uitkomen.
Heb de ARMS testpunch toch één uur kunnen spelen, en hoewel ik zie dat het duidelijk een goede game is, klikte het toch niet zo voor mij. Misschien pik ik m in de verdere toekomst op, maar voorlopig wacht ik gewoon op Splatoon 2 voor mijn volgende full price aankoop.