Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 126 Laatste
Acties:
  • 615.713 views

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 00:37
Grumpmeister schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:25:
[...]

De WiiU als slecht voorbeeld (in het geval van Monster Hunter) vind ik niet terecht. Het is een game waarvoor je juist goed samen moet werken en voice chat kan daar enorm mee helpen. Daarnaast werd de game toentertijd vrij actief online gespeeld en zat je nooit verlegen om een hunt, maar voice chat werd toen gewoon amper tot niet gebruikt. Alles werd afgehandeld met ingame pings en pre-defined zinnen (ook al kon je ook zelf berichten typen).

Maar goed, dat daarbij gelaten probeer ik ook zeker dit systeem van Nintendo niet goed te praten. Het is inderdaad enorm omslachtig om op deze manier voice chat 'in te bouwen' en ik verwacht niet dat het een succes gaat worden. Wat hierboven al aangegeven wordt, ik verwacht ook dat veel mensen dan maar Discord gaan gebruiken.
Ik doelde meer op het feit dat het WiiU platform niet zo populair was, het online gamen al minder en de behoefte voor chat wellicht ook minder. Dat het prima gebruikt had kunnen worden is zeker maar velen zullen daar snel aan voorbij gegaan zijn.
Maw, op een populair platform dat een bekend en goed werkend online systeem heeft zullen mensen veel sneller en vaker voice gebruiken. Op de WiiU was dat niet zo vrees ik.

Verwijderd

Zowel op de PS3 en X1 zelden tot nooit voice gebruikt. Terwijl ik alle benodigdheden had en de infrastructuur er was en prima werkte.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Grumpmeister schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:25:
Wat hierboven al aangegeven wordt, ik verwacht ook dat veel mensen dan maar Discord gaan gebruiken.
Dat wordt dan wel weer mooi ondersteund met die splitter, je kan zo in principe zelf bepalen welke chat client je gebruikt op je telefoon. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Natuurlijk snapt de grootste gedeelte van dit forum de heisa rond de voice chat niet! Omdat jullie het zelf nooit gebruikt hebben?

Aan jullie kan Nintendo zelf een drol verkopen en jullie zullen nog zeggen dat het lekker ruikt.

Ben een groot Nintendo liefhebber en heb veel plezier met mijn switch maar kom op 2017 en niet eens normaal voice chat.

• Spiritsoul
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10 21:24
KoensSocialL schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:11:
Europrijzen zijn ook bekend:

€ 3,99 - 1 maand
€ 7,99 - 3 maanden
€ 19,99 - 1 jaar

BRON
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aid5kOt.png
Heerlijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door Spiritsoul op 02-06-2017 17:07 ]

• Menion
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-10 00:32
Ik ben het met Arie0020 eens. een degelijke voice chat op de switch zelf zou veel makkelijker zijn dan altijd maar weer verloop stukjes erbij halen.

En daarnaast heb ik geen zin om tijdens het game gestoord te worden door alle berichtjes die ik binnen kan krijgen van whatsapp snapchat en noem maar op.

p.s. FFS nfs ook al niet op de switch. had het graag portable gehad..

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-11 15:36
Alhoewel ik ook vind dat geen degelijke voicechat niet echt meer kan op een console tegenwoordig boeit het mij allemaal niet zo heel veel. Soms mis ik het wel even dat je een GG kan geven aan iemand of kan reageren als er iets gebeurt in het spel is het best wel fijn dat je geen irritante mensen in de voicechat hebt die iedereen flamen die ook maar iets verkeerd doet zodat je eigenlijk de hele tijd mensen aan het managen bent in plaats van dat je gewoon lekker aan het spelen bent (mijn ervaring met overwatch).

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:51:
Natuurlijk snapt de grootste gedeelte van dit forum de heisa rond de voice chat niet! Omdat jullie het zelf nooit gebruikt hebben?
Ik heb het zelf geprobeerd.

Op de PC; bij Lord of the Rings Online. Daar vond ik het in dungeons toegevoegde waarde hebben als je met een kleine groep bekenden was.
Op de PS3; bij shooters, headset gekocht voor MAG. Toegevoegde waarde was minimaal. Bij veel games veel onzin in vreemde talen.
Bij X1; shooters idem als bij PS3.
Aan jullie kan Nintendo zelf een drol verkopen en jullie zullen nog zeggen dat het lekker ruikt.
Klopt, maar dan moet het ook wel geproduceerd zijn door Nintendo of iig het Nintendo seal of quality hebben.

Afbeeldingslocatie: https://vignette3.wikia.nocookie.net/egamia/images/e/ed/Original_Nintendo_Seal_of_Quality_%28European%29_%28Custom%29.JPG/revision/latest/scale-to-width-down/180?cb=20070518182131

Mocht je daar niet mee om kunnen gaan is dit wellicht niet het beste topic voor je aangezien fans van Nintendo hier over het algemeen komen.
Ben een groot Nintendo liefhebber en heb veel plezier met mijn switch maar kom op 2017 en niet eens normaal voice chat.
Vervelend schijnbaar voor sommigen, anderen hechten er geen waarde aan. Ouders zullen het wel fijn vinden voor hun kleine kinderen. Afwegingen die Nintendo maakt zijn niet altijd even leuk in onze ogen.

Gelukkig zijn er 3 console bouwers. Als iets je niet aanstaat bij de een kan je altijd nog uitwijken naar de andere twee.

• Terpstars
  • Laatst online: 10:04
Als je in teamverband (een beetje) pro wil spelen dan is Voice Chat echt nodig. Zelf heb ik op vrij hoog niveau WoW Arena gespeeld en natuurlijk kan het zonder, maar zeker bij spellen waarbij je in kleine teams speelt - ik denk hier aan Splatoon 2 - is samenspel én timing echt belangrijk, en is VC echt wel een vereiste. Zonder ga je je ook sneller irriteren omdat je dus de communicatie mist om goed aanvallen op te zetten bijv. en je spelletjes onnodig verliest en persoonlijk heb ik daar een hekel aan.

Los van het pro gedeelte, is het natuurlijk veel leuker als je met vrienden online speelt en bijv. onder een potje MK8D relaxt kan ouwehoeren, je maatje uitlachen of een compliment kan maken!

Als je dan leest hoe omslachtig het hele VC-gebeuren van Nintendo werkt, en ja ik ben ook groot fan van ze sinds mijn originele NES, dan denk ik al; laat maar zitten, die Nintendo oplossing ga ik niet aanschaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door Terpstars op 02-06-2017 17:44 ]

Verwijderd

Terpstars schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:43:
Als je in teamverband (een beetje) pro wil spelen dan is Voice Chat echt nodig. Zelf heb ik op vrij hoog niveau WoW Arena gespeeld en natuurlijk kan het zonder, maar zeker bij spellen waarbij je in kleine teams speelt - ik denk hier aan Splatoon 2 - is samenspel én timing echt belangrijk, en is VC echt wel een vereiste. Zonder ga je je ook sneller irriteren omdat je dus de communicatie mist om goed aanvallen op te zetten bijv. en je spelletjes onnodig verliest en persoonlijk heb ik daar een hekel aan.

Los van het pro gedeelte, is het natuurlijk veel leuker als je met vrienden online speelt en bijv. onder een potje MK8D relaxt kan ouwehoeren, je maatje uitlachen of een compliment kan maken!
Op pro niveau probeer je fysiek bij elkaar aanwezig te zijn. En laat dat nou net de insteek van Nintendo zijn voor esports. Mensen bij elkaar brengen, ieder zijn eigen switch mee en een lokaal netwerkje opzetten tussen de Switch consoles.

Het is ontzettend fijn dat Mario Kart 8 DL een fijne online modus heeft, maar als je lekker met vrienden wil genieten van een potje dan wederom is het de insteek van Nintendo dat je elkaar fysiek opzoekt. Dat is het idee eigenlijk al sinds de N64, vandaar dat die ook 4 controller poorten had.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:12
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:47:
[...]

Op pro niveau probeer je fysiek bij elkaar aanwezig te zijn. En laat dat nou net de insteek van Nintendo zijn voor esports. Mensen bij elkaar brengen, ieder zijn eigen switch mee en een lokaal netwerkje opzetten tussen de Switch consoles.

Het is ontzettend fijn dat Mario Kart 8 DL een fijne online modus heeft, maar als je lekker met vrienden wil genieten van een potje dan wederom is het de insteek van Nintendo dat je elkaar fysiek opzoekt. Dat is het idee eigenlijk al sinds de N64, vandaar dat die ook 4 controller poorten had.
OMG! ...alles wordt hier recht gepraat alsof Nintendo alleen maar bestaat om ons de beste ervaring te geven die mogelijk is en ons bij elkaar te brengen. Yeah right..

Er wordt genoeg pro online gespeeld en vaak worden alleen de finales in LAN gespeeld. Daarnaast vind ik het leuk om met vrienden local te gamen, maar niet elke avond.

Dus zou het fijn zijn als we lekker kunnen babbelen zonder externe app, maar ja ik wist natuurlijk niet dat Nintendo de voicechat zo vervelend voor mij maakt om mij vaker met vrienden af te laten spreken.. Wat een goed bedrijf is het toch...

Weer wat geleerd :+

Alle gekheid op een stokje.. Ik zie hier veel te vaak het bericht dat iemand er geen behoefte aan heeft dus dan is het niet belangrijk. Kan zijn als je er nog niet aan gewend ben (niet gek als je altijd alleen maar N consoles hebt), maar voor mij is het sociale gedeelte net zo belangrijk als het gamen zelf. Er is niet altijd tijd om naar vrienden te gaan en zeker niet aangezien ik ze over de hele wereld heb zitten en dan voegt een goedwerkende voicechat heel veel toe voor mij. En dan heb ik geen zin in een app, want mijn telefoon geeft voor van alles meldingen die ik graag weleens negeer. En om er nou weer een tablet bij te moeten pakken..Leuk idee voor in de vorige eeuw.

[ Voor 21% gewijzigd door Beakzz op 02-06-2017 18:03 ]

Verwijderd

Beakzz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:55:
[...]

OMG! ...alles wordt hier recht gepraat alsof Nintendo alleen maar bestaat om ons de beste ervaring te geven die mogelijk is en ons bij elkaar te brengen. Yeah right..

Er wordt genoeg pro online gespeeld en vaak worden alleen de finales in LAN gespeeld. Daarnaast vind ik het leuk om met vrienden local te gamen, maar niet elke avond. Dus zou het fijn zijn als we lekker kunnen babbelen zonder externe app, maar ja ik wist natuurlijk niet dat Nintendo de voicechat zo vervelend voor mij maakt om mij vaker met vriende af te spreken.. Wat een goed bedrijf is het toch...

Ik leer gelukkig elke dag (jouw bijdrage brengt helaas geen nieuwe informatie voor mij). Maar om zaken waaraan ik niets kan veranderen ga ik me over het algemeen niet druk maken. Dat heeft namelijk geen zin, is een verspilling van energie en tijd en bovendien slecht voor je humeur. Daarnaast is het handelen van Nintendo in deze in redelijkheid te beredeneren.

Ik ben blij met hetgeen Nintendo mij bied met haar consoles, en als ik iets mis wat Nintendo niet wil brengen om bedrijfsfilosofische redenen dan koop ik een ander product wat wel aan mijn behoefte voldoet. Die keuze heeft iedereen gelukkig, en ik ben blij met 3 consolebouwers die elk een andere insteek hebben.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:19
Beakzz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:55:
[...]

Er wordt genoeg pro online gespeeld en vaak worden alleen de finales in LAN gespeeld. Daarnaast vind ik het leuk om met vrienden local te gamen, maar niet elke avond. Dus zou het fijn zijn als we lekker kunnen babbelen zonder externe app, maar ja ik wist natuurlijk niet dat Nintendo de voicechat zo vervelend voor mij maakt om mij vaker met vriende af te spreken.. Wat een goed bedrijf is het toch...

Het is leuk dat er online pro gespeeld wordt, maar dat is een niche-markt. Als Nintendo daar zonder al te veel concessies aan de veel grotere familiemarkt aan tegemoet kan komen, prima (zie GameCube adapter voor WiiU) maar als dat te moeilijk of onwenselijk wordt, dan kan de pro-markt dus mooi het dak op.

Nintendo is zeer sterk in de kind-vriendelijke oplossingen zodat ouders zonder zorgen een Nintendo-console kunnen kopen voor de kids. Voice chat is daar gewoon een te groot probleem voor om dat standaard mee te leveren.

Op deze manier is het alsnog mogelijk, maar dusdanig bewerkelijk dat alleen diegenen die er écht gebruik van willen maken, het gaan doen. Voor de rest is het te ingewikkeld of teveel moeite.

Als jij vindt dat Nintendo je in de kou laat staan en geen rekening met je wensen houdt, dan ben je misschien niet de doelgroep waar Nintendo zich op richt met de Switch. Geen probleem, maar dan helpt ranten op een forum daar ook niet aan.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:13
@Seal64 ik vind dat je daar een goed punt maakt. Door voice chat via mobiel te doen, kun je als ouder dit gedeelte makkelijker blokkeren voor je kind. Lijkt me dat dat de gedachte is. Eigenlijk nog nooit aan gedacht.

• Beakzz
Seal64 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:06:
[...]

Het is leuk dat er online pro gespeeld wordt, maar dat is een niche-markt. Als Nintendo daar zonder al te veel concessies aan de veel grotere familiemarkt aan tegemoet kan komen, prima (zie GameCube adapter voor WiiU) maar als dat te moeilijk of onwenselijk wordt, dan kan de pro-markt dus mooi het dak op.

Nintendo is zeer sterk in de kind-vriendelijke oplossingen zodat ouders zonder zorgen een Nintendo-console kunnen kopen voor de kids. Voice chat is daar gewoon een te groot probleem voor om dat standaard mee te leveren.

Op deze manier is het alsnog mogelijk, maar dusdanig bewerkelijk dat alleen diegenen die er écht gebruik van willen maken, het gaan doen. Voor de rest is het te ingewikkeld of teveel moeite.

Als jij vindt dat Nintendo je in de kou laat staan en geen rekening met je wensen houdt, dan ben je misschien niet de doelgroep waar Nintendo zich op richt met de Switch. Geen probleem, maar dan helpt ranten op een forum daar ook niet aan.
Mooi verhaal, maar kinderen van 6 hebben tegenwoordig al een smartphone en eerder de energie om die dradenhel te ontwarren dan een volwassen iemand. Je verhaal klopt als er een verificatie van leeftijd op de app komt te staan, maarja de meeste ouders doen toch gewoon wat hun kind vraagt.

Je moet de 12-13 jarige in COD en GTA online eens gaan tellen. Allemaal kinderen van ouders die geen tijd hebben om uit te vogelen wat de kids heel de dag uitspoken en maar al te graag even helpen als dat kind daarna weer rustig verder gamed.

Misschien werkt het in de Japanse cultuur wel, want anders snap ik echt niet hoe Nintendo denkt dat dit gaat helpen.

En kom nou niet aan met doelgroepen, want ik doe al mee vanaf de NES en ik vind Nintendo games dus echt top in het algemeen en de handheld functie van de Switch is voor mij de ideale vervanger/opvolger van de Vita.

En natuurlijk verwacht ik niet dat mijn rant.... Pff mening dus ook maar iets oplost, maar ik ben niet iemand die alleen maar hosanna zingt als Nintendo iets "nieuws" introduceert.

Dit forum is op geen enkele manier alleen maar geschikt om positieve geluiden te uiten en ik ben ook niet constant negatief over Nintendo of dan wel de Switch. Andere platformen hebben mij laten zien dat het ook anders kan en ik had gehoopt dat Nintendo daar bij zou aansluiten als het om gebruikersgemak gaat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:31:
[...]

Ik heb het zelf geprobeerd.

Op de PC; bij Lord of the Rings Online. Daar vond ik het in dungeons toegevoegde waarde hebben als je met een kleine groep bekenden was.
Op de PS3; bij shooters, headset gekocht voor MAG. Toegevoegde waarde was minimaal. Bij veel games veel onzin in vreemde talen.
Bij X1; shooters idem als bij PS3.

[...]

Klopt, maar dan moet het ook wel geproduceerd zijn door Nintendo of iig het Nintendo seal of quality hebben.

[afbeelding]

Mocht je daar niet mee om kunnen gaan is dit wellicht niet het beste topic voor je aangezien fans van Nintendo hier over het algemeen komen.

[...]

Vervelend schijnbaar voor sommigen, anderen hechten er geen waarde aan. Ouders zullen het wel fijn vinden voor hun kleine kinderen. Afwegingen die Nintendo maakt zijn niet altijd even leuk in onze ogen.

Gelukkig zijn er 3 console bouwers. Als iets je niet aanstaat bij de een kan je altijd nog uitwijken naar de andere twee.
Praat nooit met vreemden online maar als je met een paar maten online aan het spelen (fifa of een willekeurige shooter) bent is een normale chatparty verdomt chill.

Haha leuke humor met die nintendo seal _/-\o_ . Juist omdat ik een warm hart toedraag aan Nintendo zeg ik zulke dingen. Heb zelf elke nintendo console thuis staan maar ze maken in mijn ogen een fout met voicechat wat niet goed te praten valt.

https://youtu.be/r0F-5CeKuvs

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:15
Misschien voor gamen onderweg?
Telefoon altijd bij je, headset in.

Al zie ik Japanners dan weer niet in een metro zitten voice chatten...

Haters everywhere but I don’t really care

• Terpstars
  • Laatst online: 10:04
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:47:
[...]

Sorry, maar je hebt het hier toch echt mis. Zoals hieronder ook genoemd wordt worden bijvoorbeeld (Pre)-kwalificaties niet op toernooien gespeeld en hoe denk je dat pro-games pro worden? Die beginnen gewoon thuis hoor. Natuurlijk wil je ook lekker op de bank of in het park, of whatever met je vrienden samen spelen.
Maar op het moment dat jij er bijv. achter komt dat je Splatoon 2 wel erg leuk vind én er best goed in bent, dan wil je echt wel dat stapje verder zetten.

Ik heb urenlang op zolder met vrienden ook MK en GE en PD op bijv. de N64 samengespeeld met maten na schooltijd, maar je moet inderdaad niet alles goed praten onder het mom van casual gaming met vrienden.
Tevens, het voorbeeld dat je geeft dat de N64 juist daarom vier poorten heeft, om samen te gamen... ehm? online play toen op de N64... Neuh ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Terpstars op 02-06-2017 19:11 ]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voicechat vind ik wel een groot pluspunt hoor, en ik hoop dat het goed geïmplementeerd wordt. Op de X360 en Xbone gebruik/gebruikte ik het ontzettend vaak; lekker met vrienden maar ook Tweakers GTA 5, Halo 5 en Overwatch spelen, fantastisch hoeveel dat toevoegt. Zeker in Overwatch speel ik graag met voicechat, fijn om met je team te kunnen communiceren.

Dat Nintendo kindvriendelijk is begrijp ik, maar als je voicechat moet activeren o.i.d. dan kun je je kind prima beschermen.

Anyway, ik vind het gewoon een onmisbare feature. In Mario Kart 8 baal ik al dat ik niet gewoon een 'gg' naar iemand kan sturen of met wat mensen samen kan spelen en chatten. Zal in Splatoon 2 nog wel een grotere ergernis worden.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:25
Splatoon 2 - tweets showcase the ranked modes (Rainmaker, Splat Zones, Tower Control)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:25
Arunia schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:05:
[...]

Hoe kun je zien dat het spel physical is? Dat kom ik nergens op de site van SE tegen namelijk. Ziet er wel leuk uit.
@RayNbow kaarten? Ook dat zie ik niet staan. Of ben ik gewoon lekker te laat nu. ;)
https://lostsphear.com/

LIMITED QUANTITES AVAILABLE!

zegt genoeg, inderdaad raar dat de store het zelf niet aangeeft

• Arunia
@Ryatzu thanks. Had hem vanochtend toch besteld. Ben benieuwd. Gaf me een ff vii gevoel. En dat is altijd goed.

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 11:35

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Arunia schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:26:
@Ryatzu thanks. Had hem vanochtend toch besteld. Ben benieuwd. Gaf me een ff vii gevoel. En dat is altijd goed.
Is die €50 incl. verzendkosten?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:02
Beakzz schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:13:
[video]

Hier word ik toch echt sip van. Dan maar geen voicechat. Volgens mij is Nintendo vergeten in welk jaar we leven :?

Hebben ze al eens aangegeven waarom ze het zo graag scheiden? Zelfs op de Vita gingen party's en voicechat zonder problemen. Kansloos dit.
Als één of twee van die drie kabels nu eens bluetooth was geweest, dan was het een prima oplossing geweest.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Zerora schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 23:11:
[...]

Als één of twee van die drie kabels nu eens bluetooth was geweest, dan was het een prima oplossing geweest.
Maken we ons eigenlijk niet allemaal druk om niets? De oplossing/het product wat er ligt voor voicechat is toch slechts een implementatie van Hori? Het zal me niet verbazen als Nintendo bij de E3 zelf met een eigen, minder omslachtige (Bluetooth audio via een firmware upgrade?) oplossing komt.

Oftewel: take it easy, er kan heel veel commotie zijn om niets.

[ Voor 3% gewijzigd door Thrace Grumble op 02-06-2017 23:17 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Thrace Grumble schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 23:07:
[...]

Is die €50 incl. verzendkosten?
Ja, tenzij je tracking wil want dat kost je €20 :+

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

Beakzz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:13:
[...]

Bij heel veel vliegmaatschappijen mag je helemaal geen lithium batterijen in je check-in bagage vervoeren en het moet inderdaad allemaal in de handbagage aangezien het personeel er dan bij kan als er iets gebeurt. Om die reden is het juist zo vreemd dat ze nu ineens laptops juist weer gaan opbergen waar ze er niet bij kunnen.
Dit dus. Weet je hoeveel mensen hem dan op standy tussen de kleren stoppen in zo een koffer. En dat ie dan spontaan aan gaat. Hoe dom kunnen ze zijn?

• Arunia
@Thrace Grumble Volgens mij nog 1,95 daar voor. Dus valt nog mee.

• Thomas
  • Niet online
Wat leuke dingetjes;

[YouTube: https://youtu.be/9GxP5E5B7Y0]

Meer over Splatoon 2 :D.

Potentiële spoiler, maar van een officieel ARMS twitter account:

spoiler:

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:24
.....

[ Voor 101% gewijzigd door NotSoSteady op 03-06-2017 09:19 ]

• RayNbow
Thomas schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 08:58:
Potentiële spoiler, maar van een officieel ARMS twitter account:

spoiler:
Niet geheel een spoiler. Was kort te zien in de ARMS Direct. :)

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-11 20:35
Zo, ik ben nu ook een Switch. Voor 329 de neon bij de intertoys (goedkoopste dat ik heb gevonden) en heb 3 spellen via Amazon DE besteld met kortingcode (via 2 vrienden).
Per saldo daarmee het 3e spel gratis vergeleken de Nederlandse prijzen.
Het enige nadeel is dat je Duitse doosjes hebt, maar met het formaat van de doosjes wil je de cartridge toch niet daarin bewaren.
Heb nu wel denk ik de goedkoopste oplossing voor m'n Switch, vind dat altijd wel een leuke sport :P.
Nu nog een 3e vriend extra joycons laten bestellen en een 4e misschien nog wat accessoires laten bestellen voor meer Amazon DE korting.

Heb hem vooral gekocht om wekelijks met vrienden te spelen en heb dus Mario Kart en Bomberman gekocht.
Waar hebben jullie het meest plezier in met 4 spelers?

• Thomas
  • Niet online
Mario Kart is leuk met z'n 4en :).

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Thrace Grumble schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 23:13:
[...]

Maken we ons eigenlijk niet allemaal druk om niets? De oplossing/het product wat er ligt voor voicechat is toch slechts een implementatie van Hori? Het zal me niet verbazen als Nintendo bij de E3 zelf met een eigen, minder omslachtige (Bluetooth audio via een firmware upgrade?) oplossing komt.

Oftewel: take it easy, er kan heel veel commotie zijn om niets.
Ze zouden met iets draadloos kunnen komen bv., maar Nintendo gaat wel een phone app maken voor de voice chat. Dat is niet iets specifieks van Hori, ze maken gewoon gebruik van wat Nintendo maakt en maken daar dan wat hardware voor. Dus ook de Nintendo oplossing zal iets met je telefoon moeten doen, dat alleen is al omslachtig maar als ze het geheel draadloos kunnen maken zou dat wel zo fijn zijn en al groot deel van de nadelen weg nemen.

Blijft het nog wel steeds irri dat je je phone nodig hebt, maar goed, dat wisten we al een tijdje dat ze dat van plan waren....

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Voor degenen die Master Blaster Zero hebben: de tweede DLC is nu gratis beschikbaar!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-11 23:09
De 8bitdo SNES controller kwam een uur geleden binnen. Firmware 4.0 erop voor Switch support en gaan met die banaan. Mijn eerste indruk, hij is fantastisch! Hij voelt kwalitatief goed aan en alle knopjes reageren goed. Tetris ging lekker en ook Mario Kart is prima te spelen met dat ding. Het racen met een dpad ging net zo goed als met de analoge stick van de joycons. Dus ja, ik ga nog een tweede bestellen en dan volgende maand twee Hori Pro controllers voor circa 30 euro per stuk. Het gebrek aan motion en hd rumble boeite mij niet.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:27

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Heb wat onderzoek gedaan naar voice-chat. Er zijn veel verschillende opties, maar er zijn twee dingen die ik wilde weten:

1. Ondersteunt de switch audio-in (via de jack)?
2. Indien dat het geval is, waarom wordt er gebruik gemaakt van een app?

De antwoord op de eerste vraag kan ik niet 100% vaststellen, maar van wat ik gelezen heb ondersteunt de female-port een TRRS configuratie (grond, left, right, mic) en is het geen TRS (grond, left, right). Het is natuurlijk de vraag of het ondersteunt wordt....

De tweede vraag verwijs ik naar een quote van Reggie (CEO van Nintendo America):
I think it would be helpful maybe to step back. Because I think it’s important there’s an understanding of the bigger vision. The bigger vision is that we are going to provide an overall online service, subscription-based, that not only will capture the multiplayer opportunity, but also the voice chat capability that we’re going to provide through a global app. We think that that’s just as important as access to Virtual Console content.

The reason for that is, it continues to reinforce our commitment to online, and do so in a way that will enable the consumer to enjoy their Nintendo Switch and to still be able to play those connected experiences—like Splatoon, like Kart, like fill in the blank—while they’re on the go. Instead of having some sort of bulky gamer headset, you’ll be able to do it right off your smartphone, put in your earbuds that you use for your standard mobile device. We think that’s a pretty sweet solution. That’s part of the overall opportunity that we see in a subscription service.
(bron: https://www.wired.com/201...-aime-nintendo-interview/)

Nu zie ik een paar mogelijkheden:
  1. De Switch ondersteunt geen audio in, de app op je mobiel is dan extra laag om dat op te vangen.
  2. De infrastructure van de Switch is nog niet gereed of zal nooit voice-chat ondersteunen en de app is een work-around
  3. De app en diens infrastructure wordt sneller ontwikkeld en daarom is dit een workaround.
  4. De switch heeft geen microphone (maar wel een audio-in) en er zijn mensen die geen headset hebben. Zij gebruiken dan hun telefoon als microphone.
  5. De voice-chat gaat zowel via de app: De switch hoeft niet verplicht aan te zijn voor matchmaking en/of voice-chat. Zo kunnen je teamleden onderweg naar huis alvast opwarmen en tactiek bespreken terwijl een gedeelte al thuis bezig. Tevens kan je een collega op kantoor via de app vragen of hij meedoet omdat er iemand ziek is uitgevallen, hij kan dan zijn switch pakken en ook mee doen.
  6. Optie 5, maar met de mogelijkheid om het ook via de Switch te doen.
Mogelijkheid 5 zou ik echt geniaal vinden. Even op kantoor met iemand informatie uitwisselen om diezelfde avond een twee tegen twee gevecht te houden met zowel zijn buurman terwijl ik mijn broertje inlicht? Awesome!
Optie 6 zou ook kunnen, maar dat lijkt me te complex, zowel vanuit de techniek als gebruiksgemak.

Waarschijnlijk wordt het gewoon afwachten, maar gezien Nintendo een product heeft gelanceerd waarbij nog niet alles gereed is denk ik dat ze ons best nog kunnen verrassen. Ik zou het namelijk vreemd vinden als de enige mogelijkheid tot voice-chat het gedrocht van Hori is.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En ik denk dat Nintendo wel iets meer bekend had gemaakt als het plan was om iets beters te leveren. ;) Het kan best zijn dat ze, net als bij de online-dienst, luisteren naar de bezwaren van spelers en ze met een firmware-update komen die bluetooth headsets ondersteunt maar vooralsnog is daar geen enkel signaal voor. Als ze er dus mee bezig zijn dan is dat nog in een stadium waarin ze er geen uitspraken over willen doen, wat zoveel betekent als dat ze niet weten of het wel gaat lukken. Intussen zitten ze wel die omslachtige app te marketen.

Ik denk dat Nintendo hier gewoon enorm Nintendo uit aan het hangen is. Het enige lichtpuntje is dat de Switch toch al bluetooth ondersteunt en het dus niet ondenkbaar is dat headsets in de toekomst ook via de Switch zelf kunnen werken.

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
DevWouter schreef op zondag 4 juni 2017 @ 01:41:
Mogelijkheid 5 zou ik echt geniaal vinden. Even op kantoor met iemand informatie uitwisselen om diezelfde avond een twee tegen twee gevecht te houden met zowel zijn buurman terwijl ik mijn broertje inlicht? Awesome!
Compleet offtopic; en ik maar denken dat ik de enige op kantoor was met een Switch ;). Had 'm laatst met de kennissessie meegenomen omdat een van de IT support stagiaires een grote mond kreeg :+

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gisteren heb ik m'n Pro controller gekregen. Erg prijzig maar echt wel direct een van dd beste gamepads die ik ooit heb gevoeld. De actieknoppen zijn lekker groot en clicky en de analoge sticks hebben een lekker groot bereik en zijn veel nauwkeuriger dan die op de Joy cons. Zeker een aanrader dus!

Wel jammer dat ze de + en - knoppen niet hetzelfde hebben uitgevoerd als op de Joy cons. Ik moest in het begin in BOTW wel af en toe zoeken naar die kleine verzonken knopjes op de Pro controller.

• Thomas
  • Niet online
Bigs schreef op zondag 4 juni 2017 @ 09:22:

Wel jammer dat ze de + en - knoppen niet hetzelfde hebben uitgevoerd als op de Joy cons. Ik moest in het begin in BOTW wel af en toe zoeken naar die kleine verzonken knopjes op de Pro controller.
Dit vind ik ook best irritant, zit er nog steeds naar te zoeken zo af en toe.

• RayNbow
DevWouter schreef op zondag 4 juni 2017 @ 01:41:
Heb wat onderzoek gedaan naar voice-chat. Er zijn veel verschillende opties, maar er zijn twee dingen die ik wilde weten:
Het enige wat ik wil weten is of het protocol/API waarvan de app gebruik zal maken een beetje te reverse engineeren is... :+

• Thomas
  • Niet online
Ik vind het zelf niet eens zo heel erg dat er een app voor komt, maar zit wel in m'n maag met het geluid van de game en de chat zelf. Ik heb in-ear oortjes en gesloten koptelefoons, en die gebruik ik graag, maar als je alleen voice kunt horen via de app dan heb je er vrij weinig aan (geluid van de TV of console komt er niet doorheen, tenzij ik m'n speakers half opblaas).

[ Voor 13% gewijzigd door Thomas op 04-06-2017 09:34 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Thomas schreef op zondag 4 juni 2017 @ 09:33:
Ik vind het zelf niet eens zo heel erg dat er een app voor komt, maar zit wel in m'n maag met het geluid van de game en de chat zelf. Ik heb in-ear oortjes en gesloten koptelefoons, en die gebruik ik graag, maar als je alleen voice kunt horen via de app dan heb je er vrij weinig aan (geluid van de TV of console komt er niet doorheen, tenzij ik m'n speakers half opblaas).
Daar is die kabel bende voor toch? Geluid van switch en voice joinen..

Strava

• Thomas
  • Niet online
Prulleman schreef op zondag 4 juni 2017 @ 09:35:
[...]

Daar is die kabel bende voor toch? Geluid van switch en voice joinen..
En dat is dus waar het voor mij echt totaal misgaat. Een draad naar m'n telefoon kan ik mee leven, die stop ik gewoon in mijn zak, maar óók nog eens naar de Switch toe... Des noods koop ik wel dedicated oortjes die wel geluid doorlaten (sterker nog, heb nog het standaard setje dat bij mijn S7 zat) om zo'n kabelbende te vermijden.

Het mag dan wel zo zijn dat het vroeger tamelijk normaal was om zo'n kabelbende door je huis te hebben lopen, maar daar zit ik niet op te wachten.

• RayNbow
Die kabelbende is voor mij niet zo'n probleem... m'n Switch dock staat op een bureau naast m'n monitor. :p
(Mijn probleem zal zeer waarschijnlijk zijn dat ik geen Android of iOS apparaat heb. :+)

In ander nieuws, 'kunstmatige schaarste' in Japan:
As Japanese Switch supply shrinks, consumers form long lines for retail "lotteries"
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DBb9gqCUAAIKMnp.jpg

• Thomas
  • Niet online
RayNbow schreef op zondag 4 juni 2017 @ 09:45:
Die kabelbende is voor mij niet zo'n probleem... m'n Switch dock staat op een bureau naast m'n monitor. :p
(Mijn probleem zal zeer waarschijnlijk zijn dat ik geen Android of iOS apparaat heb. :+)

As Japanese Switch supply shrinks, consumers form long lines for retail "lotteries"
[afbeelding]
Een vriend van me stuurde mij gisteren een foto door van een vriend van hem die in Japan is (lekkere zin 8)7). Gigantische rij in een winkel voor een Switch. Ergens blij dat het er in Nederland normaler aan toe gaat :+ .

• RayNbow
Min Min <3

(Alleen wat jammer van de YouTube compressie...)

spoiler:
Terugkijkende had ik volgens mij mazzel dat toen ik op 't eind gegrabd werd, de grab gecanceld werd door friendly fire. :p

Verwijderd

Ik raad iedereen aan om voor 7 euro wat Neogeo spellen te kopen. De emulatie is perfect en er zitten diverse extra's in de spellen (zoals een wider screen of view) en een save functie. Vrijdag is Last Resort uitgekomen, prachtspel!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:27

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Wauw... En dadelijk moet je een kaartje kopen om mee te doen in die lotterij. Ik zie hier een compleet nieuwe business model :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Thomas
  • Niet online
Iemand de Testpunch nog gespeeld? Je werd deze keer ingedeeld bij mensen die op jouw niveau speelden vorige week, voor mij was het wat lastiger. Vorige week op m'n best 103 coins gehaald, deze keer 70.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AN5dx61KH6xyrQEi6Pnxxh1p/medium.jpg

Een aantal hele goede tegenspelers en vrij vaak was het echt nek aan nek, heerlijk! Die hoops, skillshot en Hedlock zijn echt super. Heb 3 keer tegen Hedlock gevochten, 2 keer gewonnen. Ik kreeg ze van lvl. 5 voor m'n neus en dat is wel erg lastig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W2MYdGeKHqxvlC2SKoBe5VQk/medium.jpg

Verder werd ook je score in de lobby bij gehouden als je die helixjes aan het killen was, 300 gehaald :P. Ohja, en in tabletop modus gespeeld, dat gaat wel maar met motion controls is het wel heel krap. Liever op de TV.

• RayNbow
Thomas schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:20:
Iemand de Testpunch nog gespeeld?
Gisteren, niet vandaag (zie RayNbow in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2" :p).
Die hoops, skillshot en Hedlock zijn echt super. Heb 3 keer tegen Hedlock gevochten, 2 keer gewonnen. Ik kreeg ze van lvl. 5 voor m'n neus en dat is wel erg lastig.

[afbeelding]
Lvl 5 is me gisteren niet gelukt om te verslaan. :p

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb vorige week met de pro controller gespeeld en vandaag 40 minuutjes met de motion controls. Hedlock lv4 gebeat en een paar potjes vs.

't Is geen game voor mij.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Zerora
Thomas schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:20:
Iemand de Testpunch nog gespeeld?
Dit weekend nog niet. Vanavond om 20.00u de laatste testpunch maar eens doen nog.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Thomas
  • Niet online
Zerora schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:15:
[...]

Dit weekend nog niet. Vanavond om 20.00u de laatste testpunch maar eens doen nog.
Ik ga er vanavond denk ik ook nog even voor zitten. Had gisteren geen tijd/zin, maar het is erg leuk om de skillshots en hoops te proberen, ohja en deze keer is Twintelle speelbaar, al blijf ik bij Min Min (voor nu).

• marcelproust
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04 01:41
Birth of Isaac rebirth +, wat is er + in vergelijking met de gelijknamige 3DS versie? 🤔

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

marcelproust schreef op zondag 4 juni 2017 @ 17:28:
Birth of Isaac rebirth +, wat is er + in vergelijking met de gelijknamige 3DS versie? 🤔
3DS heeft niet dezelfde versie als die van de Switch. De Switch heeft Binding of Isaac Afterbirth+ niet Rebirth. Het is in principe de uitbreiding op Rebirth, die (volgensmij?) nog moet uitkomen voor de andere platformen. Meer informatie over de veranderingen in Afterbirth+

Patient gamer

• Zerora
Nog even een kwartiertje ARMS geprobeerd. Nope, deze game gaat hem echt niet worden voor mij. Haal er maar weinig plezier uit.

• Ryatzu
Zojuist arms gespeeld. Vind het slecht spel, dat beet pakken hadden ze niet in de game moeten stoppen. Alleen maar matches gehad met mensen die niet aanvallen, alles ontwijken en alleen op het juiste moment je proberen beet te pakken. Leuke game voor 20 euro, 60 euro is veelste veel. Wellicht koop ik hem volgens jaar wel voor erbij. Enige wat wel leuk was was de boss battle.

[ Voor 3% gewijzigd door Ryatzu op 04-06-2017 20:44 ]

Verwijderd

@Ryatzu Git gud :+ Je weet dat je tegen grabs kan verdedigen?

Ik heb erg genoten van de testpunches :) Ik vind het een erg leuk spel.

Voor mij serieus het eerste spel waarin ik de motion controls niet vervelend vind. Maar ook de "traditionele" controls werken goed.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2017 22:32 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ryatzu schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:43:
Zojuist arms gespeeld. Vind het slecht spel, dat beet pakken hadden ze niet in de game moeten stoppen. Alleen maar matches gehad met mensen die niet aanvallen, alles ontwijken en alleen op het juiste moment je proberen beet te pakken. Leuke game voor 20 euro, 60 euro is veelste veel. Wellicht koop ik hem volgens jaar wel voor erbij. Enige wat wel leuk was was de boss battle.
Gewoon slaan wint het van beetpakken (en ontwijken natuurlijk ook). Blokken wint het van slaan. Beetpakken wint het van blokken. Er zit een prima balans in hoor, je hebt er gewoon niet dezelfde handigheid in die mensen na 12 uur test punch intussen hebben. ;)

• RayNbow
NMe schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:47:
[...]

Gewoon slaan wint het van beetpakken (en ontwijken natuurlijk ook). Blokken wint het van slaan. Beetpakken wint het van blokken.
Rock, paper, scissors... in een fighting game? Wat een concept! :p

• Arunia
Ook een aantal keer gespeeld, maar geen buy voor mij. Nu je het zegt, rock/paper/scissors is idd het spel.
Niet eens bij stil gestaan.
Een grab kun je stoppen door te slaan tegen de handen voordat deze bij je zijn.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:42
RayNbow schreef op zondag 4 juni 2017 @ 09:45:

[afbeelding]
Niet leuk voor de mensen die niet aan een Switch kunnen komen maar wel iets waar je ontwikkelaars mee warm kunt maken. Laat maar komen die JRPG's.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Ryatzu
NMe schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:47:
[...]

Gewoon slaan wint het van beetpakken (en ontwijken natuurlijk ook). Blokken wint het van slaan. Beetpakken wint het van blokken. Er zit een prima balans in hoor, je hebt er gewoon niet dezelfde handigheid in die mensen na 12 uur test punch intussen hebben. ;)
Heb je mijn post wel goed gelezen?
Maakt niet uit, game is toch niets voor mij als er nu al zulke spelers in zitten ( nogmaals, mensen die niet aanvallen, en alleen afwachten om je te kunnen beetpakken. Heeft niks met skills te maken ).

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-10 09:52
Sir_Hendro schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:58:
De 8bitdo SNES controller kwam een uur geleden binnen. Firmware 4.0 erop voor Switch support en gaan met die banaan. Mijn eerste indruk, hij is fantastisch! Hij voelt kwalitatief goed aan en alle knopjes reageren goed. Tetris ging lekker en ook Mario Kart is prima te spelen met dat ding. Get racen met een dpad ging net zo goed als met de analoge stick van de joycons. Dus ja, ik ga nog een tweede bestellen en dan volgende maand twee Hori Pro controllers voor circa 30 euro per stuk. Het gebrek aan motion en hd rumble boeite mij niet.
Thanks voor de tip! Ik had er hier nog twee van liggen (ingepakt) en scheelt me nu de kosten voor extra joycons. Mario Kart speelt als een zonnetje met die dingen 8)

Verwijderd

Vanmiddag is de onthulling van FIFA18, hebben we er zin in?

De Switch versie lijkt mij wel een super versie i.v.m. handheld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:07:

Fifa met SNES graphics? Nee daar heb ik geen interesse in.

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:07:

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de Switch versie getoond wordt, in de media is gebleken dat deze versie namelijk niet als FIFA18 verkocht gaat worden. Maar aan de andere kant: eerder is wel gezegd dat het WEL FIFA18 gaat heten..

[ Voor 8% gewijzigd door Thrace Grumble op 05-06-2017 10:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:17:
Ik heb al wat beelden gezien van de Switch versie en het zag er goed uit.

• RayNbow
Ryatzu schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:19:
[...]

Maakt niet uit, game is toch niets voor mij als er nu al zulke spelers in zitten ( nogmaals, mensen die niet aanvallen, en alleen afwachten om je te kunnen beetpakken. Heeft niks met skills te maken ).
Hoezo heeft dat niets met skills te maken? Wanneer iemand afwachtend speelt, moet je hem uitlokken en zijn grabs punishen.

Dit geldt trouwens niet alleen voor ARMS, maar ook voor Smash Bros, Street Fighter, etc.

• marcelproust
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04 01:41
RayNbow schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:32:
[...]

Hoezo heeft dat niets met skills te maken? Wanneer iemand afwachtend speelt, moet je hem uitlokken en zijn grabs punishen.

Dit geldt trouwens niet alleen voor ARMS, maar ook voor Smash Bros, Street Fighter, etc.
Skills of geen skills, ik heb het gevoel dat dit spel me gewoonweg na een aantal matchen gaat vervelen... in ieder geval ik zal hem ooit wel eens aanschaffen, maar haast is er zeker niet bij. Vroeg of laat zal er wel eens een goeie promo volgen. d:)b

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Monster Hunter voor de Switch event op YouTube over enkele minuten:

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ryatzu schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:19:
[...]

Tsja. Als iemand op die manier speelt moet je zelf je eigen spel dat ook op aanpassen. Zoals gezegd: alles wat je moet doen om van grabs te winnen is ervan uit de buurt dashen of springen of de grab weg slaan.

Dat het niet jouw spel is geloof ik meteen, maar je klaagt hier over mechanics die goed in elkaar zitten en waar duidelijk over is nagedacht.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Dit mag een third party wel oppakken en uitbrengen voor een paar euro.
https://www.engadget.com/...fixed-my-nintendo-switch/
Nintendo kan toch gewoon een alternatieve joycon uitbrengen met een D-pad? Dat is juist zo mooi aan een dergelijk modulair systeem. Laat je de keuze aan de consument en kunnen zij weer extra inkomsten genereren. win win

• RabNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-12-2020
Oké, dit was dus eens maar nooit meer.

Dacht er goed aan te doen om ACA NEOGEO Last Resort aan te schaffen. Ik hou van dit soort shooters en de retro arcade stijl. Daarnaast, wat is nou 6,99 €?

Helaas, nadat de game gedownload was (wat overigens nog best lang duurde voor die paar mb) en ik mijn eerste potje wilde gaan spelen, kwam ik tot de wonderlijke conclusie dat het spel 1 op 1 uit de arcade kast is geport. Men heeft niet eens de moeite genomen om deze game te optimaliseren voor de switch. Even een paar voorbeelden:

- normaal gesproken is de button A de 'start button' maar néé, in deze game niet;
- het scherm van de switch (in handheld mode) wordt maar voor de helft gevuld;
- geen save mogelijk dus je kunt ieder potje weer he-le-maal van voren af beginnen;
etc.

Natuurlijk had ik wat meer research naar deze game moeten doen maar 'kom op' zo'n slechte kwaliteit verwacht je toch niet?

Iemand die weet of het mogelijk is de game te retourneren? Zal wel niet.

Tot zover mijn klaagzang (helaas) maar wees er dus op beducht dat je bij die ACA NEOGEO games geen enkele optimalisatie hoeft te verwachten.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoezo is dat slechte kwaliteit? Een 4:3-game ineens widescreen maken kan niet zomaar. In het slechtste geval houdt de gameplay het tegen, in het beste geval limiteer je je eigen zichtveld eerder dan dat je het uitbreidt. Dat je niet kan saven is ook bewust waarschijnlijk, dat is deel van de charme. En button mapping is niet meer dan een kwestie van wennen.

Ik heb de game verder niet en heb er ook geen behoefte aan, maar ik begrijp de bezwaren niet. Geen van de dingen die je zegt zijn echt verrassend. ;)

• RabNL
NMe schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:29:
Hoezo is dat slechte kwaliteit? Een 4:3-game ineens widescreen maken kan niet zomaar. In het slechtste geval houdt de gameplay het tegen, in het beste geval limiteer je je eigen zichtveld eerder dan dat je het uitbreidt. Dat je niet kan saven is ook bewust waarschijnlijk, dat is deel van de charme. En button mapping is niet meer dan een kwestie van wennen.

Ik heb de game verder niet en heb er ook geen behoefte aan, maar ik begrijp de bezwaren niet. Geen van de dingen die je zegt zijn echt verrassend. ;)
4:3 is geen slechte kwaliteit? We leven inmiddels in 2017. Ze hadden deze game best aan kunnen passen aan het scherm van de switch in handheld mode.
Een game niet kunnen saven? <knip> Dit is niet nodig om uit te leggen dat je graag wel de mogelijkheid had gehad tot saven ;)
Button mapping een kwestie van wennen? Nee, die moet je aan kunnen passen.
Je hebt verder geen behoefte aan deze game. Houden zo.

Als je mijn punten niet verrassend vindt anno 2017 dan vraag ik mij serieus af of het wel helemaal goed met je gaat. Maar dat terzijde.

Feit blijft dat men GEEN enkele moeite heeft genomen om deze game ook maar iets te optimaliseren.

Ik kan dan ook enkel en alleen concluderen dat dit een goedkope manier van cashen is.
Mijn 6,99€ is weg en ik weet nu dat ik dit soort games heel erg links laat liggen.

Mocht je wel graag dit soort games spelen. Succes!

Voor de rest van de lezers, een gewaarschuwd mens telt voor twee.

[ Voor 3% gewijzigd door Grotman op 05-06-2017 18:59 ]

• RayNbow
RabNL schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:06:
4:3 is geen slechte kwaliteit? We leven inmiddels in 2017. Ze hadden deze game best aan kunnen passen aan het scherm van de switch in handheld mode.
#hoedan

Kom eens met 1 enkel, concreet en uitgewerkt plan hoe je een oude 4:3 game kunt omzetten naar 16:9.

spoiler:
Bonuspunten als je ook nog een kosten-batenplaatje erbij kunt geven.

• Beakzz
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:17:
[...]

Altijd lachen met jou. Alsof je een Switch koopt om de geweldige graphics. Als het er redelijk uit ziet en lekker speelt op handheld mode dan zal ik er zeker naar kijken ondanks dat ik PES over Fifa kies normaal gesproken.,

• Thomas
  • Niet online
Lijkt me dat Fifa er prima uit gaat zien. Ben eigenlijk ook wel benieuwd; geen fifa/pes fan maar op de Switch is best ideaal.

E: En wat betreft die retro games, het zijn retro games. Ik hou er niet van, ik heb die games nooit gespeeld dus voor mij geen nostalgie, maar als je een retro game uitbrengt dan lijkt me het het beste om het ook in oude staat te laten draaien, dus 4:3 en met alle limieten die de game vroeger ook had. Als je het volledig gaat oppoetsen dan is het gewoon een HD remake, ook prima, maar dat zijn die retro games niet.

[ Voor 63% gewijzigd door Thomas op 05-06-2017 14:39 ]

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 14:07

KoensSocialL

Mezelf.

Dag en bedankt... |:(

Afbeeldingslocatie: https://www.dailynintendo.nl/wp-content/uploads/2017/06/rabbids_amiibo_leak.jpg

BRON

K.W.

• Zerora
Rabbid princess. Want!!!! :+

• RayNbow
Over FIFA gesproken, beste versie is natuurlijk onderstaande:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MFTnVa9.gif

• RabNL
RayNbow schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:29:
[...]

#hoedan

Kom eens met 1 enkel, concreet en uitgewerkt plan hoe je een oude 4:3 game kunt omzetten naar 16:9.

spoiler:
Bonuspunten als je ook nog een kosten-batenplaatje erbij kunt geven.
Ik hoef niet met een concreet en uitgewerkt plan te komen. Ik ben een klant. Ik koop spellen. Ik doe dit om er plezier aan te beleven. Ik beleef geen plezier aan een game die op geen enkele manier geoptimaliseerd is voor een handheld.

Mijn post is dan ook enkel en alleen voor diegene die er aan denkt om dat spel te kopen.
Ik raad het hun af.

• Ryatzu
NMe schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:29:
[...]

Tsja. Als iemand op die manier speelt moet je zelf je eigen spel dat ook op aanpassen. Zoals gezegd: alles wat je moet doen om van grabs te winnen is ervan uit de buurt dashen of springen of de grab weg slaan.

Dat het niet jouw spel is geloof ik meteen, maar je klaagt hier over mechanics die goed in elkaar zitten en waar duidelijk over is nagedacht.
Ik kon in iedergeval niet weg duiken/springen als ik een aanval deed (a en b knop). Tenzij jullie dat wel konden. Zoniet dan zit het mechanisme niet goed in elkaar. Beetje lomp als je niet kan bewegen terwijl je armen juist flexibel zijn.

Maar goed, tijd om er over op te houden aangezien er te veel reacties komen op de game (kunnen jullie een topic aanmaken voor de game)

[ Voor 15% gewijzigd door Ryatzu op 05-06-2017 15:18 ]

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Thrace Grumble schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:23:
Monster Hunter voor de Switch event op YouTube over enkele minuten:

[video]
Woohoo, Switch footage!! Vanaf 2:27:00 is een impressie en vanaf 2:33:00 is er een hunt op de Switch te zien. Ziet er erg goed uit, en een super draw distance! Zin in!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Thrace Grumble op 05-06-2017 15:39 ]

• Thomas
  • Niet online
Ryatzu schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:09:
[...]

Ik kon in iedergeval niet weg duiken/springen als ik een aanval deed (a en b knop). Tenzij jullie dat wel konden. Zoniet dan zit het mechanisme niet goed in elkaar. Beetje lomp als je niet kan bewegen terwijl je armen juist flexibel zijn.

Maar goed, tijd om er over op te houden aangezien er te veel reacties komen op de game (kunnen jullie een topic aanmaken voor de game)
Dus moet je uitkijken wanneer je aanvalt :).

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Monster hunter in HD is al een wereld van verschil tegen over de 3ds versie, ziet er goed uit.

Verwijderd

Beakzz schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:32:
[...]

Altijd lachen met jou. Alsof je een Switch koopt om de geweldige graphics. Als het er redelijk uit ziet en lekker speelt op handheld mode dan zal ik er zeker naar kijken ondanks dat ik PES over Fifa kies normaal gesproken.,
Ik heb een Switch gekocht om de EA rommel te kunnen negeren.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:57:
[...]

Een paar pagina's terug was je nog aan het klagen dat de EA's en Ubisofts van deze wereld de Wii U eigenhandig de strop om gedaan hebben door de console niet te supporten. Nu dit. Weet je zelf eigenlijk wel wat je wil? ;)

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 17:45

PBP

Pokemon Nintendo Direct morgen
http://www.nintendo.com/nintendo-direct/06-06-2017/
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DBkBSSmXcAAagG3.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door PBP op 05-06-2017 16:06 ]

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Zou wat zijn als pokemon stars dit jaar al uitkomt voor de switch, als stars wordt aangekondigd denk ik dat er sowieso ook een 3ds versie komt.

Verwijderd

NMe schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:00:
[...]

Een paar pagina's terug was je nog aan het klagen dat de EA's en Ubisofts van deze wereld de Wii U eigenhandig de strop om gedaan hebben door de console niet te supporten. Nu dit. Weet je zelf eigenlijk wel wat je wil? ;)
Boontje - loontje. Ik support bedrijven niet die een goede console (de Wii U) niet willen supporten. En als EA van begin af aan had aangegeven dat ze de Switch volledig met een FIFA versie zouden supporten die vergelijkbaar is aan de PC / XBOX ONE / PS4 versies zou ik zeggen van, oké. Maar zolang ze een "speciale versie" maken (lees oudere engine; beperkte functionaliteit, etc) dan krijgen ze nog geen € 0,01 van mij.
Nieuwevolger schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:13:
Zou wat zijn als pokemon stars dit jaar al uitkomt voor de switch, als stars wordt aangekondigd denk ik dat er sowieso ook een 3ds versie komt.
Laten we het hopen, persoonlijk zie ik graag een Switch én een 3DS versie. Inclusief 3DS <-> Switch multiplayer / ruilen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2017 16:22 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je had liever gehad dat ze een port hadden gemaakt die niet performt op de veel minder krachtige hardware? Het feit dat ze investeren in een eigen versie speciaal voor de Switch betekent juist dat ze er serieus in geloven...

Verwijderd

@NMe of ze passen het spel zo aan zodat het wel goed draait op de Switch. EA is groot genoeg om dat te kunnen doen. En een "speciaal ontwikkelde versie" is altijd minder...

Zie:

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:26:
@NMe of ze passen het spel zo aan zodat het wel goed draait op de Switch. EA is groot genoeg om dat te kunnen doen.
Wat je dan krijgt is een slechte port met alle nadelen van dien.

• RayNbow
RabNL schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:07:
[...]

Ik hoef niet met een concreet en uitgewerkt plan te komen.
Dan moet je ook niet vreemd opkijken wanneer men op je onrealistische wensen reageert. Iedereen kan namelijk zonder moeite onrealistische onzin op een forum dumpen en van alles gaan eisen. Daar is geen kunst aan.

• Beakzz
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:57:
[...]

Natuurlijk, want je geeft EA en Ubisoft de schuld van een falende WiiU. Dat kan natuurlijk niet Nintendo zijn geweest. Nouja veel plezier in Lalaland

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zat net 'De Kwestie' te kijken bij Gamekings. De enige serie video's die nog wel aardig is. Zowel in de video als de omschrijving werd echter in de meest recente editie over de Switch het volgende gezegd:
[quote]De Nintendo Switch wordt ook vooral als handheld verkocht, dus niet met de dock erbij maar echt los als handheld. [/quote]
Heb ik iets gemist?

Nevermind, al opgelost in de comments bij de video.

[ Voor 11% gewijzigd door Ronwiel op 05-06-2017 16:45 ]

Pagina: 1 ... 55 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!