Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 126 Laatste
Acties:
  • 615.728 views

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-11 16:48
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:45:
[...]

Ik denk dat Cloud saves allang ingebouwd zijn maar nog niet actief omdat de online service nog niet actief is.
Bron?

Of wil je alles de hemel in prijzen?

Verwijderd

Ik weet het natuurlijk niet zeker, vandaar dat ik zeg ik denk. Maar de geruchten zijn dat de online dienst, die ze deze herfst lanceren, cloud saves zal brengen.

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 15:48
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:44:
Ik weet het natuurlijk niet zeker, vandaar dat ik zeg ik denk. Maar de geruchten zijn dat de online dienst, die ze deze herfst lanceren, cloud saves zal brengen.
Het zou wel heel erg dom zijn van Nintendo als ze niet snel met cloud saves of een andere manier komen voor het backuppen van savegames.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Ik hoop dat ze cloud saves bouwen ja, maar ik heb wel ernstige twijfels.

Cloud saves zijn namelijk niet voor backup, dat is bijzaak. Het primaire doel van die dingen is dat je op een andere console dan je eigen kan inloggen en daar verder kan met je games.

Ik hoop nog meer dat ik gewoon zelf een backup kan maken op een usb-drive of memorycard. Je savefiles veilig stellen moet niet achter een abonnement hangen namelijk.

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
KoensSocialL schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 06:55:
Iemand enig idee hoeveel die bundel gaat kosten, ben best nieuwsgierig naar de prijs :)
Op Amazon.de staat €389,99 aangegeven.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:04
En dan met standaard neon JC... geen enkele reden om de bundel te nemen dus...

(met de splatoon kleuren is het ook alleen interessant als je alleen die kleur JC wilt hebben... als je 2 (verschillende) sets wilt, kan je net zo goed een normale set (grijs, neon of splatoon) + de game los en de groen/roze JC los kopen....)

heb je ook nog eens de keuze of je eshop of kaartje wilt, ik neem aan de de bundels allemaal gelijk zijn (download code???)

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 18-05-2017 16:09 ]

Strava

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:57
chrisO schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:48:
[...]

Het zou wel heel erg dom zijn van Nintendo als ze niet snel met cloud saves of een andere manier komen voor het backuppen van savegames.
Dat lees ik hier wel vaker, en hoewel ik het wel prettig zou vinden dat je dat op de één of andere manier kunt backuppen, denk ik dat het probleem wel erg opgeblazen wordt. Volgens mij is namelijk de groep gebruikers die er echt een probleem van maakt verwaarloosbaar, de gemiddelde gebruiker koopt dat ding en staat er nooit bij stil of er cloud saves op zitten of niet. Ik denk dus dat dat "heel erg dom" wel meevalt.

Reken er in ieder geval alvast maar op dat er games zijn die géén backup optie gaan krijgen, hetzij via de cloud, hetzij alternatief. De 3DS heeft namelijk allang de mogelijkheid om de saves van (eShop) games te backuppen. Maar die optie is uitgeschakeld bij verschillende games, zoals Animal Crossing en Pokémon en ook het handmatig kopiëren van deze files haalt ook niets uit omdat de game detecteert dat je een oudere save teruggezet hebt.
Prulleman schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:07:
[...]

En dan met standaard neon JC... geen enkele reden om de bundel te nemen dus...

(met de splatoon kleuren is het ook alleen interessant als je alleen die kleur JC wilt hebben... als je 2 (verschillende) sets wilt, kan je net zo goed een normale set (grijs, neon of splatoon) + de game los en de groen/roze JC los kopen....)

heb je ook nog eens de keuze of je eshop of kaartje wilt, ik neem aan de de bundels allemaal gelijk zijn (download code???)
Ik vermoed dat de bundels allemaal met code zullen gaan werken. Dat was op de 3DS ook al steeds meer de norm aan het worden, en de Switch wordt toch ook prominent als een portable verkocht.

[ Voor 25% gewijzigd door Seal64 op 18-05-2017 16:32 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Seal64 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:31:
Dat lees ik hier wel vaker, en hoewel ik het wel prettig zou vinden dat je dat op de één of andere manier kunt backuppen, denk ik dat het probleem wel erg opgeblazen wordt.
Nee hoor. Het is een console die je mee kan nemen en waarvan verwacht wordt dat mensen dat ook doen. Naast de standaarddingen als brandgevaar is de Switch dus ook sneller onderhevig aan valschade, diefstal, vernieling en verlies. En dan ben je ineens je save kwijt wanneer je een nieuwe Switch koopt. En diefstal is hier in Nederland misschien niet zo'n groot probleem maar in de VS en al helemaal in landen als Brazilië is het veel erger. Het kán anno 2017 gewoon niet dat een console geen cloud saves heeft, en wanneer het een mobiele console betreft is het gewoon een doodzonde.

Ik verwacht wel dat die cloudsaves er komen. Zal ook wel gewoon gratis zijn, maar 't is wel iets dat moet combineren met die online dienst en daarom zal het er inderdaad wel niet komen tot die dienst er is.
Prulleman schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:07:
[...]

En dan met standaard neon JC...
Ik snap dat niet echt. In Japan komt diezelfde bundel wel met de nieuwe kleuren uit, why the hell zouden ze dat in Europa niet doen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:07
NMe schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:40:
[...]

Ik snap dat niet echt. In Japan komt diezelfde bundel wel met de nieuwe kleuren uit, why the hell zouden ze dat in Europa niet doen?
Het lijkt me dat de eerste batch van de nieuwe kleuren voor Japan bestemd is. De bundel was iig. binnen luttele seconden uitverkocht op Amazon JP.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RayNbow schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:55:
[...]

Het lijkt me dat de eerste batch van de nieuwe kleuren voor Japan bestemd is. De bundel was iig. binnen luttele seconden uitverkocht op Amazon JP.
Klinkt plausibel maar aangezien dit geen last-minute plan zal zijn en de joycons afgezien van het plastic aan de buitenkant hetzelfde zijn als de controllers die nu al op de markt zijn zie ik niet in waarom er überhaupt dat soort overwegingen moeten zijn.

Ik denk eigenlijk dat het meer een marktdifferentiatie-dingetje is.

• RayNbow
Marktdifferentiatie is ook mogelijk (zo is een blauw paar nog steeds niet verkrijgbaar in Europa).

In ander nieuws, een tech analyse van ARMS:

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:35
Nog een game die naar de Switch komt: Oceanhorn 2. Hier de eerste beelden ervan.

Eerste deel vond ik zelf niet zo leuk. Vond het spel te langzaam. Deel 2 ziet er al een stuk beter uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Zerora op 18-05-2017 18:36 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zerora schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:36:
Nog een game die naar de Switch komt: Oceanhorn 2. Hier de eerste beelden ervan.

[video]

Eerste deel vond ik zelf niet zo leuk. Vond het spel te langzaam. Deel 2 ziet er al een stuk beter uit.
Man, dat ziet er wel extreem houterig uit. Jammer, het sfeertje wordt wel goed gezet.

PSN & XBL: Denkoyugo

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-11 16:07
Zerora schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:36:

[video]

Ah de poor mans zelda.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Lijkt inderdaad precies Zelda.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:35
Het eerste deel van Oceanhorn ook. Lijkt ook erg op Zelda.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Heb net Disgaea 5 binnen... Stuurt Nedgame die te vroeg? Staat pas geplant voor release volgende week en de eShop heeft em ook niet

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 23:54
Hoe schatten jullie de kans in dat de Switch net als de Nvidia Shield TV zich ontwikkelt tot een geweldige mediabox? Ze hebben dezelfde chip inside.

Sta op het punt een Shield te kopen, en over een maand ofzo een Switch :+

[ Voor 24% gewijzigd door outlandos op 18-05-2017 21:26 ]

• marcelproust
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04 01:41
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:04:
Heb net Disgaea 5 binnen... Stuurt Nedgame die te vroeg? Staat pas geplant voor release volgende week en de eShop heeft em ook niet
Waarschijnlijk te vroeg, but who cares, enjoy! :-) Hoeveel heb je ervoor betaald? Ik twijfel nog om die nu of binnen een half jaar aan te schaffen.

Verwijderd

55 oid? Kocht het als pre-order samen met MK8D

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 00:37
outlandos schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:26:
Hoe schatten jullie de kans in dat de Switch net als de Nvidia Shield TV zich ontwikkelt tot een geweldige mediabox? Ze hebben dezelfde chip inside.

Die kans is nihil ... Nintendo is niet van dat soort dingen.

• marcelproust
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04 01:41
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:37:
55 oid? Kocht het als pre-order samen met MK8D
Ok, thanks. Ik hoop ze eens voor 40-45 te kunnen kopen. Lijkt me wel een enorm tof game, maar gezien de zomer voor de deur staat heb ik zelf weinig tijd om er nu al mee te spelen.

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-11 16:48
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:04:
Veel plezier! Is inderdaad te vroeg.

Edit: Zo te zien kun je 'm nog steeds bij Nedgame bestellen en is hij de volgdende dag in huis. Disgaea is best een toffe serie maar ik zou hem nooit full price halen.

[ Voor 23% gewijzigd door Evernote op 18-05-2017 21:57 ]

Verwijderd

Bomberman71 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:44:
[...]

Daar hebben we home brew voor.

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-11 21:45

Sméagol

Master of Mayhem

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~arthiele/images/miscellaneous/tweet.png

Bayonetta 3 confirmed.

Was tijdens de aankondiging niet enthousiast, maar met elke nieuwe Direct wordt m'n interesse meer gewekt (.. en er wordt wel meer gewekt). Koop 'm niet met de launch waarschijnlijk, maar hij wordt zeker vroeger i.p.v. later in huis gehaald.

Ik wil graag touwens een complete set pink joy-cons. Gebruik die dingen nauwelijks dankzij de pro, maar toch wil ik ze ;).

Make lovecraft not warcraft.

• Bomberman71
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:55:
[...]

Daar hebben we home brew voor.
Dat is niet legaal en heb je alleen wat aan als er een exploit is gevonden.
Zodra er een nieuwe game uitkomt zal die vragen om de nieuwste update die de exploit dan weer patched.
Nintendo heeft een enorme hekel aan dat soort praktijken (welk bedrijf eigenlijk niet ?) en blacklisten van een device is ook een mogelijkheid.

Verwijderd

Niet legaal? Volgens mij mag je in Nederland gewoon je persoonlijke hardware naar smaak flashen/modden. Anders typ ik dit vanaf een illegale telefoon.

Overigens is mijn 3DS ook gemod, en deze accepteert nieuwe updates. De mod zit namelijk op een stuk geheugen dat buiten het OS opereert en voor boot wordt ingeladen. Hetzelfde op m'n WiiU. Carts en disks op flash of USB zetten is een waar genot.

• Thomas
  • Niet online
Sméagol schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:00:
[afbeelding]

Bayonetta 3 confirmed.

Was tijdens de aankondiging niet enthousiast, maar met elke nieuwe Direct wordt m'n interesse meer gewekt (.. en er wordt wel meer gewekt). Koop 'm niet met de launch waarschijnlijk, maar hij wordt zeker vroeger i.p.v. later in huis gehaald.

Ik wil graag touwens een complete set pink joy-cons. Gebruik die dingen nauwelijks dankzij de pro, maar toch wil ik ze ;).
Ik begin ook steeds meer naar Arms te neigen. Denk dat ik hem gewoon koop met release, de fysieke versie, zodat ik kan verkopen als het tegenvalt.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:57
Thumper vandaag gehaald, geinig spel, alleen handheld wat minder indrukwekkend dan met PSVR (logisch), waar je dr middenin zit.
Loopt verder wel soepel, denk dat het met een headset op het leukste speelt, qua beleving.
't is een muziek/racebaangame, op het juiste moment op de knop drukken:
https://www.gamespot.com/...mper-review/1900-6416533/

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 18-05-2017 23:24 ]

Haters everywhere but I don’t really care

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-11 21:45

Sméagol

Master of Mayhem

De Disgaea demo is te downloaden inmiddels trouwens.. Was er benieuwd naar, maar de demo is een mooie gelegenheid om te kijken of de gameplay me bevalt. Zo ja, pre-order ik 'm en zal 't waarschijnlijk genoeg zijn voor m'n strategy rpg fix tot Fire Emblem uitkomt.

Make lovecraft not warcraft.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Thomas schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:04:
[...]

Ik begin ook steeds meer naar Arms te neigen. Denk dat ik hem gewoon koop met release, de fysieke versie, zodat ik kan verkopen als het tegenvalt.
Ik snap de hype voor ARMS niet echt, ik heb echt het gevoel dat ik de clou van de hele game mis. Ik ga de demo volgende week maar proberen, kijken of het toch wat is.

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-11 03:32

Turfschipper

Hup NAC

Ik snap er ook niks van. Dat wordt een game die je zo beu bent. Maar wel als een gek gaat verkopen denk. En ook al is het niks voor mij, dat is voor iedereen prima.

2d Mario mag onderhand wel eens uit zijn groene pijp komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Turfschipper op 19-05-2017 02:41 ]

• matthijst
Als de controls van Arms "kloppen" dan kan het maar zo een Wii Sports worden.
Vooral leuk voor families, of als je vaak met vrienden gamed denk ik.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-11 23:09
Gisteren puyo tetris gekocht. Eerst even solo wat rondjes gedaan want ben nogal out of shape. Een jaar of 5 geleden was ik expert nu meer average joe. Na de solo rondes even online geprobeerd. Daar won ik 8 en verloor ik er 9. Ik wordt daar heel vaak tegen pro spelers gematched terwijl ik mijn oude tetris skills nog niet terug heb, erg jammer. Hoopte dat je door die ranking juist meer tegen mensen van eigen niveau zou spelen.

Online tegenstanders tot zover:
25% noobs
25% gelijkwaardige spelers
50% pro

Heerlijk spel en als ik lang blijf spelen komen mijn oude skills vanzelf terug. Dan wordt het een soort natural habit om op high speed tetris te maken (autopiloot). Bij de DS versie zat ik in de endless marathon mode ergens tussen de 600k en 1 mil aan score.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• keepitfrosty
Sir_Hendro schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 07:20:
Gisteren puyo tetris gekocht. Eerst even solo wat rondjes gedaan want ben nogal out of shape. Een jaar of 5 geleden was ik expert nu meer average joe. Na de solo rondes even online geprobeerd. Daar won ik 8 en verloor ik er 9. Ik wordt daar heel vaak tegen pro spelers gematched terwijl ik mijn oude tetris skills nog niet terug heb, erg jammer. Hoopte dat je door die ranking juist meer tegen mensen van eigen niveau zou spelen.

25% noobs
50% pro

Heerlijk spel en als ik lang blijf spelen komen mijn oude skills vanzelf terug. Dan wordt het een soort natural habit om op high speed tetris te maken (autopiloot). Bij de DS versie zat ik in de endless marathon mode ergens tussen dd 600k en 1 mil aan score.
Euh ok

• keepitfrosty
outlandos schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:26:

Ik denk zero en zo geweldig is de shield niet als mediabox

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 19-11 16:45

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

matthijst schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 06:29:
Als de controls van Arms "kloppen" dan kan het maar zo een Wii Sports worden.
Vooral leuk voor families, of als je vaak met vrienden gamed denk ik.
Ik denk het juist niet. Van wat ik nu zie, biedt ARMS veel meer diepgang en tactiek. Ik denk dat het een goede esports game kan worden, ala Smash.

Wat dat betreft zie ik paralellen met Overwatch, niet alleen qua graphics, maar ook hoe de rest is uitgewerkt. ARMS gaat voor het fighter genre doen wat Overwatch voor het shooter genre heeft gedaan, is een veel gehoorde opmerking, waar ik me bij aansluit.

[ Voor 23% gewijzigd door Thrace Grumble op 19-05-2017 07:54 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 23:54
keepitfrosty schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 07:41:
[...]

Ik denk zero en zo geweldig is de shield niet als mediabox
Ze zijn er misschien goedkoper, maar niet beter. Pure klasse ding, werkt heerlijk vlot, kan alles transcoden voor m'n Plex server en krijgt als eerste de updates.

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:50
Omdat morgen in Kyoto de BitSummit conferentie start, heeft Nintendo Japan een nieuwe vid op Youtube gepubliceerd met allerlei indiegames die op Switch gereleased zijn of gepland staan - waaronder ook een aantal tot nu toe onaangekondigde. Meest opvallende nieuwe titel: Owlboy!

Mensen die willen kijken naar de Nintendo Nyandies...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Lp3aUyEEyWY]

Volledige lijst met dank aan GoNintendo
- RiME
- Snake Pass
- World of Goo
- Overcooked: Special Edition
- Battle Sports Mekuru
- FAST RMX
- Thumper
- GoNNER
- Steamworld Dig 2
- Shovel Knight
- Owlboy
- Cat Quest
- Human Resource Machine
- de Mambo
- Dusty Raging Fist
- Graceful Explosion Machine
- Has-Been Heroes
- BackSlaash
- Kingdom Two Crouns
- Lost Future Omega
- Mr. Shifty
- Kamiko
- Runner3
- She Remembered Catepillars
- Wargroove
- Wonder Boy: The Dragons Trap
- Cave Store+
- YIIK
- Hollow Knight
- Maison de Maou
- Little Inferno
- Mighty Gunvolt Burst
- Chuudoku Puzzle Levels
- Nine Parchments

• matthijst
Thrace Grumble schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 07:53:
[...]

Ik denk het juist niet. Van wat ik nu zie, biedt ARMS veel meer diepgang en tactiek. Ik denk dat het een goede esports game kan worden, ala Smash.

Wat dat betreft zie ik paralellen met Overwatch, niet alleen qua graphics, maar ook hoe de rest is uitgewerkt. ARMS gaat voor het fighter genre doen wat Overwatch voor het shooter genre heeft gedaan, is een veel gehoorde opmerking, waar ik me bij aansluit.
Oh, zie nu dat ARMS ook online kan.
Dacht dat het alleen local multiplayer was. Dat scheelt al een stuk.
Dan de reviews afwachten en misschien toch maar kopen :)
Alles valt of staat (voor mij) met hoe nauwkeurig die controllers reageren op boksbewegingen.

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
Sméagol schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 01:33:
De Disgaea demo is te downloaden inmiddels trouwens.. Was er benieuwd naar, maar de demo is een mooie gelegenheid om te kijken of de gameplay me bevalt. Zo ja, pre-order ik 'm en zal 't waarschijnlijk genoeg zijn voor m'n strategy rpg fix tot Fire Emblem uitkomt.
Ik ben een beetje in een dubio of ik de demo wel wil downloaden. Het spel krijg ik volgende week binnen, maar met name door oa. RPG Limit Break heb ik al wel een enorme RPG craving. Wat ik wel jammer vind is dat uiteindelijk je progress van de demo toch niet mee gaat naar de full game. Er waren schijnbaar al mensen hard aan het grinden binnen de demo :P

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Verwijderd

matthijst schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:11:
[...]

Alles valt of staat (voor mij) met hoe nauwkeurig die controllers reageren op boksbewegingen.
Volgende week kan je aan een Global testpunch meedoen (je kan de "demo" nu al downloaden uit de eShop) en kan je het zelf testen :)

• matthijst
Wel cool die global tests :)
Daardoor Splatoon iig wel kopen.

• keepitfrosty
outlandos schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:02:
[...]

Ze zijn er misschien goedkoper, maar niet beter. Pure klasse ding, werkt heerlijk vlot, kan alles transcoden voor m'n Plex server en krijgt als eerste de updates.
offtopic: Maar er zijn genoeg issues mbt tot het selecteren van de juiste colorspace (gevolg oa black crush) wanneer je 1080p en 4k content mixed (Rec 709 en bt2020). En updates van nvidia zijn juist traag (refresh rate issue staat al meer dan een jaar open op het nvidia forum).

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

matthijst schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:11:
[...]

Tot nu toe is zo'n beetje elke previewer laaiend enthousiast over de precisie van de controls. Leuk filmpje ter introductie:

[ Voor 5% gewijzigd door Thrace Grumble op 19-05-2017 08:47 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• RayNbow
Bomberman71 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:44:
[...]

Zo'n heerlijk onderbouwde reactie met een uitmuntende argumentatie.

Hier is iets willekeurigs dat het een stuk aannemelijker maakt dat de kans niet nihil is:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F2f7yZP.jpg

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 07:20:

25% noobs
50% pro

Heerlijk spel en als ik lang blijf spelen komen mijn oude skills vanzelf terug. Dan wordt het een soort natural habit om op high speed tetris te maken (autopiloot). Bij de DS versie zat ik in de endless marathon mode ergens tussen dd 600k en 1 mil aan score.
Dat zijn ook niet genoeg potjes voor een accurate ranking. In veel online games kost het je veel meer games om op de plek te komen waar je thuishoort en wat meer gelijkspeelt (zie Overwatch, LoL)

• RayNbow
@Seroczynski, @Sir_Hendro, wordt het misschien tijd voor een Puyo Puyo Tetris topic (als die er nog niet is)? :p

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
RayNbow schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:00:
@Seroczynski, @Sir_Hendro, wordt het misschien tijd voor een Puyo Puyo Tetris topic (als die er nog niet is)? :p
Ik weet niet of er genoeg te discusseren valt over PPT :P Ik heb nog één real-life maat die het ook speelt, maar die heeft niet genoeg tijd om er heel goed in te worden. Het zou wel leuk zijn om af en toe tegen elkaar te spelen. Maar ja, je weet hoe dat tegenwoordig gaat, komt er zowat niet van :+

[ Voor 19% gewijzigd door Seroczynski op 19-05-2017 09:18 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Thomas
  • Niet online
NMe schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 02:13:
[...]

Ik snap de hype voor ARMS niet echt, ik heb echt het gevoel dat ik de clou van de hele game mis. Ik ga de demo volgende week maar proberen, kijken of het toch wat is.
Ik dacht eerst dat het gewoon een vechtspel was maar dan met lange armen, maar ze hebben echt werk van de characters en hun mogelijkheden gemaakt, het ziet er goed uit, er is online multiplayer, dus het lijkt me eigenlijk wel geinig en het proberen in ieder geval waard :).

• Bomberman71
RayNbow schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:54:
[...]

Zo'n heerlijk onderbouwde reactie met een uitmuntende argumentatie.

Hier is iets willekeurigs dat het een stuk aannemelijker maakt dat de kans niet nihil is:
[afbeelding]
Ja sorry hoor ....
Leuk om dat aan te halen want het gaat om een reactie van mij natuurlijk _/-\o_
Media content is een heel ruim begrip.

Ik ga ervanuit dat hij met mediabox zaken bedoelt zoals Plex ondersteuning, Kodi, en ga zo maar door.
Dit is wat mensen interessant vinden en niet 6 devices om en rond de tv hebben hangen voor allemaal taken als een device meerdere zou kunnen vervullen.
Hoe groot denk je nou echt dat die ondersteuning is bij Nintendo ?

[ Voor 13% gewijzigd door Bomberman71 op 19-05-2017 10:15 ]

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Wilde geen switch hebben, heb er toch een gekocht.

Om eerlijk te zijn is 330 euro nog te veel.

Verder heb ik mario kart 8 gekocht om met me vriendin te spelen, maar helaas ben ik nog te goed. (Nintendo ds/3ds days).

2 player mode zijn die schouder knoppen van joycons super mushy.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Bomberman71 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:12:
[...]

Ja sorry hoor ....
Leuk om dat aan te halen want het gaat om een reactie van mij natuurlijk _/-\o_
Media content is een heel ruim begrip.

Ik ga ervanuit dat hij met mediabox zaken bedoelt zoals Plex ondersteuning, Kodi, en ga zo maar door.
Dit is wat mensen interessant vinden en niet 6 devices om en rond de tv hebben hangen voor allemaal taken als een device meerdere zou kunnen vervullen.
Hoe groot denk je nou echt dat die ondersteuning is bij Nintendo ?
Een "app" voor Youtube, Netflix, Hulu, Amazon, Plex, etc zie ik niet buiten de mogelijkheden hoor. Maar dat moeten die bedrijven dan zelf maken natuurlijk. Ik las ergens dat de Switch in feite gewoon HDCP ondersteunt, dus er is verder geen belemmering voor deze bedrijven afgezien van "is het de moeite waard?". Nintendo gaat ze echt niet weigeren in de eShop en ik denk zelfs dat ze geen problemen hebben om een aparte categorie er voor in de eShop te bouwen. Maar verder dan dat gaat de "ondersteuning bij Nintendo" niet.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:14
DeeSung schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:22:

Elke euro is teveel als je iets koopt wat je niet wil hebben.....
What is your point?

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 10:36
Youtube en Netflix zie ik nog wel gebeuren, zelfs op korte termijn. Immers heeft de WiiU en de 3DS volgens mij ook gewoon Youtube.

Verwijderd

LOTG schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:27:
Youtube en Netflix zie ik nog wel gebeuren, zelfs op korte termijn. Immers heeft de WiiU en de 3DS volgens mij ook gewoon Youtube.
Wii U en 3DS hebben idd Youtube en de Wii U heeft ook Netflix. (En de 3DS in de VS). De 3DS heeft verder het Nintendo Anime Channel (in EU) en Crunchyroll.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2017 10:32 ]

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:27:
[...]

Elke euro is teveel als je iets koopt wat je niet wil hebben.....
What is your point?
Sorry ik wilde eerst geen switch hebben, later wel dus daarom heb ik er 1 gekocht. Wrm zou ik een switch kopen als ik er geen wilde hebben.

• Waah
Omdat je dat letterlijk schrijft
Dat je van gedachten bent veranderd meld je niet :+ dus vandaar mijn vraag. Maar bedankt voor de opheldering.

Zelf vind ik de Switch nog te duur voor wat er aan games interessant zijn voor mij. Zelda heb ik al voor de Wii U (en wacht nu op hard-mode). Mario Kart 8 is wel vet, maar jammer dat ze de extra modes niet hebben toegevoegd als DLC voor de Wii U. Maar ik ga geen 400 euro neertellen voor enkel wat extra modes/tracks in Mario Kart. :+

Dus ik wacht nog even. Al zal die er vast ooit komen (3DS heeft ook heel, HEEL lang geduurd voor die er hier was)

Verwijderd

Ik vind de Switch zeker niet te duur. Je krijgt voor het geld een nieuwe handheld en thuisconsole met de beste games van iig dit jaar al.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoewel ik ook erg blij ben met mijn switch, vind ik hem eigenlijk ook nog wat te duur om aan mijn vrienden aan te raden. Reken wel dat je ook nog zo'n 70 euro per game neer moet leggen. Eigenlijk zou er voor het geld een game bij moeten zitten.

Qua kwaliteit ontbreekt er een stukje "hufterproofheid" wat ik normaal gewend ben van big N. Met als treurig dieptepunt het klepje bij de gamecard. Lastig te openen, en voor mijn gevoel erg fragiel. Ben erg benieuwd hoeveel mensen die nog hebben over 2 jaar.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Magic schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:05:
Hoewel ik ook erg blij ben met mijn switch, vind ik hem eigenlijk ook nog wat te duur om aan mijn vrienden aan te raden. Reken wel dat je ook nog zo'n 70 euro per game neer moet leggen. Eigenlijk zou er voor het geld een game bij moeten zitten.

Qua kwaliteit ontbreekt er een stukje "hufterproofheid" wat ik normaal gewend ben van big N. Met als treurig dieptepunt het klepje bij de gamecard. Lastig te openen, en voor mijn gevoel erg fragiel. Ben erg benieuwd hoeveel mensen die nog hebben over 2 jaar.
Waar koop jij je games? Ik betaal namelijk maximaal 60 euro voor de toptitels en dat gewoon in de winkel. Zelda koste me 60 euro en Mario Kart 8 DL 55. Die eerste als pre-order en die laatste gewoon op dag van uitkomst fysiek in de winkel.

Alle Zelda en Mario Kart liefhebbers kan ik hem volmondig aanraden. En wat duur is, dat is vrij relatief. Ik vind het ook met het huidige karige gamesaanbod al prima waar voor je geld. Een ander zal beter een jaar kunnen wachten totdat er wat meer games op verschenen zijn en er wellicht een leuke aantrekkelijke bundel te koop is.

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-11 20:07

Verder heb ik mario kart 8 gekocht om met me vriendin te spelen, maar helaas ben ik nog te goed. (Nintendo ds/3ds days).

2 player mode zijn die schouder knoppen van joycons super mushy.
Stuurtje vind ik wel een aanrader, en simpel jij zet je smart steering en autoacceleratie uit, je vriendin zet het aan. ben je veel meer een match voor elkaar. of je laat haar wat oefenen.

• Waah
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:54:
Ik vind de Switch zeker niet te duur. Je krijgt voor het geld een nieuwe handheld en thuisconsole met de beste games van iig dit jaar al.
Met de accuduur noem ik dit nog altijd geen handheld. Maar dat verschilt per gebruiker. Idem voor "beste games van het jaar". Erg afhankelijk van wat voor games je leuk vind.

Zelf vind ik het teveel geld voor 2 games die ik al op de Wii U heb. ~400 euro voor de Switch + game is veel geld. Zeker als het aanbod niet heel hoog is aan games. Er zijn voor mij maar 3 interessante games voor de Switch. Zelda, Mario Kart en Snipper Clippers. De eerste 2 heb ik al.... Dus dan is het veel geld. Zeker als ik voor Mario Kart nog extra joycons wil aanschaffen (en dat zou ik willen).

Kwa handheld... Zelf gebruik ik mijn DS voor vakanties en lange reizen. De 3Ds red dat best goed, bijvoorbeeld een nachtelijke busreis red ik bijna op een accu. Met de Switch zou ik NL nog niet eens uit zijn... Dat is voor mij toch echt te weinig.

Maar dat is mijn gebruik en voorkeur. Die verschilt natuurlijk per persoon.

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 10:36
@Waah Waarom blijft iedereen maar zeuren over het aanbod? Er komen iedere week games bij. Volgende week al weer Disgaea 5.

Er zijn zat games op de Switch uit. Als ze nu ook eens iets aan de eShop interface doen zodat je ze ook nog eens makkelijk kunt vinden zou het helemaal top zijn.

Zeker qua indie games is het toch wel druk bezaait.

Is hij goed koop? Nee. Zijn er geen games voor? Ook nee. Voor mij is de keuze ruim zat want ik moet kiezen waar ik mijn geld aan uit wil geven.

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
Waah schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:23:
[...]

Kwa handheld... Zelf gebruik ik mijn DS voor vakanties en lange reizen. De 3Ds red dat best goed, bijvoorbeeld een nachtelijke busreis red ik bijna op een accu. Met de Switch zou ik NL nog niet eens uit zijn... Dat is voor mij toch echt te weinig.

Maar dat is mijn gebruik en voorkeur. Die verschilt natuurlijk per persoon.
Dat is ook enorm afhankelijk van wat je op de (3)DS speelt, en op de Switch speelt. Een 3DS met wat meer grafisch geweld (zoals bijv. een BotW op de Switch) gaat ook niet super lang mee. Zelfs mijn SNES emulator hikt tegen een 4-5 uur max gebruik aan voordat het rode ledje aan het knipperen is. Ik vind het nogal overtrokken in ieder geval, ik speel bijv. met de Switch niet op volledige brightness en met BotW haal ik dan rond de 4 uur. Dat vind ik zeker niet slecht voor zo'n spel. Van wat ik me herinner is Monster Hunter op de 3DS bijv. niet heel veel langer.

Maar eerlijk is eerlijk, mijn langste vluchten zijn 3,5 uur, dus ik zou er genoeg aan hebben :)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:31

OMX2000

By any means necessary...

Magic schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:05:

Helemaal eens met wat je aangeeft. Ik heb 3 kids van 5, 3 en 1 jaar en ik hou mijn hart steeds vast als ze hem gebruiken in handheld mode. De oudste twee spelen er echt mee, en Mario kart is een groot succes, maar de jongste wil nog wel eens een joycon (me stuurtje gelukkig) rond smijten.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:08:
[...]

Waar koop jij je games? Ik betaal namelijk maximaal 60 euro voor de toptitels en dat gewoon in de winkel. Zelda koste me 60 euro en Mario Kart 8 DL 55. Die eerste als pre-order en die laatste gewoon op dag van uitkomst fysiek in de winkel.

Alle Zelda en Mario Kart liefhebbers kan ik hem volmondig aanraden. En wat duur is, dat is vrij relatief. Ik vind het ook met het huidige karige gamesaanbod al prima waar voor je geld. Een ander zal beter een jaar kunnen wachten totdat er wat meer games op verschenen zijn en er wellicht een leuke aantrekkelijke bundel te koop is.
Ik had me inderdaad even vergist, was inderdaad voor beide games 59,95 wat ik betaald heb. en inderdaad, ik ben een Zelda en Mario Kart liefhebber. :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:12
Al was het van te voren al bekend, stiekem had ik toch gehoopt dat F1 2017 naar de Switch zou komen, zou hem direct gekocht hebben.

Nu maar hopen op een fatsoenlijke FIFA versie in het najaar en niet zoals FIFA Wii Play

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:54:
De Switch is niet te duur, de accessoires zijn dat wel. Ja, ik begrijp waarom de joycons zo duur zijn. Ja, ik begrijp ook waarom het dock zo duur is. En tóch is het te duur voor vrijwel elke casual gamer. Zeker de joycons met hun "gotta catch 'em all"-kleurtjes zijn eigenlijk juist veel te duur voor die mentaliteit. En dan hebben we het nog niet eens over de officiële adapter die gewoon bijna 30 euro kost. Wat niet héél relevant zou zijn, ware het niet dat je die nog eens apart erbij moet kopen als je een tweede dock wil...
LOTG schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:32:
@Waah Waarom blijft iedereen maar zeuren over het aanbod? Er komen iedere week games bij. Volgende week al weer Disgaea 5.
Afgezien van Bomberman, MK8D en BotW zijn het allemaal re-releases van andere plaforms en indie-games. Niet iedereen zit daarop te wachten. En er zijn natuurlijk nog geen harde aankondigingen gemaakt door derde partijen voor wat betreft nieuwe grotere games die ook naar de Switch komen.

[ Voor 24% gewijzigd door NMe op 19-05-2017 12:00 ]

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-11 20:55

Pykow

Angelo OTR

Er zijn zat games op de Switch uit. Als ze nu ook eens iets aan de eShop interface doen zodat je ze ook nog eens makkelijk kunt vinden zou het helemaal top zijn.

Is hij goed koop? Nee. Zijn er geen games voor? Ook nee. Voor mij is de keuze ruim zat want ik moet kiezen waar ik mijn geld aan uit wil geven.
Nou ik wil het niet perse zeuren noemen, maar een opmerking die ik goed begrijp.
Indie games, japanse games en games die je ook op je mobiel kan spelen zijn voor mij niet interessant.
Dus games als Disgaea 5, Tetris, Bomberman, 1-2 Switch zijn gewoon geen 60 euro waard.
Wat er dan overblijft is Zelda en Mario kart op dit moment.
Mario kart 8 deluxe is vrijwel hetzelfde als de Wii U versie en Zelda kan je ook op de Wii U spelen.
Dus welke "exclusieve" switch game hou je dan nog over ?
Gelukkig komt Splatoon 2 eraan.

Pas eind dit jaar komen er wat games aan zoals:
- Super Mario Odyssey
- Xenoblade Chronicles 2
- SteamWorld Dig 2 (wel een indie die mij aanspreekt)

Maar ik wacht nog op:
- Kirby adventure
- Yoshi wooly world 2
- Pokemon main game
- Donkey kong
- Hyrule Warriors
- Captain Toad

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Pykow schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:59:
[...]

Dus games als Disgaea 5, Tetris, Bomberman, 1-2 Switch zijn gewoon geen 60 euro waard.
Ik heb voor Puyo Puyo Tetris €28,80 betaald, voor Super Bomberman R €48 en voor MK8D €49,60. Je moet gewoon even een beetje moeite doen m.b.t. het vinden van een voordelige winkel.

[ Voor 43% gewijzigd door Seroczynski op 19-05-2017 12:05 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-11 21:48

On_E

Housemusic

Ik heb m gehaald voor de Nintendo exclusives. Multiplatform games haal ik voor de PS4.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Waah

je leest volgens mij niet helemaal goed ;-)
Ik had het over games die voor mij interessant zijn. Er is geen hele brede line-up nog (wat niet raar is met 53 games to date).

Maar als je heel eerlijk bent, en dat moet je toch ook zien:
Het grootste deel van de games zijn re-releases die ik al heb kunnen spelen (en deels al heb gespeeld) voor andere platformen of PC (Binding of Isaac, Shovel Knight, Tetris, World of Goo)
Dan zijn er de grote releases, die op de Wii U ook beschikbaar zijn (Zelda + Mario Kart)

En daarnaast zijn bijna alle games platform/puzzle-games, of multiplayer games. Niets mis mee, maar er zijn heel veel mensen die andere games willen spelen. En dan is er gewoon weinig aanbod.

Dus zoals ik al zei: Het ligt er erg aan of je al andere consoles hebt, wat voor games je speelt en of je bijvoorbeeld al een Wii U hebt. In mijn geval zijn er maar weinig interessante games voor de Switch. En de games waar ik een Switch voor zou halen zijn ook al op de Wii U. Dus opnieuw geen reden om een Switch te halen.

Maar dat is mijn persoonlijke verhaal. Als je geen PC hebt, dan is een Switch best leuk. Zeker als je van oude 2D platformers houd. Alleen Shovel Knight is al een topgame. En van dat soort games heeft Nintendo genoeg. Maar zelf wacht ik tot er genoeg games zijn die voor mij interessant zijn om de aanschaf te rechtvaardigen. (en om die reden heb ik nog altijd geen PS4. Er zijn bijna geen games die ik niet op de PC kan spelen die IK interessant vind. Als Kingdom Hearts 3 uit komt ga ik er over nadenken)

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-11 20:55

Pykow

Angelo OTR

Gynnad schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:44:
Al was het van te voren al bekend, stiekem had ik toch gehoopt dat F1 2017 naar de Switch zou komen, zou hem direct gekocht hebben.

Nu maar hopen op een fatsoenlijke FIFA versie in het najaar en niet zoals FIFA Wii Play
Je koopt een nintendo console niet voor de multiplatform games.
NBA2k18 is aangekondigd, maar Fifa 18 niet.
Ze hebben het over Fifa Football for Switch

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Nine Parchments komt naar de Switch, doet me denken aan Magicka en erg tof (komt ook naar Steam en PS4 dacht ik):

[ Voor 28% gewijzigd door Thrace Grumble op 19-05-2017 12:33 ]

Verwijderd

Waah schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:23:
[...]

Met de accuduur noem ik dit nog altijd geen handheld. Maar dat verschilt per gebruiker. Idem voor "beste games van het jaar". Erg afhankelijk van wat voor games je leuk vind.
Objectief gezien heb ik dit jaar nog geen betere game gezien dan The legend of Zelda: Breath of the Wild. En dat geldt eigenlijk voor de afgelopen 33 jaar dat ik op deze planeet rondloop.

En een accuduur van 3 tot 6 uur is voor 99% van alle handheld speelsituaties meer dan genoeg. En het is niet veel minder dan wat de originele 3DS haalde. Dus is dat dan ook geen handheld?

Maw. weer een onzinargument. Wat voor mij een handheld is, is een systeem wat ik in mijn handen vast kan houden, wat op een eigen stroomtoevoer werkt (accu) en niet aan een ander systeem gekoppeld moet worden.

Dus voor mij is de Switch 1000% een handheld.

• keepitfrosty
Thrace Grumble schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:32:
Nine Parchments komt naar de Switch, doet me denken aan Magicka en erg tof (komt ook naar Steam en PS4 dacht ik):

[video]
Nice! Dat ziet er erg fun uit moet ik zeggen. Die ga ik wel even in de gaten houden. Al zal ik wel de ps4 versie halen als die inderdaad multiplatform is.

[ Voor 8% gewijzigd door keepitfrosty op 19-05-2017 12:35 ]

• Bomberman71
Pykow schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:07:
[...]

Je koopt een nintendo console niet voor de multiplatform games.
NBA2k18 is aangekondigd, maar Fifa 18 niet.
Ze hebben het over Fifa Football for Switch
Vreemd genoeg zijn die multiplatform games eigenlijk het enige wat je kunt krijgen.
Zelda hebben de meesten wel gezien nu, MK8 hoor je over een maand ook nauwelijks nog iemand over en toppers die iedere Nintendo fan pleasen zijn er pas rond de kerst.

Verwijderd

@Bomberman71 :') Over een maand zitten we vol in de E3 week, dus ja dan hoor je mensen vooral over ARMS, Splatoon 2 en Super Mario Odessy.

En dat zijn nou allemaal 100% nieuwe games voor de Switch. Waarvan de eerste over precies 4 weken uitkomt.

• Prulleman
On_E schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:04:
Ik heb m gehaald voor de Nintendo exclusives. Multiplatform games haal ik voor de PS4.
Zou toch de handheld mogelijkheid meenemen in de overweging, niet enkel of een game multiplatform is... (Of speel je nooit handheld, of buiten de deur?)

Strava

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-10 13:48

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ik vind het hilarisch.. ik ben een maandje weggeweest van dit Forum, ik kom terug.. en wat zie ik.. GEEN VERANDERING :-D..

Bomberman71 die alles door een donkergrijze bril bekijkt
Sanderev66 die alles door een roze bril bekijkt..

Zijn jullie niet gestopt met kibbelen ondertussen? echt ongelooflijk zonde van jullie tijd en energie.
Ik vind discussieren een heel mooi iets.. maar als ik merk dat iemand echt totaal niet vatbaar is voor (goede) argumenten (beide kanten op dus he).. Dan haak ik af.

In ieder geval.. ik kom over een maandje weer eens loeren.. kijken hoever jullie zijn :-)

Mijn ervaring is de volgende, ik heb heel veel lol gehad met Zelda.. Mijn kinderen hebben heel veel lol met Mario Kart.. maar mijn PS4 loopt weer duidelijk aan kop voor wat betreft de POWER ON periode per week. :-)

Verwijderd

ZOjuuist een survey in m'n mail van Nintendo afkomstig.

Ze vragen wat favo characters, franchises en genres zijn. :-)

• RayNbow
Wat officiele ARMS art:

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/arms-promo03htur0.jpg
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/tumblr_oq4obylztx1vxfhiuxs.png
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/daeaqlnuaaacylge5uwb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/arms-promo02t5u8d.jpg
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/arms-promo0180ufb.jpg
NMe schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:57:
[...]

En dan hebben we het nog niet eens over de officiële adapter die gewoon bijna 30 euro kost. Wat niet héél relevant zou zijn, ware het niet dat je die nog eens apart erbij moet kopen als je een tweede dock wil...
Nee, een extra adapter zit bij de dock. :)

• RayNbow
Pykow schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:59:
[...]japanse games [...]zijn voor mij niet interessant.
Hmm...
Pas eind dit jaar komen er wat games aan zoals:
- Super Mario Odyssey
- Xenoblade Chronicles 2
[...]

Maar ik wacht nog op:
- Kirby adventure
- Yoshi wooly world 2
- Pokemon main game
- Donkey kong
- Hyrule Warriors
- Captain Toad
En bovenstaande games zijn niet Japans? :p

• Prulleman
RayNbow schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:48:

ligt aan de versie die je kan kopen, $60 is zonder adapter en HDMI, $90 is met adapter en HDMI, gezien de prijs van de adapter los en het feit dat andere adapters niet werken, snap ik de losse dock niet helemaal, maar dat terzijde.

Strava

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RayNbow schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:48:
Hmm, ik had er nog niet echt naar gekeken maar ik ging uit van de richtprijs van 60 euro voor een dock zonder adapter plus 30 euro voor de adapter. Aangezien een dock met adapter zeer waarschijnlijk 100 euro gaat kosten is het dus zelfs nog een stapje erger. :P
Alcmaria schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:42:
Ik vind het hilarisch.. ik ben een maandje weggeweest van dit Forum, ik kom terug.. en wat zie ik.. GEEN VERANDERING :-D..

Bomberman71 die alles door een donkergrijze bril bekijkt
Sanderev66 die alles door een roze bril bekijkt..

Zijn jullie niet gestopt met kibbelen ondertussen? echt ongelooflijk zonde van jullie tijd en energie.
Niet alleen van die van hun. :P

Ik snap het ook niet. Nintendo is een bedrijf. Het doet niet alles verkeerd, het doet ook niet alles goed. Elk bedrijf doet goede en slechte dingen. Wat meer objectiviteit of in elk geval een meer open view op mensen met een andere mening zou hier af en toe niet misstaan. Maar dat geldt eigenlijk voor de hele Nintendo-community wel, die is in mijn ervaring nog fanatieker dan die van Apple...

[ Voor 51% gewijzigd door NMe op 19-05-2017 12:55 ]

• Bomberman71
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:39:
@Bomberman71 :') Over een maand zitten we vol in de E3 week, dus ja dan hoor je mensen vooral over ARMS, Splatoon 2 en Super Mario Odessy.

En dat zijn nou allemaal 100% nieuwe games voor de Switch. Waarvan de eerste over precies 4 weken uitkomt.
Ja dus ?

Splatoon is niet nieuw en niet voor iedereen, mensen die een WiiU hebben gehad kennen het spel maar niet iedereen was er laaiend over. Laten we het nu niet al bestempelen als een Episch spel. Het is een sequel maar de game ansich is niet nieuw, ja nieuw op de Switch.

Het op orde hebben van een multiplayer platform is essentieel bij een game als splatoon, niet iedereen heeft positieve ervaringen hiermee met MK8 DLX, als dat straks ook zo is met Splatoon 2 dan is de lol er snel af.

Arms ? Ja komt uit .. Een spel dat zwaar hangt aan de motion gimmicks en zal wederom niet iedereen aanspreken. Waarschijnlijk een leuke game, met de nadruk op leuk en na 3 weken kan hij op MP.
Daarbij zal multiplayer (mega stabiel) ook een grote rol spelen.

Mario O ? Ja, je zal wat nieuwe footage zien maar het is nog verre van zover. Rond de kerst mag je blij zijn als hij er daadwerkelijk is.
Wellicht wordt dat de eeste game sinds BOTW die episch zal zijn en een absolute must en die nagenoeg iedereen zal aanspreken en het wachten waard.

Kortom, ik snap je enthousiasme maar ik begrijp wat mensen hier zeggen als ze roepen dat er naast Zelda weinig boeiends is en het pas rond kerst voor hun interessant wordt.

3rd party zou veel kunnen uitmaken want de game wereld staat niet stil en buiten de Switch om worden er game na game gereleased. Multi platform gamers zijn dus koopman.

• Prulleman
@sanderev66 @Bomberman71 anders quoten jullie elkaar gewoon ff niet meer... het is niet dat jullie het ooit eens gaan worden.. laten we het er op houden dat de waarheid (ongeveer) in het midden ligt.

Strava

• Waah
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:32:
[...]

Objectief gezien heb ik dit jaar nog geen betere game gezien dan The legend of Zelda: Breath of the Wild. En dat geldt eigenlijk voor de afgelopen 33 jaar dat ik op deze planeet rondloop.
I'm on your side on this one ^_^. Maar niet iedereen houd van dit soort games. Maar als ik 1 game moet noemen die je gespeeld MOET hebben... dan is het BotW! Maar heb al een Wii u..... Maar ook dan is nog geen enkele game 400 euro waard IMHO.
En een accuduur van 3 tot 6 uur is voor 99% van alle handheld speelsituaties meer dan genoeg. En het is niet veel minder dan wat de originele 3DS haalde. Dus is dat dan ook geen handheld?
Ik speel dus vooral in die andere 1%. Ik ga niet met de bus, als ik onderweg ben rijd ik zelf. Dus wanneer gebruik ik mijn 3DS? Als ik op reis ga. En dat zijn nu net de wat langere reizen (oftwel bus, ofwel intercontinentaal). En ik haal toch zonder moeite 7 uren op een lading, dankzij de auto brightness. Dat is toch echt wel wat anders dan de ~3 uur die de switch haalt. Ander soort games, dat zeker! Maar ik speel liever 7 uur een leuke game op de 3DS, dan 3 uur een hele leuke game op de Switch om mij daarna 4 uur te vervelen.
Maw. Dit vind weer een onzinargument. Wat voor mij een handheld is, is een systeem wat ik in mijn handen vast kan houden, wat op een eigen stroomtoevoer werkt (accu) en niet aan een ander systeem gekoppeld moet worden.

Dus voor mij is de Switch 1000% een handheld.
Voor jou mag het zeker een handheld zijn. En dat is het natuurlijk naar de definitie ook gewoon. Maar voor mij is het niet bruikbaar als handheld, omdat mijn soort gebruik gewoon verschilt.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bomberman71 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:53:
Splatoon is niet nieuw en niet voor iedereen, mensen die een WiiU hebben gehad kennen het spel maar niet iedereen was er laaiend over. Laten we het nu niet al bestempelen als een Episch spel. Het is een sequel maar de game ansich is niet nieuw, ja nieuw op de Switch.
Volgens diezelfde logica is BotW niet nieuw, Mario ook niet, Mario Kart evenmin. Super Smash Brothers kunnen ze ook net zo goed achterwege laten, evenals Pokémon, Mario Party, Pikmin, Donkey Kong Country, Starfox, Kirby en alle andere Nintendo-IP's. Volgens deze argumentatie is vrijwel elk spel dat uitkomt op elk systeem gewoon "een sequel maar an sich niet nieuw."

• RayNbow
Prulleman schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:52:
[...]

ligt aan de versie die je kan kopen, $60 is zonder adapter en HDMI, $90 is met adapter en HDMI, gezien de prijs van de adapter los en het feit dat andere adapters niet werken, snap ik de losse dock niet helemaal, maar dat terzijde.
De losse dock van 60 dollar werd verkocht ter vervanging (als in, een los vervangend onderdeel), net zoals dat je bijv. bij Nintendo een Wii U adapter los kon bestellen (ter vervanging).

De dock van $90 komt ook in de schappen te liggen.
NMe schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:53:
[...]

Hmm, ik had er nog niet echt naar gekeken maar ik ging uit van de richtprijs van 60 euro voor een dock zonder adapter plus 30 euro voor de adapter. Aangezien een dock met adapter zeer waarschijnlijk 100 euro gaat kosten is het dus zelfs nog een stapje erger. :P
Een bedrag van $90/€100 is inderdaad aanzienlijk, maar wel begrijpelijk. Vergelijkbare componenten en producten voor telefoons en laptops hebben een vergelijkbare prijs.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RayNbow schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:59:
Een bedrag van $90/€100 is inderdaad aanzienlijk, maar wel begrijpelijk. Vergelijkbare componenten en producten voor telefoons en laptops hebben een vergelijkbare prijs.
Maybe, maar wat me vooral tegen de schenen schopt is het feit dat een dock (in elk geval in de VS) 60 dollar kost zonder adapter en 90 dollar met, terwijl de adapter ook voor 30 dollar in de winkel ligt. Er gaat geen cent af voor de combideal terwijl er op zijn minst op de adapter toch een enorme marge zal zitten. Dat het dock niet veel goedkoper kan geloof ik wel, maar die adapter is belachelijk geprijsd. ;)

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 17:33
NMe schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:00:
[...]

Maybe, maar wat me vooral tegen de schenen schopt is het feit dat een dock (in elk geval in de VS) 60 dollar kost zonder adapter en 90 dollar met, terwijl de adapter ook voor 30 dollar in de winkel ligt. Er gaat geen cent af voor de combideal terwijl er op zijn minst op de adapter toch een enorme marge zal zitten. Dat het dock niet veel goedkoper kan geloof ik wel, maar die adapter is belachelijk geprijsd. ;)
Geen korting, wel een gratis HDMI-kabel. :+

PSN: Redrafted

• Prulleman
Waah schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:56:
[...]

....
En ik haal toch zonder moeite 7 uren op een lading, dankzij de auto brightness. Dat is toch echt wel wat anders dan de ~3 uur die de switch haalt. Ander soort games, dat zeker! Maar ik speel liever 7 uur een leuke game op de 3DS, dan 3 uur een hele leuke game op de Switch om mij daarna 4 uur te vervelen.
als je het over zelda (~3 uur gameplay) hebt als "hele leuke game" dan zijn er op de switch ook genoeg "leuke games" te vinden waar je wel ~6 uur mee haalt. Dan scheelt het nog maar 1 uur (15 %) met je 3DS

Strava

• RayNbow
NMe schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:00:
[...]

Dat het dock niet veel goedkoper kan geloof ik wel, maar die adapter is belachelijk geprijsd. ;)
Hoeveel USB-C PD adapters ken jij die veel minder dan 3 tientjes kosten? :p

Verwijderd

Prulleman schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:03:
[...]

als je het over zelda (~3 uur gameplay) hebt als "hele leuke game" dan zijn er op de switch ook genoeg "leuke games" te vinden waar je wel ~6 uur mee haalt. Dan scheelt het nog maar 1 uur (15 %) met je 3DS
Dit + je hebt oplossingen als een powerbank waarmee je makkelijk 1-3x je Switch in zijn geheel kan opladen. Ik speel ook geen sessies van 7+ uur achter elkaar (ongeacht het systeem) dus is er genoeg tijd om de Switch op te laden.

Verder ga ik deze zomer naar Parijs op vakantie met de Thalys. Die doet daar 2,5 uur over; tijd zat om lekker te Switchen :)

• Bomberman71
NMe schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:57:
[...]

Volgens diezelfde logica is BotW niet nieuw, Mario ook niet, Mario Kart evenmin. Super Smash Brothers kunnen ze ook net zo goed achterwege laten, evenals Pokémon, Mario Party, Pikmin, Donkey Kong Country, Starfox, Kirby en alle andere Nintendo-IP's. Volgens deze argumentatie is vrijwel elk spel dat uitkomt op elk systeem gewoon "een sequel maar an sich niet nieuw."
Als je het zo snel zegt dan heb je gelijk ...
Als je wat serieuzer kijkt dan zie je wat ik bedoel.

Pak Zelda BOTW, noem mij eens een andere open world Zelda ... Om maar iets te noemen. Niet te vergelijken met de andere Zelda's.

Mario's, zelfde naam steeds maar kijk eens naar Mario op de Nes, daarna Marioland op de SNES, daarna Mario 64 op de N64. Lichtjaren verschil en compleet anders. De naam was het enige dat hetzelfde was en sommige deuntjes klonken bekend in de oren.

Kijk eens naar Splatoon 2 en 1 footage. De meesten zullen niet direct het verschil zien. Net zoals bij Mk8 en Mk8 DLX.
Splatoon 2 is niet een compleet nieuwe game in de vorm van een ander concept, compleet andere level graphics, etc.

• Prulleman
RayNbow schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:14:
[...]

Hoeveel USB-C PD adapters ken jij die veel minder dan 3 tientjes kosten? :p
https://www.amazon.de/Lad...r=8-3&keywords=pd+charger
https://www.amazon.de/Lad...r=8-4&keywords=pd+charger
https://www.amazon.de/Lad...r=8-6&keywords=pd+charger
https://www.amazon.de/UGR...=8-10&keywords=pd+charger
https://www.amazon.de/gp/...7444206&widgetName=sp_btf
kan nog wel even doorgaan, maar eerlijk is eerlijk, de meeste zijn wel tussen de 20 en 30 euro, dus het valt mee. de uGreen is een van de goedkoopste met 16 euro

Strava

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Waah schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:56:
[...]

I'm on your side on this one ^_^. Maar niet iedereen houd van dit soort games. Maar als ik 1 game moet noemen die je gespeeld MOET hebben... dan is het BotW! Maar heb al een Wii u..... Maar ook dan is nog geen enkele game 400 euro waard IMHO.

[...]

Ik speel dus vooral in die andere 1%. Ik ga niet met de bus, als ik onderweg ben rijd ik zelf. Dus wanneer gebruik ik mijn 3DS? Als ik op reis ga. En dat zijn nu net de wat langere reizen (oftwel bus, ofwel intercontinentaal). En ik haal toch zonder moeite 7 uren op een lading, dankzij de auto brightness. Dat is toch echt wel wat anders dan de ~3 uur die de switch haalt. Ander soort games, dat zeker! Maar ik speel liever 7 uur een leuke game op de 3DS, dan 3 uur een hele leuke game op de Switch om mij daarna 4 uur te vervelen.

[...]

Voor jou mag het zeker een handheld zijn. En dat is het natuurlijk naar de definitie ook gewoon. Maar voor mij is het niet bruikbaar als handheld, omdat mijn soort gebruik gewoon verschilt.
De Switch haalt 3 uur met volledige brightness. De 3ds haalt met volledige brightness vaak maar net 4~5 uur afhankelijk van de game. Zoveel beter is de 3ds helaas niet.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-11 21:48

On_E

Housemusic

Prulleman schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:40:
[...]

Zou toch de handheld mogelijkheid meenemen in de overweging, niet enkel of een game multiplatform is... (Of speel je nooit handheld, of buiten de deur?)
Ik speel eigenlijk nooit buiten de deur nee, mijn dagelijkse treinrit naar werk is te kort voor de moeite. Wel ga ik m meenemen naar vrienden om in tabletop mode mee te kunnen karten bv. maar dat is nog niet gebeurd. (Heb m pas sinds dinsdag hoor)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Pagina: 1 ... 49 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!