Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 126 Laatste
Acties:
  • 615.737 views

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 14:07

KoensSocialL

Mezelf.

Meer informatie over E3!

BRON

Edit:
Nederlande bron

[ Voor 30% gewijzigd door KoensSocialL op 11-05-2017 14:09 ]

K.W.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik snap niet dat er voor deze absurde prijs geen betere specs gekozen zijn.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

LOTG schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:54:
@Denko In het PS4 topic is men anders ook niet helemaal tevreden over de toepassing van de PRO.

Een beetje het zelfde verhaal.
Klopt idd. Doelde ook op de "boost" mode die er nu is. Die eigenlijk bij alle games op zijn minst de framerate verbeterd zonder dat de dev's het moeten inpatchen.
shoombak schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:12:
Was er een betere SoC beschikbaar in 2015/2016 die in dit concept past?

[ Voor 24% gewijzigd door Denko op 11-05-2017 14:16 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ken jij tablets voor dit geld met betere specs en meer mogelijkheden?

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-11 16:07
Denko schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:13:
[...]
Was er een betere SoC beschikbaar in 2015/2016 die in dit concept past?
Tegra X2 was een prima optie geweest al moest Nintendo dan wellicht wat maanden later launchen. Niet voor niks dat Nvidia hun shield 2 jaar na de release ineens opnieuw uitbrengen met exact dezelfde 2015 chip erin. Die waren echt al wel klaar om de Shield met tegra X2 uit te brengen Dat is gewoon afgedwongen door Nintendo.

[ Voor 7% gewijzigd door keepitfrosty op 11-05-2017 14:29 ]

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

keepitfrosty schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:27:
[...]

Tegra X2 was een prima optie geweest al moest Nintendo dan wellicht wat maanden later launchen. Niet voor niks dat Nvidia hun shield 2 jaar na de release ineens opnieuw uitbrengen met exact dezelfde 2015 chip erin. Die waren echt al wel klaar om de Shield met tegra X2 uit te brengen Dat is gewoon afgedwongen door Nintendo.
Dus: Nee?

• keepitfrosty
Dus: Ja, maar Nintendo heeft gerushed en gekozen voor de oudere chip en eerder launchen.

[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 11-05-2017 14:44 ]

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 10:36
@keepitfrosty
Dit argument blijf je houden, als Nintendo had uitgesteld was er misschien weer een andere chip.

Net als Sony met de PS4 Pro en MS met de Scorpio. Die hadden ook kunnen wachten op de nieuwe architectuur van AMD.

Je kunt altijd wachten, maar dan kom je nergens.
En wat als blijkt dat die nieuwe Chip warmer word? Dat is helemaal leuk in een handheld.

• keepitfrosty
LOTG schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:46:
@keepitfrosty
Dit argument blijf je houden, als Nintendo had uitgesteld was er misschien weer een andere chip.

Net als Sony met de PS4 Pro en MS met de Scorpio. Die hadden ook kunnen wachten op de nieuwe architectuur van AMD.

Je kunt altijd wachten, maar dan kom je nergens.
En wat als blijkt dat die nieuwe Chip warmer word? Dat is helemaal leuk in een handheld.
Heb je gelijk in, maar ik denk dat het bijzondere aan deze situatie is geweest dat het voor Nintendo wat onverwacht was dat de Wii U zo hard onderuit ging qua sales. Hierdoor moet je als bedrijf eerder met een opvolger komen. Dit zorgt dat je hele planning moet gaan schuiven. Vandaar dat bepaalde zaken nu gerusht zijn en er gekozen is voor X1. Maar goed het is en blijft allemaal speculatie van mijn kant.

[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 11-05-2017 14:53 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Edmin schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:55:
Ik denk dat het prima mogelijk moet zijn om een sterkere SoC te nemen die uitsluitend tot doel heeft om 1080p60 uit te spugen in docked modus, zonder dat je daarmee de player base splitst.
Ik zou eerder denken aan een beter scherm in combinatie met een betere SoC, zodat je ook in handheld op 1080p kan spelen, dat heeft namelijk verder nul invloed op de bestaande games. Of in elk geval meer opslag on-board. Maar vooral een glazen scherm en een minder goedkoop aanvoelende behuizing. :P
Absurde prijs. :D

[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 11-05-2017 14:52 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-11 15:36
Zerora schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:27:
[...]

USB snelheid maakt weinig uit zolang de USB snelheid sneller is dan je internet verbinding. ;)
was in de veronderstelling dat usb 2.0 sloom was maar valt mee :D is idd *(helaasch ;)) sneller dan mijn internet verbinding. maarja. in ieder geval wel futureproof dan maar :D en hij was ook niet echt duur.

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
NMe schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:52:
[...]

Ik zou eerder denken aan een beter scherm in combinatie met een betere SoC, zodat je ook in handheld op 1080p kan spelen, dat heeft namelijk verder nul invloed op de bestaande games. Of in elk geval meer opslag on-board. Maar vooral een glazen scherm en een minder goedkoop aanvoelende behuizing. :P

[...]

Het scherm met 720p is ruim voldoende en 1 van de betere schermen die ik ooit gezien heb in de portable device branch. Dat smeken om 1080p op dit soort schermpjes snap ik dan ook niet. Ik speel veel portable en ik zie geen verschil in scherpte tussen een spel op mijn LG G5 of een spel op de Switch. Sterker nog: de Switch is veel helderder en geeft mooiere kleuren dan mijn LG G5 scherm met een hogere resolutie.

• Moddie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
NMe schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:52:
[...]

[...]

Dat had gekund, maar ze hebben besloten voor iets dat goedkoper is en zich meer gericht op iets dat kind vriendelijk is. Wat ook past in het beleid dat Nintendo in de regel hanteerd en tot nu toe hebben ze gelijk gekregen, al kan je pas over een jaar zeggen of het goed heeft uitgepakt.
Toen de Wii uitkwam waren er ook heel veel klachten dat het niet HD was en achterhaald voor ze tijd, maar denk niet dat Nintendo daar ook maar een moment spijt van heeft gehad (misschien het verlies van 3rd party support, al gebeurde dat al aan het einde van de Gamecube).

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

msnguy schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:56:
[...]

Het scherm met 720p is ruim voldoende en 1 van de betere schermen die ik ooit gezien heb in de portable device branch. Dat smeken om 1080p op dit soort schermpjes snap ik dan ook niet.
Er is niemand aan het smeken, en ik noemde het ook niet omdat ik zo nodig meer resolutie wil, maar vanwege een consistentere ervaring tussen handheld en docked. Zelfde resolutie in beide modi betekent dat de game écht hetzelfde is ongeacht hoe je 'm speelt.
Moddie schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:56:
[...]

Dat had gekund, maar ze hebben besloten voor iets dat goedkoper is en zich meer gericht op iets dat kind vriendelijk is.
Lees anders even de discussie waarin je reageert terug waarin ik zelfs letterlijk dat zei. ;) We hadden het over een "New Switch" voor ergens in de toekomst en wat we van de features daarvan zouden verwachten.

Wat ik daarin niet verwacht is in elk geval een tweede New 3DS-debacle, waar niets uitkomt dat gebruik maakt van de nieuwe hardware omdat het dan niet werkt voor 95% van de player base. ;)

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 15:48
NMe schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:59:
[...]

Er is niemand aan het smeken, en ik noemde het ook niet omdat ik zo nodig meer resolutie wil, maar vanwege een consistentere ervaring tussen handheld en docked. Zelfde resolutie in beide modi betekent dat de game écht hetzelfde is ongeacht hoe je 'm speelt.

[...]
Maar wil je wel dat het spel docked en handheld echt hetzelfde? Ik denk dat je dan toch problemen gaat krijgen met dingen (UI, inventory) die handheld echt te klein zijn.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

chrisO schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:05:
[...]

Maar wil je wel dat het spel docked en handheld echt hetzelfde? Ik denk dat je dan toch problemen gaat krijgen met dingen (UI, inventory) die handheld echt te klein zijn.
Is er al verschil in UI tussen docked en hand-held dan?

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:37
Edmin schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:55:
@Denko Ik denk dat het prima mogelijk moet zijn om een sterkere SoC te nemen die uitsluitend tot doel heeft om 1080p60 uit te spugen in docked modus, zonder dat je daarmee de player base splitst.
Je moet dan wel goed waken dat je geen situaties krijgt als Hyrule Warriors Legends waarbij het spel prima draait op een New 3DS maar een dia-voorstelling is op de oude 3DS.
keepitfrosty schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:27:
[...]

Vergeet niet dat de TX2 duurder is dan de een X1. Zouden genoeg mensen bereid zijn om $100 extra neer te tellen voor een krachtiger systeem?

(De vraag is dan ook nog hoeveel krachtiger en of deze extra kracht zowel in handheld als in docked mode te benutten is.)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 14:49
leuk ! vooral dus de nieuwe Mario en games in 2017 :*)

• keepitfrosty
@RayNbow
Ik denk dat het wel meevalt. Had nvidia de 2017 shield wel uitgebracht met de Tegra X2 dan was dat vermoed ik gewoon tegen dezelfde prijs geweest 220 euro. Nintendo had misschien wat minder winst gehad per console maar de verkoopprijs was hetzelfde geweest. Bij telefoons zie je toch ook vaak hetzelfde? Elk jaar een nieuwe foon (iphone, samsung) met een snellere chip maar de vanaf prijs is nagenoeg hetzelfde.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

chrisO schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:05:
[...]

Het maakt het vooral veel makkelijker voor de developers.

• LOTG
@keepitfrosty Dat valt toch echt vies tegen, telefoons zijn erg veel duurder aan het worden. Ze beginnen steeds meer tegen de 1000 euro aan te kruipen waar je een paar jaar geleden nog rond de 600 euro een top model kon kopen.

• RayNbow
@keepitfrosty, de lanceerprijs van Tegra X2 modules ligt $100 hoger dan de lanceerprijs van de X1 modules. Nu is dit natuurlijk geen bewijs dat de X2 daadwerkelijk meer kost om te produceren dan de X1, maar het maakt het wel aannemelijk.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

keepitfrosty schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:13:
@RayNbow
Ik denk dat het wel meevalt. Had nvidia de 2017 shield wel uitgebracht met de Tegra X2 dan was dat vermoed ik gewoon tegen dezelfde prijs geweest 220 euro. Nintendo had misschien wat minder winst gehad per console maar de verkoopprijs was hetzelfde geweest. Bij telefoons zie je toch ook vaak hetzelfde? Elk jaar een nieuwe foon (iphone, samsung) met een snellere chip maar de vanaf prijs is nagenoeg hetzelfde.
Alleen heb ik het gevoel dat de nvidia niet een jaar van tevoren devkits moest uitzenden, en dan 1st party games al klaar hebben, en custom controllers en een dock, en voldoen aan miljoenen mensen die er 1 willen op dag 1 etc etc. Dit zou een vertraging zijn een jaar of langer. Het gaat nou eenmaal niet zo snel met een hele console.

• keepitfrosty
@RayNbow De lanceerprijs zegt natuurlijk niet zoveel als je een megacontract binnensleept met een speler als Nintendo. Dan valt er wel wat met de prijs te doen.

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 23:51
Ik heb tijdens het spelen van Mario Kart 8 DX en Zelda echt geen moment gedacht dat de specs ondermaats waren. Eerder het tegenovergestelde. MK8 op 720p en in 60 fps ziet er echt mindblowing uit. Geen tablet die daarbij in de buurt komt. Het IPS scherm vind ik ook echt super goed! Dat had ik niet verwacht van Nintendo. De toekomst ziet er in ieder geval rooskleurig uit voor de Switch.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:13

OMX2000

By any means necessary...

Ik snap de discussie over de hardware specs niet. Da's een beetje dezelfde discussie tussen de iPhone vs Android telefoons. Het gaat erom of de spelletjes leuk zijn om te spelen. Nintendo is nog NOOIT gegaan voor een machine met de beste specs, maar de spelletjes van Nintendo zijn vrijwel altijd kwalitatief hoogstaand geweest.

Ik ben van de Nintendo Wii nu over naar de Switch. En ik vind de graphics van Mario Kart er gaaf uit zien, ja ze zouden er op de PS4Pro of Xbox Scorpio er veel beter uit kunnen zien, maar dat maakt het spel voor mij niet leuker.

Ik ben het wel eens met velen anderen dat de prijs van accessoires en spelletjes echt wel aan de hoge kant is. Tegelijkertijd zijn wij in topics zoals deze ook wel een beetje schuldig aan de hype en dus het hooghouden van de prijs. De Switch gaat nu eenmaal als warme broodjes over de toonbank. En websites zoals op-voorraad.nl helpen het beeld van schaarste en dus weer de hype in stand te houden.

Voorlopig vermaak ik mij goed met Mario Kart, ik kom na de kids toch pas in de avonduren aan de beurt. En ik zal ooit Zelda scoren, en misschien nog wat extra controllers. Maar dan heb ik zoal snel 500+ euro's uitgeven.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• RayNbow

• keepitfrosty
OMX2000 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:45:
Nintendo is nog NOOIT gegaan voor een machine met de beste specs, maar de spelletjes van Nintendo zijn vrijwel altijd kwalitatief hoogstaand geweest.
Mwah in de 16 bit era lag dat wel anders. :)

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:57
keepitfrosty schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:56:
[...]

Mwah in de 16 bit era lag dat wel anders. :)
De GameCube was ook beduidend sneller dan in ieder geval één concurrent, maar ik denk niet dat bij de SNES of de Cube het doel expliciet is geweest om een sneller apparaat weg te zetten. In zoverre is dat dus wel zo, Nintendo zet gameplay wel altijd voorop en komt dan met hardware waarvan zij denken dat die optimaal is voor wat zij als ervaring willen wegzetten. Als dat dan toevallig sneller als de concurrent is, dan is dat zo. Als het met langzamere/goedkopere hardware kan, even better.

• keepitfrosty
@Seal64 Zeker was dat toen wel het doel. De strijd tussen Sega en Nintendo was toen vrij heftig.
Maar goed laten wij bij de switch blijven in dit topic ;)

[ Voor 23% gewijzigd door keepitfrosty op 11-05-2017 16:10 ]

• tvledden
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-11 20:15
Ik ben zeeeeer tevreden over mn switch, gelukkig nog 0 crashes/connection issues gehad.. alleen huge framedrops in Zelda die ze gelukkig voor groot deel gefixt hebben \0/ . Heb eigenlijk sinds launch alleen maar in docked mode gespeeld, en pas afgelopen weekend omdat ik eindelijk mn tempered glass er opgeplakt had en een travel case gekocht heb (Beide van Orzly, top kwaliteit) eens in handheld mode gespeeld. En zoals ook een aantal andere hier, impressed met het scherm! denk ook niet dat 1080 veel had uitgemaakt hier.. zeker niet tegen hogere prijs.. een HD dock daar in tegen zo wel met de tijd welkom zijn.. al ben ik bang met de prijs van de normale dock bundle op 90-100 euro dat de HD dock miss wel 200 euro zou kunnen zijn..

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
tvledden schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:28:
Ik ben zeeeeer tevreden over mn switch, gelukkig nog 0 crashes/connection issues gehad.. alleen huge framedrops in Zelda die ze gelukkig voor groot deel gefixt hebben \0/ . Heb eigenlijk sinds launch alleen maar in docked mode gespeeld, en pas afgelopen weekend omdat ik eindelijk mn tempered glass er opgeplakt had en een travel case gekocht heb (Beide van Orzly, top kwaliteit) eens in handheld mode gespeeld. En zoals ook een aantal andere hier, impressed met het scherm! denk ook niet dat 1080 veel had uitgemaakt hier.. zeker niet tegen hogere prijs.. een HD dock daar in tegen zo wel met de tijd welkom zijn.. al ben ik bang met de prijs van de normale dock bundle op 90-100 euro dat de HD dock miss wel 200 euro zou kunnen zijn..
Wat is een HD dock? 8)7

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• LOTG
@Seroczynski Even pure speculatie, maar ik gok dat hij een dok bedoeld waar eventueel wat extra hardware in zit zoals in de NX speculatie tijden.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Weet niet of het nou super nuttig is om nog heel diep in te gaan op speculatie en of de Switch wel of niet snel genoeg is. Is natuurlijk puur subjectief.

Ik vind 'm in ieder geval snel genoeg. Heerlijk apparaat.

• tvledden
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-11 20:15
LOTG schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:32:
@Seroczynski Even pure speculatie, maar ik gok dat hij een dok bedoeld waar eventueel wat extra hardware in zit zoals in de NX speculatie tijden.
Precies dit :P iets dat de boel in combinatie met een firmware update misschien naar 4k kan scalen om zo mee te kunnen met de scorpio.. maar ach, zo niet ben ik hier ook dik tevreden mee :)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:35
Thomas schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:42:
Weet niet of het nou super nuttig is om nog heel diep in te gaan op speculatie en of de Switch wel of niet snel genoeg is. Is natuurlijk puur subjectief.

Ik vind 'm in ieder geval snel genoeg. Heerlijk apparaat.
Ontwikkelaars welke hun games niet naar de Switch brengen wegens hardware beperkingen denken hier anders over. En dat is erg jammer.... :/

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-10 13:52
tvledden schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:14:
[...]

Precies dit :P iets dat de boel in combinatie met een firmware update misschien naar 4k kan scalen om zo mee te kunnen met de scorpio.. maar ach, zo niet ben ik hier ook dik tevreden mee :)
"HD Dock" gaat nooit kunnen. De USB-C aansluiting op de Switch is namelijk niet snel genoeg om een externe GPU aan te kunnen sturen. Hadden ze een USB-C poort gebruikt met hogere bandbreedte (bijv met Thunderbolt 3 support) dan was het een optie voor de toekomst. Nu is het bij voorbaat al onmogelijk omdat een GPU hogere snelheden nodig heeft dan wat de Switch USB-C poort aan kan.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Verwijderd

Afzijdig van dat "HD Dock" een absoluut slechte naam is, een externe GPU zou ook niet magisch alle problemen oplossen of het apparaat ineens veel beter maken. Er zit meer hardware in zo'n ding dan alleen een GPU. De Sony/MS consoles krijgen volledige upgrades van meerdere aspecten, en zijn ook niet fantastisch veel beter dan het origineel.

• Thomas
  • Niet online
Zerora schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:46:
[...]

Ontwikkelaars welke hun games niet naar de Switch brengen wegens hardware beperkingen denken hier anders over. En dat is erg jammer.... :/
Als de Switch goed verkoopt zal het aabod niet zo'n issue zijn. Daarbij zou je met welke andere processor dan ook die mogelijk in de Switch kan geen super mooie games kunnen draaien. Ik hoop dat hij toch aardig verkoopt en er wat interessante 3rd party titels op de Switch verschijnen, al heb ik hem met name voor de Nintendo games gekocht.

Over 3rd party gesproken, iemand NBA Playgrounds al geprobeerd?

• Zerora
Thomas schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:37:
[...]

Als de Switch goed verkoopt zal het aabod niet zo'n issue zijn. Daarbij zou je met welke andere processor dan ook die mogelijk in de Switch kan geen super mooie games kunnen draaien. Ik hoop dat hij toch aardig verkoopt en er wat interessante 3rd party titels op de Switch verschijnen, al heb ik hem met name voor de Nintendo games gekocht.
Hoe mooi de Switch ook is ben ik toch een beetje bang voor een herhaling van de Wii / Wii U. Weinig 3rd party titels en de Nintendo first party games die de console moeten verkopen. En veel aangepaste games zodat die wel op de console kunnen draaien.

Voorbeeld:
- FIFA 18 wordt een aangepaste versie. Hoe aangepast? Alles maar in cartoon stijl met ondersteuning van Mii's? Dat is niet de FIFA game waar mensen op hopen.

Ik hoop echt van harte dat de Switch een hoop ontwikkelaars aantrekt met mooie A titels. Gaat Ubisoft bijvoorbeeld de nieuwe Assassin's Creed op de Switch uitbrengen? Black Flag was wel op de Wii U. Unity en Syndecate al niet, omdat de Wii U te zwak was daarvoor. Is de Switch wel sterk genoeg voor een nieuwe AC game? Ben bang van niet.
Zelfs verhaal met bijvoorbeeld een Call of Duty. Waarom hebben ze die niet voor de Switch aangekondigd? De Wii had zelfs een CoD game. Waarschijnlijk omdat de Switch niet krachtig genoeg ervoor. Of de nieuwe Darksiders game. Darksiders was eerder toch ook op de Wii U uitgekomen. Waarom dan nu de Switch niet? Waarschijnlijk weer omdat de Switch niet krachtig genoeg is. En zo worden er toch een hoop mooie titels gewoon door de neus van de Switch gamer geboord. Erg jammer.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

@Zerora Fifa op de Switch krijgt de engine van Fifa 98 ;)

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-10 13:52
Zerora schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:50:
[...]

Hoe mooi de Switch ook is ben ik toch een beetje bang voor een herhaling van de Wii / Wii U. Weinig 3rd party titels en de Nintendo first party games die de console moeten verkopen. En veel aangepaste games zodat die wel op de console kunnen draaien.

Voorbeeld:
- FIFA 18 wordt een aangepaste versie. Hoe aangepast? Alles maar in cartoon stijl met ondersteuning van Mii's? Dat is niet de FIFA game waar mensen op hopen.

Ik hoop echt van harte dat de Switch een hoop ontwikkelaars aantrekt met mooie A titels. Gaat Ubisoft bijvoorbeeld de nieuwe Assassin's Creed op de Switch uitbrengen? Black Flag was wel op de Wii U. Unity en Syndecate al niet, omdat de Wii U te zwak was daarvoor. Is de Switch wel sterk genoeg voor een nieuwe AC game? Ben bang van niet.
Zelfs verhaal met bijvoorbeeld een Call of Duty. Waarom hebben ze die niet voor de Switch aangekondigd? De Wii had zelfs een CoD game. Waarschijnlijk omdat de Switch niet krachtig genoeg ervoor. Of de nieuwe Darksiders game. Darksiders was eerder toch ook op de Wii U uitgekomen. Waarom dan nu de Switch niet? Waarschijnlijk weer omdat de Switch niet krachtig genoeg is. En zo worden er toch een hoop mooie titels gewoon door de neus van de Switch gamer geboord. Erg jammer.
De Switch is overduidelijk een secondary console, dus ter aanvulling. Ik hoef geen COD, BF, AC, FIFA of een GTA op de Switch. Waarom? Omdat ik daar een PS4 Pro voor heb. De Switch is simpelweg lang niet zo krachtig als de PS4/X1 (om over de Pro en komende Scorpio te zwijgen). Als je het koopt en constant vergelijkt met die consoles dan gaat het hard tegenvallen ja. De Switch heb ik gekocht als aanvulling: voor games die ik niet op mn PS4 Pro kan spelen (Nintendo first party) of wil spelen (games ideaal in handheld of party games).

Als je het als primair console wil gebruiken dan zul je moeten accepteren dat je veel games niet of een uitgeklede versie van kan spelen. Als je verwacht een GTA of COD te spelen zoals op de grote twee consoles: dan hou je jezelf gewoon voor de gek.

Je verwacht van een Fiat Panda ook niet dat je met 250km/u over de snelweg kan scheuren. Maar je kan wel met andere vrienden Fiat Panda's gebruiken voor een cross rally waar je veel plezier aan zal hebben :+

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Gaat iemand hier nog Minecraft kopen? Hij komt morgen om 0200 uit...
Lijkt me wel een gave game voor de Switch

Floccinoccinihilipilification

• Evernote
  • Laatst online: 18-11 16:48
RamO schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:06:
Gaat iemand hier nog Minecraft kopen? Hij komt morgen om 0200 uit...
Lijkt me wel een gave game voor de Switch
Zoals met meerdere games die ook op de Switch gereleased worden met al bestaande releases op andere platforms vind ik Minecraft écht veelste duur.

Ik denk wel dat dit de beste handheld versie van het spel moet worden.

Mario Kart 8 Deluxe daarintegen, man man wat een pareltje en geen spijt van de extra JoyCons (inclusief Snipperclips wat ook super is) omdat het spelen met 4 man nu mogelijk is.
Heb wat single grips uit China besteld en gaat echt super worden.

Nintendo moet echter wel momentum vasthouden en echt geen knallen op de E3.

Ze hebben al 3 grote titels genoemd.. maar dit vind ik niet genoeg.

Mario Odyssey, die haal ik wel, Splatoon 2 misschien ook. (niet bekend met het spel verder) Maar ARMS doet me te veel aan de Wii tijd denken. (Motion controls vind ik niks)

Persoonlijk zou ik graag het volgende zien naast verassende 3rd party titels:
(persoonlijk wil ik geen multi-platform op de Switch of de game moet zo goed zijn dat ik hem portable wil spelen)

- Pokémon (een echte geen spin-off)
- Advance Wars
- Golden Sun
- Super Mario RPG

Daarnaast mogen de games die de 3DS bied ook naar de Switch komen bij een vervolg :)

• Thomas
  • Niet online
Evernote schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:29:
[...]

Zoals met meerdere games die ook op de Switch gereleased worden met al bestaande releases op andere platforms vind ik Minecraft écht veelste duur.

Ik denk wel dat dit de beste handheld versie van het spel moet worden.

Mario Kart 8 Deluxe daarintegen, man man wat een pareltje en geen spijt van de extra JoyCons (inclusief Snipperclips wat ook super is) omdat het spelen met 4 man nu mogelijk is.
Heb wat single grips uit China besteld en gaat echt super worden.

Nintendo moet echter wel momentum vasthouden en echt geen knallen op de E3.

Ze hebben al 3 grote titels genoemd.. maar dit vind ik niet genoeg.

Mario Odyssey, die haal ik wel, Splatoon 2 misschien ook. (niet bekend met het spel verder) Maar ARMS doet me te veel aan de Wii tijd denken. (Motion controls vind ik niks)

Persoonlijk zou ik graag het volgende zien naast verassende 3rd party titels:
(persoonlijk wil ik geen multi-platform op de Switch of de game moet zo goed zijn dat ik hem portable wil spelen)

- Pokémon (een echte geen spin-off)
- Advance Wars
- Golden Sun
- Super Mario RPG

Daarnaast mogen de games die de 3DS bied ook naar de Switch komen bij een vervolg :)
Ik hoop ergens op een nieuwe Metroid, zou echt geweldig zijn en enkel goede herinneringen aan Hunters op de DS :P. Voor mij is het nu uitkijken naar Odyssey, Splatoon en allicht Xenoblade. Voor de rest zie ik wel, wil op zich Lego City nog wel uit de budgetbakken plukken. Vermaak me ondertussen nog wel even met MK8 en Zelda is af en toe ook nog wel fijn om aan te slingeren, blijft me toch trekken somehow, nog een lading side-quests te doen en de gameplay is gewoon erg tof.

MK8 is overigens gewoon super omdat ik het ook mee kan nemen naar vrienden en familie. Vind het met 4 spelers op dat kleine schermpje ruk (vandaar dat ik ook liever een adaptertje voor de Switch zie), maar met twee spelers is het goed te doen en dikke pret elke keer :D .

E: Overigens wil ik Steep ook wel gaan kopen, lijkt me een toffe game op de Switch.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomas op 11-05-2017 19:40 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Evernote schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:29:
[...]

Minecraft kost op alle grote gameplatforms ongeveer hetzelfde. Waarom zou het goedkoper moeten voor de Switch? De digitale versie heeft dit probleem natuurlijk niet maar de fysieke versie is zelfs zeer waarschijnlijk duurder om te produceren door de proprietary cartridges.

• Thomas
  • Niet online
NMe schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:41:
[...]

Minecraft kost op alle grote gameplatforms ongeveer hetzelfde. Waarom zou het goedkoper moeten voor de Switch? De digitale versie heeft dit probleem natuurlijk niet maar de fysieke versie is zelfs zeer waarschijnlijk duurder om te produceren door de proprietary cartridges.
Ik heb er geloof ik een tientje voor betaald ofzo, wel jaren terug toen het nog in ontwikkeling was. Speel het overigens nooit meer en heb er ook geen interesse in op de Switch, kun je denk ik beter de iOS/Android versie kopen.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Thomas schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:42:
[...]

Ik heb er geloof ik een tientje voor betaald ofzo, wel jaren terug toen het nog in ontwikkeling was. Speel het overigens nooit meer en heb er ook geen interesse in op de Switch, kun je denk ik beter de iOS/Android versie kopen.
Ik heb Minecraft nog nooit gespeeld (ja, ik ben één van de twee mensen op de hele wereld die dat kan zeggen :+ ) dus ik ben wel aan het overwegen om hem te kopen voor de Switch. Dit soort games is IMO helemaal niet leuk op een tablet en al helemaal niet op een telefoon. Zonder toetsenbord, muis of gamepad is het helemaal niet prettig spelen.

• Thomas
  • Niet online
Het zal vast beter spelen op de Switch, maar is wel vele malen goedkoper op je telefoon bijvoorbeeld. Het is echt iets dat je moet liggen en het is wel redelijke geldverspilling als je het echt niet leuk vindt.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:49
Thomas schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:46:
Het zal vast beter spelen op de Switch, maar is wel vele malen goedkoper op je telefoon bijvoorbeeld. Het is echt iets dat je moet liggen en het is wel redelijke geldverspilling als je het echt niet leuk vindt.
Het is iets wat je echt moet liggen.... Ja dat is met elk spel he? En als je ziet hoeveel keer Minecraft verkocht is dan is de kans dat het je ding is in verhouding vrij groot. Je laat het nu overkomen alsof het een niche game is.

Verder speelt zoiets totaal niet op mobiel zonder externe controller en zijn er miljoenen uren aan gameplay te vinden om te kijken of het wat voor je is.

Dacht trouwens dat Minecraft vandaag al uit zou komen in de US shop? Er staat 5-11 bij coming soon.

Review :

http://www.nintendolife.c...t_nintendo_switch_edition

Edit :

De release heeft wat vertraging opgelopen blijkbaar :

http://nintendoeverything...h-edition-release-timing/

[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 11-05-2017 20:24 ]

• Thomas
  • Niet online
Beakzz schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:06:
[...]

Het is iets wat je echt moet liggen.... Ja dat is met elk spel he? En als je ziet hoeveel keer Minecraft verkocht is dan is de kans dat het je ding is in verhouding vrij groot. Je laat het nu overkomen alsof het een niche game is.

Verder speelt zoiets totaal niet op mobiel zonder externe controller en zijn er miljoenen uren aan gameplay te vinden om te kijken of het wat voor je is.

Dacht trouwens dat Minecraft vandaag al uit zou komen in de US shop? Er staat 5-11 bij coming soon.

Review :

http://www.nintendolife.c...t_nintendo_switch_edition
Ik bedoel meer dat Minecraft zo'n spel is waarvan je niet weet of je het nou leuk gaat vinden omdat het toch tamelijk uniek is. Bij een racegame o.i.d. kan je prima een gok wagen omdat je dan weet wat je kan verwachten. Dat het veel heeft verkocht zegt ook niet heel veel omdat het dus ook om de mobiele versie van 5 euro gaat. Ik zit hier overigens niet Minecraft te bashen maar het is IMO wel iets om over na te denken wanneer je 30 euro uitgeeft aan een versie van een game die, laten we wel wezen, een heel stuk minder is dan bijvoorbeeld de PC versie, en weinig meer dan de versie van 5 euro op je tablet of telefoon.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:37

OmeJoyo

This is me

NMe schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:44:
[...]

Ik heb Minecraft nog nooit gespeeld (ja, ik ben één van de twee mensen op de hele wereld die dat kan zeggen :+ ) dus ik ben wel aan het overwegen om hem te kopen voor de Switch. Dit soort games is IMO helemaal niet leuk op een tablet en al helemaal niet op een telefoon. Zonder toetsenbord, muis of gamepad is het helemaal niet prettig spelen.
Yes, dan blijf ik de enige die hem echt nooit gaat spelen :) Ik speel voorlopig die andere titel waarin je de wereld kan afbreken en opbouwen, lego city undercover. Tot op heden erg leuke game.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• RayNbow

Verwijderd

Yay Shantae op de Switch! :)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
RayNbow schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:54:
Shantae: Half-Genie Hero is coming to Nintendo Switch
"Oh yeah!"

Verwijderd

Ik heb 'm op de Wii U, maar daar speel ik bijna niet meer op. Een Switch versie is zéér welkom :)

En de soundtrack is geweldig :)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=RAixRs1mIHk]

• marcelproust
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04 01:41
Een Wii U port van een spel dat enkele maanden oud is... Ugh.

Verwijderd

@marcelproust Het is gewoon een multi-platform spel uit op PC, XBOX ONE, PS4, Wii U en PS Vita. Ze voegen gewoon de Switch toe als een nieuw platform. Het is niet direct een port van de Wii U versie.

Verder komt er binnenkort DLC voor het spel uit, dus is het wel handig ook de Switch te gaan ondersteunen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2017 21:25 ]

• marcelproust
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:24:
@marcelproust Het is gewoon een multi-platform spel uit op PC, XBOX ONE, PS4, Wii U en PS Vita. Ze voegen gewoon de Switch toe als een nieuw platform. Het is niet direct een port van de Wii U versie.
Ah oki , my bad. 8)7

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

marcelproust schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:22:
Een Wii U port van een spel dat enkele maanden oud is... Ugh.
Tja ports maken kost nu eenmaal niet zo veel tijd. Nieuwe games maken kost gewoon veel tijd en ik denk niet dat ontwikkellaars het succes van de Switch hadden verwacht. Dus nu springen ze op de,hype machine voor a quick buck. Hopelijk komen er wat nieuwe game aankondigingen met E3

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

• Zerora
ASNNetworks schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:59:
[...]

De Switch is overduidelijk een secondary console, dus ter aanvulling....
Ja, dat is wat het gros van de gamers ervan maken, ja. Waarom? Omdat er geen games zijn. Nintendo Switch zou best als primary/main console gezien mogen worden, maar dan moet er wel ondersteuning zijn vanuit ontwikkelaars.
Nintendo mist ergens toch een bepaalde aantrekkelijkskracht. Nintendo die keuzes maakt die niet altijd te begrijpen zijn. Waarom toch met zwakkere hardware komen terwijl de concurrentie al beter heeft? Waarom je online gebeuren niet goed op orde hebben? Etc.. NES, SNES en N64 waren geen extra consoles, dat waren main consoles. Waarom kan Nintendo dat niet meer. Dat is het grote probleem, de Japanse eigenwijsheid noem ik het maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Zerora op 11-05-2017 23:23 ]

• Thomas
  • Niet online
Zerora schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:39:
[...]

Ja, dat is wat het gros van de gamers ervan maken, ja. Waarom? Omdat er geen games zijn. Nintendo Switch zou best als primary/main console gezien worden, maar dan moet er wel ondersteuning zijn vanuit ontwikkelaars.
Nintendo mist ergens toch een bepaalde aantrekkelijkskracht. Nintendo die keuzes maken die niet altijd te begrijpen zijn. Waarom kiezen voor zwakkere hardware? Waarom je online gebeuren niet goed op orde hebben? Etc.. NES, SNES en N64 waren geen extra consoles, dat waren main consoles. Waarom kan Nintendo dat niet meer. Dat is het grote probleem, de Japanse eigenwijsheid noem ik het maar.
De zwakke hardware is toch wel te begrijpen? Om hem draagbaar te houden. De keuze tussen X1 en X2 zal al gemaakt zijn voordat de keuze voor X2 er uberhaupt was. Qua online ben ik het volledig met je eens, dit kan en moet beter om bij te benen. Op dit moment is online gewoon ruk. Je kunt online spelen ja, maar met vrienden? Nee (althans, niet in praktijk). Ik hoop dat die app een uitkomst biedt; invites, (voice)chat, parties, alles wat er ook op de PS4/XBO/PC mogelijk is.

E: Een app is overigens nog steeds tamelijk omslachtig, had dit liever gewoon geimplementeerd gezien, want nu heb je nóg een device waar je rekening mee moet houden.

[ Voor 7% gewijzigd door Thomas op 11-05-2017 22:53 ]

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:49
[...]

Ja, dat is wat het gros van de gamers ervan maken, ja. Waarom? Omdat er geen games zijn. Nintendo Switch zou best als primary/main console gezien worden, maar dan moet er wel ondersteuning zijn vanuit ontwikkelaars.
Nintendo mist ergens toch een bepaalde aantrekkelijkskracht. Nintendo die keuzes maken die niet altijd te begrijpen zijn. Waarom kiezen voor zwakkere hardware? Waarom je online gebeuren niet goed op orde hebben? Etc.. NES, SNES en N64 waren geen extra consoles, dat waren main consoles. Waarom kan Nintendo dat niet meer. Dat is het grote probleem, de Japanse eigenwijsheid noem ik het maar.
Denk dat ze die positie weer langzaam terug moeten winnen. Bij de Wii hebben ze een stap richting de casual gamer gemaakt en grote aantallen verkocht, maar dat was niet het publiek dat je over een langere termijn steunt en die console was niet krachtig genoeg voor de meeste tripple A games. Ook het homebrew channel heeft niet veel goeds gedaan om 3rd party ontwikkelaars binnen te trekken.

De Wii U was natuurlijk marketingtechnisch een drama en 3rd party ontwikkelaars komen echt niet terug als er een kleine installbase is.

Door de slechte verkoop van de Wii U moest Nintendo snel met wat nieuws komen en het moest wel anders zijn dan de rest. Je kan niet midden in een console generatie iets er naast zetten en verwachten dat gamers voor jouw merk kiezen enkel en alleen omdat de console bijvoorbeeld krachtiger is.

Nintendo Lovers ja, maar de rest heeft nu al zijn vrienden op een ander platform zitten. Dat verander je niet zo maar. Dan hadden ze aan het eind van de looptijd van de PS4/Xbox 1 moeten inspringen als gamers smachten naar wat nieuws en dat kon de Wii U niet meer overbruggen.

Als de Switch goede aantallen weg zet dan komt de 3rd party support vanzelf (ook al zijn dat wellicht aangepaste versies of exclusieve 3rd party games) en wie weet kunnen ze dan bij een volgende generatie weer echt mee doen als main console. Het contact met 3rd party ontwikkelaars schijnt echt al veel beter te zijn dan het voor een lange tijd is geweest en Nintendo is ook geen dom bedrijf. Wel eigenwijs :+

Bovenstaande is natuurlijk alleen maar hoe ik het zie. Geen feiten of zo.

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Mij lijkt de Switch een geweldige console, maar mocht ik hem kopen zal ik hem het meest gebruiken als console, niet als handheld.

De zwakkere hardware zie ik alleen als probleem voor 3th party titles zoals CoD en Overwatch bijvoorbeeld, deze titels verwacht ik dan ook niet op de Switch, en ik denk dat je dat ook niet moet gaan verwachten.

Ik vind overigens wel jammer dat je een aparte app moet gebruiken voor vele online functies als invites en parties, ik had liever gehad dat dit gewoon ingebouwd was bij het console OS, net zoals bij Xbox One bijvoorbeeld.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Nintendo maakt geen games die superhardware nodig hebben. Nintendo's doelgroep heeft helemaal geen interesse in superhardware. Nintendo richt zich op de casual gamer. De hardcore-gamemarkt is allang verzadigd door Sony en MS, het zou dom zijn om daarmee te willen concurreren terwijl er een enorm grote markt is die zonder Nintendo niet bediend wordt.

• ericv_g
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-11 08:52
Ik vind de switch top, maar mogen snel spellen bij komen. Ik hoop eigenlijk heel erg dat new super mario (2d) nog komt zoals op de wii u. Pure nostalgie van de snes in een nieuw jasje.

• Disfigured
  • Laatst online: 15-11 23:51
CoD zou nog best wel moeten kunnen draaien op de Switch met wat aanpassingen (maar wel op 60 fps). De hardware is niet super sterk maar de Switch ondersteund wel alle moderne engines en technieken. Ontwikkelaars moeten zich daar gewoon op aanpassen.

Ik heb liever een draagbare versie van een nieuwe game dan een wat mooiere versie die ik alleen op m'n TV kan spelen. Nu doen snelle shooters me niet zoveel, maar single player first person games zoals een Prey of Bioshock zou ik echt super graag willen spelen op de Switch.

Overigens zijn de positieve hype rondom de Switch en de zeer sterke sales de meeste 3rd party devs echt niet onopgemerkt gebleven. Heb zo'n idee dat er meer ports/multiplatform releases gaan komen dan de meeste mensen denken... Nintendo heeft in twee maanden tijd al laten zien dat dit geen tweede Wii U gaat worden, mede dankzij sterke en duidelijke marketing (wat bij de Wii U echt het compleet tegenovergestelde was!) en hele positieve word of mouth.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15
Ik denk, alle positieve buzz en marketing ten spijt, dat de grote 3rd party titels niet in grote getalen gaan verschijnen. Waarom? De 3DS heeft ook bijna geen aangepaste versie van de grote releases gekregen en die heeft genoeg draagvlak. Ok die hardware is totaal anders om voor te programmeren dan een XBOX of PlayStation.

De nare nasmaak van de Wii en WiiU is er nog steeds denk ik en waarom investeren in een platform dat op korte termijn al behoorlijk outdated is. De user base zit al op andere consoles en als je kunt kiezen tussen twee versies gaat het gros van de gamers (naar mijn idee) eerder voor de mooie versie met een betere online ervaring dan een draagbaar slap aftreksel.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-11 03:32

Turfschipper

Hup NAC

Een game als tombraider? Dat lijkt me wel vet, en kan goed denk ik.

Ik hoop dat EA die psn/xbox live battlefield 1943 uit brengt voor de switch. Volgens mij zou dat een knaller van jewelste kunnen zijn.

• RayNbow
Stefan22 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:19:
De zwakkere hardware zie ik alleen als probleem voor 3th party titles zoals CoD en Overwatch bijvoorbeeld, deze titels verwacht ik dan ook niet op de Switch, en ik denk dat je dat ook niet moet gaan verwachten.
Maar als je een engine als Unity of UE4 gebruikt, dan zit er een "export to Switch" knop bij. Sommige games waren in no-time geport naar de Switch. Het meeste werk zal zitten in het testen, tweaken en wat art aanpassen (art assets voor knoppen bijv.).

• Evernote
NMe schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:41:
[...]

Heb je ook gekeken naar de daadwerkelijk prijzen van Minecraft? Wat je zegt betreft de prijs op diverse platforms klopt namelijk niet.

PC: Digitaal € 23,95 (via officiële site, al te koop vanaf € 7,95 via andere sites) Fysiek niet beschikbaar

PS4: Digitaal € 18,99, Fysiek € 29,99

Xbox: Digitaal € 18,99, Fysiek € 19,99

PS Vita: Digitaal € 18,99, Fysiek n.v.t.

iOS: Digitaal € 7,99, Fysiek n.v.t

Android: Digitaal € 6,99, Fysiek n.v.t.

Switch: Digitaal € 29,99, Fysiek niet beschikbaar(pre-order bij Bol.com is € 59,99)

Dus je betaald ongeveer € 11 meer dan andere versies op homeconsoles en € 11 meer voor de Vita versie

Overigens die hogere Switch prijs heeft dus niets met de cartridges te maken want een is geen fysieke release. Vervolgens blijken er ook nog beperkingen te zijn, ik vraag me ook af of dit het enige is.
Edit:
Absoluut niet het enige.. zie deze link. Geen speler per Joycon, wereld is 66% kleiner dan PS4/X1 om naar een paar dingen te noemen.

Dit is overigens gebaseerd op 1 zoekopdracht per platform het kan m.u.v. de Switch editie vast goedkoper.

Kortom niet liegen dus hé ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door Evernote op 12-05-2017 07:09 . Reden: Extra informatie bijgevoegd. ]

Verwijderd

Op de Wii U kost hij ook € 29,95 en de Switch versie is een stuk groter qua werelden.
De Windows 10 editie kost nog € 10, maar zodra de beta voorbij is gaat die omhoog naar € 26,99.

Je kan ook overdrijven he?!

• Evernote
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 07:23:
Op de Wii U kost hij ook € 29,95 en de Switch versie is een stuk groter qua werelden.
De Windows 10 editie kost nog € 10, maar zodra de beta voorbij is gaat die omhoog naar € 26,99.

Je kan ook overdrijven he?!
Lees m'n post is helemaal fan boy.

Ik vind de Switch tof en Nintendo ook maar je kan niet ontkennen dat de Switch versie duurder is en minder kan voor die prijs.

Daarnaast is een vergelijking met de Wii U versie niet echt geplaatst, dat is een oudere generatie met nog meer compromissen maar wel nog een (te) hoge prijs.

Edit: Of je moet graag willen zeggen dat de Switch versie veel meer bied dan de Wii U versie. Klopt maar hij doet dus nog steeds minder dan andere homeconsole en PC versies.

[ Voor 11% gewijzigd door Evernote op 12-05-2017 07:48 ]

Verwijderd

Evernote schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 07:26:
Ik vind de Switch tof en Nintendo ook maar je kan niet ontkennen dat de Switch versie duurder is en minder kan voor die prijs.
Volgens mij is de Switch versie niet duurder dan de Wii U versie en kan meer. Dus dat klopt niet. De Wii U is het enige systeem waar je de Switch mee kan vergelijken. Gezien dat het enige andere systeem van Nintendo is.

1. Vergelijkingen met de XBOX ONE en PS4 gaan mank want dat zijn geen portable consoles.
2. Fysiek op de PS4 is hij net zo duur als download op de Switch. Dat hij fysiek goedkoper is op de XBOX ONE komt omdat Mincraft van Microsoft is en zij willen graag hun eigen platform pushen.
3. Vergelijkingen met de mobile versies gaan ook mank, want die zijn allemaal een STUK kleiner.
4. 3. geldt ook voor de PSVita. Plus de onzin opmerking van dat de Wii U een oudere generatie is en dus niet mee telt geldt véél meer voor de Vita.
Daarnaast is een vergelijking met de Wii U versie niet echt geplaatst, dat is een oudere generatie met nog meer compromissen maar wel nog een (te) hoge prijs.
Onzin. x2, als je het te duur vindt dan koop je het niet. Simpel.
Edit: Of je moet graag willen zeggen dat de Switch versie veel meer bied dan de Wii U versie. Klopt maar hij doet dus nog steeds minder dan andere homeconsole en PC versies.
Goed, laten we het even vaststellen dat de Switch geen pure homeconsole is. Het is een handheld met een homeconsole-dock. We weten sinds de onthulling van de Switch eind afgelopen jaar al dat hij minder krachtig is dan een PS4 of XBOX ONE. Whoop-die-doe! Maar daar staat dan tegenover dat de Switch mee kan de trein in, de tram in, de kantine van je school / werk in... Allemaal dingen die je niet met een XBOX ONE of PS4 kan. (Niet handig iig) Daardoor krijg je nou eenmaal dat het apparaat wat concessies moet doen.

Maar ik zie het zo, de Switch als handheld is krachtiger dan de Wii U. Vergelijk dat met de PSVita of 3DS dan is dat écht een wereld van verschil!

Verder gebruikt de Switch cartridges. Daardoor zijn fysieke games (mogelijk) iets duurder. Dit is ook logisch wat je gaat geen discdrive in een handheld bouwen. Daarvan zal continu de disc overslaan en zeer snel krassen, plus zou het de Switch groter, dikker en zwaarder maken. (En duurder)
Download only is ook onverstandig want dan zullen retailers er niet om staan te springen de Switch in de schappen te leggen. Iets wat we ook bij de PSPGo zagen...
[...]

Lees m'n post is helemaal fan boy.
Haters gonna hate.

• RayNbow
Sales info voor Blaster Master Zero:
Nintendo's 3rd-party title BlasterMaster earned 80,000 downloads so far, with 6 mo of production by 35 member team #tokyosandbox

• Zerora
Gisteren voor het eerst een local multiplayer gedaan met 3 Switch consoles. Mario Kart 8 Deluxe natuurlijk.
Maar dat viel mij best tegen als ik eerlijk ben. De local connectiviteit van de Switch is werkelijk om te huilen.

Ben er wel achtergekomen dat je dus niet verder dan 2 meter van elke Switch console vandaan moet zitten of je riskeert wegvallende connecties. En wanneer er dan iemand tussen twee switch consoles ging staan dan raakte de Switch ook al de connectie kwijt. We hebben hierdoor geen enkele sessie van 4 rondes kunnen afronden. Beetje erg jammer, want we hadden gehoopt ff een lekker avondje Mario Kart te kunnen doen met 5 personen.
Onze opstelling was weinig bijzonder ook. Switch 1 (twee spelers) aan de tv aangesloten, Switch 2 (twee spelers) op tabletop stand op tafel en Switch 3 (laatste speler) in handheld mode.
Je zou toch wel mogen verwachten dat een dergelijke speelsessie zonder problemen zou moeten kunnen. Helaas niet dus.... :(

Meer mensen die dergelijke local connectivity problemen ondervonden?

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Zerora schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:41:
....
Heb je ook geprobeerd om te spelen via LAN ipv. WIRELESS?

Uiteraard wel alleen mogelijk als je een Wi-Fi netwerk beschikbaar hebt.

https://www.reddit.com/r/.../?st=j2ljp8cf&sh=cb37a9e8

[ Voor 9% gewijzigd door fZeroNewbie op 12-05-2017 09:55 ]

• RayNbow
Not sure if it is due to weak WiFi radios in the Switches or the level of interference in the apartment (~15 networks in range), but we kept getting disconnected with the consoles more than a few feet away. Once we put them all on the table like in the pic, it worked flawlessly for many rounds. Tabletop mode with two players per screen works surprisingly well.
"We achieved 8 player local multiplayer on MK8D with 4 Switches on launch day. So much fun!"
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uo9kX1s.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door RayNbow op 12-05-2017 09:58 ]

• Evernote
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:22:
[...]

Volgens mij is de Switch versie niet duurder dan de Wii U versie en kan meer. Dus dat klopt niet. De Wii U is het enige systeem waar je de Switch mee kan vergelijken. Gezien dat het enige andere systeem van Nintendo is.
Nee, je kan het wel degelijk vergelijken met andere systemen het is namelijk een MULTIPLATFORM game.
Jij vergelijkt het met de WiiU omdat jij persé met Nintendo systemen wil vergelijken.
Bovendien heb ik nergens genoemd dat de Switch versie duurder dan de WiiU zou zijn.
1. Vergelijkingen met de XBOX ONE en PS4 gaan mank want dat zijn geen portable consoles.
Nogmaals het is een multi-platform game en je kan dus wel degelijk een vergelijking maken met de XBOX ONE en PS4.
2. Fysiek op de PS4 is hij net zo duur als download op de Switch. Dat hij fysiek goedkoper is op de XBOX ONE komt omdat Mincraft van Microsoft is en zij willen graag hun eigen platform pushen.
Fysiek kost hij momenteel € 59,99 als je hem bij Bol.com besteld voor de Switch en is er geen release date. ;)
Vergelijk je digitaal met digitaal dan is hij zoals eerder genoemd € 11 duurder op de Switch dan PS4/XBOX ONE.
3. Vergelijkingen met de mobile versies gaan ook mank, want die zijn allemaal een STUK kleiner.
Maar zijn ook portable wat de versie van de Switch niet uniek maakt.
4. 3. geldt ook voor de PSVita. Plus de onzin opmerking van dat de Wii U een oudere generatie is en dus niet mee telt geldt véél meer voor de Vita.
PS Vita is nog current gen wat handhelds van Sony betreft dus wel degelijk meer relevant dan de WiiU een oudere generatie console van Nintendo. Bovendien is deze versie óók portable.
[...]

Onzin. x2, als je het te duur vindt dan koop je het niet. Simpel.

[...]
Was ik ook niet van plan ;)
Goed, laten we het even vaststellen dat de Switch geen pure homeconsole is. Het is een handheld met een homeconsole-dock. We weten sinds de onthulling van de Switch eind afgelopen jaar al dat hij minder krachtig is dan een PS4 of XBOX ONE. Whoop-die-doe! Maar daar staat dan tegenover dat de Switch mee kan de trein in, de tram in, de kantine van je school / werk in... Allemaal dingen die je niet met een XBOX ONE of PS4 kan. (Niet handig iig) Daardoor krijg je nou eenmaal dat het apparaat wat concessies moet doen.

Maar ik zie het zo, de Switch als handheld is krachtiger dan de Wii U. Vergelijk dat met de PSVita of 3DS dan is dat écht een wereld van verschil!
Helemaal waar maar dat is in mijn inzien geen reden waarom een MULTIPLATFORM spel zoals Minecraft € 11 duurder is dan bij de concurrent.
Je noemt een voordeel van de CONSOLE, ik heb het puur over Minecraft.
Verder gebruikt de Switch cartridges. Daardoor zijn fysieke games (mogelijk) iets duurder. Dit is ook logisch wat je gaat geen discdrive in een handheld bouwen. Daarvan zal continu de disc overslaan en zeer snel krassen, plus zou het de Switch groter, dikker en zwaarder maken. (En duurder)
Download only is ook onverstandig want dan zullen retailers er niet om staan te springen de Switch in de schappen te leggen. Iets wat we ook bij de PSPGo zagen...
Leuk maar nogmaals er is geen fysieke release dus dit voegt niets toe aan de discussie.

[...]
Haters gonna hate.
Doe die rode bril ook eens af toe af.

• JackAvery
  • Laatst online: 19:05
Evernote schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 07:26:
[...]

[...]

Je kan het ook zo zien:
"Developer vraagt hogere prijs op nieuw platform omdat developer/publisher weet dat mensen meer bereid zijn daarop te betalen." De prijsbepaling van één specifieke SKU van een product is niet noodzakelijk gerelateerd aan hoeveel overeenkomsten het heeft vergeleken met ander SKU's. Microsoft ziet hier gewoon een kans om wat extra te verdienen, en grijpt die. Mensen betalen het toch, want op Switch is er momenteel geen concurrentie in het genre.

Het ArsTechnica artikel dat je linkt, leest trouwens erg positief. Hetzelfde geldt voor reviews tot nu toe, dus de minpunten (voornamelijk de kleinere werelden) lijken niet echt van groot belang te zijn. Ik denk dat Minecraft op Switch best populair zal zijn eens het jonger publiek meer op Switch begint te spelen.

--

Leuk om Shantae en andere kleinere games naar Switch te zien komen!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
De psvita versie van minecraft was ook heel populair, is in Japan alleen al een miljoen keer verkocht. Vergeleken met de cijfers van de vita zou de switch versie de 3 miljoen stuks wereldwijd kunnen halen.

Trouwens Tom van eurogamer heeft al bevestigd dat de nieuwe assasins creed tenminste niet gelijk komt naar de switch als de andere versies. Dit hoeft niet te betekenen dat die wel of niet uberhaud naar de switch komt.

Verwijderd

Evernote schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:58:
[...]
Was ik ook niet van plan ;)
Ik snap niet waarom ik het nog probeer...
[...]

Doe die rode bril ook eens af toe af.
Roze bril. ;)

Waarom de Switch versie duurder is.. tja, de Switch heeft nog geen 50+ miljoen verkochte consoles (slechts 3) en hij komt met extra skins (Super Mario Skin, etc), dus is het logisch dat die iets duurder is.

Maar ja je hebt 2 keuzes.
1. Je koopt het spel en je geniet ervan.
2. Je koopt het spel niet en je geeft je geld ergens anders aan uit.

Maar jij gaat voor optie 3.
3. Je koopt het spel niet en je blijft er over zeiken.

Dus.. In de woorden van Taylor Swift: Haters gonna hate.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2017 10:14 ]

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:06
Nieuwevolger schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:09:

Trouwens Tom van eurogamer heeft al bevestigd dat de nieuwe assasins creed tenminste niet gelijk komt naar de switch als de andere versies. Dit hoeft niet te betekenen dat die wel of niet uberhaud naar de switch komt.
Zou geen Switch versie verwachten. Een gelijkwaardige port ga je nooit krijgen. Verder boeit het Nintendo niet denk ik. Hele design filosofie van de Switch is dat ze zich niet focussen op dat soort spellen.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:55
Silversin schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:21:
[...]

Zou geen Switch versie verwachten. Een gelijkwaardige port ga je nooit krijgen. Verder boeit het Nintendo niet denk ik. Hele design filosofie van de Switch is dat ze zich niet focussen op dat soort spellen.
Mee eens. Nintendo doet die open world veel beter dan Assassins Creed dat ooit heeft gekund. Dat hebben ze met Zelda wel bewezen.

Ik zou er zelf niet rouwig om zijn als er geen Assassins Creed komt voor de Switch.

• Evernote
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:13:
[...]
Roze bril. ;)
Nintendo heeft een rood logo toch? ;)
Als Nintendo fan moest je deze zien, misschien ben je toch niet zo pro Nintendo.
Maar jij gaat voor optie 3.
3. Je koopt het spel niet en je blijft er over zeiken.
Was geheel informatief, overigens heb het spel al op de PS4 en PC.. bij elkaar € 20 voor betaald.
(ook weer goedkoper dan de Switch versie..)
Dus.. In de woorden van Taylor Swift: Haters gonna hate.
Hier nog een leuk filmpje voor jou als Ninty fan, het gaat mij vooral om de titel van het filmpje wat van toepassing is. Daarnaast is het een leuk filmpje.
Ignorance is Bliss

• Zerora
fZeroNewbie schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:54:
[...]

Heb je ook geprobeerd om te spelen via LAN ipv. WIRELESS?

Uiteraard wel alleen mogelijk als je een Wi-Fi netwerk beschikbaar hebt.

https://www.reddit.com/r/.../?st=j2ljp8cf&sh=cb37a9e8
Die LAN modus kende ik niet. Niet vreemd gezien de sneltoets die je moet indrukken ervoor. Maar is zeker een blijvertje! Thanks!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Gisteren voor het eerst een local multiplayer gedaan met 3 Switch consoles. Mario Kart 8 Deluxe natuurlijk.
Maar dat viel mij best tegen als ik eerlijk ben. De local connectiviteit van de Switch is werkelijk om te huilen.

Ben er wel achtergekomen dat je dus niet verder dan 2 meter van elke Switch console vandaan moet zitten of je riskeert wegvallende connecties. En wanneer er dan iemand tussen twee switch consoles ging staan dan raakte de Switch ook al de connectie kwijt. We hebben hierdoor geen enkele sessie van 4 rondes kunnen afronden. Beetje erg jammer, want we hadden gehoopt ff een lekker avondje Mario Kart te kunnen doen met 5 personen.
Onze opstelling was weinig bijzonder ook. Switch 1 (twee spelers) aan de tv aangesloten, Switch 2 (twee spelers) op tabletop stand op tafel en Switch 3 (laatste speler) in handheld mode.
Je zou toch wel mogen verwachten dat een dergelijke speelsessie zonder problemen zou moeten kunnen. Helaas niet dus.... :(

Oh, wazig. Wij hebben hier op de vrijmibo geen enkel probleem met wireless MK8D. We hebben er geen aandacht aan besteed, maar zijn met drie Switches naast elkaar gaan zitten. 0,0 problemen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-11 20:25
RayNbow schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:40:
Sales info voor Blaster Master Zero:

[...]
Moet zeggen dat het me ook meer vermaak geeft dan ik had verwacht:D

• Zerora
mfneed schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:35:
[...]

Moet zeggen dat het me ook meer vermaak geeft dan ik had verwacht:D
Demo maar eens ff downloaden. Als het wat is, koop ik Blaster Master :)

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Waah schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:25:
[...]

Mee eens. Nintendo doet die open world veel beter dan Assassins Creed dat ooit heeft gekund. Dat hebben ze met Zelda wel bewezen.

Ik zou er zelf niet rouwig om zijn als er geen Assassins Creed komt voor de Switch.
Ik zou er anders wel rouwig om worden als de enigste noemenswaardige third party game een 5 jaar oude port is. Need for speed en south park zijn op dit moment de enige kans hebbers dat die naar de switch komen en ik schat de kans aardig laag in.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Evernote schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 07:00:
[...]

Heb je ook gekeken naar de daadwerkelijk prijzen van Minecraft?
De PS4-versie is even duur. Nintendo heeft een vervelend probleem met resellers. Door hun zwakkere positie t.o.v. PS4 en Xbox is er het risico dat de winkels minder schapruimte inrichten voor de Switch als Nintendo digitaal met ze gaat concurreren. Daarom zijn de eShop-games meestal even duur of duurder als de fysieke games.

"Er is geen fysieke versie" gaat trouwens ook niet op, want die komt nog. En dan wil je niet ineens met een game zitten die in de eShop een tientje heeft gekost en in de winkels 3 tientjes.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:48
Nieuwevolger schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:58:
[...]

Ik zou er anders wel rouwig om worden als de enigste noemenswaardige third party game een 5 jaar oude port is. Need for speed en south park zijn op dit moment de enige kans hebbers dat die naar de switch komen en ik schat de kans aardig laag in.
Hier ben ik het volledig mee eens! Behalve dan met de term 'enigste'... ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:17

KipCurreh

Nightcrawler

Man wat ben ik aan het twijfelen om toch maar de Switch aan te schaffen voor Zelda te spelen, die game ziet er zo fantastisch leuk uit..

Maar een kost van enkele honderden euro's doen voor 1 spel houdt me toch nog steeds tegen.. Ook het feit dat ik weinig vrije tijd heb momenteel (het prille vaderschap etc ;) ) helpt niet mee..

Ik ga maar eerst Blood&Wine afmaken bij The Witcher 3, en misschien in de tussentijd een spaarpotje aanleggen :D

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:02
KipCurreh schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:58:
Man wat ben ik aan het twijfelen om toch maar de Switch aan te schaffen voor Zelda te spelen, die game ziet er zo fantastisch leuk uit..

Maar een kost van enkele honderden euro's doen voor 1 spel houdt me toch nog steeds tegen.. Ook het feit dat ik weinig vrije tijd heb momenteel (het prille vaderschap etc ;) ) helpt niet mee..

Ik ga maar eerst Blood&Wine afmaken bij The Witcher 3, en misschien in de tussentijd een spaarpotje aanleggen :D
Als je snel bent met het spel (en zuinig met je spullen) zou je op dit moment nog ~full prize kunnen verkopen op marktplaats, gezien de voorraad nog steeds om te huilen is.. Hou er wel rekening mee dat als er wel ineens voorraad in de winkels ligt je 2ehands verkoop prijs een stukje zal zakken.

Strava

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Aan de andere kant zijn er op zich inmiddels best wel wat games uit. Sure, 't zijn niet allemaal A-titels maar dat lijkt me geen probleem. Ik heb intussen 8 games in bezit:
  • Zelda: BotW
  • Mario Kart 8 Deluxe
  • Puyo Puyo Tetris
  • Snipperclips
  • Minecraft
  • Snake Pass
  • Tumbleseed
  • Kamiko
Ik kan voorlopig nog wel even vooruit. En dan komt volgende maand ARMS uit, en de maand erna Splatoon 2. En Mario in november ofzo. Ik maak me geen zorgen dat ik me moet gaan vervelen. :+

Verwijderd

Volgens de eShop zijn er nu 46 games te downloaden op de Switch. Tel daar Skylanders bij op (enige game die niet te downloaden is) kom je op 47 games in totaal.

• marcelproust
KipCurreh schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:58:

Ik zou dan toch passen gezien je weinig tijd hebt en daarnaast nog Witcher 3 hebt liggen. Zelda zal niet weglopen en er zijn nog DLC's op komst en het spel zelf zal waarschijnlijk na de uitgebreide DLC's ook wel wat in prijs zakken en op tweedehands websites te koop zijn. Geniet intussen van het nakende vaderschap :-)

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-11 20:25
NMe schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:48:
Aan de andere kant zijn er op zich inmiddels best wel wat games uit. Sure, 't zijn niet allemaal A-titels maar dat lijkt me geen probleem. Ik heb intussen 8 games in bezit:
  • Zelda: BotW
  • Mario Kart 8 Deluxe
  • Puyo Puyo Tetris
  • Snipperclips
  • Minecraft
  • Snake Pass
  • Tumbleseed
  • Kamiko
Ik kan voorlopig nog wel even vooruit. En dan komt volgende maand ARMS uit, en de maand erna Splatoon 2. En Mario in november ofzo. Ik maak me geen zorgen dat ik me moet gaan vervelen. :+
Kan je hier wel aardig gelijk in geven... Het is natuulijk net wat je zoekt maar voor mij ook genoeg aanbod... Kan er nog een hoop tijd in kwijt:)

- Zelda BotW
- Mario Kart 8 Deluxe
- I Am Setsuna
- Fast RMX
- Master Blaster Zero
- Kamiko
- Gracefull explosion machine

En daarnaast nog Puyo Puyo Tetris Demo (wat overigens verrekte moeilijk is solo:O) en Dragonquest demo.

Zag trouwens voor mij een nieuwe entry in de eshop... thumper, zag er wel heel strak uit mat wat die doet... Wat die doet, is mij alleen een raadsel:D

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

marcelproust schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:11:
[...]

Ik zou dan toch passen gezien je weinig tijd hebt en daarnaast nog Witcher 3 hebt liggen. Zelda zal niet weglopen en er zijn nog DLC's op komst en het spel zelf zal waarschijnlijk na de uitgebreide DLC's ook wel wat in prijs zakken en op tweedehands websites te koop zijn. Geniet intussen van het nakende vaderschap :-)
Ook niet onbelangrijk: er zitten wat QoL-improvements in de DLC die het vooral voor nieuwe spelers makkelijker maken. De log in je Sheikah Slate die laat zien waar je de afgelopen tijd geweest bent en het Korok-masker waarmee je makkelijker korok seeds verzamelt zijn extra handig voor iemand die de game nog niet gespeeld heeft, lijkt me.

Pagina: 1 ... 46 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!