[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 126 Laatste
Acties:
  • 615.481 views

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:43
Hyp Hyper schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:03:
[...]

Dit filmpje al gezien? Rails zijn van metaal en hij is vrij positief over de bouwkwaliteit van de Switch.
[video]
Nope, te traumatiserend voor me :p Maar net even gekeken en dacht altijd dat dit soort gasten zo maar alles kapot maken, maar ik zie het idee er wel achter.

De rails is inderdaad van metaal en de rest plastic. Haalt mijn zorg voor de klikverbinding niet volledig weg, maar wel goed om te zien hoe goed de bouwkwaliteit is. Dat gevoel overheerst ook wel als ik er op game.

WiFi autoconnect verantwoordelijk voor framerate dips?

[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 13-03-2017 21:39 ]

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:19
Hebben jullie ook een microSD in de Switch zitten of koopt iedereen hier de games fysiek? Ik heb het liefst alles digitaal, maar twijfel nu of een 64GB microSD voldoende is of dat ik beter meteen voor 128GB kan gaan.

• petermetroid
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-10 00:09
MelvinW schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:14:
Hebben jullie ook een microSD in de Switch zitten of koopt iedereen hier de games fysiek? Ik heb het liefst alles digitaal, maar twijfel nu of een 64GB microSD voldoende is of dat ik beter meteen voor 128GB kan gaan.
Ik heb 2 spellen digitaal, Fast RMX en Metal Slug. Bij elkaar zijn ze 1GB dus die sd kaart is nog niet nodig. Dure games koop ik sowieso op een geheugen kaart omdat ze dan toch meer waarde hebben.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:47
Dit al gezien? Toch wel een mooie oplossing tegen het krassen op scherm probleem door het dock.

http://www.nintendolife.c...hese_fetching_dock_covers

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:03
Blubkens schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:23:
[...]

Ik vind het raar dat ze dat zeggen aangezien ik wel modellen heb zien staan zonder deze techniek.
Alleen is de Output lager waardoor je mogelijk niet kan laden en spelen tegelijkertijd.
Zie 2 modellen hieronder waar ik ook naar gekeken heb.

PowerCore 26800
PowerCore+ 20100 USB-C

[...]

IQ is weer iets anders. Wel een soort van Fast Charging maar zonder Qualcomm techniek. Op de RAVPower die ik heb noemen ze dat weer iSmart.
Het gaat echt om het Quick/Fast Charge techniek van Qualcomm die ze afraden voor de switch.

[...]

Ik maak dus gebruik van de RAVPower 26800mah voor 6 tientjes op Amazon die door reddit gebruikers is getest. Wel raden ze af om de bijgeleverde charger op de Switch te gebruiken omdat hij andere Output waardes heeft dan aangegeven op de charger zelf. Ik gebruik hem alleen op de Powerbank.
Met USB-C naar USB-C kabel krijg ik geen laadteken te zien maar de Switch blijft wel op 100% en dat houdt hij 12/14 uur vol op een volle powerbank. En dan kan je dus nog eens 3 uur op de Switch batterij doorgaan.
Dit doe ik met een standaard Apple USB-C kabel die bij de MacBook 12" zat uit 2015. Vanavond wil ik nog even testen of een kabel van Belkin USB-C -> USB-C wel een laadteken laat zien. En ook ga ik testen met een USB naar USB-C kabel van Belkin. Ook hier weer kijken of er een laadteken is maar ik verwacht dat hij bij de laatste kabel een lagere Output zal hebben
Als je Duits een beetje goed is, is dit ook een interessant artikel wat betreft powerbanks en kabels:
https://techtest.org/die-...-was-gibt-es-zu-beachten/

• Beakzz
Zerora schreef op maandag 13 maart 2017 @ 23:01:
Dit al gezien? Toch wel een mooie oplossing tegen het krassen op scherm probleem door het dock.

Best wel grappig, maar ik vind ze allemaal net te druk of te saai. Misschien dat ik voor een custom versie ga met het switch logo in een afwijkende kleur.

Hier staan ze allemaal bij elkaar :

https://www.etsy.com/nl/search?q=nintendo%20switch%20dock

Zag dat ze ook al 3D prints hadden voor de Table mode terwijl je nog wel kan laden. Denk dat ik daar zelf ook eens voor ga zitten om iets lichts en verstelbaars te maken.

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-10 11:10
Zerora schreef op maandag 13 maart 2017 @ 23:01:

Ik ben van mening dat dit niet veel helpt. Hou er rekening mee dat deze dingen stof vangen, stof en erin schuiven is krasjes. Dit is echter afhankelijk van hoe je hem erin doet en of je dock al wellicht krom staat.

Dus ja het zou vast helpen voor korte duur, koop gewoon een fatsoenlijke glazen screen protector (of beide, kan je max je glazen screenprotector beschadigen) en ik ben van mening dat dit het beste helpt.

Nintendo bellen dat je dock gewoon krom staat sinds nadat je hem uit de doos hebt gehaald heb je grotere kans dat ze het gewoon kosteloos vervangen door het kleine beetje interne hardware voor je over te zetten. Ding is uiteindelijk gewoon van plastic, dus niet veel boeiends of duur.

EDIT:
Je kan ook altijd nog zoiets doen dan is het hele probleem in een keer opgelost ;):
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/gzrsjl5js4ky.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Kadardar op 14-03-2017 09:02 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:44
Een vraag voor de mensen die ook Fast RMX hebben, ik kom er zelf maar niet uit hoe je een boosted start kunt krijgen. Iemand tips?

// TODO: Schrijf een signature

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:42
guysp schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:19:
Een vraag voor de mensen die ook Fast RMX hebben, ik kom er zelf maar niet uit hoe je een boosted start kunt krijgen. Iemand tips?
Net voor of net op het laatste start licht vol gas geloof ik

Strava

Verwijderd

Prulleman schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:26:
[...]

Net voor of net op het laatste start licht vol gas geloof ik
Exact op het 1 seconde punt. Hoe exacter hoe beter je boost.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Ik vraag me af of een USB-C -> USB-C verlengkabel (dus aan 1 kant female, andere kant male) zou gaan werken. Dan verleng je gewoon de connector in je dock en dan hoef je je switch niet meer te docken om op de tv te gamen. Dan kan ik dat foeilelijke ding ergens achter de kast gooien en een mini kabeltje op mn tv meubel leggen :P

Verwijderd

@BlackMage Als je dat doet ga je geheid oververhitting krijgen dus is NIET verstandig.

• BlackMage
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:04:
@BlackMage Als je dat doet ga je geheid oververhitting krijgen dus is NIET verstandig.
Waarom?

De fan zit in de Switch zelf en lijkt me juist dat ie zonder dock beter zn warmte kwijt kan dan met.... Maar misschien mis ik iets?

Verwijderd

De dock geleid de warmte naar achter door een gleuf in de dock zelf. Als je de Switch plat gaat neerleggen dan geleid je die warmte recht op hetgeen waar je die op legt en kan de Switch de warmte niet kwijt.

• BlackMage
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:08:
De dock geleid de warmte naar achter door een gleuf in de dock zelf. Als je de Switch plat gaat neerleggen dan geleid je die warmte recht op hetgeen waar je die op legt en kan de Switch de warmte niet kwijt.
De Switch zal bij mij niet plat komen te liggen omdat de joycons hem iets van de ondergrond af tillen. Ik heb 0,0 reden om die dingen er ooit af te halen tenzij ik ze wil vervangen ofzo :+

Maar als ik ooit zo'n kabel tegenkom om het te proberen dan zal ik het wel even in de gaten houden.

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-10 10:44
Dat valt denk ik wel mee, een groter probleem is dat de ventilatie van de Switch aan de bovenkant zit. Als je hem plat legt zal de warmte misschien wat minder goed worden afgevoerd maar dat zal maar minimaal zijn.

@BlackMage
Misschien heb je ooit een spel wat je op de TV wilt spelen die de joycons vereisen :+

[ Voor 8% gewijzigd door LOTG op 14-03-2017 09:13 ]

Verwijderd

Je zou zelf een dock kunnen 3D printen waarin je de hardware van de dock bouwt (een simpel printplaatje en een connector) en die zo netjes wegwerken.

• BlackMage
LOTG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:12:
[...]

@BlackMage
Misschien heb je ooit een spel wat je op de TV wilt spelen die de joycons vereisen :+
Tja RIP ARMS... Met de connectieproblemen van de joycon(s) ga ik toch niet riskeren om daar 50 euro voor te betalen.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:15:
Je zou zelf een dock kunnen 3D printen waarin je de hardware van de dock bouwt (een simpel printplaatje en een connector) en die zo netjes wegwerken.
Ik zie ook wel dat mensen de voorkant van hun dock er gewoon af hebben gedremelt. Maar dat (en een heel ding 3d printen) gaat me iets te ver :+

[ Voor 38% gewijzigd door BlackMage op 14-03-2017 09:17 ]

• Prulleman
Ik weet niet of die sleuf zoveel doet hoor, ik denk dat de meeste warmte gewoon aan de bovenkant weg gaat. Misschien dat die sleuf nog wat lucht aan kan zuigen via de speaker grills?? (geen idee of er een flow door de switch heen gaat, maar dat lijkt me logischer dan een vacuum creeren rond de SOC..)

Wellicht is het verstandig om als je de switch dan plat legt, dat je em net een beetje verhoogt.

Wat misshien een groter probleem is de kabel connectie in de dock, deze werkt volgens mij op zwaartekracht en niet op het aangrijpen van nokjes (je voelt geen zachte klik weerstand bij docken, zoals wel bij het aansluiten van een kabel aan je switch), dat betekend dat de kabel in je dock met de minste beweging los schiet, misschien met duct-tape, als je toch ergens achter ligt :D

Strava

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-10 17:12
Imho had de dock er zo uit moeten zien:
Afbeeldingslocatie: http://images.mobilefun.co.uk/graphics/productgalleries/41072/belkin-lightning-charge-and-sync-dock-for-iphone-7-6s-6-5-p41072-d.jpg

GTA VI - All aboard the hype train!!

Verwijderd

ARMS kan je met de Pro Controller spelen en ik denk dat tegen die tijd we al een paar firmware updates hebben gehad die een groot deel van de problemen weg zou nemen. Zoals bv de WiFi bug, en ik heb het me zitten te bedenken. Die kan ook voor connectie problemen zorgen met de Joy-Con.

• Prulleman
BlackMage schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:16:
[...]

Tja RIP ARMS... Met de connectieproblemen van de joycon(s) ga ik toch niet riskeren om daar 50 euro voor te betalen.

[...]

Ik zie ook wel dat mensen de voorkant van hun dock er gewoon af hebben gedremelt. Maar dat (en een heel ding 3d printen) gaat me iets te ver :+
Als je problemen hebt met de JC moet je ze omruilen :> (ben ik ook in gang aan het zetten)

Strava

• Sir_Hendro
Mijn JC doen het prima behalve als je op een kleine afstand van circa 3 meter zit met benen ervoor. Als je dus relaxed op de bank zit met benen over elkaar dan reageerd hij soms niet goed meer want mij switch staat links van me op het bureau ipv in het tv meubel. Dus benen weer naar beneden en alles is weer oke :P

[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Hendro op 14-03-2017 09:29 ]

• Prulleman

Strava

Verwijderd

@Sir_Hendro Ik heb 0 problemen met mijn Joy-Con of mijn WiFi. :)

• guysp
Sir_Hendro schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:17:
[snip]
Volgens mij heeft Nintendo juist de dock het scherm laten bedekken om heel duidelijk te maken dat je dat scherm niet kunt gebruiken terwijl hij in de dock staat.

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:58
Sir_Hendro schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:17:
[afbeelding]
Mag die ook in hout? ;)
Zelf ben ik aan het kijken om een houten stand te maken incl. electronica wat ik dan uit het dock wil schroeven. Ik gebruik het dock niet en heb daarom mijzelf de vrijheid gegeven om daar mee te experimenteren B)
guysp schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:19:
Ik heb gemerkt dat mijn FASR RMX mijn laatste progressie niet opslaat als ik het spel echt afsluit met 'x'. De net behaalde en bestuurde 'car' staat weer op 'new' en mijn snellere tijd is verdwenen.

• guysp
Dagg schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:46:
Ik heb gemerkt dat mijn FASR RMX mijn laatste progressie niet opslaat als ik het spel echt afsluit met 'x'. De net behaalde en bestuurde 'car' staat weer op 'new' en mijn snellere tijd is verdwenen.
Ik en ook andere hebben dit gemerkt. Iemand op reddit had het uitgezocht, Fast RMX slaat blijkbaar alleen op wanneer je nieuw unlocks hebt. Dit is natuurlijk niet de goede flow en ik verwacht dat dit wordt bijgewerkt.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:03
Ik heb vaak dat ik Zelda afsluit en dan ook met X waarna ik dan de Switch in slaapstand zet. Dan zet ik de volgende keer middels de pro controller het ding aan en zie dat ik ineens weer in Zelda zit. Nu zal ik terwijl ik hem aan zet en de tv etc opstart, wel gewoon het spel opgestart hebben of de vorige keer toch niet op X hebben gedrukt, maar het gebeurd regelmatig.

• LOTG
Sta je dan in het spel of in op het hoofdmenu van Zelda?

En waarom sluit je het spel eigenlijk alvorens hem op sleep te zetten? Bespaart dit veel energie?

• Beakzz
Absoluut weer een spel die ik op de Switch zou willen spelen. Kan natuurlijk voor de PS4/PC versie gaan en die zullen misschien iets smoother draaien, maar de handheld mode saves the day again :+

Mijn vriendin is ook helemaal blij met de Switch. Normaal ga ik veel later naar bed dan haar, maar nu al een paar keer mee gegaan. Niet dat ik ook maar iets meer slaap ofzo :p

• LOTG
Beakzz schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:15:
[...]

Absoluut weer een spel die ik op de Switch zou willen spelen. Kan natuurlijk voor de PS4/PC versie gaan en die zullen misschien iets smoother draaien, maar de handheld mode saves the day again :+

Mijn vriendin is ook helemaal blij met de Switch. Normaal ga ik veel later naar bed dan haar, maar nu al een paar keer mee gegaan. Niet dat ik ook maar iets meer slaap ofzo :p
Het ziet er nogthans niet zo uit als of je er een GTX 1080 TI voor moet hebben, dus ik vermoed dat het wel los zal lopen.

Ik kijk zelf trouwens ook uit naar Snake Pass deze maand.

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Warmte stijgt toch wel op en oververhitting gebeurt niet 123.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-11 12:14
Blubkens schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:47:
[...]

Warmte stijgt toch wel op en oververhitting gebeurt niet 123.
Als iets de baan van de warmte blokkeert, dan wordt dat iets natuurlijk ook warmer. Ik zou de Switch dus ook zeker niet in de baan van zijn eigen warmteafvoer leggen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:28
mijn switch laad ook prima op met een anker usb-C --> usb-A kabel en mijn "oude" 2.1A output xiaomi 20000mah powerbank .

[ Voor 5% gewijzigd door Michel242186 op 14-03-2017 12:08 ]

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:17:
ARMS kan je met de Pro Controller spelen en ik denk dat tegen die tijd we al een paar firmware updates hebben gehad die een groot deel van de problemen weg zou nemen. Zoals bv de WiFi bug, en ik heb het me zitten te bedenken. Die kan ook voor connectie problemen zorgen met de Joy-Con.
Het kan aan Wifi icm Bluetooth liggen ja. Ikzelf heb dit probleem op mijn telefoon. Als de BT aan staat is mijn WiFi ontzettend traag. Ik ga maar eens kijken of hij op de 2.4 Ghz of op de 5 Ghz band staat mijn switch.

Yavu Steam Profile Lanithro

• Arunia
LOTG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:14:
Sta je dan in het spel of in op het hoofdmenu van Zelda?

En waarom sluit je het spel eigenlijk alvorens hem op sleep te zetten? Bespaart dit veel energie?
Ik sla het spel op. Dan ga ik naar het hoofdmenu van de Switch en druk op X om het spel te sluiten. Iig, dat is wat ik denk dat ik doe. :P
Daarna via power opties de Switch in slaap als hij in het dock zit of uit als hij los is.

• LOTG
Arunia schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:50:
[...]

Ik sla het spel op. Dan ga ik naar het hoofdmenu van de Switch en druk op X om het spel te sluiten. Iig, dat is wat ik denk dat ik doe. :P
Daarna via power opties de Switch in slaap als hij in het dock zit of uit als hij los is.
Ik bedoelde als je hem weer aan zet, daar ging het toch om. Dat je dan weer in Zelda was terwijl die afgesloten zou zijn.

• Arunia
LOTG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:02:
[...]

Ik bedoelde als je hem weer aan zet, daar ging het toch om. Dat je dan weer in Zelda was terwijl die afgesloten zou zijn.
Soms in Zelda en soms op het hoofdmenu van Zelda inderdaad.
Alhoewel ik denk dat het hoofdmenu van Zelda komt omdat ik dan zonder beeld een aantal keer op A druk. Dus dan zou het gaan om alleen midden in Zelda in het menu waar je ook saved.

• LOTG
Heeft iemand hier een BigBen (Zelda) case voor zijn Switch? De laatste keer dat ik BigBen spul kocht was voor de GC, en dat was altijd merkbaar slechte kwaliteit. Nu zijn ze licensed voor de Switch, dus is het wat? Of kan ik beter die van Hori of de officiele Nintendo case kopen?

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
LOTG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:22:
Heeft iemand hier een BigBen (Zelda) case voor zijn Switch? De laatste keer dat ik BigBen spul kocht was voor de GC, en dat was altijd merkbaar slechte kwaliteit. Nu zijn ze licensed voor de Switch, dus is het wat? Of kan ik beter die van Hori of de officiele Nintendo case kopen?
Heb de standaard nintendo case van bigbent, logo van switch voorop, aan het ritsje ook... binnen extra opslag voor 8 games of 6games met 2x sd kaart. Een soft zacht kussentje voor het scherm. Top ding! Deze: https://www.bol.com/nl/p/...67563918-9200000073687012

• LOTG
mfreriks schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:25:
[...]

Heb de standaard nintendo case van bigbent, logo van switch voorop, aan het ritsje ook... binnen extra opslag voor 8 games of 6games met 2x sd kaart. Een soft zacht kussentje voor het scherm. Top ding! Deze: https://www.bol.com/nl/p/...67563918-9200000073687012
Ja zo'n zelfde maar dan met Zelda print wilde ik (als die ooit ergens te krijgen zijn).

Maar goed als het geen prul meer is zoals vroeger dan gaan we er voor. Vooral gezien het de Switch heel moet houden.

En eigenlijk had Nintendo dit bij de console moeten leveren, met screen protector.

• Dagg
LOTG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Ja zo'n zelfde maar dan met Zelda print wilde ik (als die ooit ergens te krijgen zijn).

Maar goed als het geen prul meer is zoals vroeger dan gaan we er voor. Vooral gezien het de Switch heel moet houden.

En eigenlijk had Nintendo dit bij de console moeten leveren, met screen protector.
Nintendo moet niets ;)

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-11 22:17
LOTG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:22:
Bij gebrek aan de hori heb ik die ook gekocht. Ben er erg tevreden mee. Kwaliteit is erg goed (eigenlijk net als elke andere semi-harde case). Ben vooral blij met dat opbervak wat over het scherm heen klapt. Beschermt het scherm en de joycon pookjes liggen mooi vrij.

Alleen geen screenprotector, maar ik ben ook allergisch voor screenprotectors. Gewoon voorzichtig met je spullen omgaan :)

• Arunia
Weet iemand of er in zo'n doosje met straps voor de joycons 1 of 2 van die dingen zitten?
Ik wil binnenkort wellicht een extra set joycons kopen (rood/blauw) en daar dan een set straps bij hebben.
Het is niet helemaal duidelijk, alhoewel ik gok dat het er eentje is als ik zo naar het doosje kijk.

• LOTG
Pierz schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:07:
[...]

Bij gebrek aan de hori heb ik die ook gekocht. Ben er erg tevreden mee. Kwaliteit is erg goed (eigenlijk net als elke andere semi-harde case). Ben vooral blij met dat opbervak wat over het scherm heen klapt. Beschermt het scherm en de joycon pookjes liggen mooi vrij.

Alleen geen screenprotector, maar ik ben ook allergisch voor screenprotectors. Gewoon voorzichtig met je spullen omgaan :)
Daar ben ik het mee eens, en normaal doe ik dat ook niet (3DS heeft er geen) maar in dit geval ben ik gewoon erg bang voor krassen. Zeker als de dock dat ook kan doen, dus er komt (hoplelijk vandaag) een mooie tempered glass protector op.

• guysp
Arunia schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:10:
Weet iemand of er in zo'n doosje met straps voor de joycons 1 of 2 van die dingen zitten?
Ik wil binnenkort wellicht een extra set joycons kopen (rood/blauw) en daar dan een set straps bij hebben.
Het is niet helemaal duidelijk, alhoewel ik gok dat het er eentje is als ik zo naar het doosje kijk.
Zover ik weet zit bij een set joycons gewoon twee straps ;)

Yup, zie: YouTube: Nintendo Switch: Neon Joycon Unboxing

[ Voor 10% gewijzigd door guysp op 14-03-2017 14:16 ]

• LOTG
Arunia schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:10:
Ik neem aan dat je geen grijze polsbandjes wilt? Die zitten namelijk bij de joycons. Losse zijn inderdaad per stuk, dus als jij er 4 wilt ben jij bijna 25 euro kwijt aan polsbandjes.

@guysp
Hij heeft het dus over de losse polsbandjes, waarschijnlijk omdat er los rode en blauwe verkocht worden en er bij de neon set grijze zitten (om een of andere vage reden. Profit?).

[ Voor 14% gewijzigd door LOTG op 14-03-2017 14:29 ]

• Prulleman
hmmm ik vind het best grappig om de 2 neon sets te mixen, dus ik snap de drang naar kleurtjes, maar om nou extra geld uit te geven voor gekleurde polsbandjes.. dat gaat echt te ver.. zo slecht zien ze er overigens niet uit (een grijze strap op een gekleurde JC).

Afbeeldingslocatie: https://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2017/01/img_7149.jpg?w=1024&h=683

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FuyIryD.png

sterker nog, als ik dit plaatje zo zie krijg ik een beetje de kriebels van het minimale, maar net zichtbare kleurverschil tussen het blauw van de JC en het blauw van de strap..

[ Voor 39% gewijzigd door Prulleman op 14-03-2017 15:05 ]

Strava

• guysp
Prulleman schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:33:
hmmm ik vind het best grappig om de 2 neon sets te mixen, dus ik snap de drang naar kleurtjes, maar om nou extra geld uit te geven voor gekleurde polsbandjes.. dat gaat echt te ver.. zo slecht zien ze er overigens niet uit(een grijze strap op een gekleurde JC).
Ik vind de gekleurde joyzon met een grijze strap zelf beter uitzien. Het lijkt mij ook geinig om een tweede setje te hebben, dan kan ik rood-rood en blauw-blauw doen!

• Dagg
Ik zit even te neuzen. Momenteel zit er een Micro SDHC 32Gb UHC-1 in mijn Switch. Nu zag ik ook wat van UHC-3 voorbijkomen. Zijn er al mensen die weten hoe snel de kaartjes van Nintendo zijn, is dit te vergelijken met UHC-1 of UHC-3 of moet ik denken aan Class 10? Of zullen al die snelheidsverschillen verwaarloosbaar zijn met de Switch?

Tevens kan ik niet vinden tot hoeveel GB de Switch Micro SD-, SDHC of SDXC ondersteunt.

Dit in overweging nemende voor een grotere SD kaart.

• Prulleman
guysp schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:04:
[...]

Ik vind de gekleurde joyzon met een grijze strap zelf beter uitzien. Het lijkt mij ook geinig om een tweede setje te hebben, dan kan ik rood-rood en blauw-blauw doen!
kan op internet weinig plaatjes vinden met 2x blauw of 2 x rood, maar ik heb het zeld en vind het er mooi (mooier) uitzien! (en net een tikkie specialer dan al die standaard switches 8) )

Strava

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:58
Misschien moet ik mijn joy-cons, dock en pro controller ook maar eens aanmelden. Beetje zuur alleen dan dat je met een dure paper weight zit te kijken gedurende 1-3 weken. :(

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• guysp
Phusebox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:08:
Misschien moet ik mijn joy-cons, dock en pro controller ook maar eens aanmelden. Beetje zuur alleen dan dat je met een dure paper weight zit te kijken gedurende 1-3 weken. :(
Wat is er aan de hand dan?

• Prulleman
Phusebox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:08:
wat voor problemen heb je dan met de pro? daar heb ik nog niks over gelezen namelijk. Als zowel je pro als je jc slechte verbinding hebben ligt het misschien aan je switch, dan zou ik toch overwegen om die ook mee te sturen.

Of je stuurt zaken 1 voor 1 in, ik heb 2 brakke linker joy con en ik stuur ze mooi 1 voor 1, kan ik tenminste doorspelen, de helpdesk vond dat begrijpelijk en geen probleem, aangezien het een antwoordnummer is heb je ook geen dubbele kosten, alleen je moet wat vaker naar een postnl punt

\edit nou ben ik zelf ook weer off topic aan het reageren... maar dit hoort natuurlijk allemaal in [Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
graag daar verder

[ Voor 11% gewijzigd door Prulleman op 14-03-2017 15:12 ]

Strava

• BlackMage
Dagg schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:07:
Ik zit even te neuzen. Momenteel zit er een Micro SDHC 32Gb UHC-1 in mijn Switch. Nu zag ik ook wat van UHC-3 voorbijkomen. Zijn er al mensen die weten hoe snel de kaartjes van Nintendo zijn, is dit te vergelijken met UHC-1 of UHC-3 of moet ik denken aan Class 10? Of zullen al die snelheidsverschillen verwaarloosbaar zijn met de Switch?

Tevens kan ik niet vinden tot hoeveel GB de Switch Micro SD-, SDHC of SDXC ondersteunt.

Ik denk dat het verschil in leessnelheid te verwaarlozen is. Die snellere kaartjes zijn vooral sneller met schrijven, omdat bepaalde camera's hoge schrijfsnelheid nodig hebben.

En qua capaciteit ondersteunt de Switch de volledige SDXC standaard, tot de theoretische 2TB max. Maar die kaarten zijn nog niet eens te koop. Ik heb zelf een 128GB ULTRA (UHC-1) kaartje van Sandisk en die doet het prima.

• LOTG

Als je het over Nintendo branded SD kaartjes hebt, negeer deze maar. Kosten meer dan unbranded varianten. De grootste vraag is hoe snel is de SD reader in de Switch, daar heb ik nog geen specs van gezien.

• Arunia
Thanks allen.
Ik had de kleuren varianten besteld, maar uiteindelijk geannuleerd. De grijze vind ik dan wel weer lekkerder staan bij de gekleurde joycons.
Andersom had ik ze wellicht wel los er bij aangeschaft.
Het ging me inderdaad om überhaupt straps. Maar goed om te weten dat er al standaard straps bij zitten. De grijze zijn verder dan prima. Daar ga ik geen extra geld voor uitgeven.

• mfneed

Zelf een 128gb 80mb read 20mb write van samsung er in zitten... als er iets van te merken is zal het alleen met downloaden/installeren zijn van games aangezien alleen met die handeling geschreven wordt... ja oke, saves maar die zijn geen 20mb groot.

EDIT:

Iemand I am Setsune import al mogen ontvangen?:) Ben benieuwd hoe de game is! en waar die ong. mee te vergelijken valt :)

[ Voor 7% gewijzigd door mfneed op 14-03-2017 15:28 ]

• LOTG
Van wat ik zo kan vinden zou het in elk geval geen UHS-II zijn, dus minder pins dan de gamecards en dus ook minder snel (minder bandbreedte, de gamecards hebben meer pins. Dit is ook het eerste at mijn op viel in vergelijking met 3DS cards).

@mferiks
Writes ga je niets van merken, denk niet dat je switch zo snel kan downloaden. Reads is de grote vraag, want dat bepaald laadtijden voor een groot deel.

Ik kan helaas de SD reader niet terug vinden in de iFixit teardown. Ben Heck zijn er wel wat over maar geen nummer om de specs mee op te zoeken.

• Dagg
LOTG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:28:
Van wat ik zo kan vinden zou het in elk geval geen UHS-II zijn, dus minder pins dan de gamecards en dus ook minder snel (minder bandbreedte, de gamecards hebben meer pins. Dit is ook het eerste at mijn op viel in vergelijking met 3DS cards).

@mferiks
Writes ga je niets van merken, denk niet dat je switch zo snel kan downloaden. Reads is de grote vraag, want dat bepaald laadtijden voor een groot deel.

Ik kan helaas de SD reader niet terug vinden in de iFixit teardown. Ben Heck zijn er wel wat over maar geen nummer om de specs mee op te zoeken.
Ik zag hem daar ook niet nee, ook geen aanwijzing dat die chip op het moederboard zit als je de teardown na loopt.

• MelvinW
Splatoon 2 Global Testfire is nu ook te pre-loaden!

• Dagg
MelvinW schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:47:
Splatoon 2 Global Testfire is nu ook te pre-loaden!
In de eShop? Ik kan daar geen knop van demo vinden.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

guysp schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:04:
Het lijkt mij ook geinig om een tweede setje te hebben, dan kan ik rood-rood en blauw-blauw doen!
Dat kan niet, links en rechts zijn verschillend.
Dagg schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:36:
pre-loaden != demo

[ Voor 41% gewijzigd door DukeBox op 14-03-2017 23:43 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Dagg
DukeBox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:40:
[...]

Dat kan niet, links en rechts zijn verschillend.

[...]

pre-loaden != demo
Dat eerste kan wel daar bij de Switch L=Blauw en R=Rood en de losse L=Rood en R=Blauw

En het tweede, ik heb nog eens gekeken maar waar staat die?

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

mfreriks schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:25:
[...]

Yup heb um ook .. lovin it .. heb zelfs een koptelefoontje erin gedaan. ook de straps van de joys zitten erin.

• MelvinW
Dagg schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:36:
[...]

Yep! Kan zijn dat 'ie alleen in de US store staat nog. Ik heb een US account namelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door MelvinW op 14-03-2017 23:49 ]

• Dagg
MelvinW schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:49:
[...]

Yep! Kan zijn dat 'ie alleen in de US store staat nog. Ik heb een US account namelijk.
Top! Ga ik daar even kijken. Thnks

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-10 13:37

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Heb eerder gemeld dat ik nog even terug zou komen op de bestelde non-licensed netwerkadapter.

Vandaag ontvangen, netwerkadapter van UGreen (https://www.amazon.de/gp/aw/d/B00MYTSN18). Zelfde chipset als de Licensed Hori netwerkadapter en werkt zonder problemen. Scheelt je weer zo'n €10,- a €15,-. Doe er je voordeel mee.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

• MelvinW
Wahloh schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 00:01:
Heb eerder gemeld dat ik nog even terug zou komen op de bestelde non-licensed netwerkadapter.

Vandaag ontvangen, netwerkadapter van UGreen (https://www.amazon.de/gp/aw/d/B00MYTSN18). Zelfde chipset als de Licensed Hori netwerkadapter en werkt zonder problemen. Scheelt je weer zo'n €10,- a €15,-. Doe er je voordeel mee.
Merk je ook dat de games sneller downloaden als je een netwerkadapter gebruikt? Games downloaden hier via WiFi namelijk erg traag, terwijl ik een 802.11ac router gebruik. Als een netwerkadapter dat verhelpt dan bestel ik die ook even.

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-10 13:37

Wahloh

Professioneel Nietsnut

MelvinW schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 00:13:
[...]

Merk je ook dat de games sneller downloaden als je een netwerkadapter gebruikt? Games downloaden hier via WiFi namelijk erg traag, terwijl ik een 802.11ac router gebruik. Als een netwerkadapter dat verhelpt dan bestel ik die ook even.
Heb er nog geen games mee gedownload, kan morgen Snipperclips eens opnieuw downloaden. Ik ga er vanuit dat bedraad altijd sneller is dan draadloos.

Ik heb hem besteld omdat ik zelf merkte dat mij WiFi signaal niet voldoende was, zeker als ik straks Mario Kart en Splatoon online wil spelen. De Wii U staat naast de Switch en heeft een goede WiFi verbinding. De Switch maakt net verbinding maar de eShop kan ik niet openen.

Dat is nu in ieder geval volledig opgelost.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

• Beakzz

Voor wie de Joycons wat serieuzer wil gebruiken in multiplayer.

Volgend mij zijn dit dezelfde onder een andere naam dus die heb ik als test maar besteld. Was €20 incl. Verzenden dus daar kan ik weinig aan miskopen ;)

https://www.amazon.co.uk/...ywords=Thumb+grips+switch

[ Voor 59% gewijzigd door Beakzz op 15-03-2017 03:00 ]

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-10 16:20
Wahloh schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 00:54:
[...]

Heb er nog geen games mee gedownload, kan morgen Snipperclips eens opnieuw downloaden. Ik ga er vanuit dat bedraad altijd sneller is dan draadloos.

Ik heb hem besteld omdat ik zelf merkte dat mij WiFi signaal niet voldoende was, zeker als ik straks Mario Kart en Splatoon online wil spelen. De Wii U staat naast de Switch en heeft een goede WiFi verbinding. De Switch maakt net verbinding maar de eShop kan ik niet openen.

Dat is nu in ieder geval volledig opgelost.
Voor Mario Kart & Splatoon ..en....SMB... is een netwerkkabel aansluiting zeker bepalend als je online bij de top wilt horen.

• LOTG
Beakzz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 02:36:
[video]

Voor wie de Joycons wat serieuzer wil gebruiken in multiplayer.

Volgend mij zijn dit dezelfde onder een andere naam dus die heb ik als test maar besteld. Was €20 incl. Verzenden dus daar kan ik weinig aan miskopen ;)

https://www.amazon.co.uk/...ywords=Thumb+grips+switch
Daar zijn er nog wel meer van ook in NL:
B.v. BigBen

• Florissant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10 04:21
Komen de savegames op je SD kaart te staan? Krijg vandaag de Switch binnen en wil eigenlijk de SD kaart upgraden. Is het dan aan te raden om dat direct te doen?

Wil namelijk achteraf niet opnieuw met Zelda beginnen wanneer ik er een andere SD kaart in doe..

• Prulleman
Florissant schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:38:
Komen de savegames op je SD kaart te staan? Krijg vandaag de Switch binnen en wil eigenlijk de SD kaart upgraden. Is het dan aan te raden om dat direct te doen?

Wil namelijk achteraf niet opnieuw met Zelda beginnen wanneer ik er een andere SD kaart in doe..
op dit moment nog niet, hopelijk na een update zal dit wel mogelijk zijn.
(vermoedelijk hebben ze dit nu nog niet ivm mogelijke hacks via aangepaste savegames)

Strava

• LOTG
Florissant schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:38:

Er zit geen SD kaart in, er zit 32GB eMMC flash geheugen in.
Alle saves worden ook daar opgeslagen, en voorlopig is er nog geen optie om ze naar de SD kaart te verplaatsen.

• Florissant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10 04:21
LOTG schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:43:
[...]

Er zit geen SD kaart in, er zit 32GB eMMC flash geheugen in.
Alle saves worden ook daar opgeslagen, en voorlopig is er nog geen optie om ze naar de SD kaart te verplaatsen.
Aha! Dus ze komen helemaal niet op je SD kaart. Dan kan ik later gewoon dus een kaart kopen zonder enig gedoe van savegames kwijtraken.

• LOTG
Florissant schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:49:
[...]

Aha! Dus ze komen helemaal niet op je SD kaart. Dan kan ik later gewoon dus een kaart kopen zonder enig gedoe van savegames kwijtraken.
Ja, alleen het enige nadeel is dat je dus ook geen backup of zo kan maken. Switch dus niet kwijt raken (ik neem aan dat je dat ook niet van plan was) en hopen dat hij niet stuk gaat.

Al zou Nintendo bij een eventuele reparatie het flash geheugen makkelijk moeten kunnen omzetten naar een andere Switch.

• Beakzz
LOTG schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:28:
[...]

Daar zijn er nog wel meer van ook in NL:
B.v. BigBen
Yup maar die zijn absoluut niet fijn volgens een vriend van me.

• mfneed
wellicht goed om te melden... bij het wisselen van regio moet je je balance wat op je account staat achterlaten...

• LOTG
mfreriks schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:34:
wellicht goed om te melden... bij het wisselen van regio moet je je balance wat op je account staat achterlaten...
Als in dit is aan je regio gekoppelt en kunt het dus niet in een andere regio uitgeven of je bent het gewoon kwijt? Dat eerste lijkt mij wel logisch.

• mfneed
LOTG schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:38:
[...]

Als in dit is aan je regio gekoppelt en kunt het dus niet in een andere regio uitgeven of je bent het gewoon kwijt? Dat eerste lijkt mij wel logisch.
Kwijt, mijn 0.01,- wat overgebleven was van aankoop van Master Blaster Zero is weg na het heen en terug switchen van region

• Sir_Hendro
mfreriks schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:42:
[...]

Kwijt, mijn 0.01,- wat overgebleven was van aankoop van Master Blaster Zero is weg na het heen en terug switchen van region
Daarom moet je dus extra accounts aanmaken voor andere regio's. Anders ben je dit kwijt ja.

• LOTG
Sir_Hendro schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:43:
[...]

Daarom moet je dus extra accounts aanmaken voor andere regio's. Anders ben je dit kwijt ja.
Word daar dan voor gewaarschuwd bij het switchen? Ik vind het wat dubieus dat het gewoon in de void van Nintendo verdwijnt.

• Sir_Hendro
Je krijgt netjes een melding 'let op: als je regio wijzigd verdwijnt je balance, weet je het zeker?'.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:55

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• LOTG
*Boekt vlucht naar de VS.

Het kan trouwens ook anders verkeren.

[ Voor 32% gewijzigd door LOTG op 15-03-2017 11:13 ]

• Prulleman
ha, ben benieuwd of het echt is, maar morgen gaat ie mee het vliegtuig in, we zullen zien :+
In de trein overigens al wel aangesproken..

Strava

• Beakzz
Nou vlieg ik redelijk veel, maar nog nooit het geluk gehad dat er een vreemde vrouw naast me zat die het ook maar waard was om te versieren. Misschien maar goed ook aangezien mijn vriendin in de meeste gevallen ook naast me zit.

• RayNbow
Afbeeldingslocatie: https://gifyu.com/images/lol482c5.gif
Prulleman schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:17:
ha, ben benieuwd of het echt is, maar morgen gaat ie mee het vliegtuig in, we zullen zien :+
In de trein overigens al wel aangesproken..
We verwachten een uitgebreid verslag. :p

• Prulleman
RayNbow schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:40:
[...]

[afbeelding]

[...]

We verwachten een uitgebreid verslag. :p
haha, briljante gif _/-\o_

Strava

• RayNbow
Als ik me goed herinner werd deze gif gemaakt tijdens de Treehouse livestream van januari. :p

Switch Performance is between Wii U and Xbone (Interview with Factor 5 founder):
they got all rights back and Factor 5 is alive
O_O

[ Voor 30% gewijzigd door RayNbow op 15-03-2017 12:18 ]

• mfneed
Sir_Hendro schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:43:
[...]

Zit je wel met je games verdeeld over verschillende accounts:)

EDIT: Is er ergens een lijst met games die digitaal zijn of op cardridge staan?

[ Voor 12% gewijzigd door mfneed op 15-03-2017 12:28 ]

• Sir_Hendro
mfreriks schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:25:
[...]

Zit je wel met je games verdeeld over verschillende accounts:)
Alleen als je iets koopt ja. Want als je dat account verwijderd verdwijnt volgens mij ook het spel. Het is in ieder geval handig voor demo's. Je kunt je tweede account ook houden als je veel JAP spellen wilt spelen.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik dacht gelezen te hebben de je enkel het andere account nodig hebt voor de aankoop, maar dat je de game (eenmaal gedownload) op ieder account op het systeem kon spelen?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• BlackMage
Seroczynski schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:06:
Ik dacht gelezen te hebben de je enkel het andere account nodig hebt voor de aankoop, maar dat je de game (eenmaal gedownload) op ieder account op het systeem kon spelen?
Je kan inderdaad het spel op elke account spelen, maar ik denk dat het alleen maar kan zolang de Nintendo-account die hem heeft gekocht staat gekoppeld aan een user op de Switch.

En je hebt ook 'games' die blijkbaar niet te spelen zijn op andere accounts. Bijv. de demo van Puyo Puyo Tetris, daarbij kan ik bij opstarten niet eens kiezen welke account ik gebruiken wil.

• Dagg
Oh man, ik vermaak mijzelf iets te veel met de Switch. En zit met smacht te wachten op de bekendmaking van de release datum van Steep. Nog 14 dagen en dan komt Snake Pass, weekje later Lego Undercover. En dan heb ik Zelda en FAST nog geen eens uitgespeeld.. Game time!!
Pagina: 1 ... 20 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!