[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 126 Laatste
Acties:
  • 615.377 views

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-10 13:52
Indien het nog niet besproken is: je kan ook gewoon je regio wijzigen van je Nintendo account en zo andere eShops bezoeken met je eigen account. Dit is veel handiger op langer termijn dan met verschillende accounts te werken. DLC zijn account gebonden is al door Nintendo bevestigd en je moet DLC aanschaffen via de zelfde eShop als de game. Heb je dus een game via een ander account gehaald uit een ander regio, dan moet je daar de DLC mee halen en spelen.

Via je accountinstellingen op de site even een ander regio instellen en je kan een andere shop in, daarna kan je zo weer terug wisselen :) Heb zojuist Fast RMX gehaald om te testen (Amazon digitaal) en werkt als een trein :D

Ga nu gewoon digitaal (net als op de PS4). Enige bezwaar had ik dus dat je verschillende accounts nodig had en DLC niet kon spelen. Nu is dat bezwaar er niet. Games die je echt één keer speelt koop ik wel fysiek en dan weer in de verkoop, maar games als Mario Odyssee en Kart komen hier wel digitaal via de US Store :D

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

C0nscious

Mysteryman.

ASNNetworks schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:59:
Heb zojuist Fast RMX gehaald om te testen (Amazon digitaal) en werkt als een trein :D
Daar is 'ie zo te zien ook gewoon $20? Of was er een aanbieding? Had hem gisteren maar aangeschaft voor full price voor 20 euro, is 'ie zeker waard. Als Zelda 50 euro was in de eShop had ik hem wel digitaal gehaald, 70 vind ik gewoon van de zotte (maar snap het wel ivm retail).

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Indien het nog niet besproken is: je kan ook gewoon je regio wijzigen van je Nintendo account en zo andere eShops bezoeken met je eigen account. Dit is veel handiger op langer termijn dan met verschillende accounts te werken. DLC zijn account gebonden is al door Nintendo bevestigd en je moet DLC aanschaffen via de zelfde eShop als de game. Heb je dus een game via een ander account gehaald uit een ander regio, dan moet je daar de DLC mee halen en spelen.

Via je accountinstellingen op de site even een ander regio instellen en je kan een andere shop in, daarna kan je zo weer terug wisselen :) Heb zojuist Fast RMX gehaald om te testen (Amazon digitaal) en werkt als een trein :D

Ga nu gewoon digitaal (net als op de PS4). Enige bezwaar had ik dus dat je verschillende accounts nodig had en DLC niet kon spelen. Nu is dat bezwaar er niet. Games die je echt één keer speelt koop ik wel fysiek en dan weer in de verkoop, maar games als Mario Odyssee en Kart komen hier wel digitaal via de US Store :D
Is het (veel) goedkoper via de US store digitaal games aanschaffen ?

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-10 13:52
C0nscious schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:15:
[...]

Daar is 'ie zo te zien ook gewoon $20? Of was er een aanbieding? Had hem gisteren maar aangeschaft voor full price voor 20 euro, is 'ie zeker waard. Als Zelda 50 euro was in de eShop had ik hem wel digitaal gehaald, 70 vind ik gewoon van de zotte (maar snap het wel ivm retail).
Daar is ie $20, maar haalde het ook meer om te testen alvast. Mario Kart 8 gaat daar $59 kosten en hier €69 (als we Zelda mogen geloven). Bovendien heb je kans dat er sales komen die enkel in de US eShop staan en Amazon komt ook vaak met digitale games in de uitverkoop.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:16
Had zelf net een account gemaakt voor de Japanse store. Echter de Japanse nieuws items irriteerde me.
Dus het account eraf gegooid en ook meteen volledig verwijderd.
Daarna blijven de meldingen wel gewoon. Dus de Switch uitgezet en middels volume + en - ingedrukt en dan Power, kom je in een developers menu waar je de Switch kunt resetten met behoud van savedata. Even opnieuw instellen en opnieuw spellen en dlc downloaden en dan ben je klaar. De sd moet dan wel opnieuw geformatteerd worden omdat hij denkt dat die uit een andere switch komt, maar bij mij werden downloads daar nu ook niet op gezet, dus dat is wellicht nu wel verholpen.
We gaan het zien.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-11 12:14
Beakzz schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:57:
[...]

Een game uitspelen is voor mij enkel het hoofdverhaal uitspelen en zeker geen 100% halen.

Ontwikkelaars verzinnen steeds weer dingen om de game te rekken zonder het leuker te maken dus dan zou ik iets wat voelt als werken moeten doen om een game als uitgespeeld te mogen bestempelen? Gelukkig maak ik daar ook zelf de regels voor :)

En dan heb ik het nog niet eens over archievements... Dat zou je spelplezier moeten verlengen...

Bij Zelda zal ik echt zoveel mogelijk de wereld verkennen, shrines bezoeken en sidequests oppakken, maar ik ga echt niet met een lijst of filmpje zitten kopiëren wat andere mensen voor doen enkel om te kunnen zeggen dat ik de game 100% heb uitgespeeld. L

Mijn backlog is al groot genoeg zonder die onzin :)
Volledige mee eens!

Ik stoor me wel een beetje aan deze ontwikkeling. Er zit tegenwoordig zoveel extra shit rondom het verhaal. Ja, zo kan ik ook game maken waar je 400 uur mee bezig kan zijn. Maar wat voegt het toe? Het zijn vaak ook dezelfde dingen, dus na drie van dat soort games begrijp je het kunstje wel.

Wat dat betreft ben ik steeds minder gecharmeerd van open-wereld games. Het is vaak te groot met te veel (extra) content, waarbij het verhaal bijna van ondergeschikt belang lijkt te zijn.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10 19:29

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Rossi46 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 07:35:
[...]

Volledige mee eens!

Ik stoor me wel een beetje aan deze ontwikkeling. Er zit tegenwoordig zoveel extra shit rondom het verhaal. Ja, zo kan ik ook game maken waar je 400 uur mee bezig kan zijn. Maar wat voegt het toe? Het zijn vaak ook dezelfde dingen, dus na drie van dat soort games begrijp je het kunstje wel.

Wat dat betreft ben ik steeds minder gecharmeerd van open-wereld games. Het is vaak te groot met te veel (extra) content, waarbij het verhaal bijna van ondergeschikt belang lijkt te zijn.
Verschil met de meeste open world games en Zelda BotW is wel dat het je bij Zelda totaal niet opgedwongen wordt. De map is totaal leeg, in tegenstelling tot andere games waar de map schreeuwt met icoontjes: Solve me, collect me!!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:00

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:08
henkyyyyyyy schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:22:
[...]

Dank je, dan is het iig normaal :)

Dit lijkt me echt een leuke game, komt deze maand nog uit:

[video]
Ben geen gfx whore maar :X
Verder nog steeds het dpad probleem voor fighters in general op switch, of heb je al een switch stick? (Dacht wel dat ie aangekondigd waren...)
Qua gameplay zou het verder wel een leuke game kunnen zijn.

10 second ninja DONE

• Arunia
Moet zeggen, dat bomberman me vroeger een stuk beter af ging op de SNES, dan nu op de Switch. Loop toch nog vaak tegen de muur aan of er voorbij. Geen idee wat het is, lijkt alsof de besturing toch sneller is oid.

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:44
Dus via de website van nintendo? Kan ik dus op deze manier ook de demo van puyopuyo tetris downloaden? Zou wel ideaal zijn, geen zin om meerdere accounts te hebben.

Edit: net geprobeerd, via de site aangepast, en direct op de switch is het bijgewerkt. Kon gemakkelijk puyo puyo tetris downloaden en weer terug switchen (hehe, switch).

[ Voor 14% gewijzigd door guysp op 13-03-2017 09:08 ]

// TODO: Schrijf een signature

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10 19:30
Sagat schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:34:
[...]

Ben geen gfx whore maar :X
Verder nog steeds het dpad probleem voor fighters in general op switch, of heb je al een switch stick? (Dacht wel dat ie aangekondigd waren...)
Qua gameplay zou het verder wel een leuke game kunnen zijn.
Snap je punt..
Gfx zijn idd niet alles maar dit is wel heel erg minimalistisch.

Shovel Knight is best een leuke game, niks mis mee en de Gfx zijn daar onderschikt, maar om nou steeds meer van die anno 1990 games te hebben gaat mij persoonlijk te ver.
Het is omdat er weinig anders is anders zou vrijwel niemand naar dit soort games om kijken, laten we eens gewoon eerlijk zijn.

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 13:08
Zo, het 1e weekend met de switch erop zitten en wat voelt hij goed.
Met Zelda kan ik nog vele uurtjes plezier maken.

Toch hoop ik in de toekomst dat de switch niet alleen 'games' aanbied.
Een toevoeging zou toch universele APPS zijn, zoals Netflix, etc.

Het voelt nu als een kaal device.

Verwijderd

Bomberman71 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:55:
[...]

Snap je punt..
Gfx zijn idd niet alles maar dit is wel heel erg minimalistisch.

Shovel Knight is best een leuke game, niks mis mee en de Gfx zijn daar onderschikt, maar om nou steeds meer van die anno 1990 games te hebben gaat mij persoonlijk te ver.
Het is omdat er weinig anders is anders zou vrijwel niemand naar dit soort games om kijken, laten we eens gewoon eerlijk zijn.
Als je dit denkt dan heb je echt 0,0 van Shovel Knight begrepen. De art style van die game is juist gekozen om die in een 8-bit retro stijl te maken.

Ze hebben echt moeite genomen om hem zo dicht mogelijk bij het kunnen van de NES te krijgen als dat het nog steeds een erg mooie game zou zijn. (Al is ze dat niet helemaal gelukt, gezien ze meer kleuren gebruiken dan die de NES kon weergeven, zie dit artikel). Natuurlijk zie ik ook graag gigantische 3D werelden met de mooiste gfx. Maar voor 9/10 indies is dat gewoon onbetaalbaar. Hierdoor kirjg je óf 2D games die wat meer richting de NES of SNES gaan qua gfx, óf 3D spellen die nog niet eens op een N64 thuishoren. Nou, dan weet ik het wel ;)

• Sagat
  • Laatst online: 09:08
Shovel knight is een erg leuke game idd.
Disclaimer: heb zelf maar iets van 30-45 mins gespeeld, maar gebaseerd op deze eigen ervaring + reviews en user experiences durf ik dat te zeggen.
Had deze denk ik wel voor switch gehaald, maar heb em al op pc. Mocht ie in de aanbieding gaan dan gaat deze game er wsl ook voor mijn switch komen.

Vwb de fighter, tsja... kijk naar skull girls, das ook een kleine dev. Maar goed geen idee hoe goed of slecht deze game gaat zijn. De gfx helpen niet, maar de controller is waarom ik er persoonlijk nee tegen zeg. Fighters met slechte of geen dpad spelen is voor een nono.

10 second ninja DONE

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-10 11:48
Arunia schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:49:
Moet zeggen, dat bomberman me vroeger een stuk beter af ging op de SNES, dan nu op de Switch. Loop toch nog vaak tegen de muur aan of er voorbij. Geen idee wat het is, lijkt alsof de besturing toch sneller is oid.
Hier net zo. Heel wat uren in gestopt vroeger, en dacht dat ik me toch wel "goed" kon noemen. Door deze nostalgische redenen vond ik de prijs van Bomberman ook niet zo heel erg, maar echt genoten van de game heb ik niet. Het lijkt wel of hij niet makkelijk "snapt" om hoeken heen en dat je er echt precies voor moet staan. Ik mis behoorlijk vaak een afslag.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:45
Hebben jullie al eens de menu's getest in bomberman? Met de procontroller is het vrijwel onmogelijk om settings aan te passen omdat de game geen idee heeft welke richting je sticks naartoe gaan...
Bomberman is wat mij betreft echt een crap game en de prijs van 50 euro helemaal niet waard.

• Dountill
  • Laatst online: 22-10 11:48
Abom schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:41:
Hebben jullie al eens de menu's getest in bomberman? Met de procontroller is het vrijwel onmogelijk om settings aan te passen omdat de game geen idee heeft welke richting je sticks naartoe gaan...
Bomberman is wat mij betreft echt een crap game en de prijs van 50 euro helemaal niet waard.
Ligt dus ook niet aan mij, nu je dit post herinnerde ik mij dat ik ditzelfde inderdaad had. Komt inderdaad totaal niet in de buurt van een 50 euro game. Zelfs al was hij 15/20 euro zou ik hem met de kennis van nu, toch laten liggen.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

• Bomberman71
Dountill schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:42:
[...]

Ligt dus ook niet aan mij, nu je dit post herinnerde ik mij dat ik ditzelfde inderdaad had. Komt inderdaad totaal niet in de buurt van een 50 euro game. Zelfs al was hij 15/20 euro zou ik hem met de kennis van nu, toch laten liggen.
Er waren al snel best wel wat reviews die melde dat het leuk was maar absoluut niet de volle prijs.
Als je 'blind' games koopt dan loop je het risico dat je een miskoop doet.

• Bomberman71
Evion schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:14:
Zo, het 1e weekend met de switch erop zitten en wat voelt hij goed.
Met Zelda kan ik nog vele uurtjes plezier maken.

Toch hoop ik in de toekomst dat de switch niet alleen 'games' aanbied.
Een toevoeging zou toch universele APPS zijn, zoals Netflix, etc.

Het voelt nu als een kaal device.
Met de recente exploit en Nintendo kennende kan dat weleens de boel vertragen.
Zelf snap ik dat niet zo ...

Je kunt er on the move niks bijzonders mee doen want je hebt geen wifi doorgaans. Als je een hotspot maakt kan je daar (smartphone) net zo goed op browsen of netflixen.
Hetzelfde geld voor spotify en aanverwante diensten.

Laat een game device lekker een game device zijn. Iemand met een switch heeft tenminste een smartphone.

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-10 10:44
Zitten er op de Switch weer digitale handleidingen zoals op de WiiU? Zelda had bij mij geen handleiding (denk bij iedereen) en ik vond wat omschrijvingen van menu items niet zo duidelijk.

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Bomberman71 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:51:
[...]

Met de recente exploit en Nintendo kennende kan dat weleens de boel vertragen.
Zelf snap ik dat niet zo ...

Je kunt er on the move niks bijzonders mee doen want je hebt geen wifi doorgaans. Als je een hotspot maakt kan je daar (smartphone) net zo goed op browsen of netflixen.
Hetzelfde geld voor spotify en aanverwante diensten.

Laat een game device lekker een game device zijn. Iemand met een switch heeft tenminste een smartphone.
Snap je punt, echter heeft netflix bijv. tegenwoordig ook een download functie, met een SD kaartje er in kun je naast je games ook wel een filmpje en/of serie kwijt. Voor mij hoeft het niet, kan me voorstellen dat sommige het handig vinden :)

• Arunia
Abom schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:41:
Heb hem nu twee keer opgestart, maar niet echt problemen ondervonden met de pro controller in de menu's.

Mijn vrouw vond dat we de neon joycon set met spel tzt eens aan moesten schaffen.
Snipperclips vinden we wel grappig qua demo om te doen. Wellicht dat die er nog gaat komen.

Bomberman heb ik uit nostalgische overweging gekocht. Daar ga ik zeker nog rustig mee aan de slag. Valt me ook op dat ik daar liever de crosspad voor gebruik dan joystick. Mede ook vanwege cornering.

• Ventasus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-10 13:22
mfreriks schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:04:
[...]

Snap je punt, echter heeft netflix bijv. tegenwoordig ook een download functie, met een SD kaartje er in kun je naast je games ook wel een filmpje en/of serie kwijt. Voor mij hoeft het niet, kan me voorstellen dat sommige het handig vinden :)
Heeft de switch een mediaspeler? dat zou ik handig vinden.

Edit Typo

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:45
Arunia schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:06:
[...]
Bomberman heb ik uit nostalgische overweging gekocht. Daar ga ik zeker nog rustig mee aan de slag. Valt me ook op dat ik daar liever de crosspad voor gebruik dan joystick. Mede ook vanwege cornering.
Same here.
Volgende week eens proberen on-the-go.

• LOTG
Ventasus schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:07:
[...]

Heeft de switch een mediaspeler? dat zou ik handiger vinden.
Goede vraag, er staat wel een optie onder auto sleep om het niet te doen indien er media word afgespeeld

• mfneed
Zag het hier vorige week ergens voorbij komen maar weet niet meer of het nou wel of niet kon... is via de eshop een refund aan te vragen?

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
LOTG schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:16:
[...]

Goede vraag, er staat wel een optie onder auto sleep om het niet te doen indien er media word afgespeeld
Je kan via de eShop video's kijken van games. Dat is tot dusfer de enige manier om 'media' te kijken.

Maar zodra de browser frontend erin zit dan heb je natuurlijk een heleboel "media player" features. Elke videosite met html5 videoplayer zal dan vast werken. En t.z.t. zullen er vast echte apps komen om video af te spelen.

Een ouderwetse mediaplayer waarbij je zelf videobestanden erop kan zetten en offline afspelen? Gaat nooit gebeuren.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:55
Blubkens schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:26:
[...]

Type-C devices are STRONGLY RECOMMENDED to not support proprietary charging methods that modify Vbus voltage beyond default levels, or alter sink/source roles as such may result in interoperability issues with the chargers or devices that support the standard USB Power Delivery methods. While this is called out as "STRONGLY RECOMMENDED", in future Android versions we might REQUIRE all type-C devices to support full interoperability with standard type-C chargers.
Terugkomend op dit verhaal. Ik heb de fabrikant gemaild (Anker) en die gaf aan dat ze niks in het assortiment hebben wat met de Switch werkt.
Ze raden af dat ik hun Type-C lader gebruik, omdat deze Quickcharge van Qualcomm heeft.

• Arunia
Kashika schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:47:
[...]

Terugkomend op dit verhaal. Ik heb de fabrikant gemaild (Anker) en die gaf aan dat ze niks in het assortiment hebben wat met de Switch werkt.
Ze raden af dat ik hun Type-C lader gebruik, omdat deze Quickcharge van Qualcomm heeft.
Dat is toch zo'n ding met IQ? Want die heb ik ook namelijk, goed om die dan niet te gebruiken. Alhoewel, als dit niks doet als het niet gevraagd wordt, dan zou ik me er niet druk over maken natuurlijk.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Komende week krijgt in elk geval CoolBlue weer een nieuwe voorraad Pro-controllers. :) Wanneer exact, geen idee, heb een notificatie ingesteld. :) Hoef in principe alleen nog een extra adapter (als ik mobiel ben) en de Pro-controller, dan ben ik helemaal blij. :)
BlackMage schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:34:
Je kan via de eShop video's kijken van games. Dat is tot dusfer de enige manier om 'media' te kijken.
Euh? In nieuwsberichten kan het ook. :)
mfreriks schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:29:
Zag het hier vorige week ergens voorbij komen maar weet niet meer of het nou wel of niet kon... is via de eshop een refund aan te vragen?
Wat stond er toen je de koopovereenkomst las? ;) Wat zei Nintendo toen je hen contacteerde? :? ;) Overigens hebben ook zij zich te houden aan de wet. ;) En anders is Google er ook nog.

[ Voor 87% gewijzigd door CH4OS op 13-03-2017 11:06 ]

• mfneed
CH40S schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:00:

[...]
Wat zei Nintendo toen je hen contacteerde? :? ;) Overigens hebben ook zij zich te houden aan de wet. ;)
Geen idee,

Vraag eerst hier gesteld... dacht dat ik dat vorige week ergens op het forum voorbij zag komen... Zal Nintendo zelf eens een bericht doen! Ben daar namelijk wel benieuwd na, ben ook nog niet helemaal overtuigd van Master Blaster Zero... Geen refund is sowieso uitspelen maar als ik een refund kan krijgen... :)

• Kashika
Arunia schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:58:
[...]

Dat is toch zo'n ding met IQ? Want die heb ik ook namelijk, goed om die dan niet te gebruiken. Alhoewel, als dit niks doet als het niet gevraagd wordt, dan zou ik me er niet druk over maken natuurlijk.
Ja dat ook. IQ is weer een andere techniek.
En het doet altijd wat. Ze claimen dat het niks doet, maar dat is simpelweg niet zo.

Ik heb de fabrikanten van dergelijke laders gemaild en net als Anker geven ze aan het niet te doen. De Switch lader zelf is een van de betere opties.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mfreriks schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:07:
Geen idee,

Vraag eerst hier gesteld... dacht dat ik dat vorige week ergens op het forum voorbij zag komen... Zal Nintendo zelf eens een bericht doen! Ben daar namelijk wel benieuwd na, ben ook nog niet helemaal overtuigd van Master Blaster Zero... Geen refund is sowieso uitspelen maar als ik een refund kan krijgen... :)
Tja, je hebt sowieso WKoA, waaraan Nintendo zich dient te houden. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 13-03-2017 11:11 ]

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
CH40S schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:10:
[...]
Heeft Steam ook jarenlang niet gedaan. Ik weet niet of dit ook van toepassing is op software e.d.

Hoe dan ook, ik zou gewoon even contact opnemen met Nintendo zelf.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Hydrosine
  • Laatst online: 13-10 09:47
Iemand tips voor een goede kwaliteit usb-c kabel voor de switch?

Ga lange trip maken en wil graag in de auto kunnen opladen!
Enige wat nog mist is een (standaard) usb naar usb c kabel.

wat ik vind is Belkin kabels van een meter voor 20 euro en de goedkope pruts op bol.com van 5 euro voor 2 meter.

Liefst een middenweg daartussen als het maar een kwaliteitskabel is. lengte 2 meter. en woensdag in huis ;)

• BlackMage
CH40S schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:10:
[...]
Wat ik mij herinner van aankopen op de 3DS is dat je bij aankoop specifiek afstand doet van herroepingsrecht en bezichtigingstermijn. In dat geval is de wettelijke bezichtigingstermijn niet van toepassing.
Hydrosine schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:14:

wat ik vind is Belkin kabels van een meter voor 20 euro en de goedkope pruts op bol.com van 5 euro voor 2 meter.

Liefst een middenweg daartussen als het maar een kwaliteitskabel is. lengte 2 meter. en woensdag in huis ;)
Ik heb zelf een 3 meter lange kabel met stoffen omhulsel van Blitzwolf. Die doet het prima en kost een paar euro. Die kan je kopen bij Chinashops zoals Banggood.

Ik zie geen lager vermogen dan wanneer ik een korte kabel gebruik.

[ Voor 41% gewijzigd door BlackMage op 13-03-2017 11:16 ]

• Hydrosine
BlackMage schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:14:

Ik heb zelf een 3 meter lange kabel met stoffen omhulsel van Blitzwolf. Die doet het prima en kost een paar euro. Die kan je kopen bij Chinashops zoals Banggood.

Ik zie geen lager vermogen dan wanneer ik een korte kabel gebruik.
Even gekeken en helaas niet op korte termijn te krijgen! Vertrek woensdagavond namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Hydrosine op 13-03-2017 11:20 . Reden: quote fiksen ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Seroczynski schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:13:
Heeft Steam ook jarenlang niet gedaan.
Hoe kom je hierbij? Dat deed Valve / Steam wel degelijk, ook voordat ze het geautomatiseerd en versimpeld hadden. Wel was het voordat die functie er was, veel omslachtiger om een refund te krijgen, maar Valve / Steam deed wel degelijk refunds. Ik heb daar zelf meermaals gebruik van gemaakt. Wellicht dat men nav de vele refund verzoeken het geautomatiseerd en versimpeld heeft. :)
Ik weet niet of dit ook van toepassing is op software e.d.
Tja, zo gauw je een koop in een webshop doet, is WKoA van toepassing. Dus ook op software. ;)
BlackMage schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:14:
Wat ik mij herinner van aankopen op de 3DS is dat je bij aankoop specifiek afstand doet van herroepingsrecht en bezichtigingstermijn. In dat geval is de wettelijke bezichtigingstermijn niet van toepassing.
Nee, voorwaarden van bedrijven kunnen niet boven de wet staan. Anders zou elke (web)shop wel een dergelijke clausule in hun algemene voorwaarden opnemen. Als dit zo is, kun je ze dagen voor de rechter en zal de rechter deze voorwaarden van tafel vegen, omdat ze in strijd zijn met de wet.

[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 13-03-2017 11:26 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:40
Hydrosine schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:14:

anker is ook prima kwaliteit, zelf tijdje terug wat anker kabels besteld op amazon.de, die leveren normaal ook snel, alleen woensdag zal tricky worden

Strava

• BlackMage
Wat betreft het "wet koop op afstand" gebeuren voor digitale games uit de eShop.

Informatie consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand
Zoek naar het kopje "Digitale producten downloaden".

Ik heb Fast RMX gekocht en ik heb niet onthouden wat er allemaal wordt gemeld tijdens het aanschaffen, maar in de bevestigingsmail staat dit:
"Het herroepingsrecht bestaat niet ten aanzien van overeenkomsten met betrekking tot:
- de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, als we zijn begonnen met de uitvoering met je uitdrukkelijke voorafgaande toestemming en je hebt erkend dat je daarmee je herroepingsrecht verliest;"

En dit:
"U hebt Nintendo uitdrukkelijk toestemming gegeven om de digitale inhoud voor het eindigen van de herroepingsperiode aan u te leveren en u hebt verklaard daarbij uw recht van ontbinding van de overeenkomst te verliezen."

Dat is dus precies wat Consuwijzer aangeeft als situatie waarbij je geen wettelijke zichttermijn hebt.

• OverSoft
  • Laatst online: 10:25
Hydrosine schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:20:
[...]

Even gekeken en helaas niet op korte termijn te krijgen! Vertrek woensdagavond namelijk.
Heb er zelf een gehaald bij MyTrendyPhone (omdat hij daar op voorraad was). Maar een willekeurige goede USB-C kabel moet voldoen.

• Seroczynski
  • Niet online
CH40S schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:20:
[...]
Hoe kom je hierbij? Dat deed Valve / Steam wel degelijk, ook voordat ze het geautomatiseerd en versimpeld hadden. Wel was het voordat die functie er was, veel omslachtiger om een refund te krijgen, maar Valve / Steam deed wel degelijk refunds. Ik heb daar zelf meermaals gebruik van gemaakt. Wellicht dat men nav de vele refund verzoeken het geautomatiseerd en versimpeld heeft. :)
My bad. Ik dacht dat de aanpassingen in 2015 betekende dat het pas vanaf dat moment kon. Daarbij was ik niet op de hoogte dat het voor die tijd ook al kon, maar wat omslachtiger was. Zo zie je maar weer dat de gemiddelde consument waaronder ik mijzelf noem, regelmatig niet op de hoogte zijn van dergelijke mogelijkheden mits het niet nadrukkelijk genoemd wordt.

• LOTG
BlackMage schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:26:

En dit:
"U hebt Nintendo uitdrukkelijk toestemming gegeven om de digitale inhoud voor het eindigen van de herroepingsperiode aan u te leveren en u hebt verklaard daarbij uw recht van ontbinding van de overeenkomst te verliezen."

Dat is dus precies wat Consuwijzer aangeeft als situatie waarbij je geen wettelijke zichttermijn hebt.
Dat laatste stukje gaat niet op, je kunt in NL geen afstand doen van je rechten maar hooguit kiezen er geen gebruik van te maken.

Daarom hebben wij ook geen waivers die in de VS populair zijn.

Nintendo moet zich dus gewoon aan de wet houden en als daarin staat dat digitale aankopen niet onder de regelgeving vallen moet je het daar mee doen.

• Kashika
Hydrosine schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:20:
[...]

Check dit lijstje: https://docs.google.com/s...iY2kgBJUu29f_TX8/pubhtml#

• Hydrosine

• BlackMage
LOTG schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:41:
[...]

Dat laatste stukje gaat niet op, je kunt in NL geen afstand doen van je rechten maar hooguit kiezen er geen gebruik van te maken.

Daarom hebben wij ook geen waivers die in de VS populair zijn.

Nintendo moet zich dus gewoon aan de wet houden en als daarin staat dat digitale aankopen niet onder de regelgeving vallen moet je het daar mee doen.
Heb je ook dat stukje van consuwijzer gelezen dan? Dat is informatie die rechtstreeks van de Autoriteit Consument en Markt komt.

Dit is wel degelijk een situatie waarbij je afstand doet van je recht.

• Seroczynski
  • Niet online
Wellicht even makkelijk om het gewoon hier ook even te plaatsen. Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de meningen. Zoals ik het lees betekend dit dat Nintendo geen retour hoeft te accepteren, aangezien ze duidelijk aangeven dat men afstand doet van hun recht.
Digitale producten downloaden
Koopt u een product om te downloaden op uw pc, tablet of telefoon? Bijvoorbeeld muziek, een spelletje of een film? Hebt u laten weten dat u het product binnen veertien dagen wilt hebben? Én hebt u laten weten dat u afziet van de bedenktijd? Dan hebt u geen bedenktijd. De ondernemer moet alle informatie over uw aankoop én het feit dat u afziet van de bedenktijd bevestigen. Bijvoorbeeld per e-mail. Hij moet dat doen voordat u het product gaat downloaden.

Let op: hebt u niet laten weten dat u het product al tijdens de bedenktijd wil hebben? Of hebt u niet laten weten dat u afziet van de bedenktijd? En hebt u het product al gedownload? Dan hebt u wel een bedenktijd. U hoeft dan niet te betalen. Hebt u al betaald en maakt u toch gebruik van uw bedenktijd?Dan hebt u recht op uw geld terug. Ook al kunt u het product niet terugsturen. U hoeft ook niet te betalen als de ondernemer u geen bevestiging heeft gestuurd voordat u ging downloaden.
Bron: ConsuWijzer - Koop op afstand

• Arunia
Ik heb ze gemaild een tijdje terug daar over maar verwacht geen reactie te krijgen. We gaan het zien of ze ooit reageren en of ik wel geld terug krijg. Anders toch meer spelen en kijken of het spel heel erg gaat bevallen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Seroczynski schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:37:
[...]

My bad. Ik dacht dat de aanpassingen in 2015 betekende dat het pas vanaf dat moment kon. Daarbij was ik niet op de hoogte dat het voor die tijd ook al kon, maar wat omslachtiger was. Zo zie je maar weer dat de gemiddelde consument waaronder ik mijzelf noem, regelmatig niet op de hoogte zijn van dergelijke mogelijkheden mits het niet nadrukkelijk genoemd wordt.
En dat is juist waarom de consument beschermd wordt dankzij WKoA. ;)

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-11 11:05
Voor mij ook erg interessant. Ben op zoek naar een kabel van 2 meter maar wat zijn die kabels nog duur zeg...

En voor zo ver ik tegen ben gekomen helaas nog geen kabel gezien met een haakse usb-c aansluiting. Lijkt me erg handig aangezien die aansluiting aan de onderkant zit... als je dan ligt te gamen rust de kabel niet jezelf...

• mfneed
Valderrama schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:05:
[...]

Voor mij ook erg interessant. Ben op zoek naar een kabel van 2 meter maar wat zijn die kabels nog duur zeg...

En voor zo ver ik tegen ben gekomen helaas nog geen kabel gezien met een haakse usb-c aansluiting. Lijkt me erg handig aangezien die aansluiting aan de onderkant zit... als je dan ligt te gamen rust de kabel niet jezelf...
`
Gebruik zelf lekker de USB-C kabel die bij de Pro controller zat! 1 of 1.5 meter, ideaal!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-11 14:19
Ik heb er 1 van Anker als het goed is en die werkt gewoon prima. Heeft iets van 8 euro gekost voor 1M bij Amazon.

• guysp
Valderrama schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:05:
[...]

Op amazon.de heb je een Anker usb a-c kabel van 1.8M voor 7 euro. De reden dat goede kabels zo duur zijn bij USB-C, is dat er een chip in zit die zorgt dat je apparaat niet wordt gesloopt met het leveren van stroom.

Dat is allemaal duurder te maken dan een ouderwetse usb kabel die eigenlijk gewoon een paar lijntjes doortrekt van A naar B.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:26

JoeZuCK

_Fonz > all.

Arunia schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:59:
Ik heb ze gemaild een tijdje terug daar over maar verwacht geen reactie te krijgen. We gaan het zien of ze ooit reageren en of ik wel geld terug krijg. Anders toch meer spelen en kijken of het spel heel erg gaat bevallen.
Ik zei het dus al .. crapgame(s) (waar je dus ook veel te veel voor betaald!). Het is inderdaad een mening en geen feit, maar gelukkig mag je meningen nog op Tweakers verkondigen.

[ Voor 4% gewijzigd door JoeZuCK op 13-03-2017 12:14 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• sygys
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:46
Nou Zelda kun je iig geen crap game noemen. Als je dat een crap game vindt dan kun je beter ook geen switch kopen

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:36
sygys schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:25:
Nou Zelda kun je iig geen crap game noemen. Als je dat een crap game vindt dan kun je beter ook geen switch kopen
Mwa, ik heb een Switch maar hoef Zelda niet. Vermaak me momenteel prima met Fast RMX en Snipper clippers en over een maandje met Mario Kart :P

• LOTG
@InF.Inc
Zelda -> praktisch instant GOTY.
Voor de rest is de launch wel karig, al leek snipper clippers mijn wel leuk na de demo (niet echt een system seller, maar je hebt hem al) en Fast RMX ziet er wel cool uit.

@MelvinW
Does not compute, wel een Switch maar niet Zelda? Ik snap dat de game niet voor iedereen is, maar het is zeker de moeite waard als je van iets houd waar (deze) Zelda in zou kunnen vallen (action RPG, adventure, open world).

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:26

JoeZuCK

_Fonz > all.

Arunia weet wel over welke post ik het heb. Inderdaad Zelda is instant buy, maar de rest is dus crap.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Skylanders (voor m'n zoontje) doet het ook prima hoor. Handig dat je geen 'portal of power' of hoe dat ding heet nodig hebt omdat de joy-con al nfc heeft. En ja, dat spel kan ook op de Wii-U, maar dat geldt ook voor Zelda. Plus aan de switch is dat het niet altijd op de televisie gespeeld hoeft te worden en je het spel mee kunt nemen voor onderweg.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

InF.Inc schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:48:
Arunia weet wel over welke post ik het heb. Inderdaad Zelda is instant buy, maar de rest is dus crap.
Kweenie. Snipperclips ziet er erg leuk uit maar is voor mij niet zo praktisch aangezien ik alleen woon en introvert ben dus niet heel vaak bezoek krijg. :+ Bomberman R ziet er ook goed uit, is wel mijn soort spel maar de prijs heeft me tot nu toe nog een beetje tegengehouden. Ik heb nog een kostenpostje de komende week, als dat niet al te duur is koop ik Bomberman wel. En anders heb ik volgende maand sowieso Mario Kart en Puyo Puyo Tetris. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• LOTG
NMe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:11:
[...]

Kweenie. Snipperclips ziet er erg leuk uit maar is voor mij niet zo praktisch aangezien ik alleen woon en introvert ben dus niet heel vaak bezoek krijg. :+ Bomberman R ziet er ook goed uit, is wel mijn soort spel maar de prijs heeft me tot nu toe nog een beetje tegengehouden. Ik heb nog een kostenpostje de komende week, als dat niet al te duur is koop ik Bomberman wel. En anders heb ik volgende maand sowieso Mario Kart en Puyo Puyo Tetris. :P
Je kunt Snipperclips ook alleen spelen, download de demo dan kun je bedenken of het de investering waard is.
Met tweeen is het denk ik wel leuker, dan heb je ook de chaos van het coordineren met twee personen (en je hebt geen tweede controller nodig).

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

LOTG schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:14:
[...]

Je kunt Snipperclips ook alleen spelen, download de demo dan kun je bedenken of het de investering waard is.
Met tweeen is het denk ik wel leuker, dan heb je ook de chaos van het coordineren met twee personen (en je hebt geen tweede controller nodig).
Oh, het kan vast ook alleen, maar ik heb genoeg video's gezien om te weten dat het samen gewoon veel leuker is. Nog even los van het feit dat je voor sommige puzzels volgens mij met zijn tweeën tegelijkertijd iets moet doen en dat wat tricky zal zijn in je eentje. :+

• LOTG
NMe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:19:
[...]

Oh, het kan vast ook alleen, maar ik heb genoeg video's gezien om te weten dat het samen gewoon veel leuker is. Nog even los van het feit dat je voor sommige puzzels volgens mij met zijn tweeën tegelijkertijd iets moet doen en dat wat tricky zal zijn in je eentje. :+
Dat zou kunnen, maar er word bij het starten gevraagd of je met 1of 2 spelers bent. Het is dus niet zo dat je echt gewoon de 2 player modus alleen zit te doen.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-11 17:54
InF.Inc schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:48:
Arunia weet wel over welke post ik het heb. Inderdaad Zelda is instant buy, maar de rest is dus crap naar mijn mening.
Heb even je zin gerepareerd :+ Fast RMX was trouwens gewoon niet zijn ding. Voor vele andere is het gewoon een topper en dat zeg ik niet omdat er geen keuze is, want ik heb genoeg games liggen voor andere platformen.

• Seroczynski
  • Niet online
Ik wil eigenlijk heel graag Super Bomberman R spelen, maar ik vind €45 - €50 gewoon véél te duur. Zit ook regelmatig het internet te scouten voor een dealtje, maar denk dat ik er maar gewoon mee wacht tot die wat goedkoper is (of tweedehands).

I Am Setsuna is gisteren op de post gegaan vanuit Japan :D

[ Voor 11% gewijzigd door Seroczynski op 13-03-2017 13:26 ]

• LOTG
Ik had trouwens gisteren een Japanse account aangemaakt en de demo's voor Tetris en Dragon Quest gedownload.

Van beide een melding gekregen dat ze gedownload waren, dus ik wil DQ starten maar freezed het ding. Gewoon nog steeds op het hoofdmenu maar doet niets meer.

Uitknop vastgehouden tot dat hij uit ging en opnieuw gestart, maar wat schetst mijn verbazing: demo's weg. Alleen Snipperclips die ik daarvoor had gedownload en Zelda (retail card) stonden nog op het hoofdmenu.

Dus ik vraag mij af of ze wel echt gedownload waren en niet gefailed waardoor ze niet konden starten en bij de reboot zijn opgeruimd.

• Seroczynski
  • Niet online
LOTG schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:27:
Ik had trouwens gisteren een Japanse account aangemaakt en de demo's voor Tetris en Dragon Quest gedownload.

Van beide een melding gekregen dat ze gedownload waren, dus ik wil DQ starten maar freezed het ding. Gewoon nog steeds op het hoofdmenu maar doet niets meer.

Uitknop vastgehouden tot dat hij uit ging en opnieuw gestart, maar wat schetst mijn verbazing: demo's weg. Alleen Snipperclips die ik daarvoor had gedownload en Zelda (retail card) stonden nog op het hoofdmenu.

Dus ik vraag mij af of ze wel echt gedownload waren en niet gefailed waardoor ze niet konden starten en bij de reboot zijn opgeruimd.
Inhoudelijk kan ik je niet helpen, maar je hoeft geen tweede account aan te maken om games uit een andere regio te downloaden. Je kan via de Nintendo website (geloof ik) je regio aanpassen en dat zal zich o.a. ook uitten in de eShop vanaf de Switch. Zo kan je met één account games uit meerdere regio's downloaden en spelen.

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Je kunt niet elke USB-C laadadapter gebruiken om je Dock mee te poweren.

Als ik de lader van mijn macbook gebruik krijgt de switch wel stroom via het dock, maar krijg ik geen HDMI output meer, wijzig ik de adapter dan naar die van de switch zelf, dan heb ik wel gewoon beeld.

Gewoon even een heads-up voor mensen die graag kabels klaar hebben liggen in verschillende ruimtes.

• LOTG
Seroczynski schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:35:
[...]

Inhoudelijk kan ik je niet helpen, maar je hoeft geen tweede account aan te maken om games uit een andere regio te downloaden. Je kan via de Nintendo website (geloof ik) je regio aanpassen en dat zal zich o.a. ook uitten in de eShop vanaf de Switch. Zo kan je met één account games uit meerdere regio's downloaden en spelen.
Ja maar nu hoef ik alleen maar een andere account te kiezen bij het openen van de eShop. Moeten de games natuurlijk wel niet verdwijnen :P

• Prulleman
Eduardboon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:36:
Je kunt niet elke USB-C laadadapter gebruiken om je Dock mee te poweren.

Als ik de lader van mijn macbook gebruik krijgt de switch wel stroom via het dock, maar krijg ik geen HDMI output meer, wijzig ik de adapter dan naar die van de switch zelf, dan heb ik wel gewoon beeld.

Gewoon even een heads-up voor mensen die graag kabels klaar hebben liggen in verschillende ruimtes.
Interessant, blijkbaar zit er een specifieke check op de lader, voordat ie de dock output inschakeld. op zich logisch dat ie een snelle lader verwacht in het dock omdat anders niet alle functionaliteit (sneller klokken etc) niet zou werken met behoud van laden (ipv leeglopen).

Misschien dat een usb hub met hdmi output dan nog wel kan werken met de juiste lader...? (hoewel er wel meer gechecked zal worden)

de volgende vraag is dan of de lader alleen de juiste specs qua V en A moet hebben, of ook een proprietary identifier.

Strava

• BlackMage
Prulleman schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:48:
[...]

Interessant, blijkbaar zit er een specifieke check op de lader, voordat ie de dock output inschakeld. op zich logisch dat ie een snelle lader verwacht in het dock omdat anders niet alle functionaliteit (sneller klokken etc) niet zou werken met behoud van laden (ipv leeglopen).

Misschien dat een usb hub met hdmi output dan nog wel kan werken met de juiste lader...? (hoewel er wel meer gechecked zal worden)

de volgende vraag is dan of de lader alleen de juiste specs qua V en A moet hebben, of ook een proprietary identifier.
Ik denk dat het komt omdat de Macbook lader geen 15V kan, alleen 5V en 20V. Daarom gaat de Macbook lader maar op 5V stroom leveren en dan schakelt inderdaad de Switch niet naar docked-modus.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

LOTG schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:20:
[...]

Dat zou kunnen, maar er word bij het starten gevraagd of je met 1of 2 spelers bent. Het is dus niet zo dat je echt gewoon de 2 player modus alleen zit te doen.
Eén of twee spelers? Of één of twee setjes joycons? Want ik weet wel dat er een 2-spelermodus en een 4-spelermodus is. Als het inderdaad met één speler kan ben ik wel geïnteresseerd. Straks toch de demo maar even installeren.

• LOTG
NMe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:57:
[...]

Eén of twee spelers? Of één of twee setjes joycons? Want ik weet wel dat er een 2-spelermodus en een 4-spelermodus is. Als het inderdaad met één speler kan ben ik wel geïnteresseerd. Straks toch de demo maar even installeren.
Nee hij vraagd echt 1 of 2 players. Bij 2 players staat een plaatje met ieder een enkele joycon, bij 1 speler staat een plaatje van 2 losse joycons of 2 joycons aan het scherm. Ik heb alleen met de joycons aan het scherm gespeeld. Je switch dan met X tussen de 2 characters (je bestuurd er dan maar 1 tegenlijk).

• Valderrama
guysp schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:10:
[...]

Op amazon.de heb je een Anker usb a-c kabel van 1.8M voor 7 euro. De reden dat goede kabels zo duur zijn bij USB-C, is dat er een chip in zit die zorgt dat je apparaat niet wordt gesloopt met het leveren van stroom.

Dat is allemaal duurder te maken dan een ouderwetse usb kabel die eigenlijk gewoon een paar lijntjes doortrekt van A naar B.
Heb je die chip dan niet nodig voor de Switch? Is dit risico uit te sluiten?

• Prulleman
LOTG schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:04:
[...]

Nee hij vraagd echt 1 of 2 players. Bij 2 players staat een plaatje met ieder een enkele joycon, bij 1 speler staat een plaatje van 2 losse joycons of 2 joycons aan het scherm. Ik heb alleen met de joycons aan het scherm gespeeld. Je switch dan met X tussen de 2 characters (je bestuurd er dan maar 1 tegenlijk).
idd.
NMe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:57:
[...]

maar voor single player zou ik em persoonlijk niet kopen, de lol van het spel is het samenwerken (wat nog best lastig is, zeker met zijn vieren 8)7 ). Single player is is wat mij betreft een vernieuwende, maar matige puzzel game

[ Voor 20% gewijzigd door Prulleman op 13-03-2017 14:41 ]

Strava

• guysp
Valderrama schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:39:
[...]

Heb je die chip dan niet nodig voor de Switch? Is dit risico uit te sluiten?
Volgens mij begrijp je het niet helemaal ;)

In een usb C kabel moet een chipje zitten voor het reguleren van voltages (en allerlei andere zaken). Doordat deze chip in de kabel verwerkt moet zijn, is het een stuk duurder om de kabel te produceren.

Hier een plaatje van de USB connector van een USB-C kabel
Afbeeldingslocatie: http://m.eet.com/images/eetimes/2015/02/1325625/max-cyp-0471-03.jpg

• Valderrama
guysp schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:45:
[...]

Volgens mij begrijp je het niet helemaal ;)

In een usb C kabel moet een chipje zitten voor het reguleren van voltages (en allerlei andere zaken). Doordat deze chip in de kabel verwerkt moet zijn, is het een stuk duurder om de kabel te produceren.

Hier een plaatje van de USB connector van een USB-C kabel
[afbeelding]
Dat begrijp ik. Wat ik bedoel te vragen is of de Switch buiten het dock om op een usb geval in de auto bijvoorbeeld om uit te sluiten dat ie er niet stuk van gaat over zo'n kabel met zo'n chip dient te beschikken. Ik kan ook niet zien of die kabel van Anker van 7€ over zo'n chip beschikt. 20€+ voor een kabel vind ik duur, die 7€ dan weer niet.

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
pff probeer hem ergens op de kop te tikken maar helaas weinig geluk, winkels weten ook nog niet wat de voorraad wordt en wanneer ben ik bang :((

• LOTG
vegetto1983 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:53:
pff probeer hem ergens op de kop te tikken maar helaas weinig geluk, winkels weten ook nog niet wat de voorraad wordt en wanneer ben ik bang :((
Daar is een appart topic voor
[Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic

• guysp
Valderrama schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:51:
[...]

Dat begrijp ik. Wat ik bedoel te vragen is of de Switch buiten het dock om op een usb geval in de auto bijvoorbeeld om uit te sluiten dat ie er niet stuk van gaat over zo'n kabel met zo'n chip dient te beschikken. Ik kan ook niet zien of die kabel van Anker van 7€ over zo'n chip beschikt. 20€+ voor een kabel vind ik duur, die 7€ dan weer niet.
Alle kabels van een fatsoenlijk bedrijf zijn goed getest en moeten aan de specificaties voldoen van USB-C. Nu kan het zijn dat er kabels te koop zijn die niet voldoen hieraan, daarom is het verstandig om even de kabel op te zoeken op het internet voordat je hem koopt.

Maar om je de moeite te besparen, die kabel van Anker (Powerline blablabla) is getest en voldoet volledig aan de specificatie. Ik heb deze in mijn bezit en hij werkt prima met de Switch en mijn autolader, batterybank en usb lader.

[kleine edit]: overigens heeft Anker een goede track record betreft terugroepen van foute kabels. De eerste versie van die powerline kabel had een kleine fout, Anker heeft daar toen direct een recall op gedaan en iedereen had goede kabels gekregen. Uiteraard krijg je nu gewoon een goede kabels als je hem nieuw koopt.

[ Voor 15% gewijzigd door guysp op 13-03-2017 15:02 ]

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Kashika schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:47:
[...]

Ik vind het raar dat ze dat zeggen aangezien ik wel modellen heb zien staan zonder deze techniek.
Alleen is de Output lager waardoor je mogelijk niet kan laden en spelen tegelijkertijd.
Zie 2 modellen hieronder waar ik ook naar gekeken heb.

PowerCore 26800
PowerCore+ 20100 USB-C
Arunia schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:58:
[...]

IQ is weer iets anders. Wel een soort van Fast Charging maar zonder Qualcomm techniek. Op de RAVPower die ik heb noemen ze dat weer iSmart.
Het gaat echt om het Quick/Fast Charge techniek van Qualcomm die ze afraden voor de switch.
Kashika schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:09:
[...]

Ja dat ook. IQ is weer een andere techniek.
En het doet altijd wat. Ze claimen dat het niks doet, maar dat is simpelweg niet zo.

Ik heb de fabrikanten van dergelijke laders gemaild en net als Anker geven ze aan het niet te doen. De Switch lader zelf is een van de betere opties.
Ik maak dus gebruik van de RAVPower 26800mah voor 6 tientjes op Amazon die door reddit gebruikers is getest. Wel raden ze af om de bijgeleverde charger op de Switch te gebruiken omdat hij andere Output waardes heeft dan aangegeven op de charger zelf. Ik gebruik hem alleen op de Powerbank.
Met USB-C naar USB-C kabel krijg ik geen laadteken te zien maar de Switch blijft wel op 100% en dat houdt hij 12/14 uur vol op een volle powerbank. En dan kan je dus nog eens 3 uur op de Switch batterij doorgaan.
Dit doe ik met een standaard Apple USB-C kabel die bij de MacBook 12" zat uit 2015. Vanavond wil ik nog even testen of een kabel van Belkin USB-C -> USB-C wel een laadteken laat zien. En ook ga ik testen met een USB naar USB-C kabel van Belkin. Ook hier weer kijken of er een laadteken is maar ik verwacht dat hij bij de laatste kabel een lagere Output zal hebben

• Kashika
Blubkens schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:23:
[...]

Ik vind het raar dat ze dat zeggen aangezien ik wel modellen heb zien staan zonder deze techniek.
Alleen is de Output lager waardoor je mogelijk niet kan laden en spelen tegelijkertijd.
Zie 2 modellen hieronder waar ik ook naar gekeken heb.

PowerCore 26800
PowerCore+ 20100 USB-C

[...]

IQ is weer iets anders. Wel een soort van Fast Charging maar zonder Qualcomm techniek. Op de RAVPower die ik heb noemen ze dat weer iSmart.
Het gaat echt om het Quick/Fast Charge techniek van Qualcomm die ze afraden voor de switch.

[...]

Ik maak dus gebruik van de RAVPower 26800mah voor 6 tientjes op Amazon die door reddit gebruikers is getest. Wel raden ze af om de bijgeleverde charger op de Switch te gebruiken omdat hij andere Output waardes heeft dan aangegeven op de charger zelf. Ik gebruik hem alleen op de Powerbank.
Met USB-C naar USB-C kabel krijg ik geen laadteken te zien maar de Switch blijft wel op 100% en dat houdt hij 12/14 uur vol op een volle powerbank. En dan kan je dus nog eens 3 uur op de Switch batterij doorgaan.
Dit doe ik met een standaard Apple USB-C kabel die bij de MacBook 12" zat uit 2015. Vanavond wil ik nog even testen of een kabel van Belkin USB-C -> USB-C wel een laadteken laat zien. En ook ga ik testen met een USB naar USB-C kabel van Belkin. Ook hier weer kijken of er een laadteken is maar ik verwacht dat hij bij de laatste kabel een lagere Output zal hebben
Ik heb het niet over een Powerbank, maar over een wall charger. De plug waar je type C kabel in gaat.
En ze raden alles af. Ze hebben letterlijk gezegd dat ze niks in het assortiment hebben wat geschikt is voor een Switch. Of het nu IQ of QuickCharge is. Geen van beiden voldoet aan de type-C standaard.
Dat is ook wat dit hele verhaal frustrerend maakt :P

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-11 14:14
I Am Setsuna is trouwens wel de moeite waard. Leuke graphics, interessant verhaal, personages zijn tof en het speelt heerlijk weg (vooral in handheld mode!).

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 18:45
Blubkens schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:23:
[...]

Ik maak dus gebruik van de RAVPower 26800mah voor 6 tientjes op Amazon die door reddit....
Met USB-C naar USB-C kabel krijg ik geen laadteken te zien maar de Switch blijft wel op 100% en dat houdt hij 12/14 uur vol op een volle powerbank.
Ik heb ook die powerbank: Ik vroeg me al af of ik de enige was zonder laadindicatie, valt me op zodra je de USB-A connectie pakt je wel een indicator krijgt.

• Blubkens
  • Niet online
Kashika schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:45:
[...]

Ik heb het niet over een Powerbank, maar over een wall charger. De plug waar je type C kabel in gaat.
En ze raden alles af. Ze hebben letterlijk gezegd dat ze niks in het assortiment hebben wat geschikt is voor een Switch. Of het nu IQ of QuickCharge is. Geen van beiden voldoet aan de type-C standaard.
Dat is ook wat dit hele verhaal frustrerend maakt :P
Echt he. Schele blubkens!! 8)7. Sorry O+ Ik maak gebruik van de Apple 29w USB-C Charger voor on the go. Die werkt prima. Maar als je zelf een charger gaat halen kan je net zo goed die van Nintendo halen aangezien je dan in een keer klaar bent. Bij de Wall Chargers moet je vaak weer een USB-C kabel kopen en ben je even veel kwijt.

• Beakzz
Net maar een Sandisk 200GB besteld. Dat is toch wel de laatste optie waarmee de prijs per GB redelijk blijft en hopelijk kan ik dan het gat overbruggen tot Nintendo met een oplossing komt om savegames over te zetten. Geen zin om dan kaartjes te switchen :+

• Prulleman
Blubkens schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:16:
[...]

Echt he. Schele blubkens!! 8)7. Sorry O+ Ik maak gebruik van de Apple 29w USB-C Charger voor on the go. Die werkt prima. Maar als je zelf een charger gaat halen kan je net zo goed die van Nintendo halen aangezien je dan in een keer klaar bent. Bij de Wall Chargers moet je vaak weer een USB-C kabel kopen en ben je even veel kwijt.
Tenzij je met iets minder genoegen neemt, een simpel 5V 2A blokje van je oude tablet of telefoon icm een USB A-C kabel werkt ook prima (afhankelijk van de hoeveelheid Ampere kan ie genoeg laden tijdens spelen (2-2.4 zou daarvoor genoeg moeten zijn).

Als je je kabels naar je dock netjes hebt weggewerkt en je je dock ook nog wel eens mee wilt nemen, dan heb je wel weer een extra reden om een officiele adapter te halen, zie een paar posts terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 13-03-2017 16:26 ]

Strava

• Blubkens
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:24:
[...]
Als je je kabels naar je dock netjes hebt weggewerkt en je je dock ook nog wel eens mee wilt nemen, dan heb je wel weer een extra reden om een officiele adapter te halen, zie een paar posts terug.
Ja dat klopt. Die van Nintendo heeft volgens mij 39W en die van Apple maar 29W.
In de dock moet ie namelijk de Switch, 3 USB poorten en een HDMI poort poweren.
Vandaar dat het niet werkt omdat je net iets te kort komt. Ik gok wanneer je een 61W Apple Charger gebruikt dat het dan mogelijk weer wel werkt.

• Kashika
Blubkens schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:16:
[...]

Een losse is wel een stuk makkelijker meenemen. Die van Ninty is zo log.

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
giantgiantus schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:02:
Ik heb nog een betaalde en bestelde switch liggen bij een bezorgpunt van wehkamp. Aangezien ik al voorzien ben zal ik deze terugsturen. Evt zou ik hem ook hier aan iemand kunnen geven als daar interesse in is.
Ik zou ook wel interesse hebben, welke kleur is het?

• Beakzz
Kashika schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:55:
[...]

Een losse is wel een stuk makkelijker meenemen. Die van Ninty is zo log.
Doe mij ook maar een losse USB hub met kabel. Dan maar wat langzamer laden. Vooral op reis is het heel vervelend met 1 reisstekker. Zonder stekkerdoos kan je dan enkel de switch laden en met een USB hub 5 tot 6 apparaten op 1 stekker.

• petermetroid
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-10 00:09
Iemand een idee of de rails van de Joycons lang mee gaan? Ik heb vanmiddag een hoesje gekocht om de Switch mee te nemen. Alleen nu moet ik telkens de Joycons er af halen als ik hem in het hoesje wil doen. Ik ben een beetje bang dat de rails van de Joycons eerder slijt door het regelmatig er op en af schuiven.

Verwijderd

petermetroid schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:31:
Iemand een idee of de rails van de Joycons lang mee gaan? Ik heb vanmiddag een hoesje gekocht om de Switch mee te nemen. Alleen nu moet ik telkens de Joycons er af halen als ik hem in het hoesje wil doen. Ik ben een beetje bang dat de rails van de Joycons eerder slijt door het regelmatig er op en af schuiven.
Volgens mij is het van metaal. Het zou dus behoorlijk lang mee moeten gaan en bij normaal gebruik helemaal niet noemenswaardig moeten slijten.

• Blubkens
  • Niet online
rico_fxp schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:08:
[...]

Ik heb ook die powerbank: Ik vroeg me al af of ik de enige was zonder laadindicatie, valt me op zodra je de USB-A connectie pakt je wel een indicator krijgt.
Ja inderdaad hetzelfde. Geen zichtbaar charge icon via USB-C kabel. Zowel als Apple en Belkin. Wel een icoontje wanneer je idd USB-A naar USB-C gebruikt :)

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:36
Kickasz schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:04:
[...]

Ik zou ook wel interesse hebben, welke kleur is het?
Hij is al terug.

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:36
Blubkens schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:35:
[...]

Ja dat klopt. Die van Nintendo heeft volgens mij 39W en die van Apple maar 29W.
In de dock moet ie namelijk de Switch, 3 USB poorten en een HDMI poort poweren.
Vandaar dat het niet werkt omdat je net iets te kort komt. Ik gok wanneer je een 61W Apple Charger gebruikt dat het dan mogelijk weer wel werkt.
Voor HDMI output heb je helaas de officiële Switch charger nodig. Als ik mijn 87W USB C-Charger van de MacBook Pro gebruik kan ik de Switch alleen opladen in de tv-dock. Het lampje aan de voorkant van de tv-dock blijft dan ook knipperen, wat denk ik betekent dat de lader niet ondersteund wordt.

• Beakzz
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:51:
[...]

Volgens mij is het van metaal. Het zou dus behoorlijk lang mee moeten gaan en bij normaal gebruik helemaal niet noemenswaardig moeten slijten.
Volgens mij is het gewoon kunststof en anders zou de laklaag binnen de kortste keren weg zijn. De verbinding/het klikgedeelte is zeker kunststof en dat kan best problemen op gaan leveren na langere tijd.

Kan de keuze voor een plastic scherm nog wel begrijpen, maar voor zo'n belangrijke verbinding absoluut niet.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Beakzz schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:34:
[...]

Volgens mij is het gewoon kunststof en anders zou de laklaag binnen de kortste keren weg zijn. De verbinding/het klikgedeelte is zeker kunststof en dat kan best problemen op gaan leveren na langere tijd.

Kan de keuze voor een plastic scherm nog wel begrijpen, maar voor zo'n belangrijke verbinding absoluut niet.
Dit filmpje al gezien? Rails zijn van metaal en hij is vrij positief over de bouwkwaliteit van de Switch.

[ Voor 6% gewijzigd door Hyp Hyper op 13-03-2017 20:04 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Beakzz schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:34:
[...]

Ik heb er net een magneet bijgehouden. De Switch kant is overduidelijk van metaal. De joycon kant ziet er plastic uit maar is wel degelijk magnetisch. Er zal dus ook metaal inzitten. Al met al kunnen we concluderen dat het meer dan stevig genoeg is voor normaal gebruik. En mocht het na jaren slijtage toch kapot gaan dan zal dat aan joycon kant gebeuren.
Pagina: 1 ... 19 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!