[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 126 Laatste
Acties:
  • 615.366 views

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Kadardar schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:08:
[...]

Yup zag dat die bij nin-nin-games en play-asia leverbaar is, je moet alleen ff kijken tot hoever deze winkels betrouwbaar zijn omdat ik geen ervaring met ze heb.
Is uitverkocht bij Play-Asia, Nin-Nin Games heb ik niet gechecked. Heb hem zelf bij Amazon.co.jp besteld, maar die is ook nog niet op de post.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
JacobsT schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:55:
Ik verjaar 17 maart en had van de Switch gesproken bij men vriendin dat ik er graag eentje had gehad voor op het vliegtuig. (vertrek morgen naar Las Vegas).

Ze heeft me toch eentje kunnen fixen en me ermee verrast als vroegtijdig verjaardagskado! Topvriendin!
Heb hem nog niet uitgepakt maar gewoon 2 snelle vraagjes:

- Ik ben bij consoles een sucker voor doosjes van games maar twijfel om digitaal te gaan. Vraag is, hoe lang duurt de gemiddelde download? Kan ik op 3-4 uur Zelda bv downloaden of speel ik op safe en koop de boxed versie?
- Een gewone USB-C naar Type A kabel zou moeten werken om te laden? Kwestie dat ik op het vliegtuig niet zonder 'juice' val :)
Wat. Een. Topwijf....

Zonder zottigheid. Ik heb mezelf voorgenomen de switch over een paar maanden pas te kopen. Maar nu zit ik paars van jaloezie door de switch-topics heen te lezen... Ah wellicht... Tegen de tijd dat ik er 1 wil kopen liggen ze hopelijk gewoon zo in de schappen.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:35
Seroczynski schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:11:
[...]

Is uitverkocht bij Play-Asia, Nin-Nin Games heb ik niet gechecked. Heb hem zelf bij Amazon.co.jp besteld, maar die is ook nog niet op de post.
Oh, bij jou ook nog niet verscheept? Ik heb 'm bij Nippon Yasan besteld en daar is m'n bestelling nog steeds "in preparation".

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-10 13:37

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Seroczynski schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:11:
[...]

De japanse game is toch wel in het engels te spelen he? Zat er aan te denken om I am Setsuna te kopen in de eShop maar een cartridge is natuurlijk wel cooler. Heb op Amazon gekeken maar ik kom op die manier niet door het betalingsproces heen, wat een schrift is het ook. :P

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-10 22:12
hanswfje schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:13:
[...]

Wat. Een. Topwijf....

Zonder zottigheid. Ik heb mezelf voorgenomen de switch over een paar maanden pas te kopen. Maar nu zit ik paars van jaloezie door de switch-topics heen te lezen... Ah wellicht... Tegen de tijd dat ik er 1 wil kopen liggen ze hopelijk gewoon zo in de schappen.
Same here eerst nog een paar goede games dan haal ik er ook eentje. Voor nu staat nog niets behalve xenoblade op mijn wensen lijst en BOTW heb ik voor de Wii U (denk dat ik de switch versie nog wel haal tzt)

Plus misschien een special edition is altijd leuk vind mijn Zelda versie van de Wii U ook helemaal top samen met mijn 3ds zelda versie.

• Seroczynski
  • Niet online
RayNbow schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:14:
[...]

Oh, bij jou ook nog niet verscheept? Ik heb 'm bij Nippon Yasan besteld en daar is m'n bestelling nog steeds "in preparation".
Dat heb ik ook. Betaald met CC, maar daar is ook nog niets vanaf geschreven. Vreemd genoeg ook geen security code hoeven in te voeren. Maar ik wacht het gewoon rustig af. Volgens mij is het bestelproces helemaal keurig gegaan voor de rest dus ja, kan ook weinig anders :P
Wahloh schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:15:
[...]

De japanse game is toch wel in het engels te spelen he? Zat er aan te denken om I am Setsuna te kopen in de eShop maar een cartridge is natuurlijk wel cooler. Heb op Amazon gekeken maar ik kom op die manier niet door het betalingsproces heen, wat een schrift is het ook. :P
I Am Setsuna en Disgaea 5 zijn compleet in het Engels te spelen. Ze bevatten Engelse teksten en audio.

Amazon.co.jp kan je vanaf de website zelf instellen op Engelstalig (rechtsbovenin).

• hanswfje
MeZZiN schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:16:
[...]

Same here eerst nog een paar goede games dan haal ik er ook eentje. Voor nu staat nog niets behalve xenoblade op mijn wensen lijst en BOTW heb ik voor de Wii U (denk dat ik de switch versie nog wel haal tzt)

Plus misschien een special edition is altijd leuk vind mijn Zelda versie van de Wii U ook helemaal top samen met mijn 3ds zelda versie.
Dat hoop ik tegen die tijd ook :) een mooie special edition Zelda switch ofzo. Of gewoon een mooie bundel met Zelda of Mario kart. Heb mezelf voorgenomen daarop te wachten. Maar nu zie je, ik kan niet meer wachten
en natuurlijk is die dan werkelijk overal uitverkocht..

• MeZZiN
Gewoon nog iets geduld hebben het wordt beloond heb ik met de Wii U ook gedaan geen spijt gehad. Wat is de zwarte wii u zelda gamepad mooi ^_^ kans is groot dat er een zelda boxed versie komt al dan niet met een download versie van zelda.

Maar goed op een of andere manier heb ik wel moeite met dat mijn kids zouden spelen met de switch dan met mijn wii u gamepad. Ben blij dat er geen disks in zitten zoals met de PSP wat een bagger is dat.

Maar het is wel super tof om een console versie van mario kart te hebben en mee op vakantie hoe gaaf is dat. Had tof geweest volgende week een hackaton weekend had gaaf geweest om de switch dan mee te nemen (niet echt veel party games maar goed het idee is tof) Kan wel mijn gamecube opzoeken dat is wel super vet mario kart ^_^

[ Voor 54% gewijzigd door MeZZiN op 09-03-2017 14:38 ]

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10 13:50
Heb die hele Season Pass nog niet gezien? Staat niet in de eShop toch? Hoe dan toe te voegen? Via Nintendo.com account ofzo?

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-10 17:12
Hopelijk komen er snel toffe games uit voor de Switch want zodra ik Zelda heb uitgespeeld weet ik even niet wat ik met de Switch moet doen en dat is zonde van dat mooie apparaatje. De meeste 3rd party games boeien mij niet zo. Ik wil veel games van Nintendo zelf hebben maar dat kan nog mogelijk even duren als ik zo de release list bekijk. :/

GTA VI - All aboard the hype train!!

• MeZZiN
Xenoblade komt nog maar verder is het niet veel soeps nog en misschien mario kart een paar extra banen zijn nooit weg.

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Wat ik trouwens niet goed ergens kan vinden... Wat zijn de functionaliteiten van de amiibos van zelda? wat voor een effect hebben ze op de game? weet namelijk alleen bij zelda wolf amiibo dat in game met je mee kan? alleen zie dat ook nergens voorbij komen. Heeft iemand daar een opsomming van?

Was nog vergeten te melden, heb de Seasonpass ook van botw :D

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-11 21:41
Ik zal mij wel vermaken tot eind april en dan Mario Kart aanschaffen en daarmee weer vermaken t/m Splatoon 2. De Switch is niet mijn hoofd console, heb hier naast nog een PS4 Pro dus duurt nog even voor ik Zelda uitgespeeld heb.

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:55
Sir_Hendro schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:45:
Hopelijk komen er snel toffe games uit voor de Switch want zodra ik Zelda heb uitgespeeld weet ik even niet wat ik met de Switch moet doen en dat is zonde van dat mooie apparaatje. De meeste 3rd party games boeien mij niet zo. Ik wil veel games van Nintendo zelf hebben maar dat kan nog mogelijk even duren als ik zo de release list bekijk. :/
Hoeveel tijd heb jij wel niet. :| Speel t elke vrije seconde die ik heb en ben denk nog wel 3 weken bezig voordat ik het uitgespeeld heb.

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:11
orange.x schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:45:
Heb die hele Season Pass nog niet gezien? Staat niet in de eShop toch? Hoe dan toe te voegen? Via Nintendo.com account ofzo?
Via het hoofdmenu van Zelda kun je kiezen voor Downloadable Content. Die verwijst je door naar de eshop.

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Start Zelda op -> DLC optie aanklikken -> dat brengt je naar de Eshop om de 2 DLC te kopen -> voila.

• orange.x
Hotman schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:49:
[...]

Via het hoofdmenu van Zelda kun je kiezen voor Downloadable Content. Die verwijst je door naar de eshop.
Hoofdmenu? :P Ik zal vanavond eens kijken haha. Enige wat ik tot dusverre gedaan heb is de game opgestart en gespeeld. Er is een hoofdmenu in de game dus :) Check!

Las net ook ergens dat als je naar de eShop gaat en Zelda daar aanklikt het een apart item op die pagina is. Maar even kijken hoe en wat, misschien is hij los te koop en via code te kopen, iets met Nintendo tegoed fixen enzo.

[ Voor 22% gewijzigd door orange.x op 09-03-2017 14:56 ]

• Seroczynski
  • Niet online
mfreriks schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:47:
Wat ik trouwens niet goed ergens kan vinden... Wat zijn de functionaliteiten van de amiibos van zelda? wat voor een effect hebben ze op de game? weet namelijk alleen bij zelda wolf amiibo dat in game met je mee kan? alleen zie dat ook nergens voorbij komen. Heeft iemand daar een opsomming van?

Was nog vergeten te melden, heb de Seasonpass ook van botw :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PgsMzeP.png
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i0CM4Ee.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J0o39Et.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZGCUBFL.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wV5JXM8.png

• MeZZiN
Gekke vraag misschien maar als ik nu een Season pas koop voor de Wii U versie en gebruik moet ik dan voor de Switch versie er ook nog een kopen (vast maar vraag het toch maar)

• Sir_Hendro
Martiveen schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:47:
[...]

Hoeveel tijd heb jij wel niet. :| Speel t elke vrije seconde die ik heb en ben denk nog wel 3 weken bezig voordat ik het uitgespeeld heb.
Ik heb er nu ongeveer 50 uur ingestoken en denk rond de 40% game completion te zitten. Hele weekend gespeeld. Door de weeks op kantoor een beetje gespeeld en thuis dat ding meteen in de dock gegooid om de rest van de avond ook te spelen :') #nolifer

• RayNbow
MeZZiN schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:51:
Gekke vraag misschien maar als ik nu een Season pas koop voor de Wii U versie en gebruik moet ik dan voor de Switch versie er ook nog een kopen (vast maar vraag het toch maar)
Onbekend, maar ga er maar vanuit dat het antwoord ja is.

• orange.x
Sir_Hendro schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:57:
[...]

Ik heb er nu ongeveer 50 uur ingestoken en denk rond de 40% game completion te zitten. Hele weekend gespeeld. Door de weeks op kantoor een beetje gespeeld en thuis dat ding meteen in de dock gegooid om de rest van de avond ook te spelen :') #nolifer
Oh, voor iemand met 50 uur pas 40% completion, ik ga denk ik wel wat meer tijd erin steken om bij dat % te komen. Merk nu al dat ik teveel aant rondlopen ben en rondkijken en zoekende. Maar ik vind het helemaal niet erg, vermaak me er echt zoveel mee. Eigenlijk de natte droom voor een Zelda game deze vrijheid. Ik vergelijk het een beetje als Skyrim maar dan in zelda jasje. Zelf dingen kunnen maken en upgrades vinden, spullen die stukgaan, al is dat laatste jammer, ben er nog niet achter in ieder geval of je uiteindelijk ook kan repareren, al denk ik dat dat niet erin zit. Maar hoef ik ook nog niet te weten.

Merk al dat als ik met me broer bel ofzo of praat over Zelda, die loopt nu iets voor, dat ik eigenlijk ook gewoon niets wil weten haha :) Heb ook expres geen beelden zitten bekijken van mensen die spelen om er gewoon volledig open in te gaan.

Zo kwam ik gisteren een shrine tegen die ik opgelost had op een manier die blijkbaar kon maar ik achteraf erachterkwam dat het eigenlijk logischer was geweest om het anders te doen. Maar dat is dus wel het sterke punt, dat het gewoon op manieren kan die je zelf eventueel kan bedenken.

Enige dat ik nog een beeeetje mis is de dikke Zelda muziek. Maar dat komt misschien verderop nog. Van mij mag die epische muziek wel constant op de achtergrond bij wijze van :)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
Ik kom echt niet vooruit in Zelda, denk dat ik toch beter geschikt ben voor lineaire games... Ik moet nu al sinds afgelopen weekend van A naar B. Maar ik geraak er maar nooit, en dan zit ik volgens mij op 2% ofzo. Heb pas 6 shrines gedaan en nauwelijks iets van wapens of rupees.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Sir_Hendro
orange.x schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:03:
[...]
Merk nu al dat ik teveel aant rondlopen ben en rondkijken en zoekende. Maar ik vind het helemaal niet erg, vermaak me er echt zoveel mee. Eigenlijk de natte droom voor een Zelda game deze vrijheid.
Och het is niet dat ik aan het rushen ben. Ik loop vooral hele grote rondjes. Eerst rondje om de hele wereld om alles op de kaart te krijgen en dan langszaam ieder gebied afspeuren naar shrines en andere POI door wederom weer rondjes te gaan door het gebied. Meestal klim ik op een berg om alles goed te bekijken maar die sneaky bastards van Nintendo hebben veel shrines zo geplaatst dat je ze juist niet kunt zien vanuit een grote overview waardoor je er nog heel veel met toeval zal ontdekken. Ook zitten er sowieso leuke en coole dingen verstopt door de hele wereld.

• hanswfje
MeZZiN schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:30:

Maar het is wel super tof om een console versie van mario kart te hebben en mee op vakantie hoe gaaf is dat. Had tof geweest volgende week een hackaton weekend had gaaf geweest om de switch dan mee te nemen (niet echt veel party games maar goed het idee is tof) Kan wel mijn gamecube opzoeken dat is wel super vet mario kart ^_^
Dat vond ik ook zo fantastisch aan de WiiU. 'Oh er wil even gewoon TV gekeken worden?' Bam en ik ging verder met TWW op de tablet. En straks met de Switch word dan alleen maar mooier. 'Ja schat? Heh moeten we nu op de koffie naar je ouders?? okeeuuy..' Hup en de Switch gaat mee haha

Verwijderd

Als je Botw opstart en in het menu terechtkomt waar je New/Load kunt doen, staat er onderin dat lijstje iets over DLC. Als je daar op klikt, krijg je dit te zien:

Afbeeldingslocatie: https://cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/8083161/nintendo_switch_zelda_update_eshop_prompt_1920.png

Je komt dan op een pagina terecht van de eShop, waar je de DLC kunt kopen. Als je je spel herstart, krijg je onmiddel 3 kistjes met loot, waarvan eentje
spoiler:
een Switch T-Shirt is. De kistjes spawnen vlakbij drie van de vier begin shrines. De shrine in het sneeuwgebergte, op een nabijgelegen muur op lager niveau. De bomb shrine op bovenop een muur naast de shrine en op de grond vlak naast een andere shrine.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2017 15:34 ]

• MeZZiN
hanswfje schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:14:
[...]

Dat vond ik ook zo fantastisch aan de WiiU. 'Oh er wil even gewoon TV gekeken worden?' Bam en ik ging verder met TWW op de tablet. En straks met de Switch word dan alleen maar mooier. 'Ja schat? Heh moeten we nu op de koffie naar je ouders?? okeeuuy..' Hup en de Switch gaat mee haha
Het is zelfs zo extreem de wii u is niet eens aangesloten op de TV. Dus als er wat goede games komen dan haal ik er ook een :) voor nu prima happy nog met de wii u.

• Bierbal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-06-2024
hanswfje schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:21:
[...]

Dat hoop ik tegen die tijd ook :) een mooie special edition Zelda switch ofzo. Of gewoon een mooie bundel met Zelda of Mario kart. Heb mezelf voorgenomen daarop te wachten. Maar nu zie je, ik kan niet meer wachten
en natuurlijk is die dan werkelijk overal uitverkocht..
Je kunt wel blijven wachten maar dan zit je straks met kerst met zoveel spellem dat je het amper kunt bijhouden en alles door elkaar gaat spele. tenminste das mijn ervaring. wilde eerst ook wachten maar heb toch gewoon een gehaald. binnenkort in de vakantie lekker mee op reis. Ben er echt superblij mee. Met Zelda en Fast rms vermaak ik me prima de afgelopen 6 dagen :*)

• hanswfje
Bierbal schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:48:
[...]

Je kunt wel blijven wachten maar dan zit je straks met kerst met zoveel spellem dat je het amper kunt bijhouden en alles door elkaar gaat spele. tenminste das mijn ervaring. wilde eerst ook wachten maar heb toch gewoon een gehaald. binnenkort in de vakantie lekker mee op reis. Ben er echt superblij mee. Met Zelda en Fast rms vermaak ik me prima de afgelopen 6 dagen :*)
Haha maar ik ben ook al gezwicht. Zoals je aan mijn laatste zin kan zien. Ik ben spastisch de verschillende webshops in de gaten aan het houden maar ik vrees dat het nog heel even duurt. En de kerst ging ik zowieso niet redden. Ik dacht eerder over 2-3 maandjes :)

• Vinno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 06:30

Vinno

Dat is ook!

Er!k schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:06:
Zo... Zojuist LEGO City Undercover besteld! Heb 'm op de Wii U nooit gespeeld. Ook erg benieuwd naar de Coop mogelijkheden.
Waarmee kan ik dit spel beetje vergelijken?
Als ik gameplay video's bekijk lijkt het me een beetje GTA-achtig?

En ook wel echt voor volwassenen?

[ Voor 5% gewijzigd door Vinno op 09-03-2017 16:22 ]

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Ik heb net gebeld met Nintendo. Ik mag mijn linker joycon opsturen naar Nintendo en dan gaan ze het daar nakijken. tot die tijd helaas geen Zelda...

Yavu Steam Profile Lanithro

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Bierbal schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:48:
[...]

Dat is een flink contrast. Ik ben blij dat je er toch plezier van hebt.

"Ik heb mijn reserveringen weer ingetrokken na het lezen van de review op tweakers frontpage. Wat een zware teleurstelling zeg. Framedrops bij 30fps?! Kan mijn geld wel beter besteden."

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

• Seroczynski
  • Niet online
Lanithro schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:23:
Ik heb net gebeld met Nintendo. Ik mag mijn linker joycon opsturen naar Nintendo en dan gaan ze het daar nakijken. tot die tijd helaas geen Zelda...
Ik zou een Pro Controller aanschaffen. Maar hoe dan ook, er is hoop dat je in ieder geval straks een werkende linker joy-con hebt.

• Lanithro
Seroczynski schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:25:
[...]

Ik zou een Pro Controller aanschaffen. Maar hoe dan ook, er is hoop dat je in ieder geval straks een werkende linker joy-con hebt.
Die wil ik ook aanschaffen, maar ik wil nog steeds een werkende Joycon.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:53
Phusebox schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:04:
Ik kom echt niet vooruit in Zelda, denk dat ik toch beter geschikt ben voor lineaire games... Ik moet nu al sinds afgelopen weekend van A naar B. Maar ik geraak er maar nooit, en dan zit ik volgens mij op 2% ofzo. Heb pas 6 shrines gedaan en nauwelijks iets van wapens of rupees.
Wij zijn gewoon verziekt door de andere open world games die precies zeggen waar je heen moet en waarom. Hier is de eerste missie na het grote plateau eigenlijk het einddoel en alles er tussenin zoek je zelf maar uit.

Wat jij beschrijft komt me namelijk heel bekend voor, maar ik begin er nu eindelijk wat in te komen. Onderstaande video vind ik wel mooi uitleggen waarom de grootte (en leegte) juist zo goed zijn :

Nieuwevolger schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:35:
[...]

Daar ben ik het wel mee eens, maar ik vind sowieso games als bomberman en 1-2 switch ook gewoon veelste duur voor wat je er terug voor krijgt. Het lijkt er ook op dat de fysieke versie van rime ook 10 euro duurder wordt dan de pc, xbox en ps4 versies. Heb je altijd met nieuwe consoles (en nu ook VR brillen trouwens) dat je als early adopter lekker wordt uitgebuit.
Ja misschien zijn de marges wat groter bij Nintendo, maar ik denk dat het met de kaartjes te maken heeft of een combinatie van de 2.

Een disc lijkt me toch wat minder prijzig in de massa productie en ze kunnen de digitale versie om bekende redenen niet voordeliger aanbieden.

[ Voor 40% gewijzigd door Beakzz op 09-03-2017 16:39 ]

• Khayma
Beakzz schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:32:
[...]

Wij zijn gewoon verziekt door de andere open world games die precies zeggen waar je heen moet en waarom. Hier is de eerste missie na het grote plateau eigenlijk het einddoel en alles er tussenin zoek je zelf maar uit.

Wat jij beschrijft komt me namelijk heel bekend voor, maar ik begin er nu eindelijk wat in te komen. Onderstaande video vind ik wel mooi uitleggen waarom de grootte (en leegte) juist zo goed zijn :

[video]
+1. Vele zijn inderdaad gewend dat je letterlijk een map ziet met pijltje waar je naar toe moet. Nu is het wandelen/paard of zwevend ergens naar toe en constant je map checken of je wel de goeie kant op gaat. Dat vind ik nou juist het leuke aan Zelda.

• Phusebox
Beakzz schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:32:
[...]

[video]
Ik vind het ook wel leuk, maar soms wil je gewoon verder komen, want ik weet dat ik het spel anders naast me neerleg en nooit meer aanraak. Dat punt hik ik nu al tegenaan.

Ik kom alleen maar monsters tegen waar ik niks tegen kan, maar die liggen wel op de kortste route. Plus ik heb nauwelijks iets van de kaart zichtbaar. De monsters die ik wel kan verslaan kosten me bijna een wapen per monster en je krijgt er alleen inferieure crap voor terug.

De eerste shop waar ik was kon ik niks betalen, en ik weet niet wat ik wel of niet mag/kan verkopen. Ik ben altijd bang dat ik het later nog ergens voor nodig heb.

Maar don't get me wrong, ik vind het een fantastische game, ik baal er alleen van dat ik hem nooit uit ga (willen) spelen zo.

De laatste Dragon Age heb ik tot op een uurtje van het einde gespeeld en toen moest ik voor de zoveelste keer iets saais doen en heb het nooit meer uitgespeeld...

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-11 21:16
Phusebox schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:39:
[...]

Ik vind het ook wel leuk, maar soms wil je gewoon verder komen, want ik weet dat ik het spel anders naast me neerleg en nooit meer aanraak. Dat punt hik ik nu al tegenaan.

Ik kom alleen maar monsters tegen waar ik niks tegen kan, maar die liggen wel op de kortste route. Plus ik heb nauwelijks iets van de kaart zichtbaar. De monsters die ik wel kan verslaan kosten me bijna een wapen per monster en je krijgt er alleen inferieure crap voor terug.

De eerste shop waar ik was kon ik niks betalen, en ik weet niet wat ik wel of niet mag/kan verkopen. Ik ben altijd bang dat ik het later nog ergens voor nodig heb.

Maar don't get me wrong, ik vind het een fantastische game, ik baal er alleen van dat ik hem nooit uit ga (willen) spelen zo.

De laatste Dragon Age heb ik tot op een uurtje van het einde gespeeld en toen moest ik voor de zoveelste keer iets saais doen en heb het nooit meer uitgespeeld...
Ja zo zijn er verschillende soorten gamers. Juist door dit te lezen heb ik nog meer zin in deze game. Vind het verschrikkelijk als ik er zo door heen loop. Laat mij maar 100+ uur bezig zijn met een game. Uiteindelijk zal het allemaal wel lukken.

• Khayma
[...]

Je moet ook niet altijd de kortste route pakken. Als tip staat er ook in dat je niet altijd monster moet aanpakken in de game en is vermijden soms handig. Soms loop ik 3 min op (ja 3 echte levensminuten haha) om ergens te komen om de monsters te vermijden. Dat vind ik ook leuk aan het spel, het is niet enkel knopje indrukken, sprinten en sturen. Beetje denk en zoekwerk zit er ook bij.

• Phusebox
multynoob schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:43:
[...]

Ja zo zijn er verschillende soorten gamers. Juist door dit te lezen heb ik nog meer zin in deze game. Vind het verschrikkelijk als ik er zo door heen loop. Laat mij maar 100+ uur bezig zijn met een game. Uiteindelijk zal het allemaal wel lukken.
Ik zit er tussenin. Wil best wat tijd erin steken maar moet wel het gevoel van progressie hebben dan. Ik heb er nu dik 10u inzitten en loop nog met ongeveer dezelfde uitrusting als waar je mee begint.

• Khayma
Phusebox schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:46:
[...]

Ik zit er tussenin. Wil best wat tijd erin steken maar moet wel het gevoel van progressie hebben dan. Ik heb er nu dik 10u inzitten en loop nog met ongeveer dezelfde uitrusting als waar je mee begint.
Met een beetje googlen kom je er wel uit. Zo kan je een gerecht koken en verkopen aan de oude man en in ruil daarvoor krijg je een jas. Die kan je weer gebruiken in koude gebieden. Ik heb altijd mijn inventory vol en leer elke avond weer nieuwe gerechten en plekken.

• Phusebox
Khayma schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:47:
[...]

Met een beetje googlen kom je er wel uit. Zo kan je een gerecht koken en verkopen aan de oude man en in ruil daarvoor krijg je een jas. Die kan je weer gebruiken in koude gebieden. Ik heb altijd mijn inventory vol en leer elke avond weer nieuwe gerechten en plekken.
Ja dat had ik zelf al opgelost met dat gerecht. Maar verder gaat me dat echt te ver om steeds maar weer mijn eigen health food te maken. Leuk voor af en toe als je iets speciaals moet hebben maar verder. Ben ik dus ook te lui voor en dan save/load ik maar wat vaker ipv health te pakken. Maar ja met 4 hartjes ben je zo dood he ;)

Inventory heb ik ook vol maar allemaal met 6-12 level wapens en shields. 5x slaan en het is kapot.

• Sir_Hendro
Om eerlijk te zijn mocht er wel een soort tutorial aan het begin zitten dat niet perse een onderdeel van de game zelf hoeft te zijn. Gewoon een soort test ruimte met wat spullen en uitleg over hoe je het moet gebruiken zou wel handig zijn (met optie om deze ruimte te skippen). Ik heb zelf namelijk ook in het begin wat momenten gehad waar ik echt even niet wist hoe of wat nou de bedoeling was bij een bepaalde taak. Bijvoorbeeld hoe je moest koken wist ik pas vrij laat in de game. Ook het gebruik van stetis in de eerste shrine was me nog niet helemaal duidelijk. Bij nieuwe dingen zit ik nu gewoon lang te kutten tot ik de juiste manier heb gevonden en dan weet ik in de toekomst hoe ik dat type probleem moet aanpakken. Het is net een beetje alsof je bij het leger gaat werken, je krijgt een zooi wapes en voertuigen voor je neus en men zegt, 'succes ermee, je komt er wel achter hoe alles werkt' (dus jezelf al 50x opgeblazen met een granaat, RPG verkeerd om en een heli laten crashen als een echte brokkenpiloot) :P

• orange.x
Phusebox schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:49:
[...]

Ja dat had ik zelf al opgelost met dat gerecht. Maar verder gaat me dat echt te ver om steeds maar weer mijn eigen health food te maken. Leuk voor af en toe als je iets speciaals moet hebben maar verder. Ben ik dus ook te lui voor en dan save/load ik maar wat vaker ipv health te pakken. Maar ja met 4 hartjes ben je zo dood he ;)

Inventory heb ik ook vol maar allemaal met 6-12 level wapens en shields. 5x slaan en het is kapot.
Zoek wat elfjes, handig voor bij het eventueel doodgaan :)

• Phusebox
orange.x schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:51:
[...]

Zoek wat elfjes, handig voor bij het eventueel doodgaan :)
Zodra ik bijna dood ben load ik meestal weer een savegame. ;)

• orange.x
Sir_Hendro schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:51:
Om eerlijk te zijn mocht er wel een soort tutorial aan het begin zitten dat niet perse eens een onderdeel van de game zelf hoeft te zijn. Gewoon een soort test ruimte met wat spullen en uitleg over hoe je het moet gebruiken zou wel handig zijn (met optie om deze ruimte te skippen). Ik heb zelf namelijk ook in het begin wat momenten gehad waar ik echt even niet wist hoe of wat nou de bedoeling was bij een bepaalde taak. Bijvoorbeeld hoe je moest koken wist ik pas vrij laat in de game. Ook het gebruik van stetis in de eerste shrine was me nog niet helemaal duidelijk. Bij nieuwe dingen zit ik nu gewoon lang te kutten tot ik de juiste manier heb gevonden en dan weet ik in de toekomst hoe ik dat type probleem moet aanpakken. Het is net een beetje alsof je bij het leger gaat werken, je krijgt een zooi wapes en voertuigen voor je neus en men zegt, 'succes ermee, je komt er wel achter hoe alles werkt' (dus jezelf al 50x opgeblazen met een granaat, RPG verkeerd om en een heli laten crashen als een echte brokkenpiloot) :P
Ik vind het dan weer juist omdat het niet zo is extra uitdagend om iets wel voor elkaar te krijgen. Zo heb je op het plateau een moeilijk te bereiken kist op een houten paal in een soort grote vijver van drijfzand of blubmodder. Dat kan je dus oplossen met een skil die je later krijgt, ik heb het op een andere manier opgelost, was wat lastiger maar het kon wel. Juist door dat soort dingen en proberen en dan maar afgaan houdt het het juist wel prettig vind ik. Niets is per definitie goed, maar ook niet fout.
Phusebox schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:53:
[...]

Zodra ik bijna dood ben load ik meestal weer een savegame. ;)
Heb dit pas 1x gedaan nadat ik erachter kwam dat een monster zoveel pijlen kostte dat ik dacht weet je, ik skip jou wel en ik laad even opnieuw :) Maar verder ben ik niet zo bang voor doodgaan :)

[ Voor 10% gewijzigd door orange.x op 09-03-2017 16:55 ]

Verwijderd

[...]

Ik wil je best wat uitgebreide tips geven in PM, als je dat zou willen (niet hier ivm spoilers oid, ookal ga ik je niets over het verhaal vertellen) want geld is best makkelijk te verdienen en ook zijn er wat technieken om sterke monsters te verslaan zonder je wapen te vernaggelen.

Hieronder wat snelle money-making en reistips, als je verder geen hand-holding hoeft:

spoiler:
Kook dingen met Stamina-adding. Bvb Staminoka Bass, Raw Meat, Mushroom. Verkoopt voor 50+ rupees
Koop met dat geld het Stealth+ kostuum uit Kakariko. Kook nooit twee ingredienten bij elkaar die allebei een extra stat geven (bvb Atk + Stam) want dat werkt niet.
Verkoop alle Opal/Ambers, hebben geen nut. Bokoblin fangs verkopen ook nog wel aardig, maar zou er niet te veel van verkopen, want redenen.

Met volledige stealth costume kun je zonder kruipen op insecten/vissen/beesten afkomen (niet rennen!) en deze doden of oppakken. Hier kun je dus heel snel Staminoka Bass mee vangen in meertjes, Raw Meat van vogels/wolven krijgen en 50+ rupees per dish verdienen. Ik heb 2000+ rupees op het moment en al 4/9 non-Amiibo-kostuums volledig bij elkaar gesprokkeld.

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Om eerlijk te zijn mocht er wel een soort tutorial aan het begin zitten dat niet perse een onderdeel van de game zelf hoeft te zijn. Gewoon een soort test ruimte met wat spullen en uitleg over hoe je het moet gebruiken zou wel handig zijn (met optie om deze ruimte te skippen). Ik heb zelf namelijk ook in het begin wat momenten gehad waar ik echt even niet wist hoe of wat nou de bedoeling was bij een bepaalde taak. Bijvoorbeeld hoe je moest koken wist ik pas vrij laat in de game. Ook het gebruik van stetis in de eerste shrine was me nog niet helemaal duidelijk. Bij nieuwe dingen zit ik nu gewoon lang te kutten tot ik de juiste manier heb gevonden en dan weet ik in de toekomst hoe ik dat type probleem moet aanpakken. Het is net een beetje alsof je bij het leger gaat werken, je krijgt een zooi wapes en voertuigen voor je neus en men zegt, 'succes ermee, je komt er wel achter hoe alles werkt' (dus jezelf al 50x opgeblazen met een granaat, RPG verkeerd om en een heli laten crashen als een echte brokkenpiloot) :P
Het verhoogde land waar je start IS de tutorial. Bewegen wordt je geleerd, wat de torens doen wordt duidelijk, de shrines geven je de mogelijkheid om te experimenteren met de abilities die je krijgt. Zelfs de plaatsing van stenen leren je dat je met je omgeving kan spelen om iets voor elkaar te krijgen en defecte guardians leren je dat een vijand zelfs als deze immobiel is je in een klap kapot kan maken en dat bruteforcen dus niet altijd werkt.

Het is één grote tutorial maar dat hebben ze zo perfect ingepakt dat je het dus blijkbaar niet merkt. Dikke plus. En het mooiste daarvan is dat je daarna in de grote boze wereld wordt gegooid en al deze geleerde technieken zelf maar moet gebruiken om tot een oplossing te komen. Het is gewoon prachtig.

Zoals Beakz al zei, we zijn verwend en vele willen geen moeite meer doen voor een puzzel. Na 5 minuten kloten in een Shrine op het internet opzoeken wat de oplossing is moet je met dit spel echt niet doen. Daar leer je weinig van en dan heb je bij de volgende Shrine hetzelfde probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door Wahloh op 09-03-2017 17:17 ]

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10 19:29

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Over fairies gesproken: respawnen die?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Thrace Grumble schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:17:
Over fairies gesproken: respawnen die?
Ja. Weet niet wat de interval is, kan goed een Bloodmoon zijn.

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-11 22:13
iemand Blaster Masters Zero al geprobeerd? Lijkt me een toffe game maar is geen demo helaas.

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 31-10 19:29

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Zijn jullie overigens ook zo blij met de screenshot knop? Het is echt zooo snel en soepel om een screenshot te nemen, ik maak er veel meer dan met bv de PS4, waarbij het een seconde oid duurt.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Thrace Grumble schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:29:
Zijn jullie overigens ook zo blij met de screenshot knop? Het is echt zooo snel en soepel om een screenshot te nemen, ik maak er veel meer dan met bv de PS4, waarbij het een seconde oid duurt.
Ik heb me er vooralsnog meer aan geërgerd dan dat ik er daadwerkelijk iets aan gehad heb, doordat ik in de vluchtigheid op die knop druk terwijl ik eigenlijk de min-knop moest hebben. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Ik gebruik die screenshots voor alles, memorabele plekken die ik later wil terugzien, recepten ff snel opslaan, een top-down view van een shrine
spoiler:
(wel een must bij die twee gelinkte shrines op Dual Peaks)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2017 20:20 ]

• Seroczynski
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:49:
Ik gebruik die screenshots voor alles, memorabele plekken die ik later wil terugzien, recepten ff snel opslaan, een top-down view van een shrine
spoiler:
(wel een must bij die twee gelinkte shrines op Dual Peaks)
Wel ff netjes spoilers blijven taggen hè ;)

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:49:
Ik gebruik die screenshots voor alles, memorabele plekken die ik later wil terugzien, recepten ff snel opslaan,
spoiler:
een top-down view van een shrine (wel een must bij die twee gelinkte shrines op Dual Peaks)
spoiler:
en die derde dan ;)

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Om eerlijk te zijn mocht er wel een soort tutorial aan het begin zitten dat niet perse een onderdeel van de game zelf hoeft te zijn.
Echt zo'n hekel aan die dingen. Vaak zit je dan in een locked mode en heb je echt zoiets van. Ja. Ik weet het nou wel. Hou niet van dat geforceerd gamen.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:58
Lanithro schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:23:
Zou je mij een PM kunnen sturen wanneer je ze terug hebt, ben benieuwd of dit oplossing biedt. Want dan ga ik ook bellen en ze daarna opsturen.

Hoe lang verwachten ze dat het gaat duren? Je hoeft ook alleen maar de linker op te sturen?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Phusebox
Kan ik trouwens ergens vinden hoe je dat puyo puyo tetris nu moet spelen? Haha paar uur gespeeld maar nog niet 1 potje gewonnen.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:53
Phusebox schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:21:
Kan ik trouwens ergens vinden hoe je dat puyo puyo tetris nu moet spelen? Haha paar uur gespeeld maar nog niet 1 potje gewonnen.
YouTube tutorials ;) Het gaat iig allemaal om chains dus je moet zo bouwen dat als je er 4 van dezelfde kleur linkt er weer 4 op elkaar vallen enz. Bij goede Puyo Puyo spelers lijkt het dus ook of ze vaak bijna af zijn (veld vol) tot er weer een lange chain is.

• ls789
  • Laatst online: 01-11 21:48
Beakzz schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:34:
[...]

YouTube tutorials ;) Het gaat iig allemaal om chains dus je moet zo bouwen dat als je er 4 van dezelfde kleur linkt er weer 4 op elkaar vallen enz. Bij goede Puyo Puyo spelers lijkt het dus ook of ze vaak bijna af zijn (veld vol) tot er weer een lange chain is.
misschien een domme vraag, maar hoe kan je deze downloaden. Ik probeer de store een andere taal te geven maar zo makkelijk gaat het volgens mij niet?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ls789 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:53:
[...]

misschien een domme vraag, maar hoe kan je deze downloaden. Ik probeer de store een andere taal te geven maar zo makkelijk gaat het volgens mij niet?
Een tweede account toevoegen op je Switch en daarin Japan kiezen.

• ls789
NMe schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:58:
[...]

Een tweede account toevoegen op je Switch en daarin Japan kiezen.
thanks! ga het even proberen :)

• ls789
verdomme... probeer dus een game te downloaden en heb vandaag een Lenovo usb3.0 to ethernet adapter binnen gekregen. WERKT NIET... al weer een uur van alles aan het proberen maar krijg geen verbinding.

Iemand anders dit al eens geprobeerd of moet ik een nintendo certified adapter hebben?

ik heb deze : https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

Verwijderd

ls789 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:30:
verdomme... probeer dus een game te downloaden en heb vandaag een Lenovo usb3.0 to ethernet adapter binnen gekregen. WERKT NIET... al weer een uur van alles aan het proberen maar krijg geen verbinding.

Iemand anders dit al eens geprobeerd of moet ik een nintendo certified adapter hebben?

ik heb deze : https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch
Je hebt idd een Nintendo Certified lan adapter nodig. Deze bv: https://www.bol.com/nl/p/...61/?suggestionType=browse Je kan ook de Wii Lan adapter gebruiken.

• Kadardar
  • Laatst online: 27-10 11:10
Tripwire999 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:21:
iemand Blaster Masters Zero al geprobeerd? Lijkt me een toffe game maar is geen demo helaas.
Jazeker, ik wou hem eerst niet kopen maar toch gedaan, wil niet zeggen dat het een slechte game is maar het voegd ook niet veel meer toe dan het origineel.

Om je een idee te geven, je verkent een doolhof met een tankje en stapt uit om caves in te gaan, in die caves vind je weer bazen die je kan verslaan en upgrades krijgt.

Zou hem gewoon halen, het is maar een 10tje en geeft je voldoende plezier :)

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• ls789
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:32:
[...]

Je hebt idd een Nintendo Certified lan adapter nodig. Deze bv: https://www.bol.com/nl/p/...61/?suggestionType=browse Je kan ook de Wii Lan adapter gebruiken.
vreemd eigenlijk, het is toch een vrij simpel dingetje :|

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:26
ls789 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:38:
[...]

vreemd eigenlijk, het is toch een vrij simpel dingetje :|
meer een driver ding denk ik, ze zien gewoon niet de noodzaak om allerhande drivers in hun OS te stoppen om het je gemakkelijk te maken, ze stoppen 1 driver voor hun eigen adapter erin, en als je gelukt hebt kan je een goedkopere LAN adapter vinden die dezelfde chipset gebruikt en dus ook gewoon werkt met de default driver.

Strava

• Phusebox
Niet werkende joy-cons bij puyo puyo vs zijn niet echt fijn. Toch wel redelijk game breaking shit dit. :(

Hij blijft gewoon hangen op 2 meter afstand zonder iets tussen de console en de joy-con.

• Sir_Hendro
Wahloh schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:12:
[...]

Zoals Beakz al zei, we zijn verwend en vele willen geen moeite meer doen voor een puzzel. Na 5 minuten kloten in een Shrine op het internet opzoeken wat de oplossing is moet je met dit spel echt niet doen. Daar leer je weinig van en dan heb je bij de volgende Shrine hetzelfde probleem.
Oplossing zoeken hoeft gelukkig tot zover nog niet. Wel heb ik vier keer naar een hint in de juiste richting gezocht. Soms denk je te moeilijk en was de oplossing juist heel eenvoudig. Ik vind dit soort spellen sowieso leuker dan het meeste wat er uit is. Gewoon lekker rustig verkennen, toffe dingen vinden. Prima spel hoor.

• Phusebox
Sir_Hendro schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:18:
[...]

Oplossing zoeken hoeft gelukkig tot zover nog niet. Wel heb ik vier keer naar een hint in de juiste richting gezocht. Soms denk je te moeilijk en was de oplossing juist heel eenvoudig. Ik vind dit soort spellen sowieso leuker dan het meeste wat er uit is. Gewoon lekker rustig verkennen, toffe dingen vinden. Prima spel hoor.
Dat dingen vinden mis ik nog wel bij Zelda. Ik ben nog niks tegengekomen dat me echt verraste of waarvan ik dacht wauw. Maar goed heb dan ook pas 10u ofzo gespeeld.

Denk dat de tijd dat ik me echt kon verbazen over games ook ver achter me ligt.

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Phusebox schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:23:
[...]

Dat dingen vinden mis ik nog wel bij Zelda. Ik ben nog niks tegengekomen dat me echt verraste of waarvan ik dacht wauw. Maar goed heb dan ook pas 10u ofzo gespeeld.

Denk dat de tijd dat ik me echt kon verbazen over games ook ver achter me ligt.
Dat denk ik ook vaak, ben af en toe een behoorlijke cynicus maar ik vond al een behoorlijk toffe verassing in de eerste 5 minuten van BoTW: voordat je die afgebrokkelde kerk induikt is er een klein meertje met in het midden een eilandje met daarop een steen met zwaard erin gestoken. O+

Prachtig, typisch Zelda game momentje hoor. Wilde er al direct op af gaan maar dacht dat ik eerst die vlieger nodig had dus heb het even overgeslagen. Ga er later zeker terug kijken!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:50
Blaim schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:38:
[...]

Dat denk ik ook vaak, ben af en toe een behoorlijke cynicus maar ik vond al een behoorlijk toffe verassing in de eerste 5 minuten van BoTW: voordat je die afgebrokkelde kerk induikt is er een klein meertje met in het midden een eilandje met daarop een steen met zwaard erin gestoken. O+

Prachtig, typisch Zelda game momentje hoor. Wilde er al direct op af gaan maar dacht dat ik eerst die vlieger nodig had dus heb het even overgeslagen. Ga er later zeker terug kijken!
Is dat niet een heel.simpel verroest zwaard?

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 15:41
Niekserr schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:40:
[...]

Is dat niet een heel.simpel verroest zwaard?
Inderdaad

• ls789
terugkomend op mijn wifi range probleem. Mijn 3ds heeft vol bereik op mijn kamer terwijl de switch 1 bar heeft die zo nu en dan naar 0 dropt en dan ben ik de verbinding kwijt ;)

Goede test lijkt me of heeft de 3ds een beduidend betere antenne?

• marcelproust
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04 01:41
Sir_Hendro schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:18:
[...]

Ik vind de puzzels ook wel vernieuwend. Vroeger na een zelda spel te hebben gespeeld, wist je min of meer wel wat te verwachten. Nu is het verfrissend en graden moeilijker (sommige shrines dan toch, gelukkig zijn er nog heel wat makkelijke bij, die als pauze dienen :)

• Phusebox
Reconnecten als de Switch uit sleep komt is ook tergend traag. Qua hardware/os is het 't gewoon allemaal net niet.

Hoop dat ze net zo actief blijven ontwikkelen als Microsoft doet met de Xbox One maar ja dat kun je niet verwachten denk ik.

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 12:50
Prulleman schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 21:33:
[...]

meer een driver ding denk ik, ze zien gewoon niet de noodzaak om allerhande drivers in hun OS te stoppen om het je gemakkelijk te maken, ze stoppen 1 driver voor hun eigen adapter erin, en als je gelukt hebt kan je een goedkopere LAN adapter vinden die dezelfde chipset gebruikt en dus ook gewoon werkt met de default driver.
Klopt helemaal de Wii (U) ondersteunen sowieso standaard de Asix AX88772 Chipset die terug te vinden is in onder andere https://www.amazon.de/Eth...eywords=wii+u+lan+adapter Deze heb ik ook liggen om te gebruiken voor mijn Wii en Wii U en werkt prima. Dikke kans dat die Hori adapter niet 1Gbit is en gewoon deze chipset ook bevat.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Tripwire999 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:21:
Ja, uurtje zitten spelen nu. Wel een leuk old school spelletje, heb het origineel nooit gespeeld :)
Nu wil ik een Switch versie van Xenon :(

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 09-03-2017 23:01 ]

Haters everywhere but I don’t really care

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:47:
Reconnecten als de Switch uit sleep komt is ook tergend traag. Qua hardware/os is het 't gewoon allemaal net niet.

Hoop dat ze net zo actief blijven ontwikkelen als Microsoft doet met de Xbox One maar ja dat kun je niet verwachten denk ik.
Wat bedoel je? Mijn Switch reconnect met alles supersnel, controllers, TV, Wi-Fi.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-10 14:29
Even een klein vraagje:

Als de joycons op de switch zitten hebben ze bij jullie ook ongeveer 2 of 3 mm speling dat je ze omhoog en omlaag kan drukken? ( terwijl ze dus wel vastgeklikt zijn).

Het is echt minimaal en verder geen last van, maar wil wel weten of meer mensen het hebben. :)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Kadardar
henkyyyyyyy schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:05:
Even een klein vraagje:

Als de joycons op de switch zitten hebben ze bij jullie ook ongeveer 2 of 3 mm speling dat je ze omhoog en omlaag kan drukken? ( terwijl ze dus wel vastgeklikt zijn).

Het is echt minimaal en verder geen last van, maar wil wel weten of meer mensen het hebben. :)
Zelfde hier, stoor me er niet. Zal atijd wat speling tusen moeten zitten

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-10 14:29
Kadardar schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:12:
[...]

Zelfde hier, stoor me er niet. Zal atijd wat speling tusen moeten zitten
Dank je, dan is het iig normaal :)

Dit lijkt me echt een leuke game, komt deze maand nog uit:

[ Voor 19% gewijzigd door henkyyyyyyy op 09-03-2017 23:30 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:30

rajackar

Blood Minister

Vandaag voor het eerst met de switch op reis gegaan. Ik ben redelijk veel weg voor mijn werk en de switch leek mij de ideale console en ik kan alleen maar zeggen dat het absoluut waar is. Heerlijk om Zelda door te kunnen spelen in het vliegtuig en hotel. Ik hoop wel echt dat er genoeg volwassen content komt om me geboeid te houden want de switch heeft juist doe potentie om echte volwaardige games mee te kunnen nemen.

En het is stiekem ook wel leuk hoeveel reacties je krijgt van mensen op schiphol / hotel.

[ Voor 9% gewijzigd door rajackar op 09-03-2017 23:31 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Kadardar
henkyyyyyyy schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:22:
[...]

Dank je, dan is het iig normaal :)

Dit lijkt me echt een leuke game, komt deze maand nog uit:

[video]
Even snel 1 ding. Kom er net achter dat blaster master geen pro controller support heeft,wist ik eerst niet omdat ik handheld mode zat dus zowiezo me joy cons had net wou ik even spelen maar kreeg hem niet werkend.

So be warned

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

-Cn- schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:52:
[...]

Klopt helemaal de Wii (U) ondersteunen sowieso standaard de Asix AX88772 Chipset die terug te vinden is in onder andere https://www.amazon.de/Eth...eywords=wii+u+lan+adapter Deze heb ik ook liggen om te gebruiken voor mijn Wii en Wii U en werkt prima. Dikke kans dat die Hori adapter niet 1Gbit is en gewoon deze chipset ook bevat.
Heb je die netwerkadapter getest met de Switch? Want dan bestel ik hem, is toch wel wat beter geprijsd dan de Hori (€30,-).

Verwijderd

Kadardar schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 00:00:
[...]

Even snel 1 ding. Kom er net achter dat blaster master geen pro controller support heeft,wist ik eerst niet omdat ik handheld mode zat dus zowiezo me joy cons had net wou ik even spelen maar kreeg hem niet werkend.

So be warned
Nog niet, er zou een binnenkort een update voor komen die het toevoegd.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Kadardar schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 00:00:
[...]

So be warned
Update met Pro Controller support staat gepland voor 16 maart.
Inti Creates was hoping to have Blaster Master Zero’s update ready for the game’s western launch tomorrow, but it’ll take just a bit longer. A tweet sent out earlier today notes that the patch, which adds support for the Switch Pro Controller, will be going live on March 16 instead.
rajackar schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:30:
Ik hoop wel echt dat er genoeg volwassen content komt om me geboeid te houden want de switch heeft juist doe potentie om echte volwaardige games mee te kunnen nemen.
Ik hoop inderdaad ook dat we meer 'volwassen' titels krijgen. Ik kijk voorzichtig uit naar E3 en potentiële aankondigingen voor de Switch. Al ben ik nog wel bang dat we oude rehashes krijgen (bijv. Skyrim) die voor full price over de toonbank gaan met 'tegenvallende' verkoopaantallen.

[ Voor 28% gewijzigd door blmp op 10-03-2017 00:29 ]

Patient gamer

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CUghnd3AffP1sstTU6rEASxL/full.jpg

Dat was snel, alleen zijn dit geen reguliere varianten volgens mij, stond op de achterkant dat het uit een bundel kwam.

Vandaag bij een kennis geweest die de Switch heeft (uit de US, hij was daar bij familie op bezoek), ik haal de Switch sowieso uiteindelijk maar omdat je nergens het apparaat kunt uitproberen begon hij erover.

Voordelen zijn er veel maar ik focus mij alleen op 3 negatieve punten naar mijn mening ga er vanuit dat qua voordelen het er minimaal 10 zijn, ben zelf nog meer positief over de Switch nadat ik deze in handen heb gehad, dit zijn de 3 definitieve nadelen want 2 daarvan vielen in eerste instantie weg.

Ik begin met de nadelen die nu weg gevallen zijn:

- Bouwkwaliteit en grip op de Joy-Cons, dat is iets waar ik mij druk om maakte maar de bouwkwaliteit is erg goed en ze voelen goed aan.

- Rails voor de Joy-Cons op de Switch zelf, ik wist wel dat ze van metaal zijn maar ik had zo m'n twijfels, voelt erg netjes aan.

Dan de nadelen die van toepassing blijven:

- Batterij duur, ik heb geen zin in om een powerbank mee te sleuren, daarnaast kun je niet met iedere powerbank laden en spelen tegelijk zonder dat de Switch alsnog achteraf langzaam leeg gaat, ik zie dit als een nadeel maar dan doel ik op games als Zelda waarmee je niet een 3 uur uithoudt, ik ben vooral een handheld gamer en vandaar dat ik dat als een nadeel zie, met een game als Disgaea 5 of Shovel Knight zal de accu duur beter zijn maar omdat ik vooral de grafisch zwaardere titels wil spelen zie ik dat als een nadeel.

- Prijzen van accessoires, ik zal de Switch waarschijnlijk kaal halen maar tot de prijs van onder andere de Pro controller niet zakken haal ik deze niet, ik vind de Pro controller een heel fijn apparaat maar de prijs is in mijn ogen toch wel 15 a 20 euro te hoog, daarnaast vind ik het zwaar genaaid dat de grip die je bij de Switch krijgt niet eens een USB-C poort heeft om de Joy-Cons erin op te laden, je bent verplicht om of de grip te kopen om om de Joy-Cons in de Switch te plaatsen, een USB-C poort in de bijgeleverde grip zou hun hooguit paar euro kosten naar mijn mening.

Ik vind de Joy-Cons in een grip niet te klein, maar nogmaals vind ik de gebrek aan een laadpoort bij de bijgeleverde variant belachelijk.

- De dock en dan doel ik niet zozeer op het feit dat hij de Switch z'n scherm kan bekrassen maar de bouwkwaliteit ervan.

Ik vind de bouwkwaliteit van de Switch dock flut, het voelt goedkoop aan en als er nergens een Switch of Nintendo logo op stond zou ik zo denken dat het een made in china rip-off is, nou raak je de dock vrijwel nooit aan en functioneel is hij wel, je betaald al een flinke smak geld voor de Switch en dan zou de dock makkelijk van iets betere kwaliteit kunnen zijn, als ik bijvoorbeeld de cradle voor de 3DS erbij pak voelt deze sowieso al een stuk beter aan en kost deze los sowieso een stuk minder, nou is 10 euro misschien onrealistisch, de huidige 60 dollar vind ik extreem duur ervoor, zeker als ik Nintendo Life mag geloven en er helemaal niks erbij zit op de dock na (geen lader, geen HDMI, niet eens een doos...)

Voor de rest erg positief over de Switch, meeste nadelen ervan hebben weinig met de Switch zelf te maken op accu duur na, sterker nog als ik het nu kon zou ik de Switch morgen al in huis halen.
RayNbow schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:23:
[...]

Dat is helaas ook het geval met de 3DS en Wii U.
Alleen bij de 3DS slaan meeste games hun save sop de cartridge, de Switch doet dat naar mijn weten niet.

Maar als je je digitale games hebt op de 3DS dan ja, je hebt pech.

Ondanks dat ik de Switch wel is, het is een feit dat naar mijn mening best veel mist bij de launch, zo'n online service moet in mijn ogen vanaf dag 1 volledig beschikbaar zijn, zeker als je saves vast aan je console zitten zonder enige mogelijkheid tot een backup.

[ Voor 23% gewijzigd door Mizgala28 op 10-03-2017 02:07 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik hoop wel echt dat er genoeg volwassen content komt om me geboeid te houden want de switch heeft juist doe potentie om echte volwaardige games mee te kunnen nemen.
Het jammere is dat er daarvoor een speciale Switch-versie met lagere systeemeisen gebouwd moet worden, of het moeten oudere games zijn. De Switch is niet krachtig genoeg om het merendeel van de huidige generatie games te draaien. De potentie is er dus wel maar het vergt een grotere investering dan domweg even porten. Wat dat betreft zijn de goeie verkoopcijfers in de eerste week geruststellend, want dat betekent waarschijnlijk meer commitment vanuit de grote publishers.

• JackAvery
  • Laatst online: 19:53
Ik zie zelf de Switch als een Nintendo machine in de eerste plaats en een kans om een aantal indiegames te spelen die ik soms negeer op de PC. Volledig akkoord dat de komst van 'ports' zal afhangen van de installed base van de console, en ik zie het zelf wel zitten om third party AAA games te kopen die er wat minder scherp uitzien dan hun PC/PS4Pro versie als ze inzetten op lokale multiplayer of leuk zijn on the go. Dat de verkopen goed starten zegt imho echter niet zoveel - de meeste consoles launchen sterk en dit zegt erg weinig over toekomstige verkopen.

Switch is denk ik best krachtig voor een device in tablet-formaat maar om grafisch echt het meeste eruit te halen denk ik dat je redelijk wat optimalisatie nodig hebt - iets wat ik eigenlijk enkel Nintendo en Nintendo-focused devs zie doen. Hopelijk maakt de installed base na 1-1.5 jaar deze investering de moeite voor een aantal third party devs om wat extra aandacht eraan te besteden dan simpele 1:1 ports die teruggeschroefd worden naar het equivalent van alles op 'low' zetten op PC. Nintendo lijkt in ieder geval meer hun best te doen als anders om developers naar het platform te trekken door een dev-friendly omgeving aan te bieden - goedkope devkits, ondersteuning van UE4 en Unity, etc.

Verwijderd

Vandaag voor het eerst met de switch op reis gegaan. Ik ben redelijk veel weg voor mijn werk en de switch leek mij de ideale console en ik kan alleen maar zeggen dat het absoluut waar is. Heerlijk om Zelda door te kunnen spelen in het vliegtuig en hotel. Ik hoop wel echt dat er genoeg volwassen content komt om me geboeid te houden want de switch heeft juist doe potentie om echte volwaardige games mee te kunnen nemen.

En het is stiekem ook wel leuk hoeveel reacties je krijgt van mensen op schiphol / hotel.
Batterijduur?

• Phusebox
Koldur schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:02:
[...]

Wat bedoel je? Mijn Switch reconnect met alles supersnel, controllers, TV, Wi-Fi.
Als ik de switch aanzet duurt het ongeveer een minuut tot ik verbinding heb met internet en in extreme gevallen zelfs tot vijf minuten.

• RayNbow
Seroczynski schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:18:
[...]

Dat heb ik ook. Betaald met CC, maar daar is ook nog niets vanaf geschreven. Vreemd genoeg ook geen security code hoeven in te voeren. Maar ik wacht het gewoon rustig af. Volgens mij is het bestelproces helemaal keurig gegaan voor de rest dus ja, kan ook weinig anders :P
Gisteravond een verzendbericht gekregen dus over een hopelijk niet al te lange tijd komt hier dan een importgame binnen. *O*

(Best wel weer een tijdje geleden dat ik laatst spellen importeerde.)

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Phusebox schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 05:51:
[...]

Als ik de switch aanzet duurt het ongeveer een minuut tot ik verbinding heb met internet en in extreme gevallen zelfs tot vijf minuten.
Aha, maf, dat ervaar ikzelf helemaal niet zo, maar geloof jou uiteraard wel. Zal en een incompatibiliteit zijn met bepaalde instellingen. Verwacht wel dat zoiets gewoon gepatcht zal worden in de toekomst.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-10 15:04
Phusebox schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 05:51:
[...]

Bij mij duurt het ook iets langer, 1 keer dat het me echt opviel. Heb je toevallig ook een ZTE router van KPN?

• Phusebox
Abom schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 07:56:
[...]

Bij mij duurt het ook iets langer, 1 keer dat het me echt opviel. Heb je toevallig ook een ZTE router van KPN?
Nope Netgear Nighthawk R7000. Maar heb het ook op het werk op een Ubiquiti access point.

• Lanithro
Gynnad schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:56:
[...]

Zou je mij een PM kunnen sturen wanneer je ze terug hebt, ben benieuwd of dit oplossing biedt. Want dan ga ik ook bellen en ze daarna opsturen.

Hoe lang verwachten ze dat het gaat duren? Je hoeft ook alleen maar de linker op te sturen?
Hij wist mij te vertellen dat ze hem met spoed zouden verwerken en als het mogelijk was dezelfde dag nog terug zouden sturen. Ik hoefde alleen maar de linker JoyCon te sturen. Ik ga hem morgen op de bus doen.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10 09:26
Phusebox schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:04:
[...]

Nope Netgear Nighthawk R7000. Maar heb het ook op het werk op een Ubiquiti access point.
Die heb ik ook en werkte direct en supersnel :P

Facts don't care about your feelings

Pagina: 1 ... 16 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!