Vraagje, als ik Xenoblade uit Duitsland bestel, kan ik daar later wel gewoon de season pass bij kopen vanuit NL?
Dat zou gewoon moeten werken ja, mijn Nederlandse versie bevat gewoon de duitse taal dus ga vanuit dat behalve de tekst op het doosje een identieke cartridge is.Raxious schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 18:03:
Vraagje, als ik Xenoblade uit Duitsland bestel, kan ik daar later wel gewoon de season pass bij kopen vanuit NL?
Nu L.A. Noire aan het spelen. Geinige game zeg! Loopt eigenlijk best goed. Beter in handheld, maar de hiccups die soms voorkomen zijn niet echt hinderend. Ziet er verder bij vlagen schitterend uit en de resolutie is erg goed (docked rond 1080p, handheld 720p). Ik denk stiekem dat GTA V op Switch wel zou kunnen, al zie ik dat dan weer niet zo snel gebeuren. Zou mooi zijn geweest als ze RDR hadden geport, had het graag nog eens op de Switch gespeeld voor RDR2 (al kan ik het gelukkig ook nog op de Xbox One spelen).
Xenoblade inmiddels 'uitgespeeld'. JRPG's ben ik niet zo'n fan van en heb af en toe het spel bijna naast me neer gelegd, maar het verhaal is zeker na chapter 6-7 zo meeslepend dat ik het echt ontzettend graag wilde uitspelen. Zal het alleen niet meer oppakken omdat de gameplay mechanics en upgrade systeem me gewoon niet liggen.
Xenoblade inmiddels 'uitgespeeld'. JRPG's ben ik niet zo'n fan van en heb af en toe het spel bijna naast me neer gelegd, maar het verhaal is zeker na chapter 6-7 zo meeslepend dat ik het echt ontzettend graag wilde uitspelen. Zal het alleen niet meer oppakken omdat de gameplay mechanics en upgrade systeem me gewoon niet liggen.
[ Voor 24% gewijzigd door Thomas op 26-12-2017 19:35 ]
Mm, zie op amazon alleen vermeld dat de game duits is.V-rg schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 18:50:
[...]
Dat zou gewoon moeten werken ja, mijn Nederlandse versie bevat gewoon de duitse taal dus ga vanuit dat behalve de tekst op het doosje een identieke cartridge is.
90710
http://www.nintendo.de/Sp...-1233955.html#gameDetails
Altijd even de Nintendo website controleren, en tot nu toe zijn alle Switch games in Europa gelijk geweest (en sommige zelfs wereldwijd) qua talen.Sprachen
Englisch, Deutsch, Französisch, Spanisch, Italienisch
[ Voor 29% gewijzigd door 90710 op 26-12-2017 20:34 ]
oh top, dan bestel ik die meteen met de pro controller, scheelt me 20 euro in totaal in vergelijking met hier in NL90710 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 20:33:
http://www.nintendo.de/Sp...-1233955.html#gameDetails
[...]
Altijd even de Nintendo website controleren, en tot nu toe zijn alle Switch games in Europa gelijk geweest (en sommige zelfs wereldwijd) qua talen.
wist uberhaupt niet dat al die info op de site stond. hartelijk dank
moet alleen nog even kijken of de season pass uit NL gewoon werkt met de Duitse versie.
[ Voor 7% gewijzigd door Raxious op 26-12-2017 21:00 ]
90710
Als het goed is wel. De cartridge die je in Duitsland koopt is exact hetzelfde als de cartridge uit Nederland.Raxious schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 20:57:
[...]
oh top, dan bestel ik die meteen met de pro controller, scheelt me 20 euro in totaal in vergelijking met hier in NL
wist uberhaupt niet dat al die info op de site stond. hartelijk dank
moet alleen nog even kijken of de season pass uit NL gewoon werkt met de Duitse versie.
Eigenlijk doet Nintendo dit al sinds het GBA-tijdperk, duidelijk vermelden welke talen er ondersteund worden. Vroeger moest je alleen naar dingen als Multi-5 of in zeldzame gevallen naar Multi-6 (incl. Nederlands) kijken.
Sterker nog, dit is juist iets waarin Nintendo een groot stuk voorloopt op de concurrentie.
[ Voor 22% gewijzigd door 90710 op 26-12-2017 21:17 ]
Van familie uit Azië 1-2 Switch gekregen (dit spel altijd leuker om te krijgen dan te kopen...) voor de kerst. Hoesje is geheel in voor mij "onleesbaar" Japans, maar eenmaal in de Switch krijg ik zowel gesproken als geschreven instructies in keurig accentloos Nederlands... Dat is natuurlijk geen garantie dat dat voor alle import geldt, maar geinig is dat wel
90710
@BellySM Jup, er zijn een groot aantal spellen die zowel Japans als Engels, Nederlands ondersteunen. Bv Zelda, MarioKart, ARMS.
Zet je Switch maar eens op Japans qua taal en je zult zien dat de meeste games ineens Japans zijn
Wat ik zelf wel vreemd vond was dat ik de Resident Evil Collection vanuit de VS geïmporteerd heb, het spel (op cartridge) met mijn Nederlandse Nintendo account werkt (verzamelen van gold munten), echter de downloadcode voor deel 2 werkte niet (gelukkig heb ik ook een US account, wat gewoon perfect werkte). Ook is het spel in Nederlands (tekstueel) te spelen. Wat raar is gezien het spel fysiek in EU nooit uit zal komen
Maw. CAPCOM was gewoon extreem lui toen ze besloten het spel niet fysiek in de EU uit te brengen..
Sowieso speel ik geen spellen in het Nederlands, maar toch
Zet je Switch maar eens op Japans qua taal en je zult zien dat de meeste games ineens Japans zijn
Wat ik zelf wel vreemd vond was dat ik de Resident Evil Collection vanuit de VS geïmporteerd heb, het spel (op cartridge) met mijn Nederlandse Nintendo account werkt (verzamelen van gold munten), echter de downloadcode voor deel 2 werkte niet (gelukkig heb ik ook een US account, wat gewoon perfect werkte). Ook is het spel in Nederlands (tekstueel) te spelen. Wat raar is gezien het spel fysiek in EU nooit uit zal komen
Maw. CAPCOM was gewoon extreem lui toen ze besloten het spel niet fysiek in de EU uit te brengen..
[ Voor 58% gewijzigd door 90710 op 27-12-2017 00:05 ]
Ik heb Mario Kart 8 Deluxe, Splatoon 2 en Arms gekocht bij Amazon Duitsland en allen zijn ze gewoon in het Nederlands en/of Engels te spelen.Raxious schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 20:06:
Mm, zie op amazon alleen vermeld dat de game duits is.
Duitse spellen op nintendo hebben geen groen bloed ofzo meer? Dat is toch altijd een irritatie factortje bij mij.
10 second ninja DONE
Ik heb een Duitse versie van Doom, welke Engelstalig afspeelt. Deze heeft gewoon rood bloed. Geen idee hoe het met andere games zit.Sagat schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:25:
Duitse spellen op nintendo hebben geen groen bloed ofzo meer? Dat is toch altijd een irritatie factortje bij mij.
Dat zou echt awesome zijnThomas schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 19:32:
Ik denk stiekem dat GTA V op Switch wel zou kunnen, al zie ik dat dan weer niet zo snel gebeuren
Heeft Nintendo uberhaupt games op de consoles/handhelds met enige variant van microtransacties?
Doet mij denken aan bepaalde RE imports uit Azië (Asian english varianten) die vaak een stapel andere Europese talen ondersteunden wat soms niet eens op het doosje aangegeven stond.90710 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:58:
@BellySM Jup, er zijn een groot aantal spellen die zowel Japans als Engels, Nederlands ondersteunen. Bv Zelda, MarioKart, ARMS.
Rocket LeagueSir_Lion schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:35:
[...]
Heeft Nintendo uberhaupt games op de consoles/handhelds met enige variant van microtransacties?
Zijn er mensen hier die een adapter gebruiken om zo een ps4 controller te kunnen gebruiken op de switch? Zoja welke? En werkt dat alleen bedraad? Merk je lag?
Edit: Ben er inmiddels achter dat je de magic-ns moet hebben. Kan je meerdere magic-ns adapters op één switch gebruiken?
Edit: Ben er inmiddels achter dat je de magic-ns moet hebben. Kan je meerdere magic-ns adapters op één switch gebruiken?
[ Voor 28% gewijzigd door ProfaNe op 27-12-2017 14:06 ]
Pokemon Picross (3DS)Sir_Lion schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:35:
[...]
Rusty's Real Deal Baseball (3DS, US/JP only)
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Wat is een microtransactie? Wanneer wordt het een DLC?
Als je tot een bepaald bedrag gaat voor "microtransacties" (bijv 4 euro?) dan heeft Fire Emblem Awakening (misschien ook Fates?) ze, daarvoor verkopen ze voor kleine bedragen (2-3 euro dacht ik) een groot aantal extra missies.
Als je microtransacties beschouwd als herhaalbare aankopen zoals lootboxes, consumables, currency enzo (dingen die je dus vaker/praktisch onbeperkt kan kopen, in bovenstaande voorbeeld koop je elke missie maar 1x) dan heb ik geen voorbeelden van games die geld kosten om uberhaubt te spelen en dit hebben.
Als je tot een bepaald bedrag gaat voor "microtransacties" (bijv 4 euro?) dan heeft Fire Emblem Awakening (misschien ook Fates?) ze, daarvoor verkopen ze voor kleine bedragen (2-3 euro dacht ik) een groot aantal extra missies.
Als je microtransacties beschouwd als herhaalbare aankopen zoals lootboxes, consumables, currency enzo (dingen die je dus vaker/praktisch onbeperkt kan kopen, in bovenstaande voorbeeld koop je elke missie maar 1x) dan heb ik geen voorbeelden van games die geld kosten om uberhaubt te spelen en dit hebben.
Microtransacties: wanneer een heleboel kleine betalingen toch veel geld kost.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
90710
@BlackMage Verschil microtransactie en DLC: DLC is nieuwe content voor een spel die je download en aan het spel toevoegt (of unlocked als het al op de disc/cartridge/originele download staat). Bv nieuwe tracks in MarioKart, nieuwe vechters in SSB, nieuwe content in Zelda.
DLC is dan ook downloadable content.
Microtransacties zijn dan weer vaste elementen in een spel waar je voor betaalt om ze te verzamelen. Zoals bv Keys, Lootboxes, Lives, Coins (etc).
Microtransacties zijn dan weer vaste elementen in een spel waar je voor betaalt om ze te verzamelen. Zoals bv Keys, Lootboxes, Lives, Coins (etc).
Sneller dingen krijgen zoals in Shadow of Mordor. Dat is echt het top 1 spel als het om microstransacties gaat.90710 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:41:
@BlackMage Verschil microtransactie en DLC: DLC is nieuwe content voor een spel die je download en aan het spel toevoegt (of unlocked als het al op de disc/cartridge/originele download staat). Bv nieuwe tracks in MarioKart, nieuwe vechters in SSB, nieuwe content in Zelda.
Zojuist Steam World Dig 2 gekocht, deel 1 nooit gespeeld maar het spel is tot zover zeer vermakelijk!
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
En toch: voor microtransacties kun je óók DLC krijgen.DevWouter schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:52:
Microtransacties: wanneer een heleboel kleine betalingen toch veel geld kost.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dat is hoe het tegenwoordig lijkt te zijn ja. Maar "microtransacties" zijn qua oorsprong gewoon goedkope mini DLC. Een klein bedrag, voor een wapen of skin. Of zoals in mijn voorbeeld: Een missie in Fire Emblem.90710 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:41:
Wat nu doorgaans wordt bedoeld met "microtransacties" is helemaal niet meer zo micro. Er zijn lootboxes van $100 per stuk en "best value" lootbox/currency packs van honderden dollars. Micro? Slechte naam dus
En als we dan toch bezig zijn: DLC is ook geen DLC meer. Want in 9/10 keer heb je alle data al binnen in de vorm van een update of direct op de disk en download je dus niks meer na aankoop. Of andersom, dat een gratis update content toevoegt, is dat dan wel of geen DLC? Praat je dan over het zelfde? Slechte naam dus.
Tijd dat de industrie met nieuwe namen komt voor deze fenomenen. Bijvoorbeeld Premium Unlockable Content voor DLC. Dekt mooi de lading dat je iets ermee beschikbaar krijgt en niet standaard onderdeel is van het spel.
En bijv. Disgusting Business Practices voor "microtransacties". Direct de spijker op zn kop slaan
90710
@BlackMage De benamingen zijn verwarrend en soms onjuist, maar ik houd me bij wat er gebruikelijk is.
MTX: Uitgaven voor cosmetic unlocks / wapens / refills / etc.
DLC: Uitgaven voor nieuwe content (niet eerder in de game; je FE missies vallen ook onder DLC
) Het maakt, zoals ik al zei, niet uit of deze content al gedownload is met een update, of in het originele spel aanwezig is, of dat je het los moet downloaden.
En verder heb je idd content updates, die gratis nieuwe content aan een bestaand spel toevoegen. Ik had ze niet eerder genoemd omdat deze per definitie gratis zijn, anders valt het onder DLC
Dus een nieuwe map / wapen in Splatoon (2) is een content update.
Een nieuwe tafel in één van de twee pinball games is DLC.
Lootboxes in Rocket League zijn MTX.
MTX: Uitgaven voor cosmetic unlocks / wapens / refills / etc.
DLC: Uitgaven voor nieuwe content (niet eerder in de game; je FE missies vallen ook onder DLC
En verder heb je idd content updates, die gratis nieuwe content aan een bestaand spel toevoegen. Ik had ze niet eerder genoemd omdat deze per definitie gratis zijn, anders valt het onder DLC
Dus een nieuwe map / wapen in Splatoon (2) is een content update.
Een nieuwe tafel in één van de twee pinball games is DLC.
Lootboxes in Rocket League zijn MTX.
[ Voor 11% gewijzigd door 90710 op 27-12-2017 20:22 ]
Anoniem: 420148
De industrie hanteert al geen standaarden. Veel termen zijn player-made of half-assed geadopteerd. Niet in alle games heet DLC DLC. Expansions/Bonus Packs, Digital Collector's Edition (gewoon de base game + iets extra's) etc. veel namen voor hetzelfde beestje. Micro-transacties heten vaak in-game/in-app purchases.BlackMage schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:51:
[...]
Tijd dat de industrie met nieuwe namen komt voor deze fenomenen. Bijvoorbeeld Premium Unlockable Content voor DLC. Dekt mooi de lading dat je iets ermee beschikbaar krijgt en niet standaard onderdeel is van het spel.
De termen zijn eigenlijk vrij simpel, maar worden door elkaar gebruikt.
- DLC aka "Downloadable Content" is het content dat je kan downloaden. Dit kan van alles zijn: Skins tot mappen en zelfs complete nieuwe story lines. Dit kan gratis, tegen betaling of een andere vorm van tegenprestatie.
- Een microtransactie is een transactie tussen koper en verkoper waar men een verklein woord voor gezet heeft (vaak omdat het kleiner is dan de transactie die men maakt voor een volledige game). Een klant kan vaak (bij games) een aankoop van DLC doen.
- In Game/App purchase: Het mogelijk maken van een transactie zonder dat de gebruiker verplicht wordt om de game te verlaten (uit onderzoek bleek dat het verlaten van een game/app de kans op aankoop verkleint).
- Definitive/GotY/Collector Edition: Een variant van de base game welke extras of verbetering aanbied vaak aangeboden als exclusief en niet beschikbaar via updates of patches (maakt double dipping makkelijker binnen dezelfde generatie). Bij initiële release gaat het vaak vergaard met fysieke goodies terwijl het later meestal digitale goodies zijn.
- Content update: Een aanpassing aan content, maar deze term heeft de voorkeur als er de verwachting geschept moet worden dat er niks of weinig nieuws in staat.
De verouderde termen of termen die tegenwoordig misbruik kennen:
- Expension/Content/Bonus Pack: Een pakket van content, de term is minder populair geworden omdat het "versnipperen" van content een hogere ROI heeft en winstoptimalisatie mogelijk maakt dmv datamininig (aka wat is populair en moeten we vaker doen). Was vroeger populair omdat microtransacties niet gebruiksvriendelijk waren en de voorkeur voor "macrotransacties" nog bestond.
- Indie van oorsprong stond het voor independent (onafhankelijk) het werd gebruikt om een relatie van een game developer met een game publisher te beschrijven. Tegenwoordig wordt het steeds meer gebruikt om de feel van een game te beschrijven. Zo bestaat er tegenwoordig het "EA Originals Program" van Electronic Arts welke juist haaks op de originele definitie staat.
- DLC aka "Downloadable Content" is het content dat je kan downloaden. Dit kan van alles zijn: Skins tot mappen en zelfs complete nieuwe story lines. Dit kan gratis, tegen betaling of een andere vorm van tegenprestatie.
- Een microtransactie is een transactie tussen koper en verkoper waar men een verklein woord voor gezet heeft (vaak omdat het kleiner is dan de transactie die men maakt voor een volledige game). Een klant kan vaak (bij games) een aankoop van DLC doen.
- In Game/App purchase: Het mogelijk maken van een transactie zonder dat de gebruiker verplicht wordt om de game te verlaten (uit onderzoek bleek dat het verlaten van een game/app de kans op aankoop verkleint).
- Definitive/GotY/Collector Edition: Een variant van de base game welke extras of verbetering aanbied vaak aangeboden als exclusief en niet beschikbaar via updates of patches (maakt double dipping makkelijker binnen dezelfde generatie). Bij initiële release gaat het vaak vergaard met fysieke goodies terwijl het later meestal digitale goodies zijn.
- Content update: Een aanpassing aan content, maar deze term heeft de voorkeur als er de verwachting geschept moet worden dat er niks of weinig nieuws in staat.
De verouderde termen of termen die tegenwoordig misbruik kennen:
- Expension/Content/Bonus Pack: Een pakket van content, de term is minder populair geworden omdat het "versnipperen" van content een hogere ROI heeft en winstoptimalisatie mogelijk maakt dmv datamininig (aka wat is populair en moeten we vaker doen). Was vroeger populair omdat microtransacties niet gebruiksvriendelijk waren en de voorkeur voor "macrotransacties" nog bestond.
- Indie van oorsprong stond het voor independent (onafhankelijk) het werd gebruikt om een relatie van een game developer met een game publisher te beschrijven. Tegenwoordig wordt het steeds meer gebruikt om de feel van een game te beschrijven. Zo bestaat er tegenwoordig het "EA Originals Program" van Electronic Arts welke juist haaks op de originele definitie staat.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Is die van jou inmiddels binnen? Hier nog steeds niet namelijk.jdevries189 schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:00:
[...]
Heb dezelfde. Houd er wel rekening mee dat je nog wel een orginele oplader nodig hebt wil je het ding gebruiken om het beeld te streamen naar je tv. Anders is het niets meer dan een veredelde oplader.
Yup. Maar had hem al 2 maanden geleden besteld. Wel was hij iets van 3 weken onderweg.outlandos schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:16:
[...]
Is die van jou inmiddels binnen? Hier nog steeds niet namelijk.
Weet niet of ik het hier moet doen of in een ander topic.
Ik wil heel graag Mario Kart Deluxe hebben. Heb hem op de WiiU maar wil die verkopen en die voor de Switch halen.
Alleen lijkt die nergens beschikbaar te zijn. Kan het zijn dat die niet meer terug komt boxed in Nederland?
Ik wil heel graag Mario Kart Deluxe hebben. Heb hem op de WiiU maar wil die verkopen en die voor de Switch halen.
Alleen lijkt die nergens beschikbaar te zijn. Kan het zijn dat die niet meer terug komt boxed in Nederland?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Vreemd dat het uitverkocht is bij zoveel winkels. Ik zie hem wel nog te koop bij Amazon.de. Daar is hij ook iets goedkoper dan de Nederlandse winkels.Touchdomex schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:30:
Weet niet of ik het hier moet doen of in een ander topic.
Ik denk trouwens dat hij snel weer op voorraad zal zijn in de nederlandse winkels. Komt waarschijnlijk door de feestdagen.
Ik hoop hem. Het liefste wissel ik direct de oude in voor de nieuwe. Dus hoop dat hij snel weer beschikbaar komt. Anders inderdaad importerenavec_style schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:46:
[...]
Vreemd dat het uitverkocht is bij zoveel winkels. Ik zie hem wel nog te koop bij Amazon.de. Daar is hij ook iets goedkoper dan de Nederlandse winkels.
Ik denk trouwens dat hij snel weer op voorraad zal zijn in de nederlandse winkels. Komt waarschijnlijk door de feestdagen.
Had hem willen bestellen van een kadobon voor Bol.com maar het assortiment voor de Switch is daar bedroevend dus op die manier kwam ik er ook achter.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Die van mij heeft vandaag het warenhuis verlaten. Houd er rekening mee dat standard shipping een levertijd kan hebben van 15 - 45 werkdagen.outlandos schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:16:
[...]
Is die van jou inmiddels binnen? Hier nog steeds niet namelijk.
Snap ik, maar hij ligt sinds 23 december bij PostNL, maar sindsdien lijkt er niets mee te gebeuren.Raxious schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:15:
[...]
Die van mij heeft vandaag het warenhuis verlaten. Houd er rekening mee dat standard shipping een levertijd kan hebben van 15 - 45 werkdagen.
Pokemon op de Switch gaat, als we de geruchten mogen geloven, een nieuw battle system introduceren. Het gaat om een battle-systeem dat realtime is. Het nieuw battle-systeem is vereenvoudigd en zou lijken op die van de Digimon World games. Er komt ook een nieuwe regio dat geïnspireerd is op Spanje/Italië.
http://www.player.one/pok...date-battle-system-122627
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Zelf hecht ik weinig geloof aan dit gerucht - onder andere omdat men claimt dat de Chinese localisatie al af is terwijl we mogelijk nog een jaar van release zijn. Verder is GameFreak zo conservatief dat het me enorm zou verbazen om een volledig nieuw battlesysteem te zien in een main Pokemon game. Maar je weet nooit I guess.Zeror schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:27:
Pokemon op de Switch gaat, als we de geruchten mogen geloven, een nieuw battle system introduceren. Het gaat om een battle-systeem dat realtime is. Het nieuw battle-systeem is vereenvoudigd en zou lijken op die van de Digimon World games. Er komt ook een nieuwe regio dat geïnspireerd is op Spanje/Italië.
Dat de localisatie al klaar is, is niet zo raar. Zo'n game heeft echt wel 3+ jaar nodig voor ontwikkeling en als we nu op 2/3e zitten dan zitten ze vast wel op het punt dat het script klaar isJackAvery schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:34:
[...]
Zelf hecht ik weinig geloof aan dit gerucht - onder andere omdat men claimt dat de Chinese localisatie al af is terwijl we mogelijk nog een jaar van release zijn. Verder is GameFreak zo conservatief dat het me enorm zou verbazen om een volledig nieuw battlesysteem te zien in een main Pokemon game. Maar je weet nooit I guess.
En die "realtime" battle modus kan er best in zitten, maar inderdaad niet als de primaire manier van vechten. Het zou best een soort minigame kunnen zijn
Kan hem alleen niet inruilen op mijn huidige game en dat wil ik wel stiekemAschtra schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:04:
Ik heb mijn Switch bij de Toychamp gekocht. Hebben ze nog genoeg. Daar eens proberen?
Al kom ik er nu achter dat bijna nergens hij leverbaar is.
90710
Het zijn alleen geruchten van twee verschillende bronnen. Waarbij er één een stuk minder geloofwaardig is dan de andere.Zeror schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:27:
Ik zoek nog wel even naar de bronnen
Ah gevonden:
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeRUMOR - Pokémon Switch Details Possibly Emerge
Ik denk niet dat GameFreak snel het battle-systeem van Pokémon zal versimpelen, dat is een hele makkelijke manier om Pokémon om zeep te helpen
[ Voor 20% gewijzigd door 90710 op 28-12-2017 12:51 ]
Ik geloof eigenlijk niet dat dat script al af is in het Japans, laat staan vertaaldBlackMage schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:42:
[...]
Dat de localisatie al klaar is, is niet zo raar. Zo'n game heeft echt wel 3+ jaar nodig voor ontwikkeling en als we nu op 2/3e zitten dan zitten ze vast wel op het punt dat het script klaar is
Maar toegegeven, dat is net zo goed speculatie door mezelf. We zien wel, maar ik neem het met een korrel zout
Vraagje, vandaag extra setje joy-cons opgehaald en nu merk ik op dat de rechter nogal veel lawaai maakt bij het trillen. opvallend luider dan bij de andere 3.
Vastgesteld bij het detecteren van de controllers in het controllers menu. Is dit een defect?
Vastgesteld bij het detecteren van de controllers in het controllers menu. Is dit een defect?
Dit had mijn rechter ook, destijds samen met mijn linker (ivm verbindingsproblemen) opgestuurd naar Nintendo en ze waren beiden omgeruild voor een nieuwe. En de nieuwe was duidelijk stillerDenBenny schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:51:
Vraagje, vandaag extra setje joy-cons opgehaald en nu merk ik op dat de rechter nogal veel lawaai maakt bij het trillen. opvallend luider dan bij de andere 3.
Ik denk dat real-time in dit geval betekent dat er geen aparte battle scenes meer zijn, maar dat de gevechten gewoon in de spelwereld bevinden. En dat het aanvallen nog wel gewoon turn-based is.BlackMage schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:42:
En die "realtime" battle modus kan er best in zitten, maar inderdaad niet als de primaire manier van vechten. Het zou best een soort minigame kunnen zijn
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Liever een Pokemon Stadium mode erbij. Dat Pokemon besturen valt in Pokken al ontzettend tegen. Wat een houterig k*tspel is dat90710 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:46:
[...]
Maar ik zie ze wel een soort Arena-modus aan het spel toevoegen voor mooie 3D gevechten waarin je de Pokémon bestuurt.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 420148 op 28-12-2017 17:06 ]
90710
Ik denk dat dat de "standaard" gevechtstyle gaat worden mooie 3D versies van de gevechten zoals je die in de GameCube / N64 / Wii spellen had. En dat kan je natuurlijk ook multiplayer doen.Anoniem: 420148 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:05:
[...]
Liever een Pokemon Stadium mode erbij. Dat Pokemon besturen valt in Pokken al ontzettend tegen. Wat een houterig k*tspel is datde bestaande move pools lenen zich ook helemaal niet voor zo'n modus, en alle honderdduizend abilities moeten dan reworked worden naar iets wat bruikbaar is in real time combat.
Maar ik denk dat ze daarnaast een soort van Pokémon Dojo zouden kunnen introduceren voor Pokkén-achtige gevechten.
I don't get it, hoe zijn die battles anders dan de hedendaagse 3DS-games?90710 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:17:
[...]
Ik denk dat dat de "standaard" gevechtstyle gaat worden mooie 3D versies van de gevechten zoals je die in de GameCube / N64 / Wii spellen had. En dat kan je natuurlijk ook multiplayer doen.
Krijg je daar nog zoveel voor dat dat de moeite waard is?Touchdomex schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:45:
[...]
Kan hem alleen niet inruilen op mijn huidige game en dat wil ik wel stiekemDus Nedgame of Gamemania genieten mijn voorkeur
![]()
Al kom ik er nu achter dat bijna nergens hij leverbaar is.
Denk nog wel 30 euro oid.Aschtra schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:14:
[...]
Krijg je daar nog zoveel voor dat dat de moeite waard is?
Laat het 15 euro zijn. Altijd meer dan gewoon bewaren in de kast
[ Voor 14% gewijzigd door Touchdomex op 28-12-2017 18:24 ]
Bedoel je dan een losse game of game console? Dat laatste krijg je idd nog wel wat meer voor. Maar voor games hoor ik altijd dat er maar een paar euro voor krijgt. Zelf heb ik vroeger ook oude consoles weggedaan. Achteraf wel spijt van nu. Leek me wel leuk om te hebbenTouchdomex schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:23:
[...]
Denk nog wel 30 euro oid.
Mario Kart 8 heb ik het over voor de WiiU. Die wil ik inwisselen voor de switch versie.Aschtra schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:31:
[...]
Bedoel je dan een losse game of game console? Dat laatste krijg je idd nog wel wat meer voor. Maar voor games hoor ik altijd dat er maar een paar euro voor krijgt. Zelf heb ik vroeger ook oude consoles weggedaan. Achteraf wel spijt van nu. Leek me wel leuk om te hebben
Daar krijg ik echt nog wel iets voor terug.
Enkele euro's krijg je terug op spellen die iedereen al heeft en waar 2e hands geen vraag voor is.
Ik verkoop zelf geen enkele console tenzij de nieuwe volledig backwards compatible is. Heb een Wii in de woonkamer staan bijvoorbeeld voor de Gamecube games want component maar heb de WiiU er staan voor de WiiU games en de Wii games want HDMI.
Games verkoop ik nog wel regelmatig maar de consoles eigenlijk niet. Wel destijds de 3DSXL voor een NN3DS omgewisseld. Zoiets doe ik nog wel.
Overigens wissel ik zaterdag mijn WiiU versie van Botw in voor die op de Switch
[ Voor 7% gewijzigd door Touchdomex op 28-12-2017 18:38 ]
90710
Ja:Anoniem: 420148 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:33:
[...]
I don't get it, hoe zijn die battles anders dan de hedendaagse 3DS-games?
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubePokemon XD: Gale of Darkness GameCube Gameplay - Epic battle
Ja is geen valide antwoord op de stelling die ik maakte. En die video is ook helemaal niet anders dan een gevecht in Sun/Moon. Je kiest 1 van de 4 moves en vecht tegen andere Pokemon in een 3D arena?
Bekijk op YouTubePokemon Sun and Moon Wi-Fi Battle: shofu vs pokeaimMD
90710
Er zit veel meer detail (visueel) in de gevechten op de consolesAnoniem: 420148 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:10:
Ja is geen valide antwoord op de stelling die ik maakte. En die video is ook helemaal niet anders dan een gevecht in Sun/Moon. Je kiest 1 van de 4 moves en vecht tegen andere Pokemon in een 3D arena?
[video]
Een beetje als de Z-Moves in Sun & Moon, maar dan voor alle aanvallen. En denk aan dingen als verschillende gevechtsterreinen. Iets wat in de games nog nooit naar boven is gekomen, maar wel bv in de anime zit.
[ Voor 16% gewijzigd door 90710 op 28-12-2017 19:37 ]
Ik vind de 3DS-versie er toch mooier uitzien dan die GC-versie van je
Terrain ish meuk zit er wel in, dat doe je min of meer door weather/terrain changes te forcen door moves.
90710
De 3DS kan feitelijk Wii level van graphics leverenAnoniem: 420148 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:03:
Ik vind de 3DS-versie er toch mooier uitzien dan die GC-versie van jeTerrain ish meuk zit er wel in, dat doe je min of meer door weather/terrain changes te forcen door moves.
Verkoopcijfers voor Kamiko en VOEZ:
“Kamiko” & “VOEZ” surpassed 160k & 50k downloads on Switch, OPUS sequel for Switch confirmed Discussion in 'Video Games' started by Arthands, 51 minutes ago.
“Kamiko” & “VOEZ” surpassed 160k & 50k downloads on Switch, OPUS sequel for Switch confirmed Discussion in 'Video Games' started by Arthands, 51 minutes ago.
Mogelijk dat het grootste verschil voort komt uit het feit dat op de GC de kleine monster (pocket monsters => pokémon) over het terrein lopen. Bij de handheld versie heb je te maken met een wallpaper. Op de GC zie je ze naar achteren gemept worden om ze vervolgens terug naar de juiste positie te gaan. Dit is veel minder duidelijk op de handheld.90710 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:10:
[...]
De 3DS kan feitelijk Wii level van graphics leverenMaar ik had het niet over graphics, ik had het over animaties en daar wint de GC versie het. Je krijgt meer het gevoel dat er een echt gevecht bezig is. Iets wat eigenlijk in de handheld games nog steeds niet helemaal duidelijk doorkomt, al is dat in Sun / Moon beter dan in oudere games.
Oh? Hoe dan precies, met maar de helft van de verticale resolutie van de Wii en dus maar een kwart van het maximale aantal pixels dat de Wii ondersteunt?90710 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:10:
[...]
De 3DS kan feitelijk Wii level van graphics leveren
graphics en resolutie zijn twee verschillende dingenNMe schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:17:
[...]
Oh? Hoe dan precies, met maar de helft van de verticale resolutie van de Wii en dus maar een kwart van het maximale aantal pixels dat de Wii ondersteunt?
Maar de specs van de New Nintendo 3DS zijn wel boven die van de van Wii (Mhz, RAM, en zo voorts).
De helft van die horizontale resolutie is voor stereoscopisch 3D en zie je dus maar met één oog. En het andere scherm meetellen is nogal bullshit voor jouw opmerking dat de 3DS Wii-graphics zou aankunnen. Alsof je met twee NES-spelcomputers ineens SNES-stijl graphics hebt omdat je meer pixels hebt...90710 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:13:
@DevWouter dat is exact wat ik bedoel.
@NMe Wii max 640x480. 3DS 800x240 + 320x240. Ik tel meer pixels op de 3DS
Tuurlijk, maar ik ken geen enkel spel op de 3DS dat er grafisch beter uitziet dan een gemiddeld Wii-spel.DevWouter schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:16:
[...]
graphics en resolutie zijn twee verschillende dingen
Nogal wiedes, want de 3DS moet twee schermen aansturen en een van de twee schermen heeft daarbij ook nog eens meer pixels in de breedte voor die 3D-gimmick die niemand ooit echt gebruikt heeft na het eerste jaar.Maar de specs van de New Nintendo 3DS zijn wel boven die van de van Wii (Mhz, RAM, en zo voorts).
Allemaal offtopic maar: Vergeet ook niet het belang van de instructieset die de GPU ondersteunt, de moeilijkheidsgraad qua programmeren, .... Ik denk dat het toch een beetje appels en peren vergelijken is omdat de architecturen erg verschillend zijn. De 3DS is waarschijnlijk wel de eenvoudigere machine om resultaten mee te halen wegens een modernere instructieset.DevWouter schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:16:
[...]
graphics en resolutie zijn twee verschillende dingen
Een van de weinige vergelijkingspunten die we hebben geeft wat mij betreft toch het voordeel aan de Wii:
Bekijk op YouTubeXenoblade Chronicles New 3DS vs Wii Graphics Comparison
Terug naar de Switch: in Japan is de console tijdens de kerstweek de lifetime sales van WiiU bijna voorbijgestoken. Het is dus aanneembaar dat dit ondertussen gebeurd is
[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 29-12-2017 16:04 . Reden: Bron verhoudingen ff nagekeken ]
Wow, wat is de New 3ds dan eigenlijk zwak. Ziet er zo slecht uit, dat zelfs de Wii game er nog beter uit ziet. Tijd voor een HD versie op de Switch van Xenoblade Chronicles. Ik heb dit spel voor de Wii gekocht, maar dat ziet er zo slecht uit op een full hd tv dat ik het nog niet uitgespeeld had.
Maakt er hier iemand gebruik van de mayflash magic ns controller adapter? Zo ja doet ie het nog naar de update naar 4.0.1?
Ben ik ook benieuwd naar ondanks dat ik er 2 heb liggen768nick schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:04:
Maakt er hier iemand gebruik van de mayflash magic ns controller adapter? Zo ja doet ie het nog naar de update naar 4.0.1?
Als er niemand een ervaring deelt zal ik het binnenkort even testen voor je.
Tja... blown up naar 1080p ziet het er uiteraard enorm slecht uit. Maar speel de video gewoon in dit forum af en zoom uit in de browser naar 60%, en dan zie je dat het op 3DS schermformaat geen biet uit maakt. Dat is precies wat de makers van deze video aankaarten: de lagere texture details en het weglaten van enkele objecten maakt op dit formaat niks meer uit.haaibaa2 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:01:
Wow, wat is de New 3ds dan eigenlijk zwak. Ziet er zo slecht uit, dat zelfs de Wii game er nog beter uit ziet. Tijd voor een HD versie op de Switch van Xenoblade Chronicles. Ik heb dit spel voor de Wii gekocht, maar dat ziet er zo slecht uit op een full hd tv dat ik het nog niet uitgespeeld had.
Dat is eveneens de reden waarom de Switch in handheld mode met een lagere resolutie en andere settings kan afspelen. Het gros van de gamers zal het detailverlies op een kleiner scherm niet opmerken.
De CPU in de New 3ds is fors sneller dan in de normale 3ds + New heeft meer cores en dubbel zoveel ram geheugen.haaibaa2 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:01:
Maar ze hebben de GPU niet krachtiger gemaakt, slecht paar mb extra vram als ik mij niet vergis.
Wii evenaren is sowieso niet eens zo moeilijk denk ik, het is stiekem een GameCube "Pro" omdat het maar miniem sterker is, de orginele 3ds daartegen was krachtiger dan de N64 maar zwakker dan de GameCube.
Maar back on topic, ben eigenlijk qua Switch meer benieuwd hoe Nintendo het volgend jaar gaat doen qua verkopen en games, kwam gisteren namelijk achter dat met alle aangekondigde + uitgebrachte games op de Switch de teller inmiddels op 570+ games staat.
Plus dat de video monoscopisch. Op je 3DS heb je stereo.Flozem schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:50:
[...]
Tja... blown up naar 1080p ziet het er uiteraard enorm slecht uit. Maar speel de video gewoon in dit forum af en zoom uit in de browser naar 60%, en dan zie je dat het op 3DS schermformaat geen biet uit maakt.
Heb er 1 binnen gekregen, maar nog niet getest. In het nieuwe jaar ga ik het proberen768nick schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:04:
Ter land, ter zee en in de kroeg
De mijne doet het niet meer sinds de laatste update.Christiano007 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:12:
[...]
Heb er 1 binnen gekregen, maar nog niet getest. In het nieuwe jaar ga ik het proberen
Zojuist getest, bij mij met versie 4.1.0 op de Switch doet hij het nog prima, zowel in de rode (originele) als paarse (na firmware update extra modus die ook rumble ondersteunt) modus.768nick schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:25:
[...]
De mijne doet het niet meer sinds de laatste update.
Welke modus je hebt is te zien aan de kleur van het ledje. Die moet rood of paars zijn als je hem met de switch wilt gebruiken. Die kan van kleur wisselen door ~5 seconden op het knopje te drukken met een pen ofzo.
Het probleem bij mij is dat ik helemaal geen led lichtje meer zie na de update.Doe ik de stick in een andere USB poort bijv van me computer dan gaat het lichtje wel aan.BlackMage schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:48:
[...]
Zojuist getest, bij mij met versie 4.1.0 op de Switch doet hij het nog prima, zowel in de rode (originele) als paarse (na firmware update extra modus die ook rumble ondersteunt) modus.
Welke modus je hebt is te zien aan de kleur van het ledje. Die moet rood of paars zijn als je hem met de switch wilt gebruiken. Die kan van kleur wisselen door ~5 seconden op het knopje te drukken met een pen ofzo.
Dan denk ik dat er wat mis is met jouw switch of dock.768nick schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:50:
[...]
Het probleem bij mij is dat ik helemaal geen led lichtje meer zie na de update.Doe ik de stick in een andere USB poort bijv van me computer dan gaat het lichtje wel aan.
Je kan proberen via deze site de laatste firmware update te downloaden en je mayflash te updaten. Ik heb mijne nooit zelf geupdate, mijne kwam direct met minimaal versie 1.11 (paarse ledje) in de doos en die werkt goed.
Wow. Dus de switch is nu 15 miljoen keer verkocht. Meer dan de lifetime WiiU sales.
www.reddit.com/r/Nintendo...he_fifth_bestselling_tech
Nog een lange weg te gaan naar de Wii. Ik denk dat de meesten hier wel doorhebben dat de WiiU gewoon geen verkoopsucces was. Deze verslaan is een mooie mijlpaal, maar zegt verder niet heel veel over de rest. En hoewel het met de hoeveelheid beschikbare games nog wel prima zit, hoop ik toch op nog wel wat meer AAA titels en vooral ook unieke AAA third party titels. Mario en Rabbits is een goede stap, maar het moet niet weer een Zelda/Mario-machine worden.plantenbakkie schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 22:10:
Wow. Dus de switch is nu 15 miljoen keer verkocht. Meer dan de lifetime WiiU sales.
Ik vrees nog steeds voor het gegeven dat de Xbox en Playstation nu meer focus krijgen op titels voor de krachtigere consoleversies en dat zelfs die eerste consoles straks de minimum requirements worden, wat het voor de Switch lastiger maakt om een poort voor op te leveren. En dus de normale 3rd party minder makkelijk naar de Switch zal komen. Dan heb je dus echt studio's nodig die specifiek voor Switch ontwikkelen. Daarbij helpt een grote afzetmarkt prima, maar Nintendo moet meer doen om het platform naar een groter publiek te trekken. Want ik zie nu nog vooral veel mensen die de Switch halen als console voor erbij, waarbij menig titel ook zo op mobile devices kan draaien en het zijn unieke aantrekkingskracht gaat verliezen. De meeste Nintendo-fans hebben zo onderhand de console wel, maar het moet de massa trekken wil het een succes worden. Dat hoop ik niet alleen voor Nintendo, maar ook voor de gamewereld an sich. Concurrentie maakt elkaar sterker.
[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 29-12-2017 23:21 ]
Vanavond afgeleverd bij de buurman. Nu te laat, dus morgen ophalen. Ik ben benieuwd.jdevries189 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:06:
[...]
Yup. Maar had hem al 2 maanden geleden besteld. Wel was hij iets van 3 weken onderweg.
Denk dat de Switch het grote publiek nu wel bereikt hoor. Weet niet of het nog steeds zo is, maar de Switch verkoopt/verkocht beter dan de PS4 tijdens de release. De Nintendo fans om me heen hebben hem al gekocht inderdaad, maar ook aardig wat mensen die al geen console meer hebben gehad sinds de SNES/N64 (de mini classics hebben daar ook bij geholpen) en zelfs niet gamers die me naar de Switch vragen.Martinspire schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 23:20:
[...]
Nog een lange weg te gaan naar de Wii. Ik denk dat de meesten hier wel doorhebben dat de WiiU gewoon geen verkoopsucces was. Deze verslaan is een mooie mijlpaal, maar zegt verder niet heel veel over de rest. En hoewel het met de hoeveelheid beschikbare games nog wel prima zit, hoop ik toch op nog wel wat meer AAA titels en vooral ook unieke AAA third party titels. Mario en Rabbits is een goede stap, maar het moet niet weer een Zelda/Mario-machine worden.
Ik vrees nog steeds voor het gegeven dat de Xbox en Playstation nu meer focus krijgen op titels voor de krachtigere consoleversies en dat zelfs die eerste consoles straks de minimum requirements worden, wat het voor de Switch lastiger maakt om een poort voor op te leveren. En dus de normale 3rd party minder makkelijk naar de Switch zal komen. Dan heb je dus echt studio's nodig die specifiek voor Switch ontwikkelen. Daarbij helpt een grote afzetmarkt prima, maar Nintendo moet meer doen om het platform naar een groter publiek te trekken. Want ik zie nu nog vooral veel mensen die de Switch halen als console voor erbij, waarbij menig titel ook zo op mobile devices kan draaien en het zijn unieke aantrekkingskracht gaat verliezen. De meeste Nintendo-fans hebben zo onderhand de console wel, maar het moet de massa trekken wil het een succes worden. Dat hoop ik niet alleen voor Nintendo, maar ook voor de gamewereld an sich. Concurrentie maakt elkaar sterker.
Als het om graphics gaat kan niets van wat ik heb staan mijn pc aan en toch kies ik nu om vooral te gamen in vr met een resolutie om te huilen. Dat zelfde heb ik een beetje met de Switch. Ja mijn PS4 Pro kan mooiere beelden weergeven, maar gaat niet zo makkelijk mee op reis en van de bank naar mijn bed.
Op dit moment zal ik dus geneigd zijn om een game eerder voor de Switch te kopen zo lang het geen echte multiplayer game is, want het online gedeelte van Nintendo doet me nog niets.
Hoewel de Switch uitstekend verkoopt kan ik dit om 1 of een andere reden niet echt geloven.plantenbakkie schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 22:10:
Switch verkocht iets meer dan 10mln stuks (tot begin december) als ik berichten van 2 weken terug mag geloven, ik weet dat er ondertussen kerst is geweest maar ik kan moeilijk geloven dat dit 5mln stuks binnen 2 weken is.
2mln zou nog realistisch klinken... ik wacht wel af wat Nintendo hier over te zeggen heeft, zou mij niet verbazen als ze dit tijdens de Direct van januari bekend maken als dit waar is.
Ik wel, Kerst is echt huge voor verkoopcijfers. De Switch heeft intussen een goeie library met games en heeft zich al ruim 9 maanden kunnen bewijzen. Het is echt een extreem populair kerstkado geweest.Mizgala28 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 03:44:
[...]
Hoewel de Switch uitstekend verkoopt kan ik dit om 1 of een andere reden niet echt geloven.
Daar zouden ze het hooguit zijdelings noemen en waarschijnlijk zelfs dat niet. Dat soort info hoort in een earnings call. De eerste Direct van het jaar gaat zeer waarschijnlijk de roadmap van 2018 omvatten, daar zullen ze niet van willen afleiden.zou mij niet verbazen als ze dit tijdens de Direct van januari bekend maken als dit waar is.
Dat zijn geen exacte cijfers, maar een schatting van een analist van GBH Insights.plantenbakkie schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 22:10:
Je bent terecht sceptisch over dat artikel,dat niet eens de PS4 vermeldt die tijdens dit jaar rond de 20 miljoen verkopen zou moeten zitten. Clickbait van GBH, zou ik zeggenMizgala28 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 03:44:
[...]
Hoewel de Switch uitstekend verkoopt kan ik dit om 1 of een andere reden niet echt geloven.
Switch verkocht iets meer dan 10mln stuks (tot begin december) als ik berichten van 2 weken terug mag geloven, ik weet dat er ondertussen kerst is geweest maar ik kan moeilijk geloven dat dit 5mln stuks binnen 2 weken is.
2mln zou nog realistisch klinken... ik wacht wel af wat Nintendo hier over te zeggen heeft, zou mij niet verbazen als ze dit tijdens de Direct van januari bekend maken als dit waar is.
De Switch heeft in Japan in december waarschijnlijk ~1 miljoen stuks verkocht (+-870.000 zonder de laatste week volgens de cijfers van Famitsu). Verder heeft CEO Kimishima eergisteren in een interview nog bevestigd dat de verkopen licht boven hun huidige projecties lopen. Op basis hiervan zou ik de huidige sales inschatten op ~13 miljoen wereldwijd. Die 15 miljoen zouden we best rond maart-april al kunnen zien.
Blijft een mooie prestatie voor het eerste jaar van een console. Ik weet nog dat er een hoop mensen erg sceptisch waren in januari.
In mijn omgeving begint de Switch ook populair te worden. Aantal vrienden hebben hem ook gekocht. Denk inderdaad dat hij het grote publiek nu wel weet te bereiken, hij is goed verkrijgbaar, idem voor games, en er zijn inmiddels zat games die erg goed zijn.Beakzz schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 03:19:
[...]
Denk dat de Switch het grote publiek nu wel bereikt hoor. Weet niet of het nog steeds zo is, maar de Switch verkoopt/verkocht beter dan de PS4 tijdens de release. De Nintendo fans om me heen hebben hem al gekocht inderdaad, maar ook aardig wat mensen die al geen console meer hebben gehad sinds de SNES/N64 (de mini classics hebben daar ook bij geholpen) en zelfs niet gamers die me naar de Switch vragen.
Als het om graphics gaat kan niets van wat ik heb staan mijn pc aan en toch kies ik nu om vooral te gamen in vr met een resolutie om te huilen. Dat zelfde heb ik een beetje met de Switch. Ja mijn PS4 Pro kan mooiere beelden weergeven, maar gaat niet zo makkelijk mee op reis en van de bank naar mijn bed.
Op dit moment zal ik dus geneigd zijn om een game eerder voor de Switch te kopen zo lang het geen echte multiplayer game is, want het online gedeelte van Nintendo doet me nog niets.
Ik denk zelf ook echt dat Nintendo goud in handen heeft momenteel. Ik was zelf mijn interesse in gamen grotendeels verloren maar ik weet nog dat ik de reveal van de Switch zag en eigenlijk direct dacht 'die moet ik hebben'. Nog steeds vind ik het een heerlijk apparaatje. Het lijkt wel of de 'nieuwigheid' er niet vanaf gaat, misschien ook omdat al m'n vrienden die langskomen het super tof vinden om er mee te spelen en je iedere keer weer samen ontzettend veel lol aan dat ding beleeft.
En verder, nooit echt een Nintendo fan geweest hier, maar IMO is de Switch nu de beste console qua games. Geen PS4 staan dus ik kan weinig zeggen over HZD en dergelijken, maar als ik het afgelopen jaar van de Switch en Xbox vergelijk... Op de Switch heb ik veel lol gehad aan een heleboel games, met als uitschieters Zelda, Mario, Splatoon en MK8D. Op de Xbox was de enige game die de moeite waard was Cuphead.
Heb hiervan laatst de demo gespeeld (als Gunvolt). Cryosphere ging nog wel (7 pogingen nodig gehad), maar voor Aviator's level had ik 15 pogingen nodig.Sméagol schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:34:
[...]
Als je tips wilt:
[...]
Mighty Gunvolt Burst - aanbevolen

(Met na afloop zere duimen.)
Sinds gisteren iets geks. Ik heb de Pro Controller voor de Switch nu een paar maanden in gebruik (sinds augustus).
Gisteren zat ik Skyrim te spelen. Eind van de avond had ik ineens geen Zr, Zl, L en R shoulderbuttons meer. Reageerden nergens op. De rest werkte allemaal wél (D-pad, beide sticks, A,B,X,Y, L3 en R3). Ging toch naar bed dus verder geen aandacht meer aan besteed.
Vanmiddag even Xenoblade 2 zitten spelen, ook met de Pro Controller. Na een paar minuten ineens geen Zr, Zl, R, en L meer... de rest werkte wél. Spel gesaved, Switch helemaal uitgezet (niet Slaapstand, maar echt uit). Weer aangezet, helpt niet. De Joycons werken wél gewoon.
Kwam erachter dat als ik de Pro Controller ook maar 2 tellen met een USB-C kabel aansluit aan het dock, de schouderknoppen het dan weer een uurtje goed doen. Daarna werken ze ineens weer niet. De Button Test in het systeemmenu vindt de knoppen ook niet. Accu van de controller is vol. Er is ook geen firmware update beschikbaar.
Iemand anders hier ook problemen mee [gehad]?
Gisteren zat ik Skyrim te spelen. Eind van de avond had ik ineens geen Zr, Zl, L en R shoulderbuttons meer. Reageerden nergens op. De rest werkte allemaal wél (D-pad, beide sticks, A,B,X,Y, L3 en R3). Ging toch naar bed dus verder geen aandacht meer aan besteed.
Vanmiddag even Xenoblade 2 zitten spelen, ook met de Pro Controller. Na een paar minuten ineens geen Zr, Zl, R, en L meer... de rest werkte wél. Spel gesaved, Switch helemaal uitgezet (niet Slaapstand, maar echt uit). Weer aangezet, helpt niet. De Joycons werken wél gewoon.
Kwam erachter dat als ik de Pro Controller ook maar 2 tellen met een USB-C kabel aansluit aan het dock, de schouderknoppen het dan weer een uurtje goed doen. Daarna werken ze ineens weer niet. De Button Test in het systeemmenu vindt de knoppen ook niet. Accu van de controller is vol. Er is ook geen firmware update beschikbaar.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Oh als je games wil verkopen, zou je ook naar CeX / WeBuy.com kunnen kijken (hebben ook een aantal fysieke winkels). Die geven nogal eens leuke prijzen voor de meest gekke games (vooral interessant icm waardebonnen waar je daar weer consoles, tech en allerlei gadgets kunt scoren).Touchdomex schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:23:
[...]
Denk nog wel 30 euro oid.
https://nl.webuy.com/search?stext=Mario%20Kart%208
Kreeg voor een Dora spelletje voor de oude DS al 15,- euro .. voor sommige games ook maar 15 cent of zo, maar het loont de moeite om daar eens te grasduinen. Heb laatst een berg oude games voor 110 euro totaal ingeleverd voor waardebonnen. En die zijn onbeperkt geldig, dus da's ook wel erg leuk.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Zelf nog nooit ondervonden. Ik vond wel Nintendo Switch Pro Controller Buttons Are Not Responding or Respond Incorrectly, maar hier wordt aangeraden om de controller's firmware bij te werken, iets wat je al gecontroleerd hebt. Daarnaast raden ze aan, als niets helpt, om de controller op te sturen.DigitalExcorcist schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:44:
Sinds gisteren iets geks. Ik heb de Pro Controller voor de Switch nu een paar maanden in gebruik (sinds augustus).
Ter extra check: heb je gekeken of het probleem verdwijnt wanneer je de afstand tussen de Switch en controller verkleint?
Yep, ik zit ongeveer een meter tot 1,5 meter bij m’n tv vandaan. En de Switch staat naast de TV. Dichterbij maakt geen verschil. Als ik de controller 2 seconden aan de USB-C kabel hang doet ie het daarna vervolgens wel weer ff (30 minuten tot een uur) ook op grotere afstand.RayNbow schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 23:47:
[...]
Zelf nog nooit ondervonden. Ik vond wel Nintendo Switch Pro Controller Buttons Are Not Responding or Respond Incorrectly, maar hier wordt aangeraden om de controller's firmware bij te werken, iets wat je al gecontroleerd hebt. Daarnaast raden ze aan, als niets helpt, om de controller op te sturen.
Ter extra check: heb je gekeken of het probleem verdwijnt wanneer je de afstand tussen de Switch en controller verkleint?
Er is ook geen nieuwe apparatuur bij gekomen. Trådfri gateway van IKEA heb ik nu een week of 3, wel gisteren een nieuwe HDD in m’n NASje gezet die in hetzelfde meubel als de tv staat. Maar ja. Dat zal t ook niet zijn neem ik aan.
[ Voor 7% gewijzigd door DigitalExorcist op 30-12-2017 23:52 ]
Pff overcooked. Mario kart en relatiebreuk. Nope, overcooked. Af en toe ongelooflijk frustrerend haha.
Pannen mispakken etc etc.
Pannen mispakken etc etc.
90710
Lijkt me een defect in de controller als ik het zo lees. Heb je nog een andere pro-controller die je kan testen? Anders zou ik even contact met Nintendo opnemenDigitalExcorcist schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 23:50:
[...]
Yep, ik zit ongeveer een meter tot 1,5 meter bij m’n tv vandaan. En de Switch staat naast de TV. Dichterbij maakt geen verschil. Als ik de controller 2 seconden aan de USB-C kabel hang doet ie het daarna vervolgens wel weer ff (30 minuten tot een uur) ook op grotere afstand.
Er is ook geen nieuwe apparatuur bij gekomen. Trådfri gateway van IKEA heb ik nu een week of 3, wel gisteren een nieuwe HDD in m’n NASje gezet die in hetzelfde meubel als de tv staat. Maar ja. Dat zal t ook niet zijn neem ik aan.
Ondertussen gaat op Twitter het vermoeden rond dat de release van Rainway over 11 dagen wel eens gelinkt zou kunnen zijn aan de Direct. Ik vind het zelf nog wat ver gezocht, maar ik was toch al hyped voor Rainway
Ik ben zelf nog steeds verrast dat de switch het zo goed doet. Zo veel beter dan de wii u, lijkt het game aanbod me niet (vergeleken met 1e jaar van beide consoles).
Het verschil zit imho dan toch in de 2 in 1 handheld home console combinatie, en misschien ook in de naam (al hoewel ik me het nog steeds niet kan voorstellen dat wii u zo verwarrend was).
Ik ben benieuwd hoe het volgend jaar gaat en of de switch uiteindelijk in de buurt van wii succeses kan komen. Maar inderdaad geweldig dat nintendo iig al dit bereikt heeft en dat ze weer serieus meedoen.
Het verschil zit imho dan toch in de 2 in 1 handheld home console combinatie, en misschien ook in de naam (al hoewel ik me het nog steeds niet kan voorstellen dat wii u zo verwarrend was).
Ik ben benieuwd hoe het volgend jaar gaat en of de switch uiteindelijk in de buurt van wii succeses kan komen. Maar inderdaad geweldig dat nintendo iig al dit bereikt heeft en dat ze weer serieus meedoen.
10 second ninja DONE
Over het spelaanbod, dat wordt in de volgende thread bediscussieerd: Wii U vs. Switch Game Releases - the first 10 monthsSagat schreef op zondag 31 december 2017 @ 09:00:
Ik ben zelf nog steeds verrast dat de switch het zo goed doet. Zo veel beter dan de wii u, lijkt het game aanbod me niet (vergeleken met 1e jaar van beide consoles).
Wii U's eerste 10,5 maanden:

Switch's eerste 10 maanden:

Beide plots in 1 grafiek, met Wii U als dunne staven en Switch de bredere:

Meer grafiekjes (zoals Metacritic-scores) zijn te vinden in de gelinkte draad.
Addendum, gerelateerd artikel/thread:
[New York Times] Nintendo’s Switch Brings Some Magic Back:
Mr. Iwata pushed the company to refine the Wii U’s design for the Switch, rather than pivot from them.
Mr. Iwata also planned a steady schedule of game releases, to help ensure that the console’s momentum continued in the months after its release.
[ Voor 22% gewijzigd door RayNbow op 31-12-2017 10:32 ]
Het aantal games per maand gaat in elk geval wel gewoon omhoog met de switch.. Ik besef me nu eigenlijk wel pas dat dat zinnetje "Switch heeft geen games" wel terecht was vanaf maart t/m juni/ juli.RayNbow schreef op zondag 31 december 2017 @ 09:56:toon volledige bericht
[...]
Over het spelaanbod, dat wordt in de volgende thread bediscussieerd: Wii U vs. Switch Game Releases - the first 10 months
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Verder denk ik wel dat die Nintendo Direct in de 2e week van januari komt.
Wii u had minder games dan ik dacht, switch meer. Dus i stand corrected. Weet niet meer wanneer ‘we’ echt doorhadden dat de wii u geen succes zou worden. Maar afgaande op de grafiek was dat niet al te veel later.RayNbow schreef op zondag 31 december 2017 @ 09:56:toon volledige bericht
[...]
Over het spelaanbod, dat wordt in de volgende thread bediscussieerd: Wii U vs. Switch Game Releases - the first 10 months
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
10 second ninja DONE
Wii U heeft totaal 752 games, Switch heeft inclusief aangekondigde titels al 550+
PS4 staat momenteel op 1704 (inclusief aangekondigde titels), 3DS daartegen heeft 1244 games (inclusief aangekondigde titels).
Dat is dus aardig snel gegaan qua games op de Switch, maar ik hoop dat er meer goede titels bijkomen want ik zie al genoeg meh titels (zacht uitgedrukt).
echter valt de lijst van magere tot slechte games nu nog mee op de switch, vooral goede titels nu
PS4 staat momenteel op 1704 (inclusief aangekondigde titels), 3DS daartegen heeft 1244 games (inclusief aangekondigde titels).
Dat is dus aardig snel gegaan qua games op de Switch, maar ik hoop dat er meer goede titels bijkomen want ik zie al genoeg meh titels (zacht uitgedrukt).
echter valt de lijst van magere tot slechte games nu nog mee op de switch, vooral goede titels nu
Groot ding wat ik zie bij de Switch nu is dat veel games al reeds op andere plekken zijn uitgekomen en uiteindelijk nu gemakkelijk geport lijken te worden naar de Switch. Zie ik ook terug in de lijst met aangekondigde digitale games en wat er nu is.Mizgala28 schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:30:
Zie nog niet echt veel nieuwere games uitkomen. Veel dingen waarvan ik moet zitten waar speel ik het liever en wil ik het NOG een keer kopen op de Switch omdat ik het daar fijner op vind spelen.
Precies de reden waarom ik nu Stardew Valley en Rocket League heb gekocht. Die kan ik makkelijk meenemen overal mee naartoe en speelt daar fijn en net zo goed als op mijn PC. Prima dan haal ik het.
Voor de rest originele titels zie ik nog niet heel veel dat je de keuze mag maken tussen welk systeem je het haalt.
18 Nintendo Switch placeholder listings on Amazon, presumably for the January Direct announcement, 14 can be preordered. Some at $99.99 placeholders http://amzn.to/2CvCuDY
Net getest met wat vrienden en werkt nog steeds perfect met de laatste Switch update. Xbox one S en DS4 controllers768nick schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:04:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.
Er is ook een Super Mario Odyssey topic!
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.
Er is ook een Super Mario Odyssey topic!