[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 125 126 Laatste
Acties:
  • 613.394 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Sagat schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:13:
[...]

Wii u had minder games dan ik dacht, switch meer. Dus i stand corrected. Weet niet meer wanneer ‘we’ echt doorhadden dat de wii u geen succes zou worden. Maar afgaande op de grafiek was dat niet al te veel later.
De Wii U had meer games met de launch. Het grootste deel was echter ports van PS3/XBOX 360 spellen. Met een paar exclusives. Direct na de launch is de Wii U een zwart gat in gevallen en daar nooit uitgekomen. Iets waar ik, tot op de dag van vandaag Ubisoft de schuld van geef. (Gezien Rayman Legends in dat gat had moeten uitkomen).

De Switch is een ander beest, met juist een "slechte" launch qua games aantal (al is het beste spel van het jaar niet slecht voor een launch game ;)) Hierdoor zijn de verkopen van de hardware direct heel sterk begonnen en kwamen grote third parties en vooral véél indies aan boord. En eigenlijk Q3 2017 begonnen we daar de vruchten van te zien. Ik hoop dat het in 2018 gewoon op dezelfde wijze doorgaat! De Switch gaat als een trein, en dan niet één van de NS :p En ik denk ook dat Nintendo daarom wacht met VC, indie games hebben nu het platform voor de goedkope eShop games, zonder concurrentie van oude Nintendo games.

Ik denk dat er een Nintendo Direct precies een jaar na de "onthulling" van de Switch komt. Dat is dus 13 januari.

[ Voor 9% gewijzigd door 90710 op 31-12-2017 21:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:21
We zijn het op één na meest geposte topic van heel Tweakers in 2017! *O* Zie: reviews: Gelukkig nieuwjaar: tweakers blikt terug in cijfers

Met een paar goede nieuwe games in 2018 moeten we de nr. 1 spot kunnen pakken! Waar hopen jullie op in 2018? _/-\o_

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaasy99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-08-2024
crepsly schreef op maandag 1 januari 2018 @ 04:17:
We zijn het op één na meest geposte topic van heel Tweakers in 2017! *O* Zie: reviews: Gelukkig nieuwjaar: tweakers blikt terug in cijfers

Met een paar goede nieuwe games in 2018 moeten we de nr. 1 spot kunnen pakken! Waar hopen jullie op in 2018? _/-\o_
Mario maker en Smash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Zo ongeveer de enige twee games die missen op de Switch :p Oh en F-Zero, natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
幻影異聞録♯FE zou leuk zijn... hoef ik m'n Wii U daarvoor niet aan te zetten.

Een 3DS trilogie wordt naar de Switch geport:
Exciting news! Very soon we will release Mercenaries Saga Chronicles on the Switch eShop – the full RPG trilogy on Nintendo hardware for the first time! More details soon… #NintendoSwitch
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DSYifCeWAAEgSkC.jpg:large

Amazon has started to delist these. Farewell Switch Titles 14, 16, 17, 18, 19, 20, 22, 23, 24, 25, 27, 28, 29, and 30.

[ Voor 53% gewijzigd door RayNbow op 01-01-2018 10:21 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:19
Sinds kort ben ik ook een trotse bezitter van de Nintendo Switch. Nu weet ik dat de switch regiovrij is, maar zijn er zaken m.b.t. importeren waar je rekening mee moet houden?

Ik ben vooral bekend met de PS4. Die is ook regio vrij, maar de DLC is weer regio gebonden. Dat betekend dat je op de PS4 de DLC in de NL store niet kunt gebruiken met een geïmporteerde game. Ook indien er een DLC code in je game doosje zit kun je die niet in de NL store verzilveren.

Je moet dan een 2e account aanmaken met het land van herkomst game en in die betreffende PSN store de code invoeren. Vervolgens kun je de content wel weer op alle accounts gebruiken, dus ook je NL account.

Heeft de Switch een soortgelijke constructie?

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:02
90710 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 09:43:
[...]

Zo ongeveer de enige twee games die missen op de Switch :p Oh en F-Zero, natuurlijk ;)
mis nog een volwaardige donkey kong game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-04 21:42
Mario Party (en dan natuurlijk het liefst met een all previous mini games included) mag ook wel op het lijstje!

En Switch Sports ipv dat malle 1/2 switch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online
ThaBEN schreef op maandag 1 januari 2018 @ 10:35:
Sinds kort ben ik ook een trotse bezitter van de Nintendo Switch. Nu weet ik dat de switch regiovrij is, maar zijn er zaken m.b.t. importeren waar je rekening mee moet houden?
Je kan de regio van je Nintendo Account wijzigen. Echter, houd er rekening mee dat die wijzigingen niet altijd kunnen worden toegepast. Zo kun je van een US regio niet naar een andere regio switchen als er nog tegoed op je account staat en moet je dus eerst alles opmaken. Van EU naar US is geen probleem als er nog een paar centen tegoed op staat (je verliest alleen je tegoed, maar de switch is mogelijk).

Hierom wordt dus vaak aangeraden om gewoon meerdere accounts aan te maken, een per regio waarin je geinteresseerd bent.
[...DLC...]

Heeft de Switch een soortgelijke constructie?
Ik ben niet op de hoogte hoe het precies zit qua DLC, maar ik vermoed dat dit voornamelijk afhangt van het spel. Zo is er bijv. dit verhaal: Yes, DLC works fine if you buy out-of-region!.

Echter, er zijn ook spellen die "regio-gebonden" zijn. Zo zijn er 3 versies van Splatoon 2 (US, EU, JP) en kun je met bijv. een EU versie alleen met de EU Splatfests meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 19:44

Martinspire

Awesomeness

Het klinkt leuk tot je ziet dat het komt omdat er geen nieuw topic deel gestart is na 1000 berichten (of is het 10.000). Ik had bij een ander topic ook rustig de eerste plek kunnen pakken maar admins vragen mij altijd om nieuwe topicdelen te starten

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online
Nintendo en muziek:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De afgelopen week ben ik naar 34C3 geweest. De Switch is volledig gepwnd:

Hoe je ook denkt over het openbreken van consoles, over homebrew en over piraterij: het is een indrukwekkend stukje werk en een uurtje van je tijd zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

@sebastius op Switch OS 3.0. En laat ik maar alvast waarschuwen het bespreken van hacks is niet toegestaan op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
90710 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:22:
@sebastius op Switch OS 3.0. En laat ik maar alvast waarschuwen het bespreken van hacks is niet toegestaan op GoT.
Op 3.0.0 idd. Waardeloos dus. Als je beetje wilt gamen wordt bij voorbaat al een upgrade afgedwongen. (Neemt niet weg dat het onderwerp wel degelijk interessant is)

[ Voor 8% gewijzigd door jdevries189 op 01-01-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:45
Amazon heeft de listing weer verborgen, maar hierzo nog een screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k5KYTXnYzJw4e1yAFtRYKPSZ/full.jpg

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zeror schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:54:
[...]

[afbeelding]
Gewoon braaf dus eventjes wachten.Ben wel benieuwd wat er allemaal aan komt.

Mijn gok is een nieuwe Kirby die zsm uitkomt :*)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:26

Sméagol

Master of Mayhem

90710 schreef op zondag 31 december 2017 @ 21:39:
En ik denk ook dat Nintendo daarom wacht met VC, indie games hebben nu het platform voor de goedkope eShop games, zonder concurrentie van oude Nintendo games.
Zo dacht ik er ook over. Dit is denk ik de grootste reden waarom ze geen VC uitbrengen, het zou grotendeels de indie scene om zeep helpen, en dat is nou net niet wat ze willen, aangezien diezelfde indies een groot aandeel hebben in het huidige succes van de Switch.

Voor mij persoonlijk: ik zit niet direct op VC te wachten eerlijk gezegd. Ja tuurlijk is 't een leuke optie, maar ik heb liever die nieuwere (en enkele oudere) indie games. En de VC games heb ik liever origineel 2de hands.

En dan is er de toekomst. Als ik Nintendo was, zou ik VC zelfs pas in jaar 4 introduceren. Ik denk niet dat ze zo lang zouden wachten, puur vanwege druk van fans, maar jaar 4 (of met andere woorden de laatste fase fan de Switch) zou het meest perfect zijn. De Switch 2 zal dan al volop in ontwikkeling zijn, en hopelijk zijn de teasers dan al voorbij gekomen op een E3 of Direct. 't is ook goed mogelijk dat de Switch nieuwe concurrenten erbij heeft tegen die tijd. En dan boem, dan is er VC, en is de dan ouwe Switch opeens de perfecte Retro machine. Zelfs de mensen die dan nog geen Switch hebben maar wel de Retro machine willen zullen 'm dan halen voor zeg 150, en zelfs nog lange tijd nadat de Switch 2 al geintroduceerd is zal de eerste Switch nog goed verkopen voor 130 euro (de huidige prijs van een 3DS) puur vanwege de VC, die Switch 2 dan natuurlijk nog niet zal hebben omdat ze precies dezelfde strategie gaan toepassen.

Om de mensen die VC willen tegemoet te komen wordt in 2019 een classic mini N64 uitgebracht, en in 2020 de classic mini GameCube (hoe schattig is dat?!). Met als ultieme verrassing tijdens de Game Awards in December: Virtual Console is klaar en per direct beschikbaar, met het grootste gedeelte van de huidige library al direct in het assortiment, met GC games op een later moment. En dan in de Januari Direct natuurlijk de Switch 2 aankondiging.

Maar goed, zo zou ik 't dus doen.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 00:50

KoensSocialL

Mezelf.

Zeror schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:54:
[...]

Ik dacht al, ik ken dat screenshot ergens van. Maar dat is wat ik in de Nintendo groep heb gepost op Facebook.
Anyway blijkbaar vergeten te zeggen hier.
Echt benieuwd of het waar is dat de direct voor 11 januari is. Hoop dat de Switch het komende jaar toch een stuk meer kan dan enkel wat games spelen :)

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:53
Ik zou graag een nieuwe 2d Wario platformer willen zien, vond die altijd erg vermakelijk.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:11
Sméagol schreef op maandag 1 januari 2018 @ 20:07:
[...]

Zo dacht ik er ook over. Dit is denk ik de grootste reden waarom ze geen VC uitbrengen, het zou grotendeels de indie scene om zeep helpen, en dat is nou net niet wat ze willen, aangezien diezelfde indies een groot aandeel hebben in het huidige succes van de Switch.

Voor mij persoonlijk: ik zit niet direct op VC te wachten eerlijk gezegd. Ja tuurlijk is 't een leuke optie, maar ik heb liever die nieuwere (en enkele oudere) indie games. En de VC games heb ik liever origineel 2de hands.

En dan is er de toekomst. Als ik Nintendo was, zou ik VC zelfs pas in jaar 4 introduceren. Ik denk niet dat ze zo lang zouden wachten, puur vanwege druk van fans, maar jaar 4 (of met andere woorden de laatste fase fan de Switch) zou het meest perfect zijn. De Switch 2 zal dan al volop in ontwikkeling zijn, en hopelijk zijn de teasers dan al voorbij gekomen op een E3 of Direct. 't is ook goed mogelijk dat de Switch nieuwe concurrenten erbij heeft tegen die tijd. En dan boem, dan is er VC, en is de dan ouwe Switch opeens de perfecte Retro machine. Zelfs de mensen die dan nog geen Switch hebben maar wel de Retro machine willen zullen 'm dan halen voor zeg 150, en zelfs nog lange tijd nadat de Switch 2 al geintroduceerd is zal de eerste Switch nog goed verkopen voor 130 euro (de huidige prijs van een 3DS) puur vanwege de VC, die Switch 2 dan natuurlijk nog niet zal hebben omdat ze precies dezelfde strategie gaan toepassen.

Om de mensen die VC willen tegemoet te komen wordt in 2019 een classic mini N64 uitgebracht, en in 2020 de classic mini GameCube (hoe schattig is dat?!). Met als ultieme verrassing tijdens de Game Awards in December: Virtual Console is klaar en per direct beschikbaar, met het grootste gedeelte van de huidige library al direct in het assortiment, met GC games op een later moment. En dan in de Januari Direct natuurlijk de Switch 2 aankondiging.

Maar goed, zo zou ik 't dus doen.
Ik denk doordat de vc games ouder zijn, dat mensen met name hun eigen klassiekers zullen halen en er dan wel klaar mee zijn. Als de games ook lekker goedkoop zijn (en naar mijn mening waren ze op de wii vc eigenlijk net ietsjes te duur) dan zou het ook vaak een impuls aankoop moeten zijn, Een goede indie game zou die concurentie aan moeten durven. Die zullen ook vaak meer dan 10-15 euro zijn lijkt me.

Aan de andere kant als jouw game uitkomt samen met een super mario wordt of super metroid, mja,,,,,,,toegeven dat zou je last kunnen geven.

Ik ben zelf echter groot voorstander van keuze. Kan me ook niet voorstellen dat nintendo wacht tot jaar 4. Dit is iets wat de meeste switch bezitters erg graag zullen willen hebben, en als ze weer lekker gefaseerd releasen kunnen ze ook de aandacht hoog houden. win - win.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:45
KoensSocialL schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 02:51:
[...]

Ik dacht al, ik ken dat screenshot ergens van. Maar dat is wat ik in de Nintendo groep heb gepost op Facebook.
Anyway blijkbaar vergeten te zeggen hier.
Echt benieuwd of het waar is dat de direct voor 11 januari is. Hoop dat de Switch het komende jaar toch een stuk meer kan dan enkel wat games spelen :)
Ah, was jij dat? :P
Grappig.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-04 15:27
Ik wil een Nintendo Switch Kopen voor mijn neefje,die vooral gek is van het spel fifa 17 nu is mijn vraag kan je dat spel ook met zijn tweeen spelen op een switch dus gewoon splitcreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGeek
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-04 10:28
pronkje schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:37:
Ik wil een Nintendo Switch Kopen voor mijn neefje,die vooral gek is van het spel fifa 17 nu is mijn vraag kan je dat spel ook met zijn tweeen spelen op een switch dus gewoon splitcreen?
Fifa 18 kan je altijd met twee spelen. Splitscreen is niet van toepassing met Fifa aangezien je beide hetzelfde beeld nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-04 15:27
MrGeek schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:42:
[...]

Fifa 18 kan je altijd met twee spelen. Splitscreen is niet van toepassing met Fifa aangezien je beide hetzelfde beeld nodig hebt.
Bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:00
Tiwazz schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 07:41:
Ik zou graag een nieuwe 2d Wario platformer willen zien, vond die altijd erg vermakelijk.
Dat zou geweldig zijn, de laatste stamt ook al uit de Wii tijdperk en persoonlijk ben ik nooit fan geweest van Wario mini games die erna ook uitkwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:02
Tiwazz schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 07:41:
Exact ! Of een nieuwe Luigi's mansion :> *blijft hopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 13:08
MrGeek schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:42:
[...]

Hangt van de modus af wat hij nu precies bedoeld denk ik. Je kunt ook continu 1 speler zijn in het spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndonkersloot
@Mizgala28
Die wario mini games waren grappig maar moet niet ten koste gaan van het 2d platform geweld. De hele Wario Land serie van de Gameboy tot aan de Wii is echt top, met voor mij als favoriet Wario Land 4. Wat een geweldige game is dat!

@rudyman85
Of allebei _/-\o_ _/-\o_ . Een mens mag dromen :z .

Het is voor beide series al wel weer even geleden, de markt is groot genoeg op de Switch dus wie weet O+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:53
Ik hoop op een nieuwe Advance Wars en F Zero. Earthbound mag ook.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
ph4ge schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:36:
Ik hoop op een nieuwe Advance Wars en F Zero. Earthbound mag ook.
Woei, dat zijn ook toffe games inderdaad :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

On_E

Housemusic

Nieuwe Advance Wars, F-Zero, WarioWare, Paper Mario en ondanks dat ie niet van Nintendo is graag ook Super Monkey Ball.

Hoor je mij niet meer zeuren dit jaar. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:53
Battalion Wars mag overigens ook.

Misschien is een DLC voor Odyssey realistischer. Ze hoeven alleen maar levels te ontwerpen a la Mario Maker, de game staat al als een huis. Mario Galaxy 2 kwam ook vrij onverwacht en vrij vlot.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ohw zo kan ik een lijstje maken :+ Wil wel graag via VC een port hebben van Super Mario Sunshine :P

en een nieuwe Pikmin :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik kan niet wachten op nieuws over Metroid. Wat zou Nintendo er goed aan doen om er een MP modus aan toe te voegen à la Hunters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 00:50

KoensSocialL

Mezelf.

Ik hoop stiekem op een opvolger van Wii Sports :)

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
sebastius schreef op maandag 1 januari 2018 @ 12:29:

[video]

Hoe je ook denkt over het openbreken van consoles, over homebrew en over piraterij: het is een indrukwekkend stukje werk en een uurtje van je tijd zeker waard.
Bedankt, zeer interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:07
90710 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:22:
Team-Xecuter komt ook met een hack: http://team-xecuter.com/t...-nintendo-switch-console/

Werkt op alle firmwares en is niet te patchen door Nintendo:
This solution will work on ANY Nintendo Switch console regardless of the currently installed firmware, and will be completely future proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

MelvinW schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:12:
[...]

Team-Xecuter komt ook met een hack: http://team-xecuter.com/t...-nintendo-switch-console/

Werkt op alle firmwares en is niet te patchen door Nintendo:

[...]
Alles valt te patchen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Met een hardware-revisie ja :P Team Xecuter claimt niet zomaar dat het future-proof is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

90710

MelvinW schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:35:
[...]

Met een hardware-revisie ja :P Team Xecuter claimt niet zomaar dat het future-proof is.
Jup, en dat heeft Nintendo wel eens eerder gedaan. Verder lijkt het er op dat ze de bootloader gehacked hebben. Dat is eveneens niets nieuws (zie Wii Twilight Hack) wat óók door Nintendo toen is weten tegen te gaan.

Daar werd toen ook van geclaimed dat het "future proof" was. Maar goed, ik hoop dat Nintendo snel optreed tegen deze piraterij.

Een groot nadeel ervan is dat mensen dit gaan gebruiken om illegale software te draaien als emulatoren met roms, illegale downloads van Switch games, online gaan cheaten in Switch games, etc. etc. Hoe eerder en harder dit gestopt wordt hoe beter.

[ Voor 31% gewijzigd door 90710 op 02-01-2018 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
90710 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:37:
[...]

Jup, en dat heeft Nintendo wel eens eerder gedaan. Verder lijkt het er op dat ze de bootloader gehacked hebben. Dat is eveneens niets nieuws (zie Wii Twilight Hack) wat óók door Nintendo toen is weten tegen te gaan.

Daar werd toen ook van geclaimed dat het "future proof" was. Maar goed, ik hoop dat Nintendo snel optreed tegen deze piraterij.
We zullen zien wat het inhoudt en hoe Nintendo gaat reageren. Ze verwachten het binnen een half jaar uit te brengen. Ben erg benieuwd :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
MelvinW schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:35:
[...]

Mijn grootste vrees met dit soort nieuws is dat veel 3rd party bedrijven hierdoor kunnen afgeschrikt worden. De Wii werd kapot gepirate en er haakten steeds meer 3rd parties af met game development.
Dit is natuurlijk voor niemand goed dus hopen dat er niet te snel pirating komt en dat het bij homebrew blijft.

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

90710

sleepwalkerbe schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:43:
[...]

Mijn grootste vrees met dit soort nieuws is dat veel 3rd party bedrijven hierdoor kunnen afgeschrikt worden. De Wii werd kapot gepirate en er haakten steeds meer 3rd parties af met game development.
Dit is natuurlijk voor niemand goed dus hopen dat er niet te snel pirating komt en dat het bij homebrew blijft.
Homebrew = 99% piraterij. En die andere 1% is voor cheats in games.

iig ik heb zojuist Nintendo geïnformeerd over de link die hierboven genoemd is.

[ Voor 7% gewijzigd door 90710 op 02-01-2018 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
[...]

Team-Xecuter kennende zal het geen gratis hack worden. Het meeste geld zal dan toch te verdienen zijn als ze piracy mogelijk maken. Ik verwacht niet dat ze een product uitbrengen voor alleen homebrew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-03 23:59
Alle platformen hebben hier mee te maken, geen enkele (behalve pc misschien?) heeft een noemenswaardig piraterijprobleem.

De Wii en de DS hadden er veel last van, maar dat was een ander tijdperk. Een stability-update later en alle hacks doen het niet meer. Vrijwel alle units zijn al 3 updates verder dan de gehackte versie voordat zo'n hack bekend genoeg is en een makkelijke manier van installeren beschikbaar is.

Dan heb je alleen nog de "die-hards" over die alleen zo'n ding kopen om er gratis games op te spelen. Deze groep heeft geen enkele intentie om uberhaubt te betalen voor een spel, dus dat zijn geen verloren inkomsten.

De tijd van de DS, waarbij een digibeet-tante een DS met R4 kaartje en 300 games kocht voor het neefje is echt voorbij hoor :)

Zelfs met de Wii was het niet zo erg met de piraterij totdat Nintendo er niks meer mee deed. En ik praat het niet goed, maar eigen schuld dikke bult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Mja, de vraag is of 't dat was, of gewoon dat de hardware van de Wii al bij release achter liep en dat natuurlijk naarmate de tijd vorderde steeds erger werd. De games die uitkwamen aan het einde van het leven van de Wii waren grotendeels onmogelijk te porten naar dat systeem omdat de Wii 't gewoon niet aan kon.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04 21:56
Poly Bridge heeft vandaag een update gekregen zodat je nu je knooppunten kunt splitten door er dubbel op te tikken ipv met de joy-cons te stuntelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
BlackMage schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:06:
Alle platformen hebben hier mee te maken, geen enkele (behalve pc misschien?) heeft een noemenswaardig piraterijprobleem.

De Wii en de DS hadden er veel last van, maar dat was een ander tijdperk. Een stability-update later en alle hacks doen het niet meer. Vrijwel alle units zijn al 3 updates verder dan de gehackte versie voordat zo'n hack bekend genoeg is en een makkelijke manier van installeren beschikbaar is.

Dan heb je alleen nog de "die-hards" over die alleen zo'n ding kopen om er gratis games op te spelen. Deze groep heeft geen enkele intentie om uberhaubt te betalen voor een spel, dus dat zijn geen verloren inkomsten.

De tijd van de DS, waarbij een digibeet-tante een DS met R4 kaartje en 300 games kocht voor het neefje is echt voorbij hoor :)

Zelfs met de Wii was het niet zo erg met de piraterij totdat Nintendo er niks meer mee deed. En ik praat het niet goed, maar eigen schuld dikke bult.
True, meeste mensen die ik ken die tegenwoordig de boel hacken zijn mensen die vooral meer functionaliteit willen.

Zoals emulators op de PSP of de PS Vita, externe geheugen voor de Vita, regio lock voor UMD's omzeilen op de PSP of de whitelist hack op de PS TV, meestal gaat het om meer functionaliteit dan "gratis games".

Op PC valt dat trouwens mee, meeste mensen die ken pakken een crack om een spel uit te testen qua performance op hun PC en of het spel de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:28
Mizgala28 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:25:
[...]

Op PC valt dat trouwens mee, meeste mensen die ken pakken een crack om een spel uit te testen qua performance op hun PC en of het spel de moeite waard is.
Je hoeft een spel niet illegaal te downloaden om het te testen. Bij Steam kun je bijvoorbeeld kijken of het normaal loopt, en anders je geld terug vragen. Veel mensen gebruiken excuusjes om te downloaden, en dat is jammer want het helpt de industrie wel om zeep. Natuurlijk zal de piracy nog meevallen voor grote studios. Maar vele geweldige RTS of RPG games die ik tof vond van relatief kleine studios zijn voor mijn gevoel meer getorrent dan dat ze verkocht zijn.

Gelukkig krijg ik ook de indruk dat piracy aanzienlijk afneemt. Daarbij vereisen ontzettend veel games een vorm van online zijn, dan al niet dat de focus ligt op multiplayer, op de PC iig.

Ik hoop ook ontzettend dat er geen hack komt voor de Switch. Het kan een console echt kapot maken qua nieuwe games o.i.d. En ik hoop nog een aantal jaar te kunnen genieten van de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Mizgala28 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:25:
[...]

True, meeste mensen die ik ken die tegenwoordig de boel hacken zijn mensen die vooral meer functionaliteit willen.

Zoals emulators op de PSP of de PS Vita, externe geheugen voor de Vita, regio lock voor UMD's omzeilen op de PSP of de whitelist hack op de PS TV, meestal gaat het om meer functionaliteit dan "gratis games".

Ja, en ik kende iemand die zijn Nintendo DS gehacked had om homebrew te draaien. Dat er miljoenen diezelfde hack gebruikt hebben om illegaal games te spelen zonder te betalen vergeten we voor het gemak maar even. Er was er in ieder geval 1 die dat niet van plan was dus dan zal het wel goed zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

@Thorgrem Elke DS hack gebruikte illegale Nintendo (boot) code dmv een flashkaart die de bootcode van een origineel spel bevatte. Waardoor 100% van elke Nintendo DS hack 100% illegaal was. Nintendo heeft ook succesvol de makers van deze hacks weten aan te klagen.

Ik hoop dat ze dat nu weer gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172803

90710 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:48:
[...]

Homebrew = 99% piraterij. En die andere 1% is voor cheats in games.

iig ik heb zojuist Nintendo geïnformeerd over de link die hierboven genoemd is.
Ik kan niet wachten om homebrew op mijn Switch te spelen. *snip* troll

[ Voor 7% gewijzigd door Geronimous op 03-01-2018 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Inverted_World schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:33:
[...]

Je hoeft een spel niet illegaal te downloaden om het te testen. Bij Steam kun je bijvoorbeeld kijken of het normaal loopt, en anders je geld terug vragen. Veel mensen gebruiken excuusjes om te downloaden, en dat is jammer want het helpt de industrie wel om zeep. Natuurlijk zal de piracy nog meevallen voor grote studios. Maar vele geweldige RTS of RPG games die ik tof vond van relatief kleine studios zijn voor mijn gevoel meer getorrent dan dat ze verkocht zijn.

Gelukkig krijg ik ook de indruk dat piracy aanzienlijk afneemt. Daarbij vereisen ontzettend veel games een vorm van online zijn, dan al niet dat de focus ligt op multiplayer, op de PC iig.

Ik hoop ook ontzettend dat er geen hack komt voor de Switch. Het kan een console echt kapot maken qua nieuwe games o.i.d. En ik hoop nog een aantal jaar te kunnen genieten van de Switch.
Als je enkele keer een Steam spel koopt en geld terug vraagt is er niks aan de hand, maar er zijn genoeg slechte games (early acces, slechte performance, slechte gameplay en ga zo door) dat als je dat net toevallig te vaak doet, Steam dit verdacht begint te vinden.

(en als een spel gewoon netjes een demo heeft download ik die)

Ik geef toe dat met bepaalde titels op PC ik hetzelfde doe, vooral Early Acces of onbekende titels maar er zijn zat games die ik juist hierdoor heb gekocht zoals Stardew Valley, Planet Coaster, PayDay 2 en ga zo door.

Betreffende de Switch, een hack zal waarschijnlijk niks uithalen en mensen die daar misbruik van zullen maken bestaan uit een te kleine groep, dit omdat het momenteel te veel gedoe is.

Echter ben ik tegen het hacken van een systeem, voor je het weet is het wel een simpel klusje en springt iedereen op af, vandaar dat ik liever tegen het hacken van een systeem ben, vooral omdat er zelfs mensen zijn die een Nintendo systeem kopen omdat het er "bekend om is".

ik zie nog regelmatig mensen die een DS of 3ds kopen en meteen zo'n "kaartje" willen voor "gratis" games, heb 1 keer zo iemand over aangesproken en kreeg te horen dat die games veel te duur zijn waarop ik zei dat je dan niet zo'n ding moet kopen want in principe zijn die "gratis" games vergelijkbaar met stelen, vervolgens krijg je tig smoesjes waarop ik zeg dat diegene een verkapte dief is, dat vond diegene niet zo leuk...

Om 1 ding te verduidelijken, ROMs downloaden voor emulatie komt er theoretisch ook op neer, alleen de meeste mensen die ik ken emuleren games om andere redenen omdat bijvoorbeeld opnemen van DS gameplay dan makkelijker is, of PSP games waar je betere beeldkwaliteit krijgt tijdens opnemen.

Dat terwijl de meeste DS + R4 kopers dit puur doen omdat ze geen geld aan games willen besteden (meeste, niet alle)
90710 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:53:
@Thorgrem Elke DS hack gebruikte illegale Nintendo (boot) code dmv een flashkaart die de bootcode van een origineel spel bevatte. Waardoor 100% van elke Nintendo DS hack 100% illegaal was. Nintendo heeft ook succesvol de makers van deze hacks weten aan te klagen.

Ik hoop dat ze dat nu weer gaat lukken.
Die boot file gebruiken is inderdaad illegaal (al is de lijn heel dun betreffende dat), echter ben ik wel van mening dat er een verschil is tussen een illegale methode gebruiken voor gratis games dan iemand die dat voor homebrew gebruikt.

DS was een uitzondering, meeste homebrews gebruiken lekken in software.

[ Voor 21% gewijzigd door Mizgala28 op 03-01-2018 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Emulatoren op een Switch is alleen nodig wanneer Nintendo zelf niet opschiet met hun VC :+ Wil graag oudere games spelen om mee te nemen.

Kan ik de Vita in de kast weer doen alhoewel dat OLED scherm is smullen :9

Voor de rest ben ik bang dat het de ontwikkeling kan remmen van nieuwe games. Dat heb ik liever niet dus zie daar wel issue's mee.

Regiovrij is de Switch toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Leuke discussie piracy. Of nou ja modden dan, en dat hoeft niet gelijk te staan aan piracy, maar het zal er vaak voor gebruikt worden.

Als ik mocht kiezen zou ik het voor een nieuwe console niet willen, als ze eol zijn dan ja, dan vind ik het minder erg. Ik hoop en verwacht dat er in de toekomst een model komt waar we allemaal gelukkig mee kunnen zijn. Zaken als spotify, netflix, eaacces en youtube zijn niet perfect, maar voor mij zijn dit diensten waar de prijs/kwaliteit verhouding prima is.

Zit me zelf nog even af te vragen wat ik zelf graag zou willen voor de switch qua nieuwe games dit jaar. Maar moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel inspiratie heb.Metroid en donkey kong zijn prachtige franchises, maar metroid in 3d deed het niet voor me en 2d is er laatst toch al een ds game uitgekomen?
Ik vraag me ook af hoe je iets als donkey kong nog kan verbeteren, wsl die wii u game uitbrengen zal voor mij (en vele anderen die nooit een wii u hadden) al een goede start zijn.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-04 17:25

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik zit al een tijdje te azen op een Switch icm Zelda BotW. Ik meen me te herinneren dat hij met Black Friday 330 euro was (echter had ik op dat moment het geld niet). Zal denk ik wel een tijdje duren voordat we deze aanbieding weer te zien zullen krijgen?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Nintendo is redelijk waardevast, en gezien het succes hoeven we ook geen grote prijsdaling te verwachten op korte termijn. Maar ik denk dat als je zaken als pepper en budgetgaming in de gaten houdt dat je wel iets gelijkssoortig kan vinden of kijk op mp voor zelda, veel mensen zullen hem toch verkopen nadat ze hem uitgespeeld hebben schat ik in.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:14
Games die ik graag nog zou zien:
- Goldeneye 007 n64 remake. Zal alleen nooit gebeuren ivm de rechten
- Wave Race en/of 1080 Snowboarding remakes
- Diablo
- Killer Instinct
- PES (Pro Evolution Soccer)
- Mario Tennis en/of Wii Sport remake
- Dark Souls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

@InF.Inc Nintendo doet heel weinig aan prijsdalingen. En voor de Switch hoef je die voorlopig niet te verwachten (hij verkoopt nog heel erg goed). Wel zou je idd Budgetgaming of het [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic in de gaten kunnen houden voor leuke aanbiedingen :)
Terpstars schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:21:
- Diablo
- Killer Instinct
- Dark Souls
Van die lijst vind ik alleen Mario Tennis en Diablo interessant. Mario Tennis (en Golf) is slechts een kwestie van tijd (ik vermoed dat Camelot (de developer) er al mee bezig is). Diablo wordt denk ik moeilijker gezien Blizzard nog nooit een spel op een Nintendo platform heeft uitgebracht.

Voor Mario Tennis / Golf hoop ik wel dat ze dit keer een RPG element terugbrengen zoals dat in de GBC / GBA versies van het spel was.

[ Voor 6% gewijzigd door 90710 op 03-01-2018 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

90710 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:24:
@InF.Inc Nintendo doet heel weinig aan prijsdalingen. En voor de Switch hoef je die voorlopig niet te verwachten (hij verkoopt nog heel erg goed). Wel zou je idd Budgetgaming of het [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic in de gaten kunnen houden voor leuke aanbiedingen :)

[...]

Van die lijst vind ik alleen Mario Tennis en Diablo interessant. Mario Tennis (en Golf) is slechts een kwestie van tijd (ik vermoed dat Camelot (de developer) er al mee bezig is). Diablo wordt denk ik moeilijker gezien Blizzard nog nooit een spel op een Nintendo platform heeft uitgebracht.
Oeh zou camelot ook werken aan een versie van Golden Sun voor de Switch :+ Als we toch gaan dromen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Touchdomex schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:28:
[...]

Oeh zou camelot ook werken aan een versie van Golden Sun voor de Switch :+ Als we toch gaan dromen :P
Denk het niet, de DS versie was volgens mij heel slecht verkocht. Maar als ze het doen, instant buy voor mij :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

90710 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:29:
[...]

Denk het niet, de DS versie was volgens mij heel slecht verkocht. Maar als ze het doen, instant buy voor mij :) ;)
Denk voor veel fans instant buy. Heb met de DS versie te lang gewacht maar wel gespeeld. Niet zoveel als die voor de GBA (die heb ik sowieso 2x tot 3x uitgespeeld :X Dan beide delen achter elkaar :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdofpray
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10-2024
Op Amazon.de is de switch nu €299. Ook de spellen zijn iets goedkoper dus ik zit er over te denken om bij Amazon een switch en 2 games te bestellen (zelda en mario kart). Zijn er nog zaken of mogelijke problemen wanneer ik de console via deze Duitse webshop laat komen? Zijn er verschillen in talen in de interface van de Switch en de games of is alles gewoon in te stellen op EN/NL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
90710 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:24:

[...]

*kuch*
Rock n roll racing, blackthorne, lost viking 1 & 2.
* Sagat rollatort terug naar het bejaardenhuis
Voor Mario Tennis / Golf hoop ik wel dat ze dit keer een RPG element terugbrengen zoals dat in de GBC / GBA versies van het spel was.
Ik zat zelf ook te denken aan mario strikes, als voetbal liefhebber moet ik die game eigenlijk een keer gaan aanschaffen. Om een of andere reden in het verleden altijd voor de serieuzere games gekozen (en sega soccer slam dan :X )
Terpstars schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:21:
- Diablo
- Killer Instinct
- Dark Souls
Wave race zou tof zijn, maar hoewel ik de n64 versie fantastisch vond, was de cube versie me wat tegengevallen, denk dat dit voor meer mensen het geval was gezien we daarna nooit meer iets gehoord hebben van de franchise.

Mario tennis lijkt me ook leuk, maar ook die heb ik om een of andere reden nooit gekocht.

[ Voor 21% gewijzigd door Sagat op 03-01-2018 09:09 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Sagat schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:06:
[...]

*kuch*
Rock n roll racing, blackthorne, lost viking 1 & 2.
* Sagat rollatort terug naar het bejaardenhuis
Die kende ik niet eens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Vooral lost vikings is een leuke puzzle/platform game. Blackthorne is nooit mijn ding geweest maar een maat van me vond em wel erg tof. Rock n roll racing is een leuke maar moeilijke race game, met muziek die zelfs voor mij al oud was, maar wat idd wel de echt rock n roll klassiekers waren/zijn.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
90710 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:37:
[...]
Een groot nadeel ervan is dat mensen dit gaan gebruiken om illegale software te draaien als emulatoren met roms, illegale downloads van Switch games, online gaan cheaten in Switch games, etc. etc. Hoe eerder en harder dit gestopt wordt hoe beter.
Mensen moeten lekker zelf weten wat ze met hun gekochte spullen doen, of je je auto mod of een Nintendo Switch. Het zijn zuurverdiende centjes die Nintendo in hun zak steekt en ze maken er geen cent verlies op (eerder door alle maatregelen die ze nemen om het tegen te gaan). Het gaat bovendien om entertainment en er zijn ergere dingen in het leven dan hacken.

Als je zulke tendentieuze opmerkingen maakt moet je het ook kunnen verklaren. Hoezo hoe harder het gestopt wordt hoe beter? Nintendo heeft veel baat bij hackers/modders en dat is al decennia zo, dus ik vind dat ze wel (andere) maatregelen moeten treffen tegen piraterij maar zoals jij het stelt is lachwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

@Vincent Dave Ik word er niet blij van als ik bv Splatoon of MarioKart online speel en er komt een cheater voorbij die voor mij de lol uit het spel haalt. Nintendo heeft helemaal geen baat bij hackers/modders. Bv bij de Wii en DS toen zijn er veel AAA-devs weggevallen omdat het systeem gehacked was en bijna niemand nog games kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Touchdomex schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:01:
[...]

Gewoon braaf dus eventjes wachten.Ben wel benieuwd wat er allemaal aan komt.

Mijn gok is een nieuwe Kirby die zsm uitkomt :*)
Ja en een yoshi game. Ik hoop ook op de Pokemon RPG aankondiging!
pronkje schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:37:
Ik voeg er graag aan toe dat naast de bevestiging dat je het met z'n 2e kan spelen, ik het 1 januari een menneke in een restaurant het heb zien spelen aan de tafel tegenover ons en het zag er nog goed uit ook :)

[ Voor 44% gewijzigd door ThisGuy op 03-01-2018 09:58 ]

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

90710 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:19:
@Vincent Dave Ik word er niet blij van als ik bv Splatoon of MarioKart online speel en er komt een cheater voorbij die voor mij de lol uit het spel haalt. Nintendo heeft helemaal geen baat bij hackers/modders. Bv bij de Wii en DS toen zijn er veel AAA-devs weggevallen omdat het systeem gehacked was en bijna niemand nog games kocht.
Cheaters vind ik nog niet zo'n issue eigenlijk maar het weggaan van de devs die nu juist heel hard nodig zijn zeker om de Switch een groot succes te laten worden vind ik wel een groot issue en eigenlijk daarom vind ik het niet meer dan logisch om de hackers tegen te houden om die reden.

Pas tegen het einde van de run van de Switch als er een opvolger is aangekondigd (en Nintendo praktisch zelf de ondersteuning op games heeft gestopt) zou ik graag hacks willen zien :P
ThisGuy schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:56:
[...]

Ja en een yoshi game. Ik hoop ook op de Pokemon RPG aankondiging!
Yoshi komt eraan, gegarandeerd. Gezien placeholders al overal. Volgens mij ergens volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:59
Zelf hoop ik dit jaar op wat meer local mp van Nintendo zelf. Super Mario Bros (met nog meer mogelijkheden om het leven zuur te maken van de andere spelers :+ ), een goede! Mario Party en meer inderdaad golf en tennis, maar dan niet zo over de top als de laatste Mario Tennis. Ik merk op local mp avondjes dat het even Mario kart is, maar dan snel weer over naar een andere console omdat er nog maar weinig aanbod is op dat gebied.

Nouja Pinball FX 3 hotseat is ook altijd wel even leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Touchdomex schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:05:

Yoshi komt eraan, gegarandeerd. Gezien placeholders al overal. Volgens mij ergens volgend jaar.
Yoshi is ALLANG aangekondigd en komt dit jaar uit :)

[ Voor 9% gewijzigd door 90710 op 03-01-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-03 22:25
90710 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:31:
[...]

Yoshi is ALLANG aangekondigd en komt dit jaar uit :)

[video]
Deze lijkt me toch wel geniaal in mekaar zitten hoor!! Insta buy:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 13:29

Denko

|{ing Øf ßlitz

90710 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:19:
@Vincent Dave Ik word er niet blij van als ik bv Splatoon of MarioKart online speel en er komt een cheater voorbij die voor mij de lol uit het spel haalt. Nintendo heeft helemaal geen baat bij hackers/modders.
Dit is niet helemaal waar, als er betrouwbare mods waren zou ik zeker nog een 2e switch kopen om te modden. Niet eens zozeer voor de nintendo games, maar als mobiele emulator lijkt het me ideaal. Dus van mij zouden ze iig 1 extra verkoop hebben.

Bij consoles met een sterk online aspect (zoals xbox/ps4) zijn hackers en modders ook amper een probleem nog. Niemand wil een ban riskeren, dus die kopen of een 2e console, of modden niet. Het online beveiliging aspect houdt de getallen van dat soort mensen in toom. Jammer alleen dat het nog wel een generatie of 2 duurt tot Nintendo online doorheeft.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Denko schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:30:
[...]

Dit is niet helemaal waar, als er betrouwbare mods waren zou ik zeker nog een 2e switch kopen om te modden. Niet eens zozeer voor de nintendo games, maar als mobiele emulator lijkt het me ideaal. Dus van mij zouden ze iig 1 extra verkoop hebben.
Je weet dat Nintendo ook gewoon weer classieke games op de Switch gaat verkopen. En zo dus inkomsten misloopt als iedereen maar SNES / NES / etc. emulatoren gaat lopen draaien. Daarbij is de groep die "ach het is toch gratis"-games illegaal gaat downloaden is véle malen groter.

Kijk bv naar Take-Two die piraterij op de DS de schuld gaf van het achterblijven van verkopen van GTA Chinatown Wars (bron: http://www.qj.net/qjnet/n...chinatown-wars-sales.html)
Bij consoles met een sterk online aspect (zoals xbox/ps4) zijn hackers en modders ook amper een probleem nog. Niemand wil een ban riskeren, dus die kopen of een 2e console, of modden niet. Het online beveiliging aspect houdt de getallen van dat soort mensen in toom. Jammer alleen dat het nog wel een generatie of 2 duurt tot Nintendo online doorheeft.
Ik ben meerdere keren op de Wii en Wii U mensen tegengekomen die online in games als Smash Bros, MarioKart en Splatoon (Wii U) liepen te cheaten online. En daar werd door Nintendo idd tegen op getreden, maar dan werd Nintendo weer als boeman afgeschetst en liepen de verkopen verder terug.

mfneed schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:18:
[...]

Deze lijkt me toch wel geniaal in mekaar zitten hoor!! Insta buy:D
Geeft me een goed Woolly World gevoel, en dat vond ik een erg leuke game :)

[ Voor 8% gewijzigd door 90710 op 03-01-2018 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 13:29

Denko

|{ing Øf ßlitz

90710 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:37:
[...]

Je weet dat Nintendo ook gewoon weer classieke games op de Switch gaat verkopen. En zo dus inkomsten misloopt als iedereen maar SNES / NES / etc. emulatoren gaat lopen draaien. Daarbij is de groep die "ach het is toch gratis"-games illegaal gaat downloaden is véle malen groter.

Kijk bv naar Take-Two die piraterij op de DS de schuld gaf van het achterblijven van verkopen van GTA Chinatown Wars (bron: http://www.qj.net/qjnet/n...chinatown-wars-sales.html)

[...]

Ik ben meerdere keren op de Wii en Wii U mensen tegengekomen die online in games als Smash Bros, MarioKart en Splatoon (Wii U) liepen te cheaten online. En daar werd door Nintendo idd tegen op getreden, maar dan werd Nintendo weer als boeman afgeschetst en liepen de verkopen verder terug.
Technisch weten we dat niet dus. we "weten" het alleen, en waarom komen die games eigenlijk niet mee van de wii, waarom zou ik een 3e keer moeten betalen voor een game uit 1992? Het is niet alsof deze games nog een "remaster" gaan krijgen, hooguit een port. Ik snap dat ze waarde proberen te creeren door sommige games online multiplayer te geven, maar het zou ze sieren om die gewoon gratis bij hun "Nintendo plus" abbonement te geven.

Begrijp me goed, ik geloof best dat ze inkomsten mislopen hierdoor, maar het is wel iets waar ze simpel iets tegen hadden kunnen doen. Het is niet bepaald rocket science meer: meer online features, die koppelen aan checks van firmware e.d. Waardoor mensen of gewoon op heeeeele oude firmware vastzitten en niet de nieuwe spellen kunnen spelen of moeten upgraden naar legale firmware.
Ik heb op dit moment amper het gevoel dat ik iets mis als mijn switch NOOIT meer online zou gaan. 90% van de features die normaal bestempelt zijn in 2013 zijn er gewoon niet. De meeste games van nintendo doet ook niks online. Zou het eigenlijk alleen missen bij Splatoon2, en MK8D een beetje. Voor de rest kan het me gestolen worden.

En bedrijven zoals take-two zullen altijd wel piraterij als boeman willen hebben. Verbaast me nog dat Nintendo de emmer met faal die de Wii u is nog niet op piraterij hebben geschoven.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-04 21:40
Sinds kort ook de eigenaar van de Switch! Geweldig apparaat. Heb nog wel alleen Mario Kart, maar er volgen binnenkort nog meer games gok ik, zoals Zelda en Mario :-) Erg blij mee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
[...]

Onzin, Take-Two zoekt altijd een zwarte schaap als iets van hun niet verkoopt.

Games als Pokémon en Mario Kart DS verkocht ruim 10 a 15 miljoen per stuk terwijl veruit de meeste mensen die games "gratis" gingen spelen op hun R4 kaartje.

Het grote probleem van GTA op de DS was vooral de gebrekkige marketing, dump op de markt en het verkoopt wel tactiek echter werkt dat vaak gewoon niet.

Daarnaast is het spel M in de VS en 18+ in de EU, dan is je markt qua kopers ook meteen een stuk kleiner, om maar over te zwijgen dat er controverse was rondom het spel want het bevat drugs en geweld en alsnog kwam het op een Nintendo handheld uit.

Verder valt de hoeveelheid mensen die een emulator zelf op een Nintendo (of Sony) systeem draait reuze mee, PSP is zo lek als een mandje en nog steeds koopt men zelden een PSP puur voor die reden alleen.

je maakt net als Take-Two een olifant van een muis in dit geval (doelend op emulator gebruiken via homebrew)

Trouwens, Nintendo strooit met "stabiliteits" updates dus de kans dat een eventuele hack nut heeft op langere termijn is heel laag.

[ Voor 14% gewijzigd door Mizgala28 op 03-01-2018 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

weak demand for handheld software
Uhhh. Die hebben toch iets verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:44

CyBeRSPiN

sinds 2001

sebastius schreef op maandag 1 januari 2018 @ 12:29:

[video]

Leuke en interessante presentatie voor de techneuten onder ons! Erg knap hoe ze dit hebben weten te hacken (hardware die met een goed getimede voltage-drop te 'glitchen' is en dan een foutje met een functie die per ongeluk pid=0 pakt en alle moeite om het secure te houden blijkt voor niks), maar tegelijkertijd ook heel zuur voor Nintendo als inderdaad blijkt dat het niet met terugwerkende kracht te patchen is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:26

Sméagol

Master of Mayhem

Ik wou nog reageren op de reactie op m;n vorige post, maar in de tussentijd:

Voor degene die Lost Vikings wilde:

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 12:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De verkopen liepen terug omdat Nintendo optrad tegen cheaters? :D Daar heb je vast cijfers van. Met bewijs van causaliteit enzo.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CyBeRSPiN schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:03:
[...]

Leuke en interessante presentatie voor de techneuten onder ons! Erg knap hoe ze dit hebben weten te hacken (hardware die met een goed getimede voltage-drop te 'glitchen' is en dan een foutje met een functie die per ongeluk pid=0 pakt en alle moeite om het secure te houden blijkt voor niks), maar tegelijkertijd ook heel zuur voor Nintendo als inderdaad blijkt dat het niet met terugwerkende kracht te patchen is..
Zo'n voltage glitch patchen is best moeilijk (da's letterlijk je CPU die z'n werk niet volledig doet) maar de rest moet op zich te doen zijn.

Vraag me af hoe dat patch-in-fuses-mechanisme werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:36
CyBeR schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:28:
[...]

Zo'n voltage glitch patchen is best moeilijk (da's letterlijk je CPU die z'n werk niet volledig doet) maar de rest moet op zich te doen zijn.

Vraag me af hoe dat patch-in-fuses-mechanisme werkt.
Waar doel je precies op?

Bij een bootloader of firmware update een fuse laten doorbranden is vrij gebruikelijk om downgrades te voorkomen.

Afaik werd er in de presentatie niet gezegd dat patches zelf in de fuses staan wat ok vrij moeilijk is aangezien zelfs met een groot aantal va ca 1000 fuses dat nog geen 128 bytes kan representeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rukapul schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:38:
[...]

Waar doel je precies op?

Bij een bootloader of firmware update een fuse laten doorbranden is vrij gebruikelijk om downgrades te voorkomen.

Afaik werd er in de presentatie niet gezegd dat patches zelf in de fuses staan wat ok vrij moeilijk is aangezien zelfs met een groot aantal va ca 1000 fuses dat nog geen 128 bytes kan representeren.
Ik zal even opzoeken wanneer ze 't precies zeiden maar 't staat me bij dat er ook een hele zooi fuses gebruikt werden om de boot loader te patchen, al af-fabriek.

Edit: 11:03 in de video. 320 bytes apparently, dus 2560 fuses. Maar aldus de presentatie zit 't al af-fabriek vol om boot rom bugs (bij nVidia vandaan als ik 't goed begrijp) te fixen. En de boot rom dus, niet de boot loader.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 03-01-2018 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:36
CyBeR schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:42:
[...]

Ik zal even opzoeken wanneer ze 't precies zeiden maar 't staat me bij dat er ook een hele zooi fuses gebruikt werden om de boot loader te patchen, al af-fabriek.

Edit: 11:03 in de video. 320 bytes apparently, dus 2560 fuses. Maar aldus de presentatie zit 't al af-fabriek vol om boot rom bugs (bij nVidia vandaan als ik 't goed begrijp) te fixen. En de boot rom dus, niet de boot loader.
Ze beantwoorden daarmee in de presentatie eigenlijk je vraag al. In de fabriek branden ze een aantal fuses op wat 320 bytes data oplevert om de bootrom te patchen. Met 320 bytes kun je best wat binary code patchen.

Informatie over de bootrom/irom patching kon ik in de reference manual niet terugvinden in tegenstelling tot de rest. Een hyperlink dat naar en andere sectie moet verwijzen daarover werkt niet.

[ Voor 53% gewijzigd door Rukapul op 03-01-2018 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdofpray
birdofpray schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:05:
Op Amazon.de is de switch nu €299. Ook de spellen zijn iets goedkoper dus ik zit er over te denken om bij Amazon een switch en 2 games te bestellen (zelda en mario kart). Zijn er nog zaken of mogelijke problemen wanneer ik de console via deze Duitse webshop laat komen? Zijn er verschillen in talen in de interface van de Switch en de games of is alles gewoon in te stellen op EN/NL?
Subtiel kickje; is er iemand die ervaring heeft met uit Duitsland geimporteerde switch of games?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:52
@birdofpray wat voor ervaringen zoek je precies? Lijkt me dat de doos Duitse tekst bevat. Daarbij hebben alle spellen schijnbaar alle talen op de cartridges staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-04 13:42
Arunia schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:13:
@birdofpray wat voor ervaringen zoek je precies? Lijkt me dat de doos Duitse tekst bevat. Daarbij hebben alle spellen schijnbaar alle talen op de cartridges staan.
Dit klopt helemaal wat hierboven staat kwa games.
Hebben alle talen en alleen hoesje is duits.... :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdofpray
Nick25 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:42:
[...]

Dit klopt helemaal wat hierboven staat kwa games.
Hebben alle talen en alleen hoesje is duits.... :)
De interface van de switch is ook op NL te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
birdofpray schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:02:
[...]
Subtiel kickje; is er iemand die ervaring heeft met uit Duitsland geimporteerde switch of games?
Toevallig gister een Switch game (Sonic Forces) binnengekregen van Amazon.de.

Zoals verwacht, het doosje 100% Duits. Maar de cartridge heeft gewoon de EUR-code dus exact de zelfde als die je hier koopt. Dit zal in 99% van de gevallen zo zijn. Ook de DLC-code die erbij zat doet het gewoon prima met een Nederlandse account.

Maar Duitsland is wel (veel) strenger qua games, en ze zijn erg gesteld op hun eigen taal. Er kunnen zich situaties voordoen waarbij het spel wel anders is.
- Games met veel voice acting kunnen in theorie alleen Duitse stemmen hebben. Omdat anders misschien het niet op het kaartje zou passen.
- Games met excessief veel geweld kunnen in theorie een "standje lager" zijn bij de Duitse versie.
- Games met Nazi-symbolen (denk aan Wolfenstein die binnenkort uit komt) zullen 100% zeker aangepast zijn in Duitsland, aangezien die verboden zijn in games.

Het beste is om gewoon de beschrijving te lezen. Vaak staat wel ergens iets over instructie-, scherm- en stemtalen bij het product. Als dat er niet staat dan kan je bovenstaande voorbeelden erbij nemen.

Praktrische informatie over wat jij wil kopen: De Switch zelf is gewoon een versie voor heel Europa, je krijgt dus precies de zelfde versie (incl de doos) als die je hier koopt. De games die je noemt hebben wel een Duits doosje maar zijn gewoon in Nederlands of Engels te spelen als je je account op die taal hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
birdofpray schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:51:
De interface van de switch is ook op NL te zetten?
Je kunt kiezen uit Engels, Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Nederlands, Portugees, Russisch, Japans, Chinees (simpel en traditioneel), en Koreaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdofpray
BlackMage schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:53:
[...]
De games die je noemt hebben wel een Duits doosje maar zijn gewoon in Nederlands of Engels te spelen als je je account op die taal hebt ingesteld.
Thx voor de duidelijk info. Ik dacht dat Zelda wel voice acting had toch, of staat de EN versie daarvan ook op het kaartje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
birdofpray schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:01:
[...]

Thx voor de duidelijk info. Ik dacht dat Zelda wel voice acting had toch, of staat de EN versie daarvan ook op het kaartje?
Die heeft heel weinig voice acting hoor. BotW heeft voor bijna alle talen stemmen erin.

Maar bij echte RPG's die dus veel verhaal hebben moet je er even op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:13
birdofpray schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:02:
[...]
Je kan ze ook halen bij amazon.fr. Het is niet importeren, maar gewoon kopen (schengen zone) en NL/BE btw wordt afgedragen. OK, de doos is in het Frans, maar vorige maand was de switch er nog 275€ (of 350€ incl. mario en zelda) :9~ Maar in principe zijn de meeste games en de console identiek met de Belgische (en Nederlandse?) versie, een vriend van mij kocht er al z'n switch materiaal naar volle tevredenheid.

[ Voor 26% gewijzigd door road rebel op 04-01-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbosch83
  • Laatst online: 13-04 16:30
Heb gisteren ook een Switch besteld op Amazon.de.
Switch met Mario Odyssey, beschermtas, screenprotectors, silicone Joy-Con hoesjes, en nog wat meer dingetjes voor net iets meer dan €360,-

Prima deal lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

ruudbosch83 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:52:
Heb gisteren ook een Switch besteld op Amazon.de.
Switch met Maria Odyssey, beschermtas, screenprotectors, silicone Joy-Con hoesjes, en nog wat meer dingetjes voor net iets meer dan €360,-

Prima deal lijkt me!
Met de speciale bootleg versie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbosch83
  • Laatst online: 13-04 16:30
90710 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:00:
[...]

Met de speciale bootleg versie? :+
Hahaha check!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

90710

Wordt het niet eens tijd voor een Deel 3 van het topic, nu we in 2018 zitten? :)

@Zeror

[ Voor 6% gewijzigd door 90710 op 04-01-2018 10:13 ]

Pagina: 1 ... 125 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!