Inverted_World schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:33:
[...]
Je hoeft een spel niet illegaal te downloaden om het te testen. Bij Steam kun je bijvoorbeeld kijken of het normaal loopt, en anders je geld terug vragen. Veel mensen gebruiken excuusjes om te downloaden, en dat is jammer want het helpt de industrie wel om zeep. Natuurlijk zal de piracy nog meevallen voor grote studios. Maar vele geweldige RTS of RPG games die ik tof vond van relatief kleine studios zijn voor mijn gevoel meer getorrent dan dat ze verkocht zijn.
Gelukkig krijg ik ook de indruk dat piracy aanzienlijk afneemt. Daarbij vereisen ontzettend veel games een vorm van online zijn, dan al niet dat de focus ligt op multiplayer, op de PC iig.
Ik hoop ook ontzettend dat er geen hack komt voor de Switch. Het kan een console echt kapot maken qua nieuwe games o.i.d. En ik hoop nog een aantal jaar te kunnen genieten van de Switch.
Als je enkele keer een Steam spel koopt en geld terug vraagt is er niks aan de hand, maar er zijn genoeg slechte games (early acces, slechte performance, slechte gameplay en ga zo door) dat als je dat net toevallig te vaak doet, Steam dit verdacht begint te vinden.
(en als een spel gewoon netjes een demo heeft download ik die)
Ik geef toe dat met bepaalde titels op PC ik hetzelfde doe, vooral Early Acces of onbekende titels maar er zijn zat games die ik juist hierdoor heb gekocht zoals Stardew Valley, Planet Coaster, PayDay 2 en ga zo door.
Betreffende de Switch, een hack zal waarschijnlijk niks uithalen en mensen die daar misbruik van zullen maken bestaan uit een te kleine groep, dit omdat het momenteel te veel gedoe is.
Echter ben ik tegen het hacken van een systeem, voor je het weet is het wel een simpel klusje en springt iedereen op af, vandaar dat ik liever tegen het hacken van een systeem ben, vooral omdat er zelfs mensen zijn die een Nintendo systeem kopen omdat het er "bekend om is".
ik zie nog regelmatig mensen die een DS of 3ds kopen en meteen zo'n "kaartje" willen voor "gratis" games, heb 1 keer zo iemand over aangesproken en kreeg te horen dat die games veel te duur zijn waarop ik zei dat je dan niet zo'n ding moet kopen want in principe zijn die "gratis" games vergelijkbaar met stelen, vervolgens krijg je tig smoesjes waarop ik zeg dat diegene een verkapte dief is, dat vond diegene niet zo leuk...
Om 1 ding te verduidelijken, ROMs downloaden voor emulatie komt er theoretisch ook op neer, alleen de meeste mensen die ik ken emuleren games om andere redenen omdat bijvoorbeeld opnemen van DS gameplay dan makkelijker is, of PSP games waar je betere beeldkwaliteit krijgt tijdens opnemen.
Dat terwijl de meeste DS + R4 kopers dit puur doen omdat ze geen geld aan games willen besteden (meeste, niet alle)
90710 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:53:
@Thorgrem Elke DS hack gebruikte illegale Nintendo (boot) code dmv een flashkaart die de bootcode van een origineel spel bevatte. Waardoor 100% van elke Nintendo DS hack 100% illegaal was. Nintendo heeft ook succesvol de makers van deze hacks weten aan te klagen.
Ik hoop dat ze dat nu weer gaat lukken.
Die boot file gebruiken is inderdaad illegaal (al is de lijn heel dun betreffende dat), echter ben ik wel van mening dat er een verschil is tussen een illegale methode gebruiken voor gratis games dan iemand die dat voor homebrew gebruikt.
DS was een uitzondering, meeste homebrews gebruiken lekken in software.
[
Voor 21% gewijzigd door
Mizgala28 op 03-01-2018 02:01
]