[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 126 Laatste
Acties:
  • 615.324 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:33:
Heeft iemand toevallig nog tips voor een beschem set voor de switch die ook leverbaar is? Ik ben wat aan het zoeken maar alles lijkt pre order of uiteverkocht te zijn. Ik ga morgen vliegen voor werk en ik zou graag de switch meenemen maar iets van bescherming zou wel erg fijn zijn.
Deze heb ik, screen protector plus, carrying case. Helaas op veel plaatsen uitverkocht, ik had 'm echter bij een Intertoys gevonden. Dus als je de kans hebt even een Intertoys of Bart Smit in duiken.:

https://www.4launch.nl/pr...l8AjUk_5enz-wIaAkab8P8HAQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-10 11:10
Grumpmeister schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:31:
[...]
(Ik twijfel toch nog een beetje over Fast RMX, jammer dat daar geen demo van is, want race games zijn niet m'n sterkste punt)
Als je F-zero op de GC leuk vond ga je dit ook leuk vinden. Je kan het ook een beetje vergelijken met die wipeout game.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-06-2024
Kan iemand nu eens uitleggen hoe de het beeld van de switch zich houdt in het volle zonlicht? Niemand die dit getest heeft op alle reviews die ik gelezen heb op internet. Dat is toch wel apart aangezien het een handheld betreft. Deze speel te toch voornamelijk buiten de deur. Althans, ik zou hem aanschaffen voor spelen in de achtertuin in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

Zondag toevallig in MediaMarkt Arena .. stond een kar met Switches van mensen die de reservering niet hadden opgehaald .. heb um dus gelijk gehaald :) ..

Tot nu toe geen spijt. Jammer dat de grote titels er nog niet zijn. Heb maar Zelda genomen (moet toegeven ik ben niet echt fan geweest van Zelda) en bevalt mij zeker wel. Controller / Wifi issues heb ik nog niet gehad (laten we maar zo houden). Eergisteren ook fastrmx gekocht om te kunnen multiplayen en wacht op smart op Mario Kart.

Er zijn wel verbeterpuntjes

- Een optionele strap aan de joycons
Als ze aan de switch zitten en je zit vb in de trein, dan had ik liever een strap erbij zodat dat ding niet per ongeluk uit mijn handen vliegt.

- Mobiele variant docking station
Leuk zo'n mooie docking station. Staat heel mooi thuis. Maar om um nou elke dag mee te nemen in mijn tas .. nee.
Ik wil graag een mobiele docking station die heel weining ruimte inneemt (inklapbaar?) en ook kan opladen en hdmi output. Vooral de hdmi output is handig zodat ik um gewoon overal aan een tv kan hangen als ik mobiel ben :)

[ Voor 4% gewijzigd door thalyric op 08-03-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:48
vegetto1983 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:33:
De dock zit niet in de set inbegrepen dan ?
De dock zit wel inbegrepen, maar ik denk dat het "probleem" is dat je ook je dock moet meenemen naar je vrienden, in plaats van alleen een kabeltje (dat iedereen in huis heeft).

Ik heb hem dit weekend gewoon in de originele doos gegooid en meegenomen naar wat vrienden.

Dat doe ik de volgende keer ook, tot ik eindelijk een tasje kan bestellen waar alles inzit.

Ik denk meestal niet in problemen, maar in oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
Bierbal schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:35:
Kan iemand nu eens uitleggen hoe de het beeld van de switch zich houdt in het volle zonlicht? Niemand die dit getest heeft op alle reviews die ik gelezen heb op internet. Dat is toch wel apart aangezien het een handheld betreft. Deze speel te toch voornamelijk buiten de deur. Althans, ik zou hem aanschaffen voor spelen in de achtertuin in de zomer.
Volgens mij hoorde ik die gast van The Verge klagen dat het scherm veel minder goed afleesbaar is in vergelijking met hedendaagse smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
oke en ik lees dan het scherm wat snel krast, dus daar moet dan weer een protector op? krast het ook met gewoon gebruik zonder hem te verplaatsen dus alleen in de dock en naar de bank in je handen kan ik me niet voorstellen toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-10 16:42
Beetje moeilijk te testen met dit Nederlandse weer 8)7

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:15
Heeft de switch wel ondersteuning voor een ander merk dock? Ik heb voor mijn Lumia namelijk een display dock welke usb-c naar hdmi levert... Kan iemand dit uittesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
vegetto1983 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:38:
oke en ik lees dan het scherm wat snel krast, dus daar moet dan weer een protector op? krast het ook met gewoon gebruik zonder hem te verplaatsen dus alleen in de dock en naar de bank in je handen kan ik me niet voorstellen toch
Jep wel dus. Hij krast door het in en uit de dock halen. Scherm is plastic.
mathelicious schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:38:
Heeft de switch wel ondersteuning voor een ander merk dock? Ik heb voor mijn Lumia namelijk een display dock welke usb-c naar hdmi levert... Kan iemand dit uittesten?
Nope werkt (zeer waarschijnlijk) niet. Er zijn al diverse kabels getest.

[ Voor 32% gewijzigd door Phusebox op 08-03-2017 10:39 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
man man dat is wel slecht zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-10 11:21

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:35:
[...]

Deze heb ik, screen protector plus, carrying case. Helaas op veel plaatsen uitverkocht, ik had 'm echter bij een Intertoys gevonden. Dus als je de kans hebt even een Intertoys of Bart Smit in duiken.:

https://www.4launch.nl/pr...l8AjUk_5enz-wIaAkab8P8HAQ
Thanks! Enig idee welk merk dat is? Dat zoekt wat makkelijker ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:50
Phusebox schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:38:
[...]

Lang niet bij iedereen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guysp
Nu hoor je hier natuurlijk veel 'horror' verhalen over. Maar mijn switch is compleet krasvrij (net zoals die van velen andere), ook na heel vaak in en uit de dock halen. Naar mijn mening is dit issue volledig opgeblazen, het valt allemaal wel mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10 20:41
Phusebox schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:38:
[...]

[...]

Nope werkt (zeer waarschijnlijk) niet. Er zijn al diverse kabels getest.
Niet bij iedereen. Meerendeel van de docks zijn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sluuz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:40:
[...]

Lang niet bij iedereen.
Jawel hoor, krassen kan bij iedereen. Alleen is de een voorzichtiger dan de ander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Disfigured
Phusebox schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:41:
[...]

Jawel hoor, krassen kan bij iedereen. Alleen is de een voorzichtiger dan de ander.
Als je gewoon normaal met je spullen omgaat en je dock is niet gebogen dan zou het geen problemen op moeten leveren. Ram je dat ding als een debiel dat dock in dan is 't je eigen schuld. :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Zoiets ga ik ook doen. Ik heb al krassen op mijn screen protector, maar die ga ik toch vervangen voor de tempered glass van Big Ben aankomend weekend.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbal
NotSoSteady schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:37:
[...]

Volgens mij hoorde ik die gast van The Verge klagen dat het scherm veel minder goed afleesbaar is in vergelijking met hedendaagse smartphones.
Bedankt. Kijk ik bedoel maar. De enige reden dat ik een switch koop is om lekker in de achtertuin te kunnen gamen met een console waardige manier. Als dat zelfs tegenvalt, met alle ongemakken die momenteel aan het licht komen, dan is de keuze vrij makkelijk ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
Lanithro schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:43:
[...]

Zoiets ga ik ook doen. Ik heb al krassen op mijn screen protector, maar die ga ik toch vervangen voor de tempered glass van Big Ben aankomend weekend.
Dit zou ik eerlijk gezegd afraden. Juist in dit soort padding blijft stof hangen, en mogelijk ook iets harders en doordat het nog meer op het scherm zit, acht ik de kans groter dat je hierdoor krassen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbal
guysp schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:38:
[...]

Beetje moeilijk te testen met dit Nederlandse weer 8)7
Moeilijk he lezen? Alsof ik mijn research alleen beperk tot nederlands |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Disfigured schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:42:
[...]

Als je gewoon normaal met je spullen omgaat en je dock is niet gebogen dan zou het geen problemen op moeten leveren. Ram je dat ding als een debiel dat dock in dan is 't je eigen schuld. :3
Het is niet zwart/wit. Je hoeft maar 1x gehaast je Switch eruit te halen en niet hem heel voorzichtig eruit te tillen (zoals ik nu, die als een panische museummedewerker die een Ming vaas moet verplaatsen het ding eruit haalt) en je hebt al een krasje te pakken. Het scherm is zo zacht, het is wachten op je eerste krasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-10 21:02
Phusebox schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:41:
[...]

Daar voeg ik dan aan toe dat een krasbestendig apparaat met display bestaat NIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ja die was al gepost. Oplossing is dus hardware aanpassing en niet een software update.

Het is nog net geen Note 7 voor Nintendo.

Maar verder is het een leuk platform hoor, alleen denk ik dat de tweede versie een stuk veiligere keuze is.

Doet me denken aan de eerste GBA zonder backlight... ;w

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 08-03-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
chrisO schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:46:
[...]

Daar voeg ik dan aan toe dat een krasbestendig apparaat met display bestaat NIET.
Nintendo heeft gebruik gemaakt van plastic in plaats van glas en dat krast simpelweg sneller. Het voordeel is dat het scherm minder snel barst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:39:
[...]

Thanks! Enig idee welk merk dat is? Dat zoekt wat makkelijker ;)
Ja, Nintendo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-10 13:27
Phusebox schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:32:

Ik heb 2x een lader met link gepost. Gebruik de search even.
Dat heb ik gedaan. Zo ben ik bij jouw lader uitgekomen en de reactie eronder (die in mijn quote staat, zie je?) geeft aan dat eigenlijk alleen de Switch lader zelf op de juiste snelheid laadt.
Ik wil dus weten of er geen verschil is tussen jouw RAVpower suggestie en de adapter van de Switch zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:46
Heb dit wel gelezen in een aantal reviews. Conclusie is dat het niet fijn speelt met zonlicht erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-10 13:27
wootah schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:32:
[...]

Een apparaat dat quick charge niet ondersteund zal gewoon laden met normaal usb laden. Er is dus geen gevaar dat je iets kapot maakt. Je kan die quick charge lader dus prima gebruiken voor de switch maar het heeft verder geen effect op de laadsnelheid.
Het is dus wachten op een speciale switch lader of powerbank.

Edit:
Blijkbaar verkoopt Nintendo ook gewoon losse laders, dus die kun je kopen 😉
Ik heb in mijn geval Anker zelf gemaild met de vraag of dit kan. Zij raden me af om de lader te gebruiken en zeggen zelf dat het niet compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Het was Engadget (@2:40)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-10 17:14
Gevaarlijk spelletje is Zelda, ik blijf het maar spelen. Doe niet eens heel erg veel aan mijn hoofdmissies.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2qsxaow.jpg

Had al eerder deze vraag gesteld maar ik zag geen antwoord. Dus stel hem nogmaals: hoe stel je de Japanse store in? Ik wil graag de Tetris demo downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
guysp schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:44:
[...]

Dit zou ik eerlijk gezegd afraden. Juist in dit soort padding blijft stof hangen, en mogelijk ook iets harders en doordat het nog meer op het scherm zit, acht ik de kans groter dat je hierdoor krassen krijgt.
Ik ga een brillendoekje oid gebruiken met dubbelzijdig tape en dan alleen op de rand van de hoeken.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 12:59
ZuidJ schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:50:
[...]
Had al eerder deze vraag gesteld maar ik zag geen antwoord. Dus stel hem nogmaals: hoe stel je de Japanse store in? Ik wil graag de Tetris demo downloaden.
Zie OP :-)
Zerora schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 00:15:

Hoe stel ik een buitenlandse eShop in op mijn Switch?
Dit is vrij makkelijk. Volg deze stappen:
  1. Maak een nieuw profiel aan op je Switch.
  2. Maak tevens een nieuw Nintendo Account aan en stel hierbij in het land/regio waarvan je de eShop wilt gebruiken.
  3. Log in met de nieuwe gegevens op je Switch en de Switch zal dit account en profiel met elkaar koppelen.
  4. Als je nu de eShop opent, zal kunnen kiezen met welk account (en dus in welke regio) je de eShop wilt bekijken.
Kopen van games is echter een ander verhaal. Nog niet alle credit cards worden cross-region ondersteunt. Mogelijk heb je een prepaid card nodig. Wanneer hier meer info over is, wordt de informatie hier bijgewerkt.

Deze video laat zien hoe dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
Gevaarlijk spelletje is Zelda, ik blijf het maar spelen. Doe niet eens heel erg veel aan mijn hoofdmissies.
Mooi plaatje, hoe heb je die van je Switch af gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Oh haha! Kon hem helaas niet meer vinden maar heb bij bol.com een hoes en screenprotector gevonden met same day delivery :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured

[afbeelding]

Nice! gebruik je een capture card om die screens op je PC te krijgen? Of post je ze op Facebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbal
Disfigured schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:42:
[...]

Volgens mij vallen nintendo consoles door de jaren heen als speelgoed. Wat betekend dat juist kinderen gebruik maken van deze consoles. En er maar vanuit gaan dat die er altijd voorzichtig mee omgaan?? Het zou er gewoon op getest moeten zijn en dat blijkt niet het geval. Typisch gevalletje van gerushed uitbrengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Geen enkel apparaat met een backlit lcd-scherm werkt goed in de zon. Blijft altijd een mindere ervaring. En met even je Whatsapp berichtje kijken heb je daar wat mider last van dan bij het kijken van een video of spelen van een game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-10 17:14
Dank voor de snelle reactie, had niet in de op gekeken ;) !
guysp schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:53:
[...]

Mooi plaatje, hoe heb je die van je Switch af gekregen?
Bij je standaard van het scherm zit ook een micro sd ingang. Daar heb ik een kaartje ingestopt en vervolgens ingesteld dat ik mijn screenshots daarop wil opslaan. Vervolgens makkelijk eraf te halen met een usb lader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Laatst online: 13:37

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik vind het eigenlijk niets meer dan normaal dat je een screenprotector op een mobiel apparaat plakt maar dat zal wel weer aan mij liggen.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
matthijst schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:30:
[...]

Valt die over het hele glimmende plastic stuk heen, of alleen het stuk dat daadwerkelijk beeldscherm is?
Het hele stuk glimmend plastic, dus ook het deel waar de dock op leunt.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guysp
ZuidJ schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:56:
Bij je standaard van het scherm zit ook een micro sd ingang. Daar heb ik een kaartje ingestopt en vervolgens ingesteld dat ik mijn screenshots daarop wil opslaan. Vervolgens makkelijk eraf te halen met een usb lader!
Helemaal niet aan gedacht om screenshots op een SD op te slaan, vond het al jammer dat er geen 'normale' manier was om screenshots te exporteren. Thanks for the tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dat hele oplaad verhaal begint me ook een beetje te duizelen.
Ik heb hier een 16000 mah powerbank liggen die ik op reis eigenlijk altijd gebruik. Kan ik die met een fatsoenlijke USB-C kabel nu wel of niet gebruiken? Of is daar nog geen definitieve uitslag over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-10 20:41
ik lees steeds minder problemen omtrent het zwakke Wifi signaal? Is dat omdat men het nu niet zo'n groot issue vindt (online is nog niet echt gelanceerd) of gebruikt iedereen al een USB to Ethernet dongel?

Ik hoop dat dit in ieder geval softwarematig is op te lossen en niet dat ik mijn switch moet gaan omruilen :S

even ter verduidelijking, bovenop mijn router heb ik vol bereik maar 10 meter verder 1 streepje en super traag internet. Dit heb ik NIET met mijn andere apparaten

[ Voor 20% gewijzigd door ls789 op 08-03-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
BlackMage schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:54:
Geen enkel apparaat met een backlit lcd-scherm werkt goed in de zon. Blijft altijd een mindere ervaring. En met even je Whatsapp berichtje kijken heb je daar wat mider last van dan bij het kijken van een video of spelen van een game.
Het heeft natuurlijk wel degelijk te maken met het gebruikte materiaal en de helderheid van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
ls789 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:59:
ik lees steeds minder problemen omtrent het zwakke Wifi signaal? Is dat omdat men het nu niet zo'n groot issue vindt (online is nog niet echt gelanceerd) of gebruikt iedereen al een USB to Ethernet dongel?

Ik hoop dat dit in ieder geval softwarematig is op te lossen en niet dat ik mijn switch moet gaan omruilen :S

even ter verduidelijking, bovenop mijn router heb ik vol bereik maar 10 meter verder 1 streepje en super traag internet. Dit heb ik NIET met mijn andere apparaten
Het hele wifi signaal is een beetje een azijnpis verhaal, er zouden vast ongetwijfeld mensen zijn met problemen want het is niet zo raar dat sommigen niet optimaal werken. Echter zie je bij de mensen met problemen altijd hele brakke oplossingen thuis staan omdat iemand in de familie het wel even kon regelen.

Naar mijn idee kan je op elke console wel dit soort problemen vinden ongeacht of de console al 3 keer omgewisseld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wahloh schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:56:
[...]

Ik vind het eigenlijk niets meer dan normaal dat je een screenprotector op een mobiel apparaat plakt maar dat zal wel weer aan mij liggen.
Ik gebruik al 6 jaar telefoons zonder screen protector of hoesje dat over het scherm gaat en nooit krassen.

Screen protectors zijn uit de tijd dat we nog PDA's met pennetjes en resistive schermen hadden. Die zaten snel vol met krassen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:24
Weten jullie iets omtrent WiFi problemen met de Switch?

Ik kan namelijk bij mijn vriendin wel verbinden met haar WiFi, ook als ik hotspot inschakel op mijn 3G tablet kan die ook prima verbinden maar bij mij thuis geeft hij steeds een error 2xxx code (weet het nummer niet meer uit mijn hoofd, volgens mij was het 2110).

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-10 15:45
Phusebox schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:04:
[...]

Ik gebruik al 6 jaar telefoons zonder screen protector of hoesje dat over het scherm gaat en nooit krassen.

Screen protectors zijn uit de tijd dat we nog PDA's met pennetjes en resistive schermen hadden. Die zaten snel vol met krassen ja.
Alleen is dat een variant van gorilla glass. Dat word sinds 6 jaar eigenlijk standaard toegepast. Daarvoor was t nog plastic. En plastic op plastic gaat nou eenmaal krassen.

Heb er zelf gelukkig nog geen last van. Maar ik ga wel zsm een glass screen protector erop plaatsen als ik ergens de bigben versie op voorraad kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

[...]

Daar ben ik het helaas niet helemaal mee eens. Ik ga niet super lomp om met mijn telefoon maar ik zie wel een aantal dunne krasjes en een klein deukje in het scherm van mijn S6. Nu vind ik dat niet heel erg omdat het een gebruiksvoorwerp is maar ik zou mijn switch toch iets beter willen beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Sir_Hendro schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:06:

Ik kan namelijk bij mijn vriendin wel verbinden met haar WiFi, ook als ik hotspot inschakel op mijn 3G tablet kan ik prima verbinden maar bij mij thuis geeft hij steeds een error 2xxx code (weet het nummer niet meer uit mijn hoofd, volgens mij was het 2110).
Zoek de error code eens op en bekijk wat het betekend, het zou heel goed een dichtgetimmerde modem/router kunnen zijn waardoor je geen verbinding kan maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

[...]

Dat is heel fijn voor jou, top. Ik ben van mening dat als je iets aanschaft waarvan al is uitgewezen dat het zou krassen dat je dan best wat extra maatregels mag nemen om het te voorkomen. Als dat een screenprotector van €10 is, prima. Scheelt een hoop gemekker op het internet. :)

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbal
Phusebox schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:46:
[...]

Het is niet zwart/wit. Je hoeft maar 1x gehaast je Switch eruit te halen en niet hem heel voorzichtig eruit te tillen (zoals ik nu, die als een panische museummedewerker die een Ming vaas moet verplaatsen het ding eruit haalt) en je hebt al een krasje te pakken. Het scherm is zo zacht, het is wachten op je eerste krasje.
Ongelooflijk dit 8)7
Dit kan en mag je toch niet verwachten van Nintendo en als consument zijnde? Dit gaat nog wel een staartje krijgen. Volgens mij krijgen we binnenkort wel een terugroepactie te horen. Of gaat nintendo zijn schermen voorzien van protectors... Damn wat een faal nog binnen een week van release. Op MP zie je de verkoopbedragen ook al zakken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ls789
Kadardar schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:03:
[...]

Het hele wifi signaal is een beetje een azijnpis verhaal, er zouden vast ongetwijfeld mensen zijn met problemen want het is niet zo raar dat sommigen niet optimaal werken. Echter zie je bij de mensen met problemen altijd hele brakke oplossingen thuis staan omdat iemand in de familie het wel even kon regelen.

Naar mijn idee kan je op elke console wel dit soort problemen vinden ongeacht of de console al 3 keer omgewisseld is.
zou kunnen.. echter gebruik ik een vrij geavanceerde router en heb ik geen nieuwbouwhuis. Al mijn apparaten boven (lees laptops/PS4/Xbox One) hebben vol bereik en de switch kan mijn netwerk boven maar af en toe vinden. Ik kan daaruit prima concluderen dat het niet aan mijn router/verbinding thuis ligt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Bierbal schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:09:
[...]

Ongelooflijk dit 8)7
Dit kan en mag je toch niet verwachten van Nintendo en als consument zijnde? Dit gaat nog wel een staartje krijgen. Volgens mij krijgen we binnenkort wel een terugroepactie te horen. Of gaat nintendo zijn schermen voorzien van protectors... Damn wat een faal nog binnen een week van release. Op MP zie je de verkoopbedragen ook al zakken..
Lees mijn bericht hierboven. Als je van te voren weet dat dit een probleem is en je koopt alsnog een apparaat van €330 maar je wil geen €10 extra uitgeven voor een screenprotector dan is het toch echt je eigen schuld.

Of dit een grote fout van Nintendo is, debatable. Of dit te voorkomen is, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
De Bigben screenprotector, geeft deze een nadelig effect op je touch screen dat deze bijvoorbeeld moeite heeft met het registreren van waar je drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Bierbal schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:09:
[...]

Ongelooflijk dit 8)7
Denk je? Nintendo kan gewoon simpelweg zeggen customer abuse... wat is het volgende, hij moet een stoomwals kunnen overleven?

Meeste mensen met krassen zijn gewoon lomp of hebben een kromme dock zonder dat ze het weten en lopen de tablet er als de Hulk in te rammen omdat het allemaal maar stroefjes gaat. Dus het kan een heel lang en moeilijk verhaal worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:25
Phusebox schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:46:
[...]

En dan vergaat de wereld? Het krasje zit niet eens in het schermgedeelte. Daar naast ben ik totaal niet voorzichtig (haal hem er met 1 handbeweging uit) en ik heb nog geen enkel krasje er op gekregen (ja ik heb gisteren maar even gecheckt uit nieuwsgierigheid). Als je voorlopig even een brillendoekje over het dock hangt dan kan je hartslag voorlopig weer omlaag als je er wel mee zit.

En over de controls van Fast RMX. Die zijn volledig te wijzigen in de opties en ik heb er meer uren in zitten dan in Zelda, Heerlijk om te zien hoe smooth dat spel draait (alleen in handheld modus gespeeld).

Nu ben ik het wel met je eens dat degene die je probeert te overtuigen geen Switch moet kopen, maar dat is eerder omdat ik vind dat mensen niets moeten kopen waar voor ze iemand anders nodig hebben die hun moeten overtuigen :+

Iedereen denkt er toch weer anders over. Ik voel die paar honderd euro niet zelfs al zou het een volledige miskoop zijn dus vanuit mijn punt kan ik iedereen aanraden een Switch te kopen. Dat betekent nog niet dat het een aanrader is. En jij hebt wat dingen waar je je aan ergert dus dan moet maar niemand meer een Switch kopen...tja zo werkt het ook niet, Genoeg mensen die helemaal geen problemen hebben of zelfs totaal niet om krasjes geven op een gebruiksvoorwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:12
Sir_Hendro schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:06:

Ik kan namelijk bij mijn vriendin wel verbinden met haar WiFi, ook als ik hotspot inschakel op mijn 3G tablet kan die ook prima verbinden maar bij mij thuis geeft hij steeds een error 2xxx code (weet het nummer niet meer uit mijn hoofd, volgens mij was het 2110).
Ik hoop dat je het al wel gebruikt, maar zo niet, zorg ervoor dat je router alleen WPA2 ingeschakeld heeft als beveiliging. WPA (1) werkt niet, maar goed ook natuurlijk, vrij makkelijk te kraken. Maar als je dit niet weet en het wel gebruikt, dan is het onhandig dat je er niet achter komt dat het hier aan ligt.
Ik heb al meerdere keren gelezen dat dit het probleem was.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
ls789 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:10:
[...]

zou kunnen.. echter gebruik ik een vrij geavanceerde router en heb ik geen nieuwbouwhuis. Al mijn apparaten boven (lees laptops/PS4/Xbox One) hebben vol bereik en de switch kan mijn netwerk boven maar af en toe vinden. Ik kan daaruit prima concluderen dat het niet aan mijn router/verbinding thuis ligt ;)
Niet elk apparaat is hetzelfde als in de onderdelen van de WiFi, er zijn meerdere fabrikanten eene wat beter dan de ander en soms verschilt ook nog eens in batch welke WiFi module wordt gebruikt.

De Switch ondersteund beide 2.4GHz en 5GHZ. 2.4GHZ heeft meer bereik maar minder snelheid waar 5 GHZ minder bereik heeft maar meer snelheid. Als het op de 2.4GHZ slecht werkt zou ik toch vermoeden dat het WiFi signaal niet lekker is in jouw switch.

Ik heb even een testje gedaan in mijn appartement van het weekend met bewapend beton en zo'n plusminus 7a10 meter afstand naar mijn bank toe en eerlijk gezegd werkte het vlekkeloos op 5GHZ.

Tussen mij router en switch bevinde zich: een bureau, twee muren(ja ja bewapend) en een kast.

[ Voor 4% gewijzigd door Kadardar op 08-03-2017 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik denk dat het gros van de mensen er zich niet druk om zal gaan maken. Als het ze al opvalt. En dan heb ik het over de casual gebruiker die het ding voor het gezin koopt omdat het er leuk uitziet op de reclame. Die hard gamers en tweakers vormen toch nog een minderheid van de kopers, denk ik.
Pas als de hele boel niet meer werkt zoals bij de Xbox 360 indertijd, komt als hot item bij Radar of Kassa. :P

We zullen het gaan zien. Niemand heeft de wijsheid in pacht. Vooral ik niet. ;)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Kadardar schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:18:
[...]

Niet elk apparaat is hetzelfde als in de onderdelen van de WiFi, er zijn meerdere fabrikanten eene wat beter dan de ander en soms verschilt ook nog eens in batch welke WiFi module wordt gebruikt.

De Switch ondersteund beide 2.4GHz en 5GHZ. 2.4GHZ heeft meer bereik maar minder snelheid waar 5 GHZ minder bereik heeft maar meer snelheid. Als het op de 2.4GHZ slecht werkt zou ik toch vermoeden dat het WiFi signaal niet lekker is in jouw switch.

Ik heb even een testje gedaan in mijn appartement van het weekend met bewapend beton en zo'n plusminus 7a10 meter afstand naar mijn bank toe en eerlijk gezegd werkte het vlekkeloos op 5GHZ.

Tussen mij router en switch bevinde zich: een bureau, twee muren(ja ja bewapend) en een kast.
Helaas beide manieren geprobeerd.. maar zelfs op 2,4 ghz is het signaal om te huilen en is het donwloaden van een game NIET mogelijk. Telkens als ik nu dus iets wil downloaden ga ik naast de router zitten xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:20
Na een paar dagen de Switch in gebruik te hebben gehad heb ik geen gekrast scherm terwijl ik het ding vaak genoeg in het dock heb gezet en eruit heb gehaald.

Ik heb alleen wel twee vragen wat ik gewoon niet snap :) :

1. Na een potje Snipperclips met de losse Joy Con's te hebben gespeeld sluit ik het spel af en kom ik in het hoofdmenu. Linksonderin zie je de Joy Con dan horizontaal afgebeeld. Als ik vervolgens de Joy Con's in de grip zet 'pakt' die dat niet automatisch. Moet ik iets 'forceren' door te zeggen hey gozer je zit nu in de Grip...

Wat ik nu steeds doe is in slaapstand zetten en er weer uithalen en dan pakt die de oriëntatie en controller type wel...

2. De WiFi ontvangst is bij mij wel matig. Het ding staat 20 cm van de router af, dus bereik kan het niet zijn. Is het een idee om te switchen van 2,4GHz naar 5GHz? Las in de vorige comments met name zaken over bereik en afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
ls789 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:24:
[...]

Helaas beide manieren geprobeerd.. maar zelfs op 2,4 ghz is het signaal om te huilen en is het donwloaden van een game NIET mogelijk. Telkens als ik nu dus iets wil downloaden ga ik naast de router zitten xD
Oke dan denk dat je Switch echt een probleem heeft met het WiFi signaal, heb ook nooit gezegd dat het niet kan maar het probleem is dat er heel veel mensen zijn die gelijk gaan roepen dat er iets mis mee is zonder vergelijkingen of aan te geven hoe ze het wel werkend krijgen.

Ik zou gewoon Nintendo bellen en kijken wat zij zeggen, want in de winkel kan het nog een lang verhaal worden en als nintendo zegt dat die ingenomen moet worden het bericht mee te nemen naar de winkel. Dan heb je iig een stok achter de deur.

Balen dat je er last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Gusev schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:30:
Na een paar dagen de Switch in gebruik te hebben gehad heb ik geen gekrast scherm terwijl ik het ding vaak genoeg in het dock heb gezet en eruit heb gehaald.

1. Na een potje Snipperclips met de losse Joy Con's te hebben gespeeld sluit ik het spel af en kom ik in het hoofdmenu. Linksonderin zie je de Joy Con dan horizontaal afgebeeld. Als ik vervolgens de Joy Con's in de grip zet 'pakt' die dat niet automatisch. Moet ik iets 'forceren' door te zeggen hey gozer je zit nu in de Grip...

Wat ik nu steeds doe is in slaapstand zetten en er weer uithalen en dan pakt die de oriëntatie en controller type wel...

2. De WiFi ontvangst is bij mij wel matig. Het ding staat 20 cm van de router af, dus bereik kan het niet zijn. Is het een idee om te switchen van 2,4GHz naar 5GHz? Las in de vorige comments met name zaken over bereik en afstand.
2.4Ghz heeft beter bereik, als je nu op 5GHZ zit kan je het zeker even proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Hyp Hyper schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:19:
Ik denk dat het gros van de mensen er zich niet druk om zal gaan maken. Als het ze al opvalt. En dan heb ik het over de casual gebruiker die het ding voor het gezin koopt omdat het er leuk uitziet op de reclame. Die hard gamers en tweakers vormen toch nog een minderheid van de kopers, denk ik.
Pas als de hele boel niet meer werkt zoals bij de Xbox 360 indertijd, komt als hot item bij Radar of Kassa. :P

We zullen het gaan zien. Niemand heeft de wijsheid in pacht. Vooral ik niet. ;)
Precies joh..die hele doelgroep wordt hier zwaar onderschat. Bij de meeste consumenten gaat het er om of iets werkt of niet. Zelfs als ze merken dat de joycons af en toe niet werken dan leren ze nog eerder in welke stand ze het wel doen dan dat ze ergens gaan klagen. Toen de thumbsticks van de PS4 niet goed bleken te zijn heeft Sony ook nooit een officieel statement naar buiten gebracht.

Ze weten dat ze daar een hele groep slapende honden mee wakker maken naast de slechte publiciteit. Ondertussen was 1 telefoontje naar de klantenservice genoeg om de controller om te ruilen. Zie niet in waarom Nintendo wel voor de publiciteit zou kiezen als ze een oplossing aanbieden.

Een "hardcore" gamer voelt gelijk als er iets niet klopt en gaat dan zoeken en testen. Zeker als er al berichten rondzwerven op het internet over bestaande problemen. De casual gamer heeft gewoon lol, want soms is onwetendheid een zegen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Koldur schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:18:
[...]

Ik hoop dat je het al wel gebruikt, maar zo niet, zorg ervoor dat je router alleen WPA2 ingeschakeld heeft als beveiliging. WPA (1) werkt niet, maar goed ook natuurlijk, vrij makkelijk te kraken. Maar als je dit niet weet en het wel gebruikt, dan is het onhandig dat je er niet achter komt dat het hier aan ligt.
Ik heb al meerdere keren gelezen dat dit het probleem was.
Zo uit mijn hoofd staat mijn D-Link DIR 868L op WPA2-AES ingesteld (zo stel ik iig de meeste routers in). Ik ga vanavond maar in opnieuw inloggen in mijn router om de instellingen eens opnieuw grondig te doorlopen en kijken of ik iets raars kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Kadardar schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:31:
[...]

Oke dan denk dat je Switch echt een probleem heeft met het WiFi signaal, heb ook nooit gezegd dat het niet kan maar het probleem is dat er heel veel mensen zijn die gelijk gaan roepen dat er iets mis mee is zonder vergelijkingen of aan te geven hoe ze het wel werkend krijgen.

Ik zou gewoon Nintendo bellen en kijken wat zij zeggen, want in de winkel kan het nog een lang verhaal worden en als nintendo zegt dat die ingenomen moet worden het bericht mee te nemen naar de winkel. Dan heb je iig een stok achter de deur.

Balen dat je er last van hebt.
Dat is wel echt crap.. :( stel ze gaan hem omruilen ben ik mijn save games kwijt en kan het denk aardig lang duren voordat ik een andere heb.

Hoopte eigenlijk dat wifi wel of niet zou werken. Als het wel werkt maar zwak dat het wellicht een software probleem zou kunnen zijn. Op internet is overigens te lezen dat nintendo niet al te positief reageert op het wifi probleem. Ze komen serieus met oplossingen als "start je router opnieuw op" |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

1. Waarschijnlijk sluit je het spel niet volledig af. Je gebruikt de Home-knop waarschijnlijk om terug te gaan naar het hoofdmenu? Dan moet je vervolgens nog over het Snipperclips icoon gaan staan en op de X-knop drukken om het volledig te sluiten.

De X knop kan overigens wel van positie veranderd zijn aangezien de Switch er vanuit gaat dat je de JoyCon nog steeds horizontaal vast hebt. Even puzzelen dus.

Edit:
Als je het spel wel volledig hebt afgesloten op deze manier dan is waarschijnlijk een van je JoyCons in een slaap/standby modus gegaan en moet je daarmee even op wat knopjes drukken zodat ie opnieuw verbinding zoekt met de Switch.

[ Voor 7% gewijzigd door Wahloh op 08-03-2017 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 12:59

Daar ben ik ook nog niet helemaal uit... Soms verticaal, soms horizontaal. Het is even zoeken, maar ik vermoed dat het went :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
ls789 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:36:
[...]

Dat is wel echt crap.. :( stel ze gaan hem omruilen ben ik mijn save games kwijt en kan het denk aardig lang duren voordat ik een andere heb.

Hoopte eigenlijk dat wifi wel of niet zou werken. Als het wel werkt maar zwak dat het wellicht een software probleem zou kunnen zijn. Op internet is overigens te lezen dat nintendo niet al te positief reageert op het wifi probleem. Ze komen serieus met oplossingen als "start je router opnieuw op" |:(
Yup, dat is het probleem voor veel mensen in dit geval en ik begrijp ook waarom. Heb al aardig wat uurtjes verzinkt in Zelda en opnieuw beginnen lijkt mij nou niet het leukste om te doen vooral omdat ik 2 playthroughs aan het maken ben, 1 gebruik ik voor livestreams/recordings en de andere voor mezelf zodat ik gewoon door kan zonder de playthrough van de livestream/recordings te verstoren als ik mezelf verveel en geen zin heb in een stream/recording.

Zoals ik al zei probeer eens Nintendo te bellen en kijken wat hun zeggen. Misschein dat zij de software opnieuw kunnen inladen zonder je save games te corrupted maar dat is een random guess. Worst case scenario moet je hem opsturen en dat zou erg vervelend zijn... je kan ook kiezen de wifi problemen voor lief te nemen totdat ze een oplossing op je save games hebben je hebt toch 2 of 3 jaar garantie, mag hopen dat ze dan wel een save file oplossing hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Kadardar op 08-03-2017 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:20
Ah ik ben gelukkig niet de enige die er mee loopt te rommelen :) . Ook als ik het spel volledig afsluit met X heb ik het probleem.

Toch maar eens de handleiding erbij pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ls789
Zoals Kadardar aangaf heb ik even gebeld met Nintendo en best verassen gesprek..

Ik gaf aan dat mijn wifi signaal niet optimaal was en ik al meerdere dingen had geprobeerd etc, korte discussie daarover en vroeg hem om een oplossing. Hij zei dat mocht het apparaat nu ook niet bij een kennis werken (ga ik van het weekend even testen :)) dan kan ik hem opsturen (dat zit in Nieuwegein) en zal de switch met spoed worden omgeruild of gerepareerd (dit duurt max 4 werkdagen, which is fast imo).

Toen vroeg ik de beste man wat er dan gaat gebeuren met mijn save games. Hij gaf aan dat mochten ze de switch formatteren of ze geven mij een nieuwe dat mijn save games dan NIET weg zijn. Hij gaf aan dat ik met de nieuwe switch dan dezelfde gebruikersnaam moet hanteren en de zelda disk dit dan zal herkennen.

Beetje tegenstrijdig verhaal met wat ik op internet lees maar mocht dit kloppen is het naar mijn mening geen ramp en kan ik prima een paar dagen zonder mijn switch :)

Oh ander positief punt, wachttijd was pakweg 30 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:50

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

ls789 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:34:
Zoals Kadardar aangaf heb ik even gebeld met Nintendo en best verassen gesprek..

Ik gaf aan dat mijn wifi signaal niet optimaal was en ik al meerdere dingen had geprobeerd etc, korte discussie daarover en vroeg hem om een oplossing. Hij zei dat mocht het apparaat nu ook niet bij een kennis werken (ga ik van het weekend even testen :)) dan kan ik hem opsturen (dat zit in Nieuwegein) en zal de switch met spoed worden omgeruild of gerepareerd (dit duurt max 4 werkdagen, which is fast imo).

Toen vroeg ik de beste man wat er dan gaat gebeuren met mijn save games. Hij gaf aan dat mochten ze de switch formatteren of ze geven mij een nieuwe dat mijn save games dan NIET weg zijn. Hij gaf aan dat ik met de nieuwe switch dan dezelfde gebruikersnaam moet hanteren en de zelda disk dit dan zal herkennen.

Beetje tegenstrijdig verhaal met wat ik op internet lees maar mocht dit kloppen is het naar mijn mening geen ramp en kan ik prima een paar dagen zonder mijn switch :)

Pas er wel mee op: https://www.reddit.com/r/...d_me_that_my_replacement/

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-10 15:45
Edit: Thrace Grumble was me voor

[ Voor 97% gewijzigd door Martiveen op 08-03-2017 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
Wahloh schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:36:
[...]

1. Waarschijnlijk sluit je het spel niet volledig af. Je gebruikt de Home-knop waarschijnlijk om terug te gaan naar het hoofdmenu? Dan moet je vervolgens nog over het Snipperclips icoon gaan staan en op de X-knop drukken om het volledig te sluiten.

De X knop kan overigens wel van positie veranderd zijn aangezien de Switch er vanuit gaat dat je de JoyCon nog steeds horizontaal vast hebt. Even puzzelen dus.

Edit:
Als je het spel wel volledig hebt afgesloten op deze manier dan is waarschijnlijk een van je JoyCons in een slaap/standby modus gegaan en moet je daarmee even op wat knopjes drukken zodat ie opnieuw verbinding zoekt met de Switch.
Ik heb het gisteravond ook gehad. Het spel was wel afgesloten (eerste waar ik aan dacht). Ergens in het menu kon ik de controlers kalibreren. Daarna stonden ze wel in de goede orientatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Ik hoop wel dat ze snel komen met een mogelijkheid om zelf je save files te back-uppen, of op de SD kaart te zetten. Dat voelt toch wat veiliger :)

Al betwijfel ik of het uberhaubt zou werken... je SD kaart zomaar in een andere Switch stoppen en verwachten dat je saves gewoon werken. Op de 3DS is daar ook een system transfer voor nodig voordat dat werkt. Iets zegt me dat we moeten wachten op een eventuele cloud-backup oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar

Dat is mooi om te horen :) Hoe dat dan zit met de save games iee nbeetje vaag dat we ze zelf niet mogen backuppen maarja als nintendo aangeeft dat dit geen enkel probleem is dan zou dat ook vast geen enkel probleem zijn.

Zowel dan kan je altijd nog heel boos worden op Nintendo... want dat was niet wat je te horen hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:40
BlackMage schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:54:
Ik hoop wel dat ze snel komen met een mogelijkheid om zelf je save files te back-uppen, of op de SD kaart te zetten. Dat voelt toch wat veiliger :)

Al betwijfel ik of het uberhaubt zou werken... je SD kaart zomaar in een andere Switch stoppen en verwachten dat je saves gewoon werken. Op de 3DS is daar ook een system transfer voor nodig voordat dat werkt. Iets zegt me dat we moeten wachten op een eventuele cloud-backup oplossing :)
Ik gok dat dit gaat werken in combinatie met je Nintendo ID. Dus dat je console ingelogged moet zijn met hetzelfde Nintendo ID om de saves te kunnen laden.

Dat lijkt me iig het meest logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Beakzz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:33:
[...]

Precies joh..die hele doelgroep wordt hier zwaar onderschat. Bij de meeste consumenten gaat het er om of iets werkt of niet. Zelfs als ze merken dat de joycons af en toe niet werken dan leren ze nog eerder in welke stand ze het wel doen dan dat ze ergens gaan klagen. Toen de thumbsticks van de PS4 niet goed bleken te zijn heeft Sony ook nooit een officieel statement naar buiten gebracht.
Nou.. niet werkende joycons lijken me wel een reden tot klagen. Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen dit probleem hebben. Of ze het per geval kunnen oplossen of dat de hele boel gewisseld moet worden.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Hyp Hyper schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:00:
[...]

Nou.. niet werkende joycons lijken me wel een reden tot klagen. Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen dit probleem hebben. Of ze het per geval kunnen oplossen of dat de hele boel gewisseld moet worden.
Ja natuurlijk is dat een reden tot klagen, maar als het af en toe gebeurt dan gaan veel casuals/gemiddelde consumenten het niet als een groot probleem ervaren. Als het vaak gebeurt natuurlijk wel.

Een oom van mij heeft bijvoorbeeld sinds een jaar een nieuwe TV waarbij de helft van de tijd de TV niet reageert op de afstandsbediening. Na het vervangen van de batterijen voor mij een duidelijke productiefout, maar voor hem niet hoor. Hij heeft er ondertussen mee leren leven. Dat is iets wat wij ons niet kunnen voorstellen, maar heel veel mensen accepteren hardware zoals het aangeleverd wordt. Zou zijn TV om de 10 minuten uitvallen dan gaat hij er wel mee terug natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:28
Kadardar schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:21:
[...]

Ook geen issues hier, maar ik betwijffel of de huidige prijs van 340+ de rechtvaardigen is. Helemaal erover nagedacht dat die eerst rond de 300 was.

Aanraden zou ik hem zowiezo maar de "huidige" prijs ligt mij toch net ff iets te gevoelig .
Ik vind deze redenatie altijd heel moeilijk te volgen. Het verschil tussen 300 en 340 is 2/3 game. Heb het idee dat de meeste mensen zonder enig probleem een game kopen, waarom dan wel zo veel gezeur over 4 tientjes?

Ja je betaald nu waarschijnlijk meer dan over 6 maanden, maar dat is altijd zo. Bovendien is 40€ echt niet zo heel veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 06:30

Vinno

Dat is ook!

Even een reactie op je eerste puntje:
In het hoofdmenu heb je het volgende
Afbeeldingslocatie: https://websetnet.r.worldssl.net/wp-content/uploads/2017/01/nintendo-switch-home-menu-1.jpg

Als je naar het 4e kleine logotje gaat (de mini Joy Con) nadat je (bijvoorbeeld) Sniperclips hebt gespeeld, gaat hij je Joy Cons opnieuw syncen en springen ze dus weer terug naar 'normaal'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
giantgiantus schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:20:
[...]

Ik vind deze redenatie altijd heel moeilijk te volgen. Het verschil tussen 300 en 340 is 2/3 game. Heb het idee dat de meeste mensen zonder enig probleem een game kopen, waarom dan wel zo veel gezeur over 4 tientjes?

Ja je betaald nu waarschijnlijk meer dan over 6 maanden, maar dat is altijd zo. Bovendien is 40€ echt niet zo heel veel.
Het gaat er niet om of het 4 tientjes is, probleem is eerder dat er een adviesprijs naar buiten is gebracht waar vet overheen is heen gegaan en al hoe dat maar 4 of 5 tientjes is is het nog steeds niet wat je zou moeten betalen voor de console. Prijs is nu gewoon hoog door de hype en abuse van uitverkocht. Dalijk als de console normaal leverbaar is zullen ze vast terug gaan naar het advies en bam je hebt je laten lichten voor 4 a 5 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
wootah schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:32:
[...]

Een apparaat dat quick charge niet ondersteund zal gewoon laden met normaal usb laden. Er is dus geen gevaar dat je iets kapot maakt. Je kan die quick charge lader dus prima gebruiken voor de switch maar het heeft verder geen effect op de laadsnelheid.
Het is dus wachten op een speciale switch lader of powerbank.

Edit:
Blijkbaar verkoopt Nintendo ook gewoon losse laders, dus die kun je kopen 😉
Type-C devices are STRONGLY RECOMMENDED to not support proprietary charging methods that modify Vbus voltage beyond default levels, or alter sink/source roles as such may result in interoperability issues with the chargers or devices that support the standard USB Power Delivery methods. While this is called out as "STRONGLY RECOMMENDED", in future Android versions we might REQUIRE all type-C devices to support full interoperability with standard type-C chargers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Kadardar schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:26:
[...]

Het gaat er niet om of het 4 tientjes is, probleem is eerder dat er een adviesprijs naar buiten is gebracht waar vet overheen is heen gegaan en al hoe dat maar 4 of 5 tientjes is is het nog steeds niet wat je zou moeten betalen voor de console. Prijs is nu gewoon hoog door de hype en abuse van uitverkocht. Dalijk als de console normaal leverbaar is zullen ze vast terug gaan naar het advies en bam je hebt je laten lichten voor 4 a 5 tientjes.
Dat is toch je eigen keuze om dat te doen of niet? Zo werkt kapitalisme nu eenmaal. Bij schaarste stijgen de prijzen. Je bent wel gek om daar niet van te profiteren als bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
SandaX schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:27:
[...]

Dat is toch je eigen keuze om dat te doen of niet? Zo werkt kapitalisme nu eenmaal. Bij schaarste stijgen de prijzen. Je bent wel gek om daar niet van te profiteren als bedrijf.
En dat is dus precies wat ik bedoelde met de vorige post, prijzen zullen dalijk weer dalen naar normaal en heb je gewoon de normale prijs vooral als je nu toch aan het wachten bent, wacht dan gewoon even iets langer als je dat kan. Natuurlijk legt de persoon ervoor neer wat hij zelf de waarde vind en als 350 de prijs is die je wilt betalen be my guest, ik heb voor 310 gehaald, tientje meer maar daar lig ik niet wakker van. Maar er zijn mensen die gewoon die prijs niet neer willen leggen en ook daar kan ik ze geen ongelijk ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Kadardar schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:26:
[...]

Melk komt ook allemaal uit dezelfde fabriek maar vertrekt met verschillende verpakkingen en belanden in de winkels met verschillende prijzen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:28
SandaX schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:27:
[...]

Precies. Ik kan nu Zelda spelen en dat vind ik tof en past goed bij de tijd van het jaar. In de zomer speel ik amper games. En ik vind het bedrag dan wel relevant. Ik zou geen 500€ betalen nee, maar 40€ is, nogmaals, geen wereldschokkend bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
De vraag is ook betaal je nu teveel of betaal je straks teveel als je een paar maanden wacht en de prijs weer normaal is? Je zal uiteindelijk minder betalen, maar ook minder lang de Switch in huis hebben er van uitgaande dat je deze tot het einde van zijn levencyclus niet verkoopt.

Het is ook maar net hoe vervelend je het nu vindt om de Switch niet te hebben. Zit je er niet mee dan is elke euro boven de adviesprijs teveel. Dat er bedrijven en personen van (tijdelijk) gelimiteerde producten profiteren is al zo oud als de weg naar Rome en dat doen ze ook met succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
giantgiantus schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:31:
[...]

Precies. Ik kan nu Zelda spelen en dat vind ik tof en past goed bij de tijd van het jaar. In de zomer speel ik amper games. En ik vind het bedrag dan wel relevant. Ik zou geen 500€ betalen nee, maar 40€ is, nogmaals, geen wereldschokkend bedrag.
Zoals ik al zei de persoon die die €40 niet mist gaat hem toch wel kopen voor die prijs, echter iemand die gewoon niet teveel wilt betalen voor iets met een advies prijs weigert dit en daar hebben mensen genoeg rreden/recht voor.

Ik zou ook zeker de Switch aanraden zoals ik al zei, maar alleen als de prijs geen beslissende factor voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:02

Dit is toch wel te testen lijkt me? Heeft dus mee te maken dat er mogelijk iets opgeslagen wordt aan informatie op de Zelda gamecard wat beveiligd is en door middel van zelfde nintendo ID + username wat weer uit te lezen is omdat ook dezelfde gamecard weer gebruikt wordt.

Ik ga het alleen niet doen :P Want geen zin om opnieuw te beginnen maar iemand die hier zin in heeft om te controleren KAN dit dus al wel gewoon testen met het eigen apparaat.

Wat ook zou kunnen dus is dit testen op een Switch van een ander die het nog niet gespeeld heeft. Stel even die Switch in met jouw bekende Nintendo ID, gooi jouw zelda game erin en log in met je eigen username. Dan zie je zo of het werkt. Werkt het niet, dan gaat het ook niet werken als hij terugkomt van Nintendo. Werkt het wel, dan moet het dus ook werken als ie van Nintendo zou komen.

Wel interessant, ik heb alleen geen 2e Switch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:22
cypress3d schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:40:
Vreselijk irritant dit, ik heb telkens wanneer ik de switch in dock doe dat mijn tv dan ineens binnen 5 minuten naar de input springt vd switch. Dat wil ik helemaal niet. Ook wanneer de switch uitstaat (slee mode of geheel uit) hij gaat toch steeds weer naar HDMI 4. Dus zit je net tv te kijken springt hij gewoon spontaan naar de input van de switch.

Als de switch niet in Dock staat dan gebeurd er niets..

Hebben meer mensen hier last van? Ik heb een Samsung ks7000 tv.
Yup zelfde issue ervaren, mijn zoon was op de x360 aan het spelen, ik had mijn switch uitgezet en in zijn dock gezet, beeld op tv viel paar keer weg. Gisteren ook geen beeld toen ik de x360 aanzette, pas nadat ik de switch undokte wel. Behoorlijk irritant.

Ik moet er wel bijzeggen dat mijn switch aan een (no pun intended) hdmi switch hangt. Easy fix voor mij zou zijn (verwacht ik) om bijvoorbeeld mijn tv tuner en switch te switchen zodat de switch zijn 'eigen' hdmi poort heeft.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
orange.x schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:40:
[...]

Dit is toch wel te testen lijkt me? Heeft dus mee te maken dat er mogelijk iets opgeslagen wordt aan informatie op de Zelda gamecard wat beveiligd is en door middel van zelfde nintendo ID + username wat weer uit te lezen is omdat ook dezelfde gamecard weer gebruikt wordt.

Ik ga het alleen niet doen :P Want geen zin om opnieuw te beginnen maar iemand die hier zin in heeft om te controleren KAN dit dus al wel gewoon testen met het eigen apparaat.

Wat ook zou kunnen dus is dit testen op een Switch van een ander die het nog niet gespeeld heeft. Stel even die Switch in met jouw bekende Nintendo ID, gooi jouw zelda game erin en log in met je eigen username. Dan zie je zo of het werkt. Werkt het niet, dan gaat het ook niet werken als hij terugkomt van Nintendo. Werkt het wel, dan moet het dus ook werken als ie van Nintendo zou komen.

Wel interessant, ik heb alleen geen 2e Switch :)
Tot wanneer dit dus gekoppeld staat aan je Switch en dit niet overgezet kan worden tenzij Nintendo aangeeft dat je nieuwe krijgt. Want bij de 3DS wordt je NNID gekoppeld, als je niet aangeeft dat je gaat wisselen kan je je NNID niet eens gebruiken op een nieuwe. Helaas heb ik geen 2de switch tot mijn beschikking op dit te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cypress3d schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:40:
Vreselijk irritant dit, ik heb telkens wanneer ik de switch in dock doe dat mijn tv dan ineens binnen 5 minuten naar de input springt vd switch. Dat wil ik helemaal niet. Ook wanneer de switch uitstaat (slee mode of geheel uit) hij gaat toch steeds weer naar HDMI 4. Dus zit je net tv te kijken springt hij gewoon spontaan naar de input van de switch.

Als de switch niet in Dock staat dan gebeurd er niets..

Hebben meer mensen hier last van? Ik heb een Samsung ks7000 tv.
Dat is een optie. In de system settings "Match TV Power State" uitzetten. Deze tech wordt ook door de Chromecast gebruikt. Dit betekent dat als je je Switch aanzet/docked, de TV ook tot leven komt uit standby/ander kanaal en het juiste HDMI-kanaal inschakelt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:26
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:22:
[...]

Dat is een optie. In de system settings "Match TV Power State" uitzetten. Deze tech wordt ook door de Chromecast gebruikt. Dit betekent dat als je je Switch aanzet/docked, de TV ook tot leven komt uit standby/ander kanaal en het juiste HDMI-kanaal inschakelt.
ik had hier ook last van...tnx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:02
Kadardar schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:04:
[...]

Tot wanneer dit dus gekoppeld staat aan je Switch en dit niet overgezet kan worden tenzij Nintendo aangeeft dat je nieuwe krijgt. Want bij de 3DS wordt je NNID gekoppeld, als je niet aangeeft dat je gaat wisselen kan je je NNID niet eens gebruiken op een nieuwe. Helaas heb ik geen 2de switch tot mijn beschikking op dit te testen.
Ja je bedoelt omdat het anders mogelijk zou zijn dat je met 1 account en 2 switches je gedownloade content op 2 devices tegelijk kan spelen. Zit inderdaad wel wat in dat ze dit op een manier tegengaan.

Maar mijn poging / optie gaat uit van een eventuele save op de gamecard zelf. Omdat er specifiek gezegd wordt dat het zou moeten werken bij gebruik van zelfde id + username. Mocht het niet op de gamecard staan dan zou dat dus betekenen dat die hele functionaliteit al bestaat via een online mogelijkheid alleen dat het dan dus door een pure koppeling vanuit Nintendo zelf WEL voor elkaar te krijgen is. Maar in hoeverre dit dan logisch is. Want dat zou betekenen als je ooit een reserve fysieke gamecard zou hebben (bij wijze van) en je die erin doet dat het dan niet meer functioneert. Voor mij klinkt het dan dus logisch dat als je een save / autosave hebt in Zelda dat deze zowel op de Switch als op de gamecard gezet wordt. Maarja, testen = weten en niet kunnen testen blijft gissen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Laatst online: 11-09 18:23
Heren,

Vraag me even af... hoeveel plezier hebben jullie met RMX? spelen jullie dan vooral local of ook de multiplayer? Ik twijfel namelijk over de koop... Wordt het spel niet heel erg eentonig wanneer je alleen local speelt? ziet er wel soepel en spectaculair uit:D

Gelijk over op Snipperclips... hoeveel verschillende puzzels zitten daar in?:) zag ook minigames voor 4 personen, doen die het ook met 2 personen? :)

Starten jullie nog wel eens andere games op dan zelda/rmx/snipperclips/shovelknight?
Pagina: 1 ... 13 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!