Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
OpenDNS (208.67.222.222 / 208.67.220.220) hebben het bij mij direct opgelost.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Ah mooi, dat lijkt ook bij mij te werken. Had eerst al Google DNS geprobeerd, maar als t aan Google ligt, is OpenDNS idd een goede tijdelijke oplossing.

edit
Helaas nog steeds problemen.

[ Voor 12% gewijzigd door - peter - op 09-04-2017 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vmachiel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-06 18:44
Heb met ziggo gesproken, ze zijn op de hoogte, ook van deze thread nu. Ze hebben wat traceroutes gehad van me en zijn er mee bezig.

Edit: OpenDNS werkt niet voor mij. Volgens de Ziggo rep zijn ze nu met meer man aan het testen, hopen snel oplossing to hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door vmachiel op 09-04-2017 14:43 ]

Meta Taro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:13
- peter - schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:18:
Ah mooi, dat lijkt ook bij mij te werken. Had eerst al Google DNS geprobeerd, maar als t aan Google ligt, is OpenDNS idd een goede tijdelijke oplossing.
Op mijn Xbox had ik iig geen last met Google DNS, wellicht dat het me de rest anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 22:51

JK

Ik wilde al wat hier vragen ,maar het is dus ook al opgemerkt door anderen.
Ik gebruik Google's DNS in de router, dus teruggegaan naar die van Ziggo zonder al te veel resultaat, het blijft belabberd (hoewel YT-filmpjes wel sneller openen). Fijn dat Ziggo op de hoogte is, want in de storingschecker staat niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JK schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:47:
Ik wilde al wat hier vragen ,maar het is dus ook al opgemerkt door anderen.
Ik gebruik Google's DNS in de router, dus teruggegaan naar die van Ziggo zonder al te veel resultaat, het blijft belabberd (hoewel YT-filmpjes wel sneller openen). Fijn dat Ziggo op de hoogte is, want in de storingschecker staat niets.
Klopt het is DNS onafhankelijk, dus wisselen van DNS provider lijkt mij geen oplossing. Of degen die het wel als oplossing zien die hebben misschien niet helemaal langdurig getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmachiel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-06 18:44
stormfly schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:52:
[...]

Klopt het is DNS onafhankelijk, dus wisselen van DNS provider lijkt mij geen oplossing. Of degen die het wel als oplossing zien die hebben misschien niet helemaal langdurig getest.
Klopt, het problem is dat 1 keer in de paar minuten alles van google (youtube, search etc) resulteert in een time-out. Ziggo is op de hoogte en werkt eraan.

Meta Taro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Ah, ben ik niet de enige.
Vandaag 2x contactformulier ingevuld en beide keren binnen het uur teruggebeld door ze.
Eerste keer vond hij het raar, moest ik het modem resetten (ja dom van me, had dat nog niet geprobeerd, maar had al een gevoel dat DNS het probleem was). Hielp dus niet.

Kwam daarna erachter dat via een VPN wel alles goed werkte. Dat dus de 2e keer dat gemeld, maar hij wou mij gelijk een nieuw modem sturen, waarmee het probleem opgelost zou zijn.
Ik begon nog over DNS maarja daar ging hij niet op in.

Ik krijg dus nu de compaq connectbox, maar heb hier een Technicolor TC7210. Nu ik weet dat dat niet het probleem is, welke raden jullie aan mij te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 9 april 2017 @ 13:36:
[...]

Nee dat komt omdat Ziggo met de Google verbinding problemen heeft (of Google met Ziggo). En daardoor laden veel sites niet goed in. Denk aan advertenties, fonts, website bezoek counters. Google levert echt heel veel diensten en als de verbinding hapert hebben alle diensten impact.

Zodra die lijn tussen Ziggo en Google weer volledig functioneel is zal alles weer werken _/-\o_
Weet je hoe grappig dat is, als je een router hebt, die elke 10 minuten een ping doet naar 8.8.8.8 ?
Mijn ddwrt dus, die is al 2 dagen 2 a 3x per uur aan het rebooten geweest :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 21:58
@D2FValinor, ik zou de TC7210 prefereren. De CB heeft een hogere latency (fabrieksfoutje in de chipset...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreshMaker schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:45:
[...]

Weet je hoe grappig dat is, als je een router hebt, die elke 10 minuten een ping doet naar 8.8.8.8 ?
Mijn ddwrt dus, die is al 2 dagen 2 a 3x per uur aan het rebooten geweest :|
Haha meesterlijk :) altijd twee IPs invullen van twee geheel andere ISP's en als ze samen down zijn then reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 9 april 2017 @ 19:57:
[...]
Haha meesterlijk :) altijd twee IPs invullen van twee geheel andere ISP's en als ze samen down zijn then reboot
Al doende leert men, ik was echt in de veronderstelling dat de DNS van Google NOOIT down zou zijn.
Een samenwerking met Ziggo om de boel dan te laten klappen, was al écht niet in me opgekomen :|

Het staat nu even 'uit'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:53
HIer ook al sinds gisteren last van het slecht laden van sites :( (ex UPC gebied)
Kennelijk kan ZIggo het verkeer niet snel omleiden want neem aan dat ze dit zelf ook gezien hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Hier gisteren ook problemen met het bereiken van Google domains, gewisseld naar de Google DNS servers en het probleem was opgelost.

Vanavond helemaal geen TV-signaal gehad (dus alles uit), iemand dit ook gehad in het zuiden van het land? Nu lijkt het weer te werken, maar het blijft de laatste tijd enorm slecht en instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:58
D2FValinor schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:35:
Ah, ben ik niet de enige.
Vandaag 2x contactformulier ingevuld en beide keren binnen het uur teruggebeld door ze.
Eerste keer vond hij het raar, moest ik het modem resetten (ja dom van me, had dat nog niet geprobeerd, maar had al een gevoel dat DNS het probleem was). Hielp dus niet.

Kwam daarna erachter dat via een VPN wel alles goed werkte. Dat dus de 2e keer dat gemeld, maar hij wou mij gelijk een nieuw modem sturen, waarmee het probleem opgelost zou zijn.
Ik begon nog over DNS maarja daar ging hij niet op in.

Ik krijg dus nu de compaq connectbox, maar heb hier een Technicolor TC7210. Nu ik weet dat dat niet het probleem is, welke raden jullie aan mij te houden?
Hier vandaag en gisteren aan de lijn gehangen met servicedesk. Ook een modemswap komt eraan (TC7210 nu en wordt vervangen door Connectbox), Probleem zou aan ziggokant liggen -> rotte wijkkast of kabels. Mogelijk dat door diverse storingen in de wijkkast mijn TC7210 de geest aan het geven is. Wat dat aangaat is het ding de laatste 2 weken enorm instabiel geworden. Dus ik neig dan weer naar de connectbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het is hier eigenlijk al twee weken onstabiel met vandaag als kers op de taart.

Ook ik heb normaal gezien OpenDNS als first (En Comodo als second) maar dat helpt helaas niet. Terug naar Google en Ziggo dus ook niet.

Gedeeltelijk goed om te zien dat het niet aan mij ligt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
door die storing, zou het dan ook kunnen zijn dat de playstation Store op de ps4 dan zo ontzettend traag is,
Sommige sites duren echt 1 a 2 minuten om te laden.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:12:
door die storing, zou het dan ook kunnen zijn dat de playstation Store op de ps4 dan zo ontzettend traag is,
Sommige sites duren echt 1 a 2 minuten om te laden.
Denk het wel, heb namelijk de afgelopen week ook dat de ps store niet laadt of heel langzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:08

db87

Mach 2 GT modded

Ook hier exact de zelfde problemen. Ziggo, Friesland.
Cisco EPC 3212 en een Asus N66u router.

Zeer irritant. Ook al meerdere dns servers geprobeerd, tevergeefs.

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
@db87 : Ik gebruik sinds gisteren de DNS van Verisign

IPadressen van hun servers : 64.6.64.6 en 64.6.65.6

Vooralsnog geen vertragingen zoals ik de dagen ervoor heb ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Ik loop ook al heel de avond te troubleshooten omdat we allerlei vage internet klachten hadden en YouTube video's lang duren om te starten en time-outs met apps en zelfs Google search. Echt met regelmatige intervallen om de par minuten.

ZIggo dus... lucht een beetje op!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:54
Ik ben toch blij dat er meer mensen die google storing hebben. Ik dacht dat ik de enige was. Dit is nu al een paar dagen zo. Laten we hopen dat ze het snel oplossen. Nooit gedacht dat ik google zo nodig had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Op mijn mac desktop viel Spotify ook steeds uit, klagende over geen internetverbinding. Google dns servers stonden ingesteld. Ook maar ff veranderd, maar YT is nog steeds bagger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op maandag 10 april 2017 @ 00:10:
Ik loop ook al heel de avond te troubleshooten omdat we allerlei vage internet klachten hadden en YouTube video's lang duren om te starten en time-outs met apps en zelfs Google search. Echt met regelmatige intervallen om de par minuten.

ZIggo dus... lucht een beetje op!
Hun eigen DNS servers vind ik ook niet zo geweldig, heb om die reden ook geëxperimenteerd met andere DNS diensten als Google en OpenDNS. Heb jij dat ook al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 02:03:
[...]
Hun eigen DNS servers vind ik ook niet zo geweldig, heb om die reden ook geëxperimenteerd met andere DNS diensten als Google en OpenDNS. Heb jij dat ook al gedaan?
De DNS servers van Ziggo zijn wel eens niet bereikbaar.

Maar in dit geval ligt het aan de verbinding met (in ieder geval) de Google services. Hieronder een figuur van wat ik zie als ik google.nl ping:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/smMCpTooUhvaklTsdRe1K1vR/full.png

Dit is slecht.
En ik accepteer "misschien filtert google jouw pings" in principe als verklaring voor mijn metingen. Dat verklaart alleen niet de observatie dat het "traag is"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:31
Hier hetzelfde probleem. Google of youtube laden soms en anders heel traag.Modem reset of andere dns servers lijkt geen verschil te maken

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Gelukkig is het vandaag een werkdag en zijn alle expert teams weer op hun plek en is het hopelijk snel opgelost.

Het is heel random, ene keer merk je niets en andere keer denk je " wat gaat er mis " switch je naar 4G is het als vanouds.Gisteren al de gehele dag met webcare gechat, maar allerlei metingen gedaan maar niets geeft inzicht. Ik zit zelf in fZiggo gebied.

Als je het mijn nu vraagt is het iets specifieks in het Google domein wat mis gaat. Google geeft/verhuurt Google Global Cache oplossingen voor ISP's. Er gaat zoveel bandbreedte naar Google dat elke keer maar een link bijplaatsen op een gegeven moment te duur/niet schaalbaar meer is. Je kan die bulk data kast dan beter in je eigen netwerk opnemen.

Misschien is de Google Global Cache oplossing van Ziggo voorzien van een rotte server ;-) Hebben wij al uitgesloten of het fZiggo en fUPC gebied is of is fUPC gebied gevrijwaard blijft van deze storing?

https://www.google.com/ma...%2C5.143839453124997&z=10

In Amsterdam peert zowel Ziggo als UPC Broadband met de cache oplossing.

Iemand die deze namen in de traces ziet terugkomen:

ams03t08 | ams09x03 | ams15s08 | ams16s13 | euronet-ams1 | euronet-ams2 | nlcon-ams2 | xsforall-ams2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:35
Storing komt ook voor bij exUPC klanten. Duurt nu wel erg lang..

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Afgelopen dagen zijn sommige internetpagina's erg traag bij browsen, Google zoekopdrachten en Youtube of streams hebben veel moeite. Ik dacht al dat het een Ziggo probleem was (niet eens zo zeer DNS aangezien sommige websites dit wel en andere dit niet hebben) Maar ik zat ook te twijfelen aangezien Ziggo zelf op de website aangeeft geen problemen te hebben, terwijl bij alle storingen en Twitter het tegenovergesteld blijkt....

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste 4-6 weken zoveel problemen met de Horizon box.
Netflix (kanaal 150) wat niet meer opstart.
Programma opnieuw starten werkt niet meer.
Terugkijken werkt niet meer..
Loopt regelmatig vast..

Support zegt dat er niets bekend is, na een factory reset werkt alles weer een paar dagen, maar daarna komen de problemen snel terug.
Gevraagd om het ding te vervangen worden opzij geschoven..
Iemand anders ook problemen met de box?

//internet etc blijft wel gewoon goed werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:13
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:42:
Loopt regelmatig vast..

Support zegt dat er niets bekend is, na een factory reset werkt alles weer een paar dagen, maar daarna komen de problemen snel terug.

Zijn er werkzaamheden in de buurt?
Je klachten duiden in ieder geval alleen op on-demand verbinding, dat zal waarschijnlijk niet aan de box zelf liggen, dus omruilen is een beetje een snelle stap.

Ik heb het 2 weken terug ook gehad dat Netflix niet opstarte en de media apps crashte, maar toen bleken ze ook bezig in de wijk met onderhoud. Daarna geen last meer van gehad eigenlijk.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen werkzaamheden of storingen bekend via de website zelf.
Buren hebben ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:44
Loopt regelmatig vast..

Al eens gekeken naar de upstream en downstream gegevens via de WebApp van de Horizon box?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee nog niet, ben nu niet thuis, zal straks eens kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:52
Loopt regelmatig vast..

Ik zou in dit geval eerder in je bekabeling gaan zoeken waar het fout gaat dan een nieuwe Horizon vragen. Deze problemen zijn in dit en ook het Horizon topic uitvoerig aan bod geweest. Traagheid, vastlopen, ondemand issues zijn een bekend fenomeen. Iets wat weinig met de Horizon zelf te maken heeft maar in vrijwel iedere situatie teruggevonden wordt in slechte en slecht aangesloten materialen in de installatie. Een vervangende Horizon lost je probleem niet op, de vervangende Horizon zal op den duur de zelfde problemen vertonen als je de oorzaak niet oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 02:03:
[...]
Ja. Ik heb eigenlijk op alle apparaten als secundaire dns de google dns ingegeven. Dat geeft nu dus ook problemen. Maar switchen naar bijvoorbeeld opemdns lost niet alle problemen op. De Google services zijn blijkbaar slecht bereikbaar vanuit Ziggo ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
Voor de zekerheid ook mijn problemen met Google services gemeld bij Ziggo, benieuwd of ze met een officieel statement komen.

edit: Wellicht frontpage nieuwswaardig voor tweakers? Ben wel benieuwd naar de achterliggende oorzaak.

[ Voor 30% gewijzigd door Silversin op 10-04-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebulae
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-01-2024
Ziggo zakelijk ontkent op dit moment (na twee uur onderzoek) dat er een probleem is,gaan het nu verder onderzoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Laatst online: 09:35
Nou dat geeft lekker veel hoop ;( Ik heb dit enkele uren geleden als nieuwstip ingestuurd. Zou wel fijn zijn als het op de frontpage komt, geeft wat meer druk voor Ziggo.. :9

[ Voor 7% gewijzigd door Erulezz op 10-04-2017 14:34 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Nebulae schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:53:
Ziggo zakelijk ontkent op dit moment (na twee uur onderzoek) dat er een probleem is,gaan het nu verder onderzoeken..
Huh, op Twitter wordt gezegd dat het probleem bekend is bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 18:19
Hier ook bij zowel Fupc als Fziggo problemen. Via de kabel en wifi netjes 300 mbit maar het verkeer komt vrijwel niet door via wifi. Op android en ios valt geen app te updaten omdat hij eeuwig blijft staan op downloaden. Browserverkeer laad wel maar ontzettend traag. Via de VPN loopt het wifi verkeer ineens zonder problemen door. Bekabeld loopt het beter door.

[ Voor 12% gewijzigd door Rabbitto op 10-04-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Heb net met de klantservice gesproken:
Op storingsoverzicht.nl staat/stond dat het probleem bij ziggo om 14:00 zou zijn opgelost. Het is inmiddels ruim over 1400 en wanneer gaat het weer werken ?

O meneer, dat kan nog wel tot 19:30 duren....
Pardon ?
Ja meneer dit is de eerste keer dat er z'n grote storing is...

Pardon ? De eerste keer?

Kunnen ze daar nu gewoon echt niet hun netwerk up en running houden EN hun medewerkers van de juiste informatie voorzien?

Zit in Utrecht en heb geen ene bit internet verbinding meer via ziggo... Ben blij dat ik nog een maandje overlap heb maar anders ben je gewoon de pineut. Verbinding met het modem, bedraad of draadloos is geen enkel probleem maar daar is ook alles mee gezegd.

[ Voor 23% gewijzigd door Gompy58 op 10-04-2017 15:23 ]

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand die weet hoe je de Hitron CGNv4 in bridge modus kan zetten?

Ik heb een hekel aan, dat na iedere stroomstoring, de modem weer de default setup ophaalt bij de servers van Ziggo. Dus als ik nu bv. de DHCP uit zet (omdat ik dat wil), en de stroom gaat eraf, zal bij het terugkeren van de stroom zal de modem de DHCP wéér aanzetten. Omdat "het zo in het script staat" (volgens Ziggo medewerker). En nee, dat script gaan ze NIET aanpassen (alles moet gelijk zijn voor iedereen).

Ik zie dat ze bij Rogers in Canada ook diezelfde Hitron gebruiken, en deze is wél in bridge modus te zetten. Dus die optie heeft Ziggo eruitgehaald in de GUI van de modem.

Is er ergens een firmware te vinden die de gestripte versie van Ziggo overschrijft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pffff net frontpagenieuws gelezen de reaktie van ziggo is niet hoopgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:28:
Is er al iemand die weet hoe je de Hitron CGNv4 in bridge modus kan zetten?

Ik heb een hekel aan, dat na iedere stroomstoring, de modem weer de default setup ophaalt bij de servers van Ziggo. Dus als ik nu bv. de DHCP uit zet (omdat ik dat wil), en de stroom gaat eraf, zal bij het terugkeren van de stroom zal de modem de DHCP wéér aanzetten. Omdat "het zo in het script staat" (volgens Ziggo medewerker). En nee, dat script gaan ze NIET aanpassen (alles moet gelijk zijn voor iedereen).

Ik zie dat ze bij Rogers in Canada ook diezelfde Hitron gebruiken, en deze is wél in bridge modus te zetten. Dus die optie heeft Ziggo eruitgehaald in de GUI van de modem.

Is er ergens een firmware te vinden die de gestripte versie van Ziggo overschrijft?
Hoe vaak heb jij wel niet stroomstoring :? dat je deze opties wilt gaan onderzoeken? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf niet (Amsterdam West). Maar een klant van mij in hartje centrum (lijnbaansgracht) heeft veel uitval (Nuon doet té veel "onderhoud"). En daar treedt het op.
Verder wil ik niet dat een provider de "baas" gaat worden over de modem. De definitie van een "modem" is: MOdulator - DEModulator. Met andere woorden: Hij moet mijn UTP signaal moduleren en demoduleren op het kabel signaal. Meer niet!

Niet routeren, WiFi doen, etc.... IK bepaal zelf wel hoe ik het doe. Ben ik een "domme consument", dan gebruik ik wel de "standaard" out of the box apparaat. Al ik een systeembeheerder ben, en voor klein zakelijke klanten een eigen router wil plaatsen (Cisco, Mikrotik, Juniper etc....), dan moet dat kunnen.

Als een klant heel veel TCP connecties opzet, dan kan het zijn dat die Hitron modem het niet trekt. Maar mijn Mikrotik draait als een zonnetje. Daarom moet die Hitron in bridge modus.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:41:
Ik zelf niet (Amsterdam West). Maar een klant van mij in hartje centrum (lijnbaansgracht) heeft veel uitval (Nuon doet té veel "onderhoud"). En daar treedt het op.
Verder wil ik niet dat een provider de "baas" gaat worden over de modem. De definitie van een "modem" is: MOdulator - DEModulator. Met andere woorden: Hij moet mijn UTP signaal moduleren en demoduleren op het kabel signaal. Meer niet!

Niet routeren, WiFi doen, etc.... IK bepaal zelf wel hoe ik het doe. Ben ik een "domme consument", dan gebruik ik wel de "standaard" out of the box apparaat. Al ik een systeembeheerder ben, en voor klein zakelijke klanten een eigen router wil plaatsen (Cisco, Mikrotik, Juniper etc....), dan moet dat kunnen.

Als een klant heel veel TCP connecties opzet, dan kan het zijn dat die Hitron modem het niet trekt. Maar mijn Mikrotik draait als een zonnetje. Daarom moet die Hitron in bridge modus.
Dus dan laat je hem toch in Bridge modus zetten?
Volgens de site moet je daarvoor even bellen bij dit modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Ik kan mij die gedachte wel voorstellen hoor dat je zelf je instellingen wilt bepalen.

Dat is op zich nog niet eens het probleem. Het probleem zit m in het feit dat die krengen niks opslaan. Dus herstart , alles opnieuw moeten instellen...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazakx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 17:00
stormfly schreef op maandag 10 april 2017 @ 08:51:
Gelukkig is het vandaag een werkdag en zijn alle expert teams weer op hun plek en is het hopelijk snel opgelost.

Het is heel random, ene keer merk je niets en andere keer denk je " wat gaat er mis " switch je naar 4G is het als vanouds.Gisteren al de gehele dag met webcare gechat, maar allerlei metingen gedaan maar niets geeft inzicht. Ik zit zelf in fZiggo gebied.

Als je het mijn nu vraagt is het iets specifieks in het Google domein wat mis gaat. Google geeft/verhuurt Google Global Cache oplossingen voor ISP's. Er gaat zoveel bandbreedte naar Google dat elke keer maar een link bijplaatsen op een gegeven moment te duur/niet schaalbaar meer is. Je kan die bulk data kast dan beter in je eigen netwerk opnemen.

Misschien is de Google Global Cache oplossing van Ziggo voorzien van een rotte server ;-) Hebben wij al uitgesloten of het fZiggo en fUPC gebied is of is fUPC gebied gevrijwaard blijft van deze storing?

https://www.google.com/ma...%2C5.143839453124997&z=10

In Amsterdam peert zowel Ziggo als UPC Broadband met de cache oplossing.

Iemand die deze namen in de traces ziet terugkomen:

ams03t08 | ams09x03 | ams15s08 | ams16s13 | euronet-ams1 | euronet-ams2 | nlcon-ams2 | xsforall-ams2
Caching zou het probleem wel eens kunnen zijn. Mijn ping replies waren redelijk ok gisteren. Een veelbezochte site als nu.nl had ook hetzelfde probleem. Volgens whois is nu.nl ook in amerika gehost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:11

NEK

Zombymario schreef op zondag 9 april 2017 @ 11:13:
Ik had er gisteren ook last van, trouwens ook dat YouTube niet helemaal lekker liep.
Dat probleem ondervind ik ook. En dat op 3 verschillende locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laracroftonline
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-09 13:06
ik heb hier ook last van! youtube laad erg langzaam. woon in culemborg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Hier in regio Utrecht ook al enkele dagen (sowieso sinds zondag) last van dat sommige subdomeinen op websites er lang over doen (website blijft dan lang doorladen). Naast Youtube komt het ook voor op andere sites (waaronder weer Tweakers). Nu ik er over terugdenk kan het ook al al weer wat langer spelen. Misschien merk ik er gewoon weinig van, mogelijk vanwege de dns die hier op meerdere plekken wordt gecachet (en volgens mij gaat m'n openwrt dnsmasq nog steeds willekeurig naar verschillende servers in plaats van alleen naar die van ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:55:
[...]

Dus dan laat je hem toch in Bridge modus zetten?
Volgens de site moet je daarvoor even bellen bij dit modem.
Dat kan alleen als je MKB Zakelijk abonnement neemt (met 5 IP adressen). Al je een ZZP Connect hebt (met één IP adres) "kan" het NIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK

NEK

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:14:
[...]

Dat kan alleen als je MKB Zakelijk abonnement neemt (met 5 IP adressen). Al je een ZZP Connect hebt (met één IP adres) "kan" het NIET.
Wij hebben op 3 locaties ZZP connect en allen konden ze eenvoudig in Bridge modues gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NEK schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:15:
[...]

Wij hebben op 3 locaties ZZP connect en allen konden ze eenvoudig in Bridge modues gezet worden.
OK, Ik ga weer eens bellen. Want een maand geleden "kon het niet"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Hier fupc gebruiker maar kan niets raars vinden vanuit hier(regia adam/haarlem) youtube4k/gmail/google zoekmachine werken zonder problemen, gister avond ook niets gemerkt.

YouTube:

traceroute to youtube.com (172.217.17.46), 30 hops max, 38 byte packets
1 f29001.upc-f.chello.nl (80.56.29.1) 134.780 ms 16.347 ms 8.102 ms
2 212.142.51.25 (212.142.51.25) 11.962 ms 11.461 ms 8.445 ms
3 84.116.135.33 (84.116.135.33) 12.687 ms 10.740 ms 15.708 ms
4 84.116.135.34 (84.116.135.34) 11.815 ms 11.671 ms 10.901 ms
5 74.125.146.228 (74.125.146.228) 11.206 ms 26.134 ms 15.865 ms
6 108.170.241.193 (108.170.241.193) 13.396 ms 9.711 ms 108.170.241.225 (108.170.241.225) 9.724 ms
7 108.170.236.137 (108.170.236.137) 12.018 ms 108.170.236.135 (108.170.236.135) 10.954 ms 12.280 ms
8 ams16s29-in-f46.1e100.net (172.217.17.46) 10.616 ms 10.657 ms 11.902 ms

Google.nl / com

traceroute to www.google.com (172.217.17.100), 30 hops max, 38 byte packets
1 f29001.upc-f.chello.nl (80.56.29.1) 33.060 ms 7.185 ms 8.470 ms
2 212.142.51.25 (212.142.51.25) 9.521 ms 11.193 ms 8.219 ms
3 84.116.135.33 (84.116.135.33) 11.068 ms 12.427 ms 11.842 ms
4 84.116.135.34 (84.116.135.34) 10.645 ms 12.547 ms 10.927 ms
5 74.125.146.228 (74.125.146.228) 13.081 ms 17.808 ms 11.455 ms
6 108.170.241.161 (108.170.241.161) 14.533 ms 108.170.241.129 (108.170.241.129) 9.883 ms 108.170.241.161 (108.170.241.161) 9.813 ms
7 108.170.236.223 (108.170.236.223) 12.197 ms 10.205 ms 12.480 ms
8 ams15s29-in-f4.1e100.net (172.217.17.100) 10.399 ms 9.563 ms 11.388 ms

gmail.com

traceroute to gmail.com (172.217.17.101), 30 hops max, 38 byte packets
1 f29001.upc-f.chello.nl (80.56.29.1) 117.591 ms 11.250 ms 9.997 ms
2 212.142.52.25 (212.142.52.25) 13.191 ms 14.055 ms 11.463 ms
3 84.116.135.37 (84.116.135.37) 10.467 ms 13.533 ms 11.724 ms
4 84.116.135.38 (84.116.135.38) 24.831 ms 11.589 ms 13.107 ms
5 74.125.146.228 (74.125.146.228) 10.880 ms 13.636 ms 13.486 ms
6 108.170.241.161 (108.170.241.161) 12.218 ms 22.732 ms 108.170.241.129 (108.170.241.129) 18.007 ms
7 108.170.236.221 (108.170.236.221) 10.919 ms 10.936 ms 12.004 ms
8 ams15s29-in-f101.1e100.net (172.217.17.101) 11.735 ms 13.639 ms 11.806 ms

[ Voor 88% gewijzigd door devil-strike op 10-04-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK

NEK

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:17:
[...]

Er werken zoveel verschillende mensen met een variatie aan kennis en kunde, gewoon om te huilen af en toe :'(

Anyway, ze hebben een intern systeem waarbij ze modem direct in Bridge kunnen zetten. Echter kan het ook voorkomen, dat ze dit intern dienen door te zetten via hun interne berichtensysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebulae
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-01-2024
zo zie je maar weer hoe goed de inter-afdeling communicatie is bij ze.
in de tussentijd geven ze nog steeds aan dat ze het niet gereprodiceerd krijgen en het daarom bij ons ligt
Silversin schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:57:
[...]

Huh, op Twitter wordt gezegd dat het probleem bekend is bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
Sirhc_95 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:45:
[...]

Ja, via de Ziggo Go app kan je seizoen 1 tot en met 6 zien!
Duurde het bij jou een tijdje voordat dit mogelijk was? Ik kan namelijk op de Go site bij movies and series xl wel de normale dingen kijken, maar van HBO staat er nog steeds dat ik hier een ander abonnement voor nodig heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_db
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 09:01
Hier hetzelfde probleem (Den Bosch). Google searches duren minuten en YouTube filmpjes starten niet op. Ik gebruik opendns. Het viel me op dat die internet speedtest vsn Ookla op zo'n moment nog maar een download had van 2 - 5 Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wel opvallend dat er ook KPN klanten zijn met vergelijkbare problemen, lijkt dus wel iets groters aan de hand te zijn. Wellicht heeft een knooppunt weer wat moeite?

Zoals toen:
nieuws: Internetknooppunt AMS-IX kampt met uitval - update 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Als ik op mijn apparaten problemen ondervind met bijv. YouTube en ik doe dan een speedtest, dan haal ik volle snelheid. Zijn echt verbindingsproblemen met Google servoces (dns/YT...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
-SaveMe- schreef op maandag 10 april 2017 @ 17:37:
Als ik op mijn apparaten problemen ondervind met bijv. YouTube en ik doe dan een speedtest, dan haal ik volle snelheid. Zijn echt verbindingsproblemen met Google servoces (dns/YT...)
Klopt zelfde hier. Vreemde is dat mijn xbox op google dns staat en die trekt ook volle snelheid. Maar de Youtube app op de console is niet vooruit te branden.

[ Voor 7% gewijzigd door Silversin op 10-04-2017 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Heeft volgens mij ook iets met de DNS servers van Ziggo te maken. Op mijn Mac, bekabeld en met dns 192.168.*.1 en 8.8.8.8 gaat YT prima. Op mijn iPhone via Wifi continue problemen met YT (geen verbinding), dns ingesteld op 192.168.1.1 (dus de standaard ziggo dns servers) ...

Traceroute naar google dns

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
traceroute to 8.8.8.8 (8.8.8.8), 64 hops max, 52 byte packets
 1  192.168.1.1 (192.168.1.1)  0.581 ms  0.307 ms  0.274 ms
 2  10.223.160.1 (10.223.160.1)  5.667 ms  5.457 ms  8.986 ms
 3  ht-rc0001-cr102-xe-3-0-5-0.core.as9143.net (213.51.180.50)  7.850 ms  7.100 ms  6.097 ms
 4  84.116.135.33 (84.116.135.33)  8.864 ms  9.142 ms  9.950 ms
 5  84.116.135.34 (84.116.135.34)  10.133 ms  9.543 ms  9.642 ms
 6  74.125.146.228 (74.125.146.228)  10.696 ms  9.955 ms  9.565 ms
 7  108.170.241.130 (108.170.241.130)  12.819 ms
    108.170.241.163 (108.170.241.163)  9.599 ms
    108.170.241.162 (108.170.241.162)  9.229 ms
 8  209.85.240.225 (209.85.240.225)  10.663 ms
    216.239.47.100 (216.239.47.100)  9.761 ms
    209.85.240.225 (209.85.240.225)  18.379 ms
 9  * * 72.14.238.114 (72.14.238.114)  13.250 ms
10  108.170.232.7 (108.170.232.7)  13.014 ms  13.382 ms
    108.170.237.129 (108.170.237.129)  13.181 ms
11  * * *
12  * * *
13  * * *
14  * * *

Vanaf 6 gaat het mis en kan elke stap wel seconden (soms wel 30+) blijven hangen. Na 10 geberut niet veel meer ...

[ Voor 67% gewijzigd door -SaveMe- op 10-04-2017 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 15:52
-SaveMe- schreef op maandag 10 april 2017 @ 17:37:
Dat hebben wij ook al een tijdje eigenlijk. Volle bak op speedtest, maar vette lag op streams van youtube, maar ook wel bij ziggogo en uitzendinggemist. Dus ik weet niet of het alleen google diensten betreft. De afgelopen weken al 3x mijn modem TC7210 gereset. Dat lijkt wel even te helpen, dus misschien is het ook gewoon het brakke modem probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als we het dan toch over DNS hebben. Wat is een goede DNS? Heb eerder die van Google gebruikt, maar die heb ik toch liever niet. Is Open DNS een optie? Op een website kwam Level3 er erg goed uit. Waarop het allemaal gebaseerd is weet ik overigens niet, te weinig verstand van helaas.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
martinusz schreef op maandag 10 april 2017 @ 17:01:
Wel opvallend dat er ook KPN klanten zijn met vergelijkbare problemen, lijkt dus wel iets groters aan de hand te zijn. Wellicht heeft een knooppunt weer wat moeite?

Zoals toen:
nieuws: Internetknooppunt AMS-IX kampt met uitval - update 2
Bij die storing kwam de duur van de storing bij AMS-IX niet overeen met die van Ziggo. Daarnaast hadden klanten van andere ISP's er geen/minder last van (ISP's kunnen zoiets "snel oplossen").

Die storing was vervelend, maar een fictieve ISP met goede technische dienst, zou dat snel moeten opmerken en oppakken. Doe je dat niet, dan komt het over als deflectie van een niet-geïnformeerde communicatieafdeling.
offtopic:
"eerlijke, transparante en tijdige communicatie" discussie komt weer langs :P

Ik merk en meet bij mijn KPN verbinding geen packet loss of trage verbinding richting Google. Ik lees daarover ook niets in het KPN topic.

Waar las jij dat? Dan kan ik testen of ik het ook observeer :)

[ Voor 14% gewijzigd door ANdrode op 10-04-2017 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

valkenier schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:40:
[...]

Dat hebben wij ook al een tijdje eigenlijk. Volle bak op speedtest, maar vette lag op streams van youtube, maar ook wel bij ziggogo en uitzendinggemist. Dus ik weet niet of het alleen google diensten betreft. De afgelopen weken al 3x mijn modem TC7210 gereset. Dat lijkt wel even te helpen, dus misschien is het ook gewoon het brakke modem probleem.
Probleem is hier eigenlijk sinds de afgelopen dagen. daarvoor geen enkele problemen. Op de iPad's werken Apps als uitzending gemist en vooral RTL XL ook slecht. Videos laden niet of heel langzaam. Hoe dat gerelateerd is aan Google... ? :?

Mss is het wel meer een Ziggo probleem? Eerste instantie denk ik aan DNS problemen, maar wat anders zou ook kunnen ?

[ Voor 7% gewijzigd door -SaveMe- op 10-04-2017 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renecl
  • Laatst online: 11-09 18:50
Tis een drama :-(

Via Shield TV bijna niets meer te starten, (al zeker 3 a 4 dagen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Kan het niet zijn dat de AIVD zijn Sleepnet zit uit te proberen op de AMSIX?
De nieuwe sleepnet wet is recent ingegaan.
https://www.nrc.nl/nieuws...roristen-6580813-a1544813
6 februari 2017:
Inlichtingendiensten AIVD en MIVD krijgen meer bevoegdheden als de Tweede Kamer woensdag instemt met een nieuwe wet.
[...]
In de nieuwe wet wordt ‘bulkinterceptie’ toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.
[...]
In Rotterdam is nu ook een anti terrorisme oefenoperatie aan de gang sinds maandag, genaamd Port Defender Rotterdam. Zou natuurlijk mooi zijn als de AIVD dan ook meteen een demo kan geven met wat data van Ziggo gebruikers.

[ Voor 24% gewijzigd door Cyb op 10-04-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-08 16:16
-SaveMe- schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:29:
[...]

Hoe dat gerelateerd is aan Google... ? :?
Beetje het probleem van google, ze zijn een cdn voor vele javascript libraries en analytics wat in bijna elke site hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:35
japjaan schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:44:
[...]

Duurde het bij jou een tijdje voordat dit mogelijk was? Ik kan namelijk op de Go site bij movies and series xl wel de normale dingen kijken, maar van HBO staat er nog steeds dat ik hier een ander abonnement voor nodig heb
Vreemd, ik heb het vorige week ergens 's avonds rond half elf geactiveerd. Toen kon ik nog niets zien op de Go app, zelfs de normale series niet. De volgende ochtend kon ik zowel de normale als HBO series zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Cyb schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:51:
Kan het niet zijn dat de AIVD zijn Sleepnet zit uit te proberen op de AMSIX?
De nieuwe sleepnet wet is recent ingegaan.
https://www.nrc.nl/nieuws...roristen-6580813-a1544813

...

In Rotterdam is nu ook een anti terrorisme oefenoperatie aan de gang sinds maandag, genaamd Port Defender Rotterdam. Zou natuurlijk mooi zijn als de AIVD dan ook meteen een demo kan geven met wat data van Ziggo gebruikers.
De nieuwe Wet op de inlichtingen en veiligheidsdiensten is nog niet ingevoerd/ligt bij de eerste kamer

Misschien is er slechte performance omdat het Ziggo verkeer via een radio link geforceerd wordt. Dat is een valide oorzaak voor slechte performance en dan mag het al wel getapt worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ANdrode schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:06:
[...]

Bij die storing kwam de duur van de storing bij AMS-IX niet overeen met die van Ziggo. Daarnaast hadden klanten van andere ISP's er geen/minder last van (ISP's kunnen zoiets "snel oplossen").

Die storing was vervelend, maar een fictieve ISP met goede technische dienst, zou dat snel moeten opmerken en oppakken. Doe je dat niet, dan komt het over als deflectie van een niet-geïnformeerde communicatieafdeling.
offtopic:
"eerlijke, transparante en tijdige communicatie" discussie komt weer langs :P

Ik merk en meet bij mijn KPN verbinding geen packet loss of trage verbinding richting Google. Ik lees daarover ook niets in het KPN topic.

Waar las jij dat? Dan kan ik testen of ik het ook observeer :)
Meerdere reacties op de frontpage artikel vandaag van KPN gebruikers die hetzelfde ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nergens last hier... heb m'n rPI gisteren geformatteerd dus heb niet een goede Smokeping graph om te laten zien.
ik gebruik trouwens de Norton DNS servers:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3eaduGd.png

[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 10-04-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:26
Heb Google als DNS staan, misschien poging waard om te wisselen naar OpenDNS... Tracert naar Google geeft meerdere time-outs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 10:59
Google.com wil niet pingen en traceren. .nl en youtube gaan wel met wat timeouts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 16:19
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:17:
[...]

Is dat niet gewoon een verschil tussen fZiggo en fUPC gebied? Weet het niet zeker maar volgens mij kan die TC dus in bridge en die Hitron niet. Het modem zou ik trouwens puur gebruiken as-is, configs altijd in je eigen apparatuur, spul wil namelijk ook nog wel eens gereset worden los van factory defaults bij een powercycle. Moet je denk ik wel naar 5-IP.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG-COMSYS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik denk dat het een DNS probleem betreft bij Ziggo, want niet alleen Google diensten zijn traag of helemaal niet bereikbaar, ook ander sites (zoals nu.nl) duren een eeuwigheid om te laden -hier op mijn PC-. Overigens veel andere sites werken gewoon prima. Maar ook de ZiggoGo App, buffered vaker dan normaal (iig op PC).
Is al vanaf zondag 'aan de gang'.

Zelfs mijn Privoxy OpenWrt router kan maps.google.nl niet openen (gmail wel, na een F5 / refresh, maar trager):
--
Connect failed
Your request for http://maps.google.nl/ could not be fulfilled, because the connection to maps.google.nl (2a00:1450:400e:80a::200e) could not be established.
--

Een ping naar ip6:
--
ping -a 2a00:1450:400e:80a::200e
Pinging ams15s33-in-x0e.1e100.net [2a00:1450:400e:80a::200e] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Ping statistics for 2a00:1450:400e:80a::200e:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),
--

De Ziggo dns-verbinding naar knooppunt ams15s33-in-x0e.1e100.net is dus niet helemaal lekker...
Jim423 schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:35:
[...]Het modem zou ik trouwens puur gebruiken as-is, configs altijd in je eigen apparatuur, spul wil namelijk ook nog wel eens gereset worden los van factory defaults bij een powercycle. Moet je denk ik wel naar 5-IP.
Hier ben ik het natuurlijke helemaal mee eens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starry Night
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09-2017
Ook ik heb last van "mislukkende verbindingen", vooral de Youtube app op mijn smart tv heeft er last van. De Youtube app is haast niet te gebruiken. Overschakelen op een andere DNS server maakt geen verschil. Wat wel helpt is internetten via een VPN verbinding (kan alleen op mijn pc, helaas niet op mijn Smart TV). Alle Google diensten zoals Youtube laden veel sneller. Totdat Ziggo en Google de problemen hebben opgelost blijf ik mijn VPN gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

DG-COMSYS schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:46:
Ik denk dat het een DNS probleem betreft bij Ziggo,
Volgens mij ook ... Alhoewel, opendns servers instellen maakt niet echt verschil volgens mij ...

[ Voor 17% gewijzigd door -SaveMe- op 10-04-2017 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ik draai hier ook op alternatieve DNS. Helaas toch problemen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:54
-SaveMe- schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:45:
[...]

Volgens mij ook ... Alhoewel, opendns servers instellen maakt niet echt verschil volgens mij ...
Kan kloppen, want het probleem zit zo te zien in de routering over het internet... en dat gaat elke keer naar hetzelfde IP-adres, onafhankelijk van de DNS-server die je gebruikt (want die geeft tenslotte voor bijvoorbeeld nu.nl altijd hetzelfde IP-adres terug).

Het is dus handiger om te kijken naar een traceroute/tracert dan een ping. Dat kan veel meer informatie geven over waar het fout gaat.

De enige manier om het te omzeilen is inderdaad een VPN of andere soort proxy gebruiken. Het veranderen van je DNS gaat dit niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 10:58
Het probleem lijkt mijns inziens bij Ziggo te liggen. Als ik via VPN verbonden ben heb ik nergens last van. Met zowel DNS van google als ziggo wel, maar ook niet als ik via VPN verbonden ben. Het ligt dus niet direct aan DNS, maar misschien wel aan de locatie vanwaar je DNS opvraagt.
Ik ben woonachtig in Rotterdam, maar via VPN ga ik pas 50 kilometer verder (locatie voor mij even onbekend, misschien ergens in Noord-Holland) het internet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:24

WTM

Hier ook vage klachten. DNS aanpassen helpt ook niet. Nu.nl werkt bijv niet. Via 4g wel. Google diensten zijn traag of werken niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Om 01u valt mijn verbinding weg met mijn remote desktop.
Bijna tegelijkertijd krijg ik een aantal lijn-uitvallen op IP alarmsystemen ( ben aan het werk .... )
Een continu ping op mijn ipadres, en na een uurtje ineens weer leven ...

Zou er een reboot geweest zijn, en de storing verholpen :+
Ik mag het hopen

edit: modem en router geven een uptime weer sinds de laatste ( eigen ) reboot 2 dagen geleden

[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 11-04-2017 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
NEK schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:15:
[...]

Dat zijn zeker allemaal fZiggo lokaties ?
Zover mij bekend kunnen alleen fZiggo aansluitingen een bridge mode krijgen bij zakelijk, fUPC dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 20:45
FreshMaker schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 02:18:
Om 01u valt mijn verbinding weg met mijn remote desktop.
Bijna tegelijkertijd krijg ik een aantal lijn-uitvallen op IP alarmsystemen ( ben aan het werk .... )
Een continu ping op mijn ipadres, en na een uurtje ineens weer leven ...

Zou er een reboot geweest zijn, en de storing verholpen :+
Ik mag het hopen

edit: modem en router geven een uptime weer sinds de laatste ( eigen ) reboot 2 dagen geleden
Hier een vergelijkbare downtime... YouTube en Google lijkt nu goed te zijn maar eerder al gemerkt dat het eerder ook sporadisch goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

En we gaan inmiddels dag 4 in... Ik hoop echt dat Ziggo hier serieus mee bezig is, het duurt tenslotte al zo lang, dat ik een bang vermoeden heb dat dit nóg wel eens dagenlang aan kan duren (lees: Ziggo weet denk ik niet waar ze het moet zoeken...).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:44
Ik heb gisteren eigenlijk niets gemerkt van de problemen (fUPC). Ik heb DNS instellingen op Ziggo en Google staan. Niet via wifi en ook niet bekabeld.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik moet zeggen dat Ziggo de laatste week/weken veel problemen kent. Vorige week had ik vaak last van de verbinding die totaal geen traffic meer toeliet. Het duurt dan enige tijd voor de verbinding afvalt en er overgeschakeld word op XS4All en dan zijn er geen problemen meer. Router is/was dus niet het probleem. Overigens hielp een modem reset ook voor geen meter. En nu weer de problemen met connectie naar Google services alsook wat andere sites (ZiggoGo werkt ook niet helemaal fris). Ik mag hopen dat Ziggo goed uitzoekt wat er aan de hand is en niet dat we volgende week weer een nieuwe variant hebben van connectie problemen. Als ik overigens via bedrijfs VPN naar Google ga dan heb ik geen problemen. En die gaat via Telfort.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:44
Even een korte +1 naar aanleiding van de 'enkele tientallen' op de frontpage.

Hier ook al een aantal dagen issues met trage/falende Google diensten.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraag aan de mensen die nu last hebben van die storing... hadden jullie een paar weken geleden ook last van die ene grote storing? Ben benieuwd of het weer dezelfde core servers betreft of het dit keer andere zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• z1rconium
Dit is geen DNS probleem. Het enige wat een DNS doet is je een IP geven die in de packets voor de eindbestemming komen te staan.

Het lijkt een op een routeringsprobleem ergens, of misschien wel een router loadbalancing issue, gezien het de ene keer wel werkt en de andere keer niet. Probeer maar eens wat te refreshen, dan komt ie er ineens wel doorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 20:45
ArcticWolf schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:01:
Vraag aan de mensen die nu last hebben van die storing... hadden jullie een paar weken geleden ook last van die ene grote storing? Ben benieuwd of het weer dezelfde core servers betreft of het dit keer andere zijn.
Vorige keren had ik geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
z1rconium schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:04:
Dit is geen DNS probleem. Het enige wat een DNS doet is je een IP geven die in de packets voor de eindbestemming komen te staan.

Het lijkt een op een routeringsprobleem ergens, of misschien wel een router loadbalancing issue, gezien het de ene keer wel werkt en de andere keer niet. Probeer maar eens wat te refreshen, dan komt ie er ineens wel doorheen.
Klopt of packetloss waarbij je HTTP get sneuvelt en de webserver niets binnen krijgt, een refresh geeft ook een nieuwe HTTP get en dan gaat het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlorisD schreef op maandag 10 april 2017 @ 23:11:
[...]

Kan kloppen, want het probleem zit zo te zien in de routering over het internet... en dat gaat elke keer naar hetzelfde IP-adres, onafhankelijk van de DNS-server die je gebruikt (want die geeft tenslotte voor bijvoorbeeld nu.nl altijd hetzelfde IP-adres terug).
Hmm nee Google geeft juist naar vele partijen andere IP's af om verkeer te loadbalancen. Content Delivery Netwerken heet het in de verzamel naam. Met CNAME records offloaden ze het verkeer.

Je maar eens in het specifieke storingen topic kijken daar zijn een aantal IP's genoemd die allemaal van Google zijn voor gmail youtube of google. Ze gebruiken ze random, wat jij schetst is het " ouderwetse" internet hosting waarbij een website altijd 1 vast IP heeft.

172.217.17.67
172.217.17.35
172.217.17.131 (lijkt offline nu)
172.217.17.142
172.217.19.195
172.217.19.206 (is online gekomen sinds gisteren avond)
172.217.19.197
172.217.20.67
216.58.198.67
216.58.212.206
216.58.212.131
216.58.212.238

Iemand nog meer IP's kunnen achterhalen vanaf Ziggo gezien? Dan stop ik ze even in smokeping _/-\o_ thnx

[ Voor 16% gewijzigd door stormfly op 11-04-2017 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

ArcticWolf schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:01:
Problemen lijken hetzelfde alleen iets minder erg nu. Verbindingen die random niet tot stand komen, nu eigenlijk vooral/alleen naar Google-diensten. Zo kan ik regelmatig de imap-servers van gmail, Google's dnsservers en web assets (fonts e.d.) niet bereiken.

[ Voor 21% gewijzigd door XVI op 11-04-2017 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 11:34
Zijn er meer mensen die niet kunnen inloggen op Mijn Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
stormfly schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:47:
[...]

Iemand nog meer IP's kunnen achterhalen vanaf Ziggo gezien? Dan stop ik ze even in smokeping _/-\o_ thnx
Smokeping blijft een ping. Een traceroute is ook niets anders dan een ping.
Antwoord uberhaupt alles wel op een ping op het internet ?

Misschien is er meer te achterhalen op BGP niveau via looking glass (je kunt inloggen op bgp routers van providers en daar bgp routing summary opvragen als je thuis bent in cisco)

Er is wel iets verbeterd tov gisteren, maar blijft vaag.
Pagina: 1 ... 10 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic