Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
bt1441 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:17:
En alweer prijs verhoging zonder iets extra's zoals hogere internet snelheid of extra tv zenders. Afgelopen jaren ging net zo. Mensen met 25 of 40 mbit krijg nooit extra snelheid enkel de hogere pakketten. Klopt niks van want ook deze klanten moeten meer betalen.

https://www.totaaltv.nl/n...ggo-minder-groot-dan-kpn/
Tja 9 jaar geleden kreeg je als instapper nog 1mbit; nieuws: Ziggo voert in juli geplande snelheidsverhoging door dus dat valt ook wel weer mee lijkt me.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Die 2 euro in de maand zal mij aan mijn reet roesten. Als ik maar een goede verbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:34:
Die 2 euro in de maand zal mij aan mijn reet roesten. Als ik maar een goede verbinding heb.
Daar gaat het toch niet om. Wie zegt dat Ziggo niet voor 2 euro minder ook die verbinding prima kan leveren. Met 2 miljoen klanten is iedereen een verhoging van 2euro opeens 4 miljoen euro per maand! en 24 miljoen per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
Daar gaan we weer.

Wel klagen dat producten en diensten duurder worden.

Maar niet klagen, omdat je werkgever een x % meer betaald om dit weer te corrigeren...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:27
MediaZoo schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:00:
Daar gaan we weer.

Wel klagen dat producten en diensten duurder worden.

Maar niet klagen, omdat je werkgever een x % meer betaald om dit weer te corrigeren...
Mag ik dan als Ziggo monteur wel klagen dat mijn werkgever de vergoedingen per geleverde dienst al 4 jaar niet heeft verhoogd?? ;);)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MediaZoo
deamosreapos schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:04:
[...]

Mag ik dan als Ziggo monteur wel klagen dat mijn werkgever de vergoedingen per geleverde dienst al 4 jaar niet heeft verhoogd?? ;);)
Als het om Guidion gaat zeer zeker. De tarieven staan niet in verhouding tot het geleverde werk in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021
[...]

Zoek dan andere werkgever zou ik zeggen. Ziggo heeft enkel geld over voor max verprutser sponseringen enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Tja. prijsverhogingen horen er nou 1x bij... het gras is echt niet groener aan de overkant..

al is het natuurlijk ook een beetje wat zijn je "eisen"
hier is de eis van minimaal 30mbit up.. en dat krijg ik nergens anders dan bij Ziggo

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:38

ewf

The grass is always greener at the other side of the hill ....

Because there is more shit overthere!!! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ewf op 07-05-2018 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:24
bt1441 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:17:
En alweer prijs verhoging zonder iets extra's zoals hogere internet snelheid of extra tv zenders. Afgelopen jaren ging net zo. Mensen met 25 of 40 mbit krijg nooit extra snelheid enkel de hogere pakketten. Klopt niks van want ook deze klanten moeten meer betalen.

https://www.totaaltv.nl/n...ggo-minder-groot-dan-kpn/
Die verhoging heb je al gehad in oktober ofzo ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
Martinusz schreef op maandag 7 mei 2018 @ 20:41:
[...]

Die verhoging heb je al gehad in oktober ofzo ;)
Ja dat snap ik ook maar dit jaar dus weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:41
hcQd schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 16:10:
[...]

….
Het belangrijkste is dat het een CI+ 1.3 versie is, merk maakt niet uit.
Die laatste opmerking moet ik even bestrijden. Merk van de module doet er wel degelijk toe. Niet alle modules werken even lekker met alle TV-merken.
Voor nieuwere Samsung TV's (jonger dan 5 jaar) is een Quantis vaak de beste optie.
Altijd effe verschillende fora raadplegen welke module geschikt is voor welke TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
bt1441 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 20:46:
[...]

Ja dat snap ik ook maar dit jaar dus weer.
De snelheidsverhoging doelde ik op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:08
MediaZoo schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:10:
[...]

Als het om Guidion gaat zeer zeker. De tarieven staan niet in verhouding tot het geleverde werk in mijn ogen.
Bij Guidion kunnen ze het heel mooi vertellen, maar als je de contracten goed doorneemt moet je wel heel erg om werk verlegen zitten wil je daar je handtekening onder zetten.
Toen ik werd gevraagd werd het aangeprezen als "voor de loze uren", maar de opstapkosten zijn hoog, de vergoedingen laag en alle risico wordt op de zelfstandige afgewenteld.
Ik was die dag met de trein naar Guidion, dus op de terugreis alle tijd om dat contract goed door te spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

[...]

Ook die functie langs zien komen, was geschokt wat voor salaris ze boden :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:27
hjs schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:21:
[...]

Ook die functie langs zien komen, was geschokt wat voor salaris ze boden :/
Het valt mee hoor als zzp'er ik bedoelde het ook een beetje sarcastisch. Maar dat ze al 4 jaar hetzelfde tarief hanteren klopt wel. En gelukkig heb ik een partner deal dus qua pakket heb ik ook niets te klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
Martinusz schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:53:
[...]

De snelheidsverhoging doelde ik op ;)
Niet dus. Mensen met 25 en 40 mbit hebben vorig jaar geen hogere snelheid gekregen enkel abbo's van 150 of 300 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
Sinds dat ik de Connectbox (Arris) in gebruik heb is mij opgevallen dat wanneer ik volle snelheid zeg maar een bestand download van 10gb even een video afspelen op mijn laptop niet lukt.
Anderen in huis klagen wanneer downloaden actief is ook dat ze problemen hebben met hun verbinding op hun mobiel en verder piekt de ping van bijvoorbeeld een ps4 behoorlijk.

Dus eigenlijk sinds de Connectbox heb ik bijvoorbeeld Internet Download Manager moeten begrenzen op 20480 dus download is exact 20.000 mb/s en iedereen in huis is blij. Wanneer de begrenzer uitstaat dan is dit 25.500 mb/s max (heb zelf internet complete).

Situatie is dus de Connectbox in bridge en ik gebruik een Asus RT-AC68u (Getest met Merlin laatste en andere versies maar zit nu gewoon op stock van Asus) als router.
Verder heb ik 3 andere routers zoals de RT-AC87u, RT-AC3200 en een Nighthawk X6 uitgeprobeerd afgelopen maanden en ook had ik met deze routers hetzelfde probleem.
Voordat ik de Connectbox had gekregen heb ik een paar Technicolors en Ubee's versleten en het gekke is de wijze van downloaden was gewoon gelijk dus altijd met volle snelheid maar had het bovenstaande probleem dan gewoon ook echt niet.......

Zaterdag toch maar Ziggo gebeld en allereerst bleek dat mijn lijn sowieso problemen aantoonde en ze gaven eerst aan een Connectbox van Compal toe te willen sturen omdat deze minder klachten/problemen heeft dan de Arris en dit enkele dagen te gebruiken en moest dan weer contact opnemen met de klantenservice.
Ook hebben ze iets aangepast/gedaan met mijn lijn.

Vandaag heb ik dus die Compal ontvangen en alles eerder op de avond uitgepakt, de Connectbox aangesloten en gewacht op activatie.
Maar dat ding was gelijk online en dit verbaasde mij dus na het bekijken van de oude modem bleek ik de verkeerde aangesloten te hebben dus wee de oude Connectbox :*) :*)

De nieuwe toegestuurde modem is dus weer een Arris en geen Compal. Nu na een hele lange verhaal en ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben met mijn vraag wat moet ik hier nu mee :).

Zit nu allereerst met de vraag of mijn huidige Connectbox goed is of niet en de nieuwe wil ik dus niet gaan activeren maar retour sturen.
Of er nog steeds problemen zijn met mijn verbinding weet ik dus morgen door Ziggo te bellen en dit te vragen.

Welke modem is de beste om te gebruiken in bridge modus in combinatie met een eigen router (volgende week is dit overigens een Asus RT-AC5300) ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De nieuwe tarieven van Ziggo per 1 juli 2018:

https://www.ziggo.nl/tarieven/ander-tarief/

Wat is het alternatief over dezelfde COAX? Of is Ziggo nog altijd de enige die het over die lijn aanbiedt, mij staat iets bij over NLE?

[ Voor 43% gewijzigd door THE_BASE op 08-05-2018 08:50 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
THE_BASE schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 08:49:

Wat is het alternatief over dezelfde COAX? Of is Ziggo nog altijd de enige die het over die lijn aanbiedt, mij staat iets bij over NLE?
Dit nieuws was al enkele dagen bekend. Je klaagt ook niet als de baas meer aan je gaat betalen, omdat dit gebruikelijk is. Ik vind het daarom gek dat we wel klagen als diensten/producten door dit zelfde fenomeen duurder worden.

Alternatief over Coax geen.

Veel plezier bij anderen, die uiteindelijk ook de prijzen moeten verhogen om toekomstige investeringen te blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hm, ik vraag me af of mijn stokoude abonnement dan ook weer omhoog gaat... Zal haast wel.
Nog steeds €1,50 per maand goedkoper dan het actuele Internet & TV Start abo, en 50 mbit ipv 40, dus nog steeds geen animo om eens te vernieuwen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:37

icecreamfarmer

en het is

MediaZoo schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:24:
[...]

Dit nieuws was al enkele dagen bekend. Je klaagt ook niet als de baas meer aan je gaat betalen, omdat dit gebruikelijk is. Ik vind het daarom gek dat we wel klagen als diensten/producten door dit zelfde fenomeen duurder worden.
Het ene is positief en het andere niet. Grote verschil is dat mijn loon als het automatisch stijgt hooguit met de inflatie stijgt en onze vrienden van Ziggo nu al enkele jaren op een rij de tarieven laten stijgen met bijna het dubbele van de inflatie.

En dat over toekomstige investeringen is nonsense die reken je zo niet mee.

Veel plezier bij anderen, die uiteindelijk ook de prijzen moeten verhogen om toekomstige investeringen te blijven doen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
MediaZoo schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:24:
[...]

Je hoort me niet klagen over 2 euro, maar wel over het structureel er niets voor terug krijgen. Het antwoord is dan: heb je Vodafone? Zo werkt het in mijn ogen niet, dat nijgt naar koppelverkoop.

Als ze zeggen: 2 euro per maand, maar we verhogen de snelheid of de upload gaat omhoog dan heeft een klant in elk geval nog het gevoel dat hij of zij er op vooruit gaat.

En ik weet dat het al bekend was, alleen de exacte tarieven had ikzelf in elk geval nog niet gezien en niemand hier over gehoord.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 06:31
THE_BASE schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:31:
[...]

Je hoort me niet klagen over 2 euro, maar wel over het structureel er niets voor terug krijgen. Het antwoord is dan: heb je Vodafone? Zo werkt het in mijn ogen niet, dat nijgt naar koppelverkoop.

Als ze zeggen: 2 euro per maand, maar we verhogen de snelheid of de upload gaat omhoog dan heeft een klant in elk geval nog het gevoel dat hij of zij er op vooruit gaat.

En ik weet dat het al bekend was, alleen de exacte tarieven had ikzelf in elk geval nog niet gezien en niemand hier over gehoord.
Inderdaad, nu gaan consumenten meer betalen maar ze zien er niks voor terug. De gemiddelde klant van Ziggo zal zich echt niet intresseren in investeringen die gedaan moeten worden enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
THE_BASE schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:31:
[...]

Niet voor terug krijgen? Que?

In de loop de jaren is de internet snelheid voor het langzaamste abonnement van 256Kbit/s naar 40Mbit/s gegaan... en voor de snelste van 512Kbit/s naar 500Mbit/s.. Genomen over een periode van 18 jaar. Dat vind ik toch aanzienlijk meer terug krijgen tot de verhouding van de verhoging van de prijzen.

Daarnaast komt DOCSIS 3.1 eraan (het netwerk wordt geschikt gemaakt), 4K komt eraan met de bijbehorende apparatuur. Er komen toch met regelmaat nog zenders bij al dan niet bestaande in HD. Er komt OnDemand content bij wat ook kosten met zich mee brengt.

Daarnaast zorgt de klant eigenlijk zelf voor de hoge tarieven. Het netwerk blijft even groot en heeft daarom in onderhoud altijd gelijke kosten. Bij minder klanten moet daarom de omzet per klant omhoog en daarmee moeten prijzen stijgen. Dit doet een KPN net zo hard. Daarnaast praten we over enorme bedragen als het om netwerk gaat iets wat de klant vaak over het hoofd ziet en denkt dat een kabel naar de woning geen geld kost.

Ik zou zelf geen probleem hebben met 2 euro per maand meer. De kwaliteit van het product wat je ervoor terug krijgt is in mijn ogen voldoende voor die prijs.

En koppel verkoop? Welkom in de wereld van marketing. Gratis weggeven doet geen enkel bedrijf. Je betaald ten aller tijde op enige wijze aan het bedrijf. Zij het via slechte ondersteuning/service, zij het voor beperktere diensten.

ls voorbeeld neem ik Tele2. Deze partij is aan de consumenten kant budget. Neem je zakelijke diensten af dan ren je hard weg door de bizar hoge tarieven die neergelegd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Jordyz schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:40:
[...]

Inderdaad, nu gaan consumenten meer betalen maar ze zien er niks voor terug. De gemiddelde klant van Ziggo zal zich echt niet intresseren in investeringen die gedaan moeten worden enzo..
Lekker kortzichtig weer 8)7
En wie zegt dat er geen verhoging komt? Laatste verhoging was in oktober 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 06:31
Martinusz schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:41:
[...]

Lekker kortzichtig weer 8)7
En wie zegt dat er geen verhoging komt? Laatste verhoging was in oktober 2017.
Klopt maar de meeste consumenten willen als ze meer betalen ook meer krijgen, anders snappen ze niet waarvoor ze meer gaan betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zou wel eens een keer een wat hogere upload willen hebben, 1:10 verhouding is een beetje ouderwets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
MikeyMan schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:51:
Ik zou wel eens een keer een wat hogere upload willen hebben, 1:10 verhouding is een beetje ouderwets.
Dat is voor zover ik weet technisch niet mogelijk bij kabel. Dan moet je glasvezel nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:24
chim0 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:55:
[...]

Dat is voor zover ik weet technisch niet mogelijk bij kabel. Dan moet je glasvezel nemen.
Wel met Docsis 3.1 dadelijk :) Het is daar echt even op wachten mbt hogere snelheden.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Hoeft van mij niet synchroon, maar 2:10 of 3:10 zou al niet gek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

[...]

Jawel hoor bij de zakelijke abbo's is het 1 op 6.
Daarom heb ik het laagste zakelijke abbo met 60/10.
Was nog goedkoper dan een consumenten lijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jordyz schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:45:
[...]

Klopt maar de meeste consumenten willen als ze meer betalen ook meer krijgen, anders snappen ze niet waarvoor ze meer gaan betalen :+
Nee, consumenten willen het liefste niets betalen.
Alles moet zo goedkoop mogelijk, boodschappen hebben allemaal een fictieve prijsstelling in ons hoofd.
meer dan 6€ voor een kilo kip .... dan ga je naar de buren

Dit is DE reden dat er bedrijven als Ziggo/KPN/Alber Heijn en Bol.com zijn, die staan vaak als "goedkoopste" in de lijstjes.
Ziggo omdat ze 400Mb aanbieden tegen 80€, waar KPN niet boven de 200 uitkomt ( mits je in een goed gebied woont )
Jumbo omdat ze gewoon eisen bij leveranciers dat dit DE prijs mag zijn, vraagt Melkunie meer, komen ze gewoon niet in het schap.
Met bijna 600 Filialen wil je dat gewoon niet

Kleine bedrijven moeten het op een ludieke manier beter verpakken ( coolblue ) om te concurreren.
Dat Coolblue met een lach opneemt, is echt niet omdat ze dat willen, ze bezorgen een koelkast op de 4e etage .... omdat Wehkamp dat niet altijd wil doen.

XS4all ... duurder dan KPN, stoer doen over "storingen ... not on my watch" maar daar gewoon helemaal geen inspraak in hebben.
Ligt de XS4All verbinding er uit, dan wijzen ze naar KPN ... 'Not my problem' wordt het dan, maar wel 5 á 10€ duurder zijn.... ( marketing werkt )

Zodra iedereen weer netjes betaald komt er in okt/nov een "cadeautje" komt er 100Mb bij, om op de magische 500Mb te komen, om volgend jaar of over 2 jaar met "fantastisch nieuws" te komen ....
'Wij kunnen in ons hele gebied WEL Gigabit internet leveren .... upgrade nu...nu..nu tegen meerprijs van 10€'

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 08-05-2018 12:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 14:15
MikeyMan schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:56:
[...]

Dan kan je Ziggo Zakelijk nemen met 60/10, 250/40 of 500/50, heb je meer upload dan de huidige prive pakketten.

Maar serieus, deze discussie hebben er ieder jaar wanneer Ziggo hun jaarlijkse verhoging bekend maakt.
- Ja, de prijs gaat weer omhoog (net als bijna alles in Nederland), net als KPN, Tele2 en weet ik veel wie
- Nee, je krijg er niet direct wat voor terug, hoeft ook niet met inflatiecorrectie
- Ja, Ziggo verhoogt de snelheden soms, doet investeringen, etc wat allemaal geld kost.

Dit vat de hele jaarlijkse discussie wel een beetje samen.

Ben je het niet eens met de verhogingen, kies iemand anders. Naast NLE zijn de prijzen nagenoeg gelijk of zelfs duurder dan Ziggo voor een soortgelijk aanbod (TV basis, 100-200 Mbit/s, geen extra's, huidige prijzen):

AanbiederPrijs 1e jaarSnelheid
NLE389.40100/10
XS4All694.5080/8
Ziggo707.40200/20

Dus. Als je mindere snelheid en een nieuwe decoder geen probleem vindt, ga gerust eens kijken bij NLE. Ik zelf vind Ziggo nog steeds een goede prijs/kwaliteit hebben, nagenoeg geen storingen, en ik wil geen nieuwe decoder want ik ben perfectly happy met mijn CI+ kaarten.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

daxy schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:08:
[...]

Dan kan je Ziggo Zakelijk nemen met 60/10, 250/40 of 500/50, heb je meer upload dan de huidige prive pakketten.

Maar serieus, deze discussie hebben er ieder jaar wanneer Ziggo hun jaarlijkse verhoging bekend maakt.
- Ja, de prijs gaat weer omhoog (net als bijna alles in Nederland), net als KPN, Tele2 en weet ik veel wie
- Nee, je krijg er niet direct wat voor terug, hoeft ook niet met inflatiecorrectie
- Ja, Ziggo verhoogt de snelheden soms, doet investeringen, etc wat allemaal geld kost.

Dit vat de hele jaarlijkse discussie wel een beetje samen.

Ben je het niet eens met de verhogingen, kies iemand anders. Naast NLE zijn de prijzen nagenoeg gelijk of zelfs duurder dan Ziggo voor een soortgelijk aanbod (TV basis, 100-200 Mbit/s, geen extra's, huidige prijzen):

AanbiederPrijs 1e jaarSnelheid
NLE389.40100/10
XS4All694.5080/8
Ziggo707.40200/20

Dus. Als je mindere snelheid en een nieuwe decoder geen probleem vindt, ga gerust eens kijken bij NLE. Ik zelf vind Ziggo nog steeds een goede prijs/kwaliteit hebben, nagenoeg geen storingen, en ik wil geen nieuwe decoder want ik ben perfectly happy met mijn CI+ kaarten.
Nieuwe decoder is geen probleem, maar vier nieuwe decoders wel... En dat is voor mij vaak de dealbreaker. Plus dat ik op dit moment nog telefoon nodig heb voor mijn alarmsysteem, maar dat lost zich binnenkort op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 08:49:

Zie het gewoon als een jaarlijkse huurverhoging. Als het goed is krijg je die ook elk jaar rond deze tijd. Niet mee eens, dan kan je nu helaas niet naar de huurcommissie, maar moet je gewoon even een ander aanbieder zoeken. Keus genoeg. Roep dan niet: Maar die kunnen niet bieden wat Ziggo biedt. Daar heb je dan maar mee leren te leven. Elke jaar weer dat gelul over de prijsverhoging..... Niet meer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
MikeyMan schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:56:
[...]

Wat ik persoonlijk ervaar is, toen ik nog op mezelf woonde en glasvezel (50/50) had, ik volop kon downloaden en uploaden en gewoon nog prima kon internetten en m'n PC gebruiken. Nu woon ik samen met mijn vriendin en hebben we kabel (200/20) maar als ik nu volop download en upload, kan ik niet meer internetten en wordt mijn PC bijna onbruikbaar.

Dit heeft, van wat ik heb begrepen, wellicht te maken met het feit dat Realtek on-board netwerkkaarten gigantisch veel van je processor vragen dus als je die vol belast, belast je ook je processor volop en wordt je PC bijna onbruikbaar, maar misschien is er wel een andere reden. Mijn PC gedrag is in ieder geval hetzelfde als toen ik alleen woonde dus daar kan het niet aan liggen. Mijn ervaring is dus dat er wel degelijk verschil is tussen kabel en glasvezel wat betreft het belasten van dan wel je netwerkkaart dan wel je PC. Maar misschien dat anderen met wat meer technische inzicht hier een andere mening over hebben?
icecreamfarmer schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:50:
[...]

Jawel hoor bij de zakelijke abbo's is het 1 op 6.
Daarom heb ik het laagste zakelijke abbo met 60/10.
Was nog goedkoper dan een consumenten lijn ook.
Maar nog steeds niet 1:1 zoals bij glasvezel.

Hoe kan je trouwens als particulier een zakelijke lijn hebben? 60/10 zou overigens voor mij nog te langzaam zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door chim0 op 08-05-2018 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
chim0 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:21:
Wat ik persoonlijk ervaar is, toen ik nog op mezelf woonde en glasvezel (50/50) had, ik volop kon downloaden en uploaden en gewoon nog prima kon internetten en m'n PC gebruiken. Nu woon ik samen met mijn vriendin en hebben we kabel (200/20) maar als ik nu volop download en upload, kan ik niet meer internetten en wordt mijn PC bijna onbruikbaar.

Dit heeft, van wat ik heb begrepen, wellicht te maken met het feit dat Realtek on-board netwerkkaarten gigantisch veel van je processor vragen dus als je die vol belast, belast je ook je processor volop en wordt je PC bijna onbruikbaar, maar misschien is er wel een andere reden. Mijn PC gedrag is in ieder geval hetzelfde als toen ik alleen woonde dus daar kan het niet aan liggen. Mijn ervaring is dus dat er wel degelijk verschil is tussen kabel en glasvezel wat betreft het belasten van dan wel je netwerkkaart dan wel je PC. Maar misschien dat anderen met wat meer technische inzicht hier een andere mening over hebben?
Meer Mbps kan inderdaad meer rekenkracht vereisen. Als ik via Steam met 400 Mbps download dan zie ik op mijn oudere pc (2500K quadcore) ineens 95%+ cpu loads. Echter als jij vroeger 50 Mbps upload had en nu 20 Mbps dan kan daar logischerwijs het probleem niet zitten.

Hoe kan je trouwens als particulier een zakelijke lijn hebben? 60/10 zou overigens voor mij nog te langzaam zijn.
Dat zit inherent aan de techniek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CWMO8FyhIFX1cQPxviDOY1bu/full.jpg

Bij Docsis 3.1 gaat dat op de schop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KaPhpdAFSkKNGeMhn9kMcRdC/full.jpg
Komt ook een fullduplex modus tot 10 Gbps. In de US, california, schijnen ze al 2500 Mbps / 2500 Mbps te leveren.

[ Voor 19% gewijzigd door sdk1985 op 08-05-2018 13:50 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

[...]

[...]

Pak je een abbo hoger. Nu gewoon aanvragen. Stelde niets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:05

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

[...]

Als je PC onbruikbaar wordt zou ik denken aan een HDD (of crappy SSD) die deze snelheden niet trekt. Als het internet voor jou en anderen op je netwerk slecht bruikbaar is tijdens je down/upload zou ik eerder denken aan bufferbloat, kun je testen met de DSLReports speedtest.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Laatst online: 23:10

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Pathogen schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:33:
Hm, ik vraag me af of mijn stokoude abonnement dan ook weer omhoog gaat... Zal haast wel.
Nog steeds €1,50 per maand goedkoper dan het actuele Internet & TV Start abo, en 50 mbit ipv 40, dus nog steeds geen animo om eens te vernieuwen :)
Welk Abbo heb je dan?

Ik heb zelf een Z1 en dan zijn de snelheden 40/4 (sinds 2015)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Technomania schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:01:
[...]

Welk Abbo heb je dan?

Ik heb zelf een Z1 en dan zijn de snelheden 40/4 (sinds 2015)
Ouder nog :) eigenlijk sinds dat ik met veel moeite (toendertijd) een CI+ module kon krijgen in plaats van de mediabox heb ik niks meer veranderd. De prijs is ook altijd gunstiger gebleven dan vernieuwen, helemaal met de snelheidsverlaging.

Ben wel eens in de verleiding geweest om met zo'n aanbieding te verlengen, maar nooit zin gehad om het risico te lopen wéér veel moeite te moeten doen voor een CI+ als eerste en enige apparaat.
2-in-1 Basis pakket
Ziggo GO
CI+ Module
Contractperiode 06/09/2013 - 06/09/2014

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Bij de klantenservice zijn ze nog niet helemaal op de hoogte van het schuifje bij de Interactieve TV die je uit kan zetten:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5YVECJpl.png

Gisteravond iemand aan de lijn gehad van retentie die hoog en laag bleef beweren dat de website gewoonweg niet klopte en dat ik dat wel kon zien maar dat het verkeerd was PUNT. Dus gezegd dat ik toch nog even wil nadenken over de wijzigingen die ik wilde doorvoeren en vandaag opnieuw gebeld (krijg toch ook al ruim een dag maar 40mbps downstream i.p.v. 200 dus eerst even klagen ;) ) en gelukkig kreeg ik iemand aan de lijn die het gewoon even ging navragen toen ik mijn abonnement wilde wijzigen naar Internet Complete en Bellen zonder interactieve TV, want deze optie zit blijkbaar nog niet in het systeem voor bestaande klanten.
Betaal ik na de prijsverhoging uiteindelijk zelfs €2,- minder dan ik nu doe :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
sdk1985 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:41:
[...]

Meer Mbps kan inderdaad meer rekenkracht vereisen. Als ik via Steam met 400 Mbps download dan zie ik op mijn oudere pc (2500K quadcore) ineens 95%+ cpu loads. Echter als jij vroeger 50 Mbps upload had en nu 20 Mbps dan kan daar logischerwijs het probleem niet zitten.
Toch is het zo en het zal ongetwijfeld deels aan mijn PC liggen (inmiddels 8 jaar oud) maar met glasvezel had ik nooit problemen. In ieder geval kon ik nog prima internetten en pagina's laadden ook gewoon. Als ik nu vol down- of upload, laden pagina's niet eens meer. Dan kan ik echt niks meer.
icecreamfarmer schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:46:
[...]

Pak je een abbo hoger. Nu gewoon aanvragen. Stelde niets voor.
Is niet van mij en ik hoef ook niet hoger. Mis alleen m'n upload want die gebruikte ik veel.
Kanarie schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:57:
[...]

Als je PC onbruikbaar wordt zou ik denken aan een HDD (of crappy SSD) die deze snelheden niet trekt. Als het internet voor jou en anderen op je netwerk slecht bruikbaar is tijdens je down/upload zou ik eerder denken aan bufferbloat, kun je testen met de DSLReports speedtest.
Neuh, mijn PC is 8 jaar oud maar het is geen crap ding en de onderdelen kunnen het prima aan. Het is echt het verschil tussen kabel en glasvezel. Met kabel slibt de boel gewoon dicht en kan je niks meer, maar volgens mij is dat altijd zo geweest. Ik heb het dan over volle belasting van down- of upload he? Als je met een paar honderd KB download, is er niks aan de hand, maar als ie vol 200/20 pompt, kan je niks meer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

chim0 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:25:
[...]
[knip]

Neuh, mijn PC is 8 jaar oud maar het is geen crap ding en de onderdelen kunnen het prima aan. Het is echt het verschil tussen kabel en glasvezel. Met kabel slibt de boel gewoon dicht en kan je niks meer, maar volgens mij is dat altijd zo geweest. Ik heb het dan over volle belasting van down- of upload he? Als je met een paar honderd KB download, is er niks aan de hand, maar als ie vol 200/20 pompt, kan je niks meer hoor.
Het zal beslist locatie en hardware (ook aan de Ziggo kant) gerelateerd kunnen zijn, want als ik hier volle bak aan het binnenhalen ben (op 250Mbit), zit mijn zoon nog vrolijk online te gamen met een prima ping. Ik heb daarbij mijn Ziggo modem in Bridge staan en daarachter een router die het verkeer flierefluitend kan verwerken. Volgens mij krijg je de handel alleen maar aan het haperen indien je het (eventuele) torrent-verkeer niet goed hebt ingesteld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
MonkeyJohn schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:18:
Bij de klantenservice zijn ze nog niet helemaal op de hoogte van het schuifje bij de Interactieve TV die je uit kan zetten:
[afbeelding]

Gisteravond iemand aan de lijn gehad van retentie die hoog en laag bleef beweren dat de website gewoonweg niet klopte en dat ik dat wel kon zien maar dat het verkeerd was PUNT. Dus gezegd dat ik toch nog even wil nadenken over de wijzigingen die ik wilde doorvoeren en vandaag opnieuw gebeld (krijg toch ook al ruim een dag maar 40mbps downstream i.p.v. 200 dus eerst even klagen ;) ) en gelukkig kreeg ik iemand aan de lijn die het gewoon even ging navragen toen ik mijn abonnement wilde wijzigen naar Internet Complete en Bellen zonder interactieve TV, want deze optie zit blijkbaar nog niet in het systeem voor bestaande klanten.
Betaal ik na de prijsverhoging uiteindelijk zelfs €2,- minder dan ik nu doe :9
Met of zonder TV scheelt toch slechts een euro of 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 14:15
THE_BASE schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:52:
[...]

Met of zonder TV scheelt toch slechts een euro of 4?
Dat scheelt 10 euro (bij het Complete pakket).
Maar... dan heb je alleen het digitale basis pakket met:
  • 45+ tv-zenders (4 HD)
  • Gratis Ziggo Sport
  • Online TV met Ziggo GO

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Precies, er zit nu een groter verschil in prijs lijkt het. Tevens zat ik ook nog op een oud UPC abonnement uit 2012/2013 waardoor ik nu ook al minder betaal dan het huidige vergelijkbare abonnement (€57 vs €62.50). Voor misschien die 3x per jaar dat ik een keer echt TV kijkt heb al die 77+ zenders echt niet nodig, ik ben blij dat je er tegenwoordig dus voor kan kiezen om dat niet af te hoeven nemen :).
Mocht de Android TV app van Ziggo Go ooit nog een keer beschikbaar komen hoeft er ook geen coax meer door de woonkamer naar de tv, scheelt ook weer een stuk niet weg te werken kabel voor de balkondeur langs in het appartement.

[ Voor 1% gewijzigd door MonkeyJohn op 08-05-2018 18:21 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
418O2 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:15:
[...]

Heb de lamp (dimbare vloerlamp, bol, van de IKEA) eens uitgezet en toen was het weg.

Dimmers...
Was toch niet zo. Heb nu dat nieuwe type stekker van hirschmann gekocht en nu is het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

MonkeyJohn schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 18:19:

Mocht de Android TV app van Ziggo Go ooit nog een keer beschikbaar komen hoeft er ook geen coax meer door de woonkamer naar de tv, scheelt ook weer een stuk niet weg te werken kabel voor de balkondeur langs in het appartement.
Hu, die is er toch gewoon?
Ik heb die iig gewoon op mijn android-tv-boxje staan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
daxy schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:58:
[...]

Dat scheelt 10 euro (bij het Complete pakket).
Maar... dan heb je alleen het digitale basis pakket met:
  • 45+ tv-zenders (4 HD)
  • Gratis Ziggo Sport
  • Online TV met Ziggo GO
Het enige dat ik jammer vind is dat er slechts 4 HD-zenders beschikbaar zijn. Bij Instap scheelt het maar liefst 4 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
hjs schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 19:28:
[...]

Hu, die is er toch gewoon?
Ik heb die iig gewoon op mijn android-tv-boxje staan. :?
Een daadwerkelijke "Android TV" app is er nog niet: nieuws: Ziggo wil GO-dienst naar Android TV en Apple TV brengen
De gewone Android app werkt vast wel op die vele mediaspelertjes waarop een normale android draait maar ik heb toch liever een native Android TV app. Geen gezeik met sideloaden en rare tweaks om landscape mode te forceren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

MonkeyJohn schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:35:
[...]

Geen gezeik met sideloaden en rare tweaks om landscape mode te forceren etc.
Werkt probleemloos verder hoor, gebruik hem af en toe om wat terug te kijken.
En dat android-tv-kastje staat er toch voor Netflix.

Maar misschien bijna tijd voor een nieuwe TV dan, minder kastjes is altijd fijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:33
chim0 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:25:
[...]

Toch is het zo en het zal ongetwijfeld deels aan mijn PC liggen (inmiddels 8 jaar oud) maar met glasvezel had ik nooit problemen. In ieder geval kon ik nog prima internetten en pagina's laadden ook gewoon. Als ik nu vol down- of upload, laden pagina's niet eens meer. Dan kan ik echt niks meer

Het is natuurlijk onzin om te denken dat netwerkverkeer afkomstig van een kabelmodem je PC traag maakt en en afkomstig van glasvezel niet.

Wat niet raar is dat hoge snelheden je CPU belasten: bij een onboard netwerkkaart. Ik heb hier ook een oudere laptop in huis met een gigabits netwerk aansluiting, alleen trek hij dat nooit omdat de het processor 100% belast.

Verder zou je eens in je netwerk setup kunnen kijken of er ergens anders nog een bottleneck zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:00
Elke keer weer een verhoging van de prijs onder het mom van verbeteren van het netwerk en inflatiecorrectie :(
Ik kan nog steeds geen Movies en Series XL kijken met mijn CI module in een oud UPC gebied maar betaal er wel voor, inflatie is 1,2 procent maar bij telecomproviders is het bijna een factor 2-3 hoger :( (Zelfs bij deflatie kreeg je nog een prijsverhoging)
Ga straks dus 61,45 betalen voor 50MBit en als ik Movies en Series XL eruit gooi val ik terug naar 40MBit.
Zou ik naar NLE overstappen dan heb ik 100MBit en 2 ontvangers (nu 1 Ci module) voor 36.45 en na een jaar 46,45. Besparing van 300€ eerste jaar en 180€ tweede jaar is toch wel veel geld en dan ook nog 2 ontvangers en sneller internet.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:21
audiojunk schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 23:46:
Elke keer weer een verhoging van de prijs onder het mom van verbeteren van het netwerk en inflatiecorrectie :(
Ik kan nog steeds geen Movies en Series XL kijken met mijn CI module in een oud UPC gebied maar betaal er wel voor, inflatie is 1,2 procent maar bij telecomproviders is het bijna een factor 2-3 hoger :( (Zelfs bij deflatie kreeg je nog een prijsverhoging)
Ga straks dus 61,45 betalen voor 50MBit en als ik Movies en Series XL eruit gooi val ik terug naar 40MBit.
Zou ik naar NLE overstappen dan heb ik 100MBit en 2 ontvangers (nu 1 Ci module) voor 36.45 en na een jaar 46,45. Besparing van 300€ eerste jaar en 180€ tweede jaar is toch wel veel geld en dan ook nog 2 ontvangers en sneller internet.
even tweet sturen en ze lossen het op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

commentator schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 00:16:
[...]

Als in een aangepast aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
hardware-lover schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:33:
[...]

Het zal beslist locatie en hardware (ook aan de Ziggo kant) gerelateerd kunnen zijn, want als ik hier volle bak aan het binnenhalen ben (op 250Mbit), zit mijn zoon nog vrolijk online te gamen met een prima ping. Ik heb daarbij mijn Ziggo modem in Bridge staan en daarachter een router die het verkeer flierefluitend kan verwerken. Volgens mij krijg je de handel alleen maar aan het haperen indien je het (eventuele) torrent-verkeer niet goed hebt ingesteld.
Internet gaat via de Horizonbox dus misschien dat het daar aan ligt en het gebeurt inderdaad vooral bij overmatig torrent verkeer, maar deze was hetzelfde als op glasvezel en daar had ik deze problemen niet. Maar misschien is 50/50 net niet voldoende om de boel te laten haperen. Ben benieuwd of bij mensen met 200/200 of 500/500 glasvezel wél hun PC gaat zweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
commentator schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 00:16:
[...]

Toen het Royaal pakket over ging in Movies en Series XL heb ik hierover al eens contact gehad omdat het me stoorde dat Ziggo een prijs heeft voor een dienst die in het Ziggo gebied wel kan maar in het oud UPC gebied niet (Movies en Series XL kijken met een CI module)
Volgens de medewerker toen was dit niet zo, kon in beide gebieden niet was het antwoord.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

chim0 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:16:
[...]

Internet gaat via de Horizonbox dus misschien dat het daar aan ligt en het gebeurt inderdaad vooral bij overmatig torrent verkeer, maar deze was hetzelfde als op glasvezel en daar had ik deze problemen niet. Maar misschien is 50/50 net niet voldoende om de boel te laten haperen. Ben benieuwd of bij mensen met 200/200 of 500/500 glasvezel wél hun PC gaat zweten.
Klinkt eerder als dat de Horizonbox erg slecht met drukte om kan gaan, bij glas had je vast een modem/router die dat beter deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
hjs schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:24:
[...]

Klinkt eerder als dat de Horizonbox erg slecht met drukte om kan gaan, bij glas had je vast een modem/router die dat beter deed.
GENEXIS modem tegen de muur en een simpel pricewatch: TP-Link TL-WR740N routertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
chim0 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:40:
[...]

GENEXIS modem tegen de muur en een simpel pricewatch: TP-Link TL-WR740N routertje.
Vraag om een aparte modem ipv de Horizon te gebruiken, is al meermaals naar voren gekomen dat dat niet het beste apparaat is als modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:21
icecreamfarmer schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:53:
[...]

Als in een aangepast aanbod?
nee, voor een monteur die het probleem oplost.
Voor een aangepast aanbod moet je bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Martinusz schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:42:
[...]

Vraag om een aparte modem ipv de Horizon te gebruiken, is al meermaals naar voren gekomen dat dat niet het beste apparaat is als modem.
Dan krijg ik een boos vrouwtje achter me aan, die gebruikt er allemaal van. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
chim0 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:03:
[...]

Dan krijg ik een boos vrouwtje achter me aan, die gebruikt er allemaal van. :+
Je Horizon gaat niet weg, alleen je internet verbinding gaat via een externe modem dan, tv etc. blijft gewoon hetzelfde. (zelfde setup heb je dan als FZiggo gebied, ik heb ook Connectbox voor internet, Horizon voor tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Martinusz schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:10:
[...]

Je Horizon gaat niet weg, alleen je internet verbinding gaat via een externe modem dan, tv etc. blijft gewoon hetzelfde. (zelfde setup heb je dan als FZiggo gebied, ik heb ook Connectbox voor internet, Horizon voor tv)
Mja, het is goed zo joh. Het is ook niet dat ik constant torrents zit te pompen of zo. Alleen als ik een groot bestand aanzet, kan ik ff niks. Maar goed, genoeg hierover verder on-topic. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

chim0 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:18:
[...]

Mja, het is goed zo joh. Het is ook niet dat ik constant torrents zit te pompen of zo. Alleen als ik een groot bestand aanzet, kan ik ff niks. Maar goed, genoeg hierover verder on-topic. :P
Aantal connecties wat lager zetten vd torrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Pathogen schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:33:
Alsof ze mijn reactie op Tweakers afgewacht hebben :P Mailtje van Ziggo dat ik er €3,50 bij mag leggen per maand. Kom ik dus toch gelijk met Internet Standaard + TV Standaard, alleen nog 10 Mbit meer.

EDIT: ah, goed dat ik 't ff nakijk... Blijkbaar was het €1,50 verschil vorig jaar al teruggebracht naar €0,50. Dus als ik niks doe betaal ik €3 meer voor 10Mbit meer.
Eens even bedenken wat dan handig is.

[ Voor 15% gewijzigd door Pathogen op 09-05-2018 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pathogen schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:32:
[...]
Dus als ik niks doe betaal ik €3 meer voor 10Mbit meer.
Dat is natuurlijk ook een manier van Ziggo om van de oude abonnementen af te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:52

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Ik zie in de app van ziggo op mijn iPad. Staan dat ik niet in het buitenland tv kan kijken. Dit is toch verboden? Ik kan mij herinneren dat ik een bericht op tweakers hebt gelezen dat dit niet meer mag. Voor onder andere Netflix. Ik moet volgens mijn content overall kunnen zien wat ik in mijn eigen land aanwezig is. Of heb ik dit verkeerd gelezen?

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheDudez schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 17:53:
Ik zie in de app van ziggo op mijn iPad. Staan dat ik niet in het buitenland tv kan kijken. Dit is toch verboden? Ik kan mij herinneren dat ik een bericht op tweakers hebt gelezen dat dit niet meer mag. Voor onder andere Netflix. Ik moet volgens mijn content overall kunnen zien wat ik in mijn eigen land aanwezig is. Of heb ik dit verkeerd gelezen?
Als je met buitenland de EU bedoelt, dan klopt dat. Binnen de EU mag er geen geoblocking meer toegepast worden. Als je een dergelijk bericht nog ziet, moet je misschien de app nog bijwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TheDudez Welke app gebruik je? De Horizon Go app. is veroudert, als je die nog gebruikt kun je die verwijderen en de Ziggo Go app installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:59
Ik zie in de app van ziggo op mijn iPad. Staan dat ik niet in het buitenland tv kan kijken. Dit is toch verboden?
Ben je in een EU land, of ergens daarbuiten? De regels gelden alleen voor EU landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Ik gebruik de GO app. Vandaag nog geïnstalleerd. Nee ik zit niet in het buitenland momenteel. Onder instellingen en dan veel gestelde vragen zie ik het staan in de app.

Er staat letterlijk” in het buitenland kunt u geen online tv kijken”. Dus ook niet in de EU volgens de app.
jongetje schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 18:43:
@TheDudez Welke app gebruik je? De Horizon Go app. is veroudert, als je die nog gebruikt kun je die verwijderen en de Ziggo Go app installeren.

[ Voor 14% gewijzigd door TheDudez op 09-05-2018 20:41 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
TheDudez schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:37:
Ik gebruik de GO app. Vandaag nog geïnstalleerd. Nee ik zit niet in het buitenland momenteel. Onder instellingen en dan veel gestelde vragen zie ik het staan in de app.

Er staat letterlijk” in het buitenland kunt u geen online tv kijken”. Dus ook niet in de EU volgens de app.
[...]
Het staat er inderdaad dat het niet mogelijk is. Hiermee overtreden ze de EU- regels als het echt niet mogelijk is. Vraag het anders eens na bij Ziggo

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheDudez schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:37:

[...]
Net op iphone gecheckt. Het staat er inderdaad. Ik denk ze vergeten zijn de FAQ bij te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Net een chat gesprek gestart met ziggo. Volgens de medewerker is het mogelijk sinds 1 maand binnen de EU. De app informatie klopt niet meer. We zullen het gaan zien :-)
MdO82 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:50:
[...]

Het staat er inderdaad dat het niet mogelijk is. Hiermee overtreden ze de EU- regels als het echt niet mogelijk is. Vraag het anders eens na bij Ziggo

Usenet handleidingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Scherp! De FAQ is niet aangepast, daar gaan we mee aan de slag. Wel kan je volgens de regels binnen de EU met Ziggo GO kijken. Onze website heeft wel de juiste info. Sorry voor de verwarring.

Groet, Pim van Ziggo
Met de Ziggo GO app kun je overal in de EU tv-kijken als je verbonden bent met internet (wifi, 3G of 4G). Dit geldt voor live tv-zenders die buitenshuis te kijken zijn, Ziggo Replay en Movies & Series (XL). Buiten de EU werkt dit niet. Dat heeft te maken met de rechten van televisieprogramma's. Het enige dat je hoeft te doen is de laatste versie van de Ziggo GO app downloaden.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:38
Tijdje terug gebeld met klantenservice i.v.m. storing. Konden niets doen, waarop servicemeneer als afsluitertje zei 'een maand gratis Movies & Series XL, die krijg je van mij ter compensatie'. Echter niet bij vermeld dat dit stilzwijgend automatisch verlengd wordt. Ik vind dit een vuile streek, i.p.v. dat je verwacht hulp te krijgen krijg je een 'verkoper' aan de lijn. Lekker makkelijk verdienen, denk aan de vele oudere mensen die contact opnemen met de klantenservice en nietsvermoedend meer gaan betalen. Aanleiding voor mij om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Wij hebben hier een ConnectBox, en zodra er een stream aangezet wordt oid, voornamelijk naast het gamen hier, loopt alles in de soep.

Alles is traag, ping in games schiet omhoog, de upload snelheid gaat net zo hard neer als de download snelheid als er veel wordt binnengehaald.

We behalen nu deze snelheden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/muc5hlN.png

Volgens de specs van de TC7210 hier zou er geen probleem moeten zijn als ik de TC7210 wil gaan gebruiken.
Er zijn enkel wel aardig slechte reviews te vinden over de TC7210, klopt dit een beetje?

Als ik dus een TC7210 koop, en de ConnectBox vervang, ben ik dan klaar en ben ik van de Puma6 problemen af? Moet ik nog iets regelen met Ziggo of is het plug en play?

Is het daarna nog nodig om een fancy Gaming Router te kopen oid? Als het helpt, dan doe ik dat graag, het is namelijk iedere keer weer raak. (Bridgen met de ConnectBox is nutteloos ivm de Puma6 chip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Adr01 een nieuw modem moet altijd via Ziggo. Zonder activatie heb je er namelijk niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
jongetje schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:53:
@Adr01 een nieuw modem moet altijd via Ziggo. Zonder activatie heb je er namelijk niets aan.
Duidelijk, maar de TC7210 moet ik wel via MP oid kopen?

En is het probleem ondertussen niet aangepakt/opgelost (Puma6/ConnectBox)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

balarina schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:01:
Tijdje terug gebeld met klantenservice i.v.m. storing. Konden niets doen, waarop servicemeneer als afsluitertje zei 'een maand gratis Movies & Series XL, die krijg je van mij ter compensatie'. Echter niet bij vermeld dat dit stilzwijgend automatisch verlengd wordt. Ik vind dit een vuile streek, i.p.v. dat je verwacht hulp te krijgen krijg je een 'verkoper' aan de lijn. Lekker makkelijk verdienen, denk aan de vele oudere mensen die contact opnemen met de klantenservice en nietsvermoedend meer gaan betalen. Aanleiding voor mij om over te stappen.
Stilzwijgend verlengd? Nu zat ik een tijdje op de Zakelijke kant, maar al deze compensatieopties waren juist zonder automatische verlenging, aangezien die stilzwijgende automatische verlenging nooit in goede aarde valt bij de klant en dan is het nut van die optie (klanttevredenheid waarborgen) gewoon ineens weg. Wellicht hebben ze dat bij de particuliere kant nog niet helemaal door...Ik denk dat, wanneer je belt om op te zeggen, dit wel eens hele goede input voor het gesprek kan zijn. Misschien is de medewerker in kwestie het gewoon vergeten te melden. Laksheid is helaas een beetje normaal bij sommige afdelingen, maar als je daar een normaal gesprek over voert, kom je vaak een heel eind en kun je dat tientje voor die ene maand die je niet wilde hebben misschien gewoon terugkrijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door PhatFish op 10-05-2018 16:11 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:38
@PhatFish
IK ben ervan overtuigd dat het ze het met opzet stilzwijgend willen laten verlengen. Storing was lokaal en veel collega's hadden er dan ook last van en bij hun hetzelfde verhaal. Ze doen alsof het echt een gratis dienst is die je krijgt en vertellen niets over automatische verlenging. De ouders van iemand hadden dit ook al een jaar terug meegemaakt. Kwamen er laat achter en moesten ondanks indienen van klacht gewoon betalen. Triest als je zo door een 'klantenservice' genaaid wordt ;w

[ Voor 5% gewijzigd door balarina op 10-05-2018 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

balarina schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:21:
@PhatFish
IK ben ervan overtuigd dat het ze het met opzet stilzwijgend willen laten verlengen. Storing was lokaal en veel collega's hadden er dan ook last van en bij hun hetzelfde verhaal. Ze doen alsof het echt een gratis dienst is die je krijgt en vertellen niets over automatische verlenging. De ouders van iemand hadden dit ook al een jaar terug meegemaakt. Kwamen er laat achter en moesten ondanks indienen van klacht gewoon betalen. Triest als je zo door een 'klantenservice' genaaid wordt ;w
Zeker vervelend. Waarschijnlijk heb je dan te maken met mensen die hun salestarget nog even moeten halen. Die hebben het idee "als de klant het vervelend vindt, belt die wel weer op en lost iemand anders het op, maar ik heb mijn conversie".

Zeker als je hier vaker mee te maken hebt, gewoon altijd publiekelijk over klagen. Fora, maar vooral social media. Er zijn binnen dat bedrijf echt wel mensen die aan het imago willen werken, maar net zoals bij de andere grote providers wordt er met externe callcenters gewerkt. Veel gesprekken beginnen ook met een klant die begint met schelden ipv "hallo" simpelweg omdat ze zelf de boel hebben verkloot. Maar goed dat praat agressieve verkoop natuurlijk niet goed. Ik zou dan vooral over houding en gedrag van (externe) ziggo-medewerkers klagen op social media. Is het gelijk in de goede categorie en genoeg zichtbare ontevredenheid leidt uiteindelijk tot financiële consequentie en dan wordt het management vaak wel eens wakker. Bij elk bedrijf overigens.

Het kan overigens ook anders: Mijn moeder (60+) heeft zeker een jaar lang het volledige TV-pakket aangehad, zonder het ooit besteld te hebben. Niemand die het door had, want moeders kijkt nieuws, soaps en that's it. Opeens een rekening voor de gehele periode dat die pakketten aanstonden, ca. €200,-. Nette brief geschreven, TV pakketten uit en rekening naar €0,-. Binnen een week na het sturen van de brief. Zo kan het ook.

[ Voor 0% gewijzigd door PhatFish op 10-05-2018 17:36 . Reden: Extern of intern zou natuurlijk geen verschil mogen maken, maar we leven niet in een ideale wereld. Overal maken mensen fouten en overal zitten mensen die hun eigen moeder nog zouden verkopen. ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adr01 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:59:
[...]

Duidelijk, maar de TC7210 moet ik wel via MP oid kopen?

En is het probleem ondertussen niet aangepakt/opgelost (Puma6/ConnectBox)?
Via marktplaats moet alsnog Ziggo het modem willen activeren.

Dat probleem met de puma6 wordt nooit opgelost want is een hardware probleem in deze chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
jongetje schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:50:
[...]

Via marktplaats moet alsnog Ziggo het modem willen activeren.

Dat probleem met de puma6 wordt nooit opgelost want is een hardware probleem in deze chip.
Oké dus de T7210 kopen en laten activeren is de enige oplossing?

Een andere router kopen en die direct aansluiten is vooralsnog geen optie? (Dus, zonder bridge mode)

Alvast bedankt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adr01 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:52:
[...]

Nee het is geen oplossing, want Ziggo is gestopt met zelf gekochte modems te activeren.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:34
Pathogen schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:32:
[...]

Alsof ze mijn reactie op Tweakers afgewacht hebben :P Mailtje van Ziggo dat ik er €3,50 bij mag leggen per maand. Kom ik dus toch gelijk met Internet Standaard + TV Standaard, alleen nog 10 Mbit meer.

EDIT: ah, goed dat ik 't ff nakijk... Blijkbaar was het €1,50 verschil vorig jaar al teruggebracht naar €0,50. Dus als ik niks doe betaal ik €3 meer voor 10Mbit meer.
Bellen en het aanbod van 6 maanden voor 29,95 aannemen. Onderaan de streep betaal je dan een heel stuk minder maar heb je wel 10mbit minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Laatst online: 17:17

Metalrick

tcpdump ninja

Adr01 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:52:
[...]

Een andere router kopen en die direct aansluiten is vooralsnog geen optie? (Dus, zonder bridge mode)

Alvast bedankt weer.
Sterkte, het kostte mij een paar weken met de Ziggo webcare en toen kreeg ik een Technicolor, activeren van zelf geregelde modems weigeren ze inderdaad. Je bent overgeleverd aan de gratie van de Ziggo medewerkers :P

Het meeste geluk had ik bij "Alex" van de webcare, laat hem weten dat je vergelijkbaar probleem hebt als ik had (begin April).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
balarina schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:21:
@PhatFish
Alle gesprekken worden toch opgenomen? Je kan je daar dus op beroepen dat er niet is gesproken over een abonnement waar je aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:37
Hmm waar ik geen wijs uit kan worden is of de prijsverhoging ook geld voor mensen met alleen internet en tv?
Ben net weer klant en heb al contact gehad met webcamera. Zij kunnen echter niet zien of dit voor mij ook gaat gelden? 8)7

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@DaveD1109 Alles gaat omhoog. Voor de mensen zonder bellen gaat er een euro vanaf vermoed ik. Ik heb nog geen mail gehad dus wacht rustig af (en ga ook niet om die verhoging vragen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adr01 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:13:
Wij hebben hier een ConnectBox, en zodra er een stream aangezet wordt oid, voornamelijk naast het gamen hier, loopt alles in de soep.

Alles is traag, ping in games schiet omhoog, de upload snelheid gaat net zo hard neer als de download snelheid als er veel wordt binnengehaald.

We behalen nu deze snelheden:
[afbeelding]
Laat ik nu ook een Connectbox hebben met dezelfde kudt Puma-chip en ook een beetje stream en en wat game...Het zal wel aan de Connectbox liggen. Ga ook maar eens kijken of ik zo'n geweldige TC kan vinden op marktplaats.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7300673743.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Laatst online: 23:10

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@jongetje
Hier ook nog geen mail gehad over een prijsverhoging/laging. Ik wacht het met geduld af.
(TV+Z1)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:02:
[...]

Laat ik nu ook een Connectbox hebben met dezelfde kudt Puma-chip en ook een beetje stream en en wat game...Het zal wel aan de Connectbox liggen. Ga ook maar eens kijken of ik zo'n geweldige TC kan vinden op marktplaats.
Roetzen schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:05:
[...]

Nee het is geen oplossing, want Ziggo is gestopt met zelf gekochte modems te activeren.
Helaas lijkt dat mogelijk lastig te zijn, tenzij je een Alex (zie ook een post hierboven) aan de lijn hebt. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adr01 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:07:
[...]

[...]

Helaas lijkt dat mogelijk lastig te zijn, tenzij je een Alex (zie ook een post hierboven) aan de lijn hebt. :-(
Het sarcasme is je ontgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:02:
[...]

[afbeelding]
volgens mij heeft niet iedereen hier last van? Enkel als ik ga uploaden schiet mijn ping omhoog, maar met volledige downloaden merk ik niets. Nu heb 40/4, maar hiervoor 200/20 en zelfs met 6 man gamen nog een ping van 24ms op rocket League servers. En ja, we kijken ook gewoon wat YouTube/streams.
Edit:had mijn tekst in de quote gezet

[ Voor 3% gewijzigd door KingHorse op 11-05-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:13:
[...]

Het sarcasme is je ontgaan?
Maar, wat is volgens jou het probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adr01 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 16:59:
[...]

Maar, wat is volgens jou het probleem dan?
Adr01 in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Zoek de verschillen... 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2018 17:31 ]

Pagina: 1 ... 80 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic