Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
Dat kan voorkomen, die wijkkasten zullen wel bloedheet worden vanbinnen met die zon.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
Al nieuws omtrent 4K-Decoders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 07:27
Badtothebone schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:40:
[...]

Hier in Zwijndrecht ook geen TV of Internet
Hier aan de overkant van de rivier (Dordt) nog wel. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 11:31
Kijk hier eens:
https://www.totaaltv.nl/n...ernieuwingstraject-ziggo/

Alles hangt samen; analoog eruit, meer bandbreedte -> 4K

[ Voor 10% gewijzigd door austin_77 op 20-04-2018 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
austin_77 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:56:
[...]

Kijk hier eens:
https://www.totaaltv.nl/n...ernieuwingstraject-ziggo/

Alles hangt samen; analoog eruit, meer bandbreedte -> 4K
Dankjewel. Zo dan, 2 jaar voor het uifaseren van analoog. Dat is een lange tijd. Kunnen dus nog wel 2 jaar fluiten naar 4K-decoders dan :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lootbox schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:04:
[...]

Dankjewel. Zo dan, 2 jaar voor het uifaseren van analoog. Dat is een lange tijd. Kunnen dus nog wel 2 jaar fluiten naar 4K-decoders dan :(
Volgens mij komen die er wel eerder aan. Een klein aantal zenders in UHD past er makkelijk bij. Zeker als ze die hele zwik dubbelingen eruit halen (in SD en HD zoals RTL, SBS etc.) en/of 1 of 2 analoge zenders schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 11:31
Wat ik wel vernomen heb via een ziggomonteur is dat die 4k boxen zowel coax als ethernet nodig hebben...
Men zou ah testen zijn met combi coax/ethernetkabels die de huisige coax zou vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

austin_77 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:53:
Wat ik wel vernomen heb via een ziggomonteur is dat die 4k boxen zowel coax als ethernet nodig hebben...
Men zou ah testen zijn met combi coax/ethernetkabels die de huisige coax zou vervangen...
Hoop het echt niet die Horizon box heb ik 1 keer verbonden met ethernet gelijk mijn interne netwerk over de pis ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:43:
[...]

Volgens mij komen die er wel eerder aan. Een klein aantal zenders in UHD past er makkelijk bij. Zeker als ze die hele zwik dubbelingen eruit halen (in SD en HD zoals RTL, SBS etc.) en/of 1 of 2 analoge zenders schrappen.
In het artikel wordt ook geimpliceerd dat DOCSIS 3.1 geleidelijk ingevoerd wordt.

Toen ik naar het MAC adres van het CMTS dat ik gebruikte herkende ik eerst het merk niet (00:01:5c:79:xx:yy, CADANT INC). Maar als je op de site daarvan kijkt dan ontdek je dat CMTS-en in principe:
  • Modulair zijn (zowel downstream als upstream kaarten)
  • In Nederland relatief zwaar uitgerust zijn (aantal upstreams + downstreams is hoog)
  • Meer abbonnees hebben dan je verwacht - met de gegeven overboeking dekt één CMTS tot 200K homes passed
  • DOCSIS 3.1 upgrades waarschijnlijk puur met software kunnen
Wat ik wel jammer vindt is dat het artikel geen analoge radio noemt. Zodra die banden beschikbaar zijn wordt DOCSIS 3.1 écht leuk :)

[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 20-04-2018 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Nu weet ik niet of dat hetzelfde apparaat is, maar mijn zoon werkt bij Ziggo en heeft dit apparaat als proef in huis (kan je ook tegen praten). Ik hoor zeggen dat het prima werkt en dat het best dit jaar op de markt zou kunnen komen. Vergeleken met mijn Mediabox is het een uitkomst (veel sneller).

Ander punt, heb zelf nu Ziggo een paar weken en ben best tevreden. Eerste test (draadloos!):

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7247603390.png

[ Voor 18% gewijzigd door Equator op 25-04-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de oude hdd humaxen of samsung interactive decoders gebruiken. Werkt altijd super. Begrijp niet dat men aan die horizon meuk begint. Laatst nog mijn collega... enkel gezeik met die horizon dingen. Ik zei doe je smartcard in een interactive humax of samsung decoder en hij wil niet meer zonder.. voor appel en ei heb je ze op marktplaats of bij kringloop.

[ Voor 26% gewijzigd door Equator op 25-04-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-09 10:32
Hier in Sneek (Friesland) ligt volgens Ziggo zelf de webmail er momenteel uit.

Nog meer klachten elders in het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:57
be3a18 schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:03:
Nog meer klachten elders in het land?
Wat zegt de storingscheck van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Status: We zijn het voor je aan het oplossen
Bekend sinds maandag 23 april om 12.40
Wanneer is het opgelost? voor 23 april, 17.00 uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!
be3a18 schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:17:
Status: We zijn het voor je aan het oplossen
Bekend sinds maandag 23 april om 12.40
Wanneer is het opgelost? voor 23 april, 17.00 uur
Wat is nu je vraag? (los van dat bijna iedereen het afraadt om de webmail van je provider te gebruiker omdat je die kwijt bent als je ooit wilt overstappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Geen vraag; alleen een melding.
jongetje schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:20:
[...]

Wat is nu je vraag? (los van dat bijna iedereen het afraadt om de webmail van je provider te gebruiker omdat je die kwijt bent als je ooit wilt overstappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 12:51

YoVla

Yoghurt met vla

Ik twijfel om van KPN over te stappen naar Ziggo, maar ik heb één puntje, waardoor ik bang ben dat Ziggo bij mij thuis geen optie is.

Ik heb een coax aansluiting in de meterkast, die van buiten komt. Echter intern in huis is alles ethernet, dus er zit geen enkele coaxkabel in de muur. Kan ik vanuit de meterkast naar de TV via ethernetkabel of moet dit coax zijn?

Ik kan er nog niet echt iets van vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door YoVla op 23-04-2018 13:55 . Reden: duidelijker ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
YoVla schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:44:
Ik twijfel om van KPN over te stappen naar Ziggo, maar ik heb één puntje, waardoor ik bang ben dat Ziggo bij mij thuis geen optie is.

Ik heb in huis geen COAX aansluiting, alles is fiber/Ethernet.
Kan ik vanuit de meterkast naar de TV via ethernetkabel of moet dit coax zijn?

Ik kan er nog niet echt iets van vinden.
Ziggo werkt alleen met coax.
Althans het tv-kijken, kan ook via een tablet maar internet komt ook binnen via coax

[ Voor 8% gewijzigd door MdO82 op 23-04-2018 13:45 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
De vraag is wat onduidelijk, naar ik aanneem heb je wel een Ziggo aansluiting (coax) in de meterkast waar je internet binnenkomt. Op die aansluiting gaat een splitter voor internet (coax naar de router) en tv (coax naar de tv). Je sluit de tv dus niet op de router aan zoals bij KPN, maar op de splitter in de meterkast.

[ Voor 16% gewijzigd door AlbertJP op 23-04-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 12:51

YoVla

Yoghurt met vla

AlbertJP schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:53:
De vraag is wat onduidelijk, naar ik aanneem heb je wel een Ziggo aansluiting (coax) in de meterkast waar je internet binnenkomt. Op die aansluiting gaat een splitter voor internet (coax naar de router) en tv (coax naar de tv). Je sluit de tv dus niet op de router aan zoals bij KPN, maar op de splitter in de meterkast.
Vraag even aangepast :)

Maar vanaf de splitter is het dus een coax dat naar de TV gaat. Daar was ik al bang voor.
Vraag beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Denk je braaf even een abonnementje af te sluiten voor Westworld, zegt Ziggo dat je meestal binnen een uur kunt kijken! Moet er soms een mens controleren of t allemaal wel mag? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
Tk55 schreef op maandag 23 april 2018 @ 20:20:
Denk je braaf even een abonnementje af te sluiten voor Westworld, zegt Ziggo dat je meestal binnen een uur kunt kijken! Moet er soms een mens controleren of t allemaal wel mag? 8)7
De achterliggende systemen liggen iets complexer dan simpel een vinkje aanzetten.

Het duurt soms een uur voordat alle systemen het nieuwe abonnement aan je account gekoppeld hebben. Daarom wordt dit ook zo gezegd. En ja soms moet er een menselijke handeling tussen komen om dit uit te voeren. Ook in 2018 willen er nog wel eens systeemfouten ontstaan waar een mens in moet grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 15:19
Wat ik oprecht jammer vind is dat je Westworld in bagger HD kwaliteit moet kijken terwijl je weet dat er veel betere kwaliteit beschikbaar is... laatst seizoen 1 gekeken op UHD blu-ray met HDR en dat is toch wel een wereld van verschil. Snap echt niet waarom HBO met zulke toptitels nog geen 4k met HDR kan streamen anno 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janpietertje89 schreef op maandag 23 april 2018 @ 23:00:
Snap echt niet waarom HBO met zulke toptitels nog geen 4k met HDR kan streamen anno 2018.
Ziggo heeft geen 4k decoders, de enige manier om 4k te kunnen krijgen zou via een android tv box zijn die 4k ondersteunt en waarvoor Ziggo dan een app moet maken die dit gaat ondersteunen. Dat heeft toch niks met HBO te maken? HBO is niet eens meer in Nederland zonder een Ziggo go app te zien.

Als Ziggo nu eens die Ziggo go app uit brengt voor android tv zodat ik hem op mijn nvidia shields kan installeren zou het interessant zijn, maar hoe kan je nu 4k kijken legaal? Dat is gewoon niet mogelijk. Misschien dat de USA app van HBO het heeft, als HBO die nu eens gaat uitbrengen en gewoon een streaming dienst gaat aanbieden zou iedereen blij zijn en dan kan 4k er prima ingebakken worden.

Maar Ziggo en 4k, tja... erg innovatief zijn ze momenteel niet met de tv apps. Game of thrones kan je ook beter downloaden dan legaal kijken, die stream stopt er soms mee en meer gedonder (ervaringen van de afgelopen 2 jaar).

Ziggo zegt altijd dat van alles eraan komt op korte termijn, maar die korte termijn van ze.... We hebben nog weet ik hoeveel prutzenders in SD kwaliteit, ik geloof niks van dat 4K verhaal. Geen enkele omroep is daar klaar voor, wat krijg je dan? Een testzender met 4K materiaal? Laat ze het geld in die app stoppen en stoppen met al die domme decoders. Met een goede app die ook 4k heeft kan iedereen zelf zijn apparatuur kiezen, ze moeten niet investeren in decoders waarop niemand zit te wachten meer.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2018 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 23:20:
[...]

Ziggo heeft geen 4k decoders, de enige manier om 4k te kunnen krijgen zou via een android tv box zijn die 4k ondersteunt en waarvoor Ziggo dan een app moet maken die dit gaat ondersteunen. Dat heeft toch niks met HBO te maken? HBO is niet eens meer in Nederland zonder een Ziggo go app te zien.

Als Ziggo nu eens die Ziggo go app uit brengt voor android tv zodat ik hem op mijn nvidia shields kan installeren zou het interessant zijn, maar hoe kan je nu 4k kijken legaal? Dat is gewoon niet mogelijk. Misschien dat de USA app van HBO het heeft, als HBO die nu eens gaat uitbrengen en gewoon een streaming dienst gaat aanbieden zou iedereen blij zijn en dan kan 4k er prima ingebakken worden.

Maar Ziggo en 4k, tja... erg innovatief zijn ze momenteel niet met de tv apps. Game of thrones kan je ook beter downloaden dan legaal kijken, die stream stopt er soms mee en meer gedonder (ervaringen van de afgelopen 2 jaar).

Ziggo zegt altijd dat van alles eraan komt op korte termijn, maar die korte termijn van ze....
In de US kun je ook nergens in 4k kijken. Vind het gewoon bizar dat HBO en daarmee ziggo zo ver achterlopen op bijvoorbeeld Netflix. HBO gaf me altijd een premium gevoel, maar nu ik dolby vision gewend ben valt HD toch echt wel tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
,,,,,,

[ Voor 156% gewijzigd door NotSoSteady op 26-04-2018 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 23:20:
[...]

Ziggo zegt altijd dat van alles eraan komt op korte termijn, maar die korte termijn van ze.... We hebben nog weet ik hoeveel prutzenders in SD kwaliteit, ik geloof niks van dat 4K verhaal. Geen enkele omroep is daar klaar voor, wat krijg je dan? Een testzender met 4K materiaal? Laat ze het geld in die app stoppen en stoppen met al die domme decoders. Met een goede app die ook 4k heeft kan iedereen zelf zijn apparatuur kiezen, ze moeten niet investeren in decoders waarop niemand zit te wachten meer.
Eind dit jaar komen de 4K decoders :) worden nu getest bij select groepje mensen, paar pagina's terug besproken.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinusz schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:42:
[...]

Eind dit jaar komen de 4K decoders :) worden nu getest bij select groepje mensen, paar pagina's terug besproken.
Ik hoop het. Als al die horizonboxen worden vervangen door die nieuwe decoder kan er een energie centrale worden afgeschakeld (alleen al voor de standby stroom van die duizenden decoders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
De EPG van Ziggo op DVB is echt om te janken, komt met mazzel 24 uur vooruit maar heeft ook veelal gaten erin zitten. Is daar nog iets aan te doen of is het gewoon pech gehad hebben? Ik kan me herinneren dat het in het UPC gebied destijds een dag of 3 was, 24 uur of minder is wel heel erg triest.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@WhatsappHack ik kom hier op dit moment tot 28-04 ~ 1:30 uur?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:29:
@WhatsappHack ik kom hier op dit moment tot 28-04 ~ 1:30 uur?
Nee dat red ik hier echt niet. Krijg max 24 uur :/
Op digitaal he, niet op de Horizon-box.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

WhatsappHack schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:10:
[...]
Nee dat red ik hier echt niet. Krijg max 24 uur :/
Op digitaal he, niet op de Horizon-box.
Ook hier geen Horizon box, en vanzelfsprekend digitaal. Regio afhankelijk misschien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:29:
[...]

Ook hier geen Horizon box, en vanzelfsprekend digitaal. Regio afhankelijk misschien?
Dat zou goed kunnen, in het vorige huis (oud-UPC gebied) had ik ook een veel ruimer gevulde EPG - stuk verder vooruit. ;( Dit is echt Ziggo gebied (gloedjenieuw zelfs) en hij vult gewoon niet verder dan een dag.
Het vult ook super traag en er zitten steeds gaten in, heel bizar.

TV ook al eens mee terug genomen naar de andere regio: nergens last van, EPG vult weer. :P
Ik lees nu net op het forum (wist niet dat ze die hadden tegenwoordig) dat blijkbaar in Ziggo gebieden inderdaad maar zo'n 24 uur geboden wordt; zijn meerdere klachten over maar kennelijk heeft dat 0.0 prioriteit om te verbeteren. :P Misschien nu ze analoog gaan uitzetten dat ze er eens iets aan kunnen doen, als ze dan toch bezig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Janpietertje89 schreef op maandag 23 april 2018 @ 23:32:
[...]

In de US kun je ook nergens in 4k kijken. Vind het gewoon bizar dat HBO en daarmee ziggo zo ver achterlopen op bijvoorbeeld Netflix. HBO gaf me altijd een premium gevoel, maar nu ik dolby vision gewend ben valt HD toch echt wel tegen.
Ik vind Netflix eerlijk gezegd niet bepaalt een 'voorloper' met hun 15 mbit/s bitrate voor 4K video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

WhatsappHack schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:37:
[...]
Dat zou goed kunnen, in het vorige huis (oud-UPC gebied) had ik ook een veel ruimer gevulde EPG - stuk verder vooruit. ;( Dit is echt Ziggo gebied (gloedjenieuw zelfs) en hij vult gewoon niet verder dan een dag.
Het vult ook super traag en er zitten steeds gaten in, heel bizar.

TV ook al eens mee terug genomen naar de andere regio: nergens last van, EPG vult weer. :P
Ik lees nu net op het forum (wist niet dat ze die hadden tegenwoordig) dat blijkbaar in Ziggo gebieden inderdaad maar zo'n 24 uur geboden wordt; zijn meerdere klachten over maar kennelijk heeft dat 0.0 prioriteit om te verbeteren. :P Misschien nu ze analoog gaan uitzetten dat ze er eens iets aan kunnen doen, als ze dan toch bezig zijn.
@WhatsappHack om het dan nog verwarrender te maken, ik zit in oud Ziggo, niet oud UPC. Dan is het mogelijk nog hardware-gerelateerd. Ik gebruik externe decoders, Humax (5050) en Samsung (7140) hier in huis. Heb zelden problemen met de gids dat deze niet volledig gevuld is (ruim 3 dagen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
MadDogMcCree schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:22:
[...]

Ik vind Netflix eerlijk gezegd niet bepaalt een 'voorloper' met hun 15 mbit/s bitrate voor 4K video.
Mjah vergelijk een dolby vision stream van Netflix met een ziggo on demand stream... Westworld vs bijvoorbeeld de western serie Godless... het verschil is echt gigantisch in de standaard 'western' vergezichten van West Amerika. De HDR informatie van dolby vision voegt echt héél veel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:53
Jammer dat Ziggo hier niet meer vaart maakt met de uitrol van de 4K.
In enkele buurlanden waar zij ook de kabel tv verzorgen, o.a. Duitsland en Oostenrijk zijn er al wel 4K boxen uitgezet. Dus in principe zijn de set top boxen al meer dan uitgebreid getest, anders werd daar nog geen 4K uitrol begonnen.

Verder lees ik dat ze een test gaan doen in combinatie van een Cromecast Ultra (4K), hetgeen interresant is.
Dit mischien in combinatie met een Ziggo Go App? De toekomst voor 4K ligt toch voornamelijk op Stream service.
Iemand hier meer info over, of eventueel een link?

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 25-04-2018 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:51

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Graag niet meer mijn reactie quoten.
Krijg de grootste problemen met Ziggo hierover namelijk...

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet dat @VodafoneZiggo ook meeleest. Zou leuk zijn om speciaal voor Tweakers ook een aantal apparaten uit te leveren om te testen (count me in!). Denk dat dat voor Ziggo ook helpt met testen om de ergste kinderziektes eruit te halen en is voor de meeste Tweakers leuk om te doen en kost Ziggo verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021
Ik vindt ziggo meer en meer te duur worden als je kijkt bij bv t mobile of online. Scheeld bij wijze van spreken de helft! Tja ziggo sport en max verstappen moeten ook door ziggo betaald worden. Bij online en t mobile zit fox eredivisie inbegrepen en dan ben je klaar voor rond de 40 euro. Dit redt je niet bij ziggo en dan heb ik ook nog glasvezel 100 down en up.

[ Voor 6% gewijzigd door bt1441 op 25-04-2018 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
jongetje schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:21:
Ik weet dat Ziggo ook meeleest. Zou leuk zijn om speciaal voor Tweakers ook een aantal apparaten uit te leveren om te testen (count me in!). Denk dat dat voor Ziggo ook helpt met testen om de ergste kinderziektes eruit te halen en is voor de meeste Tweakers leuk om te doen en kost Ziggo verder niets.
Tag ze dan op zn minst ;) @VodafoneZiggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:57
jongetje schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:21:
Ik weet dat Ziggo ook meeleest. Zou leuk zijn om speciaal voor Tweakers ook een aantal apparaten uit te leveren om te testen (count me in!). Denk dat dat voor Ziggo ook helpt met testen om de ergste kinderziektes eruit te halen en is voor de meeste Tweakers leuk om te doen en kost Ziggo verder niets.
Dat Hebben ze gedaan met de Connect Box. Vele testers en ook tweakers van tweakers.net zijn gevraagd.
Alle ellende was tijdens de testen gemeld en wat is er mee gedaan? Niets maar dan ook helemaal niets.

Nog steeds is het apparaat niet goed. Ze hebben geen goede programmeurs die modem en netwerk goed kunnen koppelen.

Mja, monopolie he, zolang het geld binnenkomt boeit het ze niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Ongelooflijk dit.

Ik heb zojuist half uur gesproken met ene Patricia via de Ziggo Chat, en omdat ze er geen zin meer in had (waarschijnlijk omdat het 9 uur is) werd er gewoon mijn hele internet uitgeflikt voor een paar minuten.

Nee dit is geen toeval, ik heb al maanden geen uitval gehad, en ik zit aangesloten met ethernet.

[ Voor 6% gewijzigd door Koning Willy op 25-04-2018 21:15 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Koning Willy schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:14:
Ongelooflijk dit.

Ik heb zojuist half uur gesproken met ene Patricia via de Ziggo Chat, en omdat ze er geen zin meer in had (waarschijnlijk omdat het 9 uur is) werd er gewoon mijn hele internet uitgeflikt voor een paar minuten.

Nee dit is geen toeval, ik heb al maanden geen uitval gehad, en ik zit aangesloten met ethernet.
Volgens mij is de chat wel langer open dan 9 uur, tenminste webcare teams zitten er ook langer dan 9 uur, dus dat zal vast niet de reden zijn. Was het niet gewoon een reboot van je modem? En wat voor problemen heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ongelooflijk dit.

Die Patricia toch...ROTFLMAO

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ongelooflijk dit.

Dan ben ik wel benieuwd waarom jij met Patricia zat te chatten als alles prima werkt 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:33
Ongelooflijk dit.

Ondeugende meid, die patricia <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:04
Zou inderdaad fijn zijn als @VodafoneZiggo ons betrekt bij het testen van nieuwe producten, zoals de 4K box, maar ook de Apple TV en Android TV app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
menalert schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:47:
Zou inderdaad fijn zijn als @VodafoneZiggo ons betrekt bij het testen van nieuwe producten, zoals de 4K box, maar ook de Apple TV en Android TV app.
Dat kan prima hoor: https://community.ziggo.n...esten-hoe-werkt-het-25174

Alleen wel onder NDA dus je mag er nergens over vertellen of posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh1981
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-09 11:28
Ik kwam deze pagina tegen: https://www.ziggo.nl/voor-klanten/voor-jou/verrassing/

Heeft iemand al vouchers gezien/gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Martinusz schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:41:
[...]

Volgens mij is de chat wel langer open dan 9 uur, tenminste webcare teams zitten er ook langer dan 9 uur, dus dat zal vast niet de reden zijn. Was het niet gewoon een reboot van je modem? En wat voor problemen heb je?
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:21:
[...]

Die Patricia toch...ROTFLMAO
jongetje schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:53:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd waarom jij met Patricia zat te chatten als alles prima werkt 8)
valkenier schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:58:
[...]

Ondeugende meid, die patricia <3
Het is opgelost, het ging over de Black Friday actie, ik kreeg de al maanden korting niet, want ik was een bestaande klant (actie was alleen "officieel" voor nieuwe klanten)

Iemand had hier in de thread uitgelegd hoe je toch je contract kon verlengen.

Na wat ruziën met de chat-meiden :+ heb ik nu een e-mail bevestiging gekregen dat ik de volgende 6 maanden alsnog het krijg voor 30 euro ipv 82.50 per maand.

Enig nadeel is dus dat mijn contract dus in April 2019 eindigt, hopelijk kan ik in November weer meedoen met een Black Friday actie.

Scheelt weer 310 euro op jaarbasis :)

[ Voor 8% gewijzigd door Koning Willy op 26-04-2018 19:14 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Laatst online: 08-08 15:58
Beste tweakers,

Wij hebben een nieuwe ziggo aansluiting (apartment splitsing). Ziggo AOP was eerder dit jaar installeerd (in de meterkast). Dit week hebben wij onze dsl opgezegd (max 20Mbit in onze postcode) en ziggo boxen zijn binnen.

Wij wonen op de 4de etage. Dit apartment heeft nooit ziggo gehad.

Wat blijkt:

Analogue signal is best OK, ruis op 1-2 kanaalen.

Maar, Media boxen lukken niet om te verbinden. Horizon XL geeft altijd foutcode 1010, en andere Mediabox geeft weak signal.

ook geprobeerd om direct TV en media box in de meterkast AOP te aansluiten. Zelfde resultaat.

1. Nou als blijkt dat AOP signal te zwaak is voor digitale diensten, is de versterker voor mijn rekening of ziggo?

2. Ik zie allemaal op marktplaats met frequentie 8-850 Mhz.of zo. Moet ik echt voor gigahertz versterkers gaan? Doet ziggo iets in de near future met hogere frequencies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
drwoo schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 17:41:
Beste tweakers,

Wij hebben een nieuwe ziggo aansluiting (apartment splitsing). Ziggo AOP was eerder dit jaar installeerd (in de meterkast). Dit week hebben wij onze dsl opgezegd (max 20Mbit in onze postcode) en ziggo boxen zijn binnen.

Wij wonen op de 4de etage. Dit apartment heeft nooit ziggo gehad.

Wat blijkt:

Analogue signal is best OK, ruis op 1-2 kanaalen.

Maar, Media boxen lukken niet om te verbinden. Horizon XL geeft altijd foutcode 1010, en andere Mediabox geeft weak signal.

ook geprobeerd om direct TV en media box in de meterkast AOP te aansluiten. Zelfde resultaat.

1. Nou als blijkt dat AOP signal te zwaak is voor digitale diensten, is de versterker voor mijn rekening of ziggo?

2. Ik zie allemaal op marktplaats met frequentie 8-850 Mhz.of zo. Moet ik echt voor gigahertz versterkers gaan? Doet ziggo iets in de near future met hogere frequencies?
1. Ziggo moet zorgen voor signaal voor minimaal 2 apparaten (1x modem, 1x tv) op minimaal 10 meter afstand. Alles wat je meer aan kan sluiten is extra wat je krijgt. Een versterker etc. is altijd voor eigen rekening als je deze nodig hebt voor je binnenhuis installatie en Ziggo aan deze 2 apparaten op 10 meter norm voldoet. (Simpel uitgelegd).

2. Ziggo levert diensten van 5 Mhz tot 862 MHz. In de toekomst wordt dit opgerekt naar 1218MHz voor DOCSIS 3.1. Daarnaast wordt ook 1150-1400MHz gebruikt voor MOCA maar dit is alleen van toepassing bij een Mediabox XL + Extra Mediabox XL. Hogere frequenties betekend niet meer snelheid of betere performance of andere bullshit. Slechts meer bandbreedte wat gebruikt wordt. Waarbij 862MHz voor de binnenhuis installatie de limit blijft, omdat DOCSIS 3.1 eigenlijk bij het AOP blijft en DVB-C ontvangers niet hoger dan 862MHz kunnen tunen. Wanneer DVB-C2 ingevoerd wordt ben je ook weer toe aan een nieuwe versterker.

Heb je issues met een kabel uit het Ziggo pakket direct op je AOP kun je beter een monteur laten komen. Dan kan er iets met het AOP of groene kabel mis zijn of je doet zelf iets verkeerd bij de installatie. Let op: Zijn er issues na het AOP, dus in je eigen binnenhuis installatie, dan mag en zal Ziggo hier kosten voor doorberekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
MediaZoo schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 17:53:
[...]

1. Ziggo moet zorgen voor signaal voor minimaal 2 apparaten (1x modem, 1x tv) op minimaal 10 meter afstand. Alles wat je meer aan kan sluiten is extra wat je krijgt. Een versterker etc. is altijd voor eigen rekening als je deze nodig hebt voor je binnenhuis installatie en Ziggo aan deze 2 apparaten op 10 meter norm voldoet. (Simpel uitgelegd).
Awesome veel veel dank voor de uitgebrieide informatie.

Nou weet ik genoeg, dat tot 10m na de AOP moet het signaal sterk genoeg zijn om de media box xl, zonder versterker te verbinden. Anders is ziggo aanspreekbare ? op hun eigen kosten?

Is dit officieel op ziggo website te vinden?
2. Ziggo levert diensten van 5 Mhz tot 862 MHz. In de toekomst wordt dit opgerekt naar 1218MHz voor DOCSIS 3.1. Daarnaast wordt ook 1150-1400MHz gebruikt voor MOCA maar dit is alleen van toepassing bij een Mediabox XL + Extra Mediabox XL. Hogere frequenties betekend niet meer snelheid of betere performance of andere bullshit. Slechts meer bandbreedte wat gebruikt wordt. Waarbij 862MHz voor de binnenhuis installatie de limit blijft, omdat DOCSIS 3.1 eigenlijk bij het AOP blijft en DVB-C ontvangers niet hoger dan 862MHz kunnen tunen. Wanneer DVB-C2 ingevoerd wordt ben je ook weer toe aan een nieuwe versterker.
'andere bullshit' was just too funny! :) .. is dit hogere frequentie uibreiding (DOCSIS 3.1) in de kort termijn haalbare? hier op tweakers denk ik was nieuws dat dit DOCSIS 3.1 is nog steeds wat jaren in de wacht..
Heb je issues met een kabel uit het Ziggo pakket direct op je AOP kun je beter een monteur laten komen. Dan kan er iets met het AOP of groene kabel mis zijn of je doet zelf iets verkeerd bij de installatie. Let op: Zijn er issues na het AOP, dus in je eigen binnenhuis installatie, dan mag en zal Ziggo hier kosten voor doorberekenen.
Voor de 'Installatie Garantie' zeggen ze dat een TV en een internet apparaat is inbegrepen, dus binnen huis!. Maar goed, ik zou tevreden zijn als direct plugged in op de AOP de media box werkt met goed signal.

Veel veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
MediaZoo schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 17:53:
[...]

dus wanneer ziggo overgaat docsis 3.1 DVB-C2 dan werken alle huidige humax en samsung decoders alsmede cI+ modules niet meer? Dan mag ziggo mij 5 nieuwe decoders leveren omdat ik 5 geactiveerde smartcards heb. Ben oude klant en vroeger kon je nieuwe of 2e handse smartcards kopen en die tot 5 maximaal gratis activeren op 1 adres adres anders is het bye bye ziggo en op naar glasvezel. Ik doe dit nu niet omdat ik als oud abbonnee nu weing betaal. Nieuwe klanten betalen nu iets van 30 a 40 euro meer dan wat ik nu betaal voor het zelfde pakket terwijl ik 5 smartcards heb en gebruik mijn eigen interactive decoders en zo dwingt ziggo dat we extra decoders en smartcards moeten gaan huren...Ach... we wachten het wel af he. Tegen die tijd kijken minder mensen regulere tv en hebben meer mensen enkel internet voor oa netflix enz. Uiteraard zullen providers internet only stuk duurder maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
bt1441 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:06:
[...]
dus wanneer ziggo overgaat docsis 3.1 DVB-C2 dan werken alle huidige humax en samsung decoders alsmede cI+ modules niet meer? Dan mag ziggo mij 5 nieuwe decoders leveren omdat ik 5 geactiveerde smartcards heb. Ben oude klant en vroeger kon je nieuwe of 2e handse smartcards kopen en die tot 5 maximaal gratis activeren op 1 adres adres anders is het bye bye ziggo en op naar glasvezel. Ik doe dit nu niet omdat ik als oud abbonnee nu weing betaal. Nieuwe klanten betalen nu iets van 30 a 40 euro meer dan wat ik nu betaal voor het zelfde pakket terwijl ik 5 smartcards heb en gebruik mijn eigen interactive decoders. Ach... we wachten het wel af he. Tegen die tijd kijken minder mensen regulere tv en hebben meer mensen enkel internet voor oa netflix enz. Uiteraard zullen providers internet only stuk duurder maken.
Docsis 3.1 = internet = modem van Ziggo.
DVB-C2 = DTV = toekomst muziek.

Waarom zou Ziggo jou nieuwe decoders moeten leveren? Je hebt zelf het besluit genomen om ze aan te schaffen met het risico erbij dat de techniek verouderd. Zoals zoveel technieken zijn verouderd in de loop der tijd. Of ben je nog steeds bij Philips aan het zeuren dat je grammofoonplatenspeler uit 1945 geen Spotify ondersteund? En klaag je nog steeds bij de Ster videotheek dat je pasje niet werkt bij Netflix.

Daarnaast zijn smartcards niet afhankelijk van het type DVB-C wat er wordt gebruikt. Het is slechts een codering, net als DVB-C slechts nieuwe modulaties, andere bandbreedtes en videoformaten ondersteund. Hard roepen en anders ga ik wel naar glasvezel.. Daar huur je de ontvangers ook per stuk. Hier geen verschil tegenover Ziggo.

Dat televisie en de consumptie hiervan gaat veranderen is allang duidelijk. Je betaald ook niet voor niets voor diensten als Netflix, Videoland of NLZiet. Je betaald net als bij de kabel voor de content. Alleen waar voor de lineaire zenders het budget opgaat naar alle programma's is dit bij de OnDemand diensten slechts beperkt tot eigen geproduceerde of aangekochte series/films. Nieuws/Weer/Actualiteit zul je er niet vinden en zullen toch ergens vanuit betaald moeten worden. Reclame zal is een dusdanig verdeelt landschap te weinig opbrengen om de huidige kwaliteit te waarborgen daarom zullen hier ook betaaldiensten ontstaan. Wat onderaan de streep betekend dat de klant net zo veel kwijt is. Enig voordeel de klant kan specifiek zijn gewenste content inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
MediaZoo schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:21:
[...]

Docsis 3.1 = internet = modem van Ziggo.
DVB-C2 = DTV = toekomst muziek.

Waarom zou Ziggo jou nieuwe decoders moeten leveren? Je hebt zelf het besluit genomen om ze aan te schaffen met het risico erbij dat de techniek verouderd. Zoals zoveel technieken zijn verouderd in de loop der tijd. Of ben je nog steeds bij Philips aan het zeuren dat je grammofoonplatenspeler uit 1945 geen Spotify ondersteund? En klaag je nog steeds bij de Ster videotheek dat je pasje niet werkt bij Netflix.

Daarnaast zijn smartcards niet afhankelijk van het type DVB-C wat er wordt gebruikt. Het is slechts een codering, net als DVB-C slechts nieuwe modulaties, andere bandbreedtes en videoformaten ondersteund. Hard roepen en anders ga ik wel naar glasvezel.. Daar huur je de ontvangers ook per stuk. Hier geen verschil tegenover Ziggo.

Dat televisie en de consumptie hiervan gaat veranderen is allang duidelijk. Je betaald ook niet voor niets voor diensten als Netflix, Videoland of NLZiet. Je betaald net als bij de kabel voor de content. Alleen waar voor de lineaire zenders het budget opgaat naar alle programma's is dit bij de OnDemand diensten slechts beperkt tot eigen geproduceerde of aangekochte series/films. Nieuws/Weer/Actualiteit zul je er niet vinden en zullen toch ergens vanuit betaald moeten worden. Reclame zal is een dusdanig verdeelt landschap te weinig opbrengen om de huidige kwaliteit te waarborgen daarom zullen hier ook betaaldiensten ontstaan. Wat onderaan de streep betekend dat de klant net zo veel kwijt is. Enig voordeel de klant kan specifiek zijn gewenste content inkopen.
Ziggo komt klanten die enkel analoog kijken toch ook tegemoet met gratis decoder wanneer ziggo stopt met analoge tv wat onlangs is gebeurd? Dan zegt ziggo toch ook niet.... moet je maar met de tijd mee gaan en upgraded je abbo of huur mediabox en zeggen ze toch ook niet wie kijkt er nog tv via enkel coax kabel met beeldbuis tv? Mooiste van ziggo is dat mensen zoals ik nog eigen smartcads alsmede decoders hebben. Als dat weg valt kan ik net zo goed naar glasvezel gaan. Dat is de reden dat ik (nog) bij ziggo blijf. Ik vindt dat ziggo mensen gratis decoders mogen leveren aan de hand van hoeveel smartcards een klant heeft. Nieuwe ziggo klanten weten waar ze aan toe zijn tijdens aangaan contract en bestaande klanten mogen niet voor verassingen komen te staan als provider techniek veranderd lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
bt1441 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:34:
[...]

Ziggo komt klanten die enkel analoog kijken toch ook tegemoet met gratis decoder wanneer ziggo stopt met analoge tv wat onlangs is gebeurd?
Ik had de bestelling voor dit gratis decoder geplaatst maar dit was geannuleerd.

Blijkbaar is dit alleen een optie voor klanten van voor 1 April 2018 of zo.

Voor en oud LCD, ben op zoek naar een tweede hands dvb-c tuner kastje, in plaats van maandelijks ziggo betalen. Op marktplaat staan diverse boxen voor €15-30, onder wie:
https://www.ziggo.nl/klan...vangers/humax-irhd-5300c/

Maar na invullen van mijn postcode (amsterdam) op dit pagina staat dit in amsterdam zou niet werken.

Klopt dit ? of is dit een 'future proof' iets van ziggo ?

Van dit pagina: https://www.ziggo.nl/klan...levisie-radio/ontvangers/ , alleen de Pace DCR-7111 en Humax IRHD 5500c blijken geschikt voor amsterdam.

iemand een idee waarom de andere boxen niet geschikt zijn voor amsterdam? (Ben alleen opzoek naar dvb-c, en niet interactief tv)

Bedankt.

[ Voor 51% gewijzigd door drwoo op 01-05-2018 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Ongelooflijk dit.

Ze zal er wel achter gekomen zijn dat je getrouwd bent, oude snoeperd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:02
drwoo schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:20:
[...]
iemand een idee waarom de andere boxen niet geschikt zijn voor amsterdam? (Ben alleen opzoek naar dvb-c, en niet interactief tv)
Bedankt.
Dit komt omdat er nog steeds verschil in de infrastructuur zit.
Je hebt oud Ziggo gebied (fZiggo) en oud UPC gebied (fUPC).

Beide gebieden werken met andere technieken waardoor in het fZiggo gebied die decoders dus wel werken en in fUPC gebied niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Dracoz op 01-05-2018 23:35 ]

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bt1441 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:34:
[...]
Mooiste van ziggo is dat mensen zoals ik nog eigen smartcads alsmede decoders hebben. Als dat weg valt kan ik net zo goed naar glasvezel gaan. Dat is de reden dat ik (nog) bij ziggo blijf. Ik vindt dat ziggo mensen gratis decoders mogen leveren aan de hand van hoeveel smartcards een klant heeft. Nieuwe ziggo klanten weten waar ze aan toe zijn tijdens aangaan contract en bestaande klanten mogen niet voor verassingen komen te staan als provider techniek veranderd lijkt mij.
Doe maar rustig. De huidige DBV-C gaat er komende jaren echt niet uit. Dat zou ook betekenen dat alle decoders die Ziggo verhuurd waardeloos zijn. DOCSIS3.1 zal er vast komende jaren komen maar de huidige (HD/MPEG4) decoders zie ik de komende 5 jaar zeker niet uitgefaseerd worden. De kans dat de SD/MPEG2 ontvangers de komende jaren niet meer werken is wel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

drwoo schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:20:
[...]

Ik had de bestelling voor dit gratis decoder geplaatst maar dit was geannuleerd.

Blijkbaar is dit alleen een optie voor klanten van voor 1 April 2018 of zo.

Voor en oud LCD, ben op zoek naar een tweede hands dvb-c tuner kastje, in plaats van maandelijks ziggo betalen. Op marktplaat staan diverse boxen voor €15-30, onder wie:
https://www.ziggo.nl/klan...vangers/humax-irhd-5300c/

Maar na invullen van mijn postcode (amsterdam) op dit pagina staat dit in amsterdam zou niet werken.

Klopt dit ? of is dit een 'future proof' iets van ziggo ?

Van dit pagina: https://www.ziggo.nl/klan...levisie-radio/ontvangers/ , alleen de Pace DCR-7111 en Humax IRHD 5500c blijken geschikt voor amsterdam.

Bedankt.
Dit kan te maken hebben met 'oud UPC' gebied oid.
b.v. In mijn omgeving (Ziggo gebied) kun je geen tv kastjes krijgen die je aan kunt sluiten via UTP, alles moet hier via Coax kabel. Waar in 'oud UPC' gebied je wel via UTP de kastjes aan kan sluiten.

Houd me hier niet aan vast maar zo zijn er meer verschillen tussen 'Ziggo gebied' en 'oud UPC gebied'.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:51
Ik heb in Amsterdam gewoon het nieuwe gratis dvb_c boxje sinds een maand. De annulering heeft niets te maken met locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
menzo schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:10:
Ik heb in Amsterdam gewoon het nieuwe gratis dvb_c boxje sinds een maand. De annulering heeft niets te maken met locatie.
Nee niets met locatie maar met klantdatum voor 1 April 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
prutser001 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:02:
[...]

Dit kan te maken hebben met 'oud UPC' gebied oid.
b.v. In mijn omgeving (Ziggo gebied) kun je geen tv kastjes krijgen die je aan kunt sluiten via UTP, alles moet hier via Coax kabel. Waar in 'oud UPC' gebied je wel via UTP de kastjes aan kan sluiten.

Houd me hier niet aan vast maar zo zijn er meer verschillen tussen 'Ziggo gebied' en 'oud UPC gebied'.
Maar alle van die kasten hebben ingebouwd DVB-C tuners ?

Zonder smart card zouden ze niet in staat zijn om met handmatig invoer de frequentie/modulatie/etc. van amsterdam in te voeren om de basis digitaal pakket te zien ? (25 of zo zenders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Het grote verschil tussen fZiggo en fUPC is de manier van codering.

DVB-c HD en premium kanalen zijn versleuteld met een codering.
Om het te ontsleutelen voor weergave heb je een key nodig.
Deze staat op je desbetreffende smartcard.
Het apparaat waar de kaart ingaat, moet ook het juiste systeem ondersteunen.

Nagravision wordt gebruikt in fUPC.
IrDeto in het fZiggo gebied.
Gezien coderingsverschillen werkt een Ziggo IrDeto kaart niet in fUPC en andersom.

Het free to air basis pakket (network ID 4444) heeft DVB-c streams die niet versleuteld zijn.
Dit betekend dat elk apparaat met een goede DVB-c tuner gewoon die zenders kan ontvangen en weergeven zonder extra smartcards voor decodering.

Dus de HUMAX 5500 is bruikbaar in heel Nederland omdat hij alleen onversleutelde zenders verwerkt op zijn standaard settings.

[ Voor 9% gewijzigd door Swordlord op 02-05-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Niet helemaal. In beide gevallen wordt het Common Scrambling Algorithm gebruikt, alleen voor de distributie van het codeword is er een onderscheid tussen Irdeto en Nagravision. Echter zijn in het gehele gebied beide coderingen aanwezig, en kun je dus ook een Irdeto-decoder bij oud-UPC gebruiken als je maar een geactiveerde smartcard hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
Weet iemand met welke bitrate Ziggo VoD series als Game of Thrones codeert? Ziggo rapporteerde dat ze met de Game of Thrones finale 750Gbit/s piek naar hun VoD platform hadden en ik vroeg me af wat dat minimaal en maximaal aan aantal paralelle streams betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Hi,

Ik zit te denken om van KPN (Glasvezel) over te stappen naar Ziggo. Vroeg mij af hoe jullie bevindingen zijn met Ziggo in omgeving 035? Heb op dit moment voornamelijk UTP door de leidingen lopen van de meterkast naar de woonkamer. COAX is eruit getrokken toen door de KPN monteur(s). Als ik nu voor Ziggo kies, trekt de monteur van Ziggo dan zelf nieuwe COAX kabels vanuit de meterkast door de leidingen naar de woonkamer en monteert die dat af op een wandcontactdoos van COAX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Frid0 Je bent zelf verantwoordelijk voor je huis installatie. De monteur sluit het modem aan en eventueel een decoder. De rest is voor jezelf (of een meerprijs).

Als je meerdere TV's hebt dan zul je ook een splitter of versterker nodig hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door jongetje op 03-05-2018 14:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

Frid0 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:48:
Hi,

....COAX is eruit getrokken toen door de KPN monteur(s). ...
Dan weten ze zeker dat je er 2x over zal denken voordat je overstapt,
aangezien UTP een stuk makkelijker te trekken is dan een nieuwe COAX kabel.

Als ze dat bij mij doen schop ik ze persoonlijk de deur uit,
of leg een rekening bij hun neer.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Laatst online: 22:39

John Doos

ClaudZaque

TRaSH schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:34:
[...]

Dan weten ze zeker dat je er 2x over zal denken voordat je overstapt,
aangezien UTP een stuk makkelijker te trekken is dan een nieuwe COAX kabel.

Als ze dat bij mij doen schop ik ze persoonlijk de deur uit,
of leg een rekening bij hun neer.
Geloof me het is een pleuris werk om utp bekabling te vervangen voor coax, dat gaat een monteur echt niet zomaar even voor de lol doen. Die gaat eerst in overleg met jou, vaak worden de materiaalkosten niet berekend maar enkel de arbeid. (10euro per kwartier)

Ook is het handig om te weten dat vanaf de 2de wcd (dus ook de 3de, 4de etc.) het ook voor de klant zn conto komt. Nieuwe coax naar woonkamer en 2 slaap vertrekken inc. ziggo norm WCD's zit vaak rond de 100euro weet ik uit ervaring.

Groetjes, een anonieme installatie/storings monteur.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
John Doos schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:32:
[...]

Geloof me het is een pleuris werk om utp bekabling te vervangen voor coax, dat gaat een monteur echt niet zomaar even voor de lol doen. Die gaat eerst in overleg met jou, vaak worden de materiaalkosten niet berekend maar enkel de arbeid. (10euro per kwartier)

Ook is het handig om te weten dat vanaf de 2de wcd (dus ook de 3de, 4de etc.) het ook voor de klant zn conto komt. Nieuwe coax naar woonkamer en 2 slaap vertrekken inc. ziggo norm WCD's zit vaak rond de 100euro weet ik uit ervaring.

Groetjes, een anonieme installatie/storings monteur.
Mmmmm, dat is dus niet echt een optie als ik het zo lees.....
Toch maar bij glasvezel blijven dan denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

Frid0 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:42:
[...]

Mmmmm, dat is dus niet echt een optie als ik het zo lees.....
Toch maar bij glasvezel blijven dan denk ik
Dat is dus precies de redenen dat ze de Coax verwijderd hebben,
Noem het maar klanten binding :+

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:21
Misschien kunnen jullie mij helpen.

Onlangs overstapt van Telfort internet en analoge tv naar Ziggo internet/tv. Wij wonen in een nieuwbouw appartement en toentertijd kon Ziggo de aansluiting nog niet aansluiten (iets met gemeente en niet adres nog niet verwerkt in de gemeentelijke administratie) en internet was toen belangrijker dan tv.

Vanavond mijn Ziggo pakket ontvangen en aan de slag gegaan. Geen problemen gehad met het internet. De router zit in de meterkast en die werkt goed. Nu wil ik de mediabox aansluiten. Netjes de beschrijving gevolgd. Bij de installatie krijg ik de foutmelding 1001 (de box kan geen toegang krijgen tot het netwerk).

De aansluiting is als volgt:

De modem(in de meter kast) zit aangesloten op een 2 gats aansluiting. Hier heb ik de bijgeleverde splitter op geplaatst en een kabel naar de router. De andere kabel heb ik aangesloten de andere port van de splitter. Deze is verbonden met een Coax aansluiting die uitkomt in de woonkamer. Aan de aansluiting is de box aangesloten. Deze werd/wordt ook gebruikt voor het analoge tv.

Weten jullie misschien een oplossing? (als ik duidelijk genoeg ben geweest)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 15:59

Wvr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
Alleen het aansluiten van de mediabox rechtstreeks op de hoofdaansluiting niet omdat ik geen beeld erbij zou hebben om te kijken of de installatie dan wel gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Als je AOP in de meterkast een tweegats-versie is, dan is deze iig verouderd. Ik zou om te beginnen contact opnemen met Ziggo om die te laten vervangen. De monteur kan dan gelijk kijken waarom de box niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
hcQd schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 23:02:
Als je AOP in de meterkast een tweegats-versie is, dan is deze iig verouderd. Ik zou om te beginnen contact opnemen met Ziggo om die te laten vervangen. De monteur kan dan gelijk kijken waarom de box niet werkt.
Die zijn de aansluitingen. Lijkt mij toch nog niet verouderd met een jaar oud (huur) Appartement

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/xnx30o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2mebtxw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:40

B4tman_DH

To the Bat.....

rickskeg99 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 23:13:
[...]

Die zijn de aansluitingen. Lijkt mij toch nog niet verouderd met een jaar oud (huur) Appartement

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit is de laatste versie idd, dus prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rickskeg99 Het kan ook zijn dat de doos in de woonkamer niet retour geschikt is (of het signaal te zwak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:36
jongetje schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 08:49:
@rickskeg99 Het kan ook zijn dat de doos in de woonkamer niet retour geschikt is (of het signaal te zwak).
Denk het ook.
Misschien is de stekker ook niet goed aangesloten die willen nog wel eens tegenstribbelen.
Doet de analoog het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
Heb je het kapje voor over je aop toevallig niet nog ergens om de splitter goed vast te zetten? Het kan er vertekend uit zien op de foto, maar het ziet eruit alsof de splitter er maar half in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
jongetje schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 08:49:
Dit is de aansluiting in woonkamer.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1zdp2u.jpg
Hugo__Boss schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:03:
Heb je het kapje voor over je aop toevallig niet nog ergens om de splitter goed vast te zetten? Het kan er vertekend uit zien op de foto, maar het ziet eruit alsof de splitter er maar half in zit.
Er blijft wat ruimte over als ik hem helemaal aandruk. Maar dan zou het internet er ook last van moeten hebben lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
rickskeg99 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:33:
[...]

Dit is de aansluiting in woonkamer.

Er blijft wat ruimte over als ik hem helemaal aandruk. Maar dan zou het internet er ook last van moeten hebben lijkt mij
Foto's van afdekplaatjes zijn zinloos. Wil je echt een antwoord dan zou je een foto van de daadwerkelijke wandcontactdoos moeten maken.

Als de splitter niet goed zit heeft je internet ook problemen. Een POA gaat niet helemaal tot het "einde". Dit hoeft ook niet, omdat aangedrukt aangedrukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
MediaZoo schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:49:
[...]

Foto's van afdekplaatjes zijn zinloos. Wil je echt een antwoord dan zou je een foto van de daadwerkelijke wandcontactdoos moeten maken.

Als de splitter niet goed zit heeft je internet ook problemen. Een POA gaat niet helemaal tot het "einde". Dit hoeft ook niet, omdat aangedrukt aangedrukt is.
Op deze manier bedoel je?

Meter kast
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/11rvj0l.jpg

Woonkamer
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/w2dk7k.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 02:07
Kijk eens hoe AOP is aangesloten en hoe de doos in je woonkamer is aangesloten... zie je het verschil? Dat is je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
_JGC_ schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:22:
Kijk eens hoe AOP is aangesloten en hoe de doos in je woonkamer is aangesloten... zie je het verschil? Dat is je probleem.
Welk verschil bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 02:07
Dat vlechtwerk... hoe ziet dat onder de klem eruit? Nou is dat ook niet heel makkelijk in een inbouwdoos, maar in je AOP is het veel netter afgemonteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
rickskeg99 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:16:
[...]

Op deze manier bedoel je?

Woonkamer
[afbeelding]
De foto's zijn goed zo.

De kabel in de woonkamer is gewoon slecht in de wandcontactdoos gemonteerd. Zo heb je gegarandeerd issues.

De inbouwdoos is zelf ok. Dat is een Hirschmann EDC 1000. Dus die kabel opnieuw aansnijden en aansluiten. Denk om de massa. Die is cruciaal voor een goede werking van de installatie. Op de inbouwdoos staan de afmetingen waarop je de kabel moet aansnijden. Deze moet je dan ook echt aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
MediaZoo schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:30:
[...]

De foto's zijn goed zo.

De kabel in de woonkamer is gewoon slecht in de wandcontactdoos gemonteerd. Zo heb je gegarandeerd issues.

De inbouwdoos is zelf ok. Dat is een Hirschmann EDC 1000. Dus die kabel opnieuw aansnijden en aansluiten. Denk om de massa. Die is cruciaal voor een goede werking van de installatie. Op de inbouwdoos staan de afmetingen waarop je de kabel moet aansnijden. Deze moet je dan ook echt aanhouden.
h
Kan ik dit laten aanpassen door de Ziggo monteur of kan ik beter contact opnemen met de huurbaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
rickskeg99 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:35:
[...]

h
Kan ik dit laten aanpassen door de Ziggo monteur of kan ik beter contact opnemen met de huurbaas
Als je de een schroevendraaier, kniptang en een mesje hebt kun je dat zelf.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 11:53
Bij Ziggo heb ik het 'tientje' pakket zoals bekend op dit forum, nu wil ik een CI+ module bestellen, helaas schiet dan mijn pakket omhoog naar een ander alles-in-1 pakket. Dit wil ik dus niet, daarom ga ik maar een losse CI+ module aanschaffen. Kan dit gewoon? En waar gaat jullie voorkeur naar uit; Smit of Quantis?

Postcode: 2132SW
Televisie: UE65MU7000

Verder nog dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Waarom wil je een module bestellen? Voor de ongecodeerde zenders heb je hem niet nodig, en voor de overige ben je er niet met alleen een module, dan heb je ook een geactiveerde smartcatd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 11:53
hcQd schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:35:
Waarom wil je een module bestellen? Voor de ongecodeerde zenders heb je hem niet nodig, en voor de overige ben je er niet met alleen een module, dan heb je ook een geactiveerde smartcatd nodig.
Uiteraard heb ik nu een geactiveerde smartcard in mijn Cisco 8485 decoder. Maar hier krijg ik steeds meer problemen mee (vaak spontane reboots). Daarnaast wil ik graag mijn kastje onder de tv dicht hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Bamiblik schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:55:
Uiteraard heb ik nu een geactiveerde smartcard in mijn Cisco 8485 decoder. Maar hier krijg ik steeds meer problemen mee (vaak spontane reboots). Daarnaast wil ik graag mijn kastje onder de tv dicht hebben.
Vooropgesteld dat je in het oud-Ziggo-gebied zou een module inderdaad moeten werken. (Stom, ik realiseer met net dat je je postcode had gepost. Hoofddorp is oud-Ziggo). Het belangrijkste is dat het een CI+ 1.3 versie is, merk maakt niet uit.

[ Voor 8% gewijzigd door hcQd op 05-05-2018 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben heel blij met mijn Ubee EVW321b modem want ik heb dual stack IPv6 van Ziggo. Alleen de USB poorten,,, Ik dacht een Rlpe Atlas probe te voeden vanaf één van de USB poorten, maar daar blijkt geen voedingsspanning op te staan.

Is er een manier om de 5 volt voeding van de USB poorten in te schakelen?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 22:25
Aanbieding op de frontpage van All in 1 max voor 59,95 ipv 79,95 was ik aan het overwegen. Ondertussen offline gehaald. Gemiste kans voor Ziggo, betaal nu afaik minder...

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 07-05-2018 17:32 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
En alweer prijs verhoging zonder iets extra's zoals hogere internet snelheid of extra tv zenders. Afgelopen jaren ging net zo. Mensen met 25 of 40 mbit krijg nooit extra snelheid enkel de hogere pakketten. Klopt niks van want ook deze klanten moeten meer betalen.

https://www.totaaltv.nl/n...ggo-minder-groot-dan-kpn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:40

JoeZuCK

_Fonz > all.

Volgens mij willen ze meer bandbreedte verkrijgen door het afstoten van analoge tv (verbeter me als het fout is). Als dat grotendeels doorgedrukt is, kunnen we nog hogere snelheden verwachten. Zie de verhoging als een investering (abonnement).

En dat we niks meer verbruiken..

Wat dacht je van die Nest cams die 24/7 data lopen te verstoken..

[ Voor 13% gewijzigd door JoeZuCK op 07-05-2018 17:32 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Pagina: 1 ... 79 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic