Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:13:
[...]

Bij mij klopt het bedrag niet wat op het overzicht staat in mijn ziggo, maar als ik de pdf open weer wel. Is al paar keer geweest, het afschrijven gaat wel gewoon goed.
Bij mij is het net andersom.

Ik blokkeer de betaling wel en betaal dan zelf met ideal, dan kan ik het controleren. Ik probeer nu al een uur die helpdesk te bellen en krijg alleen maar te horen dat het daar te druk is.

Laat dan maar hoor, ik loop niet achter met mijn betalingen, dus afsluiten zullen ze wel niet doen als ik een betaling blokkeer. Ik heb ook zo een vergadering, heb helemaal geen zin om Ziggo te bellen omdat ze fouten in het systeem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ik heb een verhuisdilemma...

Ik heb nu Ziggo, maar ga binnenkort verhuizen naar een huis een paar straten verderop.
Helaas is er geen glasvezel, maar wel vdsl. Nu kan ik mijn abonnement mee verhuizen, maar is het niet verstandiger om mijn abonnement op te zeggen en een nieuwe af te sluiten op mijn nieuwe adres? :?

Want ik neem aan dat als ik mijn abonnement verhuis, ik 0 korting of aanbieding krijg, terwijl ik dat met een nieuw abonnement wel krijg. Of is dat wishful drinking en zegt Ziggo "u bent het afgelopen half jaar al klant geweest dus u komt niet in aanmerking voor acties/kortingen"?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pietervs schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:20:
Of is dat wishful drinking en zegt Ziggo "u bent het afgelopen half jaar al klant geweest dus u komt niet in aanmerking voor acties/kortingen"?
Ik weet niet of je een partner hebt, maar wij hebben ervoor gekozen om bij de verhuizing alles op naam van mij te zetten (stond op naam van mijn vrouw). Werkte prima :+

Ik denk trouwens niet eens dat ze het doorhebben gezien de staat van de administratie op dit moment, volgens mij weten ze van achteren niet wat er van voren ingaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:56:
[...]

Ik weet niet of je een partner hebt, maar wij hebben ervoor gekozen om bij de verhuizing alles op naam van mij te zetten (stond op naam van mijn vrouw). Werkte prima :+

Ik denk trouwens niet eens dat ze het doorhebben gezien de staat van de administratie op dit moment, volgens mij weten ze van achteren niet wat er van voren ingaat.
Alles staat al op mijn naam, en reden voor verhuizing is een scheiding...

Kan natuurlijk een hond nemen en alles op zijn naam zetten... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het nu opzegt en dan nadat dat verwerkt is sluit je een paar dagen later een nieuw abonnement af, dan ben je volgens mij voor ziggo een nieuwe klant :p

Toch een jaar hbo en ziggo series gratis en 3 maand korting.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2017 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pietervs schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:20:
Ik heb een verhuisdilemma...

en zegt Ziggo "u bent het afgelopen half jaar al klant geweest dus u komt niet in aanmerking voor acties/kortingen"?
Als je nog in een jaarcontract zit kun je niet opzeggen (tenzij je verhuist buiten het verzorgingsgebied).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

jongetje schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 23:35:
[...]

Als je nog in een jaarcontract zit kun je niet opzeggen (tenzij je verhuist buiten het verzorgingsgebied).
Nee, jaarcontract is al even afgelopen. Dus daar heb ik gelukkig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:28

TTLCrazy

Listen to Frankie

Geen internet, postcode 1403, hebben meer mensen hier last van? Op Ziggo zijn er geen storingen bekend.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
TTLCrazy schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 07:08:
Geen internet, postcode 1403, hebben meer mensen hier last van? Op Ziggo zijn er geen storingen bekend.
In Emmen geen internet en tv signaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:07
Alternative schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 07:44:
[...]

In Emmen geen internet en tv signaal meer.
Ik kreeg in Emmen een brief dat ze tussen 6:00 en 16:00 (net PostNL :>) onderhoud gingen plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:10
Pietervs schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 04:56:
[...]

Nee, jaarcontract is al even afgelopen. Dus daar heb ik gelukkig geen last van.
Dan gewoon bellen met onzeglijn, krijg je ook aanbod ;) daarna verhuizing doorgeven ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

en even doorzetten....

Ik heb mijn abo aangepast en aan mijn standaardkabel tv nu dus ook internet. Ze wilde me die activatiekosten in rekening brengen. Ik vroeg waarom, want ik was toch al klant, mjaaa... dan streep ik die weg was het antwoord.

Overigens, die actie van 12,50, heet een tientje voor een vriendje... het blijkt dat als je belt je geen 12,50 betaald maar dus een tientje per maand....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 09:13
ArcticWolf schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:08:
[...]

Die geluidsdipjes heb ik sinds 2 dagen ook op bepaalde zenders :? echt apart.
Op welke zenders heb je geluidsdipjes? Ik heb deze voornamelijk op Nat Geo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
hmm voor eerst in zeer lange tijd storing(fupc), zeer trage upload(max 200KB/s), horizon die niet online wilt komen etc.

volgens storings pagina kan het tot maandag gaan duren, dat vind ik persoonlijk wel erg lang om storing optelossen.

edit// als ik alle storingen mag geloven dan ben ik niet de eenigste.

[ Voor 15% gewijzigd door devil-strike op 24-03-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sharky_NL schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:13:
[...]

Op welke zenders heb je geluidsdipjes? Ik heb deze voornamelijk op Nat Geo.
Yep! National Geo en Discovery idem... heb m'n UMU1006 toch weer vervangen voor de PTS-02KK, even kijken hoe dat gaat. Kreeg na een tijdje ook blokjes bij de audio hikjes.

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 24-03-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

blokjes heb ik helemaal geen last van. NAv de melding bij de klamntenservices over die dipjes krijg ik een monteur die mijn aop gaat nakijken en ws vervangen door een nieuw ding aangezien dit ding best wel oud is inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sam100
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 11:28
Wil bij deze nog even de tweaker bedanken die een tijdje geleden het linkje heeft gepost van de Ziggo FNV-actie!

Heb mijn gewijzigde abo op 1 maart laten ingaan (aansluitend op een vorige actie waarbij ik zes maanden korting had), en werkt super. 2 jaar lang Connect & Play Max plus Ziggo Sport Totaal voor 59,95 per maand, prima deal. Ziggo Sport Totaal zullen wij overigens waarschijnlijk weinig kijken (het gratis Ziggo Sport kanaal voldoet eigenlijk prima), maar was wel blij verrast met Movies & Series XL. Zitten nog wel paar leuke extra zenders bij, en natuurlijk HBO; grote nadeel is alleen wel dat ik nu net begonnen ben met Game of Thrones en nog vier seizoenen te gaan heb ...
En in gezin met 3 pubers komt die 300 Mbit/s ook uitstekend van pas.

Nog alleen nog wachten op de eventuele toekomstige combi-deal met Ziggo Mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gompy58 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:01:
blokjes heb ik helemaal geen last van. NAv de melding bij de klamntenservices over die dipjes krijg ik een monteur die mijn aop gaat nakijken en ws vervangen door een nieuw ding aangezien dit ding best wel oud is inmiddels.
Het hangt wel enigszins samen, kan zijn dat bij jou alleen de audio dipt, maar kreeg sinds gisteren ook blokjes erbij.
Lijkt erop dat de PTS-02KK het probleem heeft opgelost, misschien wordt het ook tijd dat m'n AOP vervangen wordt (alhoewel het nog een DIO-01 is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn broer had ik 1 maand terug ziggo afgesloten, maar top op heden heb ik geen code voor de tablet ontvangen. Moet ik daarover even bellen of gewoon even afwachten?

Het is nu 4 weken sinds hij aangesloten is en na 3 weken zou er een code opgestuurd worden.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2017 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 18:43:
Voor mijn broer had ik 1 maand terug ziggo afgesloten, maar top op heden heb ik geen code voor de tablet ontvangen. Moet ik daarover even bellen of gewoon even afwachten?

Het is nu 4 weken sinds hij aangesloten is en na 3 weken zou er een code opgestuurd worden.
Ik zou maar even bellen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ga ik dan morgenochtend even doen, nu is er weer een wachtrij van 10+ minuten.
Neem aan dat het zaterdagmorgen wel rustiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

Iemand enig idee hoe het zit met die ziggo app?

Wilde net de horizon app opstarten en kreeg de melding dat ik naar de Ziggo app moest.

Die zowel op mijn ipad als iphone geinstalleerd, gene probleem, inlopggen geen probleem.

Wil ik tv kijken opstarten, krijg ik de melding : Geen toestemming, je hebt hiervoor een abonement nodig.

Ik heb een ziggo kabel abo, met de horizon app geen enkel probleem en nu dit.

Ziggo desk gebeld waarop ik echt de meest wazige kerel aan de lijn krijg die alleen kan uitbrengen : "het zou moeten werken.......

Inlogcodes kloppen want de app start ook netjes op, op mijn ziggo kan ik ook prima inloggen..

Doe ik nu iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je doet het goed.

misschien even uitloggen en opnieuw inloggen? Hier werkt hij wel, dus er is denk ik geen storing. Als je op het tandwiel klikt kan je zien welke zenders je mag zien, dat is dan denk ik ook leeg bij jou?

Klik je trouwens wel onderaan op tv kijken? Misschien klik je op tv gids & replay tv of movies en series en daarvoor heb je meen ik wel een abonnement nodig (ziggo movies en series, is het trouwens dik waard voor die 12 euro).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 21:58
Zomaar een dwarsstraat: Misschien werkt het niet op rooted devices? Is ooit wel eens sprake van geweest, weet niet of dat nu zo is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

Ik zou ff moeten googlenen voor rooted devices maar het gaat hier om een laptop op windows, iphone en ipad en allen het zelfde verhaal.

Zenders zijn bij mij ook niet te zien idd en ik kan ze ook niet selecteren. ik klik echt op tv kijken :-)

met de inlog kan ik ook in mijn ziggo maar daar zie ik de idd geen producten meer staan, wel kan ik keurig alle facturen zien die allen als betaald staan gemarkeerd...

Twee mensen van de technische dienst hebben ernaar gekeken hebben en niet verder komen dan dat het niet zo zou mogen zijn maar ze kunnen er niets aan doen...

De dame van de administratie kwam ook tot die conclusie en maakt de opmerking: "er is een storing, ik denk dat het daarom komt" Ook ziet ze in de leverstraat staan dat ik een modem voor internetkrijg omdat ik een internet pakket erbij heb afgenomen.

Ze denkt dat daarom er nu geen product staat... als ik het modem heb en dat aansluit zou het systeem dat, denkt ze, registreren en staan er weer producten. Ondanks dat zegt het systeem dat ik nu geen klant ben... VIndt ze wel heel raar en zou niet moeten mogen...

Dat irriteert me nog het meest, je loopt tegen een muur op bij mensen die zeggen dat ze DENKEN dat het zus of zo is en dat het niet klopt, maar ze kunnen er niets aan doen...

je hebt die afdelingen toch niet om te horen dat ze DENKEN dat het zus of zo zit???

Ik moet echt hier aan denken...

[ Voor 3% gewijzigd door Gompy58 op 25-03-2017 07:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
Tja, de harde realiteit is nu eenmaal dat de systemen van UPC en Ziggo allemaal een beetje half-half aan elkaar hangen nu. Er hebben vast een paar managers op tafel staan dansen dankzij hun geweldige efficiencyslag om twee bedrijven samen te voegen zodat ze lekker veel personeel tegen elkaar konden wegstrepen. Dat samenvoegen is duidelijk niet helemaal goed gegaan. Je kunt de mensen van de klantenservice niets aanrekenen, zij zitten immers ook gewoon met het kapotte systeem opgezadeld.

Misschien dat er eerdaags weer een prijsverhoging komt zodat ze geld kunnen inzamelen voor een nieuw klantensysteem :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Jerrythafast op 25-03-2017 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 19:24
Ik gebruik hem hier ook op een rooted device. Nou issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Maak je borst maar nat hoor. Ziggo is niet meer word volledig UPC ook qua systemen. Dus het is gedag met de eenvoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

apple of android maakt geen bal uit als ze je in het systeem gestript hebben van al je diensten....

en in principe neem ik het de medewerkers bij de klantenservice wel degelijk kwalijk. Ze hebben het misschien niet veroorzaakt maar hun reactie is wel een enorme irritatie factor.

"ik denk dat het zus of zo zit", "installeer de app nog een keer" etc etc..

[ Voor 57% gewijzigd door Gompy58 op 25-03-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gompy58 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:28:

en in principe neem ik het de medewerkers bij de klantenservice wel degelijk kwalijk. Ze hebben het misschien niet veroorzaakt maar hun reactie is wel een enorme irritatie factor.

"ik denk dat het zus of zo zit", "installeer de app nog een keer" etc etc..
Tja, wat moeten ze anders. Ze kunnen natuurlijk niet meekijken naar wat jij met je apparaten gedaan hebt of doet. Voor hun werkt de app kennelijk wel goed en het enige wat je dan kan doen is: Tja het zou kunnen dat, ik denk dat....

De app werkt hier prima op mijn geroote android devices. Op de desktop. Dus ik denk dat je eens zou moeten kijken of het ergens in jouw setup zit. Let wel..dat denk ik

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

Nope, de app werkt prima en dat heb ik ze ook verteld, ik mag inloggen maar vervolgens krijg ik niks omdat ik geen abo zou hebben....

Volgens hun systeem ben ik klant maar ook geen klant..... En dat neem ik ze ook kwalijk dus, ze luisteren niet maar antwoorden op de automatische piloot. Je hoeft niet de veroorzaker te zijn, maar je bent wel verantwoordelijk voor je reactie.,.,.

Ik kan ook gewoon inloggen in mijn ziggo en daar staan ook alle facturen die ik betaald heb, ook voor deze lopende periode. allemaal keurig in orde, maar bij diensten staat niks meer.....en daar loopt die app dus op stuk.

[ Voor 22% gewijzigd door Gompy58 op 25-03-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gompy58 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:07:
Dat irriteert me nog het meest, je loopt tegen een muur op bij mensen die zeggen dat ze DENKEN dat het zus of zo is en dat het niet klopt, maar ze kunnen er niets aan doen...
Ik had laatst een dame van de klantenservice van Ziggo aan de lijn en die ging voor mij aan de slag. Bij haar leidinggevende nummer 1 kreeg ze te horen dat als ze op knopje A drukte er 95% zekerheid was dat mijn probleem was opgelost.

Vervolgens kwam ze terug bij mij en gaf aan dat ze dat niet goed genoeg vond en voor mij de volle 100% zekerheid wilde hebben, ze ging dus bellen met leidinggevende nummer 2 en daar kreeg ze zekerheid.

Kortom, het kan wel, maar het is prijsschieten of je iemand aan de lijn krijgt die goed werkt of iemand anders. Je hebt een kans van 1 op 10 ofzo dat je iemand krijgt die begrijpt wat je vraagt en weet wat hij/zij moet doen. Bizar gewoon, maar een tijd terug hadden ze de helpdesk uitbesteed aan Curacao of waar dan ook, zat de vrouw van de klantenservice zich te verontschuldigen dat ze wat moeite had om zich te concentreren omdat het 30+ graden was op haar kantoor en het was hier in Friesland hartje winter met -8 graden 8)7 8)7

Ziggo was zo goed. Ik kijk net bij telebankieren, wil Ziggo een #$$#@@ bedrag van 380 euro afschrijven voor mijn abonnementskosten voor april en op ziggo.nl is mijn rekening 92 euro en ik heb geen achterstand en bel amper. Dus de bank opdracht gegeven alles van Ziggo te blokkeren. Ben er wel klaar mee, vorige maand wilden ze 152 euro afschrijven en de rekening was 79 euro. Tevens hebben ze 0,58 euro afgeschreven voor iets wat ik nergens kan terugvinden, maar dat stoneer ik maar niet omdat ik dan vast een boel gedoe krijg over minder dan 60 centen.

Man man man, jaren lang was Ziggo goed, maar nu? Ik snap er niks van. Hoe kan je nu een goede structuur zo overhoop gooien en naar rotzooi gaan? Tevens zijn de wachttijden bijna altijd 10+ minuten, ik bel niet meer hoor.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2017 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:22:
[...]
Man man man, jaren lang was Ziggo goed, maar nu? Ik snap er niks van. Hoe kan je nu een goede structuur zo overhoop gooien en naar rotzooi gaan? Tevens zijn de wachttijden bijna altijd 10+ minuten, ik bel niet meer hoor.
Er is een andere kapitein achter het stuur gekropen en dat is voor oud-ziggo klanten gewoon even wennen.
We waren gewoon een bepaald niveau gewend van Ziggo, maar dat is definitief verleden tijd.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 22:19
Ik ben zojuist verhuist en wou mn ziggo box installeren. Nu krijg ik de melding dat de installatie niet kan worden voltooid en ik de kabels moet checken. Ik heb de volgende kabel gekocht: https://www.kabelshop.nl/...P40020B100-i668-t370.html

Kan t zijn dat deze kabel niet geschikt is? De bijgesloten kabel was te kort vandaar.

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die filterblokjes kan je eraf knippen, moet je wel andere connectoren hebben om erop te zetten. Als je die hebt liggen zou ik dat doen. Anders inderdaad monteur bellen, maar dan zit je een paar dagen nog even zonder.
MdO82 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:51:
[...]

Er is een andere kapitein achter het stuur gekropen en dat is voor oud-ziggo klanten gewoon even wennen.
We waren gewoon een bepaald niveau gewend van Ziggo, maar dat is definitief verleden tijd.
Rond 2002 zat ik bij upc, dit brengt inderdaad herinneringen terug...

Toen was ik opeens niet meer bereikbaar, hadden ze in alle wijsheid mijn telefoonnummer dat ik al jaren had aan iemand anders in de wijk gegeven. Oeps, foutje in uw nadeel...

Het verleden herhaalt zich, ik denk aan een spreekwoord met een ezel en een steen...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:52
Mavi86 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 22:18:
Ik ben zojuist verhuist en wou mn ziggo box installeren. Nu krijg ik de melding dat de installatie niet kan worden voltooid en ik de kabels moet checken. Ik heb de volgende kabel gekocht: https://www.kabelshop.nl/...P40020B100-i668-t370.html

Kan t zijn dat deze kabel niet geschikt is? De bijgesloten kabel was te kort vandaar.
Deze kabel is niet Kabel Keur of Ziggo geschikt, dus deze kabel kan inderdaad niet geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 22:38:
Die filterblokjes kan je eraf knippen, moet je wel andere connectoren hebben om erop te zetten. Als je die hebt liggen zou ik dat doen. Anders inderdaad monteur bellen, maar dan zit je een paar dagen nog even zonder.

[...]

Rond 2002 zat ik bij upc, dit brengt inderdaad herinneringen terug...

Toen was ik opeens niet meer bereikbaar, hadden ze in alle wijsheid mijn telefoonnummer dat ik al jaren had aan iemand anders in de wijk gegeven. Oeps, foutje in uw nadeel...

Het verleden herhaalt zich, ik denk aan een spreekwoord met een ezel en een steen...
Dit soort fouten is idd een beetje mijn angst en ook die opmerking over facturen die nergens op slaan.

Tijdens dat verkoop gesprek snapte die mevrowu niet waarom ik zo enorm twijfelde.

Ik heb toen eerlijk aangegeven dat ik huiverig ben voor de ellende waarin je terrecht komt als zo'n bedrijf links roept maar rechts gaat. Probeer als klant de boel dan maar recht te krijgen.

De realiteit zal zijn dat ze een fout maken en jij vervolgens gewoon de melding krijgt, ja sorry hoor, maar dat kunnen we niet corrigeren....deal with it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
@Mavi86, deze kabel moet je hebben. Maar aangezien je net bent aangesloten zou je naar mijn idee gewoon een gratis monteur moeten kunnen krijgen die het voor je in orde maakt. Even bellen dus en hopen dat je erdoorheen komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Laatst online: 09-09 22:19
Hartstikke bedankt voor de reacties. Dan heb ik inderdaad de vekeerde kabel gekocht en wellicht dat de wanddoos ook niet goed is. Ik heb inderdaad een aansluiting met tv en radio naast elkaar. Even een hollandse vraag. Als een monteur het gaat maken kost het me dan alsnog geld voor het materiaal? Mocht dat niet zo zijn rij ik niet naar de mediamarkt dalijk om kabels te kopen :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monteur doet het zeer waarschijnlijk gratis. Bij mij wel in iedergeval. Alleen een monteur komt niet gelijk de volgende dag, dus als je vanavond hem wilt gebruiken...

Mediamarkt is wel heel duur met haar kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:18

amphora

Websites & Fotografie

Irritatiefactortje: je stelt op het ziggo horizon box in dat je automatisch iedere aflevering van een seizoen wilt opnemen en dan kom je er twee dagen later achter dat na 4 afleveringen de 5e niet is opgenomen en ook niet met replay tv te kijken is. Moet ik alsnog een torrent van The Night Manager gaan zoeken... Zucht...

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
amphora schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:22:
Irritatiefactortje: je stelt op het ziggo horizon box in dat je automatisch iedere aflevering van een seizoen wilt opnemen en dan kom je er twee dagen later achter dat na 4 afleveringen de 5e niet is opgenomen en ook niet met replay tv te kijken is. Moet ik alsnog een torrent van The Night Manager gaan zoeken... Zucht...
Ook niet via npo.nl ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

amphora schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:22:
Ook irritant, SBS6 die tijdens masterchef een ander kort bloemenflutprogramma uitzend, waardoor de horizon denkt dat de aflevering uit 2 afleveringen bestaat en ze beide met een overlap opneemt zodat je laatste 5 min op het 2e programma moet kijken, maar daardoor wel flink moet vooruit spoelen omdat de overhead ook weer meegenomen word.
Kunnen de omroepen niet eens werken aan een dynamische realtime programmagids.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Ja echt belachelijk he. Vroeger deed ShowView op VCR's het zelfs beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

MeNTaL_TO schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:11:
[...]

Ook irritant, SBS6 die tijdens masterchef een ander kort bloemenflutprogramma uitzend, waardoor de horizon denkt dat de aflevering uit 2 afleveringen bestaat en ze beide met een overlap opneemt zodat je laatste 5 min op het 2e programma moet kijken, maar daardoor wel flink moet vooruit spoelen omdat de overhead ook weer meegenomen word.
Kunnen de omroepen niet eens werken aan een dynamische realtime programmagids.
Of ophouden met dat irritante knippen in films/programma's. SBS is er berucht om: zenden een film uit, die op 3/4 wordt onderbroken voor Hart van Nederland... 8)7
Blijkbaar de enige manier waarop ze nog kijkers voor dat flut-programma kunnen krijgen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:11:
Ook irritant, SBS6 die tijdens masterchef een ander kort bloemenflutprogramma uitzend, waardoor de horizon denkt dat de aflevering uit 2 afleveringen bestaat en ze beide met een overlap opneemt zodat je laatste 5 min op het 2e programma moet kijken, maar daardoor wel flink moet vooruit spoelen omdat de overhead ook weer meegenomen wordt.
Enige oplossing om niet teveel ruimte kwijt te zijn... handmatig ingestelde opname van maandag t/m vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:33
Gisteren het toppunt van klantvriendelijkheid meegemaakt bij Ziggo... :(

Mijn Horizonbox heft kuren. Hij loopt heel vaak vast wanneer we de gids openen. Eergisteren de klantenservice gebeld en samen met een vriendelijke medewerker de box naar factory defaults gezet. Hij gaf aan als het problem zich toch zou blijven voordoen, moisten we weer bellen en zou hij zorgen dat er een monteur werd gepland om de box te ruilen.

Zelfde avond nog steeds freezes en volgende ochtend weer gebeld. Krijg ik niet zo'n kloothommel die me vertelde dat mijn hirschmann kabels (nog net geen jaar oud) waarschijnlijk aan hun eind zijn en dat we die eerst maar moesten vervangen. Uitgelegd dat die nog geen jaar oud zijn en door hun Eigen monteur destijds als prima getest zijn. Zegt hij: oh dan stuur ik je wel een nieuwe kabel" Beetje gefrustreerd door zijn antwoord heb ik gevraagd of hij me kon doorverbinden met iemand van de afdeling opzeggingen. Ja zei hij en verbond me door.... kreeg ik een antwoordapparaat dat die afdeling gesloten is....
Ik ben klaar met ze, ben nu aan het oriënteren welke DSL provider veel biedt voor weinig. Ik heb niet veel downloadsnelheid nodig, 80 tot 100 mb is zat, wil wel redelijk wat zenders en fatsoenlijk TV kijken op 2 TV's.

Geen idee wat de bedoeling is van Ziggo maar op deze manier komt er weinig goeds van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Gadgeteer schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:20:
Gisteren het toppunt van klantvriendelijkheid meegemaakt bij Ziggo... :(

Mijn Horizonbox heft kuren. Hij loopt heel vaak vast wanneer we de gids openen. Eergisteren de klantenservice gebeld en samen met een vriendelijke medewerker de box naar factory defaults gezet. Hij gaf aan als het problem zich toch zou blijven voordoen, moisten we weer bellen en zou hij zorgen dat er een monteur werd gepland om de box te ruilen.

Zelfde avond nog steeds freezes en volgende ochtend weer gebeld. Krijg ik niet zo'n kloothommel die me vertelde dat mijn hirschmann kabels (nog net geen jaar oud) waarschijnlijk aan hun eind zijn en dat we die eerst maar moesten vervangen. Uitgelegd dat die nog geen jaar oud zijn en door hun Eigen monteur destijds als prima getest zijn. Zegt hij: oh dan stuur ik je wel een nieuwe kabel" Beetje gefrustreerd door zijn antwoord heb ik gevraagd of hij me kon doorverbinden met iemand van de afdeling opzeggingen. Ja zei hij en verbond me door.... kreeg ik een antwoordapparaat dat die afdeling gesloten is....
Ik ben klaar met ze, ben nu aan het oriënteren welke DSL provider veel biedt voor weinig. Ik heb niet veel downloadsnelheid nodig, 80 tot 100 mb is zat, wil wel redelijk wat zenders en fatsoenlijk TV kijken op 2 TV's.

Geen idee wat de bedoeling is van Ziggo maar op deze manier komt er weinig goeds van.
Nou nou, als je zo snel op je p*k getrapt bent, wens ik je veel succes bij welke provider dan ook :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gadgeteer schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:20:

Ik ben klaar met ze, ben nu aan het oriënteren welke DSL provider veel biedt voor weinig.
Okey dus je conflicteert op serviceverwachtingen met een provider, en gaat daarna op zoek naar veel voor weinig? Op welk vlak denk je dan verbetering te boeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
martinusz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:32:
[...]

Nou nou, als je zo snel op je p*k getrapt bent, wens ik je veel succes bij welke provider dan ook :X
Valt mee hoor maar echt klantvriendelijk is het niet om je eerst met een ge-reset apparat te laten testen om vervolgens aan te biede nieuwe kabels te sturen en pas daarna de bron van het problem aan te pakken. Daarnaast had hij ook kunnen zeggen dat de afdeling opzeggingen gesloten was.
Opgeteld daarbij dat ze geen geode verleng aanbieding wooden geven een tijdje terug, voor mij even genoeg @Home / Ziggo na meer dan 15 jaar.
Ik ga maar eens op avontuur bij een andere aanbieder (financieel gezien wel aantrekkelijk ook)
stormfly schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:47:
[...]

Okey dus je conflicteert op serviceverwachtingen met een provider, en gaat daarna op zoek naar veel voor weinig? Op welk vlak denk je dan verbetering te boeken?
Als het allemaal toch op gebied van support slecht is, zoals je aangeeft.. waarom dan niet kiezen voor minder betalen?

[ Voor 27% gewijzigd door Gadgeteer op 27-03-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gadgeteer schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:49:
[...]

Valt mee hoor maar echt klantvriendelijk is het niet om je eerst met een ge-reset apparat te laten testen om vervolgens aan te biede nieuwe kabels te sturen en pas daarna de bron van het problem aan te pakken. Daarnaast had hij ook kunnen zeggen dat de afdeling opzeggingen gesloten was.
Opgeteld daarbij dat ze geen geode verleng aanbieding wooden geven een tijdje terug, voor mij even genoeg @Home / Ziggo na meer dan 15 jaar.
Ik ga maar eens op avontuur bij een andere aanbieder (financieel gezien wel aantrekkelijk ook)
Nou ik vind je vooral erg kort door de bocht, maar goed je moet het zelf weten natuurlijk :)

1) reset apparaat -> zal waarschijnlijk in 9/10 keer een probleem oplossen voor mensen die bellen, zo'n gekke suggestie is dat dus niet. (denk aan de IT afdeling die eerst vraagt je pc te herstarten ;) )
2) Nieuwe kabels opsturen, terwijl ze dat niet verplicht zijn, goh ja slechte service zeg ;)
3) Je wordt doorverbonden, maar blijkbaar is die afdeling dicht, tja niet handig, maar de wereld vergaat volgens mij niet hierdoor.

Je hebt het over de service van Ziggo, maar hou jezelf ook even een spiegel voor.
"Klant wilt opzeggen na het aanbieden van nieuwe kabels" 8)7

Maar volgens mij gaat het puur om het financiële aspect, zeg dat dan gewoon en kies een andere goedkopere provider ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Gadgeteer schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:49:
[...]

Valt mee hoor maar echt klantvriendelijk is het niet om je eerst met een ge-reset apparat te laten testen om vervolgens aan te biede nieuwe kabels te sturen en pas daarna de bron van het problem aan te pakken.
En als eindgebruiker weet je in deze dat de oorzaak de ontvanger zelf is en geen andere oorzaak? Ook niet als het vastlopen van de ontvanger al lange tijd bekend is en niet met software updates, fabrieksinstellingen en zelfs vervanging op te lossen is.... Dat de helpdesk zegt kijk naar je kabels is een zeer logische stap. De Mediabox XL/Horizon is een compleet andere ontvanger dan een Humax. Op veel vlakken kun je hem dan ook niet direct vergelijken met een andere ontvanger. Eis is wel dat je installatie op en top in orde is om goed te werken en dat beperkt zich niet tot een kabeltje met goede connectoren tussen ontvanger en wandcontactdoos. Bij een Mediabox XL/Horizon moet alles tussen AOP en ontvanger tip top in orde zijn. Is dat het niet dan gaat hij simpelweg problemen geven. Gaat Ziggo jouw installatie op orde brengen? Nee, als klant heb je ook je verantwoordelijkheid waar Ziggo je prima op wijst. Klantvriendelijkheid staat daarnaast los van op orde brengen van technische zaken. Een Ziggo medewerker moet op zijn minst verwachten dat je zelf ook alle energie erin hebt gestoken zelf alles op orde te brengen. Daar het merendeel dit van de klanten achterwege laat snap ik heel goed dat een medewerker je met beperkte middelen helpt om enig sinds de installatie technisch op orde te krijgen. Daarnaast die ik ook genoeg klanten roepen ja ik heb een gloedjenieuwe Hirschmann kabel liggen. Ja een KOKA 799 die inmiddels niet in elke situatie toereikend is, omdat een paar euro meer uitgeven voor een betere kabel niet gedaan wordt.
Daarnaast had hij ook kunnen zeggen dat de afdeling opzeggingen gesloten was.

[...]

Als het allemaal toch op gebied van support slecht is, zoals je aangeeft.. waarom dan niet kiezen voor minder betalen?
Waarom zou Ziggo je altijd en overal support op moeten geven? Klaag je ook bij het waterleidingsbedrijf als je waterleiding lekt en je huis vol water staat dat ze geen support geven? Dat de informatie niet altijd goed te vinden is is allang in deze topic-reeks benoemd en over geklaagd.

Andere provider zou een uitkomst zijn. Zolang het maar KPN is. Zit je bij een dochter/reseller partij van ze dan nog meer succes. Als het werkt, werkt het. Werkt het niet succes met het krijgen van support. Dat is daar een nog veel groter drama. Iets met netwerk is niet van ons en wij leveren alleen apparatuur en kastje en muur en hij en zij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Is het nog mogelijk om Play Start te bestellen met een CI+ module i.p.v. een Mediabox? Een paar jaar terug voor mijn ouders gedaan en dus benieuwd of het nog steeds mogelijk is, zonder maandelijkse extra kosten.

Ook is een CI+ module met een kaart toch gekoppeld aan de module zelf? Ik wil namelijk bij mij thuis eerst eens testen of een CI+ module goed en prettig werkt op mijn TV. M.a.w. ik zou de kaart van mijn ouders toch thuis moeten kunnen testen? Waarom probeer je dit niet gewoon; Het is nog al een hele klus om coax achter in mijn TV te krijgen ( coax moet door muren heen, verwarming moet eraf etc, tv moet van de muur), dus iets zekerheid zou fijn zijn.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:48

elsinga

=8-)

Ja, dat kan. Tenminste, ik heb een combi van 300/30 internet en standaart televisie met een enkel CI+ kaart ipv een mediabox.

En als een CI+ module eenmaal de codes heeft ontvangen moet deze het ook op een ander adres gewoon doen, zolang je maar binnen fUPC of fZiggo gebied blijft. Andere encryptiemethode.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Morpheusk schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:56:
Is het nog mogelijk om Play Start te bestellen met een CI+ module i.p.v. een Mediabox? Een paar jaar terug voor mijn ouders gedaan en dus benieuwd of het nog steeds mogelijk is, zonder maandelijkse extra kosten.

Ook is een CI+ module met een kaart toch gekoppeld aan de module zelf? Ik wil namelijk bij mij thuis eerst eens testen of een CI+ module goed en prettig werkt op mijn TV. M.a.w. ik zou de kaart van mijn ouders toch thuis moeten kunnen testen? Waarom probeer je dit niet gewoon; Het is nog al een hele klus om coax achter in mijn TV te krijgen ( coax moet door muren heen, verwarming moet eraf etc, tv moet van de muur), dus iets zekerheid zou fijn zijn.
Als je het volgens mij via de website doet dan krijg je dacht ik de mediabox. (weet het niet zeker)
Ik denk dat je het beste even kunt bellen om dit te regelen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De Ziggo klantenservice is wel wat brak.. op 5 maart via email / formulier een vraag gesteld en nog steeds geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 10:32
Eigenlijk de afgelopen +-4 dagen enorm vaak dat mijn internet en bellen uitvalt. Iemand anders problemen 5630 (040) gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
martinusz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:01:
[...]

Nou ik vind je vooral erg kort door de bocht, maar goed je moet het zelf weten natuurlijk :)

1) reset apparaat -> zal waarschijnlijk in 9/10 keer een probleem oplossen voor mensen die bellen, zo'n gekke suggestie is dat dus niet. (denk aan de IT afdeling die eerst vraagt je pc te herstarten ;) )
2) Nieuwe kabels opsturen, terwijl ze dat niet verplicht zijn, goh ja slechte service zeg ;)
3) Je wordt doorverbonden, maar blijkbaar is die afdeling dicht, tja niet handig, maar de wereld vergaat volgens mij niet hierdoor.

Je hebt het over de service van Ziggo, maar hou jezelf ook even een spiegel voor.
"Klant wilt opzeggen na het aanbieden van nieuwe kabels" 8)7

Maar volgens mij gaat het puur om het financiële aspect, zeg dat dan gewoon en kies een andere goedkopere provider ;)
Nee het gaat niet puur om het financiele aspect, dus zeg ik dat niet gewoon. Als het om de kosten ging was ik al Jaren eerder opgestapt. Beetje kort door de bocht deze opmerking van je.
Nieuwe kabels zijn ze niet verplicht nee. Zo jammer dat ze met dat idee hun Eigen monteur die ik destijds op bezoek had ondermijnen, hij vond het allemaal prima en de test met dat kastje van hem was het daarmee eens. Goede kabels zijn niet binnen een jaar versleten.
En als je mijn hele verhaal had gelezen dan had je gezien dat het niet alleen gaat omdat ze me kabels aanbieden, wederom kort door de bocht.
MediaZoo schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:29:
[...]

En als eindgebruiker weet je in deze dat de oorzaak de ontvanger zelf is en geen andere oorzaak? Ook niet als het vastlopen van de ontvanger al lange tijd bekend is en niet met software updates, fabrieksinstellingen en zelfs vervanging op te lossen is.... Dat de helpdesk zegt kijk naar je kabels is een zeer logische stap. De Mediabox XL/Horizon is een compleet andere ontvanger dan een Humax. Op veel vlakken kun je hem dan ook niet direct vergelijken met een andere ontvanger. Eis is wel dat je installatie op en top in orde is om goed te werken en dat beperkt zich niet tot een kabeltje met goede connectoren tussen ontvanger en wandcontactdoos. Bij een Mediabox XL/Horizon moet alles tussen AOP en ontvanger tip top in orde zijn. Is dat het niet dan gaat hij simpelweg problemen geven. Gaat Ziggo jouw installatie op orde brengen? Nee, als klant heb je ook je verantwoordelijkheid waar Ziggo je prima op wijst. Klantvriendelijkheid staat daarnaast los van op orde brengen van technische zaken. Een Ziggo medewerker moet op zijn minst verwachten dat je zelf ook alle energie erin hebt gestoken zelf alles op orde te brengen. Daar het merendeel dit van de klanten achterwege laat snap ik heel goed dat een medewerker je met beperkte middelen helpt om enig sinds de installatie technisch op orde te krijgen. Daarnaast die ik ook genoeg klanten roepen ja ik heb een gloedjenieuwe Hirschmann kabel liggen. Ja een KOKA 799 die inmiddels niet in elke situatie toereikend is, omdat een paar euro meer uitgeven voor een betere kabel niet gedaan wordt.

[...]

Waarom zou Ziggo je altijd en overal support op moeten geven? Klaag je ook bij het waterleidingsbedrijf als je waterleiding lekt en je huis vol water staat dat ze geen support geven? Dat de informatie niet altijd goed te vinden is is allang in deze topic-reeks benoemd en over geklaagd.

Andere provider zou een uitkomst zijn. Zolang het maar KPN is. Zit je bij een dochter/reseller partij van ze dan nog meer succes. Als het werkt, werkt het. Werkt het niet succes met het krijgen van support. Dat is daar een nog veel groter drama. Iets met netwerk is niet van ons en wij leveren alleen apparatuur en kastje en muur en hij en zij.
Flink verhaal maar... ja dat weet ik zeker en waar zeg ik dat het probleem niet met een andere box is op te lossen? Ik denk juist van wel maar voordat ik een andere box zou hebben, zouden we veel tijd verder zijn. Advies wat ik kreeg was om in die tijd maar gewoon analoog te gaan kijken.
Ziggo hoeft me overigens niet overal support op te geven. Maar de box die ik verplicht van ze huur mogen ze echt wel ondersteunen. Je vergelijking met een waterbedrijf slat echt helemaal nergens op. En dat bepaalde klachten al in dit topic beklaagd zijn is prima, het is een ervaringen topic en ik beschrijf mijn ervaring, wen daar maar aan.

En.. Ziggo hoeft mijn installatie niet op orde te brengen, dat hadden ze al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
maniace schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 05:48:
Eigenlijk de afgelopen +-4 dagen enorm vaak dat mijn internet en bellen uitvalt. Iemand anders problemen 5630 (040) gebied?
Jij hebt tenminste internet. Ik heb al sinds donderdag(!) geen internet en telefoon meer thuis.
Het hele gezeur is begonnen na het omruilen van onze Horizion (Mediabox XL, whatever) box voor een nieuwe. De monteur die het ding om heeft geruild heeft verzuimd om internet en telefonie om te zetten naar de nieuwe doos. Helaas was ik zelf niet thuis op dat moment, anders had ik 'm niet de deur uit laten gaan. Weer een uur met de de servicedesk aan de telefoon en de volgende dag dus weer een monteur over de vloer. Die had al snel in de gaten dat ie alleen maar een telefoontje hoefde te plegen om de boel over te laten zetten. Dat kon volgens hem maximaal 24 uur duren, maar er was dikke kans dat ik na een uurtje of 2 weer internet en telefonie zou hebben. Niet dus :(
Zaterdagavond nog steeds niks en weer ruzie gemaakt met de servicedesk. 'Ja, ik zie dat er inderdaad nog wat open staat, maar daar kan ik niks aan doen. Nog even geduld'. Zondag nog niks, gisteren nog niks. Weer (behoorlijk geïrriteerd) gebeld met servicedesk: 'Ja dat kan 3 tot 5 dagen duren'. WTF :? Verder het gebruikelijke praatje over korting e.d. die ze kunnen geven om de pijn iets te verzachten en bij de afdeling opzeggingen nog eens een aanbod voor een half jaar 50% korting op abonnementskosten. Van mij mogen ze dat ding ergens steken waar de zon niet schijnt :(

Nu dus hard op zoek naar een alternatief.
Olaf van der Spek schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:18:
De Ziggo klantenservice is wel wat brak.. op 5 maart via email / formulier een vraag gesteld en nog steeds geen antwoord.
Moet je die storing check soms eens proberen. 3 opties:

1. Time out :?
2. U bent geen klant :?
3. Werkt

[ Voor 9% gewijzigd door InZane op 28-03-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Gadgeteer schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:27:

Flink verhaal maar... ja dat weet ik zeker en waar zeg ik dat het probleem niet met een andere box is op te lossen? Ik denk juist van wel maar voordat ik een andere box zou hebben, zouden we veel tijd verder zijn. Advies wat ik kreeg was om in die tijd maar gewoon analoog te gaan kijken.
Ziggo hoeft me overigens niet overal support op te geven. Maar de box die ik verplicht van ze huur mogen ze echt wel ondersteunen. Je vergelijking met een waterbedrijf slat echt helemaal nergens op. En dat bepaalde klachten al in dit topic beklaagd zijn is prima, het is een ervaringen topic en ik beschrijf mijn ervaring, wen daar maar aan.

En.. Ziggo hoeft mijn installatie niet op orde te brengen, dat hadden ze al gedaan.
Ik durf met zekerheid te zeggen dat een andere ontvanger het probleem niet oplost. In de afgelopen 4,5 jaar dat die Horizon draait genoeg problemen met dat apparaat gezien. Slechts in enkele gevallen was de ontvanger defect en dan ook echt defect. Als in harddisk gecrasht, interne ipbridge tussen modem en video gedeelte defect, in software update blijven hangen. Zolang je geen foutmeldingen krijgt is je hardware in orde. Mijn persoonlijke ervaring na 100'den Horizon storingen is dat het vrijwel altijd aan de binnenhuis installatie ligt. Een goede monteur gebruikt het door Ziggo, ook voor de klant, beschikbare overzicht van producten die geschikt zijn voor Horizon. Hier staan wandcontactdozen en splitters in welke zonder problemen werken met Horizon. Staat de wcd/splitter niet op die lijst dan is de kans zeer groot dat de Horizon problemen gaat geven als:
- Vast lopen
- Zeer trage tv gids
- Haperend beeld/geluid
- Opnames van programma's vaak niet starten
- Terug kijken opnames gaat niet altijd vlekkeloos
- OnDemand wat het lang niet altijd doet.

Binnen een coaxnetwerk gebeuren dingen die jij en ik niet met het blote oog kunnen waarnemen. Door te meten kun je een hoop waarnemen, en als je uitgebreid gaat meten zou je als je wilt natuurlijk alles op je coaxkabels kunnen waarnemen. Door je binnenhuis installatie in orde te maken heb je die problemen niet.

Het vaak geroepen argument: "Maar met een Humax had ik nooit problemen.", is een ongegrond loos argument. Er zit een dermate groot verschilt tussen een Humax en een Horizon dat ze niet vergelijkbaar zijn op hardware/software niveau. Alleen op gebruiksgemak en menu structuur kun je een vergelijking maken.

Waarom een Humax wel werkt en een Horizon opeens niet.
- Een Humax kun je +15dBmV op zetten op zowel QAM64 als QAM256 dan gebeurd er niets. Bij een Horizon overstuur je hem al bij +8dBmV.
- Een Humax heeft 2 tuners en Horizon 6 voor tv.
- Een Humax heeft geen intern modem. Deze doet het slechts via een externe ip-verbinding.
- Een Humax heeft geen interactie met het Ziggo netwerk anders dan ondemand. Horizon doet vrij veel interactief met het Ziggo netwerk buiten het OnDemand om.

Maar wat me blijft verbazen is dat men ervaart dat het niet werkt. Vervolgens zijn hart wil luchten bij zowel Ziggo als hier. Bij beiden het antwoord krijgt check je installatie want er gaat ergens iets fout. Maar er niets aan wil doen om vervolgens verder te zeuren. Klaag, accepteer dat je reactie krijgt en doe er iets mee of stop met klagen en accepteer dat het ruk is of stap over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gadgeteer
MediaZoo schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:09:
[...]

Ik durf met zekerheid te zeggen dat een andere ontvanger het probleem niet oplost. In de afgelopen 4,5 jaar dat die Horizon draait genoeg problemen met dat apparaat gezien. Slechts in enkele gevallen was de ontvanger defect en dan ook echt defect. Als in harddisk gecrasht, interne ipbridge tussen modem en video gedeelte defect, in software update blijven hangen. Zolang je geen foutmeldingen krijgt is je hardware in orde. Mijn persoonlijke ervaring na 100'den Horizon storingen is dat het vrijwel altijd aan de binnenhuis installatie ligt. Een goede monteur gebruikt het door Ziggo, ook voor de klant, beschikbare overzicht van producten die geschikt zijn voor Horizon. Hier staan wandcontactdozen en splitters in welke zonder problemen werken met Horizon. Staat de wcd/splitter niet op die lijst dan is de kans zeer groot dat de Horizon problemen gaat geven als:
- Vast lopen
- Zeer trage tv gids
- Haperend beeld/geluid
- Opnames van programma's vaak niet starten
- Terug kijken opnames gaat niet altijd vlekkeloos
- OnDemand wat het lang niet altijd doet.

Binnen een coaxnetwerk gebeuren dingen die jij en ik niet met het blote oog kunnen waarnemen. Door te meten kun je een hoop waarnemen, en als je uitgebreid gaat meten zou je als je wilt natuurlijk alles op je coaxkabels kunnen waarnemen. Door je binnenhuis installatie in orde te maken heb je die problemen niet.

Het vaak geroepen argument: "Maar met een Humax had ik nooit problemen.", is een ongegrond loos argument. Er zit een dermate groot verschilt tussen een Humax en een Horizon dat ze niet vergelijkbaar zijn op hardware/software niveau. Alleen op gebruiksgemak en menu structuur kun je een vergelijking maken.

Waarom een Humax wel werkt en een Horizon opeens niet.
- Een Humax kun je +15dBmV op zetten op zowel QAM64 als QAM256 dan gebeurd er niets. Bij een Horizon overstuur je hem al bij +8dBmV.
- Een Humax heeft 2 tuners en Horizon 6 voor tv.
- Een Humax heeft geen intern modem. Deze doet het slechts via een externe ip-verbinding.
- Een Humax heeft geen interactie met het Ziggo netwerk anders dan ondemand. Horizon doet vrij veel interactief met het Ziggo netwerk buiten het OnDemand om.

Maar wat me blijft verbazen is dat men ervaart dat het niet werkt. Vervolgens zijn hart wil luchten bij zowel Ziggo als hier. Bij beiden het antwoord krijgt check je installatie want er gaat ergens iets fout. Maar er niets aan wil doen om vervolgens verder te zeuren. Klaag, accepteer dat je reactie krijgt en doe er iets mee of stop met klagen en accepteer dat het ruk is of stap over.
Ik baal er een beetje van dat er mensen zijn zoals jij, die zonder onderzoek durven zeggen dat mijn Horizonbox niet defect is en dat mijn bekabeling niet goed is. Net als iedereen die een beetje ervaring met deze troep heeft, weet ik dat veel problemen worden veroorzaakt door een slechte binnenhuis installatie. Ik weet echter ook dat hardware evengoed defect kan raken.Wat er nu echter speelt is dat mijn Horizonbox geregeld vast loopt en zo warm wordt dat volgens mij het plastic er eerdaags zacht van wordt.
Verder heb ik niet gevraagd naar de verschillen tussen een Humax en de Horizonbox volgens mij? Waarom je die er constant bij haalt wanneer je Ziggo aan het goedpraten bent weet ik niet.

Ik deel mijn ervaring zoals bedoeld in dit Topic. Als je je ergert aan negatieve ervaringen van mensen, lees dan niet in ervaringstopics. Het is niet altijd rozenkleur en maneschijn, ik ben altijd buitengewoon positief geweest over Ziggo en dat ben ik momenteel niet dat jij je daaraan ergert is jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gadgeteer schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:27:
[...]

Nee het gaat niet puur om het financiele aspect, dus zeg ik dat niet gewoon. Als het om de kosten ging was ik al Jaren eerder opgestapt. Beetje kort door de bocht deze opmerking van je.
Nieuwe kabels zijn ze niet verplicht nee. Zo jammer dat ze met dat idee hun Eigen monteur die ik destijds op bezoek had ondermijnen, hij vond het allemaal prima en de test met dat kastje van hem was het daarmee eens. Goede kabels zijn niet binnen een jaar versleten.
Ah nu is er ineens een monteur al eens langsgeweest voor het probleem, dat heb je niet vermeld, je verhaal begint met een gesprek met de klantenservice.
Overigens is elke monteur ook weer anders, hier zijn er 2 geweest die elkaars werk ook overruled hebben ;)

Nee goede kabels slijten niet, maar de standaard kan wel wijzigen, denk bijvoorbeeld aan 4G instraling, als er zo'n mast in je buurt in neergezet, kan dat bijvoorbeeld wel delijk invloed hebben, ondanks dat je vorig jaar een nieuwe kabel had gekocht. Ik had ook een goede kabel, maar de monteur toverde toch een andere dubbel afgeschermde kabel uit zijn bus om die er tussen te doen. (mijn kabel was 5 weken oud ;) )
En als je mijn hele verhaal had gelezen dan had je gezien dat het niet alleen gaat omdat ze me kabels aanbieden, wederom kort door de bocht.
Nee het ging je niet om de kabels, maar ook om het doorschakelen van de telefoon naar de opzegafdeling 8)7 (zo staat het toch echt in je verhaal)

Maar goed, je moet het allemaal zelf weten, hopelijk gun je de concurrent wat meer ruimte om iets op te lossen :Y)

Edit: Kun je anders de details eens delen? Welke AOP heb je? Welke kabel? Splitter? Versterker? etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 28-03-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Gadgeteer schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:19:
[...]

Ik baal er een beetje van dat er mensen zijn zoals jij, die zonder onderzoek durven zeggen dat mijn Horizonbox niet defect is en dat mijn bekabeling niet goed is. Net als iedereen die een beetje ervaring met deze troep heeft, weet ik dat veel problemen worden veroorzaakt door een slechte binnenhuis installatie. Ik weet echter ook dat hardware evengoed defect kan raken.Wat er nu echter speelt is dat mijn Horizonbox geregeld vast loopt en zo warm wordt dat volgens mij het plastic er eerdaags zacht van wordt.
Verder heb ik niet gevraagd naar de verschillen tussen een Humax en de Horizonbox volgens mij? Waarom je die er constant bij haalt wanneer je Ziggo aan het goedpraten bent weet ik niet.

Ik deel mijn ervaring zoals bedoeld in dit Topic. Als je je ergert aan negatieve ervaringen van mensen, lees dan niet in ervaringstopics. Het is niet altijd rozenkleur en maneschijn, ik ben altijd buitengewoon positief geweest over Ziggo en dat ben ik momenteel niet dat jij je daaraan ergert is jouw probleem.
Hij wordt warm en loopt vast... Het is net een pc, hij kan zijn warmte niet kwijt of je overstuurt de tuners..

De warmte niet kwijt, zorg dat de onderkant en zijkant voldoende ruimte heeft om te ventileren.
Als je de tuners overstuurt kan hij ook warm worden en vastlopen.

Oversturen bij een Horizon doe je eigenlijk al bij +8dBmV.

Maar goed bedankt voor het delen voor je ervaring. Dat je niet tevreden bent is prima. Wij zijn hier om elkaar te helpen met onze ervaringen en technische kennis. Dat probeer ik dan ook om je weer tevreden klant te maken. Blijkbaar is die hulp ongewenst. Mijn excuses dat ik je negatieve ervaring weg probeer te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediaZoo schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:29:
Mijn excuses dat ik je negatieve ervaring weg probeer te nemen.
Kan je ook normaal reageren? Volgens mij niet, ik en anderen hebben dit al eerder aan je verzocht. Ik snap überhaupt niet waarom je hier tijdens werktijd (je post immers onder een kennelijk bedrijfsaccount) hier zit te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:40:
[...]

Kan je ook normaal reageren? Volgens mij niet, ik en anderen hebben dit al eerder aan je verzocht. Ik snap überhaupt niet waarom je hier tijdens werktijd (je post immers onder een kennelijk bedrijfsaccount) hier zit te posten.
Ik reageer vrij normaal. User heeft een probleem ik geef mogelijke oorzaken aan en waarnaar te kijken om het zelf op te lossen. Zoals we dat met zijn allen al geruime tijd doen. Deze hulp is niet gewenst zegt user. Ik biedt excuses aan voor geboden hulp. Is het nog niet goed. :')

Dat bedrijfsaccount tagje is door de mods van Tweakers zelf toegewezen. Hier heb ik nooit om gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Tja, m'n ouders Horizon box is ook al tig keer vervangen. Ook voor honderden euro's kabels, versterkers en what not aangeschaft en af en toe nog steeds problemen. M'n pa had bijna slaande ruzie met UPC/Ziggo. Ook tig monteurs langs geweest. Nu gaat het redelijk goed geloof ik. Ze wonen dan wel vlakbij een KPN centrale met 4G mast. Misschien dat die stoort? Het zijn verder prima apparaten die Horizon boxen, maar je kan het ook slecht treffen. Ze hebben nog wel internet via een modem. Via de box werkt het niet. Daarvoor moet je geloof ik contact opnemen met Ziggo zodat zij dat omzetten? Daar wil ik uiteindelijk wel naar toe, kan die modem weg en hebben ze meteen beter draadloos bereik want de box staat in de woonkamer (modem hangt in de meterkast op de gang).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hij wordt warm en loopt vast... Het is net een pc, hij kan zijn warmte niet kwijt of je overstuurt de tuners..

De warmte niet kwijt, zorg dat de onderkant en zijkant voldoende ruimte heeft om te ventileren.

Maar goed bedankt voor het delen voor je ervaring. Dat je niet tevreden bent is prima. Wij zijn hier om elkaar te helpen met onze ervaringen en technische kennis. Dat probeer ik dan ook om je weer tevreden klant te maken. Blijkbaar is die hulp ongewenst. Mijn excuses dat ik je negatieve ervaring weg probeer te nemen.
Hartstikke leuk. Ik krijg +9 à +10 db op mijn binnenhuisinstallatie via het AOP. Ik heb daarvoor Ziggo gebeld om te vragen of ze mijn signaal wilden verzwakken. Van die vraag waren ze zo verbijsterd dat ze bijna geen antwoord konden geven. Ik moest maar de service plus bellen, dan zou er wel iemand (tegen betaling) komen.

Uiteindelijk is dat em niet geworden. Ben niet van plan zoveel geld uit te geven zonder zeker te hebben dat de monteur (a) het probleem erkend en (b) ook nog oplost.

Ik heb nu een tratec afm 6a geinstalleerd. Kost inclusief bubbelenvelop zo'n 6 euro.

Wellicht dat dat ook de oplossing is die de klachten van warmte oplost. Daarnaast is het een oplossing waarin je zelf kunt voorzien, zonder dat je de 'hulp' van Ziggo hoeft in te roepen.

afm6a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
chim0 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:52:
Tja, m'n ouders Horizon box is ook al tig keer vervangen. Ook voor honderden euro's kabels, versterkers en what not aangeschaft en af en toe nog steeds problemen. M'n pa had bijna slaande ruzie met UPC/Ziggo. Ook tig monteurs langs geweest. Nu gaat het redelijk goed geloof ik. Ze wonen dan wel vlakbij een KPN centrale met 4G mast. Misschien dat die stoort? Het zijn verder prima apparaten die Horizon boxen, maar je kan het ook slecht treffen. Ze hebben nog wel internet via een modem. Via de box werkt het niet. Daarvoor moet je geloof ik contact opnemen met Ziggo zodat zij dat omzetten? Daar wil ik uiteindelijk wel naar toe, kan die modem weg en hebben ze meteen beter draadloos bereik want de box staat in de woonkamer.
In mijn vorige woning heb ik ook problemen gehad toen 4G van Vodafone werd ingeschakeld. Er stond zo'n mast vlakbij ons huis en die zorgde voor interferentie op mijn installatie. Er zijn 2 monteurs behoorlijk lang mee bezig geweest om het zo goed mogelijk afgeschermd te krijgen, maar echt super is het nooit meer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
InZane schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:56:
[...]

In mijn vorige woning heb ik ook problemen gehad toen 4G van Vodafone werd ingeschakeld. Er stond zo'n mast vlakbij ons huis en die zorgde voor interferentie op mijn installatie. Er zijn 2 monteurs behoorlijk lang mee bezig geweest om het zo goed mogelijk afgeschermd te krijgen, maar echt super is het nooit meer geworden.
Daarom, je kan ook gewoon pech hebben omdat de situatie nu eenmaal zo is. Alternatief is glasvezel maar m'n pa vindt het best zo. Hij heeft geen zin om alle bekabeling enz. om te zetten. Voorlopig gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
chim0 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:58:
[...]

Daarom, je kan ook gewoon pech hebben omdat de situatie nu eenmaal zo is. Alternatief is glasvezel maar m'n pa vindt het best zo. Hij heeft geen zin om alle bekabeling enz. om te zetten. Voorlopig gaat het goed.
Ik woon in Apeldoorn en daar ligt de glasvezelontwikkeling al tijden op z'n gat :( Alleen nieuwe wijken krijgen glasvezel. Mijn enige alternatief is DSL tot max 100mbit voor een hoger bedrag dan dat ik bij Ziggo betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@InZane Ook als je bij NLE shopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Daar had ik inderdaad nog niet naar gekeken. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
martinusz schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:20:
[...]

Ah nu is er ineens een monteur al eens langsgeweest voor het probleem, dat heb je niet vermeld, je verhaal begint met een gesprek met de klantenservice.
Overigens is elke monteur ook weer anders, hier zijn er 2 geweest die elkaars werk ook overruled hebben ;)

Nee goede kabels slijten niet, maar de standaard kan wel wijzigen, denk bijvoorbeeld aan 4G instraling, als er zo'n mast in je buurt in neergezet, kan dat bijvoorbeeld wel delijk invloed hebben, ondanks dat je vorig jaar een nieuwe kabel had gekocht. Ik had ook een goede kabel, maar de monteur toverde toch een andere dubbel afgeschermde kabel uit zijn bus om die er tussen te doen. (mijn kabel was 5 weken oud ;) )

[...]

Nee het ging je niet om de kabels, maar ook om het doorschakelen van de telefoon naar de opzegafdeling 8)7 (zo staat het toch echt in je verhaal)

Maar goed, je moet het allemaal zelf weten, hopelijk gun je de concurrent wat meer ruimte om iets op te lossen :Y)

Edit: Kun je anders de details eens delen? Welke AOP heb je? Welke kabel? Splitter? Versterker? etc.
Begrijpend lezen is voor jou blijkbaar onmogelijk, jammer dat je dan wel reageert.
De monteur is nog nooit voor deze melding bij me geweest. Wel voor een eerdere, waarbij hij mijn hele installatie heeft nagelopen en getest met volgens hem prima waarden. De standaard is binnen afgelopen jaar niet gewijzigd (of toon even aan waar, wanneer en wat er is gewijzigd) dus je relaas raakt kant nog wal.

Voor details zal ik kijken als ik thuis ben. Kabel en connectors = Hirschmann zoals ik al aangaf. AOP is nog geen jaar geleden geplaatst door monteur, type moet ik opzoeken als dat erop staat. T- Splitter is eveneens door monteur geplaatst. Geen versterker aanwezig want het signaal is al te sterk, daarom is die splitter geplaatst door monteur. Mijn eerdere probleem is hier volgens mij ook nog wel ergens terug te vinden maar dat mag je zelf gaan zoeken.
[...]

Je hebt me niet geholpen, alleen gezegd dat mijn Horizon niet defect is 8)7 en dat ik maar moet accepteren dat ik mijn dure kabels weer moet vervangen om uit te sluiten dat het probleem daarin zit. Waarom niet andersom proberen? Horizon vervangen en mocht het niet helpen, dan pas mijn kabels vervangen? Weet jij achter hoeveel plinten mijn kabel is weggelegd? Weet jij wat mijn ervaring is met aanleggen van kabels? Weet jij uberhaupt iets over de technische situatie op mijn locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Gadgeteer schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:20:
[...]

Begrijpend lezen is voor jou blijkbaar onmogelijk, jammer dat je dan wel reageert.
De monteur is nog nooit voor deze melding bij me geweest. Wel voor een eerdere, waarbij hij mijn hele installatie heeft nagelopen en getest met volgens hem prima waarden. De standaard is binnen afgelopen jaar niet gewijzigd (of toon even aan waar, wanneer en wat er is gewijzigd) dus je relaas raakt kant nog wal.

Voor details zal ik kijken als ik thuis ben. Kabel en connectors = Hirschmann zoals ik al aangaf. AOP is nog geen jaar geleden geplaatst door monteur, type moet ik opzoeken als dat erop staat. T- Splitter is eveneens door monteur geplaatst. Geen versterker aanwezig want het signaal is al te sterk, daarom is die splitter geplaatst door monteur. Mijn eerdere probleem is hier volgens mij ook nog wel ergens terug te vinden maar dat mag je zelf gaan zoeken.
Er kan veel meer veranderen binnen een jaar dan je denkt. Van minuut tot minuut kan zelfs de technische situatie bij je veranderen. Daarom is het ook belangrijk goede kabels te hebben. Om alle externe parameters die storingen veroorzaken uit te sluiten.
[...]

Je hebt me niet geholpen, alleen gezegd dat mijn Horizon niet defect is 8)7 en dat ik maar moet accepteren dat ik mijn dure kabels weer moet vervangen om uit te sluiten dat het probleem daarin zit. Waarom niet andersom proberen? Horizon vervangen en mocht het niet helpen, dan pas mijn kabels vervangen? Weet jij achter hoeveel plinten mijn kabel is weggelegd? Weet jij wat mijn ervaring is met aanleggen van kabels? Weet jij uberhaupt iets over de technische situatie op mijn locatie?
Je verwacht dat Ziggo een apparaat van 200 euro even omwisselt om er vervolgens achter te komen dat het niet in het apparaat zit. Ik heb het niet alleen over kabels maar alle componenten vanaf het einde van de groene kabel. Een slecht afgeschermde onjuiste gemonteerde ruisende AOP kan meer ellende veroorzaken dan die goede Hirschmann kabels van je. AOP, splitters, wandcontactdozen, connectoren, kabels, alles kan een oorzaak hebben dat het niet werkt. Daarbij maakt de situatie mij niets uit. Daarbij de ervaring die je hebt ook niet. Genoeg "professionele installateurs" gezien die een coaxkabel haaks leggen ipv de voorgeschreven buigradius aan te houden. Dat de haakse bocht de eigenschappen van de kabel compleet te niet doen snappen ze niet.

Maar aangezien je ook totaal geen openheid geeft over je situatie en vooral verwijten neerlegt bij jan en alleman die je proberen te helpen schiet het ook niet op. Soms ontstaan de grootste problemen door de kleinste oorzaken die je zelf kan oplossen. Zou het niet fijn zijn als je probleem opgelost wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
[...]

Soms zijn je antwoorden wel wat 1 uit een dozijn. Het is altijd binnenhuis. Tuurlijk mag jij tevreden zijn en ziggo aanbidden dat is je goed recht. Maar we zijn aangeland op inmiddels topic deel 10. En dat is niet voor niets :-).
Om een klein voorbeeldje te noemen ik zit al 2,5 jaar in een ziggo traject. Waarbij blokken voor komen. Ik heb hele legers aan monteurs, fabrikanten techneuten, docsis experts etc etc etc over de vloer gehad. En nog heb ik blokken. Ligt het aan de kabels? de apparatuur? het netwerk buiten? 4G? iedereen zou het even oplossen.
inmiddels ligt er door het huis een godsvermogen aan kabels en allemaal de juiste stekkers en pluggen. Toch heb ik blokken. Er komen bij mij geen 10 minuten monteurs meer. Alleen de "echte" (dit is wellicht wat denigrerend en uiteraard bedoel ik dat helemaal niet zo). Feit, in huis bekabeling is goed... tot op de laatste stekker doorgemeten. Apparatuur en kabels zijn goed allemaal gecheckt of vervangen door correcte model of type. Preventief aop (al 3 modellen verder) vervangen. Nog blokken. Als mensen in mijn schoenen staan. Dan kan ik mij echt goed voorstellen dat ze echt niet willen horen dat hun binnenhuis installatie niet OK is.
Maar goed... just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Darkz0rs schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:37:
[...]

Soms zijn je antwoorden wel wat 1 uit een dozijn. Het is altijd binnenhuis. Tuurlijk mag jij tevreden zijn en ziggo aanbidden dat is je goed recht. Maar we zijn aangeland op inmiddels topic deel 10. En dat is niet voor niets :-).
Om een klein voorbeeldje te noemen ik zit al 2,5 jaar in een ziggo traject. Waarbij blokken voor komen. Ik heb hele legers aan monteurs, fabrikanten techneuten, docsis experts etc etc etc over de vloer gehad. En nog heb ik blokken. Ligt het aan de kabels? de apparatuur? het netwerk buiten? 4G? iedereen zou het even oplossen.
inmiddels ligt er door het huis een godsvermogen aan kabels en allemaal de juiste stekkers en pluggen. Toch heb ik blokken. Er komen bij mij geen 10 minuten monteurs meer. Alleen de "echte" (dit is wellicht wat denigrerend en uiteraard bedoel ik dat helemaal niet zo). Feit, in huis bekabeling is goed... tot op de laatste stekker doorgemeten. Apparatuur en kabels zijn goed allemaal gecheckt of vervangen door correcte model of type. Preventief aop (al 3 modellen verder) vervangen. Nog blokken. Als mensen in mijn schoenen staan. Dan kan ik mij echt goed voorstellen dat ze echt niet willen horen dat hun binnenhuis installatie niet OK is.
Maar goed... just my 2 cents
Nu zit er wel een verschil tussen monteurs uitnodigen en deze hun werk laten doen en Ziggo bashen zonder de ruimte te bieden überhaupt de oorzaak op te sporen. En ik begrijp heel goed wat je met "10 minuten monteurs" bedoeld en vind ik zeker niet denigrerend. Al bestaat een "echte" monteur niet als ik de door jou gestelde definitie aanhoud. Er zijn monteurs die snappen wat ze doen en eerst een grondige analyse maken voor de oplossing en de "Ik sluit mijn meter aan en als het signaal goed is is er niets aan de hand." monteur. Genoeg ervaring met storingen die niet altijd opspelen maar wel degelijk aanwezig zijn waarbij je toch iets verder moet dan je signaal meter.

Als er na zoals je omschrijft zoveel werkzaamheden geweest zijn en er nog blokken zijn moeten ze toch verder dan het AOP naar buiten gaan kijken. Maar dat is aan de Ziggo monteurs daar bemoei ik me niet mee. Zij moeten zorgen dat het signaal goed op het AOP binnenkomt daarna is het verantwoording van de klant er goed mee om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
MediaZoo schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:43:
[...]

Nu zit er wel een verschil tussen monteurs uitnodigen en deze hun werk laten doen en Ziggo bashen zonder de ruimte te bieden überhaupt de oorzaak op te sporen. En ik begrijp heel goed wat je met "10 minuten monteurs" bedoeld en vind ik zeker niet denigrerend. Al bestaat een "echte" monteur niet als ik de door jou gestelde definitie aanhoud. Er zijn monteurs die snappen wat ze doen en eerst een grondige analyse maken voor de oplossing en de "Ik sluit mijn meter aan en als het signaal goed is is er niets aan de hand." monteur. Genoeg ervaring met storingen die niet altijd opspelen maar wel degelijk aanwezig zijn waarbij je toch iets verder moet dan je signaal meter.

Als er na zoals je omschrijft zoveel werkzaamheden geweest zijn en er nog blokken zijn moeten ze toch verder dan het AOP naar buiten gaan kijken. Maar dat is aan de Ziggo monteurs daar bemoei ik me niet mee. Zij moeten zorgen dat het signaal goed op het AOP binnenkomt daarna is het verantwoording van de klant er goed mee om te gaan.
Tja, Ziggo hun werk laten doen is nooit de vraag geweest (wederom niet goed door je geinterpreteerd). Ze kregen een kans, echter opnieuw mijn dure bekabeling vervangen wat nog geen jaar geleden is aangelegd gaat echt wel te ver.
Als het dan zo is dat er veel slechte monteurs door hunzelf worden langsgestuurd dan is dat geen reden om de klant daarvoor te laten bloeden, dat is dan namelijk dan wel heel slechte service wat ze bieden (maar ook dat zul jij wel naar het voordeel van Ziggo beoordelen)

Verder vroeg ik je ook niet om hulp, ik deelde mijn ervaring. En hoe je het ook went of keert, je kunt je klant niet ieder jaar opnieuw zijn thuisinstallatie laten vervangen. Moet dat wel, erken dan dat je een inferieur product aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Een goede oplossing voor Ziggo zou dan ook iptv zijn. Zonder coax maar via utp. De kans op 4g storing daarop is ook aanwezig maar beduidend makkelijker op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Omdat je hier zo vaak hoort dat het aan jezelf ligt, ben ik tegenwoordig ook niet meer geneigd om direct Ziggo te bellen. Is misschien een goed iets. Maar ondertussen zat ik al een aantal weken met artifacts in beeld via CI+ op mijn main tv en niet zo'n beetje maar echt super storend. De Horizon deed het iets beter had ik 't idee. De tv op m'n slaapkamer met CI+ wilde geen HD zenders laten zien. En ik maar zoeken waar het probleem zat. Kabel in de meterkast opnieuw afgeknipt en weer de aansluiting er terug opgedraaid in de hoop dat daar het probleem zat. Horizon er tussen uit gehaald, want misschien lag het wel aan de splitter (die volgens Expert speciaal geschikt is) die tussen de WCD en TV/Horizon zit. En van de een op andere dag doet alles het weer goed, maar niet dankzij mijn aanpassingen. Na werkzaamheden van Ziggo in de buurt waarschijnlijk.

Dus uiteindelijk lag het probleem niet binnen bij mij. Ik denk dat IPTV helemaal niet zo'n slecht idee is eigenlijk. Dat lijkt me veel minder storings gevoelig.

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 28-03-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gadgeteer schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:11:
[...]

Tja, Ziggo hun werk laten doen is nooit de vraag geweest (wederom niet goed door je geinterpreteerd). Ze kregen een kans, echter opnieuw mijn dure bekabeling vervangen wat nog geen jaar geleden is aangelegd gaat echt wel te ver.
Als het dan zo is dat er veel slechte monteurs door hunzelf worden langsgestuurd dan is dat geen reden om de klant daarvoor te laten bloeden, dat is dan namelijk dan wel heel slechte service wat ze bieden (maar ook dat zul jij wel naar het voordeel van Ziggo beoordelen)

Verder vroeg ik je ook niet om hulp, ik deelde mijn ervaring. En hoe je het ook went of keert, je kunt je klant niet ieder jaar opnieuw zijn thuisinstallatie laten vervangen. Moet dat wel, erken dan dat je een inferieur product aanbiedt.
Nogmaals, je kunt wel geirriteerd raken door het aanbod van een nieuwe kabel, omdat er ooit een monteur alles eens heeft doorgemeten, je kunt het ook gewoon aannemen, even je box direct aansluiten met die kabel (hoef je niet direct helemaal weg te werken of je oude te verwijderen) en melden dat het probleem weg is, of juist niet. Zo'n test is toch ook zo gepiept?

Ik heb ook een probleem met een zender, daar kreeg ik ook eerst de standaard suggesties, maar die kun je ook zo aftikken en de uitkomst terugcommuniceren (kabel direct aansluiten zonder versterker etc.). Hierna schakelen ze echt wel over op de niet standaard suggesties (die vaak problemen al verhelpen). In mijn geval betekende dat een gratis monteur.
Ik blij, alles doorgemeten, signaal was prima dus daar kon het niet aan liggen. Uit voorzorg heeft deze monteur de AOP vervangen, kabel vervangen en een versterker van Ziggo geplaatst en alles weer aangesloten.

Helaas, probleem was later terug -O- wederom communicatie met Ziggo gehad, tweede monteur zou gestuurd worden die ook wat meer metingen kon doen naar buiten.
Wat blijkt, signaal inderdaad perfect, kabel naar buiten ook prima volgens de meter, maar wat bleek, de eerste monteur had toch een aparte aansluiting gemaakt. Deze gecorrigeerd door de monteur en jawel probleem bijna helemaal weg :) (99% weg, die laatste 1% vind ik niet storend om verder te onderzoeken)

Helaas zijn niet alle monteurs hetzelfde, maar dat is in elke branche, het kleine verschil betekende bij mij wel dus de oplossing, terwijl de vorige monteur datzelfde dacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
martinusz schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:34:
[...]

Nogmaals, je kunt wel geirriteerd raken door het aanbod van een nieuwe kabel, omdat er ooit een monteur alles eens heeft doorgemeten, je kunt het ook gewoon aannemen, even je box direct aansluiten met die kabel (hoef je niet direct helemaal weg te werken of je oude te verwijderen) en melden dat het probleem weg is, of juist niet. Zo'n test is toch ook zo gepiept?

Ik heb ook een probleem met een zender, daar kreeg ik ook eerst de standaard suggesties, maar die kun je ook zo aftikken en de uitkomst terugcommuniceren (kabel direct aansluiten zonder versterker etc.). Hierna schakelen ze echt wel over op de niet standaard suggesties (die vaak problemen al verhelpen). In mijn geval betekende dat een gratis monteur.
Ik blij, alles doorgemeten, signaal was prima dus daar kon het niet aan liggen. Uit voorzorg heeft deze monteur de AOP vervangen, kabel vervangen en een versterker van Ziggo geplaatst en alles weer aangesloten.

Helaas, probleem was later terug -O- wederom communicatie met Ziggo gehad, tweede monteur zou gestuurd worden die ook wat meer metingen kon doen naar buiten.
Wat blijkt, signaal inderdaad perfect, kabel naar buiten ook prima volgens de meter, maar wat bleek, de eerste monteur had toch een aparte aansluiting gemaakt. Deze gecorrigeerd door de monteur en jawel probleem bijna helemaal weg :) (99% weg, die laatste 1% vind ik niet storend om verder te onderzoeken)

Helaas zijn niet alle monteurs hetzelfde, maar dat is in elke branche, het kleine verschil betekende bij mij wel dus de oplossing, terwijl de vorige monteur datzelfde dacht ;)
Helaas verschillen we hierin van mening.

Mijn thuisinstallatie is niet aangepast door ons. Kabels en onderdelen allemaal een jaar goed geweest en opeens krijgt mijn Horizon kuren. De Horizonbox wordt alleen maar vervangen door monteur, kan niet worden opgestuurd. Stuur dan die gratis monteur en laat hem ter plekke de kabels controleren en direct de box vervangen wanneer blijkt dat het ding stuk is. Waarom wachten op kabel, testen, weer bellen en dan wachten tot een monteur beschikbaar is op een tijd dat ik beschikbaar ben? Waarom die extra dagen als het sneller kan? Ik ben een klant, al vele jaren. Betaal netjes mijn rekeningen en ben altijd positief geweest en nu krijg ik het gevoel dat ze minder meedenken en minder behulpzaam zijn geworden (waarom hoefde ik vorig jaar niet zo moeilijk te doen om mijn toenmalige probleem opgelost te krijgen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gadgeteer schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:41:
[...]

Helaas verschillen we hierin van mening.

Mijn thuisinstallatie is niet aangepast door ons. Kabels en onderdelen allemaal een jaar goed geweest en opeens krijgt mijn Horizon kuren. De Horizonbox wordt alleen maar vervangen door monteur, kan niet worden opgestuurd. Stuur dan die gratis monteur en laat hem ter plekke de kabels controleren en direct de box vervangen wanneer blijkt dat het ding stuk is. Waarom wachten op kabel, testen, weer bellen en dan wachten tot een monteur beschikbaar is op een tijd dat ik beschikbaar ben? Waarom die extra dagen als het sneller kan? Ik ben een klant, al vele jaren. Betaal netjes mijn rekeningen en ben altijd positief geweest en nu krijg ik het gevoel dat ze minder meedenken en minder behulpzaam zijn geworden (waarom hoefde ik vorig jaar niet zo moeilijk te doen om mijn toenmalige probleem opgelost te krijgen?)
Bij mij was ook niets aangepast door mijzelf in de situatie voorheen, toch kwamen er problemen. Waar die uiteindelijk echt aan gelegen hebben, dat blijft toch een beetje gokken achteraf.

Maar oke, ik snap dat je het liefst zoveel mogelijk stappen wilt, dat wil ik ook het liefst en soms stuur ik ze daar ook een beetje op. Heb je de suggestie gedaan bij de helpdesk? Dat ze dan een monteur sturen die kabels checkt, indien oke de horizonbox vervangt? (of beide indien nodig)
Of viel daar niet over te praten met de helpdesk?

(mijn tip is overigens webcase teams gebruiken (twitter/faceboek...), lijken wat doortastener te zijn dan de telefonische helpdesk, reactietijd kan soms even dag duren, maar wel uiterst effectief in mijn gevallen)

Ik deel overigens wel je mening dat de bedrijfscultuur wat gewijzigd lijkt sinds de fusie, blijkbaar heeft dit toch invloed gehad op wat onderdelen binnen Ziggo. Bijv. de webcareteams reageren trager, was voorheen binnen x uur antwoord. Maar tot nu toe wel doortastend geholpen, nieuwe modem was geen probleem, monteurs waren zo geregeld, evenals een compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

martinusz schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:57:
[...]
Ik deel overigens wel je mening dat de bedrijfscultuur wat gewijzigd lijkt sinds de fusie, blijkbaar heeft dit toch invloed gehad op wat onderdelen binnen Ziggo. Bijv. de webcareteams reageren trager, was voorheen binnen x uur antwoord. Maar tot nu toe wel doortastend geholpen, nieuwe modem was geen probleem, monteurs waren zo geregeld, evenals een compensatie.
Webcare is inderdaad "the way to go". De particuliere webcare heeft mij recentelijk beter geholpen dan de zakelijke Helpdesk... Go figure...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 08:48

elsinga

=8-)

+1 voor de webcare inderdaad.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Die denken over het algemeen wel wat beter mee ja, al heb ik nog steeds geen internet en telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vind het jammer dat er bij bedrijven onderscheid wordt gemaakt in de kanalen waarom je de klantenservice benaderd. Het zou in mijn ogen niet uit moeten maken of je belt, mailt, chat, facebooked of twittert. Moet toch gewoon altijd goed zijn? Het is bij mij zelfs zo dat ik direct maar de afdeling opzeggingen bel als ik iets wil of er iets is want dat is de enige afdeling die in alle systemen kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
jongetje schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:59:
[...]

Vind het jammer dat er bij bedrijven onderscheid wordt gemaakt in de kanalen waarom je de klantenservice benaderd. Het zou in mijn ogen niet uit moeten maken of je belt, mailt, chat, facebooked of twittert. Moet toch gewoon altijd goed zijn? Het is bij mij zelfs zo dat ik direct maar de afdeling opzeggingen bel als ik iets wil of er iets is want dat is de enige afdeling die in alle systemen kan kijken.
Dat is natuurlijk makkelijk gezegd, maar de realiteit blijft dat je altijd verschillend geschoold personeel hebt voor bepaalde taken in je organisatie. De telefonische helpdeskers zullen vooral jongeren zijn die scriptmatig moeten werken, omdat dit voor heel veel % de problemen oplost. Iemand op webcare heeft natuurlijk meer publiekelijke functie, immers een tweet of facebookbericht is voor de hele wereld te zien, daar zet je waarschijnlijk toch een ander type persoon neer dan achter de 1ste lijns helpdesk. Idem voor opzeggingen, daar kun je niet scriptmatig werken, die moeten klanten zien te behouden, dus logisch dat ook daar ander personeel zit dan achter 1ste helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:35
Ik kan inmiddels al meer dan 24 uur niks inzien in Mijn Ziggo:
Er zijn geen gegevens beschikbaar. Probeer het nog een keer over 15 minuten. Nog steeds geen resultaat? Neem dan contact op met de klantenservice.
Ik wil alleen maar een factuurtje downloaden dus om hierover meteen te bellen hoeft ook niet maar toch opmerkelijk :/

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 10:32
Uiteindelijk bij mij was het probleem de werkzaamheden in de wijkcentrale van eerder in de week. Vervelend alleen dat Ziggo het dan weer op de klant wilt afschuiven.

Klantenservice was opzich meewerkend nadat ik duidelijk had gemaakt alle normale handelingen al zelf gedaan te hebben.

Eerste instantie kreeg ik een aanbod van een monteur binnen een half uur een smsje van de monteur wordt niet gestuurd... Het zit in de wijkcentrale.

Uiteindelijk na 5 dagen wel weer werkend internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik heb sinds gisteren mijn Connect Box gekregen, dit omdat mijn oude cisco router wifi problemen gaf.
het volgende doet zich voor, ik heb ping spikes en packet loss, dit had ik met de cisco router niet, :?

Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 305000000 8 40 256qam 201
2 241000000 7 40 256qam 193
3 249000000 7 40 256qam 194
4 257000000 8 40 256qam 195
5 265000000 7 40 256qam 196
6 273000000 7 40 256qam 197
7 281000000 7 40 256qam 198
8 289000000 7 40 256qam 199
9 297000000 8 38 256qam 200
10 313000000 9 40 256qam 202
11 321000000 9 40 256qam 203
12 329000000 9 40 256qam 204
13 337000000 9 38 256qam 205
14 345000000 9 38 256qam 206
15 353000000 9 40 256qam 207
16 361000000 9 40 256qam 208
17 369000000 9 40 256qam 209
18 377000000 10 40 256qam 210
19 385000000 10 40 256qam 217
20 393000000 10 40 256qam 218

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Status afstemming RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Afgestemd 40.366 2239149868 5
2 Afgestemd 40.946 2237094838 0
3 Afgestemd 40.366 2237097713 6
4 Afgestemd 40.366 2237091082 6
5 Afgestemd 40.366 2237093242 4
6 Afgestemd 40.366 2237104362 20
7 Afgestemd 40.366 2237098376 20
8 Afgestemd 40.366 2237099324 7
9 Afgestemd 38.983 2237107693 14
10 Afgestemd 40.366 2237097011 6
11 Afgestemd 40.366 2237108456 6
12 Afgestemd 40.366 2237109282 7
13 Afgestemd 38.983 2237082985 6
14 Afgestemd 38.983 2237100922 7
15 Afgestemd 40.366 2237113713 19
16 Afgestemd 40.366 2237101665 20
17 Afgestemd 40.946 2237093615 21
18 Afgestemd 40.366 2237115703 0
19 Afgestemd 40.366 2237085225 17
20 Afgestemd 40.366 2237102126 14

Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 48 5.120 64qam 2
2 58800000 48 5.120 64qam 4
3 36000000 48 5.120 64qam 3
4 52000000 48 5.120 64qam 1

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2017 12:50 . Reden: vergeten info ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Berichten betreft de afgelopen storing heb ik verwijderd, aangezien dit op deze manier niks toevoegt. Heb je last van een storing en wil je deze melden, hou je dan aan de topicwarning:
Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe en mag achterwege gelaten worden. Wil je toch je storing kwijt, geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:27:
Beste Tweakers,

Ik heb sinds gisteren mijn Connect Box gekregen, dit omdat mijn oude cisco router wifi problemen gaf.
het volgende doet zich voor, ik heb ping spikes en packet loss, dit had ik met de cisco router niet, :?

Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 305000000 8 40 256qam 201
2 241000000 7 40 256qam 193
3 249000000 7 40 256qam 194
4 257000000 8 40 256qam 195
5 265000000 7 40 256qam 196
6 273000000 7 40 256qam 197
7 281000000 7 40 256qam 198
8 289000000 7 40 256qam 199
9 297000000 8 38 256qam 200
10 313000000 9 40 256qam 202
11 321000000 9 40 256qam 203
12 329000000 9 40 256qam 204
13 337000000 9 38 256qam 205
14 345000000 9 38 256qam 206
15 353000000 9 40 256qam 207
16 361000000 9 40 256qam 208
17 369000000 9 40 256qam 209
18 377000000 10 40 256qam 210
19 385000000 10 40 256qam 217
20 393000000 10 40 256qam 218

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Status afstemming RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Afgestemd 40.366 2239149868 5
2 Afgestemd 40.946 2237094838 0
3 Afgestemd 40.366 2237097713 6
4 Afgestemd 40.366 2237091082 6
5 Afgestemd 40.366 2237093242 4
6 Afgestemd 40.366 2237104362 20
7 Afgestemd 40.366 2237098376 20
8 Afgestemd 40.366 2237099324 7
9 Afgestemd 38.983 2237107693 14
10 Afgestemd 40.366 2237097011 6
11 Afgestemd 40.366 2237108456 6
12 Afgestemd 40.366 2237109282 7
13 Afgestemd 38.983 2237082985 6
14 Afgestemd 38.983 2237100922 7
15 Afgestemd 40.366 2237113713 19
16 Afgestemd 40.366 2237101665 20
17 Afgestemd 40.946 2237093615 21
18 Afgestemd 40.366 2237115703 0
19 Afgestemd 40.366 2237085225 17
20 Afgestemd 40.366 2237102126 14

Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 48 5.120 64qam 2
2 58800000 48 5.120 64qam 4
3 36000000 48 5.120 64qam 3
4 52000000 48 5.120 64qam 1
Ziet er keurig uit ;-) kijk maar eens in het vorige deel. Er is erg veel over geschreven en ik heb veel onderzocht.

Mijn conclusie: Voor het overgrote deel van de Ziggo klanten is de CB een verbetering, immers het WiFi is sterk verbetert. Maar voor de Tweakers is het een verslechtering, want de chip op het moederboard staat bekend om high latency. Als je smokeping draait zie je, na het plaatsen van het modem, dat je latency behoorlijk gaat fluctureren (bedraad getest).

Bij mij draait de UBee321 weer :*) Maar zoals gezegd zoek in het oude Ziggo topic maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb weer een aansluiting in m'n nieuwe huis en weer de Technicolor gekregen, ik las dat je nu de connect box zou moeten krijgen. Is het mogelijk om deze te ruilen voor een andere bij Ziggo?

[ Voor 15% gewijzigd door Jackson6 op 30-03-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Jackson6 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:31:
Ik heb weer een aansluiting in m'n nieuwe huis en weer de Technicolor gekregen, ik las dat je nu de connect box zou moeten krijgen. Is het mogelijk om deze te ruilen voor een andere bij Ziggo?
Nee, zomaar omruilen doet Ziggo niet :)
Wat zijn je problemen met de Technicolor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een iets hogere latency is niet zo'n probleem, meer de packetloss die ik krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:51:
Een iets hogere latency is niet zo'n probleem, meer de packetloss die ik krijg
In welk gebied zit je? Voormalig UPC?

Heb je een native IPv6 verbinding met de Connect Box?
Test: Surf naar www.kame.net (beweegd de schildpad)? En/of wat voor ip zie je staan op http://ifconfig.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:49:
[...]

In welk gebied zit je? Voormalig UPC?

Heb je een native IPv6 verbinding met de Connect Box?
Test: Surf naar www.kame.net (beweegd de schildpad)? En/of wat voor ip zie je staan op http://ifconfig.io/
Ik zit in het oude @home gebied, dus ziggo

momenteel heb ik een IPv4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb een Technicolor Modem in Bridge maar sinds een week onwijze traagheid (Orgineel ziggo gebied), soms een Pageload van enkele seconden en een speedtest van 90a100mbit ipv de 300 die ik normaal altijd strak haalde. Edit: Mijn upload is nog wel 30 Mbit trouwens.

Aan het begin twijfel je toch aan je eigen netwerk maar inmiddels heb ik dat allemaal wel uitgesloten.
Modem al een aantal keer herstart, net zoals de TimeCapsule, Google DNS of juist niet enz.

Iemand anders nog een goeie tip? Of wordt klagen bij de klantenservice de volgende stap?

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 30-03-2017 21:25 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Donstil schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:15:
Ik heb een Technicolor Modem in Bridge maar sinds een week onwijze traagheid (Orgineel ziggo gebied), soms een Pageload van enkele seconden en een speedtest van 90a100mbit ipv de 300 die ik normaal altijd strak haalde. Edit: Mijn upload is nog wel 30 Mbit trouwens.

Aan het begin twijfel je toch aan je eigen netwerk maar inmiddels heb ik dat allemaal wel uitgesloten.
Modem al een aantal keer herstart, net zoals de TimeCapsule, Google DNS of juist niet enz.

Iemand anders nog een goeie tip? Of wordt klagen bij de klantenservice de volgende stap?
Kan je de modemwaardes eens posten ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MdO82 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:38:
[...]

Kan je de modemwaardes eens posten ?
Jazeker maar kan ik nog in het modem komen als hij in Bridge staat?

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 30-03-2017 22:09 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1 ... 7 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic