Heren,
Ik zit wat te tobben over wel of geen internet via ziggo en hoop dat jullie me kunnen helpen een knoop door te hakken.
Op dit moment heb ik een basis kabel tv abo waar ik 18,70 voor betaal per maand. Dat is voor mij qua tv voldoende.
Internet heb ik momenteel obv DSL via de koperleiding. Op mijn locatie kan ik maximaal zo'n 25Mbps krijgen op deze manier. Mijn huidige provider, een subcontractor van Unet knijpt mijn lijn momenteel om wat meer te verdienen en daar ben ik een beetje klaar mee.
Ik heb denk ik twee opties:
of ik ga naar ziggo en kies voor internet start van 40/4 incl. tv basis voor 40 euro na de intro korting
of ik ga naar xs4all voor een basis abo tot 25Mbps voor 35 euro
Als ik ziggo doe ben ik goedkoper uit en kan ik idd overschakelen naar nog sneller internet.
waar ik wat huiverig voor ben qua ziggo
- is de minimale kennis en ondoordringbaarheid van de servicedesk bij ziggo
- dat ze weer hun abo[s gaan wijzigingen en ik opeens aan een box voor mijn tv moet. Nu heb ik niks nodig wat dat betreft, gewoon kabel in de tv en klaar. Heb niet zoveel trek in NOG een kasje met AB erbij...
- internet via ziggo schijnt een ziggo modem te vereisen en daar kan ik dan een router achter plaatsen maar die box bepaalt wat wel en niet kan.,..
Ziggo zegt dat ik tot 4 pc's kan gaan, maar is dat echt de limiet ? of kan ik met een switch gewoon koppelen wat ik wil ?
Ga ik naar xs4all
ben ik duurder uit, maar heb ik alleen een route rnodig die ik van hun krijg of ik houd mijn drayteck en heb alle vrijheid.
Ik lees hier het gedonder van ziggo en realiseer ,me dat als ziggo plat gaat ik alles kwijt ben en met de combi van ziggo en xs4all ik gewoon nog internet heb of tv.
Hebben jullie een advies hierin zonder al te technisch te worden ?
[
Voor 5% gewijzigd door
Gompy58 op 18-03-2017 04:22
]
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....