Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:52
martinusz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:29:
[...]

Upstream Connect box (van 49 -> 41 Power (dBmV)) na het plaatsen van die versterker door de Ziggo monteur. TV signaal is inderdaad sterker geworden na het plaatsen van de versterker.
Maar eigenlijk is er dus gewoon minder demping, waardoor de waarde omlaag is gegaan? Of begrijp ik het niet goed? :)
Een OV-8420 versterkt het retourverkeer actief. reguliere 2-weg splitter doet ~-4dB. Een UMU-1006 of SQR-601 (of hoe die ook heet) doet al snel -8dB. Door een splitter weg te halen moet je die dB's bij het signaal optellen. Dus voor een 2-weg splitter weg te halen wordt DS 0dB + 4dB = +4dB. en US 49 - 4dB = 45 dB
DS neemt demping af dus krijg je erbij. US neemt demping af dus gaat modem minder hard zenden. De versterker doet DS op poort 1 nominaal +0dB dus 4dB + 0 dB = 4dB. US versterkt de versterker +1dB dus 45dB - 1dB = 44dB. -1dB, omdat modem 1 dB minder hard gaat zenden.

Een versterker is een omgekeerde demper. Demper is minder. Versterker is meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:10
MediaZoo schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:29:
[...]

Een OV-8420 versterkt het retourverkeer actief. reguliere 2-weg splitter doet ~-4dB. Een UMU-1006 of SQR-601 (of hoe die ook heet) doet al snel -8dB. Door een splitter weg te halen moet je die dB's bij het signaal optellen. Dus voor een 2-weg splitter weg te halen wordt DS 0dB + 4dB = +4dB. en US 49 - 4dB = 45 dB
DS neemt demping af dus krijg je erbij. US neemt demping af dus gaat modem minder hard zenden. De versterker doet DS op poort 1 nominaal +0dB dus 4dB + 0 dB = 4dB. US versterkt de versterker +1dB dus 45dB - 1dB = 44dB. -1dB, omdat modem 1 dB minder hard gaat zenden.

Een versterker is een omgekeerde demper. Demper is minder. Versterker is meer.
Het zal dus eerder te maken hebben met het weghalen van de oude splitters,versterker en AOP, want die zijn ook vervangen door de monteur. Naja het werkt in ieder geval beter sindsdien, tv beeld is beter, internet verbinding stabieler (ondanks nog steeds wat T3 meldingen).

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
martinusz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:35:
[...]

Het zal dus eerder te maken hebben met het weghalen van de oude splitters,versterker en AOP, want die zijn ook vervangen door de monteur. Naja het werkt in ieder geval beter sindsdien, tv beeld is beter, internet verbinding stabieler (ondanks nog steeds wat T3 meldingen).
T3 meldingen kunnen ook zelden door monteurs in huis opgelost worden. Vaak ligt het ook niet eens in het buitennetwerk maar is het een combinatie van omstandigheden waardoor ze ontstaan.

Ik heb hier een RFoG oplossing liggen. Alles met KOKA 9TS en tot in de puntjes aangelegd en toch heb ik hier op mijn test modem nog steeds T3 fouten. Zoals je verbinding werkt merk je hier weinig tot niets van. SNR en errors merk je meer van. Maar dit hoeft ook weer niet direct bij jou te liggen. Een installatie van een andere woning op de zelfde EV kan ook jouw installatie doen storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janrotterdam
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-12-2023
hallo allen,

ik kan nu al drie en halve week mn ziggo go ap, en mn mijn ziggo pagina, mn ziggo tv op de pc, tablet, en telefoon niet gebruiken omdat mn gegevens daar opeens verdwenen zijn na 16 jaar klant te zijn,
internet , tv , en telefoon werken nog wel

ik heb al 8 keer gebeld, een keer getwittert, maar er gebeurd helemaal niets ik zou al 4 keer worden terug gebeld, maaar u raad het al, er is niets gebeurd.
het begint mij nu toch wel de keel uit te hangen....pfff Ziggo wat een bagger service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Hier opgezegd.

Vorige week geen internet. Begon ergens einde van de ochtend en de dag erna in de middag opgelost. Ach, kan gebeuren ook al is het de zoveelste keer. Hotspot op m'n telefoon aan, router even anders instellen en heel m'n huis was weer verbonden... Je bent een Tweaker of niet ;)

Vrijdag een telefoontje van Ziggo. Omdat ik al zo lang klant ben konden zij mij een geweldige aanbieding doen. Nou, ik was nieuwsgierig. Het gesprek vervolgens in korte weergave zo:
Ziggo: Kijkt u wel eens tv?
Ik: Nee.
Ziggo: U kijkt geen tv?
Ik: Nee, ik vind al die reclame maar irritant dus ik ben er eigenlijk mee gestopt. Ik kijk vooral Netflix en af en toe het nieuws, maar dan vaak online want dan kan ik zelf het moment bepalen.
Ziggo: Als u wel tv kijkt, waar kijkt u dan naar?
Ik: Euh, ik kijk echt geen tv.
Ziggo: Oh. Nou ik heb wel de geweldige aanbieding voor u dat ik u FOX sport kan aanbieden, met 50% korting, de eredivisie.
Ik: Voetbal kijk ik al helemaal niet...
Ziggo: Dan kan ik niets voor u betekenen.

Zodoende.
Maar dat heeft me wel even aan het denken gezegd, omdat ik al tijden 56,- euro in de maand betaal voor een 'alles in 1'-pakket met twee CI+ modules. Telefoneren die ik echt nooit met die vaste lijn. TV kijken echt nauwelijks en wat ik kijk is legaal en gratis te vinden op internet.

Blijft over mijn internetverbinding die ik dan wel veel gebruikt. Gebrekkige concurrentie hier, maar tele2 heeft al iets van 22,- (20Mb) of 28,- (100Mb) pm.

Dus gisteren maar even een telefoontje naar Ziggo om op te zeggen. Krijg de vraag of ze me een aanbod mogen doen omdat ik het huidige contract alweer sinds 2013 heb. Prima. Ik krijg te horen dat ze me helaas geen korting mogen geven op mijn huidige contract, omdat dit deel uitmaakt van het oude pakket. Ze kunnen me wel korting geven als ik overstap naar een nieuw pakket. Dat zou dan een verhoging betekenen van vijf euro per maand, maar de eerste zes maanden zou ik maar 27,95- euro hoeven te betalen. Daarna wordt mijn nieuwe maandbedrag dan 61,95. En een jaarcontract uiteraard. Maar het jaar erna mocht ik wel weer bellen voor een nieuwe aanbieding, want het is verstandig om dat elk jaar te doen want, zo werd mij gezegd, was het voor Ziggo niet te doen om alle bestaande klanten te bellen met een nieuw aanbod...

Tja... Ik heb opgezegd. Geen idee wat nu, maar ik gun ze het geld gewoon niet. Misschien zet ik mijn telefoonabonnement wel over naar T-mobile voor 35,- pm onbeperkt internet, weg vaste internetaansluiting. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
janrotterdam schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:42:
hallo allen,

ik kan nu al drie en halve week mn ziggo go ap, en mn mijn ziggo pagina, mn ziggo tv op de pc, tablet, en telefoon niet gebruiken omdat mn gegevens daar opeens verdwenen zijn na 16 jaar klant te zijn,
internet , tv , en telefoon werken nog wel

ik heb al 8 keer gebeld, een keer getwittert, maar er gebeurd helemaal niets ik zou al 4 keer worden terug gebeld, maaar u raad het al, er is niets gebeurd.
het begint mij nu toch wel de keel uit te hangen....pfff Ziggo wat een bagger service.
Bij mijn ouders zijn er ook spontaan dingen uit het abonnement verdwenen. Ze hadden opeens geen televisie meer (ze hebben een Horizon box). Toen ik afgelopen zondag belde, moesten de producten weer opnieuw aan het abonnement worden toegevoegd en zou het een aantal dagen duren voordat ze weer televisie hebben. Momenteel wachten ze daar nog op.

Een zelfde soort verhaal bij hun buren (een paar huizen verder). Zij hadden opeens ook geen televisie meer. De smartcard welke ze gebruikten was opeens verdwenen uit het systeem. Deze kon in eerste instantie ook niet meer opnieuw geactiveerd worden. Ze hebben mij toen doorverbonden met de afdeling administratie, die dat wel zou kunnen toen. Als workaround hebben ze een tweede smartcard, welke die buren als reserve bewaard hadden, weer geactiveerd.

Ze konden toen weer televisie kijken, maar interactieve televisie was nog niet beschikbaar. Een aantal dagen later was interactieve televisie weer beschikbaar. Nog geen dag later konden ze weer helemaal geen televisie kijken (op NPO 1, 2 en 3 na). Ook toen werd er aangegeven dat het abonnement niet goed stond. Verder was ook de geboortedatum in Mijn Ziggo veranderd naar een onjuiste geboortedatum.

Het lijkt de laatste tijd dus vaker voor te komen dat abonnementsgegevens spontaan verdwijnen of gewijzigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MediaZoo schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:40:
[...]

T3 meldingen kunnen ook zelden door monteurs in huis opgelost worden. Vaak ligt het ook niet eens in het buitennetwerk maar is het een combinatie van omstandigheden waardoor ze ontstaan.

Ik heb hier een RFoG oplossing liggen. Alles met KOKA 9TS en tot in de puntjes aangelegd en toch heb ik hier op mijn test modem nog steeds T3 fouten. Zoals je verbinding werkt merk je hier weinig tot niets van. SNR en errors merk je meer van. Maar dit hoeft ook weer niet direct bij jou te liggen. Een installatie van een andere woning op de zelfde EV kan ook jouw installatie doen storen.
Ze zijn al wel afgenomen sinds de monteur de boel heeft aangepast, en de connect box lijkt er niet meer van over de zeik te gaan, wat ie eerst wel deed. Voorlopig lijkt het dus geen kwaad meer te kunnen.

Net eens gebeld met Ziggo, of er niets gedaan kon worden aan ons pakket (betaal 80,90 per maand). En dat kon, ze ging wel wat trucjes uithalen, dus ik hou mijn hart vast of het administratief goed zal gaan.
6 maanden Complete pakket voor 34,95 (op site wordt met 3 maanden geadverteerd, dus ben benieuwd of ik wel 6 maanden krijg).
Kids zenders (301 t/m 310) zouden gratis toegevoegd gaan worden (ook zeer benieuwd of dat gaat lukken).

Na 6 maanden zou ik dan op 70,90 per maand komen, we zullen zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinusz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:27:
[...]
Kids zenders (301 t/m 310) zouden gratis toegevoegd gaan worden (ook zeer benieuwd of dat gaat lukken).
Dat lijkt me ook spannend, aangezien er al jaren geen kids pakket meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
jongetje schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:46:
[...]

Dat lijkt me ook spannend, aangezien er al jaren geen kids pakket meer is.
Dat weet ik, dat is movies XL pakket geworden, dat was ook mijn probleem, 10 euro betalen voor maar 3 zenders die we graag willen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
martinusz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:34:
[...]
Voor hetzelfde geld hadden ze +250K klanten kunnen hebben, maar is het ook beperkt door andere manieren van tv kijken, we zullen het nooit weten :)
Wat bij Ziggo bijvoorbeeld speelt is dat mensen internet nemen, en via de Ziggo Go app tv gaan kijken, geen tv pakket meer nodig. Daarnaast zijn er ook gebruikers die bijv. alleen nog netflix of andere platformen (Knippr) kiezen en tv de deur uit doen.
Bij ziggo zit er altijd verplicht een TV abonnement bij een internet abonnement. Die tellen in het jaarverslag dan direct twee keer mee in de RUG cijfers (1x internet 1x niet-enhanced tv). Het is niet mogelijk om alleen Ziggo Go af te nemen zonder basis TV abonnement te betalen (a EUR 18,75).

Het feit dat bij KPN het aantal TV gebruikers behoorlijk stijgt is voor mij een sterk signaal dat het aantal niet-lineaire TV klanten in Nederland niet daalt.
En ik vertrouw zulke getallen in een jaarverslag zolang je maar kritisch leest wat er staat, zoals de "RUG" berekening en je realiseert dat de 10 euro-abbo's + gratis 64kbit abbo's een bias introduceren. Het overschat het aantal klanten iig niet

Je ziet in het rapport Sichting Kijkonderzoek: TV in Nederland 2016 dat het aantal huishoudens dat digitale tv kan ontvangen (op een tv toestel) gestegen in 2016 licht gestegen is tov 2015.
Ik vind dat dat rapport zijn resultaten en betrouwbaarheid onvoldoende onderbouwt, maar het effect dat jij veronderstelt wordt in ieder geval niet gesteunt door de resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
AlexanderOnline schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:47:
[...]

Ok, bedankt voor de tips. Ik zie nu ook als ik verder ga in het bestelproces de aansluitdatum al op 20-03 staat, dus dan is het verstandig om gelijk te bestellen (2017 en je kan nog niet eens binnen een paar werkdagen internet hebben, kansloos 8)7 . Maargoed, dat is een andere discussie)
Mijn verbazing is groot, in positieve zin. Zaterdag 4-3 besteld, maandag 6-3 pakket binnen (!) en een dag later aangesloten en direct online. Dat is echt heel erg snel! _/-\o_

Ik heb een eigen CI+ module voor m'n TV, maar ik zag dat je tegenwoordig niet meer je eigen kaart kan registeren. Ik heb de kaart uit de Mediabox gehaald en die werkt prima in de module. Wellicht obvious, maar toen ik er over zocht kon ik daar niks over vinden. Ik zit nu wel met een Mediabox die ik niet gebruik, geen idee wat ik daar mee moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
AlexanderOnline schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:23:
[...]

Mijn verbazing is groot, in positieve zin. Zaterdag 4-3 besteld, maandag 6-3 pakket binnen (!) en een dag later aangesloten en direct online. Dat is echt heel erg snel! _/-\o_

Ik heb een eigen CI+ module voor m'n TV, maar ik zag dat je tegenwoordig niet meer je eigen kaart kan registeren. Ik heb de kaart uit de Mediabox gehaald en die werkt prima in de module. Wellicht obvious, maar toen ik er over zocht kon ik daar niks over vinden. Ik zit nu wel met een Mediabox die ik niet gebruik, geen idee wat ik daar mee moet...
Het is nu inderdaad niet meer mogelijk om een smartcard te activeren
En de mediabox naar zolder ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:42
Ff snel een vraagje... De buren van mij hebben een gewone router gekocht.

Zover ik weer hebben ze een standaard router van ziggo... Maar de smart tv krijgen we niet aan de praat met wifi. En de printer ook niet.....

Dus nu gaan we het proberen met een tplink router.

Dan moet ik eerst ziggo bellen en vragen of de router in bridge mode kan?
En de oude modem van ziggo moet er helemaal tussenuit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Aggressor schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:35:

Zover ik weer hebben ze een standaard router van ziggo... Maar de smart tv krijgen we niet aan de praat met wifi. En de printer ook niet.....

Welk modem hebben ze ?
Het modem moet in bridge inderdaad (duurt 24 tot 48 uur) daarna kan je er een eigen router op aansluiten.
Ze verliezen wel de mogelijkheid tot gebruik van de WiFispots als ze dit gebruiken

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 08-03-2017 21:37 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
MdO82 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:37:
[...]

Welk modem hebben ze ?
Het modem moet in bridge inderdaad (duurt 24 tot 48 uur) daarna kan je er een eigen router op aansluiten.
Ze verliezen wel de mogelijkheid tot gebruik van de WiFispots als ze dit gebruiken
Ja dat weet ik.
Maar ze hebben een sitecom router ertussen?
Dan kan ik ervanuit gaan dat ie al in bridge staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Aggressor schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:45:
[...]

Ja dat weet ik.
Als er al een andere router tussen zat, zal de modem wel bridge staan. Je kan het ook zien aan de lampjes als het goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Aggressor schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:45:
[...]

Ja dat weet ik.
Dan zou je inderdaad zo op het verhaal af dat hij al in bridge zou staan of ze hebben nog een modem zonder Wifi.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Ze hebben een sitecom wlr1000 router trouwens

-edit-

De modem van ziggo staat in de woonkamer. (grote zwarte)

En hiernaast zit de sitecom router

-edit-

Hier een foto van de modem en router

1: http://i65.tinypic.com/dwteg3.jpg
2: http://i67.tinypic.com/149nyn8.jpg

[ Voor 84% gewijzigd door Aggressor op 08-03-2017 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Aggressor schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:48:
Ze hebben een sitecom wlr1000 router trouwens

-edit-

De modem van ziggo staat in de woonkamer. (grote zwarte)

En hiernaast zit de sitecom router

-edit-

Hier een foto van de modem en router

1: http://i65.tinypic.com/dwteg3.jpg
2: http://i67.tinypic.com/149nyn8.jpg
Weet niet of je het typenummer kan vinden, maar het lijkt mij een non-wifi modem zo op het eerste gezicht dus dan is ie inderdaad al gebridged ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Top. Harstikke bedankt.. Dan alleen de router vervangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Even je foto verder bekeken, maar dit is duidelijk een non-wifi modem oftewel je hebt er geen wifi op zitten.
Er zitten alleen lampjes aan de voorkant voor telefonie en connectie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/i/1231234154.jpg

^^ Lijkt er wel bijna op denk ik :)

[ Voor 22% gewijzigd door MdO82 op 08-03-2017 22:14 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:26:
[...]

Het is nu inderdaad niet meer mogelijk om een smartcard te activeren
En de mediabox naar zolder ;)
Ik vindt dit ook zeer slechte stap van ziggo. Gedeactiveerde smartcards zijn legale en al betaalde smartcards. Ziggo werkt zo zich zelf de markt uit waar zij zo,n voordeel in hadden in vergelijking met andere providers. Gaat ziggo klanten kosten.... ze worden en zijn te duur geworden met hun huurstelsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:21:
[...]

Ik vindt dit ook zeer slechte stap van ziggo. Gedeactiveerde smartcards zijn legale en al betaalde smartcards. Ziggo werkt zo zich zelf de markt uit waar zij zo,n voordeel in hadden in vergelijking met andere providers. Gaat ziggo klanten kosten.... ze worden en zijn te duur geworden met hun huurstelsel.
Ziggo (lees liberty) is een zakelijkere speler dan voormalig ziggo (was dat niet nog Zesko?)
Daarom heb je nu meer het huurbeleid dan we voorheen hadden.

Maar dat voordeel heb je tegenwoordig ook niet meer bij vodafone of kpn.
Kijk maar eens wat je extra betaald voor alleen al het op kunnen nemen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:21:
[...]

Je grijpt ook elk berichtje erover aan om je riedeltje te herhalen he ;)
Elke andere provider werkt met huurconstructie, dus wat doet Ziggo verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:25:
[...]

Je grijpt ook elk berichtje erover aan om je riedeltje te herhalen he ;)
Elke andere provider werkt met huurconstructie, dus wat doet Ziggo verkeerd?
Wat ziggo verkeerd doet? Zichzelf niet meer onderscheiden van andere providers. Door hun huurbeleid maakt het nu niet zoveel meer uit of je nu voor ziggo kiest of voor anders provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Ja maar bij een andere provider heb je een alles in een pakket voor rond de 30 euro en bij Ziggo kost een vergelijkbaar pakket rond de 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
tiguan schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:43:
Ja maar bij een andere provider heb je een alles in een pakket voor rond de 30 euro en bij Ziggo kost een vergelijkbaar pakket rond de 60 euro.
Nee hoor start pakket is geen 60 euro.
Vergelijkbaar pakket bij andere provider zul je niet vinden, al is het alleen al omdat het adsl pakketten zijn die de snelheid niet halen van de ziggo pakketten. Middelste pakket ziggo is al 150mbit, dat hebben de duurste adsl pakketten niet eens.

1 op 1 vergelijken gaat dus helemaal niet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 08-03-2017 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
NLE: 29,95 per maand. Krijg je interactive tv, 100mbit internet en bellen. Ok je hebt geen 150mbit, nou en, dat hoef ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
tiguan schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:25:
NLE: 29,95 per maand. Krijg je interactive tv, 100mbit internet en bellen. Ok je hebt geen 150mbit, nou en, dat hoef ik ook niet.
Wat houdt je tegen dan? :)

Zenders identiek? Net zoveel extra's?
De kale versie is 29,95 idd, maar als ik bijvoorbeeld pakket zo samenstel dat ik hetzelfde heb als nu, kom ik net zo duur uit :)

[ Voor 24% gewijzigd door Martinusz op 09-03-2017 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb nog een jaarcontract tot december :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Aggressor schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:35:

Dat is nog een EuroDOCSIS 2.0 non-wifi Arris Touchstone.
Oud beestje dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Aggressor Die modems gaan maar tot 30Mbit, dus als ze de 40Mbit willen halen moet je Ziggo even bellen voor een modem ruil. Dan krijg je er een met WiFi en hoef je die router niet te gebruiken (of de nieuwe modem in bridge zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
jongetje schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:59:
@Aggressor Die modems gaan maar tot 30Mbit, dus als ze de 40Mbit willen halen moet je Ziggo even bellen voor een modem ruil. Dan krijg je er een met WiFi en hoef je die router niet te gebruiken (of de nieuwe modem in bridge zetten).
Hallo. Bedankt voor de tip.... Ik zal straks eerst eens kijken wat voor pakket ze hebben.
Misschien hebben ze wel het middelste pakket ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Aggressor schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:07:
[...]

Hallo. Bedankt voor de tip.... Ik zal straks eerst eens kijken wat voor pakket ze hebben.
Misschien hebben ze wel het middelste pakket ...
Als ze inderdaad het middelste pakket hebben (ook al het minimale) zou ik even contact opnemen met Ziggo.
Het modem zullen ze ongetwijfeld vervangen :)

Die informatie van @jongetje had ik zo snel niet achterhaald dus was nog niet met cijfers gaan strooien ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MdO82 op 09-03-2017 09:12 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Dus ook voor het laagste pakket gewoon bellen, want je kan theoretisch gezien al niet de snelheid halen die ze afnemen. Ik denk niet dat ze er erg moeilijk over doen, zeker niet bij een modem uit de prehistorie :P

En anders gewoon zeggen dat hij heel warm wordt en je muur zwart...

[ Voor 16% gewijzigd door Martinusz op 09-03-2017 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:51
MdO82 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:37:
[...]

Welk modem hebben ze ?
Het modem in bridge mode zetten duurt niet 24 tot 48u, dit is direct te regelen. (Kan je overigens ook zelf doen als het goed is)

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 19:24
De Arris kan zeker hogere snelheden aan. Iig tot 80mbit.
Daar had ik hem voor. Geweldig ding. Hierna kwam de Ubee en dat was het einde van kwaliteit 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dracoz schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:47:
[...]

Het modem in bridge mode zetten duurt niet 24 tot 48u, dit is direct te regelen. (Kan je overigens ook zelf doen als het goed is)
Helaas in fZiggo gebied kan je het niet zelf, ze hebben 24-48uur nodig voordat het "ticket" om de WiFi spots uit te schakelen behandeld is. Daarna moet je nog een keer bellen en dan kunnen ze hem in bridge zetten.

Met huidig WiFi spots aan = 24-48hr en 2x bellen
Met huidig WiFi spots uit = direct 1x bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 07:38:
[...]

Helaas in fZiggo gebied kan je het niet zelf, ze hebben 24-48uur nodig voordat het "ticket" om de WiFi spots uit te schakelen behandeld is. Daarna moet je nog een keer bellen en dan kunnen ze hem in bridge zetten.

Met huidig WiFi spots aan = 24-48hr en 2x bellen
Met huidig WiFi spots uit = direct 1x bellen
Is dat nieuw? 8)7

Ik hoefde maar 1x te bellen ong. een jaar geleden. (fZiggo met wifi spots aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinjoosten
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-07 16:20
Dit klinkt misschien erg dom maar toch vraag ik het volgende.

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen Horizon Go en Ziggo Go?

Ik snap het namelijk niet helemaal, voor mij lijken ze hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
melvinjoosten schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:27:
Dit klinkt misschien erg dom maar toch vraag ik het volgende.

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen Horizon Go en Ziggo Go?

Ik snap het namelijk niet helemaal, voor mij lijken ze hetzelfde..
Is het ook ;) Ziggo Go is de "nieuwe" naam ervoor. Horizon Go komt denk ik nog van UPC.
Volgens mij heb ik ook weleens bericht gehad dat Horizon Go vervalt en Ziggo Go over blijft.

[ Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 10-03-2017 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 07:56:
[...]

Is dat nieuw? 8)7

Ik hoefde maar 1x te bellen ong. een jaar geleden. (fZiggo met wifi spots aan).
Klopt is nieuw, ze zijn over naar het UPC systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinjoosten
martinusz schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:36:
[...]

Is het ook ;) Ziggo Go is de "nieuwe" naam ervoor. Horizon Go komt denk ik nog van UPC.
Volgens mij heb ik ook weleens bericht gehad dat Horizon Go vervalt en Ziggo Go over blijft.
Man man man.

Ze maken het zichzelf niet erg makkelijk.
Ik vraag me altijd af wie zo iets verzint op de marketingafdeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:58
De Horizon TV-doos wordt opeens ook 'Mediabox XL' genoemd op de helft van de Ziggo website. Op sommige plekken worden de oude en de nieuwe naam nog beide gebruikt in dezelfde alinea, maar het is duidelijk dat ze van de slechte naam die aan de Horizon kleeft af willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:08
Dit worden/zijn de nieuwe namen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/naamswijzigingen/
Over het algemeen is het wel duidelijker nu, vind ik tenminste.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinjoosten
daxy schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:02:
Dit worden/zijn de nieuwe namen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/naamswijzigingen/
Over het algemeen is het wel duidelijker nu, vind ik tenminste.
Ik snap dat dit uiteindelijk meer duidelijkheid schept, maar ik was net gewend aan het hele Horizon gedoe.
Persoonlijk dacht ik ook dat ze nu bezig waren om alles richting Horizon te veranderen maar ze zijn inmiddels dus weer van koers veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
melvinjoosten schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:18:
[...]
Ik snap dat dit uiteindelijk meer duidelijkheid schept, maar ik was net gewend aan het hele Horizon gedoe.
Persoonlijk dacht ik ook dat ze nu bezig waren om alles richting Horizon te veranderen maar ze zijn inmiddels dus weer van koers veranderd.
Over een jaar moet alles weer anders met andere pakketten en nieuwe strategie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
melvinjoosten schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:18:
[...]

Horizon =(was) UPC, het is nu Ziggo, dus ik snap wel dat alles 1 naam moet krijgen.
De koers is niet anders, alleen namen worden uniform gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinusz schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:04:
[...]

Horizon =(was) UPC, het is nu Ziggo, dus ik snap wel dat alles 1 naam moet krijgen.
De koers is niet anders, alleen namen worden uniform gemaakt.
Hoezo gelijk gemaakt? fZiggo heeft nooit een Horizonbox gehad en sinds de fusie is deze onder de naam Horizon uitgerold. Maar elke provider veranderd elke x jaar de naam van zijn pakketten. Binnen een paar maanden verwacht ik quadplay pakketten met Vodafone samen en dan komen er weer nieuwe namen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
jongetje schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:07:
[...]

Hoezo gelijk gemaakt? fZiggo heeft nooit een Horizonbox gehad en sinds de fusie is deze onder de naam Horizon uitgerold. Maar elke provider veranderd elke x jaar de naam van zijn pakketten. Binnen een paar maanden verwacht ik quadplay pakketten met Vodafone samen en dan komen er weer nieuwe namen bij.
Je haalt wat zaken door elkaar denk ik, Ziggo heeft de horizon als mediabox uitgerold ook in fZiggo gebied, maar de pakketten hebben de naam Horizon niet gedragen (correct me if I'm wrong). Daarnaast gaat het hier om de APP naam, die logischerwijs Horizon-GO heette, immers die app bestond al, nu wordt deze omgenoemd naar Ziggo-GO app, wat logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinjoosten
jongetje schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:07:
[...]

Is het Vodafone Home gedeelte niet verkocht aan T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:08
melvinjoosten schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:11:
[...]

Is het Vodafone Home gedeelte niet verkocht aan T-Mobile?
Klopt, maar ik denk dat hij bedoelt dat Vodafone mobiel bij de alles-in-een samen worden gebracht tot quad-play abbo's.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Darkz0rs schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 06:57:
De Arris kan zeker hogere snelheden aan. Iig tot 80mbit.
Daar had ik hem voor. Geweldig ding. Hierna kwam de Ubee en dat was het einde van kwaliteit 😀
Je hebt verschillende versies... de 402, 502 en 602 halen die 80 in ieder geval niet.
EuroDOCSIS 2.0 heeft maar 1 downstreamkanaal en dus max 50Mb/s.

[ Voor 0% gewijzigd door CreativeS op 10-03-2017 20:27 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 20:09
Ziggo heeft ook Arris touchstones geleverd die EuroDOCSIS 3.0 waren met 4 channels. Deed ongeveer 120Mbit stabiel. Waren de eerste EuroDOCSIS 3.0 modems die ze uitgeleverd hebben. Was de Arris TM702B.

[ Voor 5% gewijzigd door ADDG op 10-03-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Weet iemand of Ziggo 4-in-1 pakketten gaat aanbieden met internet, tv, telefonie en mobiel?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Lisadr schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:43:
Weet iemand of Ziggo 4-in-1 pakketten gaat aanbieden met internet, tv, telefonie en mobiel?
Daar heeft het wel alle schijn van, maar is nog niet aangekondigd. Wel zou er binnenkort nieuws komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
ADDG schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:00:
Ziggo heeft ook Arris touchstones geleverd die EuroDOCSIS 3.0 waren met 4 channels. Deed ongeveer 120Mbit stabiel. Waren de eerste EuroDOCSIS 3.0 modems die ze uitgeleverd hebben. Was de Arris TM702B.
Ik zeg alleen dat die 402, 502 en 602 het niet halen... altijd handig als mensen uitspraken doen, zonder het typenummer te noemen. Daarmee doel ik niet op jou @ADDG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:41
Binnetie schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:24:
Dank voor de goede informatie allen.
Ik laat jullie even weten wat eruit komt met het gesprek met Ziggo.
Hierop terugkomend.
Mijn zwager heeft even gebeld. Er was niks bekend over hun order...
Dus nieuwe order ingeschoten. Bij het doe-het-zelf pakket wordt standaard een AOP meegeleverd tegenwoordig die je zelf dient te plaatsen of te vervangen. Kom je er niet uit dan kan je alsnog bellen voor een gratis monteur.
Dus de AOP komt via Ziggo, een splitter is overal wel te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Binnetie schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 20:53:
[...]

Hierop terugkomend.
Dus nieuwe order ingeschoten. Bij het doe-het-zelf pakket wordt standaard een AOP meegeleverd tegenwoordig die je zelf dient te plaatsen of te vervangen. Kom je er niet uit dan kan je alsnog bellen voor een gratis monteur.
Dat is toch écht niet waar. Vroeger (bij fZiggo) werden nog wel DIO's en TRAS1000 dozen meegestuurd, maar tegenwoordig niet meer. In het DHZ pakket zitten diverse splitters en kabels, maar géén AOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Binnetie schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 20:53:
[...]

Hierop terugkomend.
AOP zit er tegenwoordig niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:41
En toch werd het verteld door de medewerkster...
Het was weer eens te goed om waar te zijn natuurlijk.

Ik laat ze weer bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Een splitter zou er wel bij moeten zitten een AOP doet de monteur tegenwoordig als het nodig mocht zijn.
Maar goed ze vertellen wel meer tegenstrijdigheden bij de klantenservice :P

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-07 22:09
MdO82 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 21:29:
Een splitter zou er wel bij moeten zitten een AOP doet de monteur tegenwoordig als het nodig mocht zijn.
Maar goed ze vertellen wel meer tegenstrijdigheden bij de klantenservice :P
AOP wordt nagenoeg altijd gedaan :P De oude AOP's kunnen niet de hogere frequenties aan, zijn niet helemaal stabiel, of de kabel is er HEEL creatief op gemonteerd (5cm+ van de mantel strippen bv)

Opdruk splitter zit er standaard wel bij als het een alles in 1 pakket is, maar welke dat het is is ook altijd een leuke gok. Soms een 2weg splitter, maar af en toe een 3weg (data-radio-tv). En natuurlijk een verdelertje met 2 F-connectors, maar daar past de helft van de spullen niet op. Is eignelijk alleen handig voor met bv een versterker, want zo kun je AOP->verdeler->modem+versterker doen. Blijf je iig online als je versterker dood is.

Bij alleen een horizon pakket zit vaak weer geen splitter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Mijn huis is ondertussen ruim 5 jaar oud. Wat is de kans dat ik een goeie AOP heb?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
50%.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Dit zou mooi zijn als dat hier ook snel komt!😏
http://www.totaaltv.nl/ni...mediabox-stap-dichterbij/

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdstaak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-07 22:09
tiguan schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:17:
Mijn huis is ondertussen ruim 5 jaar oud. Wat is de kans dat ik een goeie AOP heb?
eerder 5% :P Alles wat geen braun is, wordt nagenoeg altijd vervangen.
Betekent niet dat als er geen braun is geplaatst dat het niet werkt hoor. De kans dat het werkt is aanzienlijk groter, eerder 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
vdstaak schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:38:
[...]

[...]

eerder 5% :P Alles wat geen braun is, wordt nagenoeg altijd vervangen.
Betekent niet dat als er geen braun is geplaatst dat het niet werkt hoor. De kans dat het werkt is aanzienlijk groter, eerder 80%.
Een DIO-01 of oude UPC AOP / GUT14D niet per definitie afgeschreven en werkt prima. Braun Telecom heeft gewoon de nieuwe tender gewonnen voor het leveren van AOP's en splitters tegenover Technetix en is daarom nu voor een x periode huisleverancier. Zodra een nieuwe tender wordt uitgezet voor dit soort producten kan het weer een andere fabrikant zijn. Daarbij is er als eis gesteld vooruitlopend op het Docsis 3.1 verhaal dat het AOP en de eerste splitter 1.2 Ghz bereik moeten kunnen hebben. Oudere materialen zijn gegarandeerd tot 1 Ghz. Daarboven werken ze wel maar ze zijn er niet op ontworpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elsinga
  • Nu online

elsinga

=8-)

Even een voortgangsberichtje over mijn verhuizing van fZiggo naar fUPC. Kreeg niet echt veel info op de webpagina waar ik de voortgang van de bestelling kon volgen en in de mail die ik kreeg zag ik aanwijzingen dat ik wellicht toch (ondanks de afspraak met de crossdesk) mijn 3 eigen CI+ kaarten zou kwijtraken. Dus ik op FB de Webcare benaderd, om dat na te vragen.

Heel vriendelijke chat gehad en uiteindelijk teruggebeld, omdat dat wat makkelijker converseerde. :) Het blijkt dat op een fUPC account geen fZiggo smartcards geregistreerd kunnen worden. Dat fZiggo smartcards werken op het fUPC netwerk kan alleen als ze nog aan een fZiggo account zijn gekoppeld kennelijk. Omdat de Webcare medewerker ook wel snapte dat het niet heel fijn was om terug te gaan naar SD (dat werd eerst als oplossing voorgesteld, netwerk 4444 en geen smartcard nodig) kan ik als ik eenmaal verhuisd ben 2x een CI+ Cam + smartcard bestellen en krijg ik het eerste jaar huur daarvoor terug. De Webcare medewerker gaat overigens nog zelf eens proberen hoe dat zit met fZiggo smartcards op het fUPC netwerk, lijkt hem een leuk experiment. ;)

Ook nog even gevraagd naar IPv6: fUPC nieuwe aansluitingen zijn inderdaad standaard DS-Lite met echte IPv6 en CGNAT IPv4. Hij snapte wel dat ik een echt IPv4 adres nodig was, maar daarvoor was even bellen met 1200 of via FB Messenger contact met Webcare genoeg. Kon ik gewoon terug naar een IPv4 only aansluiting (en gebridged modem). :)

Nu nog even afwachten of het nieuwe modem (Connectbox of Technicolor, vanwege 300/30 snelheid) op de juiste dag afgeleverd wordt. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Sinds een tijdje start mijn Horizonbox standaard op met Radio 2. We luisteren die zender eigenlijk als enige via de horizonbox maar 's-avonds als hij uitgaat (met een stekkerblok) staat hij nooit op deze radiozender, en toch start hij elke ochtend (of wanneer de stroom eraf geweest is) weer op met deze zender. Is dat te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

VAnTurenhout schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:09:
Sinds een tijdje start mijn Horizonbox standaard op met Radio 2. We luisteren die zender eigenlijk als enige via de horizonbox maar 's-avonds als hij uitgaat (met een stekkerblok) staat hij nooit op deze radiozender, en toch start hij elke ochtend (of wanneer de stroom eraf geweest is) weer op met deze zender. Is dat te veranderen?
En wat als je hem naar fabrieksinstellingen terugzet?

Vwb stroom eraf: de Horizon heeft een zgn. maintenance functie. Deze treed in werking 20 min na het in standby gaan. Als je de box hier de kans niet voor krijgt, zal o.a. de gids niet bijgewerkt worden. Hou daar even rekening mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmert schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:21:
[...]

En wat als je hem naar fabrieksinstellingen terugzet?

Vwb stroom eraf: de Horizon heeft een zgn. maintenance functie. Deze treed in werking 20 min na het in standby gaan. Als je de box hier de kans niet voor krijgt, zal o.a. de gids niet bijgewerkt worden. Hou daar even rekening mee :)
Hmm goede tip want twijfel over een HB, maar die wil ik dan snachts met een klikaanklik uit schakelaar bruut van de power halen.

Maar jij adviseert dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

stormfly schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:22:
[...]

Hmm goede tip want twijfel over een HB, maar die wil ik dan snachts met een klikaanklik uit schakelaar bruut van de power halen.

Nee. Ik ben van mening dat apparatuur daar sowieso niet van opknapt, dus ik zou het niet doen.
Puur functioneel gezien zou het moeten kunnen, als ie overdag maar een keer in die maintenance modus kan komen door hem minimaal 20 min in standby te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Morgen poging 3 van Ziggo om te achterhalen wat de storingen in beeld veroorzaken (ze gaan nu eindelijk kijken naar de route naar wijkkast etc.) en de schommelende upload stream in de Connectbox, waar de T3 errors zich opstapelen 250+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:22:
[...]

Waarom wil je het van de spanning af halen? Dan kun je hem beter in de deepsleep modus laten gaan als je hem niet gebruikt. Als het je om de energiebesparing gaat denk ik dat het minimaal is (zeker met de ongemakken die je er van krijgt met dergelijke problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:22:
[...]

Waarom wil je het van de spanning af halen? Dan kun je hem beter in de deepsleep modus laten gaan als je hem niet gebruikt. Als het je om de energiebesparing gaat denk ik dat het minimaal is (zeker met de ongemakken die je er van krijgt met dergelijke problemen)
Ik wil alleen apparatuur aan die aan de Europese regelgeving voldoet, 1 Watt in standby.

Dus ja energie bewuste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xwb350
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-09 23:31
Inmiddels de factuur voor de zesde maand gekregen en mijn problemen zijn nog niet opgelost.

Bij het afsluiten is afgesproken dat ik per maand €18,70 korting krijg, i.v.m. een collectief abonnement die ik via de huurbaas betaal. Dit zou in de facturen verrekend worden.

In de eerste maand kreeg ik te horen dat dit pas vanaf volgende maand kan door migratie van systemen. Geen probleem en daar heb ik begrip voor. In de tweede maand hetzelfde verhaaltje en maar eens gebeld, waarna ik te horen kreeg dat ze niet kunnen zien dat ik een collectief abonnement heb en dat ik een bewijs moet opsturen (huurcontract). Niet mee akkoord gegaan omdat Ziggo alleen het volledige huurcontract wou en dat gaat hun immers niks aan.

Vervolgens opgebeld en er werd mij excuses aangeboden voor de gang van zaken, en meneer kon inderdaad zien dat ik op een collectief abonnement zit; "Het wordt echt opgelost volgende maand".

U raadt het al, nog niet opgelost. Opnieuw contact gehad, en opnieuw werd gezegd dat ze niet kunnen zien dat ik op een collectief abonnement zit, waarna ik heb gezegd dat die maar iets beter moet zoeken aangezien medewerkers a, b, c en d dit wel konden zien. Vervolgens een reactie gekregen van een andere medewerker en inderdaad, zij kon zien dat ik op een collectief zit, en dat het volgende maand goed gaat komen.

Nou, niet dus. 7 medewerkers die allen iets anders zeggen, niet nagekomen beloftes en het gevoel dat ik met vijf verschillende bedrijven heb gesproken.

Ik heb de afspraken op basis waarvan ik mijn abonnement heb afgesproken schriftelijk (digitaal). Ik ben nu geneigd om de automatische incasso te blokkeren en een mail te sturen dat ik niet eerder betaal voordat het wordt opgelost. Immers, hun komen de afspraken niet na, en ik heb inmiddels al €100+ te veel betaald.

Wat raden jullie aan?

[ Voor 0% gewijzigd door xwb350 op 15-03-2017 11:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xwb350 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:39:
Inmiddels de factuur voor de zesde maand gekregen en mijn problemen zijn nog niet opgelost.

Bij het afsluiten is afgesproken dat ik per maand €18,70 korting krijg, i.v.m. een collectief abonnement die ik via de huurbaas betaal. Dit zou in de facturen verrekend worden.

In de eerste maand kreeg ik te horen dat dit pas vanaf volgende maand kan door migratie van systemen. Geen probleem en daar heb ik begrip voor. In de tweede maand hetzelfde verhaaltje en maar eens gebeld, waarna ik te horen kreeg dat ze niet kunnen zien dat ik een collectief abonnement heb en dat ik een bewijs moet opsturen (huurcontract). Niet mee akkoord gegaan omdat Ziggo alleen het volledige huurcontract wou en dat gaat hun immers niks aan.

Vervolgens opgebeld en en werd mij excuses aangeboden voor de gang van zaken, en meneer kon inderdaad zien dat ik op een collectief abonnement zit; "Het wordt echt opgelost volgende maand".

U raadt het al, nog niet opgelost. Opnieuw contact gehad, en opnieuw werd gezegd dat ze niet kunnen zien dat ik op een collectief abonnement zit, waarna ik heb gezegd dat die maar iets beter moet zoeken aangezien medewerkers a, b, c en d dit wel konden zien. Vervolgens een reactie gekregen van een andere medewerker en inderdaad, zij kon zien dat ik op een collectief zit, en dat het volgende maand goed gaat komen.

Nou, niet dus. 7 medewerkers die alleen iets anders zeggen, niet nagekomen beloftes en het gevoel dat ik met vijf verschillende bedrijven heb gesproken.

Ik heb de afspraken op basis waarvan ik mijn abonnement heb afgesproken schriftelijk (digitaal). Ik ben nu geneigd om de automatische incasso te blokkeren en een mail te sturen dat ik niet eerder betaal voordat het wordt opgelost. Immers, hun komen de afspraken niet na, en ik heb inmiddels al €100+ te veel betaald.

Wat raden jullie aan?
http://kassa.vara.nl/gemi...-veel-problemen-bij-ziggo

Dat komt doordat Ziggo een klantenservice heeft met allemaal jeugd, die niet geacht worden om beslissingen te mogen en kunnen maken in de systemen. Bizar slecht voor een provider die service hoog in het vaandel heeft staan.

Ik schreef het al eerder, de afdeling opzeggingen daar zit bijzonder genoeg wel gekwalificeerd(er) personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xwb350
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-09 23:31
stormfly schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:46:
[...]

http://kassa.vara.nl/gemi...-veel-problemen-bij-ziggo

Dat komt doordat Ziggo een klantenservice heeft met allemaal jeugd, die niet geacht worden om beslissingen te mogen en kunnen maken in de systemen. Bizar slecht voor een provider die service hoog in het vaandel heeft staan.

Ik schreef het al eerder, de afdeling opzeggingen daar zit bijzonder genoeg wel gekwalificeerd(er) personeel.
Dat was inderdaad te merken in de laatste mail. Die begon namelijk met "Jeeeeetje! dat is een gedoe om je abbonement goed te zetten". |:(

[ Voor 0% gewijzigd door xwb350 op 15-03-2017 10:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xwb350 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:48:
[...]

Dat was inderdaad te merken in de laatste mail. Die begon namelijk met "Jeeeeetje! dat is een gedoe om je abbonement goed te zetten". |:(
Tja lekker goedkoop denken ze, of zou het duurder zijn als klanten weglopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:46:
[...]
Het hoort niet bij de premium prijs.

Waar Ziggo wel scoort: Daar heb ik geen "dat is een andere afdeling" gehoord. Dat lukte KPN (mijn nieuwe ISP) wel een paar keer :+.

En als je in intensief contact met ze bent gaan ze door tot het opgelost is. Wat dat betreft ontzettend goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb sinds kort een Quantis 1.3 CI+ module in mijn Sony TV zitten. Maar het interactieve gedeelte wil niet werken. Ik krijg de foutmelding te zien;

ITV-587: Deze dienst maakt geen deel uit van uw abonnement. Neem contact op met de helpdesk van Ziggo.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Het is een Sony Android TV (KDL-50W755c).

Als ik dezelfde smartcard in een Cisco DVR stop, kan ik wel interactieve tv gebruiken, dus de foutmelding is niet helemaal correct zeg maar.

[ Voor 17% gewijzigd door tiguan op 15-03-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Stel ik heb nu Ziggo, maar alleen TV, het hoogste pakket zonder dingen als die voetbalzenders. We hebben 3 TV's met een CI+ module en dus kaartje. We zijn als de dood voor die Horizon dozen, maar stel ik ga nu naar Ziggo Alles in 1. Zit ik dan verplicht aan een Horizon doos en raak ik mijn CI+ modules 'kwijt' of blijven die drie kaartjes het gewoon doen?

Ik ben een beetje zat dat KPN op 60 mbit/s blijft steken en een upgrade naar 180mbit/s heeft afgebroken, maar heb dus geen zin om iets aan onze TV situatie te veranderen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
kuusj98 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:28:
Stel ik heb nu Ziggo, maar alleen TV, het hoogste pakket zonder dingen als die voetbalzenders. We hebben 3 TV's met een CI+ module en dus kaartje. We zijn als de dood voor die Horizon dozen, maar stel ik ga nu naar Ziggo Alles in 1. Zit ik dan verplicht aan een Horizon doos en raak ik mijn CI+ modules 'kwijt' of blijven die drie kaartjes het gewoon doen?

Ik ben een beetje zat dat KPN op 60 mbit/s blijft steken en een upgrade naar 180mbit/s heeft afgebroken, maar heb dus geen zin om iets aan onze TV situatie te veranderen.
Je hebt nu al Ziggo met smartcards? Dan blijft dat als het goed is actief, maar hou dit wel driedubbel in de gaten ;) bestel desnoods via de telefoon, zodat je bevestiging krijgt ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:32

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik heb gisteren een Connect Box gekregen omdat mijn oude Ubee slecht functioneerde, ik haalde sinds vorige week ineens nog maar 10-12 mbit max. Contact opgenomen met ZIggo Webcare en die hebben me dus zo''n CB opgestuurd. Ik heb alles aangesloten volgens het boekje, en ik kon gewoon inloggen op het modem en heb wat instellingen gewijzigd in het modem zelf: wifi uit (ik heb een eigen AP), vast IP adres aan mijn pfsense doos gegeven, maar geen internet :/

Het modem krijgt wel een extern IP adres, dus dat lijkt goed te gaan maar vanaf mijn eigen PC en mijn pfsense doos kan ik niks pingen, ook niet op IP. Verder heb ik (tijdelijk) mijn pfsense doos de firewall rules helemaal open gezet (allow all to all) en meerdere keren de firewall state table geleegd.

Daarna heb ik het modem in modem-mode gezet, in de hoop dat het dan wel gaat werken, en na een reset van de WAN interface en het (opnieuw) legen van de firewall state table krijg ik wel een extern IP adres, maar kom ik nog steeds niet verder dan het modem. Moet ik gewoon meer geduld hebben, ik ben er in totaal 2,5-3 uur mee bezig geweest en vanochtend werkte het nog niet, of is er nog iets wat ik kan proberen voordat ik contact opneem met Ziggo vanavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Eend_ schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:18:
Ik heb gisteren een Connect Box gekregen omdat mijn oude Ubee slecht functioneerde, ik haalde sinds vorige week ineens nog maar 10-12 mbit max. Contact opgenomen met ZIggo Webcare en die hebben me dus zo''n CB opgestuurd. Ik heb alles aangesloten volgens het boekje, en ik kon gewoon inloggen op het modem en heb wat instellingen gewijzigd in het modem zelf: wifi uit (ik heb een eigen AP), vast IP adres aan mijn pfsense doos gegeven, maar geen internet :/

Het modem krijgt wel een extern IP adres, dus dat lijkt goed te gaan maar vanaf mijn eigen PC en mijn pfsense doos kan ik niks pingen, ook niet op IP. Verder heb ik (tijdelijk) mijn pfsense doos de firewall rules helemaal open gezet (allow all to all) en meerdere keren de firewall state table geleegd.

Daarna heb ik het modem in modem-mode gezet, in de hoop dat het dan wel gaat werken, en na een reset van de WAN interface en het (opnieuw) legen van de firewall state table krijg ik wel een extern IP adres, maar kom ik nog steeds niet verder dan het modem. Moet ik gewoon meer geduld hebben, ik ben er in totaal 2,5-3 uur mee bezig geweest en vanochtend werkte het nog niet, of is er nog iets wat ik kan proberen voordat ik contact opneem met Ziggo vanavond?
Je hebt vooral heel veel verschillende dingen gedaan in die 2,5 uur.

Maar als ik je nu vraag: wat werkt er niet? Kan je die vraag beantwoorden? Troubleshooten is vooral uitsluiten en controleren, maar vooral niet vooruit kijken en verder door ombouwen. Want van verder ombouwen kan je probleem alleen maar groter worden.

Bedenk 1 setup waarin je kan meten dat het niet werkt, vanuit daar (mits je die beter beschrijft), kunnen we je verder helpen.

PC -> pfsense -> ziggo modem?

Staat het ziggo modem in bridge of in routed modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
stormfly schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:30:
[...]

Je hebt vooral heel veel verschillende dingen gedaan in die 2,5 uur.

Maar als ik je nu vraag: wat werkt er niet? Kan je die vraag beantwoorden? Troubleshooten is vooral uitsluiten en controleren, maar vooral niet vooruit kijken en verder door ombouwen. Want van verder ombouwen kan je probleem alleen maar groter worden.

Bedenk 1 setup waarin je kan meten dat het niet werkt, vanuit daar (mits je die beter beschrijft), kunnen we je verder helpen.

PC -> pfsense -> ziggo modem?

Staat het ziggo modem in bridge of in routed modus?
Even in de basis beginnen.

Is dit fZiggo of fUPC gebied?

fZiggo is je modem geactiveerd door middel van de activatie pagina?
fUPC je modem wordt geactiveerd zodra hij online komt.

Modem ook even met resetknopje achterop naar fabrieksinstellingen zetten. Daarna 1 pc erop aansluiten. Werkt dat nog niet? Ziggo bellen. Werkt dat wel dan heb je verbinding en daarna verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MediaZoo schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:41:
[...]

Modem ook even met resetknopje achterop naar fabrieksinstellingen zetten. Daarna 1 pc erop aansluiten. Werkt dat nog niet? Ziggo bellen. Werkt dat wel dan heb je verbinding en daarna verder zoeken.
Slim dat sluit heel veel uit ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
stormfly schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:50:
[...]

Slim dat sluit heel veel uit ;-)
Je leert nog wel eens iets onderweg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
martinusz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:31:
Morgen poging 3 van Ziggo om te achterhalen wat de storingen in beeld veroorzaken (ze gaan nu eindelijk kijken naar de route naar wijkkast etc.) en de schommelende upload stream in de Connectbox, waar de T3 errors zich opstapelen 250+.
Nou deze keer kwam de monteur weer wel, prima kerel :)
Wat opviel is dat hij de installatie van de vorige monteur weer aanpaste, zo zat de kabel naar de connectbox op de versterker. Deze heeft hij eraf gehaald en er een splitter op de aop gezet.
Verder alles doorgemeten, kabel buiten zou prima in order zijn, signalen binnen ook prima (zit 27 meter van de kast).

Nog een reserve coaxkabel gekregen, die zou dubbel afgeschermd zijn. Mochten de blokjes terugkomen, dan deze proberen.

En helaas, monteur is nog geen half uur weg en de blokjes waren weer zichtbaar, dat wordt dus andere kabel proberen.
Enige andere suggestie die overblijft is de Horizonbox vervangen, ik ben bang dat het daar op gaat uitdraaien uiteindelijk :?

Overigens het hele T3 errors verhaal werd eigenlijk niks mee gedaan...geen idee waarom eigenlijk, want ook hij gaf aan dat dat veel te hoog was. Naja misschien gaat hij er vanuit dat het kwam doordat de aansluiting van de connectbox op die versterker zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 16:19
T3 is niet altijd oplosbaar. Ruis vanuit je buren e.d. en drukte op het segment kunnen al voor T3 errors zorgen. Het gaat ook met name om de T4 errors, voordat de interface reset moet je ook best wel wat T3 errors hebben overigens. Komen de errors gelijk met het blokken in beeld?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Jim423 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:38:
T3 is niet altijd oplosbaar. Ruis vanuit je buren e.d. en drukte op het segment kunnen al voor T3 errors zorgen. Het gaat ook met name om de T4 errors, voordat de interface reset moet je ook best wel wat T3 errors hebben overigens. Komen de errors gelijk met het blokken in beeld?
Ik had 250+ errors ;) maar over het algemeen niet merkbaar inderdaad, wel opvallend. Heb 1 extreme dag gehad, toen lag de internetverbinding er wel 5x uit op een dag.

Er is wel een vreemde korrelatie tussen de blokjes in het beeld en upload, namelijk wanneer ik een speedtest doe op het moment dat er wat blokjes zijn, dan worden de blokjes veel erger tijdens de upload fase. Meerdere malen getest, en op 1 of andere manier zit daar dus direct effect op.

Heb nu de "speciale" coax kabel van monteur tussen versterker en horizonbox geplaatst, eens zien of de blokjes nu wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Klinkt als reflectie. Misschien HZN en modem op de splitter aansluiten zonder versterker om te testen? (met de speciale coax kabel) En de splitter dan vanaf het AOP direct voeden. Anders ga je een beetje denken aan een rotte las/vocht in jouw kabel of de kabel van de eindversterker. Hebben ze die al gecontroleerd?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Jim423 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:08:
Klinkt als reflectie. Misschien HZN en modem op de splitter aansluiten zonder versterker om te testen? (met de speciale coax kabel) En de splitter dan vanaf het AOP direct voeden. Anders ga je een beetje denken aan een rotte las/vocht in jouw kabel of de kabel van de eindversterker. Hebben ze die al gecontroleerd?
Eerder heb ik al direct getest dus direct vanuit AOP op horizonbox etc. Toen bleef het probleem zich ook voordoen.
Alle kabels zijn inmiddels vervangen door nieuwe exemplaren van Ziggo, en als laatste dus die kabel van de monteur.
Hij heeft verder alles doorgemeten binnen en naar buiten, alle signalen zijn prima.

Mijn vermoeden gaat nu naar de horizonbox, misschien tuner niet helemaal lekker ofzo? Of andere kuren...

Zag daarnet volgens mij in mijn ooghoek een paar blokjes, dus vermoed dat de speciale kabel niets veranderd.

Overigens heeft Ziggo al gezegd als het niet weg is, gaan we box wisselen, zal ik dat maar eens gewoon proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Zou het te maken kunnen hebben met wel of geen geaarde AOP ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MdO82 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:24:
Zou het te maken kunnen hebben met wel of geen geaarde AOP ?
Ik heb geen idee meer :)
Het is overigens alleen op bepaalde zenders op een aparte frequentie (Disney junior bijv.), dus niet op de reguliere zenders. Schijnt frequentie te zijn waar P2000 ook op zit en 4G, maar goed de kabels zouden dat allemaal moeten afschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Was je AOP ook al vervangen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Jep, vorige keer al, groene kabel ook opnieuw gestript, die scheen niet zo netjes gestript te zijn geweest. Maar goed problemen zijn er nog steeds dus daar lag het niet aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Nieuwe box is natuurlijk nooit verkeerd echter verklaard dat nog niet de T3 errors. Een signaalmeting is overigens niet voldoende. Op zijn minst moet een pulsmeting op je binnenkomende (groene) kabel gedaan worden 2 kanten uit. Liever ook direct de kabel die naar de eindversterker loopt. Wordt volgens mij tegenwoordig zelfs bij installatie's gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Jim423 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:32:
Nieuwe box is natuurlijk nooit verkeerd echter verklaard dat nog niet de T3 errors. Een signaalmeting is overigens niet voldoende. Op zijn minst moet een pulsmeting op je binnenkomende (groene) kabel gedaan worden 2 kanten uit. Liever ook direct de kabel die naar de eindversterker loopt. Wordt volgens mij tegenwoordig zelfs bij installatie's gedaan.
T3's zijn in ieder geval tot nu toe weg, fingers crossed.

Hij heeft wel met 3 apparaten van alles gemeten hier, 1 zon apparaat zat ik een soort koffertas, die ging op de groene kabel. Daarmee zei hij dat de kabel prima is, de wijkkast 27 meter verderop staat en de waardes gewoon uitstekend zijn. Ook voor die frequentie van die zender was het signaal prima. Hij heeft daarna ook gemeten op de horizonbox, maar ook daar was alles prima volgens hem.

Pagina: 1 ... 5 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic