Hier opgezegd.
Vorige week geen internet. Begon ergens einde van de ochtend en de dag erna in de middag opgelost. Ach, kan gebeuren ook al is het de zoveelste keer. Hotspot op m'n telefoon aan, router even anders instellen en heel m'n huis was weer verbonden... Je bent een Tweaker of niet
Vrijdag een telefoontje van Ziggo. Omdat ik al zo lang klant ben konden zij mij een geweldige aanbieding doen. Nou, ik was nieuwsgierig. Het gesprek vervolgens in korte weergave zo:
Ziggo: Kijkt u wel eens tv?
Ik: Nee.
Ziggo: U kijkt geen tv?
Ik: Nee, ik vind al die reclame maar irritant dus ik ben er eigenlijk mee gestopt. Ik kijk vooral Netflix en af en toe het nieuws, maar dan vaak online want dan kan ik zelf het moment bepalen.
Ziggo: Als u wel tv kijkt, waar kijkt u dan naar?
Ik: Euh, ik kijk echt geen tv.
Ziggo: Oh. Nou ik heb wel de geweldige aanbieding voor u dat ik u FOX sport kan aanbieden, met 50% korting, de eredivisie.
Ik: Voetbal kijk ik al helemaal niet...
Ziggo: Dan kan ik niets voor u betekenen.
Zodoende.
Maar dat heeft me wel even aan het denken gezegd, omdat ik al tijden 56,- euro in de maand betaal voor een 'alles in 1'-pakket met twee CI+ modules. Telefoneren die ik echt nooit met die vaste lijn. TV kijken echt nauwelijks en wat ik kijk is legaal en gratis te vinden op internet.
Blijft over mijn internetverbinding die ik dan wel veel gebruikt. Gebrekkige concurrentie hier, maar tele2 heeft al iets van 22,- (20Mb) of 28,- (100Mb) pm.
Dus gisteren maar even een telefoontje naar Ziggo om op te zeggen. Krijg de vraag of ze me een aanbod mogen doen omdat ik het huidige contract alweer sinds 2013 heb. Prima. Ik krijg te horen dat ze me helaas geen korting mogen geven op mijn huidige contract, omdat dit deel uitmaakt van het oude pakket. Ze kunnen me wel korting geven als ik overstap naar een nieuw pakket. Dat zou dan een verhoging betekenen van vijf euro per maand, maar de eerste zes maanden zou ik maar 27,95- euro hoeven te betalen. Daarna wordt mijn nieuwe maandbedrag dan 61,95. En een jaarcontract uiteraard. Maar het jaar erna mocht ik wel weer bellen voor een nieuwe aanbieding, want het is verstandig om dat elk jaar te doen want, zo werd mij gezegd, was het voor Ziggo niet te doen om alle bestaande klanten te bellen met een nieuw aanbod...
Tja... Ik heb opgezegd. Geen idee wat nu, maar ik gun ze het geld gewoon niet. Misschien zet ik mijn telefoonabonnement wel over naar T-mobile voor 35,- pm onbeperkt internet, weg vaste internetaansluiting.