Ziggo
Ik moet toegeven, ik ben al jaren tevreden klant van UPC, later Ziggo. En mijn vader is ook al jaren tevreden klant van Ziggo.
Nu wil het zo zijn dat we recentelijk verhuisd zijn. We hebben het huis van m'n ouders gekocht en zijn hebben een andere woning in dezelfde stad. M'n vader heeft tijdig zijn verhuizing doorgegeven en zodra dat geregeld was heb ik mijn verhuizing doorgegeven. Allemaal ruim voor de verhuisdatum.
Omdat ik vanuit een oud UPC gebied komt, moest het daar opgezegd worden om het in het Ziggo gebied opnieuw aan te vragen. Geen probleem werd mij verteld, dat is gebruikelijk omdat het technisch nog steeds niet allemaal gelijk is. Dus dat in gang gezet.
Toen is het gedonder begonnen, want het is kennelijk heel moeilijk als degene die uit een huis verhuist dezelfde achternaam en hetzelfde pakket heeft als de nieuwe bewoner. Op een gegeven moment hadden ze mijn NAW en betaalgegevens gekoppeld aan m'n vaders contract. Daarnaast was er ook een nieuwe contractaanvraag op ons nieuwe adres, ook op mijn naam.
Dat zou toen 'recht' gezet worden, maar het is alleen maar krommer geworden. Via verschillende tussenvormen, waarbij het contract van m'n vader op een gegeven moment op mijn naam en rekeningnummer stond maar met zijn geboortedatum, was het op een gegeven moment zover dat we volgens Ziggo allemaal op het nieuwe adres van m'n ouders woonde...... En dat allemaal op het contract van m'n vader. Mijn contract was volledig opgezegd. Op mobiel na dan, maar het factuuradres daarvan staat nog op het oude adres (correspondentieadres staat wel op nieuwe adres).
Uiteindelijk hebben ze m'n vader weer zijn eigen contract gegeven, hebben ze voor mij een nieuw contract aangemaakt en kon ik de hardware op gaan halen in de dichtsbijzijnde Ziggo-winkel want 'dan zou het dezelfde dag nog werken'. Dus ik vol goede moed naar Eindhoven. Eenmaal daar konden ze geen nieuwe klanten opvoeren

. Na wat moeite en discussie toch alvast het pakket meegekregen, wat ze eigenlijk ook niet mochten doen, en zodra het mogelijk was zouden ze me opvoeren als nieuwe klant.
Een paar dagen later werd ik inderdaad gebeld. Het zou allemaal moeten werken. En warempel, het werkte ook nog

. Maar niet allemaal, want m'n Volop Bellen en m'n extra CI kaart worden niet meegekomen. Even vergeten mee op te voeren....
CI kaart ben ik nog steeds mee bezig, vooral omdat de kabel naar de televisie in kwestie niet goed genoeg is (oude, te dunne coax. Ik moet nog een nieuwe trekken).
Toen de oude hardware terugsturen: modem, Horizon box en een CI kaart. Ziggo heeft me niet minder dan 7 dozen gestuurd om dat terug te sturen
Technisch gezien werkt het nu (bijna) allemaal, maar administratief gezien houd ik m'n hart vast voor de eerste factuur....
Ook leuk: als ik dus met m'n mobiel naar de helpdesk bel via 1200, kom ik dus bij een oude UPC helpdesk uit omdat het factuuradres nog op het oude adres staat

. Daar kwam ik achter toen ik het modem/router in bridge modem wilde laten zetten.