Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Met dat 178 adres kreeg ik geen verbinding (Ziggo gebied, ziggo modem). Maar wellicht door dezelfde oorzaak. Ik heb het idee dat de webinterface blijft hangen, gevalletje ziggo helpdesk denk ik dan. Gaat weer flink wat tijd in zitten ben ik bang. ;)
Ik kan ook bridgemodus aanvragen en m'n Asus rtn66u als router gebruiken, die staat nu ergens als access point dienst te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb m'n TC in bridge staan met een N66U ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idiotoflinux
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-11-2022
het aparte is: in Scherpenzeel Gelderland redelijk stabiel (ping en SSH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 07:37
tiguan schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:57:
Ach Ziggo verkopers kunnen er ook wat van. Keihard liegen dat Ziggo ook glasvezel is bijvoorbeeld. Gewone consument trapt daar wel in.
Tja, is het wel een leugen dat Ziggo glasvezel internet biedt?
Ht is wel niet voor de gemiddelde consument maar ze bieden het wel: https://www.ziggo.nl/zakelijk/grootzakelijk/internet/.

Verder moet je niet direct een provider als leugenaar bestempelen wanneer je zo'n deurverkoper aan je deur krijgt. Die lui krijgen van de provider niet de opdracht om te liegen, dat doen ze uit hun zelf om targets te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Ik zei dan ook "Ziggo verkopers". Het was meer om aan te geven dat niet alleen verkopers van andere providers zo eerlijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:10
tiguan schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:29:
Ik zei dan ook "Ziggo verkopers". Het was meer om aan te geven dat niet alleen verkopers van andere providers zo eerlijk zijn.
Alle deurverkopers zijn niet te vertrouwen, ze hebben maar 1 doel dat is zoveel mogelijk scoren. Vaak studenten die niet eens echt weten wat ze verkopen, maar er een onsamenhangend verhaal ophangen om de te goed vertrouwde mens iets te laten tekenen :)

Maar er is een wonderbaarlijk middel hiertegen...de Nee geen verkopers sticker! *O*

[ Voor 22% gewijzigd door Martinusz op 03-03-2017 15:46 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@martinusz Die ga ik ff uitprinten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@MdO82 weet niet meer of jij dat zei over de werkzaamheden hier over een andere eindversterker... maar 1 upstream kanaal is kwa demping weer omhoog gegaan na de werkzaamheden ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
ArcticWolf schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:51:
@MdO82 weet niet meer of jij dat zei over de werkzaamheden hier over een andere eindversterker... maar 1 upstream kanaal is kwa demping weer omhoog gegaan na de werkzaamheden ;(
Was dat niet met @stormfly ?

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/50249781

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm ja kan ik zijn geweest, chips ;-) scheelt het veel. Onder de 50 zou je het niet moeten merken...even je modem rebooten dat hij inlogt op een andere stream/frequentie kan schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:40:
Hmmm ja kan ik zijn geweest, chips ;-) scheelt het veel. Onder de 50 zou je het niet moeten merken...even je modem rebooten dat hij inlogt op een andere stream/frequentie kan schelen?
Nee was maar 1dbmv, alles zit nog onder de 46dbmv met de UMU, maar ja ik kom dus oorspronkelijk van 42dbmv :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:21:
[...]

Nee was maar 1dbmv, alles zit nog onder de 46dbmv met de UMU, maar ja ik kom dus oorspronkelijk van 42dbmv :X
Owhh ;) onder de 46. Ik heb jaren op 48/49 gezeten zonder een ping verlies in pingplotter ;-) Maar hoe lager hoger hoe beter is ook mijn motto, daarom ook hier de UMU in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Korte vraag, kon het zo snel niet op de ziggo website terugvinden.

Ik heb nu alles in 1 van Ziggo maar met een Thompson modem/router (2012)
nadeel hiervan is dat deze of 2.4 of 5Ghz heft, niet beide.

Welke modem/router wordt er op dit moment standaard geleverd bij Ziggo?
ondersteunt deze 2,4 en 5 Ghz tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Viper® schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:08:
Korte vraag, kon het zo snel niet op de ziggo website terugvinden.

Ik heb nu alles in 1 van Ziggo maar met een Thompson modem/router (2012)
nadeel hiervan is dat deze of 2.4 of 5Ghz heft, niet beide.

Welke modem/router wordt er op dit moment standaard geleverd bij Ziggo?
ondersteunt deze 2,4 en 5 Ghz tegelijk
In welk gebied zit je ?
Ik dacht dat men nu alleen de connectbox uitlevert aan consumenten.
Deze kan los van elkaar 2.4ghz en 5ghz.

Weet niet of dat modem wat je nu hebt in bridge kan dan kan je er een goede router achter gooien :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Met welke levertijd moet ik op dit moment rekening houden (moment bestellen tot internet in de lucht) voor een TV+internet abo? Kan dit niet vinden op de Ziggo website.
Ik heb tot einde van de maand internet van de buren die dit met mij deelde, maar einde van de maand gaan ze verhuizen en ik wil niet zonder internet zitten, maar ook niet een halve maand voor nop betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@AlexanderOnline dan vraag je toch of ze het per 1 april laten ingaan? Los daarvan, ik zou het fijn vinden om het wel eerder in te laten gaan zodat ik zeker weet dat alles werkt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:58
@AlexanderOnline Ik zou juist ten zeerste afraden om het per een bepaalde datum in te laten gaan. Dit topic (alsook het vorige deel) staat vol met verhalen van hoe dit keer op keer op keer mis gaat bij de backoffice in India. Afhankelijk van of het goed of slecht misgaat betekent dat dat het toch eerder in gaat, of dat het later in gaat dan de bedoeling was, of dat het wel eerder in gaat maar je je aansluitpakket pas ergens in de zomer krijgt of zo. Echt, begin er niet aan, ik volg dit topic graag maar die verhalen wil ik niet meer zien :9

Dat gezegd hebbende, gewoon z.s.m. laten ingaan. De rest van Nederland betaalt ook gewoon voor z'n internet en, wat @jongetje al zegt, zo zorg je er ook voor dat je zeker weet dat de overschakeling zonder downtime kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is Ziggo recent weer duurder geworden? Ik dacht dat alles-in-een een week geleden nog 40 euro/maand was.

Zag trouwens wel een persoonlijke? aanbieding voor 25 mbit/s internet + bellen (+ TV natuurlijk) voor 30 euro/maand totaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-03-2017 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 12:28:
Is Ziggo recent weer duurder geworden? Ik dacht dat alles-in-een een week geleden nog 40 euro/maand was.

Zag trouwens wel een persoonlijke? aanbieding voor 25 mbit/s internet + bellen (+ TV natuurlijk) voor 30 euro/maand totaal.
De goedkoopste Alles-in-1 is echt al jaren meer dan 40 euro per maand. Je krijgt dan 40 Mb/s downloadsnelheid, misschien dat daar de 40 vandaan kwam?

Er is wel een internetabonnement voor 40 euro per maand, dat is Internet Start, maar daar zit geen telefonie en geen HD televisie bij.

25 Mbit/s internet+telefoon+TV (zonder HD) is er nu trouwens voor 31,20 per maand. Dat is 18,70 voor Kabel TV en 12,50 voor internet+telefoon. Dit was tot voor kort 2,50 goedkoper, zie ook het bijbehorende topic. Afhankelijk van wie je aan de lijn hebt moet je mogelijk eerst Kabel TV afnemen en daarna pas het internet+telefoon gedeelte aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 12:48:
[...]

De goedkoopste Alles-in-1 is echt al jaren meer dan 40 euro per maand. Je krijgt dan 40 Mb/s downloadsnelheid, misschien dat daar de 40 vandaan kwam?

Er is wel een internetabonnement voor 40 euro per maand, dat is Internet Start, maar daar zit geen telefonie en geen HD televisie bij.

25 Mbit/s internet+telefoon+TV (zonder HD) is er nu trouwens voor 31,20 per maand. Dat is 18,70 voor Kabel TV en 12,50 voor internet+telefoon. Dit was tot voor kort 2,50 goedkoper, zie ook het bijbehorende topic. Afhankelijk van wie je aan de lijn hebt moet je mogelijk eerst Kabel TV afnemen en daarna pas het internet+telefoon gedeelte aanvragen.
TV is trouwens niet helemaal zonder HD. NPO 1, 2, 3 en Ziggo Sports worden in HD doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Jerrythafast schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 12:48:
Via de Ziggo site zelf vind ik die pagina niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:04:
[...]

Precies, dat viel me ook al op. Ze maken hun goedkope abonnementen niet echt zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
meesje schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 12:53:
[...]

TV is trouwens niet helemaal zonder HD. NPO 1, 2, 3 en Ziggo Sports worden in HD doorgegeven.
Tsja, anno 2017...
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:04:
[...]

Ik denk dat ze die link voor het 12,50 abonnement alleen via de flyertjes aan bestaande TV-only klanten bekend maken. De Internet Start link staat wel in de menu's.

[ Voor 14% gewijzigd door Jerrythafast op 04-03-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
vandaag maar eens een online wijziging er door gegooit.. :w :w Movies & Series XL

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Jerrythafast schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 22:16:
@AlexanderOnline Ik zou juist ten zeerste afraden om het per een bepaalde datum in te laten gaan. Dit topic (alsook het vorige deel) staat vol met verhalen van hoe dit keer op keer op keer mis gaat bij de backoffice in India. Afhankelijk van of het goed of slecht misgaat betekent dat dat het toch eerder in gaat, of dat het later in gaat dan de bedoeling was, of dat het wel eerder in gaat maar je je aansluitpakket pas ergens in de zomer krijgt of zo. Echt, begin er niet aan, ik volg dit topic graag maar die verhalen wil ik niet meer zien :9

Dat gezegd hebbende, gewoon z.s.m. laten ingaan. De rest van Nederland betaalt ook gewoon voor z'n internet en, wat @jongetje al zegt, zo zorg je er ook voor dat je zeker weet dat de overschakeling zonder downtime kan.
Ok, bedankt voor de tips. Ik zie nu ook als ik verder ga in het bestelproces de aansluitdatum al op 20-03 staat, dus dan is het verstandig om gelijk te bestellen (2017 en je kan nog niet eens binnen een paar werkdagen internet hebben, kansloos 8)7 . Maargoed, dat is een andere discussie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:38
AlexanderOnline schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:47:
[...]

Ok, bedankt voor de tips. Ik zie nu ook als ik verder ga in het bestelproces de aansluitdatum al op 20-03 staat, dus dan is het verstandig om gelijk te bestellen (2017 en je kan nog niet eens binnen een paar werkdagen internet hebben, kansloos 8)7 . Maargoed, dat is een andere discussie)
Schijnt ook te maken hebben met de wettelijke bedenktijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:04:
[...]

Owhh ;) onder de 46. Ik heb jaren op 48/49 gezeten zonder een ping verlies in pingplotter ;-) Maar hoe lager hoger hoe beter is ook mijn motto, daarom ook hier de UMU in gebruik.
Kan m'n modem idd een keer een reset geven, heb ook zelden packetloss. M'n TV heeft wel wat signaal kwaliteit verlies (sinds juni) opgelopen, geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nooberke schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:41:
[...]

eerder kon je bij diverse (telecom) zaken gewoon een installatie pakket ophalen enzo.. niks niet online :-)
dan was je gewoon de binnen 24u online

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SMSfreakie schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:33:
[...]

eerder kon je bij diverse (telecom) zaken gewoon een installatie pakket ophalen enzo.. niks niet online :-)
dan was je gewoon de binnen 24u online
Die tijd ken ik nog wel ;)

Maar goed, idd bij Ziggo & Co nooit een andere aansluit/afsluit datum afspreken, dat kan gewoon echt niet anno 2017 }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

AlexanderOnline schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:47:
[...]

Ok, bedankt voor de tips. Ik zie nu ook als ik verder ga in het bestelproces de aansluitdatum al op 20-03 staat, dus dan is het verstandig om gelijk te bestellen
nooberke schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:41:
[...]

Zo dacht ik ook iets meer dan een maand terug bij verhuizing en nieuw abbonement afsluiten. Liep alleen beetje anders

Bestel dag: zondag 22-1
Sleutel overdracht 30-1
Aahh verwachte levertijd: 9-2 , dus snel bestellen maar... Beetje optijd pakket in huis al, moeten toch eerst nog klussen.

4 dagen later op donderdag: Uw pakket is verzonden.
Verwachte aflevering: Woensdag al afgeleverd en getekend door vorige bewoner die nog aan het uittrekken was...

Dus je weeeeet maar nooit met die jongens

[ Voor 13% gewijzigd door Swordlord op 05-03-2017 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb nu een kaal ziggo tv abonnement (dus niet eens het digitale pakket) en kijk nu tv via een Humac 5100c (wel digitaal maar niet de extra digitale zenders. Wel NED1/2/3 in HD meen ik)
Kan ik ook een Horizon mediabox (tweedehands) kopen en aansluiten? Wat zijn dan de voordelen hier van? (behalve het opnemen dan want dat kan de 5100c nu niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:55:
Ik heb nu een kaal ziggo tv abonnement (dus niet eens het digitale pakket) en kijk nu tv via een Humac 5100c (wel digitaal maar niet de extra digitale zenders. Wel NED1/2/3 in HD meen ik)
Kan ik ook een Horizon mediabox (tweedehands) kopen en aansluiten? Wat zijn dan de voordelen hier van? (behalve het opnemen dan want dat kan de 5100c nu niet)
Nee, zo'n Horizon doosje wordt aan het abonnement gekoppeld van de klant die hem huurt. Als het abonnement wordt opgezegd moet de Horizon worden teruggestuurd. Tweedehands Horizons zijn dus blijkbaar niet teruggestuurd toen het bijbehorende abonnement werd beëindigd*. Wellicht kun je er nog wel TV mee kijken, maar in ieder geval geen HD of interactieve diensten.

*Even ervan uitgaande dat het abonnement inderdaad beëindigd is. Als dat niet zo is kun je misschien op iemand anders zijn abonnement meeliften en films en series op zijn rekening bestellen? >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Jerrythafast op 05-03-2017 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:14
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:55:
*wat JerryThaFast zegt*

Als je geen behoefte hebt aan de HD kanalen, maar wel wil opnemen, dan kan je op bv marktplaats een tweedehands Humax 5200c kunnen kopen. Daarmee kan je wel opnemen, en werkt net zo als je huidige 5100c. Tegenwoordig zijn die voor tussen de 30 en 50 euro prima te koop.

[ Voor 10% gewijzigd door duvekot op 05-03-2017 14:46 . Reden: JerryThaFast was faster :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Jerrythafast schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:43:
[...]

Nee, zo'n Horizon doosje wordt aan het abonnement gekoppeld van de klant die hem huurt. Als het abonnement wordt opgezegd moet de Horizon worden teruggestuurd. Tweedehands Horizons zijn dus blijkbaar niet teruggestuurd toen het bijbehorende abonnement werd beëindigd*. Wellicht kun je er nog wel TV mee kijken, maar in ieder geval geen HD of interactieve diensten.

*Even ervan uitgaande dat het abonnement inderdaad beëindigd is. Als dat niet zo is kun je misschien op iemand anders zijn abonnement meeliften en films en series op zijn rekening bestellen? >:)
Hmmm, benieuwd hoe dat dan zit bij al die mensen die hem te koop hebben haha. Dat laatste zou wel grappig zijn.
duvekot schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:44:
[...]

*wat JerryThaFast zegt*

Als je geen behoefte hebt aan de HD kanalen, maar wel wil opnemen, dan kan je op bv marktplaats een tweedehands Humax 5200c kunnen kopen. Daarmee kan je wel opnemen, en werkt net zo als je huidige 5100c. Tegenwoordig zijn die voor tussen de 30 en 50 euro prima te koop.
Ja het ging mij ook niet om extra HD-kanalen maar een betere interface, sneller en opnemen. Als ik kijk naar de decoder die mijn ma heeft (ik denk de 5200c) dan is die enorm traag (erg hinderlijk). Terwijl de Horizon Mediabox die ze ook heeft wel gewoon lekker vlot werkt. En ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat de Horizon Mediabox ook een heel stuk zuiniger is? En je kunt via de Mediabox ook hele seizoenen automatisch opnemen.
Ik vraag me alleen af of dat dat opnemen van seizoenen ook werkt als ik hem zou aansluiten. En ook het terug kijken, al vermoed ik dat het terug kijken sowieso niet zal gaan. (Dat valt onder interactieve diensten neem ik aan?)

[ Voor 8% gewijzigd door Markos op 05-03-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:14
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:58:
[...]

Hmmm, benieuwd hoe dat dan zit bij al die mensen die hem te koop hebben haha. Dat laatste zou wel grappig zijn.

[...]

Ja het ging mij ook niet om extra HD-kanalen maar een betere interface, sneller en opnemen. Als ik kijk naar de decoder die mijn ma heeft (ik denk de 5200c) dan is die enorm traag (erg hinderlijk). Terwijl de Horizon Mediabox die ze ook heeft wel gewoon lekker vlot werkt. En ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat de Horizon Mediabox ook een heel stuk zuiniger is?
Ik heb zelf een 5200c (met smartcard, dus incl HD kanalen) en ik heb geen klachten over snelheid van de interface. En over stroomverbruik gaan er juist hele andere verhalen rond over de Horizon Box, dat zijn zo ver ik lees grote stroom vreters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
En ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat de Horizon Mediabox ook een heel stuk zuiniger is?
Ik hoop dat je je daarin vergist. De Horizon staat bekend als zéér energie-onzuinig. Behalve in de Eco-Standby stand gebruikt hij continu iets van 50 Watt. Maar veel mensen zetten hem niet in Eco omdat hij dan erg langzaam opstart en er wat functies niet werken (o.a. Horizon Extra boxen). Van de Humaxjes weet ik het eerlijk gezegd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Jerrythafast schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:05:
[...]

Ik hoop dat je je daarin vergist. De Horizon staat bekend als zéér energie-onzuinig. Behalve in de Eco-Standby stand gebruikt hij continu iets van 50 Watt. Maar veel mensen zetten hem niet in Eco omdat hij dan erg langzaam opstart en er wat functies niet werken (o.a. Horizon Extra boxen). Van de Humaxjes weet ik het eerlijk gezegd niet.
Gezien ook de reactie van duvekot denk ik inderdaad dat ik dat verkeerd gelezen/onthouden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Horizon (Mediabox XL tegenwoordig?)
Aan Maximaal 59 Watt
Stand-by Hoog (actief) 56 Watt
Stand-by Hoog (passief) 38,3 Watt
Stand-by Midden 27,5 Watt
Stand-by Eco <0,5 Watt
https://www.ziggo.nl/klan...rgieverbruik-en-stand-by/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Bij mij staat er op die pagina nu heel groot "Energieverbruik van de [[DEVICE_HORIZON]]". In de lopende tekst ook overal placeholders 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Jerrythafast schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:45:
[...]

Bij mij staat er op die pagina nu heel groot "Energieverbruik van de [[DEVICE_HORIZON]]". In de lopende tekst ook overal placeholders 8)7
Ik denk dat iemand een aanpassing vergeten is :p

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hier werkt die pagina nog gewoon goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Hier nog zo een ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Die werkt inderdaad niet helemaal goed nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Zo grappig is het helemaal niet, want je koopt een kat in de zak. Het is gewoon heling. Het zal niet werken. Net als die Ziggo Smartcards via Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:45
Een vraagje: m'n buurvrouw is een maandje terug overleden en de familie heeft daarna Ziggo opgezegd. Nu ontvang ik een berichtje dat ze nog steeds in kunnen loggen in Mijn Ziggo en dat "de bestelling ontvangen is", terwijl ze hebben opgezegd..

Ik neem aan dat deze bestelling in feite de opzegging is van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ziggo is echt raar bezig met die facturatie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UTiAlIeM7t5BxfxumIgTfWmv/full.jpg

Waar is februari?
In december moest ik 46,30 betalen, zet dat dan ook neer (abo aangepast)
Maart zal wel weer zoiets zijn omdat ik weer mn abo heb aangepast met die fnv-aktie.

We houden het in de gaten (kan specificatie van maart nog niet openen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
krakendmodem schreef op zondag 5 maart 2017 @ 18:55:
Een vraagje: m'n buurvrouw is een maandje terug overleden en de familie heeft daarna Ziggo opgezegd. Nu ontvang ik een berichtje dat ze nog steeds in kunnen loggen in Mijn Ziggo en dat "de bestelling ontvangen is", terwijl ze hebben opgezegd..

Ik neem aan dat deze bestelling in feite de opzegging is van Ziggo?
En hoe moeten wij dat weten ;) waarom bellen ze niet gewoon met ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
martinusz schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:37:
[...]

En hoe moeten wij dat weten ;) waarom bellen ze niet gewoon met ziggo?
Hebben ze ook, maar na een halfuur in de wacht opgehangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
krakendmodem schreef op maandag 6 maart 2017 @ 06:51:
[...]

Hebben ze ook, maar na een halfuur in de wacht opgehangen...
Wellicht is Twitter of facebook nog een optie, die reageren vaak nog vrij snel, maar ook niet altijd.
Of op een tijdstip bellen waar je kan verwachten dat het wat rustiger is, maar misschien ligt het wel aan de menukeuze ofzo. Laatste 3x dat ik heb gebeld had ik ze altijd binnen 5 minuten aan de lijn.

Edit: een terugbelverzoek schijnt ook wel aardig te werken, gaat via de website geloof ik?

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 06-03-2017 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Een opzegging wordt inderdaad ook gezien als een bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Oké, dan weten we voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Heb "internet voor een tientje" begin februari opgezegd voor mijn oma, maar Kabel TV moest behouden blijven. Je raadt het al, tv doet het niet meer. Ik ben benieuwd wat er precies aan de hand is, morgen avond maar even langs gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:55

RvL

Ziggo 8)7

Ik moet toegeven, ik ben al jaren tevreden klant van UPC, later Ziggo. En mijn vader is ook al jaren tevreden klant van Ziggo.

Nu wil het zo zijn dat we recentelijk verhuisd zijn. We hebben het huis van m'n ouders gekocht en zijn hebben een andere woning in dezelfde stad. M'n vader heeft tijdig zijn verhuizing doorgegeven en zodra dat geregeld was heb ik mijn verhuizing doorgegeven. Allemaal ruim voor de verhuisdatum.

Omdat ik vanuit een oud UPC gebied komt, moest het daar opgezegd worden om het in het Ziggo gebied opnieuw aan te vragen. Geen probleem werd mij verteld, dat is gebruikelijk omdat het technisch nog steeds niet allemaal gelijk is. Dus dat in gang gezet.

Toen is het gedonder begonnen, want het is kennelijk heel moeilijk als degene die uit een huis verhuist dezelfde achternaam en hetzelfde pakket heeft als de nieuwe bewoner. Op een gegeven moment hadden ze mijn NAW en betaalgegevens gekoppeld aan m'n vaders contract. Daarnaast was er ook een nieuwe contractaanvraag op ons nieuwe adres, ook op mijn naam.

Dat zou toen 'recht' gezet worden, maar het is alleen maar krommer geworden. Via verschillende tussenvormen, waarbij het contract van m'n vader op een gegeven moment op mijn naam en rekeningnummer stond maar met zijn geboortedatum, was het op een gegeven moment zover dat we volgens Ziggo allemaal op het nieuwe adres van m'n ouders woonde...... En dat allemaal op het contract van m'n vader. Mijn contract was volledig opgezegd. Op mobiel na dan, maar het factuuradres daarvan staat nog op het oude adres (correspondentieadres staat wel op nieuwe adres).

Uiteindelijk hebben ze m'n vader weer zijn eigen contract gegeven, hebben ze voor mij een nieuw contract aangemaakt en kon ik de hardware op gaan halen in de dichtsbijzijnde Ziggo-winkel want 'dan zou het dezelfde dag nog werken'. Dus ik vol goede moed naar Eindhoven. Eenmaal daar konden ze geen nieuwe klanten opvoeren 8)7 :(. Na wat moeite en discussie toch alvast het pakket meegekregen, wat ze eigenlijk ook niet mochten doen, en zodra het mogelijk was zouden ze me opvoeren als nieuwe klant.

Een paar dagen later werd ik inderdaad gebeld. Het zou allemaal moeten werken. En warempel, het werkte ook nog :*). Maar niet allemaal, want m'n Volop Bellen en m'n extra CI kaart worden niet meegekomen. Even vergeten mee op te voeren....

CI kaart ben ik nog steeds mee bezig, vooral omdat de kabel naar de televisie in kwestie niet goed genoeg is (oude, te dunne coax. Ik moet nog een nieuwe trekken).

Toen de oude hardware terugsturen: modem, Horizon box en een CI kaart. Ziggo heeft me niet minder dan 7 dozen gestuurd om dat terug te sturen 8)7

Technisch gezien werkt het nu (bijna) allemaal, maar administratief gezien houd ik m'n hart vast voor de eerste factuur....

Ook leuk: als ik dus met m'n mobiel naar de helpdesk bel via 1200, kom ik dus bij een oude UPC helpdesk uit omdat het factuuradres nog op het oude adres staat 8)7. Daar kwam ik achter toen ik het modem/router in bridge modem wilde laten zetten.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

tiguan schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:20:
Heb "internet voor een tientje" begin februari opgezegd voor mijn oma, maar Kabel TV moest behouden blijven. Je raadt het al, tv doet het niet meer. Ik ben benieuwd wat er precies aan de hand is, morgen avond maar even langs gaan :(
Kabel TV of digitale TV moest behouden worden?

Als abbonement nu is terug gezet op het 18,95 standaard abbonement dan liggen de smartcards eruit.
Want alleen in een play abbonement mogen nog smartcards bestaan volgens de nieuwe voorwaarden.

Dat smartcards die je had voor het omzetten werkend blijven is eerder een coulant iets geweest als je Ziggo mag geloven :X
Maar nu heb je anders echt glashard gezegd. Ik wil terug naar analoog als je "kabel TV" hebt besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
De smartcard in haar tv is van mijzelf en ook aan mijn eigen abbo gekoppeld, dus die vlieger gaat niet op ;)

[ Voor 20% gewijzigd door tiguan op 06-03-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Dan ben ik nieuwsgierig naar het echte probleem :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Morgen is er een AMA sessie bij Ziggo met een monteur. Tussen 19 en 20 uur kun je al je vragen stellen. Meer info op: https://community.ziggo.n...ragenuurtje-7-maart-16584

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
zeef schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:50:
Morgen is er een AMA sessie bij Ziggo met een monteur. Tussen 19 en 20 uur kun je al je vragen stellen.
Met een kleine kanttekening...

Even voor de duidelijkheid…

Als je dringende vragen hebt over je Ziggo producten heb je natuurlijk altijd recht op een monteur aan huis. Dit vragenuurtje is dan ook zeker niet bedoeld voor al je dringende problemen, neem hiervoor gewoon contact op met onze klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Bedankt voor de introductie @zeef Morgen organiseren wij het Monteur vragenuurtje op de Ziggo Community waar Kees, Gertjan en Guus tussen 19.00 - 20.00 uur klaarzitten om vragen van klanten te beantwoorden. Heb je altijd al een vraag aan een Ziggo monteur willen stellen, laat hem dan achter en dan beantwoorden de mannen hem morgenavond!

https://community.ziggo.n...ragenuurtje-7-maart-16584

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
VodafoneZiggo schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:41:
Bedankt voor de introductie @zeef Morgen organiseren wij het Monteur vragenuurtje op de Ziggo Community waar Kees, Gertjan en Guus tussen 19.00 - 20.00 uur klaarzitten om vragen van klanten te beantwoorden. Heb je altijd al een vraag aan een Ziggo monteur willen stellen, laat hem dan achter en dan beantwoorden de mannen hem morgenavond!

https://community.ziggo.n...ragenuurtje-7-maart-16584
JAAAA Eindelijk Ziggo Webcare in het Ziggo ervaringen topic :D <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop dat de webcare hier ook actief gaat helpen. Lijkt wel een charme offensief na de slechte reclame in kassa afgelopen weekend.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 06-03-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Nou ze zijn al heel lang geregistreerd en ik heb ze zolang ik het topic volg nog nooit zien antwoorden ;) nu ineens wel voor stukje "promotie". Maar wellicht een start van meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:52
Maar vergeet niet, een monteur kan je helpen met de bekabeling in en buitenshuis. (Mits lijn monteur voor buiten, in house voor binnen) maar administratieve rompslomp kan helaas alleen de klantenservice fixen. En ik vermoed dat er regelmatig wel monteurs hier reageren maar dan onder persoonlijke titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

deamosreapos schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:48:
En ik vermoed dat er regelmatig wel monteurs hier reageren maar dan onder persoonlijke titel.
Dat klopt inderdaad, met nadruk op persoonlijke titel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:52
Dat maakt ze minder bekwaam? ;)
Timmert schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:53:
[...]

Dat klopt inderdaad, met nadruk op persoonlijke titel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Juist alleen maar goed, die kunnen de technische kant vaak belichten en je op zaken wijzen waar je zelf niet aan zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Laatst online: 30-08 16:38
Is een ping van 12ms normaal? download en upload zijn wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emreorhan schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:33:
Is een ping van 12ms normaal? download en upload zijn wel ok.
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:57
martinusz schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:54:
Nou ze zijn al heel lang geregistreerd en ik heb ze zolang ik het topic volg nog nooit zien antwoorden ;) nu ineens wel voor stukje "promotie". Maar wellicht een start van meer?
Als er maar genoeg klanten blijven weglopen moeten ze wel actief worden, ja :o

Geen troll: gewoon het nieuws gevolgd de afgelopen tijd ....

[ Voor 7% gewijzigd door dcl! op 07-03-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
dcl! schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:19:
[...]

Als er maar genoeg klanten blijven weglopen moeten ze wel actief worden, ja :o
Dat zal allemaal wel meevallen :) of heb je ook cijfers naast je troll?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
martinusz schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:34:
[...]

Dat zal allemaal wel meevallen :) of heb je ook cijfers naast je troll?
Dat is geen troll maar een feit. Ziggo investeert zwaar in added value en exclusieve content en blijft klanten verliezen.

Even voor je gezocht. Als bronnen gebruik ik het jaarverslag 2016 en 2015.

Aantal internet klanten:
  • 31-12-2016: 3,178,200
  • 31-12-2015: 3,101,400
  • 31-12-2014: 3,066,000
Aantal tv klanten ("total tv")
  • 31-12-2016: 3,975,400
  • 31-12-2015: 4,088,500
  • 31-12-2014: 4,289,400
Ik observeer dat:
  • Er zwaar wordt geïnvesteerd in exclusieve content
  • Er jaar-over-jaar klanten verloren wordt en dat er veel klanten verloren worden ("churn rate") wat maar gedeeltelijk gecompenseerd wordt.
  • Er in twee jaar 314K TV- en 112,2K internet-klanten verdwenen zijn
  • Q4 2016 het beste kwartaal in een lange tijd was
  • Ziggo geen klanttevredenheid ("net promotor score") of churn percentage noemt in hun jaarverslag
Ziggo communiceert dat:
  • "Revenue flat in Q4 at €618 million and declined 2% in 2016 to €2,447 million on a rebased basis"
  • "Q4 performance was flat compared to prior year as higher ARPU per RGU for cable subscription revenue was offset by lower subscribers"
Nu ik er naar kijk: Ik dacht dat het niet zo goed ging maar het gaat gewoon echt niet goed met Ziggo :X. Ben benieuwd naar de Q1 resultaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MdO82 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:22:
[...]

In welk gebied zit je ?
Ik dacht dat men nu alleen de connectbox uitlevert aan consumenten.
Deze kan los van elkaar 2.4ghz en 5ghz.

Weet niet of dat modem wat je nu hebt in bridge kan dan kan je er een goede router achter gooien :)
Gelderland
Vroeger had ik UPC en had ik een oude grijze mediabox.
nu heb ik een zwarte HD box zonder opname functie en de standaard thomson modem/router

Aparte router zou kunnen, moet ik hem bridgen en een losse router halen, de vraag is of dat het waard is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@stormfly Ze gaan alweer aan het werk hier 8)7 zeker niks te doen daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ANdrode schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:57:
[...]

Dat is geen troll maar een feit. Ziggo investeert zwaar in added value en exclusieve content en blijft klanten verliezen.

Even voor je gezocht. Als bronnen gebruik ik het jaarverslag 2016 en 2015.

Aantal internet klanten:
  • 31-12-2016: 3,178,200
  • 31-12-2015: 3,101,400
  • 31-12-2014: 3,066,000
Aantal tv klanten ("total tv")
  • 31-12-2016: 3,975,400
  • 31-12-2015: 4,088,500
  • 31-12-2014: 4,289,400
Ik observeer dat:
  • Er zwaar wordt geïnvesteerd in exclusieve content
  • Er jaar-over-jaar klanten verloren wordt en dat er veel klanten verloren worden ("churn rate") wat maar gedeeltelijk gecompenseerd wordt.
  • Er in twee jaar 314K TV- en 112,2K internet-klanten verdwenen zijn
  • Q4 2016 het beste kwartaal in een lange tijd was
  • Ziggo geen klanttevredenheid ("net promotor score") of churn percentage noemt in hun jaarverslag
Ziggo communiceert dat:
  • "Revenue flat in Q4 at €618 million and declined 2% in 2016 to €2,447 million on a rebased basis"
  • "Q4 performance was flat compared to prior year as higher ARPU per RGU for cable subscription revenue was offset by lower subscribers"
Nu ik er naar kijk: Ik dacht dat het niet zo goed ging maar het gaat gewoon echt niet goed met Ziggo :X. Ben benieuwd naar de Q1 resultaten :)
Kloppen je jaartallen bij internet wel? Zo ja, dan hebben ze daar dus klanten gewonnen en niet verloren.

Bij tv verliezen ze 7,5%, wel wat maar nou ook niet echt schokkend lijkt mij, zeker niet na de samengang met UPC en de vele nieuwe spelers op de markt. Als je in Nederland 4 miljoen klanten hebt, dan heb je volgens mij een behoorlijke vinger in de pap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
ANdrode schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:57:
Ziggo communiceert dat:
Wat hier dus in feite staat is dat de prijsstijgingen die ze hebben doorgevoerd (mogelijk tezamen met de verslechterde service) zoveel klanten hebben gekost dat ze er netto geen euro op vooruit zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07 01:58
Never mind..

[ Voor 96% gewijzigd door BasGit op 09-03-2017 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
martinusz schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:56:
[...]
Kloppen je jaartallen bij internet wel? Zo ja, dan hebben ze daar dus klanten gewonnen en niet verloren.
Getallen kloppen. Terwijl er veel nieuws is dat Ziggo kwartaal-over-kwartaal klanten verliest.
Overigens zijn dit alle internetabbonnementen. Dus ook de 10/maand en 64 kbit (bij telefoon) dienst.
Bij tv verliezen ze 7,5%, wel wat maar nou ook niet echt schokkend lijkt mij, zeker niet na de samengang met UPC en de vele nieuwe spelers op de markt. Als je in Nederland 4 miljoen klanten hebt, dan heb je volgens mij een behoorlijke vinger in de pap.
Er heeft geen enkele klant meer keuze gekregen door de fusie met UPC. Het aantal lineaire TV kijkers is niet sterk gedaald. Dan is die 7,5% verliezen een forse klap.
In principe zou een partij die een sterke marktpositie/lokaal monopolie heeft daar voordeel van moeten hebben. Dat zie je hier niet terug. Ligt niet aan de marktpositie maar aan de propositie en strategie imo
Jerrythafast schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:56:
[...]

Wat hier dus in feite staat is dat de prijsstijgingen die ze hebben doorgevoerd (mogelijk tezamen met de verslechterde service) zoveel klanten hebben gekost dat ze er netto geen euro op vooruit zijn gegaan.
Ze zijn er zelfs wat betreft omzet niet op vooruit gegaan terwijl de kostprijs van de abonnementen waarschijnlijk staat er vast in wel gestegen is door de content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Vanaf nu is www.ziggogo.tv (wat nog steeds gebruikmaakt van Silverlight) alleen nog te bekijken in Internet Explorer 11. Firefox trekt de stekker eruit met versie 52. Chrome werkte al niet meer en Edge heeft Silverlight nooit ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16
even een vraagje weet iemand hoe je die pincodes kan uitzetten als je naar een andere kanaal gaat .. ik met bij elke kanaal verandering mijn pincode invoeren

:-(
irritant is dat ...
en daarbij krijg ik binnen kort iemand in huis die hoeft niet mijn pincode te weten ..dus is er een mogelijk die irritante code er af te halen
Ik ziet via een CI+ met deze tv ..

ik heb dit heel kort , lang de tv niet gebruik en nu in eens na de update heb ik het

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Heb je toevallig een Philips tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
tiguan schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:11:
Heb je toevallig een Philips tv?
Ja

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik had toevallig vanavond precies hetzelfde. Zie hier: https://philips-tvconsume...om/portal/nl/Faq/All/1693

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ANdrode schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:06:
[...]

Getallen kloppen. Terwijl er veel nieuws is dat Ziggo kwartaal-over-kwartaal klanten verliest.
Overigens zijn dit alle internetabbonnementen. Dus ook de 10/maand en 64 kbit (bij telefoon) dienst.

[...]

Er heeft geen enkele klant meer keuze gekregen door de fusie met UPC. Het aantal lineaire TV kijkers is niet sterk gedaald. Dan is die 7,5% verliezen een forse klap.
In principe zou een partij die een sterke marktpositie/lokaal monopolie heeft daar voordeel van moeten hebben. Dat zie je hier niet terug. Ligt niet aan de marktpositie maar aan de propositie en strategie imo

[...]

Ze zijn er zelfs wat betreft omzet niet op vooruit gegaan terwijl de kostprijs van de abonnementen waarschijnlijk staat er vast in wel gestegen is door de content.
Er zijn wel degelijk meer spelers op de tv markt (alles in 1 trouwens ook) dan 3 jaar geleden, dus de klant heeft meer keuze. Enige monopolie die ze hebben is op kabelinternet, maar ook daar steeds meer concurrentie door sneller adsl en meer glas verbindingen. Dus een kleine daling in totaal klanten is helemaal niet zo gek, ze zitten nog steeds rond de 4 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
martinusz schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:17:
Er zijn wel degelijk meer spelers op de tv markt (alles in 1 trouwens ook) dan 3 jaar geleden, dus de klant heeft meer keuze.
Sommige klanten. Anderen kunnen 'kiezen' tussen 8 mbit/s DSL en kabel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Vergeet ook niet alle streamingdiensten tegenwoordig, waardoor traditionele tv minder wordt afgesloten. (Daar zullen alle aanbieders last van hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
ging hier iets anders maar hij is er af :-)
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
martinusz schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:25:
Vergeet ook niet alle streamingdiensten tegenwoordig, waardoor traditionele tv minder wordt afgesloten. (Daar zullen alle aanbieders last van hebben)
In 2016 groeide KPN volgens hun jaarverslag van 1887K naar 2003K (+ 116K) klanten. KPN heeft er dus geen last van :>
En dat is dus allemaal interactieve TV

Maar wat mij vooral opvalt: KPN is erg trots op hun klanttevredenheid ("net promotor score"). Ziggo noemt deze aspecten niet eens, dat is raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Mijn zusje heeft net een huis gekocht en Ziggo aangevraagd. Nu wilden ze gisteren bezig met de bekabeling in huis.

Situatie
Groene kabel van Ziggo komt binnen in de meterkast (een hele boel kabel over).
Ze hebben nog geen AOP kunnen vinden.

Sorry voor de brakke foto's:
Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMG-20170307-WA0001_zpsmgwzlfc0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMG-20170307-WA0000_zpsx2yb6dzf.jpg

Gewenste situatie
Ze krijgen in april Ziggo. In de woonkamer hebben ze op 2 plekken (i.v.m. toekomstig verplaatsen van meubels) een gat in de muur geboord voor een combioutlet (coax en utp aansluiting). Voor boven hebben ze eerst nog geen plannen.
Er gaan straks 2 coaxkabels van de meterkast naar de woonkamer van beide ongeveer 10 meter.

Ik dacht om het volgende aan te schaffen:
- Hirschmann versterker voor 4 poorten: https://www.kabeldirect.n...erker-retourgeschikt.html
- AOP (Hirschmann TRAS1000B): https://www.kabeldirect.n...bonnee-overname-punt.html
- Aansluitset: https://www.kabeldirect.n...n-afsluitweerstanden.html

De versterker is voor als ze in de toekomst misschien nog tv boven willen aansluiten en voor het geval er kinderen mochten komen.

Klopt dit zo een beetje?

Een andere optie is deze versterker installatie set: http://www.cablers.nl/epa...proof/Products/19000008-C is iets voordeliger.

Het modem wordt in de meterkast opgehangen, en de settopbox komt bij de TV te staan. Omdat ze nog geen installatiepakket hebben ontvangen weet ik niet of ze misschien de Horizonbox met wifi ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:09:
Mijn zusje heeft net een huis gekocht en Ziggo aangevraagd. Nu wilden ze gisteren bezig met de bekabeling in huis.

Situatie
Groene kabel van Ziggo komt binnen in de meterkast (een hele boel kabel over).
Ze hebben nog geen AOP kunnen vinden.

Sorry voor de brakke foto's:
[afbeelding]

[afbeelding]

Gewenste situatie
Ze krijgen in april Ziggo. In de woonkamer hebben ze op 2 plekken (i.v.m. toekomstig verplaatsen van meubels) een gat in de muur geboord voor een combioutlet (coax en utp aansluiting). Voor boven hebben ze eerst nog geen plannen.
Er gaan straks 2 coaxkabels van de meterkast naar de woonkamer van beide ongeveer 10 meter.

- Hirschmann versterker voor 4 poorten: https://www.kabeldirect.n...erker-retourgeschikt.html
- AOP (Hirschmann TRAS1000B): https://www.kabeldirect.n...bonnee-overname-punt.html

De versterker is voor als ze in de toekomst misschien nog tv boven willen aansluiten en voor het geval er kinderen mochten komen.

Klopt dit zo een beetje?

Een andere optie is deze versterker installatie set: http://www.cablers.nl/epa...proof/Products/19000008-C is iets voordeliger.

Het modem wordt in de meterkast opgehangen, en de settopbox komt bij de TV te staan. Omdat ze nog geen installatiepakket hebben ontvangen weet ik niet of ze misschien de Horizonbox met wifi ontvangen.
Uh... Ziggo bellen dat je geen AOP hebt, dan komen ze die zelf aanleggen dat moet je nooit zelf doen.

En ik zou beginnen met een simpele splitter en geen versterker, je kan prima tot 40 meter onversterkt hebben tot een TV. (heb zelf ook 32,5 meter onversterkt zonder problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
ArcticWolf schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:19:
[...]

Uh... Ziggo bellen dat je geen AOP hebt, dan komen ze die zelf aanleggen dat moet je nooit zelf doen.

En ik zou beginnen met een simpele splitter en geen versterker, je kan prima tot 40 meter onversterkt hebben tot een TV. (heb zelf ook 32,5 meter onversterkt zonder problemen).
Oke dan laat ik hun zelf met Ziggo bellen voor een AOP.
Je bedoeld dan dat je op de AOP bijv. deze splitter plaatst: https://www.coaxkabelwink...tter/hirschmann-dpo-2104/ (er staat een 4G mast op een paar honder meter van hun huis vandaar dat ik gekozen heb voor 4G ontstoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:26:
[...]

Oke dan laat ik hun zelf met Ziggo bellen voor een AOP.
Je bedoeld dan dat je op de AOP bijv. deze splitter plaatst: https://www.coaxkabelwink...tter/hirschmann-dpo-2104/ (er staat een 4G mast op een paar honder meter van hun huis vandaar dat ik gekozen heb voor 4G ontstoring.
Yep, maar ze leveren tegenwoordig deze:
https://www.coaxkabelwink...raun-telecom-poa-3iec-nl/

of deze:
http://www.3dkabel.nl/Ant...1-IEC-splitter-male-male/

Je krijgt naar mijn weten ook een Braun AOP.

En als de monteur daar is gewoon zeggen dat je 2 tv's (of 3) wilt aansluiten... misschien heeft ie nog een leuke splitter liggen. :9

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 08-03-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ANdrode schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 23:36:
[...]

In 2016 groeide KPN volgens hun jaarverslag van 1887K naar 2003K (+ 116K) klanten. KPN heeft er dus geen last van :>
En dat is dus allemaal interactieve TV
Die conclusie kun je niet 1 op 1 maken, wellicht komt dat ook wel door overstappers van UPC/Ziggo vanwege de samengang. (denk aan regio Rotterdam :P )
Voor hetzelfde geld hadden ze +250K klanten kunnen hebben, maar is het ook beperkt door andere manieren van tv kijken, we zullen het nooit weten :)
Wat bij Ziggo bijvoorbeeld speelt is dat mensen internet nemen, en via de Ziggo Go app tv gaan kijken, geen tv pakket meer nodig. Daarnaast zijn er ook gebruikers die bijv. alleen nog netflix of andere platformen (Knippr) kiezen en tv de deur uit doen.
Maar wat mij vooral opvalt: KPN is erg trots op hun klanttevredenheid ("net promotor score"). Ziggo noemt deze aspecten niet eens, dat is raar
Ik denk dat ze die een jaartje overslaan :P ze weten ook heel goed denk ik dat de samengang redelijk dramatisch is verlopen (vooral administratief), daar zullen ze niet trots op zijn. (of ze hebben dat nooit in hun jaarverslag staan, geen idee) Feit is wel dat ze daar (ik ben FZiggo) heel veel terug te winnen hebben, want ze zijn op dat gebied wel wat verloren sinds de samengang.
ArcticWolf schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:19:
[...]

Dat is niet helemaal waar, een versterker kan ook dempen als je bijv. te sterk signaal binnen krijgt. Hier heeft Ziggo juist een "versterker" er tussen gezet om het beeld op 5 meter afstand te verbeteren. Voor boven heb je inderdaad een sterkere uitgang.
Maar inderdaad laat Ziggo het verzorgen, dan kun je hun de schuld geven als het niet goed werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
martinusz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:34:
Dat is niet helemaal waar, een versterker kan ook dempen als je bijv. te sterk signaal binnen krijgt. Hier heeft Ziggo juist een "versterker" er tussen gezet om het beeld op 5 meter afstand te verbeteren. Voor boven heb je inderdaad een sterkere uitgang.
Maar inderdaad laat Ziggo het verzorgen, dan kun je hun de schuld geven als het niet goed werkt ;)
Zit dit standaard bij de installatie van een nieuwe klant in? Het aansluiten is namelijk geen probleem.
Heb 8 jaar geleden voor het laatst met Ziggo gewerkt dus mijn kennis is wat roestig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:39:
[...]

Zit dit standaard bij de installatie van een nieuwe klant in? Het aansluiten is namelijk geen probleem.
Heb 8 jaar geleden voor het laatst met Ziggo gewerkt dus mijn kennis is wat roestig.
Ja, echter is het wel handig als je al een kabel hebt liggen naar een TV dan kan je die meteen testen. En anders vragen of de monteur het signaal wilt controleren.

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 08-03-2017 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Binnetie schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:39:
[...]

Bij eerste keer aansluiten zit een monteur volgens mij gratis erbij. Let op, die versterker die ze plaatsen is niet gratis uiteraard, wel de basisaansluitingen (AOP/groene kabel, plus materiaal wat in je box zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:49
Binnetie schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:09:

Gewenste situatie

Klopt dit zo een beetje?

Een Tras-1000B wordt door de eerste de beste Ziggo monteur van de muur getrokken en vervangen. Een Tras-1000B mag al jaren niet meer gebruikt worden als AOP ivm 4G interferentie en funny stuff op de Horizon.

De versterker en aansluitset is een goede keuze. Maar bekijk wat je nodig hebt en niet hoeveel het kost. Een FRA-752 heeft een andere verdeling kwa versterking dan een HMV 41. Wat in sommige gevallen vervelend kan uitpakken.

Maar heb je er weinig kennis van... laat het dor een monteur aansluiten. Die zal het over het algemeen goed achterlaten.

Mocht je toch zelf aan de klus gaan:

De groene kabel niet afknippen maar lekker terug de kruipruimte in duwen. Groene kabel kun je nooit te weinig hebben. En gebruik als AOP een Braun Telecom AOP. Die voldoet aan de huidige eisen.

@martinusz Welke versterker dempt er? Heb er nog geen één gezien die dat kan.... er komt altijd +0 of hoger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MediaZoo schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:01:
[...]

Een Tras-1000B wordt door de eerste de beste Ziggo monteur van de muur getrokken en vervangen. Een Tras-1000B mag al jaren niet meer gebruikt worden als AOP ivm 4G interferentie en funny stuff op de Horizon.

De versterker en aansluitset is een goede keuze. Maar bekijk wat je nodig hebt en niet hoeveel het kost. Een FRA-752 heeft een andere verdeling kwa versterking dan een HMV 41. Wat in sommige gevallen vervelend kan uitpakken.

Maar heb je er weinig kennis van... laat het dor een monteur aansluiten. Die zal het over het algemeen goed achterlaten.

Mocht je toch zelf aan de klus gaan:

De groene kabel niet afknippen maar lekker terug de kruipruimte in duwen. Groene kabel kun je nooit te weinig hebben. En gebruik als AOP een Braun Telecom AOP. Die voldoet aan de huidige eisen.

@martinusz Welke versterker dempt er? Heb er nog geen één gezien die dat kan.... er komt altijd +0 of hoger uit.
@MediaZoo zal zo even kijken, maar volgens de monteur dempt deze het signaal, de upload streams gingen van 49-51 sterkte, terug naar 41-43 sterkte na het plaatsen van dat ding.

Edit: Teleste OV-8420
Maar je hebt gelijk, tv signaal werd er niet door gedempt, wel voor internet blijkbaar 8)7 nog niet goed wakker!

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 08-03-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:49
martinusz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:11:
[...]

@MediaZoo zal zo even kijken, maar volgens de monteur dempt deze het signaal, de upload streams gingen van 49-51 sterkte, terug naar 41-43 sterkte na het plaatsen van dat ding.

Edit: Teleste OV-8420
Maar je hebt gelijk, tv signaal werd er niet door gedempt, wel voor internet blijkbaar 8)7 nog niet goed wakker!
Dan wordt je retour juist met 8dB versterkt.

Downstream is dempen signaal minder en versterken signaal meer.
Upstream is dempen meer en versterken minder zendvermogen vanuit modem.

Hoe hoger je US in dB's hoe meer demping tussen het modem en de CMTS. Hoe lager de dB's hoe minder demping tussen het modem en de CMTS.

Een versterker kan dempen, trek de stekker maar uit het stopcontact :')

Een versterker versterkt altijd +0 of meer, maar zal nooit dempen (tenzij defect) Zelfs een passieve retourversterker doet +0 op de retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dank voor de goede informatie allen.
Ik laat jullie even weten wat eruit komt met het gesprek met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MediaZoo schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:21:
[...]

Dan wordt je retour juist met 8dB versterkt.

Downstream is dempen signaal minder en versterken signaal meer.
Upstream is dempen meer en versterken minder zendvermogen vanuit modem.

Hoe hoger je US in dB's hoe meer demping tussen het modem en de CMTS. Hoe lager de dB's hoe minder demping tussen het modem en de CMTS.

Een versterker kan dempen, trek de stekker maar uit het stopcontact :')

Een versterker versterkt altijd +0 of meer, maar zal nooit dempen (tenzij defect) Zelfs een passieve retourversterker doet +0 op de retour.
Upstream Connect box (van 49 -> 41 Power (dBmV)) na het plaatsen van die versterker door de Ziggo monteur. TV signaal is inderdaad sterker geworden na het plaatsen van de versterker.
Maar eigenlijk is er dus gewoon minder demping, waardoor de waarde omlaag is gegaan? Of begrijp ik het niet goed? :)

Pagina: 1 ... 4 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic