Float like a butterfly, sting like a bee.
Echt? Ooh dat wist ik nietmartinusz schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:13:
[...]
Natuurlijkwaardes kun je altijd uitlezen.
Op de site van Ziggo lees ik http://192.168.100.1/ maar dat werkt hier helaas niet.
Ook extern IP werkt niet.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
(sorry voor de opmaak, is knippen/plak werk.)
Acquire Downstream Channel Locked
Connectivity State OK Operational
Boot State OK Operational
Configuration File OK
Security Enabled BPI+
Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 5 6952000 210000000 Hz 1.2 dBmV 37.2 dB
2 Locked QAM256 6 6952000 218000000 Hz 1.0 dBmV 37.2 dB
3 Locked QAM256 7 6952000 226000000 Hz 0.8 dBmV 37.2 dB
4 Locked QAM256 8 6952000 234000000 Hz 0.6 dBmV 37.3 dB
5 Locked QAM256 9 6952000 242000000 Hz 0.6 dBmV 37.3 dB
6 Locked QAM256 10 6952000 250000000 Hz 1.0 dBmV 37.1 dB
7 Locked QAM256 11 6952000 258000000 Hz 1.3 dBmV 38.1 dB
8 Locked QAM256 12 6952000 266000000 Hz 1.6 dBmV 38.3 dB
9 Locked QAM256 13 6952000 274000000 Hz 1.5 dBmV 38.1 dB
10 Locked QAM256 14 6952000 282000000 Hz 1.0 dBmV 38.0 dB
11 Locked QAM256 15 6952000 290000000 Hz 0.2 dBmV 37.5 dB
12 Locked QAM256 16 6952000 298000000 Hz -0.8 dBmV 37.0 dB
13 Locked QAM256 17 6952000 306000000 Hz -0.9 dBmV 36.6 dB
14 Locked QAM256 18 6952000 314000000 Hz -0.3 dBmV 37.0 dB
15 Locked QAM256 19 6952000 322000000 Hz 0.1 dBmV 37.4 dB
16 Locked QAM256 20 6952000 330000000 Hz 0.7 dBmV 37.5 dB
Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 46.8 dBmV
2 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 49.8 dBmV
3 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 49.3 dBmV
4 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 48.3 dBmV
CM IP Address Duration Expires
---.---.---.--- D: -- H: -- M: -- S: -- --- --- -- --:--:-- ----
Cool thnx.Jerrythafast schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:29:
Oud-Ziggo gebied is meestal http://192.168.178.1
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Alleen ik zie dat met het nieuw factuur moet ik 2,- pm extra voor Movies XL betalen (11,95 ipv 9,95). Dus mijn contract is wel gewijzigd en ik ga na de 6 maanden 2 euro meer betalen dan het oud contract.
Heeft iemand dat geconstateerd? Dit is een beetje misleidend
Dit past beter in [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10, dus heb je vraag daar ook heen verplaatst.zing schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:03:
Ik betaal nu 29,-pm voor 6 maanden (alles in 1 basis), klantenservice heeft duidelijk tijdens ons gesprek vermeld dat dit geen nieuw contract is maar huidig contract met korting. (ben al een klant)
Alleen ik zie dat met het nieuw factuur moet ik 2,- pm extra voor Movies XL betalen (11,95 ipv 9,95). Dus mijn contract is wel gewijzigd en ik ga na de 6 maanden 2 euro meer betalen dan het oud contract.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
De prijs van Movies XL gaat voor iedereen naar 11,95, dat is/was inderdaad 9,95. Maar laatst aan de telefoon zeiden ze al dat dat dus 11,95 gaat worden. (ook voor diegene die nu 9,95 betalen)zing schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:03:
Ik betaal nu 29,-pm voor 6 maanden (alles in 1 basis), klantenservice heeft duidelijk tijdens ons gesprek vermeld dat dit geen nieuw contract is maar huidig contract met korting. (ben al een klant)
Alles in 1 basis bestaat niet (meer), dus je bent omgezet naar Start ga ik even vanuit.
Wat is overigens de aanleiding, want die mis ik even, je hebt een nieuw aanbod gevraagd? Je krijgt 6 maanden korting, maar wel een jaarcontract?
Komt CN in het basis pakket terecht? Dit zou wel erg tof zijn, want dit zou de voornaamste reden zijn om een XL pakket af te sluiten en dit is dan niet meer nodig. Zat nog te twijfelen om het af te sluiten na de proef abbonement, want de kleine vind het toch erg geweldig die zender.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

It's All In The "Mix"
Volgens het zenderoverzicht zou deze inderdaad in Movies XL moeten zitten, misschien heb je gelukicy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:25:
Ik heb een vraagje. Ik kan in de zenderlijst vinden dat Cartoon Network een XL zender is, maar ik heb geen XL Pakket (meer) en kan deze zender nog wel zien. Andere extra zenders overigens niet hoor.
Komt CN in het basis pakket terecht? Dit zou wel erg tof zijn, want dit zou de voornaamste reden zijn om een XL pakket af te sluiten en dit is dan niet meer nodig. Zat nog te twijfelen om het af te sluiten na de proef abbonement, want de kleine vind het toch erg geweldig die zender.
@2 posts hierboven, zie topicwarning.
Bij mij doen de DNS servers van Ziggo op dit moment ook niets meer, en met die van Google gelukkig nog wel.nextware schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:46:
Iemand nog meer storing bij Ziggo ? Als ik de Ziggo DNS servers gebruik, kom ik niet op internet. Gebruik ik die van Google dan heb ik weer zonder problemen internet.
@hierboven: Bedankt voor de DNS-oplossing.
[ Voor 23% gewijzigd door Onbekend op 31-03-2017 15:50 ]
Speel ook Balls Connect en Repeat
B.S.U.R.
I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic
Even om switchen naar Google DNS o.i.d. dan werkt alles naar behoren.
Via VPN (Alternatieve DNS) geen problemen, maar zonder vpn wel.
Hier in Emmen ook, maar ik krijg wel weer connectie met bepaalde sites, zonder DNS aanpassing..Stefan22 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:54:
Hier in Emmen ook DNS problemen.
Edit : lijkt nu weer ok....
[ Voor 24% gewijzigd door dafmay op 31-03-2017 15:56 ]
Roosendaal ook DNS problemen.Stefan22 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:54:
Hier in Emmen ook DNS problemen.
Web whatsapp werkte wel zonder dns (op telefoon & dekstop). Rest niet. Alternatieve DNS (8.8.8.8 / 8.8.4.4) ingesteld en alles werkt weer prima..
[ Voor 29% gewijzigd door Luukje01 op 31-03-2017 15:57 ]
Ik durf niet te zeggen of het geluk is, want het rest van de XL pakket doet het niet meer met uitzondering van die zender.martinusz schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:41:
[...]
Volgens het zenderoverzicht zou deze inderdaad in Movies XL moeten zitten, misschien heb je geluk
Ze gingen in april wel wat doen qua zenderwijzigingen. Wellicht komt Cartoon Network in het basis pakket. Hebben andere Connect & Play Complete zonder XL zender pakket ook toevallig deze zender?
Comfort is the enemy of achievement.
Klopt, ik gebruik nu nog steeds gewoon de Ziggo DNS servers, onder andere Tweakers en Twitter werken hier gewoon. (Behalve dat op Twitter veel externe afbeeldingen niet laden).Hoyden schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:54:
[...]
Hier in Emmen ook, maar ik krijg wel weer connectie met bepaalde sites, zonder DNS aanpassing..
Edit: Zoals hierboven aangegeven werken de sites van Google niet, geen Google.nl en Youtube hier.
[ Voor 24% gewijzigd door Stefan22 op 31-03-2017 15:57 ]
Misschien via Ziggo zelf, maar via T-Mobile is ziggo.nl prima te bereiken. "Er zijn geen storingen bekend", in mijn postcode.HollowGamer schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:53:
Ziggo.nl ligt eruit, ook hier problemen met internet.
Cloud ☁️
Ik had dan wel verwacht dat ze een email met de aanpassingen gestuurd zouden hebben, maar wie weet, zou mooi zijn als die in het standaard pakket komt.icy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:55:
[...]
Ik durf niet te zeggen of het geluk is, want het rest van de XL pakket doet het niet meer met uitzondering van die zender.
Ze gingen in april wel wat doen qua zenderwijzigingen. Wellicht komt Cartoon Network in het basis pakket. Hebben andere Connect & Play Complete zonder XL zender pakket ook toevallig deze zender?
Voelt iemand zich geroepen om een apart Ziggo Storingen topic te openen?
Dan vervuilt dit topic niet zo, met tientallen exact dezelfde posts.
You are NIJL-ed!
Misschien komt de e-mail nog wel. Ik heb wel een brief gekregen laatst voor een controle check van mijn ontvanger ivm extra zenders naar HD ofzo.martinusz schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:57:
[...]
Ik had dan wel verwacht dat ze een email met de aanpassingen gestuurd zouden hebben
precies een jaar geleden ging Cartoon Network nog naar het "speciale pakket", zouden ze dat nu terugdraaien?icy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:59:
[...]
Misschien komt de e-mail nog wel. Ik heb wel een brief gekregen laatst voor een controle check van mijn ontvanger ivm extra zenders naar HD ofzo.
ZIt je in oud UPC gebied?Enkele zenders verhuizen van het digitale instappakket Starter naar het aanvullende Royaal-pakket. Het gaat hierbij onder meer om de zenders History en Cartoon Network.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 31-03-2017 16:02 ]
Nope, oud @home gebiedmartinusz schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:00:
[...]
precies een jaar geleden ging Cartoon Network nog naar het "speciale pakket", zouden ze dat nu terugdraaien?
[...]
ZIt je in oud UPC gebied?
Dat kan het ook niet verklaren dan, want bij UPC zat Cartoon Network nog in het basis pakket en is dus sinds samengang in het extra pakket gekomen.
Misschien is het een vervroegde 1 april grap
Wat let je...martinusz schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:57:
[...]
Dat kan nu mooi onder dit nieuwsitem: nieuws: Ziggo kampt met dns-storingmartinusz schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:57:
[...]
Ik had dan wel verwacht dat ze een email met de aanpassingen gestuurd zouden hebben, maar wie weet, zou mooi zijn als die in het standaard pakket komt.
Daar hoeven we geen opsomtopic voor te maken.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Probleem:
- Na inloggen op de horizon box (192.168.192.1 of gwlogin/) wordt er een blanco pagina weergegeven.
- Via backspace krijg ik weer de inlogpagina te zien (maar ben dan wel ingelogd).
- De tabjes zijn allemaal klikbaar. Alleen geeft het tabje "status" een blanco pagina. Ook als ik wil kijken welke clients er zijn ingelogd onder "DHCP client list" wordt er geen enkel apparaat weergegeven. Vaste IP-adressen toewijzen is ook niet mogelijk.
- Meerdere browsers
- Meerdere pc's (via wifi en bekabeld)
- Heeft een nieuwe Horizon box verstuurd, maar deze vertoont hetzelfde euvel.
- Klantenservice ziet het probleem ook als ze inloggen op de box.
- Op advies van de klantenservice de stroom van de box gehaald en gereset. Vervolgens was de Wifi volledig uitgeschakeld en niet meer inschakelbaar.
- Klantenservice heeft de (nieuwe) box terug gezet naar de fabrieksinstelling. Na een paar minuten (en het instellen van wifi) was het probleem weer terug.
klantenservice heeft duidelijk gezegd dat hier gaat om huidig contract met korting, geen nieuw contract, dus na de korting blijf ik hetzelfde betalen (dus 45,95 + 9,95 voor Movies XL). Maar ze hebben Movies XL aangepast naar 11,95 met het nieuw factuur tenzij ik het duidelijk gevraagd heb of mijn factuur omhoog na de korting zal gaan.martinusz schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:52:
[...]
De prijs van Movies XL gaat voor iedereen naar 11,95, dat is/was inderdaad 9,95. Maar laatst aan de telefoon zeiden ze al dat dat dus 11,95 gaat worden. (ook voor diegene die nu 9,95 betalen)
Alles in 1 basis bestaat niet (meer), dus je bent omgezet naar Start ga ik even vanuit.
Wat is overigens de aanleiding, want die mis ik even, je hebt een nieuw aanbod gevraagd? Je krijgt 6 maanden korting, maar wel een jaarcontract?
Ik zit zelf ook in de IT en het 'prutskastje' van Ziggo, de Connectbox, heeft prima wifi.
[ Voor 38% gewijzigd door tiguan op 31-03-2017 16:34 ]
Ikzelf vind de horizon fijn werken en redelijk rap.legenware schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:27:
Ik heb zelf nog een Humax. Maar als die dus in de toekomst stuk gaat moet ik ook op die prut Horizon over. Snap echt niet dat ze geen losse kaarten meer uitgeven. Maar goed de kartel is rond zo natuurlijk. Er zijn veel betere alternatieven dan de prut Horizon box. Vind het schandalig dat ik straks niet meer de keuze heb wat voor decoder ik wil. Straks gaan ze nog beslissen welke telefoon je moet gebruiken als je een abonnement afneemt. Krijg je een telefoon met een ingebakken simkaart. Is een vergelijkbaar iets namelijk. Maar goed al met al. Het enige waar je vanuit kan gaan met een Ziggo Modem Router is dat je de Wifi niet moet gebruiken hiervan. Gewoon je eigen apparatuur aanschaffen en via een utp kabel aansluiten. Andere mogelijkheid is er meestal niet. Je heb vaak wel wifi maar de kwaliteit is om te janken. Ik zit zelf in de IT. En de prut kastjes die Ziggo levert is echt niet goed. Gelukkig is het signaal wat uit de rj45 uitgangen komt nog wel redelijk. Dus gewoon je eigen Wifi Router aanschaffen en wifi van je Ubee, Cisco of Horizon box uitzetten. Geeft toch alleen maar interferentie en je signaal is niet zuiver genoeg om er op 10 meter afstand op te kunnen streamen. Snelheid is geen must maar kwaliteit en continuïteit. Je kan namelijk makkelijk op een 20 MBit router streamen zonder dat je onderbroken word. Maar op mijn Ubee met Wireless N op 150 MBit onderbreekt die mij steeds.
De connectbox heeft best wel goede wifi.
Zoveel scheelt het allemaal niet tussen de verschillende ISP's.
Waarom zit je eigenlijk nog bij Ziggo?
En proficiat met je eerste forum-post!!
Verwijderd
Voelde ook heel even weer de bui van een DDoS hangen
Als 1 kabel het DNS systeem van Ziggo om zeep kan helpen deugt er iets niet toch?Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:45:
Update 16.34: Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar laat aan Tweakers weten dat de dns-storing opgelost zou moeten zijn. Het probleem lag volgens hem bij een kapotte kabel.
Ik denk dat er iets anders achter zit aangezien ik niet geloof dat beide DNS servers op dezelfde kabel zitten...
SPOFs hou je altijd wel ergens. De doelstelling van Ziggo is het leveren van diensten op een rendabele wijze. Niet het neerzetten van de mooiste, beste en meest redundant uitgevoerde IT Infrastructuur:-)darkrain schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:02:
[...]
Als 1 kabel het DNS systeem van Ziggo om zeep kan helpen deugt er iets niet toch?
Ik denk dat er iets anders achter zit aangezien ik niet geloof dat beide DNS servers op dezelfde kabel zitten...
Ik ga hierin voor een groot deel met je mee, maar niet als het gaat om DNS...Edgarz schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:16:
[...]
SPOFs hou je altijd wel ergens. De doelstelling van Ziggo is het leveren van diensten op een rendabele wijze. Niet het neerzetten van de mooiste, beste en meest redundant uitgevoerde IT Infrastructuur:-)
Waarom dan eventuele POF's in de openbaarheid brengen?
Ondertussen heb ik nog steeds last van storing regio Alkmaar ook met de dns fix, beetje irritant dat hush hush mondjesmaat informatie van zeVerwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:45:
Update 16.34: Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar laat aan Tweakers weten dat de dns-storing opgelost zou moeten zijn. Het probleem lag volgens hem bij een kapotte kabel.
[ Voor 8% gewijzigd door dakka op 31-03-2017 18:50 ]
Omdat het geen 1996 meer is en dit een oplosbaar probleem is.HenkDePoema schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:21:
Het is niet logisch dat Ziggo bij dergelijke storingen het achterste van haar tong laat zien: een beetje transparantie is meer dan voldoende. Niemand, en met name de consument niet, heeft er wat aan om exact te weten wat de oorzaak van de storing is (geweest): het moet gewoon weer werken.
Waarom dan eventuele POF's in de openbaarheid brengen?
[small](UDP) DNS is stateless en daardoor zo ongeveer de perfecte use-case voor unicast adressen[/small] anycast adressen (daar dacht ik ook aan, dank je @Jerrythafast)
Mits dit een DDOS aanval is laat je doordat het down gaat laat je al zien dat het een ontwerpfout/point of failure is. Dat kan je voor de aanvaller niet meer verstoppen.
Zonder verklaring zou ik op basis van Occam's razor concluderen dat het een (configuratie)fout van een engineer is.
Voor een premium prijs verwacht ik een perfect product of een goed product en goede uitleg wanneer het misgaat. ITIL incident management is standaard, als de communicatieafdeling dat samenvat dan ben je er al
[ Voor 17% gewijzigd door ANdrode op 01-04-2017 09:39 ]
Wat heeft het voor zin dat ziggo de klanten precies gaat informeren? Dat gebeurd bij ons binnen het bedrijf ook niet. Ik nagel iig technisch beheerders niet aan de schandpaal. Daar moet ik nog vaker mee aan de slag en de klant krijgt een globale uitleg. En ja, fouten worden gemaakt, zolang er maar verbeteringen uit voort komen. Ziggo hoef je itil niet uit te leggen hoor. Die hebben een gigantisch netwerk met meer dan een miljoen aansluitingen. Dat is echt wel iets anders dan een kantorennetwerk met een paar grote switches en een firewall met een router.ANdrode schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:27:
Voor een premium prijs verwacht ik een perfect product of een goed product en goede uitleg wanneer het misgaat. ITIL incident management is standaard, als de communicatieafdeling dat samenvat dan ben je er al
Hoe kom je erbij dat ziggo een Premium prijs hanteert. Als ik bij kpn, telfort etc. Hetzelfde samenstel met evenveel decoders, opnemen, uitzending gemist een dezelfde snelheid ben ik bij ziggo goedkoper uit.
[ Voor 18% gewijzigd door jongetje op 31-03-2017 22:26 ]
Integendeel, DNS kun je volgens mij juist beter met anycast addressing regelenANdrode schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:27:
[...]
Omdat het geen 1996 meer is en dit een oplosbaar probleem is.
(UDP) DNS is stateless en daardoor zo ongeveer de perfecte use-case voor unicast adressen
EDIT: Heeft @ANdrode gefixt in zijn post.
Hier in Wassenaar trouwens geen problemen gemerkt, terwijl ik toch de hele middag intensief gebruik heb gemaakt van de DNS-servers van Ziggo bij het opzoeken van vanalles. Wellicht was het een IPv4-only storing en bleven de IPv6-DNS-servers online?
[ Voor 3% gewijzigd door Jerrythafast op 01-04-2017 10:02 ]
Het is tegenwoordig de standaard om open en tijdig met klanten te communiceren. Dit komt ondermeer door social media. Je kan zo'n incident niet meer verbergen. In crisiscommunicatie werkt ontkennen "het werkt wel!" of afschuiven "het was de AMS-IX" niet.jongetje schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 22:22:
[...]
Wat heeft het voor zin dat ziggo de klanten precies gaat informeren? Dat gebeurd bij ons binnen het bedrijf ook niet. Ik nagel iig technisch beheerders niet aan de schandpaal. Daar moet ik nog vaker mee aan de slag en de klant krijgt een globale uitleg. En ja, fouten worden gemaakt, zolang er maar verbeteringen uit voort komen. Ziggo hoef je itil niet uit te leggen hoor.
Goed voorbeeldt; pagerduty blog over communicatie tijdens storingen
Toegeven dat er een fout gemaakt wordt is geen "aan de schandpaal nagelen". Als dat zo gezien wordt is het een teken van een toxische cultuur.
Ik vind eerlijke updates via bijvoorbeeld Twitter in het geval van Ziggo genoeg. De storingspagina vertrouwen mensen ondertussen niet meer, daar "staat vaak niets als het niet werkt". Voor thuis zijn complete status updates zoals dit voorbeeld van leaseweb niet nodig.
Waarom wil je het discours rondom incidenten controleren?
Ik heb als voorbeeld twee tweets van allestoringen.nl/ziggo afgehaald:
![]() | ![]() |
tweet 1 | tweet 2 |
Twee storingen. Twee klanten. Welke klant laat zien dat hij blij is met Ziggo? En welke klant stelt Ziggo teleur & zou het waarschijnlijk afraden?
Premium gaat om de ervaring, niet om de prijs.Hoe kom je erbij dat ziggo een Premium prijs hanteert. Als ik bij kpn, telfort etc. Hetzelfde samenstel met evenveel decoders, opnemen, uitzending gemist een dezelfde snelheid ben ik bij ziggo goedkoper uit.
Maar ook goedkoop zijn ze wat betreft internet niet.
Dacht ik aan, bedoelde ik, schreef ik niet op. Bedankt voor de oplettendheidJerrythafast schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 00:14:
[...]
Integendeel, DNS kun je volgens mij juist beter met anycast addressing regelen
Ik ben geen ISP medewerker en heb geen belangen in ISP's. Ik heb veel problemen gehad met mijn Ziggo verbinding – maar als je eenmaal één op één geholpen wordt is de service uitmuntend
Overigens kan anycast natuurlijk prima landelijk geïmplementeerd worden hiervoor.
Een enkele kabel die stuk gaat zou niet voor dit issue mogen zorgen. Dat vind ik persoonlijk een beetje jammer, en ik hoop dat ze dit nu aangepakt hebben.
Verder mannen: Praten en of speculeren over de storing is prima, maar houden we ons wel aan de topicwarning? Geen oneliners met "Hier ook een probleem".
[ Voor 6% gewijzigd door Equator op 01-04-2017 13:14 ]
Ze waren bij mij allemaal (zie startpost) nog gewoon bereikbaar. Ik kreeg alleen van PRTG een cloud Ping alarm. Dat ziggo.nl niet bereikbaar was vanaf het internet.
Maar dat lijkt, gebaseerd op mij meting, dus op een resolvefout/connect fout hoger in het DNS cluster van Ziggo.
Jammer hè dat ze nog zo ouderwets reageren op storingen. Zeker nu ze een hoger aantal core storingen hebben de laatste tijd. Zou je meer openheid verwachten zodat ze "dichter naast de klant staan" wat helemaal hip is op sociale media.
Het merendeel van de klanten interesseert het niet of het een core storing is, een kabeltje of wat dan ook. Alleen hoe lang het gaat duren. En wat is de toegevoegde waarde dus? Het in detail communiceren roept mi alleen maar extra gezeur op...De beste stuurlui staan immers aan wal vwb infra oplossingen. En kwalitatief klopt dat wellicht, maar bedrijfsmatig is het toch een ander verhaal...zelfs xs4all heeft en had storingen :-)stormfly schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 15:17:
Jammer hè dat ze nog zo ouderwets reageren op storingen. Zeker nu ze een hoger aantal core storingen hebben de laatste tijd. Zou je meer openheid verwachten zodat ze "dichter naast de klant staan" wat helemaal hip is op sociale media.
Gisteren ben ik gebeld of ik tevreden was, toen ik aangaf wel eens naar KPN te kijken kreeg ik een aanbod: 6 maanden voor 29,95 euro.
Ik heb even vergeleken: nieuwe klanten krijgen 6 maanden 34,95 euro. Dus leek me wel een mooi aanbod. Maar gewoon gedaan.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik heb geen storing ervaren maar kan hem wel terugvinden.stormfly schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 15:17:
Hebben degene die een storing waarnamen ook echt gekeken en onderzocht wat er mis was met DNS? 🤓
Ze waren bij mij allemaal (zie startpost) nog gewoon bereikbaar. Ik kreeg alleen van PRTG een cloud Ping alarm. Dat ziggo.nl niet bereikbaar was vanaf het internet.
Maar dat lijkt, gebaseerd op mij meting, dus op een resolvefout/connect fout hoger in het DNS cluster van Ziggo.
Tussen 13:40-13:50 was er enkele minuten geen uitgaand verkeer mogelijk (DNS naar meerdere servers, UDP vpn tunnel, HTTP uitgaand, uitgaande pings). Inkomend HTTP verkeer ging goed, dit kan een sampling artifact zijn.
Komt die tijd overeen?
@Edgarz dat soort dipjes komen overal voor. Het gaat erom hoe vaak *dezelfde* storing voorkomt
Een klant wil niet voorgelogen worden.Edgarz schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:46:
[...]
Het merendeel van de klanten interesseert het niet of het een core storing is, een kabeltje of wat dan ook. Alleen hoe lang het gaat duren. En wat is de toegevoegde waarde dus? Het in detail communiceren roept mi alleen maar extra gezeur op...
Het voelt voor jou mogelijk onnatuurlijk maar transparantie helpt om begrip te kweken. Mits je communiceert (boodschap moet overkomen dus begrijpbaar/passend voor het moment/technische problemen zijn geen excuus, overmacht wel).
Het is geen crisiscommunicatie maar het lijkt er op. Als je wilt weten hoe bedrijven daar mee omgaan staan er op de HBR site leuke blogs
Ik verwacht als consument (wel: als ik zakelijke klant was) geen gedetailleerd rapport inclusief voornemens hoe dit in de toekomst voorkomen wordt.
Maar accepteren dat er een storing is, aangeven dat er aan gewerkt wordt en niet naar derden wijzen als het aan jezelf ligt (of je het niet weet) vind ik normaal.
Bij "eerlijk en open communiceren" hoort uitleggen. Na een paar keer "DNS storing door DDOS" vraagt mensen vanzelf "...en waarom doen jullie daar niets aan?". Die verhaallijn wil je zelf sturen als bedrijf.
Is het gewoon een handdet waar de telefoonkabel ingaat? Dan zou ik niet weten waarom het niet zou werken.Olaf van der Spek schreef op zondag 2 april 2017 @ 00:24:
Kun je een Android telefoon gebruiken als handset voor telefonie via Ziggo?
Nee. En UPC Phone (zelfde soort app) ook niet meer...jongetje schreef op zondag 2 april 2017 @ 08:47:
(en de bapp (bellen app) van ziggo bestaat volgens mij ook niet meer)
Jammer.. technisch gezien zou dat gewoon moeten kunnen toch?CreativeS schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:26:
[...]
Nee. En UPC Phone (zelfde soort app) ook niet meer...
En het lijkt me best handig.
Technisch kan het natuurlijk, alleen dat is commercieel voor Ziggo niet interessant. Een VoIP lijn is trouwens (een stuk) goedkoper dan bellen via Ziggo.Olaf van der Spek schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:42:
[...]
Jammer.. technisch gezien zou dat gewoon moeten kunnen toch?
En het lijkt me best handig.
Is internet + TV zonder telefonie goedkoper dan met? Anders heb je natuurlijk zonder extra kosten sowieso een vaste lijn voor inkomende gesprekken.jongetje schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:16:
Een VoIP lijn is trouwens (een stuk) goedkoper dan bellen via Ziggo.
neeaustin_77 schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:12:
Hier (Zuid limburg) ligt internet eruit. TC7210 blijft hangen op knipperend upload lampje sinds een half uur. Modem aan en uit helpt niet. Meer mensen last van?
Lokale stroomstoring dan waarschijnlijk.austin_77 schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:46:
Inmiddels opgelost, meerdere keren modem van stroom af halen heeft na 4x gewerkt. Straat had er ook last van. Schijnbaar storing bij Ziggo. Apart dat deze samenvalt met storing KPN die ook gaande is.
In den Bosch ligt er blijkbaar alles uit afgelopen weekend, ook geen TV dus. Mijn dochter woont in het centrum, had vrijdag al problemen, en op dit moment nog steeds dus. Zij is ook niet de enige in het gebouw. Mogelijk erg lokaal in den Bosch, maar de storing is er nu nog.austin_77 schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:12:
Hier (Zuid limburg) ligt internet eruit. TC7210 blijft hangen op knipperend upload lampje sinds een half uur. Modem aan en uit helpt niet. Meer mensen last van?
Testing, one, two ...
Heb ik daar last van? Niet echt, ik kan op willekeurige momenten mijn volledige snelheid (300Mbit/s down, 30Mbit/s up) halen.
Bij ADSL is de lengte van de kabel van invloed. En bij Coax de "volheid" van het coaxsegment van invloed, ofwel het aantal modems.Dennisweb schreef op maandag 3 april 2017 @ 01:22:
Hoi! Tien jaar geleden hadden wij kabelinternet van Ziggo. Dat was verschrikkelijk, want als de wijk veel tegelijk downloadde, lag onze verbinding eruit. Hoe is dat nu? Deel je op kabelinternet nog steeds de verbinding met de hele wijk? Of is er intussen iets verbeterd?
Ziggo heeft de laatste jaren veel coax segmenten kleiner gemaakt waardoor je minder of geen invloed van elkaar hebt.
zie: https://www.vodafone.nl/z...p=meer-info-gratis-extras
Dataverdubbelaar (mobiel, waarde afhankelijk van je mobiele abonnement)
Een gratis Zenderpakkert (TV) bijvoorbeeld Ziggo Sports (ter waarde van 15,-)
en een het veilig online pakket (ter waarde van 6,95)
Al met al, toch erg leuk...
Cogitationis poenam nemo patitur
Het.is.ook.nooit.goed. ...jongetje schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:17:
Al had ik liever korting gezien of echt scherpe prijzen. Ik zit niet op die zenders te wachten alleen dubbele data is dan nog iets..
Ik ga toch nog even doorrekenen, om een SO te pakken van 18€.
Scheelt me dan een TVpakket ( 15€ en de veilig online 6.95€ ) + dubbel data.
Dat bedrag ben ik toch kwijt uiteindelijk
Ze kopieren gewoon KPN, wat ook prima lijkt als je wilt concurreren. Wat ze nog lijken te missen is de 5e per maand per mobiel abonnement korting.jongetje schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:17:
Al had ik liever korting gezien of echt scherpe prijzen. Ik zit niet op die zenders te wachten alleen dubbele data is dan nog iets..
[ Voor 11% gewijzigd door stormfly op 03-04-2017 08:33 ]
Helemaal mee eens
Ik ben alleen geen sport fan en daarmee vallen meestal aanbiedingen te scoren
Voor mij is T-Mobile goedkoper dan Vodafone en Ziggo met korting omdat ik die pakketten niet heb (en hoef). Staat inmiddels ook op de vergelijker van Ziggo: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/
Die zal gaan vervallen schat ik in ;-)martinusz schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:55:
Op zich wel opvallend dat ze niks met hun eigen ziggo mobiel aanbieden, want waarom houden ze die tak apart van de alles in 1 pakketten?
Telefonie kost je 1 euro per maand tov alleen internet en televisie. Waar Ziggo dik aan verdient is de belkosten.Olaf van der Spek schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:30:
[...]
Is internet + TV zonder telefonie goedkoper dan met? Anders heb je natuurlijk zonder extra kosten sowieso een vaste lijn voor inkomende gesprekken.
Ik heb ooit volopbellen gehad, maar qas te duur voor mijn verbruik. Inmiddels liggen de telefoonkosten zo hoog dat volopbellen voor 1 uurtje bellen per maand al uit kan.
Ter vergelijking: voor 10 euro per maand heb ik een mobiel abonnement met 300 minuten en 200MB. Ziggo is qua vaste telefonie gewoon een flink stuk duurder dan mobiel.
Enige reden dat ik nog wel eens vast bel is vanwege die #%^@$/ mensen hier in het dorp die de nieuwe vodafone mast tegenwerken. Nu heb ik Simyo dus geen direct belang bij die mast, maar zodra ie staat is een overstap zo gedaan.
Dit dus, waarom Ziggo Mobiel aanhouden als je Vodafone kan verkopen.
Ik gok dat ze Ziggo Mobiel langzaam uit faseren.
Cogitationis poenam nemo patitur
Ja en dan schuiven ze eigenlijk gewoon Vodafone naar binnen voor Mobiel
We zullen zien, hebben nu geen mobiel overigens van Ziggo/Vodafone, maar is het overwegen waard natuurlijk in de toekomst.
EDIT:
Overigens staat er nog een nieuwtje in het nieuwsberich op Tweakers, namelijk Ziggo Kids, dat bestaat ook nog niet. Gaan ze eindelijk een los pakket aanbieden voor die paar kidszenders, zonder 11,95 per maand
[ Voor 23% gewijzigd door Martinusz op 03-04-2017 11:42 ]
Edit: ik hoop dat ik aan de regels voor het melden van een storing heb voldaan.
[ Voor 26% gewijzigd door be3a18 op 03-04-2017 11:49 ]
Volgens mij is het landelijk, kreeg meldingen van klanten in Brabant en Zuid Holland.be3a18 schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:47:
Net gehoord dat er vwb vaste telefonie een storing is met Ziggo in Leeuwarden. Zijn er meer mensen met problemen ?
Edit: ik hoop dat ik aan de regels voor het melden van een storing heb voldaan.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
"Met het Kids pakket kijken je kleintjes gratis naar Disney Junior, Pebble TV, Baby TV, Nick Toons en Cartoon Network."martinusz schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:22:
[...]
Ja en dan schuiven ze eigenlijk gewoon Vodafone naar binnen voor Mobiel
We zullen zien, hebben nu geen mobiel overigens van Ziggo/Vodafone, maar is het overwegen waard natuurlijk in de toekomst.
EDIT:
Overigens staat er nog een nieuwtje in het nieuwsberich op Tweakers, namelijk Ziggo Kids, dat bestaat ook nog niet. Gaan ze eindelijk een los pakket aanbieden voor die paar kidszenders, zonder 11,95 per maand
Bron: https://www.ziggo.nl/vodafone/gratis-extras/ziggokids/
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
In midden Nederland ook (fZiggo).MeNTaL_TO schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:04:
[...]
Volgens mij is het landelijk, kreeg meldingen van klanten in Brabant en Zuid Holland.
~10 minuten geen ingaand en uitgaand verkeer (10:55-11:05, alles).
Daarom heb ik een Fritzbox met een Voip provider in gebruik genomen voor het bellen_JGC_ schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:11:
[...]
Telefonie kost je 1 euro per maand tov alleen internet en televisie. Waar Ziggo dik aan verdient is de belkosten.
Ik heb ooit volopbellen gehad, maar qas te duur voor mijn verbruik. Inmiddels liggen de telefoonkosten zo hoog dat volopbellen voor 1 uurtje bellen per maand al uit kan.
Ter vergelijking: voor 10 euro per maand heb ik een mobiel abonnement met 300 minuten en 200MB. Ziggo is qua vaste telefonie gewoon een flink stuk duurder dan mobiel.
Enige reden dat ik nog wel eens vast bel is vanwege die #%^@$/ mensen hier in het dorp die de nieuwe vodafone mast tegenwerken. Nu heb ik Simyo dus geen direct belang bij die mast, maar zodra ie staat is een overstap zo gedaan.
Kost me per maand niks en als het beltegoed op is dan stort ik weer een nieuw bedrag.
Kostte me alleen een 2de hands fritzbox via Marktplaats.
Moet je wel een extra telefoon over hebben natuurlijk
2250 WP Zuid PVoutput
Jammer, ik zou het ook gewoon betalend afnemen, maar nee ze hebben alleen maar grote extra pakketten. Snap dat echt nietdaxy schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:56:
[...]
"Met het Kids pakket kijken je kleintjes gratis naar Disney Junior, Pebble TV, Baby TV, Nick Toons en Cartoon Network."
Bron: https://www.ziggo.nl/vodafone/gratis-extras/ziggokids/
Ik ga denk ik voor Ziggo Sport Totaal, is tof met formule 1 en de rest van de zenderpakketten boeien mij niet zoveel. (alleen de missus vindt Game of Thrones leuk, dan zorg ik wel dat ze dat op een andere manier kijkt, ik ben ook degene die voor het vodafone abonnement betaald).
Wacht alleen nog de mail af dat ik het uit kan kiezen. Hoop het voor vrijdag ochtend geregeld te hebben, kan ik meteen F1 kijken
Vodafone smart M is nu 15 euro per maand voor 1,5gig. Icm mijn ziggo pakket zou ik dus op 3 gig voor 16 euro (1 jaar) per maand komen. Of 2 gig voor 13 euro?
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic