Acties:
  • +1 Henk 'm!
fce773febc139c7 schreef op zondag 26 november 2023 @ 14:10:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb nog een mooie antieke coax aansluiting. Deze werkt prima met mijn huidige TC7200 modem. Er zit zelf nog een radiosignaal op, maar dat wordt niet meer gebruikt. Helaas heb ik nu een nieuwe smartmodem gekregen (een f3896LG-ZG). Voordat ik de hele boel open ga halen hier: gaat het lukken om de nieuwe smartmodem hier op aan te sluiten? Of kan ik beter bij voorbaat al een monteur aanvragen om dit te upgraden naar iets moderns? Ik hoef niet de allerbeste snelheid te hebben (10 mbit/sec is al prima), maar het moet wel stabiel zijn.
In de handleiding staan de diverse types AOP afgebeeld en of ze geschikt zijn.
https://www.ziggo.nl/klan...g/ja,-dat-weet-ik/2-gats/

Als ik deze wizard volg is het advies: bellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@fce773febc139c7 Jouw AOP heeft een filter (voor scheiding radio en TV). Dat is al een reden dat deze al jarenlang worden vervangen. Ik zou hem (laten) vervangen zodat je toekomstige problemen voor bent :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
fce773febc139c7 schreef op zondag 26 november 2023 @ 14:10:

Ik heb nog een mooie antieke coax aansluiting. Deze werkt prima met mijn huidige TC7200 modem. Er zit zelf nog een radiosignaal op, maar dat wordt niet meer gebruikt. Helaas heb ik nu een nieuwe smartmodem gekregen (een f3896LG-ZG). Voordat ik de hele boel open ga halen hier: gaat het lukken om de nieuwe smartmodem hier op aan te sluiten?
Inderdaad mooi antiek. Die kan zo naar het museum. Net als die splitter, En er zit nog een radioaansluiting op. Maar radio signaal is er niet meer. De analoge radio is al een tijdje geleden van de kabel gehaald. Vanwege de nieuwe frequentie indeling die ruimte maakt voor ander gebruik van de kabel. En dat is ook de reden waarom aansluiten van dat antieke spul wel zal gaan, maar goed werken waarschijnlijk niet.

Gewoon even bellen met de klantenservice en de situatie uitleggen en dan sturen ze gratis een monteur om het AOP en de splitter aan te passen aan de technische eisen van vandaag de dag.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die koppelstukjes mogen ook wel vervangen worden met name die middelste, dat is gewoon een antenne. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Jay-B op 26-11-2023 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, maar de monteur heeft die kabeltjes in de bus liggen en daar doen ze over het algemeen niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1m-qlhwxpEHd2j81Z20ps546Gc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/si1syXK14UjCUv68t1vdbsvh.jpg?f=fotoalbum_large

Dit ziet er toch ok uit? Kan de 1000Mbit wel over heen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:05
Get!em schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:25:
[Afbeelding]

Dat kan je zo niet zeggen, hangt namelijk niet alleen van jouw huis af maar ook van de kabeling tussen de wijkcentrale en je huis bijv.

De postcodecheck zal uitsluitsel kunnen geven over de maximale snelheid, daadwerkelijke snelheid is altijd afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruben279 schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:44:
[...]

De postcodecheck zal uitsluitsel kunnen geven over de maximale snelheid, daadwerkelijke snelheid is altijd afwachten.
Bij Ziggo haalt iedereen elke aangeboden snelheid, daar zie je in de postcode check geen verschil in. Als je die in de praktijk niet haalt moet er een monteur komen om eea door te meten. Maar dat kan met elk medium (coax, dsl, glasvezel, etc) gebeuren, dat weet je nooit van te voren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-04 11:49
RobbyTown schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:42:
Ziggo is momenteel met vieze spelletjes bezig in Helmond. Zouden ze dat in meer plaatsen doen?

[Afbeelding]
Ik betwijfel of dat dit waar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 27 november 2023 @ 06:30:
[...]

Bij Ziggo haalt iedereen elke aangeboden snelheid, daar zie je in de postcode check geen verschil in. Als je die in de praktijk niet haalt moet er een monteur komen om eea door te meten. Maar dat kan met elk medium (coax, dsl, glasvezel, etc) gebeuren, dat weet je nooit van te voren.
En signaal maakt voor snelheid eigenlijk niet uit. Het modem moet alle DOCSIS "kanalen" zonder fouten kunnen ontvangen, omdat de pakketten voor modems over de kanalen verdeeld worden.

DSL kan compenseren voor storing. Slechter signaal? Lagere snelheid. DOCSIS degradeert net zoals digitale televisie. Het werkt perfect, je hebt _heel soms_ een artifact, of het is onbruikbaar.

Klein beetje versimpeld. Bij sommige modems zijn niet alle kanalen actief, bij Sagemcom 3.1 modem vrijwel wel. En DOCSIS 3.1 is adaptief met de profielen, maar ik heb dat alleen in de upstream gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Haha, mooie uitgebreide antwoorden. Was eigenlijk meer bedoelt als vraag naar het aansluitpunt. De rest van de risico factoren is toch niet zomaar wat aan te doen.Aansluitpunt is in 2015 aangelegd, netwerk in de straat ook.
Dus zal redelijk modern zijn. Of is het net als met glasvezel dat er nog weer een modernere (bij glasvezel media converter) op of tussen gezet moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Get!em Gewoon lekker laten aansluiten door een monteur of zelf doen. De aansluiting is op het eerste gezicht prima, zeker als alles in 2015 is aangelegd. Ziggo zorgt voor een actueel modem dus hoef je je geen zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:17
Get!em schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:25:
[Afbeelding]

Dit ziet er ok uit, maar zegt heel weinig over hoe het is aangesloten achter het plastic kapje. Het AOP is prima en actueel.

Kijk vooral even naar de signaalwaardes van het modem en kijk of je problemen ervaart, dat is een betere graadmeter dan het uiterlijk van het AOP. Post desnoods een print screen van de signaalwaardes hier of op de Ziggo Community of je kan even contact opnemen met de helpdesk om dit te controleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

SirMemeAlot schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:22:
[...]

Dit ziet er ok uit, maar zegt heel weinig over hoe het is aangesloten achter het plastic kapje. De AOP is prima en actueel.

Kijk vooral even naar de signaalwaardes van het modem en kijk of je problemen ervaart, dat is een betere graadmeter dan het uiterlijk van het AOP. Post desnoods een print screen van de signaalwaardes hier of op de Ziggo Community of je kan even contact opnemen met de helpdesk om dit te controleren :)
Ik woon er nog niet, dit is een foto die ik even kon nemen van de meterkast. Ik bestel de monteur voor pasen 2024 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@PatRamon @Videopac @Jay-B @Jeffrey87 (hopelijk ben ik verder niemand vergeten). Heb reactie van BBH ontvangen. Ze laten niet heel veel meer los dan die mail die hebben uitgestuurd en zijn verder met Ziggo momenteel in gesprek. Wie weet over een tijdje dat op de FP komt dat Ziggo op de vingers word getikt door de ACM over deze wijze als dit allemaal ook echt klopt. Of het klopt niet en Ziggo word nu gespoofd door criminelen. Ben benieuwd als er nog een vervolg komt of er iets op Ziggo te lezen is dat dit word gedaan bij meerdere kleine providers (wat nu bij BBH word gedaan) en Ziggo min of meer slachtoffer is.

[ Voor 24% gewijzigd door RobbyTown op 27-11-2023 11:33 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:13
Ik krijg bij een nieuw abonnement de Next Mini, maar ivm het gebruik met een Samsung afstandsbediening wil ik graag de normale Next. Kan dat nog tegenwoordig of is het altijd mini nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
amokjeeh schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:03:
Ik krijg bij een nieuw abonnement de Next Mini, maar ivm het gebruik met een Samsung afstandsbediening wil ik graag de normale Next. Kan dat nog tegenwoordig of is het altijd mini nu?
Toevallig zelf ook aan zitten denken zojuist.
Ik ben vorig jaar februari overgestapt van Ziggo naar Caiway i.v.m. aangelegde glasvezel hier.
Internet is prima van Caiway, niets op aan te merken. Maar over het TV kijken met het geleverde kastje zijn wij niet tevreden. Ik gebruik hiervoor de LG magic remote ipv de bijgeleverde afstandsbediening. Deze in combinatie met Caiway is heel erg ongebruiksvriendelijk (het menu sowieso)

In Ziggo tijd had ik een 'gewone' Next en dat was echt wel fijn en prima merken we nu.
Die konden we ook prima gebruiken met de LG magic remote afstandsbediening. Alle functies beschikbaar.
Aangezien Ziggo nu een mooie aanbieding heeft denken wij er over om terug te gaan naar Ziggo, alleen zie ik inderdaad bij alle abonnementen de Next mini aangeboden. Volgens mij hebben ze de gewone niet meer. Dus ik ben ook benieuwd of de mini net zo fijn werkt als de 'gewone' Of misschien toch een CI kaartje, maar volgens mij heb je dan niet alle functies?
/edit

Hij is er niet meer :/
Er zijn drie soorten tv-kastjes; de Next Mini, Mediabox Next en Mediabox XL. Alle drie maken ze tv-kijken persoonlijker, slimmer én makkelijker. Toch verschillen ze van elkaar. De Mediabox Next en de Mediabox XL kun je nog wel in huis hebben, maar leveren we niet meer.

[ Voor 11% gewijzigd door JvdW op 27-11-2023 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Next Mini is de standaard maar als je belt dan kunnen ze wel in plaats van een Next Mini er een pakket met een Next van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Dat is misschien wel een poging waard dan. Volgens de verhalen geeft de gewone next via de coax ook een beter beeld.

Ik kan nog steeds inloggen bij Ziggo.
Blijkbaar hadden ze de hoop dat ik niet ging 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SMZcl4S.png

[ Voor 11% gewijzigd door JvdW op 27-11-2023 16:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Ziggo zoekt noodgedwongen toevlucht tot glasvezel

Ziggo gaat in een hele gemeente vaste diensten zoals tv en internet via glasvezel leveren. Het laat hierbij aanlevering via het HFC-kabelnetwerk los.

https://www.totaaltv.nl/n...toevlucht-naar-glasvezel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 767041 schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:00:

Ziggo gaat in een hele gemeente vaste diensten zoals tv en internet via glasvezel leveren. Het laat hierbij aanlevering via het HFC-kabelnetwerk los.

Het laat HFC juist niet echt los? Ze vervangen alleen de draad in de grond, maar blijven op dezelfde manier leveren, dus met Docsis zoals ook in het artikel staat. Iets dat ik hier al eens heb gelezen dat ze wel "vaker" doen, bij nieuwbouw. Dat glasvezel tot aan de huizen wordt gelegd maar de techniek over de kabel nog steeds docsis met alles er op en er aan is.
Dus ja, v.w.b. HFC laten ze wel het hybrid en coax los, maar van de andere kant leveren ze het signaal wat normaal over glas tot aan de wijkkast gaat nu over glas rechtstreeks tot de klant. Dus het signaal blijft hetzelfde, alleen gaat het laatste stukje van het signaal ook over glasvezel i.p.v. coax. Maar dus zeer zeker niet "ze leveren glasvezel, whoop whoop", want het is geen AON / (XGS-)PON, waarbij daadwerkelijk rechtstreeks ethernet over de glasvezel gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Gezamenlijk met de grote concurrent over dezelfde vezel: https://www.glasvezeledamvolendam.nl/serviceproviders.php. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Veel providers als keuze enkel odido en zijn dochterondernemingen niet.

Ziggo kan een hele mooie stap zetten over heel nederland.
Ze hoeven enkel naar de huizen nieuwe kabels te trekken.

Tot de wijkcentrale ligt er al glasvezel.
Enkel van wijkcentrale naar straatkast ligt coax maar daar kan glasvezel door heen getrokken worden.
En dan nog enkel van de straatkast naar de woning.
*Tuurlijk enorme klus, maar goedkoper en sneller dan wat nu gebeurd met glasvezel.

En kost ook veel minder energie voor de infrastructuur.
+ Verhuur je glasvezel kabel naar andere providers onder voorwaarden uiteraard.

Of kijk/denk ik nu te moeilijk?

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Sinds deze week 2 OFDMA kanalen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcCBrYEpb6kkdT1GaA-XGeUgGoM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/G9vrIBKucOtcqw5zERuhYVHx.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 23:21
rick77 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:38:
Op mijn Sony (Android) TV kun je de beeldinstellingen voor apps (in het algemeen denk ik) en iedere HDMI ingang apart instellen. Dus als een HDMI ingang bijvoorbeeld op een modus voor een game console staat kan ik me voorstellen dat de saturatie relatief hoog staat.
Het kan toch niet de bedoeling zij dat ik per kanaal (niet per HDMI, want de andere zenders op de Next Mini zijn wel goed) mijn instellingen moet aanpassen? Kanaal 14 op de Next Mini is ook vandaag nog mis. 401 is wel goed. Het gebrek aan reactie van Ziggo zegt niet veel goeds over hun professionaliteit. Dit is er toch niet zomaar?

En waarom zou je in vredesnaam niet-UHD materiaal “opwaarderen” naar UHD? Blijf met je poten van het bronmateriaal af.

[ Voor 8% gewijzigd door Rallye op 27-11-2023 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-04 07:14
Vorige week stond er onverwachts een dame voor de deur. Zij vroeg namens Ziggo of ik tevreden was met mijn internet en de wifi performance. Is dat normaal?

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-04 12:27
onzichtbaar schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:57:
Vorige week stond er onverwachts een dame voor de deur. Zij vroeg namens Ziggo of ik tevreden was met mijn internet en de wifi performance. Is dat normaal?
Lijkt me onwaarschijnlijk, vooral dat een ISP geen invloed kan hebben op je wifi signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:35
Wanneer je al een abonnement hebt op je adres, die opzegt en op naam van je partner aanvraagt. Krijg je dan alsnog cashback? Of moet je adres ook 'nieuw' zijn?

En stel dat Ziggo zegt: Ja dat gaan we niet doen. Is het dan in ergste geval geen abonnement? Of is het een abonnement dan zonder korting, waar je verplicht een jaar aan vastzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:12
Hier liep vanavond ook een Ziggo verkoper, tenminste iemand in ziggo kleding door ons appartementen complex om te werven.
Inderdaad bij meerdere buren aangebeld, mij overgeslagen, staat denk ik in hun systeem dat ik al Ziggo afneem.

Trouwens bij mij werkt de HLG via het Love Nature 4K kanaal prima op mijn tv.
Heb dan ook voor iedere HDR variant dan ook de beeld, met name de kleurinstellingen net iets anders ingesteld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-04 00:34
meermarco schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:10:
Wanneer je al een abonnement hebt op je adres, die opzegt en op naam van je partner aanvraagt. Krijg je dan alsnog cashback? Of moet je adres ook 'nieuw' zijn?

En stel dat Ziggo zegt: Ja dat gaan we niet doen. Is het dan in ergste geval geen abonnement? Of is het een abonnement dan zonder korting, waar je verplicht een jaar aan vastzit?
Als je met een nieuwe naam + IBAN een nieuw contract aanvraagt ben je voor Ziggo een nieuwe klant. Zij kunnen nooit nagaan wat er aan de achterkant is gebeurd; misschien is de woning wel bewoond door een nieuwe huurder. Mi. zou je ook gewoon de cashback moeten kunnen krijgen.

Ik denk trouwens dat Ziggo gewoon blij is dat je uiteindelijk gewoon klant blijft - een klant is een klant in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:00

DON PAPA

Tweaker-fan

Roetzen schreef op maandag 27 november 2023 @ 23:44:
[...]
Ik zie er nog steeds maar één.
Ziggo schijnt pas begonnen te zijn met de uitrol van een tweede OFDMA-kanaal, dus dat kan wel kloppen dat je er nog steeds maar één ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:12
Niks aan de hand

[ Voor 98% gewijzigd door maversne op 28-11-2023 03:25 ]

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Jewie schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:36:
[...]

Als je met een nieuwe naam + IBAN een nieuw contract aanvraagt ben je voor Ziggo een nieuwe klant. Zij kunnen nooit nagaan wat er aan de achterkant is gebeurd; misschien is de woning wel bewoond door een nieuwe huurder. Mi. zou je ook gewoon de cashback moeten kunnen krijgen.

Ik denk trouwens dat Ziggo gewoon blij is dat je uiteindelijk gewoon klant blijft - een klant is een klant in dit geval.
Dank 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767

Ziggo laat hier voor komen alsof zij het initiatief hebben genomen om glasvezel aan te leggen, maar dat is dus niet zo. De gemeente en Glasdraad zijn eigenaar, en daar kunnen providers over leveren. In dit geval KPN wba providers, want ODF legt er nog eentje naast.

Ziggo moet soort van noodgedwongen overstappen naar glasvezel omdat de CAI over een aantal jaren wordt uitgeschakeld. Alleen wordt dat nergens duidelijk gecommuniceerd. De CAI is van de gemeente.

En dan krijg je inderdaad glasvezel -> dpon converter -> coax modem/tv.

Iedereen die voor 11 december geen aanvraag heeft gedaan voor glasvezel komt later dus een rekening tegen van 750 euro voor de aanleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odb90
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 06-12-2023
Hallo Tweakers,

Weet er iemand of ik gebruik kan maken van de nieuwe klanten korting als ik mijn abonnement opzeg en mijn vriendin een nieuw abonnement laat afsluiten op het zelfde adres?

Dank dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
odb90 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:31:
Weet er iemand of ik gebruik kan maken van de nieuwe klanten korting als ik mijn abonnement opzeg en mijn vriendin een nieuw abonnement laat afsluiten op het zelfde adres?
Lees de laatste pagina’s eens… dank dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mari_eu
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 24-04 11:16
PatRamon schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:44:
[...]

Enkel van wijkcentrale naar straatkast ligt coax maar daar kan glasvezel door heen getrokken worden.
hoe gaat dat glasvezel door coax trekken? Lijkt me niet waarschijnlijk dat dat kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Mari_eu op 28-11-2023 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mari_eu
John767 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:48:
[...]

Ziggo moet soort van noodgedwongen overstappen naar glasvezel omdat de CAI over een aantal jaren wordt uitgeschakeld. Alleen wordt dat nergens duidelijk gecommuniceerd. De CAI is van de gemeente.
In welke gemeente is dat? Dacht dat alle gemeenten hun CAI netwerk hadden afgesoten. Heel lang geleden al aan de toenmalige provinciale energie maatschappijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-04 07:14
Vandaag gebeld door Ziggo met de vraag of ik tevreden was met hun diensten. Ik zei dat als ik nee zeg, ik waarschijnlijk meer gedaan krijg. Maar vervolgens gewoon eerlijk gezegd dat ik heel tevreden was. Als dank, toch voor 6 maanden €10 korting gekregen.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John767
Mari_eu schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:21:
[...]

In welke gemeente is dat? Dacht dat alle gemeenten hun CAI netwerk hadden afgesoten. Heel lang geleden al aan de toenmalige provinciale energie maatschappijen.
Dat is gemeente Edam-Volendam, maar alleen in die 2 plaatsen. Eén van de laatste gemeentes in NL die het nog zo hebben, en er jaarlijks een bijdrage voor vragen. Wel in ruil voor korting bij Ziggo momenteel, die met glasvezel vervalt.

Nu gaat de gemeente samen met Glasdraad (50/50 joint venture) een glasvezelnetwerk er naast leggen, om dan over een paar jaar daarna de CAI de nek om te draaien. Daarom gaat Ziggo ook over naar glasvezel, ze moeten wel dan. Alleen niet zoals het artikel suggereert dat Ziggo de initiatiefnemer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fce773febc139c7
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-03 21:00
Hoe goed werkt de wifi in het algemeen met de smartmodems (F3896LG-ZG)? Ik heb nog een Netgear RAX10 router liggen, en ik twijfel tussen de smartmodem gewoon als router te gebruiken (en de RAX misschien ergens anders in huis) of dat ik de modem in bridge zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Mari_eu schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:18:
[...]

hoe gaat dat glasvezel door coax trekken? Lijkt me niet waarschijnlijk dat dat kan.
Zowat elke straatkast komt al Coax binnen met daaromheen een mantelbuis.
Ofwel die mantelbuis wordt de oude coax kabel uitgehaald en een nieuwe door heen geschoten of in dit geval glasvezel.

Laatste monteur heeft het toen laten zien toen die bij mij was voor reparatie.
Monteur die er meer dan 20 jaar werkt en snapte ook tot heden niet dat er glasvezel in kwam van ziggo zelf.
Zelf noemde hij het docsis gehannes netwerk

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatRamon schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:26:
[...]

Hier (Driebergen) heb ik dat nog nooit gezien. Niet voor de dikke coax tussen de straatkastjes en de wijkast en niet de dunnere coax tussen de straatkast en de woningen. Laatst nog gezien hoe een kabel tussen de straatkast en de woning werd vervangen. Niks mantelbuis, gewoon naakte coax direct de de grond in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:18
Iemand bekend met de upload naar 200 bij het duurste pakket ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2Ffa5FrzJR-kyovX4RJ3HixzB8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/o4zY2l0v2IAZ1OkiC0fvqKkz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:55
Mari_eu schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:21:
[...]

Ik heb wel eens gekeken maar er zijn er nog een paar. Assendorp in Zwolle, Kabeltex op Texel, Harderwijk. Allemaal bezig met verglazing tot in de huizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
bjornricardo33 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:43:
Ik heb inmiddels wel 2 OFDMA-kanalen... en...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VocLGap6wRgqSuhiE799B4qIECE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/axbkaGrJoWvM48XswWBHln49.png?f=fotoalbum_large

Totaal 214500000 bps -> 204Mb/s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

bjornricardo33 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:43:
Was waarschijnlijk een foutje, want zover ik het nu zie, is het weer aangepast op de website naar 100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DON PAPA schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:17:
Was waarschijnlijk een foutje, want zover ik het nu zie, is het weer aangepast op de website naar 100
Klopt, maar er zit schijnbaar wel wat aan te komen... gezien de wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
John767 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:31:
[...]

Dat is gemeente Edam-Volendam, maar alleen in die 2 plaatsen. Eén van de laatste gemeentes in NL die het nog zo hebben, en er jaarlijks een bijdrage voor vragen. Wel in ruil voor korting bij Ziggo momenteel, die met glasvezel vervalt.

Nu gaat de gemeente samen met Glasdraad (50/50 joint venture) een glasvezelnetwerk er naast leggen, om dan over een paar jaar daarna de CAI de nek om te draaien. Daarom gaat Ziggo ook over naar glasvezel, ze moeten wel dan. Alleen niet zoals het artikel suggereert dat Ziggo de initiatiefnemer is.
Ze moeten niks natuurlijk, maar als ze daar willen leveren dan hebben ze keus om mee te gaan of een andere providers er met de buit vandoor laten gaan. Maar Ziggo legt zelf in nieuwe gebieden ook al wel glasvezel tot in de woning aan hoor, dit is dus niet perse nieuw. Lees bijv. dit interview: https://www.hirschmann-mu...nl/pageid/newsitem-VFZ-HM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
CreativeS schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:20:
[...]

Klopt, maar er zit schijnbaar wel wat aan te komen... gezien de wijzigingen.
Waarschijnlijk bij de volgende prijsverhoging ;)

Waar wordt deze wijziging eigenlijk geinitieerd? Vanuit de straatkast/wijkkast of elders?

[ Voor 15% gewijzigd door Pierre_nr1 op 28-11-2023 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:34:
[...]

Zou kunnen, al is de laatste snelheidsverhoging niet gepaard gegaan met een prijsverhoging.

Het is overigens wel te hopen dat ze binnenkort wel eens een grotere stap weten te zetten dan 100Mbit upload, althans als ze een beetje in het spoor willen blijven van glasvezel. Evenaren zal niet gaan lukken, maar bijv. 1000/500 zou al een heel eind zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mari_eu
PatRamon schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:26:
[...]

Ofwel die mantelbuis wordt de oude coax kabel uitgehaald en een nieuwe door heen geschoten of in dit geval glasvezel.

Laatste monteur heeft het toen laten zien toen die bij mij was voor reparatie.
Monteur die er meer dan 20 jaar werkt en snapte ook tot heden niet dat er glasvezel in kwam van ziggo zelf.
Zelf noemde hij het docsis gehannes netwerk
Die ontwikkeling met docsis houdt ook een keer op. Zowel wat technisch mogelijk is want ze kunnen nooit glasvezel bandbreedte benaderen. En economisch, providers met alleen coax zijn er wereldwijd steeds minder dus ontwikkelingskosten worden te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Roetzen schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:39:
[...]

Hier (Driebergen) heb ik dat nog nooit gezien. Niet voor de dikke coax tussen de straatkastjes en de wijkast en niet de dunnere coax tussen de straatkast en de woningen. Laatst nog gezien hoe een kabel tussen de straatkast en de woning werd vervangen. Niks mantelbuis, gewoon naakte coax direct de de grond in.
Betreft die groene ronde kabel wat in de straatkast binnenkomt.
*Er op zit zo chrome metalen klem bevestigd
Hier in zit een losse Coax kabel.

Ofwel mantelbuis is wellicht verkeerde benaming, betreft gewoon zo lichtgroene gladde buis
Tenzij je een zwarte losse coax kabel hebt dan ligt er niet zo buis,.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:34:
Krijg je tenminste waar voor je geld… :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mari_eu schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:38:
[...]

Die ontwikkeling met docsis houdt ook een keer op. Zowel wat technisch mogelijk is want ze kunnen nooit glasvezel bandbreedte benaderen. En economisch, providers met alleen coax zijn er wereldwijd steeds minder dus ontwikkelingskosten worden te duur.
10 jaar geleden dacht men ook dat met 30Mbit wel de rek uit de kabel was en 20 jaar geleden met 2 a 5 Mbit. En inmiddels trekken we er ruim een gigabit doorheen. En dan wordt docsis 4 op dit moment ontwikkeld.
Als Ziggo nu ook echt gewoon in de nieuwe gebieden puur glasvezel zou leveren zodat er langzaam een omslag zou komen, dan zou ik wel willen geloven in een einde over bijvoorbeeld 10 jaar. Maar als op de glasvezel alsnog een coax converter komt met daarop een docsis modem dan is Ziggo enorm star aan het vasthouden aan hun strategie op docsis (wat ik persoonlijk niet zo slim vind, je kunt prima dvb-c leveren naast een pure glasvezel ethernet dienst. Dat doet bijvoorbeeld Trined ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:51:
Maar als op de glasvezel alsnog een coax converter komt met daarop een docsis modem dan is Ziggo enorm star aan het vasthouden aan hun strategie op docsis
Mag je als klant dan ook onder "vrije modemkeuze" die glas naar coax converter vervangen? >:)
En als zoals vaker geschreven coax zoveel meer stroom gebruikt, mag je als klant dan de verhoogde energierekening overleggen bij Ziggo? :P Omdat je dan zowel de "wijkcentrale" als het modem in huis hebt :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 23:21
Coax verbruikt toch meer stroom voor rekening van Ziggo, namelijk om het netwerk in de lucht te houden? Zo’n converter (ik heb er voor glas ooit één gehad) verbruikt toch niet zoveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Rallye schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:25:
Coax verbruikt toch meer stroom voor rekening van Ziggo, namelijk om het netwerk in de lucht te houden? Zo’n converter (ik heb er voor glas ooit één gehad) verbruikt toch niet zoveel?
Toen ik een glas naar RF converter had van mijn glasvezelprovider die destijds ook DVB-C over glas leverde gebruikte die ongeveer 1 watt ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
RobertMe schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:07:
[...]

Mag je als klant dan ook onder "vrije modemkeuze" die glas naar coax converter vervangen? >:)
En als zoals vaker geschreven coax zoveel meer stroom gebruikt, mag je als klant dan de verhoogde energierekening overleggen bij Ziggo? :P Omdat je dan zowel de "wijkcentrale" als het modem in huis hebt :X.
Een versterker nu (Heb even een random hirschmann versterker gepakt) neemt 3 watt - wat op jaarbasis 4 euro is.

Edit; net even gekeken met huidige energieprijs is dat €10.37. Denk dat het belletje wat je elk jaar doet je waarschijnlijk wel ruimschoots compenseert.

Het Ziggo netwerk kost vooral veel energie omdat het versterker over 100en tot wel 1000en meters gaan. In huis is waarschijnlijk amper versterking nodig voor max 10meter kabel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matti44
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 21:50
onzichtbaar schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:28:
Vandaag gebeld door Ziggo met de vraag of ik tevreden was met hun diensten. Ik zei dat als ik nee zeg, ik waarschijnlijk meer gedaan krijg. Maar vervolgens gewoon eerlijk gezegd dat ik heel tevreden was. Als dank, toch voor 6 maanden €10 korting gekregen.
Ik had maandag hetzelfde belletje. Ik heb er voor 9 maanden 10 euro korting uit kunnen slepen :P. Met als reden dat ik serieus Odido overweeg omdat meer dan 400 euro goedkoper op jaarbasis.
Maar als ik hier op het forum kijk denk ik dat ik prima nog een jaartje Ziggo kan doen. Heb nog 2 weken bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matti44 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:05:
[...]

Ik had maandag hetzelfde belletje. Ik heb er voor 9 maanden 10 euro korting uit kunnen slepen :P. Met als reden dat ik serieus Odido overweeg omdat meer dan 400 euro goedkoper op jaarbasis.
Maar als ik hier op het forum kijk denk ik dat ik prima nog een jaartje Ziggo kan doen. Heb nog 2 weken bedenktijd.
Als je hier op het forum had gekeken had je beter om 6 maanden €20 korting kunnen vragen. Dat lukt zo'n beetje iedereen wel. Sommige lukt ook €35 (voor 6 of 9 maanden), maar dat lijkt wel zeldzamer te zijn. 9 maanden €10 voelt "karig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Matti44 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:05:
[...]

Daadwerkelijk opgezegd. Na een jaar wel weer terug. Was wel tevreden, maar nieuwe klantenkorting is zoveel meer dan 'bestaand'.

Overigens kreeg ik zonder problemen 9*35 euro korting (wel glasvezel op mijn adres mogelijk) Maar 12*40 is wel heel wat anders (elite black friday)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:15:
[...]

Als je hier op het forum had gekeken had je beter om 6 maanden €20 korting kunnen vragen. Dat lukt zo'n beetje iedereen wel. Sommige lukt ook €35 (voor 6 of 9 maanden), maar dat lijkt wel zeldzamer te zijn. 9 maanden €10 voelt "karig".
Die 6x 20 euro krijg je zelfs in de chat met klantenservice, hoef je niet eens voor te bellen..(voor de contactgevoelige onder ons).

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matti44
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 21:50
Oke, heb nog 1,5 week bedenktijd. Als ze weer bellen kijken of ik nog wat meer eruit kan halen. Glasvezel is hier al aanwezig tot in de woonkamer. Had T-mobile nog gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Matti44 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:45:
Oke, heb nog 1,5 week bedenktijd. Als ze weer bellen kijken of ik nog wat meer eruit kan halen. Glasvezel is hier al aanwezig tot in de woonkamer. Had T-mobile nog gedaan.
Mijn advies : wees pro-actief en bel zelf naar Ziggo. Zeg ze dat je een fantastisch aanbod van Odido hebt ontvangen en vraag wat Ziggo daar tegenover wil stellen om je als abonnee te behouden. Ik heb het gevoel dat je een prima deal voorgeschoteld krijgt, maar probeer te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ziggo inmiddels opgezegd. Einddatum bijv 14 februari (einddatum contract)

Zouden jullie het nieuwe contract via de naam en rekening partner in laten gaan per 15 feb of 14 feb?

[ Voor 9% gewijzigd door meermarco op 29-11-2023 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-04 00:34
Pierre_nr1 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:11:
[...]

Mijn advies : wees pro-actief en bel zelf naar Ziggo. Zeg ze dat je een fantastisch aanbod van Odido hebt ontvangen en vraag wat Ziggo daar tegenover wil stellen om je als abonnee te behouden. Ik heb het gevoel dat je een prima deal voorgeschoteld krijgt, maar probeer te onderhandelen.
Mijn advies is: bel om te zeggen dat je je abonnement wilt opzeggen. Toen ik informeerde naar wat zij konden doen, was het karig (ook met glasvezel voor de deur). Toen ik later opbelde om daadwerkelijk op te zeggen (dus heel direct) toen was het opeens negen maanden 35 euro korting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Jewie schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:51:
[...]

Mijn advies is: bel om te zeggen dat je je abonnement wilt opzeggen. Toen ik informeerde naar wat zij konden doen, was het karig (ook met glasvezel voor de deur). Toen ik later opbelde om daadwerkelijk op te zeggen (dus heel direct) toen was het opeens negen maanden 35 euro korting....
Dat bedoelde ik ook met 'onderhandelen', je moet zover durven te gaan.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:35
Jay-B schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:35:
De Next Mini is de standaard maar als je belt dan kunnen ze wel in plaats van een Next Mini er een pakket met een Next van maken.
Is de next mini zo slecht?

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-04 15:44
meermarco schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:43:
Ziggo inmiddels opgezegd. Einddatum bijv 14 februari (einddatum contract)

Zouden jullie het nieuwe contract via de naam en rekening partner in laten gaan per 15 feb of 14 feb?
Zelfde dag (14e). Maar heb je nu al je contract opgezegd? Ik kon dat hoogstens een maand van te voren (vb jaarcontract eindigd 28feb, kan je pas 28 maart bellen)

©2004

Nee, sterker nog de Next Mini heeft iets nieuwere hardware. Sommige mensen willen echter de oudere Next met coax omdat deze meer aansluitmogelijkheden heeft. Afhankelijk van de versie:

-Scart
-optical audio
-analoge audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
hk12nl schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:49:
[...]

Zelfde dag (14e). Maar heb je nu al je contract opgezegd? Ik kon dat hoogstens een maand van te voren (vb jaarcontract eindigd 28feb, kan je pas 28 maart bellen)
Ja contract al opgezegd. Netjes bevestiging van opzeggen al binnen.
Nu dus op diezelfde dag eentje aanvragen. Dat kan ook nu al zag ik.

• hk12nl
meermarco schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:59:
[...]

Ja contract al opgezegd. Netjes bevestiging van opzeggen al binnen.
Nu dus op diezelfde dag eentje aanvragen. Dat kan ook nu al zag ik.
Had jij nog een lopend jaarcontract of was je al uit je jaarcontract en kon je maandelijks opzeggen?

©2004

• dutchnltweaker
Jay-B schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:57:
[...]

Nee, sterker nog de Next Mini heeft iets nieuwere hardware. Sommige mensen willen echter de oudere Next met coax omdat deze meer aansluitmogelijkheden heeft. Afhankelijk van de versie:

-Scart
-optical audio
-analoge audio
Ik lees wel een beetje hier dat de next sneller is in zappen en dat door de coax de download snelheid niet verandert. Of valt dit allemaal mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:11:
[...]

Ik lees wel een beetje hier dat de next sneller is in zappen en dat door de coax de download snelheid niet verandert. Of valt dit allemaal mee?
Ik heb geen van beiden (gehad), maar het is natuurlijk eigenlijk een compleet andere oplossing. De Next werkt via DVB-C en is daardoor "sneller" / "meer live" en verbruikt geen internet. De Next Mini werkt via internet, is daardoor flexibeler te plaatsen (bij gebruik via wifi alleen een stopcontact nodig, dus handig voor bv een TV op slaapkamer / in de tuin / ... waar je geen coax hebt liggen), maar zal dus wel marginaal iets van internet verbruiken (maar bitrate zal relatief laag zijn, Netflix 4k proppen ze in 25Mbit/s, ik denk dat Ziggo FHD max de helft is?), en door streaming heb je een (grotere) buffer waardoor je iets achter loopt (als de buren via DVB-C kijken juichen zij een halve minuut eerder, dat idee).

V.w.b. sneller zappen durf ik niet te zeggen. In mijn ervaring is de Ziggo Go TV app sneller dan TV met CI+. Maar wellicht doet de Next iets slims waarbij die altijd op meerdere kanalen afstemd en bij zappen het nieuwe kanaal al klaar heeft staan?

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:03
@dutchnltweaker Kijken over coax gaat niet van de internetbandbreedte af.
Zappen gaat snel.
@RobertMe Vanwege de 8 (acht) tuners. Dat is niet slim, wel handig. Van live (coax) naar niet live (internet) gaat naadloos.

Ik heb de arris next met coax, geen grote scart maar een kleine, wel optisch en analoog geluid sinds afgelopen maandag. Hij vervangt de humax 5050 Beeldkwaliteit (internet & coax) is goed (beter dan ziggogo op philips tv en humax 5050/5200 over coax). Zeer blij met dit apparaat. Ik kan weer radio luisteren zonder dat de tv aanstaat. En met spraak commando's geven aan het apparaat. "UIT"

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 30-11-2023 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
hk12nl schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:04:
[...]

Had jij nog een lopend jaarcontract of was je al uit je jaarcontract en kon je maandelijks opzeggen?
Zit nog in lopend jaar contract wat op zijn vroegst dus 14 feb kon worden gestopt.

• dutchnltweaker
RobertMe schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:33:
[...]

Ik heb geen van beiden (gehad), maar het is natuurlijk eigenlijk een compleet andere oplossing. De Next werkt via DVB-C en is daardoor "sneller" / "meer live" en verbruikt geen internet. De Next Mini werkt via internet, is daardoor flexibeler te plaatsen (bij gebruik via wifi alleen een stopcontact nodig, dus handig voor bv een TV op slaapkamer / in de tuin / ... waar je geen coax hebt liggen), maar zal dus wel marginaal iets van internet verbruiken (maar bitrate zal relatief laag zijn, Netflix 4k proppen ze in 25Mbit/s, ik denk dat Ziggo FHD max de helft is?), en door streaming heb je een (grotere) buffer waardoor je iets achter loopt (als de buren via DVB-C kijken juichen zij een halve minuut eerder, dat idee).

V.w.b. sneller zappen durf ik niet te zeggen. In mijn ervaring is de Ziggo Go TV app sneller dan TV met CI+. Maar wellicht doet de Next iets slims waarbij die altijd op meerdere kanalen afstemd en bij zappen het nieuwe kanaal al klaar heeft staan?
Tja hier hebben we bij de verbouwing ook nog gewoon coax doorgetrokken naar de tv. Dus heb dat probleem niet.
Dus wat is wijsheid? gewoon de next mini laten komen of vragen dat ze de Next leveren ipv de mini?

• dutchnltweaker
W1ck1e schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:43:
@dutchnltweaker Kijken over coax gaat niet van de internetbandbreedte af.
Zappen gaat snel.
@RobertMe Vanwege de 8 (acht) tuners. Dat is niet slim, wel handig. Van live (coax) naar niet live (internet) gaat naadloos.

Ik heb de next met coax, geen scart, wel optisch en analoog geluid sinds afgelopen maandag. Hij vervangt de humax 5050 Beeldkwaliteit (internet & coax) is goed (beter dan ziggogo op philips tv en humax 5050/5200 over coax). Zeer blij met dit apparaat. Ik kan weer radio luisteren zonder dat de tv aanstaat. En met spraak commando's geven aan het apparaat. "UIT"
Dus beter kijken of ik de next kan krijgen ipv de Mini?

• hk12nl
meermarco schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:20:
[...]

Zit nog in lopend jaar contract wat op zijn vroegst dus 14 feb kon worden gestopt.
Ga ik ook weer eens bellen. Vorig jaar kon ik alleen een maand van te voren bellen om op te zeggen.

©2004

• meermarco
hk12nl schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:33:
[...]

Ga ik ook weer eens bellen. Vorig jaar kon ik alleen een maand van te voren bellen om op te zeggen.
Dat dat mag? Bij meerdere abonnementen zeg ik meteen op, zodat ik het niet 'vergeet'

[ Voor 13% gewijzigd door meermarco op 30-11-2023 12:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
dutchnltweaker schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:29:
[...]

Dus beter kijken of ik de next kan krijgen ipv de Mini?
Ik weet niet hoe goed de mini is. Maar als je de ruimte hebt (en het iets hogere stroom verbruik voor lief neemt), dan zou ik de met-coax nemen.

• hk12nl
meermarco schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:34:
[...]

Dat dat mag? Bij meerdere abonnementen zeg ik meteen op, zodat ik het niet 'vergeet'
Die discussie heb ik dus ook gevoerd met de medewerker. Vond het ook maar vreemd. Maar bij gelaten omdat ik geen zin meer had haha. Zelf een notitie gemaakt. Heb je gebeld?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Dat blijkt…
RobertMe schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:33:
De Next werkt via DVB-C en is daardoor "sneller" / "meer live" en verbruikt geen internet.
De normale Next (Arris/Humax) heeft wel degelijk internet nodig. Enkel lineaire TV gaat via coax. Opnames, on demand, terugkijken, et cetera gaat allemaal via internet. Zonder internet dus geen opnames kijken.

• dutchnltweaker
W1ck1e schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:39:
[...]
Ik weet niet hoe goed de mini is. Maar als je de ruimte hebt (en het iets hogere stroom verbruik voor lief neemt), dan zou ik de met-coax nemen.
Hoger stroomverbruik valt mee tov van de kpn box die er nu is. Die is 11,5 watt ofzo max, next 9,x watt en de mini is max 5 watt.

Nu ivm glas is er ook gewoon iptv, maar daar was wel te zien dat het kwaliteit iets minder was dan ziggo. Nu weet ik dus niet wat ik van de next mini moet verwachten, want de next box was prima.

Lees mixed dingen van een jaar geleden, maar weet niet hoe dit zich nu verhoudt.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Jay-B schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:57:
[...]
Nee, sterker nog de Next Mini heeft iets nieuwere hardware.
Was Nextbox mini niet eerder op de markt dan de Humax Nextbox dan? En welke hardware is er dan precies nieuwer bij de Mini?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thanks.
[...]

De normale Next (Arris/Humax) heeft wel degelijk internet nodig. Enkel lineaire TV gaat via coax. Opnames, on demand, terugkijken, et cetera gaat allemaal via internet. Zonder internet dus geen opnames kijken.
Naar mijn idee ging het duidelijk over live TV kijken en niet over terugkijken / opnames / .... But hey, als jij er dan zo op wilt reageren helemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DON PAPA schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:23:
[...]

Was Nextbox mini niet eerder op de markt dan de Humax Nextbox dan? En welke hardware is er dan precies nieuwer bij de Mini?
Nee, de humax versie was een revisie op de oorspronkelijke Arris maar was voor de Next Mini. Met nieuw bedoelde ik niet zozeer nieuwe generatie hardware maar meer dat deze later gefabriceerd is. Ik ken niet de exacte details over de gebruikte chipsets etc. maar die zijn vast wel ergens te achterhalen. Ik heb beide gehad en in gebruik zijn de verschillen echt marginaal. Ik kan me niet herinneren dat ik echt ergens tegenaan liep bij de één of de andere. Denk dat de verschillen in aansluitmogelijkheden misschien relevanter zijn. Voor de beste ervaring altijd met UTP aansluiten en niet via WiFi. Wifi kan wel maar zou ik alleen doen wanneer er echt geen alternatief is.

[ Voor 8% gewijzigd door Jay-B op 30-11-2023 13:38 ]

• W1ck1e
Jay-B schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:35:
... Denk dat de verschillen in aansluitmogelijkheden misschien relevanter zijn.
Ik vind van wel: de humax variant mist de analoge geluidsuitgang en de scart.
Klopt en de Next Mini heeft zelfs ook geen optische audiouitgang meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
hk12nl schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:46:
[...]

Die discussie heb ik dus ook gevoerd met de medewerker. Vond het ook maar vreemd. Maar bij gelaten omdat ik geen zin meer had haha. Zelf een notitie gemaakt. Heb je gebeld?
Je kan enkel telefonisch opzeggen. Ja, had gebeld.

• John767
Helaas is Ziggo hier behoorlijk aan het falen met het oplossen van problemen.

Paar weken geleden begonnen met wat blokjes tijdens TV kijken, maar vooral internet die er af en toe uit klapte. Speedtest zegt dan bijvoorbeeld 40/0,05mbit, terwijl het pakket gewoon 400/40 is.

En als er geen storing is, werkt alles gewoon 100% netjes op 400/40 met een ping van 9ms en jitter 1ms.
Tijdens de storing dus misschien 40/0,05 met een ping van in de 40ms en jitter van 300ms+. Kleine 10 minuten later weer alles in orde.

Daarom is er een monteur langsgekomen, die één en ander heeft aangepast aan het AOP. Alles leek goed te zijn, tot een kleine week later. Wederom problemen.

Nou is het zo dat er meerdere personen in de straat zijn die problemen hebben, alleen Ziggo ziet dit nog steeds als een enkel huisje met problemen. Dat werd ook nog eens bevestigd door een onbeschofte monteur die alleen maar wees op eigen wifi is de oorzaak. Toen ik zei dat de TV streaming ook wegviel met een bedrade aansluiting, was ineens het hele netwerk de oorzaak. Alle signaalwaardes waren goed, dus geen probleem. Niet even verder kijken dat dat ene huisje. De vorige dag is er bij de buren ook nog een monteur geweest!

Netwerk is bij ons Unifi spul, en wanneer er geen problemen zijn trekt dat gewoon snel en stabiel 400/40 door de lijn.
Tijdens de problemen hebben ook de andere adressen er last van.

Hoe krijgen we Ziggo zo ver dat het een WIJK probleem gaat worden?

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Postcodes en huisnummers verzamelen en dan in één keer doorgegeven. Wel controleren als het om een zelfde probleem gaat.

[ Voor 27% gewijzigd door bjusterbaarlik op 30-11-2023 17:10 ]

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:38

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik heb even een vraag waar zowel het internet, de klantenservice als ik niet zo snel antwoord op kan krijgen. Het volgende:

Vorige week maandag heb ik de BF aanbieding besteld op de naam van mijn vriendin. Wij hebben op dit moment al een Internet Only abo lopen bij Ziggo. Door verwarring aan mijn kant (op MijnZiggo stond "Einddatum: 1 december", dus dacht dat ik vanaf dan een nieuw abo in kon laten gaan, geen rekening gehouden met 1 maand opzegtermijn) en een opzegging die niet in de Ziggo systemen is doorgevoerd (wel door Ziggo gebeld, maar nooit doorgezet in het systeem) kwam ik er gisteren achter dat ik dus 2 abonnementen tegelijk zou gaan hebben.

- Nieuw abo: ingangsdatum 30 november
- Oud abo: opzegdatum 29 december (gisteren opnieuw opgezegd nadat ik nog steeds niks gehoord had)

Nu kwamen we dus bij het volgende probleem; wat ga je in hemelsnaam doen met dat nieuwe abonnement. De klantenservice vertelde mij dat, omdat het hele zooitje al bij PostNL lag, de ingangsdatum niet opgeschoven (30 november --> 28 december) kon worden. Ik moest het pakket weigeren aan de deur, dan zou de order geannuleerd worden wanneer het pakket weer terug was bij Ziggo en kon ik een nieuw abo aanvragen.

Zo gezegd, zo gedaan; PostNL vandaag aan de deur met een doos van Ziggo. Ik heb aangegeven dat ik het pakket wilde weigeren. De pakketbezorger wilde er niet aan meewerken. Ze had al 2x op d'r kop gehad deze week omdat ze geweigerde Ziggo/KPN pakketten mee terug had genomen. Ik moest een retourformulier bij Ziggo aanvragen en het pakket dan versturen.

Net dus weer een uur (!) aan de lijn gehangen met Ziggo; alles retour sturen was een oplossing, maar dan konden ze niet garanderen dat ik die BF aanbieding nog kon gebruiken omdat dat een tijdje kan duren voor alles verwerkt is. Een andere oplossing is gewoon om het nieuw abo te houden, de doos ingepakt te laten staan en dan op 28 december aan te sluiten. Dan wordt het abo pas over 14 dagen actief (14 december) en moet ik 14 dagen 2 abonnementen betalen. Op zich geen probleem voor mij, zoveel kost het niet en dan ben ik er vanaf.

Uit dit hele verhaal krijg ik nu de volgende vraag: op het moment dat het abonnement actief wordt, wat gebeurd er dan met de 'oude' lijn? Blijft die gewoon werken tot de 29e? Of gaat over 14 dagen alles naar de getver omdat er dan 2 abonnementen actief zijn op 1 adres? Als het eerste; kan ik dan niet nu alvast mijn nieuwe modem etc. installeren zodat ik van die sweet sweet 1gbit gebruik kan maken?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat nu het probleem is en ik hoop ook dat jullie mij kunnen helpen met mijn vraag!

• CreativeS
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:26:
Naar mijn idee ging het duidelijk over live TV kijken en niet over terugkijken / opnames / .... But hey, als jij er dan zo op wilt reageren helemaal prima.
Nee, uit jouw bewoording valt op te maken dat de Next (de originele) helemaal geen internet nodig heeft. Dat wilde ik even rechtzetten. Dan kan je bijdehand gaan doen... je informatie is gewoon niet volledig. Ook niet de eerste keer.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kaanmijo schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:14:
,) en een opzegging die niet in de Ziggo systemen is doorgevoerd (wel door Ziggo gebeld, maar nooit doorgezet in het systeem)
Bijzonder. Ik was ook gebeld nav de online opzegging en die blijkt nu twee weken later ook helemaal niet on hun systeem te zijn geregistreerd. Die dame die ik toen aan de lijn had heeft de boel dus helemaal niet opgezegd terwijl ze dat wel zei te doen.

• W1ck1e
amokjeeh schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:03:
Afgelopen maandag (dus de dag van jouw berichtje) heb ik een next ontvangen. Dat was een aanbod van de medewerker toen ik belde in het kader van een storing.

• John767
John767 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:04:
Helaas is Ziggo hier behoorlijk aan het falen met het oplossen van problemen.

Paar weken geleden begonnen met wat blokjes tijdens TV kijken, maar vooral internet die er af en toe uit klapte. Speedtest zegt dan bijvoorbeeld 40/0,05mbit, terwijl het pakket gewoon 400/40 is.

En als er geen storing is, werkt alles gewoon 100% netjes op 400/40 met een ping van 9ms en jitter 1ms.
Tijdens de storing dus misschien 40/0,05 met een ping van in de 40ms en jitter van 300ms+. Kleine 10 minuten later weer alles in orde.

Daarom is er een monteur langsgekomen, die één en ander heeft aangepast aan het AOP. Alles leek goed te zijn, tot een kleine week later. Wederom problemen.

Nou is het zo dat er meerdere personen in de straat zijn die problemen hebben, alleen Ziggo ziet dit nog steeds als een enkel huisje met problemen. Dat werd ook nog eens bevestigd door een onbeschofte monteur die alleen maar wees op eigen wifi is de oorzaak. Toen ik zei dat de TV streaming ook wegviel met een bedrade aansluiting, was ineens het hele netwerk de oorzaak. Alle signaalwaardes waren goed, dus geen probleem. Niet even verder kijken dat dat ene huisje. De vorige dag is er bij de buren ook nog een monteur geweest!

Netwerk is bij ons Unifi spul, en wanneer er geen problemen zijn trekt dat gewoon snel en stabiel 400/40 door de lijn.
Tijdens de problemen hebben ook de andere adressen er last van.

Hoe krijgen we Ziggo zo ver dat het een WIJK probleem gaat worden?
Toch even mijzelf quoten hier.

Bij Ziggo de 2e lijns aan de telefoon gehad deze ronde, en nu is er een Ziggo storingsmonteur aangestuurd in plaats van zo'n onbeschofte klaploper. Gewoon ronduit zeggen dat jij niks weet, en hij alles :(

Via de 2e lijns is nu dankzij verschillende postcodes/huisnr combinaties eindelijk doorgedrongen dat het probleem buiten de deur ligt. Hopelijk aankomende week een oplossing.

*Kijkt heel erg uit naar de dag dat glasvezel binnen komt, en actief is 8)
Pagina: 1 ... 319 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic