Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:51
Ziggo heeft wat veranderingen aangebracht in de frequentieband die voor internet gebruikt wordt.
Ik zag toevallig in de modem dat ongeveer een week geleden de kanalen van het 602-850 MHz bereik naar 578-826 MHz zijn opgeschoven. Mogelijk dat dat wat stabiliteitsproblemen heeft veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:57
Masimo schreef op zondag 19 november 2023 @ 10:19:
Ziggo heeft wat veranderingen aangebracht in de frequentieband die voor internet gebruikt wordt.
Ik zag toevallig in de modem dat ongeveer een week geleden de kanalen van het 602-850 MHz bereik naar 578-826 MHz zijn opgeschoven. Mogelijk dat dat wat stabiliteitsproblemen heeft veroorzaakt.
Deze wijziging is al enkele maanden terug doorgevoerd hier in Utrecht zonder dat dit stabiliteitsproblemen heeft veroorzaakt.

Ze hebben daarbij het DOCSIS 3.1 kanaal opgerekt naar 168 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jeffrey87 Voor iemand waarbij de installatie al niet deugde kan die verandering natuurlijk wel ineens voor problemen zorgen in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Masimo schreef op zondag 19 november 2023 @ 10:19:
Veranderen de kanaalnummers dan ook in de web-interface? Of puur de frequentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
PatRamon schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:36:
[...]

Geen idee.
Wellicht werkzaamheden of aanpassingen/onderhoud aan het netwerk?
Verbinding is sinds gisteren avond gewoon weer 100%stabiel

Wat mij opviel is dat de afgelopen tijd mijn ping altijd rond de 12/14 lag. (dagelijkse log file router'asus)
Sinds vandaag en gisteren rond de 10.
*Ubee 1318 modem.

Verklaard wellicht de tijdelijke timeouts door vermoedelijke werkzaamheden...
*Regio gebonden of wijk gerelateerd
Gisteravond mijn modem maar eens een factory reset gegeven. Daarna geen T3-meldingen en ook geen haperingen meer. Wat me opvalt is dat in de netwerk status log vanaf gisteravond tot zojuist maar 3 'US profile assignment changes' zijn geweest, en zelfs sinds vanochtend 8:00 uur helemaal geen 'US profile assignment changes' meer tot zojuist. Normaal waren dat er zo'n 10-15 per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:41:
[...]

Gisteravond mijn modem maar eens een factory reset gegeven. Daarna geen T3-meldingen en ook geen haperingen meer. Wat me opvalt is dat in de netwerk status log vanaf gisteravond tot zojuist maar 3 'US profile assignment changes' zijn geweest, en zelfs sinds vanochtend 8:00 uur helemaal geen 'US profile assignment changes' meer tot zojuist. Normaal waren dat er zo'n 10-15 per dag.
De US meldingen zijn soms hier om de 5 minuten, ofwel een log file is vaak maar van 30min geleden.
En een normale dag weer 0.
Betreft de correctables van ODFM liggen na 52dagen op de 6284175616x :*) (6.2milard)

Zolang ik er niks van merk zal het wel goed zijn.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04:15
PatRamon schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:49:
[...]

De US meldingen zijn soms hier om de 5 minuten, ofwel een log file is vaak maar van 30min geleden.
En een normale dag weer 0.
Betreft de correctables van ODFM liggen na 52dagen op de 6284175616x :*) (6.2milard)

Zolang ik er niks van merk zal het wel goed zijn.
De connectbox gebruikt een longint voor errors, dus na 2.1 miljard gaat hij in de negatief (en weer terug in de positief na minus 2.1 miljard). Heeft men dit blijkbaar toch gecorrigeerd bij de nieuwere modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Fret Raket schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:25:
[...]

De connectbox gebruikt een longint voor errors, dus na 2.1 miljard gaat hij in de negatief (en weer terug in de positief na minus 2.1 miljard). Heeft men dit blijkbaar toch gecorrigeerd bij de nieuwere modems.
Betreft een Ubee1318 modem, geen connectbox ;)

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:32

Mr. Freeze

¡GO!

Bij mij in de meterkast komt de groene kabel van Ziggo binnen met aan het uiteinde een plug met schroefdraad. Zit er in het installatiepakket van Ziggo een mogelijkheid om deze kabel in de modem te steken, al dan niet via een verloopkabel? Ik heb gekozen voor zelf doen en de lijn wordt opgeleverd 19 december.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Mr. Freeeze
Gewoon de klantenservice bellen en de situatie uitleggen. Dan wordt er altijd een gratis monteur gestuurd om een AOP te plaatsen.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mr. Freeze schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:31:
Bij mij in de meterkast komt de groene kabel van Ziggo binnen met aan het uiteinde een plug met schroefdraad.
Daar moet eerst een einddoos op, anders is het niet galvanisch gescheiden. Niet direct op je modem aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb vanmorgen mijn Ziggo ConnectBox in bridge modus laten zetten. Dat is uiteindelijk (via de helpdesk en een uur geduld) gelukt. Ik zie nu ook netjes dat mijn Router (die ik rechtstreeks aan mijn Ziggo ConnectBox heb hangen) een (nieuw) IP-adres van Ziggo heeft gekregen.

So far so good. Maar puur uit interesse wil ik nog wel in mijn Ziggo ConnectBox kunnen inloggen, maar op http://192.168.178.1 lukt dat niet meer. Ook als ik bijvoorbeeld een tracert uitvoer, dan zie ik de ConnectBox helemaal niet meer. Hoe werkt zoiets, kan ik nu niet meer zelf inloggen op de ConnectBox? Niet dat het superrelevant is, maar ik wil het graag snappen...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:31

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@spaceboy Probeer eens 192.168.100.1? Hier staat de Ubee ook in bridge, vaak komt de modem in een ander subnet na bridge modus.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Harmen schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:25:
@spaceboy Probeer eens 192.168.100.1? Hier staat de Ubee ook in bridge, vaak komt de modem in een ander subnet na bridge modus.
Verrek! Thanks! Hoe had ik dit kunnen weten trouwens? Is er een commando die ik hiervoor had kunnen gebruiken?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:35:
[...]

Verrek! Thanks! Hoe had ik dit kunnen weten trouwens? Is er een commando die ik hiervoor had kunnen gebruiken?
192.168.100.1 is sowieso al heel lang in gebruik. 20 jaar terug werkte dit ook op de toenmalige Motorola modems (zonder routing functie dus, was ook uit de tijd dat je maar 1 PC mocht aansluiten).

Gek genoeg staat bij familie dan weer een Technicolor modem, in bridge, maar daar moet weer wel 192.168.178.1 op gebruikt worden en daar werkt 192.168.100.1 dus niet op (ondanks dan bridge mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04:15
PatRamon schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:34:
[...]

Betreft een Ubee1318 modem, geen connectbox ;)
En de ubee1318 is een nieuwer modem dan de connectbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-05 15:18

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

spaceboy schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:23:
Ik heb vanmorgen mijn Ziggo ConnectBox in bridge modus laten zetten. Dat is uiteindelijk (via de helpdesk en een uur geduld) gelukt. Ik zie nu ook netjes dat mijn Router (die ik rechtstreeks aan mijn Ziggo ConnectBox heb hangen) een (nieuw) IP-adres van Ziggo heeft gekregen.

So far so good. Maar puur uit interesse wil ik nog wel in mijn Ziggo ConnectBox kunnen inloggen, maar op http://192.168.178.1 lukt dat niet meer. Ook als ik bijvoorbeeld een tracert uitvoer, dan zie ik de ConnectBox helemaal niet meer. Hoe werkt zoiets, kan ik nu niet meer zelf inloggen op de ConnectBox? Niet dat het superrelevant is, maar ik wil het graag snappen...
Zo ver ik weet kan je niet meer inloggen op de modem in bridge mode. Alleen Ziggo kan er nog in bij deze modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Psycho_Mantis schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:08:
[...]

Zo ver ik weet kan je niet meer inloggen op de modem in bridge mode. Alleen Ziggo kan er nog in bij deze modellen.
Zie hierboven, de reactie van @Harmen werkte voor mij prima. Het enige is dat je ín het modem nu echt vrijwel geen opties meer hebt, behalve wachtwoord wijzigen en herstarten. Maar dat is ook logisch, want hij staat nu helemaal niets meer te doen, behalve al het verkeer naar zijn port 1 te sturen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:31

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@spaceboy Het is wel handig dat je bijvoorbeeld de status en waardes kan uitlezen. Voor de rest kijk ik er niet zoveel naar. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:07
Ik overweeg een overstap te maken van KPN (Online.nl) naar Ziggo. Eigenlijk alleen vanwege de huidige actie (12 maanden 50%, Elite + Max en gratis ESPN voor €45,50).

Mijn huidige contract loopt tot 6 april 2024. Overstapservice gaat niet lukken (max 3 maanden). Kan ik dan wel gebruik maken van deze actie en Ziggo bijvoorbeeld op 6 maart 2024 in laten gaan en dan met een maand overlap Online opzeggen per 6 april?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39
Geen idee of ze daar administratief in trappen. Technisch geen probleem omdat het een ander draadje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
jadjong schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:45:
Geen idee of ze daar administratief in trappen. Technisch geen probleem omdat het een ander draadje is.
Ik ga het gewoon aanvragen en dan wacht ik het gewoon af. Ik neem voor de zekerheid gewoon een maandje overlap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Chat of bel. Ik kon gewoon ingangsdatum op eind maart zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:53
Psycho_Mantis schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:08:
[...]

Bij mij zit de Connectbox in bridge op 192.168.100.1.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Get!em schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:50:
Chat of bel. Ik kon gewoon ingangsdatum op eind maart zetten.
Hoe kom ik er achter welk modem ik krijg (bij Elite 1000/100)?
Overigens weet ik nu al dat ik het modem in bridge laat zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
Edje040 schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:40:
[...]

Ik kreeg een 8 maand geleden deze: https://www.ziggo.nl/klan...ems/smartwifi-modem-zwart

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Edje040 schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:40:
[...]

Op de bestelpagina van ziggo zie je welke spullen je krijgt.

Ziggo -- > Internet Only -- > Elite = Sagemcom f3896lg (zwarte modem)
Tevens ook Start/XXL de Sagemcom modem
Enkel Lite = Connectbox (witte oude)

Sagemcom = Prima modem en Wifi ook prima en snel.
Wil je tweaken of extra dingen doen met je netwerk = altijd brigde modus.

Maar als je enkel Lan/Wifi hebt zonder extra's is het zonde om een extra router te kopen.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:06
Lol, gebeld naar aanleiding van mijn opzegging Ziggo. Ineens is het aanbod 45 euro korting ipv 35 euro. Maar dan heb ik nog geen gratis pakket erbij. Misschien nog even een keer weer bellen. Het komt in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
PatRamon schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:53:
[...]

Op de bestelpagina van ziggo zie je welke spullen je krijgt.

Ziggo -- > Internet Only -- > Elite = Sagemcom f3896lg (zwarte modem)
Tevens ook Start/XXL de Sagemcom modem
Enkel Lite = Connectbox (witte oude)

Sagemcom = Prima modem en Wifi ook prima en snel.
Wil je tweaken of extra dingen doen met je netwerk = altijd brigde modus.

Maar als je enkel Lan/Wifi hebt zonder extra's is het zonde om een extra router te kopen.
Ik heb hier een Fritzbox 4060 en een drietal FritzRepeaters (wifi 6, alles bekabeld) dus ik wil het modem sowieso in bridge laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:43
Edje040 schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:33:
Ik overweeg een overstap te maken van KPN (Online.nl) naar Ziggo. Eigenlijk alleen vanwege de huidige actie (12 maanden 50%, Elite + Max en gratis ESPN voor €45,50).

Mijn huidige contract loopt tot 6 april 2024. Overstapservice gaat niet lukken (max 3 maanden). Kan ik dan wel gebruik maken van deze actie en Ziggo bijvoorbeeld op 6 maart 2024 in laten gaan en dan met een maand overlap Online opzeggen per 6 april?
Die actie van 50% korting is ook al wel eerder dit jaar geweest, en zal ook wel weer terug komen.

Ziggo verliest 10.000 klanten per maand, dus ze moeten wat.

[ Voor 62% gewijzigd door pvcholten op 21-11-2023 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pvcholten schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:19:
Ze doen vanalles, behalve prijzen verlagen / trouwe klanten fatsoenlijke korting geven / na smeekbedes fatsoenlijke korting geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:43
Ligt eraan waar je woont. Ziggo kan zo duur zijn omdat soms het alternatief traag ADSL is. Klanten die een alternatief hebben, krijgen korting als ze daar om vragen. Anderen niet of minder.

Toen ik van Ziggo naar Tweak overstapte wilden ze me ook dikke korting geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
pvcholten schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:19:
[...]

Die actie van 50% korting is ook al wel eerder dit jaar geweest, en zal ook wel weer terug komen.

De huidige actie is wel echt scherper dan de vorige varianten. Het verschil is het televisiepakket. Als dat je niet uitmaakt dan komt deze actie wel terug, hij is niet "bijzonder" meer voor Ziggo :X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:03
RobertMe schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:27:
Ze doen vanalles, behalve prijzen verlagen / trouwe klanten fatsoenlijke korting geven / na smeekbedes fatsoenlijke korting geven.
Normaal bel ik Ziggo om een korting te vragen.
Dit jaar belde Ziggo mij met een aanbieding: 6 x €20. Ik zei dat ik vorig jaar 9 x €35 had gekregen, en dat ik dat dit jaar weer verwacht. Ik heb het gekregen, binnen 3 minuten geregeld.

Verder werkt alles prima: perfect internet, wifi regel ik zelf, en perfecte tv via coax. Terugkijken via Ziggo Go is meer dan acceptabel.

Hier een tevreden klant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:15:
[...]

Normaal bel ik Ziggo om een korting te vragen.
Dit jaar belde Ziggo mij met een aanbieding: 6 x €20. Ik zei dat ik vorig jaar 9 x €35 had gekregen, en dat ik dat dit jaar weer verwacht. Ik heb het gekregen, binnen 3 minuten geregeld.

Verder werkt alles prima: perfect internet, wifi regel ik zelf, en perfecte tv via coax. Terugkijken via Ziggo Go is meer dan acceptabel.

Hier een tevreden klant!
Netjes dat ze jou bellen.

Maar was het belletje al een aantal weken/maanden na je jaar vaste contact of netjes voor dat die stilzwijgend doorloopt zegt maar?

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:03
PatRamon schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:41:
Netjes dat ze jou bellen.

Maar was het belletje al een aantal weken/maanden na je jaar vaste contact of netjes voor dat die stilzwijgend doorloopt zegt maar?
Vorig jaar had ik met Black Friday gebeld voor korting.
Dit jaar wilde ik hetzelfde doen, maar ik werd begin oktober al gebeld, dus ik was zelf nog niet in de gelegenheid om te gaan onderhandelen.

Resultaat is dat ik voor een jaar heb bijgetekend, in plaats van dat ik rond ben ga kijken. Voor de goede orde: ik heb een glasvezel in de meterkast, en kan "voor weinig" overstappen op Odido.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pythoon1977
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:19
Ze zijn wel flink aan het stunten...

Vorig jaar met Black Friday een jaarabonnement bij Ziggo afgesloten met 12 maanden 50% korting.
Afgelopen week een brief in de bus gehad dat ze de korting nog 9 maanden door laten lopen, zonder addertjes onder het gras naar eigen zeggen. En het blijft maandelijks opzegbaar.

En ook hier ligt glasvezel in de meterkast. Gisteren nog iemand van KPN aan de deur met een jaar lang 50% korting (ipv 6 maanden online). Ik heb 'm maar gezegd dat ie over 9 maanden terug moet komen. Afgezien van de prijs heb ik geen klachten over Ziggo.

• Bosluis
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vorige week donderdag gebruik gemaakt van de Black Friday aanbieding. Ingangsdatum abonnement 18 november. Zaterdag 18 november het installatiepakket ontvangen en alles aangesloten. Knipperend rood lampje op modem. In het boekje staat dat je dan contact op moet nemen met Ziggo. Dat heb ik gedaan en ze hebben een monteur geregeld voor maandag. De monteur is geweest. Alles door gemeten en hij vond de signaalsterkte niet goed. In de kast tegenover mijn woning gekeken. Hij dacht aan kabelschade maar daar moest een netwerkmonteur voor komen, die kon meer metingen doen. Het is overigens een nieuwbouwwoning van nog geen twee jaar oud. De AOP heeft de monteur voor de zekerheid vervangen.

Dinsdag is monteur twee gekomen. Hij weer meten, de signaalsterkte is het probleem niet. Het is een interne fout bij Ziggo. Hij zou er een escalatiemelding van maken. In de avond verwachtte hij dat het modem geactiveerd zou moeten zijn.

Woensdag nog steeds een rood lampje. In de middag gebeld met Ziggo. De dame kwam er niet helemaal uit en schakelde mij door. Na 45 minuten in de wacht werd de verbinding verbroken.

Opnieuw gebeld. Deze meneer heeft alles nagekeken en vertelde mij dat alles goed stond en dat het zou moeten werken. Begin van de avond de modem even gereset maar nog steeds geen werkend modem. Weer gebeld, kreeg een erg behulpzame dame aan de lijn en die zegt dat het bij Ziggo ligt en dat de activatie wel een paar dagen kan duren. Ze snapte niet dat die monteurs dat niet zeggen. Ze noemde het een prospect storing ofzo. Ik kan daar zo niet veel over terug vinden maar heb in dit topic nu wel het een en ander terug gevonden dat de activatie een tijdje kan duren. Ze begon over de AOP, welke ik had. De monteur heeft een aansluiting met een mannetje geïnstalleerd. Daar komt de splitter op. De splitter heeft twee uitgangen. Daar begon deze dame ook over te mopperen. De monteur had een andere AOP moeten installeren die direct op het modem wordt aangesloten zonder splitter. Door de splitter veel signaalverlies. Ik moest de andere uitgang afplakken met tape. Ze wou hier een nieuwe monteur voor langs sturen alleen had monteur twee zijn afspraak niet verwerkt en hing deze nog in het systeem.

Als ik nu de link in de mail open met de status van mijn bestelling dat staat er stap 2 van de 4.

Ik heb gelukkig mijn Odido internet nog en ik gebruik NLziet dus voor mij nu geen probleem dat het misschien een paar dagen langer duurt. Zijn er meer mensen die hier nu last van hebben en ook zulke ervaringen hebben met Ziggo de laatste weken?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:14

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bosluis schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:57:
Ze noemde het een prospect storing ofzo.
Provisioning waarschijnlijk?
edit: oh zie dat prospect wel vaker genoemd is in het topic. Maar ook niet meer dan dat iemand dat labeltje had in het systeem, lekker vaag :P

[ Voor 28% gewijzigd door Gizz op 23-11-2023 09:23 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Pierre_nr1

Als ik nu de link in de mail open met de status van mijn bestelling dat staat er stap 2 van de 4......
Sommige monteurs zeggen maar wat, omdat ze geen zin/tijd hebben om iets aan het echte probleem te doen. Ook is het vaak onwetendheid/onkunde.

Ik heb het vermoeden dat je verbinding nog niet actief is omdat je bestelling administratief nog niet afgerond is. Zo was het in mijn geval ook.

• Bosluis
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:58:
[...]

Sommige monteurs zeggen maar wat, omdat ze geen zin/tijd hebben om iets aan het echte probleem te doen. Ook is het vaak onwetendheid/onkunde.

Ik heb het vermoeden dat je verbinding nog niet actief is omdat je bestelling administratief nog niet afgerond is. Zo was het in mijn geval ook.
Hoe lang heeft het bij jou geduurd? Kwam dat vanzelf goed?

• Pierre_nr1
Bosluis schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:00:
[...]

Hoe lang heeft het bij jou geduurd? Kwam dat vanzelf goed?
Een paar dagen, maar wel na een aantal keer bellen. Zeer irritant

• Hurricane Jac
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 18:28
Vorige week donderdag gebruik gemaakt van de Black Friday aanbieding. Ingangsdatum abonnement 18 november. Zaterdag 18 november het installatiepakket ontvangen en alles aangesloten. Knipperend rood lampje op modem. In het boekje staat dat je dan contact op moet nemen met Ziggo. Dat heb ik gedaan en ze hebben een monteur geregeld voor maandag. De monteur is geweest. Alles door gemeten en hij vond de signaalsterkte niet goed. In de kast tegenover mijn woning gekeken. Hij dacht aan kabelschade maar daar moest een netwerkmonteur voor komen, die kon meer metingen doen. Het is overigens een nieuwbouwwoning van nog geen twee jaar oud. De AOP heeft de monteur voor de zekerheid vervangen.

Dinsdag is monteur twee gekomen. Hij weer meten, de signaalsterkte is het probleem niet. Het is een interne fout bij Ziggo. Hij zou er een escalatiemelding van maken. In de avond verwachtte hij dat het modem geactiveerd zou moeten zijn.

Woensdag nog steeds een rood lampje. In de middag gebeld met Ziggo. De dame kwam er niet helemaal uit en schakelde mij door. Na 45 minuten in de wacht werd de verbinding verbroken.

Opnieuw gebeld. Deze meneer heeft alles nagekeken en vertelde mij dat alles goed stond en dat het zou moeten werken. Begin van de avond de modem even gereset maar nog steeds geen werkend modem. Weer gebeld, kreeg een erg behulpzame dame aan de lijn en die zegt dat het bij Ziggo ligt en dat de activatie wel een paar dagen kan duren. Ze snapte niet dat die monteurs dat niet zeggen. Ze noemde het een prospect storing ofzo. Ik kan daar zo niet veel over terug vinden maar heb in dit topic nu wel het een en ander terug gevonden dat de activatie een tijdje kan duren. Ze begon over de AOP, welke ik had. De monteur heeft een aansluiting met een mannetje geïnstalleerd. Daar komt de splitter op. De splitter heeft twee uitgangen. Daar begon deze dame ook over te mopperen. De monteur had een andere AOP moeten installeren die direct op het modem wordt aangesloten zonder splitter. Door de splitter veel signaalverlies. Ik moest de andere uitgang afplakken met tape. Ze wou hier een nieuwe monteur voor langs sturen alleen had monteur twee zijn afspraak niet verwerkt en hing deze nog in het systeem.

Als ik nu de link in de mail open met de status van mijn bestelling dat staat er stap 2 van de 4.

Ik heb gelukkig mijn Odido internet nog en ik gebruik NLziet dus voor mij nu geen probleem dat het misschien een paar dagen langer duurt. Zijn er meer mensen die hier nu last van hebben en ook zulke ervaringen hebben met Ziggo de laatste weken?
toon volledige bericht
Zelfde ervaring ik ben pas net online na 3 november. De orders lopen vast in hun systeem lijkt het en moeten alles handmatig doorzetten…. Succes afwachten is het enige wat u kan doen. 5x gebeld, chat forum noem maar op,en vandaag eureka hij doet het. Nu hopen dat we niet teveel black friday klanten zijn :)

P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masimo

.....
Ze begon over de AOP, welke ik had. De monteur heeft een aansluiting met een mannetje geïnstalleerd. Daar komt de splitter op. De splitter heeft twee uitgangen. Daar begon deze dame ook over te mopperen. De monteur had een andere AOP moeten installeren die direct op het modem wordt aangesloten zonder splitter. Door de splitter veel signaalverlies. Ik moest de andere uitgang afplakken met tape.
....
Die dame heeft dus ook gewoon wat zitten zwammen. De normale aansluiting is via een splitter (tegenwoordig de POA 254) op het AOP. Als de groene kabel in de woonkamer binnen komt krijg je een Braun BTV 1 IEC en als de groene kabel in de meterkast binnen komt, een Technetix Trisz-DG300. Beide AOP's hebben een mannetjes aansluiting. Vervolgens vanuit de splitter een kabeltje naar de modem, de andere naar je coax TV-installatie. Heb je internet-only of kijk je TV via de Next mini dan kun je de splitter ook weglaten.
De splitter heeft een demping van 3 a 4 dB dus dat valt erg mee. De signaalsterkte moet in je modem tussen de -10 en +10 dBmV liggen. En héél belangrijk is goed aansluitmateriaal (kabels en stekkers). Die moeten voldoende afscherming bieden tegen 4G instraling.

[ Voor 5% gewijzigd door Masimo op 23-11-2023 19:30 ]

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Die wifi pods 6, doet het modem mee in het mesh netwerk? En kan de eerste pod ook draadloos aangesloten worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
darkdesign schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:31:
Die wifi pods 6, doet het modem mee in het mesh netwerk? En kan de eerste pod ook draadloos aangesloten worden?
Ja, op beide vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-04 21:00
zal vast al besproken zijn maar ik kan deze niet goed vinden met de zoekfunctie :(

Ik ben al bestaande klant en wil graag de blackfriday korting maar krijg deze niet omdat ik al bestaande klant ben. Heb al meerdere malen gebeld maar krijg een slechte korting.
Nu lees ik vaker dat je je abonnement kan opzeggen en dat mijn vrouw dan een nieuw abonnement kan afsluiten (andere naam en bankrekeningnummer).

Ik ben met bezig met het opzeggen van mijn huidige contract maar kan geen einddatum aangeven maar mijn vraag waar ik dat wel kan aangeven. Wordt dat pas geregeld als je wordt teruggebeld door een servicemedewerker?

Als ik namelijk die einddatum weet kan mijn vrouw het nieuwe contract afsluiten en dan sluit hopelijk het nieuwe contract aan op het oude contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-05 19:59
Ik overweeg om terug over te stappen naar Ziggo.
Als ik alles samenstel (internet XXL en TV complete), dan komt de korting nergens zichtbaar. Wel heb ik de optie tot 12 maanden 50% korting aangevinkt staan. Het maandbedrag blijft echter op €71 staan.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Niet online
Hurricane Jac schreef op donderdag 23 november 2023 @ 18:51:
[...]

Zelfde ervaring ik ben pas net online na 3 november. De orders lopen vast in hun systeem lijkt het en moeten alles handmatig doorzetten…. Succes afwachten is het enige wat u kan doen. 5x gebeld, chat forum noem maar op,en vandaag eureka hij doet het. Nu hopen dat we niet teveel black friday klanten zijn :)
Kreeg je ook een bericht van Ziggo dat de aansluiting was afgerond? Of had je zo maar opeens een wit lampje op je modem?
Masimo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:28:
[...]

Die dame heeft dus ook gewoon wat zitten zwammen. De normale aansluiting is via een splitter (tegenwoordig de POA 254) op het AOP. Als de groene kabel in de woonkamer binnen komt krijg je een Braun BTV 1 IEC en als de groene kabel in de meterkast binnen komt, een Technetix Trisz-DG300. Beide AOP's hebben een mannetjes aansluiting. Vervolgens vanuit de splitter een kabeltje naar de modem, de andere naar je coax TV-installatie. Heb je internet-only of kijk je TV via de Next mini dan kun je de splitter ook weglaten.
De splitter heeft een demping van 3 a 4 dB dus dat valt erg mee. De signaalsterkte moet in je modem tussen de -10 en +10 dBmV liggen. En héél belangrijk is goed aansluitmateriaal (kabels en stekkers). Die moeten voldoende afscherming bieden tegen 4G instraling.
Ik ga tv kijken via de Next mini. Ik heb een kabel met twee rode uiteindes (mannetjes) De AOP in de meterkast is ook een mannetje. Ik kan het dus niet rechtstreeks aansluiten zonder splitter. Dan heb ik een andere kabel nodig, of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 50% gewijzigd door Bosluis op 24-11-2023 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:32

Mr. Freeze

¡GO!

Bushalte schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:20:
Als ik alles samenstel (internet XXL en TV complete), dan komt de korting nergens zichtbaar. Wel heb ik de optie tot 12 maanden 50% korting aangevinkt staan. Het maandbedrag blijft echter op €71 staan.
Ja, heb ik ook gehad. Zelf even naar Ziggo.nl gaan en geen rechtstreekse links gebruiken. (of misschien juist wel ;))

Anyway, gewoon even proberen.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:40

Licko

ZVDK

Cookies geaccepteerd?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
De NPO komt beschikbaar in veel hogere beeldkwaliteit.

https://www.totaaltv.nl/n...-25mbps-op-te-waarderen-/

Gaat Ziggo dit ook doorgeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ik had precies hetzelfde. Gewoon even bellen en dan telefonsich het nieuwe abonnement regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-05 19:59
Ik ga ze denk even bellen, wil ook de startdatum bespreken.

Nog een vraag. Ik zie dat de Next mini TV box zijn signaal via de USB kabel krijgt. In de stekker moet een UTP kabel met het internet signaal. Kan dat signaal ook uit een switch komen ipv rechtstreeks uit de muur? Want ik heb nog meer apparaten bekabeld aangesloten.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bushalte schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:43:
[...]

Ik ga ze denk even bellen, wil ook de startdatum bespreken.

Nog een vraag. Ik zie dat de Next mini TV box zijn signaal via de USB kabel krijgt. In de stekker moet een UTP kabel met het internet signaal. Kan dat signaal ook uit een switch komen ipv rechtstreeks uit de muur? Want ik heb nog meer apparaten bekabeld aangesloten.
Jeps gaat goed via switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:19

Videopac

Rommelt wat aan.

Pierre_nr1 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:42:
[...]

Ik had precies hetzelfde. Gewoon even bellen en dan telefonsich het nieuwe abonnement regelen.
Is het niet handiger om via breedbandwinkel te doen? Daar staan meteen de juiste kortingsprijzen en krijg je nog 40 euro geld-terug. Ik overweeg het zo te doen; geen ervaring met breedbandwinkel.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane Jac
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 18:28
Bosluis schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:36:
[...]

Kreeg je ook een bericht van Ziggo dat de aansluiting was afgerond? Of had je zo maar opeens een wit lampje op je modem?

[...]
Nee pas nadat hun de order hadden doorgezet kwamen alle mails binnen. Ook track en trace code die ik niet had en alle bestelde dingen. Nummerbehoud had ineens 6 mails hierna kwam de modem ook online binnen half uur. Ze schoppen je bestelling aan en ineens doet alles het dan….

P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-04 21:00
jongetje schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:07:
@duimp Opzeggen moet telefonisch. Dan is het meteen geregeld.
ok duidelijk, maar welke opzegtermijn zou ik moeten hanteren dan? ik heb geen idee hoe snel mijn nieuwe abonnement in kan gaan bij ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Videopac schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:50:
[...]

Is het niet handiger om via breedbandwinkel te doen? Daar staan meteen de juiste kortingsprijzen en krijg je nog 40 euro geld-terug. Ik overweeg het zo te doen; geen ervaring met breedbandwinkel.
Dat zou kunnen, maar ik heb daar geen ervaring mee.

Het voordeel van rechtstreeks bellen met Ziggo is dat er nog wat onderhandelingsruimte is. Ik kreeg er tijdens het gesprek een jaar gratis Ziggo Sport Totaal, 2 WiFi pods en 1 WiFi Pod 6 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 23:27
stormfly schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:45:
[...]

Jeps gaat goed via switches.
Andere vraag - moet het via een UTP kabel worden aangesloten? Of kan de Next Mini ook verbinding maken via Wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jewie schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:54:
[...]

Andere vraag - moet het via een UTP kabel worden aangesloten? Of kan de Next Mini ook verbinding maken via Wifi?
https://www.ziggo.nl/klan...aten/mediaboxen/next-mini -> knopje meer specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 23:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:34:

Ik vraag me af of dit echt iets toevoegt tov de huidige kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:20
Ook maar opzeggen en dan aanvragen via partner. 80 euro of 40 euro. Anders kan ik altijf nog naar glasvezel. Maar odido is qua prijs wel leuk, maar stabiel is het niet de laatste tijd (in onze regio). Soms dagen! geen internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:42
TexMex schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:21:
[...]

Ik heb het ook al meerdere malen gedaan en het werkt altijd prima. Ik ben er klaar mee om elk jaar telefonisch door de ballotagecommissie bij Ziggo te moeten om in aanmerking te komen voor een x-bedrag aan korting.

Zorg wel dat je eerst een einddatum van je huidige abonnement hebt. Daarna doe je de nieuwe aanvraag en die laat je één dag na de einddatum van je oude abonnement ingaan. Gebruik ook een andere achternaam, e-mailadres en rekeningnummer (bijvoorbeeld gratis via Revolut). Fluitje van een cent.

Als je de naam van je draadloze netwerk en het wachtwoord hetzelfde houdt, maken alle apparaten ook gewoon automatisch weer verbinding. En als je een router achter je modem gebruikt, heb je dat probleem überhaupt niet.
zeg je je huidig aboo niet op, jij kijkt gewoon wanneer het jaar abbo verloopt en sluit gewoon 1 nieuwe af de dagn erna?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rubke schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:12:
[...]

zeg je je huidig aboo niet op, jij kijkt gewoon wanneer het jaar abbo verloopt en sluit gewoon 1 nieuwe af de dagn erna?
Je abo wordt automatisch verlengd dus je moet wel degelijk opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:42
mag weg verkeerd topic

[ Voor 84% gewijzigd door Rubke op 24-11-2023 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
dolopfriet schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:34:

Goed en mooi nieuws.
Ben benieuwd dan wat het verschil is van een recente serie aflevering via npo en kwaliteit van ziggo.

Offtopic:
Volgens mij wordt er extreem veel al opgenomen in 4K maar alles wordt 1080(hd) uitgezonden.
Waarom begint er nou niet eens een bedrijf om 4K door te voeren naar de huishoudens.
bijvoorbeeld: Videoland met live tv ook in 4k (wat beschikbaar is natuurlijk)

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatRamon schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:42:
[...]

Goed en mooi nieuws.
Ben benieuwd dan wat het verschil is van een recente serie aflevering via npo en kwaliteit van ziggo.

Offtopic:
Volgens mij wordt er extreem veel al opgenomen in 4K maar alles wordt 1080(hd) uitgezonden.
Waarom begint er nou niet eens een bedrijf om 4K door te voeren naar de huishoudens.
bijvoorbeeld: Videoland met live tv ook in 4k (wat beschikbaar is natuurlijk)
Opgenomen als in? Films en series zijn natuurlijk wel in 4K. Maar de grote vraag is of de apparatuur bij de TV zenders ook een 4K uitzending kan doen. En bij echt TV gebeuren (van (live) studio uitzendingen tot opnames "on the road") is het maar de vraag of dat 4K is, want dan heb je niet alleen 4K camera's nodig, maar ook 4K regie apparatuur etc, en dan nog steeds datgene tussen "regie" / "de TV productie" en "de uitzending die vanuit de zender naar de televisieboer gaat". Immers zijn er maar een aantal selectieve 4K uitzendingen geweest. We weten bij wijze van dat de NPO (met 1 zender?) in 4K kan uitzenden (of dat via "1 set hardware" verloopt en of de andere 2 dat dan ook kunnen is maar de vraag). Eurosport heeft dan ook 4K uitzendingen gedaan. Maar of RTL & SBS (/Talpa) ook al eens 4K uitzendingen gedaan hebben? Voor hetzelfde geldt zijn zij daar dus helemaal niet klaar voor. En voor de commerciele zenders kan het natuurlijk ook nog eens helemaal niet interessant zijn om in 4K uit te zenden. Wellicht hebben ze (redelijk) nieuwe apparatuur die nog prima mee kan (/niet is afgeschreven), en waarbij het vervangen puur voor een technisch snufje dat "de kijker thuis niet ziet", een (enorme) kostenpost is die niet terug te verdienen is. In dat geval is het ook niet gek dat ze het bij FHD uitzendingen houden totdat de huidige apparatuur aan vervanging toe is en bij vervanging 4K niet substantieel duurder is dan FHD (of in ieder geval "binnen budget" is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Niet online
Hurricane Jac schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:53:
[...]

Nee pas nadat hun de order hadden doorgezet kwamen alle mails binnen. Ook track en trace code die ik niet had en alle bestelde dingen. Nummerbehoud had ineens 6 mails hierna kwam de modem ook online binnen half uur. Ze schoppen je bestelling aan en ineens doet alles het dan….
Nou het lampje brandt wit van het modem, hoera. Alleen televisie werkt nog niet. Nog geen abonnement. Status staat nog steeds op stap 2 van 4. Stapje voor stapje komen we verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Bosluis schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:36:

.....

Ik ga tv kijken via de Next mini. Ik heb een kabel met twee rode uiteindes (mannetjes) De AOP in de meterkast is ook een mannetje. Ik kan het dus niet rechtstreeks aansluiten zonder splitter. Dan heb ik een andere kabel nodig, of zie ik iets over het hoofd?
De kabel met de twee rode uiteinden is een kabel met F-stekkers. Die past op de data-uitgang van de splitter en op de modem, maar zoals je hebt gemerkt niet rechtstreeks op het AOP.

Kabels zijn verkrijgbaar in de Ziggo webshop. Wat ook vaak werkt is even bellen met Ziggo. Vaak worden de juiste kabels dan gratis opgestuurd.
Aan de modemkant moet je een F-stekker hebben ("mannetje" met een heel scherpe punt). Die wordt met rood aangeven. Aan de AOP kant een vrouwelijke IEC connector. Die wordt met groen aangeduid.
Deze kabel is bijvoorbeeld wat je nodig hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3Pb3CqyMhP6XTxeSeVC1tyI-j4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j4LhoIUf88512o4MSyNfSoH5.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Masimo op 24-11-2023 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
De kleuren bij Ziggo Sport race cafe zijn niet goed bij het live afspelen, bijvoorbeeld oranje is bijna rood en gezichten teveel rood. Bij starten vanaf het begin zijn de kleuren wel goed. Dit is op een Android TV, dus niet via Ziggo go app, maar Ziggo TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

ZuinigeRijder schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 23:06:
De kleuren bij Ziggo Sport race cafe zijn niet goed bij het live afspelen, bijvoorbeeld oranje is bijna rood en gezichten teveel rood. Bij starten vanaf het begin zijn de kleuren wel goed. Dit is op een Android TV, dus niet via Ziggo go app, maar Ziggo TV.
Het kanaal was bij mijn in HLG HDR op mijn LG televisie en dat ging niet helemaal goed. Vooruit spoelen was onmogelijk goed te volgen omdat het beeld zwart werd.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
@sjaool Blijkbaar wordt het rechtstreeks kijken inderdaad in HLG HDR uitgezonden: Ziggo sport kanaal 14 in UHD (HLG)

En bij replay dus niet. Daar kan mijn Sony KD-65ZD9 Android TV niet zo goed mee omgaan, HLG wordt blijkbaar niet goed gedetecteerd, terwiil HDR detectie op Auto staat. Dan zou ik iedere keer handmatig op HLG moeten zetten en weer handmatig terugzetten voor replay en/of andere zenders :? Of er is iets anders mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

ZuinigeRijder schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 07:57:
@sjaool Blijkbaar wordt het rechtstreeks kijken inderdaad in HLG HDR uitgezonden: Ziggo sport kanaal 14 in UHD (HLG)

En bij replay dus niet. Daar kan mijn Sony KD-65ZD9 Android TV niet zo goed mee omgaan, HLG wordt blijkbaar niet goed gedetecteerd, terwiil HDR detectie op Auto staat. Dan zou ik iedere keer handmatig op HLG moeten zetten en weer handmatig terugzetten voor replay en/of andere zenders :? Of er is iets anders mis.
Dat probleem is het dus. HLG HDR maakt op deze manier het kijken van Racecafé geen pretje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 09:19:
[...]

Dat probleem is het dus. HLG HDR maakt op deze manier het kijken van Racecafé geen pretje. ;)
Gelukkig kun je 1 minuut nadat de uitzending gestart is, gewoon via replay vanaf het begin kijken, dan is het probleem er niet :+ en kun je later 1 minuut reclame overslaan O-)

[ Voor 6% gewijzigd door ZuinigeRijder op 25-11-2023 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

ZuinigeRijder schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 09:21:
[...]

Gelukkig kun je 1 minuut nadat de uitzending gestart is, gewoon via replay vanaf het begin kijken, dan is het probleem er niet :+ en kun je later 1 minuut reclame overslaan O-)
Helaas werkt dat bij mij niet. Mijn LG vond nog steeds dat het HLG HDR was. Maar ik heb er niet heel veel last van gehad. Ik kon vrij veel doorspoelen aangezien de MotoGP mij niet interesseert. Alhoewel ik Joey Litjens wel kan waarderen als studiogast. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:22
sjaool schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 01:02:
[...]

Het kanaal was bij mijn in HLG HDR op mijn LG televisie en dat ging niet helemaal goed. Vooruit spoelen was onmogelijk goed te volgen omdat het beeld zwart werd.
Misschien dat ik het heb gemist, maar sinds wanneer ondersteunt Ziggo Sport op hun "4K" kanaal dan nu ook HDR? Op TV live uitzendingen gebruikt men altijd de HLG norm voor de HDR doorg8fte.
Het is gewoon opgewaardeerde HD beeld, want Ziggo weigert om de duurdere betere UHD kwaliteit voor hun doorgifte aan te kopen, dus zullen we het nog lang met opgeschaalde HD beeld moeten blijven doen.

Wel waren er enkele korte periodes "test", tijdelijke uitzendingen van 4K met ondersteuning van HLG.
Hier hebben, c.q. mijn Philips OLED TV's geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

dinandus schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 10:23:
[...]

Misschien dat ik het heb gemist, maar sinds wanneer ondersteunt Ziggo Sport op hun "4K" kanaal dan nu ook HDR? Op TV live uitzendingen gebruikt men altijd de HLG norm voor de HDR doorg8fte.
Het is gewoon opgewaardeerde HD beeld, want Ziggo weigert om de duurdere betere UHD kwaliteit voor hun doorgifte aan te kopen, dus zullen we het nog lang met opgeschaalde HD beeld moeten blijven doen.

Wel waren er enkele korte periodes "test", tijdelijke uitzendingen van 4K met ondersteuning van HLG.
Hier hebben, c.q. mijn Philips OLED TV's geen problemen mee.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat het een vergissing was en dat er iemand in de studio of eindcontrole een knop verkeerd had gezet. Het was in ieder geval geen gezicht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:06
voorbode op het overnemen van de Premier league rechten van VIaplay en volgend jaar ook de f1 rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Ik denk dat het geen HDR is wat uitgezonden wordt, maar de TV denkt dat het HDR is. Wanneer ik HDR op de TV uit zet, is het beeld/kleur wel goed, forceer ik naar HLG ziet het er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Het lijkt bij mij op de Sony Android TV met "Ziggo Go TV" de "Kleurruimte" instellingen van mijn TV te maken te hebben. Met "Kleurruimte" op "Auto" is het beeld overgesatureerd, echter met instelling "sRGB/BT.709" zijn de kleuren natuurgetrouwer. Zouden ze inderdaad de kleuren anders coderen, zodat sommige TV's hier niet goed mee overweg kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-05 22:14
Mijn 2019 Samsung QLED krijgt ook veel te rood beeld van de Next Mini op Ziggo Sport. Andere kleuren lijken ook overdreven. Dit is echt niet goed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6GwrYKLdqGJltkJiOa9V8PYq1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYVUAPOltR6oThQBbVbuweI5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-05 14:35

rick77

... get to the point!

Op mijn Sony (Android) TV kun je de beeldinstellingen voor apps (in het algemeen denk ik) en iedere HDMI ingang apart instellen. Dus als een HDMI ingang bijvoorbeeld op een modus voor een game console staat kan ik me voorstellen dat de saturatie relatief hoog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
@rick77 Ik gebruik geen HDMI (geen Next (mini)), maar speel af via de internet kabel en de Ziggo Go TV Android TV App. Daar heb ik het probleem met Ziggo Sport zender mee. Andere zenders hebben niet dat probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door ZuinigeRijder op 25-11-2023 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Er is ook nog een ander draadje op Ziggo Community over kleuren Ziggo Sport:

Beeld verkleurd op kanaal 14

naast:

Ziggo sport kanaal 14 in UHD (HLG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:12
sjaool schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 09:19:
[...]

grappig ik kijk dat altijd in replay en inderdaad voor het eerst in HDR. Als je kleurgamma op Adobe RGB zet is het al veel beter. dynamic tonemaping ook uit

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG gaming Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX4090 Suprim, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Tonton schreef op zondag 26 november 2023 @ 06:31:
[...]

grappig ik kijk dat altijd in replay en inderdaad voor het eerst in HDR. Als je kleurgamma op Adobe RGB zet is het al veel beter. dynamic tonemaping ook uit
Ik denk dat het uiteindelijk toch een fout aan de Ziggo kant was want de normale uitzending met de nabeschouwing van de kwalificatie was weer zoals gewoonlijk. Er heeft dus iemand met de knopjes lopen rommelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-04 07:41
Ik heb nog eens even terug gekeken naar Race Café en als ik via de Next box kijk is de kleur veel afwijkende t.o.v. andere kanalen dan via de Ziggogo app op mijn Apple TV.
Als ik dan naar mijn beeldinstellingen ga op mijn Samsung TV zie ik het gamma van de Apple TV staan op BT1886 en van de Next box staat op HLG.
Ik ben niet zo thuis in al die TV signalen, maar het zou fijn zijn als ik niet alle instellingen per kanaal hoef af te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ziggo is momenteel met vieze spelletjes bezig in Helmond. Zouden ze dat in meer plaatsen doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KpLAK5B1NHfRgHZGaP9GIzYfQaY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MeJpKP5vUHGBDTiKQzpGGPRF.png?f=fotoalbum_large

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
RobbyTown schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:42:
Ziggo is momenteel met vieze spelletjes bezig in Helmond. Zouden ze dat in meer plaatsen doen?

[Afbeelding]
En dit zou niet in een plaatje kunnen passen van criminele handelingen om het maar zo te benoemen?
Om "even" legaal een huis in te kunnen komen om te zien wat er te halen valt en/of nep accounts aan te smeren bij bewoners die er gevoelig voor zijn?

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

RobbyTown schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:42:

[Afbeelding]
Ik vind dit rare communicatie van die club.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Videopac Ja dacht eerst misschien is het spam maar komt echt van bbh af. Aangezien je het rare communicatie vind, hoe hadden ze het dan moeten communiceren?

@PatRamon zou kunnen, wacht nog op antwoord van bbh. Ziggo heeft destijd wel een mooie database opgebouwd wie precies daar heen is gegaan.

Van de andere kant bbh zou dit toch niet zomaar voor de fun rond sturen en ook nog bij acm melden?

[ Voor 29% gewijzigd door RobbyTown op 26-11-2023 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

RobbyTown schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:09:
@Videopac Ja dacht eerst misschien is het spam maar komt echt van bbh af.

@PatRamon zou kunnen, wacht nog op antwoord van bbh. Ziggo heeft destijd wel een mooie database opgebouwd wie precies daar heen is gegaan.

Van de andere kant bbh zou dit toch niet zomaar voor de fun rond sturen en ook nog bij acm melden?
Op hun website staat niks. Even op Feesboek gekeken: daar staat ook niks. Wel nogal wat mensen die ontevreden zijn over Breedband Helmond.

Ik trek de echtheid van die mail in twijfel.

[ Voor 6% gewijzigd door Videopac op 26-11-2023 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Videopac schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:24:
[...]

Even op Feesboek gekeken: daar staat niks. Wel nogal wat mensen die ontevreden zijn over Breedband Helmond.
Bij Tweak (ook veel ontevreden reviews) op de feestbook staat ook niet dat ze stoppen en overgaan/opgaan op in Odido wat wel zo is.

Via deze url (de website url van bbh) is de mail ook te lezen. Is BBH dan gehackt?

offtopic:
Ik heb trouwens liever dat ze mailen dan dat ik FB moet checken. Als ik FB moet checken en geen mail krijg en ook niet op Tweakers kijk dan had ik ergens 2024 geen internet omdat Tweak dus wel stopt, maar niet is te lezen op hun feestbook pagina.

[ Voor 51% gewijzigd door RobbyTown op 26-11-2023 13:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Klinkt een beetje als een derde partij die probeert zieltjes te winnen op een verwerpelijke manier, zal niet de eerste keer zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door Jay-B op 26-11-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
@RobbyTown
Ik begrijp dat Breedband Helmond een glasvezel bedrijf is?
En Ziggo via de Coax beschikbaar is?

Als de mail van de officiële mail adres afkomt van breedband helmond is er opzich niks verkeerd aan.
Alleen rare manier van communicatie + verwijtingen naar een ander bedrijf.
*Wat natuurlijk niet leuk is voor breedband helmond.

Wat @Jay-B vermeld kan ook ter optie zijn.
Inderdaad als 3e partij zieltjes winnen om een contract af te laten sluiten en zelf daar ook wat aan te verdienen, zonder dat Ziggo het doorheeft.

-

Laat staan dat er ook uiteraard bij het uitbesteedde call center van ziggo wellicht een verkeerde persoon zit of meerdere, om zo aan een nieuw bedachte rating te kunnen komen wat de werkgever opeist, en/of bonus voor zo veel nieuw aangemelde personen.

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@PatRamon Om beeld duidelijk te krijgen.

Glasvezel Helmond is het glasvezelnetwerk in Helmond (zie Glasvezel Helmond als Delta, E-Fiber, ODF, KPN, ...) . Op Glasvezel Helmond kun je kiezen uit een aantal providers. Breedband Helmond, Trined, fiber en nog een aantal en als het goed is binnenkort ook Freedom.

Ziggo op de coax en kpn op de dsl.

Wat @Jay-B zegt zou idd kunnen.

In elk geval neem aan dat Breedband Helmond niet zomaar dit even rond stuurt (zelf grondig onderzoek gedaan) en Ziggo ervan beschuldigd anders hebben ze straks zelf een claim aan de broek hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fce773febc139c7
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-05 18:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWkND_LSSzP24vywkw5apKnX0rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HnruO4dOH1a8ERqHwWKU66mk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IqA_69_4GLYmk-ca-pRxl3uXSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2QLeeedwex6yRpccks23kRFx.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nog een mooie antieke coax aansluiting. Deze werkt prima met mijn huidige TC7200 modem. Er zit zelf nog een radiosignaal op, maar dat wordt niet meer gebruikt. Helaas heb ik nu een nieuwe smartmodem gekregen (een f3896LG-ZG). Voordat ik de hele boel open ga halen hier: gaat het lukken om de nieuwe smartmodem hier op aan te sluiten? Of kan ik beter bij voorbaat al een monteur aanvragen om dit te upgraden naar iets moderns? Ik hoef niet de allerbeste snelheid te hebben (10 mbit/sec is al prima), maar het moet wel stabiel zijn.
Pagina: 1 ... 318 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic