Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb zojuist voor de zekerheid toch maar de blackfriday deal aangemeld bij Ziggo. Ondanks dat ik liever glasvezel heb kan ik deze deal eigenlijk niet laten liggen voor een jaartje. Mocht ik mij nog bedenken kan ik altijd nog annuleren.

Maar voor nog geen 30 euro per maand 1gbps + tv start + Disney+ is wel echt een top deal.

Jammer alleen dat het aansluitpunt midden in de woonkamer zit, dan moet ik een UTP kabel naar de meterkast leggen. Heeft de monteur UTP kabel bij die hij gratis op maat maakt?

Ingangsdatum staat nu op 5 maart. Ik zit nu bij KPN en ben contractsvrij maar heb nog tot eind april korting. Lijkt mij alleen beter om maart aan te houden, want dan kan ik volgend jaar weer gebruik maken van een blackfriday deal. Meeste providers zullen 90 dagen aanhouden als maximale ingangsdatum in de toekomst vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland1971
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-10 05:36
Hallo,

Ik heb ook wel oren naar de bf deal van ziggo , ben momenteel al jaren bij KPN , nooit problemen gehad met KPN.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken dus van KPN naar ziggo , dus overstappen met of zonder overstapservice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Roland1971 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:07:
Hallo,

Ik heb ook wel oren naar de bf deal van ziggo , ben momenteel al jaren bij KPN , nooit problemen gehad met KPN.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken dus van KPN naar ziggo , dus overstappen met of zonder overstapservice.
Zonder overstap service en overlap verstandig 1 extra maand zodat je niet zonder internet komt te zitten.
Ofwel zelf regelen dat je alles zwart op wit hebt in je mailbox.

Vermoedelijk of weet wel zeker...
Je AOP is sterk verouderd = Monteur
Modem activatie 9 van de 10 gevallen wat niet lukt= Monteur

Klinkt negatief, maar als ik naar KPN overstap moet mijn aansluiting ook vernieuwd worden en alles door gemeten worden ect.

[ Voor 4% gewijzigd door PatRamon op 14-11-2023 12:29 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:31

Aiii

何これ

PatRamon schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:29:
[...]

Zonder overstap service en overlap verstandig 1 extra maand zodat je niet zonder internet komt te zitten.
Ofwel zelf regelen dat je alles zwart op wit hebt in je mailbox.

Vermoedelijk of weet wel zeker...
Je AOP is sterk verouderd = Monteur
Modem activatie 9 van de 10 gevallen wat niet lukt= Monteur

Klinkt negatief, maar als ik naar KPN overstap moet mijn aansluiting ook vernieuwd worden en alles door gemeten worden ect.
Dat er een gratis monteur komt die wat dingen aanpast lijkt mij voor niemand een groot issue. Wat is daar precies het probleem mee?

En een maand extra betalen lijkt mij vrij nutteloos, dus doe lekker met de overstapservice @Roland1971, dan heb je nog steeds alles zwart op wit, gaat je internet over naar Ziggo op de dag dat de monteur je internet aansluit (of je het zelf doet) en betaal je geen dag teveel aan de oude aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Aiii schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:36:
[...]

Dat er een gratis monteur komt die wat dingen aanpast lijkt mij voor niemand een groot issue. Wat is daar precies het probleem mee?
?

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Roland1971 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:07:
Hallo,

Altijd met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland1971
Bedankt voor jullie reactie´s.

Volgens mij kun je bij Ziggo niet kiezen met monteur er staat wel installatiehulp twv 249 euro?

trouwens mijn aansluiting is in de woonkamer voor ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Roland1971 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:51:

Volgens mij kun je bij Ziggo niet kiezen met monteur er staat wel installatiehulp twv 249 euro?

Dat las ik net ook, maar die 249 euro is wel erg overdreven voor wat telefonische hulp. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Roland1971 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:51:

Je hebt geen monteur nodig. Tenzij je aansluitpunt verouderd is en geen 1Gbit aankan (en dan ook alleen als je die snelheid besteld, uiteraard), dan komt er een gratis monteur om dat aansluitpunt te maken, hoef je verder zelf niets voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Aiii schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:58:
[...]

Je hebt geen monteur nodig. Tenzij je aansluitpunt verouderd is en geen 1Gbit aankan (en dan ook alleen als je die snelheid besteld, uiteraard), dan komt er een gratis monteur om dat aansluitpunt te maken, hoef je verder zelf niets voor te doen.
Volgens Ziggo support had ik ook geen monteur nodig, want ik had al een recente AOP. Maar op de dag dat mijn abonnement actief werd bleek niets te werken. Vijf dagen later kwam er een monteur, en wat bleek.....mijn verbinding was niet aangesloten in de straatkast. Blij dat ik geen gebruik heb gemaakt van de overstapservice en mijn KPN abonnement 2 weken langer heb laten doorlopen, anders hebben we 5 dagen zonder internet gezeten. Anno 2023 is dat een ramp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Pierre_nr1 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:07:
[...]

Volgens Ziggo support had ik ook geen monteur nodig, want ik had al een recente AOP. Maar op de dag dat mijn abonnement actief werd bleek niets te werken. Vijf dagen later kwam er een monteur, en wat bleek.....mijn verbinding was niet aangesloten in de straatkast. Blij dat ik geen gebruik heb gemaakt van de overstapservice en mijn KPN abonnement 2 weken langer heb laten doorlopen, anders hebben we 5 dagen zonder internet gezeten. Anno 2023 is dat een ramp ;)
Dat is echter niet hoe de overstapservice werkt. Die zou pas ingaan zodra je modem van Ziggo actief wordt. Als je installatie dus vijf dagen later pas gebeurt, blijf je gewoon vijf dagen langer bij je oude aanbieder. Dat is nu net het leuke aan de overstapservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:07:
[...]

Ik lees in de welkomsmail die ik net heb ontvangen dat KPN wordt beëindigd zodra de apparatuur van Ziggo is aangesloten. Daar heb je 2 weken de tijd voor, na die 2 weken stopt de huidige provider sowieso met leveren. Dus volgens mij is er nog niks aan de hand als het niet meteen werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aiii schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:58:
[...]

Een verouderd AOP moet gewoon vervangen worden. Dat heeft niks met re snelheid van het abonnement te maken. Toen ik eind 2021 van een antieke Cisco naar de Ubee ben over gestapt had ik een abo van 300/30 of zo. En toch klapperde de verbinding fors en gaf het modem continu partial bonding aan. Na vervangen AOP (en een nieuwe kabel vanuit Ziggo) draait die als een zonnetje.

Deze nieuwe(re) modems ondersteunen gewoon een heel groot frequentiebereik met vele kanalen. En daar zal ook (altijd) gebruikt van worden gemaakt, onafhankelijk van het abo. Op het moment dat je vervolgens een oud AOP of bekabeling hebt is de kans op storing aanwezig (/zeer groot) waardoor het modem niet alle kanalen kan gebruiken en "terugschakeld". En dat merk je dus net zo goed bij een hypothetisch 10Mbit/s abo. Zolang je maar voldoende gebruikt maakt van internet. Als je 1x per dag de digitale krant download zul je niet merken dat er meerdere keren per dag een korte onderbreking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:15:
[...]

Een verouderd AOP moet gewoon vervangen worden. Dat heeft niks met re snelheid van het abonnement te maken. Toen ik eind 2021 van een antieke Cisco naar de Ubee ben over gestapt had ik een abo van 300/30 of zo. En toch klapperde de verbinding fors en gaf het modem continu partial bonding aan. Na vervangen AOP (en een nieuwe kabel vanuit Ziggo) draait die als een zonnetje.

Deze nieuwe(re) modems ondersteunen gewoon een heel groot frequentiebereik met vele kanalen. En daar zal ook (altijd) gebruikt van worden gemaakt, onafhankelijk van het abo. Op het moment dat je vervolgens een oud AOP of bekabeling hebt is de kans op storing aanwezig (/zeer groot) waardoor het modem niet alle kanalen kan gebruiken en "terugschakeld". En dat merk je dus net zo goed bij een hypothetisch 10Mbit/s abo. Zolang je maar voldoende gebruikt maakt van internet. Als je 1x per dag de digitale krant download zul je niet merken dat er meerdere keren per dag een korte onderbreking is.
Hoe herken je zo'n oude AOP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Aiii schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:09:
[...]

Dat is echter niet hoe de overstapservice werkt. Die zou pas ingaan zodra je modem van Ziggo actief wordt. Als je installatie dus vijf dagen later pas gebeurt, blijf je gewoon vijf dagen langer bij je oude aanbieder. Dat is nu net het leuke aan de overstapservice.
Uiteraard heb ik Ziggo direct gebeld toen er niets werkte. Antwoord was letterlijk : modem is geactiveerd hoor, maar we plannen wel een monteur in. Die kwam dus 5 dagen later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-07 18:52
darkdesign schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:22:
[...]

Huidige AOP's zijn sowieso enkelgats, niet meer een TV+radio/data aansluiting. Maar slechts een IEC male aansluiting. Tevens is het frequentiebereik in de downstream opgerekt naar 2000Mhz (wat overkill is voorlopig, omdat onze downstreamband maar tot 1000/1200Mhz gaat nu)

In het veld worden voornamelijk Braun AOP's gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
045Crew schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:41:
[...]

Huidige AOP's zijn sowieso enkelgats, niet meer een TV+radio/data aansluiting. Maar slechts een IEC male aansluiting. Tevens is het frequentiebereik in de downstream opgerekt naar 2000Mhz (wat overkill is voorlopig, omdat onze downstreamband maar tot 1000/1200Mhz gaat nu)

In het veld worden voornamelijk Braun AOP's gebruikt.
Dus als ik een radio+tv aansluiting in de woonkamer heb zitten zal die geen 1gbps aankunnen? Hoe regel ik een nieuwe aansluiting voordat mijn abonnement start in maart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-07 18:52
darkdesign schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:44:
[...]

Dus als ik een radio+tv aansluiting in de woonkamer heb zitten zal die geen 1gbps aankunnen? Hoe regel ik een nieuwe aansluiting voordat mijn abonnement start in maart?
In theorie wel, in de praktijk ligt het eraan op welke frequentiebanden je modem werkt. Lang verhaal kort: Ziggo bellen, aangeven dat je een verouderde hoofdaansluiting hebt, dan wordt ie gratis vervangen.

Kans is aanwezig dat ze gaan miepen dat je nog geen klant bent, dan moet je helaas later even terugbellen rond de datum dat je abbo actief wordt. Men kan nl. niet zo ver vooruit een monteur plannen en al helemaal niet als je nog geen klant bent (lees: actieve klant/aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
045Crew schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:47:
[...]

In theorie wel, in de praktijk ligt het eraan op welke frequentiebanden je modem werkt. Lang verhaal kort: Ziggo bellen, aangeven dat je een verouderde hoofdaansluiting hebt, dan wordt ie gratis vervangen.

Kans is aanwezig dat ze gaan miepen dat je nog geen klant bent, dan moet je helaas later even terugbellen rond de datum dat je abbo actief wordt. Men kan nl. niet zo ver vooruit een monteur plannen en al helemaal niet als je nog geen klant bent (lees: actieve klant/aansluiting).
Oke dan ga ik dat doen, bedankt voor advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
045Crew schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:47:
[...]

Het kan wel, is mij ook gelukt uiteindelijk. Want het AOP zit niet in de doos, dus wachten op de apparatuur is volkomen onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[...]

Maak maar een foto. eentje zonder en eentje met het dekseltje er af geschroefd. Dan herkennen wij hem wel.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Un93m59
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:18
Ik zag de BF deals, helaas zijn we al zakelijke klanten bij Ziggo. Is er enige manier om hier toch gebruik van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Roetzen schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:29:
[...]

[...]

Maak maar een foto. eentje zonder en eentje met het dekseltje er af geschroefd. Dan herkennen wij hem wel.
Ik zie dat wij een Braun btv 1 IEC-NL hebben met daarop een Braun POA-01-B splitter, maar als ik dat zo hier lees is dat redelijk recent nog voor Ziggo normen..dat maakt me eigenlijk alleen maar huiveriger om toch weer terug te gaan gezien de time-outs die we 4 jaar geleden steeds hadden en waarvoor we mede zijn weggegaan..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 19:19
darkdesign schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:55:
Ik heb zojuist voor de zekerheid toch maar de blackfriday deal aangemeld bij Ziggo. Ondanks dat ik liever glasvezel heb kan ik deze deal eigenlijk niet laten liggen voor een jaartje. Mocht ik mij nog bedenken kan ik altijd nog annuleren.

Maar voor nog geen 30 euro per maand 1gbps + tv start + Disney+ is wel echt een top deal.
Typo? Ik kom op 39 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
internetinfo schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:05:
[...]

Cashback via woolsock vermoedelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Only schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:18:
[...]

Ik zie dat wij een Braun btv 1 IEC-NL hebben met daarop een Braun POA-01-B splitter, maar als ik dat zo hier lees is dat redelijk recent nog voor Ziggo normen..dat maakt me eigenlijk alleen maar huiveriger om toch weer terug te gaan gezien de time-outs die we 4 jaar geleden steeds hadden en waarvoor we mede zijn weggegaan..
Die time outs had ik ook, nu net aangemeld met de blackfriday actie. Die is zo scherp inclusief cashback dat is ongeëvenaard. 39e elite en tv met opname. 11e p/m Disney en 90e cashback eraf maakt een maandprijs van 20,5 netto.

Ingangsdatum dit weekend, heb veel tools draaien die monitoren. Als het toch (nog) brak blijkt te zijn weet ik dat voor de echte blackfriday datum en kan ik alsnog KPN verlengen. Ziggo hanteert een 14 dagen termijn voor nieuwe klanten.

Ja het zal een achteruitgang zijn van super stabiel glas naar een coax aansluiting…hoop dat het meevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
internetinfo schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:05:
[...]

Via Cashbackxl.

Internet Elite en TV Start Next Mini € 36,25 euro per maand oftewel 435 euro per jaar. Min de 85 euro cashback is 350 euro per jaar.. Dat is iets meer dan 29 euro per maand. Daar zit zelfs Disney+ nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
darkdesign schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:07:
[...]

Via Cashbackxl.

Internet Elite en TV Start Next Mini € 36,25 euro per maand oftewel 435 euro per jaar. Min de 85 euro cashback is 350 euro per jaar.. Dat is iets meer dan 29 euro per maand. Daar zit zelfs Disney+ nog bij.
Bij CashbackXXL hebben ze het nog over Giga, is er inmiddels al een bevestiging dat hetzelfde geldt voor Elite?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:48

Zenix

BOE!

Wolly schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:21:
[...]

Bij CashbackXXL hebben ze het nog over Giga, is er inmiddels al een bevestiging dat hetzelfde geldt voor Elite?
Ja Erik1 in "[Black Friday] Ziggo Internet & TV 2023 [t/m 10-12]"

[ Voor 8% gewijzigd door Zenix op 14-11-2023 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:21:
[...]

Ja, hij staat bij mij bevestigd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Gebeld als bestaande klant en zie op diverse andere sites dat andere betere aanbiedingen krijg als bestaande klant qua korting. (50% 9 maanden, 50% 12 maanden, 50% 9 maanden en dan een ESPN of iets dergelijks er bij).

Voor mij maar 10tje per maand voor 9 maanden, dat vind ik wel karig. Dan maar niet vast zitten en hopen dat ze glasvezel snel aansluiten hier. Dan maar weg bij ziggo.

Het is ook niet dat ik een laag abbonement heb bij ze (Internet Giga / TV Complete Next).

[ Voor 23% gewijzigd door Meneer iCy op 15-11-2023 09:37 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Meneer iCy schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:35:
Gebeld als bestaande klant en zie op diverse andere sites dat andere betere aanbiedingen krijg als bestaande klant qua korting. (50% 9 maanden, 50% 12 maanden, 50% 9 maanden en dan een ESPN of iets dergelijks er bij).

Voor mij maar 10tje per maand voor 9 maanden, dat vind ik wel karig. Dan maar niet vast zitten en hopen dat ze glasvezel snel aansluiten hier. Dan maar weg bij ziggo.

Het is ook niet dat ik een laag abbonement heb bij ze (Internet Giga / TV Complete Next).
Dan zeg je de boel toch op en sluit je met andere gegevens (van je partner oid) opnieuw aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:57
Wolly schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:58:
[...]

Dan zeg je de boel toch op en sluit je met andere gegevens (van je partner oid) opnieuw aan?
Zoek dan eerst even in dit draadje naar berichtjes dat dit ook niet altijd zonder problemen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Wolly schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:58:
[...]

Moet ik een extra bankrekening aanschaffen en valt dan nog steeds op, want zelfde naam. Ben koos relatieloos op dit moment namelijk :-)

En zag op een andere site dat dat ook niet altijd goed gaat.

Hoop volgend jaar glasvezel te kunnen hebben, dan kan ik overstappen. Het is niet dat ik bij ziggo moet blijven, het is alleen dat de andere optie ADSL is en mij te traag is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Meneer iCy schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:07:
[...]

Moet ik een extra bankrekening aanschaffen en valt dan nog steeds op, want zelfde naam. Ben koos relatieloos op dit moment namelijk :-)

En zag op een andere site dat dat ook niet altijd goed gaat.

Hoop volgend jaar glasvezel te kunnen hebben, dan kan ik overstappen. Het is niet dat ik bij ziggo moet blijven, het is alleen dat de andere optie ADSL is en mij te traag is. :+
Partner hoeft niet, moeder, zus, broer, vriend whatever kan natuurlijk ook. Het is niet zo dat de persoon die het aanvraagt ook op het adres ingeschreven moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Wolly schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:14:
[...]

Partner hoeft niet, moeder, zus, broer, vriend whatever kan natuurlijk ook. Het is niet zo dat de persoon die het aanvraagt ook op het adres ingeschreven moet staan.
Zou de hond een bankrekening kunnen hebben hahaha. Dan zou ik de eerste maand/2 maand af moeten laten boeken bij mijn ouders en dan rekeningnummer weer aanpassen?

Mij aardig veel gedoe voor korting. Had gewoon gehoopt/verwacht een soortgelijke korting te kunnen krijgen als andere.

Helaas, verkeerde medewerker of tijdstip die er weinig moeite voor deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:12

Licko

ZVDK

Ik overweeg over te stappen van KPN glasvezel naar Ziggo. Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden bij de overstap? Ik maak bijvoorbeeld gebruik van Apple Homekit en een Hue Bridge, maar ook een Tado thermostaat. Ik heb geen zin om zonder verlichting of verwarming te zitten natuurlijk. Ik heb overigens een Apple Airport Extreme achter het KPN modem hangen. Wanneer ik die verbindt met het nieuwe Ziggo modem, zou het allemaal moeten werken toch?

Ik heb jaren terug Ziggo (UPC?) gehad, maar ik las in dit topic dat ik dan wellicht een verouderd AOP heb aangezien er intussen eea is veranderd. Kan ik ergens terugvinden waar het AOP aan moet voldoen om gebruik te maken van de 1 Gbit?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Licko schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:42:
Ik overweeg over te stappen van KPN glasvezel naar Ziggo. Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden bij de overstap? Ik maak bijvoorbeeld gebruik van Apple Homekit en een Hue Bridge, maar ook een Tado thermostaat. Ik heb geen zin om zonder verlichting of verwarming te zitten natuurlijk. Ik heb overigens een Apple Airport Extreme achter het KPN modem hangen. Wanneer ik die verbindt met het nieuwe Ziggo modem, zou het allemaal moeten werken toch?

Ik heb jaren terug Ziggo (UPC?) gehad, maar ik las in dit topic dat ik dan wellicht een verouderd AOP heb aangezien er intussen eea is veranderd. Kan ik ergens terugvinden waar het AOP aan moet voldoen om gebruik te maken van de 1 Gbit?
Ja die AOP's zijn van de week nog benoemd, gebruik de search even op Braun.

Ik zou die Airport Extreme wel uitfaseren, weinig ondersteuning meer. Je kunt nu gratis een extra WiFi zender erbij klikken in de blackfriday deal van Ziggo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Meneer iCy schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:17:
[...]

Zou de hond een bankrekening kunnen hebben hahaha. Dan zou ik de eerste maand/2 maand af moeten laten boeken bij mijn ouders en dan rekeningnummer weer aanpassen?

Mij aardig veel gedoe voor korting. Had gewoon gehoopt/verwacht een soortgelijke korting te kunnen krijgen als andere.

Helaas, verkeerde medewerker of tijdstip die er weinig moeite voor deed.
Eigen keus hoor, ik vind 450 euro best veel geld om in een half uurtje te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:57
Wolly schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:19:
[...]

Eigen keus hoor, ik vind 450 euro best veel geld om in een half uurtje te besparen.
450 euro is inderdaad best veel geld.
Maar ik vraag mij af of het bij een half uurtje blijft:
oude apparatuur deinstalleren en terugsturen (even naar post punt)
nieuwe apparatuur ontvangen of ophalen & installeren
en als je de ziggo mail echt gebruikt doorgeven van je nieuwe mail adres.
en eventuele andere zaken die mij nu even niet te binnen schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 22:40
Net ook overgestapt van KPN naar Ziggo :) Wel mooi geautomatiseerd proces met al die malls maar ook gelijk een SMS vanuit KPN die aangaf dat ze het jammer vonden dat ik overstap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:09
W1ck1e schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:39:
[...]
450 euro is inderdaad best veel geld.
Maar ik vraag mij af of het bij een half uurtje blijft:
oude apparatuur deinstalleren en terugsturen (even naar post punt)
nieuwe apparatuur ontvangen of ophalen & installeren
en als je de ziggo mail echt gebruikt doorgeven van je nieuwe mail adres.
en eventuele andere zaken die mij nu even niet te binnen schieten.
Je hoeft niet speciaal naar een postpunt te rijden, ik neem aan dat je ook wel eens de deur uit gaat voor een boodschapje, dan is even binnen wippen bij een krantenwinkel niet veel moeite. Tevens een goed moment om uberhaupt je mailadres eens onder te brengen bij een eigen domein of gmail/hotmail etc zodat je van die koppeling af bent, dat moet je maar eenmalig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Andros schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:04:
[...]

Je hoeft niet speciaal naar een postpunt te rijden, ik neem aan dat je ook wel eens de deur uit gaat voor een boodschapje, dan is even binnen wippen bij een krantenwinkel niet veel moeite. Tevens een goed moment om uberhaupt je mailadres eens onder te brengen bij een eigen domein of gmail/hotmail etc zodat je van die koppeling af bent, dat moet je maar eenmalig doen.
Ik heb het ook al meerdere malen gedaan en het werkt altijd prima. Ik ben er klaar mee om elk jaar telefonisch door de ballotagecommissie bij Ziggo te moeten om in aanmerking te komen voor een x-bedrag aan korting.

Zorg wel dat je eerst een einddatum van je huidige abonnement hebt. Daarna doe je de nieuwe aanvraag en die laat je één dag na de einddatum van je oude abonnement ingaan. Gebruik ook een andere achternaam, e-mailadres en rekeningnummer (bijvoorbeeld gratis via Revolut). Fluitje van een cent.

Als je de naam van je draadloze netwerk en het wachtwoord hetzelfde houdt, maken alle apparaten ook gewoon automatisch weer verbinding. En als je een router achter je modem gebruikt, heb je dat probleem überhaupt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hoeft niet over te stappen, dan blijf je lekker waar je zit. Voor veel mensen is 450 een hoop geld, daarbij, ben je een Tweaker of niet 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 20:25
Lees ik nu goed dat mensen met een simpele truc als 'andere achternaam en IBAN' een nieuw Ziggo abonnement op een bestaande aansluiting afsluiten? Je zou toch verwachten dat men daar een postcode + huisnummer check doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Jewie schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:41:
Lees ik nu goed dat mensen met een simpele truc als 'andere achternaam en IBAN' een nieuw Ziggo abonnement op een bestaande aansluiting afsluiten? Je zou toch verwachten dat men daar een postcode + huisnummer check doet.
Dat kan ook gewoon betekenen dat iemand z'n huis verkocht heeft en Ziggo opzegt of ergens anders een huis gaat huren, dus het is lastig controleren op dit soort trucjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Laatst online: 07:58
En dan? Ik kan toch verhuizen? Of wisselen van aanbieder? Volgens mij mogen ze je gegevens niet langer dan 6 maanden bewaren ivm privacy wetgeving.. :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanuit infra geredeneerd is het enige vaste gegeven voor een ISP de postcode + huisnummer 8)

Er kan elke jaar een andere bewoner wonen, en dat kan je blijkbaar simuleren lees ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katseviool schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:24:
Net ook overgestapt van KPN naar Ziggo :) Wel mooi geautomatiseerd proces met al die malls maar ook gelijk een SMS vanuit KPN die aangaf dat ze het jammer vonden dat ik overstap.
En als je KPN dan nu belt via de ingang: opzeggingen. En vraagt om korting, komen ze dan nog met een herstelplan om je te behouden? Bij Ziggo was dat een paar jaar geleden wel zo, als je opgezegd had via de overstapservice. Dan was de reddingsboei nog groter om je binnen te houden, ze belde je zelfs na een opzegging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
TexMex schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:21:
[...]

Ik heb het ook al meerdere malen gedaan en het werkt altijd prima. Ik ben er klaar mee om elk jaar telefonisch door de ballotagecommissie bij Ziggo te moeten om in aanmerking te komen voor een x-bedrag aan korting.

Zorg wel dat je eerst een einddatum van je huidige abonnement hebt. Daarna doe je de nieuwe aanvraag en die laat je één dag na de einddatum van je oude abonnement ingaan. Gebruik ook een andere achternaam, e-mailadres en rekeningnummer (bijvoorbeeld gratis via Revolut). Fluitje van een cent.

Als je de naam van je draadloze netwerk en het wachtwoord hetzelfde houdt, maken alle apparaten ook gewoon automatisch weer verbinding. En als je een router achter je modem gebruikt, heb je dat probleem überhaupt niet.
Ik kreeg nu wel een melding bij onze gezamenlijke rekeningnummer dat deze icm het adres al bekend was (huidig contract staat op rekening & naam van de vrouw, hiervoor op de gezamenlijke). Gelukkig had ik nog een eigen rekening dus die maar gebruikt.

Vorige contract is in maart dit jaar gestopt (met ons gezamenlijke rekeningnummer). Zou dus in november niet meer herkent moeten worden. Deze vind ik dus wel vreemd. Maar goed we kunnen er weer een jaartje tegenaan! :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:03
[...]

Zeg je eerst op of start je eerst een nieuw abo? :)

Ik ga het dit weekend ook zo doen. Het scheelt simpelweg teveel geld.

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 15-11-2023 16:48 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewie
ephymerous schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:47:
[...]

Zeg je eerst op of start je eerst een nieuw abo? :)

Ik ga het dit weekend ook zo doen. Het scheelt simpelweg teveel geld.
Denk eerst opzeggen, dan weet je de einddatum - en dan kan de vrouw des huizes voor de dag erna een abonnement aanvragen. Naar het schijnt... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maurieske72
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:55
[...]

Hier nu ook al 2 jaar zo gedaan en werkt idd prima.
Had vorig jaar (ging dit jaar niet vanwege een zondag ) het nieuwe abonnement dezelfde dag laten ingaan toen het oude abonnement stopte en werkte ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Jewie schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:50:
[...]

Denk eerst opzeggen, dan weet je de einddatum - en dan kan de vrouw des huizes voor de dag erna een abonnement aanvragen. Naar het schijnt... :)
Je kan 1 maand van te voren opzeggen als je de einddatum weet (vind ik vreemd want ik zou elk moment moeten kunnen zeggen tegen Ziggo dat ik na een jaar mijn contract niet wil verlengen maar dat ter zijde). Dus sluit hem nu af voor begin volgend jaar, en zeg dan 1 maand van te voren op.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oostland33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01-2024
Ziggo is één grote corrupte bende geworden... al 3 maand bezig om op te zeggen. met de toppunt vandaag. Bleek dat ze dag na opzegging weer tv abonnement hebben toegevoegd op mijn naam zonder mijn goedkeuring! vandaag gebeld ja meneer dit is niet juist en ik ga het voor u opzeggen voor de 6de keer... nooit geen ziggo meer. Odido werkt naar behoren tot nu toe.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Gelukkig bestaan er bij Odido geen administratieve problemen. O wacht..... En weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 22:10
Ik heb de laatste paar weken, meestal 's avonds, regelmatig last van een internetverbinding die wegvalt, keer of 4 zeker. Begint knap irritant te worden. Ziggo storing/onderhoudpagina geeft nooit aan dat er een probleem is. Verbinding herstelt zich na verloop van tijd vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwistnix schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:09:
Ik heb de laatste paar weken, meestal 's avonds, regelmatig last van een internetverbinding die wegvalt, keer of 4 zeker. Begint knap irritant te worden. Ziggo storing/onderhoudpagina geeft nooit aan dat er een probleem is. Verbinding herstelt zich na verloop van tijd vanzelf.
Wat staat er in de logs van je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 22:10
stormfly schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:29:
[...]

Wat staat er in de logs van je modem?
Ik zie een voorkomens van deze vorm:
code:
1
2
3
01/01/1970 00:01:25 Fout    Missing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=;CMTS-MAC=;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

31/10/2023 19:37:8  critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=;CMTS-MAC=;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

[ Voor 7% gewijzigd door Kwistnix op 15-11-2023 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwistnix schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:47:
[...]

Ik zie een voorkomens van deze vorm:
code:
1
2
3
01/01/1970 00:01:25 Fout    Missing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=;CMTS-MAC=;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

31/10/2023 19:37:8  critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=;CMTS-MAC=;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
T3 en T4 time-outs zijn inderdaad uitvalverschijnselen. Als jij denkt dat de bekabeling intern goed zit. Dan is het gewenst dat Ziggo de aansluiting na komt kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:15
Vandaag in de brievenbus...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5Mckx-5FzfT9ENZoH_UVS0x5ag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4SfDvVVnAKIF9zj6BtkM2ADH.png?f=fotoalbum_large
Ik vond het al wat raar dat ik niet gebeld werd voor een retentie-aanbod na het opstarten van de overstapservice.

Nu dus nog eens 50% korting gedurende 9 maanden, zonder contractverlenging van een jaar. Wel blijft de gebruikelijke voorwaarde 'zodra je iets verandert aan je abonnement, vervalt de korting' bestaan.

Had ik het eerder geweten dan was ik blijven hangen tot de volgende inflatiecorrectie, maar aangezien ik alweer een VDSL-abonnement heb afgesloten en ik mobiel ook liever weer weg ga van Vodafone, laat ik beide overstappen gewoon doorgaan. Ben wel benieuwd hoe bonded VDSL werkt.

Overigens is er hier nog (lang) geen glasvezel in zicht, er is Ziggo dus schijnbaar veel aan gelegen dat klanten wat langer blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-10 10:28
Jewie schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:50:
[...]

Hoe zit dat met evt. spullen die je in bruikleen hebt van Ziggo (naast de box en modem)? Ik heb bijv. een TP-link mesh set van Ziggo op mijn abonnement staan die naar behoren werkt.
Moet ik die dan ook eerst inleveren voor ik een nieuwe krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 19:19
bloodyus schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:14:
[...]

Hoe zit dat met evt. spullen die je in bruikleen hebt van Ziggo (naast de box en modem)? Ik heb bijv. een TP-link mesh set van Ziggo op mijn abonnement staan die naar behoren werkt.
Lees de redenering waarom dit mogelijk is nog eens terug, staat hier vlak boven.

Door je abonnement op te zeggen en op een andere naam en rekeningnummer weer een nieuwe aanvraag te doen, weet Ziggo niet beter dan dat er een nieuwe contractant is en gaan ze (naar alle waarschijnlijkheid) uit van een verhuizing.

In geval van een (in dit geval gesimuleerde) verhuizing, is het dan logisch dat jij pas je apparatuur ontvangt zodra de vorige bewoner alles heeft ingeleverd?

En uiteraard dien je de huidige apparatuur in te leveren.
Of Ziggo zo slim is om serienummers te registreren weet ik niet, maar wellicht kom je ermee weg door je nieuw te ontvangen apparatuur direct retour te sturen zodat je oude spul kan blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:21
wian_gn schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:56:
Ben wel benieuwd hoe bonded VDSL werkt.
Wat doen jij en je huisgenoten online?
Met hoeveel personen zijn jullie?

Ben je alleen, beetje thuiswerken, af en toe Netflix, dan is er niks aan de hand, dan werkt VDSL voor jou gewoon.

Met een gezin met pubers, je weet wel, van die bijna volwassenen die het internet "uit" hebben, is het niks. Dan wordt er tijdens de spits simultaan gestreamd. Dan ga je veel spijt krijgen van je keuze. Dan kan jij 's avonds niet meet lekker Netflix kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
internetinfo schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:43:
[...]
Of Ziggo zo slim is om serienummers te registreren weet ik niet, maar wellicht kom je ermee weg door je nieuw te ontvangen apparatuur direct retour te sturen zodat je oude spul kan blijven hangen.
Dit is wel het laatste wat je moet doen. Apparatuur staat gekoppeld aan je account. Het klakkeloos terugsturen van apparatuur zal het abonnement beëindigen en direct de resterende abonnementstermijnen in rekening brengen van in dit geval het nieuwe abonnement. Nooit doen dus tenzij expliciet door Ziggo aangegeven. Je doet een opzegging, alle apparatuur in bruikleen dient geretourneerd te worden, tenzij Ziggo aangeeft dag bepaalde apparatuur naar de milieustraat mag. Houd verder ook rekening mee dat cloudopnames verloren gaan, e-mailadressen vervallen en eventueel eigen smartcards definitief onbruikbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
bloodyus schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:14:
[...]

Ja krijgt bij opzegging van Ziggo een mailtje met wat wel en niet terug moet worden gestuurd. Zo heb ik een een oud modem bij de mileustraat mogen inleveren, maar moest ik een oude Humax retoursturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland1971
Kan mij iemand vertellen of ik een oude aop aansluiting heb .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roland1971 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:23:
Ja.

spoiler:
Iemand kan dat, al is het Ziggo support. Maar met alleen deze vraag krijg je nooit een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:17
internetinfo schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:43:
[...]

Lees de redenering waarom dit mogelijk is nog eens terug, staat hier vlak boven.

Door je abonnement op te zeggen en op een andere naam en rekeningnummer weer een nieuwe aanvraag te doen, weet Ziggo niet beter dan dat er een nieuwe contractant is en gaan ze (naar alle waarschijnlijkheid) uit van een verhuizing.

In geval van een (in dit geval gesimuleerde) verhuizing, is het dan logisch dat jij pas je apparatuur ontvangt zodra de vorige bewoner alles heeft ingeleverd?

En uiteraard dien je de huidige apparatuur in te leveren.
Uit ervaring (overstap naar zakelijk):
De nieuwe apparatuur tbv het nieuwe abonnement ontvang je zo’n 1-2 weken voorafgaand aan start nieuwe contract.

Voor de oude apparatuur ontvang je een retour doos, die je binnen 2 (of 4?) weken na einde contract moet terugsturen met de oude apparatuur.

Dus tenzij je veel tijd laat zitten tussen einde oude contract en ingang nieuwe contract (wat onwaarschijnlijk is, maar stel er zit een vakantie tussen) heb je een ‘naadloze’ overgang. Alleen de activatie van het nieuwe modem duurde toen even (uurtje ofzo) maar verder prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb problemen met het activeren van SkyShowtime (extra pakket ivm Hollandsnieuwe abo). Ik gebruik het goede proces, via Mijn Ziggo start ik de activatie echter eenmaal op de site van SST komt de melding 'Kan Promo niet inwisselen'. Ziggo kan me niet verder helpen en is het probleem aan het 'onderzoeken' (wat dat inhoudt weet je bij Ziggo nooit, ik denk dat het op de backlog staat voor 2024).

Daarnaast heb ik een storing vandaag, die naar verwachting tot 17:00 duurt (bron: Ziggo website en double check bij mdw). Kortom, even erg ontevreden met Ziggo en al langer vanwege de prijzen die ze vragen (ik zit nog op 71,50 en het oude Complete abo). Ik ga ze bellen voor een contractverlenging met korting, mocht daar geen goede deal uitkomen (9x20 euro vind ik te weinig) dan ga ik opzeggen na 20+ jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door draakhoofd op 17-11-2023 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roland1971 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:23:
Als je binnen een kilometer van mijn huis woont wil ik wel even komen kijken. Dan kan ik je vertellen of iemand je kan vertellen of je een oud AOP hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Roetzen schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:00:
[...]

Als je binnen een kilometer van mijn huis woont wil ik wel even komen kijken. Dan kan ik je vertellen of iemand je kan vertellen of je een oud AOP hebt. :)
Ik begrijp dat je vanuit privacy overwegingen je adres niet op een forum post. Maar als je nou eens een FOTO van je globale woonomgeving plaatst (een gebouw ofzo) kan vraagsteller deze misschien herkennen en je zodoende laten weten dat jullie binnen de kilometer vertoeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chris.nl schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:04:
[...]

Ik begrijp dat je vanuit privacy overwegingen je adres niet op een forum post. Maar als je nou eens een FOTO van je globale woonomgeving plaatst (een gebouw ofzo) kan vraagsteller deze misschien herkennen en je zodoende laten weten dat jullie binnen de kilometer vertoeven.
Dat zou ik kunnen doen. Anderszijds.. de vraagsteller zou ook zelf wat meer informatie over zijn situatie kunnen geven zodat IK kan zien of hij bij mij in de buurt zit. Inderdaad een foto van een gebouw of zo... Of als ie toch aan het fotograferen is, waarom niet een foto van het AOP er bij doen. })

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:17
Chris.nl schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:04:
[...]

Misschien dat een foto van het AOP nog net wat sneller werkt, hoeft er ook niet te worden gezocht naar iemand die binnen 1km woont ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
:')

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik kan middels "Ziggo on Demand" op mijn huiskamer TV met TV Standaard abo (een deel van?) het Sky Show Time aanbod zien. Mijn oog viel op de serie "Poker Face" Dat leek me wel wat. Meestal kijk ik dan van te voren even hoeveel afleveringen er zijn. Er zijn 10 afleveringen. Echter... ik kan met mijn TV Standaard abo alleen de eerste 8 afleveringen "gratis" zien. Voor de laatste twee afleveringen moet ik een aanvullend abonnement nemen. Wat ze allemaal niet doen om je weer de portemonnee te doen trekken... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland1971
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmOTy25qX3ul54HxfaQf8c82WZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kCocgBbHheC8ybkQfYlDMBrj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kfi0xB7DyymkXsV-vSDeNrkpJpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qeQ6r9nhC79x3NbbLhEeQseY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Roland1971 kapje eraf en typenummer zou het nog duidelijker maken.
Ik ben vooral benieuwd waar dat bruinige kabeltje voor is.

Verder, laat gewoon door Ziggo installeren, dan plaatsen die een nieuwe aop indien nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:57
Gezien de staat van de kabel die eruit steekt en het plastic kapje op het einde van deze kabel is laten installeren door Ziggo een no brainer. Je doet jezelf er echt een plezier ermee hier niet eens over na te denken en gewoon een monteur in te plannen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:54:
[...]
Gezien de staat van de kabel die eruit steekt en het plastic kapje op het einde van deze kabel is laten installeren door Ziggo een no brainer. Je doet jezelf er echt een plezier ermee hier niet eens over na te denken en gewoon een monteur in te plannen. :)
@Roland1971
Helemaal eens met de vorige schrijvers. Gewoon monteur laten komen.

Waar je wel over na zou kunnen denken is of je het AOP wel op die plaats wilt houden. Zo te zien zit het nu in een hoekje van de woonkamer. Vroegâh was dat handig want daar stond dan de TV. Maar nu is dat helemaal niet zo handig meer. Al was het alleen maar omdat je daar dan nooit meer een kast kunt neerzetten. Misschien is het een gelegenheid het AOP te laten verplaatsten. Naar de meterkast bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland1971
Bedankt voor jullie reactie s .

De eerste foto s die ik liet zien daar is ook een bruinige kabel erbij ( moest natuurlijk wit zijn maar toen was ik een flinke roker en 30 kg te zwaar ) maar als ik deze insteek zal deze uitkomen aan een tweede aansluiting (zie foto ) .

Heb contact gehad met Ziggo ivm aop zag er goed uit zeiden ze via de chat mijn abonnement gaat in op vrijdag de 24 November denk dat ze dan pas iets kunnen of willen betekenen , KPN heb ik nog niet opgezegd voor de zekerheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2sGJ9TdOCieR_Ep3FZgi35DxFI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yGo9oUbt4krIyxKFNcSKPiS3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Roland1971 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:24:
Heb contact gehad met Ziggo ivm aop zag er goed uit zeiden ze via de chat mijn abonnement gaat in op vrijdag de 24 November denk dat ze dan pas iets kunnen of willen betekenen , KPN heb ik nog niet opgezegd voor de zekerheid.
Als ik kijk naar de AOPs voor het zwarte modem dan staat dit er niet tussen.

Het is op zich geen probleem: Bellen en er komt gratis een monteur langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Roetzen schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:35:
[...]

@Roland1971
Helemaal eens met de vorige schrijvers. Gewoon monteur laten komen.

Waar je wel over na zou kunnen denken is of je het AOP wel op die plaats wilt houden. Zo te zien zit het nu in een hoekje van de woonkamer. Vroegâh was dat handig want daar stond dan de TV. Maar nu is dat helemaal niet zo handig meer. Al was het alleen maar omdat je daar dan nooit meer een kast kunt neerzetten. Misschien is het een gelegenheid het AOP te laten verplaatsten. Naar de meterkast bijvoorbeeld...
Wordt dat gratis verplaatst dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die tweede aansluiting dateert nog uit de tijd dat er nog analoge radio op de kabel zat. Die kan naar het museum. De bijbehorende aansluitkabels met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Ziet niet echt uit als de origine AOP, normaal is dat met een groene kabel, en zie hier een witte?
Kan je achterhalen waar die vandaan komt?

AOP verplaatsen is niet altijd gratis, ligt eraan of ze moeten boren/graven etc.
Sommige monteurs doen dit wel als de groene kabel makkelijk terug te trekken is naar bv de meterkast ofzo.

Wie had je aan de lijn van Ziggo dat ze zeiden "ziet er goed uit"?
Waarschijnlijk een 1e lijns.

Sowieso monteur langs laten komen, kost je niks in eerste plaats dus...

[ Voor 14% gewijzigd door mvrhrln op 17-11-2023 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darkdesign schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:33:
[...]

Wordt dat gratis verplaatst dan?
Meestal niet. Maar iets wat niet gratis is, is toch ook te overwegen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:21
ikweethetbeter schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:48:
[...]

Wat doen jij en je huisgenoten online?
Met hoeveel personen zijn jullie?

Ben je alleen, beetje thuiswerken, af en toe Netflix, dan is er niks aan de hand, dan werkt VDSL voor jou gewoon.

Met een gezin met pubers, je weet wel, van die bijna volwassenen die het internet "uit" hebben, is het niks. Dan wordt er tijdens de spits simultaan gestreamd. Dan ga je veel spijt krijgen van je keuze. Dan kan jij 's avonds niet meet lekker Netflix kijken.
Wat een uberdikke onzin. Dat hangt er eerst vanaf hoever je van de wijkkast af zit. Binnen 300 meter? Dan heb je 200/65Mb als snelheid. En dat is gewoon heel erg prima. Zeg ik als gezin wat omschreven wordt. Upload is hoger dan wat Ziggo biedt. Gewoon een uitstekende keuze! #Ikweethetbeter @wian_gn

[ Voor 30% gewijzigd door Houtenklaas op 17-11-2023 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De eerste foto s die ik liet zien daar is ook een bruinige kabel erbij ( moest natuurlijk wit zijn maar toen was ik een flinke roker en 30 kg te zwaar ) maar als ik deze insteek zal deze uitkomen aan een tweede aansluiting (zie foto ) .
100 procent een monteur laten komen. Ik vermoed dat je een rijgdoos hebt (soort doorlusdoos) en dat is echt vragen om problemen. Die moet eraf en vervangen worden door een nieuw model einddoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:57
Bedankt voor jullie reactie s .

[Afbeelding]
Dat was waarschijnlijk een medewerker van de verkoop afdeling. Maar los daarvan dan gewoon zeggen dat je 2 linkerhanden hebt en het gewoon wil laten installeren door een monteur. Je krijgt nog altijd bij een nieuw pakket installatie hulp t.w.v. €249,- :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
Houtenklaas schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:39:
[...]
Wat een uberdikke onzin. Dat hangt er eerst vanaf hoever je van de wijkkast af zit. Binnen 300 meter? Dan heb je 200/65Mb als snelheid. En dat is gewoon heel erg prima. Zeg ik als gezin wat omschreven wordt. Upload is hoger dan wat Ziggo biedt. Gewoon een uitstekende keuze! #Ikweethetbeter @wian_gn
Ja natuurlijk, we zitten vlakbij de wijkkast en hadden met een enkele lijn stabiel 130/33, dus dat zal dubbelloops alleen maar beter uitpakken.

Vorig jaar alleen maar geswitcht naar Ziggo omdat die 50% korting voor een jaar te goed was om niet mee te pakken, en het toch wel leuk leek om weer eens 'echt' TV te hebben. Maar uiteindelijk wordt het TV gedeelte helemaal niet gebruikt, en zie ik dat de lijn alleen vol zit als er bestanden van een server op afstand naar een server thuis worden overgepompt.

Verder lijkt het erop dat Ziggo/Liberty Global niet de snelste transit heeft naar allerlei verre lokaties, maar dat zal maar voor enkelen relevant zijn. Maar ja, als ik daar ben en ik wil via een Nederlands IP surfen, dan zijn iedere 10ms toch weer 10ms.

We benne benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:21
wian_gn schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:48:
[...]

Ja natuurlijk, we zitten vlakbij de wijkkast en hadden met een enkele lijn stabiel 130/33, dus dat zal dubbelloops alleen maar beter uitpakken.

Vorig jaar alleen maar geswitcht naar Ziggo omdat die 50% korting voor een jaar te goed was om niet mee te pakken, en het toch wel leuk leek om weer eens 'echt' TV te hebben. Maar uiteindelijk wordt het TV gedeelte helemaal niet gebruikt, en zie ik dat de lijn alleen vol zit als er bestanden van een server op afstand naar een server thuis worden overgepompt.

Verder lijkt het erop dat Ziggo/Liberty Global niet de snelste transit heeft naar allerlei verre lokaties, maar dat zal maar voor enkelen relevant zijn. Maar ja, als ik daar ben en ik wil via een Nederlands IP surfen, dan zijn iedere 10ms toch weer 10ms.

We benne benieuwd :)
Ik zit thuis qua TV ook bij Ziggo, maar wel "dubbelloops" zoals je het noemt op internet, zakelijk abonnement bij KPN dochter RoutIT. Volgende maand over op glas wat er eindelijk ligt. Voor de dagelijkse dingen totaal onnodig. Maar ja, 'omdat het kan'. De dagelijkse ge-encrypte backup naar de cloud zal wel vlotter gaan, maar ja, of dat in 1 uur klaar is of in 3 uur in de nacht, nobody cares. TV kijken ben ik de derde in lijn na vrouw/dochter, dus ik kijk geen TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:48

Mr. Freeze

¡GO!

Geachte,

even een vraagje i.v.m. nieuwe aansluiting Ziggo.

Binnenkort ga ik over van KPN naar Ziggo maar ben van plan mijn huidige Fritzbox (mesh) systeem te blijven gebruiken.

Vanwege locatie Ziggo modem (connect box v2?) zou ik graag willen weten hoe ik de twee Next Mini's aan moet sluiten. Gaan de Next Mini's in de (Fritzbox) router of in de Ziggo connectbox die in bridge mode wordt gezet?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:12

DON PAPA

Tweaker-fan

Mr. Freeze schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:45:
Gaan de Next Mini's in de (Fritzbox) router of in de Ziggo connectbox die in bridge mode wordt gezet?
In je eigen router als het Ziggo modem in bridge stand staat. Zelf had ik de Nextbox altijd via de WiFi en dat werkte ook prima

[ Voor 24% gewijzigd door DON PAPA op 18-11-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
wian_gn schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:48:
[...]
Wat betreft transit gedraagt Ziggo zich inderdaad anders dan KPN. Verkeer blijft over grote afstand in eigen backbone zitten (AS6830) in plaats van dat het relatief. lokaal wordt afgegeven aan een transit partij.

Ik heb/had helaas geen representatieve set targets in smokeping staan tijdens mijn wissel. Ik gebruik alleen niet significant diensten uit Zuid-Amerika en (midden-)Azië. maar dat zullen de usual suspects zijn voor een verschil.

Ik heb wel één voorbeeld van waar de wissel echt een verschil maakte (gaten=eigen geklooi waardoor er niet gemeten werd):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gv-A9-pXVAbT5Z2MZsSCRK5MZw0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W9Di5UIiLxkpA1FpWGjBxBa9.png?f=fotoalbum_large

@stormfly tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
ANdrode schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 13:34:
[...]
Wat betreft transit gedraagt Ziggo zich inderdaad anders dan KPN. Verkeer blijft over grote afstand in eigen backbone zitten (AS6830) in plaats van dat het relatief. lokaal wordt afgegeven aan een transit partij.

Ik gebruik alleen niet significant diensten uit Zuid-Amerika en (midden-)Azië. maar dat zullen de usual suspects zijn voor een verschil.
Nou ja, ook al van/naar Cyprus en Bulgarije scheelt het al 10-15ms, en maar heel af en toe maakt het heel weinig uit (naar sabc.co.za bijvoorbeeld).

Aangezien ik nog al eens op reis ben (werk en privé) en het zonder advertenties via mijn eigen VPN-server thuis toch lekkerder surft (zeker als je -landestypisch- al een wat langzamere verbinding hebt), is dat een extra overweging om weer van Ziggo af te stappen.

(natuurlijk voor 99% van de gebruikers compleet irrelevant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
wian_gn schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:19:
[...]
Nou ja, ook al van/naar Cyprus en Bulgarije scheelt het al 10-15ms, en maar heel af en toe maakt het heel weinig uit (naar sabc.co.za bijvoorbeeld).
Ik ben verbaasd over hogere RTTs binnen europa. Binnen Europa heeft Liberty Global toch wel flink wat marktmacht en ik verwacht dat ze de infrastructuur hebben.

Dan ga ik altijd eerder aan een conflict denken. "wij zijn een transit partij". Nee, LG is eyeball.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Na een maand zonder enige problemen zomaar uit het niets gisteren en vandaag veel haperingen in mijn verbinding. Veel T3-meldingen. Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? (modem al 2x een reset gegeven)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1o-3-tmGY7zxok1URvZ6LqJDmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tntgDi3g0bi3e3UWhRQfTI7c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:26:
Na een maand zonder enige problemen zomaar uit het niets gisteren en vandaag veel haperingen in mijn verbinding. Veel T3-meldingen. Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? (modem al 2x een reset gegeven)

[Afbeelding]
Yup hier ook laatste 3 dagen meerdere keren op de dag T3 errors ofwel happeringen.
Met eindknal een T2.
Vandaag weer redelijk rustig.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
PatRamon schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:36:
[...]

Yup hier ook laatste 3 dagen meerdere keren op de dag T3 errors ofwel happeringen.
Met eindknal een T2.
Vandaag weer redelijk rustig.
Enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

btw....opvallend is dat de Ziggo speedtest van 940 naar zo'n 700 omlaag gaat tijdens de test. Dat is nog nooit voorgekomen.

[ Voor 17% gewijzigd door Pierre_nr1 op 18-11-2023 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:54:
[...]

Enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

btw....opvallend is dat de Ziggo speedtest van 940 naar zo'n 700 omlaag gaat tijdens de test. Dat is nog nooit voorgekomen.
Geen idee.
Wellicht werkzaamheden of aanpassingen/onderhoud aan het netwerk?
Verbinding is sinds gisteren avond gewoon weer 100%stabiel

Wat mij opviel is dat de afgelopen tijd mijn ping altijd rond de 12/14 lag. (dagelijkse log file router'asus)
Sinds vandaag en gisteren rond de 10.
*Ubee 1318 modem.

Verklaard wellicht de tijdelijke timeouts door vermoedelijke werkzaamheden...
*Regio gebonden of wijk gerelateerd

**

Pagina: 1 ... 317 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic