Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:54
Crawl NL schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:15:
Wat een mooi bedrijf is Ziggo. Laat ik vorige maand mijn abonnement aanpassen waardoor mijn internet snelheid wordt verlaagd. Krijg ik nu weer een mail dat de snelheid wordt verhoogd. Kudo’s voor Ziggo ;)

[Afbeelding]
Dan neem ik even aan dat je nogmaals downgrade en nu naar start xxl, want dan heb je de snelheid waar je naar toe wilde. (scheelt weer een aantal euro per maand)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ze zijn geweldig. Volgens Ziggo is het heel normaal dat je het modem en zo pas op de dag van het ingaan van je abonnement krijgt. Top. Dus ergens tussen 12:30 en 15:30 komt PostNL die spullen brengen, terwijl KPN de boel al gecancelled heeft en het huis dus al offline is.

Kan ook een dag of 2 eerder he, Ziggo. Je gaat toch ook niet pas tanken als je tank helemaal leeg is? Technisch heb ik de afgelopen jaren niet heel veel kritiek op ze kunnen hebben, het werkte gewoon. Maar dit soort gedrag, brrr. Gewoon dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:38:
[...]
Dan neem ik even aan dat je nogmaals downgrade en nu naar start xxl, want dan heb je de snelheid waar je naar toe wilde. (scheelt weer een aantal euro per maand)
400Mbit/s was toch al Start XXL? Met de recente verhoging (1 okt?) was Complete al van 400Mbit/s naar 500Mbit/s gegaan en met de pakketten reshuffle een paar dagen later Start XXL naar 400Mbit/s?

Of heeft @Crawl NL nu een mail gekregen dat de verhoging van Complete is doorgevoerd? Dat kan natuurlijk ook nog ja. Want 1 okt kon je upgraden door te rebooten en 1 nov ging Ziggo de update (/reboots) doen? Dan is de overstap naar Start XXL wel een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@RobertMe Volgens mij had @Crawl NL "max" (600/50), ging hij naar "complete".(toen 400/40) Dat werd verhoogd naar "500/50". En om nu alsnog op 400/40 uit te komen kan hij downgraden naar "startxxl"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:06
garp schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:39:
Ze zijn geweldig. Volgens Ziggo is het heel normaal dat je het modem en zo pas op de dag van het ingaan van je abonnement krijgt. Top. Dus ergen ergens tussen 12:30 en 15:30 komt PostNL die spullen brengen, terwijl KPN de boel al gecancelled heeft en het huis dus al offline is.

Kan ook een dag of 2 eerder he, Ziggo. Je gaat toch ook niet pas tanken als je tank helemaal leeg is? Technisch jeb ik de afgelopen jaren niet heel veel kritiek op ze kunnen hebben, het werkte gewoon. Maar dit soort gedrag, brrr. Gewoon dom.
Ik heb dit ook met mijn verhuizing gehad van mijn ziggo aansluiting. Pas op de dag van verhuizing kreeg ik in de middag het pakket (ik kreeg een nieuw modem, v2 oid).
Natuurlijk had ik geen tijd om dit dezelfde dag (nog) aan te sluiten, maar het was prettig geweest dat ik dit pakket zeker een dag eerder had gehad zodat dit ook geregeld was. Heb begin van de week nog gebeld, toen werd er verteld dat er issues waren met het ordersysteem en dat de bestelling best later zou kunnen komen hierdoor. Uiteindelijk niet nodig geweest.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:34
W1ck1e schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:07:
@RobertMe Volgens mij had @Crawl NL "max" (600/50), ging hij naar "complete".(toen 400/40) Dat werd verhoogd naar "500/50". En om nu alsnog op 400/40 uit te komen kan hij downgraden naar "startxxl"
Correct, kijk het nog even aan. Deze downgrade scheelt bijna €10 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Crawl NL schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:15:
Wat een mooi bedrijf is Ziggo. Laat ik vorige maand mijn abonnement aanpassen waardoor mijn internet snelheid wordt verlaagd. Krijg ik nu weer een mail dat de snelheid wordt verhoogd. Kudo’s voor Ziggo ;)

[Afbeelding]
Die mail heb ik ook gehad.

Mijn snelheid was eigenlijk al verhoogd naar 500/50 (van 400/40), maar ik heb toen met de nieuwe abonnementen mijn abonnement aangepast naar Start XXL zodat ik nu weer 400/40 heb maar dan voor minder geld.

Kreeg ik twee weken later ook die mail dat mijn nieuwe snelheid was ingegaan. |:(
Jeroen O schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:47:
[...]

Nee bij mij werkt het ook nog niet. Ik zal morgen eens vragen of er al nieuws is.
Gisteren heb ik hierover nog even contact opgenomen met Ziggo.

Hun eerste reactie was dat het niet werkt met Kabel TV omdat je dan geen mediabox hebt.
Toen ik vertelde dat ik ook Ziggo Go heb en het daarin wel zou moeten werken (stond ook in de e-mail) kwam de reactie dat ze nog steeds problemen hebben om het geactiveerd te krijgen bij diverse klanten.

Dus we wachten wel weer af. Als het lang duurt en niet gaat werken sluit ik wel een abonnement af. Maar dan wel bij SkyShowtime zelf en niet via Ziggo. Dan verdienen ze er tenminste ook niet aan >:) :+

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Jeroen O schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:50:
... Dus we wachten wel weer af. Als het lang duurt en niet gaat werken sluit ik wel een abonnement af. Maar dan wel bij SkyShowtime zelf en niet via Ziggo. Dan verdienen ze er tenminste ook niet aan >:) :+
Op sst hebben ze een tijdelijke aanbieding (t/m 27-11) van 3,99 euro per maand voor de eerste 3 maanden. Scheelt weer 6 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
W1ck1e schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:58:
[...]
Op sst hebben ze een tijdelijke aanbieding (t/m 27-11) van 3,99 euro per maand voor de eerste 3 maanden. Scheelt weer 6 euro.
Bedankt voor de tip! Ik hoef eigenlijk maar 1 serie te zien maar iedere korting is meegenomen. Ik wacht nog heel even of Ziggo dit probleem nog gaat fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ze per abuis de Kabel TV klanten deze mail hebben gestuurd terwijl dat niet de bedoeling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
@Jay-B Ja dat kan, maar dan zou het netjes zijn als ze dat dan gewoon toe zouden geven en hun excuses aanbieden.

Als ik bij een klant iets fout doe, dan geef ik dat ook toe en bied ik ook mijn excuses aan en probeer ik het op te lossen voor de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:59

angerfist-yentl

vake bei te bange!

garp schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:39:
Ze zijn geweldig. Volgens Ziggo is het heel normaal dat je het modem en zo pas op de dag van het ingaan van je abonnement krijgt. Top. Dus ergens tussen 12:30 en 15:30 komt PostNL die spullen brengen, terwijl KPN de boel al gecancelled heeft en het huis dus al offline is.

Kan ook een dag of 2 eerder he, Ziggo. Je gaat toch ook niet pas tanken als je tank helemaal leeg is? Technisch heb ik de afgelopen jaren niet heel veel kritiek op ze kunnen hebben, het werkte gewoon. Maar dit soort gedrag, brrr. Gewoon dom.
Ja dit viel mij ook al op tijdens mijn overstappen gelukkig bleef Odido hier gewoon de hele dag nog werken. KPN is daar inderdaad heel snel mee met de verbinding al vrij snel uit te zetten. dit had ik toen ik van KPN naar Odido overstapte, Ook krijg je bij Odido en KPN het modem en alle andere apparaten gewoon maximaal 2 weken van te voren al in huis. Waarna je ook direct een afspraak in maakt met een monteur.

Er zijn ook genoeg mensen die pas iets willen hebben zodra ze het nodig hebben anders raken ze het kwijt ofzo weetniet (mijn broer :o die is helemaal fan van de werkwijze van Ziggo) maar ik gun mijzelf liever wat voorbereidingstijd. :o dus ik denk dat die gene die dit bedacht heeft bij Ziggo net zoals mijn broer is (vandaar het beleid) :9

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:59

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik vraag me af; als ik downgrade naar Start XXL krijg ik dan ook te maken met een nieuw contract en krijg ik dan ook weer onzinnig een modem opgestuurd die ik verplicht moet aansluiten, terwijl ik dan niet wil?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
JoeZuCK schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:43:
Ik vraag me af; als ik downgrade naar Start XXL krijg ik dan ook te maken met een nieuw contract en krijg ik dan ook weer onzinnig een modem opgestuurd die ik verplicht moet aansluiten, terwijl ik dan niet wil?
Ik denk het niet: ik heb dat zwarte gigabit modem, dat volgens mij nu de standaard is. Ik neem even aan dat jij dat ook hebt. En als je downgrade zonder dat je een korting krijgt blijft je contract gewoon maandelijks, tenzij je nog in een jaar contract zit. Als je belt weet je het zeker (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ligt eraan welk modem je nu hebt. Zonder korting kan je bij Ziggo in de basis altijd je pakket aanpassen zonder een nieuw jaarcontract aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een nieuw modem krijg je waarschijnlijk alleen als je upgrade en Ziggo weet dat dat modem "minnetjes" is voor het nieuwe abo (bij Giga krijg je nu denk ik altijd de Sagemcom, al is het maar omdat die de 2,5Gbit/s poort heeft). En je krijgt een nieuw modem als je echt een verouderd modem hebt (dus nog geen ConnectBox). Gezien je schrijft over "weer onzinnig nieuw modem opgestuurd" ga ik er vanuit dat je recentelijk een nieuw modem ontvangen hebt en dit dus niet aan de orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ik ben laatst terug gegaan naar Start XXL. Ik heb nu een Compal Connectbox en ik heb geen nieuw modem gekregen en mijn contract is nog steeds maandelijks opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
De verbinding is opgeleverd en doet het. Even gebeld met de helpdesk om het ding in bridge mode te zetten en nadat ik had opgehangen was het ding aan het rebooten. Dat is dus instant.

Enige dat ik nu nog moet instellen in Unifi is ipv6. Is het genoeg om op de WAN van de USG ipv6 op DHCPv6 te zetten, en de Prefix Delegation Size naar 56?

Zo staat het hier tenminste beschreven, geen idee of dat nog courant is: https://community.ziggo.n...35/highlight/true/page/50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
garp schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:34:
De verbinding is opgeleverd en doet het. Even gebeld met de helpdesk om het ding in bridge mode te zetten en nadat ik had opgehangen was het ding aan het rebooten. Dat is dus instant.

Enige dat ik nu nog moet instellen in Unifi is ipv6. Is het genoeg om op de WAN van de USG ipv6 op DHCPv6 te zetten, en de Prefix Delegation Size naar 56?

Zo staat het hier tenminste beschreven, geen idee of dat nog courant is: https://community.ziggo.n...35/highlight/true/page/50
Uit m'n blote hoofd heb je het helemaal goed zo en zou het moeten werken. Ik zou gelijk iets met custom ipv4+6 DNS servers doen ipv die van Ziggo te gebruiken dan loop je niet tegen .to beperkingen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:32
Jay-B schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:17:
Ik denk dat ze per abuis de Kabel TV klanten deze mail hebben gestuurd terwijl dat niet de bedoeling was.
Triest dat dit weer fout wordt gedaan. Ik had jaren terug ook al een mail gehad omdat ik Vodafone en Ziggo heb, dat ik een gratis extra zender kreeg. Alleen werkte dat activeren niet, dus navragen, maar oeps, dat geldt toch niet als je geen Mediabox TV hebt. Maar wel herinneringen blijven sturen dat ik mijn gratis zender nog niet geactiveerd heb. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Jeroen O schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:47:
Nee bij mij werkt het ook nog niet. Ik zal morgen eens vragen of er al nieuws is.
Ik heb het net kunnen activeren, dus het zou moeten werken.
Ik plaats dit bericht omdat ik nog geen andere updates heb gelezen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane Jac
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-08 19:15
Ik wacht al een week op een monteur, niet beschikbaar. Nieuwe abo, modem ook op de dag, overstap service ging niet helemaal lekker. Had al gezegd dat aop vervangen moest worden…. Dat kan andere dag is altijd een monteur beschikbaar… ik wil hem al bijbestellen maar dat ging niet. Nu maar hopen op na het weekend.

P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
CreativeS schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:08:
[...]

Ik heb het net kunnen activeren, dus het zou moeten werken.
Ik plaats dit bericht omdat ik nog geen andere updates heb gelezen hier.
Bij mij niet. Ik kan het wel activeren voor €6,99 per maand. Maar die gratis maand werkt nog steeds niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:37
Hoi, ik snap Ziggo's advies voor een internetbundel niet. Jaren lang maak ik al gebruik van 100mbps als alleenstaande en wanneer ik alle knopjes behalve op grote bestanden downloaden aanvink, dan krijg ik als advies 400mbps. De snelheid is lekker, maar werkelijk, dit lijkt me echt zwaar overkill voor iemand die alleen is. Wellicht gaat men uit van 4K als standaard tegenwoordig en zijn hoge snelheden daarvoor nodig, maar 100mbps lijkt me toch voldoende voor 4K? Ik maak zelf gebruik van 1080p. Huidige plek waar ik woon heb ik ook Ziggo, alleen die zit in mijn huurprijs inbegrepen. Ziggo's kwaliteit vind ik prima.

Kan iemand me uitleggen waarom er 400mbps wordt aangeraden voor een enkel persoon?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jocewmyTZQg9B4GA_-cawWdm1xo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/U5pKmdn46jeh0Mm8lH725wi7.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgh7ItUEraZ03ji6lBJvR75cCBw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2Jyg4p7CVbnFyFijXwE5va2h.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 4% gewijzigd door TheFrames op 13-11-2023 02:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

TheFrames schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:11:
Hoi, ik snap Ziggo's advies voor een internetbundel niet. Jaren lang maak ik al gebruik van 100mbps als alleenstaande en wanneer ik alle knopjes behalve op grote bestanden downloaden aanvink, dan krijg ik als advies 400mbps. De snelheid is lekker, maar werkelijk, dit lijkt me echt zwaar overkill voor iemand die in z'n uppie woont. Wellicht gaat men uit van 4K als standaard tegenwoordig en zijn hoge snelheden daarvoor nodig, maar 100mbps lijkt me toch voldoende voor 4K? Ik maak zelf gebruik van 1080p. Huidige plek waar ik woon heb ik ook Ziggo, alleen die zit in mijn huurprijs inbegrepen. Ziggo's kwaliteit vind ik prima.

Kan iemand me uitleggen waarom er 400mbps wordt aangeraden voor een enkel persoon?

[Afbeelding][Afbeelding]
Voor 4K is 25Mbps al meer dan voldoende. ;)

https://help.netflix.com/nl/node/306

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoi, ik snap Ziggo's advies voor een internetbundel niet. Jaren lang maak ik al gebruik van 100mbps als alleenstaande en wanneer ik alle knopjes behalve op grote bestanden downloaden aanvink, dan krijg ik als advies 400mbps. De snelheid is lekker, maar werkelijk, dit lijkt me echt zwaar overkill voor iemand die in z'n uppie woont. Wellicht gaat men uit van 4K als standaard tegenwoordig en zijn hoge snelheden daarvoor nodig, maar 100mbps lijkt me toch voldoende voor 4K? Ik maak zelf gebruik van 1080p. Huidige plek waar ik woon heb ik ook Ziggo, alleen die zit in mijn huurprijs inbegrepen. Ziggo's kwaliteit vind ik prima.

[Afbeelding][Afbeelding]
Wellicht omdat je online gamen hebt aangevinkt? Je hebt dan regelmatig te maken met het downloaden van grote updates, wat natuurlijk beter is als dat sneller gaat.

Wij zitten hier met 2 volwassenen en 3 kleine kinderen op 200mbit en dat gaat prima. Maar ik game niet en het andere dat we doen vergt geen hoge snelheden. Heb een hele tijd op gigabit gezeten, maar dat was gewoon zonde van het geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42

[Afbeelding][Afbeelding]
Omdat het een commercieel bedrijf met een winstoogmerk is. Wij van WC-eend...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Marketing.

Zelfde als bij een bepaald product 'meest gekozen' te zetten... onzin en zeer suggestief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Sjowhan schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:22:
[...]

Ik heb dit ook met mijn verhuizing gehad van mijn ziggo aansluiting. Pas op de dag van verhuizing kreeg ik in de middag het pakket (ik kreeg een nieuw modem, v2 oid).
Ik kreeg het aansluitpakket pas 2 weken of zo na dato.
Was al lang en breed in m'n apartement ingetrokken; maar ze konden me letterlijk niet eerder aangesloten krijgen, want leveringsschaarste. Ondertussen kregen meerdere medebewoners van andere appartementen in het pand in die 2 weken wel een vervangend nieuw modem, terwijl de oude het bij allemaal nog prima deed. Maar gewoon omdat Ziggo de oude niet meer wenstte te ondersteunen.

Ach ja; priorititeiten, heh? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door R4gnax op 11-11-2023 14:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R4gnax
RobertMe schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:56:
En je krijgt een nieuw modem als je echt een verouderd modem hebt (dus nog geen ConnectBox).
Ironie is dat je dan standaard een oude witte Compal Connectbox krijgt, die nog steeds geen DOCSIS 3.1 doet - enkel DOCSIS 3.0 - en die de-facto dezelfde performance geeft als pak-hem-beet de laatste Ubee consumenten-modem voordat ze met die Connectbox onzin begonnen.

Behalve dan natuurlijk dat die oude Ubees een Broadcom chipset hadden; en dus geweerd waren van alle hardware-problemen met de fabrieks-af defecte Intel Puma-chipsets die in de Arris en Compal Connectboxes zaten en zitten.

Wees trouwens ook niet te vroeg met staan te juichen als je wel een 3.1 capable modem krijgt; want veel bestaande bouw is uitgevoerd met abonnee-overnamepunten die niet geschikt zijn voor het volledige frequentie-bereik wat er bij de toegenomen hoeveelheid aan parallele kanalen ingezet wordt. In zo'n situatie zul je geregeld tegen zgn. partial bonding aanlopen; waar je modem na herhaaldelijk niet-corrigeerbare fouten op één of meerdere kanalen gehad te hebben, deze afrangeert en weigert verder te gebruiken tot aan een reset. (Bijv. door handmatig de modem uit en weer aan te zetten of middels een instructie vanaf Ziggo's wijkkast om opnieuw te rangen - dwz beschikbare frequenties te selecteren.)

Op veel plekken is zelfs de grondkabel nog niet eens deugdelijk genoeg.
Een oud-collega van me kreeg daar mee te maken en kreeg van een monteur die e.e.a. kwam inspecteren doodleuk te horen dat dat een bekend probleem was, maar dat Ziggo niet bereid was om binnen de eerstkomende 5 tot 10 jaar nog exra te investeren voor de reeds geplande lange-termijn vernieuwing voor het blok straten waar hij binnen woonde. En tot die tijd werden monteurs geinstrueerd om bij de wijkkasten te gaan modderen en hot potato te spelen met klagende klanten, door hen bij voorkeur op wel stabiele frequenties in te delen zodat iemand anders de pisang zou zijn - die dan hopelijk niets door zou hebben en niet zou gaan klagen.

Uiteraard met de mededeling richting mijn collega erbij: "Maar dat hebt u niet van mij."
Kan natuurlijk een broodje-aap verhaal zijn, natuurlijk. Maar wat zou een monteur nou bewegen om zo'n verhaal te verzinnen? Dus ik ga ervan uit dat het gewoon klopt.

[ Voor 58% gewijzigd door R4gnax op 11-11-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
R4gnax schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:49:
[...]
Ironie is dat je dan standaard een oude witte Compal Connectbox krijgt, die nog steeds geen DOCSIS 3.1 doet - enkel DOCSIS 3.0 - en die de-facto dezelfde performance geeft als pak-hem-beet de laatste Ubee consumenten-modem voordat ze met die Connectbox onzin begonnen.

Behalve dan natuurlijk dat die oude Ubees een Broadcom chipset hadden; en dus geweerd waren van alle hardware-problemen met de fabrieks-af defecte Intel Puma-chipsets die in de Arris en Compal Connectboxes zaten en zitten.
Weten we zeker dat deze puma6 modems nog worden uitgeleverd? 8)7

Ik hoopte dat deze ondertussen wel uit circulatie waren.
En tot die tijd werden monteurs geinstrueerd om bij de wijkkasten te gaan modderen en hot potato te spelen met klagende klanten, door hen bij voorkeur op wel stabiele frequenties in te delen zodat iemand anders de pisang zou zijn - die dan hopelijk niets door zou hebben en niet zou gaan klagen.
Misschien worden klanten op een uitgang met sterker signaal gezet. De verdeling van modems over kanalen gaat bij DOCSIS 3 dynamisch. Bij 3.1 wordt er ook nog automatisch gewisseld van modulatie zodat die bij de signaalkwaliteit past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
ANdrode schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 15:06:
Paar maanden terug hier nog door iemand gerapporteerd, dacht ik.
En ik heb er vorig jaar nov-dec zelf ook nog eentje gehad en om laten zetten naar een zakelijk modem zonder wifi.

[EDIT]
Nee; wacht. Ik weet zeker dat dit nog het geval is, want een huidige collega van me is een dikke maand geleden verhuisd en kreeg in z'n aansluitpakket een witte Compal Connectbox.
Misschien worden klanten op een uitgang met sterker signaal gezet. De verdeling van modems over kanalen gaat bij DOCSIS 3 dynamisch. Bij 3.1 wordt er ook nog automatisch gewisseld van modulatie zodat die bij de signaalkwaliteit past.
Iets aan het verhaal klopt er inderdaad niet. Ik gok dat er ergens lost in translation op zit.
Maar de essentie dat ze klanten gaan lopen schuiven om problemen te ontwijken, dat lijkt me afgezien van de details van het hoe en wat, toch wel behoorlijk taboe - mocht dat inderdaad kloppen.

[ Voor 30% gewijzigd door R4gnax op 11-11-2023 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Nee dat klopt niet. Als je op basis van een abonnementswijziging een nieuw modem nodig hebt dan is dat vrijwel altijd de Sagemcom tegenwoordig zeker bij XXL.

Verder snap ik niet zo goed wat je bedoelt met 'performance'. Wat wel zo is is dat de oudere generatie ED3.0 modems minder downstream kanalen ondersteunen (vaak 8 of 16) daar waar de Connectboxen 32 kanalen ondersteunen. Dit heeft ook als gevolg dat op het Ziggo netwerk deze oudere varianten niet hoger zullen komen dan 300 Mbps daar waar de Connectboxen met gemak het dubbele halen.
[...]

Ik hoopte dat deze ondertussen wel uit circulatie waren.
Ze worden nog wel uitgeleverd maar beperkt. Hangt af van de voorraden en het abonnement maar een Docsis 3.1 modem is de standaard sinds enige tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Jay-B schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 15:19:
Nee dat klopt niet. Als je op basis van een abonnementswijziging een nieuw modem nodig hebt dan is dat vrijwel altijd de Sagemcom tegenwoordig zeker bij XXL.
Ja; Ziggo schilderde mij hetzelfde verhaaltje al voor bij de snelheidsverhoging afgelopen nov/dec 2022: "Nee; we kunnen het niet met honderd procent zekerheid zeggen, want dat kunnen we hier niet inzien - maar waarschijnlijk wordt het een Sagemcom, want dat zijn ze tegenwoordig allemaal - zeker voor uw abonnementssnelheid."

Nou; mis. Bleek gewoon een Compal te zijn.
1 maand eerder bij mijn ouders en een aantal andere familieleden en kennissen exact hetzelfde geval, trouwens.

En recent dus nog een collega die bij een verhuizing een Compal uitgeleverd kreeg.

Dat zijn er een beetje teveel om het te hebben over "afhankelijk van de voorraad."
Tenzij dat bedoeld is in de betekenis van: "kunnen we er mee weg komen om deze oude voorraad waar we anders mee blijven zitten bij iemand in de maag te splitsen?"

[ Voor 4% gewijzigd door R4gnax op 11-11-2023 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R4gnax schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 15:30:
[...]
Ja; Ziggo schilderde mij hetzelfde verhaaltje al voor bij de snelheidsverhoging afgelopen nov/dec 2022: "Nee; we kunnen het niet met honderd procent zekerheid zeggen, want dat kunnen we hier niet inzien - maar waarschijnlijk wordt het een Sagemcom, want dat zijn ze tegenwoordig allemaal"
Dat kunnen ze inderdaad niet in alle gevallen van tevoren zien. Dat wat er op voorraad is en wat er uitgeleverd wordt verandert van tijd tot tijd. Je hebt het over een jaar geleden. Dat is alweer even terug en zoals ik al eerder zei is dat alweer achterhaald.
En recent dus nog een collega die bij een verhuizing een Compal uitgeleverd kreeg.

Dat zijn er een beetje teveel om het te hebben over "afhankelijk van de voorraad."
Tenzij dat bedoeld is in de betekenis van: "kunnen we er mee weg komen om deze oude voorraad waar we anders mee blijven zitten bij iemand in de maag te splitsen?"
Beetje een selectieve quote. Ik zei letterlijk dat het afhangt van het abonnement en de voorraad. Het is natuurlijk veel beter om die oude voorraad de verbrandingsoven in te gooien })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Chris.nl schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:03:
[...]

Uit m'n blote hoofd heb je het helemaal goed zo en zou het moeten werken. Ik zou gelijk iets met custom ipv4+6 DNS servers doen ipv die van Ziggo te gebruiken dan loop je niet tegen .to beperkingen aan.
Helaas, werkt niet. https://ipv6-test.com zeg dat ik geen ipv6 doe...

Modem staat in Bridge mode. Zo staat het on Unifi nu. Wat doe ik fout?

Edit: ah, de interne VLANS moet ik ook even IPv6 op aanzetten. Klinkt logisch. Ga ik zometeen even proberen. https://community.ziggo.n...Unifi-UDM-tip/td-p/893749

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qgp7I4H_aF0aUuvhYKnTz74qzog=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vcCLXsA1uANjccDth3ycvPGV.png?f=user_large

Ik heb weinig kennis van ipv6: zoiets gok ik? Ik wel wel de nextdns ipv6 dns servers hebben namelijk. Of moet ik de boel gewoon op Auto laten staan, pakt ie dan de USG als ipv6 DNS server? En ik heb meerdere VLANS, moet ik op allemaal enkel en alleen prefix delegation aantikken en verder niets? Wat doe ik met dat Prefix Delegation ID?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_DNfsHXRM5snPL4dWqDRrmfmzZw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hKhIFCPBC52kHBCGLpDRdKeS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door garp op 11-11-2023 16:28 . Reden: Oplossing toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
garp schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:11:
[...]

Helaas, werkt niet. https://ipv6-test.com zeg dat ik geen ipv6 doe...

Modem staat in Bridge mode. Zo staat het on Unifi nu. Wat doe ik fout?

[Afbeelding]
Als dit alles is dat je hebt ingesteld is het sowieso "te weinig" bij het (/meerdere/alle) VLANs zul je ook nog een prefix moeten opgeven. Daarnaast is de eerste test natuurlijk gewoon in Windows (/Mac / Linux) kijken of die uberhaupt een publiek IPv6 adres heeft (dus normaliter een 2001:... adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Jay-B schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 15:48:
Beetje een selectieve quote. Ik zei letterlijk dat het afhangt van het abonnement en de voorraad. Het is natuurlijk veel beter om die oude voorraad de verbrandingsoven in te gooien })
Dat was niet de bedoeling.
Verder: eensch. Die modems zouden gewoon niet in gebruik genomen moeten worden, hoe dan ook.
Beter de-assembleren en recyclen wat je kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziggo maakt geen modems dus dat is sowieso kapitaalvernietiging. Ze worden zo ver ik weet alleen nog gebruikt bij het Lite abonnement en als vervanging van bestaande modems (defecte modems of oude EOL modems). Van de twee Connectboxen waar we het nu over hebben is er een Arris en een Compal variant. Die laatste (Compal) was er als eerst en wordt inmiddels niet meer teruggevraagd (en dus niet meer refurbished). De ander zal hetzelfde lot ondergaan op enig moment.

[ Voor 6% gewijzigd door Jay-B op 11-11-2023 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:13:
[...]

Als dit alles is dat je hebt ingesteld is het sowieso "te weinig" bij het (/meerdere/alle) VLANs zul je ook nog een prefix moeten opgeven. Daarnaast is de eerste test natuurlijk gewoon in Windows (/Mac / Linux) kijken of die uberhaupt een publiek IPv6 adres heeft (dus normaliter een 2001:... adres).
Laatste keer dat ik keek ondersteunde de UDM nog geen custom prefix ID per VLAN. Om die reden voor mij nog geen optie om alle VLAN's IPv6 aware te maken. Je kan immers dan geen ACL schrijven. Er is een kans dat je prefix verandert.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 11-11-2023 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R4gnax schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:40:
[...]

Die modems zouden gewoon niet in gebruik genomen moeten worden, hoe dan ook.
Beter de-assembleren en recyclen wat je kunt.
Recyclen is uiteraard beter dan de verbrandingsoven, maar de duivelsgrijns van @Jay-B was moeilijk te missen.

Ziggo zal ongetwijfeld zo snel mogelijk DS3.0 willen uitfaseren maar is de productie van de Sagemcom waarschijnlijk nog niet voldoende op stoom om iedereen er nu al één te geven. Dus wordt de voorraad witte connectboxen ook nog even aangesproken. En het is maar een kleine minderheid die last heeft van die puma chip problemen.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
Roetzen schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 17:10:
En het is maar een kleine minderheid die last heeft van die puma chip problemen.
Letterlijk iedereen die ik ken en er één gekregen heeft; heeft er merkbaar last van of van gehad. Het relevante detail is of het genoeg last is, om het gevecht met Ziggo's support-desk aan te gaan om een ander modem.

Daarnaast; speelt er hier ook op moreel niveau mee dat of je nu hoog of laag wilt gaan springen, Intel zelf te kennen heeft gegeven dat die chips niet deugen en ook niet softwarematig te deugen zijn te krijgen.
Dus waarom volhardt Ziggo dan nog in ze toch aan de man te brengen en die hardware uit te leveren?

Een fabrieks-af defect product, is een fabrieks-af defect product. Of je er nu 100% van de tijd; 50% van de tijd; of 5% van de tijd tegenaan loopt. Het hoort niet. (En het verkopen van een bekend defect product zou binnen de EU zelfs illegaal zijn; dus ze komen er goed mee weg dat het hier 'bruikleen' betreft.)

Antwoord: omdat ze er anders mee blijven zitten, en: oh nee! de winst!
Tegen-antwoord: jammer dan! Dat heet ondernemingsrisico. Moet je maar niet in veel te grote orders hardware gaan bestellen; of contracten voor levering afsluiten waar je daarna jarenlang aan vast zit. En moet je maar niet alles op één paard gaan wedden.

[ Voor 55% gewijzigd door R4gnax op 11-11-2023 17:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
R4gnax schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 17:19:
[...]

Letterlijk iedereen die ik ken en er één gekregen heeft; heeft er merkbaar last van of van gehad.
Dan staan we lijnrecht tegenover elkaar want ik ken letterlijk niemand persoonlijk die er last van heeft of heeft gehad. En dat is inclusief mijzelf.
Dus waarom volhardt Ziggo dan nog in ze toch aan de man te brengen en die hardware uit te leveren?
[..]
Antwoord: omdat ze er anders mee blijven zitten, en: oh nee! de winst!
Tegen-antwoord: jammer dan! Dat heet ondernemingsrisico.
Kennelijk is de afweging dat het risico van winstderving door klantverlies kleiner is dan het risico van winstderving door geheel te stoppen met uitleveren van de modems met Puma chips. Dat is wat ondernemers doen. Afwegingen maken.

Ziggo biedt je de mogelijkheid om zelf een modem te kopen op de vrije markt en dat te gebruiken. En anders kan je ook nog van provider wisselen. Dat is de afweging die de klant kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 17:08:
[...]

Laatste keer dat ik keek ondersteunde de UDM nog geen custom prefix ID per VLAN. Om die reden voor mij nog geen optie om alle VLAN's IPv6 aware te maken. Je kan immers dan geen ACL schrijven. Er is een kans dat je prefix verandert.
Toen ik nog een USG gebruikte (tot begin dit jaar) kon ik gewoon per VLAN een prefix ID opgeven? Lijkt mij ook sterk dat de UDM op dit vlak een achteruitgang is.

Of bedoel je compleet custom prefixes buiten de DHCP prefix? (Om bv per vlan een custom fd00:... te hanteren) Dat had ik op de USG met de config.gateway.json geregeld. Maar dat kent de UDM (natuurlijk) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R4gnax schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 17:19:
[...]

Letterlijk iedereen die ik ken en er één gekregen heeft; heeft er merkbaar last van of van gehad. Het relevante detail is of het genoeg last is, om het gevecht met Ziggo's support-desk aan te gaan om een ander modem.

Daarnaast; speelt er hier ook op moreel niveau mee dat of je nu hoog of laag wilt gaan springen, Intel zelf te kennen heeft gegeven dat die chips niet deugen en ook niet softwarematig te deugen zijn te krijgen.
Vergeet niet dat het woord "Puma" inmiddels ook als zondebok wordt gebruikt voor een verzameling problemen die niet per definitie iets met de chipset te maken heeft. Dit is vooral ontstaan door het napraten van elkaar zonder daadwerkelijk feitelijk vast te hebben gesteld dat het probleem in kwestie inderdaad door de chipset komt. Er zijn genoeg voorbeelden waarbij een vervanging met een nieuw modem zonder Puma chipset toch niet de gewenste verbetering opleverde. Simpelweg omdat dat het probleem in de eerste instantie niet was. Ik zal nooit beweren dat er geen fundamenteel probleem in de chipset zelf zit maar dit merk je niet bij alledaags gebruik en alleen in specifieke toepassingen. Iemand die doorgaans alleen een beetje op internet zit, wat op TikTok doet en af en toe een filmpje op Netflix kijkt kan dit niet merken.
RobertMe schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 18:04:
[...]

Toen ik nog een USG gebruikte (tot begin dit jaar) kon ik gewoon per VLAN een prefix ID opgeven? Lijkt mij ook sterk dat de UDM op dit vlak een achteruitgang is.
Toch is het zo. Beetje off-topic hier maar zie ook:

Jay-B in "Het grote IPv6 topic"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
[...]

Op veel plekken is zelfs de grondkabel nog niet eens deugdelijk genoeg.
Een oud-collega van me kreeg daar mee te maken en kreeg van een monteur die e.e.a. kwam inspecteren doodleuk te horen dat dat een bekend probleem was, maar dat Ziggo niet bereid was om binnen de eerstkomende 5 tot 10 jaar nog exra te investeren voor de reeds geplande lange-termijn vernieuwing voor het blok straten waar hij binnen woonde. En tot die tijd werden monteurs geinstrueerd om bij de wijkkasten te gaan modderen en hot potato te spelen met klagende klanten, door hen bij voorkeur op wel stabiele frequenties in te delen zodat iemand anders de pisang zou zijn - die dan hopelijk niets door zou hebben en niet zou gaan klagen.
Die oud collega lult maar wat, dit verhaal kan technisch helemaal niet joh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:04
Terrestrial schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 18:38:
[...]

Die oud collega lult maar wat, dit verhaal kan technisch helemaal niet joh.
Sommige monteurs kletsen ook regelmatig uit hun nek, vaak om er zelf maar vanaf te zijn. Of ze willen niet laten blijken dat ze een probleem niet zelf kunnen oplossen.

In mijn geval constateerde de monteur op 2 plekken duidelijke kabelschade tussen mijn AOP en de straatkast. Dus de Ziggo Go-ploeg moest komen. Hoogwerker kwam voor de deur(ik woon op 2e etage van een appartementencomplex), maar uiteraard eerst nog een keer een meting doen. Wat bleek, er was geen kabelschade. Een verkeerde interpretatie van de 1e monteur, maar kan gebeuren. De Go-ploeg mannen vonden wel dat het signaal wat meer gedempt kon worden want dat was te hoog. Ze hebben mijn verbinding op een lagere tap gezet in de straatkast en het probleem was totaal verdwenen, een perfecte verbinding. Dat had de 1e monteur dus ook kunnen doen, en alle moeite en kosten kunnen besparen.

En geloof me, het is niet alleen bij Ziggo zo hoor. Ik heb toen ik nog bij KPN(vdsl) zat ook meerdere monteurs over de vloer gehad, maar ze hadden allemaal diverse lezingen over hetzelfde probleem. Maar oplossen, ho maar.

Maar al met al ben ik tevreden met Ziggo, ik heb een keurige, stabiele 1000/100 verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 18:13:
[...]

offtopic:
Okay, dan is het nog een grotere prul dan ik dacht. Want bij de USG kan dit dus wel gewoon vanuit de controller worden ingesteld, incl op meerdere VLANs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
W1ck1e schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:58:
[...]
Ah top, dat werkt tenminste wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
htf99 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 21:18:
Ah top, dat werkt tenminste wel!
Wat gek... ik heb het hier woensdag of donderdag gewoon kunnen activeren aan de hand van de mail van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
garp schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:45:
Vervolg op mijn post een stukje terug: vandaag is de monteur geweest om mijn AOP te vervangen. Was oud blijkbaar. Dat heeft 'ie gedaan, en terwijl hij bezig was vroeg hij om de doos. Toen ik aangaf dat ik pas 10 november aangesloten word en dus helemaal geen doos heb wilde hij bijna ophouden met werken, haha. Maar meneer, dat kan helemaal niet want u bent nog geen klant. U bent pas klant op die 10 november, en als de spullen geleverd zijn.

Dus ik heb ook deze mijnheer - hij was wel ok hoor, heeft ook even de lijn gecheckt volgens mij - net als Ziggo Klantenservice even uitgelegd dat het misschien niet bijster intelligent is om klanten pas op de dag van aansluiting tot de ontdekking te laten komen dat er iets niet klot aan de kant van de Ziggo infra, en al zeker niet als de kalnt daar keurig netjes op tijd zelf even een simpele check op heeft gedaan (verouderd AOP is best te bedenken, Ziggo supportsite geeft prima informatie).

Dat ga je toch niet pas doen als de klant zijn oude abonnement al is opgezegd op dezelfde datum als de Ziggo aansluitdatum? Ben ik nou gek? Dat plan je toch lekker daarvoor in, als de stress nog volledig afwezig is? Een goed begin is het halve werk? Of geldt dat niet meer?

Anyhow, het is gebeurd. AOP zit nog wel op dezelfde plek en is niet met een groene kabel naar de meterkast doorgetrokken, volgens de monteur is het signaal niet goed/sterk/whatever genoeg. Zien we dan wel weer, ik heb lekker mijn eigen F-connector weer vastgeschroefd van de kabel die naar de meterkast loopt. Is het singnaal inderdaad niet goed genoeg dan zet ik het modem wel naast het AOP en trek een ethernet kabel extra naar de meterkast. Maar niet nu ;-)
Update: Inmiddels is de lijn opgeleverd en functioneel, Snelheid is prima, ik meet consistent rond de 950 down en 100 up. En dat dus met de eigen, vijf jaar oude verlengkabel - tussen het AOP en het modem - van een meter of zes/zeven.

Modem staat in bridge mode dus of er veel errors op de lijn zitten weet ik niet. Is wat mij betreft ook niet heel interessant als de snelheid en latency gewoon goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:11:
Ben gebeld door Ziggo met de mededeling dat zij een "service scan" hebben uitgevoerd en dat daaruit bleek dat een monteur de lokatie moet bezoeken.

De monteur neemt zelf spullen mee.

Is dat legit? Ik vind het zelf nogal een apart verhaal, zeker omdat ik Ziggo vooral ken als traag, log en afwachtend. Dat ze nu proactief iets ondernemen is echt nieuw voor mij.
Nou, bezoek is geweest en het is wel duidelijk dat dit niet klopt. Er kwam een jongen van een jaar of 25 met de fiets, ziggo shirt onder zijn jas en een iPad.

Hij komt binnen, kijkt naar de modem in de meterkast en zegt "dat ziet er mooi uit". Ik vraag hem naar de service scan en wat hij komt verbeteren, maar hij zegt dat de Ziggo telefonisten allemaal onzin praten om maar een afspraak te maken.

Na twee minuten was hij weer de deur uit |:( Geen meting, hij heeft niets van de installatie aangeraakt. Ik vraag mij nog steeds af wat hier nou het nut van geweest is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
garp schreef op zondag 12 november 2023 @ 09:51:
Modem staat in bridge mode dus of er veel errors op de lijn zitten weet ik niet. Is wat mij betreft ook niet heel interessant als de snelheid en latency gewoon goed is.
Modem (in bridge) kun je gewoon benaderen op http://192.168.100.1/ dan kun je ook de signaal kwaliteit / errors inzien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:00
garp schreef op zondag 12 november 2023 @ 09:51:
[...]

Update: Inmiddels is de lijn opgeleverd en functioneel, Snelheid is prima, ik meet consistent rond de 950 down en 100 up. En dat dus met de eigen, vijf jaar oude verlengkabel tussen het AOP en het modem van een meter of zes/zeven.
Zo, da’s een flinke modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:43
Jay-B schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 18:13:
[...]

Vergeet niet dat het wordt "Puma" inmiddels ook als zondebok wordt gebruikt voor een verzameling problemen die niet per definitie iets met de chipset te maken heeft. Dit is vooral ontstaan door het napraten van elkaar zonder daadwerkelijk feitelijk vast te hebben gesteld dat het probleem in kwestie inderdaad door de chipset komt. Er zijn genoeg voorbeelden waarbij een vervanging met een nieuw modem zonder Puma chipset toch niet de gewenste verbetering opleverde. Simpelweg omdat dat het probleem in de eerste instantie niet was. Ik zal nooit beweren dat er geen fundamenteel probleem in de chipset zelf zit maar dit merk je niet bij alledaags gebruik en alleen in specifieke toepassingen. Iemand die doorgaans alleen een beetje op internet zit, wat op TikTok doet en af en toe een filmpje op Netflix kijkt kan dit niet merken.
[...]

Exact dit. Hier draait die connectbox ook al een aantal jaren zonder enig probleem. Ken ook niemand die er wel problemen mee heeft gehad. Denk dat er veel mensen opgesweept zijn door google (of fora als hier) die denken probleem x te hebben, en daarna met het uitspreken van de magische termen 'jitter' en 'lag spikes' proberen een nieuw modem los te peuteren bij ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolly schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:11:
[...]

Nou, bezoek is geweest en het is wel duidelijk dat dit niet klopt. Er kwam een jongen van een jaar of 25 met de fiets, ziggo shirt onder zijn jas en een iPad.
Vreemd. In de stad heeft de fiets misschien wel voordelen maar ik kan me niet herinneren ooit een monteur zonder busje te hebben gezien. Als hij tegen een probleem aanloopt en bijvoorbeeld een modem, een AOP of een splitter of een kabeltje moet vervangen wat dan? Dat kun je onmogelijk allemaal op de fiets mee nemen. Moet dan alsnog de monteur met het busje komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Roetzen schreef op zondag 12 november 2023 @ 11:19:
[...]

Vreemd. In de stad heeft de fiets misschien wel voordelen maar ik kan me niet herinneren ooit een monteur zonder busje te hebben gezien. Als hij tegen een probleem aanloopt en bijvoorbeeld een modem, een AOP of een splitter of een kabeltje moet vervangen wat dan? Dat kun je onmogelijk allemaal op de fiets mee nemen. Moet dan alsnog de monteur met het busje komen?
Het was ook helemaal geen monteur zoals wij die kennen, eerder een student met een bijbaan die op pad wordt gestuurd met een ipad. Hij had verder geen gereedschap oid bij zich.

Ik heb meer de indruk dat het een verkenner was die op het moment dat hij bijvoorbeeld een oude AOP zag of gestapelde splitters een nieuwe afspraak zou triggeren met een echte monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 16:24
Wolly schreef op zondag 12 november 2023 @ 11:34:
[...]

Het was ook helemaal geen monteur zoals wij die kennen, eerder een student met een bijbaan die op pad wordt gestuurd met een ipad. Hij had verder geen gereedschap oid bij zich.

Ik heb meer de indruk dat het een verkenner was die op het moment dat hij bijvoorbeeld een oude AOP zag of gestapelde splitters een nieuwe afspraak zou triggeren met een echte monteur.
Was het niet een bakfiets? Als ik Google op Ziggo monteur fiets krijg ik wel aantal bakfietsen te zien, maar schijnbaar gaan ze ook steppend door de wijken, dan lijkt het me wel dat je geen materiaal bij je hebt. In de bakfiets kan je nog best paar modems/wat kabels/AOP's en wat ander klein materiaal kwijt als ik dat zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:32:
[...]

Was het niet een bakfiets? Als ik Google op Ziggo monteur fiets krijg ik wel aantal bakfietsen te zien, maar schijnbaar gaan ze ook steppend door de wijken, dan lijkt het me wel dat je geen materiaal bij je hebt. In de bakfiets kan je nog best paar modems/wat kabels/AOP's en wat ander klein materiaal kwijt als ik dat zo zie.
Nee, gewoon normale (electrische) fiets. Geen fietstassen oid.

Het was ook niet het type dat ooit een schroevendraaier in zijn hand heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Wolly schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:34:
Het was ook niet het type dat ooit een schroevendraaier in zijn hand heeft gehad.
Wss is het gewoon een soort van census.

Ik gok dat het dus ook niet een monteur was, maar gewoon iemand die even adhv een checklist on-site de maat op moest komen nemen voor de staat en stand van wat er in meterkast-land bij de klanten hangt. Dat ten eerste die informatie centraal richting Ziggo gaat en dat ten tweede, mocht er iets niet okee zijn; achterhaald zijn; etc., er daarvoor een vervolgafspraak zou kunnen worden ingepland.

Waarom Ziggo's support-desk het dan een monteur noemt?
Ey; alles wat langs huis gaat om naar de apparatuur te kijken is een monteur, toch?
If all you have is a hammer -- etc. etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is denk ik niet voor niets dat ze opzoek zijn naar een nieuwe directeur. Deze heeft blijkbaar een korte termijn strategie gehad om de aandeelhouders en het moederbedrijf tevreden te houden. En nu lopen de klanten weg en lopen de rode cijfers op....

[ Voor 33% gewijzigd door jongetje op 12-11-2023 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Leest lekker weg, maar weinig inhoudelijk als je het mij vraagt. Had wel een diepere analyse willen zien i.p.v. alleen we moeten meer concurrentie en de prijs is te hoog.

@jongetje Blijft gissen wat de echte reden is hiervoor, wellicht komt er wel weer een directeur om te reorganiseren o.i.d.. Maar volgens mij heeft de huidige er ook al wat behoorlijk wat jaren op zitten inmiddels, dus kan ook natuurlijk verloop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik ben wel bang dat Ziggo het ravijn instort met de huidige prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
R4gnax schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:11:
[...]

Wss is het gewoon een soort van census.

Ik gok dat het dus ook niet een monteur was, maar gewoon iemand die even adhv een checklist on-site de maat op moest komen nemen voor de staat en stand van wat er in meterkast-land bij de klanten hangt. Dat ten eerste die informatie centraal richting Ziggo gaat en dat ten tweede, mocht er iets niet okee zijn; achterhaald zijn; etc., er daarvoor een vervolgafspraak zou kunnen worden ingepland.

Waarom Ziggo's support-desk het dan een monteur noemt?
Ey; alles wat langs huis gaat om naar de apparatuur te kijken is een monteur, toch?
If all you have is a hammer -- etc. etc.
Daar lijkt het wel op inderdaad. En als ze zouden zeggen "We sturen iemand langs die komt kijken naar uw coax aansluiting en modem" had ik in ieder geval geen afspraak gemaakt.

Nu zeiden ze aan de telefoon dat ze iets hadden gevonden en dat er een monteur zou langskomen, ik voel mij eigenlijk wel misleid door deze valse voorstelling van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Wolly schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:09:
[...]

Daar lijkt het wel op inderdaad. En als ze zouden zeggen "We sturen iemand langs die komt kijken naar uw coax aansluiting en modem" had ik in ieder geval geen afspraak gemaakt.

Nu zeiden ze aan de telefoon dat ze iets hadden gevonden en dat er een monteur zou langskomen, ik voel mij eigenlijk wel misleid door deze valse voorstelling van zaken.
Het langssturen van een medewerker voor een inspectie voor Ziggo lijkt mij geen hobby van ze. Duur, levert niets op.

Een medewerker laten controleren welke hardware er hangt om te vinden welke aansluiting de problemen veroorzaakt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
ANdrode schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:13:
[...]

Het langssturen van een medewerker voor een inspectie voor Ziggo lijkt mij geen hobby van ze. Duur, levert niets op.

Een medewerker laten controleren welke hardware er hangt om te vinden welke aansluiting de problemen veroorzaakt wel.
Er zijn geen problemen met mijn aansluiting :X En die medewerker heeft nergens aan gezeten, nergens ingelogd geweest op mijn modem of wat dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik weet natuurlijk niet wat er geconstateerd is maar een verstoring kan bij jouw waarneembaar zijn maar dat betekent niet per definitie dat de bron van de verstoring ook bij jou aanwezig is. Het feit dat de installatie er goed uitzag is misschien reden om verder onderzoek te doen of in ieder geval te registreren dat de verstoring niet bij jou vandaan komt?

[ Voor 12% gewijzigd door Jay-B op 12-11-2023 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wolly schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:11:
[...]

Hij komt binnen, kijkt naar de modem in de meterkast en zegt "dat ziet er mooi uit". Ik vraag hem naar de service scan en wat hij komt verbeteren, maar hij zegt dat de Ziggo telefonisten allemaal onzin praten om maar een afspraak te maken.

Na twee minuten was hij weer de deur uit |:( Geen meting, hij heeft niets van de installatie aangeraakt. Ik vraag mij nog steeds af wat hier nou het nut van geweest is.
Toen Ziggo belde, was dat toen ook daadwerkelijk Ziggo of alleen iemand die zij dat hij namens Ziggo belde. Kan ook een ingewikkelde babbeltruc zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Wolly schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:36:
[...]

Er zijn geen problemen met mijn aansluiting :X En die medewerker heeft nergens aan gezeten, nergens ingelogd geweest op mijn modem of wat dan ook.
Er kunnen problemen zijn in jouw straat (of bij jou thuis, maar niet door jou opgemerkt) door bijvoorbeeld een oud AOP.

Het nadeel van die laatste 1% aan coax: Elk stuk coax is effectief een antenne dat vooral in de upload-banden problemen voor andere klanten kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
ANdrode schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:54:
[...]
Het nadeel van die laatste 1% aan coax: Elk stuk coax is effectief een antenne dat vooral in de upload-banden problemen voor andere klanten kan geven.
Nou dat is de coax juist niet, die is afgeschermd, bovendien gaan de signalen die jou modem produceert in de upload banden vanaf de multitap in de straat samen gevoegd over 1 coax naar de wijkkast toe.

Waar het fout kan gaan qua storingen door upload verkeer is eigenlijk alleen binnenshuis bij de klant zelf. Omdat een modem harder moet zenden omdat er iets tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij zeggen jullie allebei hetzelfde. Het punt is dat wanneer een installatie niet volgens aanbevelingen is aangelegd (lees: ouderwetse plastic kapjes, oude AOP's, slechte bekabeling, oude splitters) deze kan kan fungeren als antenne voor allerlei signalen die je niet op je coax installatie wilt (vooral de hogere frequenties die vroeger niet gebruikt werden). Het zorgt letterlijk voor ruis op de lijn wat weer als gevolg kan hebben dat bijv. een modem vaak tevergeefs harder gaat zenden om dit proberen te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Nee, hij zegt dat buren daar klachten door ondervinden maar dat is niet het geval of je moet je coax hebben gedeeld met de buren en ze dus op jou coax zitten.. Maar uiteindelijk deel je wel het upload spectrum en vanaf de straatkast terug lopende coax naar de wijkkast, maar de modems wachten op elkaar met zenden dus de rest van de straat zou daar geen last van moeten hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dat wachten op elkaar wordt simpel gezegd gecoördineerd door de CMTS en is verwacht gedrag en dat klopt wat je zegt maar dat is nu niet waar we het over hebben. Ongecontroleerde hoogfrequente instraling bij de ene persoon kan wel degelijk zorgen voor problemen bij de buurman of anderen binnen hetzelfde coax-segment.

Er zijn zelfs voorbeelden waarbij Ziggo monteurs bewust aansluitingen loshalen in de eindversterker (van niet-abonnees) wanneer ze hebben geconstateerd dat er zich een verstoring in een aansluiting bevindt. Mocht die ooit weer klant worden van Ziggo dan kan die later wel weer geholpen worden (en hopelijk dan wel reageert). Je kan dan in ieder geval de stoorzender wegnemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jay-B op 12-11-2023 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terrestrial schreef op zondag 12 november 2023 @ 17:29:
Nee, hij zegt dat buren daar klachten door ondervinden maar dat is niet het geval of je moet je coax hebben gedeeld met de buren en ze dus op jou coax zitten.. Maar uiteindelijk deel je wel het upload spectrum en vanaf de straatkast terug lopende coax naar de wijkkast, maar de modems wachten op elkaar met zenden dus de rest van de straat zou daar geen last van moeten hebben.
Als door slechte afscherming of een gammele retourversterker er ruis in de uploadband op de kabel komt gaat die het net in en kan bij de buren terecht komen en ook de CMTS in de war brengen waardoor iedereen in hetzelfde segment er last van kan hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Jay-B schreef op zondag 12 november 2023 @ 17:43:
Dat wachten op elkaar wordt simpel gezegd gecoördineerd door de CMTS en is verwacht gedrag en dat klopt wat je zegt maar dat is nu niet waar we het over hebben. Ongecontroleerde hoogfrequente instraling bij de ene persoon kan wel degelijk zorgen voor problemen bij de buurman of anderen binnen hetzelfde coax-segment.

Er zijn zelfs voorbeelden waarbij Ziggo monteurs bewust aansluitingen loshalen in de eindversterker (van niet-abonnees) wanneer ze hebben geconstateerd dat er zich een verstoring in een aansluiting bevindt. Mocht die ooit weer klant worden van Ziggo dan kan die later wel weer geholpen worden (en hopelijk dan wel reageert). Je kan dan in ieder geval de stoorzender wegnemen.
Nee instraling bij de ene wordt weg gefilterd in de multi-tap tot op zekere hoogte, jij ziet ook niet het upload verkeer van de buurman op jou coax meen ik.

Natuurlijk als je er een sterke zender op zou zetten prik je overal doorheen maar daar gaat het nu niet om. En die aansluitingen los halen van niet abonnees is toch al bedoeling, dat heeft niks met storingen te maken.

Over het algemeen werkt - de kabel uitstekend voor 99,99% als men maar zorgt dat het goed is aangesloten en de juiste spullen zijn gebruikt. Uitzonderingen spelen bij glasvezel ook, ga maar is lezen hoeveel gedoe die 4 Gbit van KPN op dit moment geeft. Zodra de technische vereisten hoger worden ga je dat meteen merken en dat is bij Ziggo niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Terrestrial schreef op zondag 12 november 2023 @ 17:29:
We zeggen ongeveer hetzelfde

De ruis vanaf aansluitingen van buren is additief en geeft problemen bij het CMTS voor de upstream-frequenties. In de downstream-frequenties wordt ruis gefiltered.

Onderling wordt de timing van de upload inclusief vertraging voor propagatie van de modems verdeeld. Maar die ruis in upstream-frequenties kan élk frame beschadigen in de upstream-richting.
Overigens jammer dat je geen foutcorrectie-statistieken, of retransmits van slots, in de upload-richting kan zien op je eigen modem

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Terrestrial schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:01:
[...]

Nee instraling bij de ene wordt weg gefilterd in de multi-tap tot op zekere hoogte, jij ziet ook niet het upload verkeer van de buurman op jou coax meen ik.
Die multitap is gewoon een weerstandsnetwerk. Upload verkeer van de buurman komt wel degelijk voor een (klein) deel ook bij mij terecht. Onder normale omstandig geen probleem. Maar als het een stoorsignaal is kan het wel degelijk problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
dolopfriet schreef op zondag 12 november 2023 @ 14:44:
Ik ben wel bang dat Ziggo het ravijn instort met de huidige prijzen.
Ik zou wel vermoedden dat ze to big to fail zijn. Je hebt zowel Liberty Global wat een grote wereldspeler is als Vodafone. Ik denk eerder dat er straks misschien wel een glasvezel provider wordt opgekocht - als deze trend zich doorzet. Maar misschien is al dat glasvezel geweld straks ook wel voorbij, degene die willen overstappen zijn overgestapt en dan is het weer stuivertje wisselen met klanten.

Enkel een glazen bol die het kan voorspellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Met die huidige BF deal zullen ze vast wat klanten gaan terugwinnen, de vraag is alleen of ze na een jaar ook weer behouden blijven :+
Zit nu zelf ook behoorlijk te twijfelen hierdoor, ik had alleen veel time-outs steeds en mede daardoor bij ze weggegaan 4 jaar geleden, weet alleen niet waar dat toen aan gelegen heeft..en de hogere ping is ook niet perse iets waar ik weer op zit te wachten :o

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 22:49
Hallo, ik kom maar even brutaal in dit topic buurten. In verband met een verplichte overstap vanaf Tweak glasvezel ben ik alle providers weer aan het heroverwegen.

Kabel ken ik niet meer sinds Essent Kabelcom niet meer bestaat. Ook nooit meer overwogen omdat bij ons vrij vroeg glasvezel werd aangelegd. Met de huidige BF deal is Ziggo prijstechnisch toch opeens weer interessant.

Over het algemeen zijn wij nu niet meer zo veeleisend meer als het aankomt op een verbinding. Het moet gewoon werken, een vast IP is fijn maar hoeft niet.

Vraag
We kijken nu TV via NLZiet, waarbij je een (live) uitzending direct vanaf het begin kan starten maar ook kan pauzeren en later kan besluiten om in te lopen (bijvoorbeeld om een saai stuk of reclame te skippen. Het word mij via de website en diverse forums niet helemaal duidelijk of dit ook kan met de Ziggo GO app via de Apple TV, zou iemand zo aardig willen zijn om die vraag te beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:49

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Only schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:24:
Met die huidige BF deal zullen ze vast wat klanten gaan terugwinnen, de vraag is alleen of ze na een jaar ook weer behouden blijven :+
Zit nu zelf ook behoorlijk te twijfelen hierdoor, ik had alleen veel time-outs steeds en mede daardoor bij ze weggegaan 4 jaar geleden, weet alleen niet waar dat toen aan gelegen heeft..en de hogere ping is ook niet perse iets waar ik weer op zit te wachten :o
Dit is wel een nobrainer deal voor mij. Ik ga verhuizen volgende maand en wilde switchen naar Odido in de nieuwe woning maar door deze BF deal is Ziggo het eerste jaar flink goedkoper

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
Only schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:24:
Hmm... Die negen maanden 50% korting aanbieding, met gratis TV-pakket dat is er toch al een tijdje? Zie hier weinig "extra's" bovenop.

Ah, ik keek even naar XXL - zie bij Elite pakket 12 maanden korting.

[ Voor 5% gewijzigd door Jewie op 13-11-2023 13:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:49

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Jewie schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:36:
[...]

Hmm... Die negen maanden 50% korting aanbieding, met gratis TV-pakket dat is er toch al een tijdje? Zie hier weinig "extra's" bovenop.

Ah, ik keek even naar XXL - zie bij Elite pakket 12 maanden korting.
12 maanden 50% en bij de gratis TV-pakketten staat nu ook Disney+ of HBO max.

Sys Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zou het mogelijk zijn de aanbieding nu te bestellen voor aansluiting in april 2024?

(ik heb toch geen keuze voor een andere provider, dus kan maar beter de beste aanbieding pakken van ziggo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Danfoss schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:44:
[...]

12 maanden 50% en bij de gratis TV-pakketten staat nu ook Disney+ of HBO max.
Wel echt een goede aanbieding, doen ze goed. In het KPN topic is het nog erg karig ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:20
Get!em schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:52:
Zou het mogelijk zijn de aanbieding nu te bestellen voor aansluiting in april 2024?

(ik heb toch geen keuze voor een andere provider, dus kan maar beter de beste aanbieding pakken van ziggo)
Volgens mij wel, ik weet alleen niet precies hoe lang je de levering kunt uitstellen. Vorig jaar heb ik eind november besteld en het abonnement eind februari pas laten ingaan omdat ik toen de sleutels van mijn nieuwe huis kreeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:59

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Hoe verschilt de BF deal van Ziggo tegenover deze deal? > https://meervoordeel.nl/

Volgens mij precies hetzelfde + je krijgt een Bol.com bon van 50 euro of cashback. Of je kiest natuurlijk voor een PS5 of ander "cadeau"

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 22:49
angerfist-yentl schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:41:
Hoe verschilt de BF deal van Ziggo tegenover deze deal? > https://meervoordeel.nl/

Volgens mij precies hetzelfde + je krijgt een Bol.com bon van 50 euro of cashback. Of je kiest natuurlijk voor een PS5 of ander "cadeau"
De deal verschilt niet, m.u.v. jouw extra voordeel.
Kan je nog beter via cashbackxl afsluiten, daar krijg je bij Elite internet+tv €85 (zij hanteren "Giga" als naam, ik doe even de aanname dat je dat naar "Elite" kan vertalen).

Edit: of via cashbackxl naar meervoordeel.nl doorklikken, krijg je €35 van hen en €50 van meervoordeel.

[ Voor 8% gewijzigd door internetinfo op 13-11-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
angerfist-yentl schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:41:

Vrijwel dezelfde deal ja, maar kado zou ik sowieso niet kiezen, ze gaan altijd uit van adviesprijzen en zijn altijd wel goedkoper te vinden dan dat, of je moet echt heeel graag via hun iets krijgen.
Je krijgt ook cashback van 50 euro, maar doe je via CashbackXL krijg je tot 90 euro cashback (afhankelijk van wat je kiest).

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:38
Ik wil er ook gebruik van maken, maar heb wat zorgen. In mijn meterkast is alleen een oranje kabel te vinden die in een Genexis kastje loopt. Glasvezel dus. Ik begrijp dat Ziggo gebruik maakt van Coax, maar ik zie nergens een Coax kabel in de meterkast. Enige wat ik kan vinden is in een hoekje van de woonkamer. Lijkt een groene kabel achter te zitten. Dit wordt dan de aansluiting van het modem begrijp ik? Zo ja, dan zie ik er maar van af want het hele netwerk komt samen in de meterkast op dit moment en opnieuw kabels leggen/wegwerken wordt een hels karwei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Sirhc_95 schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:26:
[...]

Volgens mij wel, ik weet alleen niet precies hoe lang je de levering kunt uitstellen. Vorig jaar heb ik eind november besteld en het abonnement eind februari pas laten ingaan omdat ik toen de sleutels van mijn nieuwe huis kreeg ;)
Dank, leveringsdatum kiezen zit in allerlaatste stap, na alle persoonlijke gegevens...

Echter op die pagina is de hele aanbieding niet te zien.
Dus geen 50% korting. Ik durf hier niet akkoord te gaan voordat ik zeker weet dat die aanbieding geldig is.

Ook op de gegenereerde PDF met contract samenvatting staat de 50% korting niet....

Zal wel bellen worden........ naja, de chat dan..

Zijn die wifi-pods een beetje redelijk? Hij doet ze er gratis bij.
Of kan ik beter mijn eigen mesh 6E systeem aanschaffen.

Edit: geregeld via Chat, incl gratis pods (ik mag hopen dat het de pod 6 is), kan ik later alsnog mijn eigen wifi er wel neer zetten als het niet bevalt. Contract per mail, en dan online alsnog bevestigen.

[ Voor 27% gewijzigd door Get!em op 13-11-2023 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Get!em schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:59:
[...]

Dank, leveringsdatum kiezen zit in allerlaatste stap, na alle persoonlijke gegevens...

Echter op die pagina is de hele aanbieding niet te zien.
Dus geen 50% korting. Ik durf hier niet akkoord te gaan voordat ik zeker weet dat die aanbieding geldig is.
Ook op de gegenereerde PDF met contract samenvatting staat de 50% korting niet....

Zal wel bellen worden........ naja, de chat dan..

Zijn die wifi-pods een beetje redelijk? Hij doet ze er gratis bij.
Of kan ik beter mijn eigen mesh 6E systeem aanschaffen.

Edit: geregeld via Chat, incl gratis pods (ik mag hopen dat het de pod 6 is), kan ik later alsnog mijn eigen wifi er wel neer zetten als het niet bevalt. Contract per mail, en dan online alsnog bevestigen.
Dus via de chat is het je gelukt om 12 maanden 50% korting te krijgen ingaande op xx april?

Wat is xx? Ik zit zelf ook met april als vernieuwingsdatum 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Wolly schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:14:
[...]

Dus via de chat is het je gelukt om 12 maanden 50% korting te krijgen ingaande op xx april?

Wat is xx? Ik zit zelf ook met april als vernieuwingsdatum 8)
Klopt. Datum lijkt niet uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16
boostie schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:50:
Ik wil er ook gebruik van maken, maar heb wat zorgen. In mijn meterkast is alleen een oranje kabel te vinden die in een Genexis kastje loopt. Glasvezel dus. Ik begrijp dat Ziggo gebruik maakt van Coax, maar ik zie nergens een Coax kabel in de meterkast. Enige wat ik kan vinden is in een hoekje van de woonkamer. Lijkt een groene kabel achter te zitten. Dit wordt dan de aansluiting van het modem begrijp ik? Zo ja, dan zie ik er maar van af want het hele netwerk komt samen in de meterkast op dit moment en opnieuw kabels leggen/wegwerken wordt een hels karwei.
Ja, dat is het waar het Abonnee Overname Punt (AOP) hoort te zitten. Er zit nu echter nog een oud modelletje (of zelfs een reguliere einddoos) op met nog een radio aansluiting. Dat moet vervangen worden door een AOP van deze tijd. Daar wordt je modem dan (middels een splitter) op aangesloten. Ziggo is verantwoordelijk voor het plaatsen van een nieuw AOP. Dat mag je in principe niet zelf doen. Ik zou wél even aangeven dat je AOP uit het stenen tijdperk is mocht je overstappen.

[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 13-11-2023 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

stormfly schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:13:
[...]

Wel echt een goede aanbieding, doen ze goed. In het KPN topic is het nog erg karig ;-)
Zeker, mijn ouders stappen elk jaar over. Op dit moment zitten bij Odido+Ben, vorig jaar bij Ziggo (ook 12 maanden 50% korting) Nu dus weer terug naar Ziggo en dan nog ook nog overstappen voor Hollandse nieuwe voor sim-only voor Skyshowtime en dubbele data.

Mijn ouders kijken voornamelijk TV, dus top inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
internetinfo schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:17:
Hallo, ik kom maar even brutaal in dit topic buurten. In verband met een verplichte overstap vanaf Tweak glasvezel ben ik alle providers weer aan het heroverwegen.

Kabel ken ik niet meer sinds Essent Kabelcom niet meer bestaat. Ook nooit meer overwogen omdat bij ons vrij vroeg glasvezel werd aangelegd. Met de huidige BF deal is Ziggo prijstechnisch toch opeens weer interessant.

Over het algemeen zijn wij nu niet meer zo veeleisend meer als het aankomt op een verbinding. Het moet gewoon werken, een vast IP is fijn maar hoeft niet.

Vraag
We kijken nu TV via NLZiet, waarbij je een (live) uitzending direct vanaf het begin kan starten maar ook kan pauzeren en later kan besluiten om in te lopen (bijvoorbeeld om een saai stuk of reclame te skippen. Het word mij via de website en diverse forums niet helemaal duidelijk of dit ook kan met de Ziggo GO app via de Apple TV, zou iemand zo aardig willen zijn om die vraag te beantwoorden?
Ja in principe wel. Als Ziggo de rechten heeft hiervoor. (Bij aangekochte films en documentaires bij NPO en RTL sporadisch kan het niet)

Fijne app van Ziggo. :) alleen meer storingsgevoelig dan Coax. En af en toe bugs die een tijdje duren om gefixt te worden. Maar ondanks dat ben ik gestopt met ouderwets TV kijken via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Get!em schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:19:
[...]

Klopt. Datum lijkt niet uit te maken.
Wel deels, kon niet verder dan Mei volgend jaar, maar dat is prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Zenix schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:21:
[...]

Wel deels, kon niet verder dan Mei volgend jaar, maar dat is prima :)
Top. Wel jammer dat je via de chat niet de cashback van cashbackxl krijgt maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:33:
[...]

Top. Wel jammer dat je via de chat niet de cashback van cashbackxl krijgt maar het is niet anders.
Hoever kun je het via de website doen? En kun je de ingangsdatum niet nog wijzigen na de aanvraag?
Pagina: 1 ... 316 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic