Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

RobertMe schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:04:
[...]

Nouja, ja, je kunt het zelf doen. Maar ik zou dan graag de boel van Ziggo krijgen i.p.v. zelf kopen. En nouja, dat kan niet en sturen ze een monteur langs om het in zijn geheel te vervangen.
Klopt. Als je handig bent kun je het eenvoudig allemaal zelf doen. Ik moet het in ieder geval afkloppen dat ik vrijwel altijd probleemloos internet/televisie heb. De uitval is zeer laag te noemen en de snelheid zit altijd goed.

De enige keer dat ik een probleem had was het door mijzelf veroorzaakt. Beneden had ik een goed beeld en goede signaalkwaliteit maar boven was het op veel kanalen gewoonweg slecht. Bleek dat er bij de splitter op zolder een klein draadje van de mantel contact maakte met de kern. Dat was gelukkig eenvoudig op te lossen. Maar je bent wel even bezig om het probleem op te sporen. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 20:19
Ziggo blijft klanten verliezen maar houdt omzet op peil met prijsverhogingen https://www.nu.nl/tech/62...met-prijsverhogingen.html

Daling van het aantal klanten zet dus door. Ben benieuwd waar dit naartoe gaat.
Hier in ieder geval op de kosten na wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
petertje30 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:44:
Ziggo blijft klanten verliezen maar houdt omzet op peil met prijsverhogingen https://www.nu.nl/tech/62...met-prijsverhogingen.html

Daling van het aantal klanten zet dus door. Ben benieuwd waar dit naartoe gaat.
Hier in ieder geval op de kosten na wel tevreden.
Het is fijn te zien dat de resterende klanten de aandeelhouders financieel nog tevreden weten te houden. Ik vind hier wel wat van…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Aardig winstpercentage, is alleen niet gemeld of dit EBITA is of niet.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 20:19
Zou het tij zich keren als Ziggo de f1 rechten terugkrijgt in 2024?

Ik ben wel benieuwd of en wat Ziggo gaat doen aan het aantal dalende klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
petertje30 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:27:
Zou het tij zich keren als Ziggo de f1 rechten terugkrijgt in 2024?

Ik ben wel benieuwd of en wat Ziggo gaat doen aan het aantal dalende klanten.
Ik denk niet dat iemand alleen voor fomule1 terug komt... dat kun je ook voor 65euro per jaar via formule1 tv afnemen.

Verder gaat de directeur "in goed overleg" volgend jaar weg dus denk dat de nieuwe verandering zal moeten brengen.

In mijn ogen is het simpel, gewoon de prijs aantrekkelijker maken, dat is de grootste reden dat mensen weggaan. Die gaan niet weg omdat het pakket zo aantrekkelijk is...

Is in mijn ogen natuurlijk ook enorm dom om in juli de prijs te verhogen en in oktober nieuwe gelijksoortige pakketen te introduceren die (omgeveer) de oude prijs hebben. Een prijsverhoging is een trigger om rond te kijken en over te stappen, die moet je in mijn ogen voorkomen. En daarnaast alle administratieve ellende die al jaren speelt helpt natuurlijk ook niet mee. En dan zien de bestaande klanten, nieuwe klanten ook nog eens 50procent korting krijgen...

Ziggo moet gaan inzien dat de afgelopen jaren glasvezel een serieuze concurrentie is. Daarbij zouden de kosten van het coax netwerk allang afgeschreven moeten zijn dus moet best competatiever kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ze hebben bij mij de plank mis geslagen door die prijsverhoging onlangs en dan voor nieuwe klanten een nieuw abonnement te introduceren dat goedkoper is. En vervolgens kun je als bestaande klant niet simpel via de webomgeving switchen naar dat nieuwe abonnement. Dat is een soort hele dikke middelvinger naar je bestaande trouwe klanten die al jarenlang een abonnement hebben en daar altijd de volle mep voor betalen (want dat speelt ook een beetje mee, als je met slinkse praatjes de afdeling opzeggen belt kun je er ook een leuke korting uit slepen).

Juist in de periode dat in steeds meer plaatsen glasvezel beschikbaar komt is dat niet zo slim. Ik heb verder geen problemen met de diensten met Ziggo. Mijn internet en tv werken goed. Maar ja, dat zal met KPN glasvezel ook wel zo zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 01-11-2023 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:03:
[...]
En daarnaast alle administratieve ellende die al jaren speelt helpt natuurlijk ook niet mee. En dan zien de bestaande klanten, nieuwe klanten ook nog eens 50procent korting krijgen...
Deze daling is zelfs niet te stoppen geweest met een 50% kortingsactie (die er begin dit jaar en de afgelopen maanden was). Zelfs op prijs trekken ze amper nieuwe klanten aan.

Met het klassieke TV product behoud je wel oudere klanten. Het internetproduct is echter doodsaai en op specs ook ruim slechter dan glasvezel.
Ziggo moet gaan inzien dat de afgelopen jaren glasvezel een serieuze concurrentie is. Daarbij zouden de kosten van het coax netwerk allang afgeschreven moeten zijn dus moet best competatiever kunnen.
Het moet competiitiever of met betere specs kunnen. Comcast rolt nu 10gbit uit met multi-gbit symmetrisch naar bepaalde klanten. Hier hoor je in Nederland nog weinig over.

Maar kan ook binnen de huidige specs wat creatiever zijn:
  • Upload omhoog, desnoods met lagere prioriteit voor de pieksnelheid
  • XXL -> 600mbit, elite -> uncapped (wederom met geen garanties)
De latency en stabiliteit van glasvezel zijn niet haalbaar voor Ziggo. De hogere twee abbonnementen kunnen echter wél echt competitief worden voor mensen die bandbreedte zoeken in plaats van extreme stabiliteit in de pieksnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Vandaag ben ik door Ziggo blij gemaakt met een dode mus.

Ik kreeg een e-mail dat ik deze maand gratis naar series kan kijken van SkyShowTime. Via de Ziggo Go app.

Nou mooi zou je denken. Maar nee hoor. Bij iedere serie die ik selecteer staat dat je een abonnement nodig hebt om te kijken. Leuk hoor, dank je wel Ziggo :(

Iemand die deze e-mail ook heeft gehad en waarbij het wel werkt?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
Jeroen O schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:21:

Ik kreeg een e-mail dat ik deze maand gratis naar series kan kijken van SkyShowTime. Via de Ziggo Go app.

Nou mooi zou je denken. Maar nee hoor. Bij iedere serie die ik selecteer staat dat je een abonnement nodig hebt om te kijken. Leuk hoor, dank je wel Ziggo :(

Bij mij net zo. Werkt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:24
ANdrode schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:45:
[...]

Deze daling is zelfs niet te stoppen geweest met een 50% kortingsactie (die er begin dit jaar en de afgelopen maanden was). Zelfs op prijs trekken ze amper nieuwe klanten aan.

Met het klassieke TV product behoud je wel oudere klanten. Het internetproduct is echter doodsaai en op specs ook ruim slechter dan glasvezel.

[...]

Het moet competiitiever of met betere specs kunnen. Comcast rolt nu 10gbit uit met multi-gbit symmetrisch naar bepaalde klanten. Hier hoor je in Nederland nog weinig over.

Maar kan ook binnen de huidige specs wat creatiever zijn:
  • Upload omhoog, desnoods met lagere prioriteit voor de pieksnelheid
  • XXL -> 600mbit, elite -> uncapped (wederom met geen garanties)
De latency en stabiliteit van glasvezel zijn niet haalbaar voor Ziggo. De hogere twee abbonnementen kunnen echter wél echt competitief worden voor mensen die bandbreedte zoeken in plaats van extreme stabiliteit in de pieksnelheid.
Wat bedoel je met stabiliteit? Ik hoor dat vaker, maar begrijp echt niet wat daarmee bedoelt wordt. De coax is zo stabiel als wat, haal structureel mn snelheid en een ping van 11-13ms. Die 7/8 lagere latency/ping dat zal Henk & Ingrid ook echt niet boeien, oftewel 90% van de Nederlands bevolking.

Denk persoonlijk dan ook niet dat het aan de diensten van Ziggo ligt, maar hooguit aan de prijs. Anderzijds is dit natuurlijk ook heel verklaarbaar, er worden per kwartaal +- 250.000 nieuwe woningen aangesloten op glasvezel, het is logisch dat mensen denken ik wil dit eens proberen of problemen hadden met Ziggo en nu eindelijk kunnen overstappen. Ik denk als de storm straks gaat liggen met alle nieuwe glasvezel aansluitingen de storm daarmee ook gaat liggen en het straks weer feest vieren is om 1000 nieuwe internet klanten hier en 500 verloren internet klanten daar.

Als Ziggo zijnde zou ik blijven inzetten op sport zoals Formule 1/Champions league en andere sporten. Internet heeft echt weinig onderscheidend vermogen. Als ik rond kijk bij alle vrienden/familie heeft er nog nooit iemand gezegd, ik ga overstappen naar glasvezel want upload of lage latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
VodafoneZiggo herbevestigt volledig SkyShowtime nog dit jaar bij Ziggo
VodafoneZiggo-woordvoerder Bart Heuts schept tegenover Totaal TV nu echter duidelijkheid. “Ziggo-klanten krijgen voor het einde van het jaar bericht hoe zij hun SkyShowtime-account kunnen activeren.”
https://www.totaaltv.nl/n...e-nog-dit-jaar-bij-ziggo/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Jeroen O schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:21:

& @htf99

Heb zelf geen mail gekregen over deze actie.
Toen de tv werd aangezet werd ik geroepen... Natuurlijk leuk bla bla bla
Maar had jullie posts voorbij zien komen dus even foto gemaakt.
*Zelf gebruiker van het: TV Complete Next pakket.

Kan het zijn dat jullie niet per ongelijk de Skyshowtime App hebben opgestart?
Want deze werkt uiteraard niet.

De SkyshowTime is gewoon toegevoegd aan het Enertaiment van ziggo waar ook movies en series onder staat.
Staat vanzelf het kopje Skyshowtime "ziggo" bij gevoegd.

Ofwel 84 Films/series zijn er aan toegevoegd buiten de officiële app om.
*Ik heb zelf geen betaalde skyshowtime dus kan het niet verifiëren of dit het complete aanbod is voor de gratis maand.

Heb een paar films en series gestart en alles staat onder HD kwaliteit.
Maar gek genoeg is het beeld veel scherper dan de afleveringen van Disney+ met de 4k films van Iron man.
*Enkel ondertiteling is niet haarscherp maar is geen issue.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oug5yqOO_qUrordTj45qTAYsEI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vgPyb8vvRcD3jhK9n21a1dpA.jpg?f=fotoalbum_large
Ofwel Skyshowtime zit in de ziggo Movies & Series.

Veel kijk plezier!

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gandalf schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:02:
VodafoneZiggo herbevestigt volledig SkyShowtime nog dit jaar bij Ziggo

[...]
https://www.totaaltv.nl/n...e-nog-dit-jaar-bij-ziggo/
Dat is inmiddels al mogelijk. Zie ook:

Jay-B in "SkyShowtime Nederland"

Die maand gratis was voor mij ook nieuw en staat hier los van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
@PatRamon

Nee, ik heb echt in de Ziggo Go app gekeken.

In de e-mail van Ziggo staat ook dat ik daar het aanbod van SkyShowTime kan vinden. En dat klopt ook wel, daar is een apart tabblad voor. Ik kan daar door alle beschikbare series bladeren, maar ik kan niks kijken, want als ik een episode selecteer, staat er bij dat ik er een abonnement voor moet hebben.

En in de e-mail van Ziggo staat dat ik het een maand gratis kan kijken en dat ik er niks voor hoef te doen.
Er staat niet bij dat je een specifiek televisieabonnement moet hebben. Mijn TV abonnement is trouwens Kabel TV + Ziggo Go. Het goedkoopste wat er is dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

SkyShowTime is onderdeel van Movies & Series (X)L en wordt volgens mijn nog uitgebreid tot het volledige(?) aanbod voor het einde van het jaar. Ik heb het Movies & Series L pakket als gratis extra pakket omdat ik hollandsnieuwe heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik sindskort de Ziggo Go app op een Android TV box (Nokia 8010). Werkt op zich prima, alleen 2 punten die vervelend zijn:

- Als je de app start, terwijl je hem een paar uur of een dag ervoor voor het laatst hebt gebruikt, dan gaat ie verder met de uitzending waar je gebleven was, maar dan uiteraard in terugkijk-modus. Het is bij TV logischer dat je dan gewoon naar live tv gaat. Heb een paar keer gehad dat ik om 20:00 uur de Ziggo Go app startte en dacht naar het 8 uur journaal te kijken, maar ik bleek het late journaal van de dag ervoor terug te kijken, omdat ik de tv toen de uitzette

- Soms als je gewoon aan het kijken bent en aan het zappen bent dan mist er vanuit de tv gids een programma (bijv. het programma dat van 20:00-21:00 staat gepland), waardoor je in het gehele niet naar die zender kunt zappen. De app helemaal sluiten en opnieuw starten lost dit vaak wel op.

Ik red mij hier wel mee, maar voor mijn gezinsleden is bovenstaande natuurlijk niet uit te leggen. Heeft iemand een idee of dit bekende bugs zijn of kan dit aan mij kant liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rick77 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:10:
SkyShowTime is onderdeel van Movies & Series (X)L en wordt volgens mijn nog uitgebreid tot het volledige(?) aanbod voor het einde van het jaar. Ik heb het Movies & Series L pakket als gratis extra pakket omdat ik hollandsnieuwe heb.
Dat is al gebeurd. Je kan SkyShowtime gratis activeren in mijn Ziggo. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ANdrode schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:45:
[...]
Dat kan pas als je DVB-C van de kabel afhaalt en alle bandbreedte alleen voor internet gaat gebruiken.

Ik denk dat het grootste gedeelte van de klanten helemaal geen gigabit hoeft/wilt hebben. Het aanbod is echt wel prima (alleen de prijs is hoog), alleen Ziggo is bezig met allemaal randzaken zoals wel/geen formule1, inzetten op wifispots e.d.

Ga eens zorgen dat je bestaande klanten een concurrerend aanbod krijgen. Als je een klant kwijt bent gaat ie minder snel terug. Zeker als er bij het weggaan allemaal gedoe is met eerst incasso's en dan de hele bende weer verrekenen etc. Dat zou mij ook tegenhouden om weer terug te gaan naar Ziggo vanwege alle administratieve rompslomp die ik door de jaren heb gehad. Zeker als je nog weleens een pakket aanpast en met kortingen die niet goed in het systeem staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:29

DON PAPA

Tweaker-fan

jongetje schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:03:
[...]
Ik denk niet dat iemand alleen voor fomule1 terug komt... dat kun je ook voor 65euro per jaar via formule1 tv afnemen.
Helemaal mee eens, F1TV bevalt prima (en dat zou mij persoonlijk zeker geen reden geven om terug te keren naar Ziggo als deze weer de F1 rechten krijgt), ik neem trouwens toch alleen nog maar vast internet af, en dan is Ziggo sowieso niet de beste optie (prijs/snelheid) op dit moment (de rest regel ik met verschillende streamingdiensten). En zo zullen er een hoop oud Ziggo-klanten over denken die inmiddels zijn overgestapt naar glasvezel. Ik verwacht dan ook dat het heel moeilijk verhaal gaat worden voor Ziggo, om deze oud Ziggo klanten weer terug te laten keren naar Ziggo (maar dat is ook al een tijdje terug te zien aan kwartaalcijfers van Ziggo)....

[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 02-11-2023 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 18:44
Ik ga in januari 2024 weer terug naar Ziggo (komende van KPN).
Reden:

ik kreeg telefonisch een goede aanbieding van Ziggo
voor 35 euro /maand,
12 maanden lang Internet Elite + TV Start + gratis TV Zenders Plus.

Vorig jaar was ik van Ziggo naar KPN gegaan toen KPN ook een soortgelijk aanbieding had van 35 euro / maand voor het snelste glasvezel internet + TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:38:
[...]
Wat bedoel je met stabiliteit? Ik hoor dat vaker, maar begrijp echt niet wat daarmee bedoelt wordt. De coax is zo stabiel als wat, haal structureel mn snelheid en een ping van 11-13ms. Die 7/8 lagere latency/ping dat zal Henk & Ingrid ook echt niet boeien, oftewel 90% van de Nederlands bevolking.
Geen kleine issues. Geen kleine haperingen. Misschien lastig te vergelijken als je niet recent bent gewisseld. Wat voorbeeldjes van hier, van dingen die komen door infrastructuur (grotere kans op signaal problemen bij coax, "slimme" modems met complexiteit):
  • Netflix hangt 's avonds even. T3 timeouts in modem
  • Haperend internet (traag en inconsistent), modem reboot => fixed
  • Dynamisch IP dat bij reboot van modem wisselt (IPv6 prefix stabiel)
En kleine glitches. Niet echt kwantificeerbaar. Wel gewoon "vloeiender". Zoals 60Hz -> 120.
jongetje schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:25:
[...]
Ik denk dat het grootste gedeelte van de klanten helemaal geen gigabit hoeft/wilt hebben. Het aanbod is echt wel prima (alleen de prijs is hoog), alleen Ziggo is bezig met allemaal randzaken zoals wel/geen formule1, inzetten op wifispots e.d.
Fair punt dat de meeste klanten dat niet willen. Maar elke klant die enigszins technisch is kiest voor een alternatief. Het product is op TV platform na op alle vlakken net minder dan glasvezel. Daar moet je uit wegkomen.
Ga eens zorgen dat je bestaande klanten een concurrerend aanbod krijgen. Als je een klant kwijt bent gaat ie minder snel terug. Zeker als er bij het weggaan allemaal gedoe is met eerst incasso's en dan de hele bende weer verrekenen etc. Dat zou mij ook tegenhouden om weer terug te gaan naar Ziggo vanwege alle administratieve rompslomp die ik door de jaren heb gehad. Zeker als je nog weleens een pakket aanpast en met kortingen die niet goed in het systeem staan.
Een concurrerende prijs helpt veel. Een goede ervaring (in de praktijk voor niet-technici goed WiFi + goede QoS op het modem) ook – maar dat leveren KPN en Odido ook.

De TV en content strategie lijkt mij lastig. Alles gaat naar over the top. Je houdt alleen een oudere (letterlijk) doelgroep vast als je inzet op lineaire TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:54
ANdrode schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:00:
... Maar elke klant die enigszins technisch is kiest voor een alternatief. Het product is op TV platform na op alle vlakken net minder dan glasvezel. ...
Ik ben zeker minstens enigszins technisch. Ik heb geen reden om weg te gaan bij ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:00:
[...]

Fair punt dat de meeste klanten dat niet willen. Maar elke klant die enigszins technisch is kiest voor een alternatief. Het product is op TV platform na op alle vlakken net minder dan glasvezel. Daar moet je uit wegkomen.
Ik heb mij dan weer niet aangemeld voor de aanleg van glasvezel door Delta doordat het inclusief TV niet goedkoper is en wel nadelen heeft. Toentertijd had Delta geen IPv6 (intussen rollen ze het wel uit) en er is geen officiële "bridge" optie (andere providers zoals Helden van Nu kopen bij Delta Fiber Nederland een andere, "ONT only" Nokia in, Delta / Caiway leveren alleen de Nokia met ingebouwde router etc). Intussen is daar dan ook wel weer hier en daar een oplossing in. Maar gezien dat toen niet voorhanden was er ook niet op ingeschreven. Intussen, 2 jaar na start inschrijftermijn, is er ook nog steeds niet opgeleverd bij buurtbewoners die zich wel hebben aangemeld. Sprietjes steken wel al bij iedereen aan de voordeur uit de grond (ook bij die huishoudens die zich niet hebben aangemeld) maar wordt er dus nog niet geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
W1ck1e schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:15:
[...]
Ik ben zeker minstens enigszins technisch. Ik heb geen reden om weg te gaan bij ziggo.
Ik snap dat weggaan lastig is. Maar zou je met de optie tussen ziggo en glasvezel opnieuw voor glasvezel kiezen?
RobertMe schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:52:
[...]
Ik heb mij dan weer niet aangemeld voor de aanleg van glasvezel door Delta doordat het inclusief TV niet goedkoper is en wel nadelen heeft. Toentertijd had Delta geen IPv6 (intussen rollen ze het wel uit) en er is geen officiële "bridge" optie (andere providers zoals Helden van Nu kopen bij Delta Fiber Nederland een andere, "ONT only" Nokia in, Delta / Caiway leveren alleen de Nokia met ingebouwde router etc). Intussen is daar dan ook wel weer hier en daar een oplossing in.
Ik snap de overweging. En mijn perspectief is de luxe-positie (glasvezel met KPN/Odido/voormalig Tweak) aanwezig :)

Maar even het technische punt: bij DOCSIS heb je ook nooit echt een bridge. Je hebt altijd een apparaat dat je op layer 3 verkeer verwerkt en kan bereiken (192.168.100.1). Bij bugs in de firmware been there heb je dat oppervlak dus ook altijd.

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 02-11-2023 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ANdrode schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:56:
[...]

Ik snap de overweging. En mijn perspectief is de luxe-positie (glasvezel met KPN/Odido/voormalig Tweak) aanwezig :)

Maar even het technische punt: bij DOCSIS heb je ook nooit echt een bridge. Je hebt altijd een apparaat dat je op layer 3 verkeer verwerkt en kan bereiken (192.168.100.1). Bij bugs in de firmware been there heb je dat oppervlak dus ook altijd.
Uiteraard. Maar ik kan wel een eigen router plaatsen waarmee ik kan doen en laten wat ik wil. VLANs, VPN tunnels, ... zonder dat ik met dubbel NAT zit opgescheept. Dat is voor mij de reden om bridge te willen. Mijn eigen router kunnen gebruiken die gewoon rechtstreeks een extern IP krijgt. En met de Ubee werkt dat allemaal prima. "Vrije modemkeuze" wetgeving kan mij dan bij wijze van ook gestolen worden, zolang de provider een degelijke "bridge" oplossing kan leveren. En ja, bij glas zou ik uiteraard wel kijken om het met een SFP module op te lossen en het extra apparaat weg te halen. Maar dat is echt een nice to have. Terwijl ik niet wil inleveren op VLANs en andere zaken en uiteraard geen dubbel NAT wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
ANdrode schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:56:

Ik snap dat weggaan lastig is. Maar zou je met de optie tussen ziggo en glasvezel opnieuw voor glasvezel kiezen?
Je opmerking ging over ziggo klanten, niet over mensen die nog geen breedband internet hadden. Maar als ik nu geen internet zou hebben en zou moeten kiezen dan zocht ik een aanbieding met voldoende snelheid, (400/40 is meer dan ik nodig heb), goede tv en een goede prijs. Dat kan beide kanten op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:52:
Sprietjes steken wel al bij iedereen aan de voordeur uit de grond (ook bij die huishoudens die zich niet hebben aangemeld) maar wordt er dus nog niet geleverd.
Dat is logisch, je gaat niet elke keer de hele straat opengraven als een woning wel glasvezel wilt door opgroeiende kinderen, thuiswerk situatie, klachten over je huidige provider of gewoon nieuwe bewoners.
(Toen ik project manager was klaagden ook weleens mensen dat hun straat open ging en toen vroeg ik altijd of ze wilden tekenen dat ze en toekomstige bewoners de komende 40jaar dan van glasvezel wilden afzien. Je raad het al, niemand wilde daarvoor tekenen....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:59:
[...]

Dat is logisch, je gaat niet elke keer de hele straat opengraven als een woning wel glasvezel wilt door opgroeiende kinderen, thuiswerk situatie, klachten over je huidige provider of gewoon nieuwe bewoners.
(Toen ik project manager was klaagden ook weleens mensen dat hun straat open ging en toen vroeg ik altijd of ze wilden tekenen dat ze en toekomstige bewoners de komende 40jaar dan van glasvezel wilden afzien. Je raad het al, niemand wilde daarvoor tekenen....).
Snap ik. En iedereen krijgt het aangelegd tot binnen aldus veel oudere communicatie van Delta (als in: van voor de start van de aanleg, alweer meer dan een jaar geleden). Mijn punt was meer dat het niet alleen zover is "aangelegd" bij de ingeschreven klanten, maar bij iedereen. Maar dat ook de ingeschreven klanten dus nog steeds niet zijn aangesloten ondanks de start met graven al meer dan een jaar terug.

En daarnaast dreigden Delta / Caiway / Delta Fiber Nederland uiteraard met dat als je niet meedoet er hoge kosten aan verbonden zijn als ze wel aanleggen (percentage behaald) en je later alsnog de aansluiting wilt, iets van €700 in de bebouwde kom. Om later dan aan te kondigen dat het percentage behaald is (schijnt helemaal niet zo te zijn, en gemeente die bijbetaald), ze bij alle woningen aanleggen ("ook jij krijgt een aansluiting " of zoiets dus "tot achter de voordeur"), en je nog snel kunt (/"moet") afsluiten omdat je anders €350 moet betalen als het later aangesloten moet worden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 05:29
Ik blijf het apart vinden dat hier, in een Ziggo draadje, toch altijd glasvezelaanhangers zitten die er alles aan doen om Ziggo neer te halen.

Vooral @ANdrode ... Wat wil je bereiken?

Het is heel simpel:
- technisch gezien is glasvezel beter dan coax
- coax is goed genoeg voor 99,999% van de mensheid
- ik schat in dat 99,9% van de mensheid, ook de bezitters van gigabit internet, in 99,9% van de gevallen genoeg hebben aan 100/25 (100 Mbps download en 25 Mbps upload snelheid)
- Ziggo biedt modem-only internet toegang, glasvezelaanbieders doen dat niet allemaal
- met het Ziggo modem in bridge is zelf een router aansluiten "plug & play", geen gez31k met VLAN's
- de meeste ISP's zijn te duur, je moet jaarlijks bellen voor korting
- als je naast internet ook (lineaire, terugkijk) tv wilt hebben, dan is Ziggo opeens niet meer zo duur
- als je de coax kabel toch al bij je tv hebt, dan is tv kijken bij Ziggo veelal eenvoudiger dan bij glasvezel
- als je (zoals ik) geen provider-specifieke kastjes voor tv wilt hebben, dan ben je bij Ziggo beter af dan bij de meeste glasvezelaanbieders

Als je tevreden bent met wat Ziggo biedt (internet, tv) en je hebt netjes je korting bedongen, dan heb je geen reden om over te stappen? Het gras is echt niet altijd groener bij de buren.

Ik ben een kritische Ziggo gebruiker, ik heb glasvezel in de meterkast, en kan elk moment overstappen, maar heb tot nu toe nog geen noodzaak gezien, ook financieel gezien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
@Jeroen O @PatRamon Bedankt voor jullie posts. Ik heb ook (nog) geen e-mail gehad, maar zojuist even in de Ziggo Go app op mijn iPad gekeken en daar staat SkyShowtime.

Ik moet wel eerlijk zeggen, dat ik niet zoveel TV kijk en daarom ook niet weet hoe lang ik al de beschikking heb over SkyShowtime, maar ik heb het dus wel. Zo op het eerste gezicht staan er wel een paar leuke films tussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
ikweethetbeter schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:51:
Het is heel simpel:
- technisch gezien is glasvezel beter dan coax
- coax is goed genoeg voor 99,999% van de mensheid
- ik schat in dat 99,9% van de mensheid, ook de bezitters van gigabit internet, in 99,9% van de gevallen genoeg hebben aan 100/25 (100 Mbps download en 25 Mbps upload snelheid)
- Ziggo biedt modem-only internet toegang, glasvezelaanbieders doen dat niet allemaal
- met het Ziggo modem in bridge is zelf een router aansluiten "plug & play", geen gez31k met VLAN's
- de meeste ISP's zijn te duur, je moet jaarlijks bellen voor korting
- als je naast internet ook (lineaire, terugkijk) tv wilt hebben, dan is Ziggo opeens niet meer zo duur
- als je de coax kabel toch al bij je tv hebt, dan is tv kijken bij Ziggo veelal eenvoudiger dan bij glasvezel
- als je (zoals ik) geen provider-specifieke kastjes voor tv wilt hebben, dan ben je bij Ziggo beter af dan bij de meeste glasvezelaanbieders
Ik deel een groot deel van je punten.

Ik heb en doe ik nog altijd regelmatig, veelvuldig mijn pakket vergeleken met de pakketten van de Glasvezelproviders, waarbij ik elke keer weer onder de streep op geen of heel erg kleine verschillen uitkom. Soms zelfs in het voordeel van Ziggo.

En dan vooral jouw punt over het in bridge zetten van het modem. Ik heb een eigen router en ik wil geen provider modem/router. Dat is erg fijn geregeld bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
RicoK schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:47:
@Jeroen O @PatRamon Bedankt voor jullie posts. Ik heb ook (nog) geen e-mail gehad, maar zojuist even in de Ziggo Go app op mijn iPad gekeken en daar staat SkyShowtime.

Ik moet wel eerlijk zeggen, dat ik niet zoveel TV kijk en daarom ook niet weet hoe lang ik al de beschikking heb over SkyShowtime, maar ik heb het dus wel. Zo op het eerste gezicht staan er wel een paar leuke films tussen.
Ja maar kun je ook een serie kijken?

Bij mij staat het er namelijk ook. Maar als ik een episode wil kijken, kan dat niet omdat er dan staat dat ik een abonnement moet hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Jeroen O schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:54:
Zojuist E01S01 van Yellowstone gestart, YS wil ik wel gaan zien en dat kon ik zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:57:
[...]

Zojuist E01S01 van Yellowstone gestart, YS wil ik wel gaan zien en dat kon ik zonder problemen.
Wat is de kwaliteit? Is dat zeer crappy FHD, net zoals in de SST app zelf? Want bv Yellowstone is bij andere bronnen wel in 4K te vinden.

* RobertMe weet ook niet of Ziggo Go uberhaupt 4K doet.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ik heb Ziggo er maar eens een berichtje over gestuurd. Ik ben benieuwd wat hun reactie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:51:
Ik blijf het apart vinden dat hier, in een Ziggo draadje, toch altijd glasvezelaanhangers zitten die er alles aan doen om Ziggo neer te halen.

Vooral @ANdrode ... Wat wil je bereiken?
  • Een modem dat niet crasht
  • Geen wekelijkse haperingen (netflix stopt, zoom valt weg door T3 timeouts)
Verder is het, met korting, een product met een redelijke prijs/kwaliteit verhouding. Ga ik na 12 maanden door met Ziggo? Vermoedelijk niet. Is het een probleem zonder grote problemen? Ja. Heeft het nadelen? Ja
DVB-C is een aflopend pad bij Ziggo. De ontwikkeling zit in het next product zonder DVB-C. En dat is jammer. Als ik weer smartcards kon activeren dan was DVB-C leuk. Nu met gekoppelde hardware is het lood om oud ijzer. Huur ik bij Ziggo een kastje of bij KPN, dan zit mijn voorkeur vooral in de UX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@RobertMe Ik heb (nog) niet op mijn 4K TV gekeken, maar op mijn iPad Air 2022 ziet het beeld er erg strak uit. Ik heb niet kunnen zien in welke kwaliteit er wordt uigezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Jeroen O schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:12:
Ik heb Ziggo er maar eens een berichtje over gestuurd. Ik ben benieuwd wat hun reactie is.
Ik ben ook benieuwd. Ik heb zelf nog niet de moeite genomen om met Ziggo contact op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Normaal zou ik ook zeggen laat maar zitten. Maar er is één serie die ik heel graag wil zien (Star Trek New Worlds).

En als dat gratis kan laat ik het liever niet lopen in een tijd waarin alle streamingdiensten hun prijs verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jeroen O Kan je van Start Trek helemaal niets starten? Krijg toch het gevoel dat het te maken heeft met het feit dat je Kabel TV hebt.

[ Voor 41% gewijzigd door Jay-B op 02-11-2023 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Jeroen O Ik hoop dat je er dan spoedig gebruik van kunt gaan maken. ST NW ziet er wel erg goed uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Jeroen O schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:54:

Bij mij staat het er namelijk ook. Maar als ik een episode wil kijken, kan dat niet omdat er dan staat dat ik een abonnement moet hebben
Ja, Star Trek Strange New Worlds is af te spelen... helaas kan je geen screenshot maken met de Ziggo Go-app... maar er is beeld en ik heb nog geen mail mogen ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAUroZuJwPXlaSswUcb7ieagQvQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pFdsBZG5P8n1x9de1QYAovI4.png?f=user_large

Maar goed, ik heb beide seizoenen al op de server staan, wel in 4K DV, dus voor mij voegt het weinig toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibW_PeuuKmyoXJMJpBzxxfXsRco=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eAU9eg3AzDIimtIE5zBFfZYD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@CreativeS Kan je eens op Seizoen 2 drukken? Voor seizoen 2 moet ik echt de SkyShowtime app openen (ow wacht je zei eigen server) nvm

[ Voor 15% gewijzigd door Jay-B op 03-11-2023 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Jay-B schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:14:
@Jeroen O Kan je van Start Trek helemaal niets starten?
Nee helaas. De volgende tekst verschijnt: “Je hebt een abonnement nodig om dit te bekijken”
RicoK schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:17:
@Jeroen O Ik hoop dat je er dan spoedig gebruik van kunt gaan maken. ST NW ziet er wel erg goed uit hoor.
Ik ben ook erg benieuwd. Ik ben net klaar met Star Trek Picard en stond eigenlijk op het punt een abonnement te nemen bij SkyShowtime. Dus deze aanbieding komt precies op tijd.
htf99 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:51:
[...]

Ik ben ook benieuwd. Ik heb zelf nog niet de moeite genomen om met Ziggo contact op te nemen.
Ik heb inmiddels een reactie ontvangen. Het probleem is bij ze bekend en ze zijn er mee bezig. Het speelt bij alle klanten die alleen een Kabel TV abonnement hebben. Ze zeggen dat ik even moet wachten op een oplossing of op meer informatie en ze bieden hun excuses aan voor het ongemak.

Dus we wachten even af. Gelukkig is de maand nog lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Jay-B schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:36:
@CreativeS Kan je eens op Seizoen 2 drukken? Voor seizoen 2 moet ik echt de SkyShowtime app openen.
Seizoen 2 is (nog) niet bij SST (voor de bijdehandjes...) via de Ziggo Go-app (want daar hebben we het hier toch over???) beschikbaar... staat op mijn eigen server.

[ Voor 16% gewijzigd door CreativeS op 02-11-2023 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:40
SNW seizoen 2 is wel beschikbaar, tenminste, ik heb 'm al gekeken op mijn gewone abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat is denk ik het punt. Het lijkt erop dat alleen seizoen 1 via Ziggo Go te kijken is en seizoen twee zie ik ook alleen in SST zelf op de box of in de app. Voor de duidelijkheid. In de app geeft hij niet de mogelijkheid voor seizoen twee (maar geeft wel aan dat er twee seizoenen zijn! Dat zorgt voor de verwarring) maar op de Next wel degelijk en als ik erop klik dan opent de volledige SST app op de box.

[ Voor 44% gewijzigd door Jay-B op 02-11-2023 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Ligt het aan mij of is de webpagina voor een abonnement van bellen en tv niet meer beschikbaar?

Op de ziggo site wordt er geen vermelding meer over gemaakt.

(internet is niet nodig, het is voor een ouder persoon)

Gevonden : https://www.ziggo.nl/bellen/vast-bellen

[ Voor 12% gewijzigd door freestyler2 op 06-11-2023 19:54 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zat te spelen mer Suricata, en toen zag ik dit voorbij komen: wpad.dynamic.ziggo.nl

wpad is een automatische proxy? Pusht ziggo misschien een proxy?

code:
1
2
{"timestamp":"2023-11-06T19:52:02.674475+0200","flow_id":1046220617340048,"in_iface":"\\Device\\NPF_{E3267906-1DF2-40CC-A90E-67ECF7E7A02B}","event_type":"dns","src_ip":"192.168.178.11","src_port":57487,"dest_ip":"89.101.251.228","dest_port":53,"proto":"UDP","pkt_src":"wire/pcap","dns":{"type":"query","id":26528,"rrname":"wpad.dynamic.ziggo.nl","rrtype":"A","tx_id":3,"opcode":0}}
{"timestamp":"2023-11-06T19:52:03.320060+0200","flow_id":1093176088708452,"in_iface":"\\Device\\NPF_{E3267906-1DF2-40CC-A90E-67ECF7E7A02B}","event_type":"dns","src_ip":"192.168.178.11","src_port":52962,"dest_ip":"89.101.251.228","dest_port":53,"proto":"UDP","pkt_src":"wire/pcap","dns":{"type":"query","id":63532,"rrname":"wpad.dynamic.ziggo.nl","rrtype":"A","tx_id":0,"opcode":0}}

[ Voor 71% gewijzigd door Turdie op 06-11-2023 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Turdie schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:55:
Ik zat te spelen mer Suricata, en toen zag ik dit voorbij komen: wpad.dynamic.ziggo.nl

wpad is een automatische proxy? Pusht ziggo misschien een proxy?

code:
1
2
{"timestamp":"2023-11-06T19:52:02.674475+0200","flow_id":1046220617340048,"in_iface":"\\Device\\NPF_{E3267906-1DF2-40CC-A90E-67ECF7E7A02B}","event_type":"dns","src_ip":"192.168.178.11","src_port":57487,"dest_ip":"89.101.251.228","dest_port":53,"proto":"UDP","pkt_src":"wire/pcap","dns":{"type":"query","id":26528,"rrname":"wpad.dynamic.ziggo.nl","rrtype":"A","tx_id":3,"opcode":0}}
{"timestamp":"2023-11-06T19:52:03.320060+0200","flow_id":1093176088708452,"in_iface":"\\Device\\NPF_{E3267906-1DF2-40CC-A90E-67ECF7E7A02B}","event_type":"dns","src_ip":"192.168.178.11","src_port":52962,"dest_ip":"89.101.251.228","dest_port":53,"proto":"UDP","pkt_src":"wire/pcap","dns":{"type":"query","id":63532,"rrname":"wpad.dynamic.ziggo.nl","rrtype":"A","tx_id":0,"opcode":0}}
Windows doet afhankelijk van het DNS search domain die een client krijgt over DHCP een DNS request naar wpad.zoekdomein, om te kijken of er een proxy server is op het netwerk waar de client op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Mel33 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:43:
[...]

Je bent in feite nieuwe klant. dus krijg je een nieuw klantnummer.
Ik heb ook 2 portalen de oude en nieuwe. Ik heb het redelijk kunnen aanpassen. en mijn zelfde nummer kunnen gebruiken. nadat ik het in het andere acoount heb aangepast naar mijn 2de telnr. Misschien heb jij ook een 2de nummer.
Maar ik kon het oude account inloggen en ook verwijderen dacht ik. maar dat moet ik nog doen.

ps
Vodafone zelfde gedoe
Ok, vandaag maar even Klantenservice gebeld met de vraag het oude account te laten verwijderen. Hebben ze gedaan, dus van die kant is de boel nu ook geregeld.

Vrijdag moet het abonnement ingaan, dus ik hoop de spullen uiterlijk donderdag te ontvangen. En dan maar kijken of de in de bestelling genoemde Connectbox v2 in de doos zit of de nieuwe Connectbox Giga V2+, en dan meteen als 'ie aangaat in bridge mode met die bende....

[ Voor 7% gewijzigd door garp op 07-11-2023 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badjakker
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:15
Vorige week storing vast bellen. Kon wel gesprekken ontvangen, maar niet zelf bellen. Kiestoon, maar na nummer kiezen niets meer te horen. Na overleg klantenservice monteur aan huis. Constateerde inderdaad dat het niet werkte en dat het probleem niet hier thuis was. Tot mijn grote verbazing moest hij vervolgens gewoon de klantenservice bellen en kwam hij in de wachtrij……… na een minuut of 10 kreeg hij een medewerker aan de lijn en kon het probleem bespreken. Inderdaad administratief probleem wat die dag niet opgelost kon worden. Monteur gaf aan dat de wachtrij soms nog wel langer duurde, was heel vervelend, maar Ziggo heeft en maakt geen apart nummer voor de monteurs. Volgende dag werkte de telefoon weer goed. Als je lang op een monteur moet wachten kan het dus zijn dat bij een eerdere klant in de telefonische wachtrij zit bij Ziggo. Blijkbaar geld genoeg daar na de verhogingen. Overigens op zich goede service en probleem snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
badjakker schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:58:
Vorige week storing vast bellen.
Kon wel gesprekken ontvangen, maar niet zelf bellen. Kiestoon, maar na nummer kiezen niets meer te horen.

Na overleg klantenservice monteur aan huis.
Constateerde inderdaad dat het niet werkte en dat het probleem niet hier thuis was.
Tot mijn grote verbazing moest hij vervolgens gewoon de klantenservice bellen en kwam hij in de wachtrij……… na een minuut of 10 kreeg hij een medewerker aan de lijn en kon het probleem bespreken.

Inderdaad administratief probleem wat die dag niet opgelost kon worden.
Monteur gaf aan dat de wachtrij soms nog wel langer duurde, was heel vervelend, maar Ziggo heeft en maakt geen apart nummer voor de monteurs.

Volgende dag werkte de telefoon weer goed. Als je lang op een monteur moet wachten kan het dus zijn dat bij een eerdere klant in de telefonische wachtrij zit bij Ziggo.
Blijkbaar geld genoeg daar na de verhogingen.
Overigens op zich goede service en probleem snel opgelost.
Ben je toevallig in het bezit van de "Witte" Connectbox (Aris/Compal)?
Of in bezit van een verouderde AOP aansluiting?

Ofwel dit is een bekend probleem wat hard de grond wordt ingeduwd om het niet kenbaar te maken.
*Gelukkig verdwijnen deze modems snel.

De Sagemcom modem heeft hier minder last van gelukkig.
*1x per kwartaal ongeveer.

Volgende keer als je dit hebt = modem resetten en probleem opgelost.
Door een willekeurige T3 error vliegt je modem in een soort storing wat te merken is bij de telefoon.
Dit is ook terug te zien in je status van je modem dat de TEL in het rood staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKYdTtjoWgXgEhrhJGeDyc3f7lg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K7uxO6NOqQ9jk1lwWX0UxBA5.jpg?f=user_large

Precies wat jij aangeeft kiestoon.
Of vaak wat ook gebeurt is als iemand jou belt of jij je eigen huis nummer, wordt er direct opgenomen maar geen gehoor.

[ Voor 7% gewijzigd door PatRamon op 07-11-2023 15:12 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:21
Fun, tijdje terug dat hele gedoe gehad waarbij ik een Connectbox opgestuurd kreeg ter vervanging van mijn Ubee 1318 modem. Is via administratieve swap teruggedraaid, maar daarna kon ik het modem niet meer in bridge krijgen. Meerdere keren ingevuld, maar werd maar niet verwerkt. Inmiddels krijg ik een foutmelding van Cloudfront bij het submitten van dat formulier.

Zojuist via de chat een medewerker gesproken, die kan het modem ook niet in bridge zetten want "te oud". Krijg nu een Sagemcom toegestuurd, die zouden ze wel in bridge kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badjakker
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:15
PatRamon schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:09:
[...]

Ben je toevallig in het bezit van de "Witte" Connectbox (Aris/Compal)?
Of in bezit van een verouderde AOP aansluiting?

Ofwel dit is een bekend probleem wat hard de grond wordt ingeduwd om het niet kenbaar te maken.
*Gelukkig verdwijnen deze modems snel.

De Sagemcom modem heeft hier minder last van gelukkig.
*1x per kwartaal ongeveer.

Volgende keer als je dit hebt = modem resetten en probleem opgelost.
Door een willekeurige T3 error vliegt je modem in een soort storing wat te merken is bij de telefoon.
Dit is ook terug te zien in je status van je modem dat de TEL in het rood staat.
[Afbeelding]

Precies wat jij aangeeft kiestoon.
Of vaak wat ook gebeurt is als iemand jou belt of jij je eigen huis nummer, wordt er direct opgenomen maar geen gehoor.
Helaas werkte dit niet zo. Had dit allemaal al zelf gedaan. Monteur heeft ook nog een modem swap gedaan, hielp ook niet. Modem is een UBEE 1318ZG indertijd gekregen ivm problemen rond ZOOM. Is eigenlijk een zakelijk modem en zou kunnen dat een of andere overijverige programmeur iets heeft gemaakt waardoor je als particulier met een zakelijk modem de klos bent met volop bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
_JGC_ schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:56:
Fun, tijdje terug dat hele gedoe gehad waarbij ik een Connectbox opgestuurd kreeg ter vervanging van mijn Ubee 1318 modem. Is via administratieve swap teruggedraaid, maar daarna kon ik het modem niet meer in bridge krijgen. Meerdere keren ingevuld, maar werd maar niet verwerkt. Inmiddels krijg ik een foutmelding van Cloudfront bij het submitten van dat formulier.

Zojuist via de chat een medewerker gesproken, die kan het modem ook niet in bridge zetten want "te oud". Krijg nu een Sagemcom toegestuurd, die zouden ze wel in bridge kunnen zetten.
Jeetje,,,
En zelf in Brige modus zetten?
http://192.168.178.1/htdocs/rg_wan_opmode.php
*
Met dank aan @Hugo__Boss
Hugo__Boss in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Maar puntje voor paaltje is de Sagemcom ook een prima modem.

Ubee te oud.. Zie het nu ook op de zakelijke website van ziggo dat je (afbeelding) de Sagemcom krijgt.
badjakker schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:29:
[...]

Helaas werkte dit niet zo. Had dit allemaal al zelf gedaan. Monteur heeft ook nog een modem swap gedaan, hielp ook niet. Modem is een UBEE 1318ZG indertijd gekregen ivm problemen rond ZOOM. Is eigenlijk een zakelijk modem en zou kunnen dat een of andere overijverige programmeur iets heeft gemaakt waardoor je als particulier met een zakelijk modem de klos bent met volop bellen.
Oei, hier kan ik niet over oordelen, jammer dat je niet gelijk had vermeld dat je een Ubee1318 had

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Wat mij betreft is de Ubee UBC1318ZG niet te oud. Ding doet Docsis 3.1 en verbruikt relatief weinig stroom (6watt uit m'n hoofd). 'k Hoop er nog lang gebruik van te kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
PatRamon schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:50:
[...]

Jeetje,,,
En zelf in Brige modus zetten?
http://192.168.178.1/htdocs/rg_wan_opmode.php
*
Met dank aan @Hugo__Boss
Hugo__Boss in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Maar puntje voor paaltje is de Sagemcom ook een prima modem.

Ubee te oud.. Zie het nu ook op de zakelijke website van ziggo dat je (afbeelding) de Sagemcom krijgt.

[...]

Oei, hier kan ik niet over oordelen, jammer dat je niet gelijk had vermeld dat je een Ubee1318 had
Tnx, staat nu in bridge 8)7

Maargoed, krijg nu dus een Sagemcom opgestuurd... tenminste, dat is wat er beloofd werd. De mail spreekt over een connectbox v2, de sagemcom is officieel een v2+. De v2 is officieel de connectbox giga met Puma7 chipset.

Raar dat die optie nergens vermeld staat in de UI van dat modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@_JGC_ De v2 wordt niet meer geleverd. Blijft ook een bijzonder verhaal. Heb nog vrij recent een Ubee 1318 gehad en die stond ook gewoon in bridge mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Jay-B schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:32:
@_JGC_ De v2 wordt niet meer geleverd. Blijft ook een bijzonder verhaal. Heb nog vrij recent een Ubee 1318 gehad en die stond ook gewoon in bridge mode.
Die 1318 stond tot voor de swap fuckup in september ook gewoon in bridge. Nu weer via bovenstaande linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
_JGC_ schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:29:
[...]

Tnx, staat nu in bridge 8)7

Maargoed, krijg nu dus een Sagemcom opgestuurd... tenminste, dat is wat er beloofd werd. De mail spreekt over een connectbox v2, de sagemcom is officieel een v2+. De v2 is officieel de connectbox giga met Puma7 chipset.

Raar dat die optie nergens vermeld staat in de UI van dat modem.
Probleem wat nu gaat komen is:
Nieuwe modem komt er aan.. 14dagen de tijd en je Ubee wordt uit het systeem gezet.
Ofwel dit is de laatste maanden heel erg moeilijk voor de ziggo medewerkers om dit ongedaan te krijgen.

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
PatRamon schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:27:
[...]

Probleem wat nu gaat komen is:
Nieuwe modem komt er aan.. 14dagen de tijd en je Ubee wordt uit het systeem gezet.
Ofwel dit is de laatste maanden heel erg moeilijk voor de ziggo medewerkers om dit ongedaan te krijgen.
Sagem modem is op zich geen achteruitgang. Verder heb ik bij Ziggo zakelijk wel ingangen om de swap administratief terug te draaien mocht ik toch liever de Ubee terug willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
_JGC_ schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:54:
[...]

Sagem modem is op zich geen achteruitgang. Verder heb ik bij Ziggo zakelijk wel ingangen om de swap administratief terug te draaien mocht ik toch liever de Ubee terug willen.
Ik zou kijken naar gebruik en verbruik. Bij de witte connectbox bleef het verbruik namelijk zo'n 11watt, ongeacht bridge of WiFi in/uitgeschakeld staat. Dan liever de Ubee zonder WiFi die 5 watt minder verbruikt (scheelt 43,8kWh op jaarbasis).

Wat de Sagem verbruikt met/zonder WiFi weet ik niet, misschien kan iemand dat posten.... Maar ik zou om te beginnen niet juichen bij een onnodige swap (wanneer je WiFi zelf al goed geregeld hebt met eigen hardware).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie Wallie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-08 21:59
Chris.nl schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:28:
[...]

Wat de Sagem verbruikt met/zonder WiFi weet ik niet, misschien kan iemand dat posten....
Sinds een paar dagen in gebruik. Net iets boven de 9 watt in bridge modus. Geen idee als je de Wifi ook nog aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:27
Vannacht om 01:30 lagen er bij Ziggo, andere internet providers, en datacenters, de verbindingen er een paar minuten uit.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand was? *knip*. Voor conspiricy theorieën is het forum niet bedoeld.

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 08-11-2023 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Fret Raket schreef op woensdag 8 november 2023 @ 07:44:
Vannacht om 01:30 lagen er bij Ziggo, andere internet providers, en datacenters, de verbindingen er een paar minuten uit.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand was? [mbr]*knip*. Voor conspiricy theorieën is het forum niet bedoeld.[/]
pingmonitor bij mij vertoon geen outages ofzo rond dat tijdstip?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sO3UlUInk_K9IhR2ta6xM3Wc9xY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KnIwOkZrEfFPplAqJWcpPJkL.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door mvrhrln op 08-11-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
mvrhrln schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:50:
pingmonitor bij mij vertoon geen outages ofzo rond dat tijdstip?
Camera’s zijn hier niet offline geweest… niets gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Welke bron gebruik je om deze conclusies te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand was? [mbr]*knip*. Voor conspiricy theorieën is het forum niet bedoeld.[/]
Welke andere ISP's? Bij mij KPN verbinding is er geen downtime geweest.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:45
Ik zit bij een andere ISP (Odido) en inderdaad, de Fritzbox meldt dat rond 1:26 de internet verbinding eruit lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
stormfly schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:53:
[...]

Welke bron gebruik je om deze conclusies te trekken?
Vele verbroken verbindingen op dezelfde tijd bij enkele grote netwerken waar ik mee verbonden was.
Achteraf gevraagd waarom, en de gebruikers bleken allemaal op Nederlandse IP adressen te zitten.
Ik lees net dat er een verkeerde routerupdate toegepast kan zijn die netwerken down hebben gegooid. Die updates gebeuren niet overal allemaal tegelijkertijd, om dit soort dingen te voorkomen.

Dit was 1 van de mogelijke oorzaken die ik vermoedde in mijn originele bericht, maar iemand vond dat blijkbaar een "samenzweringstheorie" om de 1 of andere reden. Misschien was die persoon nog niet helemaal goed wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fret Raket schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:39:
[...]

Vele verbroken verbindingen op dezelfde tijd bij enkele grote netwerken waar ik mee verbonden was.
Achteraf gevraagd waarom, en de gebruikers bleken allemaal op Nederlandse IP adressen te zitten.
Ik lees net dat er een verkeerde routerupdate toegepast kan zijn die netwerken down hebben gegooid. Die updates gebeuren niet overal allemaal tegelijkertijd, om dit soort dingen te voorkomen.

Dit was 1 van de mogelijke oorzaken die ik vermoedde in mijn originele bericht, maar iemand vond dat blijkbaar een "samenzweringstheorie" om de 1 of andere reden. Misschien was die persoon nog niet helemaal goed wakker.
Ik mis nog steeds de bron linken waar jij dit leest? Zou graag mijn eigen conclusies trekken over wat geschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
…maar iemand vond dat blijkbaar een "samenzweringstheorie" om de 1 of andere reden. Misschien was die persoon nog niet helemaal goed wakker.
Nou… je was wel behoorlijk suggestief met één van je mogelijke “oorzaken”. Ik had mijn alu-hoedje al bijna gevouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
[...]

Ik ben erg benieuwd naar dat artikel dan, want ik beheer routers met meerdere BGP sessies naar grote providers en heb geen enkele sessie zien resetten. Ook nul verbroken verbindingen bij klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Jeroen O schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:37:

Ik heb inmiddels een reactie ontvangen. Het probleem is bij ze bekend en ze zijn er mee bezig. Het speelt bij alle klanten die alleen een Kabel TV abonnement hebben. Ze zeggen dat ik even moet wachten op een oplossing of op meer informatie en ze bieden hun excuses aan voor het ongemak.

Dus we wachten even af. Gelukkig is de maand nog lang :)
En, werkt het al? Bij nog niet in ieder geval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
Wat een verschrikkelijk bedrijf is dat Ziggo aan het worden - of de monteur langs kan komen om mij aan te sluiten op hun Glasvezel-Kabel netwerk. Op mijn vraag of ik daarop al niet ben aangesloten, wordt het verhaal dat men mij op glasvezel wilt aansluiten. Op mijn vervolgvraag of er dan daadwerkelijk een glasvezel-kabel naar binnen wordt getrokken, blijkt het opeens COAX te zijn. Bij mijn volgende vervolg-vraag wordt het gesprek beeindigd... :)

Ze beginnen uit te blinken in het misleiden van klanten.

[ Voor 6% gewijzigd door Jewie op 08-11-2023 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jewie Wat is de achtergrond van dit verhaal? Waarom moet er überhaupt een monteur langskomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
Jay-B schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:31:
@Jewie Wat is de achtergrond van dit verhaal? Waarom moet er überhaupt een monteur langskomen?
Daar vroeg ik ook naar: 'om de bestaande klanten aan te sluiten op het glasvezel-kabel netwerk'. Snap jij het nog? Ze gingen volgens de medewerker de gehele wijk door. Ik vond het maar een onzin verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Jewie schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:06:
[...]

Daar vroeg ik ook naar 'om de bestaande klanten aan te sluiten op het glasvezel-kabel netwerk'. Snap jij het nog? Ze gingen volgens de medewerker de gehele wijk door. Ik vond het maar een onzin verhaal.
Waren het niet gewoon criminelen of inbrekers die be omgeving aan het verkennen waren? Want dat verhaal slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ziggo gaat daar echt geen mensen voor langs de deuren sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Jewie schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:06:
[...]

Daar vroeg ik ook naar: 'om de bestaande klanten aan te sluiten op het glasvezel-kabel netwerk'. Snap jij het nog? Ze gingen volgens de medewerker de gehele wijk door. Ik vond het maar een onzin verhaal.
Even 2 stappen terug - er kwam iemand aan de deur om te vragen of je over wil stappen naar Ziggo? En die persoon gaf aan dat ze glasvezel kwamen aanleggen en/of je ook een Abonnement bij Ziggo wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
SirMemeAlot schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:09:
[...]

Even 2 stappen terug - er kwam iemand aan de deur om te vragen of je over wil stappen naar Ziggo? En die persoon gaf aan dat ze glasvezel kwamen aanleggen en/of je ook een Abonnement bij Ziggo wil.
Nee, ik werd telefonisch gebeld dat monteurs de bestaande Ziggo-klanten in mijn wijk gingen aansluiten op het glasvezel-kabel netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
garp schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:08:
[...]

Waren het niet gewoon criminelen of inbrekers die be omgeving aan het verkennen waren? Want dat verhaal slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ziggo gaat daar echt geen mensen voor langs de deuren sturen...
Even door de duidelijkheid: ik werd dus telefonisch benaderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:55
Jewie schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:10:
[...]

Nee, ik werd telefonisch gebeld dat monteurs de bestaande Ziggo-klanten in mijn wijk gingen aansluiten op het glasvezel-kabel netwerk.
Nummer uit de omgeving van Arhnem? En toevallig ingeschreven bij de KVK?

Er is een partij die zegt namens Ziggo te bellen met dit lul verhaal. Wat de constructie precies is dat kan ik je niet vertellen. Ik check altijd even de nummers via Google en blokkeer dan het nummer en de beller.

Dit is er een voorbeeld van:
https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0262207139

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewie
hk12nl schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:14:
[...]

Nummer uit de omgeving van Arhnem? En toevallig ingeschreven bij de KVK?

Er is een partij die zegt namens Ziggo te bellen met dit lul verhaal. Wat de constructie precies is dat kan ik je niet vertellen. Ik check altijd even de nummers via Google en blokkeer dan het nummer en de beller.

Dit is er een voorbeeld van:
https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0262207139
Yes inderdaad! Eens nakijken of ik ze kan blokkeren want zag laatste tijd wel vaker gemiste oproepen. Klinkt inderdaad dan als een agressieve verkooptruc van een derde partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:37
Hugo__Boss schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:03:
[...]

Met de Ubee 1318 kan je ook zelf wisselen tussen bridge en geen bridge, ook in oud Ziggo gebied

Ga naar http://192.168.178.1/htdocs/rg_wan_opmode.php (of eventueel IP-adres aanpassen mocht je een afwijkend adres hebben). Keuze maken en op Apply drukken, modem gaat herstarten en klaar.
Ik heb iemand deze tip gegeven, het werkt helaas niet met een Sagemcom. Zowel op ....100.1 alsmede ...178.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Jeuvie schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:06:
[...]

Ik heb iemand deze tip gegeven, het werkt helaas niet met een Sagemcom. Zowel op ....100.1 alsmede ...178.1
Ubee 1318 heeft een compleet andere interface dan de huidige boxen van ziggo.

Met Sagemcom is het helaas niet mogelijk, zelfde als de oudere witte connectboxen.
*Heeft er wel ingezeten maar = weg gehaald vermoedelijk of vergrendeld.

Deze is compleet verdwenen of iemand moet de juiste adres nog weten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7dTgZCz-OnP4yqzec4M91gbH7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ErNAaovPco3rPv2fo09qHnX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door PatRamon op 08-11-2023 17:11 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Jewie schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:16:
[...]

Yes inderdaad! Eens nakijken of ik ze kan blokkeren want zag laatste tijd wel vaker gemiste oproepen. Klinkt inderdaad dan als een agressieve verkooptruc van een derde partij.
Ofwel...
Wat een verschrikkelijk bedrijf is dat Ziggo aan het worden
*Verschrikkelijke 3e party vermoedelijke oplichters die mij helaas hebben benaderd.

Mooie tip... Vraag het of zij u willen mailen omdat u momenteel niet in gelegenheid bent.

////

Krijgen kennisen/Oudere mensen of je eigen ouders hier mee te maken.
Laat hun ook altijd vermelden: Sorry mij Zoon/Dochter regelt alles en ik heb hier geen beheer over.
Zet maar op de mail!

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
htf99 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:23:
[...]

En, werkt het al? Bij nog niet in ieder geval.
Nee bij mij werkt het ook nog niet. Ik zal morgen eens vragen of er al nieuws is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Jewie schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:52:
Ze beginnen uit te blinken in het misleiden van klanten.
Beginnen?
Dat deden ze jaren en jaren geleden al.

Familie van me hebben ze ooit nog een Horizon (die lompe oude steeds-vastlopende energieslurper waar je een ei op kon bakken in standby mode) in de maag proberen te splitsen. Hadden wat signaal problemen met één of twee TV kanalen die na recent wijkkast-onderhoud steeds met uncorrectable errors doorkwamen. Dus de helpdesk bellen.

Even parafraseren: "Oh mevrouw, u gebruikt nog steeds een Humax-- ja, die is ook al zo oud. Die slijten gewoon, heh? Dat begint met één of twee zenders, en daarna gaat het ineens heel snel. Maar als u wilt dan kunnen we nu nog uw abonnement aanpassen en krijgt u daar een splinternieuwe Horizon bij."

Gelukkig was de familie in kwestie voldoende onderlegd om te weten dat dat apenkool was.
Nadat Ziggo een week later hun troep opgeruimd had werkte het natuurlijk ook weer gewoon.
En die zelfde Humax doet nu, ca. 10 jaar later, nog steeds wat 'ie moet doen.

Misschien moeten er een paar mensen bij Ziggo wat gerechtelijk opgelegde extra training en voorlichting krijgen inzake misleidende handelspraktijken. Just saying---

En dan heb ik het niet alleen over de eigen helpdesk; maar ook en momenteel inderdaad vooral over de verantwoordelijke top bij sales die het best vinden om allerlei louche inkoop en wervingsclubjes in de arm nemen zonder na te gaan wat voor vlees ze daarmee in de kuip hebben.

Dit probleem is namelijk niet nieuw. Hiervoor hebben ze vziw eerder al eens schoorvoetend beterschap beloofd bij o.a. Kassa aan tafel. En nu is het dus weer raak. Als je een oude hond geen nieuwe trucjes kunt leren, wordt het misschien tijd voor een spuitje.

[ Voor 33% gewijzigd door R4gnax op 08-11-2023 20:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SirMemeAlot
R4gnax schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:07:
[...]

Beginnen?
Dat deden ze jaren en jaren geleden al.

Familie van me hebben ze ooit nog een Horizon (die lompe oude steeds-vastlopende energieslurper waar je een ei op kon bakken in standby mode) in de maag proberen te splitsen. Hadden wat signaal problemen met één of twee TV kanalen die na recent wijkkast-onderhoud steeds met uncorrectable errors doorkwamen. Dus de helpdesk bellen.

Even parafraseren: "Oh mevrouw, u gebruikt nog steeds een Humax-- ja, die is ook al zo oud. Die slijten gewoon, heh? Dat begint met één of twee zenders, en daarna gaat het ineens heel snel. Maar als u wilt dan kunnen we nu nog uw abonnement aanpassen en krijgt u daar een splinternieuwe Horizon bij."

Gelukkig was de familie in kwestie voldoende onderlegd om te weten dat dat apenkool was.
Nadat Ziggo een week later hun troep opgeruimd had werkte het natuurlijk ook weer gewoon.
En die zelfde Humax doet nu, ca. 10 jaar later, nog steeds wat 'ie moet doen.

Misschien moeten er een paar mensen bij Ziggo wat gerechtelijk opgelegde extra training en voorlichting krijgen inzake misleidende handelspraktijken. Just saying---

En dan heb ik het niet alleen over de eigen helpdesk; maar ook en momenteel inderdaad vooral over de verantwoordelijke top bij sales die het best vinden om allerlei louche inkoop en wervingsclubjes in de arm nemen zonder na te gaan wat voor vlees ze daarmee in de kuip hebben.

Dit probleem is namelijk niet nieuw. Hiervoor hebben ze vziw eerder al eens schoorvoetend beterschap beloofd bij o.a. Kassa aan tafel. En nu is het dus weer raak. Als je een oude hond geen nieuwe trucjes kunt leren, wordt het misschien tijd voor een spuitje.
Haal eens diep adem en tel tot 10. Dit is gewoon een medewerker met onvoldoende kennis, wat niet heel gek is een branche waar de retentie op medewerkers enorm is, want laten we eerlijk, voor wie is werken in een callcenter een droombaan. De Horizon was even een mispeer - iets wat vast ergens in iemand z'n hoofd goed zou gaan werken maar de praktijk bleek minder te zijn. Inmiddels bieden ze deze ook al aantal jaar niet meer aan en de nieuwe mediabox(en) zijn echt prima boxen.

Wat bedoel je eigenlijk met nu is het weer raak? Wat @Jewie aangeeft is gewoon onterecht, zie ook zijn latere berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
SirMemeAlot schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:21:
Wat bedoel je eigenlijk met nu is het weer raak? Wat @Jewie aangeeft is gewoon onterecht, zie ook zijn latere berichten.
Derde partijen in de arm nemen die het niet zo nauw nemen met wetgeving inzake misleiding en aggresieve handelsmethoden. Die partijen krijgen uiteindelijk gewoon betaald van Ziggo voor elke klant die ze aangemeld krijgen, heh?
SirMemeAlot schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:21:
Dit is gewoon een medewerker met onvoldoende kennis
Omdat Ziggo dus niet afdoende training en voorlichting aan werknemers geeft om te voorkomen dat dit soort fratsen plaatsvinden. En 'onvoldoende kennis'? Mon derriere zul je bedoelen. Dat was gewoon willens en wetens voorliegen. Je zou daarbij nog hoogstens kunnen claimen dat die werknemer niet wist dat ze wettelijk op die manier klanten niet voor mogen liegen. Maar verder wist men donders goed wat het spelletje was.
Ik kwalificeer het ook als 'die oude' - juist omdat de nieuwere veel minder problemen hebben, en velen misschien zullen denken: "hoezo? toch niets mis mee?"
Doe dat zelf eens, en spring niet meteen in verdedigingmodus.

[ Voor 58% gewijzigd door R4gnax op 08-11-2023 20:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
R4gnax schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:34:
[...]

Derde partijen in de arm nemen die het niet zo nauw nemen met wetgeving inzake misleiding en aggresieve handelsmethoden. Die partijen krijgen uiteindelijk gewoon betaald van Ziggo voor elke klant die ze aangemeld krijgen, heh?
Waar haal jij vandaan dat Ziggo deze club in de armen heeft genomen? Ik zie een link waarbij meerdere zeggen dat dit een partij is die 'zogenaamd' names Ziggo belt maar er zijn ook mensen die beweren dat ze bellen namens KPN. Het kunnen dus ook gewoon oplichters zijn die door geen van beide partijen is

ingehuurd.
R4gnax schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:34:

[...]

Doe dat zelf eens, en spring niet meteen in verdedigingmodus.
Jij bent ook een lekkere, draai het even om. Jij valt in dit geval 'Ziggo' aan met aannames die in je straatje passen. Maar prima, schijnbaar mag je niet iets weerleggen zonder het direct te verdedigen :)

[ Voor 22% gewijzigd door SirMemeAlot op 08-11-2023 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
SirMemeAlot schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:41:
[...]

Waar haal jij vandaan dat Ziggo deze club in de armen heeft genomen? Ik zie een link waarbij meerdere zeggen dat dit een partij is die 'zogenaamd' names Ziggo belt maar er zijn ook mensen die beweren dat ze bellen namens KPN. Het kunnen dus ook gewoon oplichters zijn die door geen van beide partijen is ingehuurd.
Dat zou inderdaad kunnen. Maar telefonische benadering?

Oplichtingsscams van deze orde zijn eerder deur-tot-deur gevallen; die meteen ter plekke gaan proberen rond te babbelen om binnen te stappen om 'naar de meterkast' te moeten kijken. En ja; even de deur openlaten, want we moeten wat spul nog uit het busje hebben. En terwijl collega B behulpzaam de woonkamer mee in stapt, om alles over het 'abonnement' uit te leggen, vertrekt collega A naar boven en snaait daar wat ze snaaien kunnen.
Zelfde wat ze ook flikken door zich als medewerker van energiebedrijven uit te geven. Met dezelfde modus operandi: ze moeten bij de meterkast zijn, en ze hebben nog wat spullen uit de wagen nodig.

Het is een in-the-moment ding waar ze niet hele wijken voor af gaan. Maar door de straat gaan totdat iemand hapt en dan er snel van door.

Systematische telefonische benadering is het 9 van de 10 keer gewoon een aggressieve gecontracteerde inkoper/werver die stelselmatig stad voor stad, wijk voor wijk cold case gaat bellen.

Daarnaast heeft Ziggo ook een niet-zo-rooskleurige historie met dit soort gevallen.

[ Voor 11% gewijzigd door R4gnax op 08-11-2023 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewie
PatRamon schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:19:
[...]

Ofwel...

[...]

*Verschrikkelijke 3e party vermoedelijke oplichters die mij helaas hebben benaderd.
Helemaal gelijk! Mijn oprechte excuses aan Ziggo als ze hier meelezen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jewie
Wat een drama berichten na mijn postings :)

Ik denk zelf gewoon dat een dubieus bedrijf mijn telefoonnummer uit de KvK heeft gevist. Het irritant is alleen dat wanneer ik telefonisch wordt benaderd dit 9/10 omtrent Ziggo betreft - eerder al om mij als zakelijk klant te werven, nu dus weer met een verhaal omtrent een "glasvezel" aansluiting van Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:55
Jewie schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:23:

Ik denk zelf gewoon dat een dubieus bedrijf mijn telefoonnummer uit de KvK heeft gevist. Het irritant is alleen dat wanneer ik telefonisch wordt benaderd dit 9/10 omtrent Ziggo betreft - eerder al om mij als zakelijk klant te werven, nu dus weer met een verhaal omtrent een "glasvezel" aansluiting van Ziggo.
Dat vind ik ook wel opvallend inderdaad. Bijna altijd is het een externe partij die namens ziggo belt voor zogenaamde zakelijke glasvezel. Verder wordt ik eigenlijk nooit gebeld voor dit soort fratsen.

Ik geef hier overigens ziggo niet de schuld van, de keren dat ik contact met de echte ziggo heb wordt ik prima geholpen. Via de reguliere kanalen.

Ik ben wel benieuwd wie deze partij is, hoe ze in verhouding tot ziggo staan (en wat zij vinden dat hun naam voor dit gebruikt wordt) en hoe ze aan m’n nummer komen via de KVK.. maar goed dit is wellicht te veel off-topic :)

[ Voor 5% gewijzigd door hk12nl op 08-11-2023 22:39 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
stormfly schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:44:
[...]

Ik mis nog steeds de bron linken waar jij dit leest? Zou graag mijn eigen conclusies trekken over wat geschreven is.
Optus in Australie had blijkbaar wel alle routers in 1 keer geupdate, en toen lag ineens het halve land plat; internet, vaste telefonie, betalingsverkeer, 112...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
Jewie schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:23:

Ben jij niet 1 van de slachtoffers van de Ziggo hack van vorig jaar? Daar zou je dan indertijd een brief of email over gekregen moeten hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:34
Wat een mooi bedrijf is Ziggo. Laat ik vorige maand mijn abonnement aanpassen waardoor mijn internet snelheid wordt verlaagd. Krijg ik nu weer een mail dat de snelheid wordt verhoogd. Kudo’s voor Ziggo ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2b1N3JgQQsvxLyXi6XmVrDDEqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Up3xI6lKbzl2CpRA0cgRdLiV.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 315 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic