Geld laten terugboeken (storneren) door de bank en Ziggo laten blokkeren.Gabriel_Knight schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:05:
In het kort:
Ik heb een probleem met Ziggo die geld blijft afschrijven.
Abonnement is opgezegt en modem al lang teruggestuurd maar Ziggo blijft iedere maand maar afschrijven.
Het hele verhaal
Heb mijn abonnement opgezegt op 20 juli met een opzegtermijn van 1 maand.
Dit ivm overstap naar KPN.
Ziggo heeft dit per email bevestigt dat op 20 augustus mijn abonnement beindigt wordt,
Bij KPN gebruikt gemaakt van overstap service.
Op 20 augustus wilde ik KPN aansluiten.
Bleek een storing op de glasvezel lijn.
KPN heeft in totaal 8 monteurs gestuurd, maar op 31 augustus kon ik glasvezel aansluiten.
Dat ook gedaan.
Ziggo blijft echter maandelijks abonnementsgeld afschrijven.
Als ik Ziggo belt geven ze aan dat ze de opzegging hebben ontvangen maar door een fout aan hun kant kunnen ze het abonnement niet stop zetten.
Het abonnement moet "handmatig" worden stopgezet.
Wanneer ze dit kunnen stop zetten weten ze niet.
Kan nog lange tijd duren.
Hoelang weten ze niet.
Teveel betaalde abonnementsgeld wordt uiteindelijk terugbetaald (zeggen ze).
Heb KPN gebeld omtrent de overstap service, maar die geven aan niets te kunnen doen.
Heb Ziggo meerdere malen gebeld, en die willen het oplossen maar weten niet wanneer ze dit kunnen doen.
Wat nu te doen?
@Gabriel_Knight @RobertMe @Andros En de rest die over stornerenen en de gevolgen daavan heel zwaar wegen, en dat met allerdaagse bedrijven als Nuts en providers.
Het storneren bij een abbo met contracten heeft amper een effect op je kredietwaardigheid en of aansluiten bij een ander hoor.
Ze sturen altijd eerst een herinnering, mail, sms, of in je app vh bedrijf enz een bericht. En daarna komt een brief met een bepaalde tijd om je abbo kosten alsnog te betalen. 7 dagen, 14 dagen.
Daarna gaat het pas het buiten incasso traject in, eerst komt er van de interne admin boetes voor telaat betalen, boven op je abbo. Maar zelfs dan kan je binnen 48uur meestal je kosten nog betalen, en de verhoging of boete nog voorkomen met een belletje als je al hebt betaald met ideal. Meestal, Niet altijd. En als je het tevaak doet, wordt het met een belletje naar facturen ook niet meer weggepoetst.
Maar je heb als klant een history bij je abbo, en als je altijd netjes optijd bent, is er vaak veel te regelen. (sinds corona/thuiswerken is het wat lastiger om de agent zijn inzet te krijgen. maar vraag of ze er een ticket voor maken met een mail naar jou toe als bewijs (gaat vaak automatich, als ze 1 aanmaken, geen mail is bellen en vragen wat er voor melding als laatst is gedaan.)
Maar even op een rij, want 20 augustus is eind sept pas klaar met de afrekening, en het ging mis in hun systeem, en kpn zegt het later op dan jij , 31 aug had je signaal zeg je, Er zat 2week van aanvraag en oplevering en opzeggen ziggo voor. dat proces is blijkbaar niet te stoppen en moet handmatig aangepast worden naderhand.Ssoms kunnen ze niet eerder dan de oplevering, dus 2week voor 31augustus + 30 dagen, is eind sept. En blijkbaar is dat nu leidend in hun systeem, en kan het systeem niet begrijpen dat jij handmatig al hebt opgezegd, en dus trekken ze deze maand oktober er ook nog af, en van de maand augustus,.want volgens het systeem is de opzegging nog gaande in opdracht van kpn. Dat moet allemaal verrekend worden vanaf het moment dat het signaal er daadwerkelijk af ging 20 augustus.(als dat feitelijk het geval was)
Dan weet jij wat je kan storneren. is dat 2 maand, doe je dat gewoon. Er komt vanzelf een brief of mail dat er nog wat open staat.
Maar storneren geeft echt geen hele grote problemen. Eerst krijg je de interne incasso afhandeling van het bedrijf, en een verhoging omdat de incasso niet is gelukt. Maar die verhoging hoef je niet te betalen als je abbo al een bewijs van opzeggen heeft.
Ik ben daar heel makkelijk in. ik betaal niet meer na mijn datum dat het signaal er af is. Ook omdat je altijd één maand in het voren betaald bij dit soort bedrijven. Altijd trekken zij de macht naar zich toe en laten jou 3 maand doorbetalen ook nog.
This belachelijk dat mensen hier het advies krijgen om het process maar af te wachten.
Als jij vanaf 20 aug je modem bij hun hebt liggen met een bewijs van ontvangst en een mail van datum opzegging, dan is alles na 20aug teveel. want je betaald dan voor sept. Dus hup ik storneer, Kost hun meer werk en dus passen ze het heel snel aan hoor. Maar als je maar hun wijze moet gaan volgen veranderen ze er niks aan en pakken ze even paar maand (rente zou je kunnen zeggen) Maar ik blokker niet de machtiging dat moet je nooit doen. Dat geeft wel problemen.
Nog 1 klein feitje, this vaak teveel gedoe en tijdrovend voor een agent, dus die zegt gewoon 'wacht het maar af, het kan niet anders meneer/mevrouw'.
Het storneren bij een abbo met contracten heeft amper een effect op je kredietwaardigheid en of aansluiten bij een ander hoor.
Ze sturen altijd eerst een herinnering, mail, sms, of in je app vh bedrijf enz een bericht. En daarna komt een brief met een bepaalde tijd om je abbo kosten alsnog te betalen. 7 dagen, 14 dagen.
Daarna gaat het pas het buiten incasso traject in, eerst komt er van de interne admin boetes voor telaat betalen, boven op je abbo. Maar zelfs dan kan je binnen 48uur meestal je kosten nog betalen, en de verhoging of boete nog voorkomen met een belletje als je al hebt betaald met ideal. Meestal, Niet altijd. En als je het tevaak doet, wordt het met een belletje naar facturen ook niet meer weggepoetst.
Maar je heb als klant een history bij je abbo, en als je altijd netjes optijd bent, is er vaak veel te regelen. (sinds corona/thuiswerken is het wat lastiger om de agent zijn inzet te krijgen. maar vraag of ze er een ticket voor maken met een mail naar jou toe als bewijs (gaat vaak automatich, als ze 1 aanmaken, geen mail is bellen en vragen wat er voor melding als laatst is gedaan.)
Maar even op een rij, want 20 augustus is eind sept pas klaar met de afrekening, en het ging mis in hun systeem, en kpn zegt het later op dan jij , 31 aug had je signaal zeg je, Er zat 2week van aanvraag en oplevering en opzeggen ziggo voor. dat proces is blijkbaar niet te stoppen en moet handmatig aangepast worden naderhand.Ssoms kunnen ze niet eerder dan de oplevering, dus 2week voor 31augustus + 30 dagen, is eind sept. En blijkbaar is dat nu leidend in hun systeem, en kan het systeem niet begrijpen dat jij handmatig al hebt opgezegd, en dus trekken ze deze maand oktober er ook nog af, en van de maand augustus,.want volgens het systeem is de opzegging nog gaande in opdracht van kpn. Dat moet allemaal verrekend worden vanaf het moment dat het signaal er daadwerkelijk af ging 20 augustus.(als dat feitelijk het geval was)
Dan weet jij wat je kan storneren. is dat 2 maand, doe je dat gewoon. Er komt vanzelf een brief of mail dat er nog wat open staat.
Maar storneren geeft echt geen hele grote problemen. Eerst krijg je de interne incasso afhandeling van het bedrijf, en een verhoging omdat de incasso niet is gelukt. Maar die verhoging hoef je niet te betalen als je abbo al een bewijs van opzeggen heeft.
Ik ben daar heel makkelijk in. ik betaal niet meer na mijn datum dat het signaal er af is. Ook omdat je altijd één maand in het voren betaald bij dit soort bedrijven. Altijd trekken zij de macht naar zich toe en laten jou 3 maand doorbetalen ook nog.
This belachelijk dat mensen hier het advies krijgen om het process maar af te wachten.
Als jij vanaf 20 aug je modem bij hun hebt liggen met een bewijs van ontvangst en een mail van datum opzegging, dan is alles na 20aug teveel. want je betaald dan voor sept. Dus hup ik storneer, Kost hun meer werk en dus passen ze het heel snel aan hoor. Maar als je maar hun wijze moet gaan volgen veranderen ze er niks aan en pakken ze even paar maand (rente zou je kunnen zeggen) Maar ik blokker niet de machtiging dat moet je nooit doen. Dat geeft wel problemen.
Nog 1 klein feitje, this vaak teveel gedoe en tijdrovend voor een agent, dus die zegt gewoon 'wacht het maar af, het kan niet anders meneer/mevrouw'.
[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 20-10-2023 21:05 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ha, hier ook.Raven schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:09:
Waarom is dat eigenlijk verandert? * Raven kan zich herinneren dat neef Ziggo opbelde en het omzetten zo snel ging dat het telefoongesprek afgekapt werd Hij belde via Ziggo-telefonie, waarbij het telefoongesprek (aldus klantenservice) bij het omzetten niet zou wegva.....tuut tuut tuut tuut , bridge mode geactiveerd.
Ondertussen (waarschijnlijk) ook al ruim 11 jaar geleden en die modem pruttelt nog steeds door, net als de toen bestelde smartcards en Humax decoder.
@Mel33 prima perspectief wat je schrijft.
Je kan op je strepen staan, storneren en met opgeheven hoofd dealen met eventuele extra ruis/werk die dit oplevert.
Je bedoelt het niet, maar om misvatting te voor komen; Het is niet alsof Ziggo 3 maand langer dan nodig incasseert én dat geld houdt. Ook zonder storneren klopt de eindafrekening en krijg je het te veel geïncasseerde geld terug.
De makkelijkste weg blijft imo eventueel contact opnemen via de community voor (meer) adequate afhandeling, maar extra ruis/werk door storneren te voorkomen.
Je kan op je strepen staan, storneren en met opgeheven hoofd dealen met eventuele extra ruis/werk die dit oplevert.
Je bedoelt het niet, maar om misvatting te voor komen; Het is niet alsof Ziggo 3 maand langer dan nodig incasseert én dat geld houdt. Ook zonder storneren klopt de eindafrekening en krijg je het te veel geïncasseerde geld terug.
De makkelijkste weg blijft imo eventueel contact opnemen via de community voor (meer) adequate afhandeling, maar extra ruis/werk door storneren te voorkomen.
Hoe dan ook, Ziggo maakt er een rommel van zodra je je abonnement beëindigt, heb ik helaas zelf mogen ervaren, maar Vodafone ook en die laatste heeft me 6 maanden ellende gekost over een bedrag rond de 500 euro.
Ze passen goed bij elkaar.
Ze passen goed bij elkaar.
Met de Ubee 1318 kan je ook zelf wisselen tussen bridge en geen bridge, ook in oud Ziggo gebiedPatRamon schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:26:
[...]
Klopt oud fUPC gebied kon dit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
2018 ook zelf nog met de huidige interface.
Heel vaag dat dit niet per direct wordt aangepast over heel ziggo gebied.
Vroeger kon je idd bellen/chat en was het binnen 60min geregeld (vaak al na 5min)
Nu met zo formulier.
Wel gek moet er handmatig personeel aan zitten.. kost geld of het systeem.
Er uit mikken en keuze bij de klant zelf.
Of er zou zeker een duidelijke verklaring voor moeten zijn dat dit via het formulier nu ineens moet.
Edit:->Van community forum van ziggo medewerker uit "oud topic"
[...]
Ga naar http://192.168.178.1/htdocs/rg_wan_opmode.php (of eventueel IP-adres aanpassen mocht je een afwijkend adres hebben). Keuze maken en op Apply drukken, modem gaat herstarten en klaar.
Cool, een verborgen pagina dus (niet te bereiken via "gewoon inloggen" => Geavanceerde instellingen => Ga verder => Gateway tab). Maar ik ga het maar niet proberen om het aan te passen. Al is het maar omdat mijn eigen router verkeer naar private subnets blokkeert behalve 192.168.100.1 en die "alleen in bridge mode" actief is?Hugo__Boss schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:03:
[...]
Met de Ubee 1318 kan je ook zelf wisselen tussen bridge en geen bridge, ook in oud Ziggo gebied
Ga naar http://192.168.178.1/htdocs/rg_wan_opmode.php (of eventueel IP-adres aanpassen mocht je een afwijkend adres hebben). Keuze maken en op Apply drukken, modem gaat herstarten en klaar.
Mijn ervaring met de pagina is dat die niet werkte om mijn modem in bridge modus te krijgen. Ik heb dat twee keer geprobeerd maar er gebeurde niets. Daarna heb ik met de klantenservice gebeld en toen was het zo geregeld. Het blijkt dat ik het nieuwe zwarte modem heb en dat is nogal nukkig om in bridge modus te gaan.Ryan_ schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:25:
Iemand die weet hoelang het in praktijk ongeveer duurt voordat je router in bridge modus wordt gezet wanneer je dit aangevraagd hebt via het formulier? Dit ivm downtime.
Twee jaar terug was een belletje nog genoeg
"When you grow up your heart dies"
Had net wel een IPv6 adres maar geen IPv4 adres op het netwerk. Geen idee of de DHCP server in het modem kuren had of er iets anders aan de hand was.
Anderen die dit gehad hebben?
Nu is alles weer OK.
Anderen die dit gehad hebben?
Nu is alles weer OK.
Ik heb alleen vlak voordat ik dit postte gisteravond gewisseld van bridge naar geen bridge en dat werkte in ieder geval. Andersom geen ervaring mee. Ik had er al jaren een eenvoudige router achter hangen (had eerst een 10 jaar oude Ubee met 1 poort erop zonder wifi die ineens werd afgesloten) terwijl ik eigenlijk niets bijzonders nodig heb of gebruik. Wifi is toch apart met die Ziggo TP link deco setjes. IP reeks aangepast naar wat ik heb, ga het eens testen of het gewoon fatsoenlijk werkt, zo ja, scheelt het weer een apparaat.sjaool schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 08:49:
[...]
Mijn ervaring met de pagina is dat die niet werkte om mijn modem in bridge modus te krijgen. Ik heb dat twee keer geprobeerd maar er gebeurde niets. Daarna heb ik met de klantenservice gebeld en toen was het zo geregeld. Het blijkt dat ik het nieuwe zwarte modem heb en dat is nogal nukkig om in bridge modus te gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Hugo__Boss op 21-10-2023 10:18 ]
Vraagje. Hoe is de ervaring met Service Monteurs. Afgelopen week is bij mijn ouders een monteur langsgeweest voor een slechte verbinding. Volgens de monteur zou de Ubiquiti Amplify de storing veroorzaken. In het hele traject zijn echter verschillende zaken vervangen waarop de storing van de amplify dubieus werd in mijn ogen. Vervangen is de hoofdaanlsuiting inclusief het verdeelblokje om TV en Internet aansluiting te splitsen (geen idee of dat ding een officiele naam heeft). De Connectbox is van bridge teruggezet naar normaal. Wat niet zou moeten uitmaken. Er is ook in de wijkkast gekeken. En vervolgens moest ook de Amplfi vervangen worden voor een TP-Link deco. Echter hier gaat het mis in mijn optiek. De TP-Link is ingesteld door de monteur met de monteur op een @live.nl adres als eigenaar. Mijn ouders alsook ik konden geen aanpassingen doen mbt Wifi SSID etc. Nu heb ik zelf de Amplifi weer aangesloten en de problemen die er waren er niet. De Amplifi is geen probleem.
Het blijft echter steken dat de monteur zich als eigenaar registreert op een cloud connected systeem. Zouden jullie nog contact opnemen met Ziggo om dit aanhangig te maken. Als dit vaker gebeurt en de monteur wil kwaad dan heeft hij volgens mij toch toegang tot meerdere systemen.
Het blijft echter steken dat de monteur zich als eigenaar registreert op een cloud connected systeem. Zouden jullie nog contact opnemen met Ziggo om dit aanhangig te maken. Als dit vaker gebeurt en de monteur wil kwaad dan heeft hij volgens mij toch toegang tot meerdere systemen.
*empty*
Het was in mijn geval het nieuwe zwarte Sagemcom modem dat dwars lag en dat is een bekend probleem bij de klantenservice van Ziggo.Hugo__Boss schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:17:
[...]
Ik heb alleen vlak voordat ik dit postte gisteravond gewisseld van bridge naar geen bridge en dat werkte in ieder geval. Andersom geen ervaring mee. Ik had er al jaren een eenvoudige router achter hangen (had eerst een 10 jaar oude Ubee met 1 poort erop zonder wifi die ineens werd afgesloten) terwijl ik eigenlijk niets bijzonders nodig heb of gebruik. Wifi is toch apart met die Ziggo TP link deco setjes. IP reeks aangepast naar wat ik heb, ga het eens testen of het gewoon fatsoenlijk werkt, zo ja, scheelt het weer een apparaat.
Wifi heb ik nooit problemen mee. Ik heb een TP-link ruimteschip in de meterkast staan en overal een goed bereik. Nu speelt het ook mee dat ik houten vloeren heb op de bovenverdieping. Maar in de tuin is het signaal ook zeer goed.
Op de community van Ziggo hele verhaal gepost.Gabriel_Knight schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:05:
In het kort:
Ik heb een probleem met Ziggo die geld blijft afschrijven.
Abonnement is opgezegt en modem al lang teruggestuurd maar Ziggo blijft iedere maand maar afschrijven.
Het hele verhaal
Ziggo heeft dit per email bevestigt dat op 20 augustus mijn abonnement beindigt wordt,
Bij KPN gebruikt gemaakt van overstap service.
Op 20 augustus wilde ik KPN aansluiten.
Bleek een storing op de glasvezel lijn.
KPN heeft in totaal 8 monteurs gestuurd, maar op 31 augustus kon ik glasvezel aansluiten.
Dat ook gedaan.
Ziggo blijft echter maandelijks abonnementsgeld afschrijven.
Als ik Ziggo belt geven ze aan dat ze de opzegging hebben ontvangen maar door een fout aan hun kant kunnen ze het abonnement niet stop zetten.
Het abonnement moet "handmatig" worden stopgezet.
Wanneer ze dit kunnen stop zetten weten ze niet.
Kan nog lange tijd duren.
Hoelang weten ze niet.
Teveel betaalde abonnementsgeld wordt uiteindelijk terugbetaald (zeggen ze).
Heb KPN gebeld omtrent de overstap service, maar die geven aan niets te kunnen doen.
Heb Ziggo meerdere malen gebeld, en die willen het oplossen maar weten niet wanneer ze dit kunnen doen.
Wat nu te doen?
Ziggo geeft aan dat KPN de overstapservice niet goed heeft gedaan en dat KPN de rekeningen van Ziggo moet gaan vergoeden.
Vind het een raar antwoord maarja.Wanneer een overstap niet goed gaat en/of geannuleerd wordt, is de nieuwe provider verantwoordelijk voor het terugstorten van de kosten die in de overlap gemaakt zijn.
Ik had voordat ik dit op het community forum had gepost al KPN gebeld om te vragen of deze iets konden doen.
Toen gaven ze aan dat de overstapservice goed was gegaan en ik bij Ziggo moest zijn.
Nu KPN weer gebeld en het antwoord van Ziggo voorgelegd.
KPN geeft spontaan aan dat de overstapservice niet goed is gegaan en ze gaan de kosten vergoeden van Ziggo.
Gaat nu naar een andere afdeling van KPN die dit gaat oppakken.
Vreemde situatie, maar hopelijk wordt dit snel opgelost.
@MR_VIPER inderdaad bijzonder verhaal. Ik denk dat die monteur met goed bedoelde armoede oprecht heeft gedacht: "Beter kan ik deze klant niet achterlaten".
En die ik is dan idd een casus waar je Ziggo best over mag infomeren. Misschien gewoon onhandig of dom dat ie exotische hardware per definitie lijkt te willen uitsluiten/vervangen. Maar klant überhaupt niet betrekken bij het maken van eigen login/credentials is not done!
En die ik is dan idd een casus waar je Ziggo best over mag infomeren. Misschien gewoon onhandig of dom dat ie exotische hardware per definitie lijkt te willen uitsluiten/vervangen. Maar klant überhaupt niet betrekken bij het maken van eigen login/credentials is not done!
Volgens mij werkt het alleen goed in het voormalig UPC gebied en niet het oude Ziggo (@Home)sjaool schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 08:49:
[...]
Mijn ervaring met de pagina is dat die niet werkte om mijn modem in bridge modus te krijgen. Ik heb dat twee keer geprobeerd maar er gebeurde niets. Daarna heb ik met de klantenservice gebeld en toen was het zo geregeld. Het blijkt dat ik het nieuwe zwarte modem heb en dat is nogal nukkig om in bridge modus te gaan.
heel vroeger (x jaren geleden), heb ik dit ooit gedaan door een DM'tje op twitterX (wat een naam) naar de ziggo helpdesk. weet niet of dit nog zo werkt.Jeuvie schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:32:
[...]
Volgens mij werkt het alleen goed in het voormalig UPC gebied en niet het oude Ziggo (@Home)
Er zijn nogal wat 'boys' - vooral op de community - die inderdaad nogal met een belerend vingertje wijzen op de gevolgen van een stornering. Bangmakerij. Ze hebben ergens iets gelezen en nemen dat voor waar aan. De stappen zijn inderdaad precies zoals jij omschrijft en als Ziggo zich - in bepaalde kwesties - daar zelf niet aan houdt, is dat niet het probleem van de klant. Wat ook altijd helpt... rechtsbijstand nemen. Maar goed, herinnering, evt tweede herinnering, aanmaning en bij uitblijven reactie pas naar incassobureau. Zo is het zelfs wettelijk geregeld en daar mag Ziggo niet eens van afwijken. En wijkt men daar wel van af, kan de klant dat toch keurig bewoorden en neerleggen bij Ziggo? Altijd die standaard boze reacties... je vangt meer vliegen met stroop dan met stront.Mel33 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:47:
@Gabriel_Knight @RobertMe @Andros En de rest die over stornerenen en de gevolgen daavan heel zwaar wegen, en dat met allerdaagse bedrijven als Nuts en providers.
Ik moet weer lachen, toen ik in Januari overging naar Ziggo heb ik zoals altijd ook mijn sim only abo overgezet, naar Hollandsnieuwe. 11 euro p/m voor 7500 MB/min/sms (verdubbeld vanwege Ziggo naar 15000). Zoals de meesten weten is er 10% inflatiecorrectie toegepast op 1 Oktober dus nu 12,10 Euro.
Denk ik kijk eens in de app naar andere opties, ik kon verhogen naar 10.000 ipv 7500… Nieuwe maandkosten: 10 Euro!
Is toch niet te filmen hoe je bij VodafoneZiggo geflest wordt soms, ik moet er maar om lachen, maar echt…
Denk ik kijk eens in de app naar andere opties, ik kon verhogen naar 10.000 ipv 7500… Nieuwe maandkosten: 10 Euro!
Is toch niet te filmen hoe je bij VodafoneZiggo geflest wordt soms, ik moet er maar om lachen, maar echt…
Sja, ik had Ziggo 600/40 voor 69,50 per maand en nu Odido 1000/1000 voor 35 euro per maand (5 euro korting omdat ik ook een sim heb van Odido).Aiii schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:45:
Ik moet weer lachen, toen ik in Januari overging naar Ziggo heb ik zoals altijd ook mijn sim only abo overgezet, naar Hollandsnieuwe. 11 euro p/m voor 7500 MB/min/sms (verdubbeld vanwege Ziggo naar 15000). Zoals de meesten weten is er 10% inflatiecorrectie toegepast op 1 Oktober dus nu 12,10 Euro.
Die rekensom was snel gemaakt.
Maar je hebt toch ook korting gehad toen je klant bij Ziggo werd? Geniet van je lagere maandbedrag. De rest bij het oude T-Mobile is ook oké? Of is de gebruikerservaring ineens beter met een andere naam? Veel plezier!ASS-Ware schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:54:
[...]
Sja, ik had Ziggo 600/40 voor 69,50 per maand en nu Odido 1000/1000 voor 35 euro per maand (5 euro korting omdat ik ook een sim heb van Odido).
Het is wel een selectieve rekensom. Je hebt een oud abonnement wat niet meer actief verkocht wordt (waarschijnlijk met een TV pakket) en we weten allemaal dat jaarlijks overstappen altijd goedkoper is door allerlei introductiekortingen. De vergelijking is ineens niet meer zo spectaculair wanneer je puur naar Internet kijkt:ASS-Ware schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:54:
[...]
Sja, ik had Ziggo 600/40 voor 69,50 per maand en nu Odido 1000/1000 voor 35 euro per maand (5 euro korting omdat ik ook een sim heb van Odido).
Ziggo Internet Elite € 59,- 1000/100 (maar wel incl. 'gratis' TV)
Odido Glasvezel 1000 € 55,- 1000/1000
Als je niets om TV geeft of veel waarde hecht aan de upload dan is Odido goedkoper en aantrekkelijker. Wil je wel TV dan is Odido al snel duurder. Het is dus maar net hoe je het bekijkt en wat je wensen zijn.
Ik weet dat dit het Ziggo topic is, maar deze informatie over Odido klopt niet helemaal....Jay-B schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:48:
[...]
De vergelijking is ineens niet meer zo spectaculair wanneer je puur naar Internet kijkt:
Ik heb namelijk zelf Odido (ODF) en ga NA mijn nieuwe klant korting periode €45 betalen voor 1000/1000 en als je ook nog een mobiel abonnement hebt bij Odido of BEN (zoals ik zelf heb), dan krijg je nog een extra combi korting van 5 euro op je internet abonnement, zodat je geen €45 maar €40 per maand betaald voor 1000/1000.
:strip_exif()/f/image/gLCUzEgttGG0BToCyMiLxuLB.jpg?f=fotoalbum_large)
Persoonlijk vind ik dat toch een aardig verschil als je puur naar Internet kijkt 😉
[ Voor 58% gewijzigd door DON PAPA op 21-10-2023 19:46 ]
Hmm beetje vaag allemaal... maar wordt opgelost gelukkig zo te lezenGabriel_Knight schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:22:
[...]
Op de community van Ziggo hele verhaal gepost.
Ziggo geeft aan dat KPN de overstapservice niet goed heeft gedaan en dat KPN de rekeningen van Ziggo moet gaan vergoeden.
[...]
Vind het een raar antwoord maarja.
Ik had voordat ik dit op het community forum had gepost al KPN gebeld om te vragen of deze iets konden doen.
Toen gaven ze aan dat de overstapservice goed was gegaan en ik bij Ziggo moest zijn.
Nu KPN weer gebeld en het antwoord van Ziggo voorgelegd.
KPN geeft spontaan aan dat de overstapservice niet goed is gegaan en ze gaan de kosten vergoeden van Ziggo.
Gaat nu naar een andere afdeling van KPN die dit gaat oppakken.
Vreemde situatie, maar hopelijk wordt dit snel opgelost.
Aka Ziggo medewerker:Het hele verhaal
Ziggo heeft dit per email bevestigt dat op 20 augustus mijn abonnement beindigt wordt
Met andere woorden je hebt hem zelf opgezegd via ziggo en heb je bevestiging mail van.Je hebt een bevestiging gekregen van het feit dat de overstapservice plaats zou vinden en daarna volgt helemaal geen informatie meer (er is ook geen opzegdatum in de bevestiging benoemd). Op 31 augustus heb je een bevestiging ontvangen dat je pakket doorloopt. Dit betekent dat de overstapservice is mislukt
Dan zal ik deze tonen.
Maar daarna heb je ook via KPN gebruik gemaakt van opzeggen, die hebben dat al gedaan waardoor in weze je account al was opgezegd en vermoedelijk helaas een fout is gekomen in hun systeem.
@Hugo__Boss Mooie tip, wist niet dat deze pagina bestond of al enig tijd nieuw is...
Werking weet ik niet, ga hem niet aanpassen in ieder geval.
Ja, ik kreeg 5 jaar geleden wat korting en betaalde voor een lagere snelheid toen meer dan wat ik nu betaal voor een hogere snelheid.CreativeS schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:35:
[...]
Maar je hebt toch ook korting gehad toen je klant bij Ziggo werd? Geniet van je lagere maandbedrag. De rest bij het oude T-Mobile is ook oké? Of is de gebruikerservaring ineens beter met een andere naam? Veel plezier!
T-Mobile / Odido bevalt me prima, geen idee waar je op doelt.
Niets selectief, geen TV pakket.Jay-B schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:48:
[...]
Het is wel een selectieve rekensom. Je hebt een oud abonnement wat niet meer actief verkocht wordt (waarschijnlijk met een TV pakket) en we weten allemaal dat jaarlijks overstappen altijd goedkoper is door allerlei introductiekortingen. De vergelijking is ineens niet meer zo spectaculair wanneer je puur naar Internet kijkt:
Als je niets om TV geeft of veel waarde hecht aan de upload dan is Odido goedkoper en aantrekkelijker. Wil je wel TV dan is Odido al snel duurder. Het is dus maar net hoe je het bekijkt en wat je wensen zijn.
Zelfs voor 400Mbit, zonder TV pakket, betaal je bij Ziggo meer dan voor 1000Mbit Odido.
Ziggo laat je ook betalen voor standaard TV, maar dat gebruik ik niet, ik kijk via de schotel.
En waar haal jij die 55 euro vandaan?
1000Mbit kost 45 euro zonder korting bij Odido.
[ Voor 3% gewijzigd door ASS-Ware op 21-10-2023 19:00 ]
Heel mooi! Kan je nu naar het Odido ervaring & discussie topicASS-Ware schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:58:
[...]
Niets selectief, geen TV pakket.
Zelfs voor 400Mbit, zonder TV pakket, betaal je bij Ziggo meer dan voor 1000Mbit Odido.
Ziggo laat je ook betalen voor standaard TV, maar dat gebruik ik niet, ik kijk via de schotel.
Voegt echt heel weinig toe de discussie hier steeds over de aanbiedingen die je van je glasvezel provider hebt gekregen. Laten we het hier vooral weer over Ziggo hebben en de ervaring/problemen/discussie die je erover wil hebben.
Als iemand onjuiste info geeft en dus een onjuiste vergelijking maakt, dan mag daar toch gewoon op gereageerd wordt?SirMemeAlot schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:27:
[...]
Heel mooi! Kan je nu naar het Odido ervaring & discussie topic.
Voegt echt heel weinig toe de discussie hier steeds over de aanbiedingen die je van je glasvezel provider hebt gekregen. Laten we het hier vooral weer over Ziggo hebben en de ervaring/problemen/discussie die je erover wil hebben.
Daarnaast zul in alle internet provider topics wel tig keer vergelijkingen voorbij zien komen. Dat lijkt me toch ook meer dan normaal.
Deze discussie is al tot in den treurnis besproken. Je kan toch simpel naar een website gaan als je een prijs wil weten. Voegt echt 0,0 toe aan dit topic.meesje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:50:
[...]
Wat is dit nu weer voor reactie? Als iemand onjuiste info geeft en dus een onjuiste vergelijking maakt, dan mag daar toch gewoon op gereageerd wordt?
Daarnaast zul in alle internet provider topics wel tig keer vergelijkingen voorbij zien komen. Dat lijkt me toch ook meer dan normaal.
Het begint al met die vergelijking in de 1e plaats, niet perse z'n reactie daarna want ik snap dat hij daar op in gaat. Elke keer als iemand een prijs noemt wat hij voor Ziggo betaald, krijgen we weer een opmerking - goh ik betaal dit maar voor internet bij provider X,Y of Z, ow ow, wat is Ziggo duur. Maar je krijgt wel TV erbij, maar dat wil ik niet. etc. etc.
[ Voor 23% gewijzigd door SirMemeAlot op 21-10-2023 20:10 ]
Ik heb het niet over aanbiedingen, maar normale prijzen.SirMemeAlot schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:27:
[...]
Heel mooi! Kan je nu naar het Odido ervaring & discussie topic.
Enfin, en door.
Er wordt alleen maar gereageerd op iemand die onjuiste info geeft. Meer niet.SirMemeAlot schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:07:
[...]
Deze discussie is al tot in den treurnis besproken. Je kan toch simpel naar een website gaan als je een prijs wil weten. Voegt echt 0,0 toe aan dit topic.
Het begint al met die vergelijking in de 1e plaats, niet perse z'n reactie daarna want ik snap dat hij daar op in gaat. Elke keer als iemand een prijs noemt wat hij voor Ziggo betaald, krijgen we weer een opmerking - goh ik betaal dit maar voor internet bij provider X,Y of Z, ow ow, wat is Ziggo duur. Maar je krijgt wel TV erbij, maar dat wil ik niet. etc. etc.
Zelf ben ik overigens van mening dat er over verschillen tussen Ziggo en andere providers in dit topic gewoon gediscussieerd mag worden. Als je het daar niet mee eens bent, kun je daar gewoon de bekende weg voor bewandelen.
Nogmaals, het gaat al om de reactie in 1e instantie over de vergelijking. Dit topic is aangemaakt om je Ziggo ervaringen te delen, het is geen prijsvergelijkings of aankoop advies voor internet providers topic.meesje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:21:
[...]
Er wordt alleen maar gereageerd op iemand die onjuiste info geeft. Meer niet.
Zelf ben ik overigens van mening dat er over verschillen tussen Ziggo en andere providers in dit topic gewoon gediscussieerd mag worden. Als je het daar niet mee eens bent, kun je daar gewoon de bekende weg voor bewandelen.
Zie ook de Topic voorwaarden:
'Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic'
Als je het hier niet mee eens bent weet je welke weg je kan bewandelen
Maar zoals ASS-Ware al zegt, en door.
En... doei! Ander topic. Nutteloze stokers zijn er al genoeg.ASS-Ware schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:08:
Ik heb het niet over aanbiedingen, maar normale prijzen.
Enfin, en door.
ASS-Ware schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:58:
[...]
Niets selectief, geen TV pakket.
Toch nog even op reageren. Volgens mij geeft niemand onjuiste info. @ASS-Ware gaf aan op ODF te zitten en daar gelden hele andere prijzen (en tegelijk bij lange na niet landelijk beschikbaar). Op mijn eigen adres waar geen ODF is gelden gewoon de prijzen die ik eerder noemde:meesje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:50:
[...]
Als iemand onjuiste info geeft en dus een onjuiste vergelijking maakt, dan mag daar toch gewoon op gereageerd wordt?
/f/image/ENnwkTXpOKhcaAsgiSxiPNWF.png?f=fotoalbum_large)
Dus ja dat zijn inderdaad significant lagere prijzen maar die gelden niet voor iedereen. Als je niet op ODF zit dan is Odido niet per definitie goedkoper. Neem er er het simpelste TV abonnement bij en je bent duurder uit. Leuk voor @ASS-Ware en dat gun ik hem/haar. Maar de meesten hebben er niets aan.
[ Voor 6% gewijzigd door Jay-B op 21-10-2023 20:48 ]
Wat je nu cursief plaatst, heeft te maken met een aankoop advies (producten. Bv netwerkapparatuur) maar staat los van prijsvergelijkingen (van diensten).SirMemeAlot schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:30:
[...]
Nogmaals, het gaat al om de reactie in 1e instantie over de vergelijking. Dit topic is aangemaakt om je Ziggo ervaringen te delen, het is geen prijsvergelijkings of aankoop advies voor internet providers topic.
Zie ook de Topic voorwaarden:
'Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic'
Als je het hier niet mee eens bent weet je welke weg je kan bewandelen![]()
Maar zoals ASS-Ware al zegt, en door.
Los van hoe de regels geïnterpreteerd worden, vind ik prijsvergelijkingen een dikke prima. Wie weet, doe ik er voordeel mee en ben ik straks weer terug bij Ziggo. Dus voor mij geen enkele noodzaak om op rapporteer te drukken. Dat laat ik over aan anderen die er wel moeite mee hebben.
Dat zou heel goed kunnen, ik zit namelijk in het oude @home gebied. Ik gebruik ook nog steeds @home en geen @ziggo.Jeuvie schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:32:
[...]
Volgens mij werkt het alleen goed in het voormalig UPC gebied en niet het oude Ziggo (@Home)
Over snelheid en prijs moet ik altijd erg lachen.
Een concept die wij zelf de wereld hebben ingeholpen. Vroeger had je alleen verschillen in het type netwerk. Maar het gesnak begon toen je van enkele lijnen naar dubbele lijnen kon. En toen kwam snelheid als bovenste top argument naar boven. En nu heb je wel 4 of 5 snelheden op dezelfde lijn.
This maar net wat we belangrijk maken. Haha
Vroeger had je 1 snelheid.
1telefoonlijn 33kbps toen isdn 64kbps toen adsl 128/256kbps en dat tot 1mbps en daarna begon het met de prijs en snelheid te concurreren. Coax nam het met mazzel (omdat coax er al lag) snel als de snelste, en hupten we daar heen. Nu heb je 2 lijnen, glas en coax, met allerlei prijzen en snelheden.
Ik moet er nog steeds om lachen hoe simpel wij mensen eigenlijk zijn, en onszelf lekker maken, en lekker ‘blijven’ laten maken. De bedrijven pakken jou bij de lurven, en als ze het 5dubbel kunnen melken dan doen ze dat.
Maar wij willen dat zelf.
We gaan er naartoe straks, en dat is omdat ik dit nu zeg en dit zaadje plant en de hoofden van de moneymakers, dat je straks per sec kan betalen om even 1sec 8Gb/s wil hengelen 1sec lang. Thing!! (Ja in Canada hebben ze al 8Gb/s)
Knopje in je isp app die de snelheid omhoog zet en het gelijk van je bank int.
Als we zo doorgaan met fixeren op prijs en snelheid, dan komt het er geheid een keer. Hahaha.
Nu weer door over ziggo.
Ik heb na 1 jaar glas nu weer even ziggo voor een jaar. Maar die ping met glas is toch wel een stuk snappy’er. Die 10 a 15ms ten aanzien van 1 a 2ms glas, is toch wel een verschil. Het meeste wat mij tegenhoudt om bij ziggo te blijven is de upload. Dus ik ga zsm weer naar glas. Want backuppen is nu weer een kriem met ziggo hoor. Pff
Een concept die wij zelf de wereld hebben ingeholpen. Vroeger had je alleen verschillen in het type netwerk. Maar het gesnak begon toen je van enkele lijnen naar dubbele lijnen kon. En toen kwam snelheid als bovenste top argument naar boven. En nu heb je wel 4 of 5 snelheden op dezelfde lijn.
This maar net wat we belangrijk maken. Haha
Vroeger had je 1 snelheid.
1telefoonlijn 33kbps toen isdn 64kbps toen adsl 128/256kbps en dat tot 1mbps en daarna begon het met de prijs en snelheid te concurreren. Coax nam het met mazzel (omdat coax er al lag) snel als de snelste, en hupten we daar heen. Nu heb je 2 lijnen, glas en coax, met allerlei prijzen en snelheden.
Ik moet er nog steeds om lachen hoe simpel wij mensen eigenlijk zijn, en onszelf lekker maken, en lekker ‘blijven’ laten maken. De bedrijven pakken jou bij de lurven, en als ze het 5dubbel kunnen melken dan doen ze dat.
Maar wij willen dat zelf.
We gaan er naartoe straks, en dat is omdat ik dit nu zeg en dit zaadje plant en de hoofden van de moneymakers, dat je straks per sec kan betalen om even 1sec 8Gb/s wil hengelen 1sec lang. Thing!! (Ja in Canada hebben ze al 8Gb/s)
Knopje in je isp app die de snelheid omhoog zet en het gelijk van je bank int.
Als we zo doorgaan met fixeren op prijs en snelheid, dan komt het er geheid een keer. Hahaha.
Nu weer door over ziggo.
Ik heb na 1 jaar glas nu weer even ziggo voor een jaar. Maar die ping met glas is toch wel een stuk snappy’er. Die 10 a 15ms ten aanzien van 1 a 2ms glas, is toch wel een verschil. Het meeste wat mij tegenhoudt om bij ziggo te blijven is de upload. Dus ik ga zsm weer naar glas. Want backuppen is nu weer een kriem met ziggo hoor. Pff
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Tsja, wat wil je er mee zeggen?
Via XGS-PON glasvezel kan nu ook al 10Gbit/s geleverd worden. Maar daadwerkelijk fatsoenlijk "bereikbaar" is 4Gbit/s het snelste (bij KPN, Delta levert die farce 5Gbit/s waarbij je Ultimate mobiel abo moet afnemen en heeft heel kort 8Gbit/s aangeboden).
Dat het technisch over die kabel kan betekent niet dat de gehele infrastructuur er klaar voor is (wijkkast / PoP moet dan ook een veel snellere verbinding naar upstream hebben, omdat andera overprovicioning veel hoger wordt bv) en dat het economisch rendabel is.
Waarbij glasvezel zeer waarschijnlijk een stuk rendabeler is om multi-gig snelheden te halen. Immers zijn grote delen van glasvezel recent aangelegd waardoor een groot deel van de infrastructuur er wel klaar voor is (waarschijnlijk alleen potentieel de ONTs / "modems" niet). Terwijl bij coax dan zeer zeker de modems vervangen moeten worden, maar ook waarschijnlijk de straatkasten / eindversterkers en de wijkkasten. En het voordeel van glas is natuurlijk dat het nieuw is en veel (onbenut) potentieel heeft. Coax ligt al 60 jaar in de grond, en is nooit gemaakt voor internet (bestond toen niet eens). Dus het is eigenlijk uberhaupt al zeer knap wat ze er uit weten te persen. Vergelijk dat met de koper lijntjes van KPN. Als ik een beschikbaarheidscheck doe krijg ik mooi de melding dat ik maximaal 35Mbit/s(?) down kan halen. Terwijl met coax het ~30 voudige mogelijk is.
@Mel33
Wat is nu de rode draad van jouw betoog?
Over snelheid en ping gesproken...
Bij 100 Mbps gebruik je je verbinding voor 0,1%, bij 1000 Mbps gebruik je je verbinding voor 0,01%. Als je geen grote bestanden downloadt, dan merk je nooit verschil, die je dat wel, dan kun je het heel soms merken.
Ik synchroniseer m'n Synology NAS remote. Dat is wekelijks een paar minuten met 50 Mbps upload. Ja dat kan sneller, maar ik zal het niet merken. Het heeft voor mij geen toegevoegde waarde.
En ping... het gaat om latency, die moet zo laag mogelijk zijn. Dit is snel genoeg voor alles inclusief gamen. Als de verbinding tot stand is gebracht heb je lagere latency dan bij de eerste poging. Maar als ook die laatste microseconde belangrijk is, ga vooral voor glasvezel!
Wat is nu de rode draad van jouw betoog?
Over snelheid en ping gesproken...
Bij 100 Mbps gebruik je je verbinding voor 0,1%, bij 1000 Mbps gebruik je je verbinding voor 0,01%. Als je geen grote bestanden downloadt, dan merk je nooit verschil, die je dat wel, dan kun je het heel soms merken.
Ik synchroniseer m'n Synology NAS remote. Dat is wekelijks een paar minuten met 50 Mbps upload. Ja dat kan sneller, maar ik zal het niet merken. Het heeft voor mij geen toegevoegde waarde.
En ping... het gaat om latency, die moet zo laag mogelijk zijn. Dit is snel genoeg voor alles inclusief gamen. Als de verbinding tot stand is gebracht heb je lagere latency dan bij de eerste poging. Maar als ook die laatste microseconde belangrijk is, ga vooral voor glasvezel!
Klopt, maar wel geinig, dat je zegt tegen @ASS-Ware dat hij een selectieve rekensom maakt als hij het over zijn oude Ziggo abonnement heeft, maar in je eigen "vergelijk" tussen Ziggo en Odido, noem je ook alleen maar de hogere prijs die Odido rekent als ze bijvoorbeeld over het KPN netwerk hun diensten aanbieden...
En uiteraard is het ODF netwerk nog niet voor iedereen beschikbaar, dat heeft tijd nodig om zo'n netwerk uit te rollen over Nederland. Maar Odido vraagt dan weliswaar €10 meer omdat het extra kost om de dienst via een ander netwerk dan ODF te kunnen aanbieden, maar je vergeet in je eigen voorbeeld ook dat Ziggo alle Giga klanten (die niet zelf aan de bel trekken) nog steeds €4 per maand meer laat betalen voor 1000/100, dan in je "vergelijk" voorbeeld
[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 22-10-2023 17:51 ]
@DON PAPA Het ging in de eerst instantie om het pakket wat hij heeft wat Internet Max en Kabel TV moet zijn en wat oud is en niet meer actief verkocht wordt. Vervolgens wordt dan de vergelijking gemaakt met een internet Only abonnement van Odido (neem dan ook een 'internet only' abonnement van Ziggo) en vervolgens is er ook nog sprake van ODF wat maar beperkt beschikbaar is. Dergelijke vergelijkingen zien we al jaren met lokale glasvezelinitiatieven maar niemand heeft er wat aan. Appels en peren. Als het echt breed beschikbaar zou zijn dan zou Ziggo hier ongetwijfeld op moeten reageren op welke manier dan ook (lagere prijzen of meer waarde voor hetzelfde geld). Het verhaal over de hogere Giga prijzen vind ik ook slecht en is een discussie op zich maar heeft hier niet zoveel mee te maken.
[ Voor 5% gewijzigd door Jay-B op 22-10-2023 18:32 ]
Dat mag je vinden, maar voor alle Giga klanten die ook 1000/100 hebben (waar Ziggo er volgens mij nu nog steeds meer van heeft dan Elite klanten) ziet het voorbeeld er toch iets anders uit omdat ze €4 meer per maand betalen, een beter voorbeeld had geweest.Jay-B schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:28:
Het verhaal over de hogere Giga prijzen vind ik ook slecht
Ziggo Internet Elite €59,- en Giga € 63,- 1000/100 (maar wel incl. 'gratis' TV)
Odido Glasvezel 1000 € 55,- of € 45,- (ODF) 1000/1000
Dat geeft toch een iets eerlijker vergelijk voor iedereen, en dat bedoelde ik er alleen maar mee 😉
[ Voor 24% gewijzigd door DON PAPA op 22-10-2023 19:45 ]
Ik ben wel benieuwd hoe je dit precies ervaart? Is het merkbaar zodra je de lijn volledig belast? Of ook zonder belasting? Of met gamen? Videobellen? Een Youtube video starten? Bufferen?Mel33 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 01:06:
Nu weer door over ziggo.
Ik overweeg om een jaartje over te stappen van KPN glas naar Ziggo.
1 van de redenen dat ik weg ben bij Ziggo is de prijs van 100Mb upload. Bij glas is dat het goedkoopste abonnement, bij Ziggo het duurste.Mel33 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 01:06:
Nu weer door over ziggo.
Ben gebeld door Ziggo met de mededeling dat zij een "service scan" hebben uitgevoerd en dat daaruit bleek dat een monteur de lokatie moet bezoeken.
De monteur neemt zelf spullen mee.
Is dat legit? Ik vind het zelf nogal een apart verhaal, zeker omdat ik Ziggo vooral ken als traag, log en afwachtend. Dat ze nu proactief iets ondernemen is echt nieuw voor mij.
Is dat legit? Ik vind het zelf nogal een apart verhaal, zeker omdat ik Ziggo vooral ken als traag, log en afwachtend. Dat ze nu proactief iets ondernemen is echt nieuw voor mij.
Ik denk dat wanneer je belt naar ziggo via 1200 er heel makkelijk achter kan komen of het een echte ziggo afspraak is. Misschien staat er ook wel wat op je eigen ziggo pagina.Wolly schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:11:
Ben gebeld door Ziggo met de mededeling dat zij een "service scan" hebben uitgevoerd en dat daaruit bleek dat een monteur de lokatie moet bezoeken.
Sinds een week een Elite internetverbinding (kwam van Complete).
Of ik nu direct aan de modem aangesloten zit of via een router, tijdens het downloaden in Grabit of SABnzbd fluctueert de download snelheid enorm (ook verschillende usenet providers geprobeerd). Vaak begint hij een paar seconden op de volle snelheid en daarna begint de ellende en zakt hij weg naar 10 Mb en weer omhoog naar bijv 56 Mb en dat zolang de download duurt.
De modem staat overigens in Bridge modus.
Komt iemand dit probleem bekend voor of heeft hier een verklaring voor?
Of ik nu direct aan de modem aangesloten zit of via een router, tijdens het downloaden in Grabit of SABnzbd fluctueert de download snelheid enorm (ook verschillende usenet providers geprobeerd). Vaak begint hij een paar seconden op de volle snelheid en daarna begint de ellende en zakt hij weg naar 10 Mb en weer omhoog naar bijv 56 Mb en dat zolang de download duurt.
Bij deze vraag is het van belang om de juiste eenheden te gebruiken zodat er geen spraakverwarring kan ontstaan.Nougat schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:18:
Je schrijft "10 Mb" en "56 Mb". Dat betekent 10 en 56 Mbit/sec. Dat is ongeveer gelijk aan 1 & 7 MByte/sec. Dus dat zal je waarschijnlijk niet bedoelen. (want is dat heel erg weinig).
Bij 56 MByte/sec kan ik mij voorstellen dat de lokale schijf van de download pc er moeite mee heeft. Dit is ook afhankelijk van de gebruikte programmatuur en de instellingen ervan. En de hoeveelheid intern geheugen.
nzbget is een programma dat heel erg licht/efficient is. Op een pc met 32GB, een i7 2600 en een harddisk kan je een 400Mbit verbinding helemaal benutten, en gaat de download naar 50MByte/sec.
Het gaat inderdaad om MB'sW1ck1e schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:54:
[...]
Bij deze vraag is het van belang om de juiste eenheden te gebruiken zodat er geen spraakverwarring kan ontstaan.
Je schrijft "10 Mb" en "56 Mb". Dat betekent 10 en 56 Mbit/sec. Dat is ongeveer gelijk aan 1 & 7 MByte/sec. Dus dat zal je waarschijnlijk niet bedoelen. (want is dat heel erg weinig).
Bij 56 MByte/sec kan ik mij voorstellen dat de lokale schijf van de download pc er moeite mee heeft. Dit is ook afhankelijk van de gebruikte programmatuur en de instellingen ervan. En de hoeveelheid intern geheugen.
nzbget is een programma dat heel erg licht/efficient is. Op een pc met 32GB, een i7 2600 en een harddisk kan je een 400Mbit verbinding helemaal benutten, en gaat de download naar 50MByte/sec.
Er zitten 2 SSD's van Samsung (waar de download op opgeslagen word) in en 1 backup schijf (een normale hdd)
Wat zijn de andere specs van de pc: processor, ram ?Nougat schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:00:
[...]
Het gaat inderdaad om MB's
Er zitten 2 SSD's van Samsung (waar de download op opgeslagen word) in en 1 backup schijf (een normale hdd)
Bij nzbget kan je instellen wat er allemaal tegelijkertijd moet gebeuren, controleren, repareren, uitpakken. Ook kan je instellen of er met tijdelijke bestanden wordt gewerkt. Dat vertraagt allemaal het downloaden.
Wat was de ervaring voordat je elite had ?
Ik zie het al... hij slaat ze op op een SSD, maar de temp dir staat op de backupschijf (hdd)..
Probleem opgelost... ;-)
Bedankt voor het meedenken
Probleem opgelost... ;-)
Bedankt voor het meedenken
Ik heb een oudere 6th gen Intel nuc Als home server. Had hetzelfde probleem. Dit kwam door Windows defender. Die zich ook niet meer uit laat zetten (alleen tijdelijk). Heb nu Linux Mint en het gaat weer als een trein.Nougat schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:18:
Dit is iets van de laatste tijd, want voorheen ging het goed onder Windows.
Kan ook liggen aan je eigen storage.Nougat schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:18:
Een HDD of NAS kan na x seconden instorten.
Download je naar een HDD of NAS of naar een SSD?
Pak je de data gelijk uit tijdens het downloaden? Dat heeft ook invloed.
Lees even 2 posts terug, is al opgelost.ASS-Ware schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:23:
[...]
Kan ook liggen aan je eigen storage.
Een HDD of NAS kan na x seconden instorten.
Download je naar een HDD of NAS of naar een SSD?
Pak je de data gelijk uit tijdens het downloaden? Dat heeft ook invloed.
Ja ik meet niks hoor. af en toe cloudflare speedtest, en mijn huis netwerk is ook een 1Gbit lan en wifi 2.4 en wifi5. Maar alles waar ik video en tv mee kijk is met lankabel. Maar met glas starte alles iets sneller en had ik geen haperingen.Skylevel schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:58:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe je dit precies ervaart? Is het merkbaar zodra je de lijn volledig belast? Of ook zonder belasting? Of met gamen? Videobellen? Een Youtube video starten? Bufferen?
Ik overweeg om een jaartje over te stappen van KPN glas naar Ziggo.
De testen die ik deed met cloudflare waren, latency 1 a 2ms, en jitter van 1ms
Geen haperingen in de zin van.. dat er soms 2 keer gestart wordt met afspelen, of dat het bij het verderkijken op de verkeerde plek start, en dan heel snel naar het goeie plekje gaat. (ik had op glas ook de ziggo go app) dat ging met glas sneller. ping latency jitter was alles laag. En nu met ziggo zit het op 14ms latency en 4 jitter tov die glas modem. Ja ik zeg nu maar modem op het laatst, want ik hoor dat het verschil minimaal hoort te zijn tussen glas en coax.
Maar het werkte met glas gewoon vloeiender.(maar het kan zijn dat mijn netwerk met het glas modem beter overweg kon, maar kheb dezefde dhcp en niks speciaals, upnp ook altijd uit, bij welke isp dan ook)
DOCSIS veroorzaakt ~8ms latency vanwege het uitdelen van upload-slots.ikweethetbeter schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:38:
Het is een beetje zoals WiFi: Je vraagt in een moment dat iedereen broadcast upload-tijd aan. Even later krijg je die. Als ze er zijn want gedeeld medium. Effectief voegt dat ~8ms (8000 microseconden) toe
Maar hoe zit het dan bij glasvezel met PON / XGS-PON? Da's net zo goed een gedeeld medium waarbij meerdere aansluitingen op dezelfde aansluiting in het POP zitten. Wordt daar dan ook aan time sharing gedaan met dezelfde invloed op latency?ANdrode schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:58:
[...]
DOCSIS veroorzaakt ~8ms latency vanwege het uitdelen van upload-slots.
Het is een beetje zoals WiFi: Je vraagt in een moment dat iedereen broadcast upload-tijd aan. Even later krijg je die. Als ze er zijn want gedeeld medium. Effectief voegt dat ~8ms (8000 microseconden) toe
Daar heb ik de details niet opgezocht. Cisco lijkt een goede uitleg te hebbenRobertMe schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:09:
[...]
Maar hoe zit het dan bij glasvezel met PON / XGS-PON? Da's net zo goed een gedeeld medium waarbij meerdere aansluitingen op dezelfde aansluiting in het POP zitten. Wordt daar dan ook aan time sharing gedaan met dezelfde invloed op latency?
Wat natuurlijk een enorm verschil maakt is dat (1). versturen bij glasvezel veel en veel betrouwbaarder is: een frame komt vriijwel zeker aan. Daarnaast (2) is er meer bandbreedte is. Bij GPON ~5x meer, bij XGSPON ~50x meer upload-bandbreedte.
Mijn gevoel is dat PON zo goed werkt dat wij als niet-experts de details niet hoeven te weten. Het werkt gewoon
Bij WiFI weet ik de details ook niet zeker. Waarom niet? Omdat WiFi gewoon betrouwbaar werkt tegenwoordig.
DOCSIS 3.1 daarentegen? Dat was een mooie ontdekkingstocht en nu weet ik details over interval usage codes en profielen etc

Ik kom volgend jaar te wonen in een buitengebied waar ziggo in 2016 een exclusiviteit heeft bedongen op de aanleg van “glasvezel”, oftewel gewoon Coax in de meterkast. Wel 1Gb/s mogelijk gelukkig, maar ik heb toch liever gewoon echte glasvezel. Nu is ondertussen een paar jaar later de rest van gemeente en buitengebied wel op echt glas aangesloten. Nu vraag ik mij af hoe ik er achter kom hoe en wanneer die exclusiviteit afloopt en of de andere glasvezelboeren er alsnog glas gaan aanleggen. Hebben jullie voor mij aanknopingspunten waar ik dat zou kunnen gaan zoeken?
Ben helaas bang dat het nooit gaat gebeuren, omdat je dan waarschijnlijk alsnog een meerderheid nodig hebt met bewoners, en dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren omdat de meeste natuurlijk al lang blij zijn dat ziggo een hoge bandbreedte biedt.
Ben helaas bang dat het nooit gaat gebeuren, omdat je dan waarschijnlijk alsnog een meerderheid nodig hebt met bewoners, en dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren omdat de meeste natuurlijk al lang blij zijn dat ziggo een hoge bandbreedte biedt.
Ik kan geen zenders meer ontvangen, nu hebben we sinds dit weekend een media box. Alleen boven blijft de tv de melding; zending is gecodeerd. Heb de smart cart er al een paar keer in en uit gedaan maar helpt niet helaas.. what to do?
Wat bedoel je met exclusiviteit? Volgens de telecomwet mag iedereen glasvezel aanleggen.Get!em schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:32:
Ik kom volgend jaar te wonen in een buitengebied waar ziggo in 2016 een exclusiviteit heeft bedongen op de aanleg van “glasvezel”,
Helaas heb ik dit van horen/zeggen vanuit de buurt waar ik een huis gekocht heb. Lijkt erop dat iedereen die toentertijd ziggo heeft gekozen niet naar een andere kon/mocht qua glasvezel.jongetje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:08:
[...]
Wat bedoel je met exclusiviteit? Volgens de telecomwet mag iedereen glasvezel aanleggen.
Feit is nu in iedergeval dat ze als enige buitengebied in de gemeente (en alle omliggende gemeenten) geen glasvezel hebben.
@Get!em Misschien handig om te delen om welk gebied het gaat. Het blijft anders een beetje vaag.
Gemeente Epe, buitengebied.Jay-B schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:23:
@Get!em Misschien handig om te delen om welk gebied het gaat. Het blijft anders een beetje vaag.
Ah, al gevonden, is een timing probleem geweest.
Ziggo (toen nog UPC) is de eerste geweest die het heeft aangelegd.
Toen nog CIF / glasvezel buitenaf, nu Delta, heeft besloten om alle buitengebieden die wel coax hebben nooit aan te sluiten op glasvezel.
Geld voor alle gemeenten/buitengebieden waar toentertijd CIF/glasvezel buitenaf bezig was.
Dan ben ik hier dus over een paar maanden dus ook klant…. Want de DSL is om te huilen: (7Mb down,1Mb up als check, in praktijk zal dat nog lager zijn)
[ Voor 51% gewijzigd door Get!em op 24-10-2023 22:47 ]
Kijk in je abbo of je smartcard nog actief is. En je media box ook.heppe01 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:08:
Ik kan geen zenders meer ontvangen, nu hebben we sinds dit weekend een media box. Alleen boven blijft de tv de melding; zending is gecodeerd. Heb de smart cart er al een paar keer in en uit gedaan maar helpt niet helaas.. what to do?
Via Mijn Ziggo naar je producten gaan en vervolgens naar televisie. Daar staat als het goed is de smartcard aangegeven. Via instellingen kun je dan de zenders opnieuw ophalen.heppe01 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:08:
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Mijn Ziggo abonnement wordt - als het goed is - 10 november actief na een jaar geen klant te zijn geweest. Of klant zonder abonnement, zo zou je het ook kunnen noemen. Ik probeer net in te loggen op mijn oude ziggo account en dat werkt gewoon.
Vraag: Wordt mijn nieuwe abonnement automatisch actief in mijn oude ziggo account, weet iemand dat? Of moet ik daar iets voor doen?
Vraag: Wordt mijn nieuwe abonnement automatisch actief in mijn oude ziggo account, weet iemand dat? Of moet ik daar iets voor doen?
[ Voor 9% gewijzigd door garp op 25-10-2023 15:42 ]
Ik had ook nog een account na 1 jaar geen abonnee meer te zijn geweest van Ziggo. Hier kon ik wel op inloggen, maar er werd een SMS code gevraagd op mijn oude 06-nummer. Aangezien mijn telefoonnummer is gewijzigd kon ik niet verder inloggen. Hier heb ik over gebeld en gevraagd mijn 06-nummer te wijzigen in het 'oude' account. Dat kon volgens de medewerker niet, ook niet het geheel verwijderen van het oude account.garp schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:41:
Mijn Ziggo abonnement wordt - als het goed is - 10 november actief na een jaar geen klant te zijn geweest. Of klant zonder abonnement, zo zou je het ook kunnen noemen. Ik probeer net in te loggen op mijn oude ziggo account en dat werkt gewoon.
Het maakte ook niet uit, volgens de klantenservice. Er werd toch een geheel nieuw account aangemaakt. Daarom maar een nieuw e-mail account gekoppeld aan mijn nieuwe abonnement.
Of dat voor jou hetzelfde is weet ik eerlijk gezegd niet. Maar ik zou het aan een nieuw e-mail adres koppelen als ik jou was, om verwarring te voorkomen.
Je bent in feite nieuwe klant. dus krijg je een nieuw klantnummer.garp schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:41:
Ik heb ook 2 portalen de oude en nieuwe. Ik heb het redelijk kunnen aanpassen. en mijn zelfde nummer kunnen gebruiken. nadat ik het in het andere acoount heb aangepast naar mijn 2de telnr. Misschien heb jij ook een 2de nummer.
Maar ik kon het oude account inloggen en ook verwijderen dacht ik. maar dat moet ik nog doen.
ps
Vodafone zelfde gedoe
Je zou toch denken dat ze de nieuwe bestelling aan het bestaande account zouden kunnen koppelen. Zal ze morgen eens bellen. Dank voor jullie input!
Hebben ze bij mij ook niet gedaan. Wij zijn 4 jaar afwezig geweest... en sinds vorig jaar weer terug na een uitstap naar KPN FTTH. Eigenlijk 2 klantnummers. Community staat nog op oude klantnummer, maar de testomgeving staat op het nieuwe klantnummer. En ja, "we kunnen het niet samenvoegen onder 1 klantnummer..." Misschien moeten we daar ook maar niet aan beginnen met die halfbakken administratie.garp schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:43:
Je zou toch denken dat ze de nieuwe bestelling aan het bestaande account zouden kunnen koppelen. Zal ze morgen eens bellen. Dank voor jullie input!
Sinds 25 Oktober is dns resolving opeens stukken langzamer dan normaal. Hebben jullie dezelfde ervaringen? Heb thuis kwa infra niets veranderd. AdGuard Home doet er nu langer over, +/- 80-100ms. Voorheen was dat 20ms. Internet voelt stroperig aan. Modem en router heb ik al eens herstart, zie geen rare zaken.
Whatever.
Verwijderd
Heb je toevallig adguard dns aanstaan?Harmen schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:39:
Sinds 25 Oktober is dns resolving opeens stukken langzamer dan normaal. Hebben jullie dezelfde ervaringen? Heb thuis kwa infra niets veranderd. AdGuard Home doet er nu langer over, +/- 80-100ms. Voorheen was dat 20ms. Internet voelt stroperig aan. Modem en router heb ik al eens herstart, zie geen rare zaken.
Dit staat volgens mij los van de internetprovider @Harmen, 'k wou je doorverwijzen naar het Adguard topic maar zie dat je daar al bent beland.
Mijn gok zou zijn eens te toggelen tussen beveiligde/onbeveiligde DNS (encrypted of hoe dat in die settings genoemd wordt).
M'n Android browser wordt bijvoorbeeld traag/stroperig wanneer ik encrypted aanzet in Blockada (andere software, zelfde idee).
Mijn gok zou zijn eens te toggelen tussen beveiligde/onbeveiligde DNS (encrypted of hoe dat in die settings genoemd wordt).
M'n Android browser wordt bijvoorbeeld traag/stroperig wanneer ik encrypted aanzet in Blockada (andere software, zelfde idee).
Ik heb nu ruim een maand ziggo. Mijn internet "hapert" soms even. Het hapert lang genoeg om functioneel ook een impact te hebben: Naast een lelijk plekje de smokeping grafiek blijft Netflix ook hangen.
/f/image/1GBmEMXUuBGrkLbW91gUoZSN.png?f=fotoalbum_large)
In de modem log zie ik T3 timeouts. Hoe vaak "mogen" die voorkomen? Wanneer heeft het zin om hiervoor contact met Ziggo op te nemen?
AOP is al vervangen door het "nieuwe" type. Het enige apparaat op het AOP is nu het modem - mijn eigen USB DVB-C ontvangers heb ik er net vanaf gehaald
/f/image/PM0hFcHBgHOyzbCVP6aJzK2f.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1GBmEMXUuBGrkLbW91gUoZSN.png?f=fotoalbum_large)
In de modem log zie ik T3 timeouts. Hoe vaak "mogen" die voorkomen? Wanneer heeft het zin om hiervoor contact met Ziggo op te nemen?
AOP is al vervangen door het "nieuwe" type. Het enige apparaat op het AOP is nu het modem - mijn eigen USB DVB-C ontvangers heb ik er net vanaf gehaald
Time | Priority | Message |
Fri Oct 27 09:17:26 2023 | critical | US profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;CM-MAC=44:05:3f::xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c::xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; |
Fri Oct 27 07:17:23 2023 | critical | US profile assignment change. US Chan ID: 27; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=44:05:3f::xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c::xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; |
Thu Oct 26 21:49:43 2023 | critical | CM-STATUS message sent. Event Type Code: 8; Chan ID: 27; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=44:05:3f::xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c::xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; |
Thu Oct 26 21:49:41 2023 | critical | 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 8;CM-MAC=44:05:3f::xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c::xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; |
Thu Oct 26 21:49:41 2023 | critical | Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=44:05:3f::xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c::xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; |
Thu Oct 26 21:46:11 2023 | critical | Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=44:05:3f::xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c::xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; |
Wed Oct 25 20:15:12 2023 | critical | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=44:05:3f::xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c::xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; |
/f/image/PM0hFcHBgHOyzbCVP6aJzK2f.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/z1Ecz25AsNH1UJzu8V25I5Lv.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 116% gewijzigd door ANdrode op 27-10-2023 15:21 ]
Interessant @ANdrode . Ik ben sinds afgelopen vrijdag verhuisd en loop (merk dit vooal mobiel) tegen het probleem aan dat een (bijvoorbeeld) 3fm stream na 30-40 ermee stopt als ik het via Ziggo laat lopen. Dan moet ik deze herstarten, gaat het weer goed tot x minuten, stopt de muziek en kan het riedeltje weer opnieuw beginnen.
Ik heb dit niet via 4G/5G dus verwacht dat dit aan Ziggo ligt.
T3 timeouts liggen, na 6 dagen uptime van het modem, op 18.
Ik kan zelf niet beoordelen of dit hoog is of niet...
http://specs.tweak.to/5253
Gebruik je een eigen modem? Gaat dit via WiFi of ook bekabeld?Sjowhan schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:20:
Interessant @ANdrode . Ik ben sinds afgelopen vrijdag verhuisd en loop (merk dit vooal mobiel) tegen het probleem aan dat een (bijvoorbeeld) 3fm stream na 30-40 ermee stopt als ik het via Ziggo laat lopen. Dan moet ik deze herstarten, gaat het weer goed tot x minuten, stopt de muziek en kan het riedeltje weer opnieuw beginnen.
Als de radio stopt op het moment van de T3 fouten dan is _volgens mij_ een T3 fout een goede verklaring voor een hapering in het verkeer.
Bij een T3 fout komt een bepaald soort pakket dat het modem stuurt om zijn verbinding te testen niet aan bij de centrale (CMTS). Ik _verwacht_ dat op die momenten ander verkeer ook problemen heeft.
Ik heb een RT-AC68U achter het SmartWifi modem zitten met eigen SSID, deze heb ik meegenomen uit mijn oude huis waar deze achter een KPNBox zat. SSID etc heb ik zo gelaten zodat alle apparaten weinig wijziging nodig heeft. Deze zit direct op het modem verbonden in de meterkast, bekabeld (geen eigen modem, wel een routertje, maar dat zou niet de onderbreking (moeten) verklaren).ANdrode schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:23:
[...]
Gebruik je een eigen modem? Gaat dit via WiFi of ook bekabeld?
Als de radio stopt op het moment van de T3 fouten dan is _volgens mij_ een T3 fout een goede verklaring voor een hapering in het verkeer.
Bij een T3 fout komt een bepaald soort pakket dat het modem stuurt om zijn verbinding te testen niet aan bij de centrale (CMTS). Ik _verwacht_ dat op die momenten ander verkeer ook problemen heeft.
Het zou inderdaad het wel verklaren. Maar geen idee, ik ben een leek in deze; ik had in mijn oude woning (appartement) welliswaar ook een Ziggo modem, maar dit was een "good old" cisco/Technocolour modem, en gebruikte deze alleen voor backup en voorzag de Next van internet.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjowhan op 27-10-2023 15:32 ]
http://specs.tweak.to/5253
Als je opschrijft op welke tijden dit gebeurt dan kan je later in het log van het modem kijken of het dezelfde tijden zijn.Sjowhan schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:31:
[...]
Het zou inderdaad het wel verklaren. Maar geen idee, ik ben een leek in deze; ik had in mijn oude woning (appartement) welliswaar ook een Ziggo modem, maar dit was een "good old" cisco/Technocolour modem, en gebruikte deze alleen voor backup en voorzag de Next van internet.
Het lastige is dat de fouten er kunnen staan terwijl er niets aan de hand is of je juist wél dingen merkt die door de fouten veroorzaakt worden.
[ Voor 12% gewijzigd door ANdrode op 27-10-2023 16:49 ]
Ik heb af en toe dat de radio voor een paar seconden uitvalt op mijn Sonos system. De radio gaat dus via internet. Nu heb ik snel wat gegoogled en het kan dus aan het ziggo modem liggen. Enig idee hoe ik dit zelf zou kunnen uitvogelen?
Iemand nog meer problemen met inloggen in mijn Ziggo?
De mijn Ziggo app geeft aan dat hij geen verbinding kan maken, (WiFi en 4g). Via de website kan ik wel inloggen maar zie ik geen producten. App opnieuw installeren heeft geen effect.
Gebeld met Ziggo en er zou een landelijke storing zijn. Al duurt dit nu al ruim een week.
De mijn Ziggo app geeft aan dat hij geen verbinding kan maken, (WiFi en 4g). Via de website kan ik wel inloggen maar zie ik geen producten. App opnieuw installeren heeft geen effect.
Gebeld met Ziggo en er zou een landelijke storing zijn. Al duurt dit nu al ruim een week.
Ik kom er gewoon in en kan alles bekijken/aanklikken. Geen probleem hier.petertje30 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:51:
Ik heb inderdaad precies hetzelfde sinds donderdag.petertje30 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:51:
Vake bei te bange
Inmiddels een reactie van Ziggo dat deze storing in de loop van volgende week verholpen zou moeten zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door petertje30 op 28-10-2023 17:54 ]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
Ongelooflijk veel tekst en screenshots, waardoor je probleem of issue vaag overkomt.CriticalHit_NL schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:51:
***members only***
Je had een geknepen verbinding en is opgelost.
Heb je geen last = prima toch?
/////////////////////////////////////////////////////////////
Maar waarom laat je AOP niet vernieuwen door Ziggo.
Model is jou woning is hoe je het zelf al aangeeft "antiek"
Het is middels gratis, enkel even die afspraak maken.
Mocht je oude apparatuur voor je tv niet meer werken wellicht hoe rot het ook klinkt om het eens te vernieuwen.
Vaak kun je TV gebruiken met CI module of koop je een humax box of gewoon de Next! van ziggo!
Trouwens:
Je Downstream (Rx) dBmV loopt tegen de -10 aan.
Ofwel je verbinging wordt te hard geknepen (signaal)
Ofwel je signaal waarde heeft: Redelijk tot Slecht status.
Optimaal = -7 dBmV tot +7 dBmV
Upstream (Tx) is bij jou 52 dBmV (Te hoog)
+35 dBmV tot +49 dBmV = Optimaal
Tevens bij het vernieuwen van je abbo (of om flinke korting te vragen)
Krijg je zelf voor jou abonnement de nieuwe Sagemcom modem/Router.
*Wel naar vragen uiteraard/eisen omdat je nieuw contact aangaat.
Beter dan de (witte)Connectbox Arrix/Compal wat van bagger kwaliteit is.
Je AOP vernieuwing is het beste aan te vragen via Ziggo community forum.
Waar je al eerder wat had gevraagd maar antwoord kreeg van een hulp en niet van ziggo zelf.
Ik snap sowieso niet waarom je een post van 4 A4'tjes maakt zeikend op Ziggo zonder open te staan voor enige oplossing want Ziggo is dom en je weet het zelf allemaal duizend keer beter. Zeg dan gewoon op
@Plofkotje Nee, dat zie je verkeerd. Wat @CriticalHit_NL vooral wil laten zien is dat ondanks dat zijn thuisinstallatie er verschrikkelijk bij ligt en de modem waardes om te huilen zijn Ziggo het toch voor elkaar krijgt om een relatief stabiele verbinding te leveren waarbij ook nog eens de maximale snelheid haalbaar is.
PatRamon schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:18:
[...]
Ongelooflijk veel tekst en screenshots, waardoor je probleem of issue vaag overkomt.
Je had een geknepen verbinding en is opgelost.
Heb je geen last = prima toch?
/////////////////////////////////////////////////////////////
Maar waarom laat je AOP niet vernieuwen door Ziggo.
Model is jou woning is hoe je het zelf al aangeeft "antiek"
Het is middels gratis, enkel even die afspraak maken.
Mocht je oude apparatuur voor je tv niet meer werken wellicht hoe rot het ook klinkt om het eens te vernieuwen.
Vaak kun je TV gebruiken met CI module of koop je een humax box of gewoon de Next! van ziggo!
Trouwens:
Je Downstream (Rx) dBmV loopt tegen de -10 aan.
Ofwel je verbinging wordt te hard geknepen (signaal)
Ofwel je signaal waarde heeft: Redelijk tot Slecht status.
Optimaal = -7 dBmV tot +7 dBmV
Upstream (Tx) is bij jou 52 dBmV (Te hoog)
+35 dBmV tot +49 dBmV = Optimaal
Tevens bij het vernieuwen van je abbo (of om flinke korting te vragen)
Krijg je zelf voor jou abonnement de nieuwe Sagemcom modem/Router.
*Wel naar vragen uiteraard/eisen omdat je nieuw contact aangaat.
Beter dan de (witte)Connectbox Arrix/Compal wat van bagger kwaliteit is.
Je AOP vernieuwing is het beste aan te vragen via Ziggo community forum.
Waar je al eerder wat had gevraagd maar antwoord kreeg van een hulp en niet van ziggo zelf.
Members only:
Inloggen
Plofkotje schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:41:
Ik snap sowieso niet waarom je een post van 4 A4'tjes maakt zeikend op Ziggo zonder open te staan voor enige oplossing want Ziggo is dom en je weet het zelf allemaal duizend keer beter. Zeg dan gewoon op
Members only:
Inloggen
Jay-B schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:00:
@Plofkotje Nee, dat zie je verkeerd. Wat @CriticalHit_NL vooral wil laten zien is dat ondanks dat zijn thuisinstallatie er verschrikkelijk bij ligt en de modem waardes om te huilen zijn Ziggo het toch voor elkaar krijgt om een relatief stabiele verbinding te leveren waarbij ook nog eens de maximale snelheid haalbaar is.
Members only:
Inloggen
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
Kunnen we daar op rekenen dan?CriticalHit_NL schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:19:
[...]
Einde discussie voor mij op dit punt.
Ieder zijn keuze uiteraard.CriticalHit_NL schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:19:
[...]
Vrij simpel gezegd hoef ik de rompslomp niet van een monteur waarvoor ik ook thuis moet blijven, daarbij ligt de glasvezelkabel daar op een redelijk gevoelige plek en zoek ik het niet dat allemaal weer te verwijderen uit de aansluiting van de muur om er normaal bij te kunnen.
Dan erbij, heb ik om een ander modem gevraagd?
Nee, zeker gezien het gewoon weer een Docsis 3.0 modem is.
De TV wordt amper gebruikt, maar de UPC Mediabox doet het prima voor dat half uurtje dat het aanstaat, daar ga ik geen moeite voor doen, TV is overigens ook niet op internet aangesloten en ik hoef geen zooi als CI-modules.
En voor Ziggo ga ik ook zeer zeker zelf geen extra apparatuur aanschaffen omdat ze zo nodig onaangekonigd aan de klant iets door de strot proberen te duwen.
Bellen voor korting ga ik niet doen, betekent weer nieuw contract aangaan feitelijk en dat gun ik ze niet, en dan betekent het vaak ook weer achteraan aansluiten totdat je weer gratis snelheidsverhogingen krijgt want niet lang genoeg klant.
En ben het met je eens dat het bagger kwaliteit is qua modems, dat doen veel andere providers toch beter, de sagecom is misschien beter om te pruimen maar dat is gezien ik geen aanpassingen gaan doen dan voor nu ook niet relevant, maar ik snap je punt.
-
Dit is een ervaringen topic gezien de titel.
Misschien steken ze er nog wat op bij dat bedrijf bij hun manier van werken.
Alles automatiseren maakt het niet perse beter.
En opzeggen kan ik nog altijd uiteindelijk maar voor nu laat ik het zo, het is niet mijn primaire lijn
-
Wat ik hier perfect uitmeet is hoe een bedrijf, dat enige eigenaar is van de Coax bekabeling en diens AOP aansluitingen, het administratief nalaat en een totale chaos voor zichzelf én klanten creërende door niet fatsoenlijk te registreren welke type apparatuur en aansluitingen, notabene door het zelfde bedrijf opgestuurd, bij x klant aanwezig zijn.
Ze sturen je apparatuur op, zonder aankondiging, zonder ook maar enige kennis van zaken wat bij x klant aanwezig is en of dit überhaupt aan te sluiten is (lees, compatibel) en je vreet het maar of je hebt na 14 dagen geen diensten meer.
Ze denken hier ook gewoon zelf niet bij na of een monteur nodig blijkt of niet, je zoekt het maar uit als klant.
Ik denk dat dit de omgedraaide wereld is of niet dan van klantgericht en klantvriendelijkheid?
Maar hé, ze kunnen wel klantvriendelijk nagaan of je een particulier of zakelijk gebruiker bent door ondanks de KvK "niet te gebruiken" dit haarfijn te bepalen.Zo zie je ze zelden.
Ze verliezen veel klanten, en hoe. U mag zeggen waarom.
Misschien stof tot nadenken en die roze Ziggo-bril maar afzetten.
Er is een frisse wind nodig in dat bedrijf. En zo snel mogelijk.
Einde discussie voor mij op dit punt.
Een vernieuwing van een AOP wordt je huidige glasvezel niet aangetast.
Mooi om te lezen dat je het met aanpassingen hebt aangepast, maar wel gek als een willekeurige tweaker er op reageert betreft compliment of een opmerking dat je vervolgens alles afsnauwt met einde discussie.
Ziggo is een prima bedrijf wat momenteel veel concurrentie ervaart maar wel in het verleden altijd jou trouwe diensten heeft geleverd tegenover het "trage" DSL netwerk (*Regio gebonden)
Tuurlijk moeten zij met hun tijd mee gaan en daar horen oude modems/AOP/Coax kabels bij van een leeftijd ouder dan 40 jaar.
Nieuwe systemen zitten helaas kinderziektes en krijg je 123 niet er uit helaas.
Wellicht beter de keuze geweest om je mooie review en ervaring op het ziggo community forum te posten?
Succes!
Over je AOP, Ziggo kan onmogelijk van alle abonnees bijhouden wat voor AOP ze hebben. Meestal als je belt vragen ze wat voor kastje je in de meterkast of in de woonkamer hebt zitten en aan de hand daarvan bepalen ze of het vervangen moet worden of niet. Ik heb mijn AOP ook een keer moeten vervangen en een telefoontje was voldoende om een nieuwe via de post te ontvangen.CriticalHit_NL schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:19:
[...]
***members only***
[...]
***members only***
[...]
***members only***
Zeiken op Ziggo is gemakkelijk. Ze kunnen nu eenmaal niet ruiken wat voor problemen je hebt als je ze daar niet van op de hoogte stelt. En een andere ontvanger voor televisie krijg je zo toegestuurd als blijkt dat je oude ontvangen te oud is of niet goed meer werkt. En geloof van mij de nieuwe Next boxjes werken vele malen beter dan de oude Ziggo en Humax ontvangers.
Daar geloof ik niets van, aangezien hij een aantal weken terug ook al een soortgelijke post had geplaatst.
Dit heeft niets met ervaring te maken, dit is gewoon ouderwets gal spuwen.
Daar wordt niemand in dit topic beter van.
Ach, één keer in de zoveel tijd heb je zo’n figuur… leef en laat leven én door.
Mee eens, maar wat ik de laatste tijd wel veel lees op het Ziggo forum, is dat klanten zonder aankondiging een nieuw modem op gestuurd krijgen en vervolgens er achterkomen dat ze de volle snelheid niet halen omdat de AOP (net als hun vorige modem) verouderd is. Ziggo zou deze klanten ook eerst kunnen benaderen om te vragen wat voor AOP ze hebben, zodat ze van te voren al weten of deze wel of niet vervangen moet worden bij de klant...sjaool schreef op woensdag 1 november 2023 @ 00:43:
[...]
Over je AOP, Ziggo kan onmogelijk van alle abonnees bijhouden wat voor AOP ze hebben.
Ik dacht dat er altijd een Ziggo monteur moest komen om de AOP te vervangen en dat je daar als klant helemaal niet zelf aan mag sleutelen (net als de hoofdkabel) omdat dit niet onder de binnenhuisinstallatie valt.sjaool schreef op woensdag 1 november 2023 @ 00:43:
[...]
Ik heb mijn AOP ook een keer moeten vervangen en een telefoontje was voldoende om een nieuwe via de post te ontvangen.
[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 01-11-2023 08:53 ]
Het ging alleen om het binnenwerk of het stuk wat op het AOP gezet moest worden, dat weet ik niet zeker meer. Het is in ieder geval eenvoudig zelf te vervangen.DON PAPA schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:30:
[...]
Mee eens, maar wat ik de laatste tijd wel veel lees op het Ziggo forum, is dat klanten zonder aankondiging een nieuw modem op gestuurd krijgen en vervolgens er achterkomen dat ze de volle snelheid niet halen omdat de AOP (net als hun vorige modem) verouderd is. Ziggo zou deze klanten ook eerst kunnen benaderen om te vragen wat voor AOP ze hebben, zodat ze van te voren al weten of deze wel of niet vervangen moet worden bij de klant...
[...]
Ik dacht dat er altijd een Ziggo monteur moest komen om de AOP te vervangen en dat je daar als klant helemaal niet zelf aan mag sleutelen omdat het niet onder de binnenhuisinstallatie valt.
Ik heb in mijn huis sowieso het AOP verplaatst van de woonkamer naar de meterkast. Het zal misschien niet mogen maar mijn verbinding is 100% in orde. Ook staat dit veel beter want een hele lading apparaten zoals een modem, router etc. achter het gordijn in je woonkamer is geen gezicht. Plus al die knipperende lampjes zit ik niet op te wachten.
[ Voor 19% gewijzigd door sjaool op 01-11-2023 09:01 ]
En daarvoor moet je dan ook weer aan de hoofdkabel zittensjaool schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:53:
[...]
Het ging alleen om het binnenwerk van het AOP. Dat is eenvoudig zelf te vervangen.
Ik heb in ieder geval vorig jaar voor vervanging van het AOP gevraagd en dat is, tweemaal, door een monteur gedaan. Waarbij de tweede maar alles opnieuw heeft gedaan omdat de eerste een prutser was. Opbouw, eerste monteur had het doosje laten zitten en alleen het plaatje vervangen

Vroeger, ~20 jaar geleden, bij afsluiten van Essent@home, zat er wel nog een AOP met splitter (om los op wand te monteren met een kabel ertussen) in het installatiepakket dat je zelf moest vervangen.
Zie mijn aanpassingen.RobertMe schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:59:
[...]
En daarvoor moet je dan ook weer aan de hoofdkabel zitten
Ik heb in ieder geval vorig jaar voor vervanging van het AOP gevraagd en dat is, tweemaal, door een monteur gedaan. Waarbij de tweede maar alles opnieuw heeft gedaan omdat de eerste een prutser was. Opbouw, eerste monteur had het doosje laten zitten en alleen het plaatje vervangenTweede monteur moest uiteraard ook weer het binnenwerk los halen om het doosje te vervangen en zag dat die niet goed gestript was of whatever en heeft dat dus ook opnieuw gedaan i.p.v. domweg opnieuw de kabel aansluiten.
Vroeger, ~20 jaar geleden, bij afsluiten van Essent@home, zat er wel nog een AOP met splitter (om los op wand te monteren met een kabel ertussen) in het installatiepakket dat je zelf moest vervangen.
Nouja, ja, je kunt het zelf doen. Maar ik zou dan graag de boel van Ziggo krijgen i.p.v. zelf kopen. En nouja, dat kan niet en sturen ze een monteur langs om het in zijn geheel te vervangen.
Dat weet ik wel, het ging mij er meer om, dat de AOP onder de verantwoording van Ziggo zelf valt, en als ze de administratie (van het plaatsen van de nieuwe AOP's) goed zouden hebben bij gehouden, omdat eigenlijk alleen de Ziggo monteur dit mag doen. Dat ze dan nu ook een beter inzicht hadden gehad waar deze nog vervangen zou moeten worden als ze een nieuw modem opsturen. 😉sjaool schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:53:
[...]
Het is in ieder geval eenvoudig zelf te vervangen.
[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 01-11-2023 09:23 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic