Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:57
Markie2008 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:30:
[...]

Hier ook de snelheid teruggeschroefd, maar dan van 500/50 naar 400/40. Scheelt toch weer 6 euro per maand :)
Ik ook.
Kreeg vervolgens afgelopen maandag wel een mail dat mijn internetsnelheid flink verhoogd is naar 500/50 8)7

Speedtestje laat zien dat ik nu iets onder de 400/40 zit, dus dat mailtje zal wel een foutje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ANdrode schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:37:
[...]

Over de lagere abonnementen: Vroeger liep je bij een traag abonnement tegen het punt aan dat de verbinding "vol" zat en alles traag was doordat de bandbreedte vol zat en pakketten in buffers stonden te wachten.

Dit noemt men "bufferbloat" en kon je sterk verbeteren met Active Queue Management/Quality of Service technieken (https://www.bufferbloat.net/projects/, https://www.waveform.com/tools/bufferbloat, https://openwrt.org/docs/...twork/traffic-shaping/sqm). Hiermee werkte zelfs een 50/50 verbinding voor mij zonder problemen. Torrent aan? Browsen gaat nog steeds soepel ✅.

Dit weekend las ik dat DOCSIS 3.1 active queue management verplicht.

Ik heb met het sagemcom modem zitten spelen en de ping neemt amper toe als de upload vol zit. Voor mij is 10mbit up te weinig, maar verder denk ik dat je 100mbit met een modern modem amper merkt :).
Ja, upload is inderdaad wel een dingetje dat ik in de gaten ga houden. Ben niet veel actief aan het uploaden, maar bijvoorbeeld OneDrive (mn bij mijn werklaptop) synct alles met de cloud. Al hebben we het steeds over een vrij royale 30mbit up. Ik herinner me nog in de @Home tijd dat je 16kb/s upload had (klinkt wel extreem laag, maar dat was het volgens mij wel). En dan lag je verbinding direct plat als je dat volledig voltrok met upload ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:00

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Palomar schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:11:
Even een tegengeluid tov alle snelheidsverhogingen ;) Nav de introductie van die nieuwe abonnementen (waar je als bestaande klant niet op geattendeerd wordt, laat staan automatisch omgezet, wat ik erg teleurstellend vind en Ziggo imo een steek laat vallen tov trouwe klanten) heb ik mijn internetgebruik en kosten eens onder de loep genomen. Ook met het oog op de beschikbaarheid van glasvezel binnenkort. Kwam eigenlijk tot de conclusie dat we als gezin die giganet snelheid nooit benutten en heb het teruggeschroefd naar 200mbit. Scheelt toch bijna 20 euro per maand. Overweeg zelfs om naar 100mbit te gaan. Kinderen kijken alleen maar YouTube, vrouw Instagram en ik werk veel thuis, maar daar is geen extreem hoge bandbreedte voor nodig. Ga het de komende tijd eens in de gaten houden of ik de teruggang van 1000 naar 200mbit merk ;)

Zijn er meer mensen die juist weer hun snelheid terugschroeven?
Ja, wij ook. Van 500 naar 200 gegaan. Ik wilde al langer naar een lager abonnement maar vond de 100 van Start te weinig en Ziggo weigerde mijn abo om te zetten naar StartXXL.
Scheelt nu mooi €11 in de maand!

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Palomar schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:41:
[...]

Ja, upload is inderdaad wel een dingetje dat ik in de gaten ga houden. Ben niet veel actief aan het uploaden, maar bijvoorbeeld OneDrive (mn bij mijn werklaptop) synct alles met de cloud. Al hebben we het steeds over een vrij royale 30mbit up. Ik herinner me nog in de @Home tijd dat je 16kb/s upload had (klinkt wel extreem laag, maar dat was het volgens mij wel). En dan lag je verbinding direct plat als je dat volledig voltrok met upload ;)
Vroeger had Active Queue Management echt een groot verschil gemaakt. En het maakte 50/50 een tijd lang erg goed voor mij.

Ik zie nu pas dat het 25/100, 30/200, 40/400 is. Zelf zou ik dan 25/100 proberen. Ik kan geen use case bedenken die met 40mbit kan maar met 25 niet. En zodra je er niet op wacht maakt de doorlooptijd niet meer uit.
  • Vijftien zoom calls: kan in 25 mbit
  • DVD uploaden: Ik ga bij 25 en 40 mbit allebei een kop koffie halen :+
Dat klassieke "de upload zit vol dus het internet is onwerkbaar" is bij het zwarte sagemcom modem voorbij lijkt het :o
Behalve als de QoS bewust wordt uitgezet bij een lagere snelheid. Zou een vrij onaardige instelling zijn

[ Voor 4% gewijzigd door ANdrode op 15-10-2023 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamers1
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Stiggy schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:37:
[...]

Ik ook.
Kreeg vervolgens afgelopen maandag wel een mail dat mijn internetsnelheid flink verhoogd is naar 500/50 8)7

Speedtestje laat zien dat ik nu iets onder de 400/40 zit, dus dat mailtje zal wel een foutje zijn.
Haal het modemvam ziggo een minuut van de spanning
en start het modem opnieuw op. Kijk dan opnieuw naar je snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 19:17
Ik heb het geprobeerd. Van 500/50 naar 400/40. Maar toen kreeg ik een aanbod van €315 korting en heb ik 500/50. Maar aan het begin van corona hadden we 300/30 en werkten / studeerden we met 4 personen thuis en dat ging prima. 200 Mbps werktijden waarschijnlijk ook prima. 20 Mbps upload is mogelijk wel te weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:40
ikweethetbeter schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:33:
[...]

Ik heb het geprobeerd. Van 500/50 naar 400/40. Maar toen kreeg ik een aanbod van €315 korting en heb ik 500/50. Maar aan het begin van corona hadden we 300/30 en werkten / studeerden we met 4 personen thuis en dat ging prima. 200 Mbps werktijden waarschijnlijk ook prima. 20 Mbps upload is mogelijk wel te weinig.
Ff in MIjn Ziggo kijken wat je snelheid zou moeten zijn. Dan weet je of dit goed is of niet :)

@CreativeS Je hebt gelijk. Heb even te snel gelezen :)

[ Voor 10% gewijzigd door SirMemeAlot op 15-10-2023 14:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:02:
Ff in MIjn Ziggo kijken wat je snelheid zou moeten zijn. Dan weet je of dit goed is of niet :)
Misschien beter lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:41:
[...]
... Ik herinner me nog in de @Home tijd dat je 16kb/s upload had (klinkt wel extreem laag, maar dat was het volgens mij wel). ...
Ik herinner mij dat het 4Mbit/s down was en 128 Kbit/s up. Dat laatste is dan 16 KByte/s up. 16 Kbit is nog uit de tijd van modems over de telefoonlijn (14k4, 56k enzo)
die 4Mbit heb ik toen trouwens nooit gehaald met het modem.
Hoelang ik toen een pc met Freesco heb gebruikt als router heb ik verdrongen. Mijn eerste echte router was een "SMC SMC2804WBR Barricade". voor 120 euro. Zoveel geld heb ik sindsdien niet meer uitgegeven voor een router.

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 15-10-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
SirMemeAlot schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:02:
[...]

@CreativeS Je hebt gelijk. Heb even te snel gelezen :)
Het is geheel volgens wens.
Ik ging voor €72 korting op jaarbasis, met mogelijk nog wat extra zo rond kerst (jaarlijks belletje naar Ziggo), maar het werd £315 korting voor een jaar. Ach, met die 500/50 kan ik wel leven, als je bedenkt dat 300/30 al snel genoeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
W1ck1e schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:47:
[...]
Ik herinner mij dat het 4Mbit/s down was en 128 Kbit/s up. Dat laatste is dan 16 KByte/s up. 16 Kbit is nog uit de tijd van modems over de telefoonlijn (14k4, 56k enzo)
die 4Mbit heb ik toen trouwens nooit gehaald met het modem.
Hoelang ik toen een pc met Freesco heb gebruikt als router heb ik verdrongen. Mijn eerste echte router was een "SMC SMC2804WBR Barricade". voor 120 euro. Zoveel geld heb ik sindsdien niet meer uitgegeven voor een router.
Ik heb het over omstreeks 2000/2001. Download was toen ook iets van 300kb/s.

/Oldschool

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Palomar schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:52:
[...]

Ik heb het over omstreeks 2000/2001. Download was toen ook iets van 300kb/s.

/Oldschool
Ik ben @home gebruiker geworden in 2002, en het was het laagste abonnement.
Ik denk dacht alleen dat je je vergist had met bits en bytes en wel of geen hoofdletter "b".
Kb/s = kilo bits per seconde
KB/s = kilo bytes per seconde
Na een beetje rondsurfen blijkt dat indertijd de internetsnelheid van ziggo nog wel langzamer was dan ik mij me nu herinner. En toen was het ook "snel genoeg"

[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 15-10-2023 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
@W1ck1e hehe ik bedoel inderdaad Bytes. Zit op mijn mobiel en dan is de aandacht voor hoofdletters kleine letters wat minder :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 22:11
@neeecht Dank voor de link naar het Ziggo spectrum, maar helaas zegt me dat niets. Het is niet mijn vakgebied, zullen we maar zeggen. Kan je misschien een toelichting geven?

Je zegt 'Letterlijk je modem verplaatsen kan al invloed hebben....'. Heb je dan over verplaatsen van centimeters/meters? Met een 1.5m COAX kabel heb ik namelijk niet veel mogelijkheden om te verplaatsen. Kan je wellicht ook hier wat meer over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
jeanj schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 09:35:
[...]

Hiervoor had Ziggo van een aantal series alleen de eerste 3 delen er op staan als teaser, dat was nog erger.
Van welke show mis je seizoen 2? Van bijvoorbeeld Star Trek: Strange New Worlds (2022) mist seizoen 2 nog, Skyshowtime heeft dit wel.... Overigens was er bij het Movries en Series aanbod ook al zo dat series incompleet waren (bv outlander)

Sinds een paar dagen (ik dacht 1 week) is ZiggoGo aangepast dat er een Skyshowtime menu in staat, de content is al 1 of 2 maanden deels eerder aanwezig. Ik kijk niet via een decoder, dus hoe het daar is geregeld weet ik niet.

Niet alles van SkyShowtime staat er op, sommige series lijken wel compleet, zo kan ik van Mayor of Kingstown S2, aflevering 4 starten, als steekproef. Ik dacht dat de yellowstone franchies ook geheel aanwezig was (de tweede helft van seizoen 5 moet nog uitkomen)

Er staan 82 films en series op ZiggoGo van SST, lekker ook door elkaar. Ook voor het oude Ziggo aanbod staat alles door elkaar, er staan ook SST zaken tussen, terwijl dit voorheen was opgedeeld in films en series. Just watch geeft aan dat SST1069 titels heeft, dus er mist nog heel veel.

Ik zit ook te wachten tot het compleet is zodat ik mijn Skyshowtime abo kan gaan opzeggen....
Toevallig liep ik er met Star Trek tegenaan inderdaad.
Op zich heb ik niets tegen een pakket met een selectief aanbod maar wat mij stoort is dat het SST genoemd wordt en je dan meer in de lijst ziet dan je kunt kijken. Zet het er dan ook gewoon niet in.
Zelfde met Amazon tegenwoordig, daar is de helft ook tegen meerprijs tegenwoordig.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:33
Pierre_nr1 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:47:
@neeecht Dank voor de link naar het Ziggo spectrum, maar helaas zegt me dat niets. Het is niet mijn vakgebied, zullen we maar zeggen. Kan je misschien een toelichting geven?

Je zegt 'Letterlijk je modem verplaatsen kan al invloed hebben....'. Heb je dan over verplaatsen van centimeters/meters? Met een 1.5m COAX kabel heb ik namelijk niet veel mogelijkheden om te verplaatsen. Kan je wellicht ook hier wat meer over zeggen?
Toelichting, jazeker.
In het spectrum zie je bovenin de Ether, alle signalen welke in de lucht zitten.
Onderin zie je de Ziggo signalen.

Waar je onderin leest: Docsis 3.0 Downlink Data, dat zijn je internet kanalen.

Bovenin zie je dan weer, bijvoorbeeld, rond 760 MHz tot 820 MHz 5G en 4G signalen.
Dit zijn de signalen die je telefoon ontvangt om te downloaden.
Op het spectrum voorbeeld is te zien dat deze signalen behoorlijk hard zijn op mijn lokatie.
Daarom worden de kanalen die Ziggo gebruikt met dezelfde frequentie als de 4G en 5G downlink signalen rond deze frequenties niet gebruikt. Want de signalen worden dus ook via de kabel ontvangen. Niet door Ziggo uitgezonden, maar door een telecommast in de buurt op dezelfde frequentie. En dan wordt de data van Ziggo verstoort.

Het het verschuiven van je modem kan invloed hebben mocht je ergens al heel veel storing hebben.
Maar dan moet je wel precies weten wat je doet.
Een slecht gemonteerde plug kan de signalen in de lucht ontvangen en mixen met het signaal van de kabel.
Soms, door je modem een stukje te verschuiven kan het al een heel stuk schelen. Dit heeft met reflecties te maken, hier ga ik verder niet op in.
Soms je modem van horizontaal naar vertikaal, of andersom, zetten kan ook helpen.

Met goede hardware, AOP, splitters, einddozen en kabels + een goede modem zal je van bovenstaande bijna nooit last krijgen.

De reactie was vooral op @RobertMe omdat hij zegt dat al aangaf dat mobiele telefonie signalen kunnen storen. Het was meer een uitgebreide versie voor de geïnteresserden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
neeecht schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 21:48:
[...]

Toelichting, jazeker.
In het spectrum zie je bovenin de Ether, alle signalen welke in de lucht zitten.
Onderin zie je de Ziggo signalen.

Waar je onderin leest: Docsis 3.0 Downlink Data, dat zijn je internet kanalen.

Bovenin zie je dan weer, bijvoorbeeld, rond 760 MHz tot 820 MHz 5G en 4G signalen.
Dit zijn de signalen die je telefoon ontvangt om te downloaden.
Op het spectrum voorbeeld is te zien dat deze signalen behoorlijk hard zijn op mijn lokatie.
Daarom worden de kanalen die Ziggo gebruikt met dezelfde frequentie als de 4G en 5G downlink signalen rond deze frequenties niet gebruikt. Want de signalen worden dus ook via de kabel ontvangen. Niet door Ziggo uitgezonden, maar door een telecommast in de buurt op dezelfde frequentie. En dan wordt de data van Ziggo verstoort.

Het het verschuiven van je modem kan invloed hebben mocht je ergens al heel veel storing hebben.
Maar dan moet je wel precies weten wat je doet.
Een slecht gemonteerde plug kan de signalen in de lucht ontvangen en mixen met het signaal van de kabel.
Soms, door je modem een stukje te verschuiven kan het al een heel stuk schelen. Dit heeft met reflecties te maken, hier ga ik verder niet op in.
Soms je modem van horizontaal naar vertikaal, of andersom, zetten kan ook helpen.

Met goede hardware, AOP, splitters, einddozen en kabels + een goede modem zal je van bovenstaande bijna nooit last krijgen.

De reactie was vooral op @RobertMe omdat hij zegt dat al aangaf dat mobiele telefonie signalen kunnen storen. Het was meer een uitgebreide versie voor de geïnteresserden,
Een (zelfs door mij) goed te begrijpen uitleg, mijn hartelijke dank!

Ik werd eerder al door @PatRamon erop gewezen dat mijn AOP wel eens storingsgevoelig zou kunnen zijn voor 4G en/of5G signalen, op basis van de foto's van mijn AOP die ik hier eerder heb gepost. Op basis van jouw informatie zou dat inderdaad het geval kunnen zijn. Ik zal Ziggo op de hoogte stellen hiervan.

Het modem heeft ondertussen al meer dan 732 miljoen Correcteds (Active Profile) errors in de D3.1 Downstream kanalen binnen 32 uur tijd. Lijkt mij erg veel.

Vanmiddag enkele korte haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Pierre_nr1 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:09:
[...]

Ik werd eerder al door @PatRamon erop gewezen dat mijn AOP wel eens storingsgevoelig zou kunnen zijn voor 4G en/of5G signalen, op basis van de foto's van mijn AOP die ik hier eerder heb gepost. Op basis van jouw informatie zou dat inderdaad het geval kunnen zijn. Ik zal Ziggo op de hoogte stellen hiervan.

Het modem heeft ondertussen al meer dan 732 miljoen Correcteds (Active Profile) errors in de D3.1 Downstream kanalen binnen 32 uur tijd. Lijkt mij erg veel.

Hier:
Beschikbaarheid : 0day(s)6h:38m:57s
Correcteds (Active Profile) 655302716
Uncorrectables (Active Profile) 0

Zoals je in het spectrum kunt zien zitten de 2G, 3G en 4G signalen van de drie providers in het Docsis 3.1 Downlink Data gedeelte.
Vooral 2G signalen zijn erg smalbandig en komen heel ver.
Deze verstoringen zijn heel normaal. Ongewenst, maar normaal.

Het Docsis 3.1 Downlink Data kanaal begint bij mij op 830 MHz en eindigd op 1000 MHz.
De '900 MHz' band, ook wel Band 8, van mobiele telecom begint op 921 MHz en eindigd op 960 MHz en zit volop en volledig in het Ziggo Docsis 3.1 Downlink kanaal.

Niet in elke regio zitten de Docsis 3.0 kanalen en Docsis 3.1 kanaal op dezelfde frequenties.

Je kunt ook in de buurt wonen van een DVB-T zender, Digitenne mast.
Er zijn genoeg factoren die kunnen storen. Ik heb de sterkste en meest bekende signalen genoteerd in het spectrum plaatje.

Zolang je Uncorrectables (Active Profile) 0 blijft hebben is het goed voor Docsis 3.1
Zolang je Fouten na RS 0 blijft hebben is het goed voor Docsis 3.0

Zie je hier wel enkele fouten? Benoem dan het kanaal nummer en de Frequentie (Hz).
Ook de regio/stad/drop en dat kunnen we aan de hand van het antenneregister zien wat er mogelijk stoort.

Staat alles op 0? Dan is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
neeecht schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:21:
[...]

Hier:
Beschikbaarheid : 0day(s)6h:38m:57s
Correcteds (Active Profile) 655302716
Uncorrectables (Active Profile) 0

Zoals je in het spectrum kunt zien zitten de 2G, 3G en 4G signalen van de drie providers in het Docsis 3.1 Downlink Data gedeelte.
Vooral 2G signalen zijn erg smalbandig en komen heel ver.
Deze verstoringen zijn heel normaal. Ongewenst, maar normaal.

Het Docsis 3.1 Downlink Data kanaal begint bij mij op 830 MHz en eindigd op 1000 MHz.
De '900 MHz' band, ook wel Band 8, van mobiele telecom begint op 921 MHz en eindigd op 960 MHz en zit volop en volledig in het Ziggo Docsis 3.1 Downlink kanaal.

Niet in elke regio zitten de Docsis 3.0 kanalen en Docsis 3.1 kanaal op dezelfde frequenties.

Je kunt ook in de buurt wonen van een DVB-T zender, Digitenne mast.
Er zijn genoeg factoren die kunnen storen. Ik heb de sterkste en meest bekende signalen genoteerd in het spectrum plaatje.

Zolang je Uncorrectables (Active Profile) 0 blijft hebben is het goed voor Docsis 3.1
Zolang je Fouten na RS 0 blijft hebben is het goed voor Docsis 3.0

Zie je hier wel enkele fouten? Benoem dan het kanaal nummer en de Frequentie (Hz).
Ook de regio/stad/drop en dat kunnen we aan de hand van het antenneregister zien wat er mogelijk stoort.

Staat alles op 0? Dan is het goed.
(docsis 3.0) : Fouten voor RS zijn enkele 10-tallen, en blijven 0 na fouten RS
(docsis 3.1) : Correcteds (Active Profile) 758 miljoen, maar 0 Uncorrectables (Active Profile)

Vermogen (dBmV) is tussen de 10 en 12 dBmV in de ED3.0 Downstream kanalen, wellicht iets te hoog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
Pierre_nr1 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:46:
[...]

(docsis 3.0) : Fouten voor RS zijn enkele 10-tallen, en blijven 0 na fouten RS
(docsis 3.1) : Correcteds (Active Profile) 758 miljoen, maar 0 Uncorrectables (Active Profile)

Vermogen (dBmV) is tussen de 10 en 12 dBmV in de ED3.0 Downstream kanalen, wellicht iets te hoog?
Volgens de spec moet je onder 17 dBmV blijven.

Toevallig vanmiddag getest met 20 dBmV, direct op het AOP.
Ook getest met 16 dBmV zonder splitter en weer terug naar 11-13 dBmV met splitter.
De modem lijkt er totaal geen moeite mee te hebben. Hier wel een Sagemcom modem voor 1200Mbps.
Maar de vorige Connectbox had ook nooit issues met dBmV waardes boven de 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:15
PatRamon schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:17:
[...]

Sagemcom modem zeer fijne ervaringen mee.
Op vele locaties mogen installeren als vervanging van de Connectbox (Witte-Aris/Compal)
*Ontvangst zeker beter dan de oudere modems.
**Zet wel smartWifi uit van ziggo... Prut service - Zelf kaneel zoeken en vast zetten.

Zelf de Ubee1318ZG thuis in gebruik,
Is dat aansluiten zelf te doen? M'n schoonmoeder stapt over naar Ziggo internet (heeft al wel tv) en bellen.
Gewoon kwestie van splitter aansluiten, 1 naar modem, 1 naar tv denk ik? Of moet je d'r een monteur voor laten komen tegenwoordig?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +4 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 23:38:
[...]
Gewoon kwestie van splitter aansluiten, 1 naar modem, 1 naar tv denk ik? Of moet je d'r een monteur voor laten komen tegenwoordig?
Ik zou persoonlijk wel kiezen voor een gratis monteur, dan wordt een eventueel oude aop meteen vervangen. Maar in principe is het idd gewoon zoals je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06:44
Ben in april ‘23 teruggegaan naar 50/25 en kwam van 100 af en dat ging al prima! 2 persoons huishouden en met de bekende streamingdiensten. Al mijn TV’s en audio apparatuur zijn bedraad aangesloten. De ingebouwde NIC gaat ook maar tot 100MB (apparatuur uit 2022) dus sneller ben ik ook niet nodig.

Nu heb ik weer 100 down maar ik merk al bijna geen verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:09:
[...]

Sterker nog.... Bij de meeste Coax kabels buiten huis zitten een tussen connector.
Coax kabel van ziggo straatkast loopt naar je woning en net voor je woning 5 meter ofzo zit een tussen connector (Dikke coax naar dunne coax)
*Jip en Janneke taal

Deze kan wellicht al verouderd zijn en straling opvangen.
Zie: (Gaat over breuk en idee van de kabel)
Appie Heijn in "Ziggo buiten kabel repareren"
Appie Heijn in "Ziggo buiten kabel repareren"
**Betreft een kabel breuk maar deze connector is dus ook al anno 2023 fout en extreem straling gevoelig voor Docsis3.1

Bij mij wederom ook vervangen voor dit exemplaar wat 4g/5g straling tegen gaat.
Zie bijlage krimkaus= oud rechts kleine foto is nieuw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8cQBfHEnu9byx7lKlG8BeqE989s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QAnqQGIeVYBr9dT4dbJ0Tyuk.jpg?f=fotoalbum_large

//////////////////////////////////////

@matthijst Lekker een Ziggo monteur laten komen, zeker dat de AOP verouderd is en mochten er problemen onstaan met modem activatie kan de monteur het wellicht gelijk oplossen.

Kijkt je schoonmoeder ook live tv via de Coax of gaat het dadelijk via de Next! mini (aldus UTP/iptv)
*Mocht het nog via Coax live tv zijn vergeet niet voor de zekerheid gelijk nieuwe kabels te bestellen:
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur
Kost middels amper wat en heeft je schoonmoeder zekerheid voor duidelijke storing vrije tv.
*Vergeet de ophangbeugel voor de modem ook niet, die is middels gratis.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ze kijkt nu benden via oude horizonbox, boven via ci+ module, maar wil voor de extra TV switchen naar de next mini (ivm terugkijken van opnames).

[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 16-10-2023 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:10:
Ze kijkt nu benden via oude horizonbox, boven via ci+ module, maar wil voor de extra TV switchen naar de next mini (ivm terugkijken van opnames).
Mag hopen dat die oude horizonbox ook wordt vervangen? #Stroomslurper.
Ofwel 2 Next Mini's en geen Coax kabels meer.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
matthijst schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:10:
Heeft ze toevallig een Apple TV of Chromecast met Android TV? Dan kun je daar ook de Ziggo Go app op installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Android tv idd van Sony. Had 't gedaan maar was ff vergeten dat je dan ziggo internet moet hebben dus werkte nog niet.
Denk voor haar ook handiger om de ziggo remotes te gebruiken maar zal.t.wel ff laten zien als alles aangesloten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:21
Na een belletje met Ziggo of mijn nieuwe Sagemcom modem al aangesloten kon worden kreeg ik goed nieuws. Volgens de medewerker stond mijn modem klaar om door mij geactiveerd te worden.
En dat bleek waar te zijn :)

Mijn nieuwe Elite abo internet werkt naar behoren met +- 940Mbps down en 100Mbps up.
Ook de TV doet het goed.

Ik moest er dus wel zelf een belletje aan spenderen maar dat loonde de moeite.
Nu nog even kijken of ik de doos van de Sagemcom modem kan gebruiken om mijn oude Arris terug te sturen. Er zat in ieder geval al een retoursticker bij.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ik vraag me echt af of er wel mensen zitten die weten wat ze doen.

Verhuizing aangevraag in mei, via de winkel. Omdat je als je wilt verhuizen via de site meteen vast zit aan een nieuw contract. (Word nergens vermeld, dus volgens mij strafbaar)
Omdat de winkel ook van Vodafone is meteen ook daar het adres door gegeven.

Dus op de dag van de verhuizing netjes modem aangesloten en klaar.
Wordt ik afgelopen zondag dood gespammend. Met ongeveer 11 mails met dat mijn extra's vervallen.

Bleek dat de postcode bij Vodafone de letters een extra spatie had en daarom de boel niet doorkwam.

Die is recht gezet, maar nu ziggo nog. Ben nu al drie weken bezig. En krijg net de melding dat de verhuizing is afgerond. Van hetzelfde oude adres naar het oude adres.

Wat kan je wel....

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:56:
Ik vraag me echt af of er wel mensen zitten die weten wat ze doen.

Verhuizing aangevraag in mei, via de winkel. Omdat je als je wilt verhuizen via de site meteen vast zit aan een nieuw contract. (Word nergens vermeld, dus volgens mij strafbaar)
Waar haal je deze onzin vandaan? Verhuizen zorgt nooit voor een nieuw jaarcontract en heeft dat nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Jay-B schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:59:
[...]

Waar haal je deze onzin vandaan? Verhuizen zorgt nooit voor een nieuw jaarcontract en heeft dat nog nooit gedaan.
Het is geen onzin. Als je inlogt om een verhuizing door te geven krijg je 6 maanden korting.
Ziggo gebeld en die konden bevestiging dat je dan een nieuw contract aangaat omdat je korting krijgt.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dj Neo Ziggy Nee dat is niet waar. De 6 maanden 20 euro korting die je krijgt bij een verhuizing is één van de weinige kortingen waarbij je niet opnieuw een jaarcontract afsluit. Dat is ook de reden dat er niets vermeld wordt over een jaarcontract. Die is er simpelweg niet. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Jay-B op 16-10-2023 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Moet het toch even kwijt, maar wat is Ziggo toch een misleidende verkoper zeg als het op een nieuw jaarcontract aankomt.

Vorige week belde ik, ja, moeilijk, lastig. Tja, als ik nu glasvezel neem, bespaar ik 12 maanden 40 euro per maand . We kunnen je een korting aanbieden van 6 maanden een 10tje korting. Ik zei, vind je het erg om te horen dat ik dit een hele trieste aanbieding vind als ik je net verteld heb als ik nu overstap ik 480 euro korting heb op jaarbasis?

Als ik nu wissel van Ziggo naar x,y of z voor een jaar, pak ik de korting en volgend jaar keer ik weer terug, heb ik weer jullie korting.. een TV, of Playstation via Meervoordeel of gewoon 9 maanden 35 euro korting per maand.. (ga ff overleggen meneer).

10 minuten later, ja kan je 6 maanden 20 euro per maand korting aanbieden. Waarop ik weer zei, 120 euro korting versus 480 euro? Vond je leidinggevende dat echt realistisch, laat maar zitten ik ga overstappen.

Derde keer, weer 10 minuten overleg, 9 maanden 35 euro korting per maand gekregen INCLUSIEF ESPN 12 maanden :+

Die gasten zijn echt koekoek.

(Getypt op mobiel) :')

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Koekoek omdat?
Die gasten weten heus wel voor welke bedragen mensen weggaan of blijven.
Niet iedereen wil elk jaar overstappen. En sommigen vinden 9x10 euro allang best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tweakez schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 23:22:
Moet het toch even kwijt, maar wat is Ziggo toch een misleidende verkoper zeg als het op een nieuw jaarcontract aankomt.

Vorige week belde ik, ja, moeilijk, lastig. Tja, als ik nu glasvezel neem, bespaar ik 12 maanden 40 euro per maand . We kunnen je een korting aanbieden van 6 maanden een 10tje korting. Ik zei, vind je het erg om te horen dat ik dit een hele trieste aanbieding vind als ik je net verteld heb als ik nu overstap ik 480 euro korting heb op jaarbasis?

Als ik nu wissel van Ziggo naar x,y of z voor een jaar, pak ik de korting en volgend jaar keer ik weer terug, heb ik weer jullie korting.. een TV, of Playstation via Meervoordeel of gewoon 9 maanden 35 euro korting per maand.. (ga ff overleggen meneer).

10 minuten later, ja kan je 6 maanden 20 euro per maand korting aanbieden. Waarop ik weer zei, 120 euro korting versus 480 euro? Vond je leidinggevende dat echt realistisch, laat maar zitten ik ga overstappen.

Derde keer, weer 10 minuten overleg, 9 maanden 35 euro korting per maand gekregen INCLUSIEF ESPN 12 maanden :+

Dus je bent overgestapt? Want 315 vs 480 is nog steeds fors. Leuk die gratis extra's, maar als je ze niet af nam ga je ze vast niet gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Waarom is Ziggo verplicht je een scherpere aanbieding te doen? Als je niet tevreden bent ga je weg en anders blijf je. Zo simpel is het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Tweakez schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 23:22:
Ziggo is duur. KPN overigens ook. Ziggo is zuinig met korting geven, je moet er moeite voor doen. Triest misschien dat loyale klanten niet automatisch beloond worden, maar niet misleidend.
Je moet moeite doen. €60 krijg je, voor €315 moet je en lange(re) adem hebben.
Wat houdt je tegen? Doen!

Of bevalt Ziggo goed en ben je bang dat het alternatief niet bevalt? Als je het niet probeert kom je daar nooit achter.
Zoals ik zei: je moet moeite doen. Maar blijf vooral beleefd en ga niet "dreigen".
Gefeliciteerd, je hebt het maximale eruit gesleept!

Maar je bent een man van principes lijkt me zo, dus je hebt ongetwijfeld voor €480 korting gekozen en bent overgestapt, nietwaar?
Want?
Dan heb je net zo lang getypt als je met Ziggo aan de telefoon hebt gezeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 06:41:
[...]

Dus je bent overgestapt? Want 315 vs 480 is nog steeds fors. Leuk die gratis extra's, maar als je ze niet af nam ga je ze vast niet gebruiken.
Mwah, 17.95 per maand besparing ook nog op 12 maanden ESPN = 215 euro + 315 euro is 530 euro in the end ;-)

ESPN 12 maandjes is een welkome extra wel gezien ik redelijk wat voetbal kijk. :D - Ben dus niet overgestapt, gezien ik er nog eens 50 euro extra uithaalde ten opzichte van een ander aanbod.
ikweethetbeter schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:34:
Gefeliciteerd, je hebt het maximale eruit gesleept!

Maar je bent een man van principes lijkt me zo, dus je hebt ongetwijfeld voor €480 korting gekozen en bent overgestapt, nietwaar?
215 € (12 mnd ESPN) + 315 € ( 9 mnd 35€ korting p/m) = 530 euro.
You do the math of ik overgestapt ben of niet :9

[ Voor 27% gewijzigd door Tweakez op 17-10-2023 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:51

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Ik stap morgen over naar Ziggo is het normaal dat je ook pas op de dag zelf het installatiepakket + Ziggo account krijgt toegestuurd? Zodat je dingen kan regelen zoals een monteur voor het vernieuwen van je aansluiting i.v.m. Dosis 3.1)

De vorige keer dat ik overstapte naar Ziggo was in 2014 en toentertijd kon je gewoon gelijk een monteur langs laten komen en alles aanlaten sluiten en waarna ik overstapte naar KPN kreeg ik 2 weken voor het overstappen alles al binnen, hetzelfde met het voormalige T-Mobile.

Waarom zou Ziggo dat op deze manier doen? (bespaard dit nu echt kosten bijvoorbeeld)
ik bedoel mijn huidige aanbieder heeft mij een email gestuurd dat de verbinding op de 18e afgesloten gaat worden... De bedenktijd is allang verlopen dus daar ligt het niet aan.

Vake bei te bange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
angerfist-yentl schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:02:
Ik stap morgen over naar Ziggo is het normaal dat je ook pas op de dag zelf het installatiepakket + Ziggo account krijgt toegestuurd? Zodat je dingen kan regelen zoals een monteur voor het vernieuwen van je aansluiting i.v.m. Dosis 3.1)

De vorige keer dat ik overstapte naar Ziggo was in 2014 en toentertijd kon je gewoon gelijk een monteur langs laten komen en alles aanlaten sluiten en waarna ik overstapte naar KPN kreeg ik 2 weken voor het overstappen alles al binnen, hetzelfde met het voormalige T-Mobile.

Waarom zou Ziggo dat op deze manier doen? (bespaard dit nu echt kosten bijvoorbeeld)
ik bedoel mijn huidige aanbieder heeft mij een email gestuurd dat de verbinding op de 18e afgesloten gaat worden... De bedenktijd is allang verlopen dus daar ligt het niet aan.
Normaliter krijg je het aansluitpakket een dag van tevoren minimaal wel geleverd. Maar ik begrijp hieruit dat je morgen pas het pakket krijgt van Ziggo conform je ontvangen track & trace?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:52

Ja helaas wel, ik ben 2 weken geleden overgestapt. Gelukkig is de beschikbaarheid van monteurs ruim voldoende dat je enkele dagen later al iemand over de vloer hebt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Update :

Vandaag is Ploeg-Go geweest, aangezien de 1e monteur kabelschade had geconstateerd op 2 plekken tussen de AOP en de straatkast.

Het bleek na meerdere metingen dat er totaal geen schade aan de kabel te ontdekken valt. Beide monteurs vonden wel dat het signaal iets te sterk was (12-13dBmV), maar dat had geen invloed op de snelheid. Maar toch hebben ze de moeite genomen om dat te verminderen. Uiteindelijk hebben ze mijn kabel op een lagere tap-aansluiting in de straatkast gezet. Het blijkt te zijn dat iedere tap-aansluiting lager een vermindering van 1.5dBmV geeft. Ze hebben mijn kabel 4 taps lager gezet, en een duidelijke vermindering is zichtbaar( nu tussen de 4.5-7.0 dBmV)

Ik ben zeer tevreden! Hierbij de nieuwe modem-waardes :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WfQnAfm5Fhkj-Ddxug5yYsidkuw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gTmKkrNbQ4NSWjitLSfYEczN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1rItrhOwahfjkNrTGF5SKkVOgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUlKbtHUQ5XbDn4aglo8MWVZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FH2d_flMHI9v4sNIZefQMId6o8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rn3GeQ0ovXSF3RHt9vSUoCK9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Tweakez schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:51:
215 € (12 mnd ESPN) + 315 € ( 9 mnd 35€ korting p/m) = 530 euro.
You do the math of ik overgestapt ben of niet :9
Je had eerst geen ESPN, maar hebt er nu wel €165 voor over? Apart, maar OK, jouw keuze. Geniet ervan, Ziggo biedt goed internet en heeft het beste lineaire tv aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Tweakez schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:14:
[...]

Normaliter krijg je het aansluitpakket een dag van tevoren minimaal wel geleverd. Maar ik begrijp hieruit dat je morgen pas het pakket krijgt van Ziggo conform je ontvangen track & trace?
Ja heb vandaag een Track&Trace code gekregen dat het pakket morgen binnenkomt. Had vorige week ook al contact proberen te krijgen via telefoon om te vragen of ze mij niet vergeten waren want ik had nog helemaal geen installatiepakket? maar nadat de verbinding 2x gewoon opeens verbroken werd ben ik de volgende dag een chat begonnen en daar gaven ze inderdaad aan dat ik maandag de Track&Trace code zou krijgen maar dit is dus dinsdag geworden. Volgens mij zijn ze zwaar overwerkt bij Ziggo. krijg een beetje sinterklaas/kerstman ideeen dat ze het zo druk hebben dat ze nog net een gaatje gevonden hebben om mij de benodigde spullen te sturen alvorens ik kan betalen voor mijn abonnement (dat dan weer wel haha)

:9 Gaf in ieder geval niet veel vertrouwen hopen dat het nu gewoon wel soepel verloopt.

Vake bei te bange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:29:
[...]

Je had eerst geen ESPN, maar hebt er nu wel €165 voor over? Apart, maar OK, jouw keuze. Geniet ervan, Ziggo biedt goed internet en heeft het beste lineaire tv aanbod.
Ik had inderdaad eerst geen ESPN, maakte gebruik van een derde partij hiervoor wat me niks kostte om mijn favoriete sport Nederlands voetbal te aanschouwen. Nu hoef ik die derde partij een jaar niet te gebruiken omdat ik er geen 17.95 per maand voor over had om 5 zenders extra te krijgen. Dus ik zie dat inderdaad als een win-win. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:30:
Update :

Vandaag is Ploeg-Go geweest, aangezien de 1e monteur kabelschade had geconstateerd op 2 plekken tussen de AOP en de straatkast.

Het bleek na meerdere metingen dat er totaal geen schade aan de kabel te ontdekken valt. Beide monteurs vonden wel dat het signaal iets te sterk was (12-13dBmV), maar dat had geen invloed op de snelheid. Maar toch hebben ze de moeite genomen om dat te verminderen. Uiteindelijk hebben ze mijn kabel op een lagere tap-aansluiting in de straatkast gezet. Het blijkt te zijn dat iedere tap-aansluiting lager een vermindering van 1.5dBmV geeft. Ze hebben mijn kabel 4 taps lager gezet, en een duidelijke vermindering is zichtbaar( nu tussen de 4.5-7.0 dBmV)

Ik ben zeer tevreden! Hierbij de nieuwe modem-waardes :

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ahh netjes, Toch maar goed dat ze langs zijn geweest.
Je waardes waren best wel hoog wat door door ziggo als slecht word gezien maar geen reden tot paniek zeg maar.
Zijn je (un)correctables (foutmeldingen) nu ook stukke minder?
En hebben ze je AOP nog gecontroleerd in je woning?

Edit-->
Wellicht door je vorige abbo met stop zetten is je coax van de tap af gegaan en wellicht door de nieuwe monteur verkeerd geplaatst waardoor je waarde te hoog was.
Ofwel die monteur van ziggo had er vorige week totaal geen zin in.
Jammer, want het is tenslotte werk om weer 1 van je klanten te vrede te maken voor het bedrijf waar voor je werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door PatRamon op 18-10-2023 11:16 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
PatRamon schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:14:
[...]

Ahh netjes, Toch maar goed dat ze langs zijn geweest.
Je waardes waren best wel hoog wat door door ziggo als slecht word gezien maar geen reden tot paniek zeg maar.
Zijn je (un)correctables (foutmeldingen) nu ook stukke minder?
En hebben ze je AOP nog gecontroleerd in je woning?

Edit-->
Wellicht door je vorige abbo met stop zetten is je coax van de tap af gegaan en wellicht door de nieuwe monteur verkeerd geplaatst waardoor je waarde te hoog was.
Ofwel die monteur van ziggo had er vorige week totaal geen zin in.
Jammer, want het is tenslotte werk om weer 1 van je klanten te vrede te maken voor het bedrijf waar voor je werkt.
De waardes van de (un)correctables zijn nog steeds ontzettend hoog. Ongeveer 400 miljoen per dag komen er bij. Waar komt dat vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:44:
[...]

De waardes van de (un)correctables zijn nog steeds ontzettend hoog. Ongeveer 400 miljoen per dag komen er bij. Waar komt dat vandaan?
Vorig jaar hebben ze (Modulation/Profile ID) van de ODFM kanaal beperkt.
*Dit na vele klachten van weg vallend internet tijdelijk / hikken browsen / Hoge packetloss.
**Vele modems metingen en ziggo wou het niet erkennen in eerste instantie.

Ziggo gaf eindelijk toe daardoor zijn bij de meeste (aldus ook bij mij) de miljoenen correctables ingezakt.

Maar sinds een een aantal weken (Maand?) vermoedelijk met de snelheid verhoging zijn er meer kanalen bij gekomen. (of ik heb het even niet gevolgd)

3 4 9 10 11 12 13

Volgens mij niet te zien (lichtjes via log) op de sagemcom modem maar wel op de Ubee1813
Waarom vorig jaar deze omlaag werden gesteld: Vele hadden hikken in hun internet en was daar mee opgelost.
Vermoedelijk is het euvel opgelost (of ik heb het niet gemerkt) en staan de kanalen weer vol open.
Ofwel ODFM zoekt dan de geschikte kanaal voor je snelheden/connectie om het maar simpel te vermelden.
**Corrigeer mij als ik het fout heb als iemand precies weet hoe het zit.
Modulation/Profile ID overzicht:
November 2022: 3 4 10 11 12 13
December 2022: 3 4 12 13
Oktober 2023: 3 4 9 10 11 12 13
Betreffende Topic community forum over de Profile ID's
Topic Start / Meldpunt: *Gestart door een willekeurige gebruiker/melder van dat forum
https://community.ziggo.n...stream-IUC-s/td-p/1075768

Ofwel verleden was er op dit adres zeer slechte connectie.
Momenteel anno vandaag draait het nog prima, zo af en toe is er wel een storing of iets anders aan de hand.
Maar neem ik voor lief, want je kunt niet verwachten dat er in 2023 iets 100% werkt 24/7/12.
Voor de rest tevreden met ziggo en met name tv omgeving Next! gebeuren.
Er ligt glasvezel maar geen zin om over te stappen omdat daar ook problemen kunnen optreden.
Tevens wat ik mij wel aan heb geleerd = om elk jaar te bellen voor korting.

Betreft je vraag @Pierre_nr1 hopelijk heb je hier wat aan. en zou je er geen zorgen om maken.
Je internet werkt prima zonder issue's en gewoon niet kijken naar je modem/log files.

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
PatRamon schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:31:
[...]

Vorig jaar hebben ze (Modulation/Profile ID) van de ODFM kanaal beperkt.
*Dit na vele klachten van weg vallend internet tijdelijk / hikken browsen / Hoge packetloss.
**Vele modems metingen en ziggo wou het niet erkennen in eerste instantie.

Ziggo gaf eindelijk toe daardoor zijn bij de meeste (aldus ook bij mij) de miljoenen correctables ingezakt.

Maar sinds een een aantal weken (Maand?) vermoedelijk met de snelheid verhoging zijn er meer kanalen bij gekomen. (of ik heb het even niet gevolgd)

3 4 9 10 11 12 13

Volgens mij niet te zien (lichtjes via log) op de sagemcom modem maar wel op de Ubee1813
Waarom vorig jaar deze omlaag werden gesteld: Vele hadden hikken in hun internet en was daar mee opgelost.
Vermoedelijk is het euvel opgelost (of ik heb het niet gemerkt) en staan de kanalen weer vol open.
Ofwel ODFM zoekt dan de geschikte kanaal voor je snelheden/connectie om het maar simpel te vermelden.

[...]

Betreffende Topic community forum over de Profile ID's
Topic Start / Meldpunt: *Gestart door een willekeurige gebruiker/melder van dat forum
https://community.ziggo.n...stream-IUC-s/td-p/1075768

Ofwel verleden was er op dit adres zeer slechte connectie.
Momenteel anno vandaag draait het nog prima, zo af en toe is er wel een storing of iets anders aan de hand.
Maar neem ik voor lief, want je kunt niet verwachten dat er in 2023 iets 100% werkt 24/7/12.
Voor de rest tevreden met ziggo en met name tv omgeving Next! gebeuren.
Er ligt glasvezel maar geen zin om over te stappen omdat daar ook problemen kunnen optreden.
Tevens wat ik mij wel aan heb geleerd = om elk jaar te bellen voor korting.

Betreft je vraag @Pierre_nr1 hopelijk heb je hier wat aan. en zou je er geen zorgen om maken.
Je internet werkt prima zonder issue's en gewoon niet kijken naar je modem/log files.
Dank je voor de uitgebreide uitleg!

Ik maak me er eerlijk gezegd ook geen zorgen over, maar 400 miljoen (un)correctables per dag lijkt mij erg veel. Maar inderdaad, mijn verbinding is prima. Daat is niets op aan te merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spoider
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-06 10:35
Ik heb een flyer van Ziggo in de post gekregen met voorop: "Hoor je ook zo veel over glasvezel?". FYI, ik heb klant van Ziggo.

Voor mijn gevoel is dit een stunt die bedoeld is om mensen te laten geloven dat Ziggo toch wel een beter netwerkt levert dan de alternatieven. Ze presenteren een plaatje met "feiten" en "fabels", waarbij het wel heel fijn voor Ziggo uitkomt dat de feiten in hun voordeel werken. Ziggo biedt namelijk al een "glasvezel" netwerk aan mijn adres, volgens hun "feiten". Dit klopt alleen niet, want in mijn gehele flatgebouw is niet 1 glasvezel kabel te bekennen.

Als je wat beter leest en wat onderzoek doet, blijkt het dat ze een hybride oplossing bieden waarbij er ergens in het netwerk (onduidelijk uit de flyer) glasvezel zich bevindt, maar de daadwerkelijke verbinding geleverd wordt aan mijn huis via coax. Dit is op zich best wel normaal, maar iets aan deze flyer gaf mij een verkeerd gevoel waarbij ze de feiten zo weten te verwoorden dat het voor Ziggo gunstig lijkt. Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tAR3IgYcEPOIssZM1q1FA2OQsqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VX5sVbDAmWh8RCNwPWber5vM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:24

TFHfony

Professional Weirdo

Zo... Daar is de marketing afdeling creatief bezig geweest!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Spoider schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:35:
Ik heb een flyer van Ziggo in de post gekregen met voorop: "Hoor je ook zo veel over glasvezel?
...
Dit is op zich best wel normaal, maar iets aan deze flyer gaf mij een verkeerd gevoel waarbij ze de feiten zo weten te verwoorden dat het voor Ziggo gunstig lijkt. Wat denken jullie?
Op zich klopt deze hele flyer. Hij is duidelijk, er staan alleen maar waarheden in. Zoals dat je externe internetaansluiting niets zegt over je wifi (snelheid, bereik) thuis. Ik wil mijn thuisnetwerk niet in beheer hebben bij een ISP (Ziggo, KPN, Odido, ...), ik wil daar zelf controle over hebben, maar dat is een ander verhaal.

Wat niet wordt belicht in de folder is dat je bij glasvezel symmetrische communicatie hebt: upload is even snel als download. Bij Ziggo coax is de uploadsnelheid meestal een factor 10 lager dan de downloadsnelheid.

Voor 99% van de mensheid is dat geen enkel probleem, voor 1% kan de snellere uploadsnelheid een goede reden zijn om over te stappen op glasvezel.

Conclusie: de folder klopt voor 99% van de bevolking, dus ook voor de mensen die de ballen verstand hebben van netwerken, en die wordt hiermee hopelijk gerustgesteld, en kiezen dan hopelijk op goede gronden (kosten) om al dan niet over yte stappen, ipv dat ze denken dat Ziggo niet goed genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
Ik heb al een paar jaar een ziggo zakelijk abbonnement, omdat daar altijd de upload hoger was dan bij de consumenten, voor ongeveer dezelfde prijsklasse.
Echter met de huidige upgrades en prijs-stijgingen was dit inmiddels niet meer het geval.
Ik had internet complete extra (600/70) en TV start (CI+) daar betaalde ik 75 per maand voor (incl btw)
Nu zat ik even bij consumenten te kijken, en daar is internet Elite (1000/100) en tv start 72.50 per maand.

Ik dus even gebeld met de zakelijke klantenservice dat ik wel weer naar de consumenten wilde. Die kwamen terug met een mooie aanbieding: internet premium extra (1200/120) + TV start (CI+) voor 70.75 (incl btw) per maand + 1e maand gratis, en krijg het niewe modem erbij :)

TL;DR; meer ontvangen en minder betalen door even te bellen met ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1

Is je overstap gelukt vandaag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
PatRamon schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:31:
[...]

Bij het sagemcom modem staan de profiles inderdaad in de log (zolang er niet teveel andere berichten staan). Het modem krijgt steeds twee profielen toegewezen en wisselen gaat automatisch. Er wordt vrijwel precies elke twee uur van profiel gewisseld wanneer nodig.

Mijn upload profiel wisselt tussen 9/10/11/12 (en heeft altijd 13 als tweede profiel). Ik merk geen glitches.

Ik kan een profiel wisseling naar een slechter profiel forceren door een tijd met hoge snelheid te uploaden :+. Mijn signaal gaat ook een wat omlaag tijdens zo'n upload (OFDM kanaal: 1.7 idle, 1.0 tijdens upload). Dit domineert het dag/nacht effect wat je door temperatuur hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
ANdrode schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:04:
[...]

Bij het sagemcom modem staan de profiles inderdaad in de log (zolang er niet teveel andere berichten staan). Het modem krijgt steeds twee profielen toegewezen en wisselen gaat automatisch. Er wordt vrijwel precies elke twee uur van profiel gewisseld wanneer nodig.

Mijn upload profiel wisselt tussen 9/10/11/12 (en heeft altijd 13 als tweede profiel). Ik merk geen glitches.

Ik kan een profiel wisseling naar een slechter profiel forceren door een tijd met hoge snelheid te uploaden :+. Mijn signaal gaat ook een wat omlaag tijdens zo'n upload (OFDM kanaal: 1.7 idle, 1.0 tijdens upload). Dit domineert het dag/nacht effect wat je door temperatuur hebt.
De tijden van profiel wisselingen zijn op mijn Sagemcom modem erg wisselend en zeker niet om de 2 uur. Soms zit er 4 uur tussen, maar soms ook 4 minuten. Maar inderdaad wel altijd profiel 13, verder wisselt het tussen 9,10,11,12.

Wat is eigenlijk het nut van het steeds maar wisselen van profielen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• angerfist-yentl

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Pierre_nr1 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:30:
[...]

Is je overstap gelukt vandaag?
Ja uiteindelijk wel.

Ik kreeg het modem (Sagemcom) maar niet aan de praat, Hij bleef maar groen knipperen.
Uiteindelijk een chatsessie gestart met Ziggo, En omdat de aansluiting toch vernieuwd moest worden komt er vrijdag een monteur langs die de aansluiting gaat vernieuwen.

Maar ik ben natuurlijk een tweaker dus heb de Ziggo aansluiting aan de muur zelf open gemaakt en de kabel opnieuw afgemonteerd waarna het modem na een poosje wit bleef branden en het dus werkte. :*) Haal nu zoon 930mbit download en 97Mbit upload dus heb hem wel goed gemonteerd volgens mij :9 De buitenmantel was te kort om een goede aarde te vormen denk ik.

Wat ik wel fijn vind is dat mijn oude provider (dsl wat met pensioen gaat :'( ) ook gewoon blijft werken :P
Heb dus geen downtime gehad.

Ik heb trouwens een vraag als ik een extra CI+ module bestel (huren per maand) wijzigt dan mijn abonnement zodanig dat ik mijn korting verlies?

Vake bei te bange

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
@Spoider @ikweethetbeter
Folder = Mensen zonder kennis van zaken. (Wij van "WC-Eend")

Van de straatkast naar woning kiezen we kabel.
Ehmm gaan ze weer, wijkcentrale naar straatkast ligt ook Coax-kabel en geen glasvezel.
*Weinig locaties waar in tegenstelling over heel NLD dat er wel glasvezel ligt.

Van de wijkcentrale ligt Coax naar de straatkast en door deze kabel loopt gelijk ook de voeding (Electra) om de apparatuur van stroom te voorzien in de straatkast.

Glasvezel moet vaker gegraven worden??
Levensduur van een willekeurig apparaat heeft op gegeven moment zijn leeftijd bereikt.
Heb je nieuwbouw = niks aan de hand maar gek dat ziggo niet gelijk glasvezel aanlegt.
Oudere woningen ligt Coax al maar dan 20/30/40 jaar onder de grond en vaak nog van de voorganger "Eneco" (Levensduur = dan al zowat bereikt, gelukkig betreft het spul van vroeger wat nog goed robuust is tegenover wat er anno 2023 uitkomt.
**Eneco heeft hier in mijn regio voor ziggo/orange/wanadoo/casema tijdperk de meuk aangelegd. (aldus naar de woningen)

Verbinding wordt steeds sneller = Niet nodig tenzij voor werk.
Marketing = hoge snelheid + hoge upload 400/400 dat nemen mensen liever dan een 400/40.

X Met glasvezel heb je de beste wifi
Uhhhh? ligt gewoon aan apparatuur die een isp levert of de klant zelf heeft.

1 Ding is zeker dat ze momenteel wel eindelijk een goeie modem(+inbuild router) aanbieden Sagemcom.
Met de makkelijke keuze voor uitbreiding WifiPods6.
*Connectbox V1 (Witte Arris/Compal) + de voorganger cisco was gewoon complete meuk, maar dat ligt aan de techniek/jaar waar het toen uitkwam.

Tv-Omgeving betreft Next! is zeker goed aan te merken, gek dat ze daar niet meer mee adverteren.
Maar daar ben ik vermoedelijk "ouderwets" mee met de term tv kijken.

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
angerfist-yentl schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:38:
[...]

Ja uiteindelijk wel.

Ik kreeg het modem (Sagemcom) maar niet aan de praat, Hij bleef maar groen knipperen.
Uiteindelijk een chatsessie gestart met Ziggo, En omdat de aansluiting toch vernieuwd moest worden komt er vrijdag een monteur langs die de aansluiting gaat vernieuwen.

Maar ik ben natuurlijk een tweaker dus heb de Ziggo aansluiting aan de muur zelf open gemaakt en de kabel opnieuw afgemonteerd waarna het modem na een poosje wit bleef branden en het dus werkte. :*) Haal nu zoon 930mbit download en 97Mbit upload dus heb hem wel goed gemonteerd volgens mij :9 De buitenmantel was te kort om een goede aarde te vormen denk ik.

Wat ik wel fijn vind is dat mijn oude provider (dsl wat met pensioen gaat :'( ) ook gewoon blijft werken :P
Heb dus geen downtime gehad.

Ik heb trouwens een vraag als ik een extra CI+ module bestel (huren per maand) wijzigt dan mijn abonnement zodanig dat ik mijn korting verlies?
Toch handig om alsnog de ziggo monteur te laten komen ondanks je zelf uiteraard een tweaker bent.
Vermoedelijk is je AOP ook verouderd + splitter en deze krijg je dan nieuw zodat je zonder storingen kunt genieten van je internet/tv.
En niet tijdens een film/wedstrijd/werk je verbinding er uit knalt. :)

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:56
Bij ons is vanochtend een wifi-extender van Ziggo in brand gevlogen. Gelukkig was er iemand thuis maar het geeft geen vertrouwen in de anderen die we hebben en durven ze eigenlijk niet meer te gebruiken. Als ik zoek op brand in dit topic gaat het alleen over brandende lampjes.... Iemand al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:36:
Bij ons is vanochtend een wifi-extender van Ziggo in brand gevlogen. Gelukkig was er iemand thuis maar het geeft geen vertrouwen in de anderen die we hebben en durven ze eigenlijk niet meer te gebruiken. Als ik zoek op brand in dit topic gaat het alleen over brandende lampjes.... Iemand al eens meegemaakt?
Welk type? De witte zeshoekige Wifi 5 pod of de nieuwe zwarte Wifi 6 pod? Of nog iets anders?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:36:
Oei dat is schrikken.
Was het echt brand brand... of kwam er een plastic zwarte walm uit?
En om wat voor wifi-extender van ziggo ging het om?
Hun eigen spul of ander merk bv deco.

**

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
PatRamon schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:43:
[...]

Oei dat is schrikken.
Was het echt brand brand... of kwam er een plastic zwarte walm uit?
En om wat voor wifi-extender van ziggo ging het om?
Hun eigen spul of ander merk bv deco.
Er stond toevallig iemand naast toen het gebeurde, dus het is bij zwarte walm gebleven.
Ik durf zo niet te zeggen welk merk het is, maar iig direct geleverd door Ziggo in een Ziggo-doos.

[ Voor 33% gewijzigd door Dennisdn op 20-10-2023 16:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Of is het je eigen draadwerk? Die hele wcd ziet er niet al te fris uit…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
angerfist-yentl schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:38:
[...]
Nee. Korting kan alleen vervallen bij een wijziging op je pakket. Al is dat tegenwoordig steeds vaker niet het geval en erg afhankelijk van het type korting. Een extra CI+ module kan je zonder risico bestellen.
Dennisdn schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:46:
[...]
Er stond toevallig iemand naast toen het gebeurde, dus het is bij zwarte walm gebleven.
Heb je al contact gehad met Ziggo? Ik denk dat ze deze wel even willen onderzoeken. Dit mag natuurlijk nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:49:
Het is echt dat Ziggo ding. Veel huisdieren bij mn ouders dus vandaar de wcd wat stoffig is maar de installatie is pas een paar jaar oud, dat kan het niet zijn. Ben zelf helaas net op reis in buitenland dus ik moet het doen met een foto en info van iemand zonder enige technische kennis. Maar zodra ik er zelf ben zal ik foto's van het ding maken van dichtbij. (Al neem ik voorzichtig aan dat Ziggo hem direct door een koerier laat ophalen voor onderzoek). Als het goed is gaat ze teruggebeld worden door een andere Ziggo-afdeling dan de helpdesk waar het is gemeld.

[ Voor 24% gewijzigd door Dennisdn op 19-10-2023 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:46:
[...]

Ik durf zo niet te zeggen welk merk het is, maar iig direct geleverd door Ziggo in een Ziggo-doos.

[Afbeelding]
Zeker contact opnemen met Ziggo en apparaat niet weg gooien.
Betreft een: Smartwifi Pod van hun zelf.
*Maar voor je dit doet....

Kleine toevoeging aan jou foto, en niet met de nadruk om jou iets te laten verwijten.

"Wellicht" is stopcontact al tijden niet meer 100% ofwel ziet er niet meer frist uit of ouderdom.
Vaak kan er door te veel gebruik loop der jaren soort van schraapsel vormen achter de afdekkapjes van je stopcontact.
Vergelijk het met schraapsel van metaal of lijkt op graffriet.

Het zou mogelijk kunnen zijn dat de Pod aangesloten werd of al aangesloten was en een tocht zicht plaatsvond kortsluiting is gekomen.
Waardoor de "Pod" een opdonder heeft gekregen en de zekering/weerstand gesmolten is.
Zie dit als een beveiliging, daarom de vraag zwarte walm (of grijs/wit)

Tuurlijk van de gekke dit antwoord hier boven, maar als je thuis bent haal eerst je stopcontact (kapje) even los om na te gaan op daar metaal/poeder/ gruis zich bevind en dan pas ziggo contacten.

Kan uiteraard ook een defect zijn aan je Pod, maar na een jaar = vreemd, maar alles kan.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:49:
Niet alleen de WCD... maar goed... leef en laat leven O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
CreativeS schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:30:
[...]

Niet alleen de WCD... maar goed... leef en laat leven O-)
Nu weet ik zelf wat van elektrische installaties, een beetje stof en vetvlekken in een keuken naast een fornuis zouden niet een extender mogen laten ontbranden. (Aanvulling: geen zorgen, die is niet de eigen keuken maar een bijgebouw voor honden-hobby).

Ik ben in ieder geval iets gerustgesteld dat het hier niet direct wordt herkend als vaker voorkomend probleem. Zojuist ook vernomen dat ie vrij nieuw was, dus wellicht een productiefout o.i.d. Zodra we antwoord hebben van de Ziggo-techneuten laat ik het hier zeker nog even weten. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Dennisdn op 19-10-2023 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:50:
Nu weet ik zelf wat van elektrische installaties, een beetje stof en vetvlekken in een keuken naast een fornuis zouden niet een extender mogen laten ontbranden.
Vetvlekken trekken stof aan... en als ik zie wat er in de rechter WCD zit... dat komt niet van het 'in brand vliegen' van de ander. Maaar goed, ik oordeel verder niet, het is niet mijn huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:50:
[...]

Nu weet ik zelf wat van elektrische installaties, een beetje stof en vetvlekken in een keuken naast een fornuis zouden niet een extender mogen laten ontbranden.

Ik ben in ieder geval iets gerustgesteld dat het hier niet direct wordt herkend als vaker voorkomend probleem. Zojuist ook vernomen dat ie vrij nieuw was, dus wellicht een productiefout o.i.d. Zodra we antwoord hebben van de Ziggo-techneuten laat ik het hier zeker nog even weten. :)
Als die vrij nieuw was, betekent dat dan ook dat het stopcontact pas recentelijk (24/7) in gebruik is? O-) Ergo: oorzaak kan dan nog steeds net zo goed bij het stopcontact liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:29:
[...]

Als die vrij nieuw was, betekent dat dan ook dat het stopcontact pas recentelijk (24/7) in gebruik is? O-) Ergo: oorzaak kan dan nog steeds net zo goed bij het stopcontact liggen.
Ik zie ook geen brandschade aan het apparaat zelf, dus ik gok ook op het WCD.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:49
In het kort:
Ik heb een probleem met Ziggo die geld blijft afschrijven.
Abonnement is opgezegt en modem al lang teruggestuurd maar Ziggo blijft iedere maand maar afschrijven.

Het hele verhaal
Heb mijn abonnement opgezegt op 20 juli met een opzegtermijn van 1 maand.
Dit ivm overstap naar KPN.
Ziggo heeft dit per email bevestigt dat op 20 augustus mijn abonnement beindigt wordt,

Bij KPN gebruikt gemaakt van overstap service.
Op 20 augustus wilde ik KPN aansluiten.
Bleek een storing op de glasvezel lijn.
KPN heeft in totaal 8 monteurs gestuurd, maar op 31 augustus kon ik glasvezel aansluiten.
Dat ook gedaan.

Ziggo blijft echter maandelijks abonnementsgeld afschrijven.
Als ik Ziggo belt geven ze aan dat ze de opzegging hebben ontvangen maar door een fout aan hun kant kunnen ze het abonnement niet stop zetten.
Het abonnement moet "handmatig" worden stopgezet.

Wanneer ze dit kunnen stop zetten weten ze niet.
Kan nog lange tijd duren.
Hoelang weten ze niet.
Teveel betaalde abonnementsgeld wordt uiteindelijk terugbetaald (zeggen ze).

Heb KPN gebeld omtrent de overstap service, maar die geven aan niets te kunnen doen.
Heb Ziggo meerdere malen gebeld, en die willen het oplossen maar weten niet wanneer ze dit kunnen doen.

Wat nu te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 22:57
Gabriel_Knight schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:05:
In het kort:
Abonnement is opgezegt en modem al lang teruggestuurd maar Ziggo blijft iedere maand maar afschrijven.

Het hele verhaal
Ziggo heeft dit per email bevestigt dat op 20 augustus mijn abonnement beindigt wordt,

KPN heeft in totaal 8 monteurs gestuurd, maar op 31 augustus kon ik glasvezel aansluiten.
Dat ook gedaan.

Als ik Ziggo belt geven ze aan dat ze de opzegging hebben ontvangen maar door een fout aan hun kant kunnen ze het abonnement niet stop zetten.

Hoelang weten ze niet.

Heb KPN gebeld omtrent de overstap service, maar die geven aan niets te kunnen doen.
Heb Ziggo meerdere malen gebeld, en die willen het oplossen maar weten niet wanneer ze dit kunnen doen.

Wat nu te doen?
Elke betaling nu laten storneren als je niet wilt afwachten to ze het terug betalen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
In het kort:

Het hele verhaal
Klaar, zou je denken.
Hier krijg ik ruis van, dubbele actie. Je hebt zelf opgezegd bij Ziggo én middels een overstap service KPN gemachtigd voor jou op te zeggen bij Ziggo?
Dat ook gedaan.

Klaar. (Niet opgelost, maar Ziggo erkent dat het hun fout is).

Hoelang weten ze niet.

Wat nu te doen?
Ik zou via een chat of mail bovenstaand nog eens zwart op wit willen hebben, en Ziggo tweewekelijks blijven herinneren aan de lopende casus.

Zelf storneren kan weer extra ruis op de lijn geven, maar uiteindelijk komt wel vast goed. Storneren is een actie die ik niet zou doen, tenzij brood nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
In het kort:

Het hele verhaal

Dat ook gedaan.

Hoelang weten ze niet.

Wat nu te doen?
Makkelijker en effectiever om even op het community forum van ziggo je probleem neer te leggen.
Deze wordt dan opgepakt door de betreffende ziggo medewerker.
Deze kan meer dan een klanten service(telefoon) of via de chat.
https://community.ziggo.nl/

Je geeft aan dat er per mail bevestigt is dat op 20 augustus je abonnement stop wordt gezet.
Je kunt er gerust van uit gaan dat de teveel betaalde maanden terug gestort krijgt.

Systemen intern van Ziggo kampen schijnbaar tegenwoordig met veel storingen, omdat alles wat er fout kan gaan ook fout gaat.

*Het is mogelijk dat door de overstap service van KPN het systeem in de war is gegooid.
Ofwel waar je ook een overstap service krijgt aangeboden... Nooit gebruik van maken en zelf opzeggen zodat het in je eigen mail of per brief zwart op wit staat.
hansvk schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:08:
[...]
Elke betaling nu laten storneren als je niet wilt afwachten to ze het terug betalen.
Zeker niet aan te raden om storneren te gebruiken.

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:23

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Het is heel simpel: Jij hebt aan de opzegvoorwaarden voldaan en je hebt hier zelfs bewijs en bevestiging van van Ziggo. Ziggo mag geen geld meer afschrijven en dus gewoon blijven storneren of de bank bellen en zeggen dat Ziggo niet meer gemachtigd is.

Dat Ziggo hun administratie niet op orde heeft is hun probleem niet jouw probleem.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 22:57
PatRamon schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:29:
[...]

[...]

Zeker niet aan te raden om storneren te gebruiken.
Waarom niet? Er is in principe geen betalingsverplichting meer, dus ik zie het probleem niet.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
hansvk schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:46:
[...]

Waarom niet? Er is in principe geen betalingsverplichting meer, dus ik zie het probleem niet.
Klopt, 't zal ook zeker niet zo heftig worden als een issue met de Belastingdienst, die "In naam van de koning" gemachtigd door kan pakken. Maar zolang Ziggo een kink in de automatisering heeft zitten zie ik bijvoorbeeld kans op extra gedoe/ruis met een incassobureau. Als het geld/tegoed niet direct broodnodig is zou ik het dus zelf niet storneren..

Verder geeft @PatRamon een goede tip qua hulp via community kanaal vragen. Die moderators kunnen (zoals overkomt) dingen met de Ziggo systemen die de klantenservice niet als optie lijkt te hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Chris.nl op 20-10-2023 13:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:40
[...]

Gevoelsmatig klopt dat ook. Er is immers een bevestiging van Ziggo dat het opgezegd is maar blijkbaar gaat er in hun systemen met die opzegging iets fout. Als consument zou ik ook willen zeggen "storneren en machtiging tot incasso blokkeren" want ze hebben het recht niet. Echter ga je dan tegen een ander probleem aan lopen, bij de automatische systemen van een provider kom je dan in de status "wanbetaler" terecht en na enige tijd heb je kans dat de provider het account gewoon stop zet en overdraagt aan een incassobureau.

Er zijn in die markt genoeg cowboys die met onfrisse praktijken achter je geld aan gaan. In deze situatie zwaar onterecht maar je recht hebben en krijgen zijn twee verschillende zaken. Andere problemen die je gaat krijgen zijn een aantekening bij stichtich Preventel waardoor je op een zwarte lijst komt bij veel andere providers en in het ergste geval een notering bij onze goede vrienden van het BKR in Tiel. Beide zijn instanties die een automatische melding van een groot bedrijf gewoon in hun computertje in tikken en vervolgens "compu'er says no" zeggen als je het verhaal probeert recht te breien.

Volgende stap is een gang naar de rechter om die hele clusterfuck weer terug te draaien. Normaal sta je volledig in je recht en als het al zo ver komt zal Ziggo voor een hoop zooi op mogen draaien. De vraag is of het je waard is om het zo ver te laten komen door nu die paar tientjes te storneren. Ja, Ziggo zit sowieso fout hier en dat zullen ze heus wel oplossen (hoop ik voor je) maar storneren is in dit geval gewoon onverstandig. In het slechtste geval stel je ze schriftelijk in gebreke en geef je ze een redelijke termijn dit op te lossen. Mochten de problemen voortduren dan heb je altijd nog de juridische weg. Hoe dan ook is dit niet leuk en ik zou er ook geen klant meer willen zijn als ze er zo mee om gaan. Maar laten we voor nu uitgaan van het goede van de mens :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
@Andros @Chris.nl Perfect verwoord!

@Gabriel_Knight
Tevens Ziggo community platform kun je met je bestaande account inloggen (mijnziggo)
Voeg je postcode / huisnummer toe in je profiel account op het forum.
Deze is enkel zichtbaar voor ziggo medewerkers waardoor je sneller word geholpen.

Na posten van je Topic kan het 3 tot 5 werkdagen meestal duren voordat de medewerker langs komt.
En post geen Prive gegevens in je topic (gebeurt helaas met regelmaat nog)

Edit:-->Typo

[ Voor 7% gewijzigd door PatRamon op 20-10-2023 13:40 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:23
Iemand die weet hoelang het in praktijk ongeveer duurt voordat je router in bridge modus wordt gezet wanneer je dit aangevraagd hebt via het formulier? Dit ivm downtime.

Twee jaar terug was een belletje nog genoeg :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ryan_ op 20-10-2023 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Er zijn voldoende algemene voorbeelden waar storteren alleen maar veel grotere problemen geeft. Bv Google als je een betaling in de Play Store laat terugdraaien wordt het hele Google account geblokkeerd. Dus dan kun je ook niet meer aan GMail. Android telefoon die meen ik ook op slot gaat, etc etc.
Zelfde meen ik ook bij Amazon. Storneer een aankoop in de webshop en vervolgens ben je ook Amazon Prime Video "kwijt". Werkt Amazon Echo / Alexa niet meer, etc etc.

Storneren is alleen een optie als je de volledige relatie met dat bedrijf wilt verbranden en 100% zeker weet dat je er nooit meer mee te maken gaat krijgen. Iets dat me bv bij een Ziggo niet heel handig lijkt, want mogelijk wil je over een aantal jaren terug overstappen. En als je dan als wanbetaler in het systeem staat zouden ze je zomaar als klant kunnen weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 17:12

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Ryan_ schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:25:
Iemand die weet hoelang het in praktijk ongeveer duurt voordat je router in bridge modus wordt gezet wanneer je dit aangevraagd hebt via het formulier? Dit ivm downtime.

Na de bevestigings e-mail duurt het max 24 uur.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online

Heb mijn Ubee1813 toen ook dat formulier gebruikt.
Avond voor het slapen gaan ingevuld en volgende ochtend voor 10:00 was het al geregeld.

*Ontwijk het weekend, ofwel maandag avond aanvragen = zekerheid.
Vrijdag aanvragen kan problemen opleveren, als je goed doordenkt door minder personeel in het weekend.

**

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jeetje wat zijn jullie allemaal lief voor Ziggo die na 10 jaar het nog steeds niet voor elkaar heeft om het opzegproces op orde te krijgen. Deze klachten gaan al terug tot begin van casema en het upc tijdperk.

Maakt toch niet uit hoeveel geld het is. Een beetje Ziggo abonnement kost al 50 a 60 euro per maand en als je het niet te breedte hebt en nog even 4 maanden moet voorschieten omdat @VodafoneZiggo het niet geregeld krijgt vind ik schandalig.
Ze zouden het direct moeten oplossen met een bos bloemen.

Ik zou een klacht indienen en dagelijks blijven bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 20-10-2023 16:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:40
jongetje schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:03:
Jeetje wat zijn jullie allemaal lief voor Ziggo die na 10 jaar het nog steeds niet voor elkaar heeft om het opzegproces op orde te krijgen. Deze klachten gaan al terug tot begin van casema en het upc tijdperk.

Maakt toch niet uit hoeveel geld het is. Een beetje Ziggo abonnement kost al 50 a 60 euro per maand en als je het niet te breedte hebt en nog even 4 maanden moet voorschieten omdat @VodafoneZiggo het niet geregeld krijgt vind ik schandalig.

Niet per se lief maar gewoon realistisch. Als je tegen windmolens wil vechten en op je strepen/principes wil gaan staan moet je dat vooral doen. Voor de medewerkers bij Ziggo die dit verhaal behandelen ben je gewoon klant nummer 56 dat die dag op het schermpje voorbij komt. Overleg met senior medewerker, inschieten in systeem naar volgende collega en de medewerker gaat zich bezig houden met klant 57. Eind van de dag gaat die naar huis, eten, studio sport kijken en slapen. Die mensen liggen er echt niet wakker van dat klant 56 die dag al twee maanden loopt te rommelen met doorlopende rekeningen.

Als jij als klant jezelf in die mallemolen wil gooien en weken juridisch gezeur en slapenloze nachten op de hals wil halen, ga vooral je gang. Ja, je staat in je recht en je zult op het eind van de rit dat recht ook krijgen. Ik zeg alleen dat recht hebben en recht krijgen twee verschillende dingen zijn, mij zou het die paar tientjes niet waard zijn om aan het storneren te gaan beginnen tot dat is opgelost. Uiteraard blijf je dat bedrijf bestoken met berichten, telefoontjes en desnoods juridische problemen om het op te lossen maar het lijkt me gewoon niet handig om nog meer problemen te starten. Daar heb je uiteindelijk vooral jezelf mee, dat bedrijf zal het op het eind van de rit toch worst wezen. Stukje zelfbescherming, meer is het niet :) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Geen idee waar je het over hebt. Maar bij geen enkele provider is wat voor proces dan ook 100% foutloos. Dat is een utopie. Daarbij komt ook nog eens dat Casema, UPC en allerlei andere rechtsvoorgangers allemaal andere processen en systemen gebruikten. De opmerking is dus vrij onzinnig.
Klacht indienen kan altijd. Dagelijks bellen is zinloos. Het versnelt waarschijnlijk niets en kan zaken zelfs vertragen/compliceren. Bovendien, ik zou wel wat anders te doen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online

2020 tijdelijk ziggo moeten opzeggen i.v.m. overgang huis/verbouwing/tijdelijke woning.
Online via mijn.ziggo opgezegd en alles is prima gegaan.

Helaas moet je bij elk (willekeurig) bedrijf tegenwoordig overal achteraan, gevalletje "automatisering"
Hoog en laag springen heeft geen zin, mail/bel je vriendelijk wordt je bijna altijd snel geholpen met de grootste excuses, medewerker kan er ook niks aan doen maar probeert jou te helpen.

@Jay-B
Zelf ook 8 jaar geleden voor een bedrijf gewerkt waar geregeld klachten binnen kwamen.
Schelden/boosheid doet geen pijn, maar gelijk met stappen dreigen belande je bij mij onder aan de stapel voor Next day..
Ben je vriendelijk en begrip vol (al kan ik de frustratie begrijpen) kan het sneller opgelost worden dan maar boos blijven.

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jay-B schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:17:
[...]

Geen idee waar je het over hebt. Maar bij geen enkele provider is wat voor proces dan ook 100% foutloos. Dat is een utopie. Daarbij komt ook nog eens dat Casema, UPC en allerlei andere rechtsvoorgangers allemaal andere processen en systemen gebruikten. De opmerking is dus vrij zinloos
Dan zou het eens tijd worden om het grondig aan te pakken. Een groot deel van de klachten zijn "system says no", "ik kan er ook niets aandoen".
Dan moet je zorgen voor een experdesk met mensen die het oppakken en oplossen. Daar kan de normale callcenter medewerker de melding dan heensturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:55:
Dan moet je zorgen voor een experdesk met mensen die het oppakken en oplossen. Daar kan de normale callcenter medewerker de melding dan heensturen.
En dat zijn dus (momenteel) de moderators van Ziggo's eigen community, waar we @Gabriel_Knight naar verwezen hebben.

Doorzoek dit topic eens met de woorden "helpdesk community" en je komt herhaaldelijk tegen deze community medewerkers meer skills hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:42

DON PAPA

Tweaker-fan

RobertMe schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:13:
[...]
Storneren is alleen een optie als je de volledige relatie met dat bedrijf wilt verbranden en 100% zeker weet dat je er nooit meer mee te maken gaat krijgen. Iets dat me bv bij een Ziggo niet heel handig lijkt, want mogelijk wil je over een aantal jaren terug overstappen. En als je dan als wanbetaler in het systeem staat zouden ze je zomaar als klant kunnen weigeren.
Wat een onzin, als Ziggo geld afschrijft over een periode waarin je helemaal geen abonnement meer hebt (wat de laatste tijd geregeld gebeurd, door een fout in het Ziggo systeem) heb je gewoon het recht om te storneren, en mogen ze je helemaal niet als wanbetaler in het systeem zetten. Zelfs op de Ziggo Community zijn er moderators geweest die aangaven dat je gewoon het recht heb om het geld te storneren als dit onterecht is afgeschreven over een periode waarin er geen overeenkomst meer was. En dat het dan geheel aan Ziggo was om het maar weer recht te breien in de administratie...

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 20-10-2023 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DON PAPA schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:45:
[...]

Wat een onzin, als Ziggo geld afschrijft over een periode waarin je helemaal geen abonnement meer hebt (wat de laatste tijd geregeld gebeurd, door een fout in het Ziggo systeem) heb je gewoon het recht om te storneren, en mogen ze je helemaal niet als wanbetaler in het systeem zetten. Zelfs op de Ziggo Community zijn er moderators geweest die aangaven dat je gewoon het recht heb om het geld te storneren als dit onterecht is afgeschreven over een periode waarin er geen overeenkomst meer was.
Ik zeg ook niet dat het bij Ziggo zo fout zal gaan als je storneert (en als je abo hebt opgezegd heb je in principe ook gelijk om te storneren). Ik haal alleen aan dat er ook voorbeelden zijn van bedrijven waar "even een betaling storneren" nogal een grote impact kan hebben. Of die impact bij Ziggo er ook is durf ik dus niet te zeggen (/vast niet als je dus je abo eerder al hebt opgezegd).

Punt is dus voornamelijk dat tegenwoordig (overal) heel wat zaken geautomatiseerd gaan, zoals bij Ziggo dus ook dat abo automatisch wordt opgezegd als je een modem retour stuurt, ook als je een nieuw modem aan de deur weigert. En het dus ook duidelijk moge zijn dat er in dit geval m.b.t. het niet stopzetten van het abo / de betalingen er een of ander gek ding speelt. De vraag is dus of Ziggo zijn, waarschijnlijk net zo geautomatiseerde proces, goed mee overweg kan, of dat die je dan als wanbetaler aanmerkt. Immers is er een reden dat het systeem nog steeds blijft factureren, dus een stornering betekend dat je tegen de verwachting van het systeem in gaat. En hoe dat vervolgens wordt afgehandeld? Daar zullen wij niet snel achter komen. En uiteraard zal het achteraf wel weer (handmatig) recht getrokken kunnen worden. Maar vraag is hoeveel moeite je dat dan weer kost. Of juist dat je helemaal niet weet dat je uiteindelijk "oneindig" bij Ziggo als wanbetaler in het systeem staat en dat je later geen abo kunt afsluiten "om onbekende reden" en Ziggo dan jaren later moet uitpluizen waarom je als wanbetaler geregistreerd staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online

Mijn ticket "binnen 24 uur uitgevoerd" bleef een tijd hangen (SagemCom, fUPC). De monteur die langs kwam voor het hoofdaansluiting kon de wijzigig ook niet doen. Maar: toen ik belde was het direct aangepast.
Ik zou dus bellen

Wel frustrerend voor een nieuwe klant dat zo'n ticket zonder terugkoppeling of zichtbaar te zijn blijft hangen.

[ Voor 8% gewijzigd door ANdrode op 20-10-2023 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:23
ANdrode schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:57:
[...]

Mijn ticket "binnen 24 uur uitgevoerd" bleef een tijd hangen (SagemCom, fUPC). De monteur die langs kwam voor het hoofdaansluiting kon de wijzigig ook niet doen. Maar: toen ik belde was het direct aangepast.
Ik zou dus bellen

Wel frustrerend voor een nieuwe klant dat zo'n ticket zonder terugkoppeling of zichtbaar te zijn blijft hangen.
Sowieso wel apart dat je in 2023 een ticket moet aanmaken om je router in bridge mode te laten zetten en dat dit een manual proces is :) Ik bel morgen wel even :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Ryan_ schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:04:
[...]

Sowieso wel apart dat je in 2023 een ticket moet aanmaken om je router in bridge mode te laten zetten en dat dit een manual proces is :) Ik bel morgen wel even :D
We kennen allemaal XKCD: Is it worth the time?
Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/is_it_worth_the_time_2x.png

Ik was ook verbaasd dat dit geen self-service is. Misschien robot-automatisering wat op zich wel werkt, maar hier voor een slechte gebruikerservaring zorgt omdat hij niet betrouwbaar is |:(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ryan_ schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:04:
[...]

Waarom is dat eigenlijk verandert? * Raven kan zich herinneren dat neef Ziggo opbelde en het omzetten zo snel ging dat het telefoongesprek afgekapt werd Hij belde via Ziggo-telefonie, waarbij het telefoongesprek (aldus klantenservice) bij het omzetten niet zou wegva.....tuut tuut tuut tuut , bridge mode geactiveerd.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:09:
[...]

Waarom is dat eigenlijk verandert? * Raven kan zich herinneren dat neef Ziggo opbelde en het omzetten zo snel ging dat het telefoongesprek afgekapt werd Hij belde via Ziggo-telefonie, waarbij het telefoongesprek (aldus klantenservice) bij het omzetten niet zou wegva.....tuut tuut tuut tuut , bridge mode geactiveerd.
Twee jaar terug toen ik de Ubee ontvangen heb ook nog gebeld, werd meteen geregeld (ik was wel zo slim om vanaf mobiel te bellen :+).

Maar ik meen zelfs gelezen te hebben dat in fUPC dit ook lange tijd door de klant gedaan kon worden? Maar met (of wellicht al even daarvoor) opgaan in "fZiggo" (dus toen ze daar vrije modemkeuze, IPv6 in bridge, etc kregen) lijkt dat niet meer het geval te zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:18:
[...]

Twee jaar terug toen ik de Ubee ontvangen heb ook nog gebeld, werd meteen geregeld (ik was wel zo slim om vanaf mobiel te bellen :+).

Maar ik meen zelfs gelezen te hebben dat in fUPC dit ook lange tijd door de klant gedaan kon worden? Maar met (of wellicht al even daarvoor) opgaan in "fZiggo" (dus toen ze daar vrije modemkeuze, IPv6 in bridge, etc kregen) lijkt dat niet meer het geval te zijn?
Klopt oud fUPC gebied kon dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NQct_VEgxcQWCu2l4HQmEu6_So=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aiWRZhFD2cj6Krw2IWclGaSh.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7dTgZCz-OnP4yqzec4M91gbH7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ErNAaovPco3rPv2fo09qHnX.jpg?f=fotoalbum_large
2018 ook zelf nog met de huidige interface.

Heel vaag dat dit niet per direct wordt aangepast over heel ziggo gebied.
Vroeger kon je idd bellen/chat en was het binnen 60min geregeld (vaak al na 5min)
Nu met zo formulier.
Wel gek moet er handmatig personeel aan zitten.. kost geld of het systeem.
Er uit mikken en keuze bij de klant zelf.

Of er zou zeker een duidelijke verklaring voor moeten zijn dat dit via het formulier nu ineens moet.

Edit:->Van community forum van ziggo medewerker uit "oud topic"
Wil je een eigen router gebruiken? Dan is de modem in bridge functie erg handig. Wanneer je een IPv6 verbinding hebt moeten we eerst de modem naar IPv4 zien te krijgen, dit kan je niet zelf doen dus er is contact nodig

[ Voor 8% gewijzigd door PatRamon op 20-10-2023 19:29 ]

**

Pagina: 1 ... 313 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic