Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:55
Vandaag is mijn Elite 1000Mbit/s abonnement ingegaan. Vanochtend ook het gehele pakket ontvangen, met inderdaad een Sagemcom modem.

Uiteraard direct aangesloten maar helaas......het rode lampje op het modem blijft knipperen en dus geen internet. Via Wifi kan ik het modem wel bereiken, maar dat is dan ook alles op dit moment.

Gebeld met Ziggo en kreeg te horen dat mijn abonnement nog de status 'prospect' had, hij kon om die reden van afstand niets doen, zei hij. Hij wist niet waarom dat zo was. Het gekke is ook dat de levering van de hardware nog 'in behandeling' staat en dus nog niet 'als verzonden', terwijl ik het pakket vanochtend heb ontvangen.

Hij stelde vervolgens voor om een monteursafspraak te maken voor a.s. woensdagmiddag. Het is helaas niet anders, maar het is wel een valse start.

Hier nog de foto van de AOP in mijn huiskamer(kapje er even afgeschroefd), de groene kabel komt rechtstreeks van de straat hierop binnen. Volgens mij ziet het er goed uit, het is anderhalf jaar geleden nog geheel vernieuwd.

Mocht iemand nog een tip hebben, heel graag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/378I47vuZwYn-rJm3T9XXpzsQK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKIrMhCEazQItOWLqSU8zEVd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYvNqpX0ONq8X3tihqu7tsyzokc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HbcDejeoOi1h9ndD88A2P9HO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:07:
Vandaag is mijn Elite 1000Mbit/s abonnement ingegaan. Vanochtend ook het gehele pakket ontvangen, met inderdaad een Sagemcom modem.

Uiteraard direct aangesloten maar helaas......het rode lampje op het modem blijft knipperen en dus geen internet. Via Wifi kan ik het modem wel bereiken, maar dat is dan ook alles op dit moment.

Gebeld met Ziggo en kreeg te horen dat mijn abonnement nog de status 'prospect' had, hij kon om die reden van afstand niets doen, zei hij. Hij wist niet waarom dat zo was. Het gekke is ook dat de levering van de hardware nog 'in behandeling' staat en dus nog niet 'als verzonden', terwijl ik het pakket vanochtend heb ontvangen.

Hij stelde vervolgens voor om een monteursafspraak te maken voor a.s. woensdagmiddag. Het is helaas niet anders, maar het is wel een valse start.

Hier nog de foto van de AOP in mijn huiskamer(kapje er even afgeschroefd), de groene kabel komt rechtstreeks van de straat hierop binnen. Volgens mij ziet het er goed uit, het is anderhalf jaar geleden nog geheel vernieuwd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sinds de komst van de "Sagemcom" modem heb ik bij vele locaties deze aangevraagd of geïnstalleerd na een pakket wijziging of vervanging van bagger "Witte Connect box Aris/Compal"

Op al deze adressen moest ik bellen of via de chat regelen dat de modem werd aangemeld.
Geen enkel adres is het goed gegaan, of er nou een week na levering bij zat of direct bij levering.

De oude modems gingen altijd goed met aansluiten maar Sagemcom blijft problemen geven helaas.
En altijd krijg je te horen, "Ons systeem is momenteel in onderhoud of heeft momenteel een storing"

Note: Krijg je een goeie medewerker via chat/telefoon die meld hem goed aan en binnen een uur is die actief.

Je aansluiting is prima tot zo ver, enkel splitter is ouders maar moet niks uitmaken.
Krijg je problemen met je Sagemcom modem merk je het wel met het internetten en kun je de gegevens uit je modem halen of er issues zijn.

Edit extra:--->
Heb je al factory reset uitgevoerd op je Sagemcom modem?
Stroom er af, reset knop ingedrukt houden voor 10/25sec en even wat tijd gunnen,

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:10
UTMachine schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:17:
[...]

Hier ook, zodra de glasvezel te bestellen is ... gaat er een belletje naar Ziggo en als ze geen korting geven, is het byebye Ziggo.
heb gebeld kreeg korting en een jaar lang een extra zenderpakket ach het is toch meegenomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gezien het volledig geautomatiseerde proces bij Ziggo (tot aan opzeggen abonnement toe als je pakketje aan de deur weigert / modem terugstuurt) lijkt mij dat het modem "onbruikbaar" is doordat deze nog helemaal niet verzonden is? Als Ziggo zo strak integreert met de pakketdienst (oude modem X dagen na levering deactiveren etc) zal een moden ook pas aangemeld kunnen worden (en bekend zijn bij welke klant het hort) nadat het pakket geleverd is? Dus als Ziggo (/klantenservice) zegt "het modem is volgens de status niet verzonden" lijkt mij daar een (groot?) probleem te zitten.

Dan zul je dus zoals @PatRamon aangeeft moeten zien te regelen dat "het systeem" weet dat het modem bij jou staat. En een monteur die langs komt zal daar niks aan kunnen veranderen, en hoe oud/nieuw het AOP is zal daarvoor (tot nu toe) ook niet uitmaken. Of het AOP oud / aan vervanging toe is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
PatRamon schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:18:
[...]

Sinds de komst van de "Sagemcom" modem heb ik bij vele locaties deze aangevraagd of geïnstalleerd na een pakket wijziging of vervanging van bagger "Witte Connect box Aris/Compal"

Op al deze adressen moest ik bellen of via de chat regelen dat de modem werd aangemeld.
Geen enkel adres is het goed gegaan, of er nou een week na levering bij zat of direct bij levering.

De oude modems gingen altijd goed met aansluiten maar Sagemcom blijft problemen geven helaas.
En altijd krijg je te horen, "Ons systeem is momenteel in onderhoud of heeft momenteel een storing"

Note: Krijg je een goeie medewerker via chat/telefoon die meld hem goed aan en binnen een uur is die actief.

Je aansluiting is prima tot zo ver, enkel splitter is ouders maar moet niks uitmaken.
Krijg je problemen met je Sagemcom modem merk je het wel met het internetten en kun je de gegevens uit je modem halen of er issues zijn.

Edit extra:--->
Heb je al factory reset uitgevoerd op je Sagemcom modem?
Stroom er af, reset knop ingedrukt houden voor 10/25sec en even wat tijd gunnen,
Ja, factory reset ook al 2x uitgevoerd zonder resultaat.

De Ziggo medewerker die ik vanochtend aan de lijn had zei dat hij het modem niet kon aanmelden omdat mjjn abonnement op 'prospect' staat.

Ik kan ook geen Ziggo account aanmaken om b.v. op het Ziggo forumhulp te vragen, bij het aanmelden krijg ik de melding 'klanr]tnummer, postcode, huisnummer herkennen we niet'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
@Pierre_nr1
Nog een extra opmerking van je AOP.
Indien je storingen krijgt kan het aan een slechte afgestripte kabel liggen.
Zit wat ruimte tussen je kabel of blootliggende meuk. waardoor er straling van 4g/5g in kan dringen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epGWM-t1pHpv_uuR0oupGBgGb9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L2AkttrHoiXbX77BrQNYOxmL.jpg?f=fotoalbum_large
Ofwel een 3/4mm wat blootligt.
Heb je geen issues dan is er niks aan de hand. Maar zulke kleine afwijkingen geven tegenwoordig extreem veel storing op Docsis 3.1.

Note: Ga er zelf niet aanzitten hier voor is een monteur gratis van ziggo.
*Hier bij mij is deze AOP ook meerdere keren vernieuwd door storingen en deze zat er ook tussen.
En de ommanteling gaf op laatst ook storing (instraling)

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
RobertMe schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:24:
[...]

Gezien het volledig geautomatiseerde proces bij Ziggo (tot aan opzeggen abonnement toe als je pakketje aan de deur weigert / modem terugstuurt) lijkt mij dat het modem "onbruikbaar" is doordat deze nog helemaal niet verzonden is? Als Ziggo zo strak integreert met de pakketdienst (oude modem X dagen na levering deactiveren etc) zal een moden ook pas aangemeld kunnen worden (en bekend zijn bij welke klant het hort) nadat het pakket geleverd is? Dus als Ziggo (/klantenservice) zegt "het modem is volgens de status niet verzonden" lijkt mij daar een (groot?) probleem te zitten.

Dan zul je dus zoals @PatRamon aangeeft moeten zien te regelen dat "het systeem" weet dat het modem bij jou staat. En een monteur die langs komt zal daar niks aan kunnen veranderen, en hoe oud/nieuw het AOP is zal daarvoor (tot nu toe) ook niet uitmaken. Of het AOP oud / aan vervanging toe is durf ik niet te zeggen.
Ja, dat vermoed ik ook. Een gevecht aangaan met een geautomatiseerd systeem en waarbij de klantenservice aangeeft niets te kunnen doen is niet te voeren.

Ik baal hier echt enorm van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:27:
[...]

Ja, factory reset ook al 2x uitgevoerd zonder resultaat.

De Ziggo medewerker die ik vanochtend aan de lijn had zei dat hij het modem niet kon aanmelden omdat mjjn abonnement op 'prospect' staat.

Ik kan ook geen Ziggo account aanmaken om b.v. op het Ziggo forumhulp te vragen, bij het aanmelden krijg ik de melding 'klanr]tnummer, postcode, huisnummer herkennen we niet'
Herkenbaar deze text, ik neem daar nooit genoegen mee en tot heden altijd gelukt via chat/bellen.
Gewoon ophangen en opnieuw beginnen.
Vroeger moest je modem activeren met je MAC adres, maar dat is nu serienummer.

Mag hopen dat je oude modem gewoon nog werkt?
Je hebt ruim 14dagen de tijd voordat de oude niet meer werkt.
In die tijd gewoon monteur laten komen en die voert inweze handmatig jou serienummer in via het systeem en je nieuwe modem werkt dan.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
@PatRamon Scherp gezien! Ik zal het de monteur laten zien. Mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
PatRamon schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:32:
[...]

Herkenbaar deze text, ik neem daar nooit genoegen mee en tot heden altijd gelukt via chat/bellen.
Gewoon ophangen en opnieuw beginnen.

Mag hopen dat je oude modem gewoon nog werkt?
Je hebt ruim 14dagen de tijd voordat de oude niet meer werkt.
In die tijd gewoon monteur laten komen en die voert inweze handmatig jou serienummer in via het systeem en je nieuwe modem werkt dan.
Ik heb geen oude modem, ik heb een nieuw abonnement. Ik stap over van KPN. Ik ben anderhalf jaar geleden van Ziggo naar KPN overgestapt maar was niet tevreden, daarom nu weer terug naar Ziggo.

Ik snap alleen niet dat mijn abonnement nog de status 'prospect' heeft, wat dat ook zijn mag. Dat is de reden dat de Ziggo klantenservice niets kan doen, zegt hij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:36:
[...]

Ik heb geen oude modem, ik heb een nieuw abonnement. Ik stap over van KPN. Ik ben anderhalf jaar geleden van Ziggo naar KPN overgestapt maar was niet tevreden, daarom nu weer terug naar Ziggo.

Ik snap alleen niet dat mijn abonnement nog de status 'prospect' heeft, wat dat ook zijn mag. Dat is de reden dat de Ziggo klantenservice niets kan doen, zegt hij.
Dit is helemaal vreemd, tenzij je losgekoppeld bent van je multitap.
(Multitap ziggo straatkast buiten waar jou kabel uitkomt)

In dit geval gelijk een monteur laten inplannen.
Gelijk je AOP ook opnieuw laten monteren en nieuw splitter vragen.
Wel rot dat het weekend er in zit, hopelijk werkt je KPN nog.

Hier een voorbeeld van de AOP als die open is.
Bij jou zit er een klein stukje ommanteling bloot, niet geheel erg.
Maar gelijk laten uitvoeren = geen problemen.
*Vele monteurs doen het helaas fout, heb je een monteur die jaren al er werkt en uit jou buurt komt = het top.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InFoQzyaK6Hseeaoqk2gsg1wWnM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2HIkCfeItzRg4fTak0VIxaRN.jpg?f=fotoalbum_large
**Oude AOP foto (wel recente versie) + Recente versie van splitter
*Zo kun je zelf oordelen over de ruimte van de kabel bij jou AOP

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
@PatRamon De monteur staat ingepland voor a.s. woensdagmiddag. Ik zal jouw informatie aan hem doorgeven.

Ik ben wel zo verstandig geweest om mijn KPN abonnement te laten doorlopen tot 27 oktober a.s. Een soort voorgevoel :)

Ik denk ook dat wat @RobertMe zei ook ermee te maken heeft, het systeem loopt achter de feiten aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvrxd0ngCw1fQdAgut_3NtcLpKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5KLrxcUQOBzygNSX0DgbQQZf.jpg?f=fotoalbum_large

Dit terwijl ik de bestelling vanochtend al heb ontvangen

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre_nr1 op 07-10-2023 14:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:49:
@PatRamon De monteur staat ingepland voor a.s. woensdagmiddag. Ik zal jouw informatie aan hem doorgeven.

Ik ben wel zo verstandig geweest om mijn KPN abonnement te laten doorlopen tot 27 oktober a.s. Een soort voorgevoel :)

Ik denk ook dat wat @RobertMe zei ook ermee te maken heeft, het systeem loopt achter de feiten aan.

[Afbeelding]

Dit terwijl ik de bestelling vanochtend al heb ontvangen
Precies wat @RobertMe vermeld, systeem loopt achter de feiten aan, maar is helaas anno 2020-heden bij elk willekeurig bedrijf zo.

En goed om je abbo van je kpn door te laten lopen.
Als de monteur er is gewoon vragen om vernieuwing van de AOP voor de zekerheid.
*Zeker niet gelijk al foto's laten zien of dwingen om een nieuwe AOP vanwege zelf research, vinden ze niet echt prettig.
Nieuwe AOP krijg je zeker + splitter ;)
Koffie/Thee aanbieden als die er is en gewoon vriendelijk zijn en niet negatief praten over ziggo / systeem, kunnen zij ook niks aan doen.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
PatRamon schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:54:
[...]

Precies wat @RobertMe vermeld, systeem loopt achter de feiten aan, maar is helaas anno 2020-heden bij elk willekeurig bedrijf zo.

En goed om je abbo van je kpn door te laten lopen.
Als de monteur er is gewoon vragen om vernieuwing van de AOP voor de zekerheid.
*Zeker niet gelijk al foto's laten zien of dwingen om een nieuwe AOP vanwege zelf research, vinden ze niet echt prettig.
Nieuwe AOP krijg je zeker + splitter ;)
Koffie/Thee aanbieden als die er is en gewoon vriendelijk zijn en niet negatief praten over ziggo / systeem, kunnen zij ook niks aan doen.
Ik zal terughoudend zijn en de monteur eerst tot zijn eigen conclusies laten komen. Komt wel goed, ik ben netjes opgevoed :)

Ik zal jullie uiteraard op de hoogte houden, alvast mijn hartelijk dank voor jullie hulp/advies @PatRamon en @RobertMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:24
Net bij mijn schoonpa het nieuwe sagemcom modem aangesloten. Hij had nog een antiek modem staan met wifi tot 5 meter :o

Na ca 30 minuten en alle kleuren lampjes voorbij zien komen werkt hij en wifi is best wel goed, op zolder bereik terwijl het met het oude modem op de 1e etage al matig was en je netaan lekker kon surfen.

Ik krijg nog 2 wifipods gratis in bruikleen erbij welke ze pas konden versturen als het nieuwe modem actief was.

Alles via mijnziggo app geregeld (y)

Ging dus gelukkig vrij soepel allemaal, was even bang dat het een langlopend project zou worden. Nu snel weer naar huis gescheurd om F1 te kijken en later even alles weer aanmelden op het nieuwe wifinetwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Turb0Turb0 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:08:
Net bij mijn schoonpa het nieuwe sagemcom modem aangesloten. Hij had nog een antiek modem staan met wifi tot 5 meter :o
Dat is niet antiek? Ik heb december 2021 zelf een Ubee UBC1318 aangevraagd ter vervanging van een antieke Cisco met 0 meter wifi bereik. En overigens ook maar 1 LAN aansluiting. Gewoon echt een modem zonder router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

PatRamon schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:32:
Vroeger en ten tijde van de @home-cdrom moest de aangesloten computer een specifieke naam hebben om het werkend te krijgen :P * Raven graaft in geheugen ...... CC6getallen-C

Maar dat was in een tijd dat routers nog niet echt gangbaar waren, met de kennis van nu moet ik er niet aan denken een gemiddelde consumenten pc rechtstreeks aan het internet te hangen, tenzij de firewall goed zijn ding doet.
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:36:
Ik stap over van KPN. Ik ben anderhalf jaar geleden van Ziggo naar KPN overgestapt maar was niet tevreden, daarom nu weer terug naar Ziggo.
Wat was er mis met KPN ( * Raven gaat binnenkort daarnaar toe van Tweak T-Mobile Odido) en toch wel zonder overstapservice? :P
.... * Raven leest wat verder ->
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:49:
Ah :) , dat had ik met de overstap van Ziggo naar Concepts Telfort (KPN nu geloof ik?), de glasvezel wijkcentrale werd maar half af opgeleverd en dat wat was aangesloten, was niet goed aangesloten, monteur had het druk in deze buurt :X
Helpdeskmedewerker bleef maar aangeven dat de verbinding volgens de voorganger van het Gb model Genexis werkt (not) en bleef dat beweren nadat ik de stekker uit het stopcontact had getrokken 8)7 , dan maar monteur.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
@Raven Ik heb nog een KPN koperverbinding (pairbonding) en deze werkte de 1e 8 maanden prima met een steady 200/60 verbinding. Maar een paar maanden geleden begon de ellende, spontane reboots van het modem meerdere keren per dag en ga zo maar door. Meerdere monteurs hier thuis gehad, maar ze konden het maar niet oplossen. Ik was het helemaal zat, dus vandaar mijn overgang naar Ziggo.

Maar de start bij Ziggo is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Ik begon waar ik bij de KPN mee eindigde, een monteur........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:31

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb helaas hetzelfde probleem.
Donderdag het nieuwe Sagemcom modem ontvangen en aangesloten en ook een rood knipperend lampje.
Een aantal keer met de helpdesk gebeld en mijn order "moet nog verwerkt" worden door de afdeling die daar over gaat.
De medewerkster kon in het systeem zien dat Ziggo denkt dat mijn modem nog niet ontvangen is.

De zaak is ge-escaleerd volgens haar moet ik gewoon afwachten. Gelukkig doet mijn oude Arris modem het nog!
Bottom line: op het moment dat de juiste afdeling mijn modem "verwerkt" dan zou volgens haar mijn internet het spontaan niet meer doen en kan ik het nieuwe modem aansluiten die het dan zou moeten overnemen.

Vervelend maar het is niet anders :|

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Raven schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:04:
[...]

Vroeger en ten tijde van de @home-cdrom moest de aangesloten computer een specifieke naam hebben om het werkend te krijgen :P * Raven graaft in geheugen ...... CC6getallen-C

Maar dat was in een tijd dat routers nog niet echt gangbaar waren, met de kennis van nu moet ik er niet aan denken een gemiddelde consumenten pc rechtstreeks aan het internet te hangen, tenzij de firewall goed zijn ding doet.
Wat dacht je van het vroegere Casema gebeuren.
Je weet wel die dikke grijze kabel (Dikker dan die groene momenteel) aansluiten met Yes connectoren.
Witte modem van casema en max 7kb download als je geluk had.

Leukste hiervan was.... Je kon je modem mee nemen elders in je postcode en daar via de kabel aansluiten en gewoon internet gebruiken.

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Vortigen schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:58:
[...]

Donderdag het nieuwe Sagemcom modem ontvangen en aangesloten en ook een rood knipperend lampje.
Een aantal keer met de helpdesk gebeld en mijn order "moet nog verwerkt" worden door de afdeling die daar over gaat.
De medewerkster kon in het systeem zien dat Ziggo denkt dat mijn modem nog niet ontvangen is.

De zaak is ge-escaleerd volgens haar moet ik gewoon afwachten. Gelukkig doet mijn oude Arris modem het nog!
Bottom line: op het moment dat de juiste afdeling mijn modem "verwerkt" dan zou volgens haar mijn internet het spontaan niet meer doen en kan ik het nieuwe modem aansluiten die het dan zou moeten overnemen.

Vervelend maar het is niet anders :|
Maar hopen dat het snel wordt opgelost, maar ik heb er nog geen goed gevoel bij. Laten we elkaar in ieder geval op de hoogte houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:49
@PatRamon
Dat was dan nog het DEMOS systeem. Daar ben ik ook ooit mee begonnen en ik had het aangevraagd zodra het beschikbaar kwam.
Ik moest toen een coax kabel naar mijn PC trekken en op het modem aansluiten. Deze modem was vervolgens weer met een seriële verbinding met mijn PC verbonden.

Als je 7 kB/s haalde was het inderdaad veel. Dat ding was amper sneller dan een 56k modem. Het enige voordeel was, dat je een vaste prijs per maand betaalde en daarvoor onbeperkt online kon zijn, zonder de telefoonlijn bezet te houden.

De hoogste snelheden heb ik gehaald toen het systeem werd uitgefaseerd en er waarschijnlijk al heel veel mensen waren omgezet naar EuroDOCSIS, waardoor je alle bandbreedte voor jezelf had.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PatRamon schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:01:
[...]

Leukste hiervan was.... Je kon je modem mee nemen elders in je postcode en daar via de kabel aansluiten en gewoon internet gebruiken.
Dat kan nog steeds, coax is namelijk een gedeeld medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pierre_nr1 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:49:
@Raven Ik heb nog een KPN koperverbinding (pairbonding) en deze werkte de 1e 8 maanden prima met een steady 200/60 verbinding. Maar een paar maanden geleden begon de ellende, spontane reboots van het modem meerdere keren per dag en ga zo maar door. Meerdere monteurs hier thuis gehad, maar ze konden het maar niet oplossen. Ik was het helemaal zat, dus vandaar mijn overgang naar Ziggo.
VDSL? Ik kan mij niet eens herinneren wanneer de telefoonlijn hier voor het laatst werd gebruikt, uiteindelijk ooit telefoonabo opgezegd omdat het actief houden meer koste dan de gesprekskosten. We hadden toen beide voor mobiel T-Mobile Flex met houdbaar tegoed waar alles onder viel, ook 0900 en de hielden maandelijks beide tegoed over. Zoveel dat ik via een of andere dienst honderden euro's op de bank heb weten te krijgen O-) , de keus om de vaste lijn op te zeggen was niet zo moeilijk :+
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:49:
Maar de start bij Ziggo is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Ik begon waar ik bij de KPN mee eindigde, een monteur........
Hier werkte VodafoneZiggo Ziggo @home (Essent Kabelcom) toendertijd geloof ik meteen goed, wat een verademing ten opzichte van inbellen, ookal was Z3 breedband toen geloof ik hooguit een halve Mbps.
Jeroen O schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:16:
Ik moest toen een coax kabel naar mijn PC trekken en op het modem aansluiten. Deze modem was vervolgens weer met een seriële verbinding met mijn PC verbonden.
Als ik het mij goed herinner, had ik een domme witte modem (Motorola?) die via USB op mijn pc was aangesloten, al kan ik mij ook een blauwe deels doorzichtige 100Mbps USB adapter herinneren, die ligt hier volgens mij nog wel ergens, net als de @home-cdrom trouwens :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjibmeister
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-08 21:12
Vortigen schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:58:
[...]

Same here…
Vandaag modem gekregen, en ook rood knipperend lampje. De bestelling staat nog op stap 3/4 ‘verzonden’.

Blijkbaar hebben ze een backlog weg te werken van klanten die naar elite zijn gegaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Tjibmeister schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:45:
[...]

Same here…
Vandaag modem gekregen, en ook rood knipperend lampje. De bestelling staat nog op stap 3/4 ‘verzonden’.

Blijkbaar hebben ze een backlog weg te werken van klanten die naar elite zijn gegaan…
Bij mij staat mijn bestelling nog steeds op stap 2/4......

Daar lijkt het inderdaad op. Ik ben alleen erg benieuwd of het wegwerken van de backlog handwerk of een geautomatiseerde actie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:47
Ik heb al meerdere dagen ernstige artifacts op alleen de Nederlandse zenders (1, 2 en 3). Op alle andere zenders nul last. Dit is via Next (normale hoofdbox) dmv coax. Op de Next Mini geen enkel probleem, maar dat gaat allemaal via internet.

Meerdere mensen last van? Ik woon in Leiden.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:24
Ik ga komende week oefenen hoe snel het oude modem nog is, bij de lokale kwalificatie wedstrijd 2023. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdgdzQJuEdnJ2NnFm_0VZvrqpoI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfpw2SqMlo1IVSQLABdKenN5.jpg?f=fotoalbum_large

Ps let niet op de spelfout, w en m lijken erg op elkaar :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik hoop serieus ook echt dat al die oude hardware bij de milieustraat terecht komt.

KPN laat het altijd terugsturen ivm recycling, kost wel wat extra geld maar is zoveel beter voor het milieu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-09 13:06
PatRamon schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:01:
[...]

Wat dacht je van het vroegere Casema gebeuren.
Je weet wel die dikke grijze kabel (Dikker dan die groene momenteel) aansluiten met Yes connectoren.
Witte modem van casema en max 7kb download als je geluk had.

Je bedoelt het DEMOS-1 systeem van DeltaKabel (niet te verwarren met...)

Dit systeem was oorspronkelijk ontwikkeld om tweewegverkeer mogelijk te maken voor alarmsystemen, maar is door Casema en CAIW (Kabelfoon, tegenwoordig Caiway) ingezet voor internet.

Het was feitelijk een dial-up PPP verbinding over coax.

Dit liep trouwens gewoon over dezelfde groene kabel als die je nu hebt, alhoewel er eind jaren 90 in bepaalde wijken flink is geïnvesteerd om het volledige wijknet te vervangen om HFC beter mogelijk te maken.

Tegenwoordig kun je trouwens nog steeds je modem meenemen naar elders in het verzorgingsgebied, ik weet alleen niet waar de grens loopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Jeffrey87 op 08-10-2023 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:23
Hier nog iemand met een rood knipperend lampje op de nieuwe modem…. Helaas is mijn situatie anders; ik had tot donderdag nog een mediabox xl die ineens geen internet meer had.
Volgens Ziggo wordt dat ding dus niet meer ondersteund maar is er iets niet goed gegaan in de communicatie vooraf, waardoor ik geen info en geen nieuwe modem gekregen had. Nu dus modem wel binnen maar helaas ook het rode lampje. Bestel status staat nog op stap 2/4. Afgaande op de verhalen hierboven moet er dus eerst administratief nog iets aan zich kant gedaan worden voordat ik weer internet heb. Oude doet helaas niets meer behalve tv.
Erg slordig van Ziggo terwijl ik er de afgelopen jaren echt nooit problemen mee heb gehad. Wel alles in de app in de chat gemeld, telefonisch is er geen doorkomen aan lijkt het. Nu hopen dat t vlot opgelost wordt, thuiswerken op m’n hotspot is niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jongetje schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 08:58:
Ik hoop serieus ook echt dat al die oude hardware bij de milieustraat terecht komt.

KPN laat het altijd terugsturen ivm recycling, kost wel wat extra geld maar is zoveel beter voor het milieu.
Ik zit op een terugstuurpakket van Tweak te wachten omdat uitvoering: ZyXEL VMG8324-B10A terug moet (borg), eerste prijs in 2014, laatste in 2017, vraag mij af of dat ding wel goed terecht komt (vanuit milieu oogpunt).

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Update : vanochtend enkele mailtjes van Ziggo ontvangen met de mededeling dat mijn account actief is en ook dat mijn pakket is geleverd. So far, so good.

Modem opnieuw opnieuw opgestart, factory reset maar geen verbinding. Rode lampje blijft knipperen. Vervolgens via WiFI ingelogd op het modem en kreeg het welkom scherm. De stappen uirgevoerd en ontving daarna direct een mailtje om mijn account te registreren. Maar.....onderaan het mailtje zag ik mijn oude klantnummer van 2 jaar geleden staan. Er is dus duidelijk iets mis met de administratie van mijn account.

Ik kon nu wel een account aanmaken en inloggen in Mijn Ziggo, en daar staat wel het juiste klantnummer. Via messenger binnen Mijn Ziggo maar een bericht gestuurd. Afwachten maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:16:
Update : vanochtend enkele mailtjes van Ziggo ontvangen met de mededeling dat mijn account actief is en ook dat mijn pakket is geleverd. So far, so good.

Modem opnieuw opnieuw opgestart, factory reset maar geen verbinding. Rode lampje blijft knipperen. Vervolgens via WiFI ingelogd op het modem en kreeg het welkom scherm. De stappen uirgevoerd en ontving daarna direct een mailtje om mijn account te registreren. Maar.....onderaan het mailtje zag ik mijn oude klantnummer van 2 jaar geleden staan. Er is dus duidelijk iets mis met de administratie van mijn account.

Ik kon nu wel een account aanmaken en inloggen in Mijn Ziggo, en daar staat wel het juiste klantnummer. Via messenger binnen Mijn Ziggo maar een bericht gestuurd. Afwachten maar weer.
Vreemd dat je oude klantnummer wordt gebruikt.

Toen ik in 2021 Q4 ziggo aanvroeg was het 0,0% mogelijk om mijn oude account nummer te heropenen.
+Mijn oude ziggo omgeving + mail was allemaal nog bereikbaar.

*2020 Q1 opgezegd i.v.m. tijdelijke tussen woning vanwege verhuizing en daar was al ziggo aanwezig.
Daarvoor jarenlang 39,95 betaald (10tje vriendje internet + TV HD via humax eigen decorder)

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
PatRamon schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:31:
[...]

Vreemd dat je oude klantnummer wordt gebruikt.

Toen ik in 2021 Q4 ziggo aanvroeg was het 0,0% mogelijk om mijn oude account nummer te heropenen.
+Mijn oude ziggo omgeving + mail was allemaal nog bereikbaar.

*2020 Q1 opgezegd i.v.m. tijdelijke tussen woning vanwege verhuizing en daar was al ziggo aanwezig.
Daarvoor jarenlang 39,95 betaald (10tje vriendje internet + TV HD via humax eigen decorder)
Het zit iets meer ingewikkeld, denk ik. Afgelopen donderdagochtend heb ik mijn abonnement die ik op 27/9 ben aangegaan telefonisch opgezegd vanwege de nieuwe 1 oktober acties. Donderdagmiddag telefonisch een nieuw abonnement afgesloten tegen betere voorwaarden. Ik ontving netjes een mailtje waarin werd bevestigd dat de annulering was doorgevoerd en ontving later die dag een mailtje met een bevestiging van mijn nieuwe abonnement.

Het lijkt er nu sterk op dat mijn modem is gekoppeld aan het geannuleerde abonnement. Zou dat de reden kunnen zijn dat het modem niet geactiveerd wordt en het rode lampje blijft knipperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:38:
[...]
Het lijkt er nu sterk op dat mijn modem is gekoppeld aan het geannuleerde abonnement. Zou dat de reden kunnen zijn dat het modem niet geactiveerd wordt en het rode lampje blijft knipperen?
Je geeft het juiste antwoord al :)
Ofwel geduld hebben op de monteur met het huidige modem of nieuwe.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
PatRamon schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:50:
[...]

Je geeft het juiste antwoord al :)
Ofwel geduld hebben op de monteur met het huidige modem of nieuwe.
Ik ga morgenochtend nog maar eens een keer bellen, dit is een administratieve handeling die de monteur waarschijnlijk niet kan uitvoeren. Ik laat de monteur wel komen in ieder geval, kan hij het AOP vervangen. En wellicht ben ik ook niet aangesloten in de straatkast. We gaan het wel zien a.s. woensdag.

Wat ben ik blij dat ik mijn KPN abonnement heb laten doorlopen tot 27 oktober a.s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:04
Redondo1982 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 00:51:
Ik heb al meerdere dagen ernstige artifacts op alleen de Nederlandse zenders (1, 2 en 3). Op alle andere zenders nul last. Dit is via Next (normale hoofdbox) dmv coax. Op de Next Mini geen enkel probleem, maar dat gaat allemaal via internet.

Meerdere mensen last van? Ik woon in Leiden.
Ligt aan de coax aansluiting van de kabel die naar de TV/Next gaat.
Waarschijnlijk een afscherming probleem.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:47
snah001 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:37:
[...]

Ligt aan de coax aansluiting van de kabel die naar de TV/Next gaat.
Waarschijnlijk een afscherming probleem.
Ga ik eens even bekijken, dank iig!

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Redondo1982 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:39:
[...]

Ga ik eens even bekijken, dank iig!
Bespaar je moeite om naar winkels te gaan voor correct spul indien je nieuwe coax kabel nodig hebt.
Gewoon via ziggo webshop officieel.
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur
*Of zelf via ziggo website randapparatuur opzoeken.
*Bezorgkosten € 2,50

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssa231
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 06-02-2024
Dinsdag gaat als het goed in mijn abbo bij ziggo in.
Alleen tot op heden nog geen pakket verzonden en mogen ontvangen.
Chat is heel erg vaag, ze denken dat het misschien verstuurd wordt morgen maar mogelijk later.
Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:20
Ssa231 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:45:
Dinsdag gaat als het goed in mijn abbo bij ziggo in.
Alleen tot op heden nog geen pakket verzonden en mogen ontvangen.
Chat is heel erg vaag, ze denken dat het misschien verstuurd wordt morgen maar mogelijk later.
Iemand daar ervaring mee?
Mijn abonnement gaat morgen ook in en hier ook nog geen apparatuur ontvangen.
Vorig jaar (ik zeg het abonnement elk jaar op voor de 50% korting) kreeg ik de apparatuur op de dag dat het abonnement startte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Mijn abbo gaat volgende maand pas in, maar als ze de spullenboel zo laat opsturen dan wordt het wel krap. Ik ben namelijk de overstap service vergeten aan te vragen in het aanmeldproces volgens Ziggo, en dat achteraf aanzetten is onmogelijk volgens klantenservice.

Ik moet me dus even voorbereiden op de aansluiting van het modem om eventuele downtime te beperken en het stressniveau te beperken.

Ik heb nu deze situatie. https://www.ziggo.nl/klan...et-ik/umu-01-of-umu-1006/

Blijkbaar moet ik dus een nieuw AOP. Klopt dat, of werkt het oude AOP ook nog gewoon? Edit: ik heb contact opgenomen met Klantenservice en die hebben - nadat ik heb uitgelegd dat het echt niet slim is om te wachten met het maken van een monteursafspraak todat de apparatuur is geleverd, want het AOP zit niet in die doos - een afspraak voor deze week in kunnen plannen om het AOP alvast te vervangen.

Daarnaast is me niet helemaal duidelijk welke connector er op het modem zit. Mijn vorige modem had een aansluiting waarbij ik de kabel moest schroeven. Heeft het huidige modem dat bij de Giga aansluiting geleverd wordt deze ook, of is dat weer een 'gewone' (male of female) coax kabel aansluiting? Modem komt in de meterkast, AOP zit in de woonkamer. Zit een meter of 7 tussen, dus die kabel moet ik even voorbereiden.

[ Voor 36% gewijzigd door garp op 09-10-2023 16:14 . Reden: Contact gehad met klantenservice ivm alvast vervangen AOP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 22:27
Zien anderen ook na de verhoging dat de latency omhoog is gegaan?
Gebruik zelf een Asus opstelling met Rmerlin firmware en heb elk half uur de speedtest draaien naar een vast ingestelde Speedtest server.
Nadat ik vorige week het modem heb herstart door middel van de aan/uit schakelaar om de 100Mbit upload te krijgen dus een minder "stabiele" verbinding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HA85DPJnF8_x71GsDFaZCnSexQA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/U8UZuUnlD6WVxmnAQJArlLny.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHyioSsmyZRlkPTZwTslc8oE1YA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Nyt7I8iBzBFpVlD8C3eGSF01.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miniterror schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:43:
Zien anderen ook na de verhoging dat de latency omhoog is gegaan?
Gebruik zelf een Asus opstelling met Rmerlin firmware en heb elk half uur de speedtest draaien naar een vast ingestelde Speedtest server.
Nadat ik vorige week het modem heb herstart door middel van de aan/uit schakelaar om de 100Mbit upload te krijgen dus een minder "stabiele" verbinding.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tja lastig te duiden. Misschien een andere D3.1 configuratie opgehaald andere kanalen?

Welk tooltje gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
stormfly schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:25:
[...]

Tja lastig te duiden. Misschien een andere D3.1 configuratie opgehaald andere kanalen?

Welk tooltje gebruik je?
Kanalen kan ik niet zien, modem staat in Bridge dus kan er niet op inloggen om dat na te gaan.

Tooltje is SPDMerlin, deze is gemaakt door een van de community members op het forum waar RMerlin zijn threads heeft voor de Asus firmware releases.
Kan zelf opgeven naar welke server die dat moet doen, heb de I3D server in Rotterdam hard ingesteld staan, elke speedtest is dus naar die specifieke server om zo min mogelijk variabelen te hebben in de tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
miniterror schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:13:
[...]

Kanalen kan ik niet zien, modem staat in Bridge dus kan er niet op inloggen om dat na te gaan.
Jawel toch? Probeer eens 192.168.178.1 ongeacht welke range je op je eigen router hebt ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
miniterror schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:13:
[...]

Tooltje is SPDMerlin, deze is gemaakt door een van de community members op het forum waar RMerlin zijn threads heeft voor de Asus firmware releases.
Kan zelf opgeven naar welke server die dat moet doen, heb de I3D server in Rotterdam hard ingesteld staan, elke speedtest is dus naar die specifieke server om zo min mogelijk variabelen te hebben in de tests.
192.168.178.1
Of
192.168.100.1

Die laatste doe ik even uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
Interesting, dat wist ik niet.
192.168.100.1 werkt inderdaad, heb ik alleen niet veel aan aangezien ik niet wat ik had voor de reboot van het modem

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:46:
[...]

192.168.178.1
Of
192.168.100.1

Die laatste doe ik even uit mijn hoofd.
Die laatste opmerking kan zowel positief als negatief zijn :+ Ik doe 192.168.100.1 ook uit het hoofd, omdat ik die weet. 192.168.178.1 moet ik dan weer uit jouw bericht over typen en weet ik totaal niet.

192.168.100.1 is bij mijn weten ook al echt oud. Die ken ik al van denk 20 jaar terug met nog zo'n antiek Motorola modem. Puur afgaande op het plaatje deze:
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/optoro-inventory-photos/282578/original/862461PCznBvC0L._SL1.jpg.jpg?1392916259

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:13:
[...]

Die laatste opmerking kan zowel positief als negatief zijn :+ Ik doe 192.168.100.1 ook uit het hoofd, omdat ik die weet. 192.168.178.1 moet ik dan weer uit jouw bericht over typen en weet ik totaal niet.

192.168.100.1 is bij mijn weten ook al echt oud. Die ken ik al van denk 20 jaar terug met nog zo'n antiek Motorola modem. Puur afgaande op het plaatje deze:
[Afbeelding]
Als jij hem herkent dan is mijn hoofd mogelijk zo gek nog niet :)

Er zijn diverse modems geweest met 100 of 178, geen peil op te trekken. We kunnen @miniterror

eens vragen wat voor modem hij heeft?

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 09-10-2023 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 08:58:
Het is geen verplichting. Je kan hem alsnog terugsturen en dan wordt hij ook netjes afgevoerd door Ziggo.
Chris.nl schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:38:
[...]

Jawel toch? Probeer eens 192.168.178.1 ongeacht welke range je op je eigen router hebt ingesteld?
By default:

192.168.100.1 = Bridge modus
192.168.178.1 = Router modus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Jay-B schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:24:
[...]

Het is geen verplichting. Je kan hem alsnog terugsturen en dan wordt hij ook netjes afgevoerd door Ziggo.

[...]

By default:

192.168.100.1 = Bridge modus
192.168.178.1 = Router modus
Nope, m'n Ubee UBC1318ZG doet 178 én 100 in bridgemodus (routermodus heb ik niet getest). Verwarring alom :p Maar de 178 reeks deed ik dus uit m'n hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Chris.nl Klinkt meer als een bug dan dat dat de bedoeling is. Voor de meeste modems geldt zoals eerder genoemd ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
It's not a bug, it's a foolproof feature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 19:59
garp schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:24:

Ik heb nu deze situatie. https://www.ziggo.nl/klan...et-ik/umu-01-of-umu-1006/

Blijkbaar moet ik dus een nieuw AOP. Klopt dat, of werkt het oude AOP ook nog gewoon?
Het zal nog wel werken, maar het is niet voorbereid op gebruik van frequenties > 1000 MHz. Beter laten vervangen dus.
een afspraak voor deze week in kunnen plannen om het AOP alvast te vervangen.
En als die monteur er dan toch is, is het misschien wel handig om het AOP naar de meterkast te laten verplaatsen...
Daarnaast is me niet helemaal duidelijk welke connector er op het modem zit. Mijn vorige modem had een aansluiting waarbij ik de kabel moest schroeven.
Alle modems hebben dezelfde coax aansluiting, een zogenaamde F connector. Voor de verbinding tussen het AOP en de modem heb je een "rood/groen" kabeltje nodig. Dat heeft de monteur vast wel in de bus liggen.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
stormfly schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:14:
[...]

Als jij hem herkent dan is mijn hoofd mogelijk zo gek nog niet :)

Er zijn diverse modems geweest met 100 of 178, geen peil op te trekken. We kunnen @miniterror

eens vragen wat voor modem hij heeft?
Ik heb een Sagemcom F3896LG-ZG welke dus reageert op .100.1 en mij om credentials vraagt

Net even gekeken in de logging en helaas kan ik niet zien wat er voor de reboot naar nieuwe profiel gebruikt werd.
Hij lijkt wel veel te wisselen maar ik heb 0 verstand van Kabel en wat goed/slecht is.

code:
1
2
3
4
5
Tijd    Prioriteit  Omschrijving
09-10-2023 16:29:41 notice  US profile assignment change. US Chan ID: 25; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;CM-MAC=cc:XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
09-10-2023 14:29:38 notice  US profile assignment change. US Chan ID: 25; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=cc:XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
08-10-2023 05:49:50 notice  US profile assignment change. US Chan ID: 25; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;CM-MAC=cc:XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
08-10-2023 03:49:47 notice  US profile assignment change. US Chan ID: 25; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=cc:XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

[ Voor 55% gewijzigd door miniterror op 09-10-2023 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmachiel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-06 18:44
Ok, ik heb iets mega raars.

Nieuwe snelheid bij ziggo gevraagd. Hoort nieuw modem bij, prima. Oude stond in bridge, nieuwe aangesloten en zet zichzelf ook in bridge. Alles werkt, snelheid wordt gehaald volgens speedtest, ik ben tevreden.

MAAR: icloud (veel is Apple hier in huis) is niet meer te bereiken. Apps die ermee syncen lukt dat niet meer, photos library update niet meer etc. Als ik met m’n telefoon van de Wifi af ga werk alles prima. Alles op het netwerk lukt het niet.

Ik draai een pihole, maar ik heb in m’n router heel die verwijzing eruit gehaald en van de clients ook. Zelfde probleem. Pihole geef overgins netjes antwoord op alle queries die apple wilt dus daar lag het sowiso niet aan.

Ik ga morgen bellen, maar iemand ENIG idee waarom specifiek icloud niet door ziggo heen komt?? Apple.com doet het wel, icloud.com laad alleen de menu balk… why?

Meta Taro!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Apple.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmachiel
Ja ik dacht eerst dat het aan apple lag, maar de diensten lijken buiten wifi (en volgens hun support) goed te werken. Apple.com laad ook via het ziggo netwerk, maar icloud.com dan weer niet..

Alle apps die syncen met icloud ook niet.. dus het is iets met icloud icm ziggo. Snap er niks van.

Meta Taro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 21:31
vmachiel schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:50:
Ja ik dacht eerst dat het aan apple lag, maar de diensten lijken buiten wifi (en volgens hun support) goed te werken. Apple.com laad ook via het ziggo netwerk, maar icloud.com dan weer niet..

Alle apps die syncen met icloud ook niet.. dus het is iets met icloud icm ziggo. Snap er niks van.
Heb je al eens een tracert gedaan vanaf je verbinding? Zo ja wat geeft die aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmachiel
1 RT-AX86U-8E18 (192.168.1.1) 0.600 ms 0.324 ms 0.550 ms
2 10.255.194.1 (10.255.194.1) 9.739 ms 15.109 ms 14.868 ms
3 ht-rc0001-cr102-et71-251.core.as33915.net (213.51.203.125) 26.758 ms 26.358 ms 26.108 ms
4 asd-tr0021-cr101-be152-10.core.as9143.net (213.51.158.12) 19.670 ms 19.419 ms 19.180 ms
5 nl-ams14a-ri1-ae51-0.core.as9143.net (213.51.64.186) 17.638 ms 17.399 ms 17.266 ms
6 17.1.162.102 (17.1.162.102) 16.920 ms 16.934 ms 15.822 ms
7 appstore.com (17.253.144.10) 16.217 ms !X 17.941 ms !X 14.283 ms !X

Komt uit op Appstore.com.. terwijl ik een tracé naar icloud.com vroeg.. ook raar

Meta Taro!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03:55
vmachiel schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:47:
Ok, ik heb iets mega raars.

Nieuwe snelheid bij ziggo gevraagd. Hoort nieuw modem bij, prima. Oude stond in bridge, nieuwe aangesloten en zet zichzelf ook in bridge. Alles werkt, snelheid wordt gehaald volgens speedtest, ik ben tevreden.

MAAR: icloud (veel is Apple hier in huis) is niet meer te bereiken. Apps die ermee syncen lukt dat niet meer, photos library update niet meer etc. Als ik met m’n telefoon van de Wifi af ga werk alles prima. Alles op het netwerk lukt het niet.

Ik draai een pihole, maar ik heb in m’n router heel die verwijzing eruit gehaald en van de clients ook. Zelfde probleem. Pihole geef overgins netjes antwoord op alle queries die apple wilt dus daar lag het sowiso niet aan.

Ik ga morgen bellen, maar iemand ENIG idee waarom specifiek icloud niet door ziggo heen komt?? Apple.com doet het wel, icloud.com laad alleen de menu balk… why?
En als je een andere DNS server gebruikt, zoals 1.1.1.1 of 8.8.8.8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmachiel
M’n pihole gebruikt unbound.. dns poison? Of een andere fout daar?

Meta Taro!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03:55
vmachiel schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:10:
M’n pihole gebruikt unbound.. dns poison? Of een andere fout daar?
Probeer het gewoon eens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vmachiel
Kijk.. een reboot van de raspberry pi fixte het. Zal daar gelegen hebben dan.

En ik maar ziggo de schuld geven. Bedankt voor het meedenken!

Meta Taro!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garp
Roetzen schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:51:
[...]

Het zal nog wel werken, maar het is niet voorbereid op gebruik van frequenties > 1000 MHz. Beter laten vervangen dus.

[...]

En als die monteur er dan toch is, is het misschien wel handig om het AOP naar de meterkast te laten verplaatsen...

[...]

Alle modems hebben dezelfde coax aansluiting, een zogenaamde F connector. Voor de verbinding tussen het AOP en de modem heb je een "rood/groen" kabeltje nodig. Dat heeft de monteur vast wel in de bus liggen.
AOP laten verplaatsen is een heel ander traject toch, dat doet een monteur niet zomaar 1-2-3 lijkt me? Of kun je dat gewoon vragen aan klantenservice?

Over de kabel; ik heb vanaf het AOP een buis onder de vloer laten maken naar de meterkast ooit door een aannemer. Door die buis loopt onder andere een coax kabel om zo het ziggo modem in de meterkast te hebben. Die kabel kan ik dus niet meer gebruiken? Update: dat is dus een F-connector, kan ik gewoon gebruiken om het modem een meter of 6 van het AOP te plaatsen, in de meterkast.

[ Voor 6% gewijzigd door garp op 10-10-2023 07:59 . Reden: Uitgevogeld wat een F-connector is... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Mwer mensen dit probleem, web video en bijvoorbeeld videoland is bij enorm traag de laatste dagen.
Zat te denken dat er ergens bij een van ziggo zijn transits iets niet goed gaat, als meer mensen dit probleem hebben.
Heb zelf al allerlei resets gedaan en caches geleegd en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
garp schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:28:
[...]

AOP laten verplaatsen is een heel ander traject toch, dat doet een monteur niet zomaar 1-2-3 lijkt me? Of kun je dat gewoon vragen aan klantenservice?
Een monteur zal dat inderdaad niet "zo maar 1-2-3", maar als het makkelijk kan doordat er bijvoorbeeld al een buis ligt waar hij de kabel makkelijk door kan duwen zonder te hoeven boren en zo, dan wil hij het misschien wel doen als je het vriendelijk vraagt.
Over de kabel; ik heb vanaf het AOP een buis onder de vloer laten maken naar de meterkast ooit door een aannemer. Door die buis loopt onder andere een coax kabel om zo het ziggo modem in de meterkast te hebben. Die kabel kan ik dus niet meer gebruiken?
Zie boven ;)
Update: dat is dus een F-connector, kan ik gewoon gebruiken om het modem een meter of 6 van het AOP te plaatsen, in de meterkast.
Ja, dat kan ook.
Maar waarom wil je het AOP zo graag in de woonkamer hebben/houden? Ja, vroeger toen de kabel nog alleen gebruikt werd om een TV en eventueel een radio op aan te sluiten was het standaard procedure om de aansluiting de woning binnen te laten komen op de plek waar de TV stond. Maar dat is historie. Nu is de meterkast de standaard plek daar voor. En als je toch al het modem in de meterkast wilt hebben, lijkt het me logischer en handiger om daar dan ook het AOP te hebben. En eventueel van daar uit weer terug te gaan naar de huiskamer voor de aansluiting van een TV. Met coax en/of UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Roetzen schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:43:
[...]

Een monteur zal dat inderdaad niet "zo maar 1-2-3", maar als het makkelijk kan doordat er bijvoorbeeld al een buis ligt waar hij de kabel makkelijk door kan duwen zonder te hoeven boren en zo, dan wil hij het misschien wel doen als je het vriendelijk vraagt.

[...]

Zie boven ;)

[...]

Ja, dat kan ook.
Maar waarom wil je het AOP zo graag in de woonkamer hebben/houden? Ja, vroeger toen de kabel nog alleen gebruikt werd om een TV en eventueel een radio op aan te sluiten was het standaard procedure om de aansluiting de woning binnen te laten komen op de plek waar de TV stond. Maar dat is historie. Nu is de meterkast de standaard plek daar voor. En als je toch al het modem in de meterkast wilt hebben, lijkt het me logischer en handiger om daar dan ook het AOP te hebben. En eventueel van daar uit weer terug te gaan naar de huiskamer voor de aansluiting van een TV. Met coax en/of UTP.
Ja, tuurlijk zou ik mijn AOP in de meterkast willen hebben in plaats van dat rare ouderwetse hoekje in de woonkamer.

Alles is gecentreerd in de meterkast: daarom verleng ik de coax kabel voor het kabelmodem alsook de kabel voor kabel-tv naar de meterkast. Vanuit de meterkast wordt die via een versterker weer verdeeld door het hele huis, en gaat het kabelmodem in bridge mode rechtstreeks aan de WAN aansluiting van mijn eigen netwerk.

De officiele - tegenwoordig, eigenlijk geen idee hoe dat ten tijde van die verbouwing was - manier om je AOP te verplaatsen is via mijnaansluiting.nl en dat kan wel even duren blijkbaar. Vrij prijzig ook, als in meer dan 400,- blijkbaar. Beetje overdreven voor een situatie die ook prima werkt, en die verder keurig achter de gordijnen uit het zicht is verwerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door garp op 10-10-2023 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
garp schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:42:
[...]

Ja, tuurlijk zou ik mijn AOP in de meterkast willen hebben in plaats van dat rare ouderwetse hoekje in de woonkamer.
Dan is het handig om dat direct aan de monteur die het AOP komt vervangen kenbaar te maken zodra hij voet over de drempel heeft gezet. Vertel hem over de buis die er al ligt en goede kans dat er dan wat te regelen valt.
Alles is gecentreerd in de meterkast: daarom verleng ik de coax kabel voor het kabelmodem alsook de kabel voor kabel-tv naar de meterkast. Vanuit de meterkast wordt die via een versterker weer verdeeld door het hele huis,
Mogelijk heb je de modem op de 0 dB poort van de versterker aangesloten. Houdt er rekening mee dat dat met een DOCSIS 3.1 modem niet tot optimaal gebruik van de beschikbare frequenties zal leiden. De modem moet nu via een splitter op het AOP worden aangesloten waarbij dan de andere tak van de splitter naar de ingang van de versterker gaat. De versterker is dan alleen nog in gebruik voor TV signalen en de retourfunctie wordt niet meer gebruikt. De monteur heeft dat filter in zijn busje liggen.
De officiele - tegenwoordig, eigenlijk geen idee hoe dat ten tijde van die verbouwing was - manier om je AOP te verplaatsen is via mijnaansluiting.nl en dat kan wel even duren blijkbaar. Vrij prijzig ook, als in meer dan 400,- blijkbaar. Beetje overdreven voor een situatie die ook prima werkt, en die verder keurig achter de gordijnen uit het zicht is verwerkt.
Zeker. Ik zou er ook geen €400 voor over hebben als er een goed alternatief zou zijn. Maar naast de de door jou genoemde "officiele" weg zijn er ook andere wegen die naar het doel leidden. Ik heb ooit - meer dan 20 jaar geleden - mijn aansluiting zelf verplaatst van dat hoekje in de kamer naar de meterkast. En wel door een stuk groene coax kabel die ik ergens opgeduikeld had door de kruipruimte te trekken en de kabels in dat hoekje met een F connector koppelstuk te verbinden.

Toen er vier jaar geleden een monteur kwam om het AOP te vervangen en toen bleek dat die koppeling niet meer helemaal voldeed, heb ik de monteur zo gek gekregen om samen met mij de kruipruimte in te gaan om die koppeling te vervangen. En nu zit mijn AOP dus "officieel" in de meterkast. :*)

In jouw geval hoeft ie de kruipruimte niet in, hij hoeft alleen maar de kabel door die buis te duwen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:31
Ook hier een rood knipperend lampje en geen internet op het nieuwe Sagem Giga-modem.

In het kort:
Wo: online mijn Max 600/60 abonnement omgezet naar Elite 1000/100.
Do: Sagem ontvangen, maar niet online te krijgen.
Vr: monteur over de vloer, nieuw AOP gemaakt, alles doorgemeten, signalen goed, modem waarschijnlijk niet, nieuwe Sagem gekregen (had hij bij zich in doos). Kan paar uur tot een dagje duren voor dit nieuwe modem verwerkt is.
Za: niet online, helpdesk zegt: 24 uur wachten tot de order doorgezet is
Zo: niet online, helpdesk zegt: 24 uur wachten tot de order doorgezet is, maar zag wel dat oude witte Connectbox-modem nog niet goed afgemeld was, hierbij gedaan.
Ma: niet online, helpdesk ziet de order staan, heeft 'm doorgezet naar 'andere afdeling', moet u vragen 24 uur te wachten.
Di, vandaag: online!!, terwijl het rode lampje nog altijd knippert... De euforie was van korte duur. Wifi heeft een uurtje gewerkt, bekabeld lukte helemaal niet, daarna ging het modem helemaal niet meer online. Helpdesk ziet dat de order nog steeds niet doorgezet is, zegt dat ze niets kunnen pushen of prioriseren, het is nog altijd afwachten, en een hoop andere mensen met mij, bekend probleem.

Tijdens het uurtje dat het werkte kon ik in de console van het modem, nu ook dat niet meer. Helpdesk kon via mac-adres ook uitlezen welke apparaten allemaal met mijn modem zijn verbonden.

Om zeer moedeloos van te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-09 21:41
Turdie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:56:
Mwer mensen dit probleem, web video en bijvoorbeeld videoland is bij enorm traag de laatste dagen.
Zat te denken dat er ergens bij een van ziggo zijn transits iets niet goed gaat, als meer mensen dit probleem hebben.
Heb zelf al allerlei resets gedaan en caches geleegd en dergelijke
Zelfs google, en eerder vanmiddag de email server, zijn traag. Lag in spelletjes is ook hoger, jitter is wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 12:47
SeismicCharge schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:46:
Ook hier een rood knipperend lampje en geen internet op het nieuwe Sagem Giga-modem.

In het kort:
Wo: online mijn Max 600/60 abonnement omgezet naar Elite 1000/100.
Do: Sagem ontvangen, maar niet online te krijgen.
Vr: monteur over de vloer, nieuw AOP gemaakt, alles doorgemeten, signalen goed, modem waarschijnlijk niet, nieuwe Sagem gekregen (had hij bij zich in doos). Kan paar uur tot een dagje duren voor dit nieuwe modem verwerkt is.
Za: niet online, helpdesk zegt: 24 uur wachten tot de order doorgezet is
Zo: niet online, helpdesk zegt: 24 uur wachten tot de order doorgezet is, maar zag wel dat oude witte Connectbox-modem nog niet goed afgemeld was, hierbij gedaan.
Ma: niet online, helpdesk ziet de order staan, heeft 'm doorgezet naar 'andere afdeling', moet u vragen 24 uur te wachten.
Di, vandaag: online!!, terwijl het rode lampje nog altijd knippert... De euforie was van korte duur. Wifi heeft een uurtje gewerkt, bekabeld lukte helemaal niet, daarna ging het modem helemaal niet meer online. Helpdesk ziet dat de order nog steeds niet doorgezet is, zegt dat ze niets kunnen pushen of prioriseren, het is nog altijd afwachten, en een hoop andere mensen met mij, bekend probleem.

Tijdens het uurtje dat het werkte kon ik in de console van het modem, nu ook dat niet meer. Helpdesk kon via mac-adres ook uitlezen welke apparaten allemaal met mijn modem zijn verbonden.

Om zeer moedeloos van te worden...
Blijft soms absurd hoe providers werken.

Maar heb je geprobeerd het modem een factory reset te geven.
Weet niet of dat hardwarematig kan met dit modem.

Zal wellicht niet de oplossing zijn, maar misschien meldt het modem zich dan wellicht goed aan.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Roetzen schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

Dan is het handig om dat direct aan de monteur die het AOP komt vervangen kenbaar te maken zodra hij voet over de drempel heeft gezet. Vertel hem over de buis die er al ligt en goede kans dat er dan wat te regelen valt.

[...]

Mogelijk heb je de modem op de 0 dB poort van de versterker aangesloten. Houdt er rekening mee dat dat met een DOCSIS 3.1 modem niet tot optimaal gebruik van de beschikbare frequenties zal leiden. De modem moet nu via een splitter op het AOP worden aangesloten waarbij dan de andere tak van de splitter naar de ingang van de versterker gaat. De versterker is dan alleen nog in gebruik voor TV signalen en de retourfunctie wordt niet meer gebruikt. De monteur heeft dat filter in zijn busje liggen.

[...]

Zeker. Ik zou er ook geen €400 voor over hebben als er een goed alternatief zou zijn. Maar naast de de door jou genoemde "officiele" weg zijn er ook andere wegen die naar het doel leidden. Ik heb ooit - meer dan 20 jaar geleden - mijn aansluiting zelf verplaatst van dat hoekje in de kamer naar de meterkast. En wel door een stuk groene coax kabel die ik ergens opgeduikeld had door de kruipruimte te trekken en de kabels in dat hoekje met een F connector koppelstuk te verbinden.

Toen er vier jaar geleden een monteur kwam om het AOP te vervangen en toen bleek dat die koppeling niet meer helemaal voldeed, heb ik de monteur zo gek gekregen om samen met mij de kruipruimte in te gaan om die koppeling te vervangen. En nu zit mijn AOP dus "officieel" in de meterkast. :*)

In jouw geval hoeft ie de kruipruimte niet in, hij hoeft alleen maar de kabel door die buis te duwen....
Ik zal hem wel ff vragen morgen. Modem zit keurig op eigen kabel, niet op versterker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:31
MdO82 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:33:
[...]
Maar heb je geprobeerd het modem een factory reset te geven.
Ja, diverse keren, dat kan hardwarematig. Maar de laatste Ziggo-medewerkers zeiden dat het niet nodig is. Het is volgens hen puur een administratieve kwestie van 'een order die doorgezet moet worden' waarna het modem zijn juiste profiel ontvangt en online gaat.

Ik vind het vooral onbegrijpelijk dat zoiets niet ter plekke gepusht kan worden op individuele basis. Niemand kan aangeven om hoeveel orders het dan gaat, wat de verwerkingssnelheid is en waar in de queue ik me dan bevind. Schijnt met 'overgang naar een nieuw systeem' te maken te hebben. Ben het goed zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Update :

Vanmiddag is monteur geweest, hierbij het verhaal.........

- monteur kwam binnen en vroeg wat hij moest gaan doen. IK : ehhhh....ik neem aan dat je dat weet? HIJ : nee, dat wordt mij nooit verteld. Zeer vreemd.
- hij zag het modem met een rood knipperend lampje. HIJ : ik zie het al, straatkast niet aangesloten.
- Monteur 5 minuten weggeweest en na terugkomst kwam het moden keurig online. Ik blij, hij ook blij :)
- ik begon over de vervanging van de AOP, maar hij zei dat het niet nodig was. Best knap want hij heeft zelfs het kapje van de AOP er niet afgehaald. Ik liet hem de foto zien die @PatRamon mij stuurde, het enige wat hij deed was lachen. Einde AOP discussie dus.
- hij wilde eigenlijk al weg weggaan maar ik stond erop dat ik eerst een bedrade speedtest wilde uitvoeren voordat hij de deur uitging. En ik kwam niet verder dan 285/55 i.p.v. 1000/100, meerdere keren achter elkaar. Hij pakte zijn eigen meetapparatuur en kwam inderdaad ook niet hoger uit dan 285/55. Veel gemompel en ik vroeg : wat nu? Hij ging vervolgens meerdere metingen uitvoeren en kwam tot de conclusie dat er een kabelbreuk was op 23 meter vanaf mijn AOP. Er is hier een aantal maanden geleden glasvezel aangelegd, dus dat zou best kunnen. Hij was druk aan het bellen met een collega en hij ging voor de 2e keer naar de straatkast. Half uur later weer terug, en nu bleken er een kabelbreuk op 2 plekken te zijn. Er moest dus gegraven gaan worden. Ik vroeg : wanneer? HIJ : ik heb het aangemeld en Ploeg-GO neemt contact met je op, maar het in ieder geval geen prio1 of prio2 maar wist ook geen oplostermijn te noemen.
- Monteur ging er weer vandoor.

1. Waarom wordt er geen monteur gestuurd op de dag dat je abonnement actief wordt, om even in de straatkast te kijken of de nieuwe abonnee is aangesloten of niet? Dat is 1 minuut werk, en dan had ik geen 4 dagen hoeven te wachten. Het probleem van de kabelbreuk staat daar los van.
2. Waarom weet de monteur niet van tevoren wat hij moet gaan uitvoeren?
3. Geen vervanging van de AOP, heeft zelfs kapje er niet vanaf gehaald.

De internetverbinding werkt wel, dat is in ieder geval iets. En nu maar wachten op Ploeg-GO en dan maar zien wanneer ze gaan graven om de 2 kabelbreuken te repareren.

Al met al een zeer wisselende hernieuwde ervaring met Ziggo. Nog niet echt een heel goed gevoel hierbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
@Pierre_nr1
Vele monteurs zijn helaas beunhazen en hebben nergens zin in.
*Maar heb je bij elk willekeurig bedrijf tegenwoordig

Hier ook mijn kabel meerdere keren gerepareerd door Ploeg-GO.
*Ploeg-GO komt altijd vrijwel binnen een week op locatie.
Bleef zelf storingen houden en conclusie AOP verkeerd aangesloten door monteur van ziggo.

Snap de werkwijze van ziggo ook niet.
Hier in de straatkast zijn wel alle huis nummers aangesloten terwijl zeker 70% geen gebruik er van maakt, maar in de woningen zitten oude AOP's uit de jaren 80 die allemaal ruis terug geven.
Hoor niet te kunnen vermelden ze maar toch....

Idd dag 1 of nieuwe abbonee gewoon monteur standaard langs laten komen en gehele check voor alles.

2. Monteur is lui want ze weten het wel, maar geen zin om te lezen of hun apparatuur is leeg.
Elke monteur die hier is geweest had kapotte of dode accu's in zijn apparatuur en ook van de laptop.

3. Pauper monteur, niet eens kapje er af halen = gewoon lui.... Dubbel check altijd.

/////

Puntje voor paaltje ben ik 1,5jaar bezig geweest met ziggo en brak internet tot geen internet.
Gelijk halen via ziggo community is om te janken door de baby boomers die daar actief zijn.

Het draait redelijk hier momenteel, maar modem reset nog te vaak en te veel T3 meldingen.
**De laatste tijd weer.
Voor mij redelijk acceptabel binnen de grenzen, het is dat tv kijken via de Next! voor mij het voordeel heeft en daarom niet wil overstappen.

Geen zin in app's via de tv of gedoe om tv te kunnen kijken.
TV aan = beeld via kanaals en snel opstarten van streaming diensten / opnames via de Next! houd mij bij ziggo.

Was anders al lang naar glasvezel gegaan wat hier ligt.

Btw.. PloegGo heb ik prima en nette ervaringen mee, hopelijk ervaar jij dat ook.

**

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:53
@Pierre_nr1

Omdat iedereen tegenwoordig maar wat doet. Motivatie is ver ver te zoeken.

1: Omdat ze dat tegenwoordig zelf niet meer weten, maar inderdaad, had gekund.
Niet gebeurt en daarom heeft de monteur dat uiteindelijke gefixt.
2: Zie boven punt 1, iedereen doet tegenwoordig maar wat. Een beetje gevoel en belangstelling met je werk wordt steeds minder. Er lopen nog heel goede rond, maar dat wordt steeds minder.
3: Als ik jouw informatie zo lees: Die had/heeft er duidelijk geen zin in.

Ziggo wordt ook steeds gestoorder met zijn monteur. Monteurs die er al 10-20 jaar werken, moet een UTP plug op kabel test doen. Zeg je één ding verkeerd, dan ben je gezakt. Ook al doe je het al jaren goed.
Allemaal meedoen met de poppenkast is dat.

Lang verhaal kort: Jij bent goed bezig geweest en inderdaad dingen blijven eisen.
Dit is de wereld van vandaag, je moet zelf overal achteraan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
neeecht schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:32:
@Pierre_nr1
Lang verhaal kort: Jij bent goed bezig geweest en inderdaad dingen blijven eisen.
Dit is de wereld van vandaag, je moet zelf overal achteraan.
"Dit is de wereld van vandaag, je moet zelf overal achteraan."

Perfect omschreven!
Tevens ook helaas de werkelijkheid.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Vervolg op mijn post een stukje terug: vandaag is de monteur geweest om mijn AOP te vervangen. Was oud blijkbaar. Dat heeft 'ie gedaan, en terwijl hij bezig was vroeg hij om de doos. Toen ik aangaf dat ik pas 10 november aangesloten word en dus helemaal geen doos heb wilde hij bijna ophouden met werken, haha. Maar meneer, dat kan helemaal niet want u bent nog geen klant. U bent pas klant op die 10 november, en als de spullen geleverd zijn.

Dus ik heb ook deze mijnheer - hij was wel ok hoor, heeft ook even de lijn gecheckt volgens mij - net als Ziggo Klantenservice even uitgelegd dat het misschien niet bijster intelligent is om klanten pas op de dag van aansluiting tot de ontdekking te laten komen dat er iets niet klot aan de kant van de Ziggo infra, en al zeker niet als de kalnt daar keurig netjes op tijd zelf even een simpele check op heeft gedaan (verouderd AOP is best te bedenken, Ziggo supportsite geeft prima informatie).

Dat ga je toch niet pas doen als de klant zijn oude abonnement al is opgezegd op dezelfde datum als de Ziggo aansluitdatum? Ben ik nou gek? Dat plan je toch lekker daarvoor in, als de stress nog volledig afwezig is? Een goed begin is het halve werk? Of geldt dat niet meer?

Anyhow, het is gebeurd. AOP zit nog wel op dezelfde plek en niet met een groen kabel naar de meterkast dorrgetrokken, volgens de monteur is het signaal niet goed/sterk/whatever genoeg. Zien we dan wel weer, ik heb lekker mijn eigen F-connector weer vastgeschroefd van de kabel die naar de meterkast loopt. Is het singnaal inderdaad niet goed genoeg dan zet ik het modem wel naast het AOP en trek een ethernet kabel extra naar de meterkast. Maar niet nu ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
@PatRamon en @neeecht Dank voor jullie reacties!

Ik zal er nog eentje aan toevoegen......

Ik ontving vanmiddag post van Ziggo. Een brief en retourdoos.....In de brief staat dat ik mijn ontvangen apparatuur binnen 14 dagen moet retourneren. Het blijkt, na de brief goed gelezen te hebben, te gaan om het geannuleerde abonnement van anderhalve week geleden, waarvan ik dus ook geen apparatuur heb ontvangen.

Fijn he die geautomatiseerde systemen! Kan ik hier weer achter aan gaan, pffffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 19:09
Ik heb TV start (next mini) met internet complete. Door de recente wijzigingen is 1 gbit internet maar 1 euro duurder. Daarom heb ik dit via mijn ziggo aangepast. Nu krijg ik plotseling een T&T voor een pakket. Is daar een reden voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw modem voor gigabit….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 18:19

GHR

FrankoNL schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:48:
Ik heb TV start (next mini) met internet complete. Door de recente wijzigingen is 1 gbit internet maar 1 euro duurder. Daarom heb ik dit via mijn ziggo aangepast. Nu krijg ik plotseling een T&T voor een pakket. Is daar een reden voor? :)
Behalve een nieuw modem zul je wellicht ook een nieuwe mediabox ontvangen. Als je dat vervolgens zou annuleren binnen 14 dagen, dan is het volgens het SYSTEEM van ziggo daar nog niet mee afgehandeld als je een beetje pech hebt. Ik heb namelijk geannuleerd en als gevolg daarvan zit ik al vanaf maandag zonder internet, tv en telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 19:09
GHR schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:11:
[...]

Behalve een nieuw modem zul je wellicht ook een nieuwe mediabox ontvangen. Als je dat vervolgens zou annuleren binnen 14 dagen, dan is het volgens het SYSTEEM van ziggo daar nog niet mee afgehandeld als je een beetje pech hebt. Ik heb namelijk geannuleerd en als gevolg daarvan zit ik al vanaf maandag zonder internet, tv en telefoon.
Ahhh een nieuw modem, vandaar. Een nieuwe media box zou raar zijn. Ik heb die next mini al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 18:19

GHR

FrankoNL schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:19:
[...]

Ahhh een nieuw modem, vandaar. Een nieuwe media box zou raar zijn. Ik heb die next mini al.
Dat dacht ik dus ook. Ik kreeg namelijk ook een nieuwe mediabox next toegezonden en dat terwijl ik al een Humax decoder had die ik als zeer prettig ervaar. Om die reden heb ik ook geannuleerd meteen de volgende dag. Dat laatste vond het SYSTEEM van ziggo niet zo leuk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@GHR Maar een Humax is ook compleet wat anders. Die worden niet meer geleverd en had je niet door dat je voor een pakket met een Next koos? Hoop voor je dat het snel opgelost is. Is de humax van jouw zelf of had je deze in bruikleen?

[ Voor 13% gewijzigd door Jay-B op 11-10-2023 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
GHR schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:32:
[...]

Dat dacht ik dus ook. Ik kreeg namelijk ook een nieuwe mediabox next toegezonden en dat terwijl ik al een Humax decoder had die ik als zeer prettig ervaar. Om die reden heb ik ook geannuleerd meteen de volgende dag. Dat laatste vond het SYSTEEM van ziggo niet zo leuk allemaal.
Vroeger ook de Humax gehad 5050c met 3TB harddisk.
Prima apparaat maar Next! bied toch veel meer opties met opnemen ect.
Eens wordt het tijd om je oude vertrouwde humax van het stroomnet af te halen.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ik moet zeggen dat, ondanks de door de monteur gemeten 2 kabelbreuken in mijn verbinding tussen de AOP en de straatkast, de snelheid er behoorlijk in zit.....een heel stuk sneller dan vanmiddag toe de monteur hier nog was. Hier lijkt niet echt veel mis mee, toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZOHjsl5oRE00cBnGsHDP5j6eiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pXp9kXQ0EbL7cOlj3HWAfHhU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre_nr1 op 11-10-2023 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:30

B4tman_DH

To the Bat.....

Laat je aop is zien? En de waarden v/h modem?

[ Voor 7% gewijzigd door B4tman_DH op 11-10-2023 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
B4tman_DH schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:04:
Laat je aop is zien? En de waarden v/h modem?
Ik neem aan dat je op mijn post reageert???

De foto's van de AOP staan een paar pagina's terug. Hier heeft o.a. @PatRamon al op gereageerd en zijn mening over gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:30

B4tman_DH

To the Bat.....

Pierre_nr1 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:20:
[...]

Ik neem aan dat je op mijn post reageert???

De foto's van de AOP staan een paar pagina's terug. Hier heeft o.a. @PatRamon al op gereageerd en zijn mening over gegeven.
Ah ik zie het idd, dat is het juiste type

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:30

sjaool

Every life should have 9 cats

PatRamon schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:32:
[...]

Vroeger ook de Humax gehad 5050c met 3TB harddisk.
Prima apparaat maar Next! bied toch veel meer opties met opnemen ect.
Eens wordt het tijd om je oude vertrouwde humax van het stroomnet af te halen.
De Next is echt ideaal als je veel wilt opnemen. Nu gebeurt dat niet op het apparaat maar uitgesteld kijken is echt een verademing vergeleken met mijn oude Humax 5050C en 5200C. Komt nog bij dat de Next veel zuiniger en ook nog eens sneller is.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09 20:28
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@CriticalHit_NL Misschien eerst eens beginnen met je AOP en bekabeling. Je signaalwaardes zijn namelijk niet zo best en gaan zeker voor problemen zorgen. AOP is niet meer van deze tijd. Koppelstukjes en splitter zijn even antiek als je oude modem. Dit is een recept voor problemen. Waarschijnlijk ook de reden dat de upstreamkanalen niet allemaal op komen. Je modem staat maximaal te zenden voor een enkele upstreamkanaal. Eerst de prutser thuis even aan het werk zetten en Ziggo vriendelijk vragen of ze het AOP willen vervangen. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Jay-B op 12-10-2023 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

@CriticalHit_NL mooie vergelijking. Jammer van de problemen.

Ik hoop dat een deel mij gespaard gaat blijven. Ik verhuis volgend jaar naar een gebied waar het ziggo-only is, maar wel 1GB ziggo beschikbaar is.
Ik heb nu KPN glas 1000/1000, heel stabiel. Ben erg benieuwd waar in ik beland met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:39
Volgende week ga ik verhuizen naar een ander adres bij mij in het dorp, en op dit moment heb ik nog een "good old" Technicolor/Cisco EPC3925 staan. De dame aan de lijn die ik gebeld had voor info, zei dat ik gewoon de apparatuur (next + modem) kan meenemen en deze weer aansluiten op het nieuwe adres, maar het bleek nadat ik de verhuizing online aangevraagd had (want degene aan de telefoon kon opeens geen verhuiskorting meer geven, terwijl dit online wel mogelijk was) nu dat de cisco toch wat antiek geworden is. Ik krijg nu op het nieuwe adres een Connectbox v2 bezorgd.
Geen idee verder hoe en wat, mocht aansluiten niet lukken kan ik altijd een monteur langs sturen.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jay-B schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:50:
@CriticalHit_NL Misschien eerst eens beginnen met je AOP en bekabeling. Je signaalwaardes zijn namelijk niet zo best en gaan zeker voor problemen zorgen. AOP is niet meer van deze tijd. Koppelstukjes en splitter zijn even antiek als je oude modem. Dit is een recept voor problemen. Waarschijnlijk ook de reden dat de upstreamkanalen niet allemaal op komen. Je modem staat maximaal te zenden voor een enkele upstreamkanaal. Eerst de prutser thuis even aan het werk zetten en Ziggo vriendelijk vragen of ze het AOP willen vervangen. ;)
Is dat niet ook een gevalletje "RTFM"? Volgens mij staan daarin plaatjes van AOPs die wel / niet supported zijn.

Maarja, een echte Tweaker sluit het natuurlijk zo aan zonder die 2 "blaadjes" aan instructie te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:34:
[...]
Maarja, een echte Tweaker sluit het natuurlijk zo aan zonder die 2 "blaadjes" aan instructie te lezen.
Jeps daarna gaat de tweakerT op GoT zoeken, krijgt daar mogelijk wel/geen bevredigend antwoord. Schopt de doos na 48hr opzij, er valt een boekje uit en denkt: hey een boekje? :+
Pagina: 1 ... 311 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic