Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:20

FreakNL

Well do ya punk?

Jewie schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:10:
[...]

Ik denk oprecht dat de meesten switchen naar glasvezel vanwege het prijsverschil. Je ziet gewoon duidelijk dat nieuwe klanten worden aangetrokken met fikse kortingen en gratis pakketten en bestaande klanten gepaaid worden met een tientje hier en een tientje daar.

Het 'risico' wat Ziggo echter loopt is dat als men naar glasvezel is overgestapt, bijvoorbeeld icm met NLZiet, men het zo ook wel prima vindt. En wees eerlijk - leuk dat sterke TV platform, maar de Spaanse, Franse en Italiaanse zender heb ik nooit opstaan.
Het gaat niet om de hoeveelheid zenders maar om de beeldkwaliteit. Die is ontegenzeglijk beter bij Ziggo. Of dat het prijsverschil waard is moet iedereen voor zich bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:46
RobertMe schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:00:
Edit:
Hoe doet Ziggo dat dan overigens vanaf november? Sturen ze dan monteurs huis aan huis? Om bij de klanten het modem uit te trekken? Of zouden ze vanaf dan vanuit hun beheeromgeving van op afstand gewoon een herstart van het modem initiëren?
Je hebt een punt. Jij zal er meer weet/verstand van hebben, maar ik heb het uit- en weer aanzetten van een elektrisch apparaat door middel van een schakeleer nooit als reset (reboot) gezien. Ja, wel een herstart, maar geen reset. En in mijn (dus beperkte) beleving is een reset/reboot nodig om de snelheidsverhoging voortijdig (!), voor het volledige live gaan, te verkrijgen.

@njitter Zoals ik door @RobertMe terecht ben gewezen, heb ik mijn reactie op jou onterecht geplaatst.

[ Voor 6% gewijzigd door RicoK op 04-10-2023 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RicoK schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:12:
[...]

Je hebt een punt. Jij zal er meer weet/verstand van hebben, maar ik heb het uit- en weer aanzetten van een elektrisch apparaat door middel van een schakeleer nooit als reset (reboot) gezien. Ja, wel een herstart, maar geen reset.
Nouja, het profiel wordt alleen ingeladen in het geheugen en niet opgeslagen (een modem zal ook vast geen (uitgebreide) opslag hebben buiten dat voor de firmware (dat geflasht wordt en geen HDD/SD achtige opslag is natuurlijk). Dus opstarten betekent dat het profiel opnieuw ingelezen moet worden.
En apparaten die je echt kunt resetten hebben daar wwl een echte procedure voor (bv een PC / moederbord met een CMOS reset / clear).
En in mijn (dus beperkte) beleving is een reset/reboot nodig om de snelheidsverhoging voortijdig (!), voor het volledige live gaan, te verkrijgen.
Er is niks voortijdig aan. Ziggo heeft (voor) 1 oktober de snelheidsverhoging doorgevoerd (volledig en al). Echter is het het modem die de snelheid van de verbinding bepaald (staat in het profiel) en dat modem weet niks van de wijziging die Ziggo gedaan heeft. Dus moet je even opnieuw opstarten zodat het moden het nieuwe profiel krijgt.
Ziggo communiceert dat zelf ook. Vanaf 1 oktober als je zelf "de stekker uit trekt" (leest makkelijker dan "het profiel opnieuw laat inladen" :p), vanaf 1 november wordt het "automatisch" doorgevoerd (lees: vanaf 1 november laten ze de modems gefaseerd opnieuw opstarten van op afstand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Jewie schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:10:
[...]

Ik denk oprecht dat de meesten switchen naar glasvezel vanwege het prijsverschil. Je ziet gewoon duidelijk dat nieuwe klanten worden aangetrokken met fikse kortingen en gratis pakketten en bestaande klanten gepaaid worden met een tientje hier en een tientje daar.

Het 'risico' wat Ziggo echter loopt is dat als men naar glasvezel is overgestapt, bijvoorbeeld icm met NLZiet, men het zo ook wel prima vindt. En wees eerlijk - leuk dat sterke TV platform, maar de Spaanse, Franse en Italiaanse zender heb ik nooit opstaan.
Ik heb zelf dus 2 jaar lang KPN internet only gehad met NLZIET op een Apple TV en nee het gaat niet om de kwantiteit van zenders maar de algehele gebruikservaring van tv kijken. NLZIET voorziet prima in kijken op basis van on-demand en zo af en toe kijken maar voor regulier tv kijken komt het toch echt te kort. Scherper en kleurrijker beeld, vloeiende GUI met PIP en bruikbare programma informatie, vlot zappen, ondertiteling, opnemen, etc. Ik ben er achter wat ik allemaal gemist heb :)

Wat verder fijn is, is het netwerk aanleggen rondom je tv is ook vele malen simpeler dan KPN waar multicast een grote spelbreker is. Gedoe met aparte VLAN’s, specifieke switches en verdere netwerkinstellingen heeft mij ooit doen besluiten om KPN tv de deur uit te doen voor NLZIET ;)
Tegenwoordig biedt KPN overigens ook unicast streams aan voor intern netwerk maar dan lever je aanzienlijk in op beeldkwaliteit en zenders.

De beperkte upload is even slikken maar verder ben ik erg tevreden over de overstap naar Ziggo. Met name ook op de besparing van mobiele telefonie met Red Together abonnementen in ons gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:03:
[...]

Elk apparaat heeft een stekker, ik weet niet of alle modems een schakelaar hebben :p (mijn antieke Cisco modem only die ik tot eind 2021 gehad heb niet denk ik).
Die schakelaar is sinds enige tijd - ik weet niet precies hoe lang - volgens EU regels verplicht. Dus de nieuwere modems hebben het allemaal.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-09 11:35
Ik heb er toch weer een mooie korting eruit gesleept en veel beter dan de afgelopen jaren. Schakelen naar de nieuwe Elite was geen optie en veel duurder qua korting.

Internet Giga € 63,00
Totaal excl korting € 0,00 € 63,00
Eerste 9 maanden 35 korting per maand - € 35,00
Totaal incl korting € 0,00 € 28,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:21
RICCTWK schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 06:58:
[...]

2. Antwoord op je vraag. Heb je veel Wifi6 apparaten? Ik heb een keuze gemaakt naar aanleiding van dit artikel op Tweakers. Ik heb nu 500/50 en haal dat ook draadloos. Ik heb niet de snelste router uit de test gekozen, maar ik denk ook dat iedereen zijn of haar keuze zelf moet maken. Geen situatie is hetzelfde. En ieder zo zijn eigen wensen qua featureset.
Ik ben wel benieuwd welke router jij hebt gekozen.

Ik heb Ziggo zakelijk met het Ziggo modem in Bridge en daarachter een aimesh van asus routers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZL0zX3oTy0N2Bh5r6Q0gXboBdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3iN6Y6nngE6mwevItnFRC2oO.jpg?f=fotoalbum_large

Het werkt prima maar wifi snelheid is niet meer van deze tijd. En Ziggo heeft mij ook verwend met meer snelheid maar qua wifi maakt het niks uit en dat is eigenlijk zonde.

Dus ik zit te denken om de boel eens te upgraden en jouw wifi snelheden klinkt goed dus aan de hand daarvan wil ik eens kijken of ik de boel ga upgraden.

Met mijn huidige setup heb ik wifi van zolder tot de schuur en dat moet ook zo blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:20

FreakNL

Well do ya punk?

Miki schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:29:
[...]

..
De beperkte upload is even slikken maar verder ben ik erg tevreden over de overstap naar Ziggo. Met name ook op de besparing van mobiele telefonie met Red Together abonnementen in ons gezin.
De Tweaker in mij zou ook echt graag 100 of 200mbit upload hebben. Maar als ik dan even reëel ben, zo vaak is het nou ook weer niet nodig.

En dan ben ik nog iemand die een Rsync heeft lopen naar een NAS bij ouders ('s nachts) en vaak in het buitenland een VPN naar huis maak tbv Ziggo en ESPN... Maar dat soort dingen lopen met 30mbit ook prima en die Onedrive van mijn werk pruttelt ook wel door op de achtergrond..

Ik stap nog niet over, maar dat komt ook zeker omdat ik nog 2 actieve smartcards heb en daardoor genoeg heb aan TV Start om toch op te kunnen nemen... (eigen decoder)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-09 18:33
@Miki @Jewie Ten opzichte van KPN vind ik ook nog een voordeel dat je de dovenondertiteling kunt weergeven bij opnames. Is toch handig als ondersteuning bij Engels, of indien je gehoorproblemen hebt. Mijn oude Grundig GV940PT videorecorder kon dit in de jaren ‘90 al, maar KPN kan dit helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik zit eigenlijk nooit online te kijken bij mijn Ziggo-account, maar nu dus wel eens keer, waarbij mij opviel dat ik voor één Euro per maand meer kan overstappen van Internet Compleet (500/50) naar Internet Elite (1.000/100). Dit is wel héél erg verleidelijk. Zelfs zo verleidelijk, dat ik moet denken aan het welbekende addertje onder het gras. Ik ben contractvrij bij Ziggo, maar ga ik hierdoor weer niet een contract voor bepaalde tijd aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Laatst online: 05-09 18:33
Nee, hoogstens een jaarcontract.

[ Voor 36% gewijzigd door Rallye op 04-10-2023 14:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:50
RicoK schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:49:
Ik zit eigenlijk nooit online te kijken bij mijn Ziggo-account, maar nu dus wel eens keer, waarbij mij opviel dat ik voor één Euro per maand meer kan overstappen van Internet Compleet (500/50) naar Internet Elite (1.000/100). Dit is wel héél erg verleidelijk. Zelfs zo verleidelijk, dat ik moet denken aan het welbekende addertje onder het gras. Ik ben contractvrij bij Ziggo, maar ga ik hierdoor weer niet een contract voor bepaalde tijd aan?
Ik ben gisteren van complete naar Elite overgestapt. De medewerker aan de lijn vertelde mij dat dit geen jaarcontract is omdat het slechts een upgrade van het internetgedeelte is. Nu zit ik nog wel een paar maanden in een contract dus misschien is dat een verschil.
Ik vond het ook te verleidelijk die euro verschil dat ik meteen ben overgestapt, nieuwe modem komt vanmiddag al :) _/-\o_

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Rallye schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:57:
Nee, hoogstens een jaarcontract.
Dat is toch een contract voor bepaalde tijd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk niet, en anders cancellen binnen de 14 dagen. Staat duidelijk in de mail als het wel zo zou zijn, maar kan het mij niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:47

DON PAPA

Tweaker-fan

waarbij mij opviel dat ik voor één Euro per maand meer kan overstappen van Internet Compleet (500/50) naar Internet Elite (1.000/100). Dit is wel héél erg verleidelijk.
Via het Ziggo forum zou je ook nog je "internet compleet" 500/50 € 58,- euro kunnen laten overzetten naar "start-xxl" 400/40 €52,- (als je genoeg aan die snelheid zou hebben) dan ben je 6 euro goedkoper uit😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ed1703 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:20:
[...]

Ik ben ook overgestapt van ziggo naar odido vanwege het prijsverschil. Wat ziggo mij niet kan bieden is minimaal het bedrag a 26 euro voor 8 maanden inclusief TV (en toegegeven die is minder van kwaliteit, maar dat boeit mij helemaal niet).. Ik heb NLZiet getest, maar ik vind vooral het schakelen naar andere kanalen erg onlogisch in elkaar steken en totaal niet gebruiksvriendelijk. De normale TV-app van Odido is meer mijn ding.
Ziggo doet vooral vaste korting bieden op het mobiele abonnement, maar heel eerlijk: Ik heb meer behoefte aan vaste kortingen op de "thuis-abonnementen"
Wat betreft NLZiet vs. Ziggo ben ik ook een beetje aan het twijfelen. Wij krijgen begin volgend jaar ook een glasvezelaansluiting. Dat leek me wel een goed moment om internet en tv kijken los van elkaar te trekken, zodat de mogelijkheid er is om eenvoudig jaarlijks van internetprovider te switchen zonder dat je elk jaar ook weer met decoders moet klooien of aan een nieuwe tv app moet wennen.

Heb nu nog een Mediabox Next en heb nu een tijdje geëxperimenteerd met een Nokia Android TV box met NLZiet. Dat bevalt mij op zich prima, echter is het via Ziggo wel wat makkelijker om te zappen en de tv-gids te bekijken. Bij NLZiet kwam ik er pas laat achter dat je via het kleine zenderlogootje rechtsonder in een modus kunt komen om snel door de zenders te scrollen. Bij Ziggo is dat gewoon pijltje omhoog/beneden. Snap niet zo goed waarom dat met NLZiet zo omslachtig moet.
Ook kun je met NLZiet niet meer opnemen en nog beperkt terugkijken. Echter wat me wel weer opviel is dat NLZiet kennelijk het hele aanbod van NPO/RTL/SBS gemist heeft, waardoor je alsnog ongeveer alles jarenlang kunt terugkijken. Wat dat betreft doet het niet onder voor de opnamefunctie van Ziggo (of zie ik iets over het hoofd?). En met NLziet is mijn NPO-plus abo zo te zien niet meer nodig en ook Videoland misschien niet, omdat ik Videoland eigenlijk alleen gebruik voor terugkijken van diverse RTL-programma's zonder reclame.

Qua aanbod vind ik NLziet prima. Buitenlandse zender kijk ik allang niet meer en vroeger was Discovery/NGC nog wel eens interessant, maar dat is het voor mij ook al lang niet meer.

Techniek is nog wel een dingetje. Is me toch al een paar keer opgevallen met NLziet dat het geluid behoorlijk out of sync liep (niet meer lipsync) en na opnieuw starten van de app wel. Dat zijn wel dingen waar ik me heel erg aan kan storen.

Al met al blijft de mediabox next wel superieur qua zappen en zenderaanbod. Ook dingen als 5.1 geluid heb je niet met de apps (voor zover je dat gebruikt bij tv kijken).

Ik kijk dus nog even aan of ik tzt glasvezel neem icm. NLZiet of vanwege het gemak van Ziggo TV toch bij Ziggo blijf. Voor vrouw en kinderen (en opa en oma die regelmatig komen oppassen) is die Mediabox Next ook makkelijker in gebruik dan NLziet via Android TV.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bekijk het andersom. Stap over op Start XXL en betaal hetzelfde als voor de inflatie correctie en krijg de snelheid die je tot vorige week had.

Ziggo heeft er nu een grote poppenkast van gemaakt. Eerst de forse inflatiecorrectie, vervolgens de snelheidsverhoging, en nu de nieuwe pakketten met nieuwe (lagere) prijzen. Waardoor zeker bij Complete waarbij je het Complete van mei (voor prijs X met snelheid 400/40) nu kunt krijgen als Start XXL voor wederom €x (laag in de 60 met TV Start meen ik?) met 400/40.

En Start was 100/25 (of 100/30)? En nu voeren ze prominenter Lite met 100/25 €4,50 goedkoper dan Start, wat ook om en nabij overeen zal komen met de inflatiecorrectie.

Bestaande klanten die niet opletten betalen dus een flinke inflatiecorrectie en krijgen "ongevraagd" een snelheidsverhoging. Maar als je even oplet krijg je na "overstappen" de oude snelheid voor de oude prijs. En waarschijnlijk is dit ook waar Ziggo op hoopt. Veel "slapende" klanten die veel meer betalen dan nodig (/oude pakket stilzwijgend doorloopt terwijl nieuwe pakket goedkoper is en hetzelfde levert als waar ze een week terug nog tevreden over waren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Laatst online: 06-09 20:28
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door CriticalHit_NL op 04-10-2023 18:24 ]

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@RobertMe Ja, het is chaos/chaotisch. Sommige aanpassingen zijn niet te rijmen. Maar omdat ik wel een soort van 'snelheidsgeil' ben, waarbij ik mij heus besef, dat deze snelheid, zelfs mijn huidige 500/50, een overkill is, is het daarom/toch zeer verleidelijk voor die ene Euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij gaat na 14 dagen automatisch offline als je het nieuwe modem met PostNL hebt geaccepteerd. Ben je al over de 14 dagen heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:43
RobertMe schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:03:
Het gaat natuurlijk niet om rebooten vs stekker er uit. Het gaat er om dat het profiel (opnieuw) gedownload wordt. En dat profiel wordt gedownload tijdens het opstarten. Dat opstarten kun je triggeren door via de webinterface een reboot opdracht te geven, en dat opstarten kun je triggeren door de stekker er uit te halen.

Waarom adviseert Ziggo dan "stekker 1 minuut uit het stopcontact"? Omdat iedereen een stekker kan uittrekken, terwijl "alleen Tweakers" toegang tot de webinterface weten te krijgen. Waarom dan "1 minuut"? Omdat de adapter nog "reststroom" levert nadat deze is uitgetrokken en mogelijk condensatoren etc ook nog wat stroom bevatten. Daardoor kan het zijn dat bij uittrekken en onmiddellijk insteken er nog voldoende stroom aanwezig was in de adapter etc om het modem die seconde in de lucht te houden. Maar met een seconde of 10 zal normaliter het modem ook wel uit zijn. Of kijk naar de LEDjes, als die uit zijn kun je er waarschijnlijk ook wel vanuit gaan dat die uit is.
Heb nu alle varianten van het booten (met/zonder verwijderen van de modemkabel) geprobeerd (schat 10x nu) maar maakt niets uit. Download haal ik net an 400 en upload wel de beloofde 50.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
RobertMe schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:00:
Wouw, just wouw. For all intends and purposes doet de stroomschakelaar op het modem toch echt hetzelfde, en eigenlijk ook nog sneller / beter (want de DC stroom wordt direct onderbroken, dus er is geen reststroom uit de adapter die nog verbruikt kan worden).
Nou ja, strikt genomen kan het natuurlijk wel zijn dat de schakelaar maar op één deel van de stroomkring zit en dat daarmee componenten onder spanning blijven staan. Geen idee of dat een verschil zou kunnen maken bij zo'n modem maar in theorie kan er een verschil zijn qua werking. /irritantetweakers :P
Turb0Turb0 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:29:
Het werkt prima maar wifi snelheid is niet meer van deze tijd. En Ziggo heeft mij ook verwend met meer snelheid maar qua wifi maakt het niks uit en dat is eigenlijk zonde.

Dus ik zit te denken om de boel eens te upgraden en jouw wifi snelheden klinkt goed dus aan de hand daarvan wil ik eens kijken of ik de boel ga upgraden.

Met mijn huidige setup heb ik wifi van zolder tot de schuur en dat moet ook zo blijven.
Wat voor snelheden haal je dan nu? Mijn ervaring is dat je netwerk tegenwoordig nog maar zelden de beperkende factor is maar dat het eerder de zuinig uitgevoerde apparaten zijn die ermee verbinden. Die hebben lang niet altijd de mogelijkheid tot genoeg streams om hoge snelheden te halen.
RobertMe schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:11:
Ziggo heeft er nu een grote poppenkast van gemaakt. Eerst de forse inflatiecorrectie, vervolgens de snelheidsverhoging, en nu de nieuwe pakketten met nieuwe (lagere) prijzen. Waardoor zeker bij Complete waarbij je het Complete van mei (voor prijs X met snelheid 400/40) nu kunt krijgen als Start XXL voor wederom €x (laag in de 60 met TV Start meen ik?) met 400/40.

En Start was 100/25 (of 100/30)? En nu voeren ze prominenter Lite met 100/25 €4,50 goedkoper dan Start, wat ook om en nabij overeen zal komen met de inflatiecorrectie.

Bestaande klanten die niet opletten betalen dus een flinke inflatiecorrectie en krijgen "ongevraagd" een snelheidsverhoging. Maar als je even oplet krijg je na "overstappen" de oude snelheid voor de oude prijs. En waarschijnlijk is dit ook waar Ziggo op hoopt. Veel "slapende" klanten die veel meer betalen dan nodig (/oude pakket stilzwijgend doorloopt terwijl nieuwe pakket goedkoper is en hetzelfde levert als waar ze een week terug nog tevreden over waren).
Maar dat is toch al sinds jaar en dag de cyclus? Eerst de 'gratis' snelheidsverhoging en een paar maanden later de prijsverhoging vanwege de toch wel weer gestegen kosten. Jaar in jaar uit. Tot je qua snelheid en bedrag zover gestegen bent dat je weer een stapje terug kunt in je abonnement. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:46:
[...]

Maar dat is toch al sinds jaar en dag de cyclus? Eerst de 'gratis' snelheidsverhoging en een paar maanden later de prijsverhoging vanwege de toch wel weer gestegen kosten. Jaar in jaar uit. Tot je qua snelheid en bedrag zover gestegen bent dat je weer een stapje terug kunt in je abonnement. :P
Ja en nee. Ze hebben dit jaar twee snelheidsverhogingen gedaan (en een, forse, inflatiecorrectie). En door die pakketen shuffle in dezelfde week als de snelheidsverhoging valt het nu wel heel erg op. Doordat je nu letterlijk krijgt "Start XXL is nu dezelfde snelheid als complete vorige week, alleen goedkoper". Daar waar voorheen er meerdere jaren overheen gingen en je dan eerder krijgt "maar dat was jaren terug en de behoeften zijn ook veranderd". Mijn eerste breedband lijntje, bij Essent@Home, was maar een paar Mbit/s, dat daar toen op te werken viel betekent natuurlijk niet dat ik daar nu ook nog mee denk te kunnen werken. Terwijl het nu letterlijk is "vorige week was ik tevreden met 100/25 van Start, nu kan ik 100/25 krijgen als Lite voor €4,50 goedkoper". Dus ja, die 200/30 nu is dan zeker leuk, maar ook niet perse nodig. En begin dit jaar was het nog 350/35 met Internet Complete. Terwijl ik verschil alleen merk met systeem updates van Linux die ik zelf (op de voorgrond) aftrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

[ Voor 56% gewijzigd door CriticalHit_NL op 04-10-2023 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:21
Gonadan schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:46:
[...]

Wat voor snelheden haal je dan nu? Mijn ervaring is dat je netwerk tegenwoordig nog maar zelden de beperkende factor is maar dat het eerder de zuinig uitgevoerde apparaten zijn die ermee verbinden. Die hebben lang niet altijd de mogelijkheid tot genoeg streams om hoge snelheden te halen.
Ziggo Zakelijk 400/50

Dit is op de imac, wifi 5GHz en lan (lan is hoogste download) imac haalt van alles wat ik heb de hoogste resultaten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/us2b1ffA4XidGXYPhL-bUIwD2DU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPj3Sz9BGBhiomPLZm4C1FS5.jpg?f=fotoalbum_large

Samsung galaxy A53S wifi 5GHz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZV8RUJWFOpRU1pdgMn6104p2vw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19V4fxJCFZpfUsj3mUFMsjSF.jpg?f=fotoalbum_large
En wifi 2.4 GHz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RktQzXT6-SJzyGIuhEyim9D-MZs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRmfiYmC8gpBVNW0JyvzpGTi.jpg?f=fotoalbum_large

Lenovo ideapad MIIX 510 wifi5GHz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ycke6ji8jTOUH-15LO0WmB-ChFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CYArIgWDKH5SPxSIDjM3zIAy.png?f=fotoalbum_large

Het is best wel random qua snelheden en dit is als ik alleen thuis ben, als de kids ook aan het netflixen enzo zijn merk je dat wel.

Het is een beetje luxeprobleem hoor maar als er beter spul is wat het allemaal sneller kan maken is dat zeker een optie. Het zou natuurlijk ook kunnen dat ik voor de telefoon/lenovo wifi te hoge verwachtingen heb qua snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:50
Sinds vandaag heb ik de Elite internet verbinding. Bedraad haal ik 945/102 wat dus uitstekend is.
Draadloos haal ik het dichtstbij een AP (unifi AC pro) net iets meer dan 500 aan download. Upload is ook hier super en haal ik ook 102. Van de download via wifi had ik echter iets meer verwacht aangezien ik dit ook met mijn vorige modem (witte connect box) ook haalde. Maar goed, wifi heb je te maken met meer factoren.

..

[ Voor 47% gewijzigd door martin484 op 05-10-2023 13:04 ]

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
'k Heb thuis 'n WiFi6 accesspoint en gebruik OpenWRT als router. De 100/25 verbinding staat in SQM op 92000/24000 piece_of_cake met als bufferbloat test resultaat;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T13hxeXJkuKA9n0SUlxuPO8ZBFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XmwbD07555DrI5p8SPikp9Q7.png?f=fotoalbum_large

Resultaat voor mij is gewoon vlot browsen en tegelijkertijd een 4k of HD stream starten wanneer een torrent loopt :)

[ Voor 14% gewijzigd door Chris.nl op 06-10-2023 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-09 11:31
Opgelost :)

[ Voor 96% gewijzigd door Jewie op 04-10-2023 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-09 22:31
martin484 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:09:
Sinds vandaag heb ik de Elite internet verbinding. Bedraad haal ik 945/102 wat dus uitstekend is.
Draadloos haal ik het dichtsbij een AP (unifi AC pro) net iets meer dan 500 aan download. Upload is ook hier wel super en haal ik ook 102. Van de download had ik echter meer verwacht.

Zijn mijn verwachtingen draadloos nu te hoog? Of ligt het aan mijn AC (unifi pro, geen wifi 6!) of zou het aan bepaalde instellingen kunnen liggen? Ik weet het, het is ook een luxeprobleem maar had er misschien iets meer van verwacht.

Ik verwacht ook niet dat ik er 945 net als bedraad mee zou halen maar had 600, 700 misschien toch wel verwacht. Deze 500 download draadloos haalde ik met mijn vorige modem (witte smart wifi connect box) ook...
Ik ook sinds vandaag de elite verbinding. Pas net tijd gehad om de router om te wisselen. Draadloos haal ik tussen de 650-750. Niet verkeerd maar kan idd beter. Bedraad test ik morgen ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-09 20:04
Mijn internetsnelheid is nog niet verhoogd. Was 50/25 is nog steeds 50/25. Ja de stekker is er al een paar keer langere tijd uit geweest.

Ik zoek me rot naar een contactmogelijkheid met Ziggo maar bij klikken op klantenservice kom je in een vicieuze cirkel. Gewoon een mailtje sturen kan blijkbaar niet meer.

[ Voor 38% gewijzigd door Bitzer op 04-10-2023 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RICCTWK
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 23:21
Turb0Turb0 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:29:
[...]

Ik ben wel benieuwd welke router jij hebt gekozen.

Ik heb Ziggo zakelijk met het Ziggo modem in Bridge en daarachter een aimesh van asus routers
[Afbeelding]

Ik heb de fritzbox 4060 gekocht. Maar, mijn situatie is natuurlijk heel anders. Ik woon in een kleinschalig appartementencomplex (begin jaren 80) op één verdieping. Met meer dan twee verdiepingen en/of gewapend beton heb je volgens mij niet genoeg aan alleen de 4060 en zou minstens één repeater van hetzelfde merk (de 6000?) noodzakelijk zijn. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Je mag ook nog een pb sturen als je meer wil weten. Ik vond de eerder genoemde round-up van tweakers in ieder geval gedetailleerd genoeg om een weloverwogen keuze te maken voor mijn situatie.

[ Voor 1% gewijzigd door RICCTWK op 05-10-2023 06:42 . Reden: Typos ivm autocorrect ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thisisjazz
thisisjazz schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:58:
[...]

Ik ook sinds vandaag de elite verbinding. Pas net tijd gehad om de router om te wisselen. Draadloos haal ik tussen de 650-750. Niet verkeerd maar kan idd beter. Bedraad test ik morgen ff
Bedraad

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tbq1_5j6YOCBCkmPv5_Aa-IPIuM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qUbEYSZmoAfNoSdPlyJ6hFgg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:58
Bitzer schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:51:
Mijn internetsnelheid is nog niet verhoogd. Was 50/25 is nog steeds 50/25. Ja de stekker is er al een paar keer langere tijd uit geweest.

Ik zoek me rot naar een contactmogelijkheid met Ziggo maar bij klikken op klantenservice kom je in een vicieuze cirkel. Gewoon een mailtje sturen kan blijkbaar niet meer.
Heb je al wel de Connectbox v2 ontvangen en geinstalleerd?
Nadat ik de verhoging had aangevraagd van 500 naar 1000 kreeg ik meteen een track&trace voor een nieuwe modem. Na wat ronodzoeken op internet begijp ik dat de v1 in de praktijk ook 1000 aan kan, maar dat ze het pas aanzetten zodra de v2 is geinstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-09 16:37
Bitzer schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:51:

Ga naar https://www.ziggo.nl/klan...NcwaAgmjEALw_wcB#telefoon

En kies gewoon die chat bot. Uiteindelijk krijg je daar gewoon een echte medewerker op de chat. Gaat sneller dan bellen, en je hebt één en ander op papier als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-09 20:04
Dennisdn schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 07:06:
[...]

Heb je al wel de Connectbox v2 ontvangen en geinstalleerd?
Nadat ik de verhoging had aangevraagd van 500 naar 1000 kreeg ik meteen een track&trace voor een nieuwe modem. Na wat ronodzoeken op internet begijp ik dat de v1 in de praktijk ook 1000 aan kan, maar dat ze het pas aanzetten zodra de v2 is geinstalleerd.
Ja die heb ik sinds vorig jaar.
En ik heb het bedraad gemeten.

[ Voor 3% gewijzigd door Bitzer op 05-10-2023 11:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Het invidueel melden dat je snelheid is verhoogd (of juist niet) is niet echt interessant en zoals aangegeven worden die berichten verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:44

Sebazzz

3dp

Ik heb uitgevogeld waarom mijn snelheid niet hoger werd: Ik had op mijn UDM "Smart queues" ingeschakeld staan. Vermoedelijk beperkte dat de snelheid.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:43
Maar de problemen melden die na invoering van een aangekondigde snelheidsverhoging optreden en eventueel hoe het op te lossen lijken mij zeer relevant.
Op dat moment is het dan zaak om uit te zoeken waarom en ook is het relevant dan te melden dat het is opgelost alhoewel niet altijd direct een pasklare oplossing aangedragen kan worden.
En daar kunnen tweakers hier dan wel wat mee.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 08:22
Hier ook maar de upgrade van Internet Complete naar Internet Elite aangevraagd, vaste nummer laten vallen. Dus maandelijks van 58,- naar 59,-. Even 6 maanden testen. In de mail stond dat het een jaar abbonement was maar volgens de chat klopt dit niet als het een upgrade betreft.

We krijgen volgend jaar hier glasvezel dus dan weg bij Ziggo, maar tot die tijd wil ik het wel even proberen, als is het maar om te kijken of de apparatuur en kabels de snelheid wel kunnen behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sebazzz schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:39:
Ik heb uitgevogeld waarom mijn snelheid niet hoger werd: Ik had op mijn UDM "Smart queues" ingeschakeld staan. Vermoedelijk beperkte dat de snelheid.
Not so "smart queues" dus :+. Maar moet (/moest) je daar niet de internet snelheid invullen? Als je daar dan 400/40 invult kan ik mij indenken dat die inderdaad net beneden die snelheid "aftopt" zodat er altijd wat lucht over blijft over de lijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:53
TheBull schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:03:
[...]

Dat gaat je lukken, want mijn 2 weken bedenktijd waren ook al om (ik had hetzelfde besteld als jij) en zou ook op 9 oktober ingaan. Zolang je nog geen apparatuur hebt ontvangen, moet het lukken. Suc6.
Gelukt! De overeenkomst van afgelopen week is geannuleerd en een meer dan prima hernieuwde aanbieding geaccepteerd. Een internet Elite abonnement, TV-complete met een Mediabox Next mini, 2 smartwifi pods, 1 smartwifi 6 pod en Sport Totaal(dus ESPN compleet en Ziggo Sport Totaal) 12 maanden voor €39,- per maand. Ik vond het een geweldige aanbieding.

Nogmaals dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:44

Sebazzz

3dp

RobertMe schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:55:
[...]

Not so "smart queues" dus :+. Maar moet (/moest) je daar niet de internet snelheid invullen? Als je daar dan 400/40 invult kan ik mij indenken dat die inderdaad net beneden die snelheid "aftopt" zodat er altijd wat lucht over blijft over de lijn.
Ja, dat is wel waar, maar er staat sowieso bij dat je het niet zou moeten gebruiken bij een snelheid hoger dan 300 Mbit.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Voor de mensen die hun internet pakket hebben laten overzetten (zonder een korting te hebben geaccepteerd) na aanleiding van de nieuwe portfolio die Ziggo nu heeft, controleer de bevestiging email goed, want in sommige gevallen staat daar toch in dat je een nieuw jaarcontract bent aangegaan. Ziggo zegt op het forum dat dit niet het geval is, maar tot nu toe sturen ze ook geen correctie op deze bevestiging mail als je er om vraagt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvEzC3TX-fwkCg7_WclEJepu2Q4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ep1X7bXKwysw20E6y0ufyzij.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-09 23:21
Pierre_nr1 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:05:
[...]

Gelukt! De overeenkomst van afgelopen week is geannuleerd en een meer dan prima hernieuwde aanbieding geaccepteerd. Een internet Elite abonnement, TV-complete met een Mediabox Next mini, 2 smartwifi pods, 1 smartwifi 6 pod en Sport Totaal(dus ESPN compleet en Ziggo Sport Totaal) 12 maanden voor €39,- per maand. Ik vond het een geweldige aanbieding.

You're welcome!

Maar ... 2 gratis smart wifi pods? Hoe dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John767
DON PAPA schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:18:
Voor de mensen die hun internet pakket hebben laten overzetten (zonder een korting te hebben geaccepteerd) na aanleiding van de nieuwe portfolio die Ziggo nu heeft, controleer de bevestiging email goed, want in sommige gevallen staat daar toch in dat je een nieuw jaarcontract bent aangegaan. Ziggo zegt op het forum dat dit niet het geval is, maar tot nu toe sturen ze ook geen correctie op deze bevestiging mail als je er om vraagt...

[Afbeelding]
Zo'n bevestigingsmail heb ik ook ontvangen nadat we het terug hebben gezet van Complete naar XXL Start.
Heel verwarrend als er 12 maanden staat, terwijl je specifiek zegt om alleen het pakket aan te passen.

Zal zelf ook maar even via de chat informeren of dat goed gaat, dan heb ik het ook gelijk zwart op wit.

Wil niet aan een contract vastzitten als er met een paar maanden glasvezel actief wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
TheBull schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:26:
[...]

You're welcome!

Maar ... 2 gratis smart wifi pods? Hoe dan?
3 gratis smartwifi pods zelfs, 2 eerdere modellen en 1 smartwifi 6. Geen idee waarom, maar het werd me spontaan aangeboden. Hij zei me dat hij in een positie zat waarin hij de mogelijkheden heeft om iets meer aan te bieden. Ook bood hij mij spontaan het Sport Compleet voor 1 jaar gratis aan, daar ben ik erg blij mee.

Ik vermoed dat glasvezel, dat al voor mijn deur ligt, ook een grote rol speelt. Ziggo kan uiteraard ook zien of iemand die abonnee wil worden al glasvezel heeft liggen of niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Pierre_nr1 op 05-10-2023 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

John767 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:51:
[...]
Zal zelf ook maar even via de chat informeren of dat goed gaat, dan heb ik het ook gelijk zwart op wit.
Hou er rekening mee dat een screenshot van een chat gesprek waarschijnlijk niet rechtsgeldig is, er wordt altijd verwezen naar de bevestiging mail van je bestelling (zo staat het volgens mij ook in de algemene voorwaarden). Je kan natuurlijk wel via de chat vragen of ze je een aangepaste bevestiging mail willen sturen, waarin geen contracttermijn meer staat van 12 maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ter interesse, zou het kunnen zijn dat de mensen die dit krijgen op dit moment nog in hun contract zitten? Een wijziging zonder een promo is altijd zonder een nieuw jaarcontract. Dit is al sinds 2015 zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

@Jay-B Nee, ik ben contract vrij en heb deze foute bevestiging mail vandaag ook gekregen toen ik mijn Giga abonnement om liet zetten naar Elite (zonder een promo).

Ziggo is ook al een tijdje op de hoogte van deze foute informatie in de bevestiging mail, en heeft dat sinds die tijd in onderzoek. Maar op de vraag of ze een gecorrigeerde bevestiging mail willen sturen, geven de moderators op het Ziggo forum tot nu toe geen antwoord.

Vandaar dat ik er ook hier maar even melding van maak, voordat de 14 dagen bedenktijd om is, voor de gene die ook zo'n foute bevestiging mail hebben gekregen...

[ Voor 14% gewijzigd door DON PAPA op 05-10-2023 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DON PAPA Als het goed is heb je ook een mail gekregen met de samenvatting van de overeenkomst. Staat daar ook in dat je een contract aangaat van 12 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
DON PAPA schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:19:
[...]

Hou er rekening mee dat een screenshot van een chat gesprek waarschijnlijk niet rechtsgeldig is, er wordt altijd verwezen naar de bevestiging mail van je bestelling (zo staat het volgens mij ook in de algemene voorwaarden). Je kan natuurlijk wel via de chat vragen of ze je een aangepaste bevestiging mail willen sturen, waarin geen contracttermijn meer staat van 12 maanden...
Je kunt gewoon een pdf maken vanuit de chat. Dat staat Ziggo zelf toe na het gesprek.

Via die weg zeggen ze dat het inderdaad maandelijks opzegbaar is, en dat staat nu na een dag ook in het account. Duurt blijkbaar even.

Mocht het tegen die tijd een discussie worden, dan wens ik Ziggo veel succes ;)

Telefonisch doe ik niet meer, want ben via die weg al een keer voorgelogen door ze met een verlenging (zou recht hebben op een extra Mini/CI+ kaart, maar ondanks de toezegging namen ze wel één van de eigen gekochte kaarten af).

Dus een chat is dan voor mij een mooi bewijs als ze nogmaals onwaarheden vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Jay-B schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:21:
@DON PAPA Als het goed is heb je ook een mail gekregen met de samenvatting van de overeenkomst. Staat daar ook in dat je een contract aangaat van 12 maanden?
Ik heb eerst de bevestiging mail gekregen waar in staat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCAcEF5omCeB4j6mPNDgV6IbU-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1rWEa1VxJyjCwL1Qcw06i6Ns.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLkw2SL_1VnzkMgDLIb4kVs6lFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IdpUyYEb6KhnQ28MZ4vBjEmq.jpg?f=fotoalbum_large

En daarna nog een mail met onderstaande tekst, verder niks

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_85HHJYDb6OK9Xg7spsaFyISY8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hburEqLj8AmquWvWFU5GgPqY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door DON PAPA op 05-10-2023 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DON PAPA Als je de samenvatting van de overeenkomst niet hebt gekregen dan is er ook geen sprake van een nieuw jaarcontract. Log even in op Mijn Ziggo en dan zie je daar ook staan dat je abonnement maandelijks opzegbaar is. Waarom er eerder dan toch 12 maanden stond is voor Ziggo om uit te zoeken. Ik heb overigens exact hetzelfde pakket besteld en ook geen nieuw jaarcontract.

[ Voor 11% gewijzigd door Jay-B op 05-10-2023 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

@Jay-B Ik heb mijn vorige bericht even aangepast met de totale tekst van de orde-bevestiging mail.

En fijn dat het in "Mijn Ziggo" misschien wel goed staat, maar wie geeft mij de garantie dat dit er over een tijdje nog goed staat, Ziggo zou dit gewoon kunnen aanpassen zonder dat ik daar invloed op heb.

Ziggo is gewoon verplicht om een juiste informatie in bevestiging email te vermelden als je een omzetting laat doen, zodat je bewijs hebt wat je krijgt en onder welke voorwaarden (geen nieuw jaarcontract)..

[ Voor 26% gewijzigd door DON PAPA op 05-10-2023 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DON PAPA Dat klopt. Daarom moet het ook uitgezocht worden. Maar dat neemt niet weg dat alle andere signalen erop wijzen dat er geen sprake is van een nieuw jaarcontract. Belangrijkste is nog dat in de algemene voorwaarden is beschreven dat er geen sprake is van een nieuw jaarcontract wanneer er geen promotioneel offer is bijgevoegd. Dat samen met het feit dat je geen samenvatting van de overeenkomst hebt gekregen (dit is een juridisch bindend document welke verplicht verstuurd moet worden wanneer er sprake is van een nieuw jaarcontract) en het feit dat je in Mijn Ziggo ziet dat er geen jaarcontract is ingegaan is voor jou voldoende bewijs dat er geen nieuw jaarcontract is ingegaan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jay-B schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:35:
@DON PAPA Dat klopt. Daarom moet het ook uitgezocht worden. Maar dat neemt niet weg dat alle andere signalen erop wijzen dat er geen sprake is van een nieuw jaarcontract. Belangrijkste is nog dat in de algemene voorwaarden is beschreven dat er geen sprake is van een nieuw jaarcontract wanneer er geen promotioneel offer is bijgevoegd. Dat samen met het feit dat je geen samenvatting van de overeenkomst hebt gekregen (dit is een juridisch bindend document welke verplicht verstuurd moet worden wanneer er sprake is van een nieuw jaarcontract) en het feit dat je in Mijn Ziggo ziet dat er geen jaarcontract is ingegaan is voor jou voldoende bewijs dat er geen nieuw jaarcontract is ingegaan. ;)
Advocaat van de duivel. Maar hoe bewijs je, als het zo ver mocht komen, dat je iets niet ontvangen hebt? Je kunt die mail net zo goed verwijderen en dan zeggen "nooit ontvangen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Dat samen met het feit dat je geen samenvatting van de overeenkomst hebt gekregen (dit is een juridisch bindend document welke verplicht verstuurd moet worden wanneer er sprake is van een nieuw jaarcontract)
Nou ik heb de mails even na gekeken die ik vorig jaar juli heb ontvangen van Ziggo toen ik het abonnement begon, maar die orde-bevestiging email ziet er net zo uit als die in mijn vorige bericht. Ik heb dan ook geen idee wat je nu precies met het "samenvatting van de overeenkomst" document bedoeld, want ook daar kan ik die nergens vinden...

En je kan er verder een heel mooi verhaal omheen maken (met wat er in "Mijn Ziggo" staat), maar ik blijf bij mijn standpunt dat Ziggo gewoon een orde-bevestiging moet sturen waar de juiste informatie in hoort te staan, en niet een contracttermijn van 12 maanden die er niet is (punt) ;)

[ Voor 20% gewijzigd door DON PAPA op 05-10-2023 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:45:
[...]

Advocaat van de duivel. Maar hoe bewijs je, als het zo ver mocht komen, dat je iets niet ontvangen hebt? Je kunt die mail net zo goed verwijderen en dan zeggen "nooit ontvangen".
Nee, andersom. Als Ziggo claimt dat je een jaarcontract bent aangegaan dan dient Ziggo te bewijzen dat deze samenvatting van de overeenkomst verstuurd is. Dit in combinatie met de dan geldende algemene voorwaarden bewijzen dan dat dat dan niet het geval is of niet kan volgens deze zelfde voorwaarden ;)
DON PAPA schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:05:
[...]

Nou ik heb de mails even na gekeken die ik vorig jaar juli heb ontvangen toen ik het abonnement begon bij Ziggo, maar die orde-bevestiging email ziet er net zo uit als die in mijn vorige bericht. Ik heb dan ook geen idee wat je nu precies met het "samenvatting van de overeenkomst" document bedoeld, want ook daar kan ik die nergens vinden...
Hierbij een voorbeeld. Als je op de hoogte bent van de huidige wet en regelgeving dan weet je in welke situaties deze verplicht is bij het sluiten van een overeenkomst, één van de situaties is het aangaan van een nieuw jaarcontract (in dit voorbeeld is er ook geen sprake van een nieuw jaarcontract maar was er wel een andere reden om de samenvatting te maken):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqALhCvfbsChbpsBJhhz8zmKUlI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xRGKzD6m1VHx6jspska3Bqtv.png?f=fotoalbum_large
En je kan er verder een heel mooi verhaal omheen maken (met wat er in "Mijn Ziggo" staat), maar ik blijf bij mijn standpunt dat Ziggo gewoon een orde-bevestiging moet sturen waar de juiste informatie in hoort te staan, en niet een contracttermijn van 12 maanden die er niet is (punt) ;)
Volgens mij waren we het er al over eens toch dat het niet klopt toch? Je kan nog wel een paar uur staren naar die 1 en die 2 in die mail maar Ik help je door aan te geven dat die combinatie van bewijzen die ik je geef veel zwaarder wegen dan een 1 en een 2 in een enkele e-mail. En dat je je dus geen zorgen hoeft te maken. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 05-10-2023 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malino
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Ik had tot voor kort altijd Ziggo. Na overstappen op KPN heb ik toen een extra smartcard besteld in mijn moeders account, die in dezelfde wijk woont.

Ik ging er vanuit dat deze probleemloos bij mij thuis zou werken, maar kreeg continu de melding E101-4 bij de betaalzenders dat ze niet gedecodeerd kunnen worden. Diverse keren voor "Zenders opnieuw ophalen" gekozen vanuit MijnZiggo omdat ik dacht dat de kaart de activatiesleutels nog niet ontvangen had, maar dit hielp ook niet.

Om uit te sluiten dat het aan de kaart lag heb ik toen bij haar thuis een andere smartcard uit een Humax gehaald, die daar gewoon werkte. Eenmaal thuis aangekomen deed deze kaart het ook heel even bij mij, en kon RTL4/SBS6/etc kijken, maar binnen een paar minuten was het uit met de pret en sindsdien krijg ik alleen nog maar code E16-4 dat de zender niet in het pakket zit.

Kan iemand hier een verklaring voor bedenken? Het lijkt er gewoon op alsof ik vanuit mij thuis geen enkele kaart meer kan activeren, en dat kaarten die wel geactiveerd waren meteen gedeactiveerd worden zodra ik ze gebruik.

Ik heb voorheen jarenlang met deze TV en CI module van Ziggo gebruik kunnen maken, dus het is niet logisch dat het aan mijn apparatuur ligt. Maar wat zou het dan wel kunnen zijn? Heeft Ziggo sinds recent misschien een beveiliging toegevoegd die het onmogelijk maakt een kaart te gebruiken op een ander adres? Want zover ik weet was dat voorheen altijd mogelijk binnen fUPC of fZiggo gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
Ik heb gisteren mijn snelheid ook gedowngrade naar Start XXL en *wel* een samenvatting van de overeenkomst ontvangen per mail. Hierin wordt echter niets vermeldt over een nieuwe termijn van 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jewie Laat me raden, jij hebt het via Mijn Ziggo gedaan? Als er geen 12 maanden contract vermeld staat dan heb je die dus dan ook niet. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Jay-B op 05-10-2023 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
@Jay-B Ja, dat klopt - Is daar dan een verschil met telefonisch? Als ik inlog zie ik inderdaad ook dat deze maandelijks is aan te passen. Met daarnaast de melding dat men graag telefonisch in contact wilt komen om een korting aan te bieden....

[ Voor 57% gewijzigd door Jewie op 05-10-2023 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jewie Daar kunnen wat verschillen in zitten. Ik ken niet elk detail van de regelgeving, dat is vast ergens terug te vinden maarwat ik wel weet is dat als je een jaarcontract aangaat dat hij dan ALTIJD verplicht is. Om die reden denk ik dus dat @DON PAPA zich geen zorgen hoeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:35
Malino schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:56:
Ik had tot voor kort altijd Ziggo. Na overstappen op KPN heb ik toen een extra smartcard besteld in mijn moeders account, die in dezelfde wijk woont.

Ik ging er vanuit dat deze probleemloos bij mij thuis zou werken, maar kreeg continu de melding E101-4 bij de betaalzenders dat ze niet gedecodeerd kunnen worden. Diverse keren voor "Zenders opnieuw ophalen" gekozen vanuit MijnZiggo omdat ik dacht dat de kaart de activatiesleutels nog niet ontvangen had, maar dit hielp ook niet.

Om uit te sluiten dat het aan de kaart lag heb ik toen bij haar thuis een andere smartcard uit een Humax gehaald, die daar gewoon werkte. Eenmaal thuis aangekomen deed deze kaart het ook heel even bij mij, en kon RTL4/SBS6/etc kijken, maar binnen een paar minuten was het uit met de pret en sindsdien krijg ik alleen nog maar code E16-4 dat de zender niet in het pakket zit.

Kan iemand hier een verklaring voor bedenken? Het lijkt er gewoon op alsof ik vanuit mij thuis geen enkele kaart meer kan activeren, en dat kaarten die wel geactiveerd waren meteen gedeactiveerd worden zodra ik ze gebruik.

Ik heb voorheen jarenlang met deze TV en CI module van Ziggo gebruik kunnen maken, dus het is niet logisch dat het aan mijn apparatuur ligt. Maar wat zou het dan wel kunnen zijn? Heeft Ziggo sinds recent misschien een beveiliging toegevoegd die het onmogelijk maakt een kaart te gebruiken op een ander adres? Want zover ik weet was dat voorheen altijd mogelijk binnen fUPC of fZiggo gebied?
Als ik het goed begrijp wil je een Ziggo smartcard thuis gebruiken op je KPN netwerk? Volgens mij gaat dat inderdaad niet werken. Wat wellicht wel werkt is de Ziggo Go app via je telefoon of een ander apparaat.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Pierre_nr1 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:05:
[...]

Heb je ze gebeld daar over? als ik bel voor korting kan ik naar de klote lopen maar goed ben er ook zo slecht in in het onderhandelen :9

Maar goed er ligt hier ondertussen wel glasvezel weer een belletje maken vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Jay-B schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 22:24:
maarwat ik wel weet is dat als je een jaarcontract aangaat dat hij dan ALTIJD verplicht is.
Nou dan heeft Ziggo ook al een steek laten vallen toen ik vorig jaar van KPN naar Ziggo overstapte, want ook in die mails is nergens een "samenvatting van de overeenkomst" te vinden". Maar ik wacht het wel even af hoe Ziggo het gaat oplossen, en doen ze dit niet dan heb ik altijd nog de 14 dagen bedenktijd...

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 06-10-2023 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gisteren mn nieuwe modem gekregen na overstap van Max (600Mbit) naar Giga. Omdat mn huidig modem in bridge draait, dacht ik dat de nieuwe ook in bridge gezet moest worden.
Mn eigen lokale netwerk is 192.168.178.0/24 dus dat geeft conflict als dat nieuwe modem ook die range heeft.
Dus modem los aangesloten (zonder kabels) en geprobeerd om 10.0.0.0/24 als range te pakken maar niks anders dan 192.168.178.0/24 werkte via modem interface door alle validaties.

Eindelijk maar de gok genomen om modem om te wisselen en inderdaad, alles werkte meteen in bridge en zelfs extern IP bleef hetzelfde. Dus Ziggo had gelijk dat het kwestie was van paar stappen om modem te wisselen, zelfs met bridge.

Ik het had beter gevonden van Ziggo als ze klanten actief benaderden dat je voor Giga evenveel betaalt als Max. Omzetten ging wel erg makkelijk, modem werd zelfde dag als aanvraag verstuurd en was dag later al in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewie
bie100 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:19:
[...]

Heb je ze gebeld daar over? als ik bel voor korting kan ik naar de klote lopen maar goed ben er ook zo slecht in in het onderhandelen :9

Maar goed er ligt hier ondertussen wel glasvezel weer een belletje maken vandaag
Verschil is dat bovenstaande korting voor iemand was die naar Ziggo overstapte - als bestaande klant kreeg ik er maximaal 9 maanden 20euro korting uitgeperst nadat ik op het punt stond het gesprek te beeindigen. Dit was overigens wel als ik bij 'Complete' bleef; als ik wilde terugschakelen naar Start XXL dan was het zes maanden.

[ Voor 9% gewijzigd door Jewie op 06-10-2023 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Nu online
Jewie schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:26:
[...]

Verschil is dat bovenstaande korting voor iemand was die naar Ziggo overstapte - als bestaande klant kreeg ik er maximaal 9 maanden 20euro korting uitgeperst nadat ik op het punt stond het gesprek te beeindigen.
Nou goed 20 euro is ook niet verkeerd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
bie100 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:27:
[...]

Nou goed 20 euro is ook niet verkeerd toch?
Voor mij nog altijd een groot gat als ik zou overstappen naar glasvezel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewie
smesjz schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:03:
...

Ik het had beter gevonden van Ziggo als ze klanten actief benaderden dat je voor Giga evenveel betaalt als Max. Omzetten ging wel erg makkelijk, modem werd zelfde dag als aanvraag verstuurd en was dag later al in huis.
Slapende klanten zijn de beste klanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Nu online
Jewie schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:29:
[...]

Voor mij nog altijd een groot gat als ik zou overstappen naar glasvezel.
Ja dat scheelt inderdaad een paar knaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
Het enige wat mij op dit moment nog tegenhoudt is dat E-fiber mij verplicht om twee jaar een glasvezel abonnement aan te houden (eigenlijk ter conpensatie van de lijn die ze hier in de straat hebben aangelegd). Vanuit dat idee ben ik alleen maar zeker voor de komende jaarprijs (van Odido) - het tweede jaar is het maar de vraag of iemand een concurrende aanbieding wilt doen.

Bij Ziggo kan ik natuurlijk ieder jaar de telefoon oppakken en de korting bedwingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Jewie op 06-10-2023 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Nu online
smesjz schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:03:
G

Kreeg je de mail van de omzetting gelijk binnen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09 21:27
hk12nl schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 07:52:
[...]

Als ik het goed begrijp wil je een Ziggo smartcard thuis gebruiken op je KPN netwerk? Volgens mij gaat dat inderdaad niet werken. Wat wellicht wel werkt is de Ziggo Go app via je telefoon of een ander apparaat.
Niet helemaal, toch? Als ik het goed begrijp wil @Malino op z'n 'uitgeschakelde' Ziggo lijn blijven kijken met een smartcard van diens moeder. Volgens mij ging dat vroeger ook. Alleen lijkt het er bij @Malino op dat de smartcard gedeactiveerd wordt zodra hij dat probeert. Althans zo begrijp ik de post.

In principe kan dit ook helemaal niet omdat de lijn normaliter uitgeschakeld wordt. Dit moet fysiek in de verdeler. Dus gewoon stekker eruit. Maar dat gebeurt niet altijd (direct) omdat daar dan iemand naartoe moet. Waarom dat de smartcards niet werken weet ik ook niet. Misschien dat je per ongeluk een verzorgingsgebied doorkruist? Dus dat je per ongeluk van fUPC naar fZiggo gaat of andersom. Of dat Ziggo inmiddels toch ergens anders nog een authenticatiestap doet? Want ik neem aan dat de eigen decoder wel werkt bij moeders.

Het zou mij in ieder geval niets verbazen. Ziggo wil natuurlijk zoveel mogelijk card sharing tegengaan (en dit is geloof ik ook tegen de AV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
bie100 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:25:
[...]

Kreeg je de mail van de omzetting gelijk binnen ?
Yes. Dat ging erg makkelijk. In mijn geval kreeg ik ook ander modem voordat nieuwe snelheid ging werken maar mails etc. meteen gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
[...]

@Jewie heeft het hierboven keurig netjes uitgelegd wat de reden van de hoge korting is. En ja, ik heb gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Nu online
smesjz schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:44:
[...]

Yes. Dat ging erg makkelijk. In mijn geval kreeg ik ook ander modem voordat nieuwe snelheid ging werken maar mails etc. meteen gekregen.
Gek na een uur nog geen mail binnen zal wel komen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
[...]

Verschil is dat bovenstaande korting voor iemand was die naar Ziggo overstapte - als bestaande klant kreeg ik er maximaal 9 maanden 20euro korting uitgeperst nadat ik op het punt stond het gesprek te beeindigen. Dit was overigens wel als ik bij 'Complete' bleef; als ik wilde terugschakelen naar Start XXL dan was het zes maanden.
Ik heb zojuist ook gebeld en ik probeerde er 9 maanden 35 Euro korting uit te krijgen, maar dat lukte niet. Ik wilde zelf van Internet Complete naar Start XXL en daar was uiteindelijk het maximale 9 maanden met 20 Euro korting. Best prima zo denk ik.

Ze begon met zes maanden een tientje korting, ja doei 8)7 Toen zes maanden 20 Euro korting en na een kort chatgesprek met d'r leidinggevende werd het 9 maanden 20 Euro korting.

[ Voor 7% gewijzigd door vinom op 06-10-2023 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:17

rvk

[...]
Voor Complete betaal je 6 euro meer, dat voor 12 maanden is 72 euro meer dan Start XXL.
Voor Start XXL met 6 maanden korting (dus 60 minder dan nu, 3 x 20 euro) ben je dus 12 euro goedkoper uit.

Je hebt nu voor die 12 euro meer echter wel 100/10Mbps meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
[...]

Toch wel grappig hoe ze verschillende kortingen geven. Ik heb dus 9 maanden 35 euro korting gekregen als bestaande klant. Dit kreeg ik echter wel toen ik mijn verbinding had opgezegd. Daarna hebben ze mij heel vaak teruggebeld en toen ik opnam was dat het aanbod + ESPN compleet 12 maanden gratis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewie
rvk schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:39:
[...]

Voor Complete betaal je 6 euro meer, dat voor 12 maanden is 72 euro meer dan Start XXL.
Voor Start XXL met 6 maanden korting (dus 60 minder dan nu, 3 x 20 euro) ben je dus 12 euro goedkoper uit.

Je hebt nu voor die 12 euro meer echter wel 100/10Mbps meer ;)
Klopt - en als ik overstap naar Odido met NLZiet heb ik 1GB up/down en steek ik me een dikke 200e in de tas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
thisisjazz schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:41:
[...]

Toch wel grappig hoe ze verschillende kortingen geven. Ik heb dus 9 maanden 35 euro korting gekregen als bestaande klant. Dit kreeg ik echter wel toen ik mijn verbinding had opgezegd. Daarna hebben ze mij heel vaak teruggebeld en toen ik opnam was dat het aanbod + ESPN compleet 12 maanden gratis
Probleem is gewoon dat je op dat moment (neem ik aan) een werkend vervangend abonnement hebt en dan kun je eigenlijk geen kant meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:36
Vandaag het nieuwe Sagemcom modem binnengekregen en aangesloten. Ik wilde eens kijken hoe snel dat Elite abo bij mij is.
Maar het wilde niet werken - knipperend rood lampje.
Tot twee maal toe even van het stroom af en na 30 sec weer aangesloten met helaas hetzelfde resultaat.

Klantenservice bellen dus. Na een gesprek van 20 minuten met een niet al te snuggere medewerkster (die slecht te verstaan was door haar zware accent) heb ik opgehangen en nogmaals gebeld.
Deze keer binnen een paar minuten het antwoord: mijn nieuwe modem "is nog niet verwerkt" bij Ziggo ondanks dat zij mij kon vertellen dat volgens de order dat wel zou moeten.
Er is geen tijd te noemen wanneer het modem "verwerkt" gaat worden volgens haar.

Gelukkig werkt het oude modem nog ! Vervelende situatie omdat ik niet weet wanneer mijn nieuwe modem het wel gaat doen.
Misschien aan het einde van elke dag de boel omzetten ofzo? :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Op welk moment bellen jullie overigens naar Ziggo retention?
Al (binnen) een maand voor afloop van het vorige jaarcontract?
Of pas bij het aflopen?

En als het een maand ervoor is, gaat het nieuwe contract dan pas na de vorige in?

(Ik moet ook weer eens bellen en de vorige keer heb ik dat erna gedaan, maar wellicht is het handig voor de nieuwe factuur te bellen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thisisjazz schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:41:
[...]

Als je niet aangeeft welk abonnement je hebt is het sowieso niet te vergelijken. Daarnaast is uit de opzegging ook duidelijk dat je een alternatief hebt.

Zelf heb ik nu 2 jaar 6 maanden €20 korting gekregen (eerst met Internet Complete + TV Start, daarna gepaard met stapje terug naar Internet Start + Kabel TV). Maar ik kan alleen dreigen met een toekomstige overstap naar Delta / Caiway die nog aan het aanleggen zijn. *DSL is alleen ADSL met max 35Mbit/s of zo dus zeer zeker geen alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
RobertMe schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:49:
[...]

Als je niet aangeeft welk abonnement je hebt is het sowieso niet te vergelijken. Daarnaast is uit de opzegging ook duidelijk dat je een alternatief hebt.

Zelf heb ik nu 2 jaar 6 maanden €20 korting gekregen (eerst met Internet Complete + TV Start, daarna gepaard met stapje terug naar Internet Start + Kabel TV). Maar ik kan alleen dreigen met een toekomstige overstap naar Delta / Caiway die nog aan het aanleggen zijn. *DSL is alleen ADSL met max 35Mbit/s of zo dus zeer zeker geen alternatief.
Eens! Ging overigens over Internet Complete en TV start (CI+). Complete heb ik omgezet naar Elite.
Alternatief was Odido 1000/1000 glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Malino schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:56:
Dus je komt even vragen wat je moet doen om fraude te plegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malino
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
alex3305 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:37:

Niet helemaal, toch? Als ik het goed begrijp wil @Malino op z'n 'uitgeschakelde' Ziggo lijn blijven kijken met een smartcard van diens moeder. Volgens mij ging dat vroeger ook. Alleen lijkt het er bij @Malino op dat de smartcard gedeactiveerd wordt zodra hij dat probeert.
Ja dit klopt. Het signaal op de coax is (nog) niet afgesloten, en zover ik kon vinden gebeurd dat tegenwoordig ook steeds minder dat ze het nog fysiek gaan loskoppelen in de wijkkast.
alex3305 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:37:
Waarom dat de smartcards niet werken weet ik ook niet. Misschien dat je per ongeluk een verzorgingsgebied doorkruist? Dus dat je per ongeluk van fUPC naar fZiggo gaat of andersom.
In mijn provincie is fUPC nooit actief geweest. Het andere adres is bovendien heel dichtbij (hooguit een kilometer).

Eigenlijk blijven er maar twee opties over:

- Er is iets mis met de CI module (maar dan is t wel vreemd dat hij het direct 5 minuten deed toen ik er een reeds geactiveerde kaart in deed).
- Ziggo heeft een nieuw soort beveiliging ingevoerd waardoor je kaarten niet langer op een ander adres kan gebruiken. Maar vraag me wel af hoe dat zou moeten werken, want kan me niet voorstellen dat ze per straat/wijk een ander signaal uitzenden.

Dus ik zal de CI module eens vervangen om optie 1 uit te sluiten, mocht dat ook niet helpen zou ik bijna in optie 2 gaan geloven.
Verwijderd schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:13:

Dus je komt even vragen wat je moet doen om fraude te plegen?
Nee, inmiddels heb ik al een TV abonnement bij KPN afgesloten. Ik vind het gewoon frustrerend als iets dat theoretisch zou moeten werken, dat niet doet. Dan wil ik gewoon uitvinden wat er aan de hand is, of waar mijn denkfout zit. En mocht Ziggo inderdaad stilletjes een nieuw soort beveiliging geintroduceerd hebben lijkt me dat ook best wel nieuwswaardig.

[ Voor 14% gewijzigd door Malino op 06-10-2023 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-09 16:40

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren vanuit de mobiele app chat een downgrade aangevraagd naar lite. 100/25 is voldoende voor ons thuis. Merk geen verschil tussen 200/30 of 100/25. :+
Krijg nu een Next mini, de horizon box welke ik nooit heb gebruikt mag naar de milieustraat container . Terugsturen hoeft niet meer. Voor TV gebruik ik een Humax 5200C welke nog steeds prima werkt, lekker lokaal opnames opslaan. :)
Next mini kan ik mooi gebruiken voor de slaapkamer.

Whatever.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Harmen schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:34:
Gisteren vanuit de mobiele app chat een downgrade aangevraagd naar lite. 100/25 is voldoende voor ons thuis. Merk geen verschil tussen 200/30 of 100/25. :+
Krijg nu een Next mini, de horizon box welke ik nooit heb gebruikt mag in de container. Terugsturen hoeft niet meer. Voor TV gebruik ik een Humax 5200C welke nog steeds prima werkt, lekker lokaal opnames opslaan. :)
Next mini kan ik mooi gebruiken voor de slaapkamer.
Graag naar de milieustraat brengen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

rvk schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:47:
Op welk moment bellen jullie overigens naar Ziggo retention?
Al (binnen) een maand voor afloop van het vorige jaarcontract?
Of pas bij het aflopen?

En als het een maand ervoor is, gaat het nieuwe contract dan pas na de vorige in?

(Ik moet ook weer eens bellen en de vorige keer heb ik dat erna gedaan, maar wellicht is het handig voor de nieuwe factuur te bellen.)
Toch maar even gebeld (3 weken voor einde jaarcontract). Afgelopen week gedowngrade van Complete naar Start XXL en het zat me niet helemaal lekker dat er mail kwam met 12 maanden verlenging (die volgens het Ziggo forum onjuist zou zijn).

Ik gaf al gelijk aan dat hier Delta binnen lag en ik wel 9x30 zou willen.
Standaard aanbieding is 6x10 maar na wat ruggenspraak ( ach ja, ze moeten wat zeggen <grin> :*) ) 9x 20 gekregen. Niet het onderste uit de kan maar ik ben weer tevreden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:48
vinom schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:30:
Ze begon met zes maanden een tientje korting, ja doei 8)7 Toen zes maanden 20 Euro korting en na een kort chatgesprek met d'r leidinggevende werd het 9 maanden 20 Euro korting.
Van €60 naar €180 korting, terwijl je je abonnement downgradet. Dat is op zich niet verkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:48
rvk schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:46:
[...]

Toch maar even gebeld (3 weken voor einde jaarcontract). Afgelopen week gedowngrade van Complete naar Start XXL en het zat me niet helemaal lekker dat er mail kwam met 12 maanden verlenging (die volgens het Ziggo forum onjuist zou zijn).

Ik gaf al gelijk aan dat hier Delta binnen lag en ik wel 9x30 zou willen.
Standaard aanbieding is 6x10 maar na wat ruggenspraak ( ach ja, ze moeten wat zeggen <grin> :*) ) 9x 20 gekregen. Niet het onderste uit de kan maar ik ben weer tevreden :)
Wat is 9x30, 6x10 en 9x20?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 21:14
@ASS-Ware

Maanden korting / bedrag van korting

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ASS-Ware schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:39:
[...]

Wat is 9x30, 6x10 en 9x20?
270
60
180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:08
[...]

Hier ook, zodra de glasvezel te bestellen is ... gaat er een belletje naar Ziggo en als ze geen korting geven, is het byebye Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

UTMachine schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:17:
[...]
Hier ook, zodra de glasvezel te bestellen is ... gaat er een belletje naar Ziggo en als ze geen korting geven, is het byebye Ziggo.
Korting geven ze altijd wel bij de afdeling retentie.
6 mnd €10 is eigenlijk standaard. Ik werd vorige maand zelfs al 'preventief' gebeld met dat aanbod. Verder is het heel afhankelijk van hoe je het gesprek ingaat. Ik denk dat 6 mnd €20 redelijk makkelijk moet zijn (daar kwam de medewerker zelf al mee na mijn aarzeling en dat had ik vorig jaar ook toen hier nog geen delta lag). Toen ik vroeg of 6 mnd €30 mogelijk was zei hij dat hij dat na moest vragen. Bij terugkomst zei hij dat 6 mnd €30 niet kon maar wel 9 mnd €20 (wat op hetzelfde neerkomt).

Tsja, het is een beetje knullig om er elk jaar zelf om te moeten vragen maar iedereen standaard korting geven (of de prijs te verlagen) zal wel te duur zijn. En dan is het inderdaad een kwestie van hoe het gesprek gaat. Ik had wel dus al delta hier aangegeven, lage upload Ziggo en hoge ping t.o.v. glasvezel. Maar gezegd verder wel tevreden te zijn over Ziggo.

Dat ze de hele adem van glasvezel voelen zal wel duidelijk zijn met de invoering van die goedkopere paketten afgelopen week.

(Ik had bewust de Complete twee dagen voor het gesprek al verlaagd naar Start XXL zodat ze bij het bepalen van de korting dit niet mee zouden nemen. Dus ik heb nu en 6 euro goedkoper en 9 mnd nog eens €20 korting.)
Pagina: 1 ... 310 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic