Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:12
@Brammos155 Nee de klantenservice kon mij vanochtend ook niks vertellen. Sorry, dat is het enige. We zitten al sinds donderdagochtend zonder, en het kan nog tot donderdag duren begrijp ik nu. Een week geen internet op zakelijke verbindingen, en Ziggo laat niks los over wat er speelt. Slechte service en informatieverstrekking @VodafoneZiggo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:54
Ziggo gaat erg hard in met mensen die telefonisch willen opzeggen - na het doorlopen van het menu wordt de verbinding verbroken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:15
valkenier schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:58:
@Brammos155 Nee de klantenservice kon mij vanochtend ook niks vertellen. Sorry, dat is het enige. We zitten al sinds donderdagochtend zonder, en het kan nog tot donderdag duren begrijp ik nu. Een week geen internet op zakelijke verbindingen, en Ziggo laat niks los over wat er speelt. Slechte service en informatieverstrekking @VodafoneZiggo
Hier in de regio Alkmaar vandaag de zoveelste storing in de laatste paar weken. De hele wijk is van de zomer van glas voorzien dus ik voorzie een hoop opzeggingen. Service is erg slecht de laatste tijd. Heb ze nog weleens proberen te bellen maar dan krijg ik een slecht Nederlands sprekend persoon aan de lijn 8)7 , ik laat mijn nieuwe glasprovider de opzegging wel regelen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!
valkenier schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:58:
Wat zegt de postcode check over een oplostijd? En loopt er al een topic op de ziggo community, ze lezen hier niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos155
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 21:14
stormfly schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:12:
[...]

Wat zegt de postcode check over een oplostijd? En loopt er al een topic op de ziggo community, ze lezen hier niet mee.
Internet, Bellen, Digitale TV, Kabel TV
actief
Sinds: Donderdag 28-09 om 12:35
Wat is er aan de hand?
Door een storing kun je op dit moment mogelijk geen gebruik maken van je dienst(en) van Ziggo. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Verwachte oplostijd
Donderdag 05-10 om 11:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos155
stormfly schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:12:
[...]

Ik kon het topic niet vinden. Dus denk van niet. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brammos155 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:19:
[...]

Internet, Bellen, Digitale TV, Kabel TV
actief
Sinds: Donderdag 28-09 om 12:35
Wat is er aan de hand?
Door een storing kun je op dit moment mogelijk geen gebruik maken van je dienst(en) van Ziggo. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Verwachte oplostijd
Donderdag 05-10 om 11:00
Ja dat is wel een nare doorlooptijd, pfftt vaak is dat wel een defecte glasvezel kabel bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
stormfly schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:30:
[...]

Ja dat is wel een nare doorlooptijd, pfftt vaak is dat wel een defecte glasvezel kabel bij Ziggo.
Het rare is dat niet iedereen er last van heeft. Voor. Zover ik kan nagaan betreft het Ubee 1318 modems in noord NL. Bij een kabel breuk zou iedereen eruit liggen, en dat heb je in 4 dagen wel gefixed. Er speelt iets anders denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
valkenier schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:32:
[...]

Het rare is dat niet iedereen er last van heeft. Voor. Zover ik kan nagaan betreft het Ubee 1318 modems in noord NL. Bij een kabel breuk zou iedereen eruit liggen, en dat heb je in 4 dagen wel gefixed. Er speelt iets anders denk ik.
Is die storingtool zo nauwkeurig dat hij jouw modem type meeneemt in de output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
stormfly schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:33:
[...]

Is die storingtool zo nauwkeurig dat hij jouw modem type meeneemt in de output?
Wat bedoel je? Ik heb kunnen vaststellen dat hier in town anderen geen last hebben maar 2 zakelijke verbindingen en 1 privé (de mijne) met allen een 1318 eruit liggen. Die storingsmelding is generiek voor een grote regio, maar specificeert het verder niet.Als heel noord NL geen internet zou hebben, was er veel meer heisa. Dit is een selecte groep die er in een grote regio uitligt voor langere duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
valkenier schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:38:
[...]

Wat bedoel je? Ik heb kunnen vaststellen dat hier in town anderen geen last hebben maar 2 zakelijke verbindingen en 1 privé (de mijne) met allen een 1318 eruit liggen. Die storingsmelding is generiek voor een grote regio, maar specificeert het verder niet.Als heel noord NL geen internet zou hebben, was er veel meer heisa. Dit is een selecte groep die er in een grote regio uitligt voor langere duur.
Nou ik bedoel dat als de klant een oplostijd heeft doorgekregen van 5 oktober & dat is op zijn specifieke postcode. Dat zou duiden op een modem probleem. Als ik via postcode.nl de eerste postcode in Harlingen match dan kom ik ook op 5 oktober uit.

Voelt voor mij als een breder probleem, of de storingstool is echt dom en geeft ook outages aan bij klanten welke mogelijk gewoon online zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
stormfly schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:41:
[...]

Nou ik bedoel dat als de klant een oplostijd heeft doorgekregen van 5 oktober & dat is op zijn specifieke postcode. Dat zou duiden op een modem probleem. Als ik via postcode.nl de eerste postcode in Harlingen match dan kom ik ook op 5 oktober uit.

Voelt voor mij als een breder probleem, of de storingstool is echt dom en geeft ook outages aan bij klanten welke mogelijk gewoon online zijn.
Ja juist. De storingstool werkt volgens mij metpostcode regio’ s, het huisnummer is voor deze storing in elk geval niet relevant. Een willekeurige postcode/huisnummer in bv Workum gaf dezelfde melding.( In fUPC vond ik hem dan weer niet).

Grote regio, redelijk beperkt aantal klanten is mijn idee. Heb jij ook issues @stormfly ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
valkenier schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:46:
[...]

Ja juist. De storingstool werkt volgens mij metpostcode regio’ s, het huisnummer is voor deze storing in elk geval niet relevant. Een willekeurige postcode/huisnummer in bv Workum gaf dezelfde melding.( In fUPC vond ik hem dan weer niet).

Grote regio, redelijk beperkt aantal klanten is mijn idee. Heb jij ook issues @stormfly ?
Nee ik ben toevallig op een locatie waar ik lang moet wachten dus ik ben de tijd aan het doden, ik heb zelf KPN glasvezel. En dat ligt er echt nooit uit, dat is echt een verademing.

Hopelijk lossen ze het voor jullie op, ik had wel een tweet verwacht dat ze iets meer zouden duiden over de oorzaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:41:
[...]

Eerder slim. Stel die klant wat net nog wel een werkende verbinding had heeft dat nu niet meer hangt die alsnog aan de lijn.

Ziggo heeft ook eens een storing in DHCP gehad. Handiger om dan landelijk een storing af te geven dan eerst een lijst uit te draaien van welke klanten de lease verlopen is (en vervolgens zijn er klanten die zelf rebooten en volgens Ziggo nog een actieve lease hebben).

Als het in dit geval inderdaad een probleem in een grote regio is zal het echt wel bekend zijn geweest als 100% van de klanten hierdoor getroffen is. Ik ben het dus eens met @valkenier dat dit probleem alleen zal spelen bij klanten met specifieke hardware / abonnement / .... No way dat als in meerdere gemeenten (/honderden klanten) geen verbinding meer hebben dat daar nog geen ruchtbaarheid aan gegeven was de afgelopen 4 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:49:
[...]

Als het in dit geval inderdaad een probleem in een grote regio is zal het echt wel bekend zijn geweest als 100% van de klanten hierdoor getroffen is. Ik ben het dus eens met @valkenier dat dit probleem alleen zal spelen bij klanten met specifieke hardware / abonnement / .... No way dat als in meerdere gemeenten (/honderden klanten) geen verbinding meer hebben dat daar nog geen ruchtbaarheid aan gegeven was de afgelopen 4 dagen.
https://allestoringen.nl/storing/ziggo/ Ja het is hier ook nog te rustig voor een grote storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:48:
[...]

Nee ik ben toevallig op een locatie waar ik lang moet wachten dus ik ben de tijd aan het doden, ik heb zelf KPN glasvezel. En dat ligt er echt nooit uit, dat is echt een verademing.
Wat Ziggo ligt er altijd uit 8)7 20 jaar klant, aantal storingen kan ik waarschijnlijk op 1 hand tellen. Daarmee wil ik niet zeggen dat mijn ervaring voor iedereen geldt, maar dat KPN nooit storingen heeft is net zo onzinnig. Ook daar zullen zo nu en dan storingen zijn, regionaal of in een veel groter gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:46
Zou de storing aan de 1318 te maken hebben met het plotseling wisselen van deze modems afgelopen 2 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
RobertMe schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:49:
[...]

Eerder slim. Stel die klant wat net nog wel een werkende verbinding had heeft dat nu niet meer hangt die alsnog aan de lijn.

Ziggo heeft ook eens een storing in DHCP gehad. Handiger om dan landelijk een storing af te geven dan eerst een lijst uit te draaien van welke klanten de lease verlopen is (en vervolgens zijn er klanten die zelf rebooten en volgens Ziggo nog een actieve lease hebben).

@Robertme, je zegt exact wat ik bedoel. Daarom zit ik hier, om een beetje zicht te krijgen op de omvang van deze storing. Iedereen denkt vermoedelijk dat het toevallig alleen bij hem/haar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
valkenier schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:53:
[...]

@Robertme, je zegt exact wat ik bedoel. Daarom zit ik hier, om een beetje zicht te krijgen op de omvang van deze storing. Iedereen denkt vermoedelijk dat het toevallig alleen bij hem/haar is.
Overigens heb ik zelf dus geen probleem, met een Ubee 1318. Maar ik heb én een consumenten abo én zit in het puntje van Zuid-Limburg.

Mag in ieder geval hopen dat je, zeker met een zakelijk abo, gewoon gecompenseerd wordt voor de wanprestatie (was het maar een WAN-prestatie die ze leverden :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

Wat Ziggo ligt er altijd uit 8)7 20 jaar klant, aantal storingen kan ik waarschijnlijk op 1 hand tellen. Daarmee wil ik niet zeggen dat mijn ervaring voor iedereen geldt, maar dat KPN nooit storingen heeft is net zo onzinnig. Ook daar zullen zo nu en dan storingen zijn, regionaal of in een veel groter gebied.
Nee hoor dat zeg ik niet, je verdraaid mijn woorden. Laat ik het anders zeggen: in onze wijk aan de rand van een grote gemeente ligt Ziggo er relatief vaak uit. Ik krijg tot op heden nog steeds appjes van de buren of vrienden in de straat " bij jou ziggo ook plat?".

Sinds ik over ben naar glasvezel, heb ik nog 0 storingen gehad en in de wijk zeker 2x. Er is in onze wijk, zeker een verschil merkbaar in betrouwbaarheid.

//offtopic//
Ik heb altijd het idee gehad dat we qua signaal net zo letterlijk op de rand zaten als dat we geografisch op de rand zitten van de gemeentegrens. Hierachter is namelijk alleen weiland...

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 02-10-2023 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
zunrob schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:52:
Zou de storing aan de 1318 te maken hebben met het plotseling wisselen van deze modems afgelopen 2 weken?
Ja vaag hè, dat vroeg ik mij ook af. Alsof de configuratie/boot file voor deze modems niet meer beschikbaar is of zo.
Ik heb ook gedacht dat het docsis3..1 specifiek is, maar de helpdesk weet het niet, zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
valkenier schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:59:
[...]

Ja vaag hè, dat vroeg ik mij ook. Alsof de configuratie/boot file voor deze modems niet meer beschikbaar is of zo.
Ik heb ook gedacht dat het docsis3..1 specifiek is, maar de helpdesk weet het niet, zeggen ze.
https://community.ziggo.n...d-ter/td-p/1251715/page/2

Wist je dat die ubee1318 weer te activeren is als de stappen volgt die de moderator heeft geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
stormfly schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:02:
[...]

https://community.ziggo.n...d-ter/td-p/1251715/page/2

Wist je dat die ubee1318 weer te activeren is als de stappen volgt die de moderator heeft geplaatst?
Dat geldt voor die ongewenste swap inderdaad. Hier is het ontstaan zonder swap, maar ná “werkzaamheden”. Je vraagt je dus idd wel af of een en ander gerelateerd is…….

Acties:
  • +1 Henk 'm!
valkenier schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:06:
[...]

Dat geldt voor die ongewenste swap inderdaad. Hier is het ontstaan zonder swap, maar ná “werkzaamheden”. Je vraagt je dus idd wel af of een en ander gerelateerd is…….
Ik denk dat we beide wel een onderbuik gevoel hebben dat er wat automatische scripts gedraaid hebben over de CMDB, waardoor die eerste swap is ontstaan. Daar is nu NL akkoord op om de modems weer te activeren, wat fijn is, want het is een heel fijn modem.

Maar nu lijkt het volgende script gestart, zoals jij een mogelijk duiding gaf, en is de bootfile etc weggehaald. Want er was mogelijk ergens bij de outsourcing partij een project " ubee1318" uitfaseren?

Tot zover de hypothese ;-) Eigenlijk wil je weten of er in die regio ook niet-ubee klanten verstoord zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
@stormfly De spijker op de kop. Dus oproepje aan onze mede tweakers:

Zijn er ook mensen zonder een ubee1318 in noord NL met dezelfde problemen? In welke regio’s draaien de 1318s nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos155
valkenier schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:22:

Zijn er ook mensen zonder een ubee1318 in noord NL met dezelfde problemen? In welke regio’s draaien de 1318s nog wel?
Als dit het is. Kunnen ze bij de klantenservice dit dan ook niet ontdekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Brammos155 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:30:
[...]

Als dit het is. Kunnen ze bij de klantenservice dit dan ook niet ontdekken
Tuurlijk wel, maar ze vertellen er niks over, en laten je een week bungelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:48
Heb een Ubee 1318, geen uitval hier en de snelheidsverhoging heeft maar naar 1 kant gewerkt (Zuid-Limburg).
De upload is idd naar 50 gegaan maar de download nog steeds hetzelfde als voorheen (rond de 400).
Ben inderdaad benieuwd wat de oorzaak kan zijn want enige wat te rijmen valt met de datum vandaag is dat Ziggo miv vandaag de snelheden verhoogd heeft en dat dit vandaag uitgerold moet zijn.
Kan geen toeval zijn toch.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:40
Hier in Apeldoorn, draait de Ubee 1318 gewoon en de snelheidsverhoging is actief 500/50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-06 23:56
van 400 naar 500 ging prima een paar dagen terug maar vandaag kom ik niet hoger dan 20 mbit...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bartjuh1981
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-02-2024
Volgens mij Ziggo heeft haar abonnementen stilletjes andere namen gegeven en een nieuw abonnement toegevoegd: https://www.ziggo.nl/internet/internet-only
  • Giga heet nu Elite
  • Max staat er niet meer bij
  • En "onder" Start is nu nog een Lite abonnement (100/25mbs) te bestellen voor 42,50 (internet-only, zonder Ziggo Go).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bartjuh1981 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:45:
Volgens mij Ziggo heeft haar abonnementen stilletjes andere namen gegeven en een nieuw abonnement toegevoegd: https://www.ziggo.nl/internet/internet-only
  • Giga heet nu Elite
  • Max staat er niet meer bij
  • En "onder" Start is nu nog een Lite abonnement (100/25mbs) te bestellen voor 42,50 (internet-only, zonder Ziggo Go).
Lite is niet nieuw maar was Basic (50/25? Met verhoging dan 100/25). Echter stond deze niet in de overzichten. Deze is nu dus onder een nieuwe naam wel in de overzichten geplaatst. Daarnaast kon je denk ik (maar weet ik niet zeker) Basic ook niet afsluiten via Mijn Ziggo (dus als bestaande klant het pakket aanpassen naar Basic), ik neem aan dat dat nu dan wel kan, nu die prominenter naast Start, Complete en Giga / Elite staat.

En Max was al een tijdje net zo duur als Giga, alleen dan een lagere snelheid. Dat die verdwenen is is dus niet heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
Net even een lang gesprek gehad met Ziggo omtrent het aanbod om te verlengen - de maximale korting welke ze kunnen geven bedraagt 9 maanden EUR 20,- per maand. Dat gaat men zich toch redelijk buiten de markt prijzen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh1981
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-02-2024
Jewie schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:20:
Net even een lang gesprek gehad met Ziggo omtrent het aanbod om te verlengen - de maximale korting welke ze kunnen geven bedraagt 9 maanden EUR 20,- per maand. Dat gaat men zich toch redelijk buiten de markt prijzen ben ik bang.
Voor mij is Ziggo nog steeds ook financieel de aantrekkelijkste partij. Voor 47 euro heb ik 200/30 incl. TV (dat alleen NPO HD is, maakt me niet veel uit, andere zenders kijk ik toch nauwelijks).

Delta gaat hier ook glasvezel aanleggen. Als ik over hun netwerk via Online.nl glasvezel wil betaal ik voor 200/200 met TV al €66,50. Daar komt dan nog €8,97 vastrechtvergoeding bij omdat we blijkbaar buitengebied zijn. Onderaan de streep bijna 30 euro per maand duurder dan Ziggo, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
Ik vind Ziggo juist steeds minder interessant worden - ik zie momenteel 500 euro voordeel op jaarbasis als ik overstap. In het aanbod werd trouwens in eerste instantie ook gepoogd om mijn snelheid omlaag te brengen om zo nog iets meer voordeel te creeeren. Leuk geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4iqgSq_KZJtcYwnKTVoPD4HUFpQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/auxdnQ2clzZQJwhkvLVMdzsP.jpg?f=fotoalbum_large
Weet niet of dit al besproken is, maar Ziggo lijkt nieuwe WiFi pods aan te bieden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Markie2008 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:35:
[Afbeelding]
Weet niet of dit al besproken is, maar Ziggo lijkt nieuwe WiFi pods aan te bieden!
Klopt wou het net ook posten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEzQT2nAt_0qdS2iM5hqLV1bosE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fjgLWKEjBT6i1GdGsSQjLrAz.png?f=user_large

Let op bij internet abbo:
Lite= Witte connectbox (Aris/Compal)

Rest = sagemcom modem

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:09:
[...]

Lite is niet nieuw maar was Basic (50/25? Met verhoging dan 100/25). Echter stond deze niet in de overzichten. Deze is nu dus onder een nieuwe naam wel in de overzichten geplaatst.
Basic vroegen ze vorige week nog €44 voor, deze Lite is €42,50. Dus wat dat betreft iets voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
RudolfR schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 07:36:
@sbuter

Hier na een handmatige herstart eigenlijk geen verbetering te zien. Meetresultaten lijken zelfs iets lager te liggen.
Voorheen strak 50/25. Nu eerder 40/20.
Inmiddels wordt de 100/25 netjes gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:48
thisisjazz schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:09:
van 400 naar 500 ging prima een paar dagen terug maar vandaag kom ik niet hoger dan 20 mbit...
Vandaag 2x de router 5 min van de spanning gehaald en gereboot.
Snelheid blijft bij rond 400/50 wat 500/50 moet zijn.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

nieuws: Ziggo wijzigt internetpakketten en verlaagt prijs duurste pakket

Wat een schoffering voor bestaande klanten zeg. In de "Mijn Ziggo" omgeving kan ik helemaal niet de nieuwe tarieven krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Slasher op 02-10-2023 18:58 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Slasher Als je geen jaarcontract hebt kun je gewoon overstappen. De online omgeving is misschien nog niet voorbereidt, maar dan bel je toch even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:53
snah001 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:13:
Vanavond de stekker er een minuut uitgehaald, laten opstarten en 500/50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
snah001 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:13:
[...]

Inmiddels op WiFi nu 460/50. Zal bekabeld dus wel goed zijn maar had even geen tijd om te testen. Hopelijk dat het nu stabiel blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:22
Ik kan als nieuwe klant nu inderdaad kiezen voor het pakket Lite (100/25).
Maar als bestaande klant kan ik deze niet kiezen via mijn ziggo.
Het laagste wat ik nu kan kiezen is Internet Start (200/30).

Al scheelt het "maar" €4,50

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier nog tot eind van het jaar slechts 29 euro per maand, daarn 3 maanden voor 47 euro. Ga mooi terugschroeven van de 200/30 die ik sinds zojuist heb, aangezien de download me niet zo interesseer, maar juist die upload. En die is vrijwel gelijk aan Lite.

Na maart stap ik over naar glasvezel. Ik heb eerst eens getest of Internet Only + NLZiet fijn werkt en dat doet het. Dan durf ik ook wel voor KPN Glasvezel te kiezen als er een leuk aanbod komt.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-06 20:21
Wat is het nou :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mehoNB2Hl9MaqOJLW5jP3_WT6JU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RvjuWnmO9onAXmThDlkuAYMs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfACTiLQ8myh6IwL0XZMt-f_sOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SyiEC4LON2UIVnSH4PpcsVJa.jpg?f=fotoalbum_large

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart H.
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-01 18:00
Ik heb eens ingelogd op Mijn Ziggo, en vond daar de volgende melding:

“Korting op je abonnement
We zijn blij met jou, daarom komen we graag met je in contact voor een mooie korting op je abonnement.”

Iemand ervaring hiermee?
Wat voor adder zit hier onder het gras?
Ik betaal al vrij weinig voor het 100/25 internet only abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Lennart H. schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 03:51:
Ik heb eens ingelogd op Mijn Ziggo, en vond daar de volgende melding:

“Korting op je abonnement
We zijn blij met jou, daarom komen we graag met je in contact voor een mooie korting op je abonnement.”

Iemand ervaring hiermee?
Ik betaal al vrij weinig voor het 100/25 internet only abonnement.
Hier het oude Basic, nu 100/25 abonnement. Geen melding van korting (hoeft voor mij ook niet), ik laat um onveranderd doorlopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Lennart H. schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 03:51:
Dat je weer voor een jaar vast zit bij Ziggo, maar als je tevreden bent is dat niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39
RobertMe schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:48:
[...]

Gezien ziggo.nl een DMARC reject policy heeft zou het toch aardig waterdicht moeten zijn als het daadwerkelijk afkomstig is van ziggo.nl. Dan moet de ontvangende mailserver al incorrect geconfigureerd zijn en/of zowel SPF als DKIM om de tuin worden geleid. Waarbij de kans uiteraard vele malen groter is dat de mail helemaal niet van @ziggo.nl afkomstig is.
Uiteindelijk klopt het dus. Ziggo was even vergeten om de verhuizing door te geven, terwijl ik al een maand internet en tv heb.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
Geupgrade van complete naar elite voor 1 euro meer en korting behouden (35 euro korting 9 maanden). Connectbox V2 wordt toegestuurd, is dat nu de Sagemcom of niet?

[ Voor 17% gewijzigd door thisisjazz op 03-10-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thisisjazz schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:39:
Geupgrade van complete naar elite voor 1 euro meer. Connectbox V2 wordt toegestuurd, is dat nu de Sagemcom of niet?
Dat is recent genoemd in dit topic, scroll een paar posts terug naar een plaatje. Daaronder staat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
stormfly schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:40:
[...]

Dat is recent genoemd in dit topic, scroll een paar posts terug naar een plaatje. Daaronder staat het.
Top, ik zie het. Heel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:30

FreakNL

Well do ya punk?

RobertMe schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:09:
[...]

Lite is niet nieuw maar was Basic (50/25? Met verhoging dan 100/25). Echter stond deze niet in de overzichten. Deze is nu dus onder een nieuwe naam wel in de overzichten geplaatst. Daarnaast kon je denk ik (maar weet ik niet zeker) Basic ook niet afsluiten via Mijn Ziggo (dus als bestaande klant het pakket aanpassen naar Basic), ik neem aan dat dat nu dan wel kan, nu die prominenter naast Start, Complete en Giga / Elite staat.

En Max was al een tijdje net zo duur als Giga, alleen dan een lagere snelheid. Dat die verdwenen is is dus niet heel gek.
Dit lukt me nog steeds niet, ik kan niet lager dan start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:57

OMD

Kan er toch zo geirriteerd van raken als online dingen van corporaties zoals Ziggo gewoon niet normaal functioneren. Bij aanpassen van abonnement krijg ik alleen maar:
pages.deepLinkorder.loadingProducts zodra ik het pakket daadwerkelijk wijzig.
Vind het gewoon zo knullig als dit soort dingen niet werken.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:36
thisisjazz schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:39:
Geupgrade van complete naar elite voor 1 euro meer en korting behouden (35 euro korting 9 maanden). Connectbox V2 wordt toegestuurd, is dat nu de Sagemcom of niet?
Vaag, ook gebeld en tegen mij zeiden ze dat de korting eraf zou gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewie
matthijst schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:52:
[...]

Bij mij wilde men gisteren niet verder gaan dan 20 euro voor negen maanden. Dan is 35 euro toch een netter aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMD schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:37:
Kan er toch zo geirriteerd van raken als online dingen van corporaties zoals Ziggo gewoon niet normaal functioneren. Bij aanpassen van abonnement krijg ik alleen maar:
pages.deepLinkorder.loadingProducts zodra ik het pakket daadwerkelijk wijzig.
Vind het gewoon zo knullig als dit soort dingen niet werken.
Misschien is er specifiek iets met je account aan de hand. Heb al twee wijzigingen gedaan online zonder issues. Misschien even bellen?
[...]

Dat kan per korting verschillen. In het verleden werden kortingen altijd verwijderd bij een aanpassing van je pakket. Tegenwoordig ligt het aan de korting. Sommige kortingen zijn specifiek voor een pakket. Anderen zoals de benoemde 9 maanden 35 euro is generieker en kan dan ook meegnomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik had 9 x 10 euro vanaf juni ofzo. Suf, nu wachten tot eind van het jaar dan.
Wel weer typisch Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:10:
[...]

Ik wilde van Basic naar Lite (€ 1,50 goedkoper met dezelfde snelheid). In 'Mijn Ziggo' was Lite nergens te bekennen, maar via de klantenservice is het gelukt. Ik regel het meestal via Twitter. Daar lijken de meest kundige medewerkers te zitten. Het staat nu gelijk ook allemaal goed in Mijn Ziggo.

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 03-10-2023 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thisisjazz
[...]

Zei de verkoper ook maar die gaf meteen aan dat de afdeling 'kortingen' het weer zou kunnen toevoegen. Die afdeling is trouwens gewoon de afdeling opzeggingen. Ik werd doorverbonden en kreeg inmiddels de mailbevestiging binnen dat ik complete had opgezegd en overgestapt bent naar Elite en de korting stond er gewoon nog bij. Dus de collega van opzeggingen die de korting weer zou moeten toevoegen heeft het alleen gecheckt maar ik behoud dus alles :). De nieuwe modem/router wordt binnen 2 dagen toegestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreakNL schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:10:
[...]

Inderdaad, ik zie hem zelf ook niet staan. Had dus wel verwacht dat die er bij zou komen.

Dan zelf waarschijnlijk (ook) maar even ervoor bellen. Nu €53,50 voor Start + KabelTV / Ziggo Go. Was dan 100/30(?) Mbit/s tot "nu". En nu zou Lite dan €49 kosten en is dan 100/25 Mbit/s.
Maar dat zal ook wel zijn waarom Ziggo hem niet in de Mijn Ziggo omgeving zet. Drempel om het aan te passen is (veel) hoger als je moet bellen. Waardoor velen het niet zullen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 12:54
Jewie schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:55:
Bij mij wilde men gisteren niet verder gaan dan 20 euro voor negen maanden. Dan is 35 euro toch een netter aanbod.
Als je glasvezel in je meterkast hebt dan is er meer korting te halen dan wanneer je dat niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
ikweethetbeter schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:11:
[...]

Als je glasvezel in je meterkast hebt dan is er meer korting te halen dan wanneer je dat niet hebt.
Dat is hier dus het geval en dat heb ik ook nadrukkelijk aangegeven. Denk dat ze natuurlijk ook de Vodafone aansluiting meenemen waar korting op loopt in hun overweging/aanbod, maar die zet ik met plezier ook om naar Odido als het nodig zou zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Jewie op 03-10-2023 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 08:36
snah001 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:49:
Heb een Ubee 1318, geen uitval hier en de snelheidsverhoging heeft maar naar 1 kant gewerkt (Zuid-Limburg).
De upload is idd naar 50 gegaan maar de download nog steeds hetzelfde als voorheen (rond de 400).
Ben inderdaad benieuwd wat de oorzaak kan zijn want enige wat te rijmen valt met de datum vandaag is dat Ziggo miv vandaag de snelheden verhoogd heeft en dat dit vandaag uitgerold moet zijn.
Kan geen toeval zijn toch.
Same hier. Heb een 1318 in regio Venlo. De verbinding is wel stabiel (geen disconnects), maar de downloadsnelheid fluctueert flink. Ik had 400 Mbit, heb vanmorgen geupgrade van Complete naar Extra (1 euro meer voor dubbele snelheid :*) ), maar ik haal maximaal 500 Mbit down. Upload is wel 100 Mbit.

Vreemd genoeg haal ik ook niet altijd 500 Mbit, maar soms maar 200-300. Ik heb de Ubee in bridge modus staan, en om mijn router uit te sluiten heb ik een laptop direct op de Ubee ingeprikt. Daarmee haalde ik zelfs maar 200 Mbit. Heb twee verschillende UTP kabels geprobeerd, allebei hetzelfde resultaat. Viel me trouwens op dat mijn laptop een ander publiek IP adres kreeg dan mijn router normaal krijgt.

Heb met de helpdesk van Ziggo gebeld, hun melding was dat de lijn goed meet en dat ze een monteur kunnen langssturen. Ik gaf aan dat het wel erg toevallig is dat e.e.a. niet goed werkt nadat ze allemaal wijzigingen doorvoeren op hun netwerk, maar dat zagen zij niet zo.

Ik vertrouw Ziggo niet meer zo, en zie het al gebeuren dat ze straks met een lulverhaal de monteur alsnog doorbelasten. Heb de monteur maar even geannuleerd dus. Hopelijk is dit gewoon een probleem op netwerk-niveau en wordt het vanzelf opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42

TFHfony

Professional Weirdo

Ruuddie schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:28:
[...]

Same hier. Heb een 1318 in regio Venlo. De verbinding is wel stabiel (geen disconnects), maar de downloadsnelheid fluctueert flink. Ik had 400 Mbit, heb vanmorgen geupgrade van Complete naar Extra (1 euro meer voor dubbele snelheid :*) ), maar ik haal maximaal 500 Mbit down. Upload is wel 100 Mbit.

Vreemd genoeg haal ik ook niet altijd 500 Mbit, maar soms maar 200-300. Ik heb de Ubee in bridge modus staan, en om mijn router uit te sluiten heb ik een laptop direct op de Ubee ingeprikt. Daarmee haalde ik zelfs maar 200 Mbit. Heb twee verschillende UTP kabels geprobeerd, allebei hetzelfde resultaat. Viel me trouwens op dat mijn laptop een ander publiek IP adres kreeg dan mijn router normaal krijgt.

Heb met de helpdesk van Ziggo gebeld, hun melding was dat de lijn goed meet en dat ze een monteur kunnen langssturen. Ik gaf aan dat het wel erg toevallig is dat e.e.a. niet goed werkt nadat ze allemaal wijzigingen doorvoeren op hun netwerk, maar dat zagen zij niet zo.

Ik vertrouw Ziggo niet meer zo, en zie het al gebeuren dat ze straks met een lulverhaal de monteur alsnog doorbelasten. Heb de monteur maar even geannuleerd dus. Hopelijk is dit gewoon een probleem op netwerk-niveau en wordt het vanzelf opgelost.
En check even of je anti-virus niet je internet verkeer continue scant en daardoor de boel belast. Even de antivirus uitzetten tijdens de snelheids test ;-)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:14
MdO82 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:13:
Ik kan als nieuwe klant nu inderdaad kiezen voor het pakket Lite (100/25).
Maar als bestaande klant kan ik deze niet kiezen via mijn ziggo.
Het laagste wat ik nu kan kiezen is Internet Start (200/30).

Al scheelt het "maar" €4,50
Ik heb gisteren Internet Elite + TV Compleet voor 12 maanden afgesloten voor 39€/maand incl. een gratis wifi smart pod en 1 jaar gratis Film1.

Dit kon ik niet laten lopen, scheelt me ten opzichte bij KPN blijven zo'n (12*71,50 - 12*39=) 390 euro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:39
Zojuist helemaal overgestapt van KPN 1Gbit met NLZIET naar Ziggo internet en tv complete met hulp van de monteur die een nieuwe AOP moest installeren. Het omzetten gebeurde vrij vlot en mijn down time inclusief monteur was een klein half uur. Op de uploadsnelheid na merk ik vrij weinig van het verschil in snelheid bij gebruik van regulier internet lees: browsen en gebruik van streamingsdiensten.

Waar ik verrassend op vooruit ben gegaan is tv. Ik dacht dat ik het goed op orde had met een Apple TV met NLZIET maar de Next mini is toch wel merkbaar beter. Zowel in comfort (afstandbediening en zappen) als beeldkwaliteit, ondanks dat NLZIET verre van slecht is, is het toch echt een stukje scherper en is het kleurenpalet rijker. Het terugkijken van series en dergelijke laat ik over aan mijn vrouw en kinderen, maar van wat ik zo vluchtig heb gezien is dit dik in orde. Ook de snelheid van de Next mini is heel fijn, de ervaring is zeer soepel.

Is kijken hoe dit jaar mij gaat bevallen, terug bij Ziggo na een kleine 15 jaar :)

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 03-10-2023 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:00
TheBull schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:46:
[...]

Ik heb gisteren Internet Elite + TV Compleet voor 12 maanden afgesloten voor 39€/maand incl. een gratis wifi smart pod en 1 jaar gratis Film1.

Dit kon ik niet laten lopen, scheelt me ten opzichte bij KPN blijven zo'n (12*71,50 - 12*39=) 390 euro.
Hele mooie deal!

Ik heb afgelopen week een Internet Elite + TV compleet afgesloten à €41,- per maand, ingaande op 9 oktober a.s. Maar jouw deal is nog veel interessanter. Ik zit nog binnen de 2 weken opzegtermijn, ik ga morgen er maar eens een telefoontje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
valkenier schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:22:

Nou ze werken weer, na een "update" bij Ziggo, waren ze met de reset funtie weer online te krijgen, pff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:14
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:59:
[...]

Hele mooie deal!

Ik heb afgelopen week een Internet Elite + TV compleet afgesloten à €41,- per maand, ingaande op 9 oktober a.s. Maar jouw deal is nog veel interessanter. Ik zit nog binnen de 2 weken opzegtermijn, ik ga morgen er maar eens een telefoontje aan wagen.
Dat gaat je lukken, want mijn 2 weken bedenktijd waren ook al om (ik had hetzelfde besteld als jij) en zou ook op 9 oktober ingaan. Zolang je nog geen apparatuur hebt ontvangen, moet het lukken. Suc6.

[ Voor 3% gewijzigd door TheBull op 03-10-2023 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
valkenier schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:01:
[...]

Nou ze werken weer, na een "update" bij Ziggo, waren ze met de reset funtie weer online te krijgen, pff.
Heel fijn! Maar wat een zorgelijk process management binnen Ziggo. Schoffelen zo even het meest Tweaker waardige modem onderuit 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ruuddie schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:28:
Viel me trouwens op dat mijn laptop een ander publiek IP adres kreeg dan mijn router normaal krijgt.
Ziggo doet niet aan vaste IP adressen en de DHCP lease is gewoon op basis van MAC van de DHCP client. Oftewel: jouw laptop heeft een ander MAC adres dan de router, dus krijg je logischerwijs een ander IP adres uitgedeeld. Dit is dus absoluut niet gekoppeld aan het abonnement / abonnee of modem.

Fun fact. Jaren terug heb ik een oude router van mijzelf bij iemand anders in gebruik genomen. Ding had bij mij al jaren stof liggen vangen, maar kreeg wel nog zijn oude IP adres :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:54:
Fun fact. Jaren terug heb ik een oude router van mijzelf bij iemand anders in gebruik genomen. Ding had bij mij al jaren stof liggen vangen, maar kreeg wel nog zijn oude IP adres :*)
Dat is niet omdat Ziggo het mac-adres onthouden heeft, maar omdat meeste routers bij een dhcp-aanvraag vragen of ze het laatst gebruikte ip-adres weer kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:05
hcQd schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:02:
[...]

Dat is niet omdat Ziggo het mac-adres onthouden heeft, maar omdat meeste routers bij een dhcp-aanvraag vragen of ze het laatst gebruikte ip-adres weer kunnen krijgen.
Dat is dus echt onzin, Ziggo wijst toch echt IP adressen toe op basis van je MAC adres en niet omdat jouw router het zo lief aan Ziggo vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-06 19:23
Interessant om de laatste pagina's van dit topic door te hebben gelezen want als ik het goed begrijp kan ik als "Complete" klant dus upgraden naar de dubbele snelheid voor maar 1 euro extra.
Heb online gekeken maar kreeg de melding dat ik mijn pakket daar niet kon wijzigen. Morgen even bellen dus :)

Ik heb zo'n twee weken terug wel weer een jaar abo genomen met 9x10 euro p/m korting plus een jaar lang ESPN compleet. Ik hoop dat dat bij een eventuele upgrade wel meegenomen wordt.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Jeffrey87 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:43:
[...]

Dat is dus echt onzin, Ziggo wijst toch echt IP adressen toe op basis van je MAC adres en niet omdat jouw router het zo lief aan Ziggo vraagt.
Het is een combinatie van beide. De DHCP client die je gebruikt doet een voorstel voor het IP wat hij hiervoor al had, en de DHCP server van Ziggo kent die toe als het MAC adres hetzelfde is.

Als je het MAC adres veranderd wordt dat verzoek geweigerd door de DHCP van Ziggo en krijg je een ander IP toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:05
Plofkotje schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:27:
[...]

Het is een combinatie van beide. De DHCP client die je gebruikt doet een voorstel voor het IP wat hij hiervoor al had, en de DHCP server van Ziggo kent die toe als het MAC adres hetzelfde is.

Als je het MAC adres veranderd wordt dat verzoek geweigerd door de DHCP van Ziggo en krijg je een ander IP toegewezen.
Dat eerste is alleen van toepassing als de DHCP lease nog geldig is en je device een lease renewal aanvraagt, maar als je device al zo lang offline is geweest dat de DHCP lease is verlopen, gebeurt het toch echt op basis van het DHCP tabel aan de kant van de ISP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Plofkotje schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:27:
[...]

Ook niet helemaal, maar ook weer juist. Ziggo onthoudt eerder toegewezen IP adressen icm MAC en wijst vaak zelfde toe.

Doe maar eens flippen tussen MAC adressen op eenzelfde eigen router, met eventuele factory resets van router tussendoor om uit te sluiten dat weet om welk IP het moet vragen. Ziggo flipt vrolijk mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Doet me denken aan de begindagen van kabelinternet waarbij er maar één MAC-adres werd geaccepteerd en dat was dan diegene die je als eerst aansloot op het modem (volgens de voorwaarden mocht je maar één PC aansluiten). Sloot je later een router aan dan moest je of de klantenservice overtuigen dat je een nieuwe PC had of het MAC-adres spoofen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-06 22:10
Ik heb een Compal modem, met een Deco M4 router + access point en ik kom downstream, draadloos, niet boven de ~380 Mbit/s uit. De 50 Mbit/s upload haal ik prima, maar die 500 Mbit/s down kom ik in de verste verte niet aan, al sta ik met een laptop, smartphone of tablet een halve meter van de Deco af. Mijn Xbox Series S komt niet eens boven de 260 Mbit/s uit.

Wat raden mensen aan om te doen qua Wifi? Volgens de app van TP Link is alles "geoptimalizeerd" (ik neem aan dat ze daarbij doelen op de frequentiebanden). De link speed van de netwerk adapter in mijn computer is 866 Mbit/s op de 5GHz band.

Helaas kan ik het alleen fatsoenlijk testen met een AMD-branded 'RZ608 Wi-Fi 6E 80MHz', wat MediaTek "drek" is. Ik heb geen Intel kaartje in de buurt liggen op het moment.

De bufferbloat test op diezelfde computer geeft een 'A' als resultaat aan, maar ook daar blijft de snelheid hangen halverwege de 300 Mbit/s:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Min: 14.9 ms
Median: 28.3 ms
Max: 324.7 ms
Mean: 49.9 ms

25th %ile: 25 ms
75th %ile: 34.2 ms
95th %ile: 300 ms
Jitter: 38.5 ms

Het gaat om een klein appartement in een seniorencomplex, dus ik doe de voorzichtige aanname dat men niet met z'n allen zitten te torrenten op dezelfde frequentie. Verder heb ik geen verstand van Wifi, dus tips zijn welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RICCTWK
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-06 01:35
mrtl schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 00:00:

Wat raden mensen aan om te doen qua Wifi?

Het gaat om een klein appartement in een seniorencomplex, dus ik doe de voorzichtige aanname dat men niet met z'n allen zitten te torrenten op dezelfde frequentie. Verder heb ik geen verstand van Wifi, dus tips zijn welkom.
1. Senioren moeten vaak ook gewoon internet afsluiten zodat ze tv kunnen kijken ;-)

2. Antwoord op je vraag. Heb je veel Wifi6 apparaten? Ik heb een keuze gemaakt naar aanleiding van dit artikel op Tweakers. Ik heb nu 500/50 en haal dat ook draadloos. Ik heb niet de snelste router uit de test gekozen, maar ik denk ook dat iedereen zijn of haar keuze zelf moet maken. Geen situatie is hetzelfde. En ieder zo zijn eigen wensen qua featureset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:30

FreakNL

Well do ya punk?

Miki schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:50:
Zojuist helemaal overgestapt van KPN 1Gbit met NLZIET naar Ziggo internet en tv complete met hulp van de monteur die een nieuwe AOP moest installeren. Het omzetten gebeurde vrij vlot en mijn down time inclusief monteur was een klein half uur. Op de uploadsnelheid na merk ik vrij weinig van het verschil in snelheid bij gebruik van regulier internet lees: browsen en gebruik van streamingsdiensten.

Waar ik verrassend op vooruit ben gegaan is tv. Ik dacht dat ik het goed op orde had met een Apple TV met NLZIET maar de Next mini is toch wel merkbaar beter. Zowel in comfort (afstandbediening en zappen) als beeldkwaliteit, ondanks dat NLZIET verre van slecht is, is het toch echt een stukje scherper en is het kleurenpalet rijker. Het terugkijken van series en dergelijke laat ik over aan mijn vrouw en kinderen, maar van wat ik zo vluchtig heb gezien is dit dik in orde. Ook de snelheid van de Next mini is heel fijn, de ervaring is zeer soepel.

Is kijken hoe dit jaar mij gaat bevallen, terug bij Ziggo na een kleine 15 jaar :)
Het gemiddelde gezin “voelt” echt geen verschil tussen 500/500 en 400/40…. Dus dat klopt. Had je anders verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 16:10

Sebazzz

3dp

Ik heb nog niet mijn internetsnelheid verhoogd zien worden tot 400/40. Dit ondanks meerdere reboots van het modem. Heeft iemand ook dit probleem?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Vortigen schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:07:
Interessant om de laatste pagina's van dit topic door te hebben gelezen want als ik het goed begrijp kan ik als "Complete" klant dus upgraden naar de dubbele snelheid voor maar 1 euro extra.
Heb online gekeken maar kreeg de melding dat ik mijn pakket daar niet kon wijzigen. Morgen even bellen dus :)

Ik heb zo'n twee weken terug wel weer een jaar abo genomen met 9x10 euro p/m korting plus een jaar lang ESPN compleet. Ik hoop dat dat bij een eventuele upgrade wel meegenomen wordt.
Benieuwd wat ze tegen jou zeggen. Heb hetzelfde, maar volgens de (niet al te vrolijke medewerkster) kon het niet.
Ook een beetje een simpele want "het staat op naam van uw vrouw, dus die moet bellen" 8)7
M'n vrouw heeft in d'r leven nog nooit met Ziggo gebeld en toch krijg ik elk jaar telefonisch korting. En een maandje terug de hele bende nog telefonisch voor m'n schoonmoeder geregeld. Dus die willekeur daar :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mrtl schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 00:00:
Als het een klein appartement is, waarom niet gewoon het modem met Wi-Fi van Ziggo gebruiken? Je maakt het in mijn ogen alleen maar complexer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:39
FreakNL schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 07:12:
[...]

Het gemiddelde gezin “voelt” echt geen verschil tussen 500/500 en 400/40…. Dus dat klopt. Had je anders verwacht?
Anders is een groot woord, maar er is in de afgelopen tijd hier door velen glasvezel dusdanig opgehemeld dat het wel slechter moest zijn. Het blijkt dus allemaal mee te vallen, sterker nog ik merk er helemaal niets van en het tv platform is echt het sterke punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Sebazzz schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 07:20:
Ik heb nog niet mijn internetsnelheid verhoogd zien worden tot 400/40. Dit ondanks meerdere reboots van het modem. Heeft iemand ook dit probleem?
Ik had afgelopen maandag avond gedurende 1 minuut de stekker van het modem uit de muur getrokken, zoals Ziggo instrueerde. Na opnieuw opstarten had ik direct de verhoogde snelheid van 500/50 voor mijn Complete pakket.

Een reboot is dus niet het modem uit- en aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 16:10

Sebazzz

3dp

RicoK schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:45:
[...]

Een reboot is dus niet het modem uit- en aanzetten.
Ik heb maandag een aantal keer gereboot, maar gisteren heb ik echt het modem uit gehad

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Sebazzz schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:52:
Ik heb maandag een aantal keer gereboot, maar gisteren heb ik echt het modem uit gehad
Stekker uit de muur dus gedurende minimaal 1 minuut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
RicoK schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:53:
[...]

Stekker uit de muur dus gedurende minimaal 1 minuut?
Of het schakelaartje uit, dat is hetzelfde...
Wanneer?
Vanaf 2 oktober kun je al genieten van je nieuwe snelheid door je modem te resetten. Haal de stekker van het modem uit het stopcontact en doe deze er na 60 seconden weer in. Het modem pikt vanzelf je nieuwe internetsnelheid op.

Als je je modem niet reset, dan wordt je snelheid vanaf november automatisch verhoogd. Daar hoef je niets voor te doen.

Veel plezier met nóg sneller internet.

Robin Kroes
Directeur Consumentenmarkt

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Het gaat natuurlijk niet om rebooten vs stekker er uit. Het gaat er om dat het profiel (opnieuw) gedownload wordt. En dat profiel wordt gedownload tijdens het opstarten. Dat opstarten kun je triggeren door via de webinterface een reboot opdracht te geven, en dat opstarten kun je triggeren door de stekker er uit te halen.

Waarom adviseert Ziggo dan "stekker 1 minuut uit het stopcontact"? Omdat iedereen een stekker kan uittrekken, terwijl "alleen Tweakers" toegang tot de webinterface weten te krijgen. Waarom dan "1 minuut"? Omdat de adapter nog "reststroom" levert nadat deze is uitgetrokken en mogelijk condensatoren etc ook nog wat stroom bevatten. Daardoor kan het zijn dat bij uittrekken en onmiddellijk insteken er nog voldoende stroom aanwezig was in de adapter etc om het modem die seconde in de lucht te houden. Maar met een seconde of 10 zal normaliter het modem ook wel uit zijn. Of kijk naar de LEDjes, als die uit zijn kun je er waarschijnlijk ook wel vanuit gaan dat die uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
Miki schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:33:
[...]

Anders is een groot woord, maar er is in de afgelopen tijd hier door velen glasvezel dusdanig opgehemeld dat het wel slechter moest zijn. Het blijkt dus allemaal mee te vallen, sterker nog ik merk er helemaal niets van en het tv platform is echt het sterke punt.
Ik denk oprecht dat de meesten switchen naar glasvezel vanwege het prijsverschil. Je ziet gewoon duidelijk dat nieuwe klanten worden aangetrokken met fikse kortingen en gratis pakketten en bestaande klanten gepaaid worden met een tientje hier en een tientje daar.

Het 'risico' wat Ziggo echter loopt is dat als men naar glasvezel is overgestapt, bijvoorbeeld icm met NLZiet, men het zo ook wel prima vindt. En wees eerlijk - leuk dat sterke TV platform, maar de Spaanse, Franse en Italiaanse zender heb ik nooit opstaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Jewie op 04-10-2023 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Jewie schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:10:
[...]

Ik denk oprecht dat de meesten switchen naar glasvezel vanwege het prijsverschil. Je ziet gewoon duidelijk dat nieuwe klanten worden aangetrokken met fikse kortingen en gratis pakketten en bestaande klanten gepaaid worden met een tientje hier en een tientje daar.

Het 'risico' wat Ziggo echter loopt is dat als men naar glasvezel is overgestapt, bijvoorbeeld icm met NLZiet, men het zo ook wel prima vindt. En wees eerlijk - leuk dat sterke TV platform, maar de Spaanse, Franse en Italiaanse zender heb ik nooit opstaan.
Ik ben ook overgestapt van ziggo naar odido vanwege het prijsverschil. Wat ziggo mij niet kan bieden is minimaal het bedrag a 26 euro voor 8 maanden inclusief TV (en toegegeven die is minder van kwaliteit, maar dat boeit mij helemaal niet).. Ik heb NLZiet getest, maar ik vind vooral het schakelen naar andere kanalen erg onlogisch in elkaar steken en totaal niet gebruiksvriendelijk. De normale TV-app van Odido is meer mijn ding.
Ziggo doet vooral vaste korting bieden op het mobiele abonnement, maar heel eerlijk: Ik heb meer behoefte aan vaste kortingen op de "thuis-abonnementen"

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
njitter schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:56:
Of het schakelaartje uit, dat is hetzelfde...
Ik denk dat jij ook wel weet dat nou net niet helemaal hetzelfde is.....

Sterker, de schakelaar dient niet eens te worden beroerd. Alleen stekker eruit, even wachten en stekker er weer in does the job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Jewie schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:10:
[...]
En wees eerlijk - leuk dat sterke TV platform, maar de Spaanse, Franse en Italiaanse zender heb ik nooit opstaan.
Op zich werkt dat Ziggo Go, op elk apparaat wel lekker.
Wellicht heeft KPN iets soortgelijks, maar nu gewend aan Ziggo.

Moet zeggen dat het beeld er bij mn pa altijd minder uit ziet dan thuis (zelfde TV, ziggo vs Tmobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
RobertMe schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:03:
Het gaat natuurlijk niet om rebooten vs stekker er uit. Het gaat er om dat het profiel (opnieuw) gedownload wordt. En dat profiel wordt gedownload tijdens het opstarten. Dat opstarten kun je triggeren door via de webinterface een reboot opdracht te geven, en dat opstarten kun je triggeren door de stekker er uit te halen.

Waarom adviseert Ziggo dan "stekker 1 minuut uit het stopcontact"? Omdat iedereen een stekker kan uittrekken, terwijl "alleen Tweakers" toegang tot de webinterface weten te krijgen. Waarom dan "1 minuut"? Omdat de adapter nog "reststroom" levert nadat deze is uitgetrokken en mogelijk condensatoren etc ook nog wat stroom bevatten. Daardoor kan het zijn dat bij uittrekken en onmiddellijk insteken er nog voldoende stroom aanwezig was in de adapter etc om het modem die seconde in de lucht te houden. Maar met een seconde of 10 zal normaliter het modem ook wel uit zijn. Of kijk naar de LEDjes, als die uit zijn kun je er waarschijnlijk ook wel vanuit gaan dat die uit is.
Als alternatief kan je ook altijd gewoon het aan/uit knopje gebruiken in plaats van de stekker :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
RicoK schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:34:
[...]

Ik denk dat jij ook wel weet dat nou net niet helemaal hetzelfde is.....

Sterker, de schakelaar dient niet eens te worden beroerd. Alleen stekker eruit, even wachten en stekker er weer in does the job.
Wouw, just wouw. For all intends and purposes doet de stroomschakelaar op het modem toch echt hetzelfde, en eigenlijk ook nog sneller / beter (want de DC stroom wordt direct onderbroken, dus er is geen reststroom uit de adapter die nog verbruikt kan worden).

Daarnaast negeer je met deze reactie volledig dat het modem maar hoeft op te starten zodat het (nieuwe) profiel gedownload wordt. De stekker van het modem heeft dus helemaal niks te maken met de internetsnelheid. En je negeert daarmee ook de opmerking van vele medegebruikers die wel na een reboot (via de webinterface) of het gebruik van het schakelaartje de nieuwe snelheid behalen.
Ergo, die ene gebruiker waar het over gaat die nog niet de nieuwe snelheid haalt zal zeer waarschijnlijk een fout (of cache "fout") aan de Ziggo kant zitten waardoor het modem nog steeds een profiel met de lagere snelheden krijgt toegewezen.

Of als mogelijk anderandere oorzaak: gaat het mogelijk om een heel oud abonnement? Ikzelf ben vorig jaar pas over gestapt van een antiek Alles-in-Een Plus abonnement naar een abonnement van dat moment (Internet Complete + TV Start). Waarbij de Ziggo medewerker zelfs verbaasd was dat ik wel al die jaren de snelheidsverhoging heb gehad alsof het een Internet Complete abo was. Wellicht dat het ook in het geval van de vraagsteller nu gaat om zo'n antiek abonnement en Ziggo daarvan de snelheden uberhaupt niet gaat verhogen of wellicht nog niet verhoogd heeft.

Edit:
Hoe doet Ziggo dat dan overigens vanaf november? Sturen ze dan monteurs huis aan huis? Om bij de klanten het modem uit te trekken? Of zouden ze vanaf dan vanuit hun beheeromgeving van op afstand gewoon een herstart van het modem initiëren?

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 04-10-2023 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thisisjazz schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:56:
[...]

Als alternatief kan je ook altijd gewoon het aan/uit knopje gebruiken in plaats van de stekker :)
Elk apparaat heeft een stekker, ik weet niet of alle modems een schakelaar hebben :p (mijn antieke Cisco modem only die ik tot eind 2021 gehad heb niet denk ik).

En ja, je kunt ook de DC stekker uit het modem trekken. Je kunt ook de groep in de groepenkast/meterkast uitschakelen, je kunt ook de hoofdzekering uitdraaien, .... Ziggo kiest duidelijk om maar 1 optie te communiceren, en dat is de optie die het meest idiot proof is.
Pagina: 1 ... 309 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic