Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:19
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 23:43 ]

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:17
CriticalHit_NL schreef op zondag 24 september 2023 @ 01:11:
Paar dagen terug doos ontvangen met de verschrikking dat het spuuglelijke Puma6-chipset ondersteunde ConnectBox modem heet.

We zijn al sinds 2013 UPC klant met het TC7200 modem en die raak ik liever niet kwijt, kan mij de snelheidsverhoging niet boeien als hij die niet gaat halen want 250Mbits is schijnbaar de limiet qua download maar de stabiliteit en latency des te meer.

Liever een exploitbaar broadcom modem dan zo'n witte verschrikking in huis, internet staat vol met talloze latency problemen met dat bagger Intel Puma6-chipset modem.

Dat wordt dus vrijwel zeker Ziggo vragen die TC7200 te her activeren, heb hierom niet gevraagd en gezien de abonnementsprijzen van tegenwoordig moeten ze maar wat waardigs leveren, dit is gewoon letterlijk je kots uitsmijten over je klantenkring en dan verbaasd zijn dat je verlies draait en zoveel klanten verliest de afgelopen tijd. (hahaha)

Kan mij persoonlijk ook geen reet boeien of er firmware updates zijn geweest, dat ding blijft in essentie een draak van plastic-verspilling.

Nu heb ik zelf het geluk dat ik afgelopen jaar Delta als hoofd-provider hier heb aangesloten met Gigabit glasvezel, die Ziggo lijn is back-up maar dan ben ik alsnog niet gediend van een derdewereld verbinding daarop. Zou dat overigens iedereen aanraden want met dit soort beslissingen is Ziggo steeds meer een onbetrouwbare en totaal van de realiteit afstaande provider die een flinke tik heeft gehad van de molenwiek.

Een vlugge check door het forum van Ziggo en diens "officiële" reacties zijn van het niveau kleuterklas en doen alsof er niks is met dat ding, vragen je allerlei zaken uit te proberen alvorens ze überhaupt nog maar een haar op hun hoofd hebben om hun zogenaamd 'zakelijk' modem te versturen is echt zum kotzen wat een gescripte niet meedenkende klantenservice daar.

Ongelooflijk. :')
Sjonge jonge, tel eens tot 10 voordat je zoiets post en dan noem je de post op het Ziggo forum van 'kleuterklas' niveau :+.

Welke problemen heb je ervaren met dit modem dat het je zo erg tegenstaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CriticalHit_NL schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:30:
[...]

Misschien om Ziggo eens tot inkeer te brengen van hun waardeloze praktijken tegenover hun loyale klanten?

[...]

Precies

[...]

We hebben het hier over een non-giga Connectbox, waarschijnlijk type Compal CH7465 en dus niet een Arris TG2492 maar dat blijft 1 pot nat natuurlijk met die chipsets.

Hier staat een hele lijst van die modems:Er is zelfs een rechtzaak aangespannen omtrent hoe onmogelijk triest die apparaten zijn:En blijkbaar is die Giga Arris variant Arris TG3492 en dus Puma 7 ook niet om te pruimen omdat ze blijkbaar oververhittingsproblemen kunnen hebben of onstabiel zijn:Dit zijn ook recente ervaringen dus de problemen zijn zeer zeker niet goed opgelost.
Dat bij iemand N=1 het wel werkt zegt niks voor anderen en sowieso de stortvloed van klachten hierover.

Dan erbij stabiliteit is een wijd begrip, maar het is alombekend dat de Puma chipsets gewoon onstabiele latency inherent in het design hebben zitten van de chip wat een doorn in het oog is voor toepassingen zoals gaming waar lage latency een must is.

Dat het modem 200 dagen uptime kan halen kan aan m'n reet roesten, die TC7200 deed het soms ook al 350+ dagen als er geen werkzaamheden waren.Dat ze het überhaupt het lef hebben om een modem als 'nieuw' naar de klant toe te sturen die net als het oude modem Docsis 3.0 is en uit het jaar 2016(!) stamt is van de zotte, een 7 jaar oud modem, hoeveel respect heb je dan voor je loyale klant?

Hier ook zo'n voorbeeld van iemand die niet te spreken is over die Connectbox van Ziggo en zelfs de moeite nam te proberen over te stappen naar een zakelijk abonnement hopende beter geholpen te worden maar door trieste gang van zaken bij Ziggo zowel zijn eigen zakelijk abonnement stop te zetten als die van zijn vader na 14(!) jaar klant te zijn bij Ziggo:[...]

We zullen zien zoals ook hier te lezen valt:Als ik na installatie merk dat de latency/pings verslechteren t.a.v. het oude modem dan gaat hij gewoon terug, het zijn sowieso beiden Docsis 3.0 modems dus je argument over het museum daar past die Connectbox prima bij. :w

Verder bekijk deze reviews eens:Tevens recentere ervaringen. Zegt mijn inziens genoeg over de algemene kwaliteit van die troep.
Ze vroegen welke problemen jij ervaart. Je hebt keurig de problemen van anderen samengevat in deze post. 😎

Ben met je eens dat Ziggo er een janboel van maakt met de modems. Maar dan meer uit milieu overwegingen zou ik deze provider niet snel kiezen. Het ene naar het andere modem met postNL naar klanten. En waarom? Alleen maar omdat ze zoveel modems hebben dat het testen van e.a niet meer haalbaar is. Plus een groot deel outsourcing maakt het niet makkelijker om uitzonderingen toe te passen. Heb je na vele posts op hun community een UB1318 bemachtigd draaien ze in India een script en ligt er een Sagemcom op je deurmat twee dagen later. Why die klanten waren dolgelukkig?

Ongekende verspilling van producten en vervoerbewegingen. En een Puma chipset komt vanuit corporate, beste wat je kunt doen is de laatste Sagemcom bemachtigen. Als je aantoonbare problemen hebt :)

Die TC7200 krijg je niet meer actief tenzij je een zakelijke aansluiting hebt. Is mijn voorzichtige inschatting.

Keep us posted, je hebt al veel geschreven, we willen ook de clue horen👍

//offtopic
Wat is dat glas dan lekker hè, eigen router UTP erin en nooit problemen. Ziggo verliest haar goede naam via de matige modems, zo zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-05 18:37
stormfly schreef op zondag 24 september 2023 @ 14:22:
[...]
//offtopic
Wat is dat glas dan lekker hè, eigen router UTP erin en nooit problemen. Ziggo verliest haar goede naam via de matige modems, zo zonde.
Meeste glas gaat naar XGS-PON. Ongeveer vergelijkbare ellende met ondersteuning van modems. Als je een modem aanschaft met de letters XGS-PON op de doos is dat nog geen garantie dat deze fatsoenlijk gaat werken..

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EWS99 schreef op zondag 24 september 2023 @ 15:55:
[...]

Meeste glas gaat naar XGS-PON. Ongeveer vergelijkbare ellende met ondersteuning van modems. Als je een modem aanschaft met de letters XGS-PON op de doos is dat nog geen garantie dat deze fatsoenlijk gaat werken..
Dan liggen onze verwachtingen uit elkaar. Ik heb XGSPON en daar overheen zet ik mijn PPPoE sessie op vanaf mijn router.

Ik heb er toch werkelijk niets aan om een eigen XGSPON device aan te schaffen als ik bij KPN een publiek IP ophaal of bij Odido een publiek IP krijg via DHCP. Zo’n XGSPON heeft toch geen NAT of TCP tabel, dat is een niet relevant device in het pad. Of zie ik dat verkeerd?

Waar ik wel wat aan heb is als mijn provider mee kan kijken in de ONT bij lijn problemen en daarmee en snellere oplostijd kan realiseren.

XGSPON is zo mooi. Geheel passief geen POPs met accu’s en stroom nodig. Geen stapels met switches voor “per klant een SFP”. Geen onnodige energie verspilling vanwege wijk coax eindversterkers.

Het is niet voor niets dat KPN de internet prijzen heeft kunnen verlagen. Het komt ergens vandaan, innovatief ondernemerschap.

Heb het al eerder geschreven. Een stroomstoring in een tussenliggende wijk een HFC/hoofd node van Ziggo en onze wijk plat. Mijn glas bleef prima draaien over 3,8km belichting 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
stormfly schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:20:
[...]
Ik heb er toch werkelijk niets aan om een eigen XGSPON device aan te schaffen als ik bij KPN een publiek IP ophaal of bij Odido een publiek IP krijg via DHCP. Zo’n XGSPON heeft toch geen NAT of TCP tabel, dat is een niet relevant device in het pad. Of zie ik dat verkeerd?
Nee dat is inderdaad bij de meeste providers het geval. Die Huawei of $ander_merk XGS-PON CPE's staan gewoon in bridge mode en bridgen de ethernet frames die voor jouw CPE bedoeld zijn direct naar de UTP aansluiting voor de eindklant. Overigens gebruiken de *PON standaarden btw ongeveer dezelfde protocollen om met de backend van de provider te lullen als in DOCSIS, komen beide bij CableLabs vandaan, vind dat altijd wel een grappig detail :P

Alleen Delta heeft die dingen default in routing mode staan en daar is het gedoe om een XGS-PON CPE van ze te krijgen die gewoon bridged. De andere providers doen dat niet voor zover ik weet en bridged dat ding gewoon alle frames 1 op 1.

Ik denk dat een heleboel mensen die een hekel aan de PON standaarden hebben vanwege het "delen van een verbinding" helemaal geen idee hebben hoe zo'n netwerk uberhaupt in elkaar zit, en dat ze bij AON vaak met honderden klanten een enkele 10Gbit/s uplink delen op een switch. Als een KPN of Delta deze netwerken gewoon goed ontwerpt is het delen van capaciteit in de last mile echt geen enkel probleem, als je ziet wat de overboekingen zijn op de AON netwerken aan de switch kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plofkotje schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:47:
[...]

Nee dat is inderdaad bij de meeste providers het geval. Die Huawei of $ander_merk XGS-PON CPE's staan gewoon in bridge mode en bridgen de ethernet frames die voor jouw CPE bedoeld zijn direct naar de UTP aansluiting voor de eindklant. Overigens gebruiken de *PON standaarden btw ongeveer dezelfde protocollen om met de backend van de provider te lullen als in DOCSIS, komen beide bij CableLabs vandaan, vind dat altijd wel een grappig detail :P
Jeps alleen deel je veel meer bandbreedte met veel minder modems. Het is wel echt een upgrade, en over een veel minder kwetsbare transportmethode dan coax.
Alleen Delta heeft die dingen default in routing mode staan en daar is het gedoe om een XGS-PON CPE van ze te krijgen die gewoon bridged. De andere providers doen dat niet voor zover ik weet en bridged dat ding gewoon alle frames 1 op 1.
Tja dat is ook écht een hele bijzondere keuze, XGSPON en dan als router 8)7 ingesteld. Nou tja als het stabiel is, stabieler dan het modem scala van Ziggo dan kan het ook prima zijn voor 90% van je klanten.
Ik denk dat een heleboel mensen die een hekel aan de PON standaarden hebben vanwege het "delen van een verbinding" helemaal geen idee hebben hoe zo'n netwerk uberhaupt in elkaar zit, en dat ze bij AON vaak met honderden klanten een enkele 10Gbit/s uplink delen op een switch. Als een KPN of Delta deze netwerken gewoon goed ontwerpt is het delen van capaciteit in de last mile echt geen enkel probleem, als je ziet wat de overboekingen zijn op de AON netwerken aan de switch kant.
Klopt de overboeking bij consumenten aansluitingen is heel hoog en welke aansluitingen je ook hebt, ergens deel je dat met vele anderen. Dat is het idee van het onderwerp van het Internet 8) . Wat belangrijk is, voor mij, of een provider goed capaciteitsmanagement uitvoert. Bij Odido heb ik recent wat info gedeeld in het GoT topic dat de provider vraagt aan de klant "meldt het ons als je packetloss hebt in de avonduren" 8)7 . Bij Freedom lees je dat NLziet wel eens hakkelt in de avond, en de provider van mijn keuze heeft al die effecten niet. Het enige wat daar tegenvalt is de factuur elke maand. Dan zie ik een beetje groen :+ een kleur die hun dan wel weer aanstaat.

Ziggo heeft overigens wel een goede visie op capaciteitsmanagement, daarom rollen ze ook actief zoveel D3.1 modems uit om D3.0 te ontlasten.

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 24-09-2023 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CriticalHit_NL schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:30:
[...]
En blijkbaar is die Giga Arris variant Arris TG3492 en dus Puma 7 ook niet om te pruimen omdat ze blijkbaar oververhittingsproblemen kunnen hebben of onstabiel zijn:Dit zijn ook recente ervaringen dus de problemen zijn zeer zeker niet goed opgelost.
Dat bij iemand N=1 het wel werkt zegt niks voor anderen en sowieso de stortvloed van klachten hierover.
Bij drie van de vier linkjes gaat het om een Sagemcom. Daar zit helemaal geen Puma chip in. De eerste betreft gewoon een defect modem.
Dat ze het überhaupt het lef hebben om een modem als 'nieuw' naar de klant toe te sturen die net als het oude modem Docsis 3.0 is en uit het jaar 2016(!) stamt is van de zotte, een 7 jaar oud modem, hoeveel respect heb je dan voor je loyale klant?

Als ik na installatie merk dat de latency/pings verslechteren t.a.v. het oude modem dan gaat hij gewoon terug, het zijn sowieso beiden Docsis 3.0 modems dus je argument over het museum daar past die Connectbox prima bij. :w
De ene Docsis 3.0 modem is de ander niet. Jouw TC7200 kan maximaal 8 downstream kanalen benutten. Connectboxen zijn van een iets 'nieuwere' generatie en kunnen tot 32 downstream kanalen benutten. Los van de Puma perikelen zorgt dit juist voor een stabielere verbinding met een kleinere kans op verbindingsproblemen. Zoveel respect hebben ze dan weer wel voor je. Als je het modem overigens ongevraagd terugstuurt dan wordt jouw internetverbinding opgezegd. Dus niet aan te raden. Hoewel dat in jouw geval misschien juist wel de bedoeling is ;)
stormfly schreef op zondag 24 september 2023 @ 14:22:
[...]
Maar dan meer uit milieu overwegingen zou ik deze provider niet snel kiezen. Het ene naar het andere modem met postNL naar klanten. En waarom? Alleen maar omdat ze zoveel modems hebben dat het testen van e.a niet meer haalbaar is. Plus een groot deel outsourcing maakt het niet makkelijker om uitzonderingen toe te passen. Heb je na vele posts op hun community een UB1318 bemachtigd draaien ze in India een script en ligt er een Sagemcom op je deurmat twee dagen later. Why die klanten waren dolgelukkig?
Modems versturen is een dure aangelegenheid. Deze worden echt niet zomaar verstuurd. Die paar mensen met een Ubee 1318 die onterecht een nieuw modem kregen betrof een overduidelijke fout.
Die TC7200 krijg je niet meer actief tenzij je een zakelijke aansluiting hebt. Is mijn voorzichtige inschatting.
Ook voor zakelijk wordt deze niet meer geactiveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

Acties:
  • +5 Henk 'm!
CriticalHit_NL schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:56:
Respect dwing je niet af door iets te forceren waar de klant niet op zit te wachten, respect krijg je pas als je naar je klanten luistert en voor passende oplossingen kan komen i.p.v. je achter je protocolletjes te verschuilen en de vingers wijzen naar andere zaken dan je eigen onkunde, wees maar eens klantgericht maar dat kennen deze bedrijven blijkbaar niet totdat de cijfertjes ineens een hele grote duik gaan maken. ;)
Je bent vrij om je eigen modem aan te schaffen. Wil je dit niet dan bepaalt de provider welk apparaat je krijgt. Je kan uiteraard netjes vragen om wat anders maar zo werkt het nu eenmaal. Dit is bij andere providers niet heel anders.
Overigens is de TC7200 bewezen stabiel, en dat met die 8 downstream kanaaltjes zonder echte packetloss en een ping van ruwweg 8-12ms bekabeld, dus wat wil ik nog meer? :)

Kan mij echt niet boeien wat die nieuwe kan, als de onderhuidse stabiliteit daarbij het loodje legt, uptime zegt daarbij geen hol. Overigens haalde de TC7200 24/7 zijn geadverteerde snelheid.

Heb dat ding al sinds ik een 50/2,5 abonnement had bij UPC en is inmiddels van 50/5 naar 100/10 naar 150/15 en 200/20 gegaan zonder een centje pijn of lange downtimes over een jaar of 10, die nieuwe meuk wekt echt geen vertrouwen.

Dat ze nu dit in gang zetten omdat er een snelheidsverhoging aan zit te komen en het oude modem die snelheid niet trekt (ik gok 400/40) maakt mij ook niet uit, dan haalt hij dat maar niet, de snelheid is niet van groot belang, de stabiliteit en consistentie wel.
Snelheidsverhoging heeft er in de basis niets mee te maken. Het modem is gewoon niet meer van deze tijd. Ondersteunt geen IPv6, heeft geen support meer van de fabrikant, is een extra belasting op het hedendaagse netwerk (door zijn beperkte downstream mogelijkheden). Dat ding moet van het netwerk af, liever gisteren dan vandaag. Gezien het feit dat je het vervangende modem al hebt, heb je circa 14 dagen de tijd om hem aan te sluiten. Daarna wordt je huidige modem gedeactiveerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 25-09-2023 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Zullen we het vanaf nu weer gezellig en leuk tegen elkaar doen? Ranten, op de man spelen en modder gooien is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldanger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 07:38
Situatie:
Volgende week maandag 02-10 krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis, mijn oude huis hou ik nog aan tot 06-11. Momenteel heb ik internet van Ziggo (geen tv) en is mijn maandbedrag € 47,00. Uiterlijk 28-10 wil ik graag internet in mijn nieuwe huis (verhuisdatum).

In mijn nieuwe huis wil ik weer Ziggo, in ieder geval Internet, maar tv is ook wel weer welkom. Snelheid boeit me niet zoveel, dus het zal Start worden.

Qua hardware heb ik in mijn oude huis de Ziggo Connect Box van Arris. Echter is mijn nieuwe huis beduidend groter en ook de techniek zal niet stil hebben gestaan. Het heeft daarom mijn voorkeur om in mijn nieuwe huis een nieuw modem te ontvangen (waarvan ik aanneem dat het bereik nog beter is).

Nu had ik bedacht om in het nieuwe huis gewoon een nieuw abonnement af te sluiten op naam van mijn vriendin en op mijn oude adres gewoon op te zeggen.

Is dit aan te raden? Zowel financieel als technisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubbeldanger schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:45:
Situatie:
Volgende week maandag 02-10 krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis, mijn oude huis hou ik nog aan tot 06-11. Momenteel heb ik internet van Ziggo (geen tv) en is mijn maandbedrag € 47,00. Uiterlijk 28-10 wil ik graag internet in mijn nieuwe huis (verhuisdatum).

In mijn nieuwe huis wil ik weer Ziggo, in ieder geval Internet, maar tv is ook wel weer welkom. Snelheid boeit me niet zoveel, dus het zal Start worden.

Qua hardware heb ik in mijn oude huis de Ziggo Connect Box van Arris. Echter is mijn nieuwe huis beduidend groter en ook de techniek zal niet stil hebben gestaan. Het heeft daarom mijn voorkeur om in mijn nieuwe huis een nieuw modem te ontvangen (waarvan ik aanneem dat het bereik nog beter is).

Nu had ik bedacht om in het nieuwe huis gewoon een nieuw abonnement af te sluiten op naam van mijn vriendin en op mijn oude adres gewoon op te zeggen.

Zaken die ik mij hierbij kan indenken zijn het behoud van emailadressen en eigen smartcards. Die zullen met het opzeggen van het abonnement op jou naam natuurlijk komen te vervallen. Maar als je geen TV hebt heb je natuurlijk ook geen smartcards (meer) geregistreerd op eigen naam. Blijft naar mijn idee emailadres dus over (waarvoor je mogelijk uberhaupt al een gmail / outlook / proton / ... adres gebruikt).

Voordeel van afsluiten op naam van vriendin is uiteraard dat zij dan de nieuwe klant korting zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldanger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 07:38
RobertMe schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:49:
[...]

Zaken die ik mij hierbij kan indenken zijn het behoud van emailadressen en eigen smartcards. Die zullen met het opzeggen van het abonnement op jou naam natuurlijk komen te vervallen. Maar als je geen TV hebt heb je natuurlijk ook geen smartcards (meer) geregistreerd op eigen naam. Blijft naar mijn idee emailadres dus over (waarvoor je mogelijk uberhaupt al een gmail / outlook / proton / ... adres gebruikt).

Voordeel van afsluiten op naam van vriendin is uiteraard dat zij dan de nieuwe klant korting zal krijgen.
Bedankt voor je antwoord! Ik gebruik het e-mailadres niet en heb geen eigen smartcards, dus dat is makkelijk.
Inderdaad krijgen we dan via mijn vriendin de korting, dat is wel fijn. Iemand een idee hoe het met de hardware zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubbeldanger schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:45:
Situatie:

Volgens mij moet je het contract mee verhuizen als Ziggo daar kan leveren en jij nog binnen de verplichte 12maanden zit. Zo niet dan idd via partner.

WiFi kent een max bereik en die haal je al met de Arris. Jij zal zelf een plan moeten maken om je grotere woning goed te laten functioneren. Of via smart pods van Ziggo huur, of via TPlink Deco’s of via UniFi APs. Je gaat dat niet redden met 1 modern Sagemcom modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 563525

Het spamfilter voorkomt niet dat je spam krijgt uit naam van "Ziggo" of "McAfee", maar als je zulke mail doorstuurt naar de abuse afdeling van McAfee of Fraudehelpdesk krijg je een blokkade van jouw mail Komt hier nog verbetering in? Durf geen spam meer door te sturen naar deze meldpunten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb sinds het afgelopen weekend Ziggo en het valt mij op dat content niet zo goed gecached wordt (en dus snel is) als bij KPN. Ik neem gigabit af maar hierdoor is dit slechter te halen.

Voorbeeldje: De netflix cache servers van KPN staan door het land. Arnhem, Zwolle, Amsterdam, Enschede, etc. Kijk ik bij fast.com naar de response, dan zie ik:
JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
    "targets": [
        {
            "name": "https://ipv4-c127-ams001-ix.1.oca.nflxvideo.net/speedtest?c=nl&n=33915&v=164&e=1695663352&t=3rrX21Mc_qia3Bx4-9nZwiPU96vHqdPOxXMPzA",
            "url": "https://ipv4-c127-ams001-ix.1.oca.nflxvideo.net/speedtest?c=nl&n=33915&v=164&e=1695663352&t=3rrX21Mc_qia3Bx4-9nZwiPU96vHqdPOxXMPzA",
            "location": {
                "city": "Amsterdam",
                "country": "NL"
            }
        },
        {
            "name": "https://ipv4-c134-ams001-ix.1.oca.nflxvideo.net/speedtest?c=nl&n=33915&v=164&e=1695663352&t=XgI7eMSL7xQ4Ze_8kXOVEG--mZURs-vdEQAsdg",
            "url": "https://ipv4-c134-ams001-ix.1.oca.nflxvideo.net/speedtest?c=nl&n=33915&v=164&e=1695663352&t=XgI7eMSL7xQ4Ze_8kXOVEG--mZURs-vdEQAsdg",
            }
        },
        {
            "name": "https://ipv4-c086-fra002-ix.1.oca.nflxvideo.net/speedtest?c=nl&n=33915&v=164&e=1695663352&t=RkjroNt5N2STTMxldCj4AmJd7pDyG0QssAJmvg",
            "url": "https://ipv4-c086-fra002-ix.1.oca.nflxvideo.net/speedtest?c=nl&n=33915&v=164&e=1695663352&t=RkjroNt5N2STTMxldCj4AmJd7pDyG0QssAJmvg",
                "city": "Frankfurt",
                "country": "DE"
            }
        },
        {
            "name": "https://ipv4-c176-fra002-ix.1.oca.nflxvideo.net/speedtest?c=nl&n=33915&v=42&e=1695663352&t=D2ZrGiW9fouobKde1t4E6jUA2EprvUQDp51-CQ",
            "url": "https://ipv4-c176-fra002-ix.1.oca.nflxvideo.net/speedtest?c=nl&n=33915&v=42&e=1695663352&t=D2ZrGiW9fouobKde1t4E6jUA2EprvUQDp51-CQ",
            }
        },
        {
            "name": "https://ipv4-c009-nyc005-ix.1.oca.nflxvideo.net/speedtest?c=nl&n=33915&v=164&e=1695663352&t=IVC_Ib3Wlq4GMmjdCIWbj3Jve3xD4BDZDA5ZyA",
            "url": "https://ipv4-c009-nyc005-ix.1.oca.nflxvideo.net/speedtest?c=nl&n=33915&v=164&e=1695663352&t=IVC_Ib3Wlq4GMmjdCIWbj3Jve3xD4BDZDA5ZyA",
                "city": "Secaucus",
                "country": "US"
            }
        }
    ]

Allemaal locaties buiten Nederland. Nu snap ik ook dat de snelheid tests niet zo soepel hun piek halen als bij KPN. Ik dacht eerst dat het router-achter-router was --- maar een langer netwerk pad is een betere verklaring.

Kijk ik naar cloudflare: Verkeer via AS6830 ("transit") en buiten eigen netwerk. Akamai: via NTT ("transit") en ook niet direct uitgewisseld met Ziggo.

Waarom doet Ziggo dit?

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 25-09-2023 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
thisisjazz schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:53:
Toch maar besloten om te blijven bij Ziggo. Had mij aangemeld bij Odido, FTU is zelfs al geplaatst maar ze moesten nog langs komen om de router te plaatsen. Tot die tijd mag je nog annuleren. Omdat de monteur over een week al kon langskomen heb ik Ziggo gebeld om op te zeggen. Kwamen in plaats van 10-20 euro korting ineens met 35 euro korting op mijn abonnement en gratis ESPN compleet. Daardoor is Odido op jaarbasis 160 euro duurder. Dat vind ik 1g ook niet waard.

Zelfs met de giga oplossing van Ziggo ben ik dan goedkoper uit. Vraag is of ik 1000 mbit nodig heb t.o.v. 500 mbit. Ik weet zeker van niet, maar het is wel leuk :)
Bijzonder. Ik ben ook Ziggo klant, contract loopt af in November. Werd vrijdag gebeld door 0527 857 040 voor 'aanbiedingen'. Heel verhaal over 90% glasvezel (bla bla) en snelheidsverhogingen. Nu heb ik gewoon 100/30 Mb, wat voor mij meer dan genoeg is, het enige wat mij interesseert is een prijsverlaging. Nou vergeet het maar, dat kon niet via dat telefoonnummer, dan moest ik de help desk bellen (0900 1884). Ook daarmee aan de lijn gehangen, ook nog aangegeven dat hier binnenkort glasvezel van KPN ligt (dus meer concurrentie), en dat ik een prijsverlaging wil. Ze kwamen toen met 9x 10 euro korting, daarna als laatste bod 6x 20 euro korting. Ik vind dat niet genoeg en ga nu denk ik naar Odido 100/30 Mb VDSL overstappen. Het enige wat ik niet heb gedaan is expliciet zeggen dat ik nu op ging zeggen (wat ik wel echt van plan ben), ik weet niet of dat helpt? Ik vind het apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:31
ANdrode schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:39:
Ik heb sinds het afgelopen weekend Ziggo en het valt mij op dat content niet zo goed gecached wordt (en dus snel is) als bij KPN. Ik neem gigabit af maar hierdoor is dit slechter te halen.

Voorbeeldje: De netflix cache servers van KPN staan door het land. Arnhem, Zwolle, Amsterdam, Enschede, etc. Kijk ik bij fast.com naar de response, dan zie ik:
JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
    "targets": [
        {
            "name": "https://ipv4-c127-ams001-ix.1.oca.nflxvideo.net/speedtest?c=nl&n=33915&v=164&e=1695663352&t=3rrX21Mc_qia3Bx4-9nZwiPU96vHqdPOxXMPzA",
            "url": "https://ipv4-c127-ams001-ix.1.oca.nflxvideo.net/speedtest?c=nl&n=33915&v=164&e=1695663352&t=3rrX21Mc_qia3Bx4-9nZwiPU96vHqdPOxXMPzA",
            }
        },
        {
            "name": "https://ipv4-c134-ams001-ix.1.oca.nflxvideo.net/speedtest?c=nl&n=33915&v=164&e=1695663352&t=XgI7eMSL7xQ4Ze_8kXOVEG--mZURs-vdEQAsdg",
            "url": "https://ipv4-c134-ams001-ix.1.oca.nflxvideo.net/speedtest?c=nl&n=33915&v=164&e=1695663352&t=XgI7eMSL7xQ4Ze_8kXOVEG--mZURs-vdEQAsdg",
            }
        },
        {
            "name": "https://ipv4-c086-fra002-ix.1.oca.nflxvideo.net/speedtest?c=nl&n=33915&v=164&e=1695663352&t=RkjroNt5N2STTMxldCj4AmJd7pDyG0QssAJmvg",
            "url": "https://ipv4-c086-fra002-ix.1.oca.nflxvideo.net/speedtest?c=nl&n=33915&v=164&e=1695663352&t=RkjroNt5N2STTMxldCj4AmJd7pDyG0QssAJmvg",
            }
        },
        {
            "name": "https://ipv4-c176-fra002-ix.1.oca.nflxvideo.net/speedtest?c=nl&n=33915&v=42&e=1695663352&t=D2ZrGiW9fouobKde1t4E6jUA2EprvUQDp51-CQ",
            "url": "https://ipv4-c176-fra002-ix.1.oca.nflxvideo.net/speedtest?c=nl&n=33915&v=42&e=1695663352&t=D2ZrGiW9fouobKde1t4E6jUA2EprvUQDp51-CQ",
            }
        },
        {
            "name": "https://ipv4-c009-nyc005-ix.1.oca.nflxvideo.net/speedtest?c=nl&n=33915&v=164&e=1695663352&t=IVC_Ib3Wlq4GMmjdCIWbj3Jve3xD4BDZDA5ZyA",
            "url": "https://ipv4-c009-nyc005-ix.1.oca.nflxvideo.net/speedtest?c=nl&n=33915&v=164&e=1695663352&t=IVC_Ib3Wlq4GMmjdCIWbj3Jve3xD4BDZDA5ZyA",
                "city": "Secaucus",
                "country": "US"
            }
        }
    ]

Allemaal locaties buiten Nederland. Nu snap ik ook dat de snelheid tests niet zo soepel hun piek halen als bij KPN. Ik dacht eerst dat het router-achter-router was --- maar een langer netwerk pad is een betere verklaring.

Kijk ik naar cloudflare: Verkeer via AS6830 ("transit") en buiten eigen netwerk. Akamai: via NTT ("transit") en ook niet direct uitgewisseld met Ziggo.

Waarom doet Ziggo dit?
Ik zie in die JSON toch echt 2x Amsterdam staan.

Waarom doet Ziggo/Liberty Global dit? Ik denk niet dat je op dit forum een antwoord gaat krijgen dat 100% klopt, maar even een aanname: kostenbesparing.

Overigens, AS6830 is van Liberty Global en dat is het moederbedrijf van Ziggo. Dit is dus geen transit verkeer.

Als je naar de BGP van AS33915 kijkt dan zie je dat de upstream grotendeels via AS6830 loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jeffrey87 schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:13:
[...]

Ik zie in die JSON toch echt 2x Amsterdam staan.
Klopt. Maar buiten het eigen netwerk. Met de hogere kans op congestie die daarbij hoort.
Waarom doet Ziggo/Liberty Global dit? Ik denk niet dat je op dit forum een antwoord gaat krijgen dat 100% klopt, maar even een aanname: kostenbesparing.

Overigens, AS6830 is van Liberty Global en dat is het moederbedrijf van Ziggo. Dit is dus geen transit verkeer.

Als je naar de BGP van AS33915 kijkt dan zie je dat de upstream grotendeels via AS6830 loopt.
Vodafone Ziggo gebruikt inderdaad Liberty Global (moederbedrijf) als upstream.

Vanaf de andere partij (cloudflare, akamai) is het wel transit verkeer. Content partijen staan er om bekend om graag verkeer direct uit te wisselen.

Het bespaard misschien wat poortjes. Maar levert ook veel verkeer door het netwerk op. Verder levert dit vast inkomsten voor het moederbedrijf op. Dat is echter niet in het belang van de klant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ANdrode schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:31:
Het bespaard misschien wat poortjes. Maar levert ook veel verkeer door het netwerk op. Verder levert dit vast inkomsten voor het moederbedrijf op. Dat is echter niet in het belang van de klant?
Lijkt mij een onlogische gedachte? Liberty Global kan toch aan Ziggo vragen wat ze willen / Ziggo kan betalen "wat ze over hebben"? Waarom zouden ze doelbewust de boel duurder / complexer maken alleen om meer geld naar LG te schuiven, als Ziggo een grotere marge kan nemen door de boel goedkoper op te zetten, en vervolgens dus ook meer winst heeft die ze "vrijwillig" naar LG kunnen schuiven.

Volgens mij is er in ieder geval toch geen toezicht op of zakelijke partijen, die ook nog eens aan elkaar gelieerd zijn (moeder & dochter), onderling wel lage / marktconforme kosten rekent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Vanuit een beheer perspectief is AS6830 van Liberty Global een los AS maken handiger. Daardoor kan je veel makkelijker centrale transit en routes tussen de ISP’s die onder het Liberty Media concern vallen aanbieden en toch de netwerken in de landen autonoom houden. Dit doet echt elke grote telco, dit is niet anders bij Deutsche Telekom of in Scandinavië bij Telia/Arelion. De losse lokale AS’en met een groot transit AS erboven zorgen voor een stukje legal protection van de netwerken ook. AS6830 moet je niet als transit zien vanaf het Ziggo netwerk, dit is gewoon onderdeel van het Ziggo netwerk.

Dit is overigens niet anders dan wat KPN vroegah deed, toen zat bij KPN ook het lokale netwerk in NL in AS1136 en alle verbindingen naar buiten in AS286, wat ooit KPN International/Eurorings/Qwest was voordat KPN dat onderdeel aan GTT verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:02

FreakNL

Well do ya punk?

Als je nou KabelTV only neemt bij ziggo en daarnaast glas voor internet, hoe zit het dan met Ziggo Go? Dat gaat dan toch niet werken op je TV/media-player want geen Ziggo verbinding? (wel op je iPad, iPhone en computer)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FreakNL Dat klopt. De Ziggo Go TV app moet via een Ziggo verbinding lopen (waarom hernoemen ze het nou niet naar de Ziggo Home TV app, scheelt een hoop verwarring).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FreakNL schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:37:
Als je nou KabelTV only neemt bij ziggo en daarnaast glas voor internet, hoe zit het dan met Ziggo Go? Dat gaat dan toch niet werken op je TV/media-player want geen Ziggo verbinding? (wel op je iPad, iPhone en computer)..
Waarom zou je voor zoveel geld (23euro per maand) het kabel TV product van Ziggo willen afnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:52
Ik ben benieuwd of de snelheidsverhoging deze keer, net zoals begin van het jaar, ook al eerder wordt doorgevoerd dan de aangekondigde datum. Zal binnenkort mijn modem al eens herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:07
zunrob schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:51:
Ik ben benieuwd of de snelheidsverhoging deze keer, net zoals begin van het jaar, ook al eerder wordt doorgevoerd dan de aangekondigde datum. Zal binnenkort mijn modem al eens herstarten.
Gister nog ons modem herstart, nogsteeds de oude snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 30-05 11:57
zunrob schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:51:
Ik heb het al sinds april van dit jaar. Internet Basic 50/25 nu 100/30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:51
Zojuist de mail ontvangen voor weer 1 jaar gratis Film 1.

Benieuwd wanneer de mails komen voor één jaar gratis ESPN. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Persoonlijke snelheidsupgrades melden is offtopic en gelieve dat dus ook niet te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
jongetje schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:29:
[...]

Waarom zou je voor zoveel geld (23euro per maand) het kabel TV product van Ziggo willen afnemen?
Is niet per se duur. Veel mensen vinden het een hoogwaardig product. Kanaal Digitaal, wat bijvoorbeeld glasvezelproviders Tweak en Freedom aanbieden, heeft vergelijkbare kosten. En zijn mensen vaak niet zo tevreden over. Bovendien kun je bij Ziggo tot 12 maanden 50% korting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:25
Ik heb gezocht maar niet kunnen vinden.

Weet iemand welk modem ik ontvang als ik nu een Giga (1000Mbit/s) abonnement zou aangaan? Ik zie de Arris Giga en de Sagemcom F3896LG. De Sagemcom heeft Wifi 6, en dat zou dan mijn voorkeur hebben.

Heeft het ene modem voordelen/nadelen t.o.v. de ander?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:21:
Ik heb gezocht maar niet kunnen vinden.

Weet iemand welk modem ik ontvang als ik nu een Giga (1000Mbit/s) abonnement zou aangaan? Ik zie de Arris Giga en de Sagemcom F3896LG. De Sagemcom heeft Wifi 6, en dat zou dan mijn voorkeur hebben.

Heeft het ene modem voordelen/nadelen t.o.v. de ander?
Sagemcom heeft 1 2,5Gbit/s poort, en een Giga abo is ietsjes hoger geprovioned. Dus met de Sagemcom kun je 10xxMbit/s halen over de 2,5Gbit/s poort terwijl de andere poorten & andere modems niet verder dan hoog in de 900Mbit/s komen.
Daarnaast hebben de ConnectBoxen een Puma chipset, de Sagemcom een Broadcom chipset, mocht je gevoelig zijn voor de issues van de Puma chipset.
En wat je al aanhaalt Wifi 6 op de Sagemcom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
RobertMe schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:35:
[...]

Sagemcom heeft 1 2,5Gbit/s poort, en een Giga abo is ietsjes hoger geprovioned. Dus met de Sagemcom kun je 10xxMbit/s halen over de 2,5Gbit/s poort terwijl de andere poorten & andere modems niet verder dan hoog in de 900Mbit/s komen.
Daarnaast hebben de ConnectBoxen een Puma chipset, de Sagemcom een Broadcom chipset, mocht je gevoelig zijn voor de issues van de Puma chipset.
En wat je al aanhaalt Wifi 6 op de Sagemcom.
Dank! Maar weet je misschien ook wel modem ik zal ontvangen als ik een Giga abonnement aanga?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icall5s
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:39:
[...]

Dank! Maar weet je misschien ook wel modem ik zal ontvangen als ik een Giga abonnement aanga?
Ik kreeg de Connectbox Giga een jaar geleden (juli 2022). Modelnummer is Arris Touchstone TG3492LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
icall5s schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:52:
[...]

Ik kreeg de Connectbox Giga een jaar geleden (juli 2022). Modelnummer is Arris Touchstone TG3492LG
Dat is nu precies waar ik bang voor ben(beetje overdreven...), maar ik heb genoeg gelezen over de Puma chipset en wil daarom perse het Sagemcom modem. Ik kan er uiteraard wel een belletje aan wagen naar Ziggo, maar ik heb al vaker beloftes niet zien nakomen(o.a. bij KPN).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icall5s
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:59:
[...]

Dat is nu precies waar ik bang voor ben(beetje overdreven...), maar ik heb genoeg gelezen over de Puma chipset en wil daarom perse het Sagemcom modem. Ik kan er uiteraard wel een belletje aan wagen naar Ziggo, maar ik heb al vaker beloftes niet zien nakomen(o.a. bij KPN).
Het viel mij op dat het apparaat wel heet werd en ook veel stroom verbruikte. Maar verder heb ik juist erg stabiele verbinding gehad. Het fysieke Ziggo netwerk was hier ook net geupgrade, vertelde de monteur die de installatie verzorgde, dus misschien had dat er mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:35
Markie2008 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:48:
[...]

Gister nog ons modem herstart, nogsteeds de oude snelheid.
Vanaf 2 oktober kan je middels een herstart de nieuwe snelheid krijgen. Doe je dit niet handmatig dan gaat het vanaf november automatisch in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
icall5s schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:52:
[...]

Pierre_nr1 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:59:
[...]

Connectbox Giga (Arris) wordt niet meer geleverd. Als je nu een Giga abonnement afsluit dan krijg je een Sagemcom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Jay-B schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:18:
[...]

[...]

Connectbox Giga (Arris) wordt niet meer geleverd. Als je nu een Giga abonnement afsluit dan krijg je een Sagemcom.
Top! Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:55
smvs schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:50:
[...]

Bijzonder. Ik ben ook Ziggo klant, contract loopt af in November. Werd vrijdag gebeld door 0527 857 040 voor 'aanbiedingen'. Heel verhaal over 90% glasvezel (bla bla) en snelheidsverhogingen. Nu heb ik gewoon 100/30 Mb, wat voor mij meer dan genoeg is, het enige wat mij interesseert is een prijsverlaging. Nou vergeet het maar, dat kon niet via dat telefoonnummer, dan moest ik de help desk bellen (0900 1884). Ook daarmee aan de lijn gehangen, ook nog aangegeven dat hier binnenkort glasvezel van KPN ligt (dus meer concurrentie), en dat ik een prijsverlaging wil. Ze kwamen toen met 9x 10 euro korting, daarna als laatste bod 6x 20 euro korting. Ik vind dat niet genoeg en ga nu denk ik naar Odido 100/30 Mb VDSL overstappen. Het enige wat ik niet heb gedaan is expliciet zeggen dat ik nu op ging zeggen (wat ik wel echt van plan ben), ik weet niet of dat helpt? Ik vind het apart.
Dat hielp bij mij wel. Althans niet bewust, maar zo ben ik erachter gekomen. Ik had opgezegd en werd daarna door hun 030 nummer gebeld en die deden dus een aanzienlijk beter aanbod dan initieel. Je kan het altijd proberen :). Ze hebben mij 5 keer gebeld voordat ik pas op had genomen dus het zijn ook wel doorzetters

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
@thisisjazzja ik zie het, op hun site staat letterlijk dat ze het nog 6x proberen als het de 1e keer niet lukt om je te bereiken :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6MsllqmkMzE2uYqKsDrME3THEc4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KI0BGMDw2eEV8cTzfIi6sXKO.jpg?f=user_large

Nou ik ga het proberen, we gaan het zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Nou ik ga het proberen, we gaan het zien.
Nou, gisteravond opgezegd en prompt vanmorgen om 9.30u gebeld. Kreeg een aanbieding van 9 maanden lang 20 euro korting (geen 60,50 maar 40,50 per maand). Ben akkoord gegaan, vind het wel ok. Mid volgend jaar legt KPN hier glasvezel aan en dan is er echt wat te kiezen (Dan zie ik aan het eind van het jaar wel weer, als Ziggo contract weer afloopt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iY0bKO-GedoWBncTHvpCWUsS804=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Z6knJp9pAS882H04CbAVq3dw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door smvs op 27-09-2023 09:55 ]

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-05 12:00
Vanmorgen getracht iemand te helpen die helaas nog steeds een mailadres van Ziggo gebruikt.
Bleek dat er spam zou worden verstuurd vanuit zijn e-mailadres.
Om dat account weer te bereiken krijg je een mail van Ziggo, maar omdat de server is geblokkeerd kan die mail niet worden ontvangen!

Tijdens een gesprek te horen gekregen dat er een storing is en dat we het morgen maar opnieuw zouden moeten proberen.

Is er iemand op de hoogte van een storing? Volgens de dame aan de telefoon moeten we het maar morgen opnieuw proberen...

Aan het einde van het gesprek vroeg de persoon in kwestie nog of er dan wat gedaan zou kunnen worden aan de abonnementsprijs van €102 per maand! Welke melkkoe heeft Ziggo in het leven gebracht om haar abonnees zo'n gigantisch bedrag te laten betalen?

Ik heb direct geadviseerd om een gmail account aan te maken en op termijn bij alle instanties het e-mailadres te veranderen naar gmail.... Vervolgens kan er dan worden overgestapt naar glasvezel van KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jor177 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:31:
Vanmorgen getracht iemand te helpen die helaas nog steeds een mailadres van Ziggo gebruikt.
Om dat account weer te bereiken krijg je een mail van Ziggo, maar omdat de server is geblokkeerd kan die mail niet worden ontvangen!

Tijdens een gesprek te horen gekregen dat er een storing is en dat we het morgen maar opnieuw zouden moeten proberen.

Is er iemand op de hoogte van een storing? Volgens de dame aan de telefoon moeten we het maar morgen opnieuw proberen...

Aan het einde van het gesprek vroeg de persoon in kwestie nog of er dan wat gedaan zou kunnen worden aan de abonnementsprijs van €102 per maand! Welke melkkoe heeft Ziggo in het leven gebracht om haar abonnees zo'n gigantisch bedrag te laten betalen?

Ik heb direct geadviseerd om een gmail account aan te maken en op termijn bij alle instanties het e-mailadres te veranderen naar gmail.... Vervolgens kan er dan worden overgestapt naar glasvezel van KPN.
€102 per maand?! Volgens mij heb je dan overal de duurste opties nodig. En dan vervolgens hulp nodig hebben m.b.t. een geblokkeerd emailadres? Dan denk ik juist "dat is een leek, waarvoor zou die 1Gbit/s nodig hebben?" (sure, het kan alsnog iemand zijn die daadwerkelijk veel down-/upload, bv een (hobby)fotograaf hoeft geen kennis van IT te hebben). Dus kan er niet net zo goed in de pakketten gesneden worden?

En v.w.b. overstappen op een gmailadres. Daar betaal je natuurlijk met je gegevens ;)

• jor177
RobertMe schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:26:
[...]

€102 per maand?! Volgens mij heb je dan overal de duurste opties nodig. En dan vervolgens hulp nodig hebben m.b.t. een geblokkeerd emailadres? Dan denk ik juist "dat is een leek, waarvoor zou die 1Gbit/s nodig hebben?" (sure, het kan alsnog iemand zijn die daadwerkelijk veel down-/upload, bv een (hobby)fotograaf hoeft geen kennis van IT te hebben). Dus kan er niet net zo goed in de pakketten gesneden worden?

En v.w.b. overstappen op een gmailadres. Daar betaal je natuurlijk met je gegevens ;)
Ging inderdaad om dure opties, zoals een extra nummer die de persoon in kwestie helemaal niet meer gebruikt alsmede de optie volop bellen. Als deze beiden worden geschrapt is de abonnementsprijs €80,25.

Daarnaast is het redelijk eenvoudig om een nieuw Mijn Ziggo account aan te maken en daarmee het wachtwoord van Ziggo Webmail te resetten... Had ik maar meteen even op het forum gezocht.

€80,25 blijft nog steeds redelijk hoog dus misschien toch maar voor (minimaal) een jaar naar KPN glasvezel...

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:15
Is het mogelijk online instellingen van je modem (WiFi) uit te zetten?

Via https://smartwifiweb.ziggo.nl/ is het mogelijk om in te loggen en je instellingen aan te passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:17
jor177 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:31:

Beetje kortzichtig antwoord als je niet weet wat het abonnement is. Misschien heeft die persoon wel ESPN/Ziggo Sport/Movies en series XL/Onbeperkt bellen. Wat kan Ziggo er dan en doen en wat heeft een overstap adviseren dan voor zin als hij diezelfde opties daar wil?

Lijkt me een hele nette vraag om te stellen als het bedrag zo hoog is, de medewerker denkt in deze mee en wellicht kan onbeperkt bellen of whatever opgezegd worden. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ik had geen zin om nog langer op Odido glasvezel te wachten. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een 1-jarig abonnement Giga internet met TV-Complete aangegaan voor 41,- Euro per maand, een zeer redelijke prijs. En ik ontvang inderdaad het Sagemcom 802.11ax Wave 2 WiFi 6 modem.

Over een jaar zien we wel weer verder hoe het met Odido glasvezel staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Pierre_nr1 op 27-09-2023 17:19 ]

• jor177
SirMemeAlot schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:56:
[...]

Beetje kortzichtig antwoord als je niet weet wat het abonnement is. Misschien heeft die persoon wel ESPN/Ziggo Sport/Movies en series XL/Onbeperkt bellen. Wat kan Ziggo er dan en doen en wat heeft een overstap adviseren dan voor zin als hij diezelfde opties daar wil?

Lijkt me een hele nette vraag om te stellen als het bedrag zo hoog is, de medewerker denkt in deze mee en wellicht kan onbeperkt bellen of whatever opgezegd worden. :)
Zie mijn tweede post waarin ik aangeef dat de basis-prijs €80,25 is. Dat vind ik nog steeds hoog maar als je daar iets aan wilt doen is het altijd i.c.m. een verlening en dat is niet handig als je binnen een paar maanden wilt overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icall5s
Pierre_nr1 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:02:
Ik had geen zin om nog langer op Odido glasvezel te wachten. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een 1-jarig abonnement Giga internet met TV-Complete aangegaan voor 41,- Euro per maand, een zeer redelijke prijs. En ik ontvang inderdaad het Sagemcom 802.11ax Wave 2 WiFi 6 modem.

Lijkt mij een zeer verstandige keuze.

• thisisjazz
smvs schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:46:
[...]

Nou, gisteravond opgezegd en prompt vanmorgen om 9.30u gebeld. Kreeg een aanbieding van 9 maanden lang 20 euro korting (geen 60,50 maar 40,50 per maand). Ben akkoord gegaan, vind het wel ok. Mid volgend jaar legt KPN hier glasvezel aan en dan is er echt wat te kiezen (Dan zie ik aan het eind van het jaar wel weer, als Ziggo contract weer afloopt).

[Afbeelding]
Prima toch :) fijn dat je een betere deal kreeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thisisjazz
Pierre_nr1 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:02:

Top! Ik kan ook upgraden naar giga voor een paar euro's meer. Krijg je nu standaard de Sagemcom of moet je dat expliciet aangeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
thisisjazz schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:58:
[...]

Top! Ik kan ook upgraden naar giga voor een paar euro's meer. Krijg je nu standaard de Sagemcom of moet je dat expliciet aangeven?
Ik heb er expliciet om gevraagd. De dame verzekerde me dat er een Sagemcom modem wordt geleverd, maar 100% zekerheid heb je nooit. Mijn verbinding wordt op 9 oktober a.s. opgeleverd en een paar dagen daarvoor zal ik het pakket ontvangen. Ik zal het laten weten!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• qwerty19
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Inmiddels zijn (na een modem reset) de nieuwe snelheden actief! Doe je niets dan moet je nog een week of 5 wachten :)

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:52

IkWilbert

Het is mij!

Onze nieuwbouwwoning wordt 19 okt. opgeleverd, in de meterkast heeft KPN de glasvezel kabel aangesloten, maar een Ziggo-aansluiting is nog niet te bespeuren. Ik heb contact gehad met Ziggo, ze geven aan dat ik een abonnement kan afsluiten, maar wanneer ik dan aangesloten wordt kan men mij niet vertellen. Ook de postcode check op ziggo.nl geeft aan dat ik binnenkort aangesloten wordt... Maar niemand die me kan vertellen wanneer binnenkort is... Iemand enige ervaring hiermee?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@IkWilbert Maak even een account aan op de volgende website. Heeft mij in ieder geval erg goed geholpen:

https://mijnnieuwehuis.ziggo.nl/welkom

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Modbreak:- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

www.google.nl

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:07
MisteRMeesteR schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:21:
[modbreak]

- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd. [/]
Mag ik vragen waarom dit niet gepost mag worden? (Wil echt niet moeilijk doen, maar ben gewoon nieuwsgierig)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Markie2008 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:51:
[...]

Mag ik vragen waarom dit niet gepost mag worden? (Wil echt niet moeilijk doen, maar ben gewoon nieuwsgierig)
Omdat dit niets toevoegt. Iedereen krijgt de upgrade en als je die niet hebt moet je contact opnemen met Ziggo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Natuurlijk voegt het iets toe. Het geeft aan wanneer de update live is. Dit is overigens eerder dan Ziggo vermeld heeft.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-04 07:36
Ik doe hier voor 10mbit upload extra niet al teveel moeite :/ :O Ik wacht wel 5 weken...
qwerty19 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:03:
Inmiddels zijn (na een modem reset) de nieuwe snelheden actief! Doe je niets dan moet je nog een week of 5 wachten :)

[ Voor 3% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 28-09-2023 19:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@Markie2008 't Gaat erom dat @qwerty19 melding had gedaan van 't feit. Dat is prima, zie de duimpjes.

Vervolgens kwamen de 'Ik heb ook een reboot gedaan, en het werkt!' posts, die niets meer toevoegen. Daarop was ingegrepen om topic vervuiling te voorkomen. Geef dan liever het bericht van qwerty19 een duimpje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Help!!!! schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:23:
Natuurlijk voegt het iets toe. Het geeft aan wanneer de update live is. Dit is overigens eerder dan Ziggo vermeld heeft.
Dat is ook exact de reden dat ik de eerste post hierover heb laten staan :)

Edit, die van @qwerty19 dus welteverstaan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MisteRMeesteR op 28-09-2023 20:35 ]

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lamers1
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 15:29
Foutje

[ Voor 134% gewijzigd door lamers1 op 29-09-2023 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamers1
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 15:29
quote]MatsuMatsu85 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:39:
Ik doe hier voor 10mbit upload extra niet al teveel moeite :/ :O Ik wacht wel 5 weken...

[...]
[/quote]

Je hoeft alleen op 2 oktober de router
opnieuw op te starten voor de snelheids verhoging. Als je dat niet doet dan duurt het een tijd voordat het automatisch wordt uitgevoerd.

[ Voor 39% gewijzigd door lamers1 op 29-09-2023 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:05
Wat is de nieuwe snelheid van zakelijk complete? Kan deze nergens terug vinden.

Huidig is 600/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:50
In het kader van de snelheidsverhoging: rebooten middels de web interface van het modem of even van de stroom er af ?
En er aan denken om de bandwidth limiter van de eigen router opnieuw in te stellen / uit te zetten.

[ Voor 31% gewijzigd door W1ck1e op 29-09-2023 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36
Tot nu toe is het een bijzondere ervaring om klant te worden bij VodafoneZiggo. Mijn overstap naar Vodafone ging geheel de soep in door het leveren van verkeerde sim kaarten waarbij de telefonische klantenservice bij hoog en bij laag beweerde dat het even tijd nodig had voor de nummerportatie. 3 dagen later bleek bij een winkel bezoek dat sims nooit gekoppeld waren aan onze nummers en dat het onverklaarbaar was dat ze dat niet hadden gezien. Snel opgelost in de winkel maar wel een eerste wtf momentje.

Nu Ziggo die volgens afspraak een dag voor de gewenste overstap datum je een installatie pakket toestuurt. Je raad het al, geen pakket ontvangen. De klantenservice geeft aan dat het proces in voorbereiding is en het pakket vandaag nog geleverd gaat worden wat ik moeilijk te geloven vind gezien PostNL ook tijd nodig heeft om eea te verwerken. Ook het controleren van mijn orderstatus met de ordernummers online geeft aan dat er geen bestellingen zijn te vinden in het systeem. Omdat ik nog een oud AOP heb, heb ik een installatiemonteur nodig die ik alleen kan aanvragen nadat het pakket is ontvangen. Vanaf morgen heb ik 14 dagen de tijd om over te stappen voordat KPN de lijn verbreekt. Het zal mij benieuwen of alles op tijd geregeld kan worden. Ik had anno 2023 toch wel een betere ervaring verwacht van één de grootste providers van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:14:
In het kader van de snelheidsverhoging: rebooten middels de web interface van het modem of even van de stroom er af ?
Kan beiden. Ik had 't zelf via de interface gegaan, Ziggo's eigen advies was stroom er even af. Wellicht omdat ze dan minder "Wat is het wachtwoord?" belletjes krijgen op de helpdesk.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 29-09-2023 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:54
thomastvd schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:13:

Huidig is 600/60
https://www.ziggo.nl/zake...ternetsnelheid-meegroeien

120 Mbps draait hier al. (Alleen om aan te geven dat Zakelijk ook aangepast is.)
Email gekregen op 26 september dat we de upgrade zouden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
thomastvd schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:13:

Huidig is 600/60
10 mbit upload erbij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-05 15:43
stormfly schreef op zondag 10 september 2023 @ 06:12:
[...]

Nee voor mij niet, ik zit vrij diep/achteraan in een wijk waardoor het coax signaal niet geheel vrij van ruis etc is. Dat heeft Ziggo geconstateerd in de tijd dat ik 15 jaar klant ben geweest.

Als ik vergelijk hoe stabiel glasvezel is (dmv metingen) dan moet Ziggo lager dan 50% korting gaan wil ik nog klant worden. Heb het wel overwogen met de huidige 50% korting maar op basis van een aantal topics op hun community haakte ik af. Ik wil als Tweaker geen modem wat terugschakelt in D3.1 profile's, maar een dijk van een verbinding. Ziggo is heel passief met het vervangen van twijfelachtige coax kabels buitenshius, ik heb mijzelf de moeite bespaard. Glasvezel doet het hier altijd, zonder dat ik er tijd in hoef te steken voor monteur afspraken etc.

Wat ik wel zou kunnen overwegen, als het aangeboden zou worden. Een TV oplossing van Ziggo, en glasvezel internet van een andere partij. Maar daar is Ziggo nog niet aan toe, je kunt dat niet afnemen zonder Ziggo internet.

Nu ze inzetten op de lagere abonnementen, door daar de snelheid te verhogen. Denk ik wel dat ze anders kijken naar de markt. De tijd dat Ziggo iedereen naar een complete of max kon praten is voorbij. Die mensen zitten waarschijnlijk al op glasvezel. Dat zie je ook terug in hoe druk dit topic is, 2-3 jaar geleden was dit het drukste topic van de ISP onderwerpen, nu is het vrij rustig.
Wat een genot he, dat glasvezel >:)
Het viel me bij het opzeggen van mijn Ziggo verbinding op hoe lastig dat opzeggen is. Klant worden is zo gepiept, opzeggen moet je een heleboel moeite voor doen.
Inmiddels is dat wel gelukt maar Ziggo heeft nog wel een 150Euro (2 maanden) teveel geincasseerd en dus zal ik nog een tijd moeten wachten tot ze dat gaan terugstorten....

Best wel schandalig hoe ze met je om gaan na 25+ jaar klant geweest te zijn. Mij zien ze dan ook zeker nooit meer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:29
Afgelopen avond was het dan zover, het modem had geen verbinding meer. Blijkbaar kan niemand de toegestuurde Connectbox uit het systeem halen, en gewoon de Ubee 1318 actief houden.
Gelukkig is het via de zakelijke helpdesk wel enorm veel makkelijker om deze weer als actief te zetten, en kwam rond 6 uur in de ochtend gelukkig weer online.

Maar wat een gedoe op niks af.

Hier komt ook glasvezel, mogelijk zelfs 2x (Glasdraad + ODF). Dus kijk echt uit naar de dag dat ik over kan naar glas. Vooral zakelijk is de hogere upload echt een voordeel aan het worden voor mij. Een backup naar de cloud maken van verschillende apparatuur duurt met 60-70mbit echt lang als je "even" 100GB moet uploaden.

En ja, ik zou naar giga kunnen, maar ook dan betaal je onevenredig meer t.o.v. glas.

Glasvezel zou dan denk ik KPN of Solcon zakelijk worden voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-05 10:31
Paar dagen geleden weer mijn Ziggo contract verlengd. Jaar lang gratis ESPN en 6 maanden een leuke korting. Loont echt om ze te bellen, ff schakelen met contract ontbinden en ze accepteren dat ze maar ff iets minder winst maken. Helpt ook als je aangeeft dat je anders ook kan afsluiten bij KPN.

Afgelopen jaar btw weer veel plezier gehad bij mijn Ziggo abbo. Nooit storingen, altijd snel internet voor werk en videogames. (Iets positiefs mag ook gemeld worden toch? ) :)

[ Voor 23% gewijzigd door MetalSonic op 29-09-2023 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Laatst online: 17-05 00:50
MetalSonic schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:15:
Paar dagen geleden weer mijn Ziggo contract verlengd. Jaar lang gratis ESPN en 6 maanden een leuke korting. Loont echt om ze te bellen, ff schakelen met contract ontbinden en ze accepteren dat ze maar ff iets minder winst maken. Helpt ook als je aangeeft dat je anders ook kan afsluiten bij KPN.

Afgelopen jaar btw weer veel plezier gehad bij mijn Ziggo abbo. Nooit storingen, altijd snel internet voor werk en videogames. (Iets positiefs mag ook gemeld worden toch? ) :)
Wat is een leuke korting? Als ik vragen mag. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:09
Ik heb in regio Friesland al 2 dagen een issue met zakelijk pro en de ubee 1318 modems, die na werkzaamheden niet meer opkomen. Dit probleem lijkt groter dan gedacht, want de verwachtte eindtijd van de storing schuift steeds op. (Inmiddels zijn we door de 4g backup bundel heen). Vraag me af hoe groot dit issue is? Meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
valkenier schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:40:
Ik heb in regio Friesland al 2 dagen een issue met zakelijk pro en de ubee 1318 modems, die na werkzaamheden niet meer opkomen. Dit probleem lijkt groter dan gedacht, want de verwachtte eindtijd van de storing schuift steeds op. (Inmiddels zijn we door de 4g backup bundel heen). Vraag me af hoe groot dit issue is? Meer mensen?
Dan zou ik gewoon Ziggo bellen en die bundel laten ophogen. Dat is dan hun probleem dat er veel data wordt gebruikt. Daarvoor is die backup bedoeld dacht ik, dat je online blijft :)

Verder moet ik toch ook wel even positief zijn dat de zakelijke helpdesk storingen wel goed oppakt. Zit hier momenteel met een signaal die regelmatig te laag wordt, waardoor internet hapert. Hopelijk kan de monteur maandag wat vinden en het oplossen. Maar dat is geen Friesland, dus zal niet gerelateerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
@John767 Het is geen vodafone backup, dus dat ging niet. Reden om dit elders te doen doet er hier niet toe. De backup is nooit bedacht voor 2 volledige werkdagen, maar voor kortdurende uitval van een zakelijke internet pro verbinding. Ziggo laat hier toch een steekje vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
valkenier schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:26:
@John767 Het is geen vodafone backup, dus dat ging niet. Reden om dit elders te doen doet er hier niet toe. De backup is nooit bedacht voor 2 volledige werkdagen, maar voor kortdurende uitval van een zakelijke internet pro verbinding. Ziggo laat hier toch een steekje vallen.
Voor zover ik begrepen heb is die backup voor de duur dat je verbinding offline is. Zolang de oorzaak maar bij Ziggo ligt en bekend is.

En waarom zou het dan uitmaken of je 1GB of 800GB er doorheen stampt? Lijkt mij niet jouw probleem als dat voor je werkzaamheden normaal is. Ik denk dat een factuur van jou voor het offline zijn naar Ziggo iets duurder uitvalt dan die data ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:56

MaxPoweR

-=StopTech=-

overbodig, zie ook MisteRMeesteR in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

[ Voor 84% gewijzigd door MisteRMeesteR op 29-09-2023 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:02

FreakNL

Well do ya punk?

jongetje schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:21:
[...]

Ja dat kan. Je kunt de ongecodeerde zenders kijken of bij ziggo een ci+ module bestellen en die smartcard erin doen om je hele pakket te kijken.
Je moet dan wel minimaal TV start hebben toch?

Of beter gezegd, is het mogelijk om hier veelal genoemde Internet Only abo te nemen (met KabelTV dus RTL etc in SD) en dan alsnog een CI+ module te krijgen (huren) met smartcard ?

Anoniem: 1986520

Nee. Zonder tv abo heb je alleen de ongecodeerde zenders, geen CI.

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
Niet perse Ziggo, maar wel kabel. Er was toch sprake van dat andere aanbieders ook op de Kabel mochten?
meermarco schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:25:
Niet perse Ziggo, maar wel kabel. Er was toch sprake van dat andere aanbieders ook op de Kabel mochten?
Youca wilde dat graag, maar de rechter heeft anders besloten. Mede omdat er in veel gevallen een alternatief is in de vorm van een open dsl of glasvezel netwerk waar ze gebruik van kunnen maken.
meermarco schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:25:
Was? Helemaal correct. Ooit heeft de ACM aangegeven dat de kabel open moest. Na de nodige rechtszaken daarover is dat besluit weer teruggedraaid.
Daarnaast is (was?) er een provider die toegang tot de kabel wil(de) krijgen in Amsterdam. Na onderzoek (door IIRC ook de ACM) is toen gebleken dat een andere provider toegang geven tot de wijkkasten / straatkasten een semi onmogelijke opdracht is. Alternatieve opties zijn er wellicht wel mogelijk (Ziggo die het signaal van een derde provider hogerop in de keten verwerkt in het "Ziggo signaal"). Maar hoe haalbaar dat is? (/of dat uberhaupt wenselijk is voor die ene provider die alleen in Amsterdam toegang zou willen krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In verband met glasvezel dat binnenkort bij ons beschikbaar komt ben ik de kosten van mijn Ziggo abonnement eens aan het bekijken. Ik heb nu giganet met tv complete next en betaal 80+ euro per maand. Dat kan met glasvezel (maar ook als ik bij Ziggo blijf) veel goedkoper. Ik ben van plan om naar een internet only abonnement te gaan, omdat tv kijken via een android tv app ook prima voldoet. Ik heb al gekeken naar een scenario met NLziet, zodat je niet meer afhankelijk bent van de internetprovider voor tv (wat regelmatig overstappen van imternetprovider eenvoudiger maakt). Echter bevalt Ziggo Go op zich prima en als ik bij Ziggo go blijf is dat ook wat goedkoper dan nlziet.

Wat we nu met tv kijken veel gebruiken is het terugkijken van programma's en ook vaak via de opnamefunctie (zodat je reclame kunt overslaan en ook na meer dan 7 dagen nog kunt terugkijken). Weet iemand of deze functionaliteit ook beschikbaar is als je een internet only abo neemt met Ziggo Go? Ik kan dat op de site van Ziggo niet goed/beperkt terugvinden bij het internet only abo. Als Ziggo Go dan nog maar 2 dagen kan terugkijken en niet kan opnemen (wat ik wel zie staan) dan is het niet zo interessant meer en is nlziet denk ik een betere keus. Kan iemand hier tips over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door TexMex op 03-10-2023 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Voor langer opnemen en alle reclames doorspoelen moet je het zelf opnemen op een hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty19
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
@Palomar Hou er wel rekening mee dat je met Ziggo Go icm internet only alleen het (redelijk kale) standaard tv abonnement krijgt. Ik ging onlangs ook over van TV standaard icm internet start naar internet only met ziggo Go. Een zender waar ik nog wel eens naar keek bleek verdwenen te zijn (in mijn geval History Channel). Verder vind ik 1080i icm DVB-C prettiger/scherper beeld op leveren dan de zogenaamde 1080p op de ziggo Go app icm Apple TV. Zit zelf nog in m’n 2 weken bedenktijd, denk dat ik terug ga naar de vorige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 20:23
Op dit moment wordt ik dood gespammend door ziggo zelf. Denk dat ik nu elk uur een e-mailtje krijg dat mijn voordelen beëindigen.
Allen dezelfde afkomst van ziggo zelf, dus het is geen phishing .
Probleem iemand van ziggo te bellen, maar zodra ik verbinding heb met de klantenservice klapt de verbinding eruit.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dj Neo Ziggy schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:18:
Allen dezelfde afkomst van ziggo zelf,
Hoe heb je dat vastgesteld? (Aangezien e-mail spoofing nog steeds een aardig probleem is)

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 16:29

sbuter

...dus...

Voor het geval andere gebruikers issues krijgen na de verhoging:
  • De snelheidsverhoging is vrijdagochtend bij mij doorgevoerd. Het viel me op dat het modem herstart was. Had vrijdag de hele dag stabiel internet (althans, zo leek het) 200/30mb (internet start).
  • Zaterdagochtend sinds ca. 06.00u geen internet meer. (status: US Ranging) Na eerst zelf dingen proberen en veelvuldig contact met de helpdesk toch maar een monteur laten inplannen voor a.s. maandag.
  • Ondertussen nog wel zelf een nieuwe AOP gehaald en geplaatst. Ik had ergens gelezen dat die van mij te oud zou zijn voor DOCSIS 3.1.
    Sindsdien heb ik weer verbinding, hoewel die volgens het modem en de helpdesk nog niet stabiel is. (bij specificaties zie ik trouwens DOCSIS 3.0 staan)
    (ps. in bridge-mode kreeg m'n router geen verbinding, met m'n laptop rechtstreeks aangesloten wel, dus voor nu uit bridge laten halen.)
Anyway, we zullen morgen wel zien wat precies het issue is, maar dit ter info voor gebruikers die iets dergelijks ervaren zodra de snelheid is verhoogd.

[ Voor 10% gewijzigd door sbuter op 01-10-2023 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 20:23
remco_k schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Hoe heb je dat vastgesteld? (Aangezien e-mail spoofing nog steeds een aardig probleem is)
1. Klant nummer klopt
2. Namen kloppen
3. Alle links gecontroleerd en verwijzen naar ziggo.nl

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remco_k schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Gezien ziggo.nl een DMARC reject policy heeft zou het toch aardig waterdicht moeten zijn als het daadwerkelijk afkomstig is van ziggo.nl. Dan moet de ontvangende mailserver al incorrect geconfigureerd zijn en/of zowel SPF als DKIM om de tuin worden geleid. Waarbij de kans uiteraard vele malen groter is dat de mail helemaal niet van @ziggo.nl afkomstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:52
@sbuter

Hier na een handmatige herstart eigenlijk geen verbetering te zien. Meetresultaten lijken zelfs iets lager te liggen.
Voorheen strak 50/25. Nu eerder 40/20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
valkenier schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:40:
Dit issue is nog niet opgelost. Volgens de helpdesk is een landelijk iets met internet pro verbindingen (ubee1318?). Al 4 dagen geen zakelijk internet. Ziggo ………. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:30
RudolfR schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 07:36:
@sbuter

Hier na een handmatige herstart eigenlijk geen verbetering te zien. Meetresultaten lijken zelfs iets lager te liggen.
Voorheen strak 50/25. Nu eerder 40/20.
Het hetzelfde 200/30 nu nog maar 80/40 niet echt een upgrade maar wie weet dat het verbeterd in de loop vd dag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brammos155
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:20
valkenier schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:42:
[...]

Dit issue is nog niet opgelost. Volgens de helpdesk is een landelijk iets met internet pro verbindingen (ubee1318?). Al 4 dagen geen zakelijk internet. Ziggo ………. :(
Wij (winkel) hebben sinds donderdag geen internet, Ook ubee1318 en zakelijk internet pro met vaste ip. Het blijkt dat een deel van noord nederland met vast ip geen internet heeft.

Het vermoeden doet dat ze een glasvezel kabel ergens hebben geraakt die deze storing opleverd.

Het is eerder de vraag voor ons, even geen internet kan. Maar nu kunnen wij aantal werkzaamheden niet doen, wat uit eindelijk ook omzet verlies tot gevolg.

Iemand tips om ziggo zo ver te krijgen dat ze iets voor ons gaan doen, bellen met klantenservice heeft tot nu toe niets opgeleverd.
Pagina: 1 ... 308 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic