Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurre-r
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:55
Pff wat is de ziggo helpdesk toch star en niet meedenkende club.
Een week geleden gebeld met de helpdesk dat in mijn nieuwe huis het AOP aanzienlijk verouderd was (de vorige bewoners hadden al 10 jaar glasvezel, AOP lijkt nog ouder) en vervangen moest worden. Helpdesk wist mij te melden dat ze pas een monteur konden sturen na de verhuizing en dat hier op geen enkele manier vanaf geweken kon worden (opzeggen en een nieuw abbonoment was ook niet mogelijk Ivm een lopend jaar contract).
vandaag de hele bende verhuist en wat blijkt, geen connectie mogelijk ivm banding van alle downstream kanalen. Uiteraard kan er pas dinsdag op zijn vroegst een monteur komen om het AOP te vervangen ;(

einde rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
Waarom neem je geen glasvezel al dat in je nieuwe huis al aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurre-r
  • Laatst online: 01:55
dirk 1964 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 22:21:
Waarom neem je geen glasvezel al dat in je nieuwe huis al aanwezig is?
Zit nog tot december vast aan een jaar contract met Ziggo ivm Black Friday deal van vorig jaar. Gezien ze gewoon internet leveren op het nieuwe adres kan ik daar niet onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
Dat is nog een paar maandjes het contract uitzitten dan. Daarna zou ik het wel weten, heb je eenmaal glasvezel dan zal je echt niet meer met weemoed aan Ziggo terugdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:08
RobertMe schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:04:
Ter inventarisatie: diegenen waarbij deze swap gedaan wordt, hoe ben je aan de Ubee gekomen en is het een zakelijk of particulier abo?

Las hierboven in ieder geval dat @_JGC_ de Ubee heeft "aangevraagd" met het IPv6 in bridge verhaal in combinatie met een zakelijk abo.

Zelf heb ik ook toen een antieke Cisco laten omruilen voor de Ubee, als particuliere klant. Meer om Puma te vermijden dan voor IPv6 support in eerste instantie. Maar geen bericht ontvangen dat er een nieuw modem zou komen (regio Maastricht, als het regio gebonden zou zijn).
Heb hier zowel prive als zakelijk de Ubee 1318 kunnen krijgen, vanwege die idiote issues met de Puma chip.
Zakelijk kreeg ik dus deze week een waardeloze Connectbox toegestuurd. Deze omruiling heb ik direct via de zakelijke chat weer terug laten zetten. Zij kunnen het serienummer van het modem weer in het systeem zetten als actief apparaat.

Geen bevestiging nog per mail gehad, dus zal er nog eens achteraan bellen voor de zekerheid.

Maar bij de zakelijke abonnementen willen ze je graag terug hebben op Docsis 3.0 en Puma chips zodat de helpdesk wat actiever wordt :+

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Waarom stuurt Ziggo nog connectboxen met Puma chip?
Op de website staat toch al een tijdje de Sagemcom modem zonder Puma chip?

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12:16
Jurre-r schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:06:
Pff wat is de ziggo helpdesk toch star en niet meedenkende club.
Een week geleden gebeld met de helpdesk dat in mijn nieuwe huis het AOP aanzienlijk verouderd was (de vorige bewoners hadden al 10 jaar glasvezel, AOP lijkt nog ouder) en vervangen moest worden. Helpdesk wist mij te melden dat ze pas een monteur konden sturen na de verhuizing en dat hier op geen enkele manier vanaf geweken kon worden (opzeggen en een nieuw abbonoment was ook niet mogelijk Ivm een lopend jaar contract).
vandaag de hele bende verhuist en wat blijkt, geen connectie mogelijk ivm banding van alle downstream kanalen. Uiteraard kan er pas dinsdag op zijn vroegst een monteur komen om het AOP te vervangen ;(

einde rant
Dat hoor je niet vaak dat mensen overstappen van glas naar Ziggo? Vaak hoor je dat Ziggo niets is, wat is jouw motivatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:06
Jeuvie schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:27:
[...]

Dat hoor je niet vaak dat mensen overstappen van glas naar Ziggo? Vaak hoor je dat Ziggo niets is, wat is jouw motivatie?
Probeer het opnieuw. Jurre gaat verhuizen en neemt het huidige Ziggo abonnement mee....

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
dirk 1964 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 22:25:
Dat is nog een paar maandjes het contract uitzitten dan. Daarna zou ik het wel weten, heb je eenmaal glasvezel dan zal je echt niet meer met weemoed aan Ziggo terugdenken.
Nou, dat valt ook wel weer mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Laatst online: 11:52
Ik heb Ziggo en mis niks. Nou, twee keer, tijdens corona, toen ik grote bestanden moest uploaden voor m'n werk. Symmetrisch glasvezel was sneller geweest. Maar dat was het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:21:
Ik heb Ziggo en mis niks. Nou, twee keer, tijdens corona, toen ik grote bestanden moest uploaden voor m'n werk. Symmetrisch glasvezel was sneller geweest. Maar dat was het.
Inderdaad. We hebben ons KPN FTTH contract laten ontbinden omdat KPN slechts 11Mb/s leverde op ons nieuwe adres. Het moest dus Ziggo of Delta FTTH met 2Gb/s worden... en of we weer voor Ziggo hebben gekozen. Zeker de Next hebben we ontzettend gemist. Huis van nieuwe bekabeling (zowel coax als UTP) voorzien (keurig via de buizen in het plafond en dergelijke) en nergens last van! Keurig 1Gb/s down en 75Mb/s up. Hmja, mis ik symmetrisch? Heel soms, maar ik deed ook heel veel met torrents. Soms 30TB per maand upload en dat was veelal voor anderen. Jammer voor hun. 75Mb/s upload is voldoende om zelfs bestanden van 100GB te verplaatsen. Duurt wat langer, maar de server staat toch 24/7 aan. Het moet heel erg gek lopen willen we nog FTTH nemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Jeuvie schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:27:
[...]

Ik hoor van een hoop mensen om me heen dat ze weer terug overstappen naar Ziggo. Vaak omdat ze het snelheidsverschil niet merken (de gemiddelde user zit met wifi verbonden met het access point/modem op een niet geheel ideale plek anyways), of omdat ze het TV platform van een KPN/Delta/T-Mobile/whatever slechter vinden dan die van Ziggo.

Mensen op Tweakers zoeken veel vaker naar een hoge upload of lagere pingwaardes, de gemiddelde klant zoekt gewoon "internet (of wi-fi)" en maakt het niet zo heel veel uit allemaal hoe de dienst binnenkomt of wat de uploadsnelheid is, als het maar gewoon werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZonderTaal
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-05 02:06
Plofkotje schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 21:24:
[...]Ik hoor van een hoop mensen om me heen dat ze weer terug overstappen naar Ziggo. Vaak omdat ze het snelheidsverschil niet merken (de gemiddelde user zit met wifi verbonden met het access point/modem op een niet geheel ideale plek anyways), of omdat ze het TV platform van een KPN/Delta/T-Mobile/whatever slechter vinden dan die van Ziggo.
Waarom zou iemand weer overstappen naar meer betalen bij Ziggo, alleen maar omdat hij de snelheidsverbetering met glasvezel niet merkt?

De tv-klacht kan ik in theorie misschien begrijpen, hoewel ik me niet kan herinneren wanneer ik voor het laatst iemand linear TV heb zien kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
Plofkotje schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 21:24:
[...]

Ik hoor van een hoop mensen om me heen dat ze weer terug overstappen naar Ziggo. Vaak omdat ze het snelheidsverschil niet merken (de gemiddelde user zit met wifi verbonden met het access point/modem op een niet geheel ideale plek anyways), of omdat ze het TV platform van een KPN/Delta/T-Mobile/whatever slechter vinden dan die van Ziggo.

Mensen op Tweakers zoeken veel vaker naar een hoge upload of lagere pingwaardes, de gemiddelde klant zoekt gewoon "internet (of wi-fi)" en maakt het niet zo heel veel uit allemaal hoe de dienst binnenkomt of wat de uploadsnelheid is, als het maar gewoon werkt.
Ik ga ook weer overstappen van Odido DSL naar Ziggo. Glasvezel ligt hier al in de wijk, maar nog niet in de woningen. Nooit problemen met Ziggo gehad behalve aangekondigde werkzaamheden 's nachts (ik kan soms een nachtmens zijn). Ik ben puur wegegaan vanwege de prijs. Probleem met Odido is het vreselijke netwerk hier. Kan delen van het internet soms niet goed bereiken voor een aantal minuten wat heel irritant is. Als mijn 12 maanden op zijn ga ik weer naar Ziggo met 12 maanden korting, plus een Vodafone abonnement erbij (ik ben er achtergekomen dat 1-jarige mobiele abonnementen afsluiten voor mijn situatie het voordeligst is).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-05 08:02

sjaool

Every life should have 9 cats

dirk 1964 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 22:25:
Het gaat niet alleen om internet maar om het totaalpakket. Wat dat betreft kan glasvezel mij nog steeds niet gemak en de flexibiliteit bieden dat Ziggo mij wel kan bieden. En Ziggo duur? Als ik met glasvezel exact hetzelfde wil hebben als wat ik nu bij Ziggo heb dan ben ik op zijn minst even duur, zo niet, duurder uit.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:49
Ziggo heeft nog altijd het voordeel van die coax kabel die je rechtstreeks in elke TV van de laatste 10 jaar kunt steken. En ja, veel mensen kijken nog gewoon reclame met zo nu en dan wat pulp tussendoor. Dat gaat ook echt niet verdwijnen.

Vroeger hadden glasvezelboeren ook gewoon DVB-C op de glasvezel staan. De enige die ik ken die dat nog doet is KabelNoord omdat hun TV platform nog gedeeld wordt met de coax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
ZonderTaal schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 21:31:
[...]

Waarom zou iemand weer overstappen naar meer betalen bij Ziggo, alleen maar omdat hij de snelheidsverbetering met glasvezel niet merkt?

De tv-klacht kan ik in theorie misschien begrijpen, hoewel ik me niet kan herinneren wanneer ik voor het laatst iemand linear TV heb zien kijken.
Als ik zonder de actietarieven hier de grote glasvezelproviders met Ziggo vergelijk kom ik op ongeveer dezelfde prijs uit als ik een pakket samenstel met TV erbij. Als ik alleen internet zou willen wint glasvezel het qua prijs wel.

Valt dus ook qua prijs wel erg mee, tenzij er toevallig een glasvezel provider loopt te stunten zoals KPN die vorig jaar 35 EUR p/m voor 1/1Gbit + TV aanbood. Mensen zoeken gewoon naar internet + TV, de techniek erachter maakt de normale burger niet zoveel uit. Als Ziggo qua prijs vergelijkbaar is, stappen mensen om me heen gewoon weer terug over. De andere techneuten om me heen doen dat niet, maar bijv. een oude vriend van school is gewoon weer terug naar Ziggo gegaan omdat de prijs vergelijkbaar is na 1 jaar bij z'n glasvezelprovider, en hij Ziggo's TV platform stukken fijner vind.
sjaool schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 22:03:
[...]

Het gaat niet alleen om internet maar om het totaalpakket. Wat dat betreft kan glasvezel mij nog steeds niet gemak en de flexibiliteit bieden dat Ziggo mij wel kan bieden. En Ziggo duur? Als ik met glasvezel exact hetzelfde wil hebben als wat ik nu bij Ziggo heb dan ben ik op zijn minst even duur, zo niet, duurder uit.
Als je vergelijkt met KPN heb je gelijk, maar t-mobile is een flink stuk goedkoper. Voor een Ziggo complete abonnement van 77 euro betaal ik bij t-mobile 57,50 euro. En dan heb ik het nog niet eens gehad over ESPN compleet (18 vs 10 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-05 20:25
_JGC_ schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 22:13:
Ziggo heeft nog altijd het voordeel van die coax kabel die je rechtstreeks in elke TV van de laatste 10 jaar kunt steken. En ja, veel mensen kijken nog gewoon reclame met zo nu en dan wat pulp tussendoor. Dat gaat ook echt niet verdwijnen.
Analoge tv? Dat heeft Ziggo al een tijdje geleden niet meer (hier thuis werkt het niet meer). Alleen digitale tv, via DVB-C of een kastje.
meesje schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 22:55:
[...]

Als je vergelijkt met KPN heb je gelijk, maar t-mobile is een flink stuk goedkoper. Voor een Ziggo complete abonnement van 77 euro betaal ik bij t-mobile 57,50 euro. En dan heb ik het nog niet eens gehad over ESPN compleet (18 vs 10 euro).
Bij Ziggo krijg je voor die 77 euro meer zenders dan bij Odido. Ziggo Sport kanaal 14 (de "gratis zender") zit er bijvoorbeeld niet bij Odido of KPN. Wel zo fijn als Ziggo Sport vanaf 2024/2025 alle Europese bekers gaat uitzenden. Laatst nog gekeken, omdat ik zelf ook aan het kijken ben om over te stappen. Ze zijn hier bezig met glasvezel aanleggen. Waarschijnlijk ga ik de overstap wel doen, gezien de nieuwe klanten korting + extra korting via de mobiele abonnementen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 23:09
NeverSettle schreef op zondag 17 september 2023 @ 00:28:
[...]

Analoge tv? Dat heeft Ziggo al een tijdje geleden niet meer (hier thuis werkt het niet meer). Alleen digitale tv, via DVB-C of een kastje.
Praktisch elke TV ondersteunt DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

meesje schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 22:55:
[...]

Ik neem ook het gemak mee van op elke televisie ontvangst hebben zonder extra ontvangers te moeten huren. En voor in de woonkamer de Next die praktisch onbeperkte opnamemogelijkheden heeft (ik kijk bijna alles uitgesteld, heerlijk voor het doorspoelen etc.). ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
_JGC_ schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 22:13:
Bij Ziggo kun je juist reclame gewoon doorspoelen als je opneemt bij Ziggo (gewoon een SSD via USB).

Sommige andere aanbieders staan vooruitspoelen en opnemen niet toe en als het kastje de draad kwijt raakt zou je alles nog een keer moeten bekijken. Dat maakt het onbruikbaar. Degene die dat bedacht heeft mag samen met de uitvinder van drukvooropenkeukenlades en van randloze spetterwc's naar een heropvoedingsgesticht voor mislukte ontwerpers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:19
Toch maar overgestapt naar Odido (1GB internet, TV en bellen): scheelt weer meer dan 300 euro (1e jaar) t.o.v. nu Ziggo (400MB, internet, TV en bellen). Hopelijk even goed TV beeld en hopelijk kan ik via mijn eigen router alles laten liggen w.b. internet kabels. Al met al behoorlijk wat jaren redelijk tot goed tevreden geweest bij Ziggo, vooral beeld TV, maar het verschil in prijs is nu wel heel erg groot geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 16:08
hansie18 schreef op zondag 17 september 2023 @ 06:16:
Toch maar overgestapt naar Odido (1GB internet, TV en bellen): scheelt weer meer dan 300 euro (1e jaar) t.o.v. nu Ziggo (400MB, internet, TV en bellen).
Ik noem het valse lokkertjes. Na die 8 maanden val je terug naar 100 Mbps. 400 Mbps is dan ongeveer even duur als Ziggo en 1 Gbps (wat ze hopen maar wat je waarschijnlijk helemaal niet nodig hebt) is dan uiteindelijk zelfs duurder. En ik wil ook gewoon graag mijn CI+ modules blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrmrmr schreef op zondag 17 september 2023 @ 02:07:
[...]
Andere aanbieders staan vooruitspoelen en opnemen niet toe en als het kastje de draad kwijt raakt zou je alles nog een keer moeten bekijken. Dat maakt het onbruikbaar.
Hoe kom je daarbij. Bij oa odido en kpn kun je gewoon opnemen en je opnames doorspoelen. En ziggo kan ook via dvbc een vlaggetje meesturen dat een kanaal niet opgenomen mag worden. Is in het verleden ook weleens per ongeluk gebeurd.
En hoezo zou het kastje de draad kwijtraken, alles is in de cloud en werkt via een app.

Ik denk dat de meeste klanten bij Ziggo die opnemen de next gebruiken. Dan kun je netzoals bij de concurrenten op elke tv alle opnames terugkijken. Ik ken niemand die dat met een hdd aan zijn tv doet, los van wat tweakers hier. Het gemak is juist de opname via de app inplannen en overal terug kunnen kijken.
Een tv smart maken doe je voor 35euro met een googletv. Dat is al snel goedkoper dan een 2e (of 3e) decoder huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeverSettle schreef op zondag 17 september 2023 @ 00:28:
[...]

[...]

Bij Ziggo krijg je voor die 77 euro meer zenders dan bij Odido. Ziggo Sport kanaal 14 (de "gratis zender") zit er bijvoorbeeld niet bij Odido of KPN. Wel zo fijn als Ziggo Sport vanaf 2024/2025 alle Europese bekers gaat uitzenden. Laatst nog gekeken, omdat ik zelf ook aan het kijken ben om over te stappen. Ze zijn hier bezig met glasvezel aanleggen. Waarschijnlijk ga ik de overstap wel doen, gezien de nieuwe klanten korting + extra korting via de mobiele abonnementen.
Die meer zenders zijn voor mij niet noemenswaardig. Daarnaast is het prijsverschil met Odido zo groot dat je met gemak een Ziggo Sport totaal abonnement er bij kunt nemen. Dit moet je bij Ziggo ook als je zelf wil kiezen welke wedstrijd je wil kijken. Afhankelijk van wat je voorkeur/interesse heeft, kan het gratis kanaal wel klanten binden. Ik denk dat veel klanten destijds bij Ziggo bleven vanwege Formule1 (en ook nog in 4K). Als F1 in 4K of bv Champions League in 4K dan kom ik wellicht weer terug bij Ziggo.
sjaool schreef op zondag 17 september 2023 @ 01:28:
[...]

Ik neem ook het gemak mee van op elke televisie ontvangst hebben zonder extra ontvangers te moeten huren. En voor in de woonkamer de Next die praktisch onbeperkte opnamemogelijkheden heeft (ik kijk bijna alles uitgesteld, heerlijk voor het doorspoelen etc.). ;)
Zelf vind ik het fijn dat ik niet verplicht een mediabox toegestuurd krijg en al mijn (streaming) diensten via 1 kastje (in mijn geval Apple TV) kan laten lopen. Gezien de ontwikkelingen met de Ziggo GO TV app (meer zenders in hogere kwaliteit) denk ik dat Ziggo op een gegeven moment de Next ook optioneel maakt. Odido heeft overigens ook gewoon (cloud) opname hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Mijn ervaring is Canal Digital via ISP Freedom. Leuk dat er Film1 kanalen bij zitten (niet opneembaar), maar verder knudde voor opnemen.

CI+ is sneller dan een Amino kastje.
Ik denk dat de meeste klanten bij Ziggo die opnemen de next gebruiken. Dan kun je netzoals bij de concurrenten op elke tv alle opnames terugkijken.
Niet-technische mensen weten vermoedelijk niet dat ze simpel zelf kunnen opnemen bij Ziggo met de eigen afstandsbediening. Dat is ook nog eens een stuk zuiniger in energieverbruik en privé via CI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Laatst online: 11:52
jongetje schreef op zondag 17 september 2023 @ 07:58:
[...]
Ik denk dat de meeste klanten bij Ziggo die opnemen de next gebruiken. Dan kun je netzoals bij de concurrenten op elke tv alle opnames terugkijken. Ik ken niemand die dat met een hdd aan zijn tv doet, los van wat tweakers hier.
Ik kijk live via DVB-C, ik kijk terug (of uitgesteld) via de Ziggo Go app op m'n Apple TV, en als ik opneem, wat ik zelden doe, doe ik dat op een oude HDD op de USB van mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

meesje schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:01:
[...]

Zelf vind ik het fijn dat ik niet verplicht een mediabox toegestuurd krijg en al mijn (streaming) diensten via 1 kastje (in mijn geval Apple TV) kan laten lopen. Gezien de ontwikkelingen met de Ziggo GO TV app (meer zenders in hogere kwaliteit) denk ik dat Ziggo op een gegeven moment de Next ook optioneel maakt. Odido heeft overigens ook gewoon (cloud) opname hoor.
Ik vind het vooral heerlijk om alles te kunnen opnemen wat ik eventueel later wil bekijken. Verder stream ik alles via de Chromecast with Google TV. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:00:
[...]

Ik vind het vooral heerlijk om alles te kunnen opnemen wat ik eventueel later wil bekijken. Verder stream ik alles via de Chromecast with Google TV. ;)
Bij odido kun je toch ook alles opnemen? Of bedoel je opnemen op usb/harddisk? Dat laatste is inderdaad iets voor ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 17 september 2023 @ 07:58:
Ik denk dat de meeste klanten bij Ziggo die opnemen de next gebruiken. Dan kun je netzoals bij de concurrenten op elke tv alle opnames terugkijken. Ik ken niemand die dat met een hdd aan zijn tv doet, los van wat tweakers hier. Het gemak is juist de opname via de app inplannen en overal terug kunnen kijken.
Een tv smart maken doe je voor 35euro met een googletv. Dat is al snel goedkoper dan een 2e (of 3e) decoder huren.
Het gemak is juist dat opnames vanaf het begin gemaakt worden… ook al val je er middenin. Dat was zo’n gemis bij KPN.

Of de Glas HD zenders ergens in de 600 geloof ik. SD, HD en Glas HD (vergelijkbaar met Ziggo). Geen gezeik meer daarmee, altijd hoge bitrate op 1 tot en met 10 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
mrmrmr schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:58:
[...]

[...]

Niet-technische mensen weten vermoedelijk niet dat ze simpel zelf kunnen opnemen bij Ziggo met de eigen afstandsbediening. Dat is ook nog eens een stuk zuiniger in energieverbruik en privé via CI+.
Zelf sinds twee weken ook eer terug bij Ziggo met Ziggo start tv dat is zonder opnemen, maar zijn er nou mogelijkheden om alsnog te kunnen opnemen met de next mini?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
NicoHF schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:36:
Zelf sinds twee weken ook eer terug bij Ziggo met Ziggo start tv dat is zonder opnemen, maar zijn er nou mogelijkheden om alsnog te kunnen opnemen met de next mini?
Nee. Of een screenrecorder (zoals OBS) bij Ziggo Go op de PC aanzetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
NicoHF schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:36:
Nee, Next Mini werkt rechtstreeks via ethernet, opnemen blijft uitstaan volgens Ziggo: Met TV Start kun je niet opnemen.

Ik heb overigens geen ervaring met Ziggo kastjes, alleen via coax en CI+ module en opnemen via USB vanaf de tv (externe SSD met USB aansluiting). Ik heb nog losse USB naar SATA aansluitingen liggen, dus gebruik ik SATA SSD met zo'n USB tussenstuk.

Ik weet niet of Ziggo opnemen via CI+ uitschakelt bij TV start. Misschien alleen bij de interactieve CI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou je uberhaupt opnemen willen hebben?

Ik heb "KabelTV" en daarmee nog steeds toegang tot replay. Voor incidenteel gebruik prima om bv even een gemist programma terug te kijken. Maar ik ga toch niet bv het Journaal opnemen om veel later (dagen / weken) terug te kijken. En films/TVs zijn uiteraard andere bronnen voor om die te kijken, die ga ik niet via replay terugkijken als ik ze ook via Netflix / HBO Max / Amazon Prime / ... kan terugkijken.

Edit:
Voor de duidelijkheid: met "KabelTV" bedoel ik dus "Internet Only + KabelTV" aka Ziggo Go. En dan dus de replay van Ziggo Go. Dus niet TV via de kabel (en dan bv ongecodeerde kanalen door TV laten opnemen naar een externe HDD).

[ Voor 27% gewijzigd door RobertMe op 18-09-2023 15:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:11:
Waarom niet? Alsof iedereen maar altijd tijd heeft om terug te kijken. Misschien wil men wel wat meer ruimte om te kijken... zitten er te weinig uurtjes in een dag om naast je werk ook nog eens terug te moeten kijken... tsja... zeker als het om meer programma's gaat. En los daarvan... opnames kan je gewoon doorspoelen, met replay vaak niet (de reclames).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:09
De laatste keer dat ik m'n vriendin zag klooien met replay had ze issues met het doorspoelen/skippen van reclameblokken.

Die issue had ze niet toen er naar hdd opgenomen werd via CI+.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-05 23:32
mrmrmr schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:49:
[...]

Nee, Next Mini werkt rechtstreeks via ethernet, opnemen blijft uitstaan volgens Ziggo: Met TV Start kun je niet opnemen.

Ik heb overigens geen ervaring met Ziggo kastjes, alleen via coax en CI+ module en opnemen via USB vanaf de tv (externe SSD met USB aansluiting). Ik heb nog losse USB naar SATA aansluitingen liggen, dus gebruik ik SATA SSD met zo'n USB tussenstuk.

Ik weet niet of Ziggo opnemen via CI+ uitschakelt bij TV start. Misschien alleen bij de interactieve CI+.
Als u nog een CI+ kaart in bezit heeft dan kunt u voor een spotprijsje op MP of zo een Humax 5200c aanschaffen waarmee u dan via de Humax tv kunt kijken en ook programma's daadwerkelijk kunt opnemen.
En als u erg handig bent kunt u zelfs de opgenomen programma's via uw PC bewerken of niet en lokaal opslaan zodat u na opname deze niet op de Humax hoeft laten te staan.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001

Ik heb "KabelTV" en daarmee nog steeds toegang tot replay. Voor incidenteel gebruik prima om bv even een gemist programma terug te kijken. Maar ik ga toch niet bv het Journaal opnemen om veel later (dagen / weken) terug te kijken. En films/TVs zijn uiteraard andere bronnen voor om die te kijken, die ga ik niet via replay terugkijken als ik ze ook via Netflix / HBO Max / Amazon Prime / ... kan terugkijken.

Edit:
Voor de duidelijkheid: met "KabelTV" bedoel ik dus "Internet Only + KabelTV" aka Ziggo Go. En dan dus de replay van Ziggo Go. Dus niet TV via de kabel (en dan bv ongecodeerde kanalen door TV laten opnemen naar een externe HDD).
Mag die meneer of mevrouw zelf bepalen wat en waarvoor ze opneemt? Bepaalt u toch niet voor hem/haar?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Buitenlandse zenders, documentaires, lokale programma's of als jezelf/familie op TV is geweest.
Heb genoeg opnames gemaakt die nu hier gewoon op de NAS staan.

Als ik dat niet met de Humax kon doen had ik geen van die opnames meer, want die geweldige voortgang van opnames innovaties betekent alleen maar dat je opnames automatisch na een jaar verwijderd worden en flink beperkt (kunnen/zullen) worden door je ISP. (denk aan wel of niet doorspoelen etc.).

Maar goed, dit soort discussies komen in dit topic elke week wel weer langs. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
snah001 schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:24:
[...]

Mag die meneer of mevrouw zelf bepalen wat en waarvoor ze opneemt? Bepaalt u toch niet voor hem/haar?
Uiteraard. En zo bepaal ik zelf dat ik geen €12,50 extra ga betalen om TV op te nemen terwijl ik "gratis" kan terugkijken (2 dagen denk ik) en de kwaliteit van Nederlandse TV belabberd is, actualiteitenprogrammas niet interessant zijn om veel later terug te kijken en films/series via streaming te kijken zijn.

Sure, er zullen vast use cases zijn om op te nemen. Als je net fan bent van dat ene programma dat niet via streaming te zien is en je wel wilt kijken (maar tijd technisch niet uit komt). Waarbij ik denk aan een Wie is de Mol of zo. Niet dat ik het zelf kijk, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet91 schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:41:
[...]

Buitenlandse zenders, documentaires, lokale programma's of als jezelf/familie op TV is geweest.
Heb genoeg opnames gemaakt die nu hier gewoon op de NAS staan.

Als ik dat niet met de Humax kon doen had ik geen van die opnames meer, want die geweldige voortgang van opnames betekent alleen maar dat je opnames automatisch na een jaar verwijderd worden en flink beperkt (kunnen/zullen) worden door je ISP. (denk aan wel of niet doorspoelen etc.).

Maar goed, dit soort discussies komen in dit topic elke week wel weer langs. :+
Nouja, zelf opnemen op een recorder zodat het ook echt van jouw is (en te archiveren) kan ik nog in komen. Maar niet om een TV Complete of Max af te nemen puur voor opnemen (in de cloud).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:44:
...en films/series via streaming te kijken zijn.
|:(

Weer een streamingsdienst erbij nemen om iets wat op dat moment gewoon op TV is... maar goed, ik ben zo blij dat dit allemaal voor mij bepaald wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:44:
[...]
…de kwaliteit van Nederlandse TV belabberd is, actualiteitenprogrammas niet interessant zijn om veel later terug te kijken ….
Uit welk onafhankelijk onderzoek is dat gebleken? |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
snah001 schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:23:
[...]

Als u nog een CI+ kaart in bezit heeft dan kunt u voor een spotprijsje op MP of zo een Humax 5200c aanschaffen waarmee u dan via de Humax tv kunt kijken en ook programma's daadwerkelijk kunt opnemen.
En als u erg handig bent kunt u zelfs de opgenomen programma's via uw PC bewerken of niet en lokaal opslaan zodat u na opname deze niet op de Humax hoeft laten te staan.
Dat heb ik ook gelezen. Dat is vooral handig als je de opname wil delen. Dat staat een LG C8 niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
mrmrmr schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:49:
[...]

Aah jammer dacht misschien is er een trucje voor maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online

Edit:
Omdat Replay tv zwaar kut is door alle reclames.
Wil juist kunnen opnemen zodat ik de reclames kan doorspoelen en de programmas kan terugkijken wanneer ik maar wil en als daar een gratis optie voor is die er vroeger altijd al was dan was dat een mooie optie geweest.

Maar ook ik ben niet van plan om veel bij te betalen voor opnamen functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Een smartcard heb ik trouwens niet in bezit weet niet of dat gratis is aan te vragen en dan zo een humax kastje erbij kan nemen waar een HDD in zit?
Vroeger had ik wel zo een kastje dat was echt ideaal.

Zelf stap ik elke jaar over tussen KPN en Ziggo omdat ik weiger om de volle prijs te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NicoHF schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:38:
Een smartcard heb ik trouwens niet in bezit weet niet of dat gratis is aan te vragen en dan zo een humax kastje erbij kan nemen waar een HDD in zit?
Vroeger had ik wel zo een kastje dat was echt ideaal.

Zelf stap ik elke jaar over tussen KPN en Ziggo omdat ik weiger om de volle prijs te betalen
Smartcard krijg je niet meer. Vroeger kreeg je er een bij het abo en kon je er ook bijkopen (ook gewoon bij MediaMarkt en zo, die je dan aan je account kon toevoegen). Maar al heel wat jaren terug is Ziggo gestopt met het activeren van (eigen) smartcards. Als je abo neemt met CI+ module, i.p.v. Next (+€0,50 ten opzichte van Next? Is het in ieder geval wel eens geweest) zit daar neem ik aan wel een smartcard in die je er gewoon uit kunt halen en in eigen apparatuur kunt stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
mrmrmr schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:59:
[...]

Dat heb ik ook gelezen. Dat is vooral handig als je de opname wil delen. Dat staat een LG C8 niet toe.
Je kunt dan gewoon via FTP de opname kopiëren naar je PC/laptop of server.
Zitten er opnames bij dan knip je zelf achteraf de reclame eruit.
Een Humax 5200c koop je op MP voor €25 of daar in de buurt, zit een 500 GB harde schijf in dus je kunt er wel wat opnames op kwijt.
Enige wat je nodig hebt is een smartcard maar als je die nog niet hebt kun je een CI+ module met smartcard bij Ziggo verkrijgen (huren?) en die dan in de Humax gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:34
Ziggo Sagemcom modem firmware update is hier gelukt: LG-RDK_6.9.35-2302.6
http://192.168.178.1/index.html?page=admin%2Finfo

Schijnt de verbinding een stuk stabieler te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:08
Recent een persoon van Ziggo aan de deur gehad en die deed een aantrekkelijk aanbod.
  • Giga pakket (internet only) 1000Mbit/75Mbit (wordt 100 Mbit nog dit jaar als ik het goed begrepen heb)
  • € 31,50 per maand
  • Actie loopt voor 12 maanden, daarna € 63,00
In combinatie met een Vodafone abonnement - waarbij ik nu ook bij T-mobile zit en 29 euro per maand voor unlimited zit. Maar unlimited heb ik eigenlijk niet meer nodig en 40GB is voldoende.
  • 40GB per maand
  • unlimited calls/sms
  • €23,50 per maand
Nu zit ik zelf al heel lang op glasvezel en de coax ervaring die ik heb is bij mijn ouders geweest op een afgelegen adres in Friesland wat niet echt representatief zal zijn. Nu woon ik in een nieuwe woonwijk die afgelopen jaar is opgeleverd dus ik verwacht ook de laatste standaard qua coax.

Nu zit ik me af te vragen of deze coax verbinding een prima overstap kan zijn of dat jullie zeggen van, meh, liever op glasvezel blijven.
  • Ik heb een NAS die een incremental back-up maakt naar een NAS die op een ander adres staat.
  • Game regelmatig (battlefield/cod) dus een lage ping is fijn maar ik ben er wel relaxed over dus 1ms ping constant is niet een noodzakelijkheid
  • Alle foto's/videos staan op de NAS en die ik gebruik als alternatief voor Google Photos/Apple iCloud. Hier heb ik wel een redelijke uploadsnelheid voor nodig maar ik verwacht dat 100Mbit snel genoeg is. Het enige wat onhandig is als ik een volledige backup zou moeten doen en dan 12TB moet uploaden. Dat duurt dan een dag of 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icall5s
walletje-w schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:37:
Recent een persoon van Ziggo aan de deur gehad en die deed een aantrekkelijk aanbod.
  • Giga pakket (internet only) 1000Mbit/75Mbit (wordt 100 Mbit nog dit jaar als ik het goed begrepen heb)
  • € 31,50 per maand
  • Actie loopt voor 12 maanden, daarna € 63,00
In combinatie met een Vodafone abonnement - waarbij ik nu ook bij T-mobile zit en 29 euro per maand voor unlimited zit. Maar unlimited heb ik eigenlijk niet meer nodig en 40GB is voldoende.
  • 40GB per maand
  • unlimited calls/sms
  • €23,50 per maand
Nu zit ik zelf al heel lang op glasvezel en de coax ervaring die ik heb is bij mijn ouders geweest op een afgelegen adres in Friesland wat niet echt representatief zal zijn. Nu woon ik in een nieuwe woonwijk die afgelopen jaar is opgeleverd dus ik verwacht ook de laatste standaard qua coax.

Nu zit ik me af te vragen of deze coax verbinding een prima overstap kan zijn of dat jullie zeggen van, meh, liever op glasvezel blijven.
  • Ik heb een NAS die een incremental back-up maakt naar een NAS die op een ander adres staat.
  • Game regelmatig (battlefield/cod) dus een lage ping is fijn maar ik ben er wel relaxed over dus 1ms ping constant is niet een noodzakelijkheid
  • Alle foto's/videos staan op de NAS en die ik gebruik als alternatief voor Google Photos/Apple iCloud. Hier heb ik wel een redelijke uploadsnelheid voor nodig maar ik verwacht dat 100Mbit snel genoeg is. Het enige wat onhandig is als ik een volledige backup zou moeten doen en dan 12TB moet uploaden. Dat duurt dan een dag of 10.
Ervaring met de 1Gbit coax is over het algemeen heel goed volgens mij, ook bij mij. Het is stabiel en snel. Ik zou er voor gaan en dan volgend jaar hopelijk weer 12 maanden korting bij een glasvezelboer, of een nieuw aanbod met korting van Ziggo. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:49

DON PAPA

Tweaker-fan

walletje-w schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:37:
Vaak gaat het daar al mis, controleer wel alles goed, want tussen beloven en krijgen zit soms een groot verschil bij dit soort deurverkopers 😉

Normaal geeft Ziggo namelijk alleen 12 maanden 50% korting bij "Internet + TV" en 9 maanden bij "Internet only"

[ Voor 14% gewijzigd door DON PAPA op 19-09-2023 15:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:08
DON PAPA schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:56:
[...]
Vaak gaat het daar al mis, controleer wel alles goed, want tussen beloven en krijgen zit soms een groot verschil bij dit soort deurverkopers 😉
Haha ja dat had ik ook al door zo werd mij het volgende ook "verkocht"
  • 12,8 Gigabyte per seconde werd behaald in een recente test over het Ziggo netwerk
  • Upload gaat naar 2 Gigabit per seconde per januari
  • 1 ms ping gegarandeerd
Hij had nog wat moeite met begrijpen dat er 8 bits in een byte zitten. Verder een aardige kerel maar wel een typische verkoper.

Desalniettemin is de 31,50 voor 12 maanden wel daadwerkelijk in het contract opgenomen en een prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 10:45

OMD

Weet iemand wat de reden is dat ik geen tv op kan zeggen in mijn account? Ik heb net de chat gesproken en die zegt ook dat ik tv kan opzeggen in mijn account. Ik kan dat echter helemaal niet. Medewerker kon mij niet echt verder helpen dan de melding dat ik het aan moet passen in het account.

Ik heb 3 opties:

- TV start
- TV complete
- TV max

Internet heb ik momenteel:
- Internet Giga

Bij internet aanpassen staat over +tv start bij.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
OMD schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:04:
Weet iemand wat de reden is dat ik geen tv op kan zeggen in mijn account? Ik heb net de chat gesproken en die zegt ook dat ik tv kan opzeggen in mijn account. Ik kan dat echter helemaal niet. Medewerker kon mij niet echt verder helpen dan de melding dat ik het aan moet passen in het account.

Ik heb 3 opties:

- TV start
- TV complete
- TV max

- Internet Giga

Welke abonnement heb je nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie
hansie18 schreef op zondag 17 september 2023 @ 06:16:
Toch maar overgestapt naar Odido (1GB internet, TV en bellen): scheelt weer meer dan 300 euro (1e jaar) t.o.v. nu Ziggo (400MB, internet, TV en bellen). Hopelijk even goed TV beeld en hopelijk kan ik via mijn eigen router alles laten liggen w.b. internet kabels. Al met al behoorlijk wat jaren redelijk tot goed tevreden geweest bij Ziggo, vooral beeld TV, maar het verschil in prijs is nu wel heel erg groot geworden.
Eigen router kan maar bij Odido kunje heg modem niet in bridge zetten. Je zult in het modem wat instellingen moeten aanpassen om je eigen router te kunnen gebruiken. (Voorkomen van dubbele dhcp etc.)

[ Voor 5% gewijzigd door Jeuvie op 19-09-2023 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icall5s
OMD schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:04:

Ik heb 3 opties:

- TV start
- TV complete
- TV max

- Internet Giga

Heb je bellen? Bij veel abonnementen kan je TV niet opzeggen als je ook bellen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

icall5s schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:04:
[...]

Heb je bellen? Bij veel abonnementen kan je TV niet opzeggen als je ook bellen hebt.
Ik heb geen bellen.

@Jeuvie

Ik heb dacht ik een samengesteld abbo. Tv start met internet Giga. Geen bellen dus en geen extra’s whatsoever.

Ik ga morgen denk ik weer even contact zoeken, wellicht andere medewerker meer succes.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:23
Jeuvie schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:47:
[...]

Eigen router kan maar bij Odido kunje heg modem niet in bridge zetten. Je zult in het modem wat instellingen moeten aanpassen om je eigen router te kunnen gebruiken. (Voorkomen van dubbele dhcp etc.)
Modem niet gebruiken, eigen router, vlan 300 op de wan poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMD schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:10:
[...]

Ik heb geen bellen.

@Jeuvie

Ik heb dacht ik een samengesteld abbo. Tv start met internet Giga. Geen bellen dus en geen extra’s whatsoever.

Ik ga morgen denk ik weer even contact zoeken, wellicht andere medewerker meer succes.
Je kan in de basis in mijn Ziggo je pakket niet dusdanig aanpassen dat er een onderdeel "opgezegd" wordt. Je zult hiervoor contact moeten opnemen met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Jay-B schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:57:
[...]

Je kan in de basis in mijn Ziggo je pakket niet dusdanig aanpassen dat er een onderdeel "opgezegd" wordt. Je zult hiervoor contact moeten opnemen met de klantenservice.
Ja dat had ik dus gedaan maar die zeggen dus dat ik tv stop moet zetten in de mijn Ziggo app. Beetje onduidelijk allemaal. Kreeg wel gelijk korting aangeboden maar dat wilde ik helemaal niet |:(

[ Voor 8% gewijzigd door OMD op 19-09-2023 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de-eindbaas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-05 13:11
Goedenavond,
Ik heb tv/internet van Ziggo. Sinds vanmorgen doet het internet opeens vaag. Tv is wel goed.
Ik kan via de WiFi wel op YouTube, fb, etc (via een app), maar veel sites kunnen niet worden geopend (op verschillende tablets en telefoons).

Ook heeft de ps5 via de kabel ook geen verbinding.

Ik heb de modem al een aantal keer van de stroom gehaald, maar dat maakt niks uit.

Volgens de ziggo site zijn er momenteel geen storingen.

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?
(Van de ziggo klantenservice wordt ik meestal ook niet echt vrolijk..) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf91
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-04 03:19
Wat ik niet helemaal begrijp is het hele coax vs glasvezel verhaal. Als ik glasvezel in huis heb dan heb ik toch gewoon een glasvezel verbinding via Ziggo? Alleen niet symetrische?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icall5s
Olaf91 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:44:
Wat ik niet helemaal begrijp is het hele coax vs glasvezel verhaal. Als ik glasvezel in huis heb dan heb ik toch gewoon een glasvezel verbinding via Ziggo? Alleen niet symetrische?
Nee, je hebt een coax verbinding via ziggo dan. De glasvezel van ziggo begint in de wijkkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf91
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-04 03:19
icall5s schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:45:
[...]

Nee, je hebt een coax verbinding via ziggo dan. De glasvezel van ziggo begint in de wijkkast.
Ahaa, vandaar dat ziggo geen volledige uploadsnelheid kan geven? In ons huis is al jaren alleen kpn afgenomen (eerst koper, daarna glas). De groene kabel ligt ergens in de kruipruimte, sluit ziggo deze zelf weer aan in de woonkamer bij het afsluiten van een contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icall5s
Olaf91 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:13:
[...]

Ahaa, vandaar dat ziggo geen volledige uploadsnelheid kan geven? In ons huis is al jaren alleen kpn afgenomen (eerst koper, daarna glas). De groene kabel ligt ergens in de kruipruimte, sluit ziggo deze zelf weer aan in de woonkamer bij het afsluiten van een contract?
Of de monteur echt in de kruipruimte gaat weet ik niet. Ik neem aan van wel. Ik woon in een appartement, en de monteur van Ziggo ging wel echt in het kastje op de begane grond aan de slag, omdat mijn kabel nog niet aangesloten zat ofzo (gebied was recent geupgrade naar 1Gbit coax).

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:54
de-eindbaas schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:40:Ik heb de modem al een aantal keer van de stroom gehaald, maar dat maakt niks uit.
Laat het modem wat langer van de stroom, dan krijg je waarschijnlijk weer minder storingsgevoelige kanalen toegewezen. Een half uur of meer zou het moeten doen.

Ziggo zou gewoon moeten stoppen om kanalen rond de 730MHz te gebruiken voor het kabelmodem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:11

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Zo, net wijziging ingevoerd om vanaf 3 oktober van Internet Complete naar Internet Start te gaan.
200 Mbit/s is voor ons meer dan voldoende en het scheelt toch mooi €11 per maand.

En ja hoor, krijg nu meteen een mail dat de wijziging succesvol verwerkt is en dat ik meteen kan gaan genieten van mijn nieuwe abonnement.... |:( Het blijft toch lastig voor Ziggo.

[ Voor 33% gewijzigd door OzzieMann op 20-09-2023 11:02 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 16:08
Jeuvie schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:47:
[...]
Gewoon TP-Link Deco M9 mesh WiFi kopen en gebruiken in access point mode, werkt bij mij al jaren perfect en dan hoef je niets in je modem/router aan te passen, behalve dan eventueel de "interne" WiFi uitzetten.

• OzzieMann

OzzieMann

OzzieMann schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:26:
Zo, net wijziging ingevoerd om vanaf 3 oktober van Internet Complete naar Internet Start te gaan.
200 Mbit/s is voor ons meer dan voldoende en het scheelt toch mooi €11 per maand.

En ja hoor, krijg nu meteen een mail dat de wijziging succesvol verwerkt is en dat ik meteen kan gaan genieten van mijn nieuwe abonnement.... |:( Het blijft toch lastig voor Ziggo.
Contact gehad met de klantenservice, voorlopig maar even geannuleerd en dan ga ik het 3 oktober wel opnieuw aanvragen. Systeem kan het blijkbaar niet echt goed aan. :+

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:21
Toch maar besloten om te blijven bij Ziggo. Had mij aangemeld bij Odido, FTU is zelfs al geplaatst maar ze moesten nog langs komen om de router te plaatsen. Tot die tijd mag je nog annuleren. Omdat de monteur over een week al kon langskomen heb ik Ziggo gebeld om op te zeggen. Kwamen in plaats van 10-20 euro korting ineens met 35 euro korting op mijn abonnement en gratis ESPN compleet. Daardoor is Odido op jaarbasis 160 euro duurder. Dat vind ik 1g ook niet waard.

Zelfs met de giga oplossing van Ziggo ben ik dan goedkoper uit. Vraag is of ik 1000 mbit nodig heb t.o.v. 500 mbit. Ik weet zeker van niet, maar het is wel leuk :)

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 14:54
walletje-w schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:01:
[...]

Haha ja dat had ik ook al door zo werd mij het volgende ook "verkocht"
  • 12,8 Gigabyte per seconde werd behaald in een recente test over het Ziggo netwerk
  • Upload gaat naar 2 Gigabit per seconde per januari
  • 1 ms ping gegarandeerd
Hij had nog wat moeite met begrijpen dat er 8 bits in een byte zitten. Verder een aardige kerel maar wel een typische verkoper.

Desalniettemin is de 31,50 voor 12 maanden wel daadwerkelijk in het contract opgenomen en een prima prijs.
Klinkt als onzin inderdaad.
OzzieMann schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:31:
[...]

Contact gehad met de klantenservice, voorlopig maar even geannuleerd en dan ga ik het 3 oktober wel opnieuw aanvragen. Systeem kan het blijkbaar niet echt goed aan. :+
Je had alleen het abo aangepast?

Ik heb namelijk begin dit jaar nog een nieuw contract afgesloten (/verlengd) en daarbij Internet Complete => Start, en TV Start => KabelTV gedaan. Ingangsdatum van het contract wat later laten zetten (eerste van de maand) en dat ging gewoon goed en wijzigingen gingen ook pas vanaf die datum in.

• OzzieMann

OzzieMann

RobertMe schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:15:
[...]

Je had alleen het abo aangepast?

Ik heb namelijk begin dit jaar nog een nieuw contract afgesloten (/verlengd) en daarbij Internet Complete => Start, en TV Start => KabelTV gedaan. Ingangsdatum van het contract wat later laten zetten (eerste van de maand) en dat ging gewoon goed en wijzigingen gingen ook pas vanaf die datum in.
Ja gewoon in Mijn ziggo het abo aangepast met ingangsdatum 3 oktober, maar nog geen 3 minuten later een mail dat de wijziging doorgevoerd was. Toen weer ingelogd en inderdaad was mijn actieve abonnement ineens Internet Start. Maar geen probleem, na de komende verhoging ga ik alsnog naar Internet start maar dan per direct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

...
Daarnaast is niet altijd alles beschikbaar via replay, het viel me laatst op dat sommige films niet terug te zien zijn, het kwam zelfs bij een oude film van 10+ jaar voor.

Deze onbetrouwbaarheid plus het niet kunnen skippen van reclames zorgt er al voor dat ik minder (terug) kijk.
(ik heb nog wel het DVB-C signaal en kan opnemen, maar ik ben aan het kijken of ziggo go app voor mij voldoende is)

Everything is better with Bluetooth

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 17:38
Hoi, ik zit er over te denken om de huidige aanbieding van Ziggo (zakelijk) te nemen:
Giga Xtra (1200/100) + Kabel TV (cable only, geen mediabox oid).

Nu heb ik twee vragen

- Ik heb nog een Humax 5500C/NL digitale DVB-C decoder liggen. Kan ik die gebruiken voor mijn oudere TV zonder digitale ontvanger (hdmi)?

- Ik krijg een Sagemcom F3896LG kabelmodem in bruikleen. Hoe zijn de ervaring in het algemeen met dit apparaat? Draait hij stabiel, wifi goed, zuinig, andere dingen?

Dank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Durandal schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:19:
- Ik heb nog een Humax 5500C/NL digitale DVB-C decoder liggen. Kan ik die gebruiken voor mijn oudere TV zonder digitale ontvanger (hdmi)?
Ja dat kan. Je kunt de ongecodeerde zenders kijken of bij ziggo een ci+ module bestellen en die smartcard erin doen om je hele pakket te kijken.

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 17:38
Welke zenders zijn dat? Het gaat voornamelijk om RLT4 voor de vrouw (hoe stereotiep weer :) En op een blauwe maandag NPO1-3. De rest wordt niet gekeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Durandal schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:01:
Welke zenders zijn dat? Het gaat voornamelijk om RLT4 voor de vrouw (hoe stereotiep weer :) En op een blauwe maandag NPO1-3. De rest wordt niet gekeken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6RaXrhIa5c0w9xKTtlZ3zuJc_6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AiNTJX6lcKiLtBoF7M66ZVG5.jpg?f=fotoalbum_large

Bron ;)
Durandal schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:01:
Als je al videoland hebt kun je die ook gebruiken om de RTL-en te kijken (live en veel programma's terug en vooruit) en de NPO app voor de publieke zenders. Dan kun je met bijv. een googletv uit de voeten.

Bii het standaard ongecodeerde tv pakket heb
je sowieso rtl (in sd kwaliteit) en NPO (in hd) (plus nog een berg andere zenders).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Laatst online: 30-04 07:36
Met dit modem mag je heel blij zijn :*) Heb hem als bestaande klant met pijn en moeite kunnen bemachtigen een verademing na de witte Puma 6 Connectbox dat was een ramp...
Durandal schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:19:

- Ik krijg een Sagemcom F3896LG kabelmodem in bruikleen. Hoe zijn de ervaring in het algemeen met dit apparaat? Draait hij stabiel, wifi goed, zuinig, andere dingen?

Dank :)

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:43
Ik ben vandaag overgestapt van KPN naar Ziggo (Internet Giga), in combinatie met Adguard (Pi4). Voorheen moest de modem in bridge modus worden gezet om er vervolgens zelf een router achter te hangen zodat de DNS servers aangepast konden worden naar het IP adres van de Adguard server.

In de Ziggo modem instellingen (Sagemcom f3896lg) kan ik blijkbaar nu ook DNS servers aanpassen. Betekend dit dat Bridge modus niet meer nodig is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdTBMgExL7H0P7aIIdQ6VGQ7x0I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0vGp4rSeAu2e6ZNcUJumSIxl.png?f=user_large

Edit: Oh nevermind. 192 adressen worden niet geaccepteerd :(

[ Voor 9% gewijzigd door Ryan_ op 21-09-2023 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05 20:59
MatsuMatsu85 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:14:
Met dit modem mag je heel blij zijn :*) Heb hem als bestaande klant met pijn en moeite kunnen bemachtigen een verademing na de witte Puma 6 Connectbox dat was een ramp...

[...]
Dit kan ik beamen. Ik had op zich weinig last van de connectbox maar ik wil geen spullen waar een fout in zit die op momenten zich kan voordoen, zeker niet omdat ik super tevreden was met de oude zwarte Ubee die om onverklaarbare redenen vervangen moest worden door die connectbox. Dus na 5 maanden de connectbox heb ik ook om die Sagemcom lopen zeuren (omdat de Ubee 1318 niet meer leverbaar was) en na het aansluiten merkte ik meteen verschil. Het laden van sites ging naar mijn idee meteen sneller, ook mijn vrouw merkte dit op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Laatst online: 30-04 07:36
Precies ik kon niet normaal streamen naar Chromecast zonder bufferen/haperen. Mijn kids klaagde steen en been over de slechte WiFi. Was al tig keer monteur geweest voor lijnmeting (signaal) was perfect etc. De bottleneck was de brakke witte Puma 6 Connectbox nu laad alles snel, streamen gaat zonder bufferen. De kinderen zijn weer happy met de WiFi en ik zelf ook werk in de IT en werk 3 dagen vanuit huis een stabiele verbinding is een must voor mij.

Ik hoop dat op termijn al die oude witte rommel eruit gaat het slechste modem wat Ziggo mij ooit geleverd heeft in 12jr tijd...
_jero_813 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:58:
[...]

Dit kan ik beamen. Ik had op zich weinig last van de connectbox maar ik wil geen spullen waar een fout in zit die op momenten zich kan voordoen, zeker niet omdat ik super tevreden was met de oude zwarte Ubee die om onverklaarbare redenen vervangen moest worden door die connectbox. Dus na 5 maanden de connectbox heb ik ook om die Sagemcom lopen zeuren (omdat de Ubee 1318 niet meer leverbaar was) en na het aansluiten merkte ik meteen verschil. Het laden van sites ging naar mijn idee meteen sneller, ook mijn vrouw merkte dit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Hoever is nu de intergratie van Skyshowtime als vervanging van Movies en Series (X)L?
In zowel Ziggo Go Android TV, Ziggo Go mobiel ios, als in Ziggo Go Web, zie ik niet (meer) de categorie
Skyshowtime. Verder kom ik de series niet tegen als ik toon alles doe in het series overzicht.

Als ik specifiek zoek naar een item, bv topgun maverick of yellowstone, dan vind ik het wel en kan ik het afspelen.
Het zou alleen handig zijn dat je een lijst hebt van wat je kan kijken

[ Voor 4% gewijzigd door jeanj op 22-09-2023 10:20 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ryan_ schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:48:
Ik ben vandaag overgestapt van KPN naar Ziggo (Internet Giga), in combinatie met Adguard (Pi4). Voorheen moest de modem in bridge modus worden gezet om er vervolgens zelf een router achter te hangen zodat de DNS servers aangepast konden worden naar het IP adres van de Adguard server.

In de Ziggo modem instellingen (Sagemcom f3896lg) kan ik blijkbaar nu ook DNS servers aanpassen. Betekend dit dat Bridge modus niet meer nodig is?

[Afbeelding]

Edit: Oh nevermind. 192 adressen worden niet geaccepteerd :(
Je kan inderdaad prima externe IP adressen als andere DNS opgeven, maar geen intern gehoste DNS server (Pi-hole in mijn geval). Voor mij een reden om weer op zoek te gaan naar een router waarmee ik dat zelf onder controle heb.
Voor nu heb ik de DNS van cloud flare gebruikt (de DNS van Ziggo lijkt af en toe erg traag) en dat loopt aardig, maar ik mis mijn pi-hole :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Laatst online: 20-02 06:36

M.I.G.

[like an alien]

Ik heb een vraag m.b.t. the Ziggo Next Mini. Onlangs deze gekregen en werkt prima op de tv in de woonkamer. Nu zou het fijn zijn om Next Mini ook op een andere kamer te hebben. ZiggoGo app op deze tv is traag en via Chromecast niet echt fijn.
Nu kan je eentje bij bestellen (huur 4euro per maand) maar je kan af en toe op Marktplaats eentje vinden. Ik ben niet zo van de 'huur'. Dus als je er eentje bij koopt, zal deze dan werken of heeft Ziggo toch beperkingen op het aantal Next Mini's (nu alleen 1 - dus gaat een 2e - niet via Ziggo- het dus doen of niet?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@M.I.G. Next mini's zijn niet te koop. Als je er één op marktplaats vindt, gaat het altijd om iemand die zijn abonnement heeft opgezegd en de Next Mini niet heeft geretourneerd. In feite dus eentje die ontvreemd is. Deze wordt gedeactiveerd en is niet meer bruikbaar. Koop deze dus niet. Je hebt er niets aan. Wil je een extra Next Mini? Dan gewoon bij Ziggo bestellen à € 4,- per maand. Je mag maximaal 2 extra Next mini's hebben. 3 dus in totaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 22-09-2023 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.I.G. schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:40:
Ik heb een vraag m.b.t. the Ziggo Next Mini. Onlangs deze gekregen en werkt prima op de tv in de woonkamer. Nu zou het fijn zijn om Next Mini ook op een andere kamer te hebben. ZiggoGo app op deze tv is traag en via Chromecast niet echt fijn.
Nu kan je eentje bij bestellen (huur 4euro per maand) maar je kan af en toe op Marktplaats eentje vinden. Ik ben niet zo van de 'huur'. Dus als je er eentje bij koopt, zal deze dan werken of heeft Ziggo toch beperkingen op het aantal Next Mini's (nu alleen 1 - dus gaat een 2e - niet via Ziggo- het dus doen of niet?)
Heb je een Chromecast of een Chromecast with Google TV? Dat een Chromecast niet prettig werkt kan ik mij sowieso zeer zeker indenken. Maar ene Chromecast with Google TV waar je direct de Ziggo Go TV app op installeert zal voor velen prima werken (naar mijn idee). Zelf kijk ik in ieder geval al een aantal maanden nog alleen maar via de Ziggo Go TV app (op een NVidia Shield, maar dat maakt niet zoveel uit, zelfde app, beiden draaien op Android TV, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Laatst online: 20-02 06:36

M.I.G.

[like an alien]

Jay-B schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:12:
@M.I.G. Next mini's zijn niet te koop. Als je er één op marktplaats vindt, gaat het altijd om iemand die zijn abonnement heeft opgezegd en de Next Mini niet heeft geretourneerd. In feite dus eentje die ontvreemd is. Deze wordt gedeactiveerd en is niet meer bruikbaar. Koop deze dus niet. Je hebt er niets aan. Wil je een extra Next Mini? Dan gewoon bij Ziggo bestellen à € 4,- per maand. Je mag maximaal 2 extra Next mini's hebben. 3 dus in totaal.
Bedankt - dit is goede informatie. Ik zal mijn handen daar niet aan branden.
RobertMe schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:23:
[...]

Heb je een Chromecast of een Chromecast with Google TV? Dat een Chromecast niet prettig werkt kan ik mij sowieso zeer zeker indenken. Maar ene Chromecast with Google TV waar je direct de Ziggo Go TV app op installeert zal voor velen prima werken (naar mijn idee). Zelf kijk ik in ieder geval al een aantal maanden nog alleen maar via de Ziggo Go TV app (op een NVidia Shield, maar dat maakt niet zoveel uit, zelfde app, beiden draaien op Android TV, ...).
Bedankt! Ik loop achter denk ik, volgens mij is degene die ik nu heb versie 1.0 jaren geleden gekocht. Voor 40 euro is dat in ieder geval niet eens een slechte vervanging. Ik zal dit gaan proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:34
Voor iedereen die zich ooit heeft afgevraagd:
Waarom slaat mijn modem de docsis 3.0 kanalen 24 tot en met 31 over?

En hier het Ziggo spectrum eruit ziet met de signalen in de ether als vergelijking:

https://x266.nl/dump/ziggo_docsis-airband_2023-09-23.jpg

Afbeeldingslocatie: https://x266.nl/dump/ziggo_docsis_3.0_kanalen_sagemcom_2023-09-23.jpg
https://x266.nl/dump/zigg...n_sagemcom_2023-09-23.jpg

Uiteraard zijn de ether signalen in elk gebied anders. Letterlijk je modem verplaatsen kan al invloed hebben.
Alleen ter informatie.

Update:
Het plaatje had een uitlijn foutje.
En heeft nu tekst toegevoegd wat in het spectrum de signalen zijn.
Refreshen is mogelijk nodig (Ctrl+F5).

Tag: @TomSt @Jeffrey87

[ Voor 16% gewijzigd door neeecht op 24-09-2023 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:08
MatsuMatsu85 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:57:
Precies ik kon niet normaal streamen naar Chromecast zonder bufferen/haperen. Mijn kids klaagde steen en been over de slechte WiFi. Was al tig keer monteur geweest voor lijnmeting (signaal) was perfect etc. De bottleneck was de brakke witte Puma 6 Connectbox nu laad alles snel, streamen gaat zonder bufferen. De kinderen zijn weer happy met de WiFi en ik zelf ook werk in de IT en werk 3 dagen vanuit huis een stabiele verbinding is een must voor mij.

Ik hoop dat op termijn al die oude witte rommel eruit gaat het slechste modem wat Ziggo mij ooit geleverd heeft in 12jr tijd...

[...]
Dat waren ook voor mij de redenen om dat brakke ding zo snel mogelijk weg te werken uit huis. Gelukkig een 1318 kunnen krijgen. Alleen Ziggo weet zelf niet wat ze doen, want die sturen gewoon een brakke Connectbox op als "upgrade" 8)7 Nou is het bij zakelijk gelukkig snel mogelijk om het modem weer terug te laten zetten, maar anders ga ik gewoon weg bij Ziggo. Of ze moeten een Sagemcom opsturen, dan is het ook opgelost.

De helpdeskmedewerker kon zich niet vinden in de issues met de Connectbox overigens, maar snapte wel dat een (brakke) Docsis 3.0 Connectbox merkwaardig is om te krijgen als er één van de beste modems staat op Docsis 3.1, de Ubee 1318. De reden van het opsturen is blijkbaar nergens terug te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 31-05 23:09
Equator schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:21:
[...]

Je kan inderdaad prima externe IP adressen als andere DNS opgeven, maar geen intern gehoste DNS server (Pi-hole in mijn geval). Voor mij een reden om weer op zoek te gaan naar een router waarmee ik dat zelf onder controle heb.
Voor nu heb ik de DNS van cloud flare gebruikt (de DNS van Ziggo lijkt af en toe erg traag) en dat loopt aardig, maar ik mis mijn pi-hole :)
Je kunt de DCHP-server op de router uitzetten en de DHCP-server van de Pihole gebruiken. Dan hoef je geen ander apparaat aan te schaffen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-05 21:45
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 31-05 17:34
Wat probeer je nou eigenlijk te bereiken met deze post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-05 20:25
CriticalHit_NL schreef op zondag 24 september 2023 @ 01:11:
Paar dagen terug doos ontvangen met de verschrikking dat het spuuglelijke Puma6-chipset ondersteunde ConnectBox modem heet.

We zijn al sinds 2013 UPC klant met het TC7200 modem en die raak ik liever niet kwijt, kan mij de snelheidsverhoging niet boeien als hij die niet gaat halen want 250Mbits is schijnbaar de limiet qua download maar de stabiliteit en latency des te meer.

Liever een exploitbaar broadcom modem dan zo'n witte verschrikking in huis, internet staat vol met talloze latency problemen met dat bagger Intel Puma6-chipset modem.

Dat wordt dus vrijwel zeker Ziggo vragen die TC7200 te her activeren, heb hierom niet gevraagd en gezien de abonnementsprijzen van tegenwoordig moeten ze maar wat waardigs leveren, dit is gewoon letterlijk je kots uitsmijten over je klantenkring en dan verbaasd zijn dat je verlies draait en zoveel klanten verliest de afgelopen tijd. (hahaha)

Kan mij persoonlijk ook geen reet boeien of er firmware updates zijn geweest, dat ding blijft in essentie een draak van plastic-verspilling.

Nu heb ik zelf het geluk dat ik afgelopen jaar Delta als hoofd-provider hier heb aangesloten met Gigabit glasvezel, die Ziggo lijn is back-up maar dan ben ik alsnog niet gediend van een derdewereld verbinding daarop. Zou dat overigens iedereen aanraden want met dit soort beslissingen is Ziggo steeds meer een onbetrouwbare en totaal van de realiteit afstaande provider die een flinke tik heeft gehad van de molenwiek.

Een vlugge check door het forum van Ziggo en diens "officiële" reacties zijn van het niveau kleuterklas en doen alsof er niks is met dat ding, vragen je allerlei zaken uit te proberen alvorens ze überhaupt nog maar een haar op hun hoofd hebben om hun zogenaamd 'zakelijk' modem te versturen is echt zum kotzen wat een gescripte niet meedenkende klantenservice daar.

Ongelooflijk. :')
Persoonlijk heb ik geen last van de Puma6 chip in de witte Ziggo Connect Box (Arris). De meeste problemen zijn volgens mij via software al verholpen of verbeterd. De nieuwe zwarte SmartWifi modem (Sagemcom) schijnt wel een goede modem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
John767 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 23:01:
[...]
De helpdeskmedewerker kon zich niet vinden in de issues met de Connectbox overigens.. .
CriticalHit_NL schreef op zondag 24 september 2023 @ 01:11:
Liever een exploitbaar broadcom modem dan zo'n witte verschrikking in huis, internet staat vol met talloze latency problemen met dat bagger Intel Puma6-chipset modem.
Wordt hier zwaar overdreven. Het is een feit dat er een fundamenteel probleem zit in de Puma chipsets echter wordt dit ook als zondebok gebruikt voor allerlei andere issues. Ik snap dat men Puma wil vermijden maar de claim dat je geen stabiele verbinding ermee kan hebben is niet waar. Ik heb zelf alle door Ziggo geleverde modems gehad met een Puma chipset (muv de Hitron) en had gewoon een stabiele verbinding. In specifieke usecases kon je tegen problemen aan lopen. Echter, er zijn talloze mensen die een Puma chipset hebben draaien (inclusief de eigen gekochte Fritzboxen) en die hebben echt niet allemaal een waardeloze verbinding.
Dat wordt dus vrijwel zeker Ziggo vragen die TC7200 te her activeren, heb hierom niet gevraagd...
Bespaar je de tijd en moeite. Dit gaat niet gebeuren. TC7200 wordt niet opnieuw geactiveerd en mag in het museum. Dat je er niet om hebt gevraagd is niet relevant. Op enig moment worden modems pro-actief vervangen. Daar doe je niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icall5s
Jeffrey87 schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:15:
[...]

Wat probeer je nou eigenlijk te bereiken met deze post?
Ik denk het delen van een negatieve ervaring. Dat mag hier ook. ;)
Pagina: 1 ... 307 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic