Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:13
stormfly schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:33:
[...]

Bij KPN krijg je voor 5 machines een antivirus pakket als je 1Gigabit afneemt.

@dutchnltweaker via cashbackxl.no of ziggo.nl krijg je nu 50% korting op bepaalde abonnementen.
Iknow, maar dan nog is ziggo toch echt veel duurder geworden zelfs met korting.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:18
Anoniem: 1986520 schreef op zondag 10 september 2023 @ 13:02:
Erg praktisch ook allemaal….. je koopt dus je eigen opname apparatuur of je neemt op als je tv aanstaat. Kan natuurlijk.

Als alternatief voor een pakket voor een paar euro per maand (of meestal zelfs gratis) waar de provider de apparatuur levert en ervoor zorgt dat je op binnen 7dagen niet hoeft na te denken over opnemen voor de meeste zenders, je nagenoeg onbeperkt kan opnemen en kan terugkijken op nagenoeg alle weergevers die je in huis hebt of zelfs mobiel meeneemt.

Echt een vergelijkbare propositie :-).

Maar whatever floats your boat.
Opnames die je niet kunt doorspoelen waardoor je alsnog reclames zit te kijken op je duurbetaalde tv abonnement. Opnames die na een paar weken verdwijnen, paar euro per maand bijbetalen voor elke decoder op elke extra tv wat ook weer door telt. Het ligt ook een beetje aan je gebruik maar de mogelijkheden van tv zoals de meeste providers het vandaag aanbieden zijn op sommige vlakken doelbewust ingeperkt vergeleken met vroeger. En daar mag wel eens iets van gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
OMD schreef op zondag 10 september 2023 @ 08:56:
[...]

Je eisen zijn dan ook wel wat steviger dan “normale” klanten.

Mensen die praten over terugschakelen in d3.1 profiles is in mijn ogen een klant met hoge(re) eisen.
Een verbinding moet toch gewoon goed werken?
xDSL lukt dat, glasvezel lukt dat.

Bij kabel lees je meer problemen dan bij 4G/5G omdat het minder gradueel omgaat met signaalproblemen 8)7. Als ik het goed begrijp wordt pas bij DOCSIS 3.1 de modulatie (maar dan alleen upstream) aangepast aan de hand van de signaalkwaliteit die een klant heeft.

Gevolg: Perfecte link nodig of een slechte ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:48
Bij DSL en glasvezel heb je minder te maken met knutselaars die de huisaansluiting vervangen, verlengen, verplaatsen. Ik ken geen tweaker die zelf een stukje glasvezel aan zijn bestaande kabel geplakt heeft. Het is makkelijk om te vinden dat "het ook bij coax maar moet kunnen" maar de techniek zit wat anders in elkaar dan de andere technieken.
ANdrode schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:34:
[...]
Een verbinding moet toch gewoon goed werken?
xDSL lukt dat, glasvezel lukt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
jongetje schreef op zondag 10 september 2023 @ 08:05:
[...]

Het is erg duur om een paar straten open te graven voor 1 klant. Dat kost jaren om terug te verdienen, als ze dat al terug verdienen.

Waarom zou je zo graag tv van Ziggo willen houden. Het tv product van andere providers is ook goed en anders kun je nog meer nlziet en eventueel aanvullende app/diensten aan de slag.
Bij ons hadden ze het wel gedaan toen bleek dat onze lijn niet goed was. Ziggo gaf zo toestemming. Het enige wat lang duurde was toestemming van de gemeente om te mogen graven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
henk_dh schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:52:
Bij DSL en glasvezel heb je minder te maken met knutselaars die de huisaansluiting vervangen, verlengen, verplaatsen. Ik ken geen tweaker die zelf een stukje glasvezel aan zijn bestaande kabel geplakt heeft. Het is makkelijk om te vinden dat "het ook bij coax maar moet kunnen" maar de techniek zit wat anders in elkaar dan de andere technieken.
[...]
Een langere telefoonkabel naar je router of een patchkabel bij glasvezel kunnen prima en gebeuren wel.

Ziggo kan soms zelfs direct op het AOP geen stabiele verbinding leveren. Deels ook de modem software - maar door de eigenschappen van DOCSIS (broadcast en iedereen moet elk frame foutloos kunnen ontvangen) is het extreem veeleisend.

Een beetje zoals GPON maar glasvezel heeft gewoon veel meer bandbreedte en minder manieren waarom het signaal beschadigd kan raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
henk_dh schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:52:

[...]
Klopt van glas blijven de meeste mensen vanaf. Wat je ziet is dat Ziggo nu 168Mhz voor D3.1 downstream gebruikt, dat is een flink kanaal over behoorlijk wat frequentie ruimte. Als dat instabiel is zie je terugschakelingen in het D3.1 profiel.

Zoals @ANdrode ook al aanhaalde is dat kwetsbaarder los van of er wel of geen verleng kabels zijn toegepast. In ieder geval in mijn wijk, achter mij weiland, voor mij een hele stad. Ik zit gewoon letterlijk op het uiteinde van de coax wat het minder stabiel maakt als dat ik aan het begin zou zitten. Ruis in de upstream zoals Ziggo het zelf verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:46
Wat ik wel zou kunnen overwegen, als het aangeboden zou worden. Een TV oplossing van Ziggo, en glasvezel internet van een andere partij. Maar daar is Ziggo nog niet aan toe, je kunt dat niet afnemen zonder Ziggo internet.
Waarom zou dat niet kunnen?
Mijn moeder heeft ook gewoon TV van Ziggo zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

En Internet zonder TV kan ook, maar dan kan je nog wel ziggogo.tv gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
MarElo schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:49:
En Internet zonder TV kan ook, maar dan kan je nog wel ziggogo.tv gebruiken.
Volgens mij kan dat nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Echt wel, ik heb alleen een Internet abo, geen tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarElo schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:54:
Waarbij je nog steeds TV signaal op de kabel hebt staan ;) Met "50+" zenders tot jou beschikking, onversleuteld. Enige "nadeel" is dat een aantal zenders niet in HD zijn.
ASS-Ware schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:45:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen?
Mijn moeder heeft ook gewoon TV van Ziggo zonder internet.
DVB-C kan wel, Ziggo Go "half". Je kunt bij mijn weten wel toegang krijgen tot Ziggo Go, alleen mag je de Ziggo Go TV app (voor Android TV & Apple TV) alleen gebruiken op een Ziggo lijn. De Ziggo Go app (voor smartphone & tablet) mag dan weer wel via alle ISPs, maar de kwaliteit daarvan is minder (max 720p of iets dergelijks, terwijl sinds begin dit jaar Ziggo Go TV de meeste als niet alle zenders in 1080p aanbied).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:28:
[...]

Klopt van glas blijven de meeste mensen vanaf. Wat je ziet is dat Ziggo nu 168Mhz voor D3.1 downstream gebruikt, dat is een flink kanaal over behoorlijk wat frequentie ruimte. Als dat instabiel is zie je terugschakelingen in het D3.1 profiel.
Dat profiel aanpassen per modem dat bereikt moet worden lijkt mij een groot voordeel van DOCSIS 3.1.

Bij DOCSIS 3 moeten alle modems dezelfde QAM van een "zender" kunnen ontvangen. Er kan geen storing in een "zender" zitten: Dan is hij ongeschikt.

DOCSIS 3.1: Storing op één frequentie? Dan gebruiken we die "subcarrier" niet. Modem met slechtere ontvangst? Dan stuur ik daar data met QAM-laag heen ipv QAM-4096.

Als je al klant je bandbreedte haalt is het prima.
offtopic:
Wel lastig, van die voordelen die komen als /iedereen/ over is naar DOCSIS 3.1. "Dat gaat even duren"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:35

remco_k

een cassettebandje was genoeg

stormfly schreef op zondag 10 september 2023 @ 06:12:
[...]
Wat ik wel zou kunnen overwegen, als het aangeboden zou worden. Een TV oplossing van Ziggo, en glasvezel internet van een andere partij. Maar daar is Ziggo nog niet aan toe, je kunt dat niet afnemen zonder Ziggo internet.
Dat is juist iets wat wel prima kan (en ook altijd al kon). Ik heb jaren alleen TV gehad van Ziggo voor een euro of 20, en glasvezel van een glasvezelboer erbij. Vanwege een aantal prijsverhogingen van Ziggo heb ik die opgezegd en kijk ik nu voor 8,99 via NLZiet.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remco_k schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:11:
[...]

Dat is juist iets wat wel prima kan (en ook altijd al kon). Ik heb jaren alleen TV gehad van Ziggo voor een euro of 20, en glasvezel van een glasvezelboer erbij. Vanwege een aantal prijsverhogingen van Ziggo heb ik die opgezegd en kijk ik nu voor 8,99 via NLZiet.
Coax TV wel maar niet met de NEXT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
MarElo schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:54:
Dat dacht ik ook, 5 jaar geleden, toch even een tv aangesloten en ja hoor, TV signaal.
Laat maar zien op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:23:
[...]

Coax TV wel maar niet met de NEXT ;)
Volgens mij kan ik ook geen TV krijgen van KPN, Delta, T-Mobile, ... als ik geen internet bij hun afneem, dus tsja? Bij Ziggo heb je in ieder geval nog een onvervalst DVB-C signaal. En je kunt zelfs "TV Start" afnemen waarbij je een CI+ module krijgt en je dus meer zenders krijgt en dan ook "alle" zenders in HD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ASS-Ware schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:35:
[...]

Dat dacht ik ook, 5 jaar geleden, toch even een tv aangesloten en ja hoor, TV signaal.
Laat maar zien op de website.
Op de website wordt het intussen zelfs officieel vermeld en Ziggo Go erbij ook aangeboden:
https://www.ziggo.nl/internet/internet-only
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iitQwpDqiqEG0T5WWBYP-jrevW4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H2HEwM2QsFENCftr61Zqu5uN.png?f=fotoalbum_large

Vroeger stond het alleen onderaan de bestelpagina ergens in het "FAQ". Nu is het daadwerkelijk een van de vragen die ze stellen in het bestelproces, of je Ziggo Go erbij wilt onder vermelding dat je sowieso toegang hebt tot 50+ zenders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
RobertMe schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:44:
[...]

Op de website wordt het intussen zelfs officieel vermeld en Ziggo Go erbij ook aangeboden:
https://www.ziggo.nl/internet/internet-only
[Afbeelding]

Vroeger stond het alleen onderaan de bestelpagina ergens in het "FAQ". Nu is het daadwerkelijk een van de vragen die ze stellen in het bestelproces, of je Ziggo Go erbij wilt onder vermelding dat je sowieso toegang hebt tot 50+ zenders.
Ziggo Go staat los van TV.
Neem je internet van Ziggo? Dan zit TV er altijd bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ASS-Ware schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:54:
[...]

Ziggo Go staat los van TV.
Neem je internet van Ziggo? Dan zit TV er altijd bij.
Dat zeg ik toch. En het staat nu dus duidelijk op de bestelpagina. Ja, ze vragen naar Ziggo Go, maar in de omschrijving bij de "stap" staat toch heel duidelijk dat je toegang hebt tot 50+ zenders en dat bij de basis van een kabelaansluiting hoort. En je daarbovenop dus toegang kunt krijgen tot Go.

Daar waar het vroeger ergens onderaan de pagina in het FAQ stond verstopt. Dus het is nu bij het bestellen toch wel duidelijk omschreven dat je TV erbij krijgt, "gratis" (/"hoort bij de kabelaansluiting").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:29
Er komt binnenkort een monteur de aop verplaatsen van de huiskamer naar de meterkast. Nu staat er dat je een geaard contact in de buurt moet hebben. Altijd gedacht dat ik dat had. Echter is dat niet zo. Hij is niet geaard. Echter de stekker van het modem is gewoon een ‘enkele stekker zonder randaarde’. Denk je dat ze mijn aop gewoon willen verplaatsen of gaan ze hier moeilijk over doen?

Buiten de meterkast heb ik wel een geaard contact voor hun gereedschap evt. Wellicht vragen ze het daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
meermarco schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:33:
Er komt binnenkort een monteur de aop verplaatsen van de huiskamer naar de meterkast. Nu staat er dat je een geaard contact in de buurt moet hebben. Altijd gedacht dat ik dat had. Echter is dat niet zo. Hij is niet geaard. Echter de stekker van het modem is gewoon een ‘enkele stekker zonder randaarde’. Denk je dat ze mijn aop gewoon willen verplaatsen of gaan ze hier moeilijk over doen?

Buiten de meterkast heb ik wel een geaard contact voor hun gereedschap evt. Wellicht vragen ze het daarvoor?
Het is voor het aarden van het AOP. Lijkt mij dat je gewoon aarde hebt in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meermarco schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:33:

Als je aarde buiten je meterkast hebt dan heb je dat ook in je meterkast. Vaak een metalen strip met schroefjes en groen gele kabel.

Wat betaal je voor zo’n verplaatsing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:47
Meestal komt de "groene" kabel via de meterkast naar binnen dus zou je eventueel in dit geval kunnen spreken van "inkorten".

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:10:
Meestal komt de "groene" kabel via de meterkast naar binnen dus zou je eventueel in dit geval kunnen spreken van "inkorten".
Nee niet in mijn 1970 woning. Die komt gewoon via de buiten gevel thv de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
snah001 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:10:
Nee helaas. Via de voorgevel die aan de weg ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
stormfly schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:04:
[...]

Als je aarde buiten je meterkast hebt dan heb je dat ook in je meterkast. Vaak een metalen strip met schroefjes en groen gele kabel.

Wat betaal je voor zo’n verplaatsing?
Dit is wat ze vragen :

Wat kunt u vooraf doen?
Zorg ervoor dat de monteur snel aan de slag kan en bereid de afspraak daarom goed voor. Op de plek waar de hoofdaansluiting gaat komen, is binnen 1,5 meter een geaard stopcontact nodig.

In de meterkast zelf zit uiteraard een aarderail. Maar dat is niet wat ze vragen?

Kosten zijn:

De kosten voor het eerste uur zijn €99,-. Na het eerste uur zijn de kosten € 15,- per kwartier.

Verwachten 2-2.5 uur nodig te hebben

[ Voor 11% gewijzigd door meermarco op 12-09-2023 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:34
meermarco schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:17:
In de meterkast zelf zit uiteraard een aarderail. Maar dat is niet wat ze vragen?
Dan vragen ze het onhandig. Vanaf de aop komt er een groen/gele draad naar een aardpunt. Aardklem is prima,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Bedankt. Raar dat ze het zo vragen dan. Overigens zit er nu bij het AOP geen aarde naar de meterkast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat doen ze dan met een geaard stopcontact om het AOP te aarden? Lijkt mij niet dat de Ziggo monteur even een willekeurig stopcontact uit elkaar haalt en een aardedraad (door)trekt vanaf het stopcontact.

Lijkt mij dus dat ze daar naar vragen om gereedschap aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:35

FreakNL

Well do ya punk?

Mijn modem staat in bridge en ik moest zojuist de boel hard rebooten (de modem). Niks werkte meer namelijk. Eigen router reboot hielp niets

Zou dat iets met de snelheidsverhoging te maken hebben?

Ik kwam er ook achter dat ik niet op de modem kan inloggen. “draadloos” werkt niet meer en de code onderop werkt ook niet.

Heb ik hem per ongeluk ingesteld en toen vergeten? Ik kreeg ergens begin dit jaar een nieuw modem die ik gelijk in bridge heb laten zetten….

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-04 21:19
FreakNL schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:57:
Mijn modem staat in bridge en ik moest zojuist de boel hard rebooten (de modem). Niks werkte meer namelijk. Eigen router reboot hielp niets
Is er niet gewoon een storing? Je kan niet inloggen op de Connectbox als het netwerk offline is...

Bij 0900-1884 is optie 1 om info op te vragen over storingen of werkzaamheden voor jouw postcode.
meermarco schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:17:
[...]

Dit is wat ze vragen :

Wat kunt u vooraf doen?
Zorg ervoor dat de monteur snel aan de slag kan en bereid de afspraak daarom goed voor. Op de plek waar de hoofdaansluiting gaat komen, is binnen 1,5 meter een geaard stopcontact nodig.

Kosten zijn:

De kosten voor het eerste uur zijn €99,-. Na het eerste uur zijn de kosten € 15,- per kwartier.

Verwachten 2-2.5 uur nodig te hebben
toon volledige bericht
Ik denk dat het voor gereedschap is.

Zijn er glasvezel plannen in jouw buurt dan kan je deze kosten uitsparen door te wachten.

Je moet mogelijk ook weer terug met coax naar de TV in de woonkamer?

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:51
FreakNL schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:57:

Zou dat iets met de snelheidsverhoging te maken hebben?

Ik kwam er ook achter dat ik niet op de modem kan inloggen. “draadloos” werkt niet meer en de code onderop werkt ook niet.

Heb ik hem per ongeluk ingesteld en toen vergeten? Ik kreeg ergens begin dit jaar een nieuw modem die ik gelijk in bridge heb laten zetten….
Als die in bridge staat dan werkt draadloos vanzelfsprekend niet. Ook moet je dan anders inloggen dan als je de box gebruikt als modem/router (lees: ander ip gebruiken). Ben ik ook eens achter gekomen. Je vindt via google of op de community vast het correcte ip wel.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• meermarco
stormfly schreef op woensdag 13 september 2023 @ 06:48:
[...]

Zijn er glasvezel plannen in jouw buurt dan kan je deze kosten uitsparen door te wachten.

Je moet mogelijk ook weer terug met coax naar de TV in de woonkamer?
Ik wil daarom de next mini. Dan heb ik enkel een ethernetkabel die kant op.

[ Voor 6% gewijzigd door meermarco op 13-09-2023 10:29 ]

• ASS-Ware
Fret Raket schreef op woensdag 13 september 2023 @ 02:20:
[...]

Is er niet gewoon een storing? Je kan niet inloggen op de Connectbox als het netwerk offline is...
Natuurlijk wel, aan de LAN kant kun je ook inloggen als je de coax kabel er uit trekt.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Op het adres van mijn ouders stond tot eind van vorige maand een Vodafone abonnement, is opgezegd en is overgegaan naar Hollandsnieuwe dmv nummer behoud. Op de nieuwe factuur van Ziggo staat in eens een bedrag onder "extra's en opties" bij het kopje "internet"

Na bellen blijkt dit het het "Safe Online XL" pakket te zijn, a 6,95 per maand. Blijkbaar zat dit gratis bij het Vodafone Combivoordeel, en niet bij het Hollandsnieuwe combi voordeel. Sowieso werd dit niet gebruikt, ik heb alleen geen idee of ik het ooit heb aangezet of dat het automatisch aan staat. Op 3/9 hebben we wel een welkomst email gehad. Ook staat op de factuur "contract wijziging"

Ik heb gebeld met Ziggo en het wordt gecrediteerd maar moet mijn bankrekening en volgende factuur in de gaten houden of het goed gaat. Dus waarschijnlijk is het nu opgelost, maar ik vind het wel een vreemde gang van zaken, ik ga er vanuit dat alle gratis extra's komen te vervallen, of op zijn minst dat je daarover een bericht krijgt wat je er mee wilt gaan doen....

Ik ben wel benieuwd, kan iemand met Vodafone voordeel met Ziggo en die zeker het "Safe Online XL" pakket niet heeft aangezet, kijken of dit standaard aan staat?

Everything is better with Bluetooth

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-04 21:19
ASS-Ware schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:05:
[...]

Natuurlijk wel, aan de LAN kant kun je ook inloggen als je de coax kabel er uit trekt.
Als je je modem van het ziggo netwerk haalt, vervalt de hele reden om in dat menu te komen.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:28

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

jeanj schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:09:
Op het adres van mijn ouders stond tot eind van vorige maand een Vodafone abonnement, is opgezegd en is overgegaan naar Hollandsnieuwe dmv nummer behoud. Op de nieuwe factuur van Ziggo staat in eens een bedrag onder "extra's en opties" bij het kopje "internet"

Na bellen blijkt dit het het "Safe Online XL" pakket te zijn, a 6,95 per maand. Blijkbaar zat dit gratis bij het Vodafone Combivoordeel, en niet bij het Hollandsnieuwe combi voordeel. Sowieso werd dit niet gebruikt, ik heb alleen geen idee of ik het ooit heb aangezet of dat het automatisch aan staat. Op 3/9 hebben we wel een welkomst email gehad. Ook staat op de factuur "contract wijziging"

Ik heb gebeld met Ziggo en het wordt gecrediteerd maar moet mijn bankrekening en volgende factuur in de gaten houden of het goed gaat. Dus waarschijnlijk is het nu opgelost, maar ik vind het wel een vreemde gang van zaken, ik ga er vanuit dat alle gratis extra's komen te vervallen, of op zijn minst dat je daarover een bericht krijgt wat je er mee wilt gaan doen....

Ik ben wel benieuwd, kan iemand met Vodafone voordeel met Ziggo en die zeker het "Safe Online XL" pakket niet heeft aangezet, kijken of dit standaard aan staat?
Hier lijkt het inderdaad standaard aan te staan door de combi. Ik weet 100% zeker dat ik het nooit zelf heb aangezet. Het bijzondere is dat je het ook nergens op de site kunt uitzetten

Sys Specs

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Danfoss schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:25:
[...]

Hier lijkt het inderdaad standaard aan te staan door de combi. Ik weet 100% zeker dat ik het nooit zelf heb aangezet. Het bijzondere is dat je het ook nergens op de site kunt uitzetten
Dank je, ik vermoede het al.

Let dus op als je ooit eens naar een andere mobile provider overstapt.

Belachelijk van Ziggo dat ze dit doen, iets gratis aanbieden (prima) en als dat afloopt en je gebruikt het niet eens, je dan een bedrag in rekening brengen.....

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:29
jeanj schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:09:

Mijn ouders hebben precies hetzelfde meegemaakt, ik keek mee naar de rekening en ze betaalde 6,95 voor ziggo safe online xl sinds de overgang van Vodafone naar Hollandsnieuwe.
Gebeld en men beweerde toen een mail te hebben gestuurd dat bepaalde voordelen komen te vervallen.

Dit was helaas niet meer te achterhalen.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-05 20:58
Klopt het dat je geen lokaal IP adres meer als DNS server kan gebruiken? Want heb net mijn ongeveer 8 jaar oude modem verplicht vervangen door die nieuwe Sagecom. Als ik probeer mijn pi-hole zoals ik gewend was te selecteren door bij "Primaire DNS server" het lokale IP adres in te vullen, krijg ik "XXX.XXX.X.X is geen geldig IP-adres".
Zou wel jammer zijn als die functie verwijderd is, want was zo gemakkelijk instellen op die manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 18:25
@Pompi
Dat klopt voor IPv4.
Voor IPv6 kan het wel.

Nieuw is niet altijd gebruikersvriendelijker voor de tweaker. Misschien zelfs wel altijd niet.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-05 20:58
MariosCube schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:00:
@Pompi
Dat klopt voor IPv4.
Voor IPv6 kan het wel.

Nieuw is niet altijd gebruikersvriendelijker voor de tweaker. Misschien zelfs wel altijd niet.
Ah bedankt voor de bevestiging.

Zucht... dat wordt dan dit weekend even uitvogelen hoe ik het voor beide weer werkend kan krijgen. Zag nu snel al iets over PiHole dan als DHCP gebruiken, maar wordt mezelf er even in verdiepen.

• meermarco
stormfly schreef op woensdag 13 september 2023 @ 06:48:
[...]

Dankjewel

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Megapaul schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:07:
[...]

Mijn ouders hebben precies hetzelfde meegemaakt, ik keek mee naar de rekening en ze betaalde 6,95 voor ziggo safe online xl sinds de overgang van Vodafone naar Hollandsnieuwe.
Gebeld en men beweerde toen een mail te hebben gestuurd dat bepaalde voordelen komen te vervallen.

Dit was helaas niet meer te achterhalen.
Ik kan het nog wel achterhalen, ik moet even zoeken want mail van Vodafone komt op een ander adres binnen dan die van Ziggo

Ik heb idd een beëindiging email gekregen van Vodafone nav hummerbehoud op 1-8 (datum van aanvraag Hollandse nieuwe)
Daarin staat
Combineerde je Vodafone met Ziggo internet?
Dan krijg je vanaf nu de Volop extra voordelen niet langer cadeau. Dat betekent dat je extra tv-pakket en het Safe Online XL-beveiligingspakket zijn vervallen en dat je minder voordelen krijgt op priority.nl.
Dus de logische aanname is dat het Safe Online XL-beveiligingspakket is beëindigt, hoewel dat iets is van Ziggo en niet van Vodafone.

Op 3-9 heb ik dan weer een mail gekregen van Ziggo "Installeer Ziggo Safe Online", echter dat gaat over het Safe Online pakket (ik dacht gratis 1 licentie bij internet), en niet over het Safe Online XL a 6,95. Als je Safe Online XL zou hebben, dan lijkt het me niet

Verder zie ik nav mijn belletje dat ze Safe Online XL hebben aangepast per vandaag, dus ben ik benieuwd of we dus dan moet gaan betalen voor 1/9 t/m 13/9 voor deze niet afgenomen of bestelde dienst.
Ik login en ik zie dat ze tot nu toe alleen 6,95 hebben gecorrigeerd (het totale onterechte bedrag is 13,44), dus ik bel maar weer eens...

Update: Gebeld en het antwoord is de rest wordt gecorrigeerd met de factuur van oktober, waarom ze het eerst gaan innen (in september) en dan gaan corrigeren (in oktober), en niet direct met de correctie van deze maand (september) corrigeren, is mij een raadsel...

Wel antwoord gekregen waarom ze het doen, als je er gebruikt van maakt dan zou het in eens stoppen op je devices en zijn ze niet veilig. Toen ik zei dat ik er niet gebruik van maakte, was het antwoord dat kunnen we niet zien. Dus ze smeren iedereen het maar aan om die reden..... Misschien maar eens klagen bij Radar/Kassa/ACM?

@VodafoneZiggo Kunnen jullie niet beter communiceren aan jullie klanten dat het wel of niet automatisch uit gaat en als het dus niet automatisch uitgaat dat het dan 6,95 kost. Blijkbaar deden jullie dat vroeger wel (zie link naar radar). Tevens zou de omschrijving op de factuur wel beter kunnen.

[ Voor 21% gewijzigd door jeanj op 13-09-2023 17:08 ]

• ASS-Ware
Fret Raket schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:07:
[...]

Als je je modem van het ziggo netwerk haalt, vervalt de hele reden om in dat menu te komen.
Ik reageerde op "Je kan niet inloggen op de Connectbox als het netwerk offline is" en dat klopt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Pompi schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:19:
Klopt het dat je geen lokaal IP adres meer als DNS server kan gebruiken? Want heb net mijn ongeveer 8 jaar oude modem verplicht vervangen door die nieuwe Sagecom. Als ik probeer mijn pi-hole zoals ik gewend was te selecteren door bij "Primaire DNS server" het lokale IP adres in te vullen, krijg ik "XXX.XXX.X.X is geen geldig IP-adres".
Zou wel jammer zijn als die functie verwijderd is, want was zo gemakkelijk instellen op die manier.
Mooie reden om je eigen DHCP server te gaan draaien.
jeanj schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:17:
Wel antwoord gekregen waarom ze het doen, als je er gebruikt van maakt dan zou het in eens stoppen op je devices en zijn ze niet veilig. Toen ik zei dat ik er niet gebruik van maakte, was het antwoord dat kunnen we niet zien. Dus ze smeren iedereen het maar aan om die reden..... Misschien maar eens klagen bij Radar/Kassa/ACM?
En wie denk je dat verantwoordelijk gehouden kan worden als je het wel gebruikt en er niet van bewust bent dat je licentie verlopen is. Dit is exact de reden waarom de eerste maand na het beëindigen van de Vodafone extra's het nog gratis is zoals je ook kon zien in het radar item. Je krijg kosteloos de tijd om actie te ondernemen. Uiteraard wel mee eens dat dat gecommuniceerd moet worden. Dit gebeurt normaal ook. Dat is het enige wat Ziggo moet onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Jay-B schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:19:
[...]

En wie denk je dat verantwoordelijk gehouden kan worden als je het wel gebruikt en er niet van bewust bent dat je licentie verlopen is. Dit is exact de reden waarom de eerste maand na het beëindigen van de Vodafone extra's het nog gratis is zoals je ook kon zien in het radar item. Je krijg kosteloos de tijd om actie te ondernemen. Uiteraard wel mee eens dat dat gecommuniceerd moet worden. Dit gebeurt normaal ook. Dat is het enige wat Ziggo moet onderzoeken.
Lees even mijn post terug mijn Vodafone abo is 31 augustus beëindigd, er is niet eens een gratis maand, er wordt bijna 2 maanden in rekening gebracht. Verder wordt ik verkeerd geïnformeerd want er staat in de mail van Vodafone van 1 augustus (datum dat de opzegging is aangekondigd) "Safe Online XL-beveiligingspakket zijn vervallen". Er staat niet het gaat 6,95 kosten.
Daar komt ziggo nog overheen op 3 september met dat ik Safe Online, dus de gratis variant en niet de L of XL variant, kan gaan afnemen. Dat hoeft niet als ik de XL al hebt (geen idee of het naast elkaar kan worden afgenomen). Wel is de contract wijziging (met de niet gratis Safe Online XL ook op 3 september)

Als Ziggo een (of meerder mails) had gestuurd met" letop je gratis Xl vervalt en kost 6,95, en die zetten we automatisch aan en je moet zelf actie ondernemen als je dat niet wilt door hier te klikken", dan hadden ze het wel open, eerlijk en correct (vanuit het oogpunt dan mensen geen veiligheidsrisico moeten lopen), gecommuniceerd.
Dat was al beter geweest, maar dan nog vind het moreel onjuist, want je smeert de niet gebruikers ongevraagd een abonnement aan. Ik vraag me ook af of dit juridisch wel mag.

De enig juist manier is ze een (of meerdere) mails hadden moeten sturen met" letop je gratis XL vervalt en kost 6,95, en die zetten we niet automatisch aan en je moet zelf actie ondernemen als je dat WEL wilt door hier te klikken". Ze hebben hiervoor een hele maand gehad.

Het probleem ontstaat overigens, dat ze niet kunnen zien of het wel of niet gebruikt, wat ik weer bijzonder vind. Fsecure zou toch op zijn minst daarover kunnen rapporteren.....

En wie verantwoordelijk is, dat is de gebruiker, die moet zorgen dat zijn licentie geldig is.
Ik verwacht dat de AV app waarschuwt dat de licentie of contract is afgelopen, dat doen die gratis dingen ook altijd. Als de gratis periode afloopt en je moet er voor gaan betalen, dan verwacht ik dat je dat als gebruiker dan gaat organiseren. het is nu de omgekeerde wereld , als ik iets niet wil waarvoor kosten in rekening worden gebracht omdat ik het niet gebruik, moet ik het laten weten en achter mijn geld aan......

jeanj schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:52:
[...]

Lees even mijn post terug mijn Vodafone abo is 31 augustus beëindigd, er is niet eens een gratis maand, er wordt bijna 2 maanden in rekening gebracht.
Daar had ik overheen gelezen. Dat is wel hoe het zou moeten werken en tot recent ook gewerkt heeft. Iets voor Ziggo om uit te zoeken.
Dat was al beter geweest, maar dan nog vind het moreel onjuist, want je smeert de niet gebruikers ongevraagd een abonnement aan. Ik vraag me ook af of dit juridisch wel mag.

De enig juist manier is ze een (of meerdere) mails hadden moeten sturen met" letop je gratis XL vervalt en kost 6,95, en die zetten we niet automatisch aan en je moet zelf actie ondernemen als je dat WEL wilt door hier te klikken". Ze hebben hiervoor een hele maand gehad.
Nee, dat is niet de juiste manier en dat is juist het punt wat ik wilde maken. Er is een expliciete toestemming nodig om beveiligingsproducten te beëindigen. Jouw manier voldoet juridisch niet. Wat wel een verbetering zou zijn is om een check te doen of de licentie in gebruik is en we zijn het er over eens dat de communicatie beter moet.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Patrick_6369 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 06:52:
[...]

Als die in bridge staat dan werkt draadloos vanzelfsprekend niet. Ook moet je dan anders inloggen dan als je de box gebruikt als modem/router (lees: ander ip gebruiken). Ben ik ook eens achter gekomen. Je vindt via google of op de community vast het correcte ip wel.
Ik bedoel niet draadloos qua wifi haha, ik bedoel “draadloos” als wachtwoord.

Maar geen idee of ik het ooit ingesteld heb. Anders reset ik hem wel een keer.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Fret Raket schreef op woensdag 13 september 2023 @ 02:20:
[...]

Bij 0900-1884 is optie 1 om info op te vragen over storingen of werkzaamheden voor jouw postcode.
Neen.

Bovendien heb in geen Connectbox maar een Ubee. Ik denk dat ik het WW gewoon vergeten ben.

• meermarco
Elk moment kan de monteur komen voor hetvolaatsen van de aop in de meterkast.

Waar zouden jullie aanraden hem te laten plaatsen?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DKbTkbz/IMG-2743.jpg

Juist hoog/laag/zijkant

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:18
meermarco schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:10:

[Afbeelding]

Juist hoog/laag/zijkant
Ik zou het laag doen, dan hou je zoveel mogelijk ruimte over om evt. Modem of ander materiaal wat je in de meterkast wil te installeren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
SirMemeAlot schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:44:
[...]

Ik zou het laag doen, dan hou je zoveel mogelijk ruimte over om evt. Modem of ander materiaal wat je in de meterkast wil te installeren :)
Aardige monteur. We gaan voor laag, maar hij houdt ongeveer 50-100cm groene draad over,zodat ik hem altijd kan verplaatsen naar een andere plek.

• cue
  • Laatst online: 30-04 18:27

cue

Is er iemand die weet of het mogelijk is om op basis van een of meerdere domeinnamen de Ziggo App op een AppleTV te routeren richting een andere gateway?

Aangezien de Ziggo app checkt of deze wel op een Ziggo netwerk aangesloten is vroeg ik me af of deze app met een specifieke domeinnaam of ipadres verbinding maakt. Op dit moment routeer ik namelijk op basis van het IP adres van de AppleTV al het verkeer via de Ziggo verbinding, ik zou dit alleen graag op domein / extern ip inregelen zodat alle andere apps op de AppleTV via de "normale" gateway gaan.

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 23:28
Tijdje geleden kreeg ik van Ziggo Zakelijk het bericht dat er een nieuw modem onderweg zou zijn.
Vandaag ontvangen, maar ben er niet blij mee. Het is een Connectbox CH7465CE, en zo te zien met die Puma chip.

Ik heb juist destijds de Ubee 1318ZG ontvangen, wat geweldig is.

iemand ervaring met deze "nieuwe" connectbox, of het nog steeds jitter/packet drop problemen geeft?
Want daar heb ik destijds heel veel last van gehad.

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:38
John767 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:09:
Tijdje geleden kreeg ik van Ziggo Zakelijk het bericht dat er een nieuw modem onderweg zou zijn.
Vandaag ontvangen, maar ben er niet blij mee. Het is een Connectbox CH7465CE, en zo te zien met die Puma chip.

iemand ervaring met deze "nieuwe" connectbox, of het nog steeds jitter/packet drop problemen geeft?
ik zou aangeven dat je de Ubee wilt houden en geen behoefte hebt aan de Connectbox.
vreemd ook dat ze je opzadelen met een 3.0 modem terwijl de Ubee 3.1 is

recent een Connectbox vervangen met een Sagecom juist om de puma6 problemen

[ Voor 5% gewijzigd door Brentjuh2000 op 14-09-2023 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
cue schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:01:
Is er iemand die weet of het mogelijk is om op basis van een of meerdere domeinnamen de Ziggo App op een AppleTV te routeren richting een andere gateway?

Aangezien de Ziggo app checkt of deze wel op een Ziggo netwerk aangesloten is vroeg ik me af of deze app met een specifieke domeinnaam of ipadres verbinding maakt. Op dit moment routeer ik namelijk op basis van het IP adres van de AppleTV al het verkeer via de Ziggo verbinding, ik zou dit alleen graag op domein / extern ip inregelen zodat alle andere apps op de AppleTV via de "normale" gateway gaan.
Ziggo GO ip adres van stream ivm VPN

Deze al gelezen?

• cue
  • Laatst online: 30-04 18:27

cue

Thanks, ik had wel gezocht maar deze niet gevonden! Ik ga hier kijken!

• John767
Brentjuh2000 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:12:
[...]

ik zou aangeven dat je de Ubee wilt houden en geen behoefte hebt aan de Connectbox.
vreemd ook dat ze je opzadelen met een 3.0 modem terwijl de Ubee 3.1 is

recent een Connectbox vervangen met een Sagecom juist om de puma6 problemen
Dat snap, ik ook niet helemaal, Ga wel weer even bellen met de business crew hier over.

• meermarco
meermarco schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:10:

[Afbeelding]

Juist hoog/laag/zijkant
Het is laag geworden net in die lus die je ziet onderaan. Zo’n 20cm boven de vloer.

Geaard stopcontact was nodig volgens de aanvraag. Hij had geen idee waarom. Want modem heeft geen aarde. Het nieuwe AOP heeft wel een aardedraad. Maar die moet je zelf evt laten monteren in de meterkast. Want er lag bij mij niet een aardeblokje buiten de meterkast. De oude aop had ook geen aarde. Kon verder weinig kwaad. Voorschriften aldus de monteur.

Ik heb nog een technicolor 7210 modem. Volgens de monteur zeer stabiel maar niet geschikt voor de nieuwere snelheden. Haal nu nog wel 400-40. Tzt maar een nieuwe vragen.
John767 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:09:

Dit lijkt me niet de bedoeling. Waarschijnlijk ergens de registratie niet bijgewerkt dat je al een Docsis 3.1 modem hebt inmiddels. Ik zou inderdaad snel even contact opnemen. In principe is het de bedoeling dat je de Ubee gewoon houdt.

• John767
Jay-B schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:28:
[...]

Dit lijkt me niet de bedoeling. Waarschijnlijk ergens de registratie niet bijgewerkt dat je al een Docsis 3.1 modem hebt inmiddels. Ik zou inderdaad snel even contact opnemen. In principe is het de bedoeling dat je de Ubee gewoon houdt.
Heb inmiddels contact gehad, en als het goed is zou het huidige modem nu in ene order voor "behouden van" staan. Afwachten hoe dat verder gaat dan maar.

Verder zou ik ook niet weten wat de trigger voor vervangen is geweest.

Hooguit 2 weken geleden een kleine storing, maar die is inmiddels weer opgelost.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59
Vandaag ineens pakket van Ziggo... nieuw modem, "uw oude modem werkt niet meer na 14 dagen"

Heb nog niet gezien wat er in de doos zit qua modem, maar vraag me af waarom ik een nieuwe moet als ik een UBC1318ZG in bridge mode heb hangen.
_JGC_ schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:09:
Vandaag ineens pakket van Ziggo... nieuw modem, "uw oude modem werkt niet meer na 14 dagen"

Heb nog niet gezien wat er in de doos zit qua modem, maar vraag me af waarom ik een nieuwe moet als ik een UBC1318ZG in bridge mode heb hangen.
Zoals hieronder ook te lezen lijken ze een modem rollout te doen. Ubees mogen naar het afvalverwerkingstation lees je op de Ziggo community als je een swap hebt gedaan. Overigens kunnen ze meer uitlezen in hun dashboards als je een Sagemcom hebt.

Beide hebben een Broadcom chipset wat fijn is.

Maar het is natuurlijk van je reinste kolder dat je een ubee gaat vervangen. Volledig D3.1 modem. Hallo Ziggo ecologische footprint 😣
meermarco schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:55:
[...]

Het is laag geworden net in die lus die je ziet onderaan. Zo’n 20cm boven de vloer.

Geaard stopcontact was nodig volgens de aanvraag. Hij had geen idee waarom. Want modem heeft geen aarde. Het nieuwe AOP heeft wel een aardedraad. Maar die moet je zelf evt laten monteren in de meterkast. Want er lag bij mij niet een aardeblokje buiten de meterkast. De oude aop had ook geen aarde. Kon verder weinig kwaad. Voorschriften aldus de monteur.

Ik heb nog een technicolor 7210 modem. Volgens de monteur zeer stabiel maar niet geschikt voor de nieuwere snelheden. Haal nu nog wel 400-40. Tzt maar een nieuwe vragen.
Mooi dat het gelukt is. Netto prijs is geworden?

Vreemd sommige klanten krijgen een nieuw modem opgestuurd terwijl ze al een D3.1 hebben. En jij hebt een oude en krijgt geen nieuwe.

Zou het te maken hebben met de belasting van sommige wijken dat ze selectief uitrollen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
stormfly schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:22:
[...]

Vreemd sommige klanten krijgen een nieuw modem opgestuurd terwijl ze al een D3.1 hebben. En jij hebt een oude en krijgt geen nieuwe.

Zou het te maken hebben met de belasting van sommige wijken dat ze selectief uitrollen?
Geen idee van de rede. Maar ik haal de max snelheid nog, dus geen rede tot klagen.
Netto prijs. 99 eerste uur, 15 per opvolgend kwartier. Hij is een uur en een kwartier bezig geweest. Dus 114-120 euro inc BTW.

Scheelt wel dat hij in 1 keer beet had buiten met de kabel, en ik een fijne droge kruipruimte heb. Maar al met al tevreden over de monteur in ieder geval.

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:06
stormfly schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:22:
[...]

Het lijkt er inderdaad op dat ze selectief per wijk uitrollen.

De beschikbare DOCSIS 3.1 capaciteit is ook per regio verschillend. Zo zijn er regio's waar 120 MHz is gealloceerd, maar ergens anders is dit weer 168 MHz.
Jeffrey87 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:46:
[...]

Het lijkt er inderdaad op dat ze selectief per wijk uitrollen.

De beschikbare DOCSIS 3.1 capaciteit is ook per regio verschillend. Zo zijn er regio's waar 120 MHz is gealloceerd, maar ergens anders is dit weer 168 MHz.
Aha! Ja dan zijn ze actief bezig met capaciteit management. Schelen de frequentie plannen veel per gebied? Of is overal 168Mhz beschikbaar maar laten ze het lager omdat het mogelijk stabieler is op 120Mhz?

[ Voor 15% gewijzigd door stormfly op 14-09-2023 14:17 ]

• _JGC_
stormfly schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:19:
[...]

Zoals hieronder ook te lezen lijken ze een modem rollout te doen. Ubees mogen naar het afvalverwerkingstation lees je op de Ziggo community als je een swap hebt gedaan. Overigens kunnen ze meer uitlezen in hun dashboards als je een Sagemcom hebt.

Beide hebben een Broadcom chipset wat fijn is.

Maar het is natuurlijk van je reinste kolder dat je een ubee gaat vervangen. Volledig D3.1 modem. Hallo Ziggo ecologische footprint 😣
Vervangend modem is een Compal connectbox met Intel chipset. Ik ga ze bellen, dit modem wil ik niet. Die Uber is Docsis 3.1 en hangt hier net een jaar, doet ook IPv6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:44
Ik heb zakelijk 600 down. Krijg een mailtje dat een nieuw modem komt. (Ik heb een UB1311)

Trek ik de doos open, zit de oude connectbox er in :( die wil ik niet !!!!

Bellen met de klantenservice, die herkennen het serienummer niet en weten ook niet dat ze deze hebben verstuurd :(

Ik voel weer een paar dagen downtime aankomen 8)7

(en wat is nu de fijnste modem om te krijgen? ik heb alles van Unifi erachter)

[ Voor 10% gewijzigd door jantje112 op 14-09-2023 14:28 ]

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:06
stormfly schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:15:
[...]

Aha! Ja dan zijn ze actief bezig met capaciteit management. Schelen de frequentie plannen veel per gebied? Of is overal 168Mhz beschikbaar maar laten ze het lager omdat het mogelijk stabieler is op 120Mhz?
Het frequentie plan is naar mijn weten overal gelijk tot en met de EuroDOCSIS 3.0 kanalen, daarna volgt er dus een groot blok DOCSIS 3.1. Misschien dat @neeecht een recente scan heeft van het frequentie plan?

Waarom er nog niet overal evenveel capaciteit beschikbaar is, is voor mij onduidelijk.

Volgens een Ziggo monteur die ik 2 weken terug over de vloer had, zijn er zelfs regio's waar 192 MHz wordt ingezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Jeffrey87 op 14-09-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Sinds weekje GIGA van ziggo, incl. nieuw modem (Sagemcom) en splitter. Bleek initieel dat AOP verouderd was, dus daarvoor een nieuwe 1 IEC-NL-SET geplaatst, en de kabel opnieuw gestript en aangesloten. Netjes geaard in de meterkast.

Echter haal ik de beloofde snelheden niet, modem (bridge) geeft geen gekke waardes, vermogens per kanaal schommelen rond de 2dBmV en SNR is ook overal 40+. Wel wat post RS errors, maar niet extreem veel.
Iemand een idee wat te inspecteren? Of gewoon Ziggo bellen en een monteur vragen?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
master_viper schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:33:
Sinds weekje GIGA van ziggo, incl. nieuw modem (Sagemcom) en splitter. Bleek initieel dat AOP verouderd was, dus daarvoor een nieuwe 1 IEC-NL-SET geplaatst, en de kabel opnieuw gestript en aangesloten. Netjes geaard in de meterkast.

Echter haal ik de beloofde snelheden niet, modem (bridge) geeft geen gekke waardes, vermogens per kanaal schommelen rond de 2dBmV en SNR is ook overal 40+. Wel wat post RS errors, maar niet extreem veel.
Iemand een idee wat te inspecteren? Of gewoon Ziggo bellen en een monteur vragen?
Deel eens screenshots van je docsis waardes en van je laatste logs?

Kan je eigen router 1G aan? Wat als je direct in het bridge modem je laptop aansluit?

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 15-09-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Nu online

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

stormfly schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:41:
[...]

Deel eens screenshots van je docsis waardes en van je laatste logs?

Kan je eigen router 1G aan? Wat als je direct in het bridge modem je laptop aansluit?
Nu je het zegt, op papier moet het kunnen (AC - 5300). Maar het lijkt erop alsof hier een bottleneck zit.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:10
master_viper schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:33:

Bij een nieuwe abonnement of spullen van Ziggo is een monteur gratis/inbegrepen. Annuleren van een afspraak kan, maar dan 24 uur van te voren doen (anders kost het geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Laatst online: 21:43

Corn

Raar jongetje

_JGC_ schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:21:
[...]

Vervangend modem is een Compal connectbox met Intel chipset. Ik ga ze bellen, dit modem wil ik niet. Die Uber is Docsis 3.1 en hangt hier net een jaar, doet ook IPv6.
Al een zinnig antwoord van ze gekregen? Hier ook een UBC1318 die naar volle tevredenheid werkt (na eerdere problemen met de ConnectBox/Puma. Heb ook zojuist tot mijn verdriet wederom een ConnectBox in mijn handen geduwd gekregen. Helpdesk-chat geeft slechts een standaardanwoord dat over twee weken m'n oude modem niet meer werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:54
Waar woont iedereen die een nieuw modem ontvangt terwijl ie een goedwerkende Ubee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn

Corn

Raar jongetje

zunrob schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:14:
Waar woont iedereen die een nieuw modem ontvangt terwijl ie een goedwerkende Ubee heeft?
Medemblik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
zunrob schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:14:
Langezwaag. Ik gok dat ze iets fout hebben staan in de administratie. Ik had vroeger een Cisco EPC3212 met 4 kanalen, die was verouderd. Toen ze IPv6 in bridge gingen testen heb ik toen via het community forum een splinternieuw Ubee 3.1 modem geregeld. Ik vermoed dat ze in hun administratie nog altijd dat verouderde Cisco ding hebben staan, of dat het Ubee modem verkeerd is geregistreerd.

Overigens nog geen contact kunnen leggen, de helpdesk duurt een eeuw voor je iemand aan de lijn hebt en de chat is grijs bij mij, kan geen chat starten :X.

[ Voor 11% gewijzigd door _JGC_ op 15-09-2023 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik denk dat het slimmer is om een topic te openen op het community forum van Ziggo. Over het algemeen wordt je daar beter geholpen. Veel mensen hebben daar ook de Ubee geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn

Corn

Raar jongetje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-wAbSvvwYT76mUGYSlOokRP_uQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IGXJDmJxF43iKK5iDWH8mHMk.png?f=fotoalbum_large
Die zitten goed in de wedstrijd

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Gewoon een standaardantwoord. Overigens is jouw opmerking over vrije modem keus ook totaal irrelevant en triggert dus dit antwoord. Ik zou zoals eerder opgemerkt via de Community om hulp vragen. Er is overduidelijk een fout gemaakt voor mensen met een Ubee 1318.

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-B op 15-09-2023 13:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
Ik heb zojuist met de helpdesk gebeld (zakelijk). Ze gaan voor mij een herstelactie uitvoeren. Wat je dus doet:
- bellen dat je oude modem wilt houden
- kunnen ze niet registreren, want order zit in het systeem en kan er niet uit
- nieuwe modem aansluiten zodat order doorloopt in het systeem
- paar uur na aansluiten bellen, systeem heeft order dan voltooid, kunnen ze die terugdraaien
- daarna uiterlijk 48 uur later is je oude modem weer online

Modem aan de deur weigeren niet doen, want dan gaat hun systeem in de hobbel en heb je kans dat je helemaal geen internet meer hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_JGC_ schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:52:
[...]

Langezwaag. Ik gok dat ze iets fout hebben staan in de administratie. Ik had vroeger een Cisco EPC3212 met 4 kanalen, die was verouderd. Toen ze IPv6 in bridge gingen testen heb ik toen via het community forum een splinternieuw Ubee 3.1 modem geregeld. Ik vermoed dat ze in hun administratie nog altijd dat verouderde Cisco ding hebben staan, of dat het Ubee modem verkeerd is geregistreerd.

Overigens nog geen contact kunnen leggen, de helpdesk duurt een eeuw voor je iemand aan de lijn hebt en de chat is grijs bij mij, kan geen chat starten :X.
Wild guess: Ik denk dat de Ubee als zakelijk in de CMDB staat en het script nu alle particuliere aansluitingen voorziet van het juiste modem.

Fijn is het in ieder geval niet. Ik was toen ook dolgelukkig met het bezit van de Ubee, fijn modem.

Wat ik zou doen is met elkaar 1 thread openen bij de Ziggo Community en daar de handen in elkaar slaan en samen optrekken.

Alleen dan komt het schaalvoordeel jullie kant op. Nu blijven het losse belletjes/appjes naar een ondermaatse klantenservice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
stormfly schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:22:
[...]

Wild guess: Ik denk dat de Ubee als zakelijk in de CMDB staat en het script nu alle particuliere aansluitingen voorziet van het juiste modem.

Fijn is het in ieder geval niet. Ik was toen ook dolgelukkig met het bezit van de Ubee, fijn modem.

Wat ik zou doen is met elkaar 1 thread openen bij de Ziggo Community en daar de handen in elkaar slaan en samen optrekken.

Alleen dan komt het schaalvoordeel jullie kant op. Nu blijven het losse belletjes/appjes naar een ondermaatse klantenservice.
Wild guess: denk dat ze alle Ubee modems weg willen en daarbij vergeten zijn dat er zakelijk nog 1318 modems uitgeleverd zijn. Ik heb een Ziggo Zakelijk aansluiting overigens.

Maar mag wel eens gezegd worden: de zakelijke helpdesk is gewoon top. Niet via scriptjes, gewoon iemand die direct aan de knopjes kan en als de mobile telefoon (bellen via wifi) uitvalt omdat je modemswap direct wordt doorgevoerd bellen ze je gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_JGC_ schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:50:
[...]

Wild guess: denk dat ze alle Ubee modems weg willen en daarbij vergeten zijn dat er zakelijk nog 1318 modems uitgeleverd zijn. Ik heb een Ziggo Zakelijk aansluiting overigens.
Aha ook zakelijk.
Maar mag wel eens gezegd worden: de zakelijke helpdesk is gewoon top. Niet via scriptjes, gewoon iemand die direct aan de knopjes kan en als de mobile telefoon (bellen via wifi) uitvalt omdat je modemswap direct wordt doorgevoerd bellen ze je gewoon terug.
Dat is zeker goede service, kan daar bij Apple support ook blij van worden."Laten we eerst uw nummer valideren voor als de verbinding verbroken wordt" _/-\o_

Jouw Ubee is weer geactiveerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
stormfly schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:40:
[...]

Aha ook zakelijk.

[...]

Dat is zeker goede service, kan daar bij Apple support ook blij van worden."Laten we eerst uw nummer valideren voor als de verbinding verbroken wordt" _/-\o_

Jouw Ubee is weer geactiveerd?
Ubee is weer geactiveerd, staat nu in router mode ipv bridge. Zojuist het bridge formulier ingevuld, zien wel of ze die een beetje snel doorvoeren.

Ik heb alleen geen idee wat ik met die connectbox moet, vergeten te vragen. Kreeg zojuist een mailtje dat er een nieuw apparaat onderweg is en de oude bij de milieustraat mag... of ze daar een connectbox van 2016 mee bedoelen of mijn veel nieuwere Ubee modem...

Er is inmiddels een topic op het community forum:
https://community.ziggo.n...-gestuurd-ter/m-p/1251715

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@_JGC_ Welk type Connectbox is het? Een Arris of een Compal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Jay-B schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:32:
@_JGC_ Welk type Connectbox is het? Een Arris of een Compal?
Compal CH7465LG-ZG heb ik gekregen. Die dingen zijn inmiddels 7 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zal het bericht daarvoor zijn. Die Compals zijn zo langzamerhand op hun retour. Eenmaal gebruikt worden ze niet meer opnieuw ingezet. Nu heb je hem natuurlijk niet echt gebruikt maar verklaart wel het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Heerlijke TV trouwens:
...
Als ik daadwerkelijk moet overstappen op dit ding in plaats van de Ubee, zou ik het liefst de Ziggo-dienst helemaal opzeggen. ODF legt glasvezel in mijn straat en met DSL kan ik overleven tot dat klaar is.
Een DOCSIS 3.1 ubee wisselen voor hét modem met de grootste Puma chipset issues is een recept voor klachten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
ANdrode schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:14:
[...]

Heerlijke TV trouwens:

[...]

Een DOCSIS 3.1 ubee wisselen voor hét modem met de grootste Puma chipset issues is een recept voor klachten 8)7
November wordt het 2 jaar geleden dat ik een abonnement bij Caiway heb afgesloten en is het 7 maanden geleden dat de aansluiting in mijn huis is klaargemaakt. Nog altijd 0,0 info vanuit Caiway wanneer mijn abonnement start, geen apparatuur en inmiddels al 2 prijsverhogingen op een abonnement dat nog moet starten.

Met Ziggo weinig gezeik gehad in 13 jaar tijd. Keertje een kapot modem, 's middags een monteur met een nieuwe en dat was het verder ook wel. En nu dit, tja... ze zoeken het uit en lossen het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 17:11
_JGC_ schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:29:
[...]

November wordt het 2 jaar geleden dat ik een abonnement bij Caiway heb afgesloten en is het 7 maanden geleden dat de aansluiting in mijn huis is klaargemaakt. Nog altijd 0,0 info vanuit Caiway wanneer mijn abonnement start, geen apparatuur en inmiddels al 2 prijsverhogingen op een abonnement dat nog moet starten.

Met Ziggo weinig gezeik gehad in 13 jaar tijd. Keertje een kapot modem, 's middags een monteur met een nieuwe en dat was het verder ook wel. En nu dit, tja... ze zoeken het uit en lossen het op.
Zeg je abo gewoon op, dat kan gewoon.
Heb ik ook gedaan, en nadien naar Delta fiber gegaan.
Hier hebben we ook bijna twee jaar moeten wachten van aanmelden tot werkend.
Je wil geen ziggo meer als je eenmaal aan glasvezel hebt. ik in iedergeval niet ;)
als alles werkt een maandje dubbel draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn

Corn

Raar jongetje

ANdrode schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:14:

[...]

Ik snap dat heel goed... Ik kreeg flashbacks bij het zien van dit ding...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0vNJERA2jhk2RPD_avh17viorY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6kqmf3mU8v0h46j9EdX1RaAa.jpg?f=user_large

Inmiddels ook gebeld met een (overigens buitengewoon vriendelijke) dame van de helpdesk; zij ontdekte ook tot haar frustratie dat het niet mogelijk was om de oude Ubee actief te houden; dat kon alleen na het actief maken van de Compal, daarna kon het met een 'administratieve swap' weer geregeld worden. Gezien de downtime die het oplevert inclusief het verlies van bridge mode, IP changes, hoop ik dat het binnen nu en twee weken op een andere manier opgelost gaat worden. Zo niet, dan is het in ieder geval met downtime via de helpdesk te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ter inventarisatie: diegenen waarbij deze swap gedaan wordt, hoe ben je aan de Ubee gekomen en is het een zakelijk of particulier abo?

Las hierboven in ieder geval dat @_JGC_ de Ubee heeft "aangevraagd" met het IPv6 in bridge verhaal in combinatie met een zakelijk abo.

Zelf heb ik ook toen een antieke Cisco laten omruilen voor de Ubee, als particuliere klant. Meer om Puma te vermijden dan voor IPv6 support in eerste instantie. Maar geen bericht ontvangen dat er een nieuw modem zou komen (regio Maastricht, als het regio gebonden zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
fazertje schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:33:
[...]

Zeg je abo gewoon op, dat kan gewoon.
Heb ik ook gedaan, en nadien naar Delta fiber gegaan.
Hier hebben we ook bijna twee jaar moeten wachten van aanmelden tot werkend.
Je wil geen ziggo meer als je eenmaal aan glasvezel hebt. ik in iedergeval niet ;)
als alles werkt een maandje dubbel draaien
Voor internet geloof ik je helemaal... behalve dan dat gedoe met zelf een ONT kopen. Kan ook nog even wachten op Odido, dan krijg je zo'n Nokia ONT met een Zyxel router. Waarschijnlijk nog goedkoper ook, aangezien we hier al mobiel van Ben hebben.

Voor televisie ben ik vorig jaar overgestapt van een losse Humax recorder naar een CI+ module. Voor regulier televisiekijken vind ik het gemak en aanbod van Ziggo een stuk beter. Niks gezeik met maandelijks extra betalen voor extra kastjes of extra afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
RobertMe schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:04:
Ter inventarisatie: diegenen waarbij deze swap gedaan wordt, hoe ben je aan de Ubee gekomen en is het een zakelijk of particulier abo?

Las hierboven in ieder geval dat @_JGC_ de Ubee heeft "aangevraagd" met het IPv6 in bridge verhaal in combinatie met een zakelijk abo.

Zelf heb ik ook toen een antieke Cisco laten omruilen voor de Ubee, als particuliere klant. Meer om Puma te vermijden dan voor IPv6 support in eerste instantie. Maar geen bericht ontvangen dat er een nieuw modem zou komen (regio Maastricht, als het regio gebonden zou zijn).
Voor mij geldt hetzelfde, alleen regio Nijmegen.
Pagina: 1 ... 306 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic