Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:24
Ah inderdaad! Ik was op zoek naar een datum, maar die zie je waarschijnlijk niet meer zodra je maandelijks kan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-06 19:12
jongetje schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:48:
[...]

Ziggo verhoogt zijn prijzen 1 keer per jaar rond juni. En als ik in mijn glazenbol kijk dan zal dat volgend jaar wel weer gebeurden onder het mom van inflatie correct.
Maargoed, dat doet elke provider. Wel knap om van een positief bericht iets negatiefs te maken...
Was niet cynisch/negatief bedoeld, maar Ziggo kennende verhogen ze de prijzen nadat de snelheden zijn verhoogd.

Op upload na ben ik tevreden met Ziggo hoor :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
ANdrode schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:44:
[...]

Een beetje goed WiFi 6 AP haalt ook > 1gbit netto.

Dat de klanten met een gigabit abbo nu op 1gbit blijven hangen*, terwijl het zakelijke soortgelijke abbonnement 1.2 gbit doet vindi ik raar :x
*: In het marketingmateriaal in ieder geval - modem config zit mogelijk wél boven de 1000/100
@stormfly @DON PAPA

De zakelijke Ziggo Sagemcom modem heeft inderdaad één 2.5 Gbit port.
Deze hier thuis verbonden met een 10Gbit netwerk kaart werkt perfect.

Maar wat ook leuk is, dat WiFi 6 kan verbinden met 2400 Mbps link speed zelfs! Per device dus.
De KPN Sagemcom modem doet max 1200 Mbps link speed.

Met KPN speedtest kabel en wifi: ~930 Mbps. Je profiel staat sowieso op 970Mbps, reservering TV, ook al heb je die niet.
Met Ziggo speedtest kabel en Wifi ~1230 Mbps.
Ik heb beide hobbymatig, Ziggo gebruik ik voor de downloads en KPN voor de uploads. (10Gbit en 1Gbit netwerkkaarten.)

WiFi speedtest met Samsung S22 Ultra en S23.

Ik doe heel veel met SDR IQ files, im sommge gevallen is 10 seconden opnemen al een 1GB Wave64 file.
Dus ja, sommige hebben het nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:25:
[...]

@stormfly @DON PAPA

De zakelijke Ziggo Sagemcom modem heeft inderdaad één 2.5 Gbit port.
Deze hier thuis verbonden met een 10Gbit netwerk kaart werkt perfect.

Maar wat ook leuk is, dat WiFi 6 kan verbinden met 2400 Mbps link speed zelfs! Per device dus.
De KPN Sagemcom modem doet max 1200 Mbps link speed.

Met KPN speedtest kabel en wifi: ~930 Mbps. Je profiel staat sowieso op 970Mbps, reservering TV, ook al heb je die niet.
Ik heb beide hobbymatig, Ziggo gebruik ik voor de downloads en KPN voor de uploads. (10Gbit en 1Gbit netwerkkaarten.)

Ik doe heel veel met SDR IQ files, im sommge gevallen is 10 seconden opnemen al een 1GB Wave64 file.
Dus ja, sommige hebben het nodig.
Dat zijn mooie snelheden over WiFi. Ik blijf hangen op 2x2 WiFi 6 op een MacBook Air M2, daardoor haal ik het zelf niet. 870Mbit bij pieken, gemiddeld 800.

Heb ook langere tijd twee lijnen gehad was een leuke speeltuin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NeverSettle schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:19:
[...]

Was niet cynisch/negatief bedoeld, maar Ziggo kennende verhogen ze de prijzen nadat de snelheden zijn verhoogd.
Men doet op tweakers altijd voorkomen alsof die in relatie staan tot elkaar maar niets is minder waar. Er zijn ook jaren geweest waarbij er geen snelheidsverhogingen waren maar toch de prijzen omhoog gingen. Er is geen directe relatie tussen snelheidverhogingen en prijsverhogingen.
Ja dat ben ik zelf. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En anders simpelweg het feit dat op de eerder gelinkte Ziggo Community pagina een overzicht staat van de "voor" en "na" en die hele "Instap" daar niet vermeld staat. Ook wel een aardige indicatie dat die onveranderd zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
neeecht schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:25:
[...]

Ik denk dat dit de netto snelheid is van het zakelijke giga extra (1200/100) abonnement? Welk profiel zie je in het ziggo modem?
stormfly schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:38:
[...]

Dat zijn mooie snelheden over WiFi. Ik blijf hangen op 2x2 WiFi 6 op een MacBook Air M2, daardoor haal ik het zelf niet. 870Mbit bij pieken, gemiddeld 800.

Heb ook langere tijd twee lijnen gehad was een leuke speeltuin.
Zit jij in een radio-omgeving waar je 160 MHz kanalen kan gebruiken? Met 80MHz kanalen haal je de link-rate niet die nodig is om 1gbit netto te halen.
Ik kende mcsindex.net nog niet. Bookmarked. Die MCS-tabel is altijd zoeken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mlp4cKSyLxSpTLvoGixWtwFHosU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AHFXimgLUm4nDByaMODKWmEh.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
@ANdrode profiel?
Of snelheid bedoel je?

Download: 1284000000 bps
Upload: 107000000 bps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handelingen
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
Snelheid gaat omhoog, mooie gelegenheid voor een inflatiecorrectie-correctie :)

Start 100Mbit > 200Mbit:
https://www.ziggo.nl/camp...-verhoging/internet-start

Starr XXL 200Mbit > 400Mbit
https://www.ziggo.nl/camp...hoging/internet-start-xxl

Complete 400Mbit > 500Mbit
https://www.ziggo.nl/camp...rhoging/internet-complete

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:30
Handelingen schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:59:
Snelheid gaat omhoog, mooie gelegenheid voor een inflatiecorrectie-correctie :)

Start 100Mbit > 200Mbit:
https://www.ziggo.nl/camp...-verhoging/internet-start

Starr XXL 200Mbit > 400Mbit
https://www.ziggo.nl/camp...hoging/internet-start-xxl

Complete 400Mbit > 500Mbit
https://www.ziggo.nl/camp...rhoging/internet-complete
Laat de snelheidsverhoging nou precies zijn waar het hier boven al de hele tijd over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:58

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Clueless schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:29:
Is men trouwens actief het Max abonnement (600Mbit) aan het uitfaseren ook? Het was volgens mij al tijdje niet meer verkrijgbaar maar werkte bij mij nog prima. Kreeg nu vandaag een mail in de bus dat ze het gratis hebben omgezet naar Giga nu zonder nieuw contract of extra kosten. Net even een testje gedaan en het is klaarblijkelijk ook al actief.

Moet zeggen dat het wel wat verdacht aanvoelt nu ook de glasvezelkabels van ODF aan het appartementencomplex waar ik woon bungelen :Y) .
Yep hier ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPwtNJgcvNREFjsz9zSsC1gmjLE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dsrB03sPZm7nwWmyvpJCVwEg.png?f=user_large

Niet dat ik er wat aan heb want hier in huis hangt alleen de TV, Chromecast en Xbox aan een kabel. Al het andere op Wifi.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handelingen
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
Jeffrey87 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:13:
[...]

Laat de snelheidsverhoging nou precies zijn waar het hier boven al de hele tijd over gaat.
Stom, had inderdaad verder terug mogen lezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Het is natuurlijk fijn dat je snelheid is geupgraded, maar als elke Ziggo klant dit één voor één gaat melden wordt het een zooitje. Laat dit soort reacties dan ook achterwege.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:07
Danfoss schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:55:
[...]

Yep hier ook.
[Afbeelding]

Niet dat ik er wat aan heb want hier in huis hangt alleen de TV, Chromecast en Xbox aan een kabel. Al het andere op Wifi.
Is downgraden van je abonnement geen optie als je toch niets aan de komende verhoging hebt ?
Scheelt weer een bedrag per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:58

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

W1ck1e schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:33:
[...]
Is downgraden van je abonnement geen optie als je toch niets aan de komende verhoging hebt ?
Ja ben ik ook van plan als de snelheden aangepast zijn.
Ik ga over 3 maanden ook verhuizen en twijfel nog of ik Ziggo moet meeverhuizen. Ik ben nogal gehecht aan de CI+ in alle tv's en de Vodafone kortingen

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:33:
[...]
Op een gegeven moment kun je natuurlijk niet meer downgraden :+
Zelf ben ik dit jaar van Complete naar Start gegaan wat nu met prijsverhoging achter de rug ik meen €11 scheelt. Stapje terug naar Basis zou kunnen (na deze verhoging zelfde download (100Mbit/s) en 5Mbit/s lagere upload (30 vs 25 Mbit/s)), maar dat gaat dan maar om €3 p/m verschil. Dat is zeg maar ongeveer 1 biertje per maand, dat maakt dan ook niet heel veel meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danfoss schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:29:
[...]

Ik ga over 3 maanden ook verhuizen en twijfel nog of ik Ziggo moet meeverhuizen. Ik ben nogal gehecht aan de CI+ in alle tv's en de Vodafone kortingen
Hoeveel zenders kijk je daadwerkelijk? Wellicht is Internet Only voldoende. Geeft nog steeds toegang tot ik meen "50+" zenders waar ze mee adverteren. Alleen lever je smartcards dan in (en dus niet meer te activeren als het eigen kaarten zijn). En RTL & SBS/Talpa zenders zijn in SD. Ziggo Go behouden kan eventueel ook, voor €6 extra, waarbij RTL & SBS/Talpa weer wel in FHD zijn.

Zelf heb ik in ieder geval dit jaar TV Start opgezegd / teruggegaan naar "KabelTV" (wat effectief "Ziggo Go toegang" is). TV kijken doe ik nu via een Nvidia Shield met de Ziggo Go TV app, maar kijken via DVB-C kan ook nog. Go TV valt soms uit of heeft wat nukken. Voordeel is dan weer betere beeldkwaliteit op de genoemde zenders en (veel) sneller zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-06 22:58

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Danfoss schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:29:
[...]

Misschien ook het moment om te kijken naar een ander mobiele provider als je kunt... Vodafone gaat ook flink verhogen met de inflatiecorrectie: nieuws: Vodafone verhoogt prijzen van mobiele abonnementen met tien procent o...

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

Alle aanbieders zullen hun prijzen verhogen, het zijn immers commerciële partijen. Het is van de regen in de drup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
neeecht schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 07:31:
@ANdrode profiel?
Of snelheid bedoel je?

Download: 1284000000 bps
Upload: 107000000 bps
Dit bedoelde ik ja. De snelheidslimieten worden door een profiel in het modem geconfigureerd.

Gezien de snelheid lijkt mij dit het 1200/100 abbo :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:29:
[...]
€3 p/m verschil. Dat is zeg maar ongeveer 1 biertje per maand, dat maakt dan ook niet heel veel meer uit.
36euro per jaar, dat is al bijna 1 maand "gratis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verschil tussen internet basis (+kabelTV) na inflatie (€38,50) en nieuwprijs (€44) begint als 1,7 maand korting voor bestaande klanten te voelen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:09:
Verschil tussen internet basis (+kabelTV) na inflatie (€38,50) en nieuwprijs (€44) begint als 1,7 maand korting voor bestaande klanten te voelen :o
Hoe moet ik die lezen? Er wordt een andere prijs gehanteerd voor nieuwe klanten vs bestaande klanten (/nieuwe abonnees van dit specifieke pakket vs klanten die dit specifieke pakket al hebben)? Want dat is een praktijk die ik Ziggo nog niet eerder heb zien toepassen naar mijn idee. Los van kortingsacties voor nieuwe klanten dan, maar dat zijn tijdelijke acties waarbij de prijs na de actieperiode duidelijk gecommuniceerd is en gelijk is aan de abonnementsprijs voor bestaande abonnees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:15:
[...]

Hoe moet ik die lezen? Er wordt een andere prijs gehanteerd voor nieuwe klanten vs bestaande klanten (/nieuwe abonnees van dit specifieke pakket vs klanten die dit specifieke pakket al hebben)? Want dat is een praktijk die ik Ziggo nog niet eerder heb zien toepassen naar mijn idee.
Als je nu basic neemt betaal je €44pm. Bestaande klanten die zijn ingestapt op €35,00 betalen €38,50 na inflatiecorrectie. Blijven zitten lijkt nu te lonen.
Los van tijdelijke korting voor nieuwkomers dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 05-09-2023 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chris.nl schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:42:
[...]

Als je nu basic neemt betaal je €44pm. Bestaande klanten die zijn ingestapt op €35,00 betalen €38,50 na inflatiecorrectie. Blijven zitten lijkt nu te lonen.
Los van tijdelijke korting voor nieuwkomers dan.
Wat ik schreef dus :p Als je het abo hebt betaal je een andere prijs dan als je het nu afsluit. Een "praktijk" die ik van Ziggo niet gewend ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
  • Laatst online: 08:00
Heb nu Ziggo Zakelijk Start Xtra voor € 68,97 inclusief BTW per maand (incl. het 4k compacte TV apparaatje).

Vind het eigenlijk best veel.

Dan kijk ik vandaag naar Odida omdat wij beiden ook T-mobile zakelijk mobiel hebben en dus daarmee korting kunnen krijgen.

Daar krijg ik voor € 57,50 per maand (na de 1e maand) glasvezel 1Gbits, 2 Wifi punten, ESPN & Viaplay voor beiden 1 jaar aangesloten gratis door monteur.

10 euro per maand verschil en dan glasvezel er voor terug krijgen PLUS nog eens ESPN en Viaplay 1 jaar is wel erg aanlokkelijk.

Enige is.... ik heb dan geen 4K TV kijken met Odido... klopt dat?
Dat is dan wel zonde met een relatief nieuwe 4K TV die ik net heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:06
Sleehond schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:43:
Heb nu Ziggo Zakelijk Start Xtra voor € 68,97 inclusief BTW per maand (incl. het 4k compacte TV apparaatje).

Vind het eigenlijk best veel.

Dan kijk ik vandaag naar Odida omdat wij beiden ook T-mobile zakelijk mobiel hebben en dus daarmee korting kunnen krijgen.

Daar krijg ik voor € 57,50 per maand (na de 1e maand) glasvezel 1Gbits, 2 Wifi punten, ESPN & Viaplay voor beiden 1 jaar aangesloten gratis door monteur.

10 euro per maand verschil en dan glasvezel er voor terug krijgen PLUS nog eens ESPN en Viaplay 1 jaar is wel erg aanlokkelijk.

Enige is.... ik heb dan geen 4K TV kijken met Odido... klopt dat?
Dat is dan wel zonde met een relatief nieuwe 4K TV die ik net heb....
Dat laatste weet ik niet maar je hebt bij Ziggo ook geen 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:59
Ik heb de afgelopen jaren 2 keer een downgrade gedaan waarbij ik vrijwel direct weer op de “oude” snelheid zat voor de downgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 21:50:
@Chris.nl ik heb ook een particulier abonnement. Nog niet zo lang geleden heb ik ook 50/25 gemeten, dus is pas recentelijk verhoogd bij mij. Bij afsluiten van internet only basic staat ook 50/25 genoemd. Dus nu heb ik dus de snelheid van Start, terwijl bij "Mijn Ziggo" product Internet Basic staat 50/25. Nu heb ik wel één downstream en upstream DOCSIS 3.1 kanaal erbij staan in mijn router, naast 31 downstream en 4 upstream DOCSIS 3.0 kanalen.

Wanneer wordt DOCSIS 3.1 gebruikt?
Ben benieuwd of ik met de snelheidsverhoging op een downgrade uitkom :+
Nu dus Internet Only Basic 50/25 voor 38,50 euro per maand, maar meet 100/30 met een Sagecom F3896LG-ZG. Ook de modem pagina Router status Configuratie laat 100/30 zien.

Volgens de verhoging zou ik gaan naar 100/25, dus de upload snelheid zou dan naar beneden gaan :?
Of zou ik naar 200/30 gaan :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Laatst online: 08:00
Jeuvie schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:49:
[...]

Dat laatste weet ik niet maar je hebt bij Ziggo ook geen 4k.
Heb de 4K next mini van ziggo…?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sleehond schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:50:
[...]

Het apparaat doet wellicht wel 4K. Maar 4K TV uitzendingen zijn zeer zeer zeer sporadisch. Ik meen Olympische spelen en WK, aan het eind Ziggo Sport bij F1 races (die ze uiteraard niet meer hebben), en wellicht een of andere exotische zender (Love Nature meen ik dat in 4K uit kan zenden? Maar geen idee of Ziggo die in 4K aanbied. En ja, exotische zender, Love Nature is geen erotische zender bij mijn weten :+.

En daarnaast dan waarschijnlijk dat er voldoende streaming apps voor de Next (Mini) beschikbaar zijn die 4K aanbieden, maar dat staat kinda los van TV kijken natuurlijk. * RobertMe heeft een Nvidia Shield en dat werkt prima, voorheen altijd TV gekeken via DVB-C. Maar sinds opzeggen TV Start (en overstappen op KabelTV) gebruik ik de Go TV app op Android TV en dat is prima (en daarnaast uiteraard nog de mogelijkheid om via DVB-C te kijken zonder smartcard). Dus geen idee hoe het met de Horizon / Next / Next Mini zit v.w.b. additionele apps en of die 4K doen.

[ Voor 32% gewijzigd door RobertMe op 05-09-2023 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:30
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:32:
[...]

Ben benieuwd of ik met de snelheidsverhoging op een downgrade uitkom :+
Nu dus Internet Only Basic 50/25 voor 38,50 euro per maand, maar meet 100/30 met een Sagecom F3896LG-ZG. Ook de modem pagina Router status Configuratie laat 100/30 zien.

Volgens de verhoging zou ik gaan naar 100/25, dus de upload snelheid zou dan naar beneden gaan :?
Of zou ik naar 200/30 gaan :F
Mijn zus heeft diezelfde ervaring.

Mijn vermoeden is dat het Internet Basic abonnement bij sommige klanten gelinkt staat aan het profiel voor Zakelijk Instap Xtra, en die heeft een snelheid van 100/30.

Aangezien Zakelijk Instap Xtra waarschijnlijk geen upgrade krijgt, heb ik het gevoel dat die 100/30 gewoon 100/30 blijft bij die specifieke groep klanten met Internet Basic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeuvie
Sleehond schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:50:
[...]

Het apparaat ondersteunt 4K maar de reguliere TV zenders zijn nog steeds HD. Dit is wel anders met de overige streamings diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-06 21:20

Zyron

BWRAAAAP

Momenteel neem ik internet en tv bij Ziggo af. Eigenlijk wil ik het TV-pakket eruit knikkeren en overstappen op internet only, maar dat kan ik online nergens vinden, of zie ik dit over het hoofd? Of moet ik gewoon even zelf contact zoeken met Ziggo in dit geval?

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-06 12:14
Zyron schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 23:29:
Momenteel neem ik internet en tv bij Ziggo af. Eigenlijk wil ik het TV-pakket eruit knikkeren en overstappen op internet only, maar dat kan ik online nergens vinden, of zie ik dit over het hoofd? Of moet ik gewoon even zelf contact zoeken met Ziggo in dit geval?
https://www.ziggo.nl/internet/internet-only

Of gewoon via https://shop.ziggo.nl/inlifesales/mijn-producten .......

Even een vraag aan kenners, wat betekent fouten voor RS eigenlijk?? Ik zie dat ik op alle kanalen dit heb op voor en Fouten na RS is 0.
Gisteren een restart gedaan en alles was nul, maar nu loopt het op van kanaal 1 tot 31 van 33 t/m 87.

[ Voor 19% gewijzigd door beezjeh op 05-09-2023 23:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

beezjeh schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 23:33:
[...]
Even een vraag aan kenners, wat betekent fouten voor RS eigenlijk?? Ik zie dat ik op alle kanalen dit heb op voor en Fouten na RS is 0.
RS staat volgens mij voor Reed-Solomon, een fout correctie methode.

[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 06-09-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-06 21:20

Zyron

BWRAAAAP

Nope, bij link 1 moet ik inloggen, eenmaal ingelogd kom ik op link 2 en kan ik letterlijk alleen mijn tv complete-pakket wijzigen, maar niet verwijderen.
Ik bel ze morgen wel even. :)

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-06 13:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Kijk regelmatig op nieuws sites, oa Welingelichte Kringen.
Abonnement voor kabelinternet: welke snelheid moet je kiezen?
Mooi verhaal, lijkt wel door een leek geschreven te zijn. Hoor dit ook vaak tijdens verjaardagen. 8)7
Thuis hebben wij nu start, 100/30 icm een goede firwewall met traffic shapers is super stabiel, nooit haperingen oid. 4-6 apparaten tegelijk aan het streamen. Straks dubbele snelheid. Zit er sterk aan te denken om te downgraden.

Whatever.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
@Harmen Dat is gewoon overgenomen van de Ziggo website. Maar alle providers willen je doen geloven dat je veel bandbreedte nodig hebt. Ik zit hier in een verzamelgebouw met ruim 50 bedrijven op een 1Gbit lijn. Er is niemand die bandbreedte issues heeft...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:53:
Ik zit hier in een verzamelgebouw met ruim 50 bedrijven op een 1Gbit lijn. Er is niemand die bandbreedte issues heeft...
Ligt natuurlijk ook een het soort bedrijven. Als er allemaal Mediaproductie bedrijven zitten die dagelijks 4K videos naar de socials uploaden dan kan het hard gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
njitter schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:57:
[...]

Ligt natuurlijk ook een het soort bedrijven. Als er allemaal Mediaproductie bedrijven zitten die dagelijks 4K videos naar de socials uploaden dan kan het hard gaan.
Er zit van alles, ook een paar media, reclame bedrijven. Alleen die 4k streams naar socialmedia zijn ook geen enorme bestanden. Die content wordt allemaal op mobieltjes gebruikt en daar gaan geen 100Mbit streams heen.
Bandbreedte is enorm overrated. Ik heb voor PO en VO scholen bandbreedte ingekocht en laten monitoren. Daar dachten grote VO scholen 10Gbit nodig te hebben en ging in de praktijk nog geen gigabit/s op de piek momenten overheen. Enige problemen waren de coax lijnen in drukke gebieden tijdens corona waar de verbindingen overdag inzakte.

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 12:54
Ik heb nu 400/40 internet plus tv met films en series. Ik kijk tv via cam ci+, en kijk terug via Ziggo Go op een Apple TV. Ik kijk soms een serie.

Wat ga ik verliezen als ik een downgrade doe? 400/40 is ruimschoots voldoende, nooit problemen, dus met de snelheidsverhoging kan ik me een downgrade veroorloven. De Ziggo site is niet heel duidelijk mbt dit soort zaken (films en series). Ziggo Sport en andere pakketten boeien me voor geen centimeter.
ikweethetbeter schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:51:
Ik heb nu 400/40 internet plus tv met films en series. Ik kijk tv via cam ci+, en kijk terug via Ziggo Go op een Apple TV. Ik kijk soms een serie.
Dan heb je voldoende aan 100Mbit.
En weet je wat het is, mocht het toch te langzaam zijn kun je altijd een upgrade doen.
ikweethetbeter schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:51:

Wat ga ik verliezen als ik een downgrade doe? 400/40 is ruimschoots voldoende, nooit problemen, dus met de snelheidsverhoging kan ik me een downgrade veroorloven. De Ziggo site is niet heel duidelijk mbt dit soort zaken (films en series). Ziggo Sport en andere pakketten boeien me voor geen centimeter.
Internet en TV staan los van elkaar. Mogelijk/ waarschijnlijk heb je voldoende als je terug zou gaan naar Internet Basis (wordt 100/25 Mbit/s).

V.w.b. TV zou je kunnen overwegen om terug te gaan naar "KabelTV" (in combinatie met "Internet Only"). Dan kun je nog steeds TV kijken via DVB-C maar komt de CI+ module / smartcard te vervallen. De meeste zenders kijk je dan nog in Full HD, alleen RTL & SBS / Talpa zijn dan in SD (en beduidend slechter). Met "KabelTV" behoudt je echter toegang tot Ziggo Go en daarmee ook terugkijken. Echter kun je via Ziggo Go natuurlijk ook live kijken, en met Ziggo Go TV op Apple TV / Android TV heb je dan wel FHD beeld bij de zenders van RTL & SBS / Talpa. Ikzelf heb dat nu ongeveer een half jaar en voor mij is dat prima. Zeer incidenteel dat de stream uitvalt, maar weer opnieuw gestart kan worden (en als fallback kan kijken via DVB-C nog altijd). Maar voordeel is wel weer dat zappen een stuk sneller is. En daarnaast dan overal FHD.
Daarbij wel rekening ermee houden dat als je momenteel eigen CI+ modules / smartcards hebt (jaren terug gekocht en aan het abo laten toevoegen) dat deze komen te vervallen en ook niet meer te activeren zijn. Mocht je alsnog terug willen naar TV Start (of hoger) moet je dus verplicht gebruik maken van de Next (Mini) die bij het abo zit inbegrepen of (voor een klein meerbedrag) een CI+ module huren (i.p.v. de Next).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:54
Iedereen moet doen wat ie zelf wil en denkt wat goed voor hem is.
Aan dit soort discussie komt hier nooit een einde vanwege verschillen tussen de gebruikers.
Sommigen uploaden backups dagelijks van 100 GB of meer en anderen zo goed als niks.
Er is geen algemene regel alleen een persoonlijke behoefte en die moet je zelf inschatten.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• W1ck1e
RobertMe schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:16:
Internet en TV staan los van elkaar. Mogelijk/ waarschijnlijk heb je voldoende als je terug zou gaan naar Internet Basis (wordt 100/25 Mbit/s).
...
Echter als je TV via internet kijkt staat het niet los van elkaar. (maar dat doet @ikweethetbeter niet altijd). Met mijn huidige start xxl verbinding (200/30) waarbij ik veel (echt veel) TV via ziggogo kijk heb ik geen problemen. Ik zal dan na de snelheidsverhoging ook downgraden naar start wanneer ik dat kan.

Maar internet basis zou inderdaad ook wel snel genoeg zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 07-09-2023 12:00 ]

W1ck1e schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:58:
[...]
Echter als je TV via internet kijkt staat het niet los van elkaar. (maar dat doet @ikweethetbeter niet altijd).
Ik bedoelde de abonnementen. Het is niet dat als je TV Max met M&S XL en alle extra zenders wilt dat je dan ook Internet Giga moet afnemen. / dat je met Internet Basis alleen maar KabelTV of TV Start kunt afnemen.
Uiteraard heb je wel internet nodig om Ziggo Go te kunnen gebruiken, en voor de Ziggo Go TV app "zelfs" internet van Ziggo (pakket maakt niet uit).
Met mijn huidige start xxl verbinding (200/30) waarbij ik veel (echt veel) TV via ziggogo kijk heb ik geen problemen. Ik zal dan na de snelheidsverhoging ook downgraden naar start wanneer ik dat kan.
Streaming gebruikt niks. Netflix geeft aan dat 4K (+ HDR + Dolby Atmos) maximaal 20 of 25 Mbit/s gebruikt. Dus zeg 30 Mbit/s en met de huidige Internet Basis (50Mbit/s) kun je dan nog bijna 2 streams gelijktijdig kijken. En als het 100Mbit/s wordt lukt 3 en waarschijnlijk ook wel 4.
En Ziggo heeft live TV niet (/zelden) in 4K terwijl ze IIRC met de "kwaliteitsupdate" van begin dit jaar ook op HEVC zijn overgestapt? Dus lagere bitrate voor dezelfde kwaliteit.
Maar internet basis zou inderdaad ook wel snel genoeg zijn.
Zie hierboven dus :p Netflix 4K werkt wellicht zelfs op het ADSL lijntje dat ik hier kan krijgen (ouderwets ADSL dus, over 1 koper draadje, max 25Mbit/s).

• W1ck1e
@RobertMe Vandaar
... inderdaad ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Internet en TV staan los van elkaar.
Ja, dat weet ik, dat is in principe zo. Maar met pakketten zit dat anders.

Waar ik op doelde: als ik een pakket ga downgraden, zit "Ziggo Films & Series" dan nog in het pakket, en hoort Ziggo Go met veel zenders in HD er ook nog bij? Of zitten daar dan beperkingen aan?
Mogelijk/ waarschijnlijk heb je voldoende als je terug zou gaan naar Internet Basis (wordt 100/25 Mbit/s).
Dat denk ik niet (met continu streamende pubers en flexwerken). Maar 300/30 was destijds ruim voldoende (download piek was ongeveer 200 Mbps), dus alles vanaf 300/30 volstaat. Maar als ik dan Ziggo Go of Ziggo Films & Series ga missen, dan lever ik meer in dan gewenst.
V.w.b. TV zou je kunnen overwegen om terug te gaan naar "KabelTV" (in combinatie met "Internet Only"). Dan kun je nog steeds TV kijken via DVB-C maar komt de CI+ module / smartcard te vervallen. De meeste zenders kijk je dan nog in Full HD, alleen RTL & SBS / Talpa zijn dan in SD (en beduidend slechter). Met "KabelTV" behoudt je echter toegang tot Ziggo Go en daarmee ook terugkijken. Echter kun je via Ziggo Go natuurlijk ook live kijken, en met Ziggo Go TV op Apple TV / Android TV heb je dan wel FHD beeld bij de zenders van RTL & SBS / Talpa. Ikzelf heb dat nu ongeveer een half jaar en voor mij is dat prima. Zeer incidenteel dat de stream uitvalt, maar weer opnieuw gestart kan worden (en als fallback kan kijken via DVB-C nog altijd). Maar voordeel is wel weer dat zappen een stuk sneller is. En daarnaast dan overal FHD.
Daarbij wel rekening ermee houden dat als je momenteel eigen CI+ modules / smartcards hebt (jaren terug gekocht en aan het abo laten toevoegen) dat deze komen te vervallen en ook niet meer te activeren zijn. Mocht je alsnog terug willen naar TV Start (of hoger) moet je dus verplicht gebruik maken van de Next (Mini) die bij het abo zit inbegrepen of (voor een klein meerbedrag) een CI+ module huren (i.p.v. de Next).
Ik heb tig aanbiedingen gekregen voor een Next Mini, maar heb ze allemaal afgeslagen. Ik heb één kastje bij m'n tv, een Apple TV, provider specifieke kastjes hoef ik niet.

Als mezelf kan ik weinig zinvols vinden bij Ziggo (tenzij ik echt ga overstappen), maar als ik me voordoe als mijn buurman, dan zie ik dat ik kan downgraden naar "Start XXL met TV Compleet", met behoud van Films & Series en Ziggo Go met 7 dagen terugkijken. Met het basisabonnement is dat 2 dagen.

Ik denk dat ik in oktober een downgrade doe, even de inflatiecorrectie corrigeren! En dan in december weer bellen voor de vaste jaarlijkse korting. Ach, zo blijf je bezig.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Een Netflix video is met heel veel moeite 16mbit, eerder 8mbit, en dan zit er nog een flinke buffer aan vast waardoor je prima een minuut lang met 1mbit vooruit komt (als iemand anders de lijn dicht trekt). Afhankelijk van de content slaat variabele bitrate ook nog een deuk in een pak boter.
Neemt niet weg dat een spelletje downloaden met 400mbit sneller gaat dan met 100mbit. :P
jadjong schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:00:
Een Netflix video is met heel veel moeite 16mbit, eerder 8mbit, en dan zit er nog een flinke buffer aan vast waardoor je prima een minuut lang met 1mbit vooruit komt (als iemand anders de lijn dicht trekt). Afhankelijk van de content slaat variabele bitrate ook nog een deuk in een pak boter.
Neemt niet weg dat een spelletje downloaden met 400mbit sneller gaat dan met 100mbit. :P
Eens Netflix is geen live video waardoor ze enorm kunnen bufferen, kan mijn router rebooten en dan heeft de vrouw niets door.

Doe je dat bij NLziet heb je binnen 1,5 seconde een opmerking te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Vrouw rebooten.

• ikweethetbeter
@jadjong
Was dit een reactie op mij?

Voor 95% van de gevallen is 100 Mbps snel genoeg voor ons, in 4% van de gevallen is het leuk om sneller internet te hebben, en in 1% van de gevallen is het te weinig.

Alhoewel, het is net wat genoeg is. Zo heb ik een dochter die het voor elkaar krijgt om op haar telefoon voor 11:00 's ochtends haar (fair use) 4G 4GB daglimiet op te maken. Op wifi kan ze nog meer verbruiken. Zij kan als ze haar best doet alleen de 100 Mbps vol krijgen, en dan zijn er nog 3 gezinsleden.

Voor mijn werk is een snelle upload soms wel handig. 400 Mbps download heb ik niet nodig, 40 Mbps upload ook niet maar is wel erg gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Sinds Ziggo onaangekondigd afgelopen maandag hier in regio Heerlen aan het werk is geweest waardoor c.a. 2 1/2 uur alles er uit lag heb ik dagelijks enorme schommelingen in de voornamelijk down- maar ook uploadsnelheden.
Wanneer dat het geval is dan duur het laden van een website ineens relatief lang en is ook de responsetijd goed te merken.
Weet niet wat er aan de hand is en Ziggo zegt zelf niks.
Alles meerdere malen een reboot gegeven maar maakt geen flaus aus.
Overigens meet ik direct aan de netwerk uitgang van de Ubee en het abo is 400/40:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjklhV1KBZl6YPv_zyPT6PTED4c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/47Vo47zaf24Ad4Dv49DiuuuO.jpg?f=user_large

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:13:
Sinds Ziggo onaangekondigd afgelopen maandag hier in regio Heerlen aan het werk is geweest waardoor c.a. 2 1/2 uur alles er uit lag heb ik dagelijks enorme schommelingen in de voornamelijk down- maar ook uploadsnelheden.
Wanneer dat het geval is dan duur het laden van een website ineens relatief lang en is ook de responsetijd goed te merken.
Alles meerdere malen een reboot gegeven maar maakt geen flaus aus.
Overigens meet ik direct aan de netwerk uitgang van de Ubee en het abo is 400/40:

[Afbeelding]
Heb je ook al eens in het modem gekeken? Bv de (un)correctable errors in het docsis signaal. Best een kans dat ze na die werkzaamheden (meer) docsis 3.1 kanalen zijn gaan gebruiken en die (veel meer) ruis veroorzaken (binnen of buitenshuis) en daardoor het signaal / de verbinding klappert. Of dat mogelijk bv een eindversterker vervangen is (en dus alle kabels los zijn geweest) en net jouw kabel niet (goed) is aangedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Zo ziet het er nu uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3MCOp0fpsYqdPImZAaBDkirgtU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3mO4oShqw87GNymmolPIOiAI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je de log nog even delen? En wat is de uptime van dit modem?

Dit ziet er goed uit, goede waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Je kunt goed zien dat het gelazer afgelopen maandag middag begonnen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odGIY50hDaFxHmWj7_2J4igilgw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tV0cIpHiYJlh7WtjZ83ecNXq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door snah001 op 08-09-2023 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:19:
Je kunt goed zien dat het gelazer afgelopen maandag middag begonnen is.

[Afbeelding]
T3 en T4 is kritisch, T4 is complete disconnected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
Nou kreeg ik van de week een mail van Ziggo met "je snelheid gaat omhoog", dat is dus voor zakelijk naar 600/70 (zakelijk Complete Xtra) in dit geval. Maar ook de melding dat er een nieuw modem gestuurd wordt?

Hoop het niet, want mijn Ubee 1318 lijkt mij nog helemaal niet aan vervanging toe, en het is het beste modem dat ik tot nu toe heb gehad. Ben dus bang dat er weer zo'n waardeloze connectbox komt. Iemand een idee hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
John767 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:29:
Nou kreeg ik van de week een mail van Ziggo met "je snelheid gaat omhoog", dat is dus voor zakelijk naar 600/70 (zakelijk Complete Xtra) in dit geval. Maar ook de melding dat er een nieuw modem gestuurd wordt?

Hoop het niet, want mijn Ubee 1318 lijkt mij nog helemaal niet aan vervanging toe, en het is het beste modem dat ik tot nu toe heb gehad. Ben dus bang dat er weer zo'n waardeloze connectbox komt. Iemand een idee hoe dat zit?
Enige dat ik mij kan indenken is dat als ze de Ubee 1318 vervangen dat het voor de Sagemcom zal zijn. Immers zijn de Ubee & Connectbox min of meer hetzelfde (/dezelfde generatie). De Sagemcom is wel een echte opvolger (2,5Gbit/s poort etc).

En in case you're wondering: de Sagemcom zit ook een Broadcom chipset in, net zoals de Ubee (wel een andere chipset). En dus geen Intel Puma zoals in de Connectboxen die (over het algemeen) de issues geeft waar de Connectboxen bekend om staan / berucht om zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
RobertMe schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:43:
[...]

Enige dat ik mij kan indenken is dat als ze de Ubee 1318 vervangen dat het voor de Sagemcom zal zijn. Immers zijn de Ubee & Connectbox min of meer hetzelfde (/dezelfde generatie). De Sagemcom is wel een echte opvolger (2,5Gbit/s poort etc).

En in case you're wondering: de Sagemcom zit ook een Broadcom chipset in, net zoals de Ubee (wel een andere chipset). En dus geen Intel Puma zoals in de Connectboxen die (over het algemeen) de issues geeft waar de Connectboxen bekend om staan / berucht om zijn.
Dat is dan nog een goede upgrade, want ik heb toen juist die Connectbox met Puma laten vervangen vanwege alle issues.

Nu nog een 1Gbit up/down aanbod vanuit Ziggo, maar dat zal wel een droom blijven.
Wel wordt de CAI verglaasd binnenkort (ja, coax -> glas), met mogelijk ODF er naast.
Dan ben ik wel heel benieuwd hoe goedkoop een abonnement kan worden bij Ziggo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
snah001 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:13:
Ja, ik heb hier de laatste tijd ook onaangekondige "werkzaamheden" gehad. Voorheen stuurde ziggo hier emails over.
Je zit waarschijnlijk met storingsgevoelige gekozen kanalen voor het modem. Gooi hem er een half uur af en kijk of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderTaal
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-06 02:18
--- Excuses, het was niet mijn bedoeling om dit te posten, ik zie geen manier om het te verwijderen. ---

[ Voor 80% gewijzigd door ZonderTaal op 09-09-2023 05:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:53

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Het gros van de mensen/gezinnen heeft gewoon genoeg aan een 100/10 verbinding. ISPs doen je graag anders geloven. Vooral glasvezel providers hebben daar een handje van.

Je kunt het overigens zelfs prima “uitrekenen”. Wij zijn met 3 thuis. Vrouw werkt in de zorg en doet niks anders dan een beetje browsen en Instagram en af en toe een serie op Netflix/Prime. Dochter is 6 en komt niet verder dan Squla en Gabbys Poppenhuis op Netflix. Ik werk af en toe thuis en heb dan soms een meeting met video. Maar dat soort dingen gebeuren nooit tegelijkertijd. In een uitzonderlijk geval zijn er misschien 2 streams (vrouw op bed met haar serie en ik beneden met mijn serie).. Ik durf wel te beargumenteren dat wij in principe aan een 40/10 verbinding genoeg zouden hebben..

Enige uitzondering is dat ik nogal eens in het buitenland zit en dan VPN naar huis maak voor o.a. Ziggo. Dus ik wil graag minimaal 20mbit up.

Ik heb nu Compleet maar ik ga denk ik lekker terug naar Start met de komende verhogingen.

TV moet ik eens goed naar kijken. Je maakt een aantal goeie punten. Ik heb nu nog een Humax 5200c met smartcard maar ik zie dat we steeds meer de Ziggo App gebruiken op de AppleTV… Eigenlijk is het doorspoelen van reclame nog de enige use-case vd Humax. En incidenteel neem ik iets op en haal dan de .ts van de Humax af… Maar dat blijft natuurlijk gewoon mogelijk met KabelTV ipv Start

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 09-09-2023 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:43:
[...]

Eens! Als je dan kijkt wat voor blunder ze maken met een modem update. De NAT tabel timer is verkeerd geïmplementeerd.

Dan vraag je jezelf toch af hoe matig hun interne field testen zijn. Zonde want ze hebben al moeite genoeg om klanten te binden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FreakNL schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 06:54:
[...]
TV moet ik eens goed naar kijken. Je maakt een aantal goeie punten. Ik heb nu nog een Humax 5200c met smartcard maar ik zie dat we steeds meer de Ziggo App gebruiken op de AppleTV… Eigenlijk is het doorspoelen van reclame nog de enige use-case vd Humax. En incidenteel neem ik iets op en haal dan de .ts van de Humax af… Maar dat blijft natuurlijk gewoon mogelijk met KabelTV ipv Start
Houd er wel rekening mee dat je smartcard gedeactiveerd wordt als je naar een pakket met Kabel TV gaat (en dus niet minimaal TV Start).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Heb 't al eerder gezegd, maar 'k kan hier prima uit de voeten met de ongecodeerde DVB-C kanalen die ook met internet only meekomen.

Cai in de smartTV en ik kan ook gewoon roepen "Kijk NPO 1" om met strak HD beeld 't journaal of Lubach te loeren. Opnemen en timeshiften is hier ook geen issue.

'k Heb onlangs nog een DVB-C radio tuner aangeschaft. Schijnt beste streamkwaliteit door te geven. Al heb ik geen absoluut gehoor, DVB-C Qmusic op 384kBit 48kHz lijkt bv frisser te klinken dan de stream-url of DAB+ op 80kBit.

Komend november staat er weer een 2jr verlenging van Vodafone RED voor €17pm klaar... Ik zie mezelf nog wel een paar jaar dik tevreden zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door Chris.nl op 09-09-2023 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

John767 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 23:09:
[...]
Wel wordt de CAI verglaasd binnenkort (ja, coax -> glas), met mogelijk ODF er naast.
Dan ben ik wel heel benieuwd hoe goedkoop een abonnement kan worden bij Ziggo >:)
Klinkt als Volendam. Maar daar blijft de coax gewoon liggen, er komt glas naast. Wel een mooie soap aan de gang daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
robertwebbe schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:11:
[...]

Klinkt als Volendam. Maar daar blijft de coax gewoon liggen, er komt glas naast. Wel een mooie soap aan de gang daar.
Is inderdaad Edam en Volendam waar het CAI netwerk van de gemeente zelf is, en wordt ook vervangen voor glas (echt coax eruit, glas erin). Dit in samenwerking met Glasdraad. Daar gaan Ziggo en KPN o.a. over leveren. Dit zou in 2024 rond moeten zijn, maar heb het zout al klaar staan :+

Los van de laatste nieuwbouw, komt er nog ODF naast. De nieuwbouw heeft KPN glas, en gaat ODF niet leggen. Dus dat is dan voor mij de keuze voor veel glasvezel opties naast Ziggo straks.

Dat is de reden geweest voor de gemeente om ODF af te houden met aanleg. Maar dat is meer omdat de joint venture met Glasdraad gewoon te lang duurde. Ze wilden samenwerken met aanleggen, maar ODF wilde gewoon gas geven i.p.v. afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:53

FreakNL

Well do ya punk?

Jay-B schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:26:
[...]

Houd er wel rekening mee dat je smartcard gedeactiveerd wordt als je naar een pakket met Kabel TV gaat (en dus niet minimaal TV Start).
I know, maar je moet je afvragen of dat die 7 (?) euro per maand waard is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Chris.nl schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:48:
Heb onlangs nog een DVB-C radio tuner aangeschaft.
Dat kleine zwarte ding van Ziggo? Ik ben al een tijdje op zoek naar een mini-hifi setje met DVB-C ontvanger (en cd-speler) maar zonder succes.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raven schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:43:
[...]

Dat kleine zwarte ding van Ziggo? Ik ben al een tijdje op zoek naar een mini-hifi setje met DVB-C ontvanger (en cd-speler) maar zonder succes.
Dat komt omdat het een enorme niche is.
Waarom niet met setje met internet radio, heb je meteen alle radiostations ter wereld (bij wijze van spreken) tot je beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Raven schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:43:
[...]

Nee deze, maar dan voor minder dan de helft van dat geld 2e hands.

Dat spul van Technisat is wel als HiFi setje te vinden, maar zonder CD speler helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jongetje schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:57:
[...]

Dat komt omdat het een enorme niche is.
Waarom niet met setje met internet radio, heb je meteen alle radiostations ter wereld (bij wijze van spreken) tot je beschikking.
Heb nog wel ergens een Noxon 2 Audio liggen, maar volgens mij was die afhankelijk van de fabrikant om een lijst met internet radio's te genereren en is die daardoor al jaren niet bruikbaar. Althans, als ik het mij goed herinner.
Chris.nl schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:58:
[...]

Nee deze, maar dan voor minder dan de helft van dat geld 2e hands.

Dat spul van Technisat is wel als HiFi setje te vinden, maar zonder CD speler helaas.
Die staat als enige apparaat met DVB-C in de PW (inderdaad zonder cd): uitvoering: Technisat CABLESTAR 400, al zou ik daarvoor de aux kunnen gebruiken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Raven schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:04:
Die staat als enige apparaat met DVB-C in de PW (inderdaad zonder cd): uitvoering: Technisat CABLESTAR 400, al zou ik daarvoor de aux kunnen gebruiken.
Ik zie um "met een krasje" 2e kans voor €83,99 op Amazon staan. Maar goed, misschien is het ook gewoon te warm voor impulsaankopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Chris.nl schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:26:
[...]

Ik zie um "met een krasje" 2e kans voor €83,99 op Amazon staan. Maar goed, misschien is het ook gewoon te warm voor impulsaankopen :P
Daar is het inderdaad te warm voor :+

Als het op zolder niet meer zo heet is, misschien maar eens kijken of de Noxon (zie quote boven jou) nog doet.

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 09-09-2023 12:32 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:24
Zit nu bij kpn en keek eens hoe ziggo het doet, wat Is ziggo zo duur geworden of lijkt het zo? 400mbit, max tv pakket en thuis bellen kost bijna 94 euro per maand.. nog geen 2 jaar terug hadden we deze pakket nog voor rond de 82 euro. Bij KPN 1Gbit, thuis bellen en uitgebreid tv pakket zijn de kosten 72 euro per maand.

Ik snap dat er inflatie is, maar dit wel een erg groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-06 19:12
dutchnltweaker schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:05:
Zit nu bij kpn en keek eens hoe ziggo het doet, wat Is ziggo zo duur geworden of lijkt het zo? 400mbit, max tv pakket en thuis bellen kost bijna 94 euro per maand.. nog geen 2 jaar terug hadden we deze pakket nog voor rond de 82 euro. Bij KPN 1Gbit, thuis bellen en uitgebreid tv pakket zijn de kosten 72 euro per maand.

Ik snap dat er inflatie is, maar dit wel een erg groot verschil.
KPN of elk ander glasvezel sneller dan Ziggo als het om uploadsnelheid gaat. Hoewel Ziggo wel meer content aanbied qua tv. Meer HD tv zenders en "gratis" Ziggo Sport (kanaal 14). Daarnaast krijg je gratis F-Secure virusscanner voor één computer. Had laatst bij T-mobile/Odido gekeken, daar moet je extra voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeverSettle schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:17:
[...]

KPN of elk ander glasvezel sneller dan Ziggo als het om uploadsnelheid gaat. Hoewel Ziggo wel meer content aanbied qua tv. Meer HD tv zenders en "gratis" Ziggo Sport (kanaal 14). Daarnaast krijg je gratis F-Secure virusscanner voor één computer. Had laatst bij T-mobile/Odido gekeken, daar moet je extra voor betalen.
Bij KPN krijg je voor 5 machines een antivirus pakket als je 1Gigabit afneemt.

@dutchnltweaker via cashbackxl.no of ziggo.nl krijg je nu 50% korting op bepaalde abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Wie wil er AV van een ISP?
Ik wil snel en goed internet. En lineaire tv ook, maar dan zonder "kastje" van de aanbieder, want dat is een extra stroomverbruiker en een klantenbinder. Het moet meteen op de tv werken (DBV-C) of er moet een (Apple TV) app voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:37:
Wie wil er AV van een ISP?
Ik wil snel en goed internet. En lineaire tv ook, maar dan zonder "kastje" van de aanbieder, want dat is een extra stroomverbruiker en een klantenbinder. Het moet meteen op de tv werken (DBV-C) of er moet een (Apple TV) app voor zijn.
Ik gebruik het ook niet, heb het toevallig net op Mac gezet om eens de disk te scannen. Daarna gaat het er weer af.

Jij wilt dus NLziet ;) want je wilt geen klantenbinder, NLziet is ISP onafhankelijk. Ze hebben recent de streams weer verscherpt, o.a. nagenoeg alles wat je terug kijkt is nu 1080p. Gaat heel fijn op de AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
stormfly schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:53:
Jij wilt dus NLziet ;) want je wilt geen klantenbinder, NLziet is ISP onafhankelijk. Ze hebben recent de streams weer verscherpt, o.a. nagenoeg alles wat je terug kijkt is nu 1080p. Gaat heel fijn op de AppleTV.
Ik wil geen "kastje" van Ziggo of KPN of wie dan ook. Ik wil een app op mijn Apple TV. Ik gebruik nu Ziggo Go, als ik ooit overstap naar een andere ISP, dan wordt het de app van die ISP of NLZiet. Deze app heb ik al eens een paar maanden gehad (even kijken of ik zonder Ziggo tv kan) en bevalt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:01:
[...]

Ik wil geen "kastje" van Ziggo of KPN of wie dan ook. Ik wil een app op mijn Apple TV. Ik gebruik nu Ziggo Go, als ik ooit overstap naar een andere ISP, dan wordt het de app van die ISP of NLZiet. Deze app heb ik al eens een paar maanden gehad (even kijken of ik zonder Ziggo tv kan) en bevalt goed.
Ja het genot van de luxe dat je geen reclames hebt is zo snel gewend bij NLziet. Niets inplannen, niet door hoeven spoelen, slechts starten en kijken.

Het enige wat ik heel zelden mis is Discovery en National HD op een regenachtige zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
stormfly schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:53:
[...]

Ik gebruik het ook niet, heb het toevallig net op Mac gezet om eens de disk te scannen. Daarna gaat het er weer af.

Ik vind zappen met NL ziet op een Apple TV iets minder dan op mijn Samsung TV dat is gewoon channel up. Wel jammer dat NLZiet de zap functionaliteit van Ziggo Go niet over heeft genomen, button up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeuvie schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:13:
[...]

Ik vind zappen met NL ziet op een Apple TV iets minder dan op mijn Samsung TV dat is gewoon channel up. Wel jammer dat NLZiet de zap functionaliteit van Ziggo Go niet over heeft genomen, button up.
Ja ik heb ze al diverse tips gegeven, o.a. de F1TV pro app overlay functie. Melden helpt hopelijk support@nlziet.nl

Kan je schetsen hoe Ziggo het heeft geïmplementeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:16:
[...]

Ja ik heb ze al diverse tips gegeven, o.a. de F1TV pro app overlay functie.
offtopic:
De bediening van de F1TV player is toch wel een van de meest waardeloze die ik tegen ben gekomen. Drukken op enter / ok dat anders functioneert afhankelijk van of je iets kijkt waarvan meerdere "streams" zijn of maar 1 "stream" (als in: een recent on-track item waarbij je kunt wisselen tussen de onboards etc, vs een "studio" presentatie of een oude race (waarbij er maar 1 keuze is)). De puzzel om audio taal aan te passen.
Kan je schetsen hoe Ziggo het heeft geïmplementeerd?
Als je een zender op hebt staan kun je zowel met zender omhoog/omlaag als met pijltje omhoog / omlaag door de zenders zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:26:
[...]

offtopic:
De bediening van de F1TV player is toch wel een van de meest waardeloze die ik tegen ben gekomen. Drukken op enter / ok dat anders functioneert afhankelijk van of je iets kijkt waarvan meerdere "streams" zijn of maar 1 "stream" (als in: een recent on-track item waarbij je kunt wisselen tussen de onboards etc, vs een "studio" presentatie of een oude race (waarbij er maar 1 keuze is)). De puzzel om audio taal aan te passen.

[...]
Aha ja ik doelde meer op de overlay dat er een venster met diverse rijder kanalen over de live stream heen komt was voor mij nieuw.
Als je een zender op hebt staan kun je zowel met zender omhoog/omlaag als met pijltje omhoog / omlaag door de zenders zappen.
Aha dat is wel veel natuurlijker als wat NLziet nu heeft.

offtopic:
Ik denk dat de mooiste AppleTV app bij KPN development vandaan zou komen. Hun TV Apps zitten zo mooi in elkaar qua GUI ontwerp, qua zappen op de Samsung of TV kijken PiP in je browser, alles werkt fijn. Het voelt doordacht, alleen die TV kastjes zijn een draak om te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 20:57

OMD

Is dan niet gewoon Ziggo alleen internet een optie tezamen met Ziggo Go? De kosten bedragen 6,50 per maand voor Ziggo Go. Dat is ook gewoon streaming en je hebt veel meer zenders dan NLziet.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OMD schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 23:21:
Is dan niet gewoon Ziggo alleen internet een optie tezamen met Ziggo Go? De kosten bedragen 6,50 per maand voor Ziggo Go. Dat is ook gewoon streaming en je hebt veel meer zenders dan NLziet.
Nee voor mij niet, ik zit vrij diep/achteraan in een wijk waardoor het coax signaal niet geheel vrij van ruis etc is. Dat heeft Ziggo geconstateerd in de tijd dat ik 15 jaar klant ben geweest.

Als ik vergelijk hoe stabiel glasvezel is (dmv metingen) dan moet Ziggo lager dan 50% korting gaan wil ik nog klant worden. Heb het wel overwogen met de huidige 50% korting maar op basis van een aantal topics op hun community haakte ik af. Ik wil als Tweaker geen modem wat terugschakelt in D3.1 profile's, maar een dijk van een verbinding. Ziggo is heel passief met het vervangen van twijfelachtige coax kabels buitenshius, ik heb mijzelf de moeite bespaard. Glasvezel doet het hier altijd, zonder dat ik er tijd in hoef te steken voor monteur afspraken etc.

Wat ik wel zou kunnen overwegen, als het aangeboden zou worden. Een TV oplossing van Ziggo, en glasvezel internet van een andere partij. Maar daar is Ziggo nog niet aan toe, je kunt dat niet afnemen zonder Ziggo internet.

Nu ze inzetten op de lagere abonnementen, door daar de snelheid te verhogen. Denk ik wel dat ze anders kijken naar de markt. De tijd dat Ziggo iedereen naar een complete of max kon praten is voorbij. Die mensen zitten waarschijnlijk al op glasvezel. Dat zie je ook terug in hoe druk dit topic is, 2-3 jaar geleden was dit het drukste topic van de ISP onderwerpen, nu is het vrij rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op zondag 10 september 2023 @ 06:12:
[...]
[ ...]
Ziggo is heel passief met het vervangen van twijfelachtige coax kabels buitenshius, ik heb mijzelf de moeite bespaard. Glasvezel doet het hier altijd, zonder dat ik er tijd in hoef te steken voor monteur afspraken etc.

Wat ik wel zou kunnen overwegen, als het aangeboden zou worden. Een TV oplossing van Ziggo, en glasvezel internet van een andere partij. Maar daar is Ziggo nog niet aan toe, je kunt dat niet afnemen zonder Ziggo internet
Het is erg duur om een paar straten open te graven voor 1 klant. Dat kost jaren om terug te verdienen, als ze dat al terug verdienen.

Waarom zou je zo graag tv van Ziggo willen houden. Het tv product van andere providers is ook goed en anders kun je nog meer nlziet en eventueel aanvullende app/diensten aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 20:57

OMD

stormfly schreef op zondag 10 september 2023 @ 06:12:
[...]

Nee voor mij niet, ik zit vrij diep/achteraan in een wijk waardoor het coax signaal niet geheel vrij van ruis etc is. Dat heeft Ziggo geconstateerd in de tijd dat ik 15 jaar klant ben geweest.

Als ik vergelijk hoe stabiel glasvezel is (dmv metingen) dan moet Ziggo lager dan 50% korting gaan wil ik nog klant worden. Heb het wel overwogen met de huidige 50% korting maar op basis van een aantal topics op hun community haakte ik af. Ik wil als Tweaker geen modem wat terugschakelt in D3.1 profile's, maar een dijk van een verbinding. Ziggo is heel passief met het vervangen van twijfelachtige coax kabels buitenshius, ik heb mijzelf de moeite bespaard. Glasvezel doet het hier altijd, zonder dat ik er tijd in hoef te steken voor monteur afspraken etc.

Wat ik wel zou kunnen overwegen, als het aangeboden zou worden. Een TV oplossing van Ziggo, en glasvezel internet van een andere partij. Maar daar is Ziggo nog niet aan toe, je kunt dat niet afnemen zonder Ziggo internet.

Nu ze inzetten op de lagere abonnementen, door daar de snelheid te verhogen. Denk ik wel dat ze anders kijken naar de markt. De tijd dat Ziggo iedereen naar een complete of max kon praten is voorbij. Die mensen zitten waarschijnlijk al op glasvezel. Dat zie je ook terug in hoe druk dit topic is, 2-3 jaar geleden was dit het drukste topic van de ISP onderwerpen, nu is het vrij rustig.
Je eisen zijn dan ook wel wat steviger dan “normale” klanten.

Mensen die praten over terugschakelen in d3.1 profiles is in mijn ogen een klant met hoge(re) eisen.

Je kan gewoon NLziet nemen voor tv kijken, is prima.

Er is een andere reden dat er minder gepraat wordt en zeker over de hoogste snelheden en dat is dat mensen geen geld meer hebben. Alles is taffes duur geworden en snel internet is gewoon geen eerste levensbehoefte.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 22:32
Bij de wissel van een oude Cisco naar een nieuw zwart V2 Sagem modem maakte ik kennis met SmartWifi. Dat blijkt een cloud dienst te zijn en nog lek ook.
Ff een cross post
Marcva in "Geen actie datalek Ziggo Smartwifi app"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 15:11
jongetje schreef op zondag 10 september 2023 @ 08:05:
[...]

Het is erg duur om een paar straten open te graven voor 1 klant. Dat kost jaren om terug te verdienen, als ze dat al terug verdienen.

Waarom zou je zo graag tv van Ziggo willen houden. Het tv product van andere providers is ook goed en anders kun je nog meer nlziet en eventueel aanvullende app/diensten aan de slag.
Een bestaand coax netwerk met meerdere tv toestellen in huis kan een goede reden zijn. Niets makkelijker dan kabel in de tv, dvb-c zenders zoeken en gaan. Geen kastjes, geen extra kosten, geen gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andros schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:53:
[...]

Een bestaand coax netwerk met meerdere tv toestellen in huis kan een goede reden zijn. Niets makkelijker dan kabel in de tv, dvb-c zenders zoeken en gaan. Geen kastjes, geen extra kosten, geen gedoe.
Dat kan, maar niet pauzeren, niet opnemen en niet terugkijken is inmiddels toch wel de norm. Ik kijk weinig programma's live maar vaak terug (en kan dan heerlijk de reclames doorspoelen).

En providers als trined bieden dvbc aan bij hun glasvezel abonnement.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 10-09-2023 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 15:11
jongetje schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:18:
[...]

Dat kan, maar niet pauzeren, niet opnemen en niet terugkijken is inmiddels toch wel de norm. Ik kijk weinig programma's live maar vaak terug (en kan dan heerlijk de reclames doorspoelen).
Genoeg mensen met een eigen gekochte humax oid decoder. Wie bepaalt eigenlijk wat "de norm" is? De providers doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je hun rommel moet huren en per tv moet betalen en de diensten worden steeds verder ingeperkt. Het feit dat je reclames doorspoelen al bijzonder bent gaan vinden zegt erg veel.

In de jaren 90 kon ik zoveel opnemen en terug kijken als ik wilde, ik was enkel gelimiteerd door het aantal videorecorders en banden die ik had. Steeds meer mensen maken het rekensommetje en trappen niet in alle huur constructies van hun provider. Onderschat de groep die DVB-C en eigen apparatuur niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Andros schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:25:
[...]
Genoeg mensen met een eigen gekochte humax oid decoder. Wie bepaalt eigenlijk wat "de norm" is? De providers doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je hun rommel moet huren en per tv moet betalen en de diensten worden steeds verder ingeperkt. Het feit dat je reclames doorspoelen al bijzonder bent gaan vinden zegt erg veel.
Dat zijn niet de providers zelf maar de contenteigenaren. Het boeit de provider niet zoveel of je betaalt per kastje, per stream of per huishouden. Die wil gewoon een stukje van de taart en hier een gezonde marge aan overhouden. Het zijn de contenteigenaren die steeds meer barrières opwerpen. Goed voorbeeld zijn de commerciële omroepen. Je kan op alle andere kanalen gewoon doorspoelen met Replay TV. Helaas niet op de commerciëlen. De contenteigenaar (bijv. RTL) heeft daar geen belang bij want die wil liever hier geld voor zien in de vorm van een premium streamingdienst (lees Videoland). ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:18:
[...]

En providers als trined bieden dvbc aan bij hun glasvezel abonnement.
Dat is niet per definitie onmogelijk wat mij betreft.

Er zijn er imo genoeg die kunnen opnemen/timeshiften met hun (smart)TV, maar simpelweg niet op het idee komen een USB/HHD in de TV te prikken en op pauze/rec te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Erg praktisch ook allemaal….. je koopt dus je eigen opname apparatuur of je neemt op als je tv aanstaat. Kan natuurlijk.

Als alternatief voor een pakket voor een paar euro per maand (of meestal zelfs gratis) waar de provider de apparatuur levert en ervoor zorgt dat je op binnen 7dagen niet hoeft na te denken over opnemen voor de meeste zenders, je nagenoeg onbeperkt kan opnemen en kan terugkijken op nagenoeg alle weergevers die je in huis hebt of zelfs mobiel meeneemt.

Echt een vergelijkbare propositie :-).

Maar whatever floats your boat.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 10-09-2023 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:24
NeverSettle schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:17:
[...]

Meer content valt ook wel mee, en virusscanner hoeft tegenwoordig nietmeer.
Pagina: 1 ... 305 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic