Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:37

The Zep Man

🏴‍☠️

ikweethetbeter schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:06:
[...]

Bull.
Ik wil hier ervaringen en adviezen van andere Ziggo gebruikers lezen, geen klaagzang van een glasvezelfanboy.
Nu draait de wereld niet om @ikweethetbeter, en zal je af en toe ook dingen lezen die je niet leuk vindt. Dat hoort bij het leven. Ik ging in op de discussie FttH en coax, en gaf aan waarom coax (van Ziggo) niets voor mij is. Ook dat is een mening. Ik heb de vrijheid om mijn mening te geven, en jij hebt de vrijheid om het niet te lezen.
Coax volstaat gewoon voor 99,999% van de thuisgebruikers, dus ook voor het gros van de Tweakers.
Dat iets populair is maakt het niet juist. Als 1 op de 10000 thuisgebruikers niet voldoende heeft aan coax, dan mag ook besproken worden.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 23:19
bie100 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:32:
Bel elk jaar maar ik krijg nooit korting haha snap er niks van maar goed t-mobile legt nu een lijntje in mijn straat dat scheelt
Je moet een alternatief hebben, en xDSL is geen serieus alternatief. Met andere woorden, alleen als je glasvezel in de meterkast hebt, krijg je een redelijke korting bij Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
ikweethetbeter schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:41:
[...]

Je moet een alternatief hebben, en xDSL is geen serieus alternatief. Met andere woorden, alleen als je glasvezel in de meterkast hebt, krijg je een redelijke korting bij Ziggo.
Ja daarom wacht ik ook tot ze beginnen met glasvezel hier zal niet zo lang meer duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 23:19
@The Zep Man
Als je negatieve ervaringen hebt met Ziggo, meld het hier dan. Graag zelfs!

Tot nu toe krijg ik jaarlijks korting als ik Ziggo bel. Vorig jaar nog 9 keer €35. En ze begonnen bij 9x10, toen 6x20, toen 9x20, en uiteindelijk 9x35.

Ik vind lineaire tv leuk, maar elk jaar minder belangrijk. Terugkijken vind ik essentieel. Dat moet ik hebben, en via een Apple TV app, geen provider-specifiek kastje.

Als ik geen korting krijg bij Ziggo (over 3 maanden ga ik het weer proberen), dan neem ik T-mobile. Niet vanwege de superieure techniek, maar omdat Ziggo standaard te duur is.

Dus zo zit het bij mij. Ziggo is niet heilig, ik ben super tevreden met het geleverde product, maar het moet wel betaalbaar blijven.

En daarom volg ik dit onderwerp actief (ik heb er ervaring mee) en volg ik T-mobile passief (wegens geen ervaring).

Waarom jij je mengt in discussies terwijl je geen ervaring met Ziggo hebt is geheel aan jou. Prima, vooral blijven doen als je daar behoefte aan hebt. Voor mij is het nuttig om te weten, een mening weegt minder zwaar dan een goed onderbouwde ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

ikweethetbeter schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:00:
Waarom jij je mengt in discussies terwijl je geen ervaring met Ziggo hebt is geheel aan jou.
Mij zulke woorden in de mond leggen in een persoonlijke aanval maakt je argumenten niet sterker. Ik heb meer ervaring met Ziggo dan de meeste klanten. Dat ik er niet over schrijf in de discussie waar ik hier aan deelneem doet daar niets aan af.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 25-08-2023 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:35
Fret Raket schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:29:
[...]

Na een langere onderbreking als een stroomstoring krijgt mijn modem soms een nieuw basiskanaal.
Dat kanaal kan storingsgevoeliger zijn.
Heb je al geprobeerd je modem voor langere tijd (half uur) van de stroom te halen?
Nogmaals thx voor de tip. Vandaag uitgevoerd en tot op heden kijk ik al 2 uur tv zonder deze melding. d:)b

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:57
The Zep Man schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:54:
[...]

Nu draait de wereld niet om @ikweethetbeter, en zal je af en toe ook dingen lezen die je niet leuk vindt. Dat hoort bij het leven. Ik ging in op de discussie FttH en coax, en gaf aan waarom coax (van Ziggo) niets voor mij is. Ook dat is een mening. Ik heb de vrijheid om mijn mening te lezen, en nin jij hebt de vrijheid om het niet te lezen.
Hij heeft natuurlijk gewoon een punt - waarbij jij denkt dat je je mengt in de discussie FTTH/Coax was je voorkeuren van jezelf en opties van providers aan het opnoemen. Dat je mening daarbij minder is over coax maakt dan niks uit - dat is inderdaad je mening. Maar wat mij betreft een valide vraag - waarom hang je in het Ziggo ervaringen & discussie topic om en niet die van je glasvezel provider? Oude ervaring is al snel niet relevant meer en wat haal je hier nog uit?

Die laatste zin begrijp ik niet helemaal maar zal vast iets met de strekking zijn van dat je je mening mag geven - en dat mag zeker zolang je maar wel on-topic blijft en dat deed je niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

SirMemeAlot schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:33:
[...]

Hij heeft natuurlijk gewoon een punt - waarbij jij denkt dat je je mengt in de discussie FTTH/Coax was je voorkeuren van jezelf en opties van providers aan het opnoemen.
Ik heb natuurlijk een punt. Waar jij denkt dat ik het enkel over providers had, had ik het over daadwerkelijke opties over coax en FttH in Nederland.
Maar wat mij betreft een valide vraag - waarom hang je in het Ziggo ervaringen & discussie topic om en niet die van je glasvezel provider? Oude ervaring is al snel niet relevant meer en wat haal je hier nog uit?
Ik mengde mij in een bestaande discussie. Tot zover ik zie was dat gewoon on-topic, want het ging over coax en wat Ziggo daarop wel en niet levert. Dat sommige tweakers niet om kunnen gaan met een negatieve mening en persoonlijke aanvallen met ongefundeerde aannames moeten maken kan ik weinig aan doen. Maar laat die tweakers zich vooral geen zorgen maken. Ik vind jullie nog steeds heel lief, hoor. :(:)
Die laatste zin begrijp ik niet helemaal maar zal vast iets met de strekking zijn van dat je je mening mag geven - en dat mag zeker zolang je maar wel on-topic blijft en dat deed je niet helaas.
Als je denkt dat ik niet on-topic was, dan noem je dat niet. Dan rapporteer je het. :+

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 25-08-2023 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
*knip*. Het is hier niet de HK.

[ Voor 86% gewijzigd door rens-br op 26-08-2023 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 563525

Als je spam doorstuurt naar de Fraudehelpdesk wordt je mail geblokkeerd. Ze blokkeren die spam dus niet als de klant het krijgt, maar als de klant het stuurt (als bijlage) naar de Fraudehelpdesk dan komt er uit het niets een blokkade op jouw mail. Misschien niet na een keer doorsturen, het is mij niet duidelijk wanneer een klant een rode vlag krijgt. Diverse klanten kaarten dit ook aan op het forum zoals hier:
https://community.ziggo.n...-moet-ik-doen/bc-p/854511

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Anoniem: 563525 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:51:
Als je spam doorstuurt naar de Fraudehelpdesk wordt je mail geblokkeerd. Ze blokkeren die spam dus niet als de klant het krijgt, maar als de klant het stuurt (als bijlage) naar de Fraudehelpdesk dan komt er uit het niets een blokkade op jouw mail.
Dat is op zich logisch. Je verstuurt immers spam naar een (voor Ziggo) derde partij, en dat kan Ziggo het e.e.a. kosten qua spam rating, etc. Fraudehelpdesk erkent dat deze situatie kan voorkomen.

Uiteraard zou Fraudehelpdesk als overheidsinstantie dat specifiek dit soort zaken oppakt als uitzondering kunnen worden geoormerkt, maar dat wordt technisch niet gedaan. Ik denk dan ook niet dat de techniek het probleem is, maar eerder een gebrek aan een risicoanalyse voordat de knop wordt omgezet.

Ze zouden ermee bezig zijn, maar in de tussentijd wordt afgeraden om spam op deze manier te melden. Ziggo heeft verder een eigen procedure voor het melden van spam.

Dit is een probleem dat kan langskomen als je gebruik maakt van de mailserver van een ander. Als je alsnog spam wilt melden bij een derde partij, dan kan je dat doen vanuit een andere (mogelijk een eigen) mailserver, waarbij Ziggo niet het risico draagt.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 30-08-2023 07:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 563525

Er is veel spam met als onderwerp McAfee, het lijkt mij voor een grote provider toch niet moeilijk om dit fors te verminderen.
Het zou prettig zijn als er een handvol e-mailadressen vrijgesteld zou worden zodat je geen blokkade krijgt als je spam wilt melden aan meldpunten zoals Fraudehelpdesk en abuse@mcafee.com.
Aangezien je niet zonder mail kunt zit er niets anders op dan geen spam meer te melden. Zo`n blokkade is iets waar je hoofdpijn van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyotr
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 12:16
Iemand iets gehoord over wat er aan de hand is met Ziggo in Amersfoort (ook Utrecht, Rotterdam, Amsterdam zo te zien)?

Sinds gisterochtend 11:00 geen TV en geen internet en de verwachte oplostijd blijft maar opschuiven, nu al naar vanavond 18:00 dus ruim 36 uur plat als ze deze tijd wel gaan halen... Afgezien van "er is een storing" geen informatie vanuit Ziggo en kan zo 123 ook niks vinden via google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
pyotr schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:04:
Iemand iets gehoord over wat er aan de hand is met Ziggo in Amersfoort (ook Utrecht, Rotterdam, Amsterdam zo te zien)?

Sinds gisterochtend 11:00 geen TV en geen internet en de verwachte oplostijd blijft maar opschuiven, nu al naar vanavond 18:00 dus ruim 36 uur plat als ze deze tijd wel gaan halen... Afgezien van "er is een storing" geen informatie vanuit Ziggo en kan zo 123 ook niks vinden via google.
Volgens Ziggo's eigen website is er een glasvezelbreuk in de buurt van Amersfoort die deze storing veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyotr
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 12:16
Ook bijzonder, die melding staat als banner bovenin de storingspagina, maar ongeveer de helft van de tijd is'ie er niet.

Oplostijd nu morgenochtend 07:00 :'( Dat is dan al bijna 48 uur plat, je zult maar ziggo zakelijk gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:28
Dit kun je rustig een uitzonderlijke situatie noemen. Zo vaak gebeurt het niet dat een grote leiding kapot gaat en dan kan het zijn dat er even geen omleiding mogelijk is. Was zoiets enige tijd geleden niet ook gebeurt bij een van de waddeneilanden? Duurde ook meerdere dagen voor herstel, dat is gewoon arbeid dat tijd kost. Als je dermate afhankelijk bent van een internetverbinding dat dit niet te overbruggen is kun je beter een tweede lijn op een andere techniek (DSL, fiber) als backup nemen. De kans dat beide kabels tegelijk stuk gaan is bijzonder klein :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andros schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:10:
Als je dermate afhankelijk bent van een internetverbinding dat dit niet te overbruggen is kun je beter een tweede lijn op een andere techniek (DSL, fiber) als backup nemen. De kans dat beide kabels tegelijk stuk gaan is bijzonder klein :) .
De kans dat 1 van beide kabels stuk gaat is bijzonder klein. De kans dat beide kabels stuk gaan lijkt mij echter wel iets groter dan "2 keer kleine kans". Immers liggen die kabels ook weer door publieke grond die waarschijnlijk "ideaal" is voor dit soort zaken. Categorie naast een doorgaande weg dus (en niet midden door weilanden). Waarbij er vast weer een kans is dat twee onafhankelijke ISPs alsnog hun kabels bij elkaar hebben liggen, of een semi onafhankelijk traject maar vervolgens wel meerdere kabels die door eenzelfde brug/viaduct gaan. Als daar dan iemand met een graafmachine door de een gaat is de kans toch wel groot dat de ander ook stuk gaat.

Als je het risico van kabelbreuk wilt afdekken zou je dus ook na moeten lopen hoe de kabels lopen. Om nog maar te zwijgen over dat beide kabels binnen een vrij klein oppervlakte de eigen woning binnen komen (mogelijk dus zo kort mogelijk bij de meterkast). Dus voor hetzelfde geldt sloop je ze uiteindelijk zelf beide als je iets te diep met een schep de grond in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:30
pyotr schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:03:
Ook bijzonder, die melding staat als banner bovenin de storingspagina, maar ongeveer de helft van de tijd is'ie er niet.

Oplostijd nu morgenochtend 07:00 :'( Dat is dan al bijna 48 uur plat, je zult maar ziggo zakelijk gebruiken...
Tja, dan halen ze de SLA niet en krijg je compensatie terug betaald, maar die is lang niet zo hoog als de kosten die je mogelijk hebt als zakelijke klant door die storing.

Heb zelfs ooit een bijzondere situatie bij een klant meegemaakt, die had glasvezel van KPN en coax van Ziggo. Allebei stuk. Wat bleek, ergens in het traject liep een vezel bundel van KPN onder een snelweg waar graafwerkzaamheden waren en net voor dat stukje traject had Ziggo bij KPN ingekocht. Dus allebei plat. Dus ook met redundantie, zelfs over 2 verschillende media, geen garantie..

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit kun je rustig een uitzonderlijke situatie noemen. Zo vaak gebeurt het niet dat een grote leiding kapot gaat en dan kan het zijn dat er even geen omleiding mogelijk is. Was zoiets enige tijd geleden niet ook gebeurt bij een van de waddeneilanden? Duurde ook meerdere dagen voor herstel, dat is gewoon arbeid dat tijd kost. Als je dermate afhankelijk bent van een internetverbinding dat dit niet te overbruggen is kun je beter een tweede lijn op een andere techniek (DSL, fiber) als backup nemen. De kans dat beide kabels tegelijk stuk gaan is bijzonder klein :) .
Maand geleden lag Ziggo er ook 47 uur uit in Apeldoorn.

Zo uitzonderlijk is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:52
5G via een andere provider. Geen problemen als de eerste zijn routing in de soep laat lopen en de kans dat een graafmachine ook de kabel naar de zendmast weet te raken is kleiner dan dat jouw stoep open gaat en coax/dsl/fiber en water om zeep wordt geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
jadjong schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:58:
[...]

5G via een andere provider. Geen problemen als de eerste zijn routing in de soep laat lopen en de kans dat een graafmachine ook de kabel naar de zendmast weet te raken is kleiner dan dat jouw stoep open gaat en coax/dsl/fiber en water om zeep wordt geholpen.
Lees mijn verhaal hierboven maar eens voor een praktijk voorbeeld. Ga er maar van uit dat in wat kleinere dorpen gewoon 1 kabel onder een hoofdweg ligt die voor alle diensten (div. internet providers, zendmasten etc) gebruikt wordt. Als ze daar doorheen graven ligt gewoon een heel dorp plat.

Je moet het hele traject wel erg goed uitzoeken wil je 100% zekerheid hebben.

Maar eerlijk is eerlijk, als je zorgt dat je kantoor automatisering vanuit een datacenter of cloud gehost wordt, is het dan heel erg als je kantoor er een dag of 2 uit ligt?

[ Voor 16% gewijzigd door EWS99 op 01-09-2023 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
Ook in grote dorpen liggen de vezels bij elkaar. De partij die de kabels graaft probeert dit vaak te doen voor meerdere klanten tegelijk. 1x graven, vier keer geld verdienen. Met een draadloze backup doe je als kleine klant het meeste wat je kan doen voor niet al te veel geld. Starlink zou ook nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jadjong schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:12:
De partij die de kabels graaft probeert dit vaak te doen voor meerdere klanten tegelijk. 1x graven, vier keer geld verdienen.
Ik ben echt benieuwd naar een voorbeeld waar dit is gebeurd. Ik kan me dit namelijk om meerdere redenen niet voorstellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:29
bie100 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:32:
[...]

Bel elk jaar maar ik krijg nooit korting haha snap er niks van maar goed t-mobile legt nu een lijntje in mijn straat dat scheelt
Als je een partner hebt en 2 bankrekening zeg gewoon je abonnement op en sluit een nieuw abonnement af dan krijg je gewoon de beste deal als nieuwe klant. Middagje hobbyen ff router en tv opnieuw wisselen en instellen en klaar ben je. Ik betaal nu voor giga inet en tv complete 33,08 (incl 95 cashback) per maand. Hiervoor heb ik een jaar lang 32,99 moeten betalen voor inet start en tv complete(zonder cashback afgesloten). Hoezo inflatie bij Ziggo de mensen die niets doen die betalen mooi voor deze dealtjes voor de nieuwe klant. Het stomme van de huidige aanbieding dat het duurste abonnement goedkoper is dan het goedkoopste op jaar niveau bekeken.

Buurman heb ik het ook geadviseerd vorig jaar maar die vond het allemaal teveel moeite en zag alleen maar gevaren prima dan geen 50% korting en 95 euro cashback voor jou.

Extra tip neem meteen een hollandse nieuwe aboonement met extra data als ziggo klant en thoorn je beltegoed op. Dan heb je ook nog een gratis gsm abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanStriean
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:50
Accountant schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:17:
[...]

Extra tip neem meteen een hollandse nieuwe aboonement met extra data als ziggo klant en thoorn je beltegoed op. Dan heb je ook nog een gratis gsm abonnement.
Stap je dan ook ieder jaar over van Hollandse Nieuwe naar Vodafone o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:39

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Als je een partner hebt en 2 bankrekening zeg gewoon je abonnement op en sluit een nieuw abonnement af dan krijg je gewoon de beste deal als nieuwe klant. Middagje hobbyen ff router en tv opnieuw wisselen en instellen en klaar ben je. Ik betaal nu voor giga inet en tv complete 33,08 (incl 95 cashback) per maand. Hiervoor heb ik een jaar lang 32,99 moeten betalen voor inet start en tv complete(zonder cashback afgesloten). Hoezo inflatie bij Ziggo de mensen die niets doen die betalen mooi voor deze dealtjes voor de nieuwe klant. Het stomme van de huidige aanbieding dat het duurste abonnement goedkoper is dan het goedkoopste op jaar niveau bekeken.

Buurman heb ik het ook geadviseerd vorig jaar maar die vond het allemaal teveel moeite en zag alleen maar gevaren prima dan geen 50% korting en 95 euro cashback voor jou.

Totdat Ziggo zo slim is om te kijken naar je adres en de in de afgelopen jaren op dat adres afgesloten abonnementen op één aansluiting. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
[...]

Ben op de hoogte van dit trucje maar heb een gezamenlijke rekening :) maar zo als ik al aan gaf ze krijgen nu te maken met andere spelers misschien zit er nu wel korting in als ik bel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 02:00:
[...]

Totdat Ziggo zo slim is om te kijken naar je adres en de in de afgelopen jaren op dat adres afgesloten abonnementen op één aansluiting. ;)
Wat dan? Lijkt mij sterk dat ze je ervoor kunnen vervolgen als fraudeur of zo. Enige dat ze kunnen doen lijkt mij is het vanaf dan tegenhouden zodat onder die naam / IBAN geen abonnement meer afgesloten kan worden op dat adres.

En sure, Ziggo mag zelf bepalen wie ze als klant accepteren. Maar wat is gebeurt is gebeurt en als je vanaf dan de volle mep betaalt lijkt mij dat Ziggo je nog steeds liever als klant behoud. Met een aantekening om de komende jaren geen korting / gratis TV pakketten te ontvangen.

Overigens doe ik dit zelf dus niet. Maar het lijkt mij sterk dat Ziggo hier achteraf nog iets mee kan. Er is immers geen (wettelijk) kader dat dit niet mag en dus blijft het bij "Ziggo heeft controle op eigen voorwaarden niet op orde". En Ziggo heeft vast een voorwaarde die stelt dat ze op individuele basis klanten mogen weigeren. Maar lijkt mij dat ze liever een betalende klant hebben dan helemaal geen klant. En dit soort voorwaarden eerder zijn om wanbetalers te weigeren, of iemand die "misbruik" gemaakt heeft van het netwerk waardoor stabiliteit of whatever in gevaar kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
vanStriean schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 00:38:
[...]

Stap je dan ook ieder jaar over van Hollandse Nieuwe naar Vodafone o.i.d.?
Nee ik blijf bij Hollandse nieuwe. Dit is namelijk de enige provider waarbij je abonnement op kunt bellen naar een service nummer en je dus geld krijgt voor je abonnement. Vodafone is daarnaast in de regel duurder volgens mij.

Wat ik wel zou kunnen doen is hollandse nieuwe opzeggen nummer porteren naar een gratis prepaid kaart en dan een nieuw abonnement afsluiten bij hollandse nieuwe voor een hogere cashback. Maar weet niet of dat kan binnen een paar dagen tijd mort ik nog eens onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Accountant schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:06:
[...]

Nee ik blijf bij Hollandse nieuwe. Dit is namelijk de enige provider waarbij je abonnement op kunt bellen naar een service nummer en je dus geld krijgt voor je abonnement.
Wat bedoel je hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
Google maar op thoorn. Bij een hollandse nieuwe werkt je abonnement in de vorm van beltegoed. Beltegoed dat je niet opmaakt kun je opbellen/smsen als Ziggo klant krijg je dubbel beltegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:41
Roetzen schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:33:
[...]

Een keten is nu eenmaal niet sterker dan de zwakste schakel en dat is bij Ziggo nu die laatste 500 meter coax.
Bij mij staat de wijkkast 5 meter naast mijn huis en heeft Ziggo, nadat de vorige (hele lange) kabel defect is geraakt door graafwerkzaamheden, een directe draad tussen de wijkkast en mijn huis getrokken.
Dat maakt de zwakste schakel denk ik iets minder zwak?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YIDN-dF_kB7qDTcEfKPlp4XkgeU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fvnNlkoI4UyvyImo7KWFtNCr.jpg?f=fotoalbum_large

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ruftman schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:16:
[...]

Bij mij staat de wijkkast 5 meter naast mijn huis
De wijkkast of de straatkast? Tot de wijkkast ligt er glasvezel. Vanaf de wijkkast naar de straatkastjes is coax. Vanaf de straatkast naar de huizen is coax.
en heeft Ziggo, nadat de vorige (hele lange) kabel defect is geraakt door graafwerkzaamheden, een directe draad tussen de wijkkast en mijn huis getrokken.
Begrijp ik het nu goed? De oude kabel ging naar een straatkastje verderop?
Dat maakt de zwakste schakel denk ik iets minder zwak?
Een beetje, maar niet veel. Die paar meter coax, met de er bijhorende techniek blijft een bottleneck...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Roetzen schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:42:
[...]
Tot de wijkkast ligt er glasvezel. Vanaf de wijkkast naar de straatkastjes is coax. Vanaf de straatkast naar de huizen is coax.
Dus de informatie op de Ziggo website klopt niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tbS6CfB7BKvi2uk08O6p8tNMQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N8vCgfjJta6bVclOKhZxeYJr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-05 15:32

PA5AM

Hallo test 1 2

DON PAPA schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:30:
[...]

[Afbeelding]
De woorden straatkast/wijkkast zijn niet zo heel goed gedefinieerd en hier maakt de marketing afdeling handig gebruik van.

Wijkkasten en eindversterkers staan beide aan de straat moeten ze hebben gedacht :P

Jij krijgt van mij 8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Na opleveren van fiber heb ik Ziggo opgezegd.
Uiteraard krijg je juist dan aanbiedingen aangeboden, maar die hoefde ik niet.
Eind juli heb ik nog voor heel augustus betaald, maar aangezien ik begin augustus werd afgesloten, kreeg ik een mail waarin stond dat er een creditnota was opgemaakt.
Deze wil ik graag downloaden, aangezien ik mijn aansluiting zakelijk opvoer, maar dat kan niet.
In "Mijn Ziggo" staat bij alle facturen een download knop, maar niet bij creditfacturen.
Dan maar even chatten met Ziggo.

De korte versie:

Ziggo:
Een creditnota is ook geen echte nota deze wordt verrekend met de volgende factuur.

Ik:
Er is geen volgende factuur, ik ben geen klant meer.

Ziggo:
Omdat dit geen echte nota is maar een verrekening en daarom lukt dit niet om deze te printen.

Ik:
Hoe verwerk ik dit dan in mijn boekhouding?

Ziggo:
Dit is een particulier abonnement en geen zakelijk abonnement.

Ik:
Dat heeft er niets mee te maken
Er is een creditnota opgesteld en deze wil ik hebben.

Ziggo:
Als het niet lukt om deze te downloaden dan ga ik kijken of ik een kopie kan opsturen. Moment. Hier zijn we kosten aan verbonden.

Ik:
Hoe kunnen daar nou kosten aan zijn verbonden?

Ziggo:
Hier wordt weer een factuur van aangemaakt.
Ik maak een notitie dat deze als ze worden berekend gecrediteerd mogen worden.

Waarom moet het nou zo moeilijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Je moet nog heel even geduld hebben. De "creditnota" wordt normaliter verwerkt op de volgende factuur (lees volgende facturatieronde). Het is hierbij niet relevant of je dan nog klant bent of niet. Je krijgt altijd een eindfactuur. Het had handiger geweest als men bij de creditnota had aangegeven dat deze nog verwerkt wordt op de eindfactuur. Dat scheelt wat verwarring en onnodig contact.

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 02-09-2023 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PA5AM schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:42:
[...]

De woorden straatkast/wijkkast zijn niet zo heel goed gedefinieerd en hier maakt de marketing afdeling handig gebruik van.

Wijkkasten en eindversterkers staan beide aan de straat moeten ze hebben gedacht :P
En dan houden ze zich nog in. Er zijn een paar duizend aansluitingen waar Ziggo Ftth levert middels RFoG. Dat is 99,9% glasvezel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:30:
[...]

[Afbeelding]
Inderdaad, die informatie klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Maar wij techneuten trappen daar niet in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Jay-B schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:12:
Je moet nog heel even geduld hebben. De "creditnota" wordt normaliter verwerkt op de volgende factuur (lees volgende facturatieronde). Het is hierbij niet relevant of je dan nog klant bent of niet. Je krijgt altijd een eindfactuur. Het had handiger geweest als men bij de creditnota had aangegeven dat deze nog verwerkt wordt op de eindfactuur. Dat scheelt wat verwarring en onnodig contact.
Dank je wel.
Als ze dat op de chat hadden gezegd, dan was het ook duidelijk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

En er zit nog een tweede stuk verwarring in. Data kan in op twee manieren over glasvezel: Als data of als docsis/video-signaal. Het voordeel van glasvezel zit in de verbinding met hoge upload die mogelijk is doordat er erg veel bandbreedte beschikbaar is.

Wanneer je een glasvezel gebruikt voor de licht-variant van het DOCSIS//TV signaal dan heb je dat voordeel niet.

In het "fiber deep" verhaal gaat het signaal een groot deel van dat plaatje via glasvezel. De omzetting naar DOCSIS gebeurt alleen al voor dit plaatje.

Via coax zou je ook 1:1 (of 1:48 oid) verbindingen uit kunnen rollen met veel upload bandbreedte. Dit is alleen niet zo'n goede businesscase :+. Wanneer je 1:100+ uitrolt begint die krappe upload pijn te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
jongetje schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:10:
[...]

Ik ben echt benieuwd naar een voorbeeld waar dit is gebeurd. Ik kan me dit namelijk om meerdere redenen niet voorstellen.
Dark fiber handelaren? KPN er is er zelf ook eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
jadjong schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:58:
[...]

Dark fiber handelaren? KPN er is er zelf ook eentje.
Netwerken met dark fiber aan elkaar knopen is mijn werk grotendeels en ik zie dit zo goed als nooit op de kaarten, en bij outages worden ook niet vaak alle telco's tegelijkertijd geraakt.. Hooguit dat een telco alles op een hoopje heeft liggen in de grond zoals een KPN of Eurofiber, er een graafmachine doorheen gaat en dat dan de "redundante" verbinding bij die telco stuk is. En ook dat is vrij zeldzaam.

Ik zie echt tientallen glasvezelbreuken per maand maar de keren dat meer dan 1 provider van dark fiber geraakt wordt kan ik op 1 hand tellen over de jaren. Als je concrete voorbeelden hebt van dark fiber providers die dat doen hoor ik t graag, ik ken ze niet in ieder geval.

Wat ik wel vaak zie is dat als je aan bijv Eurofiber vraagt om een route tussen punt A en punt B dat er op die route soms een vezel geleend wordt van een andere telco, en als je dat niet goed in de gaten houdt heb je idd wel een grotere kans dat beide verbindingen stuk gaan, maar ik heb nog nooit gezien dat een aannemer de vezels van meerdere partijen op 1 hoop in de grond gemikt heeft zonder dat dit op de kaarten netjes aangegeven is.

[ Voor 20% gewijzigd door Plofkotje op 02-09-2023 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:41
Roetzen schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:42:
[...]

De wijkkast of de straatkast? Tot de wijkkast ligt er glasvezel. Vanaf de wijkkast naar de straatkastjes is coax. Vanaf de straatkast naar de huizen is coax.

[...]

Begrijp ik het nu goed? De oude kabel ging naar een straatkastje verderop?

[...]

Een beetje, maar niet veel. Die paar meter coax, met de er bijhorende techniek blijft een bottleneck...
Ik heb geen idee of het een wijkkast of een straatkast is. Het is wel zowat de enige kast die ik mijn buurt kan vinden.
De monteur gaf destijds aan dat de oude kabel onnodig lang was en door heel de straat slingerde.
Bottleneck of niet, ik behaal keurig de behorende snelheden en heb de afgelopen tien jaar eigenlijk alleen echt storing gehad toen de oude kabel werd beschadigd.
Daarom twijfel ik ook of ik over ga stappen op de vorige week door ODF aangelegde glasvezelkabel, met het eerste jaar alleen T Mobile als aanbieder.

Nu weet ik dat ik een betrouwbare verbinding heb, ik weet niet goed wat ik ervoor terug krijg. Misschien wacht ik wel een jaar tot er meer aanbieders op het glasvezelnetwerk hun diensten mogen aanbieden.

En hoe meer buurtbewoners wel op glasvezel overstappen, hoe rustiger het wordt het Ziggo netwerk.
Dat is misschien ook weer gunstiger voor de stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanStriean
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:50
Accountant schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:45:
[...]

Google maar op thoorn. Bij een hollandse nieuwe werkt je abonnement in de vorm van beltegoed. Beltegoed dat je niet opmaakt kun je opbellen/smsen als Ziggo klant krijg je dubbel beltegoed.
Snap er nog niet veel van, als je data over hebt kun je dat opbellen of als je minuten van je belbundel over hebt? Wat als je onbeperkt bellen aan hebt staan dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accountant
vanStriean schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:21:
[...]

Snap er nog niet veel van, als je data over hebt kun je dat opbellen of als je minuten van je belbundel over hebt? Wat als je onbeperkt bellen aan hebt staan dan?
Mijn abonnement met 15000 mb/min/sms kost 12 euro.ziggo doet dit verdubbelen met 15000 mb/min/sms. Je kunt de verdubbeling niet opmaken aan het thoorn betaalnummer. Dus iedere maand verbel ik 15000 eenheden naar thoorn dat levert me 15 euro op en heb ik nog 15000 mb/min/sms over.
Dus mijn abonnement levert me 3 euro op en kost me geen geld maar levert me geld op.

Onbeperkt bellen betekent dat je onbeperkt kunt bellen maar dat je data verbruik wel van je abonnement af gaat.
Ik verbruik alleen data voor spotify en google maps/ internet en kijk geen filmpjes dus ik verbruik niet veel data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Plofkotje schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:53:
Ik zie echt tientallen glasvezelbreuken per maand maar de keren dat meer dan 1 provider van dark fiber geraakt wordt kan ik op 1 hand tellen over de jaren. Als je concrete voorbeelden hebt van dark fiber providers die dat doen hoor ik t graag, ik ken ze niet in ieder geval.
offtopic:
Zo is het mij uitgelegd door een beheerder van tracés. Men bedenkt op verzoek van de klant een praktische route, doen de vergunningsaanvragen, schakelen uiteindelijk een aannemer in en als er nog meer gegadigden zijn voor de desbetreffende route dan kan voor iedereen de prijs een stukje omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jadjong schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:01:
[...]

offtopic:
Zo is het mij uitgelegd door een beheerder van tracés. Men bedenkt op verzoek van de klant een praktische route, doen de vergunningsaanvragen, schakelen uiteindelijk een aannemer in en als er nog meer gegadigden zijn voor de desbetreffende route dan kan voor iedereen de prijs een stukje omlaag.
Lijkt logisch maar je wilt juist als enige de meeste routes/ dekking hebben ivm concurrentie positie. Dan kun jij scherper verkopen omdat je al fibers hebt liggen of je kunt deze verhuren aan andere aanbieders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ruftman schreef op zondag 3 september 2023 @ 00:23:
[...]

Ik heb geen idee of het een wijkkast of een straatkast is. Het is wel zowat de enige kast die ik mijn buurt kan vinden.
Dan zal het wel een straatkastje zijn. Al was het alleen maar om statische redenen. Van die straatkastjes zijn er veel meer...

Van die korte rok hoge straatkastjes staat er elke paar honderd meter wel eentje op de stoep. Soms zijn ze een beetje verstopt achter een struikje of zo. Maar als je er op gaat letten zul je er zonder veel moeite tientallen moeten kunnen zien in de wijk.
De monteur gaf destijds aan dat de oude kabel onnodig lang was en door heel de straat slingerde.
Bottleneck of niet, ik behaal keurig de behorende snelheden en heb de afgelopen tien jaar eigenlijk alleen echt storing gehad toen de oude kabel werd beschadigd.
Daarom twijfel ik ook of ik over ga stappen op de vorige week door ODF aangelegde glasvezelkabel, met het eerste jaar alleen T Mobile als aanbieder.
Logisch. Je weet wat je hebt en niet wat je krijgt. Ik ben ook best tevreden net Ziggo.
Nu weet ik dat ik een betrouwbare verbinding heb, ik weet niet goed wat ik ervoor terug krijg. Misschien wacht ik wel een jaar tot er meer aanbieders op het glasvezelnetwerk hun diensten mogen aanbieden.
Even de kat uit de boom kijken is misschien best een goede strategie. Maar als ze het "gratis" aanleggen zonder dat je direct een abonnement neemt, dan zou ik dat zeker doen.
En hoe meer buurtbewoners wel op glasvezel overstappen, hoe rustiger het wordt het Ziggo netwerk.
Dat is misschien ook weer gunstiger voor de stabiliteit.
Ik verwacht niet dat je daar veel van gaat merken. Het Ziggo netwerk is al behoorlijk stabiel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:48
Ziggo verhoogt de internetsnelheden weer in oktober.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4qpW2D3ZHhWg8vN8GZr4F3bR6c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AcnlALRMfMI5jHgIWnaXVaKv.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bijzonder want met deze actie [t/m 31-9]Ziggo Internet Giga & TV Start 1e jaar 50% korting is het angstig stil. Deze actie is zelfs een maand verlegd en nagenoeg een handvol posts in dat topic. Erg goedkoop maar er ontstaat geen “vibe” meer bij de naam Ziggo is mijn gevoel?

Voelt beide wel als een behoefte om meer klanten te binden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Waarom wordt de downloadsnelheid bij Internet Giga niet verhoogd?
Internet Giga heeft al een downloadsnelheid van 1000 Mb/s en dit is voor de meeste klanten ruim voldoende. De uploadsnelheid wordt verhoogd naar 100 Mb/s. Meer informatie over Internet Giga abonnement vind je hier.

Ik vind het nog steeds egoïstisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:43
Anoniem: 767041 schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:34:
... Ik vind het nog steeds egoïstisch
Als de download meer dan 1 Gbit wordt heb je een snellere poort nodig op het modem/de router. Wie gaat dat betalen ?
@RobertMe Ik was vergeten dat ik zo'n zwart modem met die 2,5 Gbit poort heb. Blijft wel nog dat je eigen appatuur die hogere snelheid moet kunnen verwerken.
@DON PAPA Maar niet iedereen heeft zo'n modem.

Ik ben blij met de nieuwe snelheden. Dan kan ik weer downgraden op het moment dat ik dat kan. Ik heb nu start xxl tot 02-2024. Ik denk niet dat ik 400/40 nodig heb.

[ Voor 35% gewijzigd door W1ck1e op 04-09-2023 11:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Anoniem: 767041 schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:34:
Internet Giga heeft al een downloadsnelheid van 1000 Mb/s en dit is voor de meeste klanten ruim voldoende. De uploadsnelheid wordt verhoogd naar 100 Mb/s. Meer informatie over Internet Giga abonnement vind je hier.

Welke providers bieden wel een hogere download snelheid? Bij mijn weten alleen Delta / Caiway die eerst hebben gestunt met 8Gbit/s voor ~€10 bovenop 1Gbit/s maar na een paar maanden al stopten met het aanbieden van dit abo en een nieuwe 2Gbit/s hebben opgetuigd (voor ik meen zelfs vrijwel dezelfde prijs als de oude 8Gbit/s).

Daarnaast is 1Gbit/s+ "lastig". Immers gaan de gangbare ethernet netwerken maar tot 1Gbit/s. Sure, 2,5Gbit/s is in opkomst, maar dus nog niet zo gangbaar. En volgens mij heeft alleen dat nieuwe zwarte modem één 2,5Gbit/s poort? Dus alleen met dat modem via die poort en geen tussenliggende switches (of switches die ook minimaal 2,5Gbit/s doen, maar dat is nog minder gangbaar dan PCs met 2,5Gbit/s) kun je daadwerkelijk een download snelheid van 2,5Gbit/s halen.
In alle overige gevallen blijft het max 1Gbit/s met hoogstens dan nog ruimte ernaast voor een andere poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:24
Albert020 schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:21:

[Afbeelding]
Is er ook al een overzicht voor zakelijke klanten van deze verhoogronde ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

W1ck1e schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:54:
[...]
Als de download meer dan 1 Gbit wordt heb je een snellere poort nodig op het modem/de router. Wie gaat dat betalen ?
Op het nieuwe (zwarte) modem zit toch al een 2,5Gbit poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met die verhogingen, weet iemand of Internet Basis te combineren is met KabelTV? (Dus Ziggo Go erbij voor ik meen €6 p/m). Heb nu Internet Start, en met die verdubbeling bied Basis dezelfde download snelheid en maar iets lagere upload. Dus dan valt er weer iets te bezuinigen.

De reden dat ik het dan vraag is omdat Basis een eigen product / bestelpagina heeft en dus buiten de standaard 3 valt (Start, Complete, Giga).

Edit:
Even ingelogd. Maar Basis is niet eens aan te vragen via MijnZiggo.

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 04-09-2023 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DON PAPA schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:10:
[...]

Op het nieuwe (zwarte) modem zit toch al een 2,5Gbit poort
Ja 1 poort, waardoor een hogere snelheid dan 1Gigabit/s voor veel standaard huishoudens geen doel heeft omdat de LAN port de WAN snelheid niet aan kan.

Pas als je een Tweaker bent, met een eigen router waarin een WAN en LAN port op 2.5Gigabit/s beschikbaar zijn. Zou je voordeel hebben van 1200Megabit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

RobertMe schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:58:
[...]

Welke providers bieden wel een hogere download snelheid? Bij mijn weten alleen Delta / Caiway die eerst hebben gestunt met 8Gbit/s voor ~€10 bovenop 1Gbit/s maar na een paar maanden al stopten met het aanbieden van dit abo en een nieuwe 2Gbit/s hebben opgetuigd (voor ik meen zelfs vrijwel dezelfde prijs als de oude 8Gbit/s).

Daarnaast is 1Gbit/s+ "lastig". Immers gaan de gangbare ethernet netwerken maar tot 1Gbit/s. Sure, 2,5Gbit/s is in opkomst, maar dus nog niet zo gangbaar. En volgens mij heeft alleen dat nieuwe zwarte modem één 2,5Gbit/s poort? Dus alleen met dat modem via die poort en geen tussenliggende switches (of switches die ook minimaal 2,5Gbit/s doen, maar dat is nog minder gangbaar dan PCs met 2,5Gbit/s) kun je daadwerkelijk een download snelheid van 2,5Gbit/s halen.
In alle overige gevallen blijft het max 1Gbit/s met hoogstens dan nog ruimte ernaast voor een andere poort.
Heb het meer over de upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:43
Dat was mij niet duidelijk:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-04 07:36
Worden de snelheden van zakelijk ook weer verhoogd? Of volgt berichtgeving daarover nog?

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:55

[Afbeelding]
Betekend dat ook weer een prijsverhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Laatst online: 17:18
NeverSettle schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:16:
[...]

Waarschijnlijk wel. Dat is het Tick-Tock systeem van Ziggo...

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:16:
Met die verhogingen, weet iemand of Internet Basis te combineren is met KabelTV? (Dus Ziggo Go erbij voor ik meen €6 p/m). Heb nu Internet Start, en met die verdubbeling bied Basis dezelfde download snelheid en maar iets lagere upload. Dus dan valt er weer iets te bezuinigen.

De reden dat ik het dan vraag is omdat Basis een eigen product / bestelpagina heeft en dus buiten de standaard 3 valt (Start, Complete, Giga).

Edit:
Even ingelogd. Maar Basis is niet eens aan te vragen via MijnZiggo.
Ik heb die combinatie al een jaar. Als het via 'Mijn Ziggo' niet kan, zou ik het even via de klantenservice proberen te regelen.

Het zou sowieso mooi zijn als 'Internet Basic' ook gewoon in de pakketpagina's op de website komt te staan. Veel te veel onwetende kleinverbruikers die door Ziggo naar onnodig hoge snelheden (en dus maandbedragen) gepusht worden. Ik kom nog veel te vaak vooral oudere mensen tegen die lachwekkend hoge pakketten aangesmeerd hebben gekregen aan de telefoon door de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WEBsel schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:44:
[...]

Waarschijnlijk wel. Dat is het Tick-Tock systeem van Ziggo...
Behalve dan dat in de nieuwe voorwaarde staat dat ze eenmalig mogen indexeren op basis van inflatiecijfers en anders de klant kan opzeggen, ook binnen een vast contract.

En vroeger deden ze IIRC 1 snelheidsverhoging en 1 prijsverhoging per jaar. Terwijl ze eerder dit jaar al een snelheidsverhoging (+ prijsverhoging) gedaan hebben. Ik vermoed dat dit dus eerder een extra verhoging is om in ieder geval de schijn te wekken relevant te blijven met alle glasvezel concurrentie (/daadwerkelijk in enige vorm relevant te blijven).

Momenteel heb ikzelf bv Internet Start + KabelTV voor 50-55 p/m met dan 100/30 Mbit/s. Bij Delta kan ik zonder acties 150/150 Mbit/s krijgen dat met TV ik meen rond de 55 zit (paar euro duurder). Waarbij Delta dus een marginaal hogere downloadsnelheid heeft maar veel hogere upload, maar ook een paar euro p/m duurder. Met deze verhoging levert Ziggo echter alsnog een hogere downloadsnelheid, en is iets goedkoper (maar dan wel lagere upload).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:24:
[...]

Momenteel heb ikzelf bv Internet Start + KabelTV voor 50-55 p/m met dan 100/30 Mbit/s. Bij Delta kan ik zonder acties 150/150 Mbit/s krijgen dat met TV ik meen rond de 55 zit (paar euro duurder). Waarbij Delta dus een marginaal hogere downloadsnelheid heeft maar veel hogere upload, maar ook een paar euro p/m duurder. Met deze verhoging levert Ziggo echter alsnog een hogere downloadsnelheid, en is iets goedkoper (maar dan wel lagere upload).
Ja dat is iets wat mij ook altijd opgevallen is, de upload bij Delta is altijd hoger geweest op coax. Mogelijk doordat ze proberen zoveel mogelijk klanten naar fiber over te zetten waardoor er meer ruimte vrij komt op de coax.

Bij Ziggo moet het allemaal via de coaxkabel gebeuren en ben je als architect voorzichtiger, kan ik mij voorstellen. Technisch denk ik dat dat er nu veel modems D3.1 zijn uitgeleverd en er meer ruimte is ontstaan in het D3.0 segment waardoor deze stap mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:15
Nu ligt in het zuiden van Limburg Ziggo er uit tot minimaal 16:00 uur vanmiddag.
Maar even hotspot van mobiel aangezet.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:46:
Nu ligt in het zuiden van Limburg Ziggo er uit tot minimaal 16:00 uur vanmiddag.
Maar even hotspot van mobiel aangezet.
"Zuiden van Limburg" lijkt mij iets te ruim. * RobertMe tikt dit over Ziggo lijn in regio Maastricht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Ziggo verhoogt zijn prijzen 1 keer per jaar rond juni. En als ik in mijn glazenbol kijk dan zal dat volgend jaar wel weer gebeurden onder het mom van inflatie correct.
Maargoed, dat doet elke provider. Wel knap om van een positief bericht iets negatiefs te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:59

OMD

Is Ziggo start XXL iets exotisch oid? Ik heb nu Tv start met internet Giga maar vind het toch een beetje duur. Ik zou wel die start XXL willen hebben, dat wordt 400mbit, dat is genoeg voor mij.

Ik kan dit echter nergens vinden in mijn ziggo of op de website, daar worden dan weer geen prijzen gegeven.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou dan per oktober van 100/50 naar 200/50 gaan. Ik heb voorlopig genoeg aan die 100. Ik had liever een hogere upload gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Mijn ouders hebben een alles in 1 start (plus onbeperkt bellen). Zou het mogelijk zijn te switchen naar Internet Basic? Dat zou weer wat schelen, want ze betalen nu erg veel. Helaas willen ze niet van ziggo af, ze hebben nu Delta glasvezel aansluiting. Internet gebruiken ze bijna niet (op wat emails na, en telefonie)....
Accountant schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:44:
[...]

Mijn abonnement met 15000 mb/min/sms kost 12 euro.ziggo doet dit verdubbelen met 15000 mb/min/sms. Je kunt de verdubbeling niet opmaken aan het thoorn betaalnummer. Dus iedere maand verbel ik 15000 eenheden naar thoorn dat levert me 15 euro op en heb ik nog 15000 mb/min/sms over.
Dus mijn abonnement levert me 3 euro op en kost me geen geld maar levert me geld op.

Onbeperkt bellen betekent dat je onbeperkt kunt bellen maar dat je data verbruik wel van je abonnement af gaat.
Ik verbruik alleen data voor spotify en google maps/ internet en kijk geen filmpjes dus ik verbruik niet veel data.
Moet je dan aan het begin van de maand "Thoornen", of aan het eind van de maand? (omdat het gratis tegoed pas als laatste aan de beurt is?

[ Voor 57% gewijzigd door jeanj op 04-09-2023 13:58 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-05 16:39
OMD schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:49:
Is Ziggo start XXL iets exotisch oid? Ik heb nu Tv start met internet Giga maar vind het toch een beetje duur. Ik zou wel die start XXL willen hebben, dat wordt 400mbit, dat is genoeg voor mij.

Ik kan dit echter nergens vinden in mijn ziggo of op de website, daar worden dan weer geen prijzen gegeven.
Dit is te vinden op:

https://www.ziggo.nl/internet/internet-only

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oG8ZSsPigBHvVYPbZwNe-v-14eM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykcY00abdZ79XogII0jUTTZS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Bedankt! Wij gaan ook afscheid nemen van tv dus dat komt dan mooi uit. Ik betaal nu 76,50, zou dan terug gaan naar 52 euro. Dat is best een fors verschil :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Die komt toch standaard elk jaar? Och ja natuurlijk, iets met de bekende weg. Maar je kunt altijd downgraden hè? Ook een retorische vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 12:24
Even bellen met Ziggo is het makkelijkst, dan zeggen ze gelijk of Start XXL bij jou mogelijk is.

5 Euro extra voor dubbele snelheid is in ieder geval een goede deal.

[ Voor 15% gewijzigd door Volkert op 04-09-2023 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynare
  • Laatst online: 11:20
Downgraden is schijnbaar is niet altijd mogelijk. Net Ziggo aan de lijn gehad ik wil mijn internet complete omzetten naar Start XXL. Dit omdat XXL straks de snelheid krijgt van huidige internet complete en dat is voor mij voldoende. Maar dat is blijkbaar momenteel niet mogelijk voor mij dus gaan nu uitzoeken waarom eigenlijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:48:
[...]

Ziggo verhoogt zijn prijzen 1 keer per jaar rond juni. En als ik in mijn glazenbol kijk dan zal dat volgend jaar wel weer gebeurden onder het mom van inflatie correct.
Maargoed, dat doet elke provider. Wel knap om van een positief bericht iets negatiefs te maken...
Het grote verschil is toch dat nu al de snelheden omhoog gaan? Normaal gesproken elk jaar rond mei en de prijsverhoging twee maanden later.
Zo ben je voor Complete dus binnen hetzelfde jaar van 350/35 naar 400/40 en nu naar 500/50 gedgaan. Dat is toch een aardige snelheidsverhoging? En als je het niet nodig hebt, downgrade je toch?
Zelf ben ik blij met bij t-mobile 400/400 lijn. Niet eens zo zeer voor de hoge upload (heb ik echt niet nodig), maar wel voor de kostenbesparing van meer dan 25 euro p/m. En dan heb ik de aanbiedingsprijs van 8 x 30 niet eens meegerekend.

Maar ja, als Ziggo straks weer eens een leuke aanbieding (via bv ING of breedbandwinkel) heeft, dan zal ik misschien weer terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Dynare schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:48:
Downgraden is schijnbaar is niet altijd mogelijk. Net Ziggo aan de lijn gehad ik wil mijn internet complete omzetten naar Start XXL. Dit omdat XXL straks de snelheid krijgt van huidige internet complete en dat is voor mij voldoende. Maar dat is blijkbaar momenteel niet mogelijk voor mij dus gaan nu uitzoeken waarom eigenlijk niet ;)
Heb je gebruik gemaakt van een aabieding van bijvoorbeeld 9 maanden voor x bedrag? Dan heb je voor een jaar getekend. Dat heb ik ook namelijk. Ik heb 6 maanden GIGA internet met 50%korting gehad maar ik moet nu nog 4 maanden met mijn contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
MatsuMatsu85 schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:09:
Worden de snelheden van zakelijk ook weer verhoogd? Of volgt berichtgeving daarover nog?

[...]
Volgens dit bericht wel:
https://www.vodafoneziggo...ernet-alle-ziggo-klanten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynare
  • Laatst online: 11:20
OMD schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:27:
[...]

Heb je gebruik gemaakt van een aabieding van bijvoorbeeld 9 maanden voor x bedrag? Dan heb je voor een jaar getekend. Dat heb ik ook namelijk. Ik heb 6 maanden GIGA internet met 50%korting gehad maar ik moet nu nog 4 maanden met mijn contact.
Nee voor zover ik weet niet en het abonnement kan wel omgezet worden naar Start of Giga alleen niet Start XXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
Ok je zou het wel denken als je dat zo leest, even afwachten maar heb nu Zakelijk Complete Xtra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMD schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:27:
[...]

Bij mijn weten ga je een contract aan dat je een jaar klant bent. En dus niet een jaarcontract voor een specifiek abonnement. Dus aanpassen zou gewoon moeten werken. Vraag is uiteraard wat er dan met kortingen gebeurt. Volgens mij hebben sommige pakketten 9 maanden 50% korting en andere 6 maandwn 50% korting. Als je bv Giga afsluit met 9 maanden korting en in eerste maand naar Start gaat met maar 6 maanden korting, hoe lang krijg je dan daadwerkelijk korting?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
MatsuMatsu85 schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:00:
Ok je zou het wel denken als je dat zo leest, even afwachten maar heb nu Zakelijk Complete Xtra...

[...]
Zakelijk Start Xtra: 200/40 > 400/50
Zakelijk Complete Xtra: 600/60 > 600/70
Zakelijk Giga Xtra: 1200/100 > 1200/120

Bron: https://community.ziggo.n...netsnelheden/ba-p/1245849

Ik mis wel informatie over een eventuele verhoging van het niet actief verkochte Zakelijk Instap Xtra abonnement. Dat is zeg maar de zakelijke tegenhanger van het Basic abonnement.

Op dit moment is deze 100/30, ik heb het vermoeden dat deze naar 200/30 gaat.

[ Voor 61% gewijzigd door Jeffrey87 op 04-09-2023 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
@Jeffrey87 Top bedankt toch weer iets meer up er bij op naar de 100Mbit in de verdere toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Laatst online: 05-05 06:04
Is men trouwens actief het Max abonnement (600Mbit) aan het uitfaseren ook? Het was volgens mij al tijdje niet meer verkrijgbaar maar werkte bij mij nog prima. Kreeg nu vandaag een mail in de bus dat ze het gratis hebben omgezet naar Giga nu zonder nieuw contract of extra kosten. Net even een testje gedaan en het is klaarblijkelijk ook al actief.

Moet zeggen dat het wel wat verdacht aanvoelt nu ook de glasvezelkabels van ODF aan het appartementencomplex waar ik woon bungelen :Y) .

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Nu online
Clueless schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:29:
Is men trouwens actief het Max abonnement (600Mbit) aan het uitfaseren ook? Het was volgens mij al tijdje niet meer verkrijgbaar maar werkte bij mij nog prima. Kreeg nu vandaag een mail in de bus dat ze het gratis hebben omgezet naar Giga nu zonder nieuw contract of extra kosten. Net even een testje gedaan en het is klaarblijkelijk ook al actief.
Met de laatste prijsverhoging hebben ze de prijs van Max effectief gelijkgetrokken aan die van het Giga abonnement, dus ja, het lijkt er op dat ze het abonnement gaan uitfaseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Prima verhoging. Betaal nu zo’n 25 euro per maand voor Internet Start Only die van 100/30 naar 200/30 gaat. Had liever iets meer uploadsnelheid gehad, maar niet piepen.

Overigens kan ik iedereen NLZiet aanraden. Werkt ontzettend fijn, vooral op Apple-apparaten en zelfs hier op vakantie in Spanje is het perfect. Je zit nergens aan vast voor slechts 8,95 euro per maand. Betaal dus nu nog geen 33 euro voor internet en tv. :)

Hier stond een handtekening...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
jeanj schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:57:
Mijn ouders hebben een alles in 1 start (plus onbeperkt bellen). Zou het mogelijk zijn te switchen naar Internet Basic? Dat zou weer wat schelen, want ze betalen nu erg veel. Helaas willen ze niet van ziggo af, ze hebben nu Delta glasvezel aansluiting. Internet gebruiken ze bijna niet (op wat emails na, en telefonie)....
Het scheelt maar drie euro, internet start kost 47 euro en basic 44 euro. Zat er zelf ook al aan te denken te switchen van start naar basic na deze snelheidsverdubbeling, maar op het totale maandbedrag maakt het maar weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey87 schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:46:
[...]

Ik mis wel informatie over een eventuele verhoging van het niet actief verkochte Zakelijk Instap Xtra abonnement. Dat is zeg maar de zakelijke tegenhanger van het Basic abonnement.

Op dit moment is deze 100/30, ik heb het vermoeden dat deze naar 200/30 gaat.
Instap wordt niet in snelheid verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Nu online
Jay-B schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:17:
[...]

Instap wordt niet in snelheid verhoogd.
Heb je daar een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Laatst online: 17:42
Stomme vraag misschien, maar waar in Mijn Ziggo staat nou de einddatum van je contract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

sheepdog schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:36:
Stomme vraag misschien, maar waar in Mijn Ziggo staat nou de einddatum van je contract?
Nergens volgens mij in de "Mijn Ziggo" app, deze staat als ik het goed heb, wel in de bevestigings email van je abbonement bestelling, en als je die niet meer hebt, dan kun je hem bij Ziggo opvragen

[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 04-09-2023 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheepdog
  • Laatst online: 17:42
DON PAPA schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:44:
[...]

Nergens, deze staat in de bestel email van je abbonement, en als je die niet meer hebt, dan zal je hem bij Ziggo moeten opvragen
Thanks! Ik had een hele berg e-mails vanwege een fout in m'n bestelling, maar heb de datum gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door sheepdog op 04-09-2023 21:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
sheepdog schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:06:
[...]

Thanks! Ik had een hele berg e-mails vanwege een fout in m'n bestelling, maar heb de datum gevonden (wel onhandig dat dit niet in Mijn Ziggo zit).
https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/gegevens/contract hier staat toch de einddatum / opzegtermijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCGFi_FYtG1Xk0tJHnTGxitbS2w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pTpU91L4Yx2ef64GHetF6Oen.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Chris.nl op 04-09-2023 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:24:
[...]
Pas als je een Tweaker bent, met een eigen router waarin een WAN en LAN port op 2.5Gigabit/s beschikbaar zijn. Zou je voordeel hebben van 1200Megabit/s.
Een beetje goed WiFi 6 AP haalt ook > 1gbit netto.

Dat de klanten met een gigabit abbo nu op 1gbit blijven hangen*, terwijl het zakelijke soortgelijke abbonnement 1.2 gbit doet vindi ik raar :x
*: In het marketingmateriaal in ieder geval - modem config zit mogelijk wél boven de 1000/100
Pagina: 1 ... 304 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic