Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specialsta
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-04 20:14
remco_k schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:48:
[...]

Als er iemand op dat modem zit die daar niet thuishoort, dan heeft een beveiligde (https) verbinding daarnaartoe geen enkele meerwaarde.

Een beveiligde verbinding is om mitm (man in the middle) attacks tegen te gaan. Iets of iemand die dus tussen jouw en je modem zit.
Dank voor je antwoord! Dit wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:54
PASware schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:46:
[...]

Hier in Apeldoorn werkt het internet, maar terug kijken op tv werkt hele dag al niet. Tv kijken en casten via de app werkt ook al niet.
De verwachtte oplossing in Apeldoorn is wederom met 1 dag verschoven naar 3-8 om 19 uur, Morgen gaan we dan dus dag 3 in zonder tv via de next mini. Tv kijken via ziggogo die werkt helaas ook niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vorige week via e-mail keurig een bericht gekregen dat de door mij geretourneerde produkten (next, modem, WiFi punten) goed waren ontvangen. Vandaag een mail ontvangen dat binnen vier (!!) weken een bedrag wordt gecrediteerd. Dit bedrag is exact 1 weekje dat ik te veel had betaald. Helemaal goed natuurlijk, maar….. in de mail verwijzen ze naar Mijn Ziggo om de factuur te kunnen inzien. Onbegrijpelijk dat ze hier nog steeds geen goed proces omheen hebben, want op Mijn Ziggo kun je na beëindiging niet meer inloggen.
Via de chat contact opgenomen, ze zal proberen de factuur te mailen. Zoals van te voren al bedacht, die mail moet ik nog steeds krijgen. En daarnaast moest ik achter de borg van 45 euro aan. Ze zal dit ook crediteren. Echter daarvan kon ze me geen bevestiging via mail toesturen. Wel per SMS. En je raadt het al, deze sms heb ik nog steeds niet binnen.
Begrijpt men bij Ziggo niet dat als een opzeg proces goed is ingericht, dit voor een klant een extra reden kan zijn om ooit weer eens klant te worden?
Ik zal morgen wel weer even gaan chatten. Ik ben benieuwd of diegene iets in het systeem kan zien van het crediteren van de borg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:24
@meesje: ik ben nu enkele weken 'ziggo-vrij' en kan nog steeds inloggen. Kan daar zien dat ik geen producten meer heb en al mijn facturen bekijken. Heb vorige week e-mail ontvangen dat de Ziggo apparatuur in goede orde ontvangen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
U123456 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:39:
@meesje: ik ben nu enkele weken 'ziggo-vrij' en kan nog steeds inloggen. Kan daar zien dat ik geen producten meer heb en al mijn facturen bekijken. Heb vorige week e-mail ontvangen dat de Ziggo apparatuur in goede orde ontvangen is.
Top! Ik deed waarschijnlijk wat verkeerd vanmiddag. Ik kan nu inloggen via Mijn Ziggo. Ik deed dat via hun app, maar dan word ik als oud klant doorgeleid naar de website. Helemaal prima. Ik zie nu het kleine credit bedrag staan en het credit bedrag van de borg.
Dan is mijn eerdere klaagzang niet terecht. Om toch wat te zeuren te hebben. :) Het was netjes geweest als ze gelijk de borg hadden gecrediteerd.
Ik zie trouwens de credit bedragen staan, maar het zijn geen downloadbare facturen. In ieder geval prima. Als dat binnen de eerder genoemde vier weken is overgemaakt, ben ik tevreden.

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 08-08-2023 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:30
Ik kan zelfs na 8 maanden nog gewoon inloggen op Mijn Ziggo. Nog even en ik kan weer klant worden :)

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:13

hullemah

hullie

Dit word mijn vierde week dat ziggo het creditbedrag kan terug betalen ze wachten echt op het laatste nippertje voordat ze het bedrag overmaken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:20
hullemah schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:36:
Dit word mijn vierde week dat ziggo het creditbedrag kan terug betalen ze wachten echt op het laatste nippertje voordat ze het bedrag overmaken.
Jij denkt dat er bewust iemand achter een bureautje handenwrijvend "gnagna" aan het roepen is en specifiek jouw creditatie tegen houdt? Welke reden zou een bedrijf kunnen hebben om die paar euro's wat langer vast te houden? Voor dat beetje spaarrente moet je het al niet doen, jij als oud-klant/potentiële terugkeer klant houdt alleen maar een nare gedachte over aan het bedrijf en telkens als jij het bedrijf belt of benadert is een medewerker er tijd aan kwijt wat ook mankracht en geld kost. Zou het niet zo kunnen zijn dat het een of ander automatisch proces is dat bv maandelijks een hele batch betalingen regelt? Dat geld komt heus wel joh :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Andros schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:56:
[...]

Jij denkt dat er bewust iemand achter een bureautje handenwrijvend "gnagna" aan het roepen is en specifiek jouw creditatie tegen houdt? Welke reden zou een bedrijf kunnen hebben om die paar euro's wat langer vast te houden? Voor dat beetje spaarrente moet je het al niet doen, jij als oud-klant/potentiële terugkeer klant houdt alleen maar een nare gedachte over aan het bedrijf en telkens als jij het bedrijf belt of benadert is een medewerker er tijd aan kwijt wat ook mankracht en geld kost. Zou het niet zo kunnen zijn dat het een of ander automatisch proces is dat bv maandelijks een hele batch betalingen regelt? Dat geld komt heus wel joh :) .
Om dezelfde reden dat facturen vaak pas op de laatste dag worden betaald.
Gratis werkkapitaal, dat heet niets met spaarrente te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vier weken is best lang. Maar in principe wel prima. Ik ben in ieder geval blij dat ik nog kan inloggen op Mijn Ziggo en daar de bevestiging zie van de twee credit bedragen.
Wat ik trouwens wel bijzonder vind, is dat je van de twee creditnota’s geen specificatie kan downloaden. Maar wellicht worden deze pas opgemaakt rond de tijd dat de bedragen worden uitgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:21
Andros schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:56:
[...]

Jij denkt dat er bewust iemand achter een bureautje handenwrijvend "gnagna" aan het roepen is en specifiek jouw creditatie tegen houdt?
Al een poosje geleden, en niet zo’n groot bedrijf, maar het komt wel voor: https://www.accountant.nl/opinie/2012/8/fraude-greenchoice/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:51
Iemand een advies voor een vervanging van mijn huidige router i.c.m. Ziggo Giga?

Ik heb nu twee maal de Netgear Nighthawk R7000 (eentje als AP op zolder) en ben daar op zich altijd tevreden over geweest. Ze zijn al behoorlijk gedateerd en het wordt tijd voor een upgrade.

Een VPN server die op de router kan draaien is geen must, maar zou een welkome optie kunnen zijn.

Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. merk/model?

Edit: beetje Googlen levert dit op via de Routershop

TP-Link Archer AX11000 of DrayTek Vigor 2927ax

Beiden stevig aan de prijs.... :X

[ Voor 33% gewijzigd door A3-D op 11-08-2023 13:13 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@A3-D waarom niet de Ziggo router en dan met een SmartPod/SuperWiFi punt verlengen zodat je overal dekking hebt. Kan mij voorstellen dat als je belt voor een jaar verlengen dat je deze spullen gratis krijgt.

Ik kan je wel tippen over ui.com maar dan ga je niet goedkoper uit komen. Je kunt wel kiezen voor UniFi WiFi achter je Ziggo router. Mijn vraag is vooral zo bedoeld: heb je een eigen router vanwege de features of omdat je slecht WiFi bereik had met de Ziggo router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
A3-D schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:48:
Iemand een advies voor een vervanging van mijn huidige router i.c.m. Ziggo Giga?

Ik heb nu twee maal de Netgear Nighthawk R7000 (eentje als AP op zolder) en ben daar op zich altijd tevreden over geweest. Ze zijn al behoorlijk gedateerd en het wordt tijd voor een upgrade.

Een VPN server die op de router kan draaien is geen must, maar zou een welkome optie kunnen zijn.

Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. merk/model?

Edit: beetje Googlen levert dit op via de Routershop

TP-Link Archer AX11000 of DrayTek Vigor 2927ax

Beiden stevig aan de prijs.... :X
Voor dat geld zou ik voor een losse router (zonder wifi) gaan, zoals de NanoPi R4S en enkele WiFi6 accesspoints, zoals Aruba Instant On AP22. Maar da's mijn perspectief.

Voordeel ervan is o.a. dat upgraden in de toekomst meer modulair / goedkoper kan. Als je in het Netwerken subforum een topic start zit je meer ontopic, en zal je vast e.e.a. aan TP-Link / Ubiquiti spul geadviseerd worden, wat ook prima is.

-edit- @stormfly hierboven maakt ook een goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:51
stormfly schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:58:
@A3-D waarom niet de Ziggo router en dan met een SmartPod/SuperWiFi punt verlengen zodat je overal dekking hebt. Kan mij voorstellen dat als je belt voor een jaar verlengen dat je deze spullen gratis krijgt.

Ik kan je wel tippen over ui.com maar dan ga je niet goedkoper uit komen. Je kunt wel kiezen voor UniFi WiFi achter je Ziggo router. Mijn vraag is vooral zo bedoeld: heb je een eigen router vanwege de features of omdat je slecht WiFi bereik had met de Ziggo router?
De router niet vanwege de WiFi, dat is altijd in ons gehele huis goed geweest (zeker met de aanschaf van de tweede R7000 via Marktplaats die ik toen als AP op zolder heb gezet).

Heb afgelopen jaar uit het niets van Ziggo kosteloos de TP-Link Deco M4 ontvangen. Daar doe ik helemaal niets mee en zit nog nieuw in doos. Misschien is het inderdaad een idee om de beide Netgear routers er tussenuit te halen, de Connectbox Giga door Ziggo uit bridgemodus te laten halen, en voor WiFi de Deco M4 set te gaan gebruiken.

Hoe minder schakels er tussen zitten, des te beter en stabieler het is denk ik. Ik haal nu met Giga ook niet de maximale snelheid (speedtest ± 750-800 Mbps down en 76 Mbps up) en mogelijk dat de router(s) hierin de beperkende factor zijn.

Kan helaas niet testen direct aan het Ziggo modem omdat die in Bridge modus staat.

[ Voor 10% gewijzigd door A3-D op 11-08-2023 16:12 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +2 Henk 'm!
A3-D schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:08:
...
Kan helaas niet testen direct aan het Ziggo modem omdat die in Bridge modus staat.
Dat kan wel, De hoofd module van de tplink m4 set moet dan in router mode staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Wellicht dat het testen direct aan de Ziggo modem niet gaat? De Deco’s kunnen inderdaad in router modus aan een Ziggo modem: zo heb ik dat met mijn X60 ook. Werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ook testen direct aan het modem kan gewoon door tijdelijk een kabel direct van het modem naar een laptop of desktop te trekken. Wel even het modem herstarten.

[ Voor 10% gewijzigd door Jay-B op 12-08-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ook in bridge mode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou niet weten waarom niet. Bridge mode wil enkel zeggen dat het modem niet fungeert als router. Je kan dan dus niet meerdere apparaten direct aansluiten en je krijgt maar één IP-adres. (ja ok eigenlijk twee als je het IPv6-adres ook meetelt.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Uiteraard. Waarom zou dat niet werken? Het is niet dat op het internet zaken als ethernet of DHCP anders werken dan in een LAN. En je kunt ook gewoon zelf een PC op het bridged modem aansluiten en die als router dienst laten doen. Zal vast ook lukken met een Windows systeem, en zeer zeker met Linux/BSD/... gezien de meeste routers uberhaupt daarop gebaseerd zijn.
En 20, 25 jaar terug bestonden (consumenten) routers ook nog niet en was het doodnormaal dat je de PC rechtstreeks op het modem deed aansluiten (wat toen ook nog echt een modem was, dus hetzelfde deed als de huidige combi-apparaten in bridge mode).

Het enige verschil is dat je rechtstreeks aan het modem (in bridge mode) geen firewall hebt tussen het grote boze internet en jouw eigen PC. Dus wel even opletten dat deze op Publiek netwerk staat (in Windows termen) / de firewall dicht is getimmerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 14:03:
Ik zou niet weten waarom niet. Bridge mode wil enkel zeggen dat het modem niet fungeert als router. Je kan dan dus niet meerdere apparaten direct aansluiten en je krijgt maar één IP-adres. (ja ok eigenlijk twee als je het IPv6-adres ook meetelt.)
En eigenlijk kun je ook meerdere apparaten aansluiten en krijg je dan nog meer IP adressen. In bridge kun je dus minimaal een tweede apparaat rechtstreeks op het modem aansluiten en krijgt ook die een volledig werkende verbinding inclusief uniek IPv4 adres en unieke IPv6 prefix (& uniek IPv6 adres in Ziggo het netwerk/subnet). Waarbij de totale verbinding uiteraard wel gecapped blijft. Het is niet dat je op een 100Mbit/s abo dan ineens 2x 100Mbit/s krijgt. Dat blijft gewoon 100Mbit/s.

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 12-08-2023 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RobertMe Technisch kan dat natuurlijk maar dat is afhankelijk van de bootfile op het modem. In het verleden werden de overige ethernetpoorten gedeactiveerd in bridge modus. Ook kan je in de config aangeven dat het modem maar één adres mag uitgeven. Dit kan je ook nog per type modem aanpassen. Ik weet eerlijk gezegd niet wat de meest courante modems doen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 14:15:
@RobertMe Technisch kan dat natuurlijk maar dat is afhankelijk van de bootfile op het modem. In het verleden werden de overige ethernetpoorten gedeactiveerd in bridge modus. Ook kan je in de config aangeven dat het modem maar één adres mag uitgeven. Dit kan je ook nog per type modem aanpassen. Ik weet eerlijk gezegd niet wat de meest courante modems doen op dit moment.
Daarom in [small] het is niet gangbaar, zal niet te adviseren zijn tenzij je weet wat je doet, etc.

Overigens heb ik dit zelf gebruikt op een Ubee UBC1318 toen ik from scratch een router aan het opzetten was. Dus een (mini) PCtje met daarop plain Debian. Dus dat modem ondersteund het in ieder geval (/ondersteunde het begin dit jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Goedemorgen mede tweakerts. Ik ga binnenkort verhuizen naar een groot eind jaren 70 huis en zal aan Ziggo verbonden moeten blijven (Delta is begonnen met graven in Landgraaf maar kan nog wel heel lang duren voor ze iets werkends aan kunnen sluiten).
Ik gebruik in mijn nu wat meer bescheiden huis de standaard Ziggo modem en 2 wifi spots, 1 op de overloop boven en 1 in de praktijkruimte. Dit levert best ok internet op nu. Mijn vrouw vergadert veel via teams en ik gebruik wat muziek en mijn agenda voor de praktijk. We hebben een aardige verzameling kids en die gamen veel (oudsten spelen shooters en hoor ze niet klagen over de verbinding).

Kan ik er nu vanuit gaan dat ik in de nieuwe woning dezelfde opzet kan gebruiken maar dan met meer spots?

Huidige woning is 170m2 ongeveer en straks 480m2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:04
@-TheNose-
Aantal m2 zegt niet veel. Hoe is dat verdeeld (etages), waar zijn de vloeren van gemaakt?
Wil je je netwerk blijven uitbesteden aan Ziggo, of wil je zelf de regie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
ikweethetbeter schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:12:
@-TheNose-
Aantal m2 zegt niet veel. Hoe is dat verdeeld (etages), waar zijn de vloeren van gemaakt?
Wil je je netwerk blijven uitbesteden aan Ziggo, of wil je zelf de regie hebben?
4 etages: kelder (oa trainingsruimte en sauna dus internet wel wenselijk), begane grond, slaap etage, zolder. Alleen de zolder is houten vloer verder beton. Mijn internet/netwerk moet gewoon werken. Ik ben acupuncturist en voormalig tweaker (overclocken vroeger), geen verstand van netwerken dus eigen beheer is vragen om problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
-TheNose- schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:22:
4 etages: kelder (oa trainingsruimte en sauna dus internet wel wenselijk), begane grond, slaap etage, zolder. Alleen de zolder is houten vloer verder beton. Mijn internet/netwerk moet gewoon werken. Ik ben acupuncturist en voormalig tweaker (overclocken vroeger), geen verstand van netwerken dus eigen beheer is vragen om problemen.
Gewapend beton is een goede barrière voor wifi.
Heb je overal (de mogelijlkheid om) ethernetkabels (aan te leggen)? Zelf een (mesh) set onderling bedraad aansluiten heeft de voorkeur. Minimaal 3 nodes, mogelijk neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:32
-TheNose- schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:01:
Goedemorgen mede tweakerts. Ik ga binnenkort verhuizen naar een groot eind jaren 70 huis en zal aan Ziggo verbonden moeten blijven (Delta is begonnen met graven in Landgraaf maar kan nog wel heel lang duren voor ze iets werkends aan kunnen sluiten).
Ik gebruik in mijn nu wat meer bescheiden huis de standaard Ziggo modem en 2 wifi spots, 1 op de overloop boven en 1 in de praktijkruimte. Dit levert best ok internet op nu. Mijn vrouw vergadert veel via teams en ik gebruik wat muziek en mijn agenda voor de praktijk. We hebben een aardige verzameling kids en die gamen veel (oudsten spelen shooters en hoor ze niet klagen over de verbinding).

Kan ik er nu vanuit gaan dat ik in de nieuwe woning dezelfde opzet kan gebruiken maar dan met meer spots?

Huidige woning is 170m2 ongeveer en straks 480m2.
Als je het echt zeker wil weten, moet je een plattegrond hebben en weten wat de demping van de muren en plafonds is.
Maar over het algemeen mag je er vanuit gaan dat je wel een prima dekking gaat krijgen met extra pods.

Ik weet niet of je tegenwoordig nog automatisch een monteur bij een nieuw abonnement krijgt, maar die zou je ook kunnen gebruiken.
Die kan wel metingen doen, en evt. extra pods installeren als je dat zelf niet kan of wil. Enige is dat je die dingen dan wel zelf moet betalen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ja zakelijk dus sowieso monteur etc. Kan je die pots ook bedraad aansluiten eigenlijk? Anders koop ik beter een andere mesh set.
Heb de sleutel van het huis nog niet maar op een aantal plekken moet je wel ethernet kunnen trekken ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:30
-TheNose- schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:39:
Ja zakelijk dus sowieso monteur etc. Kan je die pots ook bedraad aansluiten eigenlijk? Anders koop ik beter een andere mesh set.
Heb de sleutel van het huis nog niet maar op een aantal plekken moet je wel ethernet kunnen trekken ja.
Bekabeld is altijd beter. Ik zou zorgen (als dat lukt) om in elke ruimte tenminste 1 UTP aansluiting uit te laten komen. En als je zelf een mesh set koopt, ben je meteen provider onafhankelijk. Dat maakt het switchen later een stuk makkelijker.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:02
-TheNose- schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:39:
Over welke pods gaat het? Ziggo's eigen SmartWifi pods of TP-Link Deco M4? Laatste kan via UTP kabels in serie aansluiten voor stabielere netwerk. Beide ondersteunen t/m WiFi 5 (802.11AC op 5Ghz). Wil je meer een toekomstbestendige mestsysteem dan kan je beter kijken naar systemen die 802.11AX (Wifi 6/6E) ondersteunen, al kosten die wel wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
EWS99 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:41:
[...]

Bekabeld is altijd beter. Ik zou zorgen (als dat lukt) om in elke ruimte tenminste 1 UTP aansluiting uit te laten komen. En als je zelf een mesh set koopt, ben je meteen provider onafhankelijk. Dat maakt het switchen later een stuk makkelijker.
Die pods huur je, dus als je van provider switcht lever je ze weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-TheNose- schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:02:
[...]

Als je ze zelf koopt en "installeert" dan huur je ze niet en kunnen ze dus ook blijven staan als je van provider wisselt ;) En gezien je in de initiële post (de aanleg van) Delta erbij haalde lijkt me die ISP wissel niet uit te sluiten?

Maarja. Als je zelf niet zo'n ding kunt/wilt aansluiten kun je het beter (2x) door de provider laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
RobertMe schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:11:
[...]

Als je ze zelf koopt en "installeert" dan huur je ze niet en kunnen ze dus ook blijven staan als je van provider wisselt ;) En gezien je in de initiële post (de aanleg van) Delta erbij haalde lijkt me die ISP wissel niet uit te sluiten?

Maarja. Als je zelf niet zo'n ding kunt/wilt aansluiten kun je het beter (2x) door de provider laten doen.
Tsja kunnen uiteindelijk wel, maar als ik veel tijd kwijt ben met klooien kan ik tegenwoordig mijn tijd beter aan iets nuttigs besteden en het door vaklui laten doen. Sorry luie tweaker tegenwoordig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikweethetbeter
-TheNose- schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:02:
Precies, dus als je weggaat bij Ziggo, dan ben je je thuisnetwerk kwijt, en is alle tijd die erin gestoken is om het te optimaliseren (juiste plaatsing van de pods bijvoorbeeld) verloren tijd.

Je krijgt dan van je nieuwe provider een nieuw modem met router en wifi, en dan mag je al je apparaten / computers / devices met de hand op het nieuwe netwerk aanmelden. Dat doet T-Mobile / KPN echt niet, ook al ben je lui!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
NeverSettle schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:56:
[...]

Over welke pods gaat het? Ziggo's eigen SmartWifi pods of TP-Link Deco M4? Laatste kan via UTP kabels in serie aansluiten voor stabielere netwerk.
Ik heb mijn Smartwifi Pods ook gewoon via UTP aangesloten op mn Ziggo modem. Dingen werken stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
njitter schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:47:
[...]

Ik heb mijn Smartwifi Pods ook gewoon via UTP aangesloten op mn Ziggo modem. Dingen werken stabiel.
Liefst zoveel mogelijk via UTP natuurlijk, maar als sommige dat slechts kunnen maakt dat het mesh netwerk natuurlijk al beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
-TheNose- schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:07:
[...]

Liefst zoveel mogelijk via UTP natuurlijk, maar als sommige dat slechts kunnen maakt dat het mesh netwerk natuurlijk al beter?
Ligt een beetje aan de mogelijkheden. Sommige apparaten hebben een backhaul op een aparte frequentie. Maar vast bedraad zal altijd beter zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:51
ik heb op dit moment een Ziggo Internet+TV abbo voor 12 maanden tegen 50% korting voor de volledige looptijd, en dat loopt komende maand af. Uiteraard krijg ik deze korting niet bij verlenging, dus ja we gaan maar weer "hoppen" :-). Online opgezegd, krijg een mail met een Incident nummer. Grappig dat ze dit onder de noemer incident scharen.

[ Voor 7% gewijzigd door SuperCrisz op 15-08-2023 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Ziggo stopt eigen doorontwikkeling Mediabox Next en Next Mini

Liberty Global heeft de verdere ontwikkeling van het Horizon videoplatform uitbesteed aan Infosys. Horizon is het onderliggende platform van de meest gebruikte Ziggo Mediaboxen.

https://www.totaaltv.nl/n...diabox-next-en-next-mini/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Anoniem: 767041 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:14:
Ziggo stopt eigen doorontwikkeling Mediabox Next en Next Mini

Liberty Global heeft de verdere ontwikkeling van het Horizon videoplatform uitbesteed aan Infosys. Horizon is het onderliggende platform van de meest gebruikte Ziggo Mediaboxen.

https://www.totaaltv.nl/n...diabox-next-en-next-mini/
Ben benieuwd of dit een vooruitgang is of juist een achteruitgang qua gebruikers ervaringen. Lees dat Infosys een Indiase multinational IT bedrijf is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:58
NeverSettle schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:38:
[...]

Ben benieuwd of dit een vooruitgang is of juist een achteruitgang qua gebruikers ervaringen. Lees dat Infosys een Indiase multinational IT bedrijf is.
De 400 medewerkers die hieraan werkten gaan gewoon mee naar Infosys en Liberty Global blijft leading in de ontwikkelingen. Ga er even voor het gemak vanuit dat dit vooral formeel een aanpassing is maar in de prakijk geen verschil gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:36

sjaool

Every life should have 9 cats

NeverSettle schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:38:
[...]

Ik denk dat ze het meer op Europees/wereldwijd niveau willen gaan aanpakken. Dat lijkt mij sowieso goedkoper dan per land. De Next boxen worden namelijk in meerdere landen gebruikt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ziggo. You never fail to amaze me. :9

M’n netwerkkabel aansluiting van m’n Ziggo Next was defect, dus daar had ik zondag voor gebeld.
Ze zouden een nieuwe Next opsturen. Prima.

Of ze nog iets konden betekenen voor mij. Nou, een actie is altijd mooi meegenomen voor een trouwe klant. Ze kon 6 maanden gratis ESPN Compleet doen.. dat was echt het maximale.

Naja, prima. Beter iets dan niets. ;)

Enfin, afgelopen dagen werd het maar niet geactiveerd. Meerdere malen via chat contact opgenomen en telkens zouden ze het oppakken en oplossen.

Vanmiddag dacht ik; ik ga eens bellen.

Krijg ik de klantenservice aan de lijn, leg uit dat ESPN Compleet nog niet actief is en of ze dat kon verhelpen.

Ik kan dat zeker meneer. En je krijgt 12 maanden gratis ESPN Compleet. 6 maanden schiet toch niet op!

En je krijgt er ook nog 12 maanden gratis TV Zenders Plus bij. Ben in een goede bui.

Nou, alle zenders zijn inmiddels actief. :Y)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:49:

M’n netwerkkabel aansluiting van m’n Ziggo Next was defect, dus daar had ik zondag voor gebeld.

Of ze nog iets konden betekenen voor mij. Nou, een actie is altijd mooi meegenomen voor een trouwe klant. Ze kon 6 maanden gratis ESPN Compleet doen.. dat was echt het maximale.

Enfin, afgelopen dagen werd het maar niet geactiveerd. Meerdere malen via chat contact opgenomen en telkens zouden ze het oppakken en oplossen.

Krijg ik de klantenservice aan de lijn, leg uit dat ESPN Compleet nog niet actief is en of ze dat kon verhelpen.

Ik kan dat zeker meneer. En je krijgt 12 maanden gratis ESPN Compleet. 6 maanden schiet toch niet op!

En je krijgt er ook nog 12 maanden gratis TV Zenders Plus bij. Ben in een goede bui.

Ga je ze ook kijken? Dat weggeven van TV zenders aan klanten die er blijkbaar geen abo op wilden vind ik altijd zo'n "blij maken met een dode mus".

Vraag de volgende keer dan ook om korting (en laat je niet afschepen met €10 voor 6 of 9 maanden. 6 maanden €20 zou echt het minimum moeten zijn). Daar heb je tenminste echt wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:40
M'n broer net gebeld: 9x10 euro + jaar gratis ESPN (kijkt voetbal).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
RobertMe schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:27:
[...]

Ga je ze ook kijken? Dat weggeven van TV zenders aan klanten die er blijkbaar geen abo op wilden vind ik altijd zo'n "blij maken met een dode mus".

Vraag de volgende keer dan ook om korting (en laat je niet afschepen met €10 voor 6 of 9 maanden. 6 maanden €20 zou echt het minimum moeten zijn). Daar heb je tenminste echt wat aan.
Ik vroeg zondag expliciet om ESPN Compleet. Dus dat wilde ik sowieso wel. Die TV Zenders Plus kan me in principe gestolen worden.. Maargoed, die deed ze er sowieso bij. Naja prima.

Ik bel ongeveer ieder half jaar wel. Dus heb altijd wel korting of gratis zenders.

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 16-08-2023 19:19 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hebben andere ook last van geen DHCP in het zuiden van het land?

Hij doet helemaal niets hier. :/

Edit: er zijn dus werkzaamheden in de buurt..

[ Voor 19% gewijzigd door HollowGamer op 17-08-2023 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:48
Rivanov schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:49:

Ik doe niet aan gezeur om korting als vaste klant en stap tegenwoordig elk jaar over.

Momenteel heb ik Internet Giga (1000 mbit down en 50 mbit up) en TV Start 50% korting en € 85,00 cashback via Cashback XL. Hoe ziet de berekening er uit: €37,25 x 12 = €447,00 - €85,00 = €362,00 / 12 = €30,17 per maand voor 12 maanden. Volgend jaar weer een andere aanbieder en altijd de recentste hardware in bruikleen. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Rivanov
  • Nu online
Jumpman schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:22:
[...]

Ik doe niet aan gezeur om korting als vaste klant en stap tegenwoordig elk jaar over.

Momenteel heb ik Internet Giga (1000 mbit down en 50 mbit up) en TV Start 50% korting en € 85,00 cashback via Cashback XL. Hoe ziet de berekening er uit: €37,25 x 12 = €447,00 - €85,00 = €402,00 / 12 = €30,17 per maand voor 12 maanden. Volgend jaar weer een andere aanbieder en altijd de recentste hardware in bruikleen. :)
Jij stapt dus ieder jaar daadwerkelijk over naar een andere provider? Daar heb ik dan weer geen zin in.
Ben meer dan tevreden over Ziggo.

• Jumpman
Rivanov schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:34:
[...]

Jij stapt dus ieder jaar daadwerkelijk over naar een andere provider? Daar heb ik dan weer geen zin in.
De laatste drie jaar wel.

Jumpman schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:22:
[...]
.. Hoe ziet de berekening er uit: €37,25 x 12 = €447,00 - €85,00 = €402,00 / 12 = €30,17 per maand voor 12 maanden. ...
Je berekening bevat een fout:
447 - 85 = 362,00 (en niet 402)
402 / 12 = 33,50 (en niet 30,17)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
W1ck1e schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:42:
[...]
Je berekening bevat een fout:
447 - 85 = 362,00 (en niet 402)
402 / 12 = 33,50 (en niet 30,17)
Klopt, bij die €85,00 stond eerst €45,00, maar ik heb €85,00 cashback gekregen net nog even nagekeken.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Waar kan ik een melding maken over ongewenste inkomende telefoons van ziggo. Welke instantie is dat? Heb al tig keer gevraagd om niet te bellen. Maar ze gaan door.

(Willen mij klant maken). Iemand destijds ook last gehad hier?

527 755 040 uit emmeloord.

[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 17-08-2023 14:54 ]

• Andros
Ben je klant? Verzoek om je recht van verzet en dreig met stappen als ze het niet honoreren.

Geen klant? Bel-me-niet register (als het nog bestaat), zelfde verhaal :) .

• RaJitsu
  • Laatst online: 31-05 18:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik kreeg net een telefoontje voor een aanbieding voor verlengen.
Internet Complete (400 Mb/s down) en TV Start Next voor 75,25 met de eerste 6 maanden 10 euro korting
Of alleen internet Ony Complete voor 58 euro.

Zijn dat inderdaad de prijzen die je betaalt of is het gewoon een zeer conservatieve aanbieding? Ik kom natuurlijk niet in aanmerking voor de dikste deals a 35 euro per maand. Maar dit is toch een pak duurder dan het glasvezelabonnement van mijn vorige woning.

[ Voor 3% gewijzigd door RaJitsu op 17-08-2023 17:55 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:54
Ik heb 2 weken geleden verlengd met 6 maanden €20 p/mnd korting, Internet Complete 400Mbps met eenvoudige tv pakket.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 15:47

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik gebruik Ziggo Go op mijn telefoon soms om tv terug te kijken. Heb geen Ziggo internet thuis. Wel 1G glasverbinding en die TV is bedraad aangesloten.

Als ik dan in de Ziggo Go app casten aanklik kan ik op mijn TV kijken. Maar het buffert enorm. Waarom? Ik heb van alles geprobeerd maar krijg het er niet uit.

Ik snap het principe nog niet helemaal maar er wordt volgens mij een 2e of andere verbinding opgezet. Want je kan je telefoon gewoon uitzetten en de uitzending gaat door. Maar blijft bufferen. Dus is niet te doen. Elke 10 seconden ongeveer staat het even stil. Zou heel fijn zijn als iemand de oplossing heeft want is mij in weken niet gelukt. Heb op die TV ook streaming apps staan zoals Netflix en dat werkt als een zonnetje.

[ Voor 5% gewijzigd door MrMarcie op 18-08-2023 19:10 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Hoe komt je tv aan zijn internet? Bedraad of wifi? Als dat laatste: misschien beroerd wifi bereik op de plek waar de tv staat.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:38
Ik krijg sinds vandaag continue na een paar minuten een CS2014 melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Of6g7v5qN8TZUFoVUY_zSTkL89s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n1pFkKgf2aPqIAJrGVBGghm7.jpg?f=fotoalbum_large

Betreft een Next Mini. Geen actuele storingen in de wijk.

Ik kan een paar minuten tv kijken, krijg dan deze melding, klik hem weg en ik kan weer een paar minuten kijken etc.

Echt alles al geprobeerd:
- modem opnieuw opstarten
- andere HDMI kabel
- andere HDMI poort
- andere stroom adapter (heb nog een tweede mini)
- andere mini op dezelfde tv geprobeerd
- via wifi
- via de kabel (regulier)

Toen kwam ik er achter dat ik op onze tweede mini boven exact hetzelfde euvel heb. Ziggo wil een monteur langssturen maar daar zit ik (nog) niet op te wachten. Iemand nog tips?

Verder geen problemen in huis met wifi. Zelfs de Next mini geeft aan in de instelling dat de verbinding uitstekend is en ik alles via UHD zou moeten kunnen kijken. 4K film via de app van de tv geeft ook geen problemen. Ziggo Go ook niet.

De Next mini draait versie 5.03 maar ik weet niet wanneer deze erop gekomen is. Wellicht is het een software ding?

Gekke is wel dat het lijkt te zijn gebeurd na een stroomstoring die we in de wijk hebben gehad. Maar dat kan ook toeval zijn.

Hopelijk heeft hier iemand nog de gouden tip en anders scoor ik een Apple TV. :D

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:34:
[...]

Je kan ook overstappen als je al Ziggo hebt, gewoon andere naam gebruiken.

Nu actie 12x 38,25 voor internet giga en tv start, lijkt mij niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
@Wolly Trappen ze daar in als het adres hetzelfde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
tiguan schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:51:
@Wolly Trappen ze daar in als het adres hetzelfde is?
Hoe denk je dat het loopt als iemand verhuist? Die vraagt toch ook ziggo aan terwijl de huidige bewoner het misschien al heeft?

Ik heb het vorig jaar al een keer gedaan en werkte prima, 1 minuut downtime omdat ik het modem moest verwisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wolly schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:46:
[...]

Je kan ook overstappen als je al Ziggo hebt, gewoon andere naam gebruiken.

Nu actie 12x 38,25 voor internet giga en tv start, lijkt mij niet verkeerd.
Niet alleen andere naam maar ook IBAN toch? Anders is de controle wel heel slecht, en IBAN is hier de andere keren als het over dit trucje ging ook vrij consistent benoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 22:12:
[...]

Niet alleen andere naam maar ook IBAN toch? Anders is de controle wel heel slecht, en IBAN is hier de andere keren als het over dit trucje ging ook vrij consistent benoemd.
Correct. Vrij simpel en je bespaart er honderden euro’s mee.

Ps. Andere voorletter zelfde achternaam werkte bij mij prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Wolly op 18-08-2023 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 15:47

MrMarcie

CFMoto 650MT

remco_k schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:11:
Hoe komt je tv aan zijn internet? Bedraad of wifi? Als dat laatste: misschien beroerd wifi bereik op de plek waar de tv staat.
Mijn TV is bedraad. Alles werkt super daar zorg ik wel voor. Maar die Ziggo Go casten is enige die het slecht doet.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mari_eu
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-05 20:33
MrMarcie schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 22:34:
[...]

Mijn TV is bedraad. Alles werkt super daar zorg ik wel voor. Maar die Ziggo Go casten is enige die het slecht doet.
Zorg dat je telefoon en TV in het zelfde netwerk zitten. Je telefoon moet wel Wifi gebruiken van dezelfde router als waar je tv op is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@Mari_eu Dat is het probleem niet. Hij schrijft dat het casten starten wel lukt, en dat hij daarna zelfs de telefoon uit kan zetten. Dat betekend dat de chromecast functie in ieder geval bereikbaar was daarvoor.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 14:09:
[...]

En eigenlijk kun je ook meerdere apparaten aansluiten en krijg je dan nog meer IP adressen. In bridge kun je dus minimaal een tweede apparaat rechtstreeks op het modem aansluiten en krijgt ook die een volledig werkende verbinding inclusief uniek IPv4 adres en unieke IPv6 prefix (& uniek IPv6 adres in Ziggo het netwerk/subnet). Waarbij de totale verbinding uiteraard wel gecapped blijft. Het is niet dat je op een 100Mbit/s abo dan ineens 2x 100Mbit/s krijgt. Dat blijft gewoon 100Mbit/s.
'k Had nog een loze kabel van moden meterkast naar bureau pc kamer. Proef op de som genomen en ook een OrangePi op de Ubee in brigdemodus aangesloten. Je hebt 100% gelijk! Een tweede volledige verbinding erbij. Dit biedt enorm veel mogelijkheden voor de spielerei d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 19-08-2023 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chris.nl schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:44:
[...]

'k Had nog een loze kabel van moden meterkast naar bureau pc kamer. Proef op de som genomen en ook een OrangePi op de Ubee in brigdemodus aangesloten. Je hebt 100% gelijk! Een tweede volledige verbinding erbij. Dit biedt enorm veel mogelijkheden voor de spielerei d:)b
Via die route begin dit jaar mijn volledige zelfbouw router op gezet. En dat ding had ik tijdelijk op zolder gezet bij een switch aldaar. Waarbij ik de WAN over een VLAN van de switch liet lopen :X

Ook gespeeld met het idee om "alle" VLANs over een tweede IP te laten lopen / prive VLAN over tweede IP te laten lopen. Want hier en daar heb ik wat zaken extern met een IP whitelist. Nu zou dus iedereen in huis, incl gasten, aan die dingen kunnen komen, want 1 IP dat op de whitelist staat en iedereen over naar buiten gaat. Dan zou ik daar twee aparte IPs van kunnen maken.

En ja, waar ik IP schrijf bedoel ik IPv4, bij IPv6 heeft natuurlijk elk VLAN zijn eigen prefix en kan het kleinere subnet van het specifieke VLAN gewhitelist worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:12
hk12nl schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:40:
Ik krijg sinds vandaag continue na een paar minuten een CS2014 melding:
[Afbeelding]Gekke is wel dat het lijkt te zijn gebeurd na een stroomstoring die we in de wijk hebben gehad. Maar dat kan ook toeval zijn.
Na een langere onderbreking als een stroomstoring krijgt mijn modem soms een nieuw basiskanaal.
Dat kanaal kan storingsgevoeliger zijn.
Heb je al geprobeerd je modem voor langere tijd (half uur) van de stroom te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:38
Fret Raket schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:29:
[...]

Na een langere onderbreking als een stroomstoring krijgt mijn modem soms een nieuw basiskanaal.
Dat kanaal kan storingsgevoeliger zijn.
Heb je al geprobeerd je modem voor langere tijd (half uur) van de stroom te halen?
Thx voor de tip. Wel ca 10 a 15 minuten maar nog geen 30 min. Ga ik even proberen d:)b

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:32
Nevermind, typisch "have you tried turning it off and on again" gevalletje :+

[ Voor 91% gewijzigd door Ruben279 op 20-08-2023 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Doemscenario dreigt voor Ziggo: ‘vaste diensten tot 80 procent via glasvezelabonnementen’

https://www.totaaltv.nl/n...onnementen-via-glasvezel/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 767041 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:57:
Doemscenario dreigt voor Ziggo: ‘vaste diensten tot 80 procent via glasvezelabonnementen’

Over 10 jaar? Dat duurt nog wel even. Tegen die tijd heeft Ziggo waarschijnlijk ook Docsis 4 (of nieuwer) uit gerold met symmetrische snelheden van meer dan 1Gbit/s of zijn ze wellicht zelfs zelf de laatste meters aan het verglazen.

Dus ja, Ziggo moet iets om bij te blijven, maar dat geldt net zo goed voor de glasvezelboeren want ook daar is de concurrentie killing (waar meerdere aansluitingen beschikbaar zijn). Dat glasvezel technisch de betere oplossing is moge wel duidelijk zijn. Echter is het de vraag of ze op prijs kunnen concurreren over 10 jaar (nu zullen ze wellicht ook onder de kostprijs verkopen om klanten aan te trekken). En bv in mijn geval had ik kunnen kiezen voor Delta/Caiway maar in het goedkoopste pakket (goedkoopste internet met simpel TV pakket voor lineaire TV van de standaard zenders) zijn Delta / Caiway niet echt goedkoper (immers gratis TV bij Ziggo dat voldoet waar je bij Delta/Caiway meer dan een tientje betaalt). En daarnaast concurreert Delta/Caiway niet eens op de verbinding die ze leveren (geen bridge mode, geen IPv6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 18:27
RobertMe schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:09:
[...]

Over 10 jaar? Dat duurt nog wel even
Mijn ervaring met de afgelopen tien jaar is dat het zo voorbij is... ;)
Tegen die tijd heeft Ziggo waarschijnlijk ook Docsis 4 (of nieuwer) uit gerold met symmetrische snelheden van meer dan 1Gbit/s of zijn ze wellicht zelfs zelf de laatste meters aan het verglazen.
Ik moet het nog zien dat DOCSIS 4 echt van de grond komt. Het is een enorme investering waarvan de uitkomst onzeker is. Gaat dat wel echt werken meer dan 1 GB upload bij grootschalige uitrol? Dat het in het lab werkt wil nog niet zeggen dat dat het in het veld ook gaat werken. Bij de introductie van HD en DOCSIS 3 moesten ook veel klanten hun interne netwerk vervangen. Gaan de klanten dat nog een keer willen doen? Gaan de investeerders nog mee?. De laatste meters verglazen als er al twee glasvezelkastjes in de meterkast hangen? Ik moet het allemaal nog zien.
Dus ja, Ziggo moet iets om bij te blijven, maar dat geldt net zo goed voor de glasvezelboeren want ook daar is de concurrentie killing (waar meerdere aansluitingen beschikbaar zijn). Dat glasvezel technisch de betere oplossing is moge wel duidelijk zijn. Echter is het de vraag of ze op prijs kunnen concurreren over 10 jaar (nu zullen ze wellicht ook onder de kostprijs verkopen om klanten aan te trekken).
Op termijn is een glasvezelnetwerk goedkoper dan dat coax netwerk. Ja, de initiele kosten zijn hoor vanwege al dat gegraaf. Maar als het er eenmaal ligt zijn de onderhoudskosten gering. terwijl Ziggo maar bijft sleutelen aan die laatste meters coax. Binnenkort gaan ze weer aan de slag met de versterkers in de straatkastjes hier en daar komt voorlopig nog geen eind aan. Ja, op termijn zullen de glasvezelboeren zeker kunnen concurreren met de coax van Ziggo.
En bv in mijn geval had ik kunnen kiezen voor Delta/Caiway maar in het goedkoopste pakket (goedkoopste internet met simpel TV pakket voor lineaire TV van de standaard zenders) zijn Delta / Caiway niet echt goedkoper (immers gratis TV bij Ziggo dat voldoet waar je bij Delta/Caiway meer dan een tientje betaalt). En daarnaast concurreert Delta/Caiway niet eens op de verbinding die ze leveren (geen bridge mode, geen IPv6).
Klopt helemaal. Qua techniek kan Delta/Caiway nog niet tegen Ziggo op. Maar dat is over een paar jaar anders.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Andros
Onderschat ook niet wat een fatsoenlijk tv platform kan doen. Ik heb al genoeg mensen van glasvezel terug zien overstappen naar Ziggo omdat ze toch een fatsoenlijke decoder of het DVB-C signaal missen. Veel glasvezelboeren doen tv "erbij" en leveren een of ander chinees doosje af vol haperingen en problemen. Als er dan geen toepassing voor een hogere uploadsnelheid gebruikt wordt komen ze gewoon weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Andros schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:35:
Onderschat ook niet wat een fatsoenlijk tv platform kan doen. Ik heb al genoeg mensen van glasvezel terug zien overstappen naar Ziggo omdat ze toch een fatsoenlijke decoder of het DVB-C signaal missen. Veel glasvezelboeren doen tv "erbij" en leveren een of ander chinees doosje af vol haperingen en problemen. Als er dan geen toepassing voor een hogere uploadsnelheid gebruikt wordt komen ze gewoon weer terug.
Dat is inderdaad ook afwegen, wil ik sneller internet (download en upload) voor dezelfde prijs of beter tv aanbod? Ziggo Sport (kanaal 14) is bijvoorbeeld "gratis" inbegrepen, bij T-mobile niet (wel sneller internet). Daarnaast is een goede klantenservice ook een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
NeverSettle schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:40:
[...]

Dat is inderdaad ook afwegen, wil ik sneller internet (download en upload) voor dezelfde prijs of beter tv aanbod?
Dat is inderdaad een belangrijke afweging. Ik heb voorlopig genoeg aan de 100/30 Mbps diie ik bij Ziggo afneem. En ik hecht aan DVB-C.
Ziggo Sport (kanaal 14) is bijvoorbeeld "gratis" inbegrepen,
En daar heb ik dan weer niks aan. Ik heb heel weinig met sport. Ik kijk alleen de Tour de France. Dus als ze DAT nou "gratis" in 4K zouden aanbieden... Die "gratis" F1 betaal ik natuurlijk indirect wel voor.
bij T-mobile niet (wel sneller internet). Daarnaast is een goede klantenservice ook een ding.
De beste klantenservice is de klantenservice die je nooit nodig hebt. Ik heb die van Ziggo in al die jaren nog maar één keer nodig gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Roetzen schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:40:
[...]

Dat is inderdaad een belangrijke afweging. Ik heb voorlopig genoeg aan de 100/30 Mbps diie ik bij Ziggo afneem. En ik hecht aan DVB-C.

[...]

En daar heb ik dan weer niks aan. Ik heb heel weinig met sport. Ik kijk alleen de Tour de France. Dus als ze DAT nou "gratis" in 4K zouden aanbieden... Die "gratis" F1 betaal ik natuurlijk indirect wel voor.

[...]

De beste klantenservice is de klantenservice die je nooit nodig hebt. Ik heb die van Ziggo in al die jaren nog maar één keer nodig gehad. :)
Tour de France en 4K is een no-go op dit moment. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Roetzen schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:40:
[...]

Voor internet heb ik hier 400/40Mbps, voor thuis gebruik meer dan voldoende. Alleen upload vind ik dus vrij laag voor wat Ziggo kost.
Qua tv bron gebruik ik nu een half jaar de Ziggo Next Mini, wat een IPTV is. Merk op een iets trager opstart weinig nadelen dan een Ziggo Horizon Box XL die ik voorheen had.
Ziggo biedt meer zenders aan in HD kwaliteit aan en als ik goed heb iets hogere bitrate wat een verschil in kwaliteit uitmaakt t.o.v. T-Mobile bijvoorbeeld.
Heb hier toch een paar keer met de klantenservice van Ziggo moeten bellen en chatten hier. Problemen met Next Mini activeren en signaal problemen tot aan het modem. Zowel telefonisch als via "Mijn Ziggo" app ging het prima. Wat ik van T-Mobile heb gelezen is dat vaak wat minder.

Maar goed, kan er nog even over nadenken. Open Dutch Fiber is bezig met aanleggen van glasvezel in mijn regio, ze schatten in dat ze hier tegen het einde van het jaar klaar zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 767041 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:57:

In het bericht van Jarco Kriek wordt nog de naam van de analist genoemd en een link, maar die verwijst alleen maar naar de startpagina van ad.nl. Als je zo'n bewering doet is het toch wel belangrijk dat je een bron opgeeft waar het gepubliceerd is. Dus maar even Google aan het werk gezet om het originele artikel van AD te achterhalen, maar helaas, ik kan niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
easyriider schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:37:
[...]

In het bericht van Jarco Kriek wordt nog de naam van de analist genoemd en een link, maar die verwijst alleen maar naar de startpagina van ad.nl. Als je zo'n bewering doet is het toch wel belangrijk dat je een bron opgeeft waar het gepubliceerd is. Dus maar even Google aan het werk gezet om het originele artikel van AD te achterhalen, maar helaas, ik kan niets vinden.
Ook de quote nergens anders kunnen vinden, wel een recente artikel bij AD gevonden over Rotterdam en glasvezel (DPG Media account nodig). Daar komt Ziggo alleen in 3 zinnen voor:
En hoe zit het met Ziggo? Ziggo kan ook niet op de glasvezel van Open Dutch Fiber. Het lijkt een vreemde gang van zaken. Gaan KPN en Ziggo nu elk apart een kabel aanleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeverSettle schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:48:
[...]

Ook de quote nergens anders kunnen vinden, wel een recente artikel bij AD gevonden over Rotterdam en glasvezel (DPG Media account nodig). Daar komt Ziggo alleen in 3 zinnen voor:

[...]
Die zinnen staan niet in een redactioneel artikel in het AD maar in een lezersbrief:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rPyvuN4BB4b1R2bzNTwB-vdjh4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/R8JFfbA8uFnsvkjfIYfcbDZq.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
Rivanov schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:47:
[...]

Tour de France en 4K is een no-go op dit moment. ;)
Oh komaan. De wielerploeg van de Franse TV loopt altijd vooraan met zulke dingen. De originele opnamen waren al in breedbeeld toen je hier nog geen enkele breedbeeldpijp zag. Ze waren al in HD voordat er hier één HD zender te zien was. Ik maak me sterk dat het hele TDF circus technisch al lang klaar is voor 4K. Een balangrijke speler als Ziggo-Vodafone zou het best voor elkaar moeten kunnen krijgen het bronsignaal in 4K hier te krijgen. Maar 4K lijkt ook voor Ziggo weinig prioriteit te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Roetzen schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:10:
[...]

Oh komaan. De wielerploeg van de Franse TV loopt altijd vooraan met zulke dingen. De originele opnamen waren al in breedbeeld toen je hier nog geen enkele breedbeeldpijp zag. Ze waren al in HD voordat er hier één HD zender te zien was. Ik maak me sterk dat het hele TDF circus technisch al lang klaar is voor 4K. Een balangrijke speler als Ziggo-Vodafone zou het best voor elkaar moeten kunnen krijgen het bronsignaal in 4K hier te krijgen. Maar 4K lijkt ook voor Ziggo weinig prioriteit te hebben...
Gezien het feit dat je nu al vaak scrambled beeld hebt bij berg-etappe's / bos-etappe's lijkt me 4K nog een ver van ons bed show. Denk niet dat die infrastructuur daar al klaar voor is.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 21-08-2023 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:10:
[...]

Als je 4K wilt zien bij Ziggo had je F1 moeten kijken toen ze de F1 rechten nog hadden, dat was, op het eind, in 4K. En nog helemaal gratis te zien ook :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:21:
[...]

Als je 4K wilt zien bij Ziggo had je F1 moeten kijken toen ze de F1 rechten nog hadden, dat was, op het eind, in 4K. En nog helemaal gratis te zien ook :+.
Premier League (toen zij de rechten nog hadden), EK / WK voetbal en Olympische Spelen ook. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 21-08-2023 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:25:
[...]

Premier League (toen zij de rechten nog hadden), EK / WK voetbal en Olympische Spelen ook. ;)
Maar die sporten had @Roetzen het niet over :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Rivanov schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:13:
[...]

Gezien het feit dat je nu al vaak scrambled beeld hebt bij berg-etappe's / bos-etappe's lijkt me 4K nog een ver van ons bed show. Denk niet dat die infrastructuur daar al klaar voor is.
Mwah, Dat soort probleempjes zijn inherent aan de omstandigheden bij wielersport. De kijker is daar wel aan gewend en het heeft "ze" er niet van weerhouden over te schakelen van analoog naar digitaal en van SD naar HD. Ik verwacht dat als TV France er nog niet helemaal klaar voor is, dat ze er heel hard mee aan het werk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
RobertMe schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:21:
[...]

Dat heb ik ook gedaan. Ook de openingsceremonie van de Olympische Spelen heb ik in 4K gezien met mijn Samsung TV met CI+ kaart. Niet omdat het onderwerp mij boeit maar omdat ik wilde zien hoe 4K er uit ziet. Het ziet er ondanks mijn naar huidige maatstaven bescheiden 1 meter scherm zichtbaar beter uit dan "gewoon" HD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ach ja, hadden ze maar bij glasvezel de beheerder en ISP gescheiden gehouden.
Dan kon elke ISP hun diensten aanbieden en hadden we als consument tenminste wat te kiezen/concurrentie...

Nu zit elke cowboypartij glasvezel te leggen waardoor de straat meerdere keren achter elkaar open ligt, aangelegd door te weinig personeel die het ook nog eens slecht dichtmaakt, heb je meerdere glasvezelaansluitingen in je meterkast (in het gunstigste geval) en heb je nog niet of nauwelijks concurrentie. Yeah.

Maar het zal inderdaad uiteindelijk wel allemaal glasvezel worden en uiteindelijk ook niets meer dan een internetaansluiting. De vraag naar zowel vaste telefonie als lineaire tv wordt met de dag minder.
Ik hecht er nog wel waarde aan want bijv. BBC en de Belgische zenders bieden nog regelmatig interessante programma's aan maar wat de Nederlandse zenders bieden is natuurlijk ook grotendeels pulp, op de publieke zenders na.
Uiteindelijk gewoon puur een internet aansluiting met een of andere streamingservice (die je maandelijks aan/uit zet) als je "tv" wil kijken.
Uiteindelijk alleen nog maar concurreren op prijs en snelheid van je internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet91 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:18:
Ach ja, hadden ze maar bij glasvezel de beheerder en ISP gescheiden gehouden.
Dan kon elke ISP hun diensten aanbieden en hadden we als consument tenminste wat te kiezen/concurrentie...
Dat is er nu toch ook. Delta Fiber Nederland laat het kabeltje in de grond stoppen en beheert dat, en Delta, Caiway, Online, Freedom, Helden van Nu, T-Mobile kunnen of gaan over dat kabeltje leveren.
Open Dutch Fiber stopt een kabel in de grond waar bv T-Mobile of Freedom over leveren.
KPN Netwerken of Glaspoort stopt een kabel in de grond waar KPN, Freedom, T-Mobile, ... op leveren.

En dan heb je nog kleinere partijen die ook nu al het hoofd niet boven water kunnen houden.

En als je één iemand de kabel in de grond laat stoppen krijg je weer heel andere problemen. Want welke techniek ga je dan gebruiken? Ga je dan voor een ptp verbinding met elk huishouden zijn eigen vezel (duur!) of ga je voor een ster oplossing waarbij je veel minder kabels hoeft te leggen maar het een gedeelde verbinding wordt? En ga je bij PtP voor AON, of ga je voor een PON afgeleide? En hoe ga je dat in het POP regelen? Elke provider zijn eigen apparatuur laten plaatsen? Zal dan wel een flink POP moeten worden. En afhankelijk van de keuzes kan een ISP niet eens eigen apparatuur plaatsen (bij een ster netwerk middels PON is immers 1 partij verantwoordelijk voor het signaal op de kabel te zetten). En als je voor een ster gaat kun je ook niet zomaar infrastructuur updates doen. Dan moet je ook bij alle klanten onafhankelijk van de provider een nieuw "modem" plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:37
Vandaag stonden er twee medewerkers van Ziggo aan de deur, met het verhaal dat er op het adres waar ik woon een aanvraag is gedaan voor een Ziggo-aansluiting. Ik gaf aan dat ik dat niet ben geweest, waarop zij antwoorden dat het dan mogelijk de vorige bewoners waren. Toen ik antwoordde dat ik hier al meer dan vijf jaar woon, was hun antwoord dat het nog steeds de vorige bewoners kon betreffen. Los van dat ik een "geen verkopers aan de deur"-plaatje heb en je dan wel heel matig je leads afhandeld als je meer dan vijf jaar na aanvraag pas langskomt, verkondigden ze in mijn ogen ook onzin. Ze kwamen "glasvezel" aanbieden. Toen ik aangaf dat het in mijn ogen geen glasvezel aansluiting is, want het betreft geen FTTH, onstond er al enige irritatie en probeerden en probeerden ze mij te overtuigen dat hun aansluiting toekomstbestendiger is en een hogere potentiële snelheid kan leveren dan FTTH. Correct me if I'm wrong maar dat is toch helemaal niet waar? Mogen ze zomaar met dit soort onzin aan de deur komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
bazzemans schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:17:
Vandaag stonden er twee medewerkers van Ziggo aan de deur, met het verhaal dat er op het adres waar ik woon een aanvraag is gedaan voor een Ziggo-aansluiting.
Raar verhaal. Heb je ze naar een legitimatie gevraagd? Misschien was het een babbeltruuk om binnen te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Roetzen schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:25:
[...]

Raar verhaal. Heb je ze naar een legitimatie gevraagd? Misschien was het een babbeltruuk om binnen te komen...
Dat vond ik ook. Ik heb nergens om gevraagd, omdat ik geen moment van plan was hun verhaal aan te horen laat staan ze binnen te laten. Ze hadden wel legitimatie om hun nek hangen (niet bekeken dus). Ik heb wel even opgelet of ze nog verder de straat in gingen. Dat is niet het geval. Leek wel of ze specifiek voor dit adres kwamen.

Enige dat ik mij kan bedenken is dat ze op hetzelfde huisnummer in de straat verderop moesten zijn. Dat ligt in het verlengde van mijn straat, maar vanaf een kruispunt zijn het twee verschillende straatnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:51

DON PAPA

Tweaker-fan

bazzemans schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:17:
Vandaag stonden er twee medewerkers van Ziggo aan de deur
Dat ze met ze twee waren vind ik persoonlijk al heel vreemd, ik heb genoeg Ziggo medewerkers over de vloer gehad, maar die kwamen altijd alleen. Zelfs toen de buitenkabel vanaf het huis naar de straatkast doorgemeten moest worden kwam er maar één monteur langs....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
DON PAPA schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:36:
[...]

Dat ze met ze twee waren vind ik persoonlijk al heel vreemd, ik heb genoeg Ziggo monteurs over de vloer gehad, maar die kwamen altijd alleen. Zelfs toen de buitenkabel vanaf het huis naar de straatkast doorgemeten moest worden kwam er maar één monteur langs....
Het leken mij ook geen monteurs, maar verkopers. Aangezien ik vooral in de modus "afkappen" zat, heb ik niet kunnen verifiëren waarom ze met zijn tweeën waren.
Pagina: 1 ... 302 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic