Maar modem zit natuurlijk niet in hetzelfde netwerk bij bridge modeEWS99 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:49:
[...]
Nope, het zou een fe80 moeten zijn. fd00 is als je routering nodig hebt. Dat zou je niet nodig moeten hebben als je modem in hetzelfde netwerk zit als je client.
Wacht even... In de basis klopt wat je zegt maar volgens mij staat zijn modem in bridge modus afgaand op het feit dat de modem bereikbaar is via 192.168.100.1. @xajac Heb je nog een router achter de modem hangen of is je host/PC direct met de modem verbonden? Als er één router tussen zit dan ga je hem nooit via een link local adres kunnen bereiken.RobertMe schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:18:
[...]
fe80 adressen zijn link local en worden niet gerouteerd. Dat IPv6 adres dat het modem weergeeft is dus een adres ergens in het netwerk van Ziggo waar het modem het verkeer heen stuurt. Het IP adres dat je met ipconfig ziet is het IP adres waar de PC het verkeer heen stuurt (het modem). Gebruik je het IP adres dat je uit het modem hebt gehaald op de PC dan is dat IP adres onbereikbaar. Want fe80 adressen mogen geen router passeren (/niet gerouteerd worden).
En uiteraard waar jij en ik modem zeggen bedoelen we router (of modem in router mode).
Een echt modem (/moden in bridge) doet hier net echt in mee. * RobertMe vraagt zich af of Ziggo modems in bridge ook via IPv6 bereikbaar zijn, naast 192.168.100.1
Edit: in feite zeg ik hetzelfde als @RobertMe tenzij @xajac zijn host natuurlijk direct op het modem aangesloten heeft. In deze tijd niet gebruikelijk maar het kan in theorie wel.
[ Voor 11% gewijzigd door Jay-B op 14-07-2023 16:05 ]
Geen bridgemodus, gewoon een connextbox zonder aanpassingen.Jay-B schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:59:
[...]
Wacht even... In de basis klopt wat je zegt maar volgens mij staat zijn modem in bridge modus afgaand op het feit dat de modem bereikbaar is via 192.168.100.1. @xajac Heb je nog een router achter de modem hangen of is je host/PC direct met de modem verbonden? Als er één router tussen zit dan ga je hem nooit via een link local adres kunnen bereiken.
Edit: in feite zeg ik hetzelfde als @RobertMe tenzij @xajac zijn host natuurlijk direct op het modem aangesloten heeft. In deze tijd niet gebruikelijk maar het kan in theorie wel.
192.168.100.1 werkt trouwens wel, nooit geweten. Normaal log ik in via 192.168.178.1
Van complete naar giga internet gegaan. Een zwarte Sagemcom modem gekregen. Opgehangen en aangesloten. Internet prima alleen geen vaste telefoon meer. Gebeld met de klantenservice. Alles staat goed maar ik zal een afspraak maken voor een monteur. Vandaag is de monteur geweest. Hij heeft wel het Isra punt vernieuwd maar dat was niet direct nodig. Al met al nog geen telefoon. Er was een probleem met het modem met telefonie. Dat was met allemaal. Ik heb hem gevraagd of hij kon zorgen dat de oude modem weer geactiveerd kon worden. Dat heeft hij geregeld maar het zou wel een uur duren en dan zou de Sagecom stoppen en dan kan ik de Connectbox weer neerzetten. We zijn nu twee uur verder maar nog steeds niets.
Heeft iemand dezelfde problemen gehad?
hoi
Even iets uitsluiten: zit je telefoontoestel op de juiste port op de achterkant van de Sagemcom? Verder moet het juiste profiel, dus inclusief telefonie, aan het modem gekoppeld zijn. Daar gaat het wel eens mis. Dit moet dan handmatig worden gedaan door een externe afdeling in India (no kidding), daar gaat dan wel 24 uur overheen. Ik heb gehad dat een door een monteur geplaatst modem niet volledig kon worden geactiveerd. Dit is uiteindelijk opgelost door weer een nieuw modern naar mij te op te sturen.jerry_a schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:12:
Dat heeft hij geregeld maar het zou wel een uur duren en dan zou de Sagecom stoppen en dan kan ik de Connectbox weer neerzetten. We zijn nu twee uur verder maar nog steeds niets.
Uiteraard in de juiste poort. Mijn nieuwe modem is nog steeds actief. Morgen maar verder kijken.
hoi
Verwijderd
Ziggo-klanten let goed op: Ziggo factureert deel klanten te hoog maandbedrag na systeemwijziging
https://www.totaaltv.nl/n...drag-na-systeemwijziging/
Gaat lekker daar, eerst de prijzen per 1 juli verhoogt en nu dit? Ze worden nu wel heel prijzig, toch maar overstappen naar T-Mobile wanneer glasvezel gereed is hier. Nieuwe klantenkorting + korting via mobiele abonnementen gaat een hoop schelen. Dan maar wat minder tv zenders, wel sneller uploadVerwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:17:
Ziggo-klanten let goed op: Ziggo factureert deel klanten te hoog maandbedrag na systeemwijziging
Interessante ontwikkeling rondom Liberty Global (moederbedrijf van Ziggo): ze gaan hun juridische verblijfplaats verhuizen van Engeland naar Bermuda. Mag je raden wat daar de reden van is.
Worden de inflatiecorrecties die ze hebben doorberekend toch nét iets meer waard.
https://www.libertyglobal...diction-of-incorporation/
Worden de inflatiecorrecties die ze hebben doorberekend toch nét iets meer waard.
https://www.libertyglobal...diction-of-incorporation/
@Jeffrey87: Klopt! Liberty Global schrijft dat zo op:
The change of incorporation facilitates value-enhancing transactions and reduces administrative burdens and expenses, while preserving strong accountability and corporate governance
Nou het begint lekker bij Ziggo...
Ingangsdatum 1 juli. Factuur voor 29 en 30 juni.
Daarnaast heb ik dit abonnement al in januari afgesloten voor €79,50 per maand (= €39,75 met korting).
Heb verder nooit bericht gehad en nu is het dus blijkbaar €82 bruto/ €41 netto geworden.
Heb ik een punt als ik zeg geen bericht is geen verhoging?
Daarnaast heb ik dit abonnement al in januari afgesloten voor €79,50 per maand (= €39,75 met korting).
Heb verder nooit bericht gehad en nu is het dus blijkbaar €82 bruto/ €41 netto geworden.
:strip_exif()/f/image/TNjsUgDLtXW4BLwLogNs3AMC.jpg?f=fotoalbum_large)
Had je op 29 juni de modem al aangesloten? Als je al gebruik maakt van de diensten dan begint de facturering uiteraard.storm-biker schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:30:
Nou het begint lekker bij Ziggo...
Nee, die is al eens eerder voorbij gekomen. Je bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden waarin staat dat de prijzen op 1 juli geïndexeerd worden. Je kan dus geen aanspraak maken op het tarief van € 79,50.Daarnaast heb ik dit abonnement al in januari afgesloten voor €79,50 per maand (= €39,75 met korting).
/f/image/oOdNmzwj88PVSBbYNkXrBEed.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb dit scherm nog nooit gezien, maar ik dacht dat Ziggo zou stoppen met het doorgeven van Nickelodeon Ukraine? Zo te zien staat het wel nog gewoon op Ziggo Go: https://www.ziggogo.tv/nl...042/Nickelodeon%20Ukraine
Dit is de kaart die gegenereerd wordt door de apparatuur die Ziggo gebruikt wordt als er geen inkomend signaal is. Ik denk dat ze hem nog niet verwijderd hebben van Ziggo Go en het kanaal nog ergens aanstaat, maar dat er geen bronsignaal meer opstaat.HollowGamer schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:30:
[Afbeelding]
Ik heb dit scherm nog nooit gezien, maar ik dacht dat Ziggo zou stoppen met het doorgeven van Nickelodeon Ukraine? Zo te zien staat het wel nog gewoon op Ziggo Go: https://www.ziggogo.tv/nl...042/Nickelodeon%20Ukraine
Ik kan al twee dagen niet inloggen bij Mijn Ziggo om mijn facturen te bekijken.
Zowel op de PC, laptop (chrome en Firefox) als via de Android app blijft het scherm laden

Meer mensen die het niet lukt om in te loggen?
Zowel op de PC, laptop (chrome en Firefox) als via de Android app blijft het scherm laden

hoi
Net even geprobeerd, maar werkt bij mij zonder problemen. Ook van het weekend nog gekeken toen die misrekening bij Ziggo bekend werd, toen ook geen issues.ReVision. schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:01:
Ik kan al twee dagen niet inloggen bij Mijn Ziggo om mijn facturen te bekijken.
Werkt je Ziggo Mail wel?
I Don't Know, So Don't Shoot Me
Heel vreemd, ik snap er niets van.Clueless schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:45:
[...]
Net even geprobeerd, maar werkt bij mij zonder problemen. Ook van het weekend nog gekeken toen die misrekening bij Ziggo bekend werd, toen ook geen issues.
Werkt je Ziggo Mail wel?
Ziggo mail werkt wel gewoon
hoi
hoi
krijg binnen kort new modem nu over stap van MAX naar giganet. maar kan je dezen ook aan muur hangen ?
krijg binnen kort new modem nu over stap van MAX naar giganet. maar kan je dezen ook aan muur hangen ?
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Met de "muurbeugel" zoals in deze afbeelding.Motaro schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:56:
hoi
Ikzelf heb dit modem, maar dan met een wit voetje
Volgens mij past het ook op de connect box.
:fill(white):strip_exif()/f/image/QEYcCc83bD59tBRvVQ2Eh1Or.png?f=user_large)
Dat die club een UTP kabel serieus "internetkabel" durft te noemen naar consumenten toe, hoe veroorzaak je onnodig verwarring... De coaxkabel noemen ze toch ook niet "tv-kabel" oid?
Van https://nl.wikipedia.org/wiki/Club_(organisatie) :Andros schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:58:
Dat die club een UTP kabel serieus "internetkabel" durft te noemen naar consumenten toe, hoe veroorzaak je onnodig verwarring... De coaxkabel noemen ze toch ook niet "tv-kabel" oid?
Een club is een besloten organisatie die zich richt op niet-economische doelen. ...
[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 19-07-2023 08:37 ]
Hoe zou jij het noemen? Houd er rekening mee dat termen als deze bewust gekozen worden zodat het grootste gedeelte van de klanten dit begrijpt. Dat er een paar procent tweakers tussenzit die direct in de stress schiet omdat het semantisch niet helemaal klopt neem je dan voor lief.Andros schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:58:
Ja en mocht Ziggo vergeten zijn om een muurbeugel mee te leveren, dan kun je hem hier gratis bestellen.Motaro schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:56:
hoi
Zwarte:
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/61245
Witte:
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/59710
[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 19-07-2023 09:43 ]
Leveren ze wel een UTP kabel? Wellicht is het wel een STP, FTP of SFTP kabel. En moeten ze dan ook erbij zetten dat het een patchkabel is? (En dus geen kabel voor "vaste installatie")Andros schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:58:
Bij die 'Club' haak ik al redelijk af bij z'n bericht, nog even en we gaan het 030 noemen omdat het hoofdkantoor in Utrecht gevestigd is. Heeft wat mij betreft een hoog hooligan/kleuter gehalte, noem het beestje gewoon bij z'n naam. Maar om op je bericht in te gaan, zo gek vind ik he niet. Als vrienden van mij vragen voor z'n kabel noemen ze het ook een internetkabel en als ik even google op deze kabel dan zeggen heel veel webshops internetkabel. Die zullen ook wel onderzoek gedaan hebben naar hoe de gemiddelde consument dit noemt.Andros schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:58:
Daarnaast wat ook al aangegeven is, weten we niet eens of het UTP kabel is. Netwerkkabel zie je overigens ook nog wel vaak bij de webshops. Oftewel, je kan niet stellen dat er 1 term is voor deze kabel.
dankje wel voor links voor gevalDON PAPA schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:56:
[...]
Ja en mocht Ziggo vergeten zijn om een muurbeugel mee te leven, dan kun je hem hier gratis bestellen.
Zwarte:
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/61245
Witte:
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/59710
bedankt voor infoW1ck1e schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:19:
[...]
Met de "muurbeugel" zoals in deze afbeelding.
Ikzelf heb dit modem, maar dan met een wit voetje
Volgens mij past het ook op de connect box.
[Afbeelding]
[ Voor 37% gewijzigd door Motaro op 19-07-2023 09:38 ]
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
De telefonie op mijn Sagemcom modem doet het weer. Het was een algemeen probleem bij een modemswap. Het zou 24-7 opgelost moeten zijn maar vanochtend deed de vaste telefoon het weer.jerry_a schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:48:
Uiteraard in de juiste poort. Mijn nieuwe modem is nog steeds actief. Morgen maar verder kijken.
https://community.ziggo.n...r-sagem/m-p/1221620#M6061
hoi
Ik heb een Next Mini ontvangen, maar het lukt me niet om de installatie te voltooien. Heeft iemand nog tips?
Zodra ik op "ok" druk op de afstandsbediening om de Nederlandse taal te selecteren, verschijnt het afstandsbedieningskoppelingsproces op het scherm. Het lijkt er echter op dat het proces vastzit, ondanks dat ik de afstandsbediening heb gekoppeld en zie dat de Next Mini erop reageert (het lampje knippert). Het scherm verdwijnt niet en het proces blijft maar doorgaan. Na contact met de klantenservice heb ik een nieuwe afstandsbediening ontvangen, maar ook dit heeft geen succes gehad. Het probleem lijkt in de Next Mini zelf te zitten, en zelfs een soft-reset en hard-reset hebben niet gewerkt.
Ik heb het een beetje opgegeven, omdat het lijkt alsof mijn probleem telefonisch niet begrepen wordt.
Zodra ik op "ok" druk op de afstandsbediening om de Nederlandse taal te selecteren, verschijnt het afstandsbedieningskoppelingsproces op het scherm. Het lijkt er echter op dat het proces vastzit, ondanks dat ik de afstandsbediening heb gekoppeld en zie dat de Next Mini erop reageert (het lampje knippert). Het scherm verdwijnt niet en het proces blijft maar doorgaan. Na contact met de klantenservice heb ik een nieuwe afstandsbediening ontvangen, maar ook dit heeft geen succes gehad. Het probleem lijkt in de Next Mini zelf te zitten, en zelfs een soft-reset en hard-reset hebben niet gewerkt.
Ik heb het een beetje opgegeven, omdat het lijkt alsof mijn probleem telefonisch niet begrepen wordt.
Heb je dit gedaan: https://www.ziggo.nl/klan...=SC073#/next-mini/verder/glenn456 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:06:
Grappig. Ik vind “die club” voor een bedrijf als Ziggo dan weer wel kunnen en het woord “internetkabel” voor een kabel die veel meer kan dan data vanaf het internet transporteren dan weer vreselijk. Ook al is het bericht gericht op mensen die niet geïnteresseerd zijn. Misschien maakt dat het nog wel erger.
Een beetje net als wat mijn kinderen roepen: “de wifi doet het niet”. Terwijl de wifi het wel doet, maar de verbinding van Ziggo niet. Zoiets zet je qua probleemoplossing op het verkeerd been.
Een beetje net als wat mijn kinderen roepen: “de wifi doet het niet”. Terwijl de wifi het wel doet, maar de verbinding van Ziggo niet. Zoiets zet je qua probleemoplossing op het verkeerd been.
[ Voor 30% gewijzigd door Rallye op 19-07-2023 13:18 ]
Ja zonder succes, het probleem blijftDON PAPA schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:50:
[...]
Heb je dit gedaan: https://www.ziggo.nl/klan...=SC073#/next-mini/verder/
100% eens. Gebruik de bij voorkeur een zo goed mogelijke naam voor het beestje om misverstanden later te voorkomen. Een "CAT6 ethernet kabel" is dan weer een stap tever, maar de al eerder genoemde "netwerkkabel" zou een prima benaming zijn in deze context.Rallye schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:16:
...en het woord “internetkabel” voor een kabel die veel meer kan dan data vanaf het internet transporteren dan weer vreselijk.
Zou voor iedereen beter zijn, ook voor de nietsvermoedende leken.
Alles kan stuk.
Na maanden van bellen en mailen schijn ik sinds vandaag glasvezel aan te kunnen vragen. De aansluiting in huis zit er al sinds begin maart, maar KPN lijkt er er alles aan gedaan te hebben om de lijn vrij te geven zodat ik een abonnement kan aanvragen.
Kortom Ziggo gelijk gebeld om op te zeggen. Krijg ik een dame aan de lijn die mij eerst nog een aanbieding wilt doen.
PARDON???
Ik ben al 15 jaar klant bij Ziggo, maar heb meerdere keren gebeld wanneer ze iets gingen doen voor bestaande klanten.
Het antwoord was altijd dat ze alleen voor nieuwe klanten aanbiedingen en kortingen gaven.
Met veel pijn en moeite paar jaar geleden 15 euro korting kunnen krijgen, als ik minimaal een jaar klant zou blijven.
Okay Ziggo geeft dus geen kortingen of aanbiedingen voor bestaande klanten.
Nu zeg ik op en willen ze mij 9 maanden lang 20 euro korting per maand geven!
15 jaar lang kon er niks als ik belde en nu ineens wel.
Heb die dame flink de waarheid verteld over hoe ik over Ziggo denk als ze nu wel korting geven.
Als je 15 jaar lang geen kortingen aan bestande klanten wil geven, doe dat dan ook niet als ze weg gaan.
Daarmee trek je bij mij het bloed onder de nagels vandaan.
Kortom Ziggo gelijk gebeld om op te zeggen. Krijg ik een dame aan de lijn die mij eerst nog een aanbieding wilt doen.
PARDON???
Ik ben al 15 jaar klant bij Ziggo, maar heb meerdere keren gebeld wanneer ze iets gingen doen voor bestaande klanten.
Het antwoord was altijd dat ze alleen voor nieuwe klanten aanbiedingen en kortingen gaven.
Met veel pijn en moeite paar jaar geleden 15 euro korting kunnen krijgen, als ik minimaal een jaar klant zou blijven.
Heb die dame flink de waarheid verteld over hoe ik over Ziggo denk als ze nu wel korting geven.
Als je 15 jaar lang geen kortingen aan bestande klanten wil geven, doe dat dan ook niet als ze weg gaan.
Als je hier op het forum zoekt zie je dat dit vaak zo gaat. Afdeling retentie (ook wel bekend als afdeling opzeggingen) kan vaak wél een aanbod doen.Gabriel_Knight schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 22:17:
Na maanden van bellen en mailen schijn ik sinds vandaag glasvezel aan te kunnen vragen. De aansluiting in huis zit er al sinds begin maart, maar KPN lijkt er er alles aan gedaan te hebben om de lijn vrij te geven zodat ik een abonnement kan aanvragen.
PARDON???
<knip>
Dreigen met opzeggen loont vaak bij Ziggo, vooral als er een glasvezelverbinding op je adres aanwezig is kunnen ze ineens een scherp aanbod doen. Overigens is het ook afhankelijk wie je aan de lijn krijgt.
Het aanbod kan varieren van 3 tot 12 maanden korting, en de kortingspercentages of bedragen kunnen ook verschillen.
[ Voor 18% gewijzigd door Jeffrey87 op 20-07-2023 22:50 ]
Dit topic heet bijna ‘hoeveel korting heb jij geregeld’. Zou het je niet zo persoonlijk aantrekken, dit is echt niet alleen zo bij Ziggo maar KPN gaat je ook niet proactief wat aanbieden. Wellicht heb je pech gehad dat je de verkeerde personen hebt gesproken.Gabriel_Knight schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 22:17:
PARDON???
Sinds vannacht (na een korte outage rond 1:20) zie ik dat mijn upload verhoogd is. Heb het basic internet only 100/30mbit abo, maar haal nu 100/100.
Ook zie ik nu onder upstream in het modem 2 SFID's.
Toevallig meer die dit ervaren? Kon er nog geen nieuws over vinden.
Heb jij een ander soortig abonnement? Zakelijk? Internet basic only bestaat 100/30 bestaat volgens mij niet. Basic bestaat wel maar dan met de 50/25 snelheden. internet Only Start 100/30 bestaat wel.nicodier schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 01:41:
Sinds vannacht (na een korte outage rond 1:20) zie ik dat mijn upload verhoogd is. Heb het basic internet only 100/30mbit abo, maar haal nu 100/100.
Ik heb het standaard "Internet Start" consumenten 100/30 abonnement. Standaard zwarte ConnectBox.Jeuvie schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 07:19:
[...]
Heb jij een ander soortig abonnement? Zakelijk? Internet basic only bestaat 100/30 bestaat volgens mij niet. Basic bestaat wel maar dan met de 50/25 snelheden. internet Only Start 100/30 bestaat wel.
Net nog een speedtest gedaan, haal 100/120... https://www.speedtest.net/result/15018753641
:fill(white):strip_exif()/f/image/sdNoV3235Gvk8xKr8xzWKniR.png?f=user_large)
/f/image/IvBmg8gOnzFN2fm0wojGNja0.png?f=fotoalbum_large)
Lijkt er op dat ze Docsis 3.1 hebben toegevoegd.
/f/image/P9fROQlHU8AMYIG4Q3fVThBk.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 50% gewijzigd door nicodier op 21-07-2023 12:37 ]
Wil je het hier melden wanneer je weer de oude snelheid hebt ?nicodier schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 01:41:
Ik heb Internet basic only. Was inderdaad 50/25 maar werd toen 100/25 en is nu 100/30 (helaas geen 100/100...). Zo is het tenminste bij mij gegaan (postcode 3648). Ik betaal 38.5 euro per maand.Internet basic only bestaat 100/30 bestaat volgens mij niet. Basic bestaat wel maar dan met de 50/25 snelheden. internet Only Start 100/30 bestaat wel.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V5a6UDMrfkIxkNIkT36wWxX3.jpg?f=user_large)
Heb je niet toevallig een internet security pakket draaien die een buffer opbouwt, waardoor de speedtest resultaten beïnvloed kunnen worden? Dit is een bekend fenomeen.nicodier schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:01:
[...]
Ik heb het standaard "Internet Start" consumenten 100/30 abonnement. Standaard zwarte ConnectBox.
Net nog een speedtest gedaan, haal 100/120... https://www.speedtest.net/result/15018753641
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lijkt er op dat ze Docsis 3.1 hebben toegevoegd.
[Afbeelding]
Je DOCSIS profiel staat namelijk gewoon ingesteld op 100/30 (eigenlijk 107/32.1 om de overhead te compenseren), aldus het screenshot dat je hebt gedeeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Jeffrey87 op 21-07-2023 13:16 ]
Ziggo blijft toch een wonderlijk bedrijf, eind april opgezegd en niemand (serieus) kan mij vertellen wanneer ik mn creditnota uitbetaald krijg (maand juni). Blijkbaar moet dit handmatig en hebben ze een achterstand. Het gaat mij niet om de 80€, die kan ik wel missen, maar het voelt na 23 jaar trouwe betaler wel een trap na. Het kan nog 3 weken duren. Dan is het half augustus, dat is toch niet normaal.
Nee, deze snelheden behaal ik zowel bekabeld als draadloos op verschillende devices. Ook op andere speedtest platformen, zoals fast.com of dslreports.com. Zelfs met iperf3 :-)Jeffrey87 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:14:
[...]
Heb je niet toevallig een internet security pakket draaien die een buffer opbouwt, waardoor de speedtest resultaten beïnvloed kunnen worden?
Je DOCSIS profiel staat namelijk gewoon ingesteld op 100/30, aldus het screenshot dat je hebt gedeeld.
Mijn modem staat wel in bridge modus en mijn (VPP) router hangt aan de 2,5Gbps poort.
Hoe ik het zie: er zijn 2x upstream SFID's toegewezen met elk 32Mbit/s cap. Hoewel ik dan nog steeds niet op 120Mbps uit kom.
[ Voor 6% gewijzigd door nicodier op 21-07-2023 13:23 ]
De andere SFID kan verband hebben met WifiSpots (nvt als je bridge gebruikt) of telefonie.nicodier schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:19:
[...]
Nee, deze snelheden behaal ik zowel bekabeld als draadloos op verschillende devices.
Mijn modem staat wel in bridge modus en mijn (VPP) router hangt aan de 2,5Gbps poort.
Hoe ik het zie: er zijn 2x upstream SFID's toegewezen met elk 32Mbit/s cap. Hoewel ik dan nog steeds niet op 120Mbps uit kom.
Ik ben nu zo'n 20 jaar klant bij Ziggo, maar ik ga overstappen op glasvezel bij een andere provider. Nu heb ik al die jaren gebruik gemaakt van mijn emailadres wat ik bij Ziggo kreeg. Dus ik ben vrolijk begonnen met het overzetten van mijn accounts e.d. Hierbij viel mij op dat ik bij een aantal shops e.d. mijn emailadres niet kan wijzigen én dat mijn account niet verwijderd kan worden. Ook weet ik waarschijnlijk niet meer waar ik de afgelopen 20 jaar allemaal een account heb aangemaakt.
Nu vroeg ik mij het volgende af. Mijn emailadres komt straks weer vrij. De volgende eigenaar zou met dat emailadres mijn oude wachtwoord kunnen opvragen als ik mijn emailadres niet gewijzigd heb of heb kunnen wijzigen. Met die inlog kan men vervolgens in principe doen wat men wil. Bijvoorbeeld e.e.a. bestellen via Klarna of Afterpay. Het afleveradres is dan wellicht een postbus o.i.d. Is dit wat vergezocht? En is er enige manier om dit te voorkomen? Ik heb bij Klarna mijn emailadres al laten verwijderen uit het systeem. Maar wie weet wat er in de toekomst nog voor andere aanbieders komen.
Nu vroeg ik mij het volgende af. Mijn emailadres komt straks weer vrij. De volgende eigenaar zou met dat emailadres mijn oude wachtwoord kunnen opvragen als ik mijn emailadres niet gewijzigd heb of heb kunnen wijzigen. Met die inlog kan men vervolgens in principe doen wat men wil. Bijvoorbeeld e.e.a. bestellen via Klarna of Afterpay. Het afleveradres is dan wellicht een postbus o.i.d. Is dit wat vergezocht? En is er enige manier om dit te voorkomen? Ik heb bij Klarna mijn emailadres al laten verwijderen uit het systeem. Maar wie weet wat er in de toekomst nog voor andere aanbieders komen.
Sorry?!?!? Je e-mailadres komt straks vrij? De 'volgende eigenaar'? Wat bedoel je hier in hemelsnaam mee? Het is geen 06-nummer dat inderdaad na een bepaalde tijd wel weer van de planken wordt gehaald en gaat worden vrij gegeven.fw10 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:41:
Dat vraag ik mij af. Ik kan hierover niets vinden in de voorwaarden van Ziggo. Ik las dat je na opzegging nog 6 maanden gebruik kunt maken van je emailadres. Ik doe de aanname dat deze daarna weer vrij komt?RicoK schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:45:
[...]
Sorry?!?!? Je e-mailadres komt straks vrij? De 'volgende eigenaar'? Wat bedoel je hier in hemelsnaam mee? Het is geen 06-nummer dat inderdaad na een bepaalde tijd wel weer van de planken wordt gehaald en gaat worden vrij gegeven.
@fw10 Heb je daadwerkelijk een @ziggo.nl adres, of nog iets met een domein van een van de voorgangers, die laatste worden iig niet meer uitgegeven. Of Ziggo adressen in een permanente quarantaine zet, zoals Google dat bijvoorbeeld wel doet, weet ik niet.
Daar heb je wel een goede, daar heb ik niet aan gedacht! Ik heb inderdaad een @home emailadres. Als die niet meer worden vrijgegeven, dan is er ook geen probleem.hcQd schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:54:
@fw10 Heb je daadwerkelijk een @ziggo.nl adres, of nog iets met een domein van een van de voorgangers, die laatste worden iig niet meer uitgegeven. Of Ziggo adressen in een permanente quarantaine zet, zoals Google dat bijvoorbeeld wel doet, weet ik niet.
@fw10 Eerlijk gezegd geloofde ik niet dat je bij accounts (voor bv webshops) je het e-mail adres niet kunt wijzigen. Net ingelogd op Klarna, maar het kan inderdaad niet. Bij bv bol.com wel. Wat je zelf al aangeeft, heb je wel het recht dat de betreffende website je account verwijderd. Bij klarna komt dit wellicht door zwaardere beveiliging?
Zelf zou ik wel eens af willen van mijn Gmail (want: Google…
) en over naar een andere mail provider. Het lijkt mij een hele opgave. Het e-mail adres wordt op zoveel websites gebruikt. Ik denk dat dit een actie wordt over een paar jaar heen. Probeer maar eens een wachtwoord reset te doen bij een account met een niet meer in gebruik zijnd e-mail adres.
Daarom ben ik hier nog niet aan begonnen.
Zelf zou ik wel eens af willen van mijn Gmail (want: Google…
[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 21-07-2023 15:04 ]
Klarna gaat inderdaad niet direct, maar wel via de klantenservice. Via de chat was dit in 1 minuut geregeld. Afterpay daarentegen gaat niet. Ik heb hen gebeld en dan geeft men ook aan dat men dit niet doet. Je kunt wel je account verwijderen. Dat heb ik gedaan, maar vervolgens kun je gewoon je account weer heractiveren. Verwijderen heeft dus geen enkele nut. Je voert je emailadres is, klikt op wachtwoord vergeten en je bent weer binnen waarin je alles kunt zien en wijzigen, behalve je emailadres.meesje schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:03:
@fw10 Eerlijk gezegd geloofde ik niet dat je bij accounts (voor bv webshops) je het e-mail adres niet kunt wijzigen. Net ingelogd op Klarna, maar het kan inderdaad niet. Bij bv bol.com wel. Wat je zelf al aangeeft, heb je wel het recht dat de betreffende website je account verwijderd. Bij klarna komt dit wellicht door zwaardere beveiliging?
Zelf zou ik wel eens af willen van mijn Gmail (want: Google…) en over naar een andere mail provider. Het lijkt mij een hele opgave. Het e-mail adres wordt op zoveel websites gebruikt. Ik denk dat dit een actie wordt over een paar jaar heen. Probeer maar eens een wachtwoord reset te doen bij een account met een niet meer in gebruik zijnd e-mail adres.
Holland & Barrett is een ander voorbeeld. Je kunt niets wijzigen en je account niet verwijderen. Telefonisch kan men ook niks en per mail reageert men niet. Zo ben ik er meer tegengekomen.
Dat is een service die denk ik de meeste providers aanbieden. In ieder geval doen Ziggo en KPN dat. Je kunt nog (gratis) enkele maanden gebruik maken van je e-mailadres. Na deze periode stopt de provider, in dit geval Ziggo, met het in de lucht houden van je e-mailadres en de bijbehorende ruimte op hun servers. Je wordt 'gewiped'. Je e-mailadres wordt niet opnieuw uitgegeven. Indien er meerdere mensen zijn met dezelfde naam dan verschijnt er een getal achter.fw10 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:48:
Dat vraag ik mij af. Ik kan hierover niets vinden in de voorwaarden van Ziggo. Ik las dat je na opzegging nog 6 maanden gebruik kunt maken van je emailadres. Ik doe de aanname dat deze daarna weer vrij komt?
Thanks, ik kon dit nergens terugvinden!RicoK schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:17:
[...]
Dat is een service die denk ik de meeste providers aanbieden. In ieder geval doen Ziggo en KPN dat. Je kunt nog (gratis) enkele maanden gebruik maken van je e-mailadres. Na deze periode stopt de provider, in dit geval Ziggo, met het in de lucht houden van je e-mailadres en de bijbehorende ruimte op hun servers. Je wordt 'gewiped'. Je e-mailadres wordt niet opnieuw uitgegeven. Indien er meerdere mensen zijn met dezelfde naam dan verschijnt er een getal achter.
Nostalgisch gezien wel jammer. Ik heb dit emailadres sinds mijn 56K modem (na vele overuren en hoge telefoonrekeningen) vervangen werd door de kabel. Maar goed, dat staat los van de vraag
@fw10 Wat H&B doet, eigenlijk beter gezegd: niet doet, is niet juist. Vanuit wetgeving zijn zij verplicht om je gegevens op verzoek te verwijderen. Erg slecht dat ze dit niet doen.
Ondertussen al bijna 2 maanden het wachten op een terugbetaling (maand te veel abonnement) na opzeggen bij Ziggo. Meer mensen die recent hier tegenaan zijn gelopen en hoe lang heeft het bij jullie geduurd?
Lies are obvious to read because the truth is already written
Als je 23 jaar non-stop klant geweest bent, heb je wellicht ook nog recht op teruggave borg van de modem.heinoh schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:17:
Ziggo blijft toch een wonderlijk bedrijf, eind april opgezegd en niemand (serieus) kan mij vertellen wanneer ik mn creditnota uitbetaald krijg (maand juni). Blijkbaar moet dit handmatig en hebben ze een achterstand. Het gaat mij niet om de 80€, die kan ik wel missen, maar het voelt na 23 jaar trouwe betaler wel een trap na. Het kan nog 3 weken duren. Dan is het half augustus, dat is toch niet normaal.
Tot voor 10+(?) jaar geleden, moest iedere nieuwe Ziggo/UPC klant een bedrag aan borg betalen bij een nieuwe aansluiting. Ondanks dat je tussentijd meerdere nieuwe modems gehad hebt, de borg schuift dan eigenlijk gewoon mee.
Heel veel mensen vergeten dat, Ziggo keert dit vrijwel niet in eigen beweging uit, moet je echt zelf om vragen/zeuren.
Heeft me 2 telefoontjes gekost, maar uiteindelijk iets van €45 teruggekregen. Was voor mij meer een principekwestie.
Ik luister mee. Ik ben erg benieuwd. Naast 1 week abonnement moet ik ook borg van 45 euro terug krijgen.D33F schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:10:
Ondertussen al bijna 2 maanden het wachten op een terugbetaling (maand te veel abonnement) na opzeggen bij Ziggo. Meer mensen die recent hier tegenaan zijn gelopen en hoe lang heeft het bij jullie geduurd?
Half jaar is wettelijk verplicht sinds eind 2020. Langer mag natuurlijk ook, eventueel tegen betaling zoals bij kpn.RicoK schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:17:
Dat is een service die denk ik de meeste providers aanbieden.
In de voorwaarden staat dat inderdaad, maar in de praktijk hebben mijn ouders nog steeds toegang tot de Ziggo mail ondanks dat het 3 jaar geleden is opgezegd.fw10 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:48:
[...]
Ik las dat je na opzegging nog 6 maanden gebruik kunt maken van je emailadres. Ik doe de aanname dat deze daarna weer vrij komt?
Zit een dorp verderop, maar hier gewoon 50/25. Modem is niet herstart trouwens.BigSurf schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:09:
[...]
Ik heb Internet basic only. Was inderdaad 50/25 maar werd toen 100/25 en is nu 100/30 (helaas geen 100/100...). Zo is het tenminste bij mij gegaan (postcode 3648). Ik betaal 38.5 euro per maand.
[Afbeelding]
@fw10 Als er verder geen betaalgegevens of gegevens omtrent oude bestellingen aan je account hangen hoeft het niet vreselijk te zijn dat het account onder een oud mailadres blijft bestaan, toch? Je zou evt. zelf wel het adres aan kunnen passen (naar Paleis Soestdijk of zo). Evenzo wellicht de betaalgegevens.
Ik heb zomaar van Ziggo 6 maanden gratis Film1-4 gekregen zonder wijziging van het huidige abonnement. Als trouwe Ziggo klant, terwijl ik toch al 3 keer ben weggegaan bij Casema/Ziggo .... Misschien een onverwachte beloning voor mijn melding/uitleg dat de facturatie bij mij (en anderen) vanaf Mei 2023 (ook dus juni/juli) niet werkt. De "Body" van de facturen zijn LEEG (betaling/incasso gaan wel goed met het juiste bedrag). Sinds Mei 2023 heeft Ziggo een nieuw facturatie systeem en daar zijn zo te zien wat problemen mee!
Oke, je moet natuurlijk eerst even een (gratis) Film1 abonnement "afsluiten" op de Ziggo site en evt. even wachten tot e.e.a. actief is.
Het lineair kijken op Ziggo via DVB-C kabel kanaal 101-104 (Midden-Nederland, (methode A)) en "On demand" via de Film1-App op je Smartphone/tablet (methode B ) kijken, wijst zich zelf.
Je logt voor methode B aan op je Film1-App op je smartphone/tablet met je Ziggo account-gegevens (inloggen via provider) en klaar: Kijken maar.
Maar nu: Er is nu ook een Film1-App op de Google TV (Dongle/kastje of onderdeel van smart-TV) voor "On demand" kijken (Methode C) en die werkt wat anders.
Ik kan geen instructie vinden op de Ziggo- of Film1-site over hoe dit werkt met methode C. Sterker nog het scherm dat je uiteindelijk krijgt op de Google TV Film1-App is misleidend (zie foto 1). Het zal wel te maken hebben met het weinige gebruik (of aflopend) van Film1-4 dat de documentatie niet up-to-date is.
Als je het eenmaal weet is methode C simpel:.
- Doe methode B .
- Kies op de Film1-App op je smartphone rechts onder "Mijn account" (foto 2).
- Kies op de Film1-App op je smartphone vervolgens "Activeer je TV" (foto 3).
- Vul de code van de Film1-App op de Google TV (foto 1) in op de Film1-App op je smartphone (foto 4).
- Je krijgt de melding op de Film1-App van je smartphone dat de TV succesvol geactiveerd is.
Je kunt maximaal 4 apparaten koppelen aan 1 film1 abonnement via Ziggo en kunt pas na 30 dagen een apparaat ontkoppelen. Ik kan niet zien of Film1-App op Smartphone en film1-App op je Google TV als 1 of 2 apparaten tellen (??).
foto's:
Oke, je moet natuurlijk eerst even een (gratis) Film1 abonnement "afsluiten" op de Ziggo site en evt. even wachten tot e.e.a. actief is.
Het lineair kijken op Ziggo via DVB-C kabel kanaal 101-104 (Midden-Nederland, (methode A)) en "On demand" via de Film1-App op je Smartphone/tablet (methode B ) kijken, wijst zich zelf.
Je logt voor methode B aan op je Film1-App op je smartphone/tablet met je Ziggo account-gegevens (inloggen via provider) en klaar: Kijken maar.
Maar nu: Er is nu ook een Film1-App op de Google TV (Dongle/kastje of onderdeel van smart-TV) voor "On demand" kijken (Methode C) en die werkt wat anders.
Ik kan geen instructie vinden op de Ziggo- of Film1-site over hoe dit werkt met methode C. Sterker nog het scherm dat je uiteindelijk krijgt op de Google TV Film1-App is misleidend (zie foto 1). Het zal wel te maken hebben met het weinige gebruik (of aflopend) van Film1-4 dat de documentatie niet up-to-date is.
Als je het eenmaal weet is methode C simpel:.
- Doe methode B .
- Kies op de Film1-App op je smartphone rechts onder "Mijn account" (foto 2).
- Kies op de Film1-App op je smartphone vervolgens "Activeer je TV" (foto 3).
- Vul de code van de Film1-App op de Google TV (foto 1) in op de Film1-App op je smartphone (foto 4).
- Je krijgt de melding op de Film1-App van je smartphone dat de TV succesvol geactiveerd is.
Je kunt maximaal 4 apparaten koppelen aan 1 film1 abonnement via Ziggo en kunt pas na 30 dagen een apparaat ontkoppelen. Ik kan niet zien of Film1-App op Smartphone en film1-App op je Google TV als 1 of 2 apparaten tellen (??).
foto's:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida
Ik heb al weer jarenlang Film1. Ooit eens gratis gekregen en dit nog steeds. Elke maand wordt Film1 in rekening gebracht om verder op de factuur te worden gecrediteerd onder de noemer “gratis Film1”. Als ik weer eens bel voor een nieuw aanbod, komt altijd weer Film1 ter sprake en krijg ik deze weer automatisch gratis. Alleen bij een nieuw pakket zou ik het kwijt raken.
Maar echt, dat dat Film1 nog kan bestaan is uiterst merkwaardig. Het aanbod, als dat er al is, is zo ontzettend minimaal. Ik heb dus Film1, maar maak er geen gebruik van. Dit al jarenlang niet. Wat een aanfluiting.
Maar echt, dat dat Film1 nog kan bestaan is uiterst merkwaardig. Het aanbod, als dat er al is, is zo ontzettend minimaal. Ik heb dus Film1, maar maak er geen gebruik van. Dit al jarenlang niet. Wat een aanfluiting.
Toevallig zitten wij ook al 5 weken te wachten op de uitbetaling van de eindafrekening. We moeten geld ontvangen. Ik wacht nog een paar weken en ga dan maar bellen.D33F schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:10:
Ondertussen heb ik al gebeld en een post aangemaakt op Ziggo Community. In eerste instantie werd er rond 16 juli gezegd dat het onderweg was.Sumuhtsop schreef op zondag 23 juli 2023 @ 22:36:
[...]
Toevallig zitten wij ook al 5 weken te wachten op de uitbetaling van de eindafrekening. We moeten geld ontvangen. Ik wacht nog een paar weken en ga dan maar bellen.
Jammer genoeg een aantal dagen later nog steeds niks op de bank gezien en toen gebeld (toen bleek er het nog niet onderweg te zijn / status onbekend en is er een case aangemaakt).
Ben benieuwd hoelang het uiteindelijk gaat duren.
[ Voor 7% gewijzigd door D33F op 24-07-2023 08:08 ]
Lies are obvious to read because the truth is already written
Ik zit al 3 weken te wachten op mijn upgrade van mijn internet, nav de prijsverhoging werd het max net zo duur als de giga snelheid en dat konden ze na aanvraag veranderen. Er moet een nieuw modem komen maar dat wil niet helemaal lukken, als ik bel is het enige wat ze aangeven dat ik geduld moet hebben maar hoe lang weten ze niet. De kwaliteit van de klantenservice is bedroevend slecht moet ik zeggen, slecht Nederlands sprekende personen die de cursus “klant vriendelijkheid” nog niet hebben gedaan.
Gelukkig wordt deze maand de oranje kabel bij mij aangelegd en kan ik eindelijk van ziggo af.
Gelukkig wordt deze maand de oranje kabel bij mij aangelegd en kan ik eindelijk van ziggo af.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Oranje kabel ligt hier al een 1/2 jaar maar wordt pas eind 2024 echt aangesloten dus reken maar niet op een spoedige aansluiting.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Gelukkig lost die oranje kabel alle problemen op. Nooit meer lang moeten wachten op je geld of op het doorvoeren van een nieuw internet pakket, nooit meer een helpdesk die vraagt of je het apparaat al eens gereset hebt, het gras is bij deze buren sowieso een stuk groenergielie schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:14:
Ik zit al 3 weken te wachten op mijn upgrade van mijn internet, nav de prijsverhoging werd het max net zo duur als de giga snelheid en dat konden ze na aanvraag veranderen. Er moet een nieuw modem komen maar dat wil niet helemaal lukken, als ik bel is het enige wat ze aangeven dat ik geduld moet hebben maar hoe lang weten ze niet. De kwaliteit van de klantenservice is bedroevend slecht moet ik zeggen, slecht Nederlands sprekende personen die de cursus “klant vriendelijkheid” nog niet hebben gedaan.
Zo heb ik hier thuis discussie met Ziggo over het moeten betalen van een rekening van een maand na de afsluiting (ivm overstap).D33F schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:07:
[...]
Ondertussen heb ik al gebeld en een post aangemaakt op Ziggo Community. In eerste instantie werd er rond 16 juli gezegd dat het onderweg was.
Jammer genoeg een aantal dagen later nog steeds niks op de bank gezien en toen gebeld (toen bleek er het nog niet onderweg te zijn / status onbekend en is er een case aangemaakt).
Ben benieuwd hoelang het uiteindelijk gaat duren.
Het begint met dat Ziggo de opzegging niet goed in hun systemen hadden verwerkt, dat schept geen positieve verwachtingen.
In plaats van dat ze gewoon een eindafrekening sturen.
Nu ligt er een rekening voor juli terwijl juni onze laatste maand was ivm overstap.
Ziggo wil dat wij eerst dus betalen voor een maand waarin wij geen internet meer van hun afnemen.
Wanneer ze een eindafrekening kunnen opmaken kunnen ze niet zeggen.
En wanneer ze die maand gaan terugbetalen kunnen ze niet zeggen.
Maar we moeten er maar op vertrouwen dat het goed gaat en eerst Juli maar betalen want anders volgt er een incasso traject.
Lekker bedrijf is het toch. Van twee kanten draaien ze je armen op je rug.
Betaal je dan ben je aan de goden overgeleverd wanneer je het teveel betaalde terug krijg (voor mij is dat het volledige factuur bedrag). Betaal je niet dan krijg je een incasso traject omdat ze niet gewoon een eindafrekening op kunnen maken.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Reken op minimaal 2 maanden na beëindiging contract dat je je geld krijgt. Dus na opzegging 3 maanden. Ik wacht nog op het geld van de creditfactuur na opzegging eind april voor de maand juni. Ze willen natuurlijk wel dat je de spulletjes netjes terugstuurt, dus 'gijzelen' ze maandbedrag denk ik.Edgenumber schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:50:
[...]
Lekker bedrijf is het toch. Van twee kanten draaien ze je armen op je rug.
Betaal je dan ben je aan de goden overgeleverd wanneer je het teveel betaalde terug krijg (voor mij is dat het volledige factuur bedrag). Betaal je niet dan krijg je een incasso traject omdat ze niet gewoon een eindafrekening op kunnen maken.
Bizar dat ze wel kunnen crediteren met komende maanden, maar uitbetaling gaat niet automatisch!
Zolang je de happy flow bewandelt is er niks aan de hand, maar anders ...
Ja hun 5 jaar oude, inmiddels licht gele, modem wilde ze meteen terug.
Volgens mij is zelfs volgens hun eigen voorwaarden een modem na 5 jaar afgeschreven.
Maar goed, die heb ik maar braaf in een doosje teruggestuurd, en zo waar een ontvangstbevestiging van ze ontvangen.
Volgens mij is zelfs volgens hun eigen voorwaarden een modem na 5 jaar afgeschreven.
Maar goed, die heb ik maar braaf in een doosje teruggestuurd, en zo waar een ontvangstbevestiging van ze ontvangen.
Nee dat heeft er niets mee te maken. Tot voor kort ging het gewoon goed en kreeg je automatisch binnen 4 weken na de eindafrekening het verschil teruggestort. Dit automatische terugstorten lijkt nu niet goed te gaan. Dit in combinatie met het feit dat er vooruit gefactureerd wordt en de eindfactuur pas wordt opgemaakt nadat de einddatum is gepasseerd zorgt er voor dat het extra lang duurt. Het automatisch terugstorten hebben ze hopelijk op korte termijn opgelost. Verandert niets aan het factureren voor een volle maand nadat de opzegdatum bekend is. Dat staat er los van, is bewust voor gekozen en speelt al sinds jaar en dag.heinoh schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:27:
[...]
Ze willen natuurlijk wel dat je de spulletjes netjes terugstuurt, dus 'gijzelen' ze maandbedrag denk ik.
Bizar dat ze wel kunnen crediteren met komende maanden, maar uitbetaling gaat niet automatisch!
Een maand vooruit factureren is niets vreemd, dat doen vele bedrijven. Dat is ook begrijpelijk, juist om discussie achteraf te voorkomen bij opzegging.Jay-B schreef op maandag 24 juli 2023 @ 20:06:
[...]
Nee dat heeft er niets mee te maken. Tot voor kort ging het gewoon goed en kreeg je automatisch binnen 4 weken na de eindafrekening het verschil teruggestort. Dit automatische terugstorten lijkt nu niet goed te gaan. Dit in combinatie met het feit dat er vooruit gefactureerd wordt en de eindfactuur pas wordt opgemaakt nadat de einddatum is gepasseerd zorgt er voor dat het extra lang duurt. Het automatisch terugstorten hebben ze hopelijk op korte termijn opgelost. Verandert niets aan het factureren voor een volle maand nadat de opzegdatum bekend is. Dat staat er los van, is bewust voor gekozen en speelt al sinds jaar en dag.
De credit factuur klopt ook gewoon netjes. Het blijft echter wel vreemd dat aanpassingen aan bestaande contracten direct aangepast kunnen worden maar terug betalingen vaak “lastig zijn” en blijkbaar toch ook regelmatig nog om extra aandacht vragen. Zeker voor grote bedrijven als Ziggo.
Wijzigingen door de klant worden idd direct aangepast, je krijgt er meteen een bevestiging van en de gewijzigde snelheid of extra zender wordt vaak binnen een paar minuten of uren doorgevoerd. Niemand klaagt dan dat de factuur pas enkele weken later geïncasseerd wordt.Sumuhtsop schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 07:15:
Een maand vooruit factureren is niets vreemd, dat doen vele bedrijven. Dat is ook begrijpelijk, juist om discussie achteraf te voorkomen bij opzegging.
De credit factuur klopt ook gewoon netjes. Het blijft echter wel vreemd dat aanpassingen aan bestaande contracten direct aangepast kunnen worden maar terug betalingen vaak “lastig zijn” en blijkbaar toch ook regelmatig nog om extra aandacht vragen. Zeker voor grote bedrijven als Ziggo.
Maar dezelfde klant hangt wel meteen aan de telefoon of klimt in de pen op de fora om te eisen dat het overgebleven geld van de eindafrekening dezelfde dag nog overgemaakt wordt. Dat vind ik pas vreemd. Grote bedrijven kunnen dat helemaal niet inpassen in hun dataverwerking, daar is geen tijd voor.
Maar als je twee weken na je herinneringsbrief niet hebt betaald, ga je wel gelijk het incassotraject in met bijbehorende kosten... Dat dan weer wel. Maar terugbetalen mag rustig maanden duren.. 

1. Herinneringsbrief & incassokosten
Je krijgt eerst een brief met het verzoek om de openstaande rekening te betalen binnen 2 weken. Betaal het openstaande bedrag binnen die 14 dagen. Anders brengen we € 25 incassokosten in rekening.
Vannacht in mijn bed toch maar de beslissing gemaakt om te betalen. Had geen zin in gezeur met een incasso traject. Al vraag ik mij af, als je het op de spits drijft in hoeverre Ziggo gelijk krijgt aangezien ze geld vragen en geen tegenprestatie leveren.
Maar goed, geen zin in om dit praktijkmatig uit te vinden.
Dus ik log vanochtend in.
Staat er eerst dat ik geen betalingsregeling meer kan treffen en dat ik contact op moet nemen met het incasso bureau. Dus ik heb nog zo iets van hè fuck, had ik dit gisteren maar gedaan. Maar ja, die brief heeft in mijn vakantie op de mat gelegen en gisteren moe van de terugrit van vakantie.
Staat er ook dat er nog een bedrag van 32 cent open staat.
Na ja, laat ik maar beginnen met die 32 cent te betalen. Laad de pagina met rekeningen opnieuw. Hier dit zijn je credit nota's, alles is betaald en verrekend.
En het bericht dat ik contact op moet nemen met het incasso bureau is ook weg.
Ok, lekker duidelijk.
Ik heb maar goed overal screenshots van gemaakt, en alle facturen gedownload.
Maar goed, geen zin in om dit praktijkmatig uit te vinden.
Dus ik log vanochtend in.
Staat er eerst dat ik geen betalingsregeling meer kan treffen en dat ik contact op moet nemen met het incasso bureau. Dus ik heb nog zo iets van hè fuck, had ik dit gisteren maar gedaan. Maar ja, die brief heeft in mijn vakantie op de mat gelegen en gisteren moe van de terugrit van vakantie.
Staat er ook dat er nog een bedrag van 32 cent open staat.
Na ja, laat ik maar beginnen met die 32 cent te betalen. Laad de pagina met rekeningen opnieuw. Hier dit zijn je credit nota's, alles is betaald en verrekend.
En het bericht dat ik contact op moet nemen met het incasso bureau is ook weg.
Ok, lekker duidelijk.
Lijkt het je niet verstandig om even te bellen om bevestiging te krijgen dat alles nu geregeld is en er geen bedrag meer open staat ?Edgenumber schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:49:
...
Ok, lekker duidelijk.
Mondelinge bevestigingen door een medewerker worden nogal eens spontaan vergeten bij dit soort bedrijven. Als je belt, vraag altijd om een schriftelijke bevestiging, eventueel per e-mail.W1ck1e schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:53:
[...]
Lijkt het je niet verstandig om even te bellen om bevestiging te krijgen dat alles nu geregeld is en er geen bedrag meer open staat ?
@W1ck1e Ik heb er daarnet een chat gesprek aan gespendeerd aangezien je dat later op kan slaan. En de klantenservice bevestig dat er geen bedragen meer open staan.
dezelfde dag ? Ik wacht al meer dan 2 maanden op uitbetaling van de creditfactuur. Dat is niet dezelfde dag, week of maand. Morgen is het exact 3 maanden geleden dat ik opgezegd heb ...grun93 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:58:
[...]
Wijzigingen door de klant worden idd direct aangepast, je krijgt er meteen een bevestiging van en de gewijzigde snelheid of extra zender wordt vaak binnen een paar minuten of uren doorgevoerd. Niemand klaagt dan dat de factuur pas enkele weken later geïncasseerd wordt.
Maar dezelfde klant hangt wel meteen aan de telefoon of klimt in de pen op de fora om te eisen dat het overgebleven geld van de eindafrekening dezelfde dag nog overgemaakt wordt. Dat vind ik pas vreemd. Grote bedrijven kunnen dat helemaal niet inpassen in hun dataverwerking, daar is geen tijd voor.
De enige ervaring die ik heb met Ziggo is het iedere maand weggooien van papieren reclame materiaal uit mijn brievenbus.
Houdt.het.dan.nooit.op.
Houdt.het.dan.nooit.op.
Dat kan je uitzetten in Mijn Ziggo als je klant bent. Ik krijg al jaren geen reclame of telefoontjes meer van ze.The_BoKmeester schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:52:
De enige ervaring die ik heb met Ziggo is het iedere maand weggooien van papieren reclame materiaal uit mijn brievenbus.
Houdt.het.dan.nooit.op.
En natuurlijk een nee/nee sticker op je brievenbus. En als dat niet werkt, is er ook nog postfilter.nl.
Ik ben (gelukkig) geen klant. Nooit geweest. Misschien de bewoners voor me (14 jr. geleden)?Fret Raket schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:05:
[...]
Dat kan je uitzetten in Mijn Ziggo als je klant bent. Ik krijg al jaren geen reclame of telefoontjes meer van ze.
En natuurlijk een nee/nee sticker op je brievenbus. En als dat niet werkt, is er ook nog postfilter.nl.
Hmmm, postfilter.nl Goeie. (en hoe weet ik of de gegevens die ik daar achterlaat niet misbruikt worden?
Even uit nieuwsgierigheid: wat doe je dan in dit draadje als je niks met Ziggo hebt en er ook niks mee te maken wil hebben?The_BoKmeester schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:10:
Ik ben (gelukkig) geen klant. Nooit geweest. Misschien de bewoners voor me (14 jr. geleden)?
Lees even een paar posts terug en je weet hetikweethetbeter schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:42:
[...]
Even uit nieuwsgierigheid: wat doe je dan in dit draadje als je niks met Ziggo hebt en er ook niks mee te maken wil hebben?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
@Koldur
Als ik een folder van de MediaMarkt krijg, dan ga ik niet op Tweakers op zoek naar een MediaMarkt discussie om te zeggen dat ik een folder van de MediaMarkt krijg.
Zoek MediaMarkt en vervang door iets anders.
Dus mijn vraag blijft staan!
Als ik een folder van de MediaMarkt krijg, dan ga ik niet op Tweakers op zoek naar een MediaMarkt discussie om te zeggen dat ik een folder van de MediaMarkt krijg.
Dit is toch het Ziggo-ervaringen topic? Nou, dat is mijn ervaring met Ziggo, kansloze rommel in mijn brievenbus.ikweethetbeter schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:42:
[...]
Even uit nieuwsgierigheid: wat doe je dan in dit draadje als je niks met Ziggo hebt en er ook niks mee te maken wil hebben?
Mijn antwoord blijft ook staanikweethetbeter schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:50:
@Koldur
Ik vind het hier wel thuishoren, het gaat over Ziggo ervaringen en discussie, en dat is het gewoon.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Maar ik heb dus wel de tip van @Fret Raket ter harte genomen. Dank!
Postfilter.nl dus! (wist ik niet)
Daar is dit Topic dus voor!
Daar is dit Topic dus voor!
Wedervraag: Je mag dus alleen hier reageren als je klant bent? Of een abbo hebt? Hoe moet ik de grens zien om in dit topic te 'mogen' reageren?ikweethetbeter schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:56:
@The_BoKmeester
@Koldur
Prima, wat jullie willen.
Het is oprecht een vraag, geen waardeoordeel.
Oprecht een vraag.
@The_BoKmeester Denk dat dat ook een valide reden is om hier te reageren. Denk alleen dat de meningen verschillen of iemand dat dan ook daadwerkelijk zelf zou doen. Zo krijg ik dezelfde rommel elke maand in mijn bus van KPN. Ik voel echter niet de drang om dat in het KPN topic te melden (gewoon enkeltje papierbak). Denk dat ook in dat geval het een ervaring is met KPN en wel zou mogen.
Nouja, de reden dat ik ook mijn Ziggo-Spam aanhaalde, is dat men de laatste paar pagina's in dit topic allemaal aan het opzeggen is, problemen heeft met creditering en andere administratieve onzin, dat bij mij het idee is gaan leven dat Ziggo een cashflow-probleem heeft.Jay-B schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:39:
@The_BoKmeester Denk dat dat ook een valide reden is om hier te reageren. Denk alleen dat de meningen verschillen of iemand dat dan ook daadwerkelijk zelf zou doen. Zo krijg ik dezelfde rommel elke maand in mijn bus van KPN. Ik voel echter niet de drang om dat in het KPN topic te melden (gewoon enkeltje papierbak). Denk dat ook in dat geval het een ervaring is met KPN en wel zou mogen.
Kortom: zien we hier de stuiptrekkingen van een zieltogend Ziggo? Maargpoed, dit is dan weer wél buiten de scope van dit topic.
Inderdaad off topic, maar lees de bedrijfsresultaten even door die vandaag gepubliceerd zijn. Als je de titel van Tweakers moet geloven gaat het slecht, maar als je de resultaten doorneemt valt het best mee. Absoluut niks van een zieltogend Ziggo iigThe_BoKmeester schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:33:
[...]
Nouja, de reden dat ik ook mijn Ziggo-Spam aanhaalde, is dat men de laatste paar pagina's in dit topic allemaal aan het opzeggen is, problemen heeft met creditering en andere administratieve onzin, dat bij mij het idee is gaan leven dat Ziggo een cashflow-probleem heeft.(klanten die massaal weglopen als er glas komt, en dat proces is al een paar jaar gaande he...)
Kortom: zien we hier de stuiptrekkingen van een zieltogend Ziggo? Maargpoed, dit is dan weer wél buiten de scope van dit topic.
@The_BoKmeester Wishfull thinking. Met een Ebitda van 455 miljoen zal dat wel meevallen.
Ach so.... ja, dan valt t wel mee. En aan de andere kant: Wees blij dat Ziggo er is, want anders had KPN nooit vaart gemaakt met verglazing en had half NL nog maar ~8mbit down ofzoJay-B schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:44:
@The_BoKmeester Wishfull thinking. Met een Ebitda van 455 miljoen zal dat wel meevallen.
Zojuist ff met de klantenservice gebeld, want op Mijn Ziggo en via de klantenservice chat kreeg ik het niet voor elkaar om Internet Only te krijgen als bestaande klant.
Ik kijk echt helemaal nooit meer tv namelijk, dus mijn TV Compleet Next is nu weg, ik heb alleen nog Internet Compleet, 400/40. Wijziging zouden ze direct in laten gaan, het bedrag wat ik deze maand al teveel betaald heb ik krijg ik een credit van en ben nu 3 tientjes per maand goedkoper uit
Eigenlijk wilde ik naar KPN voor 1000/1000 zonder tv voor nog iets minder per maand maar ach, deze 400/40 doet het ook prima.
Ik kijk echt helemaal nooit meer tv namelijk, dus mijn TV Compleet Next is nu weg, ik heb alleen nog Internet Compleet, 400/40. Wijziging zouden ze direct in laten gaan, het bedrag wat ik deze maand al teveel betaald heb ik krijg ik een credit van en ben nu 3 tientjes per maand goedkoper uit
Eigenlijk wilde ik naar KPN voor 1000/1000 zonder tv voor nog iets minder per maand maar ach, deze 400/40 doet het ook prima.
Complete alleen internet is 58 en met tv 71 toch?FastFred schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:15:
Zojuist ff met de klantenservice gebeld, want op Mijn Ziggo en via de klantenservice chat kreeg ik het niet voor elkaar om Internet Only te krijgen als bestaande klant.
Ik kijk echt helemaal nooit meer tv namelijk, dus mijn TV Compleet Next is nu weg, ik heb alleen nog Internet Compleet, 400/40. Wijziging zouden ze direct in laten gaan, het bedrag wat ik deze maand al teveel betaald heb ik krijg ik een credit van en ben nu 3 tientjes per maand goedkoper uit![]()
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic