Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-05 09:16

D33F

Tweelingtemmer

superduper schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:19:
[...]

Dit lijkt idd wel een trendje als ik het forum zo lees. Uiteraard kan ik daar niet meer reageren omdat mijn account niet meer werkt (welke recovery ik ook probeer). Ook heb ik dus ook die laatste verrekeningsfactuur niet ontvangen, welke volgens de klantenservice wel keurig in mijn portal staat.. Het gaat bij mij om €106. Ik wacht nog de 4 weken maar en dan zien we wel.

jammer, het is ook echt precies 2 dagen te laat om de laatste incasso te storneren..
Zojuist nog even de community rondgespeurd en daar zag ik een post waarbij het welgeteld 7 weken heeft geduurd voordat het geld op zijn rekening stond. Dat wordt dus helaas nog even afwachten 8)7.

Doe er als Ziggo klant 7 weken over om jouw factuur te betalen gegarandeerd dat je dan al diep in een incassotraject zit verwikkeld.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 15:14

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Wolly schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:46:
Ik had destijds hetzelfde. Gewoon geld gestorneerd, toen kwamen ze met allerlei herinneringen. Gebeld en duidelijk uitgelegd dat ik niet betaal voor niet geleverde diensten, er werd aandachtig geluisterd maar de computer deed het nu eenmaal zo en dat kon niet anders.

Na een maand kreeg ik een correcte nota.

En ja, mijnziggo was ook bij mij direct niet meer beschikbaar.
Ik ben dus al helaas te laat voor storneren, mag 8 weken en was op 27 april (dus al 2 weken ná mijn opzegging)

Ik ga er dan toch maar eens via twitter etc achteraan. Mijn ziggo moet gewoon beschikbaar zijn, anders doe ik wel een WOB verzoek :)

Dit lijkt gewoon echt op treineren; beetje vieze smaak dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
superduper schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:59:
[...]

Ik ben dus al helaas te laat voor storneren, mag 8 weken en was op 27 april (dus al 2 weken ná mijn opzegging)

Ik ga er dan toch maar eens via twitter etc achteraan. Mijn ziggo moet gewoon beschikbaar zijn, anders doe ik wel een WOB verzoek :)

Je kan altijd nog een MOI doen })

Acties:
  • +3 Henk 'm!
superduper schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:59:
[...]

Ja Ziggo doet jouw bewust dwarszitten zodat ze zeker weten dat je in de toekomst niet meer terugkomt...

Irritant probleem zeker om het feit dat je vooruit betaalt en dus vaak wat tegoed hebt. Het gaat dus om de terugbetaling die niet snel genoeg automatisch wordt uitgevoerd. Zal vast wel weer opgelost worden, heb je alleen nu niets aan.
MariosCube schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:27:
@superduper

Ziggo kan of wil geen geld terugbetalen. Kijk maar eens op community.ziggo.nl

Zouden ze een cash-flow probleem hebben? Te veel aan de Ziggo-Dome kwijt zijn? De strijd met KPN aan het verliezen?

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Misschien moeten die maar eens een "briefje/ingebrekestelling" schrijven?
+1 voor het sensatiezoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-05 18:38
@Jay-B

Dank je. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gelet op bovenstaande reacties ook maar eens naar mijn facturen gekeken. Ik zie in de MijnZiggo app dat de factuurdatum elke keer de 9e of 10e van de maand is. Ik heb Ziggo 24 juni opgezegd, op 26 juni een bevestiging ontvangen dat het abonnement per 24 juli stopt. Als ik het goed zie, moet de factuur van juli lopen tot en met 24 juli. Dus de komende factuur moet in mijn geval alles verrekend zijn. 26 juni lijkt me ruim op tijd voor een factuur van 9 juli.

Ik ga het in ieder geval goed in de gaten houden. Sowieso moet ik de borg terug krijgen. Ik ben benieuwd.

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 29-06-2023 20:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Jay-B schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:17:
[...]
Ja Ziggo doet jouw bewust dwarszitten
Als Ziggo gewoon de einddatum van het abonnement meteen in het factuursysteem zou zetten, als deze (één maand van tevoren) binnenkomt bij de opzegging. Dan zou het probleem, dat sommige mensen zelfs nog een extra rekening krijgen voor één maand waarin in ze zelfs helemaal geen abonnement meer hebben lopen bij Ziggo al opgelost zijn. En hoeven deze klanten ook niet extra lang op een terugbetaling van dit geld te wachten. Ziggo weet dit en toch blijft Ziggo voor het huidige systeem kiezen, dus ja ze kiezen er doelbewust voor om deze klanten dwars te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@DON PAPA En wat doe je als de opzegging geannuleerd wordt? Wat doe je als middels de overstapservice de nieuwe provider de nieuwe dienst en dus ook de opzegging tot 4 keer toe verplaatst? De facturatie tot 3 keer toe opnieuw beginnen met allemaal gebroken periodes? Je doet het voorkomen alsof het allemaal "gewoon" even gedaan kan worden. In de praktijk is het iets complexer en niet altijd voorspelbaar. Het vooruit factureren is dan de meest simpele methode die altijd werkt. Mocht er een datum verschoven worden dan zit je niet met gebroken factuur welke nog veel onduidelijker is. Maar dat is hier niet de discussie. Er is blijkbaar een probleem wat er los van staat en resulteert in het te laat uitbetalen van klanten. Een probleem, in welke vorm dan ook, kies je nooit bewust voor. Laten we vooral hopen dat het snel opgelost wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 30-06-2023 02:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Even Afwezig
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 13:59

Even Afwezig

kom zo.....

@Jay-B
Dus iedereen moet maar teveel betalen en wachten tot ze een keer hun geld terug krijgen omdat er een paar keer wat mis gaat met het overstappen? Omgekeerde wereld...

Even Afwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Even Afwezig Dit zijn een paar mogelijke verklaringen. Er zullen er vast meer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Jay-B schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 02:15:
@DON PAPA En wat doe je als de opzegging geannuleerd wordt?
Gewoon de facturatie weer starten, net als dat ook gebeurt als een nieuwe klant zich aanmeldt.
Wat doe je als middels de overstapservice de nieuwe provider de nieuwe dienst en dus ook de opzegging tot 4 keer toe verplaatst? De facturatie tot 3 keer toe opnieuw beginnen met allemaal gebroken periodes?
Bij de overstapservice wordt de einddatum pas bekend als de nieuwe provider aangeeft dat de klant een werkende verbinding heeft. Ik zou dus niet weten waarom die 4x verplaatst zou moeten worden? En in het geval van de overstapservice kiest de klant er zelf voor dat de einddatum later pas bekend wordt, en er dus een risico is dat hij wat langer door zou moeten betalen (wat hij later wel weer terug krijgt).
Je doet het voorkomen alsof het allemaal "gewoon" even gedaan kan worden. In de praktijk is het iets complexer en niet altijd voorspelbaar.
Ik zeg helemaal nergens dat dit "gewoon" even gedaan kan worden, dat maak jij er nu van. Ik geef alleen aan dat Ziggo er zelf doelbewust voor kiest om de einddatum van het abonnement niet meteen door te geven aan het factuursysteem op het moment dat deze één maand eerder binnenkomt bij de opzegging, en ze dus weten dat dan dit soort problemen kunnen ontstaan (zie hun eigen forum).
Het vooruit factureren is dan de meest simpele methode die altijd werkt.
Daar veranderd helemaal niks aan, als ze de einddatum meteen doorgeven aan het factuursysteem als deze één maand eerder binnenkomt bij een opzegging. Maar het voorkomt wel dat iemand zelfs nog een extra maand moet betalen, waarin hij zelfs geen eens meer een abonnement heeft bij Ziggo (wat nu wel gebeurt, hier een mooi voorbeeld daarvan)

[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 30-06-2023 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@DON PAPA En wat doe je als de opzegging geannuleerd wordt? Wat doe je als middels de overstapservice de nieuwe provider de nieuwe dienst en dus ook de opzegging tot 4 keer toe verplaatst? De facturatie tot 3 keer toe opnieuw beginnen met allemaal gebroken periodes? Je doet het voorkomen alsof het allemaal "gewoon" even gedaan kan worden. In de praktijk is het iets complexer en niet altijd voorspelbaar. Het vooruit factureren is dan de meest simpele methode die altijd werkt. Mocht er een datum verschoven worden dan zit je niet met gebroken factuur welke nog veel onduidelijker is. Maar dat is hier niet de discussie. Er is blijkbaar een probleem wat er los van staat en resulteert in het te laat uitbetalen van klanten. Een probleem, in welke vorm dan ook, kies je nooit bewust voor. Laten we vooral hopen dat het snel opgelost wordt.
Een opzegging annuleren zal niet vaker voorkomen dan opzeggingen die gewoon geëffectueerd worden. En ook tot 4 keer toe iets verplaatsen is een randgeval.

Waarom zou je voor de meerderheid een niet uit te leggen manier van facturering handhaven?

En dit probleem was er 14 maanden terug ook dus het is maar de vraag of Ziggo het als een probleem ziet.

[ Voor 4% gewijzigd door Wolly op 30-06-2023 08:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 12-05 15:14

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

[quote]Jay-B schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:17:
[...]

Ja Ziggo doet jouw bewust dwarszitten zodat ze zeker weten dat je in de toekomst niet meer terugkomt...

Irritant probleem zeker om het feit dat je vooruit betaalt en dus vaak wat tegoed hebt. Het gaat dus om de terugbetaling die niet snel genoeg automatisch wordt uitgevoerd. Zal vast wel weer opgelost worden, heb je alleen nu niets aan.
[...]

Als het alleen om 'mij' ging zou ik die conclusie niet trekken, maar blijkbaar is dit structureel zoals op het forum te lezen is:
- portal meteen afsluiten ondanks belofte/bevestiging dat het wel moet werken
- eindafrekening niet inzichtelijk maken
- overdreven lang na beëindigen abonnement pas geld terug storten (~3 maanden)
- bij navraag door klant vergelijkbare klets verhaaltjes en smoesjes waarom het toevallig -dat is anders nooit- langer duurt.

Ziggo is een groot bedrijf wat dit echt beter kan doen, maar daar ligt blijkbaar geen prioriteit. Dus wel heel snel geld van de klant binnen halen, maar andersom is ineens erg moeilijk. Tja, dat valt bij mij onder treineren: onvoldoende moeite doen in een simpel process waar het nu eens richting de klant gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:43:
[...]

Gewoon de facturatie weer starten, net als dat ook gebeurt als een nieuwe klant zich aanmeldt.

[...]

Bij de overstapservice wordt de einddatum pas bekend als de nieuwe provider aangeeft dat de klant een werkende verbinding heeft. Ik zou dus niet weten waarom die 4x verplaatst zou moeten worden? En in het geval van de overstapservice kiest de klant er zelf voor dat de einddatum later pas bekend wordt, en er dus een risico is dat hij wat langer door zou moeten betalen (wat hij later wel weer terug krijgt).

[...]

Ik zeg helemaal nergens dat dit "gewoon" even gedaan kan worden, dat maak jij er nu van. Ik geef alleen aan dat Ziggo er zelf doelbewust voor kiest om de einddatum van het abonnement niet meteen door te geven aan het factuursysteem op het moment dat deze één maand eerder binnenkomt bij de opzegging, en ze dus weten dat dan dit soort problemen kunnen ontstaan (zie hun eigen forum).

[...]

Daar veranderd helemaal niks aan, als ze de einddatum meteen doorgeven aan het factuursysteem als deze één maand eerder binnenkomt bij een opzegging. Maar het voorkomt wel dat iemand zelfs nog een extra maand moet betalen, waarin hij zelfs geen eens meer een abonnement heeft bij Ziggo (wat nu wel gebeurt, hier een mooi voorbeeld daarvan)
toon volledige bericht
Daar lijkt inderdaad doelbewust voor gekozen te zijn. Ik geef je wat argumenten waarom dat zou kunnen zijn. Ik weet het ook niet exact. Ik probeer het wel iets te nuanceren omdat ik in het verleden zijdelings te maken heb gehad met complexe facturatiesystemen en de zaken die jij benoemt soms vergezeld worden met allerlei nadelen. Ja, het is functioneel wenselijk, maar ik weet de keerzijde niet. Dergelijk systemen worden overigens meestal niet zelf ontwikkeld maar ingekocht en waar mogelijk aangepast. Wat ik wel weet is dat Ziggo sowieso zaken aan het aanpassen is aangezien mijn factuurlayout afgelopen maand compleet anders was. Dus of men stapt over op een nieuw systeem of er heeft een vernieuwing plaatsgevonden in een bestaand systeem. Misschien is daarbij het incident ontstaan van de late uitbetalingen. Wie zal het zeggen.
Wolly schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:54:
[...]
En dit probleem was er 14 maanden terug ook dus het is maar de vraag of Ziggo het als een probleem ziet.
Het is geen probleem maar een bewuste keus. ;) Wat een probleem is is dat sommige uitbetalingen langer duren de laatste tijd. Dit zijn twee verschillende onderwerpen.
superduper schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:01:
Als het alleen om 'mij' ging zou ik die conclusie niet trekken, maar blijkbaar is dit structureel zoals op het forum te lezen is:
- portal meteen afsluiten ondanks belofte/bevestiging dat het wel moet werken
- eindafrekening niet inzichtelijk maken
- overdreven lang na beëindigen abonnement pas geld terug storten (~3 maanden)
- bij navraag door klant vergelijkbare klets verhaaltjes en smoesjes waarom het toevallig -dat is anders nooit- langer duurt.

Ziggo is een groot bedrijf wat dit echt beter kan doen, maar daar ligt blijkbaar geen prioriteit. Dus wel heel snel geld van de klant binnen halen, maar andersom is ineens erg moeilijk. Tja, dat valt bij mij onder treineren: onvoldoende moeite doen in een simpel process waar het nu eens richting de klant gaat.
Anno 2023 is er geen enkel commercieel bedrijf wat overleeft op het treineren van klanten. In de basis is klanttevredenheid de sleutel tot het runnen van een succesvolle business. Dus nee, het klinkt spannend en doet het goed voor de bühne maar ik denk niet dat een Ziggo, KPN of welke aanbieder dan ook hier geen prioriteit aan geeft. Wel denk ik dat er momenten zijn waarbij processen en incidenten misschien dermate complex worden dat sommige zaken lastig zijn om aan te passen of op te lossen of een cascade-effect hebben op andere processen. Die verantwoordelijkheid mag uiteraard wel aangerekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05:32
Pistachenootje schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:53:
Ik ben overgestapt van Budget naar Ziggo. Ik heb nu een Sagemcom zwart doosje met een grijs stuk vilt erop. Ik heb gelezen in dit draadje dat het verbruik niet al te hoog zou moeten zijn maar toch zie ik een toename in mijn stroomrekening. Het Ziggo doosje wordt ook redelijk warm, vandaar dat ik me afvraag: is er een setting waarmee ik stroom kan besparen?

Hier een voorbeeld van deze maand. Verder is er helemaal niets veranderd in huis. Voorgaande maanden was het verschil nog groter.
[Afbeelding]
Update van de laatste maand: door 's regelmatig de Ziggo en tv box van de stroom te halen is het verbruik nu gedaald van 46 naar 40 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-05 14:35
@Pistachenootje
Door de stekker eruit te laten kan het verbruik naar 0!

Maar dat lijkt me niet de bedoeling...

Je zou de wifi uit kunnen zetten. Of om een Ubee modem kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05:32
ikweethetbeter schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:32:
@Pistachenootje
Door de stekker eruit te laten kan het verbruik naar 0!
Je meent het :+

Als ik ga slapen of weg ga is het voor mij makkelijk even de schakelaar om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-05 11:20
Iemand hier toevallig ervaring met de cashback actie van de Mediamarkt samen met een nieuw Ziggo abonnement?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Pistachenootje schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:33:
[...]

Je meent het :+

Als ik ga slapen of weg ga is het voor mij makkelijk even de schakelaar om te zetten.
Woon je alleen? Geen domotica? Dan werkt het misschien. Maar dit is toch geen doen? Dit moet je niet willen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:36:
Woon je alleen? Geen domotica? Dan werkt het misschien. Maar dit is toch geen doen? Dit moet je niet willen!
Alles om maar zo zuinig mogelijk te zijn... moet er niet aan denken. Gelukkig nemen de zonnepanelen veel voor hun rekening, maar toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:36:
[...]

1-persoons huishouden en geen domotica, daar moest ik ook gelijk aan denken.

Ik zie een modem/internet/netwerk hetzelfde als gas/water/licht. Dit moet gewoon altijd werken. Een mediabox voor bv tv kan ik me nog wel iets bij voorstellen, maar internet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@meesje
Precies dat!

Internet moet het gewoon doen. Altijd, dag en nacht. Er is veel te veel van afhankelijk. Dus geen modems uitzetten tenzij er een reset nodig is.

En een mediabox die in stand by net zoveel verbruikt als een ouderwetse gloeilamp hoort op de vuilstort. Gebruik de digitale tuner van je tv of vraag een Next Mini aan, die krijg je gratis. Ze hebben deze al verschillende keren aan mij aangeboden, maar ik hoef 'm niet, want de tv tuner en Apple TV bevallen mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 07:56
ikweethetbeter schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:11:
Internet moet het gewoon doen. Altijd, dag en nacht. Er is veel te veel van afhankelijk. Dus geen modems uitzetten tenzij er een reset nodig is.
Genoeg mensen die internet alleen gebruiken waar het in 1991 voor bedacht is. Daar gaat pas na het ontbijt en een krantje lezen de eerste bitjes over de lijn om mail te checken, die kunnen prima de hele nacht zonder online modem.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
jadjong schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:27:
[...]

Genoeg mensen die internet alleen gebruiken waar het in 1991 voor bedacht is. Daar gaat pas na het ontbijt en een krantje lezen de eerste bitjes over de lijn om mail te checken, die kunnen prima de hele nacht zonder online modem.
Zo was het helemaal niet bedacht en ook niet pas in 1991. Het internet was oorspronkelijk gebaseerd op vaste verbindingen die altijd open stonden. Inbelverbindingen kwamen later...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +3 Henk 'm!
jadjong schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:27:
[...]

Als je geen vaste telefonie hebt dan kun je dat doen, maar ik denk dat de groep mensen die net als in de jaren 90s een krantje lezen en daarna de mail checken, ook nog een vaste lijn hebben. Of een mobiele telefoon met een databundel een liever op de wifi zitten.

Ik vind het iig een hoop gedoe om een paar euro te besparen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:18
Ziggo heeft hier in mijn wijk (Utrecht-Centrum) afgelopen nacht het DOCSIS 3.1 kanaal vergroot van 119 MHz naar 168 MHz, en de DOCSIS 3.0 kanalen beginnen nu vanaf 578 MHz, en lopen op tot ca. 826 MHz.

Upstream is onveranderd gebleven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vgQ1fjnw7OlXlZ-5QMu2Rwgk28=/x800/filters:strip_exif()/f/image/k4cWxcl1KCa4AoKoqteYyWEG.png?f=fotoalbum_large

Bron: Statuspagina Sagemcom modem

@neeecht

[ Voor 3% gewijzigd door Jeffrey87 op 03-07-2023 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:24
@Jeffrey87 gelijk met hier dus!
neeecht in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Wel grapig dat je met 31 docsis 3.0 kanalen bent geconnect. En niet 32.

@TomSt hoe ist daar? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
jongetje schreef op zondag 2 juli 2023 @ 08:22:
...maar ik denk dat de groep mensen die net als in de jaren 90s een krantje lezen en daarna de mail checken, ook nog een vaste lijn hebben.
Precies dat!

De klassieke analoge telefoonlijn (PSTN) bestaat al een paar jaar niet meer, KPN is daar in 2019 mee gestopt. Heb je een vaste telefoonlijn en gebruik je die ook nog actief, dan ben je statistisch gezien van generatie 75+, en moet het modem (xDSL, kabel, glasvezel) altijd aan staan.

De "oplossing" van Pistachenootje gaat niet werken, voor niemand.

Bottom line: gooi alle Ziggo (Horizon / Mediabox XL / alles wat geen Humax is) tv kastjes van voor de Next weg, dat is stroomvretende troep. Heb je een oude Next, zet deze in de trage wake-up standby stand. Scheelt €100 aan stroom op jaarbasis.

En wat modem betreft: voel hoe warm hij is. Is hij warmer dan je hand, vraag dan een Ubee modem aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:06
neeecht schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:07:

Hier 32x D3.0 en 1x D3.1. 618Mhz to 850 Mhz voor D3.0 en D3.1 is 120 Mhz breed dat was hier een hele tijd 40Mhz breed tussen de tv kanalen gestopt. Nu wss netzo als de rest van Nederlands boven de 3.0 kanalen. (Noord-Oost Groningen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ec3qg5AdFRZLKQHMf7LVKO6hBsY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UgBC7117yQ3nE42sFgejlpIa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nE5WpKXxndnoMkxMdI46asDRPr8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AXH7k0ajGik6FL7YqKaBvwWJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
neeecht schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:07:

Ja die 31 kanalen is altijd zo geweest, ook toen ik nog een FRITZ!Box had. Waarschijnlijk heeft het met 4G instraling te maken, want het lijkt mij dat we gewoon 32 kanalen actief hebben op ons segment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
Jeffrey87 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:29:
[...]

Ja die 31 kanalen is altijd zo geweest, ook toen ik nog een FRITZ!Box had. Waarschijnlijk heeft het met 4G instraling te maken, want het lijkt mij dat we gewoon 32 kanalen actief hebben op ons segment.
Ja, interessant, maar één kanaal niet is wel apart.
Hier dus 24 docsis 3.0 kanalen.

Even uitgezocht en inderdaad 5G N28 700 MHz en 4G B20 800 MHz ontwijkend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6mUiEn4YUCjm09-lCDfAdxflno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BKBumROopWi1yXCjMfhG5PBV.jpg?%0D%0Af=fotoalbum_large

Chan 23: 754 MHz = 750 - 758 MHz
Chan 24: 826 MHz = 822 - 830 MHz

Dit ontwijkend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjLExjyl6bAkOZ3ErcJcUKDmV0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKG5DmnbPXqT5SMKqhk33dkG.jpg?f=fotoalbum_large

Vanwege het docsis 3.1 kanaal nog steeds prima 1200mbit haalbaar, stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@Jeffrey87 en de upload:

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
19 722000000 6.6 40 QAM 256 19

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
19 Goed (Locked) 40 17090 1881

Chan 19: 722 MHz = 718 - 726 MHz.
Deze heeft errors door de 5G upload signalen:
https://antennekaart.nl/page/frequencies

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:39
Afgelopen zaterdag via de webportal onze Internet Max abonnement omgezet naar Giga. Sinds de prijsverhoging 1 juli kosten beide abonnementen hetzelfde, beetje zonde om dan niet max. snelheid te pakken. Wel jammer dat ze dat niet pro-actief doen voor bestaande klanten.

Ik dacht dat het puur een administratief dingetje zou zijn, maar even later kreeg ik de melding dat ik een nieuw modem toegestuurd zou krijgen. Ik heb de Connect Box en zat er niet per sé op te wachten, maar tsja veel keus heb je niet. Vandaag al de nieuwe (zwarte) Sagemcom modem binnen, dus wat dat betreft niks te klagen qua leversnelheid.

Keek er nog wel beetje tegenop met het omwisselen. Ik heb in het (verre) verleden wel slechte ervaring gehad met een modemswap, maar dit ging uitermate soepel. De Connect Box stond in bridge mode en de nieuwe Sagemcom neemt dat (gelukkig) ook direct over. En ook het IP-adres is hetzelfde gebleven. Ik had me er al op ingesteld om de klantenservice te moeten bellen, om het nieuwe modem in bridge mode te laten zetten, maar dat hoefde dus niet. Al met al was ik binnen 30 minuten weer up and running (inclusief oud modem loskoppelen en het nodige kabelmanagement in de meterkast).
Dus hier een tevreden klant en dacht positieve ervaringen mogen ook weleens gedeeld worden!

<off topic>
Als het goed is wordt hier eind dit jaar glasvezel aangelegd. Dan is het nog even afwegen of Ziggo eruit gaat of dat de DSL lijn eruit gaat. Ik begreep namelijk dat de oude telefoonlijn er na verloop van tijd sowieso afgaat, als je eenmaal bent aangesloten op glasvezel. Om de redundancy te houden, zou het dan logischer zijn om van DSL over te stappen naar glasvezel. Echter zit ik op het KPN netwerk met glas en de prijzen van de providers die hierop aanbieden vallen niet mee...
</off topic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-05 10:36

PA5AM

Hallo test 1 2

Gisternacht is firmware LG-RDK_5.7.36-2210.4 naar mijn Sagemcom gepusht.
Afbeeldingslocatie: https://ipoac.nl/~jelle/sagemcom-fw-update-icmpv6-loss.png
Sindsdien heb ik het merkwaardige probleem dat ICMP ping over IPv6 altijd een paar procent packet loss heeft

Dit merkte ik pas toen ik naar Smokeping keek. dit omdat het overige IPv6 verkeer hier geen last van heeft...

Meer hier last van? Modem staat in bridge.

Jij krijgt van mij 8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Jay-B schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:30:
[...]

Ja sorry maar voor een zakelijke verbinding had ik allang het heft in eigen handen genomen. De keus om dit af te laten hangen van apparatuur van Ziggo vind ik ook wat discutabel. Overigens komt er volgens mij wel een update in de firmware die dit euvel verhelpt.

Overigens heb ik de afgelopen jaren nog geen problemen gehad met de DNS-servers. Laatste grote storing was in 2015.
[...]

Mediabox XL wordt niet meer geleverd. In de meeste gevallen krijg je een Next Mini in combinatie met een Sagemcom Docsis 3.1 modem . Beide prima apparaten.
'Het euvel verhelpt' is grappig geformuleerd; het 'euvel' is er een paar jaar geleden met een firmware upgrade van het Cisco modem er namelijk expliciet door Ziggo ingezet. Dit is een moedwillige, niet gecommuniceerde, eenzijdige beslissing van Ziggo geweest en geen 'technisch euvel'. De firmware template van Cisco laat je die instelling namelijk aan- of uitzetten (aka overriden) als ISP.

En mijn keuze om op hardware van een leverancier te bouwen noem je 'discutabel'; wat 1) irrelevant voor het DNS server verhaal is; 2) ongepast, daar jij mijn situatie & configuratie niet kent; en/of 3) Impliceer je nou dat Ziggo Zakelijk troep is waarop je bij voorbaat niet kunt verder borduren zonder een extra router (met bijbehorende extra aanschaf- en beheerkosten, toegenomen complexiteit, etc.), voor slechts een simpele 'webbrowsing'-uplink in 1 fysieke kantoorruimte ?

Want dat laatste is exact het tegenovergestelde van de marketing uitingen van Ziggo met haar 'Snel, stabiel en veilig zakelijk internet' slogan... Stabiel: alleen met eigen router ? Veilig: alleen met eigen router ? Snel: ja.

PS: Dat de DNS servers zelf - blijkbaar - geen issues hebben, wil niet zeggen dat de klant-beleving net zo is; misschien zit er een rotte node tussen, misschien betreft het een geobased caching DNS server, of is er een switch of router met bitrot op 1 van de planes of een overbelaste firewall die agressief UDP packages dropt als er een te hoge load op het systeem zit; de oorzaak - en jullie netwerk topologie - ken ik niet, de symptomen - op alle client-devices hetzelfde voor de goede orde - helaas wel.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-05 19:53
ikweethetbeter schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:57:
[...]

En wat modem betreft: voel hoe warm hij is. Is hij warmer dan je hand, vraag dan een Ubee modem aan.
De Ubee's worden ook allemaal warm. De board temperatuur is gemiddeld, bij meerdere gebruikers, 58 Graden Celsius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
PA5AM schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:24:
[Afbeelding]
Sindsdien heb ik het merkwaardige probleem dat ICMP ping over IPv6 altijd een paar procent packet loss heeft

Dit merkte ik pas toen ik naar Smokeping keek. dit omdat het overige IPv6 verkeer hier geen last van heeft...

Ik heb dezelfde fw, maar dan gewoon in router mode, en ervaar geen ICMP packet loss op IPv6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SKiLLa schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:43:
[...]

'Het euvel verhelpt' is grappig geformuleerd; het 'euvel' is er een paar jaar geleden met een firmware upgrade van het Cisco modem er namelijk expliciet door Ziggo ingezet. Dit is een moedwillige, niet gecommuniceerde, eenzijdige beslissing van Ziggo geweest en geen 'technisch euvel'. De firmware template van Cisco laat je die instelling namelijk aan- of uitzetten (aka overriden) als ISP.
Ik zou het echt niet weten. Wat ik wel weet is dat ik refereerde naar de courante modems waarbij die mogelijkheid er wel komt/wordt gefixt. Cisco's zijn inmiddels allemaal antiek en EOL.
En mijn keuze om op hardware van een leverancier te bouwen noem je 'discutabel'; wat 1) irrelevant voor het DNS server verhaal is;
Nou ja nu dus wel want in jouw beleving waren de standaard DNS servers niet afdoende maar je had dus ook niet meer de mogelijkheid om deze aan te passen.
2) ongepast, daar jij mijn situatie & configuratie niet kent;
Snap niet waarom dit ongepast is. Ik stel dat het discutabel is om in dat geval gebruik te maken van de standaard modemrouters van Ziggo juist omdat je dan geen invloed hebt op de instellingmogelijkheden. Lees: ongeacht de situatie zou ik daar niet van afhankelijk willen zijn. Het is betwistbaar of je daarmee de meest optimale situatie creëert. Sterker nog, ik heb er nu als niet-zakelijk klant al voor gekozen om een eigen router te gebruiken met de bijbehorende vrijheden. Ik zou daar mijn business al helemaal niet van laten afhangen. Nogmaals, daarmee zeg ik niet dat jij dat ook niet moet doen. Ik zeg alleen dat het betwistbaar is of dat verstandig is. Dat zijn gewoon valide argumenten.
3) Impliceer je nou dat Ziggo Zakelijk troep is waarop je bij voorbaat niet kunt verder borduren zonder een extra router (met bijbehorende extra aanschaf- en beheerkosten, toegenomen complexiteit, etc.), voor slechts een simpele 'webbrowsing'-uplink in 1 fysieke kantoorruimte ?

Want dat laatste is exact het tegenovergestelde van de marketing uitingen van Ziggo met haar 'Snel, stabiel en veilig zakelijk internet' slogan... Stabiel: alleen met eigen router ? Veilig: alleen met eigen router ? Snel: ja.
Nee, wat ik stel is dat Ziggo zeer goed is in het aan mij leveren van een stabiele internetverbinding en prima TV service maar dat ik Ziggo niet nodig heb om mijn netwerk thuis te managen en dus liever mijn eigen apparatuur kies juist om de redenen die eerder geschetst zijn. Volledige vrijheid op mijn eigen netwerk. Zo heb ik al jaren een prima verbinding en geen issues met DNS (laatste keer was de DDOS een aantal jaar geleden maar dat was een uitzondering).
SKiLLa schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:43:
[...]
PS: Dat de DNS servers zelf - blijkbaar - geen issues hebben, wil niet zeggen dat de klant-beleving net zo is; misschien zit er een rotte node tussen, misschien betreft het een geobased caching DNS server, of is er een switch of router met bitrot op 1 van de planes of een overbelaste firewall die agressief UDP packages dropt als er een te hoge load op het systeem zit; de oorzaak - en jullie netwerk topologie - ken ik niet, de symptomen - op alle client-devices hetzelfde voor de goede orde - helaas wel.
Wie is jullie? De situatie die je schets kan zomaar eens te maken hebben met een defect modem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PA5AM schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:24:
[Afbeelding]

Probeer eens een power cycle van het modem aangenomen dat je dat al niet geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 12:06
Weet niet of dit eeen Ziggo vraag is, of meer netwerk maar:

Nu komt de AOP uit in de woonkamer. Ideaal voor de ouderwetse TV via COAX. Echter dat is al even niet meer. Na heb ik alle routers in een kast naast de TV. Maar liever wil ik daar wat meer ruimte.

Optie 1 is, om internet door te trekken naar de meterkast.(dus vanaf AOP lange coax naar meterkast voor internetmodem, en de andere coax gewoon kort naar de Ziggo next in huiskamer)

Een andere optie is de AOP te (laten) verplaatsen naar de meterkast. En vanaf daar dan 1 coax naar de TV voor de Ziggo next. De andere (korte) coax dan voor het internetmodem in de meterkast.

Welke optie is beter voor internet en TV?

Welke optie is beter voor de kwaliteit van internet en tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:09
meermarco schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:57:
Weet niet of dit eeen Ziggo vraag is, of meer netwerk maar:

Nu komt de AOP uit in de woonkamer. Ideaal voor de ouderwetse TV via COAX. Echter dat is al even niet meer. Na heb ik alle routers in een kast naast de TV. Maar liever wil ik daar wat meer ruimte.

Optie 1 is, om internet door te trekken naar de meterkast.(dus vanaf AOP lange coax naar meterkast voor internetmodem, en de andere coax gewoon kort naar de Ziggo next in huiskamer)

Een andere optie is de AOP te (laten) verplaatsen naar de meterkast. En vanaf daar dan 1 coax naar de TV voor de Ziggo next. De andere (korte) coax dan voor het internetmodem in de meterkast.

Welke optie is beter voor internet en TV?

Welke optie is beter voor de kwaliteit van internet en tv?
toon volledige bericht
Wat je ook doet, geen internetmodem in de meterkast. Tenzij je een aparte router of mesh systeem hebt voor de Wi-Fi ergens anders in je woning. Bron van Wi-Fi vanuit de meterkast is vaak de reden voor slechte bereik of snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 12:06
NeverSettle schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:16:
[...]

Wat je ook doet, geen internetmodem in de meterkast. Tenzij je een aparte router of mesh systeem hebt voor de Wi-Fi ergens anders in je woning. Bron van Wi-Fi vanuit de meterkast is vaak de reden voor slechte bereik of snelheid.
Goed punt. Wil juist vanaf meterkast bedraad naar een stuk of 4 plekken in huis.
En Wifi moet dan ergens anders komen(en niet in meterkast idd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:25
dhrto schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:56:
Afgelopen zaterdag via de webportal onze Internet Max abonnement omgezet naar Giga. Sinds de prijsverhoging 1 juli kosten beide abonnementen hetzelfde, beetje zonde om dan niet max. snelheid te pakken. Wel jammer dat ze dat niet pro-actief doen voor bestaande klanten.

Ik dacht dat het puur een administratief dingetje zou zijn, maar even later kreeg ik de melding dat ik een nieuw modem toegestuurd zou krijgen. Ik heb de Connect Box en zat er niet per sé op te wachten, maar tsja veel keus heb je niet. Vandaag al de nieuwe (zwarte) Sagemcom modem binnen, dus wat dat betreft niks te klagen qua leversnelheid.

Keek er nog wel beetje tegenop met het omwisselen. Ik heb in het (verre) verleden wel slechte ervaring gehad met een modemswap, maar dit ging uitermate soepel. De Connect Box stond in bridge mode en de nieuwe Sagemcom neemt dat (gelukkig) ook direct over. En ook het IP-adres is hetzelfde gebleven. Ik had me er al op ingesteld om de klantenservice te moeten bellen, om het nieuwe modem in bridge mode te laten zetten, maar dat hoefde dus niet. Al met al was ik binnen 30 minuten weer up and running (inclusief oud modem loskoppelen en het nodige kabelmanagement in de meterkast).
Dus hier een tevreden klant en dacht positieve ervaringen mogen ook weleens gedeeld worden!

<off topic>
Als het goed is wordt hier eind dit jaar glasvezel aangelegd. Dan is het nog even afwegen of Ziggo eruit gaat of dat de DSL lijn eruit gaat. Ik begreep namelijk dat de oude telefoonlijn er na verloop van tijd sowieso afgaat, als je eenmaal bent aangesloten op glasvezel. Om de redundancy te houden, zou het dan logischer zijn om van DSL over te stappen naar glasvezel. Echter zit ik op het KPN netwerk met glas en de prijzen van de providers die hierop aanbieden vallen niet mee...
</off topic>
toon volledige bericht
Bedankt voor de tip, ook meteen geregeld. Ik had ook nog een Max abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05:15
Vandaag even gebeld met Ziggo voor een contractverlening, toch 9 maanden €20 korting gekregen na het eerste aanbod van 6 maanden €10 korting geweigerd te hebben. Er wordt hier glasvezel aangelegd binnenkort, dus dat was een goed 'onderhandelpunt' om te hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door lvanhoe op 07-07-2023 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31
dhrto schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:56:
Weet je toevallig of er dan weer een hele nieuwe contractperiode van een jaar gaat lopen vanaf het omzetten van Max naar Giga? Ik zie dat namelijk niet terug in de portal en wil eigenlijk liever onderhandelen over het tarief dan van 600mbit/s naar 1000mbit/s omdat ons contract momenteel verlopen, en dus opzegbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door A3-D op 07-07-2023 10:43 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:50
A3-D schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:25:
[...]

Weet je toevallig of er dan weer een hele nieuwe contractperiode van een jaar gaat lopen vanaf het omzetten van Max naar Giga? Ik zie dat namelijk niet terug in de portal en wil eigenlijk liever onderhandelen over het tarief dan van 600mbit/s naar 1000mbit/s omdat ons contract weer met een jaar verlengd wordt.
Volgens mij werkt het zo:
Zodra je buiten je jaarcontract zit kan je up en downgraden. Als je daarbij gebruik maakt van een aanbieding start er weer een periode van 12 maanden. Anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Weet je toevallig of er dan weer een hele nieuwe contractperiode van een jaar gaat lopen vanaf het omzetten van Max naar Giga? Ik zie dat namelijk niet terug in de portal en wil eigenlijk liever onderhandelen over het tarief dan van 600mbit/s naar 1000mbit/s omdat ons contract momenteel verlopen, en dus opzegbaar is.
Gewoon bellen, dan kun je én onderhandelen én contract aanpassen ;)

* RobertMe is met een belletje van Internet Complete + TV Start naar Internet Basic + KabelTV gegaan en 6 maanden €20 korting gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:44:
[...]
Volgens mij werkt het zo:
Zodra je buiten je jaarcontract zit kan je up en downgraden. Als je daarbij gebruik maakt van een aanbieding start er weer een periode van 12 maanden. Anders niet.
Ook binnen het jaarcontract kun je AFAIK het abo aanpassen. Het jaarcontract komt dus alleen neer op het jaar klant zijn, niet dat dat perse ook met die pakketten moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:46:
[...]

Gewoon bellen, dan kun je én onderhandelen én contract aanpassen ;)

* RobertMe is met een belletje van Internet Complete + TV Start naar Internet Basic + KabelTV gegaan en 6 maanden €20 korting gekregen.
Zat je vervolgens aan een nieuw jaarcontract vast ? (korting = aanbieding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:47:
[...]
Zat je vervolgens aan een nieuw jaarcontract vast ? (korting = aanbieding)
Uiteraard.

Overigens sturen ze na het telefoontje ook een mail waar alles nog eens duidelijk in staat. En je moet dan ook in de mail akkoord gaan. Het telefoongesprek is dus niet ook meteen het akkoord / "de handtekening".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:47:
[...]

Ook binnen het jaarcontract kun je AFAIK het abo aanpassen. Het jaarcontract komt dus alleen neer op het jaar klant zijn, niet dat dat perse ook met die pakketten moet zijn.
Klopt, maar alleen upgraden, niet downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:39
[...]

Geen nieuw jaarcontract. Ik kan na de upgrade nog steeds maandelijks opzeggen (ik was al langer dan een jaar klant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
dhrto schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:05:
[...]

Geen nieuw jaarcontract. Ik kan na de upgrade nog steeds maandelijks opzeggen (ik was al langer dan een jaar klant).
Oké, dan ga ik ze toch maar terugbellen en aangeven dat ik dus Internet Giga wens met 6-9 maanden 20 euro korting. Dan kan wat mij betreft het abonnement weer met een jaar verlengd worden.

Mmmmm, voor nieuwe klanten de eerste 7 maanden 50% korting, dan moet ik als bestaande klant toch ook net even wat meer kunnen fixen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/siesV_iHV3BBfG5QkznYr5X5qN8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N0vsEIfvtX3h069PpEtnLafq.jpg?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door A3-D op 07-07-2023 13:02 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 21-04 10:04

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Wat een gruwelijk incompetent bedrijf is Ziggo.

Ik had problemen met m’n mediabox XL, en we zijn ondertussen 2 maanden verder en het is nog steeds niet opgelost. In die tijd heb ik 2 vervangende mediaboxen gehad die het allebei niet doen. Toen maar besloten dat ze die mediabox wel mogen houden en een CI+ module aangevraagd.. ook dit gaat dus mis, “de order loopt vast in het systeem”, en meer kan de helldesk er niet over zeggen. Geen idee hoe lang het duurt “kan wel 15 dagen duren”, en je kan ook niet doorverbonden worden met iemand die wel kennis van zaken heeft.

Ergste is nog wel dat de helpdesk gewoon keihard tegen je liegt: “ja, als je dit aanvraagt is het binnen 2 werkdagen geregeld”, “het zat vast in het systeem maar ik heb het gefixed, uiterlijk overmorgen ontvang je de CI+ module” … etc.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:53:
[...]
Klopt, maar alleen upgraden, niet downgraden.
Je kan zelfs binnen je contract downgraden.
[...]

Je krijgt in de basis alleen een nieuw jaarcontract wanneer je een korting of andere promo krijgt. Bij andere wijzigingen ga je niet standaard opnieuw een jaarcontract aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:11:
[...]

Je kan zelfs binnen je contract downgraden.
[...]

Je krijgt in de basis alleen een nieuw jaarcontract wanneer je een korting of andere promo krijgt. Bij andere wijzigingen ga je niet standaard opnieuw een jaarcontract aan.
Binnen je jaarcontract kun je niet downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@meesje Hoe kom je hierbij? Los van het feit dat ik dat zelf vaker heb gedaan staat er nergens in de algemene voorwaarden dat dit niet mag. Voor de duidelijkheid, ik bedoel hiermee naar een lagere snelheid gaan bijvoorbeeld en niet de dienst opzeggen want dan geldt er een opzegvergoeding.

[ Voor 34% gewijzigd door Jay-B op 07-07-2023 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
meesje schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:05:
[...]

Dit heb ik voor mijn moeder een paar maanden geleden nog gedaan anders. Was geen enkel probleem, mocht alleen niet het hele contract opzeggen, ze moest wel klant blijven tot einde contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:51:
@meesje Hoe kom je hierbij? Los van het feit dat ik dat zelf vaker heb gedaan staat er nergens in de algemene voorwaarden dat dit niet mag. Voor de duidelijkheid, ik bedoel hiermee naar een lagere snelheid gaan bijvoorbeeld en niet de dienst opzeggen want dan geldt er een opzegvergoeding.
Mijn ervaring is dat dat niet kan, maar deze ervaring dateert nog wel uit het UPC tijdperk. :)
Zelf vind ik het niet raar als het overigens niet zou kunnen. Maar ze moeten natuurlijk wat gezien de hevige concurrentie van bv t-mobile/tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:09
Jay-B schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:11:
Mijn vader had zijn ESPN en Ziggo online XL telefonisch opgezegd. HIj kreeg een bevestiging binnen van de wijziging en er stond bij dat zijn Ziggo pakket nu een looptijd had van 12 maanden (had geen korting).

Namens mijn naar Ziggo vader gebeld.
Volgens de medewerkster is er alleen sprake van een looptijd als je ingaat op een korting.
Ik zeg doe dan maar een korting.
Die ook gekregen.

Let dus goed op de bevestiging na een wijziging.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38
Megapaul schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:56:

Let dus goed op de bevestiging na een wijziging.
In februari nieuw abo afgesloten met giga internet en tv-compleet. Ook meteen overgestapt op vodafone voor mobiel dus combi korting, als extra zenderpakket Sport Totaal gekozen. De eerste 12 maanden 50% korting, 40 euro.

Nu heb ik tijdelijk Eurosport 2 nodig omdat die de Tour de France iedere dag van start tot finish uitzenden. Je zou denken dat beide Eurosport zenders in Sport Totaal zitten maar nee, Eurosport 2 zit in Zenders Plus. Dus die genomen voor een maand, na de Tour zeg ik het weer op. Dat pakket kost een tientje per maand.

In de bevestiging is de korting opeens weg gevallen, dat klopt toch niet? Ik zou van 40 naar 50 euro moeten gaan, maar het gaat naar 91 euro, terwijl de kortingsperiode nog tot volgend jaar februari loopt. Meteen de klantenservice gebeld en die snappen ook niet waarom dat zo is. Ze adviseren om straks als de factuur komt meteen aan de bel te trekken. In het systeem staat ook bij hun de verkeerde prijs maar dat kunnen ze niet meteen veranderen, zeiden ze. Dat moet pas achteraf recht getrokken worden kennelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Maandje Discovery Plus met Sport (wielrennen zonder reclame) is goedkoper… maar goed…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
CreativeS schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 23:28:
Maandje Discovery Plus met Sport (wielrennen zonder reclame) is goedkoper… maar goed…
Dat wist ik niet, bedankt voor de tip. Doen we dat de volgende keer. :)

[update] Ik heb Zenders plus weer opgezegd en dat is bevestigd. Wat denk je: de factuur loopt gewoon door. Het kan ook nooit eens normaal maar factureren kunnen ze goed. Komt vast wel weer in orde, maar het blijft vervelend.

[ Voor 29% gewijzigd door grun93 op 13-08-2023 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:56:
Gelet op bovenstaande reacties ook maar eens naar mijn facturen gekeken. Ik zie in de MijnZiggo app dat de factuurdatum elke keer de 9e of 10e van de maand is. Ik heb Ziggo 24 juni opgezegd, op 26 juni een bevestiging ontvangen dat het abonnement per 24 juli stopt. Als ik het goed zie, moet de factuur van juli lopen tot en met 24 juli. Dus de komende factuur moet in mijn geval alles verrekend zijn. 26 juni lijkt me ruim op tijd voor een factuur van 9 juli.

Ik ga het in ieder geval goed in de gaten houden. Sowieso moet ik de borg terug krijgen. Ik ben benieuwd.
Echt ongelooflijk dat Ziggo. Je zou denken (zie bovenstaande datums) dat er voldoende tijd was om de juli factuur netjes te laten stoppen per 24 juli. Maar nee hoor, gewoon voor de hele maand. Ik kan het straks natuurlijk gaan storneren, maar ja je hebt het over 7 dagen abonnement. Ik ga wel in de pen. Het zal me niet verbazen dat dit standaard beleid is omdat je tegenwoordig geen borg meer betaalt voor de in bruikleen zijnde apparatuur en ze zo een beetje een stok achter de deur hebben. Pas wanneer producten terug dan eindafrekening opmaken. Ik ben erg benieuwd of de 45 euro borg van destijds automatisch uitgekeerd gaat worden. Ik ga wel straks nog de laatste paar facturen downloaden voordat mijn account op zwart gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:26

TFHfony

Professional Weirdo

meesje schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:36:
[...]

Echt ongelooflijk dat Ziggo. Je zou denken (zie bovenstaande datums) dat er voldoende tijd was om de juli factuur netjes te laten stoppen per 24 juli. Maar nee hoor, gewoon voor de hele maand. Ik kan het straks natuurlijk gaan storneren, maar ja je hebt het over 7 dagen abonnement. Ik ga wel in de pen. Het zal me niet verbazen dat dit standaard beleid is omdat je tegenwoordig geen borg meer betaalt voor de in bruikleen zijnde apparatuur en ze zo een beetje een stok achter de deur hebben. Pas wanneer producten terug dan eindafrekening opmaken. Ik ben erg benieuwd of de 45 euro borg van destijds automatisch uitgekeerd gaat worden. Ik ga wel straks nog de laatste paar facturen downloaden voordat mijn account op zwart gaat.
Het is toch al jaren bekend dat Ziggo altijd nog de hele maand factureert en achteraf crediteert? In ieder geval toen ik 4 jaar geleden weg ging was dat al gangbaar.
Je kan je dan heel druk maken over een paar euro die je een maand later weer terug krijgt, maar is dat het waard? Dan besteed ik mijn energie liever aan iets anders.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:39:
[...]

Het is toch al jaren bekend dat Ziggo altijd nog de hele maand factureert en achteraf crediteert? In ieder geval toen ik 4 jaar geleden weg ging was dat al gangbaar.
Je kan je dan heel druk maken over een paar euro die je een maand later weer terug krijgt, maar is dat het waard? Dan besteed ik mijn energie liever aan iets anders.
Je hebt gelijk hoor. Ik ga in de pen, heb ik niet goed verwoord. Ik had iets van ‘te zijner tijd’ bij moeten typen. Wat ik al aangaf, het zijn in mijn geval ook maar 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:36:
[...]

Je zou denken (zie bovenstaande datums) dat er voldoende tijd was om de juli factuur netjes te laten stoppen per 24 juli. Maar nee hoor, gewoon voor de hele maand. Ik kan het straks natuurlijk gaan storneren, maar ja je hebt het over 7 dagen abonnement.
Als het daar bij blijft valt het heel erg mee, je leest de laatste tijd op het Ziggo forum regelmatig, dat Ziggo ook nog een factuur stuurt voor de volle maand erna, waarin de gebruiker niet eens meer een abonnement heeft. En dat ze vervolgens ook nog weken lang op een terug betaling moet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderTaal
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-05 00:36
[...]

Het was geen probleem toen ik het een paar maanden geleden deed. TV verwijderd; de korting behouden en geen contractverlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
[...]

Binnen je jaarcontract kun je vaak wel downgraden, maar verlies je wel de "introductiekorting" (dus de korting die je gedurende x maanden krijgt).

Vroeger wilde Ziggo die korting na een downgrade nog wel eens voor je herstellen, maar zowel de telefonische- als winkelmedewerkers hebben nu de opdracht gekregen dit niet meer te doen. (Bron: Vodafone winkel waar ik laatst was geweest liet mij een Intranet artikel zien waarin dat stond)

[ Voor 9% gewijzigd door Jeffrey87 op 10-07-2023 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
ZonderTaal schreef op zondag 9 juli 2023 @ 23:59:
[...]

Het was geen probleem toen ik het een paar maanden geleden deed. TV verwijderd; de korting behouden en geen contractverlenging.
Vermoedelijk had je dan korting op je internetsnelheid, en die heb je niet gedowngrade. Toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
DON PAPA schreef op zondag 9 juli 2023 @ 22:31:
Als het daar bij blijft valt het heel erg mee, je leest de laatste tijd op het Ziggo forum regelmatig, dat Ziggo ook nog een factuur stuurt voor de volle maand erna, waarin de gebruiker niet eens meer een abonnement heeft. En dat ze vervolgens ook nog weken lang op een terug betaling moet wachten...
Ja, dat is vervelend, helemaal als je moet woekeren met je budget om iedere maand rond te komen.

Aan de andere kant snap ik grote bedrijven ook wel. Als particulier betaal ik rekeningen op dezelfde dag dat ze binnenkomen, maar bedrijven hebben vaste incasso- en betaalmomenten, vaak maar een of twee keer per maand. Dat kan niet anders, je denkt dat aan het eind van de werkdag er tijd genoeg is maar het tegendeel is waar. Ik ben allang met pensioen maar je wilt niet weten wat voor processen er 's avonds en 's nachts op de mainframes van de grote bedrijven draaien. Allemaal taken (jobs) die overdag klaar gezet zijn door de medewerkers en 's nachts uitgevoerd worden waarbij de output van de ene job vaak de input van de volgende job is. Dit alles gemonitord door mensen die via vpn verbindingen op de achtergrond meekijken vanuit huis en ingrijpen als de boel vastloopt of stagneert. Mijn collega's en ik hebben dat werk jarenlang in ploegendienst gedaan.

Het is vandaag 10 juli, dus een klant denkt al gauw, ik heb opgezegd en betaald tot 10 juli, daarna betaal ik geen cent meer. Dat is een gedachtenfout. Op de laatste dag van je abo kun je misschien nog kosten buiten je bundel gemaakt hebben, zoals een film-on-demand bekeken, of extra belkosten naar het buitenland gemaakt hebben.
Om zekerheid te hebben dat ook die laatste kosten betaald worden, incasseert Ziggo (volgens mij doen andere providers precies hetzelfde) alvast een bedrag als borg. Wat er overblijft krijg je terug, ja soms later dan verwacht, maar dat kan niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

@grun93 Mee eens, en ik begrijp ook dat als je abonnement bijvoorbeeld op 10 mei stopt, dat je dan nog tot eind mei betaald en je dat geld vervolgens even later weer terug krijgt. Maar je ziet de laatste tijd voorbeelden op het Ziggo forum langs komen dat mensen dan ook nog een factuur krijgen voor juni (waarin ze geen eens meer een abonnement hebben), en ze half juli nog steeds op het geld zitten te wachten wat ze over de maand mei en juni "te veel" hebben betaald.

Ik heb al voorbeelden langs zien komen dat mensen bijna 7 weken hebben moeten wachten op een terug storting van hun eigen geld. Wat natuurlijk belachelijk lang is voor een bedrijf dat zelf na twee weken achterstand al dreigt met een incasso bureau

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DON PAPA schreef op zondag 9 juli 2023 @ 22:31:
[...]

Dat is iets wat ik zeker in de gaten zal houden. Een eventuele inhouding voor augustus zal wel gelijk door mij worden gestorneerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grun93
DON PAPA schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:43:
Ik heb al voorbeelden langs zien komen dat mensen bijna 7 weken hebben moeten wachten op een terug storting van hun eigen geld. Wat natuurlijk belachelijk lang is voor een bedrijf dat zelf na twee weken achterstand al dreigt met een incasso bureau
Dat is zeker belachelijk lang. Sterker nog, daar ga ik binnenkort ook mee te maken krijgen. Zoals gemeld heb ik onlangs een extra zenderpakket besteld en meteen is de 50% korting op het jaarcontract verdwenen, terwijl het een tijdelijke uitbreiding op een bestaand contract is en geen compleet nieuw contract. De korting zou gewoon door moeten lopen tot en met het einde van de looptijd, aangevuld met de kosten voor het nieuwe pakket.

Op het TrosRadar forum loopt een draadje van iemand met hetzelfde probleem en die betaalt iedere maand te veel maar krijgt de korting vervolgens terug op de rekening gestort. Waarom dat zo ingewikkeld moet weet ik ook niet.

In het algemeen ben ik geen voorstander van storneren, je verstoort daarmee automatische computerprocessen die dan handmatig gerepareerd moeten worden waarmee de kans op fouten toeneemt. Het blijft vervelend voor degenen die niet zo lang op hun eigen geld kunnen wachten.,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-05 12:51
Verrassing vanmorgen in de mail van Ziggo, heb nergens om gevraagd ofzo
We willen je laten weten dat we blij zijn met jou en daarom hebben we een persoonlijk cadeautje voor je.
Alsjeblieft! Je krijgt 9 maanden 10,- euro korting op je Ziggo abonnement.
Nu loopt mijn jaarcontract binnenkort af dus gok dat het een poging is om me te behouden, maar heb dit nog niet eerder zo meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
JeroenV_ schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:01:

[...]

Nu loopt mijn jaarcontract binnenkort af dus gok dat het een poging is om me te behouden, maar heb dit nog niet eerder zo meegemaakt.
Een gegeven paard nooit in de bek ....
Het zal mij benieuwen of dit lang en breed genoeg wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-05 19:01

rvk

[...]
Dat is natuurlijk zonder weer een jaarcontract.
Je kunt dus altijd kijken of het mogelijk is om er 9x€20 uit te slepen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-05 12:51
rvk schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:16:
[...]

Dat is natuurlijk zonder weer een jaarcontract.
Je kunt dus altijd kijken of het mogelijk is om er 9x€20 uit te slepen :+
Zou kunnen ja, maar vind het wel prima zo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:57

sjaool

Every life should have 9 cats

W1ck1e schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:13:
[...]
Een gegeven paard nooit in de bek ....
Het zal mij benieuwen of dit lang en breed genoeg wordt aangeboden.
Ik logde even in op Mijn Ziggo en kreeg een pop-up melding dat ze een mooie korting voor mij hadden. Dus mijn telefoonnummer maar ingevuld. Eens horen wat ze te bieden hebben.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
sjaool schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:20:
[...]

Ik logde even in op Mijn Ziggo en kreeg een pop-up melding dat ze een mooie korting voor mij hadden. Dus mijn telefoonnummer maar ingevuld. Eens horen wat ze te bieden hebben.
Thnx voor de tip!

Na inloggen op mijn Ziggo kreeg ik géén pop-up. 'k Heb hier een basic abonnement van €38,50 p/m, kan me er iets bij indenken dat deze niet in aanmerking komt voor korting. N=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:57

sjaool

Every life should have 9 cats

Chris.nl schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:55:
[...]

Thnx voor de tip!

Na inloggen op mijn Ziggo kreeg ik géén pop-up. 'k Heb hier een basic abonnement van €38,50 p/m, kan me er iets bij indenken dat deze niet in aanmerking komt voor korting. N=1
Geen idee. Dan zou bellen eventueel kunnen helpen.

Vrijwel direct na mijn telefoonnummer te hebben ingevuld kreeg ik een telefoontje. Eerst 6 maanden en uiteindelijk 9 maanden €10 korting gekregen. Scheelt toch weer iets. Misschien had er meer in gezeten maar ik ben tevreden.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:21
Goeie vriendin in Maastricht nieuwbouwwoning heeft de slechte ervaring dat de monteur bij haar oude huis stond terwijl het goed is doorgegeven. Monteur zei nieuwe systeem is kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-02 19:53
Een korte vraag.

Zijn er meer mensen waar de upload niet hoger gaat dan 25 Mbit/s? Download snelheid is meer dan prima (hoger dan de beloofde 600 Mbit/s), maar de upload (die standaard al niet hoog is met 40 Mbit/s) is nu nog lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
MAGDATTT schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:08:
Een korte vraag.

Zijn er meer mensen waar de upload niet hoger gaat dan 25 Mbit/s? ...
Vast wel, maar ik niet. Ik haal 30 Mbit/s (van de 200/30 verbinding). Landgraaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:54
MAGDATTT schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:08:
Een korte vraag.

Zijn er meer mensen waar de upload niet hoger gaat dan 25 Mbit/s? Download snelheid is meer dan prima (hoger dan de beloofde 600 Mbit/s), maar de upload (die standaard al niet hoog is met 40 Mbit/s) is nu nog lager.
Ik haal (ook toevallig Landgraaf) gewoon de 75 up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 00:19
Ik heb ook maar eens getest; ik haal nog maar 120 (ipv 200) Mbps down, up wel nog 30 Mbps. Noord-Limburg. Reset van modem helpt niet.

[ Voor 24% gewijzigd door zunrob op 13-07-2023 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
[...]
Ons jaarcontract was al verlopen en heb zojuist ons contract laten verlengen met 12 maanden waarbij we het volgende zijn aangegaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oVuKuiaXZBlS99HfQk5U299TdM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RK4QZgTIdbWaET6Q6rLLy2bt.jpg?f=fotoalbum_large

Dus 9 maanden € 20,= korting en internet van Max naar internet Giga. We kunnen weer 12 maanden vooruit zo, maar blijft een smak geld per maand voor wat internet en een veelvoud aan zenders die we nooit kijken 8)

De korting voor nieuwe klanten kunnen ze helaas niet bieden, maar ben tevreden zo.

[ Voor 3% gewijzigd door A3-D op 13-07-2023 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
zunrob schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:21:
Ik heb ook maar eens getest; ik haal nog maar 120 (ipv 200) Mbps down, up wel nog 30 Mbps. Noord-Limburg. Reset van modem helpt niet.
Welk modem heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
De Ubee 1318.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Dan kan dat het probleem niet zijn.

Ik weet niet wat je allemaal op de statuspagina van dit modem kunt zien, maar kun je daar ook je snelheidsprofiel inzien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
A3-D schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:34:
[...]

Ons jaarcontract was al verlopen en heb zojuist ons contract laten verlengen met 12 maanden waarbij we het volgende zijn aangegaan:

[Afbeelding]

Dus 9 maanden € 20,= korting en internet van Max naar internet Giga. We kunnen weer 12 maanden vooruit zo, maar blijft een smak geld per maand voor wat internet en een veelvoud aan zenders die we nooit kijken 8)
Niemand die je verplicht het af te nemen.
* RobertMe is paar maanden terug van Internet Complete + TV Start naar Internet Basis + KabelTV gegaan. Merk er niks van. Of ja, niet van internet. TV kijken doe ik nu niet meer via CI maar via Nvidia Shield met de Go TV app, waarvoor ook KabelTV nodig is. Prima FHD beeld en zapt sneller dan CI. En KabelTV is niet eens een vereiste, zonder KabelTV (/echt "internet only") heb je nog steeds toegang tot de onversleutelde TV zenders op DVB-C (50+ zenders meen ik. Merendeel in FHD, alleen RTL & SBS / Talpa in SD, daar waar ze via Go TV wel in FHD zijn). Scheelt alles bij elkaar toch weer een euro of 20 per maand. En telefonisch aangepast / verlengd en daarbij nog 6x €20 korting gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Jeffrey87 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:28:
[...]

Dan kan dat het probleem niet zijn.

Ik weet niet wat je allemaal op de statuspagina van dit modem kunt zien, maar kun je daar ook je snelheidsprofiel inzien?
Modem heeft het ook bijna 2 jaar prima gedaan, dus dat zal het niet zijn. Kan weinig zien in de interface, het lijkt bijna alsof Ziggo een ander snelheidsprofiel erin heeft gezet. Vroeger kon je dat nog aan de firmware naam afleiden, maar dat lukt nu niet meer. De firmware versie lijkt niet verandert.

Edit: haal nu weer normale snelheid. Denk dat er ergens iets bij Ziggo niet goed zat.

[ Voor 7% gewijzigd door zunrob op 13-07-2023 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xajac
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18-07-2023
Ik heb een domme vraag: ik zie dat mijn modem een ipv6 adres heeft, dus ik dacht dat wil ik wel eens uitproberen. Kijken of de modem benaderbaar is via ipv6.

Elke poging leid naar google, het browser herkent het niet als een ip adres en gebruikt daarom de standaard zoekmachine.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:38

rally

Deyterra Consultancy

xajac schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:34:
Ik heb een domme vraag: ik zie dat mijn modem een ipv6 adres heeft, dus ik dacht dat wil ik wel eens uitproberen. Kijken of de modem benaderbaar is via ipv6.

Elke poging leid naar google, het browser herkent het niet als een ip adres en gebruikt daarom de standaard zoekmachine.

Wat doe ik fout?
Hoe typ je het in? Wan als je op IPv6 adres verbind moet je ze tussen haken zetten. Zo dus: https://[ipv6-adres]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xajac
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18-07-2023
rally schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:37:
[...]

Hoe typ je het in? Wan als je op IPv6 adres verbind moet je ze tussen haken zetten. Zo dus: https://[ipv6-adres]
Je bent geweldig, het idee van de brackets was mij nog niet bekend.

Volgens de ziggo modem is de standaard gateway [fe80::201:5cff:feaa:6046] dat blijkt niet te werken dus na een ipconfig kwam ik erachter dat het [fe80::925c:44ff:fe0b:c457]/ moet zijn. Dan kun je bezig blijven natuurlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door xajac op 14-07-2023 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xajac schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:44:
[...]

Je bent geweldig, het idee van de brackets was mij nog niet bekend.

Volgens de ziggo modem is de standaard gateway [fe80::201:5cff:feaa:6046] dat blijkt niet te werken dus na een ipconfig kwam ik erachter dat het [fe80::925c:44ff:fe0b:c457]/ moet zijn. Dan kun je bezig blijven natuurlijk.
fe80 adressen zijn link local en worden niet gerouteerd. Dat IPv6 adres dat het modem weergeeft is dus een adres ergens in het netwerk van Ziggo waar het modem het verkeer heen stuurt. Het IP adres dat je met ipconfig ziet is het IP adres waar de PC het verkeer heen stuurt (het modem). Gebruik je het IP adres dat je uit het modem hebt gehaald op de PC dan is dat IP adres onbereikbaar. Want fe80 adressen mogen geen router passeren (/niet gerouteerd worden).

En zo zijn er wel meer leuke dingen. Het modem zal ook een IPv6 adres op de WAN interface hebben, echter zal dat een compleet ander IPv6 adres (/adres in compleet ander subnet) zij dan de IP adressen die jouw apparaten ontvangen. Echter kan het ook zo zijn dat ook de LAN zijde van het modem een publiek IPv6 adres heeft (geen idee of dat daadwerkelijk het geval is), maar dat IP adres valt dan weer wel in hetzelfde subnet als de PC etc.

En uiteraard waar jij en ik modem zeggen bedoelen we router (of modem in router mode).
Een echt modem (/moden in bridge) doet hier net echt in mee. * RobertMe vraagt zich af of Ziggo modems in bridge ook via IPv6 bereikbaar zijn, naast 192.168.100.1

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 14-07-2023 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
RobertMe schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:18:
[...]
...
* RobertMe vraagt zich af of Ziggo modems in bridge ook via IPv6 bereikbaar zijn, naast 192.168.100.1
Uit nieuwsgierigheid geprobeerd, werkt helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NeverSettle schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:31:
[...]
Uit nieuwsgierigheid geprobeerd, werkt helaas niet.
Grote vraag is dan: welk IPv6 adres heb je dan geprobeerd? Zal naar mijn idee dan een fd00: moeten zijn. Dat is enigszins vergelijkbaar met de private ranges van IPv4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
RobertMe schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:34:
[...]

Grote vraag is dan: welk IPv6 adres heb je dan geprobeerd? Zal naar mijn idee dan een fd00: moeten zijn. Dat is enigszins vergelijkbaar met de private ranges van IPv4.
Daar ging het dus mis, waar kan ik die fd00: vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:18
RobertMe schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:34:
[...]

Nope, het zou een fe80 moeten zijn. fd00 is als je routering nodig hebt. Dat zou je niet nodig moeten hebben als je modem in hetzelfde netwerk zit als je client.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Pagina: 1 ... 299 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic