Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 09:14
DON PAPA schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:48:
[...]
Je kan ook nu bestellen en pas 1 augustus in laten gaan bijvoorbeeld...
Dat zou mooi zijn! Morgen maar eens bellen, thanks.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-06 22:26
Ik heb hier het abonnement besteld icm 9 maanden 50% korting + 50 euro cashback via meervoordeel. Gaat 1 augustus in. Wie weet volgend jaar weer ziggo als ze met zulke kortingen blijven strooien en anders toch maar eens over naar KPN (kun je daarbij even ver vooruit een contractdatum kiezen als bij ziggo? Al is dat bij ziggo wel korter geworden meende ik?)

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
KoningPaulus schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:39:
Ik heb hier het abonnement besteld icm 9 maanden 50% korting + 50 euro cashback via meervoordeel. Gaat 1 augustus in. Wie weet volgend jaar weer ziggo als ze met zulke kortingen blijven strooien en anders toch maar eens over naar KPN (kun je daarbij even ver vooruit een contractdatum kiezen als bij ziggo? Al is dat bij ziggo wel korter geworden meende ik?)
Dan had je beter de link kunnen gebruiken die een paar posts eerder werd vermeld. Daarbij krijg je naast de 9 maanden 50% korting, € 100,00 cashback + 5000 airmiles.

Mijn zoon heeft die gisteren ook aangevraagd met een ingangsdatum in de toekomst (8 augustus).

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkertje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:51
Iemand ervaring met de movies & series (M&S) pakketten? Is dit de moeite waard?

Wat is de beste keus volgens jullie voor een gratis zenderpakket: M&S of ESPN compleet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:48
@Dekkertje Deze keuze zul je toch echt zelf moeten maken. Wat kijk je liever? Sport of extra content qua series/movies?

Ik heb een M&S XL (?) en ik maak er geen gebruik van eigenlijk. Heeft voor mij geen toegevoegde waarde, maar nogmaals dat zul jij voor jezelf moeten bepalen.

Wij of ik kunnen voor jou niet 'de beste keuze' maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:05
Dekkertje schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:12:
Iemand ervaring met de movies & series (M&S) pakketten? Is dit de moeite waard?

Wat is de beste keus volgens jullie voor een gratis zenderpakket: M&S of ESPN compleet?
Kan je tegenwoordig ook ESPN als gratis pakket kiezen? Voorheen waren het alleen de ziggo pakketten toch? (M&S of ziggo sport)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee dat kan niet. Ik denk dat @Dekkertje het heeft over een tijdelijke promotionele korting. ESPN Compleet kan niet gekozen worden als gratis extra zenderpakket wanneer je zowel Ziggo als Vodafone hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 08-06 21:39
Hebben ze geroken dat ik weg wil bij Ziggo?
Krijg nu opeens een aanbieding om mijn Ci+ module gratis om te ruilen voor een Next kastje.

Daardoor verlies wel ineens de mogelijkheid om dingen zelf op te nemen op mijn HDD lokaal.
Dat gaat hem zolang ik ziggo heb dus niet gebeuren.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55
Ik heb in november 2022 een Ziggo-abbo afgesloten die zou ingaan op 23 mei 2023. Een half jaar later dus. Ik heb geen communicatie ontvangen over een tariefsverhoging per 1 juli 2023. In de algemene voorwaarden (Artikel 7 lid 4) geeft Ziggo aan minimaal één maand van te voren op 'genoegzame' wijze wijzigingen bekend te maken (lees: individueel). Dat is dus niet gebeurd.

De helpdesk wil er niet aan geloven: Iedereen is geïnformeerd, dat weten ze zeker. Op de vraag wanneer dat is gebeurd of hoe heeft ze geen antwoord. Alsof Ziggo niet bijhoudt welke communicatie met klanten heeft plaatsgevonden :?

Ik verwacht dat de communicatie tussen wal en schip is beland. Wellicht doordat ik het abonnement pas 6 maanden na afsluiten liet ingaan, of dat mijn startdatum (23 mei) is gekruisd met het moment waarop de mailing de deur uit is gegaan.

Ik las van een gebruiker hier op het forum dat die op 23 mei ingelicht was over de tariefsverhoging, hoe zit dat bij de anderen? En iedereen per email?

Wat denken jullie, de moeite waard om een klachtenprocedure over op te starten?

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:50

Aiii

何これ

Ik heb zowel maanden geleden een e-mail bericht en afgelopen maand een reminder via post ontvangen, ook over het veranderen van de algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:23
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:14:
Hebben ze geroken dat ik weg wil bij Ziggo?
Krijg nu opeens een aanbieding om mijn Ci+ module gratis om te ruilen voor een Next kastje.

Daardoor verlies wel ineens de mogelijkheid om dingen zelf op te nemen op mijn HDD lokaal.
Dat gaat hem zolang ik ziggo heb dus niet gebeuren.
Even oprechte nieuwsgierigheid maar waarom zou je de opnames zelf lokaal willen opslaan? Ik kijk zoiets vaak 1x en dan verwijder ik het. Voordeeltje van in de cloud vind ik zelf is als een programma al half bezig is dat je het dan kan opnemen en je de opname direct vanaf begin kan kijken en doorspoelen in het geval je halverwege in het programma komt.
Scooper schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:14:
Ik heb in november 2022 een Ziggo-abbo afgesloten die zou ingaan op 23 mei 2023. Een half jaar later dus. Ik heb geen communicatie ontvangen over een tariefsverhoging per 1 juli 2023. In de algemene voorwaarden (Artikel 7 lid 4) geeft Ziggo aan minimaal één maand van te voren op 'genoegzame' wijze wijzigingen bekend te maken (lees: individueel). Dat is dus niet gebeurd.

De helpdesk wil er niet aan geloven: Iedereen is geïnformeerd, dat weten ze zeker. Op de vraag wanneer dat is gebeurd of hoe heeft ze geen antwoord. Alsof Ziggo niet bijhoudt welke communicatie met klanten heeft plaatsgevonden :?

Ik verwacht dat de communicatie tussen wal en schip is beland. Wellicht doordat ik het abonnement pas 6 maanden na afsluiten liet ingaan, of dat mijn startdatum (23 mei) is gekruisd met het moment waarop de mailing de deur uit is gegaan.

Ik las van een gebruiker hier op het forum dat die op 23 mei ingelicht was over de tariefsverhoging, hoe zit dat bij de anderen? En iedereen per email?

Heb de mail de 24e ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scooper schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:14:
Wat wil je precies bereiken? Ik geef je weinig kans. Wanneer heb je je orderbevestiging gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
A3-D schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:10:
[...]

Dan had je beter de link kunnen gebruiken die een paar posts eerder werd vermeld. Daarbij krijg je naast de 9 maanden 50% korting, € 100,00 cashback + 5000 airmiles.

Mijn zoon heeft die gisteren ook aangevraagd met een ingangsdatum in de toekomst (8 augustus).
Kak, wist ik niet. Dan ga ik die nog even regelen. Kan ik dat gelijk doen denk je? En daarna zodra de 1e afsluiting binnen is die annuleren binnen de 14 dagen? Of beter dat eerst afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55
Jay-B schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:32:
[...]

Wat wil je precies bereiken? Ik geef je weinig kans. Wanneer heb je je orderbevestiging gehad?
De orderbevestiging kreeg ik op 23 november 2022 binnen.

In principe wil ik dat ze zich gewoon aan de voorwaarden houden. Dat komt neer op twee punten:
- Volgens artikel 7 lid 4 moeten wijzigingen 30 dagen van tevoren worden gecommuniceerd
- Volgens artikel 10 lid 4 mogen ze alleen op 1 juli de tarieven indexeren.

Het window voor een prijswijziging per 1 juli 2023 is voor mij nu dus voorbij. In principe verwacht ik dus 12 maanden €2,50 korting op de prijs die ze nu voor mij hanteren.

In energieland probeerden bedrijven ook wijzigingen door te voeren zonder communicatie of op te korte termijn. Dat is teruggefloten door de rechter. Dat mag gewoon niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Scooper op 15-06-2023 15:40 ]

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:45
KoningPaulus schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:30:
Iemand die (ooit) of liefst recent via meervoordeel een nieuw ziggo abonnement heeft afgesloten?
Ik zet het ieder jaar over op naam van partner en visa versa, en zie dat er 3 varianten zijn bij meervoordeel
a) 9 maanden 50% korting + 50 cashback
b) 9 maanden 50% korting + 100 cashback voor ing klanten (al wordt bij het bestelproces nergens om ING punten of rekeningen gevraagd viel me op)
c) 9 maanden 50% korting + cadeau (tv, apple watch, sonos one) via Scoupy.

Voor nu de beste kortingen iig, nu nog de meeste cashback/bijvangst erbij regelen. Abonnement loopt hier 31 juli af dus dan moet ik 1 dag later het abonnement laten ingaan?
Interessant, dat kan gewoon op hetzelfde adres? Zeg je het dan voor jezelf op en sluit je een nieuw contract voor je partner met ingangsdatum op de einddatum van jouw contract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 08-06 21:39
SirMemeAlot schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:27:
[...]

Even oprechte nieuwsgierigheid maar waarom zou je de opnames zelf lokaal willen opslaan? Ik kijk zoiets vaak 1x en dan verwijder ik het. Voordeeltje van in de cloud vind ik zelf is als een programma al half bezig is dat je het dan kan opnemen en je de opname direct vanaf begin kan kijken en doorspoelen in het geval je halverwege in het programma komt.
[...]
Omdat er opnames opstaan waar familie leden in voor komen die er helaas niet meer zijn.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin8821
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-06 14:50
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:44:
[...]

Omdat er opnames opstaan waar familie leden in voor komen die er helaas niet meer zijn.
Begrijpelijk, maar die heb je nu alleen opje eigen HDD staan neem ik aan? Die zou je dan ook gewoon via je tv kunnen afspelen toch? Dan heb je ook niet het risico dat je die waardevolle opnames per ongelijk verwijderd of overschrijft met de nieuwe kopen zonder kijken aflevering.

Daarnaast altijd zorgen voor een backup, maar dat is hopelijk een overbodige opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scooper schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:39:
[...]
In principe wil ik dat ze zich gewoon aan de voorwaarden houden. Dat komt neer op twee punten:
- Volgens artikel 7 lid 4 moeten wijzigingen 30 dagen van tevoren worden gecommuniceerd

Het window voor een prijswijziging per 1 juli 2023 is voor mij nu dus voorbij. In principe verwacht ik dus 12 maanden €2,50 korting op de prijs die ze nu voor mij hanteren.
Je zal in theorie wel gelijk hebben, maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Ik zou er voor zo'n relatief klein bedrag geen tijd en energie in gaan steken. Niet lastig doen en gewoon volgend jaar korting vragen bij verlengen. Dan heb je meer kans...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
KoningPaulus schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:35:
[...]
Kak, wist ik niet. Dan ga ik die nog even regelen. Kan ik dat gelijk doen denk je? En daarna zodra de 1e afsluiting binnen is die annuleren binnen de 14 dagen? Of beter dat eerst afwachten?
Lijkt me wel, gewoon even contact met ze opnemen. Dat moet geen enkel probleem zijn vermoed ik, je hebt immers de wettelijke bedenktijd. Zal wel niet zo'n vaart lopen, even bellen en regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
A3-D schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:11:
[...]

Lijkt me wel, gewoon even contact met ze opnemen. Dat moet geen enkel probleem zijn vermoed ik, je hebt immers de wettelijke bedenktijd. Zal wel niet zo'n vaart lopen, even bellen en regelen.
Even gebeld, moet wachten tot het bij hun in de systemen staat. Daarna kan het pas opgezegd. Kreeg als advies om pas een nieuwe af te sluiten zodra de opzegging voltooid was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Scooper schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:39:
[...]

De orderbevestiging kreeg ik op 23 november 2022 binnen.

In energieland probeerden bedrijven ook wijzigingen door te voeren zonder communicatie of op te korte termijn. Dat is teruggefloten door de rechter. Dat mag gewoon niet.
Ik zou mijn verwachting toch even bijstellen. Het gaat hier om een inflatiecorrectie. Bij het aangaan van het contract ben je hier al mee akkoord gegaan middels het accepteren van de algemene voorwaarden.

Los daarvan zal in het uiterste geval dat je wel gelijk krijg je hooguit 1 maand 2,50 terugkrijgen. Je bent daarna immers op de hoogte van de wijziging die men wil doorvoeren. Wel kan je dan je contract ontbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:27:
Ik zit geloof ik een plaat grijs te draaien en het is bijna vechten tegen de bierkaai maar het heeft nog altijd het voordeel dat ze in eigen beheer zijn.

Ja, als je alleen opneemt om het vrij snel terug te kijken en daarna nooit weer; prima.
Maar als je opneemt omdat je het om wat voor reden toch vaker of langer wil terugzien, dan is in eigen beheer opnemen de enige manier (tenzij je het *ahum* soms "anders kunt vinden online" :+ ).
Want opnames laten regelen door je ISP/cloud, betekent dat zij ermee kunnen doen wat ze willen (oeps als ze ineens verwijderd zijn o.i.d.) en er zit - volgens mij - een maximaal termijn van 1 jaar aan.

En waarom dan toch liever langer bewaren? Ik heb - gelukkig - niet zo'n ernstige reden als @Dj Neo Ziggy , maar wel degelijk meerdere opnames waarop familie staan, opnames van een lokaal gebeuren of buitenlandse (België, Engeland) zenders die onmogelijk op een andere manier terug te zien zijn.

Het is een kwestie van tijd totdat dit niet meer kan, maar zo lang het nog kan maak ik er graag gebruik van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Piet91 Dan zou ik toch zorgen dat belangrijke opnames ook op een andere manier beschikbaar komen want zo'n hdd recorder heeft ook niet het eeuwige leven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:06
jongetje schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:48:
@Piet91 Dan zou ik toch zorgen dat belangrijke opnames ook op een andere manier beschikbaar komen want zo'n hdd recorder heeft ook niet het eeuwige leven.
Heb hier een Humax 5200c en die werkt al denk ik minstens 10 jaar nog prima en als je helemaal via DVB-C wil opnemen dan moet je een VU+ kopen, kun je 4 zenders tegelijk opnemen en eeuwig voor jezelf bewaren.
Gebruik uit gemak nu een mix van Ziggo, Tivimate en de Humax, laatste 2 om opnames zelf op HD te hebben.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 14:31
Voor degene die dit interessant vinden. Heb mijn Ziggo tv/internet Abbo aangepast maar vond de korting die ik als trouwe klant kreeg ook maar niet een beetje in verhouding van wat een nieuwe klant krijgt.

Heb ze gebeld en dit probleem aangekaart. Kreeg toen de aanbieding van 12 maanden gratis ESPN compleet. Heb toen getekend voor een upgrade naar internet giga. Doe er je voordeel mee als je wil verlengen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSabrx5_TMW-nvhi8n9g0AKcjmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ohozZzBkO5OfFAhG52bUVNuG.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens vind ik de snelheid van Internet Giga tegenvallen. Hang meer rond de 300/600 mbit met soms een jump naar boven.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0Wz9IHinAx229H8-ZbJjd6XiYY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xnJmtD3JI2tO6iuavm40KRZL.png?f=fotoalbum_large

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:36

DON PAPA

Tweaker-fan

krizzziz schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 23:38:
Overigens vind ik de snelheid van Internet Giga tegenvallen. Hang meer rond de 300/600 mbit met soms een jump naar boven.
Grote kans dat je een verouderde AOP hebt, als je een berichtje zet op het Ziggo forum met foto's van de AOP en je bevindingen wat betreft de internetsnelheid. Dan kan een moderator daar naar kijken en eventueel een gratis monteur langs sturen die de boel vernieuwd. Want je zou gewoon 1000 Mbit moeten halen met een Giga internet verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:48:
Dat is dus het mooie van eigen beheer/apparatuur; die opnames gaan via het netwerk naar de NAS. ;)
snah001 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 23:28:
Heb hier een Humax 5200c en die werkt al denk ik minstens 10 jaar nog prima en als je helemaal via DVB-C wil opnemen dan moet je een VU+ kopen, kun je 4 zenders tegelijk opnemen en eeuwig voor jezelf bewaren.
Gebruik uit gemak nu een mix van Ziggo, Tivimate en de Humax, laatste 2 om opnames zelf op HD te hebben.
Met een Vu+ Duo 4K SE met 2 tuners kun je zelfs 16 kanalen tegelijk kijken/opnemen. :P

Hier een Humax 5300c met een oude laptopschijf.
Heb net even in de mail gekeken; op de dag exact 11 jaar en 1 maand geleden besteld.
En die NAS sinds eind 2011. Een beetje 'pushing my luck" met die HDD's.. :X _O-

Kijk inderdaad met een schuin oog naar een 2e-hands Vu+, maar de nut/noodzaak versus kosten is nog niet helemaal zo ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kreeg toen de aanbieding van 12 maanden gratis ESPN compleet. Heb toen getekend voor een upgrade naar internet giga. Doe er je voordeel mee als je wil verlengen.
Dat is toch slim van Ziggo. Je verlengen met een duurder abonnement en die ESPN rechten moeten ze toch al voor elke klant betalen dus dat kost ze niets extra's als je toch al geen abonnement had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krizzziz
jongetje schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 07:53:
[...]

Dat is toch slim van Ziggo. Je verlengen met een duurder abonnement en die ESPN rechten moeten ze toch al voor elke klant betalen dus dat kost ze niets extra's als je toch al geen abonnement had.
Absoluut!

Ik deel alleen mijn ervaring heb omdat een aantal Posts boven mij gaf iemand aan dat ze geen ESPN compleet weggeven als ze je willen behouden…..

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@krizzziz Het ging om het feit dat je ESPN niet als gratis zenderpakket kan kiezen als je zowel Vodafone als Ziggo hebt. Dan heb je alleen de keuze uit:
  1. Movies & Series L
  2. Ziggo Sport Totaal
  3. Kids pakket
Staat verder los van andere aanbiedingen zoals een jaar lang ESPN om je te behouden. Dat kan uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krizzziz schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:06:
[...]

Absoluut!

Ik deel alleen mijn ervaring heb omdat een aantal Posts boven mij gaf iemand aan dat ze geen ESPN compleet weggeven als ze je willen behouden…..
ah ok, hangt denk ik ook af van wie je aan de telefoon krijgt.
Uiteindelijk is nu de klant blij met een ESPN pakket (die je anders misschien niet zou nemen) en Ziggo krijgt meer inkomsten vanwege het snellere abonnement (wat je in de praktijk misschien niet echt gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 12:54
Kreeg toen de aanbieding van 12 maanden gratis ESPN compleet. Heb toen getekend voor een upgrade naar internet giga.
...
Overigens vind ik de snelheid van Internet Giga tegenvallen. Hang meer rond de 300/600 mbit met soms een jump naar boven.
Dan ben je toch mooi genaaid! Je betaalt meer maar krijgt daar niet evenredig meer voor terug!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:36
ikweethetbeter schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:24:
[...]

Dan ben je toch mooi genaaid! Je betaalt meer maar krijgt daar niet evenredig meer voor terug!
Gezien de meting neem ik aan dat @krizzziz draadloos test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@W1ck1e
Ja, dat denk ik ook. De snelheidsupgrade was dan zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:19
ikweethetbeter schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 18:02:
@W1ck1e
Ja, dat denk ik ook. De snelheidsupgrade was dan zinloos.
Alleen zinloos als er geen gebruik gemaakt wordt van ethernet aansluitingen. Of er moet een snelle Wi-Fi router gekocht worden en dat via bridge modus aansluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
W1ck1e schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:33:
[...]

Gezien de meting neem ik aan dat @krizzziz draadloos test.
Niet correct, getest via een bedraad toestel (RPi 4 8gb)

[ Voor 4% gewijzigd door krizzziz op 16-06-2023 19:20 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
ikweethetbeter schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:24:
[...]

Haha hoezo? Ik belde omdat ik al naar een Gigabit abbo wilde gaan, maar zag dat een nieuwe klant flinke kortingen krijgt. Nu snap ik dat een bestaande klant dit niet krijgt, maar wilde meer dan wat ze aanbieden voor verlenging via de website. Kreeg toen het ESPN abbo aangeboden. Ik heb dus meer gekregen vs als ik simpelweg via de website een update gedaan zou hebben.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krizzziz schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:17:
[...]

Wat een onzin, getest via een bedraad toestel (RPi 4 8gb)
Is het dan geen beperking van de netwerkpoort van de RPI?
https://tomcore.io/docs/a...i-4b-network-performance/

Ik ben geen expert, maar bij full duplex keldert de snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:36
krizzziz schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:17:
[...]

Niet correct, getest via een bedraad toestel (RPi 4 8gb)
Dank je wel voor de aangepaste formulering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
meesje schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:21:
[...]

Is het dan geen beperking van de netwerkpoort van de RPI?
https://tomcore.io/docs/a...i-4b-network-performance/

Ik ben geen expert, maar bij full duplex keldert de snelheid.
Dit ga ik testen, dank hiervoor.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:03
Ik heb een ziggo zakelijk abo van 1200/100bmit.
Regio Amsterdam-Zaanstad, primairy DNS arnhem.chello.nl

Dit is het resultaat van een speedtest:
https://www.speedtest.net/result/14877315515 - Download 2067.91 Mbps Uupload 498.19 Mbps
Server: VodafoneZigg, Arnhem

Nieuwe Sagemcom modem aansloten via de 2.5 Gbps port op een 10 Gbps netwerkkaart.

Dit lijkt wel een 'lokale' test ofzo, maar meest bizarre zijn de snelheden.
Zou dit zijn wanneer Ziggo de limieten eraf haalt? 500 Mbps over de docsis 3.0 en 3.1 upload kanalen?

Iemand die dit kan uitleggen?

Edit:
Een soort van never mind:
neeecht in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

[ Voor 14% gewijzigd door neeecht op 17-06-2023 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 00:35:

https://www.speedtest.net/result/14877315515 - Download 2067.91 Mbps Uupload 498.19 Mbps

Nieuwe Sagemcom modem aansloten via de 2.5 Gbps port op een 10 Gbps netwerkkaart.

Zou dit zijn wanneer Ziggo de limieten eraf haalt? 500 Mbps over de docsis 3.0 en 3.1 upload kanalen?

Ja hier kan je dan wel weer blij van worden. Ik kan het niet uitleggen, maar ben wel benieuwd of je upstream ook een 3.1 flow gebruikt? Ik schat in van wel want D3.0 upload kan slechts 200Mbit in een segment verplaatsen meen ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
stormfly schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 08:53:
[...]

Ja hier kan je dan wel weer blij van worden. Ik kan het niet uitleggen, maar ben wel benieuwd of je upstream ook een 3.1 flow gebruikt? Ik schat in van wel want D3.0 upload kan slechts 200Mbit in een segment verplaatsen meen ik.
Ja, de modem laat het helaas niet zien, hopelijk met een update ooit.
Ik zie alleen de docsis 3.0 informatie.

Echter! Kijkende naar het spectrum zie ik zeker dat het docsis 3.1 upload kanaal gebruikt wordt, dus ik ga er vanuit van wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
stormfly schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 08:53:
[...]

Update:
Ik heb ook een 1000/1000mbit glas aansluiting van KPN in dezelfde computer zitten.
Blijkbaar, en we weten nog niet waarom, als ik Ziggo als hoofd connectie heb en alleen op de Arnhem Ziggo server, haal ik deze gekke snelheden met speedtest.net.

Uiteraard snap ik de Multi modus, maar ik snap niet waarom dit alleen op deze server werkt.
Net nog een test op FireFox: https://www.speedtest.net/result/14878613834

Heel soms zakt alles in, daarom snapte ik het sowieso niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:47
neeecht schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 00:35:

Edit:
Een soort van never mind:
Hoe breed is je DOCSIS 3.1 upstream kanaal?
Met de huidige breedte die landelijk gebruikt wordt van zo'n 16 MHz (+4x 6.4 MHz DOCSIS 3.0) kun je deze upstream snelheden theoretisch gezien onmogelijk halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Jeffrey87 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 16:24:
[...]

Hoe breed is je DOCSIS 3.1 upstream kanaal?
Met de huidige breedte die landelijk gebruikt wordt van zo'n 16 MHz (+4x 6.4 MHz DOCSIS 3.0) kun je deze upstream snelheden theoretisch gezien onmogelijk halen.
Ja het is alleen met deze speedtest server een combo van KPN + Ziggo samen.
In de modem kan je het niet zien helaas, hopelijk na software update wel. Telefonie is ook defect, wordt aan gewerkt.

Dit zou het upload 3.1 moeten zijn dan:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:37
Had begin mei, na het meedoen aan een enquête van Ziggo, 3 maanden ESPN gratis gekregen. Helemaal prima, alleen zondag werkte het plotseling niet meer.
Gisteren rond het middaguur gebeld, en na wat vragen etc moest ik de next mini aanzetten en dan zouden ze het signaal opnieuw gaan doorsturen. Zou max 4u mogen duren, en dan moest het weer werken.

Ruim 4u later nog geen resultaat, nog ff van de stroom gehaald en opnieuw laten starten, maar -O-
Nogmaals bellen dus en verhaal weer uitgelegd. Zegt die persoon "signaal doorsturen heeft helemaal geen zin, dat werkt alleen als geen enkel kanaal meer werkt". Ok, ik vond het al vreemd maarja.
Hij verder kijken, was ESPN verdwenen uit mijn abonnement.
Hmm, zegt ie, u heeft toch al een flink abonnement, ik zet hem wel opnieuw erin voor 12 maanden gratis. Bevestiging kreeg ik per mail binnen, en uurtje later had ik weer beeld *O*
Prima geholpen dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
neeecht schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:18:
[...]

Ja het is alleen met deze speedtest server een combo van KPN + Ziggo samen.
In de modem kan je het niet zien helaas, hopelijk na software update wel. Telefonie is ook defect, wordt aan gewerkt.

Dit zou het upload 3.1 moeten zijn dan:
Speedtest is per definitie onbetrouwbaar en wordt voorgetrokken door de providers. Ga maar eens een download starten of upload van grotere bestanden en kijk dan maar eens wat er overblijft van de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:27:
[...]

Speedtest is per definitie onbetrouwbaar en wordt voorgetrokken door de providers. Ga maar eens een download starten of upload van grotere bestanden en kijk dan maar eens wat er overblijft van de snelheid.
Hoe bedoel je dat? Het gaat erom hoeveel data jij vanuit je thuis verbinding door het provider netwerk kunt trekken. Dat een download van een groot bestand niet snel gaat kan ook aan de "andere kant" liggen die geen capaciteit heeft om iedereen de volle snelheid te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Laatst online: 21:23
Segafreak83 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:27:
[...]

ik denk dat je precies andersom bedoelt, snelheidstesten zijn juist per definitie wel geschikt om te laten zien wat voor snelheid je kan halen, met grotere bestanden komt vaak al veel meer om de hoek kijken, zoals ook hoe snel je pc het kan wegschrijven, de bron waarvan je het download, firewalls, etc.

In een ver verleden bij ISP gewerkt en zat dedicated op een stroom om snlelheidsproblemen op te lossen en 99% van de gevallen zat het in software op de pc zelf. Snelheidstest in veilige modus was dan vaak de manier om dat aan te tonen. Good ‘ol times

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
JeroenV_ schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:42:
Had begin mei, na het meedoen aan een enquête van Ziggo, 3 maanden ESPN gratis gekregen. Helemaal prima, alleen zondag werkte het plotseling niet meer.
Gisteren rond het middaguur gebeld, en na wat vragen etc moest ik de next mini aanzetten en dan zouden ze het signaal opnieuw gaan doorsturen. Zou max 4u mogen duren, en dan moest het weer werken.

Ruim 4u later nog geen resultaat, nog ff van de stroom gehaald en opnieuw laten starten, maar -O-
Nogmaals bellen dus en verhaal weer uitgelegd. Zegt die persoon "signaal doorsturen heeft helemaal geen zin, dat werkt alleen als geen enkel kanaal meer werkt". Ok, ik vond het al vreemd maarja.
Hij verder kijken, was ESPN verdwenen uit mijn abonnement.
Hmm, zegt ie, u heeft toch al een flink abonnement, ik zet hem wel opnieuw erin voor 12 maanden gratis. Bevestiging kreeg ik per mail binnen, en uurtje later had ik weer beeld *O*
Prima geholpen dus 8)
Grappig. Die van mij werkte Zondag ook ineens niet. Had gebeld en eerst had ik pech maar erna kon ik ook gewoon weer een jaar gratis kijken.

Ben er ook blij mee. :)

Had ervoor ook voor een jaar en zou nog een paar maanden duren. Hebben ze laatst de gratis ESPN gereset voor iedereen ofzo. :o

[ Voor 5% gewijzigd door polopolo150 op 20-06-2023 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 09:49
Gekke ervaring met de Next Mini afgelopen +/- 2 weken. Beeld leek wat minder vloeiend te lopen, dacht eerst dat het misschien aan de tv lag of het specifieke programma. Maar net even gekeken welke resolutie de tv doorkreeg, en dat was 4K terwijl hij standaard op 1080i staat. Naar instellingen gegaan, kon alle opties aanpassen maar resolutie niet. Stond ook gewoon op 1080i ingesteld. Opnieuw opgestart en nu staat hij ook steeds goed op 1080i en krijgt de tv dat ook door als resolutie. Beeld weer vloeiend. Was nu ook weer mogelijk het in de instellingen aan te passen naar andere resoluties.

Gek, misschien een bug vanuit een update oid. Even kijken of het zich vaker gaat voordoen, ik had de box eerder ook herstart en toen leek het ook weer even goed te zijn maar was er nu weer (wist toen nog niet wat er precies mis ging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
Iemand enig idee hoelang het duurt na aanvraag tot je online kan en dus alle spullen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Dracula schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:21:
Iemand enig idee hoelang het duurt na aanvraag tot je online kan en dus alle spullen hebt?
Als je kabelaansluiting in de verdeelkast al is aangesloten, en je op het moment van aanvragen dus al TV signaal hebt, dan kun je het meestal binnen 1 tot 3 werkdagen in huis verwachten.

Als je kabelaansluiting nog niet is aangesloten, dan moeten ze eerst een monteur naar de verdeelkast sturen om hem actief te maken. Dan kan het wat langer duren, maar vaak niet langer dan 1 week.

Als je aansluitpunt (AOP) verouderd is, kan het zijn dat Ziggo eerst een monteur wil langssturen om deze te laten vervangen. Dan zal Ziggo je dit laten weten voor het maken van een afspraak.

[ Voor 14% gewijzigd door Jeffrey87 op 21-06-2023 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Paar jaar terug kreeg je nog wel is 6 maanden 50 procent korting of 3 maanden 50 procent...

Echt opspringen doe ik nog niet van dit aanbod

Nu 5 euro korting per maand als jeje abbo opschroeft naar giga....

------------------

We werken, we gamen, we streamen… Zijn jullie thuis ook steeds vaker tegelijk online? Bij Ziggo groeit je internetpakket heel makkelijk mee. Upgrade nu je pakket voor sneller internet, en krijg de eerste 6 maanden 5 euro korting.
Bekijk je aanbod in Mijn Ziggo >

Sneller internet, zo geregeld
In MijnZiggo kun je zelf je internetpakket snel en eenvoudig upgraden. Je komt geen moment zonder te zitten. Voor dit pakket betaal je straks 9 euro per maand extra. In de eerste 6 maanden is dit bedrag slechts 4 euro.

Van 400 Mbit/s naar 1 Gbit/s downloadsnelheid.

Direct geregeld én maandelijks aanpasbaar.

Je tv-abonnement blijft hetzelfde.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Jeffrey87 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:26:
[...]

Als je kabelaansluiting in de verdeelkast al is aangesloten, en je op het moment van aanvragen dus al TV signaal hebt, dan kun je het meestal binnen 1 tot 3 werkdagen in huis verwachten.

Als je kabelaansluiting nog niet is aangesloten, dan moeten ze eerst een monteur naar de verdeelkast sturen om hem actief te maken. Dan kan het wat langer duren, maar vaak niet langer dan 1 week.

Als je aansluitpunt (AOP) verouderd is, kan het zijn dat Ziggo eerst een monteur wil langssturen om deze te laten vervangen. Dan zal Ziggo je dit laten weten voor het maken van een afspraak.
Thanks, ik had tot 1,5 jaar terug Ziggo ben toen overgestapt naar t-mobile maar hun service is bedroevend en overweeg weer over te stappen met het 9 maanden kortings aanbod via airmiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Dracula schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:34:
ben toen overgestapt naar t-mobile maar hun service is bedroevend
Wat is er bedroeven aan T-Mobile? Netwerk, snelheid, tv, helpdesk, ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey87
Ik heb gisteren een nieuwe firmware update (LG-RDK_5.7.36-2210.4) naar m'n Sagemcom modem gepusht gekregen.

Wijzigingen die meteen opvielen:

- DOCSIS 3.1 kanalen zijn nu zichtbaar in de netwerkstatus.

- LED brightness kan worden aangepast.

- WPA3-SAE werkt nu goed op 5 GHz.

- UPnP uitschakelen werkt nu goed.

- DHCP range kan nu worden aangepast.

[ Voor 9% gewijzigd door Jeffrey87 op 23-06-2023 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey87 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:30:
Ik heb gisteren een nieuwe firmware update (LG-RDK_5.7.36-2210.4) naar m'n Sagemcom modem gepusht gekregen.

Wijzigingen die meteen opvielen:

- DOCSIS 3.1 kanalen zijn nu zichtbaar in de netwerkstatus.

- LED brightness kan worden aangepast.

- WPA3-SAE werkt nu goed op 5 GHz.

- UPnP uitschakelen werkt nu goed.

- DHCP range kan nu worden aangepast.
DNS servers instellen werkt ook met deze update.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Roetzen schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:10:
[...]

DNS servers instellen werkt ook met deze update.
Dat werkte bij de vorige versie ook al, althans in mijn geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Met speedtest kom ik met het goedkoopste internet only basic abonnement van 50/25 Mbit/s uit op een snelheid van 100/30 Mbit/s. En dat allemaal ook nog eens via Wifi :F Ik heb wel een tijdje geleden een Sagecom F3896LG-ZG als vervanger gekregen (na problemen met haperend internet), die pas een software update gehad heeft. Heeft dat hiermee te maken, of is dat voor iedereen met goedkoopste internet only basic abonnement :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:34
50/25 is omgezet naar 100/30 al een tijdje terug voor iedereen als ik het goed heb.
Dat heeft dus niet te maken met je modem.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Jim423 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 20:07:
50/25 is omgezet naar 100/30 al een tijdje terug voor iedereen als ik het goed heb.
Hier is internet only basic (gewoon) 50/25, ook na een reboot. 'k Heb dit topic een tijdje niet aandachtig gevolgd maar ben niet op de hoogte van een cadeautje naar 100/30. Particulier abonnement hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
@Chris.nl ik heb ook een particulier abonnement. Nog niet zo lang geleden heb ik ook 50/25 gemeten, dus is pas recentelijk verhoogd bij mij. Bij afsluiten van internet only basic staat ook 50/25 genoemd. Dus nu heb ik dus de snelheid van Start, terwijl bij "Mijn Ziggo" product Internet Basic staat 50/25. Nu heb ik wel één downstream en upstream DOCSIS 3.1 kanaal erbij staan in mijn router, naast 31 downstream en 4 upstream DOCSIS 3.0 kanalen.

Wanneer wordt DOCSIS 3.1 gebruikt?

[ Voor 42% gewijzigd door ZuinigeRijder op 23-06-2023 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 20:07:
Wat is dan het verschil tussen Basic, Start, en Start XL?

spoiler:
Naar mijn weten op volgorde toch 50, 100 en 200Mbit/s download. Met Complete op 400, niet meer bestaande Max 600? en Giga dan 1000.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
Onlangs een nieuwe Sagemcom modem van Ziggo 'gekregen'. Ik moest er om vragen om 1200mbit zakelijk te kunnen testen.

Mochten er mensen zijn met deze modem en telefonie werkt niet?
(Bekend probleem bij Ziggo en gebeurt met meerdere klanten.)

Ik had altijd standaard Ziggo WiFispots uit staan.
Na deze aan te zetten, kreeg de modem een nieuwe config, na het laden van deze config werkt telefonie ook!

En de modem was hierna direct in staat zelf de firmware te updaten!
24-06-2023 00:22:30 critical Cable Modem Reboot due to SW Upgrade
24-06-2023 00:15:32 critical Cable Modem Reboot from SNMP

"Je kunt Wifispots 1 keer per 30 minuten aan- of uitzetten. Nog even wachten dus."

Ziggo WiFispots weer uitgezet en telefonie werkt nog steeds!

---

2023-06-17: Software versie : LG-RDK_2.23.16-2106.14
2023-06-24: Software versie : LG-RDK_5.7.36-2210.4

Andere Ziggo-er ook gevraagd, hij heeft ook LG-RDK_5.7.36-2210.4 draaien nu.
Met deze software zijn de Docsis 3.1 kanalen ook weer zichtbaar!
En in regio Groningen zijn we blijkbaar van een 40 naar 120 MHz docsis 3.1 kanaal gegaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
@ZuinigeRijder @Jim423 @Chris.nl

Internet Basic is inderdaad 50/25, máár er zijn een aantal klanten (waaronder mijn zus) waarbij de snelheid 100/30 is.

Ik weet niet of dat dit bewust zo is provisioned door Ziggo, maar deze snelheid komt overeen met die van het Zakelijke Instap Xtra abonnement (zeg maar de zakelijke variant van het Basic abonnement).

Mijn zus heeft de witte Arris Connectbox, dus een DOCSIS 3.0 modem. Ze betaalt ook gewoon de oude prijs die bij Basic hoort: €38,50 met de inflatiecorrectie als ik mij goed herinner (voorheen €35,00).

[ Voor 20% gewijzigd door Jeffrey87 op 24-06-2023 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
neeecht schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:57:

En in regio Groningen zijn we blijkbaar van een 40 naar 120 MHz docsis 3.1 kanaal gegaan!
Het lijkt er op dat Ziggo geen standaard breedte voor het DOCSIS 3.1 kanaal hanteert. Zo hadden we hier in Utrecht voorheen 96 MHz, wat tegenwoordig 120 MHz is geworden, maar lees ik ook weer dat er regio's zijn waar meer dan 120 MHz is toegekend.

Ik heb het idee dat het op basis van de belasting van een node wordt toegekend. Dit in plaats van node splitsingen die voorheen plaatsvonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Jeffrey87 op 24-06-2023 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
Jeffrey87 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:00:
[...]

Het lijkt er op dat Ziggo geen standaard breedte voor het DOCSIS 3.1 kanaal hanteert. Zo hadden we hier in Utrecht voorheen 96 MHz, wat tegenwoordig 120 MHz is geworden, maar lees ik ook weer dat er regio's zijn waar meer dan 120 MHz is toegekend.

Ik heb het idee dat het op basis van de belasting van een node wordt toegekend. Dit in plaats van node splitsingen die voorheen plaatsvonden.
Ja, hier 168 MHz volgens de Sagemcom modem. (Dus vorige Arris modem zei 170 MHz.)
Maar:

Zaanstad:
1200/100mbit zakelijk doet de modem 24 docsis 3.0 en 1x 168 MHz docsis 3.1.
Zowel de Arris en de Sagemcom doen 24 docsis 3.0. Enkele maanden terug was dit nog 32 kanalen met de Arris.
Waarschijnlijk genoeg capaciteit om de modems in het segment te verdelen over de docsis 3.0 kanalen en uiteraard docsis 3.1 erbij altijd.

Ook de upload doet nu altijd 1x 3.1 + 4x 3.0.

24/7 haal ik hier de volle snelheid. Mensen stappen ook over naar KPN dat zal ook helpen met de Ziggo capaciteit :)

Groningen:
1000/100mbit prive doet nu de Sagemcom modem 32 docsis 3.0 en dus 120 MHz docsis 3.1
Zal inderdaad mogelijk per segment anders kunnen zijn.
En binnen het segment kan de modem dus ook meer of minder kanalen hebben vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
neeecht schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:21:
[...]

Ja, hier 168 MHz volgens de Sagemcom modem. (Dus vorige Arris modem zei 170 MHz.)
Maar:

Zaanstad:
1200/100mbit zakelijk doet de modem 24 docsis 3.0 en 1x 168 MHz docsis 3.1.
Zowel de Arris en de Sagemcom doen 24 docsis 3.0. Enkele maanden terug was dit nog 32 kanalen met de Arris.
Waarschijnlijk genoeg capaciteit om de modems in het segment te verdelen over de docsis 3.0 kanalen en uiteraard docsis 3.1 erbij altijd.

Ook de upload doet nu altijd 1x 3.1 + 4x 3.0.

24/7 haal ik hier de volle snelheid. Mensen stappen ook over naar KPN dat zal ook helpen met de Ziggo capaciteit :)

Groningen:
1000/100mbit prive doet nu de Sagemcom modem 32 docsis 3.0 en dus 120 MHz docsis 3.1
Zal inderdaad mogelijk per segment anders kunnen zijn.
En binnen het segment kan de modem dus ook meer of minder kanalen hebben vermoed ik.
Hier in Utrecht (centrum, vlakbij het hoofdkantoor van VodafoneZiggo) is het 32x DOCSIS 3.0 en 1x DOCSIS 3.1 in de downstream en 4x DOCSIS 3.0 en 1x DOCSIS 3.1 in de upstream.

De node waar ik op zit bestaat uit 2 losse segmenten. Had een tijd terug een verstoring, en ben toen met de monteur samen naar de node gegaan om te troubleshooten. Hij liet toen zien dat er 2 coax lijnen waren die naar 2 verschillende groepsverdelers gingen. Heb toen nog een leuke uitgebreide "les" in HFC gekregen :)

Precies het segment waar ik op zat had toen een upstream verstoring (aansluiting van een andere klant veroorzaakte ruis op het retoursignaal). Gelukkig weer netjes verholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeffrey87 op 24-06-2023 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Na bijna twee dagen weet ik het zeker (t-mobile thuis is sinds gisteren bij mij actief): ik ga Ziggo opzeggen.
Zojuist ingelogd op Mijn Ziggo en het lijkt er op dat je alleen maar telefonisch kunt opzeggen… Je kunt via een website een abonnement aangaan. Volgens mij is dan zelfs per wet geregeld dat je via een zelfde wijze je abonnement moet kunnen opzeggen.
Als het echt niet kan, bel ik wel gewoon hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:34
meesje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:33:
Je kunt via een website een abonnement aangaan. Volgens mij is dan zelfs per wet geregeld dat je via een zelfde wijze je abonnement moet kunnen opzeggen.
Formulier invullen op de site: https://www.ziggo.nl/opzeggen/formulier

Maar je kunt beter even bellen, dat is (na de wachtrij) echt sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
meesje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:33:
Als het echt niet kan, bel ik wel gewoon hoor.
ze noemen het een formulier dus misschien denk je dat het per post gaat maar het is online https://www.ziggo.nl/opzeggen/formulier
zie post hierboven ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BartNL op 24-06-2023 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Weet iemand hoe de afrekening loopt als je Ziggo opzegt?
Loopt in eerste instantie de facturatie gewoon door als ik het goed begrijp?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Blaze85 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:26:
Weet iemand hoe de afrekening loopt als je Ziggo opzegt?
Loopt in eerste instantie de facturatie gewoon door als ik het goed begrijp?
Klopt, je betaalt ten eerste altijd een maand vooruit. Daarnaast is de kans groot dat na opzegging alsnog weer een maand wordt gefactureerd. Een maand later (/de maand na de opzegdatum) krijg je vervolgens weer de verrekening waarbij je zomaar voor meer dan een maand aan abonnementskosten terugkrijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@BartNL @U123456 Dank voor het formulier. Dat ga ik invullen. Trouwens ongelofelijk dat ze dit formulier niet gewoon beschikbaar maken onder Mijn Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:44
neeecht schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:57:

"Je kunt Wifispots 1 keer per 30 minuten aan- of uitzetten. Nog even wachten dus."
Waar zet je WifiSpots aan en uit? Die optie is bij mij verdwenen in "Mijn Ziggo"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Fret Raket schreef op zondag 25 juni 2023 @ 03:39:
Waar zet je WifiSpots aan en uit? Die optie is bij mij verdwenen in "Mijn Ziggo"...
Bij mijn (particuliere) abonnement staat dit: Mijn Ziggo > Televisie, internet & bellen > Naar je producten > Internet (Basic) > Wifi buitenshuis > Wifispots instellen > Wifispots aan- of uitzetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:57
U123456 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 08:18:
[...]
Bij mijn (particuliere) abonnement staat dit: Mijn Ziggo > Televisie, internet & bellen > Naar je producten > Internet (Basic) > Wifi buitenshuis > Wifispots instellen > Wifispots aan- of uitzetten
Misschien heeft @Fret Raket zijn modem in Bridge ?
Dan worden inderdaad de WiFi spots uitgeschakeld.

Ik heb ze in mijn abonnement ook niet meer staan en heb mijn modem in bridge

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
ikweethetbeter schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:54:
[...]

Wat is er bedroeven aan T-Mobile? Netwerk, snelheid, tv, helpdesk, ...
Snelheid is prima service is prut.

Zit al sinds vorige week zondag zonder internet en als je ze contact vertellen ze allemaal andere verhalen.

Op dag een (Zondag) werd mij verteld dat er hard aan gewerkt werd en dat er een hoop mensen in mijn buurt er last van hadden. Er zou een monteur gestuurd zijn.

‘s avonds bleek er op zondag helemaal geen monteurs te zijn op zondag.

Er zou een stoorzender ergens zitten. De hele week bleven ze vol houden we sturen monteurs we zoeken zsm de oplossing heb nog even geduld.

Monteur is nooit geweest, oplossing is er niet en als je dan vraagt wat is de status en wanneer sturen jullie iemand zeggen ze alleen maar onze technische dienst werk er hard aan. Tussen door nog een keer een opmerking van de support lui dat ze er helemaal zelf niks aan doen en dat het bij een derde partij ligt.

Toen ik donderdagavond !! Vroeg ga ik dit weekend nog internet krijgen was het antwoord nee ga er maar niet vanuit.

En ja ze geven je een 4g 7 dagen unlimited code, maar ja als je geen tmobile hebt moet je eerst pre paid kaartje gaan kopen.

En is leuk een telefoon als hotspot maar daar sluit je niet je hele smart home simpel even op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De service van Ziggo is in mijn ogen niet beter dan die van Tmobile met continue gehannes met facturen.
Maargoed, elke provider heeft wel iets. Ik heb 2 jaar t-mobile 1Gbit en zo goed als geen verstoring gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
jongetje schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:52:
De service van Ziggo is in mijn ogen niet beter dan die van Tmobile met continue gehannes met facturen.
Maargoed, elke provider heeft wel iets. Ik heb 2 jaar t-mobile 1Gbit en zo goed als geen verstoring gehad.
Als je bij Ziggo iets wijzigt aan je abonnement is het altijd maar weer de vraag of dat je volgende factuur wel klopt met al die correcties.

Vervolgens moet je 3 verschillende medewerkers spreken voordat het wordt opgelost.

Technisch is bij Ziggo heel veel wel in orde, althans dat is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeffrey87 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:22:
Technisch is bij Ziggo heel veel wel in orde, althans dat is mijn ervaring.
Voordeel van Ziggo is dan ook weer dat ze veel in eigen beheer doen (echt graafwerk wellicht niet, maar wel eigen monteurs voor storingen). Daar waar T-Mobile maar een verbinding huurt van ODF / KPN / binnenkort DFN / .... Als er dan bv een probleem met de vezel is heb je weer altijd T-Mobile => ODF / KPN / ... [ => mogelijk onderaannemer]. Daar waar het bij Ziggo gewoon meteeen Ziggo of Ziggo => onderaannemer is. Alleen dat zal al wat schelen. En Ziggo beheert ook eigen straatkasten, wijkkasten, ... daar waar T-Mobile mogelijk niet eens eigen apparatuur in het POP plaatst(?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
jongetje schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:52:
Heb sinds lange tijd UPC en later Ziggo gehad (minstens al 17 jaar) en in al die tijd wel eens een technisch issue gehad maar dan stond er gewoon asap een monteur op de stoep.

Nog nooit langer dan een dag downtime gehad.

En ja ook Ziggo is soms echt gekloot met de helpdesk en hun standaard vragen. Los van administratie gehannes of korting gedoe voor bestaande klanten. Maar ik ben dit t-mobile gedoe wel ff zat. Heb nu gebruik gemaakt van 9 maanden 50% korting + 100 euro cashback en 5000 airmiles.

Dan zie ik volgend jaar wel weer waar wat en hoe ik uitkom misschien wel weer tmobile want goedkoper zijn ze zeker zonder die ziggo korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
MdO82 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 09:49:
Misschien heeft @Fret Raket zijn modem in Bridge ?
Dan worden inderdaad de WiFi spots uitgeschakeld.
Net als vorig jaar?
Ja, mijn modem staat in bridge mode, dat zou ook los moeten staan van wifispots. Ik kan op mijn.ziggo alleen het password van wifispots resetten, de optie om het uit te zetten is er niet.
Fret Raket in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Ziggo houdt vast aan DOCSIS 4 en zet glasvezel opzij, test snelheid 12,33 Gb/s

Ziggo-klanten die hoopten dat het kabelbedrijf in de komende jaren het laatste deel coax vervangt voor glasvezel kunnen deze wens voorlopig in de ijskast zetten

https://www.totaaltv.nl/n...test-snelheid-12-33-gbps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-04 07:36
Niet blij met Ziggo op het moment, problemen met mijn huidige Connectbox en gevraagd voor nieuw modem de zwarte Sagecom, de Broadcom chip, word ik weer afgescheept met nieuwe Connectbox met weer die Puma troep. En daar ben je dan al jaren lang klant voor... Mijn oude Connectbox was 6jr oud. Zijn die dingen nog hardware technisch verbetert in de loop der jaren of nog steeds dezelfde troep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Anoniem: 767041 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:25:
Ziggo houdt vast aan DOCSIS 4 en zet glasvezel opzij, test snelheid 12,33 Gb/s

Ziggo-klanten die hoopten dat het kabelbedrijf in de komende jaren het laatste deel coax vervangt voor glasvezel kunnen deze wens voorlopig in de ijskast zetten

https://www.totaaltv.nl/n...test-snelheid-12-33-gbps/
Even snel opgezocht en DOCSIS 4 kan max ~10Gbps download aan en circa 6 Gbps upload. Maar goed ook met de huidige DOCSIS 3.1 kan Ziggo in theorie circa 1 Gbps upload leveren, echter doen ze dat niet helaas.
Tuurlijk, een gemiddelde consument heeft niet zulke hoge uploads nodig. Maar het zou fijn zijn als Ziggo haar upload snelheden verhoogd. Meer download dan bijvoorbeeld 1Gbps is naar mijn mening voorlopig niet nodig als consument voor thuis gebruik.

Ik neig steeds meer om volgend jaar over te stappen naar T-Mobile, hopelijk is de klantenservice tegen die tijd wel verbeterd. Ik lees nogal wat klachten daar over.
MatsuMatsu85 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:43:
Niet blij met Ziggo op het moment, problemen met mijn huidige Connectbox en gevraagd voor nieuw modem de zwarte Sagecom, de Broadcom chip, word ik weer afgescheept met nieuwe Connectbox met weer die Puma troep. En daar ben je dan al jaren lang klant voor... Mijn oude Connectbox was 6jr oud. Zijn die dingen nog hardware technisch verbetert in de loop der jaren of nog steeds dezelfde troep?
Sinds begin dit jaar een Ziggo Connectbox Arris (wit), paar keer te maken gehad met uitval. Maar tot nu toe lach het geen enkel keer aan de Connectbox of Intel's Puma chip. Paar keer storingen gehad bij Ziggo en een keer last gehad van signaal verlies via de coax (opgelost met een ander kabel en geen splitter meer).

Zover ik het begreep zijn er al een aantal updates geweest om de oude problemen van die Puma chips te oplossen.

[ Voor 29% gewijzigd door NeverSettle op 27-06-2023 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-04 07:36
@NeverSettle Ja de interface is wel ietjes anders nu van deze Connectbox, maar de chipset zal ongewijzigd zijn lijkt mij. Maar goed wie weet ik ga het in de gaten houden. Ik snap het gewoon niet, zo kom je nooit af van die Docsis 3.0 modems. En dan gaan ze volgend jaar al testen met Docsis 4.0. Lever je trouwe klanten gewoon het beste spul wat er is en scheep ze niet af met oude troep. Maar goed er wordt dit jaar glasvezel aangelegd van T mobile dus als dat volgend jaar aangesloten is misschien dat is proberen.

Vervelendste wat ik met de oude Connectbox ervaarde, was wegvallen van de WiFi, haperen bij streamen, bufferen etc. Ga kijken of dat nu weg is. Dan zou dat al een hele verbetering zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
MatsuMatsu85 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:23:
@NeverSettle Ja de interface is wel ietjes anders nu van deze Connectbox, maar de chipset zal ongewijzigd zijn lijkt mij. Maar goed wie weet ik ga het in de gaten houden. Ik snap het gewoon niet, zo kom je nooit af van die Docsis 3.0 modems. En dan gaan ze volgend jaar al testen met Docsis 4.0. Lever je trouwe klanten gewoon het beste spul wat er is en scheep ze niet af met oude troep. Maar goed er wordt dit jaar glasvezel aangelegd van T mobile dus als dat volgend jaar aangesloten is misschien dat is proberen.
Groot gelijk, maar volgens mij geeft Ziggo verschillende modems afhankelijk van het abonnement en in welk Ziggo gebied je woont? Docsis 3.1 is qua upload snelheid nog prima, alleen upload mag hoger.
Vervelendste wat ik met de oude Connectbox ervaarde, was wegvallen van de WiFi, haperen bij streamen, bufferen etc. Ga kijken of dat nu weg is. Dan zou dat al een hele verbetering zijn...
Ik heb de mijne in bridge modus staan, zolang het signaal ontvangt en doorgeeft aan m'n mesh systeem is het prima :)

Ik lees dat Ziggo weigert huidige klanten om hun oude modem om te ruilen voor die nieuwe zwarte SmartWifi modem .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeffrey87
NeverSettle schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:21:
[...]

Groot gelijk, maar volgens mij geeft Ziggo verschillende modems afhankelijk van het abonnement en in welk Ziggo gebied je woont? Docsis 3.1 is qua upload snelheid nog prima, alleen upload mag hoger.

[...]

Ik heb de mijne in bridge modus staan, zolang het signaal ontvangt en doorgeeft aan m'n mesh systeem is het prima :)

Ik lees dat Ziggo weigert huidige klanten om hun oude modem om te ruilen voor die nieuwe zwarte SmartWifi modem .
Tegenwoordig levert Ziggo vrijwel alleen nog maar het zwarte Sagemcom modem.

En dat artikel van TotaalTV (geschreven door Jarco Kriek) moet je met een korrel zout nemen. Jarco houdt van sensatie en schrijft over iedere scheet een artikel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03

peer

oeps

Ik stap na 15 jaar ook over van ziggo naar kpn glas.
1 Gbit up en down voor 52,50 per maand inclusief een Philips tv. Geen idee hoe ze dat doen, maar een 1jarig contract, tv van 500 euro, feitelijk betaal ik dan maar 130 euro voor een jaar.
Volgend jaar maar eens kijken wat voor aanbieding ziggo dan weer heeft.

Ik heb de overstap service aangevinkt bij de aanvraag bij kpn, tot nu toe lijkt het goed te gaan, 10 juli schijn ik de apparatuur aan te kunnen sluiten en van ziggo een mail gekregen dat mijn abbonement stopt als kpn aangeeft dat de verbinding actief is.

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
peer schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:48:
Ik stap na 15 jaar ook over van ziggo naar kpn glas.
1 Gbit up en down voor 52,50 per maand inclusief een Philips tv. Geen idee hoe ze dat doen, maar een 1jarig contract, tv van 500 euro, feitelijk betaal ik dan maar 130 euro voor een jaar.
Volgend jaar maar eens kijken wat voor aanbieding ziggo dan weer heeft.

Ik heb de overstap service aangevinkt bij de aanvraag bij kpn, tot nu toe lijkt het goed te gaan, 10 juli schijn ik de apparatuur aan te kunnen sluiten en van ziggo een mail gekregen dat mijn abbonement stopt als kpn aangeeft dat de verbinding actief is.
Welke TV precies krijg je bij dit abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03

peer

oeps

silmaril8 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 23:59:
[...]

Welke TV precies krijg je bij dit abonnement?
De uitvoering: Philips 43PUS7608/12 Zwart

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:32

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Sinds half april overgestapt van ziggo naar KPN. Maar het viel me op dat ik wel voor de hele maand april betaalde. Eind mei even gebeld hoe dat zat en er zou een eindafrekening komen. Net maar weer gebeld waarom ik niks hoor (geen mails, geen betaling).

* Er staat een credit factuur klaar met datum 27 juni, wordt binnen 4 weken betaald (waarom zo lang...)
* U heeft mails gekregen (helaas, dus niet waar)
* kijk op uw 'mijn ziggo". Helaas kan ik daar niet meer op inloggen, ook al beweerd de klantenservice van wel. Diverse opties geprobeerd, geen succes. Ik krijg niks per mail, SMS of wat dan ook. Als ik mijn inloggegevens (waarvan ik 100% weet dat ze correct zijn) op vraag, krijg ik de popup 'er ging iets fout'. Klantenservice wil van me af, en zegt steeds probeer over 15' nog eens.

wat een zooitje daar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:30
@superduper

Ziggo kan of wil geen geld terugbetalen. Kijk maar eens op community.ziggo.nl

Zouden ze een cash-flow probleem hebben? Te veel aan de Ziggo-Dome kwijt zijn? De strijd met KPN aan het verliezen?

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Misschien moeten die maar eens een "briefje/ingebrekestelling" schrijven?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
MariosCube schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:27:
Zouden ze een cash-flow probleem hebben? Te veel aan de Ziggo-Dome kwijt zijn? De strijd met KPN aan het verliezen?
Ja vast... en het terugbetalen van @superduper zal hun het faillissement inschuiven...
MariosCube schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:27:Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Misschien moeten die maar eens een "briefje/ingebrekestelling" schrijven?
Zal je toch eerst zelf een brief moeten schrijven met het verzoek binnen een gestelde - redelijke - termijn het bedrag over te maken... daarna kan je rechtsbijstand inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 18:37

D33F

Tweelingtemmer

superduper schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:19:
Sinds half april overgestapt van ziggo naar KPN. Maar het viel me op dat ik wel voor de hele maand april betaalde. Eind mei even gebeld hoe dat zat en er zou een eindafrekening komen. Net maar weer gebeld waarom ik niks hoor (geen mails, geen betaling).

* Er staat een credit factuur klaar met datum 27 juni, wordt binnen 4 weken betaald (waarom zo lang...)
* U heeft mails gekregen (helaas, dus niet waar)
* kijk op uw 'mijn ziggo". Helaas kan ik daar niet meer op inloggen, ook al beweerd de klantenservice van wel. Diverse opties geprobeerd, geen succes. Ik krijg niks per mail, SMS of wat dan ook. Als ik mijn inloggegevens (waarvan ik 100% weet dat ze correct zijn) op vraag, krijg ik de popup 'er ging iets fout'. Klantenservice wil van me af, en zegt steeds probeer over 15' nog eens.

wat een zooitje daar,
Ik zit in hetzelfde schuitje, en als ik Ziggo community mag geloven zijn er nog meerderen met hetzelfde probleem.

Ook hier een maand moeten betalen waarin ik helemaal geen abonnement / overeenkomst meer had en nu maar wachten totdat ik het terug ga krijgen.

Verder ook inderdaad mooi dat je niet meer bij je facturen kunt komen :+. Gelukkig heb ik de laatste (onterechte) factuur nog snel gedownload toen ik nog toegang had.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:32

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

D33F schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:15:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje, en als ik Ziggo community mag geloven zijn er nog meerderen met hetzelfde probleem.

Ook hier een maand moeten betalen waarin ik helemaal geen abonnement / overeenkomst meer had en nu maar wachten totdat ik het terug ga krijgen.

Verder ook inderdaad mooi dat je niet meer bij je facturen kunt komen :+. Gelukkig heb ik de laatste (onterechte) factuur nog snel gedownload toen ik nog toegang had.
Dit lijkt idd wel een trendje als ik het forum zo lees. Uiteraard kan ik daar niet meer reageren omdat mijn account niet meer werkt (welke recovery ik ook probeer). Ook heb ik dus ook die laatste verrekeningsfactuur niet ontvangen, welke volgens de klantenservice wel keurig in mijn portal staat.. Het gaat bij mij om €106. Ik wacht nog de 4 weken maar en dan zien we wel.

jammer, het is ook echt precies 2 dagen te laat om de laatste incasso te storneren..

[ Voor 4% gewijzigd door superduper op 29-06-2023 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik had destijds hetzelfde. Gewoon geld gestorneerd, toen kwamen ze met allerlei herinneringen. Gebeld en duidelijk uitgelegd dat ik niet betaal voor niet geleverde diensten, er werd aandachtig geluisterd maar de computer deed het nu eenmaal zo en dat kon niet anders.

Na een maand kreeg ik een correcte nota.

En ja, mijnziggo was ook bij mij direct niet meer beschikbaar.
Pagina: 1 ... 298 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic