Ik belde ook met het 0900-nummer. Internet klapte er alweer een minuutje uit en is weer terug

[ Voor 52% gewijzigd door Megasyb op 30-05-2023 13:12 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 52% gewijzigd door Megasyb op 30-05-2023 13:12 ]
Hier een kleine opsomming van de mogelijkheden bij Replay TV (terugkijken en Begin Gemist). Bij echte opnames heb je niet met deze beperkingen te maken.Deezers schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 22:32:
Mijn 12 maanden voor 35 euro loopt volgende maand af. Helaas geen brief ontvangen dat de korting verlengd wordt. Ik overweeg nu Ziggo al moet ik dan mijn hoofdaansluiting laten vervangen en kan ik bij live tv of terugkijken pauzeren niet meer doorspoelen bij verschillende zenders... maar ja voor 30 euro per maand verschil...
Ik zien nu dat er KPN+ is, dat is icm opnemen misschien wel interessant. Kan je bij de KPN+ ontvanger live tv ook doorspoelen nadat je deze hebt gepauzeerd en bij terugkijken op bijvoorbeeld FOX ook doorspoelen? Bij ITV wel.
[ Voor 11% gewijzigd door TexMex op 30-05-2023 13:19 ]
Ik kan nergens de voorwaarden hiervan vinden - geldt dit voor iedereen? Ik heb een paar maanden terug mijn contract verlengd met korting maar zit te twijfelen om over te stappen naar T-Mobile glasvezel vanwege de lagere kosten.Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:33:
Alle Ziggo-klanten kunnen hun abonnement kosteloos opzeggen omdat het kabelbedrijf per augustus de algemene voorwaarden gaat veranderen.
https://www.totaaltv.nl/n...loos-abonnement-opzeggen/
per aspera ad astra
Heb je vorige week geen email gekregen? Eigenlijk was dat een herinnering over de gewijzigde tarieven als gevolg van de inflatiecorrectie per 1 juli aanstaande, maar er stond ook een alinea in over de gewijzigde voorwaarden per augustus.LAD93 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:52:
Ik kan nergens de voorwaarden hiervan vinden - geldt dit voor iedereen?
Ik had ook gebeld met de retentie-mensen van Ziggo, begin dit jaar: voordat de "inflatiecorrectie" mail kwam. Ik had destijds ook een korting bedongen. Ik heb opnieuw gebeld vorige week en gezegd dat ik de boel wilde opzeggen (want: zij veranderen de regels). Vervolgens kreeg ik een nog grotere aanbieding (en ben daar op ingegaan). Kan prima dus. Zijn ze gék geworden met hun inflatiecorrectie. Kom nou.LAD93 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:52:
[...]
Ik kan nergens de voorwaarden hiervan vinden - geldt dit voor iedereen? Ik heb een paar maanden terug mijn contract verlengd met korting maar zit te twijfelen om over te stappen naar T-Mobile glasvezel vanwege de lagere kosten.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Had je vorige week nog een lopend contract?spaceboy schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:35:
[...]
Ik had ook gebeld met de retentie-mensen van Ziggo, begin dit jaar: voordat de "inflatiecorrectie" mail kwam. Ik had destijds ook een korting bedongen. Ik heb opnieuw gebeld vorige week en gezegd dat ik de boel wilde opzeggen (want: zij veranderen de regels). Vervolgens kreeg ik een nog grotere aanbieding (en ben daar op ingegaan). Kan prima dus. Zijn ze gék geworden met hun inflatiecorrectie. Kom nou.
Zeker. Had nog ruim een half jaar lopend geloof ik. Maar daar mocht ik dus gewoon onderuit (omdat ze de inflatiecorrectie wilden gaan toepassen, dus eenzijdige contractwijziging).
[ Voor 23% gewijzigd door spaceboy op 30-05-2023 16:49 ]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Dank je, morgen maar eens bellenspaceboy schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:48:
[...]
Zeker. Had nog ruim een half jaar lopend geloof ik. Maar daar mocht ik dus gewoon onderuit (omdat ze de inflatiecorrectie wilden gaan toepassen, dus eenzijdige contractwijziging).
Dat is omdat de voorwaarden in zijn geheel aangepast worden en niet om de inflatiecorrectie. Dat is immers geen contractwijziging.spaceboy schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:48:
[...]
Ja klopt, heb je gelijk in.Jay-B schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:00:
[...]
Dat is omdat de voorwaarden in zijn geheel aangepast worden en niet om de inflatiecorrectie. Dat is immers geen contractwijziging.
Bij dergelijke berichten vind ik het wel fijn als je gelijk aangeeft welk pakket en wat voor aanbieding. Dan kunnen anderen dat een beetje als referentie nemen. Ik ben er in ieder geval erg benieuwd naar.spaceboy schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:35:
[...]
Ik had ook gebeld met de retentie-mensen van Ziggo, begin dit jaar: voordat de "inflatiecorrectie" mail kwam. Ik had destijds ook een korting bedongen. Ik heb opnieuw gebeld vorige week en gezegd dat ik de boel wilde opzeggen (want: zij veranderen de regels). Vervolgens kreeg ik een nog grotere aanbieding (en ben daar op ingegaan). Kan prima dus. Zijn ze gék geworden met hun inflatiecorrectie. Kom nou.
[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 30-05-2023 17:09 ]
Kan mij de verwarring wel voorstellen als een moderator op het Ziggo forum schrijft:Jay-B schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:00:
[...]
Dat is omdat de voorwaarden in zijn geheel aangepast worden en niet om de inflatiecorrectie. Dat is immers geen contractwijziging.
Goed punt. Ik heb 400/40 Internet plus kabeltv. Geen Next box dus. Kost nu 60 en wordt 65 per maand. Aanbieding luidt: jaarcontract waarvan eerste 9 maanden 20 euro korting per maand.meesje schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:08:
[...]
Bij dergelijke berichten vind ik het wel fijn als je gelijk aangeeft welk pakket en wat voor aanbieding. Dan kunnen anderen dat een beetje als referentie nemen. Ik ben er in ieder geval erg benieuwd naar.
Goed om te weten dat 9x20 euro mogelijk is. Zelf vind ik dat nog te weinig t.o.v. t-mobile. Mijn oudste zoon zou ook graag ESPN willen hebben. Dat is ook al weer 8 euro p/m goedkoper bij t-mobile. Ik ga dit keer niet bellen met Ziggo maar gewoon t-mobile een jaar uitproberen. Wellicht ben ik na een jaar weer terug, maar dan wel weer met een leuke nieuwe klanten korting.spaceboy schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:02:
[...]
Goed punt. Ik heb 400/40 Internet plus kabeltv. Geen Next box dus. Kost nu 60 en wordt 65 per maand. Aanbieding luidt: jaarcontract waarvan eerste 9 maanden 20 euro korting per maand.
[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 31-05-2023 12:42 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
[ Voor 21% gewijzigd door lennard92 op 31-05-2023 16:02 ]
Punt in dat verhaal is dat tot op heden het zo is dat je bij een prijsverhoging je kosteloos kunt opzeggen. De wijziging die in de algemene voorwaarden maakt het zo dat dit niet meer het geval is. Die wijziging maakt dus dat dit de laatste keer is dat dit kan. Na 1 augustus kan dit dus niet meer en kunnen ze zonder mogelijke kosteloze opzegging volgend jaar gewoon een inflatie-correctie toepassen (lees: prijsverhoging).DON PAPA schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:20:
[...]
Kan mij de verwarring wel voorstellen als een moderator op het Ziggo forum schrijft:
---
De Algemene Voorwaarden worden per 1 augustus 2023 aangepast. Wil je door de wijziging van de Algemene Voorwaarden of door de inflatiecorrectie je abonnement aanpassen of kosteloos opzeggen, dan kan dat tot 1 juli 2023.
---
Bron: https://community.ziggo.n...orrectie-toe/ba-p/1148808
I Don't Know, So Don't Shoot Me
[ Voor 24% gewijzigd door DON PAPA op 31-05-2023 17:38 ]
Ik heb dit jaar hetzelfde gedaan en ondanks dat ik een hekel heb aan verspilling stap ik over een jaar weer over naar KPN of T-Mobile. Ik ben het geleur en getrek om een korting als vaste klant meer dan zat. Ze kunnen het krijgen zoals ze het hebben willen.Jumpman schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:34:
Twee weken klant bij Ziggo (Internet 1000 Mbps en TV €30,16 per maand voor 12 maanden) en nu een brief dat ze een inflatiecorrectie gaan uitvoeren van €2,00 per maand. Ik mag kosteloos opzeggen.
Goedkoper gaat niet meer lukken, dus ik blijf maar.
[ Voor 21% gewijzigd door 4tune op 31-05-2023 17:02 ]
Op zich wel opvallend aangezien een "deflatiecorrectie" niet in het nadeel is van de klant. Ik vraag me dus af waarom dit zonodig aangepast moest worden in de voorwaarden.DON PAPA schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:11:
Inderdaad, ze hebben nu ook de AV aangepast dat ze bij een deflatie ook de Ziggo prijzen mogen verlagen, zonder dat je dan nog de mogelijkheid heb om op te zeggen. Het heeft dus niks met de inflatie verhoging te maken, die al eerder was veranderd in de AV en waardoor je al niet meer kostenloos mocht opzeggen.
Het is dus enkel door deze nieuwe aanpassing (deflatie) in de AV dat je ook dit jaar nog tot 1 juli kostenloos mag opzeggen, en niet door de inflatie correctie van dit jaar, wat de moderator zegt op het Ziggo forum (zie mijn vorige bericht).
[Afbeelding]
Een beetje theoretisch allemaal, maar een deflatiecorrectie zou in het nadeel van de klant kunnen uitvallen als de concurrent een veel grotere deflatiecorrectie toepast en de klant een woest aantrekkelijk aanbod van de concurrent misloopt als hij nog aan Ziggo vast zit.Jay-B schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:13:
[...]
Op zich wel opvallend aangezien een "deflatiecorrectie" niet in het nadeel is van de klant. Ik vraag me dus af waarom dit zonodig aangepast moest worden in de voorwaarden.
Dat was bij mijn nieuwbouwhuis geen probleem, met een jaarcontract kostte me het niks. Gewoon op een particulier contract. Duurde een paar weken, aangezien hij wel voor het huis lag maar niet naar binnen was gebracht nog ivm de gemeente hier die op glasvezel loopt te pushen (ook aan laten leggen, maar gebruik Ziggo als fallback verbindingmrmrmr schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:43:
Legt Ziggo nog coax aan in enkele jaren geleden gebouwd appartement? Er is coax aanwezig intern in het appartement, maar er is nog geen Ziggo coax aansluiting in de meterkast bgg, wel in de straat.
Vraag om ervaringen: was coax aan te vragen en weet iemand of daar kosten voor worden gerekend?
Waarschijnlijk omdat Ziggo bang is dat klanten dit toch gebruiken om kostenloos te kunnen opstappen tijdens hun jaarcontract. Want ondanks dat Ziggo dan een prijsverlaging doet, kan een vroegtijdige overstap naar een andere provider (met een hele mooie welkomst korting) veel aantrekkelijker zijn, dan te blijven zittenJay-B schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:13:
[...]
Ik vraag me dus af waarom dit zonodig aangepast moest worden in de voorwaarden.
[ Voor 17% gewijzigd door DON PAPA op 31-05-2023 20:31 ]
Als het Ziggo gebied is zullen ze wel een verbinding aanleggen. Dat wordt coax of glasvezel met een coax omzetter. Onderaan de streep heb je dus coax.mrmrmr schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:43:
Legt Ziggo nog coax aan in enkele jaren geleden gebouwd appartement? Er is coax aanwezig intern in het appartement, maar er is nog geen Ziggo coax aansluiting in de meterkast bgg, wel in de straat.
Vraag om ervaringen: was coax aan te vragen en weet iemand of daar kosten voor worden gerekend?
Detail: je mag juist niet opzeggen door de inflatiecorrectie maar wel door de gewijzigde voorwaarden. Overigens heeft KPN min of meer dezelfde voorwaarden en mag je niet opzeggen door de jaarlijkse inflatiecorrectie.Superman schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:30:
Door die inflatiecorrectie mag ik kosteloos opzeggen.
Dat wordt nu wel steeds gezegd door veel mensen, maar nogmaals Ziggo schrijft zelf in hun laatste brief/email en op de eigen website:grun93 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:22:
[...]
Detail: je mag juist niet opzeggen door de inflatiecorrectie maar wel door de gewijzigde voorwaarden.
[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 01-06-2023 11:54 ]
Inderdaad. Omdat ze dat nu zo zelf zeggen mag je nu ook om die reden opzeggen.DON PAPA schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:59:
[...]
Ze zeggen zelf dus wel degelijk dat je door de inflatiecorrectie mag opzeggen in deze tekst...
Dat ja. Zelf moest ik vorig jaar alle zeilen bijzetten om met diezelfde reden van ziggo af te komen. Maar gelukkig zijn ze niet rancuneus, alle zonden zijn me weer vergeven en iedere klant wordt met open armen ontvangen.rvk schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:02:
Als ze die voorwaarden niet aan hadden gepast, dan is het nog maar de vraag of ze opzegging wegens inflatiecorrectie zouden accepteren. Want volgens de voorwaarden zelf hoeven ze dat sinds vorig jaar niet meer te doen.
[ Voor 31% gewijzigd door Pistachenootje op 01-06-2023 19:05 ]
Hang de modem even op een stroommeter. Want totaal verbruik zegt echt niets. Dit kan ook wel een ander iets zijn.Pistachenootje schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:53:
Hier een voorbeeld van deze maand. Verder is er helemaal niets veranderd in huis. Voorgaande maanden was het verschil nog groter.
[ Voor 14% gewijzigd door rvk op 01-06-2023 19:15 ]
Lijkt zo tussen de 12 en 15 watt te schommelen, dat zou het niet kunnen zijn.rvk schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:14:
[...]
Hang de modem even op een stroommeter. Want totaal verbruik zegt echt niets. Dit kan ook wel een ander iets zijn.
'Uw verbruik over dezelfde periode vorig jaar.'Verder staat er een 1tje bij vorige periode. We weten ook niet waar dat voor staat. Vergelijk van maand tot maand is dan handiger (en niet hele periode).
Ik neem aan dat dat de Next mini of Next mediabox is. Als het nog een oude Horizon box is... ja, dat is een hele bekende stroomvreter. Die kost je gewoon ruim honderd euros per jaar extra (zonder dat je dat in de gaten hebt).Pistachenootje schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:37:
[...]
Moet haast wel iets anders zijn. Er is nog een kastje naar de TV. Lijkt me sterk dat dat het is maar ik zal hem straks eens meten.
Next mini, dus dat zal het ook niet zijn.rvk schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:41:
[...]
Ik neem aan dat dat de Next mini of Next mediabox is. Als het nog een oude Horizon box is... ja, dat is een hele bekende stroomvreter. Die kost je gewoon ruim honderd euros per jaar extra (zonder dat je dat in de gaten hebt).
Dit is echt super off-topic, maar ok:Pistachenootje schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:49:
[...]
Next mini, dus dat zal het ook niet zijn.
Dan is het enige dat ik bedenken een oude koelkast. Vorig jaar heb ik die nog gemeten, toen was er niets aan de hand. Zou zo'n koelkast in de loop der jaren ineens meer kunnen gaan verbruiken? (ot, ik ga hem meten natuurlijk).
Stel je hebt een modem dat extreem veel verbruikt, bv 20 W, dan is dat 20 * 24 * 31 = 14,88 kWh. Dat is zo ongeveer jouw verschil met vorig jaar.Pistachenootje schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:53:
Hier een voorbeeld van deze maand. Verder is er helemaal niets veranderd in huis. Voorgaande maanden was het verschil nog groter.
Wellicht de paar watt van de Next Mini. Ik ga het vandaag meten. En wie weet had ik geluk met het modem van Budget, dat die extreem zuinig was.ikweethetbeter schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:35:
[...]
Conclusie: er moet nog iets anders zijn wat het verschil maakt!
Next Mini kan je instellen op eco-modus, dan verbruikt het maar circa 0,5 watt in stand-by. Duurt dan wel langer met opstarten.Pistachenootje schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:31:
[...]
Wellicht de paar watt van de Next Mini. Ik ga het vandaag meten. En wie weet had ik geluk met het modem van Budget, dat die extreem zuinig was.
De koelkast blijkt geen probleem te zijn: 0.25 kWh over 12 uur.
Hij bedoelt uiteraard z'n jaarlijkse call naar de opzeggingen desk met het verzoek voor korting.Jay-B schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:47:
@PP_Sound Er bestaat niet zoiets als een vaste klanten korting.
Inderdaad.SirMemeAlot schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:51:
[...]
Hij bedoelt uiteraard z'n jaarlijkse call naar de opzeggingen desk met het verzoek voor korting.
Hoe kom je eigenlijk bij die afdeling retentie?Simbob schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:35:
Net gebeld met de afdeling retentie en kreeg een nieuw jaarcontract met 9 x 20 euro korting.
Mijn huidige contract loopt nog tot november 2023 waarvan ik de eerste 6 maanden ook al korting heb gekregen.
[ Voor 22% gewijzigd door _jero_813 op 02-06-2023 14:54 ]
Door de menu's heen._jero_813 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:53:
[...]
Hoe kom je eigenlijk bij die afdeling retentie?
Die heb ik ook gekozen ja, overige opzeggingen was dat geloof ik. Jammer dat ik dan maar 9x10 euro korting van ze gekregen heb..
Gewoon bellen en opzeggen, dan komen ze met een beter aanbod._jero_813 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:56:
[...]
Die heb ik ook gekozen ja, overige opzeggingen was dat geloof ik. Jammer dat ik dan maar 9x10 euro korting van ze gekregen heb..
Haha ja, totdat je iemand krijgt die dan gewoon zegt, ok, ik zeg je opBongoarnhem schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:58:
[...]
Gewoon bellen en opzeggen, dan komen ze met een beter aanbod.
6x 20 Euro was het hoogste aanbod wat ze me deden op mijn 1 na goedkoopste abbo waarvan de prijs meer dan 5 Euro omhoog gaat._jero_813 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:56:
[...]
Bij een duur abbo zullen ze misschien iets scheutiger zijn.Bongoarnhem schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:58:
[...]
Gewoon bellen en opzeggen, dan komen ze met een beter aanbod.
[ Voor 14% gewijzigd door U123456 op 12-07-2023 12:10 ]
Mooie prijs.U123456 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:13:
Gisteren de knoop doorgehakt en de overstap van Ziggo naar T-mobile Thuis Glasvezel in orde gemaakt. Vandaag de melding dat het installatiepakket onderweg is. Met dank aan Shopbuddies ook nog 72 euro cashback. Hierdoor betaal ik gedurende 1 jaar netto 398 euro, dus 33,16 euro per maand voor 100 Mb internet met bellen en 1 TV Box. Was bij Ziggo denk ik niet gelukt. Volgend jaar zie ik wel weer. 😀
[ Voor 3% gewijzigd door Wolly op 02-06-2023 17:26 ]
Vraag is of je bij Ziggo die Next nodig hebt. Immers krijg je bij Internet Only nog steeds "gratis" TV via de kabel. Of voor ik meen €6 (dadelijk €6,50?) KabelTV erbij zodat je ook Ziggo Go (TV) kunt gebruiken op een Android TV mediaspeler (zoals een CC with Google TV voor een paar tientjes).Wolly schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:25:
[...]
Mooie prijs.
Bij Ziggo zou je met 100/20 en 1 Next op 28,54 euro zitten als je op een andere naam zou aanvragen.
Maarja, dan heb je maar 20 Mbit upload (en geen onbeperkt bellen, al weet ik niet of dat bij TMobile wel zo is?)
Terechte overweging, alleen zit TV volgens mij altijd verplicht erbij bij de 50% kortingsacties.RobertMe schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:54:
[...]
Vraag is of je bij Ziggo die Next nodig hebt. Immers krijg je bij Internet Only nog steeds "gratis" TV via de kabel. Of voor ik meen €6 (dadelijk €6,50?) KabelTV erbij zodat je ook Ziggo Go (TV) kunt gebruiken op een Android TV mediaspeler (zoals een CC with Google TV voor een paar tientjes).
KPN is max 200/20 hier en t-mobile glasvezel wordt dit jaar uitgerold dus nog geen goed alternatief op het moment helaas.ikweethetbeter schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 19:57:
@_jero_813
Heb je een alternatief? Met andere woorden: heb je een glasvezel in je meterkast? Als je dat niet hebt, dan is €90 tot €120 het maximum haalbare.
[ Voor 41% gewijzigd door _jero_813 op 03-06-2023 08:34 ]
Ja hoor…. 🙄._jero_813 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:49:
Zeg en vraag je niks betaal je de hoofdprijs en als je zeurt etc dan betaal je minder.
Waarom niet elke x jaar zoveel maanden korting geven voor iedereen? Of na x jaar een mail sturen met de vraag of je weer voor 1 jaar wil verlengen voor bedrag x.
Die ben je kwijt. Maar als compensatie heb je het modem en de decoder ongetwijfeld gekregen. Als je die niet inmiddels hebt ingeruild tegen meer up to date versies...meesje schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:57:
. Wat ik me nu afvraag is hoe gaat Ziggo om het de destijds betaalde borg? Ik kan me namelijk herinneren dat (nog het UPC) tijdperk dat ik jaren geleden borg had betaald voor zowel modem als decoder. Maar ja dat is echt eeuwen geleden.
In de @home tijd (daarna een aantal jaren adsl gebruikt) & nu ziggo, (niet upc) heb ik geen borg betaald voor de apparatuur. Als jij geen bewijs kan overleggen en ziggo komt er niet zelf mee zal je volgens mij problemen ondervinden met het terugkrijgen van je borg. Maar misschien kom je er wel achter als je belt met ziggo.meesje schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:57:
Ik ga binnenkort overstappen naar t-mobile. Wanneer de installatie succesvol is afgerond zal ik Ziggo daadwerkelijk opzeggen. Dan maar een maandje dubbele lasten. Wat ik me nu afvraag is hoe gaat Ziggo om het de destijds betaalde borg? Ik kan me namelijk herinneren dat (nog het UPC) tijdperk dat ik jaren geleden borg had betaald voor zowel modem als decoder. Maar ja dat is echt eeuwen geleden.Heeft Ziggo hun administratie op orde en komen ze hier vanzelf mee. Ik heb echt geen mail of factuur meer waar dit op vermeld staat.
Ik ben bang dat die administratie niet meer bestaat. Maar blijkbaar heb jij die ook niet meer, als dat echt zo is heb je een leuke discussie aan de telefoon om daaruit te komen. Maar dan heb je wel bewijs nodig.meesje schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:57:
Ik ga binnenkort overstappen naar t-mobile. Wanneer de installatie succesvol is afgerond zal ik Ziggo daadwerkelijk opzeggen. Dan maar een maandje dubbele lasten. Wat ik me nu afvraag is hoe gaat Ziggo om het de destijds betaalde borg? Ik kan me namelijk herinneren dat (nog het UPC) tijdperk dat ik jaren geleden borg had betaald voor zowel modem als decoder. Maar ja dat is echt eeuwen geleden.Heeft Ziggo hun administratie op orde en komen ze hier vanzelf mee. Ik heb echt geen mail of factuur meer waar dit op vermeld staat.
Ongetwijfeld zal ik aan het kortste eind trekken. Dan is dat zo. Ik heb in ieder geval uit een oude nieuwsbrief van juni 2010 dat je voor een sneller internet modem 45 euro borg moet betalen. Ik weet het, dit geeft niet aan dat ik het daadwerkelijk betaald heb, maar geeft wel een beetje houvast. We zullen het wel zien.jongetje schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:08:
[...]
Ik ben bang dat die administratie niet meer bestaat. Maar blijkbaar heb jij die ook niet meer, als dat echt zo is heb je een leuke discussie aan de telefoon om daaruit te komen. Maar dan heb je wel bewijs nodig.
Zie mijn reactie hierboven. Ik heb in ieder geval iets van ‘bewijs’ dat je destijds bij UPC borg moest betalen.W1ck1e schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:07:
[...]
In de @home tijd (daarna een aantal jaren adsl gebruikt) & nu ziggo, (niet upc) heb ik geen borg betaald voor de apparatuur. Als jij geen bewijs kan overleggen en ziggo komt er niet zelf mee zal je volgens mij problemen ondervinden met het terugkrijgen van je borg. Maar misschien kom je er wel achter als je belt met ziggo.
Als compensatie….. en dan ben je je borg kwijt? Huh, de gedachte van borg is toch dat dit terug krijgt omdat je de producten in bruikleen hebt gekregen.ikweethetbeter schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:05:
[...]
Die ben je kwijt. Maar als compensatie heb je het modem en de decoder ongetwijfeld gekregen. Als je die niet inmiddels hebt ingeruild tegen meer up to date versies...
[ Voor 24% gewijzigd door meesje op 03-06-2023 17:02 ]
Ik zeg niet dat ik dit vind, ik zeg wat ik denk dat er gaat gebeuren.meesje schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 16:59:
Als compensatie….. en dan ben je je borg kwijt? Huh, de gedachte van borg is toch dat dit terug krijgt omdat je de producten in bruikleen hebt gekregen.
Ah ok. We zullen het tzt wel zien als ik het abonnement opzeg.ikweethetbeter schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:04:
[...]
Ik zeg niet dat ik dit vind, ik zeg wat ik denk dat er gaat gebeuren.
Kan je het niet zien in je rekeningoverzicht bij de bank (als je online zo lang terug kan kijken) ?meesje schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 16:57:
[...]
Ongetwijfeld zal ik aan het kortste eind trekken. Dan is dat zo. Ik heb in ieder geval uit een oude nieuwsbrief van juni 2010 dat je voor een sneller internet modem 45 euro borg moet betalen. Ik weet het, dit geeft niet aan dat ik het daadwerkelijk betaald heb, maar geeft wel een beetje houvast. We zullen het wel zien.
Zo ver kun je niet terug kijken. En dan nog, je ziet dan een bedrag. Je moet de factuurspecificatie hebben.W1ck1e schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:16:
[...]
Kan je het niet zien in je rekeningoverzicht bij de bank (als je online zo lang terug kan kijken) ?
[ Voor 20% gewijzigd door meesje op 03-06-2023 17:28 ]
Ik ben een half jaar geleden over gegaan naar Delta en ik heb gewoon borg terug gekregen van mijn modem. Was al sinds Chello klant, maar natuurlijk wel door de jaren heen nieuwe apparatuur gehad. Mijn laatste modem was een connectboxmeesje schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:08:
[...]
Ah ok. We zullen het tzt wel zien als ik het abonnement opzeg.
Hier had uw advertentie kunnen staan!
De administratie van de borg die vroeger bij UPC werd berekend bestaat gewoon nog. Bij een opzegging krijg je dat bedrag terug op je eindfactuur. Daar waar de discussies ontstaan betreffen uitzonderingen van accounts die opnieuw gecreëerd moesten worden bijvoorbeeld of andere administratieve problemen. Maar nogmaals dat zijn de uitzonderingen.jongetje schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:08:
[...]
Ik ben bang dat die administratie niet meer bestaat. Maar blijkbaar heb jij die ook niet meer, als dat echt zo is heb je een leuke discussie aan de telefoon om daaruit te komen. Maar dan heb je wel bewijs nodig.
[ Voor 17% gewijzigd door Jay-B op 03-06-2023 19:46 ]
©2004
Op welke zenders kijk ik in 4K of UHD-beeldkwaliteit?hk12nl schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:42:
'Vroeger' toen de formule 1 en de Premiere League nog bij Ziggo Sport waren, had je wedstrijden in 4K. Dit stond dan rechtsboven onder het Ziggo logo. Ik zie dat nu eigenlijk nooit meer. Wordt er nog wel 4K materiaal verstuurd op dit kanaal en wordt er dan niet meer bij vermeld dat dit 4K is?
[ Voor 46% gewijzigd door TOMMY1985 op 05-06-2023 15:59 ]
Lisse Live 4400Wp ZZW
Thx, dit had ik inderdaad ook gevonden. Ik zocht naar iets meer specifieke info mbt Ziggo sport in de hoop dat iemand hier dat al eens uitgezocht had.TOMMY1985 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:55:
[...]
Op welke zenders kijk ik in 4K of UHD-beeldkwaliteit?
Wanneer je klant bent van Ziggo en je hebt een 4K UHD-televisie, kijk je met je Mediabox Next, Next Mini of CI+ Module op de volgende kanalen in 4K of UHD-beeldkwaliteit:
Love Nature 4K* (onderdeel van Movies & Series XL-pakket) Kanaal 205
ESPN UHD (onderdeel van ESPN Compleet pakket) Kanaal 425
Event channel Kanaal 999
* Love Nature is niet in 4K te bekijken wanneer je je CI+ module in combinatie met een kabelabonnement gebruikt.
Daarnaast bekijk je via Movies & Series diverse films en series in 4K, waaronder de hitserie The Handmaid's Tale.
Via Ziggo On Demand, de videotheek op de Mediabox Next en de Next Mini, huur je diverse toptitels in 4K, zoals The Amazing Spiderman, Once Upon a Time in Hollywood en The Equalizer.
En afhankelijk van je Netflix, Prime Video of YouTube-abonnement, kijk je je favoriete serie of video ook direct en snel in 4K. Om bij Netflix in 4K te kijken, heb je wel een Premium abonnement nodig.
https://www.ziggo.nl/televisie/4k-uhd
©2004
[ Voor 57% gewijzigd door MedionAkoya op 05-06-2023 17:32 ]
Trein?
Nu nog bij "Geen Ziggo Go" vermelden dat je wel 50+ zenders via coax / DVB-C ontvangt (wat altijd al vermeld stond in het "FAQ" onderaan de pagina).TexMex schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:28:
Bij Internet Only krijg je nu op de website ook de optie om Ziggo GO (voor € 6,- per maand / € 6,50 vanaf 1 juli) aan je abonnement toe te voegen. Dat hoeft dus niet meer via de klantenservice of een website van een prijsvergelijker.
https://www.totaaltv.nl/n...t-ottabonnement-ziggo-go/
In veel gevallen is het als nieuwe klant (het eerste jaar) voordeliger om een "internet + TV" pakket te nemen, dan een "Internet Only" pakket bij Ziggo. Neem je bijvoorbeeld "TV compleet + internet Giga" dan ben je met de huidige nieuwe klant korting iets minder dan 600 euro kwijt op jaarbasis (het eerste jaar). En neem je alleen "internet Only Giga" dan kost dat 650 euro op jaarbasis (het eerste jaar). En zou je er ook nog ZiggoGo bij nemen, dan wordt hetzelfs ruim 700 euroTexMex schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:28:
Bij Internet Only krijg je nu op de website ook de optie om Ziggo GO (voor € 6,- per maand / € 6,50 vanaf 1 juli) aan je abonnement toe te voegen.
[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 09-06-2023 12:05 ]
Oh, absoluut. Het gaat me er puur om dat deze optie nu weer beschikbaar is via de website, nadat dit in het verleden ook al enige tijd kon. Overigens kun je als bestaande klant met deze configuratie bij verlenging wél gewoon vrij goede kortingen scoren.DON PAPA schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:03:
[...]
In veel gevallen is het als nieuwe klant (het eerste jaar) voordeliger om een "internet + TV" pakket te nemen, dan een "Internet Only" pakket bij Ziggo. Neem je bijvoorbeeld "TV compleet + internet Giga" dan ben je met de huidige nieuwe klant korting iets minder dan 600 euro kwijt op jaarbasis (het eerste jaar). En neem je alleen "internet Only Giga" dan kost dat 650 euro op jaarbasis (het eerste jaar). En zou je er ook nog ZiggoGo bij nemen, dan wordt hetzelfs ruim 700 euro
|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Hoi, dankjewel. Ja als het goed is zit de kabel in de meterkast, een groene buis achtig iets is het. Zal er morgen eens in kijken of er daadwerkelijk een kabel in zit.Jay-B schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:37:
@Kees_frl Bedoel je dat de Coax-kabel al wel in de meterkast zit maar dat je alleen het aansluitpunt mist? Dan zou ik gewoon bestellen. Je kan zodra je het pakket binnen hebt zonder extra kosten een monteur laten inplannen die de AOP gereed maakt.
[ Voor 7% gewijzigd door Kees_frl op 09-06-2023 19:42 ]
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
foto?Kees_frl schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:39:
[...]
Hoi, dankjewel. Ja als het goed is zit de kabel in de meterkast, een groene buis achtig iets is het. Zal er morgen eens in kijken of er daadwerkelijk een kabel in zit.
De monteur van KPN zei dat die van de kabel/Ziggo was
Zit al even te zoeken en anders maak ik die morgen - vandaag de vloer in de egaline gezet dus mag er even niet op lopen
Als je de nieuwe aansluiting op de andere naam had gezet had je 9 maanden 50% + 100 euro cashback gehad.Mr.Viper schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:21:
Afgelopen week gebeld met 'opzeggingen' om een korting te bedingen vanwege een verhuizing. Heb nu Internet Start en TV Compleet met Next.
Het eerste aanbod was 6 maanden 10 euro korting.
Op hun eigen site staat zelfs 6*20 bij verhuizen dus dat voorgeschoteld en dat was direct goed volgens haar.
Toen maar gevraagd om 9*50% korting wat nieuwe klanten krijgen. Na 'overleg' kwam er uit dat ik 9 maanden 20 euro korting kreeg. Dat is nog beter dan wat je als nieuwe klant bij KPN krijgt (6*27,5).
Uiteindelijk wel tevreden want de vrouw des huizes kan gewoon haar opnames na de verhuizing blijven bekijken. Ondertussen wel al compleet het ziggo-emailadres eruit gewerkt dus volgend jaar maar weer kijken of ik dan alsnog de overstap maak naar bijvoorbeeld KPN.
Wel werd nog met de oude bedragen gerekend en moest zelf vragen om het nieuwe bedrag vanaf 1 juli.
Klopt, maar met de aanstaande verhuizing had ik geen zin in "gedoe". Volgend jaar weer een kans, dan verhuizen we weer maar dan naar onze nieuwbouwwoningWolly schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 20:40:
[...]
Als je de nieuwe aansluiting op de andere naam had gezet had je 9 maanden 50% + 100 euro cashback gehad.
|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||
In mijn context gaat het over een zakelijke verbinding; dus per definitie niet m'n schoonmoeder. En Ziggo heeft deze mogelijkheid om DNS in te stellen letterlijk weggehaald nadat het minimaal 10 jaar lang wel mogelijk was. M.a.w. het is een bewuste keuze van Ziggo geweest die ze nooit vooraf gecommuniceerd hebben en het je ook niet laten aanpassen, terwijl de servers al jaren bij tijd & wijlen brak zijn.Jay-B schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:41:
Als je ook maar een beetje afwijkt van de standaard dan is het al verstandig om een eigen router aan te schaffen en het modem in bridge te zetten. Nu kunnen we discussiëren of dit een standaardinstelling is natuurlijk, daarin kunnen de meningen verschillen. Ook kan het zijn dat in oudere modems dit makkelijker ging. Feit is wel dat je schoonmoeder, opa of nichtje de DNS in de basis niet hoeft aan te passen. Als je daar behoefte aan hebt dan is je kennis van de materie al hoger dan gemiddeld en zal je ook snel merken dat een eigen router verstandiger is.
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
EU DNS: 86.54.11.100
Ja sorry maar voor een zakelijke verbinding had ik allang het heft in eigen handen genomen. De keus om dit af te laten hangen van apparatuur van Ziggo vind ik ook wat discutabel. Overigens komt er volgens mij wel een update in de firmware die dit euvel verhelpt.SKiLLa schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:56:
[...]
In mijn context gaat het over een zakelijke verbinding; dus per definitie niet m'n schoonmoeder. En Ziggo heeft deze mogelijkheid om DNS in te stellen letterlijk weggehaald nadat het minimaal 10 jaar lang wel mogelijk was. M.a.w. het is een bewuste keuze van Ziggo geweest die ze nooit vooraf gecommuniceerd hebben en het je ook niet laten aanpassen, terwijl de servers al jaren bij tijd & wijlen brak zijn.
Maar goed; glasvezel wordt eindelijk na jaren wachten daadwerkelijk aangelegd in mijn dorp; en kan ik eindelijk weer naar een fatsoenlijke zakelijke ISP overstappen.
Mediabox XL wordt niet meer geleverd. In de meeste gevallen krijg je een Next Mini in combinatie met een Sagemcom Docsis 3.1 modem . Beide prima apparaten.Miki schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:10:
LIk heb een kleine 10 jaar geleden voor het laatst een UPC contract gehad met daarbij een Samsung mediabox XL als modem en dat was toen geen pretje maar volgens mij is er in de afgelopen jaren wel het nodige veranderd dat problemen met apparatuur nauwelijks nog een issue is, toch?
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
De actie voor 9 maanden 50% korting en € 100,00 cashback is wel erg interessant voor Ziggo Complete internet en Complete TV. Voor een jaar kom je als nieuwe klant dan uit op nog geen € 36,00 per maand. Is eigenlijk nog net te vroeg, het huis van mijn zoon is afgelopen vrijdag opgeleverd en ze gaan er vermoedelijk pas half juli/begin augustus pas in.KoningPaulus schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:30:
Iemand die (ooit) of liefst recent via meervoordeel een nieuw ziggo abonnement heeft afgesloten?
Ik zet het ieder jaar over op naam van partner en visa versa, en zie dat er 3 varianten zijn bij meervoordeel
a) 9 maanden 50% korting + 50 cashback
b) 9 maanden 50% korting + 100 cashback voor ing klanten (al wordt bij het bestelproces nergens om ING punten of rekeningen gevraagd viel me op)
c) 9 maanden 50% korting + cadeau (tv, apple watch, sonos one) via Scoupy.
Voor nu de beste kortingen iig, nu nog de meeste cashback/bijvangst erbij regelen. Abonnement loopt hier 31 juli af dus dan moet ik 1 dag later het abonnement laten ingaan?
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Je kan ook nu bestellen en pas 1 augustus in laten gaan bijvoorbeeld...A3-D schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:56:
[...]
Is eigenlijk nog net te vroeg, het huis van mijn zoon is afgelopen vrijdag opgeleverd en ze gaan er vermoedelijk pas half juli/begin augustus pas in.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq