Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:11
Werd vrijdag gebeld door een (volgens mijn telefoon) spam nummer, maar dat bleek Ziggo ivm een klanttevredenheidsonderzoek. Na het geven van wat rapportcijfers en verklaringen voor de cijfers ging diegene nog even kijken of hij wat voor mij kon doen, maar dat viel niet mee omdat ik al het giga pakket heb.
Toen ik zei van ESPN lijkt me wel wat, werd dat zonder problemen toegevoegd voor 3 maanden en werkte het binnen een uur ook daadwerkelijk.
Toch leuk voor een gesprekje van 10 minuten.

Acties:
  • 0Henk 'm!
JeroenV_ schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:39:
Werd vrijdag gebeld door een (volgens mijn telefoon) spam nummer, maar dat bleek Ziggo ivm een klanttevredenheidsonderzoek. Na het geven van wat rapportcijfers en verklaringen voor de cijfers ging diegene nog even kijken of hij wat voor mij kon doen, maar dat viel niet mee omdat ik al het giga pakket heb.
Toen ik zei van ESPN lijkt me wel wat, werd dat zonder problemen toegevoegd voor 3 maanden en werkte het binnen een uur ook daadwerkelijk.
Toch leuk voor een gesprekje van 10 minuten.
En na die 3 maanden vergeet 80 procent het op te zeggen en hebben ze een extra ESPN klant 8)

Daarbij vind ik het altijd van die kul telefoontjes voor "klanttevredenheid" te meten. Blijkbaar wordt daar tijd van het callcenter mee gevuld dat er niemand belt om een goede score te krijgen. Als je namelijk iemand aan de telefoon hebt geef je minder snel een lagere score dan als je een enquête moet invullen als je net een dag een storing hebt gehad...

Acties:
  • 0Henk 'm!
jongetje schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:36:
[...]

En na die 3 maanden vergeet 80 procent het op te zeggen en hebben ze een extra ESPN klant 8)
En als je retentie belt krijg je waarschijnlijk ook gewoon een jaar. Maarja je, de tevreden klant is nu nog tevredener met 3 maanden een kapotte mus. En volgens mij is de eredivisie ook nog eens bijna afgelopen. Dus in de zomerstop een maandje gratis (live) voetbal kijken, whoop.

Nog naast dat bij retentie volgens mij toch ook wel altijd iets van daadwerkelijke korting te krijgen is (al is het maar 6x €10). Dan bespaar je daadwerkelijk geld. I.p.v. een gratis extra waar vooraf blijkbaar ook al geen behoefte voor was.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:11
jongetje schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:36:
[...]
In de voorwaarden mail staat dat het automatisch stopt, dus nee, geen extra klant daarna ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:03
Zojuist ook gebeld door 'Ziggo', ze kunnen mij zakelijk glasvezel aanbieden. Direct het gesprek afgekapt en aangegeven geen interesse te hebben (zitten nu als consument bij Ziggo).

Ik vind het best bijzonder omdat Ziggo volgens mij nog steeds geen echt glasvezel aanbiedt, ons huidige abbo op mijn vrouw haar naam staat en ik mijzelf nog niet eens een maand geleden heb ingeschreven bij de kvk (alleen ingeschreven, verder nog geen activiteit). Wellicht pluizen ze de kvk af op zoek naar nieuwe inschrijvingen, maar ik ben benieuwd hoe ze aan mijn nummer komen...

Bijzonder verhaal.

©2004

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:31
Ziggo zakelijk glasvezel lijkt mij niet heel rendabel voor een zzp'er met kantoor aan huis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Begrijp ik het nu goed: je kan niet meer alleen een digitale tv-abo afsluiten met Ziggo? Je moet er perse internet bijnemen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:22
Blaze85 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:08:
Begrijp ik het nu goed: je kan niet meer alleen een digitale tv-abo afsluiten met Ziggo? Je moet er perse internet bijnemen?
Je kan nog gewoon alleen TV afnemen hoor: https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-05 21:28
Gister had ik weer een ziggo verkoper aan de deur.

Verteld dat ik bij Tweak zit voor 1gbps voor €410 per jaar(alleen internet) en dus zeker geen interesse had.

Hij wist ook wel dat zij daar niet tegenop konden :+ Dat was dan wel erg netjes van hem om niet door te drammen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:08
hk12nl schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:49:
Zojuist ook gebeld door 'Ziggo', ze kunnen mij zakelijk glasvezel aanbieden. Direct het gesprek afgekapt en aangegeven geen interesse te hebben (zitten nu als consument bij Ziggo).

Ik vind het best bijzonder omdat Ziggo volgens mij nog steeds geen echt glasvezel aanbiedt, ons huidige abbo op mijn vrouw haar naam staat en ik mijzelf nog niet eens een maand geleden heb ingeschreven bij de kvk (alleen ingeschreven, verder nog geen activiteit). Wellicht pluizen ze de kvk af op zoek naar nieuwe inschrijvingen, maar ik ben benieuwd hoe ze aan mijn nummer komen...

Bijzonder verhaal.
Dat was een leugen van de verkoper ("marketingterm" in de volksmond); het is geen glasvezel meer vanaf de wijkkast, met uitzondering van een heel klein aantal adressen in Nederland.

Acties:
  • 0Henk 'm!
icall5s schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:15:
[...]

Dat was een leugen van de verkoper ("marketingterm" in de volksmond); het is geen glasvezel meer vanaf de wijkkast, met uitzondering van een heel klein aantal adressen in Nederland.
Leugen is het niet perse, wel een halve waarheid. Immers gebruiken ze daadwerkelijk glasvezel (tot aan de wijkkast, zoals je al aangeeft). En Ziggo heeft zelf natuurlijk ook de term glasvezelkabelnetwerk er voor verzonnen. Kan mij ook zomaar indenken dat Ziggo hun verkopers daar nogal op traint, op het hele "glasvezelkabelnetwerk" en dat het "net zo goed/snel als glasvezel is".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Ik heb vanaf juli 2022 een jaarcontract met 9 maanden 20 Euro korting en dat is volgens hun mail na 9 maanden weer verlengd met dezelfde korting? Daar is iets administratief niet goed gegaan blijkbaar.

[Voor 5% gewijzigd door PP_Sound op 09-05-2023 23:35]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:22:
[...]

Leugen is het niet perse, wel een halve waarheid. Immers gebruiken ze daadwerkelijk glasvezel (tot aan de wijkkast, zoals je al aangeeft). En Ziggo heeft zelf natuurlijk ook de term glasvezelkabelnetwerk er voor verzonnen. Kan mij ook zomaar indenken dat Ziggo hun verkopers daar nogal op traint, op het hele "glasvezelkabelnetwerk" en dat het "net zo goed/snel als glasvezel is".
Het is misleidend, zie Wolly in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

• jadjong
Zakelijk internet van Ziggo kan zowel via coax als via fiber aangeleverd worden. Die laatste is eigenlijk Vodafone glasvezel en de prijzen zijn 10x hoger dan de coax variant. Je krijgt dan een stapel IP-adressen met gegarandeerde bandbreedte en telefonie voor al je medewerkers.
Dat een term misleidend is maakt het nog niet direct een leugen. En de reclame code commissie is natuurlijk ook maar een clubje zonder enige (juridische) slagkracht.

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:07

B4tman_DH

To the Bat.....

W1ck1e schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:11:
@Phntm Krijg je die boosters nu gratis kado om te houden, of hoef je het eerste jaar geen huur te betalen ?
sws bruikleen of huur kado's doen ze al jaren niet meer

• Wolly
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 06:45:
[...]

Dat een term misleidend is maakt het nog niet direct een leugen. En de reclame code commissie is natuurlijk ook maar een clubje zonder enige (juridische) slagkracht.
leu·gen (de; v(m); meervoud: leugens)

onware mededeling met het doel om te misleiden
https://www.vandale.nl/gr...derlands/betekenis/leugen

En de RCC heeft wel de mogelijkheid om het te escaleren waarop de ACM juridische maatregelen kan treffen.
Het staat Ziggo vrij om de uitspraak van de Reclame Code Commissie naast zich neer te leggen, omdat deze niet bindend is. Wel kan een bedrijf dat niet meewerkt door de commissie op een non-compliant list worden geplaatst, die ook bekeken wordt door toezichthouders als de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Die kunnen dan alsnog besluiten maatregelen te nemen. Ziggo is destijds niet op deze lijst geplaatst, omdat de provider zei zijn beleid te zullen aanpassen.
https://www.nu.nl/tech/61...pt-dat-niet-helemaal.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Clueless
  • Laatst online: 01:35
hk12nl schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:49:

Bijzonder verhaal.
Naja het punt is dat dit wel iets genuanceerder ligt. VodafoneZiggo kan wel degelijk Fiber aanbieden zakelijk maar dat wordt dan door de Vodafone-tak afgehandeld. Zoek voor de grap maar eens op "Vodafone Fiber Access".

Toevallig vorige week nog een kleine outage gehad met de glas-lijnen die we hebben via een integratie-partner die werden veroorzaakt door een paar high packetloss hops in het Liberty Global-deel van die infrastructuur. (Specifiek AS6830 voor de mensen die het interessant vinden ;) )

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:34

Phntm

Tlingelingeling

B4tman_DH schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 06:55:
[...]

sws bruikleen of huur kado's doen ze al jaren niet meer
En toch is het niet bruikleen. Het antwoord had ik immers al gegeven een bericht erna. Omdat ik tijdens het telefoontje had aangegeven deze te willen kopen als ik ze niet gratis kon krijgen, wat ik niet erg vond want het was voor mij een prima deal prijstechnisch om via ziggo aan te schaffen.

Men krijgt nu nog steeds wifipods bv gratis om te behouden. Het hangt af van de situatie. Bij een verlenging ga je ze niet echt gratis krijgen. Maar bij een verhuizing kan je genoeg krijgen. Dus je claim is niet waar.

[Voor 10% gewijzigd door Phntm op 10-05-2023 11:33]

Acties:
  • +9Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:20
Ziggo heeft in op 9 mei in de regio Amsterdam/Haarlem/Zaanstad weer een spectrum update gedaan:

32 docsis 3.0 kanalen.
Kanaal 1: 578 MHz
Kanaal 32: 826 MHz

1 docsis 3.1 kanaal.
Kanaal 33: Begint op 831 MHz en is 170 MHz breed!

Oud: 2022-06-07:
https://x266.nl/dump/zigg...ctrum_full-2022-06-07.jpg

Nieuw: 2023-05-11:
https://x266.nl/dump/zigg...ctrum_full-2023-05-11.jpg

Docsis 3.1 ingezoomed:
https://x266.nl/dump/zigg...rum-2023-05-11-zoomed.jpg

Update: Volledig ingezoomd spectrum:
https://x266.nl/dump/zigg...ull-2023-05-12-zoomed.jpg
https://x266.nl/dump/ziggo_docsis_3.1_spectrum_full-2023-05-12-zoomed.jpg

Hierdoor komt er weer een behoorlijk stuk bandbreedte bij voor de extra downstream!

Simpel gezegd:
18.9 - 34.1 MHz: Docsis 3.1 upload kanaal
35.4 - 61.8 MHz: Docsis 3.0 upload kanalen

62 - 262 MHz: Leeg, voor toekomstige upload verhoging. Hardware upgrades nodig.

262 - 574 MHz - DVB-C / on demand / etc kanalen.
574 - 830 MHz - Docsis 3.0 download kanalen
831 - 999 MHz - Docsis 3.1 download kanaal.
(Ja 831 + 170 = 1001 MHz, zit een stuk guardband in uiteraard.)

Er zit een gat tussen 550 en 558 MHz.
Mogelijk starten de docsis 3.0 kanalen rond 558 MHz, zodat men kan schuiven met de kanalen wanneer de modem last van storing heeft, bijvoorbeeld naast een mobiele telecommast.

Of het gat zelf heeft een functie op deze frequentie en zijn het nog twee DVB-C kanalen.
Misschien weet @ArChie dit? :)

Ook is het kabel vinder signaal boven de 100 MHz uitgezet!

[Voor 5% gewijzigd door neeecht op 23-05-2023 14:04]

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 14:59
Binnenkort ga ik een eigen router halen voor het interne netwerk, zodat dat niet om de haverklap eruit ligt en we meer controle hebben over hoe we zaken willen instellen. Het modem laten we dan op bridge modus instellen.

We hebben nu een connectbox, ik heb op meerdere plekken gelezen dat die niet heel erg betrouwbaar is: Nu wil ik wanneer we het interne netwerk gaan fixen ook het modem laten vervangen. Ik las dat deze een aanrader is om vanuit Ziggo te laten leveren:

https://www.ziggo.nl/klan...ifi-modems/ubee-ubc1318zg

Is dat nog steeds zo, of kan ik beter ergens anders kijken?

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Khrome schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:33:
Binnenkort ga ik een eigen router halen voor het interne netwerk, zodat dat niet om de haverklap eruit ligt en we meer controle hebben over hoe we zaken willen instellen. Het modem laten we dan op bridge modus instellen.

We hebben nu een connectbox, ik heb op meerdere plekken gelezen dat die niet heel erg betrouwbaar is: Nu wil ik wanneer we het interne netwerk gaan fixen ook het modem laten vervangen. Ik las dat deze een aanrader is om vanuit Ziggo te laten leveren:

https://www.ziggo.nl/klan...ifi-modems/ubee-ubc1318zg

Is dat nog steeds zo, of kan ik beter ergens anders kijken?
De Ubee werd AFAIK voornamelijk aangeraden i.v.m. de issues met de (Intel) Puma chipset in de ConnectBoxen. De Ubee heeft namelijk een Broadcom chipset. Echter is de ConnectBox intussen opgevolgd door het zwarte Sagemcom modem(/router), en deze heeft ook een (nieuwere) Broadcom chipset en dus ook geen last van de Puma issues.

Gezien de opmerking over "om de haverklap er uit ligt" kan het best zijn dat dat komt door de Puma chipset. En uit de rest van de post vraag ik me af of je echt een eigen router (moet) willen plaatsen. Ik zou dus pogen om eerst een Sagemcom modem/router los te peuteren bij Ziggo en kijken of daarmee de problemen zijn opgelost. Zo ja: prima, ben je klaar; zo nee: kun je altijd nog een eigen router plaatsen.
De Ubee kun je in dat geval dan niet gebruiken omdat die geen ingebouwde wifi heeft en ik er vanuit ga dat je dat wel nodig hebt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:47
Het is een beetje lastig om te bepalen wat er precies bedoeld wordt met "om de haverklap er uit ligt". Maar het probleem met de Puma chipset uitte zich vooral in lag spikes en jitter en niet per definitie onderbreking van de Internetdienst. Ik zou om die reden dus eerst kijken of er geen andere reden is voor de verstoring. Een nieuw modem zal anders NIETS oplossen en het probleem zelfs verergeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Khrome
RobertMe schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:52:
[...]

De Ubee werd AFAIK voornamelijk aangeraden i.v.m. de issues met de (Intel) Puma chipset in de ConnectBoxen. De Ubee heeft namelijk een Broadcom chipset. Echter is de ConnectBox intussen opgevolgd door het zwarte Sagemcom modem(/router), en deze heeft ook een (nieuwere) Broadcom chipset en dus ook geen last van de Puma issues.

Gezien de opmerking over "om de haverklap er uit ligt" kan het best zijn dat dat komt door de Puma chipset. En uit de rest van de post vraag ik me af of je echt een eigen router (moet) willen plaatsen. Ik zou dus pogen om eerst een Sagemcom modem/router los te peuteren bij Ziggo en kijken of daarmee de problemen zijn opgelost. Zo ja: prima, ben je klaar; zo nee: kun je altijd nog een eigen router plaatsen.
De Ubee kun je in dat geval dan niet gebruiken omdat die geen ingebouwde wifi heeft en ik er vanuit ga dat je dat wel nodig hebt.
We willen hier in huis zowiezo iets meer met het netwerk doen dan het modem toelaat, ook kan ziggo dan doen en laten wat ze willen (in principe) mbt tot updates en wat dan ook zonder dat we het interne netwerk verliezen. Wifi fixen we dan ook zelf. Extra laagje zekerheid als het ware :)

Die ubee gebruikte ook veel minder stroom begreep ik, is dat ook zo voor die sagemcom?

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:33
De ubee modem is volgens mij alleen voor zakkelijke gebruikers.
In het verleden kon je via de community van Ziggo aanvragen (success niet gegarandeerd).

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:30
Khrome schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:32:
[...]

We willen hier in huis zowiezo iets meer met het netwerk doen dan het modem toelaat, ook kan ziggo dan doen en laten wat ze willen (in principe) mbt tot updates en wat dan ook zonder dat we het interne netwerk verliezen. Wifi fixen we dan ook zelf. Extra laagje zekerheid als het ware :)

Die ubee gebruikte ook veel minder stroom begreep ik, is dat ook zo voor die sagemcom?
Ik begreep altijd dat Ziggo updates of wanneer ze de snelheden verhogen een reboot nodig is. Dan heb je alsnog tijdelijk geen internet met een eigen modem in bridgemodus.

Hier doet de Ziggo Arris SmartWifi (Connectbox) het goed, de problemen die ze voorheen hadden zijn deels verholpen begreep ik. Wel heb ik een keer slecht signaal gehad naar het Ziggo modem toe, maar dat was opgelost met een ander coax kabel en geen splitter meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 10:03

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Phntm schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:32:
[...]

En toch is het niet bruikleen. Het antwoord had ik immers al gegeven een bericht erna. Omdat ik tijdens het telefoontje had aangegeven deze te willen kopen als ik ze niet gratis kon krijgen, wat ik niet erg vond want het was voor mij een prima deal prijstechnisch om via ziggo aan te schaffen.

Men krijgt nu nog steeds wifipods bv gratis om te behouden. Het hangt af van de situatie. Bij een verlenging ga je ze niet echt gratis krijgen. Maar bij een verhuizing kan je genoeg krijgen. Dus je claim is niet waar.
Je kunt ze zonder te verlengen wel gratis krijgen. Ik ken 2 voorbeelden waarbij dit is gelukt, waarvan 1 mijn ouders.
Hey, al jaren klant en Wi-Fi is problematisch en anders ga ik weg. “Geen probleem, hier zijn je Wifi punten”. (TP-Link DECOs)

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:31

DON PAPA

Tweaker-fan

Jay-B schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:49:
Een nieuw modem zal anders NIETS oplossen en het probleem zelfs verergeren.
Ik heb toch een andere ervaring, in het verleden had ik namelijk ook constant dat het witte modem bij mij om de haverklap (meerdere keren per dag) offline ging (herstarten). Ook toen die werd omgeruild voor een ander wit modem. Maar toen deze werd omgeruild voor een Ubee UBC1318ZG en later voor een Sagemcom modem, heb ik hier nooit meer last van gehad.

[Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 11-05-2023 16:57]

• Jay-B
DON PAPA schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:50:
[...]

Niet mee eens, in het verleden had ik ook constant dat het witte modem bij mij om de haverklap (meerdere keren per dag) offline ging (herstarten). Ook toen die werd omgeruild voor een ander wit modem. Maar toen deze werd omgeruild voor een Ubee UBC1318ZG en later voor een Sagemcom modem, heb ik hier nooit meer last van gehad.
Een Docsis modem gaat in de basis offline door signaalproblemen. Er kunnen uiteraard nog andere factoren spelen maar het offline raken van een modem puur en alleen ophangen aan de Puma chipset is niet juist. Zou anders betekenen dat iedereen met dit modem constant offline is. Ik heb zelf alle drie de Puma modems gehad en wel in bepaalde toepassingen lag spikes ervaren maar niet het offline gaan van het modem. Het is ook vooral om @Khrome zo goed mogelijk te helpen. Zoals ik al zei. Als er wel een signaalprobleem is dan zal een nieuw modem die gebruikt maakt van meer up- en downstreamkanalen nog meer problemen geven. Zeker wanneer je een Docsis 3.1 modem krijgt die hogere eisen stelt aan de hele fysieke laag. Met als gevolg, nog meer offline gaan van modem, niet halen van beloofde snelheden etc.

[Voor 18% gewijzigd door Jay-B op 11-05-2023 17:04]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Jay-B schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:59:
[...]
maar het offline raken van een modem puur en alleen ophangen aan de Puma chipset is niet juist.
Er zijn wel meer mensen geweest waar het modem met de Puma chipset het offline probleem veroorzaakte , en na het omruilen van het modem (zonder Puma chipset) het probleem meteen was opgelost.

https://community.ziggo.n...-enkele-dagen/td-p/795722

https://community.ziggo.n...e-30-minuten/td-p/1178690

Er is zelfs een topic geweest waar een ziggo moderator het offline gaan van het modem met Puma chipset in samenhang met bijvoorbeeld bepaalde Dell PC's ook beaamde, maar die topic kan ik helaas niet meer terug vinden.

[Voor 31% gewijzigd door DON PAPA op 11-05-2023 18:55]

Jay-B schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:59:
[...]

Een Docsis modem gaat in de basis offline door signaalproblemen. Er kunnen uiteraard nog andere factoren spelen maar het offline raken van een modem puur en alleen ophangen aan de Puma chipset is niet juist
Was het niet zo dat in bepaalde gevallen dat ding de queue hartstikke vol duwt en niet meer verwerkt krijgt? Als in: als je 10 seconden "lag" hebt, heb je dan lag of gewoon geen verbinding, in de volksmond. Als de browser zegt dat er geen verbinding is / niet verbonden kan worden met een server dan zullen de meeste gebruikers niet geïnteresseerd zijn in of dat komt door een modem dat offline is door een slecht signaal of dat het komt door een queue die over loopt waardoor er geen verkeer meer heen en weer (lijkt) te gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Khrome
NeverSettle schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:25:
[...]

Ik begreep altijd dat Ziggo updates of wanneer ze de snelheden verhogen een reboot nodig is. Dan heb je alsnog tijdelijk geen internet met een eigen modem in bridgemodus.

Hier doet de Ziggo Arris SmartWifi (Connectbox) het goed, de problemen die ze voorheen hadden zijn deels verholpen begreep ik. Wel heb ik een keer slecht signaal gehad naar het Ziggo modem toe, maar dat was opgelost met een ander coax kabel en geen splitter meer.
Internet zélf is het probleem niet zozeer, het gaat meer om de NAS en alles wat daaraan hangt. We hebben het ingericht voor films, comics, boeken, muziek en nog wat andere apps die we binnen het huis gebruiken via de tv, pc's en tablet/phones.

Wanneer Ziggo iets doet met updates (elke week, soms meerdere keren, overdag of 's avonds) dan is nietalleen het internet weg maar ook al die functionaliteit. Het gebeurt vaak genoeg dat we een eigen router willen zodat dat deel van het interne netwerk gewoon blijft draaien.

Een huidig probleem met het internet zelf is dat het signaal blijkbaar goed is, maar soms hebben we moeite een verbinding te leggen. Dat uit zich in dat bepaalde afbeeldingen op websites niet laden, of dat tiles in de netflix app grijs blijven. Als ik even via 4g internet gebruik is dat probleem helemaal weg. Ziggo weet ook niet wat het was, maar toen ik posts/reacties op Ziggo artikelen over de connectbox las werd het al duidelijker - Vandaar dat ik een eigen router én nieuw modem wil regelen. :)

• Jay-B
DON PAPA schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:09:
[...]

Er zijn wel meer mensen geweest waar het modem met de Puma chipset het offline probleem veroorzaakte , en na het omruilen van het modem (zonder Puma chipset) het probleem meteen was opgelost.

https://community.ziggo.n...-enkele-dagen/td-p/795722

https://community.ziggo.n...e-30-minuten/td-p/1178690

Er is zelfs een topic geweest waar een ziggo moderator het offline gaan van het modem met Puma chipset in samenhang met bijvoorbeeld bepaalde Dell PC's ook beaamde, maar die topic kan ik helaas niet meer terug vinden.
En wat is de technische verklaring daarvoor? Het lijkt me sterk dat dat met een chipset te maken hebt van een modem. Nogmaals, het is inmiddels mode om alles wat er fout kan gaan te te hangen aan de Puma chipset echter de meeste zaken zijn totaal niet gerelateerd. In diezelfde Community kom je ook berichten tegen van mensen waarbij de Ubee toch niet de magische oplossing was en juist meer onderbrekingen ervaren. Dus nee, dit is feitelijk niet direct het gevolg van de Puma chipset. Die problemen uiten zich op een andere manier.
RobertMe schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:54:
[...]

Was het niet zo dat in bepaalde gevallen dat ding de queue hartstikke vol duwt en niet meer verwerkt krijgt? Als in: als je 10 seconden "lag" hebt, heb je dan lag of gewoon geen verbinding, in de volksmond. Als de browser zegt dat er geen verbinding is / niet verbonden kan worden met een server dan zullen de meeste gebruikers niet geïnteresseerd zijn in of dat komt door een modem dat offline is door een slecht signaal of dat het komt door een queue die over loopt waardoor er geen verkeer meer heen en weer (lijkt) te gaan.
Dat kan ik niet uitsluiten. Zelf geen last van gehad. Vandaar dat ik ook bewust vraagtekens zette bij de definitie van offline gaan. Als zoals gezegd het modem echt offline gaat dan is een nieuw modem geen oplossing. Verder wens ik een ieder een Puma-vrij bestaan begrijp me niet verkeerd. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:46
Khrome schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:52:
[...]

Internet zélf is het probleem niet zozeer, het gaat meer om de NAS en alles wat daaraan hangt. We hebben het ingericht voor films, comics, boeken, muziek en nog wat andere apps die we binnen het huis gebruiken via de tv, pc's en tablet/phones.

Wanneer Ziggo iets doet met updates (elke week, soms meerdere keren, overdag of 's avonds) dan is nietalleen het internet weg maar ook al die functionaliteit. Het gebeurt vaak genoeg dat we een eigen router willen zodat dat deel van het interne netwerk gewoon blijft draaien.

Een huidig probleem met het internet zelf is dat het signaal blijkbaar goed is, maar soms hebben we moeite een verbinding te leggen. Dat uit zich in dat bepaalde afbeeldingen op websites niet laden, of dat tiles in de netflix app grijs blijven. Als ik even via 4g internet gebruik is dat probleem helemaal weg. Ziggo weet ook niet wat het was, maar toen ik posts/reacties op Ziggo artikelen over de connectbox las werd het al duidelijker - Vandaar dat ik een eigen router én nieuw modem wil regelen. :)
1. Meerdere keren per dag een update van modem firmware is heel, heel erg onwaarschijnlijk.
2. Als jouw netwerk plat gaat als het modem reboot het je iets volkomen verkeerd geconfigureerd, dat gebeurd normaal gesproken niet, alles draait gewoon door tijdens de update, alleen het internet is niet bereikbaar.
3. De problemen met puma chipsets zijn al heel wat jaren geleden gefixed in de firmware en tevens heeft dat probleem nog nooit voor reboots of storingen gezorgd. Dat is gewoon een kwestie van alle problemen ongefundeerd in de schoenen van die puma chipset schuiven

Ik denk dus dat je een volkomen verkeerde conclusie trekt uit de problemen die je ervaart.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-05 12:18
Ben(V) schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:24:
[...]

1. Meerdere keren per dag een update van modem firmware is heel, heel erg onwaarschijnlijk.
2. Als jouw netwerk plat gaat als het modem reboot het je iets volkomen verkeerd geconfigureerd, dat gebeurd normaal gesproken niet, alles draait gewoon door tijdens de update, alleen het internet is niet bereikbaar.
3. De problemen met puma chipsets zijn al heel wat jaren geleden gefixed in de firmware en tevens heeft dat probleem nog nooit voor reboots of storingen gezorgd. Dat is gewoon een kwestie van alle problemen ongefundeerd in de schoenen van die puma chipset schuiven

Ik denk dus dat je een volkomen verkeerde conclusie trekt uit de problemen die je ervaart.
die Puma6 is nog net zo brak als eerst. een software update gaat een hardware probleem niet oplossen.

ze hebben het iets verbeterd...
maar als ik z'n modem zie krijg ik nog net geen uitslag.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Ben(V)
Tja je hebt recht op je eigen ongefundeerde mening.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 13:39
Onze Next stuurt opeens SD beeld uit ipv HD. De instelling HDMI-resolutie staat op automatisch en is ook niet aan te passen. Iemand een idee/oplossing?

• Khrome
Ben(V) schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:24:
[...]

Het is niet meerdere keren per dag. Het gebeurt een keer per week dat de modem een reboot doet, waarbij het netwerk ook een paar minuten uitvalt. Het gebeurt steeds (toevallig?) als we ook actief het netwerk gebruiken en is bloedirritant. Ik denk dat het vanwege updates is die ziggo pusht, maar zeker weet ik het niet. Ik kan alleen maar zeggen wat ik zie gebeuren. Ik wil dit wegnemen met een eigen router, waarmee ik ook wat meer instellingen zelf kan beheren voor het interne netwerk (een eigen ip range bijvoorbeeld kan al niet op de connectbox).

Verder hebben we nog steeds het probleem dat de internetverbinding zelf niet heel stabiel blijkt te zijn, en van wat ik kan zien is het huidige modem hiervan een oorzaak - Vandaar dat ik met de aanbevelingen van anderen meega hierin om een ander modem aan te vragen. Dat staat echter apart van de eigen router.

Khrome schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 04:28:
[...]
Het gebeurt steeds (toevallig?) als we ook actief het netwerk gebruiken en is bloedirritant. Ik denk dat het vanwege updates is die ziggo pusht, maar zeker weet ik het niet
Wat zegt Ziggo als ze in de logs hebben gekeken? Klinkt in mijn ogen als een kapot modem dat onder belasting uitvalt. Ziggo moet gewoon goede spullen regelen.

En als je veel intern verkeer hebt kun je natuurlijk het modem in bridge (laten) zetten en je eigen router e.d. gebruiken. Dan komt als het interne verkeer niet bij het modem en hoeft die minder te doen. Maar los van dat feit zou het apparaat van Ziggo prima onder belasting moeten kunnen draaien.

[Voor 29% gewijzigd door jongetje op 13-05-2023 08:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Jay-B schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:06:
[...]
En wat is de technische verklaring daarvoor?
Geen idee, wat ik weet is wat ik al eerder melden, dat toen ik het witte modem had (meerdere geprobeerd) dat het modem zichzelf verschillende keren per dag een reboot gaf. En toen deze werd omgeruild voor een Ubee UBC1318ZG en later voor een Sagemcom dit probleem zich niet meer heeft voorgedaan. En als je het Ziggo forum leest zie je dat ik zeker niet de enige ben geweest met een connectbox die zichzelf meerdere keren per dag spontaan een reboot geeft. Er werd op een gegeven moment ook een link gelegd met PC/laptop met Intel Killer WiFi die het herstarten van het modem zou veroorzaken. Ik ben eenieder geval blij dat Ziggo mij van de connectbox heeft verlost ;)
Jay-B schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:06:
[...]
Nogmaals, het is inmiddels mode om alles wat er fout kan gaan te te hangen aan de Puma chipset echter de meeste zaken zijn totaal niet gerelateerd.
Ik wil niet vervelend zijn, maar ik ben niet de gene die over de Puma chipset begonnen, daar kom jij mee in je antwoord op mijn reactie.

[Voor 26% gewijzigd door DON PAPA op 13-05-2023 17:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
Ziggo pushed hooguit een of twee keer per jaar een update en bij een nieuw type modem kan dat in het begin misschien iets meer zijn, maar nooit in wekelijks of dagelijks.
Je kunt dat gewoon controleren aan de firmware versie in het modem, die zou dan steeds moeten veranderen.

Als het echt zo is dat het modem regelmatig reboot moet je dat laten oplossen door Ziggo en niet proberen te verbloemen door er een eigen modem erachter te gaan hangen, want als dat ding echt steeds reboot zal een eigen modem niets helpen.

Verder heeft het uiteraard niets met het lokale verkeer op je lan te maken, want je gebruikt daarvoor hooguit de in het modem ingebouwde switch die onafhankelijk van de modem en router functionaliteit is.

En ik heb nog steeds geen enkel reden gehoord welke functionaliteit jij in een eigen router wil realiseren die je nu niet hebt.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Khrome
Loadbalancing, eigen IP range (10.0.x.x b.v.), makkelijker beheer (de interface is traag en buggy op de connectbox), en Ziggo hoeft niet op het interne netwerk mee te kijken, o.a..

Ik zou eigenlijk niet weten waarom men persé alles via de Ziggo hardware móet laten doen? Zelfs al gaf het geen technische voordelen, ik vind het fijner om de router en het modem apart te houden, dus dit was al heel lang gepland. Gewoon voorkeur.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ben(V)
Welke load wil je balancen in een router?
Ziggo meekijken op je lan zou tegen de privacy wet zijn en dus illegaal als het al zou kunnen.
En een 10 reeks in plaats van een 198 reeks heeft geen enkel voordeel.
En die twee keer per jaar dat je iets in je router wijzigt lijkt me een trage interface geen schokkend probleem.

En je moet natuurlijk helemaal niets, maar geld uitgeven voor een eigen router zonder dat je het ergens voor nodig hebt lijkt mij zonde van het geld.

Het enige punt dat ik wil maken is dat heel veel mensen roepen ik wil een eigen router zonder dat ze weten waarom en wat het inhoud en waarschijnlijk allemaal omdat er hardnekkige verhalen blijven rondzingen uit de tijden dat ISP's routers leverden met problemen, maar dat is al lang niet meer het geval.

Acties:
  • +4Henk 'm!
Ben(V) schreef op zondag 14 mei 2023 @ 09:55:
Welke load wil je balancen in een router?
Als je twee lijnen hebt (Ziggo en glas/DSL bv). Maar dat is evident dat je een eigen router nodig hebt.
En een 10 reeks in plaats van een 198 reeks heeft geen enkel voordeel.
Een publieke reeks zou ik sowieso niet gebruiken achter NAT :+.
En die twee keer per jaar dat je iets in je router wijzigt lijkt me een trage interface geen schokkend probleem.
Dat ligt natuurlijk ook aan wat je met de router doet... Hoe meer je er mee doet hoe groter de kans dat je vaker ean twee keer per jaar wijzigingen doet.
Het enige punt dat ik wil maken is dat heel veel mensen roepen ik wil een eigen router zonder dat ze weten waarom en wat het inhoud en waarschijnlijk allemaal omdat er hardnekkige verhalen blijven rondzingen uit de tijden dat ISP's routers leverden met problemen, maar dat is al lang niet meer het geval.
Om wat voorbeelden van (niet standaard) zaken te noemen waarvoor je een eigen router moet hebben of het een voorkeur kan hebben.
  • Gebruik VLANs om bv "prive" vs IoT vs gasten te scheiden. Gast wifi zit al ingebakken bij Ziggo, maar is niet handig voor IoT (want volledig ontoegankelijk). Terwijl met de grote toename aan IoT apparaten je ook steeds meer ziet dat dit gesplitst wordt met het oog op veiligheid (niet dat Henk & Ingrid dit nu meteen, zelf, gaan doen, maar je ziet wel dat het steeds meer gedaan wordt / men hier bewuster van is);
  • Load balancing of failover als je meerdere lijnen hebt;
  • IPv6 met poorten geopend (/"port forwards") dat in ieder geval bij de Ubee UBC1318 niet lijkt te kunnen;
  • Gebruik VPN (server of client). Kan potentieel ook op een aparaat in het netwerk (mits je dit niet als gateway wilt gebruiken?)
Uiteraard zijn verschillende van deze zaken meer op Tweakers gericht. Maar dat is natuurlijk ook het forum waar we hier op zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
Vlan's regel je normaal gesproken in je lan met switches en niet in je router die is er om te routeren.
Overigens vind ik vlan's om iot af te schermen onzin, ben je bang dat je huisgenoten je verlichting hacken?
Of wil je van die iot rotzooi die via Chinese Cloud servers werken, dan ben je echt op de verkeerde weg lijkt mij.

Loadbalacing van twee lijnen (dus geen failover) lukt je met geen enkel consumentenrouter.

Ipv6 en port forwarding bestaat natuurlijk niet, je krijg gewoon van je provider een prefix van bijvoorbeeld /56 en dus 56 ipdressen.
Wel zit in de router een firewall die default alle port blocked dus als je iets van buiten wil, dan moet je dat in de firewall open zetten voor het gewenst ipadres

Een router misbruiken als VPN server is zelden een goed idee, daar hebben consumentenrouters gewoon de cpu capaciteit niet voor.

Maar uiteraard is het altijd mogelijk iets ver gezochts te vinden, maar dan lijkt het me slimmer een post te plaatsen van ik wil dit of dat en hoe los ik dat op.
Als dan een eigen router de oplossing is, prima maar zonder reden een eigen router inzetten lijkt mij zinloos.

Acties:
  • +5Henk 'm!
Ben(V) schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:40:
Vlan's regel je normaal gesproken in je lan met switches en niet in je router die is er om te routeren.
Te routeren tussen bv VLANs? ;) Daarnaast zal een router bv ook DHCP moeten doen zodat er ook iets van IPs beschikbaar is binnen de VLANs... En uiteraard idem dito voor IPv6, prefixes uitdelen per VLAN.
Overigens vind ik vlan's om iot af te schermen onzin, ben je bang dat je huisgenoten je verlichting hacken?
Of wil je van die iot rotzooi die via Chinese Cloud servers werken, dan ben je echt op de verkeerde weg lijkt mij.
Jij vindt het wellicht onzin. Vele anderen niet. En het gaat niet alleen om Chinese meuk maar ook om westerse meuk. Het is niet alsof westerse merken ineens wel super betrouwbaar zijn of niks met de cloud hebben en nooit beveiligingslekken hebben.
Loadbalacing van twee lijnen (dus geen failover) lukt je met geen enkel consumentenrouter.
Wie had het over consumemten routers? Nogmaals, we zitten hier niet op het Viva forum maar op Tweakers.
Ipv6 en port forwarding bestaat natuurlijk niet, je krijg gewoon van je provider een prefix van bijvoorbeeld /56 en dus 56 ipdressen.

Wel zit in de router een firewall die default alle port blocked dus als je iets van buiten wil, dan moet je dat in de firewall open zetten voor het gewenst ipadres
Een /56 bevat wel iets meer dan 56 IP adressen, specifiek 2^72 adressen. Daarnaast noemde ik het poorten openen, en tussen aanhalingstekens "port forwards". Met begrijpend lezen kon je daaruit al opmaken dat ik bedoelde wat er stond, poorten openen voor IPv6 verkeer. En geen DNAT/destination NAT.
Een router misbruiken als VPN server is zelden een goed idee, daar hebben consumentenrouters gewoon de cpu capaciteit niet voor.
Zie hierboven, Tweakers, niet Viva. En afhankelijk van de behoeften en gebruikte oplossing kan het allemaal best meevallen. Tijdje Wireguard gebruikt op een UniFi Security Gateway (dual core 500MHz uit mijn hoofd) en om van buiten de deur bv Home Assistant te benaderen was dat gewoon prima. Bij familie (met een bedrijfje) staat een EdgeRouter4 met Wireguard en dat is ook prima voor bv cameras te bekijken. Nu zal die EdgeRouter wel iets meer power hebben dan de USG, maar dat is natuurlijk ook geen power house. En recentere consumentenrouters zitten ook al snel quad cores in met snelheden uitgedrukt in GHz.
Maar uiteraard is het altijd mogelijk iets ver gezochts te vinden, maar dan lijkt het me slimmer een post te plaatsen van ik wil dit of dat en hoe los ik dat op.
Is vrij weinig vergezocht aan, zeker op een site als Tweakers.
Als dan een eigen router de oplossing is, prima maar zonder reden een eigen router inzetten lijkt mij zinloos.
Meestal is het zinloos om iets te doen zonder reden. Of dat nu gaat over eigen routers of wat dan ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 17:05
RobertMe schreef op zondag 14 mei 2023 @ 11:13:
[...]
• IPv6 met poorten geopend (/"port forwards") dat in ieder geval bij de Ubee UBC1318 niet lijkt te kunnen;
De Ubee 1318 is de uitzondering. Met alle andere Ziggo modems die ik heb gehad en die IPv6 ondersteunen heb ik weinig problemen gehad met IPv6 pinholing. (Al stoppen ze het onder "IP en Poort filtering" wat best verwarrend is. Maar het werkt wel.)

Een tunnel is goed. Native IPv6 is beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:42
RobertMe schreef op zondag 14 mei 2023 @ 11:13:
[...]

[...]

Een publieke reeks zou ik sowieso niet gebruiken achter NAT :+.
10.0.0.0/8 is toch gewoon reserved voor private use?

- knip -

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Roetzen
Raymond P schreef op zondag 14 mei 2023 @ 13:55:
[...]

10.0.0.0/8 is toch gewoon reserved voor private use?
Jawel. Maar 198.* dus niet :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:42
Ouch, daar keek ik overheen. :+

Ik was te veel gefocust op het berekenen van het totaal behaalde voordeel dat ik gehad heb door al tig jaar 10.1 etc. te mogen typen i.p.v. 192.168.1.1.

- knip -

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gbonny
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-05 00:09
THE_BASE schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:30:
[...]
Zojuist deze waarden gemeten in het modem, Power ligt nu wel rond de 0. Misschien zal ping nooit meer lager zijn dan 14ms, wel jammer.
Ah, ben ik zo te lezen niet de enige die zo'n 4ms extra latency ervaart met de Sagemcom op DOCSIS 3.1 (hiervoor had ik een Technicolor TC7210 op DOCSIS 3.0).
Men zegt dat ze dit kunnen fixen met firmware of als Ziggo andere kanalen gaat gebruiken.. Eerst zien, zei de blinde.. :/

[Voor 5% gewijzigd door gbonny op 14-05-2023 14:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jay-B
@gbonny ik ervaar ook een iets hogere gemiddelde latency. Met vorige modems lag mijn gemiddelde latency naar speedtest servers tussen de 5 en 9 ms. Nu naar exact dezelfde servers met de Sagemcom tussen de 10 en 13 ms. Ook een toename van pak hem beet 4 a 5 ms. Denk niet dat het iets met de geselecteerde kanalen te maken heeft (ik had hiervoor ook al meerdere DOCSIS 3.1 modems en daarbij had ik dit niet) maar iets specifiek in dit modem. Overigens knappe jongen die dit verschil zal merken. Ik kan me geen toepassing bedenken waarbij een verschil van 4 ms een significant nadeel zal opleveren maar het is inderdaad wel opmerkelijk.

[Voor 7% gewijzigd door Jay-B op 14-05-2023 15:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jadjong
Ben(V) schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:40:
Zonder router kunnen die verschillende vlans elkaar niet vinden en kunnen ze ook niet het internet bereiken. Je zou er een layer3 switch van kunnen maken die de routing doet maar dan zal het Ziggo modem een static route naar de switch moeten hebben. De laatste keer dat ik dat probeerde was niet heel succesvol. :P
https://blog.danman.eu/ab...route-to-my-docsis-modem/
Misschien dat het tegenwoordig wat gebruiksvriendelijker in de interface zit. :+
Je zit hier op Tweakers.net he... Daar zit zelf een printer die het al 12 jaar niet meer doet in zijn eigen vlan. }:O

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-05 13:07
Voor een familielid (iemand op leeftijd en 0 digitale vaardigheden) heb ik een overstap geregeld naar T-Mobile. Ziggo was immers erg duur geworden en na vergelijking was voor deze specifieke thuisspecificatie naar mijn mening T-Mobile een logische overstap. Vanaf daar ging letterlijk alles fout.

Overstapservice ging als eerste mis (want klant nr. was niet juist ondanks dat na mijn controle bleek dat dit wel degelijk zo was), geen melding van gekregen op een SMS'je 15 dagen later na (na de bedenktermijn dus). Vervolgens dus moeizaam afspraak gemaakt met de partij waar T-Mobile mee samenwerkt (ook de mails van deze partij kwamen niet aan) en Ziggo handmatig opgezegd. Na enkele dagen keurig een bericht gekregen van Ziggo dat de opzegging werd verwerkt en er later ook nog contact zou worden opgenomen.

Enkele dagen voor de overstap kwam Ziggo met de mededeling dat mijn familielid in september zijn pakket heeft aangepast. Vervelend, dit had ik natuurlijk moeten controleren. Mijn familielid gaf echter aan dat hij al meer dan 1 jaar bij Ziggo klant was waardoor ik er vanuit ging dat dit wel snor zat. Overigens kon ik deze informatie ook niet terugvinden in het Ziggo klantenportaal.

Hij had namelijk TV toegevoegd aan zijn pakket waar dit eerst alleen internet was. Hierdoor brachten ze dus een fix bedrag in rekening. Ze brachten alle niet afgenomen maanden in rekening. Dit was natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb vervolgens direct contact opgenomen met beiden partijen. Met T-Mobile kon ik overeenkomen dat het contract pas inging in september en met Ziggo dat de annulering niet doorging tot september. Eind goed, al goed zou je zeggen.

Niet dus. Ondanks een schriftelijke bevestiging van Ziggo dat de annulering ongedaan was gemaakt werd mijn familielid begin mei toch afgesloten. Nadat ik direct contact opnam met de klantenservice werd mij verzekerd dat dit in 3 werkdagen zou worden opgelost. Vervelend, maar 3 dagen is te overzien.

Na 3 werkdagen wederom nog steeds geen internet. Daarnaast had Ziggo in de tussentijd ook voor de tweede keer dozen toegestuurd voor het retourneren van de apparatuur. Mijn voorgevoel zei dus al dat er weer iets fout ging. Modem-reset uitgevoerd, hielp niet. Vervolgens uiteraard weer contact opgenomen met de klantenservice. Wederom excuses en alweer zou het binnen max. 3 werkdagen worden opgelost.

Je kan het vast raden: ook na 3 werkdagen wederom geen internet. De klantenservice deelde mij mede dat er iets fout was gegaan met het annuleren van de opzegging :+ Ook nu werd mij weer een periode van 3 werkdagen medegedeeld.

Ik heb er langzaamaan echt geen vertrouwen meer in. Wat een incompetente partij. Ik snap dat er afgeweken is van een aantal 'standaard procedures', maar klaarblijkelijk kan de klantenservice hier niet mee om gaan. Inmiddels zit mijn familielid alweer 2+ weken zonder internet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• juliank
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:34
https://www.totaaltv.nl/n...gint-met-reclame-op-maat/

Ziggo begint met ‘reclame op maat’
VodafoneZiggo, RTL Nederland en Talpa beginnen een test met ‘addressable’ reclame oftewel ‘reclame op maat’. Deze test gaat volgende maand van start.

Adverteerders van de belangrijkste kanalen van RTL Nederland en Talpa Network kunnen met ‘reclame op maat’ reclamezendtijd kopen op basis van postcode en huisnummer van de kijker. Op deze manier kan de beoogde doelgroep gerichter en specifieker bereikt worden. Daarnaast zou het de reclameblokken interessanter maken voor de kijker.

Bruikleendecoders
Bij Ziggo komt ‘reclame op maat’ alleen beschikbaar op de eigen bruikleendecoders, zoals de Mediabox Next en Next Mini. Wie direct via de televisie of met een eigen decoder kijkt – ook in combinatie met CI+ module en smartcard – krijgt nog niet te maken met deze persoonlijkere vorm van reclame. Ziggo en de mediabedrijven beginnen in juni met de eerste testperiode. Als het systeem in de periode daarna goed werkt, wordt verwacht dat ‘reclame op maat’ vanaf september op alle ondersteunde bruikleendecoders beschikbaar is.

Niet nieuw
Het is overigens niet de eerste keer dat er in Nederland wordt getest met ‘reclame op maat’. Ook KPN hield enkele jaren geleden al een langlopende test met ‘reclame op maat’. Uiteindelijk werd de test niet omgezet naar een praktische invoering van deze reclamevorm.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 10:04
Afgekeken bij de zuiderburen wellicht? Proximus doet dit al enige tijd en tegenwoordig is het bij de zenders van VTM al niet meer mogelijk om reclame door te spoelen bij opnames. Overal doen providers en tv zenders er alles aan om lineair tv kijken de nek om te draaien lijkt het wel, Netflix & co lachen vrolijk verder zo :) .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
juliank schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:48:
https://www.totaaltv.nl/n...gint-met-reclame-op-maat/

Op deze manier kan de beoogde doelgroep gerichter en specifieker bereikt worden. Daarnaast zou het de reclameblokken interessanter maken voor de kijker.
kijkt er nog iemand Live TV? We nemen alles op en kijken het dan terug. Of gewoon via Videoland. Ik denk dat nog nooit iemand de behoefte heeft gehad aan 'interessantere reclameblokken'.

Ik denk dat de adverteerders op deze manier wat meer geld kunnen vragen.

Acties:
  • +3Henk 'm!
njitter schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:36:
[...]

kijkt er nog iemand Live TV?
Ik denk serieus meer dan jij denkt. Er is volgens mij een grote groep die gewoon live tv kijkt. Maar is denk ik ook een generatie dingetje. Iedereen boven de 40 zal dit vaker doen dan eronder schat ik.
Zeker dingen als het journaal, sportwedstrijden, actuele verslagen van huldigingen, (koninklijke) trouwerijen/kroningen/ etc. kijken weinig mensen terug maar juist live.

[Voor 18% gewijzigd door jongetje op 16-05-2023 14:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 22:01
njitter schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:36:
[...]

kijkt er nog iemand Live TV? We nemen alles op en kijken het dan terug. Of gewoon via Videoland. Ik denk dat nog nooit iemand de behoefte heeft gehad aan 'interessantere reclameblokken'.

Ik denk dat de adverteerders op deze manier wat meer geld kunnen vragen.
Nog los van sport enzo, TV is voor sommige mensen gewoon behang. Staat de hele dag aan.

https://www.marketingtrib...e-tv-programmas/index.xml

PV Output

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:47
Hmmm, ik heb nu een aantal dagen Ziggo Giga + TV (1000 Mbit). Alles werkt, Next Mini, Port Forwarding ingesteld etc. Toen kwam ik bij mijn slaapkamer TV een Sony KD-55XE8599 met Android TV als Smart TV OS. Zo gedaan, oude KPN App verwijderd, maar in de Google Play Store geen Ziggo (Go) App te vinden. En nu een jaar lang aangewezen op stream van mijn telefoon?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Jumpman schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:02:
Hmmm, ik heb nu een aantal dagen Ziggo Giga + TV (1000 Mbit). Alles werkt, Media Box, Port Forwarding ingesteld etc. Toen kwam ik bij mijn slaapkamer TV een Sony KD-55XE8599 met Android TV als Smart TV OS. Zo gedaan, oude KPN App verwijderd, maar in de Google Play Store geen Ziggo (Go) App te vinden. En nu een jaar lang aangewezen op stream van mijn telefoon?
Sideloaden van de Ziggo Go TV app werkt vast ook wel? En als je met overstap een leuke korting hebt gekregen (6 maanden 50% korting?) kan er vast ook wel een Chromecast with Google TV vanaf. Zodat je Android TV kunt gebruiken op een TV die Android TV ingebakken heeft :+.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:30
Jumpman schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:02:
Toen kwam ik bij mijn slaapkamer TV een Sony KD-55XE8599 met Android TV als Smart TV OS. Zo gedaan, oude KPN App verwijderd, maar in de Google Play Store geen Ziggo (Go) App te vinden.
Welke Android TV versie staat daarop? Er is toch versie 9 beschikbaar voor die TV, of niet? Heb je de laatste updates geladen voor de TV?

(Wat is de minimale versie voor Ziggo Go TV? Op hun site staat versie 6 maar neem aan dat dat oude info is. Maar versie 9 zal toch nog wel kunnen?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jumpman
RobertMe schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:37:
[...]

Sideloaden van de Ziggo Go TV app werkt vast ook wel? En als je met overstap een leuke korting hebt gekregen (6 maanden 50% korting?) kan er vast ook wel een Chromecast with Google TV vanaf. Zodat je Android TV kunt gebruiken op een TV die Android TV ingebakken heeft :+.
Een Google Chrome Cast With Google TV 4K heb ik ook, net gekeken ook daar geen Ziggo (Go) App.
rvk schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:48:
[...]

Welke Android TV versie staat daarop? Er is toch versie 9 beschikbaar voor die TV, of niet? Heb je de laatste updates geladen voor de TV?

(Wat is de minimale versie voor Ziggo Go TV? Op hun site staat versie 6 maar neem aan dat dat oude info is. Maar versie 9 zal toch nog wel kunnen?)
De Sony TV heeft Android versie 9.

Van beide is alles up-to-date ook de Google Play Store versie.

Ook de Pi-Hole DNS er nu tussenuit gehaald en nog geen Ziggo Go App te zien.

Hmmm, dit nog even checken: https://community.ziggo.n...-Ziggo-Go-app/td-p/865952.

Ik denk dat ik toch maar een *.apk ga installeren, de Ziggo Go App verschijnt bij beide niet in de Google Play Store.

Edit: Het is gelukt met een Ziggo Go TV apk.

[Voor 38% gewijzigd door Jumpman op 16-05-2023 23:29]

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
@Jumpman Je moet de "Ziggo GO TV" App hebben en niet de "Ziggo GO" App.
Dus deze.

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:30
ZuinigeRijder schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:34:
Dus deze.
Als je in de Play Store op Android TV "Ziggo" intikt dan komt die "TV" versie toch altijd wel naar boven (ik neem aan dat Jumpman dat wel geprobeerd heeft)?

Verkeerde landinstelling van het Google account lijken ook wel een logische oorzaak (als het dat is).

• Jumpman
ZuinigeRijder schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:34:
Dus deze.
Bedankt, maar wist ik. Het is al gelukt.

Het Google account staat inderdaad niet op Nederland, maar de TV hangt wel aan een Ziggo netwerk.

[Voor 20% gewijzigd door Jumpman op 17-05-2023 09:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:56:
[...]

Bedankt, maar wist ik. Het is al gelukt.

Het Google account staat inderdaad niet op Nederland, maar de TV hangt wel aan een Ziggo netwerk.
Je landinstelling is inderdaad de verklaring voor je probleem. Je kunt het beste een tweede Google-account aanmaken die wel op 'Nederland' staat ingesteld. Als je die dan toevoegt op het apparaat kun je Ziggo GO TV wel gewoon installeren. Anders zul je voor updates steeds weer met nieuwe apk's aan de slag moeten gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jumpman
NY_Giant schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:44:
[...]

Je landinstelling is inderdaad de verklaring voor je probleem. Je kunt het beste een tweede Google-account aanmaken die wel op 'Nederland' staat ingesteld. Als je die dan toevoegt op het apparaat kun je Ziggo GO TV wel gewoon installeren. Anders zul je voor updates steeds weer met nieuwe apk's aan de slag moeten gaan.
Ja, ik zal er eens naar kijken. Dit had ik eerst, maar ik wilde van mijn dubbele accounts af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:05
Sinds vandaag geen internet van Ziggo, door een raar bureaucratisch Ziggo proces.

Wij gebruiken een oud TC7200 modem, wat perfect werkt. Nu stuurt Ziggo automatisch al 3 of 4 jaar achter elkaar een nieuw Connectbox modem.(Arris) Echter hebben we dit een paar weken getest een aantal jaar terug en gaming was niet meer te doen. Dus toen terug naar de TC7200 wat niet dezelfde problemen geeft door het ontbreken van de PUMA chipset.

Nu waren we toevallig op vakantie en de doos is gewoon bezorgt en toen ik terug kwam gelijk Ziggo gebeld. De eerste helpdesk medewerker wist niet wat een PUMA chipset was. Zij verbrak ook de verbinding en wilde me niet doorverbinden met een andere afdeling. Het zou kunnen dat ik heb laten weten dat ze zou moeten weten wat een PUMA chipset is omdat ze daar werkt en dat niet zo waardeerde.

Daarna opnieuw gebeld en nu de technische afdeling gekozen. Een jongen aan de lijn die was meer technisch en wist wel van de PUMA chipset problemen, maar kon de verandering naar het nieuwe modem niet uit het systeem halen of een modem aanbieden zonder PUMA chipset waar we meerdere malen om gevraagd hebben omdat we een oud abonnement hebben was dat niet mogelijk.

Dus die heeft me doorverbonden met een 3e die zou het in orde maken echter nadat alles was besproken was de verbinding ineens, dus ik nam wel aan dat vandaag het modem niet zou uitvallen. Dus vandaag voor de 4e keer gebeld met de helpdesk en weer iemand die niet wist wat een PUMA chipset was, maar ze ging het wel proberen binnen 24 uur te herstellen. Vorig jaar koste het ze een week om te herstellen. Hopelijk dit jaar wat korter. We hebben het nieuwe modem terug gestuurd.

In juli, krijgen we eindelijk glasvezel op dit adres, echter twijfel ik of ik dat zal nemen in verband met TV omdat er ook iets oudere mensen hier wonen. Daarnaast is de aanbieder T-Mobile en die doen aan rare routing en de tv minder van is. Maar Ziggo maakt het er wel naar om toch over te gaan stappen en dat maar te gaan proberen.

Ziggo gaf aan dat het een automatisch systeem is om alle klanten die een oud modem gebruiken een nieuwe te sturen. Maar na 4 jaar het proberen moeten ze toch weten dat we een Connectbox nooit gaan accepteren. Het is maar een raar bureaucratisch proces, het kost ze toch geld om ieder jaar weer automatisch een modem te sturen wat wij nooit zullen gaan gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B4tman_DH

B4tman_DH

To the Bat.....

Koop je eigen modem van Fritz? Problem solved

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jay-B
Je zal nu toch echt van die TC7200 af moeten. Die is EOL en wordt nu niet meer geactiveerd. Je zou nog kunnen proberen een Sagemcom te bemachtigen. De problemen die je overigens schetst spelen nu niet meer met de Puma chipset. Die zijn allemaal gemitigeerd. Jarenlang games gedaan zonder noemenswaardige problemen. Dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat velen niet weten wat het probleem nu is.
B4tman_DH schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:19:
Je bedoelt die met een Puma chipset? :Y

[Voor 20% gewijzigd door Jay-B op 19-05-2023 20:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B4tman_DH

B4tman_DH

To the Bat.....

Jay-B schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:21:

Klopt maar wel de puma 7 en niet de geërgerde 6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bas1978
B4tman_DH schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:19:
Helaas, de Fritzbox heeft zo'n zelfde chipset.
Jay-B schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:21:
Je zal nu toch echt van die TC7200 af moeten. Die is EOL en wordt nu niet meer geactiveerd. Je zou nog kunnen proberen een Sagemcom te bemachtigen. De problemen die je overigens schetst spelen nu niet meer met de Puma chipset. Die zijn allemaal gemitigeerd. Jarenlang games gedaan zonder noemenswaardige problemen. Dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat velen niet weten wat het probleem nu is.

[...]

Dat is raar want deze week was ik bij een vriendin die ook een Connect box heeft, en tijdens het gamen bv Dota 2 heeft ze nog exact dezelfde vertragingen en lag spikes waarom wij deze box niet nooit zullen nemen.

De Sagemcom willen we graag maar omdat we een oud abbo hebben kunnen we die niet krijgen schijnbaar is het goedkoper om 4 jaar achter elkaar de administratieve handelingen uit te voeren en een modem op te sturen die weer terug naar het antwoordnummer gaat, dus ook op kosten van Ziggo dan een modem geven zonder Puma chipset sturen. Het is toegezegd dat ze het binnen 24 uur oplossen, hoewel ik daar natuurlijk niet in geloof want het blijft Ziggo.

Acties:
  • 0Henk 'm!
B4tman_DH schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:25:
[...]

De nieuwere ConnectBoxen waren toch ook met Puma 7? Als in die Giga. En Ziggo zou zeker wel iets anders moeten kunnen leveren, namelijk de zwarte Sagemcom die ze ook "ongevraagd" naar klanten sturen (en daarnaast de Ubee UBC1318 als je geluk hebt). Waarbij zowel de Sagemcom als Ubee met Broadcom chipset zijn (wel een andere).

Acties:
  • 0Henk 'm!
Bas1978 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:39:
De Sagemcom willen we graag maar omdat we een oud abbo hebben kunnen we die niet krijgen
Wat is een oud abo? Dat is dus geen "goedkoop" abo naar ik aanneem? Want familie van mij heeft vorig jaar ongevraagd een Sagemcom ontvangen en die heeft het laagste alles in een pakket.

Waarschijnlijk heb je het dan dus over een oud "Alles in Een" pakket? En die kun je waarschijnlijk een op een overzetten naar wat ze nu aanbieden.
* RobertMe had tot vorig jaar "alles in een extra" meen ik dat het was, wat gewoon een op een vertaalde naar Internet Complete + TV Start + Vast Bellen, voor dezelfde prijs. Enige verschil was dat ik een Horizon kreeg, maar de eigen smartcards bleven ook gewoon werken (kanttekening: je kunt max 5 apparaten geactiveerd hebben. Met 5 al in gebruik moet er 1 uit om een plekje voor de Horizon / Next / ...).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jay-B
B4tman_DH schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:25:
[...]

Beide hebben dezelfde ontwerpfout. De Puma 7 zal iets krachtiger zijn waardoor het mogelijk minder snel opvalt.
Bas1978 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:39:
[...]

Dat is raar want deze week was ik bij een vriendin die ook een Connect box heeft, en tijdens het gamen bv Dota 2 heeft ze nog exact dezelfde vertragingen en lag spikes waarom wij deze box niet nooit zullen nemen.
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken. Als je nu een synthetische test doet met de laatste firmware dan zou die geen afwijkingen moeten tonen.
De Sagemcom willen we graag maar omdat we een oud abbo hebben kunnen we die niet krijgen schijnbaar is het goedkoper om 4 jaar achter elkaar de administratieve handelingen uit te voeren en een modem op te sturen die weer terug naar het antwoordnummer gaat, dus ook op kosten van Ziggo dan een modem geven zonder Puma chipset sturen. Het is toegezegd dat ze het binnen 24 uur oplossen, hoewel ik daar natuurlijk niet in geloof want het blijft Ziggo.
Ik zou er serieus rekening mee houden dat dit niet binnen 24 uur opgelost is. Sinds kort kunnen oude modems niet meer op de gebruikelijke manier geprovisioned worden en dus ook niet deze TC7200. Je had beter de Connectbox in ontvangst kunnen nemen en dan via de community een ander modem proberen los te peuteren. Of net zoals ik gewoon upgraden naar een Giga abo. Dan krijg je sowieso een Sagemcom. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bas1978
RobertMe schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:47:
[...]

Wat is een oud abo? Dat is dus geen "goedkoop" abo naar ik aanneem? Want familie van mij heeft vorig jaar ongevraagd een Sagemcom ontvangen en die heeft het laagste alles in een pakket.

Waarschijnlijk heb je het dan dus over een oud "Alles in Een" pakket? En die kun je waarschijnlijk een op een overzetten naar wat ze nu aanbieden.
* RobertMe had tot vorig jaar "alles in een extra" meen ik dat het was, wat gewoon een op een vertaalde naar Internet Complete + TV Start + Vast Bellen, voor dezelfde prijs. Enige verschil was dat ik een Horizon kreeg, maar de eigen smartcards bleven ook gewoon werken (kanttekening: je kunt max 5 apparaten geactiveerd hebben. Met 5 al in gebruik moet er 1 uit om een plekje voor de Horizon / Next / ...).
We hebben dus een soort van Internet alles in 1, zonder telefoon, maar hebben maar 300mbit download last time i checked, Dat abonnement staat dus niet 1 op 1 tussen in die lijst. Het is een 20 jaar oud UPC pakket. Daardoor betalen we dus 8,50 euro minder per maand in vergelijking met die nieuwe pakketten (62 euro vs 70,50). Maar gaan natuurlijk niet 8,50 euro per maand meer betalen en dan een extra jaar vastzitten aan Ziggo omdat ze in juli glasvezel hier in de wijk gaan aanleggen. Via de helpdesk heb ik al jaren terug voor een UBEE gevraagd maar die was alleen zakelijk, vorige week gaven ze aan dat ze die helemaal niet meer hadden alleen die Sagemcom zonder Puma chipset nu. Maar zoals ik aangaf, kon de medewerker die niet bij me abonnement toevoegen omdat het systeem het niet toeliet, door een te oud abonnement.

Tevens zien we nu dat T-Mobile reclames waarin ze een halfjaar of meer voor 30 euro per maand aanbieden, maar we moeten nog op de persoonlijke aanbieding afwachten in juli als ze glasvezel aanleggen dat stond bij het geven van de goedkeuring voor het aansluitpunt. Het gedoe met het Ziggo modem maakt het wel aantrekkelijker ook. Wordt wel een luxe probleem.

• Andros
Bas1978 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:11:
Sinds vandaag geen internet van Ziggo, door een raar bureaucratisch Ziggo proces.

Wij gebruiken een oud TC7200 modem, wat perfect werkt. Nu stuurt Ziggo automatisch al 3 of 4 jaar achter elkaar een nieuw Connectbox modem.(Arris) Echter hebben we dit een paar weken getest een aantal jaar terug en gaming was niet meer te doen. Dus toen terug naar de TC7200 wat niet dezelfde problemen geeft door het ontbreken van de PUMA chipset.

Nu waren we toevallig op vakantie en de doos is gewoon bezorgt en toen ik terug kwam gelijk Ziggo gebeld. De eerste helpdesk medewerker wist niet wat een PUMA chipset was. Zij verbrak ook de verbinding en wilde me niet doorverbinden met een andere afdeling. Het zou kunnen dat ik heb laten weten dat ze zou moeten weten wat een PUMA chipset is omdat ze daar werkt en dat niet zo waardeerde.

Daarna opnieuw gebeld en nu de technische afdeling gekozen. Een jongen aan de lijn die was meer technisch en wist wel van de PUMA chipset problemen, maar kon de verandering naar het nieuwe modem niet uit het systeem halen of een modem aanbieden zonder PUMA chipset waar we meerdere malen om gevraagd hebben omdat we een oud abonnement hebben was dat niet mogelijk.

Dus die heeft me doorverbonden met een 3e die zou het in orde maken echter nadat alles was besproken was de verbinding ineens, dus ik nam wel aan dat vandaag het modem niet zou uitvallen. Dus vandaag voor de 4e keer gebeld met de helpdesk en weer iemand die niet wist wat een PUMA chipset was, maar ze ging het wel proberen binnen 24 uur te herstellen. Vorig jaar koste het ze een week om te herstellen. Hopelijk dit jaar wat korter. We hebben het nieuwe modem terug gestuurd.

In juli, krijgen we eindelijk glasvezel op dit adres, echter twijfel ik of ik dat zal nemen in verband met TV omdat er ook iets oudere mensen hier wonen. Daarnaast is de aanbieder T-Mobile en die doen aan rare routing en de tv minder van is. Maar Ziggo maakt het er wel naar om toch over te gaan stappen en dat maar te gaan proberen.

Ziggo gaf aan dat het een automatisch systeem is om alle klanten die een oud modem gebruiken een nieuwe te sturen. Maar na 4 jaar het proberen moeten ze toch weten dat we een Connectbox nooit gaan accepteren. Het is maar een raar bureaucratisch proces, het kost ze toch geld om ieder jaar weer automatisch een modem te sturen wat wij nooit zullen gaan gebruiken.
Kleine tip, pakketten bij providers zijn geen verplichting. Je kunt in veel situaties internet bij de ene provider nemen en tv bij de andere. Dan los je het internetprobleem dat Ziggo weigert te herstellen op zonder dat de oude mensjes in de problemen komen met de tv :) .
Andros schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 11:04:
[...]

Kleine tip, pakketten bij providers zijn geen verplichting. Je kunt in veel situaties internet bij de ene provider nemen en tv bij de andere. Dan los je het internetprobleem dat Ziggo weigert te herstellen op zonder dat de oude mensjes in de problemen komen met de tv :) .
Je betaalt IIRC wel 20 euro per maand voor "KabelTV" (zonder internet), en dan heb je het "minimale" pakket aan ongecodeerde zenders (en dus RTL & SBS / Talpa niet in HD). Dus ja, leuk dat het kan en je dan via de TV TV kunt blijven kijken. Maar goedkoper wordt het er niet op (bij meeste providers betaal je 12,50 voor TV, alleen bij Ziggo krijg je ongecodeerde zenders "gratis" bij internet). En wil je, internet only, wel het volledige (basis) TV pakket hebben incl. RTL & SBS / Talpa in HD ben je IIRC al 30 euro kwijt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Andros
RobertMe schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 11:12:
[...]

Je betaalt IIRC wel 20 euro per maand voor "KabelTV" (zonder internet), en dan heb je het "minimale" pakket aan ongecodeerde zenders (en dus RTL & SBS / Talpa niet in HD). Dus ja, leuk dat het kan en je dan via de TV TV kunt blijven kijken. Maar goedkoper wordt het er niet op (bij meeste providers betaal je 12,50 voor TV, alleen bij Ziggo krijg je ongecodeerde zenders "gratis" bij internet). En wil je, internet only, wel het volledige (basis) TV pakket hebben incl. RTL & SBS / Talpa in HD ben je IIRC al 30 euro kwijt.
Jij begint over de prijs, daar heb ik het niet over. En in sommige situaties kan het weldegelijk interessanter zijn als het internet bij de concurrent een stuk goedkoper is dan bij de kabelboer.

De vraag was hier een oplossing voor het puma-chipsetprobleem dat Ziggo blijkbaar nog steeds weigert en blijft ontkennen. Ik biedt er een alternatief voor en dat kan een oplossing zijn. Ik heb liever een werkende verbinding dan een haperende die iets minder kost eerlijk gezegd :) .

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:40
Afgelopen vrijdag een paar uur geen internet (en tv) van Ziggo, en nu ligt het er ook meer dan twee uur uit. Week ervoor was er ook een kleine storing van 30 minuten. Hebben daar meer mensen last van, of zou dit zijn omdat de hele wijk momenteel open gegraven wordt voor nieuwe glasvezel? Ziggo deed het eigenlijk wel aardig goed de laatste jaren, maar net nu de concurrent hier voor de deur bezig is geweest, laten ze het afweten. En met al dat thuis werken, is een stabiele verbinding essentieler dan ooit.

Acties:
  • +1Henk 'm!
heron schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:45:
Afgelopen vrijdag een paar uur geen internet (en tv) van Ziggo, en nu ligt het er ook meer dan twee uur uit. Week ervoor was er ook een kleine storing van 30 minuten. Hebben daar meer mensen last van, of zou dit zijn omdat de hele wijk momenteel open gegraven wordt voor nieuwe glasvezel? Ziggo deed het eigenlijk wel aardig goed de laatste jaren, maar net nu de concurrent hier voor de deur bezig is geweest, laten ze het afweten. En met al dat thuis werken, is een stabiele verbinding essentieler dan ooit.
En over welke regio gaat het dan?

In ieder geval kan het zijn dat door de graafwerkzaamheden eens wat anders geraakt wordt (in mijn dorp was dat 3x de gasleiding op 2 maanden of zo :X ). Maar ze zullen vast niet op zaterdagavond laat nog aan het graven zijn zou ik toch verwachten.

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:40
RobertMe schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:52:
[...]

En over welke regio gaat het dan?

In ieder geval kan het zijn dat door de graafwerkzaamheden eens wat anders geraakt wordt (in mijn dorp was dat 3x de gasleiding op 2 maanden of zo :X ). Maar ze zullen vast niet op zaterdagavond laat nog aan het graven zijn zou ik toch verwachten.
Regio Woerden (Utrecht). Maar ik verwacht op zaterdagavond half 8 geen werkzaamheden. Verbinding klapte er uit in een potje Fifa, en hij staat ook als storing op de Ziggo site - dus het is niet alleen de kabel in de straat hier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:49
heron schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:55:
[...]

Regio Woerden (Utrecht). Maar ik verwacht op zaterdagavond half 8 geen werkzaamheden. Verbinding klapte er uit in een potje Fifa, en hij staat ook als storing op de Ziggo site - dus het is niet alleen de kabel in de straat hier.
Zelfs al is het de kabel in de straat, dan nog kan hij bij Ziggo worden vermeld als een storing. Ziggo kijkt namelijk naar het aantal modems dat offline is in een postcodegebied om te bepalen of dat er sprake is van een storing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:25
Jeffrey87 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 06:54:
Zelfs al is het de kabel in de straat, dan nog kan hij bij Ziggo worden vermeld als een storing. Ziggo kijkt namelijk naar het aantal modems dat offline is in een postcodegebied om te bepalen of dat er sprake is van een storing.
Oh? Dat wist ik niet. Nu staat mijn modem 24/7 aan maar er zullen toch ook massa's klanten zijn die 's nachts alles uit zetten vanwege de energiebesparing? Dat kan makkelijk door een stekkerblok te gebruiken met een centrale schakelaar die de tv, de pc en de modem stroomloos maakt. Gaat Ziggo dan denken dat er een storing is of houden ze ook rekening met het tijdstip?

[Voor 6% gewijzigd door grun93 op 21-05-2023 10:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roetzen
grun93 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:07:
[...]

Oh? Dat wist ik niet. Nu staat mijn modem 24/7 aan maar er zullen toch ook massa's klanten zijn die 's nachts alles uit zetten vanwege de energiebesparing? Dat kan makkelijk door een stekkerblok te gebruiken met een centrale schakelaar die de tv, de pc en de modem stroomloos maakt. Gaat Ziggo dan denken dat er een storing is of houden ze ook rekening met het tijdstip?
Het kan. Maar ken jij iemand die dat echt doet dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:49
[...]

Ze kijken niet naar een enkel modem dat offline is. Maar als in een straat of wijk ineens álle, of een groot deel van de modems offline zijn, dan gaat er wel ergens een alarmpje af.

Acties:
  • 0Henk 'm!
[...]

Bij een storing zullen alle modems tegelijkertijd offline gaan. Bij handmatig uitschakelen / van de stroom af halen van het modem zal dat niet het geval zijn. Dus een controle in de zin van "zijn er ten opzichte van 5 minuten geleden nu X modems offline gegaan" i.p.v. "zijn er nu X modems offline" valt dat al af te vangen. Daarnaast zal zo'n monitoring ook wel per segment zijn. En de kans dat 100% van de modems in een segment wordt uitgeschakeld lijkt mij ook relatief klein. Terwijl automatische storingsdetectie best gebaseerd kan zijn op dat dus een heel segment (dus bv alle aansluitingen op een straatkast) offline is. Want je gaat natuurlijk niet als één modem offline is een monteur op pad sturen.
Roetzen schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:17:
[...]

Het kan. Maar ken jij iemand die dat echt doet dan?
Er zijn toch wel topics op dit forum waar mensen in zitten die dat doen ("Serieus elektriciteit besparen " topic bv).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roetzen
RobertMe schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:19:
[...]

Er zijn toch wel topics op dit forum waar mensen in zitten die dat doen ("Serieus elektriciteit besparen " topic bv).
Er zullen vast wel mensen zijn die het doen. Maar als dat "massa's klanten" zijn zoals @grun93 veronderstelt, dan zou ik verwachten dat ik er toch wel één of twee zou kennen. Dat is niet het geval.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik ben recent van ziggo naar KPN overgestapt (per 16 april) en vraag me af of zij nu automatisch een verrekenings factuur storten of dat ik daar achteraan moet. Ze hebben namelijk wel heel april in rekening gebracht. Ik kan alleen niet meer inloggen op mijn portal waar de facturen staan (wat ik trouwens ook slecht vind.. Eigenlijk hoor je langer toegang te krijgen tot je facturen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:40
Normaliter ontvang je de komende maand, rond dezelfde periode, dan naar alle waarschijnlijkheid automatisch je definitieve eind factuur.
Ligt er ook aan of je al contract vrij bent, er is wel standaard 1 opzeg maand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• scorelord
  • Laatst online: 27-05 19:56
Ik krijg net een mailtje met inflatiecorrectie. Ik mag in juli 6,50 extra aftikken, want Internet & TV Complete. (70,50 naar 77)

Maar ik had een deal met 12 maanden 50% korting... Dan zou ik toch ook maar 3.25 extra moeten betalen?

[Voor 45% gewijzigd door scorelord op 23-05-2023 15:11. Reden: rekenshow]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
scorelord schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:54:
Ik krijg net een mailtje met inflatiecorrectie. Ik mag in juli 6,50 extra aftikken, want Internet & TV Complete. (70,50 naar 77)

Maar ik had een deal met 12 maanden 50% korting! Note to myself: niet meer intrappen.

Dit ging vanaf april 2023 in. Met 35,24 voor 12 maanden schermen en dan 9 maanden 41,75 laten aftikken. Per saldo 3 maanden van kunnen genieten. Wat een misleiding is dat dan weer. Arme lui die korting hebben gekregen voor een nog duurder pakket, je mag blijkbaar wel de volledige inflatie op het oude bedrag betalen.
Same here, abo is nu 32,75 ingegaan in april '23.
U betaalt de eerste 12 maanden het actiebedrag, daarna betaalt u het oorspronkelijke bedrag.
Lijkt mij dat hier toch een vaste prijs is afgesproken, de mail die ik vandaag kreeg is ook de eerste mail waarin ze spreken over de verhoging als gevolg van inflatie terwijl er in de mail staat dat het al eerder aan mij gecommuniceerd zou zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• scorelord
Wolly schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:11:
[...]

Same here, abo is nu 32,75 ingegaan in april '23.

[...]

Lijkt mij dat hier toch een vaste prijs is afgesproken, de mail die ik vandaag kreeg is ook de eerste mail waarin ze spreken over de verhoging als gevolg van inflatie terwijl er in de mail staat dat het al eerder aan mij gecommuniceerd zou zijn.
Letterlijk: Korting
Eerste 12 maanden 50% korting en geen eenmalige kosten t.w.v. 19,95

Prijs
Internet Complete & TV Complete: € 70,50
Actie: Eerste 12 maanden 50% korting en geen eenmalige kosten t.w.v. 19,95
Maandelijkse prijs gedurende en na de actieperiode (indien van toepassing): eerste 12 maanden: € 35,25
Aansluitkosten: € 0,00
Totale eenmalige kosten: € 0,00
Alle vermelde prijzen zijn inclusief btw

Ik waag er een twitter DM aan...

[Voor 23% gewijzigd door scorelord op 23-05-2023 15:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
scorelord schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:13:
[...]

Letterlijk: Korting
Eerste 12 maanden 50% korting en geen eenmalige kosten t.w.v. 19,95
Jij hebt dan een andere aanbieding gekregen, bij mij staat er echt dat ik 12 maanden het actiebedrag betaal (wat nu dus niet zo lijkt te zijn).
Ik waag er een twitter DM aan...
Keep us posted!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• scorelord
Wolly schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:15:
[...]

Jij hebt dan een andere aanbieding gekregen, bij mij staat er echt dat ik 12 maanden het actiebedrag betaal (wat nu dus niet zo lijkt te zijn).

[...]

Keep us posted!
Ik word hier naar verwezen: https://www.ziggo.nl/inflatiecorrectie

Hou ik mijn tijdelijke actiekorting?
Als je een actiekorting met ons hebt afgesproken voor een bepaalde periode, dan houd je die gewoon totdat die actieperiode is afgelopen.

Heb je per 1 juli nog recht op een kortingsbedrag of –percentage, dan wordt die de resterende periode berekend over het nieuwe tarief.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jay-B
@Wolly @scorelord Wat afgesproken is is de korting van 12 maanden 50%. De prijs voor het pakket is onderhevig aan de inflatiecorrectie zoals ook aangegeven in de algemene voorwaarden. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Jay-B schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:56:
@Wolly @scorelord Wat afgesproken is is de korting van 12 maanden 50%. De prijs voor het pakket is onderhevig aan de inflatiecorrectie zoals ook aangegeven in de algemene voorwaarden. :)
In mijn geval staat het letterlijk zo in de orderbevestiging:
U betaalt de eerste 12 maanden het actiebedrag, daarna betaalt u het oorspronkelijke bedrag.
Er staat dus niet dat ik 50% korting heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:23
Roetzen schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:25:
[...]Er zullen vast wel mensen zijn die het doen. Maar als dat "massa's klanten" zijn zoals @grun93 veronderstelt, dan zou ik verwachten dat ik er toch wel één of twee zou kennen. Dat is niet het geval.
offtopic:
Tja, da's natuurlijk weer een N=1 gevalletje.
Maar goed, je kent er nu in ieder geval een. Ik heb ook alles (op koelkast/diepvries na) achter stekkerblokken zitten die ik omzet wanneer ik van huis ga en wanneer ik ga slapen.
Stroom die je niet gebruikt hoef je ook niet te betalen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Pagina: 1 ... 294 295 296 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee