@rogergorissen Als je echt twijfelt, ga bij iemand kijken met tmobile. De decoder hoef je niet te huren want kunt vaak de tv app gebruiken of bijv een googletv. Dan heb je meteen een oplossing voor netflix videoland etc.
Voor een achteruit spoelen gaat via het toetsen van het aantal minuten spring je naar die positie. En met bijv. De Samsung app skipp je 30 seconden voor of achteruit per klik. Met de googletv kun je in een aantal stappen sneller afspelen (van 2 tot 60keer sneller of terug).

Het is altijd even wennen een nieuw platform maar ik vind het prima werken.

En als je sim only hebt kun je misschien beter naar iets van simpel overstappen. Is sowieso veel goedkoper. En/ of overwegen om tmobile of tele2 te nemen voor combinatie korting.

• Chief-Commander
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17:28
Volgende maand stap ik over van glasvezel naar kabel, puur en alleen vanwege de goede deal. Hopelijk zal ik daar niet spijt van krijgen. Ik werk veel vanuit huis, en ik heb serieus maar één keer een storing gehad in 7 jaar bij KPN.

• rogergorissen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 10:09
jongetje schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:17:
Als je echt twijfelt, ga bij iemand kijken met tmobile.
Ik woon in een echte Ziggo omgeving, ken geen T-Mobile tv gebruikers. Laat staan via glasvezel. Naast Ziggo is hier enkel DSL beschikbaar met snelheden <100 Mb.
De decoder hoef je niet te huren want kunt vaak de tv app gebruiken of bijv een googletv. Dan heb je meteen een oplossing voor netflix videoland etc.
Dat is een idee. Nu nog zien uit te leggen aan familieleden. WAF, weet je wel.
Functionaliteiten zijn hetzelfde als dat je de decoder huurt?

De Chromecast 4K kan ik waarschijnlijk ook hiervoor gebruiken.
Voor een achteruit spoelen gaat via het toetsen van het aantal minuten spring je naar die positie. En met bijv. De Samsung app skipp je 30 seconden voor of achteruit per klik. Met de googletv kun je in een aantal stappen sneller afspelen (van 2 tot 60keer sneller of terug).
Zo hoort het ook te werken, eenvoudig en makkelijk. Bij de Ziggo Next is met 10 of 30 sec vooruit en achteruit te springen. En uiteraard versneld heen en weer te spoelen in 4 snelheden.

Dit soort basic functionaliteit ontbrak blijkbaar in eerdere versies. Of bijv. de duur van een (opgenomen) programma.

We zijn behoorlijk verwend met de Ziggo Next en het hele platform.
En als je sim only hebt kun je misschien beter naar iets van simpel overstappen. Is sowieso veel goedkoper. En/ of overwegen om tmobile of tele2 te nemen voor combinatie korting.
We hebben nu Vodafone Red Together met 3 sim kaarten. 1 Bundel van 100 GB met 3 gebruikers. En als je ook Ziggo klant bent, wordt dat verdubbeld, dus 200 GB. Met allerlei kortingen daar bovenop. Voor zo’n €54 per maand.

T-Mobile heeft zoiets niet. Althans, ik vind het niet.

Dat weerhoudt me toch ook wel. Eens de site goed naspeuren. Combi internet-TV-vast en mobiel bellen eens samenstellen.

Ander punt:
Ik heb nu coax en UTP naar de TV en andere apparatuur liggen. Coax vervalt igv T-Mobile. Ik las dat TV en internet via 2 gescheiden netwerken via 2 kabels worden verspreid in huis. Ik kan geen kabel meer bijtrekken. Oplossing zit in een goeie switch die via 1 kabel beide signalen kan versturen. Iemand een link naar een topic waar dit goed beschreven staat?

• rogergorissen
Ik heb een Ziggo abonnement met 1000 Mbit down en 75 Mbit up. Modem staat in bridge modus. Daarop aangesloten een Deco M9 Plus die dus de router functie heeft. Deze heeft 2 gigabit poorten en is dus via 1 van beide poorten met de modem verbonden.

Als ik via de Deco app de snelheid van de verbinding laat testen (een optie in de app), dan is het resultaat, ook na herhaaldelijk testen, iets meer dan 550 Mbit down en 72 Mbit down.

Ik weet uit andere berichten op fora, dat als je de snelheid meet via een computer die aan een switch oid hangt (met als potentiële verstorende factoren de switch en de netwerkkaart), is het advies om met een computer of laptop te testen die rechtstreeks in het modem is geprikt, juist om de beperkingen in netwerkkaarten oid te voorkomen.

Daarvan is nu geen sprake, de Deco hangt rechtstreeks aan het Ziggo modem, via de gigabit poort, en meet volgens mij dus direct de snelheid van de Ziggo verbinding.

Een herstart van het modem of de Deco levert geen verschil. Op de Deco draait de laatste firmware.

Mag ik concluderen dat ik niet de 1000 Mb krijg waar ik voor betaal?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:25
@rogergorissen Nee, probeer eerst een laptop/PC direct op het modem aan te sluiten en meet dan de snelheid. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom de Deco deze snelheid aangeeft.

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14:21
rogergorissen schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:12:
Je modem staat in bridge, dus support van Ziggo ben je kwijt en ze kunnen ook geen testen doen vanaf hun kant.

Ik zou eerst eens beginnen met het afkoppelen van die Deco, het Ziggo modem (wss. de connectbox) terug te zetten in de normale modus en dan kijken welke snelheden je haalt.
Dan weet je of het aan de Deco, je bekabeling of aan de Ziggo aansluiting ligt.

Heeft die Deco ook iets van IDS? Dat kan de throughput ook enorm beïnvloeden.

[Voor 14% gewijzigd door Ruben279 op 30-04-2023 23:20]

✈️ Luchtvaart | 📡 ADS-B / MLAT / ACARS | 📸 Fotografie | 🚨 Hulpverlening

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zou niet teveel uit gaan van de Deco snelheidstest. Die is niet heel betrouwbaar.
Probeer eens https://speedtest.net en dan uiteraard bekabeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rogergorissen
Ruben279 schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:19:
[...]

Ik zou eerst eens beginnen met het afkoppelen van die Deco, het Ziggo modem (wss. de connectbox) terug te zetten in de normale modus en dan kijken welke snelheden je haalt.
Terugzetten in normale modus kan alleen Ziggo, volgens mij. Heeft nogal wat gevolgen om dat te doen. Voor mij echt de allerlaatste stap. Als het niet anders kan, dan zit er niets anders op.
Heeft die Deco ook iets van IDS? Dat kan de throughput ook enorm beïnvloeden.
Help me, IDS?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rogergorissen
Mr. Jinx schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:20:
Ik zou niet teveel uit gaan van de Deco snelheidstest. Die is niet heel betrouwbaar.
Probeer eens https://speedtest.net en dan uiteraard bekabeld.
Waar lees je dat die Deco snelheidstest niet heel betrouwbaar is?

Snelheidstest via de PC via de site die jij noemt is nog erger, zo’n 350 Mbit down en 39 Mbit up.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb een Ziggo abonnement met 1000 Mbit down en 75 Mbit up. Modem staat in bridge modus. Daarop aangesloten een Deco M9 Plus die dus de router functie heeft. Deze heeft 2 gigabit poorten en is dus via 1 van beide poorten met de modem verbonden.

Als ik via de Deco app de snelheid van de verbinding laat testen (een optie in de app), dan is het resultaat, ook na herhaaldelijk testen, iets meer dan 550 Mbit down en 72 Mbit down.

Ik weet uit andere berichten op fora, dat als je de snelheid meet via een computer die aan een switch oid hangt (met als potentiële verstorende factoren de switch en de netwerkkaart), is het advies om met een computer of laptop te testen die rechtstreeks in het modem is geprikt, juist om de beperkingen in netwerkkaarten oid te voorkomen.

Daarvan is nu geen sprake, de Deco hangt rechtstreeks aan het Ziggo modem, via de gigabit poort, en meet volgens mij dus direct de snelheid van de Ziggo verbinding.

Een herstart van het modem of de Deco levert geen verschil. Op de Deco draait de laatste firmware.

Die snelheid krijg je waarschijnlijk wel, maar je weet dat je deco theoretisch maximaal op 2,4GHz 400Mbps doet en op 5GHz 867Mbps? 1000Mb ga je nooit zien via WiFi met je deco. Wanneer je reviews gaat lezen over je eigen deco kom je er achter dat de realistisch te verwachten snelheid via WiFi dichter bij de 500 dan de 1000 ligt. Sorry dat ik net niet leuker maak, je abonnement is te snel voor je WiFi hardware. Wanneer je niet een deel van je netwerk (PC, console oid) bedraad hebt aangesloten heeft zo'n abonnement weinig nut in de praktijk, bespaar dan liever iets door te downgraden.

[Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 01-05-2023 03:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!
@rogergorissen Het goede nieuws is dat je dus helemaal geen gigabit internet nodig hebt (en kunt gebruiken met je huidige setup) 😉. Je kunt dus prima een langzamer en goedkoper abonnement nemen en wat geld besparen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
...
Neen nog niet. Je huidige test via de app is waarschijnlijk draadloos op je tablet of telefoon. Sluit het apparaat waarop je de speedtest wilt uitvoeren aan op de andere ethernet poort van je deco. Doe de test. Via (www.speedtest.net of alternatief) De snelheid die je dan ziet is wat je maximaal kan krijgen. Waarschijnlijk zit je dan wel in de buurt van die 1000 Mbit.

Dus wat @Mr. Jinx al eerder schreef.

[Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 01-05-2023 09:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rogergorissen
Chris.nl schreef op maandag 1 mei 2023 @ 02:58:
[...]

Die snelheid krijg je waarschijnlijk wel, maar je weet dat je deco theoretisch maximaal op 2,4GHz 400Mbps doet en op 5GHz 867Mbps? 1000Mb ga je nooit zien via WiFi met je deco. Wanneer je reviews gaat lezen over je eigen deco kom je er achter dat de realistisch te verwachten snelheid via WiFi dichter bij de 500 dan de 1000 ligt. Sorry dat ik net niet leuker maak, je abonnement is te snel voor je WiFi hardware. Wanneer je niet een deel van je netwerk (PC, console oid) bedraad hebt aangesloten heeft zo'n abonnement weinig nut in de praktijk, bespaar dan liever iets door te downgraden.
Serieus dit :-( ???? Ik schrijf nergens dat ik de wifi snelheid meet. Ik leg uit dat ik volgens mij de bekabelde snelheid meet. De Deco is immers bekabeld aangesloten via zijn gigabit poort op de Connectbox. De ethernetpoort is dus niet de belemmerende factor.

Ik schrijf nergens dat ik mijn abonnement enkel draadloos gebruik. Voldoende devices bekabeld aangesloten.

Dat de aangegeven snelheid van een mesh systeem puur theoretisch is, moge duidelijk zijn. Die is van zoveel factoren afhankelijk. Uit nieuwsgierigheid: kan de Deco de bandbreedtes (2,4 GHz en 5 GHz) combineren om de hoge snelheid te kunnen leveren?

Je haalt overigens een interessant punt aan. Welke mesh systemen kunnen wel zo’n hoge snelheid geven? Zijn dat de modernere wifi6 (of hoger) systemen? En is de snelheid dan niet opgebouwd uit verschillende bandbreedtes? Anders zou een gigabit abonnement nooit zinvol zijn voor wifi, kort door de bocht natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rogergorissen
W1ck1e schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:01:
[...]
Neen nog niet. Je huidige test via de app is waarschijnlijk draadloos op je tablet of telefoon. Sluit het apparaat waarop je de speedtest wilt uitvoeren aan op de andere ethernet poort van je deco. Doe de test. Via (www.speedtest.net of alternatief) De snelheid die je dan ziet is wat je maximaal kan krijgen. Waarschijnlijk zit je dan wel in de buurt van die 1000 Mbit.

Dus wat @Mr. Jinx al eerder schreef.
Dat is wat ik me afvraag. Ik start de snelheidstest op de Deco zelf, zij het vanaf een draadloos device. Ik meen dat hij dan de snelheid meet van de verbinding die de Deco met de Connectbox heeft. Is dat zo?

Aan de andere poort hangt een TP Link TL SG1016DE 16 poort gigabit switch, met daaraan oa gekoppeld de PC met een 1 gigabit en 1 2,5 gigabit netwerkpoort. Als ik de snelheidstest vanaf die PC start levert dat geen hogere snelheid op.

[Voor 13% gewijzigd door rogergorissen op 01-05-2023 10:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rogergorissen
jongetje schreef op maandag 1 mei 2023 @ 07:38:
@rogergorissen Het goede nieuws is dat je dus helemaal geen gigabit internet nodig hebt (en kunt gebruiken met je huidige setup) 😉. Je kunt dus prima een langzamer en goedkoper abonnement nemen en wat geld besparen.
Is dat niet een erg snelle conclusie 😉 🤨🤔? Nodig hebben is één ding, ik hoor niemand klagen over een traag internet. Gebruiken met mijn huidige setup is iets anders. Zonder mijn verdere setup te kennen kun je die conclusie niet trekken. Je kent mijn verdere setup niet, weet niet welke bekabelde apparaten daarin hangen.

Ik ben van mening dat heel veel gebruikers van glasvezelabonnementen met 1000 Mbit up en down die helemaal niet nodig hebben en maar een fractie van de bandbreedte gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
rogergorissen schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:32:
[...]

Je haalt overigens een interessant punt aan. Welke mesh systemen kunnen wel zo’n hoge snelheid geven? Zijn dat de modernere wifi6 (of hoger) systemen? En is de snelheid dan niet opgebouwd uit verschillende bandbreedtes? Anders zou een gigabit abonnement nooit zinvol zijn voor wifi, kort door de bocht natuurlijk.
Wifi 6(E) haalt (theoretisch) maximaal 1200 mbit. Maar in de praktijk zul je rond de 870 halen met fancy setjes.

Acties:
  • +1Henk 'm!
njitter schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:41:
[...]

Wifi 6(E) haalt (theoretisch) maximaal 1200 mbit. Maar in de praktijk zul je rond de 870 halen met fancy setjes.
Sowieso is wifi maar half duplex. Dus voor 1Gbit/s symmetrisch "internet" heb je al wifi nodig dat 2Gbit/s doet.

@rogergorissen je werkt nu dus onder de aanname dat een snelheidstest gestart via de app de snelheid tussen de Deco en internet test. Stap 1 lijkt mij controleren of uberhaupt die aanname klopt. Immers kan het dus ook een test tussen de wifi client en de Deco set zijn.
Bv Ubiquiti heeft in hun UniFi lineup zowel de mogelijkheid om een internet test als een wifi test te doen.
Daarnaast kan het ook best zijn dat de Deco te traag is om een 1Gbit/s speedtesrspeedtest te doen. Wederom de vergelijking met UniFi: de (oude) USG is de CPU te zwak voor om een speedtest te doen tot 1Gbit/s. Terwijl door dedicated hardware voor het routing verhaal (NAT wordt niet door de CPU afgehandeld) het ding wel perfect een 1Gbit/s verbinding kan "leveren".
Daarim dus ook het advies om altijd gewoon op een bedrade PC een speedtest te doen. Daarmee sluit je uit dat het of aan wifi ligt of het apparaat dat de test doet te zwak is.

Acties:
  • +1Henk 'm!
rogergorissen schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:40:
[...]

Is dat niet een erg snelle conclusie 😉 🤨🤔? Nodig hebben is één ding, ik hoor niemand klagen over een traag internet. Gebruiken met mijn huidige setup is iets anders. Zonder mijn verdere setup te kennen kun je die conclusie niet trekken. Je kent mijn verdere setup niet, weet niet welke bekabelde apparaten daarin hangen.

Ik ben van mening dat heel veel gebruikers van glasvezelabonnementen met 1000 Mbit up en down die helemaal niet nodig hebben en maar een fractie van de bandbreedte gebruiken.
Daarom durf ik dat wel te stellen. Er zijn genoeg bedrijven die geen gigabit hebben en met meer dan 100 mensen op kantoor zitten. Het is puur marketing gedreven dat je het nodig hebt.
Ik heb thuis glasvezel en via een actie en combinatiekorting was 1gigabit even duur als 100Mbit.
In de coronatijd had ik dsl met een 60/10 verbinding en dat ging ook prima met thuiswerken en kinderen die online school hadden.
Als ik die korting niet kreeg zou ik meteen een lagere snelheid nemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:31

DON PAPA

Tweaker-fan

rogergorissen schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:32:
[...]
Je haalt overigens een interessant punt aan. Welke mesh systemen kunnen wel zo’n hoge snelheid geven?
Met mijn Orbi 963 set bijvoorbeeld, daar haal ik door het hele huis 1000Mbps mee op WiFi 6E met het Ziggo Giga abonnement

Acties:
  • +1Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
rogergorissen schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:40:
[...]

Volgens mij is het enige waar je die volledige snelheid mee gebruikt Usenet servers. Moet je daar wel een unlimited abbo hebben. Voor een beetje streamen en internetten gebruik je inderdaad niet zoveel.

Het zou op zich wel verhelderend zijn als Ziggo een overzicht zou geven van je gebruikte bandbreedte net zoals Essent dat doet.

'U heeft deze maand gemiddeld met een snelheid van 200 mbit gedownload en u heeft een abonnement die tot 1000 mbit ondersteund. We raden u aan te downgraden'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:11

rally

Deyterra Consultancy

njitter schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:25:
[...]

Volgens mij is het enige waar je die volledige snelheid mee gebruikt Usenet servers. Moet je daar wel een unlimited abbo hebben. Voor een beetje streamen en internetten gebruik je inderdaad niet zoveel.

Het zou op zich wel verhelderend zijn als Ziggo een overzicht zou geven van je gebruikte bandbreedte net zoals Essent dat doet.

'U heeft deze maand gemiddeld met een snelheid van 200 mbit gedownload en u heeft een abonnement die tot 1000 mbit ondersteund. We raden u aan te downgraden'
Nee hoor, er zijn veel meer voorbeelden waar een snellere verbinding ook echt tot z'n recht komt.
Zo haal ik mijn PS5 games en updates met vrijwel de maximale snelheid binnen. Idem voor ISO's waar ik veel mee experimenteer (Zowel Linux als Windows).
Maar ook drivers (NVidia) voor mijn PC, map updates voor onze TomTom's en Garmin komen razendsnel binnen. Sterker nog... die mapupdates overzetten naar het device duurt langer dan het downloaden.
En ook mijn backups richting het internet gaan op hoge snelheid (600-780Mbit).

En ja... met 60/10 kun je thuiswerken, maar voor mij is de hogere snelheid echt wel een toegevoegde waarde hoor.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Markiboj97
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-05 14:38
njitter schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:41:
[...]

Met het standaard wifi 6 modem van Ziggo (Sagemcom) haal ik op mijn smartphone ( oneplus 8 pro) net geen 950mbits binnen 2 meter, en op mijn HP elitebook 830 G8 zit ik zelfs net iets boven de 1000mbits. Met 2 deuren ertussen en een metertje of 6/7 hou ik nog 600-700mbits over.

Mijn server zit met een 2,5GBE op het modem (die heeft ook een 2,5GBE) en die haalt gemakkelijk 135MB/s als er genoeg geseed wordt :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
rogergorissen schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:35:
[...]

Dat is wat ik me afvraag. Ik start de snelheidstest op de Deco zelf, zij het vanaf een draadloos device. Ik meen dat hij dan de snelheid meet van de verbinding die de Deco met de Connectbox heeft. Is dat zo?

Aan de andere poort hangt een TP Link TL SG1016DE 16 poort gigabit switch, met daaraan oa gekoppeld de PC met een 1 gigabit en 1 2,5 gigabit netwerkpoort. Als ik de snelheidstest vanaf die PC start levert dat geen hogere snelheid op.
Het gaat mij er om dat je een test doet op bedraad apparaat (jouw pc is geschikt) die ook echt draait op de pc. En niet dat je een test draait op je deco (die is wellicht niet zwaar genoeg om de bandbreedte helemaal te benutten). En die bedrade aansluiting mag best van pc naar switch, via deco, naar modem gaan. Disable wel tijdelijk de poort op de pc die je niet gebruikt. om fouten daardoor te voorkomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:48:
Sowieso is wifi maar half duplex. Dus voor 1Gbit/s symmetrisch "internet" heb je al wifi nodig dat 2Gbit/s doet.
Half-duplex betekent dat communicatie maar in één richting kan zijn, niet dat de snelheid wordt gehalveerd. Wil je echt symmetrisch 1Gb heb je gelijk, maar dat biedt Ziggo toch niet aan.

[Voor 10% gewijzigd door hcQd op 01-05-2023 11:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruben279
IDS = Intrusion detection system
IPS = Intrusion prevention system

Oftewel, monitor het verkeer en weer (mogelijk) gevaarlijk verkeer.

Mijn Unifi Security Gateway doet standaard geen gigabit, omdat IDS/IPS aan staat.
Dan blijft het nog maar z'n 80-100 mbit over, en met IDS/IPS uit doet ie wel gigabit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
[...]
...
Er zijn routers die dat voor je bijhouden. Ik heb een synology 1900. afgelppen maand 1,2 TB down & 32 GB up

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
W1ck1e schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:52:
[...]

Er zijn routers die dat voor je bijhouden. Ik heb een synology 1900. afgelppen maand 1,2 TB down & 32 GB up
@njitter bedoelt de snelheid, niet wat je totaal gedownload hebt.
Denk alleen dat je meestal je verbinding wel vol trekt wanneer je wat download. Sneller internet is dan sneller binnen hebben. Of je wacht een kwartier bij een langzamere verbinding of een minuut bij een hele snelle. Even plat gezocht.
Maar met bovenstaande ga je nooit realistisch zien of je met minder toe kunt.
Alhoewel, totale download zou wel kunnen, dan moet je alleen een berekening maken. Hoelang heb je gewacht bij je huidige verbinding en hoelang zou je wachten bij de langzamere verbinding.
Maar dan nog is het grotendeels afhankelijk van dat moment zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rogergorissen
RobertMe schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:48:
[...]

je werkt nu dus onder de aanname dat een snelheidstest gestart via de app de snelheid tussen de Deco en internet test. Stap 1 lijkt mij controleren of uberhaupt die aanname klopt. Immers kan het dus ook een test tussen de wifi client en de Deco set zijn.
Op basis van de melding in de app trek ik de conclusie dat de internetsnelheid wordt getest (tussen Deco en Connectbox) en niet de wifisnelheid.
Zie plaatje.

Daarim dus ook het advies om altijd gewoon op een bedrade PC een speedtest te doen. Daarmee sluit je uit dat het of aan wifi ligt of het apparaat dat de test doet te zwak is.
Ga ik opnieuw doen. Wat ik me herinner was die vergelijkbaar of langzamer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Arunia schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:13:
[...]

@njitter bedoelt de snelheid, niet wat je totaal gedownload hebt
...
Klopt, even niet geschakeld. ;)

[Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 01-05-2023 12:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
rogergorissen schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:29:
[...]

Op basis van de melding in de app trek ik de conclusie dat de internetsnelheid wordt getest (tussen Deco en Connectbox) en niet de wifisnelheid.
...

Ga ik opnieuw doen. Wat ik me herinner was die vergelijkbaar of langzamer.
De internetsnelheid is de snelheid tussen jouw Connectbox en "het internet".
Ik verwacht dat de test met/op/vanaf de pc hoger ligt dan de test met/op/vanaf de deco.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rogergorissen
W1ck1e schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:37:
[...]

De internetsnelheid is de snelheid tussen jouw Connectbox en "het internet".
Dat dacht ik dus ook! Die wil ik weten. Vandaar mijn ongerustheid in mijn eerdere bericht. De Deco meet de snelheid van mijn internetverbinding.
Ik verwacht dat de test met/op/vanaf de pc hoger ligt dan de test met/op/vanaf de deco.
Ik begrijp inmiddels dat een apparaat als de Deco mogelijk onvoldoende capaciteit heeft om een hoge snelheid te meten. Een PC heeft die capaciteit wel.

En als de PC ook een lage snelheid meet, wat dan …? Heb hem nl. eerder gemeten vanaf de PC en toen kwam de snelheid ook niet in de buurt van de 1000 Mbit. Ik weet, dan zijn er nog allerlei variabelen als de kwaliteit van de switch, de kwaliteit van de kabels, de aansluitingen, etc.

Hoe kun je betrouwbaar meten zonder deze verstorende factoren? Rechtstreeks in de Connectbox prikken natuurlijk. Maar die staat in bridge modus en geeft geen IP adressen uit. Moet ik de laptop dan het best een vast adres geven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
rogergorissen schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:50:
...

Hoe kun je betrouwbaar meten zonder deze verstorende factoren? Rechtstreeks in de Connectbox prikken natuurlijk. Maar die staat in bridge modus en geeft geen IP adressen uit. Moet ik de laptop dan het best een vast adres geven?
De connectbox deelt 1 ip adres uit. Op dit moment aan jouw deco set. Op het moment dat je de pc aansluit ipv de deco dan zou de pc dat ipadres moeten krijgen. Misschien dat je wel even je connectbox opnieuw moet starten. Vast adres op laptop zou ik even niet doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
rogergorissen schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:50:
Hoe kun je betrouwbaar meten zonder deze verstorende factoren? Rechtstreeks in de Connectbox prikken natuurlijk. Maar die staat in bridge modus en geeft geen IP adressen uit.
Dat werkt prima. Jouw eigen router haalt toch ook een IP adres op via DHCP. Alleen is dat een publiek IP adres en haalt je PC normaliter een private IP adres op. Maar daar merkt de router / PC niks van. Uiteraard wel opletten dat je de firewall goed dicht timmert. Immers staan poorten die open staan in de firewall van de PC dan ook echt direct naar het internet open.

Acties:
  • +1Henk 'm!
W1ck1e schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:58:
[...]
De connectbox deelt 1 ip adres uit. Op dit moment aan jouw deco set. Op het moment dat je de pc aansluit ipv de deco dan zou de pc dat ipadres moeten krijgen.
Je krijgt juist waarschijnlijk niet dat / hetzelfde IP adres. IP adres / DHCP lease is gekoppeld aan het MAC adres en de PC heeft natuurlijk een ander MAC adres. Maar je krijgt uiteraard wel gewoon een lease aangeboden.

En nog sterker. Je kunt ook twee apparaten rechtstreeks op het modem/router in bridge aansluiten. Beiden krijgen dan een publiek IP adres en hebben gewoon een perfect werkende verbinding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@RobertMe Ik heb geen ervaring met bridge mode. Dus wat je zegt zal wel kloppen. De opmerking richting @rogergorissen is wel belangrijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:13:
[...]

@njitter bedoelt de snelheid, niet wat je totaal gedownload hebt.
Denk alleen dat je meestal je verbinding wel vol trekt wanneer je wat download. Sneller internet is dan sneller binnen hebben. Of je wacht een kwartier bij een langzamere verbinding of een minuut bij een hele snelle. Even plat gezocht.
bij het voorbeeld van een PS5 die updates en games binnenhalen - hoe belangrijk is dat of dat binnen een uur of 5 uur is.

Acties:
  • 0Henk 'm!
[...]

Essent (of een andere energieleverancier) geeft je gebruik weer, niet het gemiddelde vermogen.

Dan zou Ziggo zeggen "U heeft 100Gbyte aan data gebruikt". Los daarvan zegt dat niets over welke snelheid je nodig hebt. Als je het niet erg vind om wat langer op een update van een spel oid te wachten is het langzaamste abonnement voldoende. Tenzij je je internet met de hele straat deelt of een serverpark host merk je met normaal gebruik echt niet dat de bandbreedte een beperking is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:12:
[...]

Essent (of een andere energieleverancier) geeft je gebruik weer, niet het gemiddelde vermogen
Klopt. Maar gelukkig hebben we onbeperkt data bij Ziggo. Dus daar heb je weinig aan om te weten..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-05 18:30
iemand enig idee waarom er een grijze waas over disney, hbomax en normale tv uitzendingen zit met de nieuwe mini tv box?

met kpn op dezelfde hdmi ingang hadden we nergens last van en met chromecast ook niet....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:33

TFHfony

Professional Weirdo

joey82 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:16:
iemand enig idee waarom er een grijze waas over disney, hbomax en normale tv uitzendingen zit met de nieuwe mini tv box?

met kpn op dezelfde hdmi ingang hadden we nergens last van en met chromecast ook niet....
Mogelijk HDR geactiveerd op de nieuwe box?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De bekerfinale tussen Ajax en PSV was gisteren niet om aan te zien met de next.

De bal was bij lange passes meer een soort knipperlicht, bij KPN heb ik dit nog nooit zo beroerd gezien. Beetje jammer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:05
[...]

Wij onttrekken gemiddeld gezien net iets meer dan 1060GB per maand aan het internet en voegen zo'n 140GB toe. Als je dat uitvlakt is het 3.4Mbit down en 0.44Mbit up. Afrondend naar boven zouden we dan aan een 4Mbit down/0.5Mbit up verbinding genoeg hebben. Kan je nu al vertellen dat dat niet gaat werken. :P Zelfs als je er een gelijktijdigheidsfactor 10 overheen gooit is het niet om over naar huis te schrijven, al heb je daar wel voldoende tijd voor tijdens een download van meer dan 100MB. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!
Wolly schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:36:

De bal was bij lange passes meer een soort knipperlicht, bij KPN heb ik dit nog nooit zo beroerd gezien. Beetje jammer.
Dat heb ik zelf niet ervaren, maar gedurende de tweede helft wel dat er een paar keer flinke storing was (blokkerig). Ik heb niet gekeken of dit ook het geval was via de Ziggo GO (TV) app. Ik vermoed van wel. Het leek meer op iets landelijks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 16:31

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:55:
[...]
maar gedurende de tweede helft wel dat er een paar keer flinke storing was (blokkerig). Ik heb niet gekeken of dit ook het geval was via de Ziggo GO (TV) app. Ik vermoed van wel. Het leek meer op iets landelijks.
Dat probleem speelt al heel lang op de Fox zender, dat er in het onderste beeldvlak om de zoveel tijd een storing (blokkerig) kortstondig in beeld is. Ook bij terug kijken, is op hetzelfde moment de storing weer terug te zien. Dit speelt ook bij andere providers, zoals KPN. Ziggo en Fox hebben dit al zeer langetijd in onderzoek staat ergens op het Ziggo forum geschreven, alleen nog steeds geen oplossing tot nu toe...

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Wolly schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:36:

-
Ajax - PSV was zonder next ook niet om aan te zien >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:16
Ruimzicht schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:53:
Is het mogelijk om een lange(re) USB kabel (USB-A -> micro USB; 3 meter) te gebruiken voor de Next Mini in combinatie met de meegeleverde adapter ten behoeve van voeding én bedraad netwerk? Deze bijvoorbeeld?
Mocht iemand interesse hebben: zojuist de Next Mini aangesloten met bovenstaande kabel: werkt prima! Inclusief bekabelde netwerkverbinding via de stroomadapter 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:40
Ook maar eens gebeld met de helpdesk van ze.
Tot voor kort kon je makkelijk alles in de mijn ziggo omgeving doen.
Helaas dus nu al tijden niet meer.
Wilde mijn abo downloaden naar internet en tv start, voor mij snel genoeg.
Kom van internet en tv compleet. Scheelt serieus geld, oude tarieven nog tot 1e juli.
Van 82,45 (had ook nog Movies en Series xl lopen, dit beëindigt), 55,50 per maand.
Nog geintje gemaakt tijdens het gesprek, " nieuwe klant actie?"
Maar met deze opmerking toch nog 9 maand € 10 korting eruit gesleept.

Acties:
  • 0Henk 'm!
dinandus schreef op maandag 1 mei 2023 @ 21:11:
Karig ;) Met doorvragen had je minimaal 6x €20 kunnen krijgen. Sommige hier melden ook 9x €20 en volgens mij zelfs 9x €35 voorbij zien komen in dit topic.

Of zoals, ik meen @CreativeS , overstappen met de 50% actie, tijdens het eerste jaar abo aanpassen en vervolgens spontaan de 50% korting met een jaar verlengd krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
dinandus schreef op maandag 1 mei 2023 @ 21:11:
Ook maar eens gebeld met de helpdesk van ze.
Tot voor kort kon je makkelijk alles in de mijn ziggo omgeving doen.
Helaas dus nu al tijden niet meer.
Wilde mijn abo downloaden naar internet en tv start, voor mij snel genoeg.
Kom van internet en tv compleet. Scheelt serieus geld, oude tarieven nog tot 1e juli.
Van 82,45 (had ook nog Movies en Series xl lopen, dit beëindigt), 55,50 per maand.
Ik raad je aan om de facturen goed te controleren. Ik zelf wilde begin dit jaar ook downgraden (echter van "internet start xxl" naar "internet start"). Dat scheelde mij 54 euro per jaar. Echter een tegenbod was uiteindelijk 12 maanden gratis movies & series xl + 3 maanden 10 euro korting. Omdat we movies & series xl al hadden betekende dat een korting van 143,40 euro, dus in totaal 173,40 met behoud van de snelheid van internet start xxl. Wel een nieuwe contract periode van 12 maanden. Echter het heeft even geduurd voordat alles goed wordt verekend. Dus daar moet je even op letten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruben279
Vandaag belde VodafoneZiggo weer om het eens te hebben over het alles-in-1 thuisabonnement en mijn mobiele abonnement.
Heb gezegd dat het nu niet goed uit kwam en dat ze het morgenmiddag wel weer mogen proberen zodat ik nog even wat tijd had om wat te checken.
Internet Complete en TV Complete Next (400 down, 40 up)
74,00 EUR

Vodafone Red (30 GB door dubbele data i.c.m. Ziggo^^ + onbeperkt bellen)
19,13 EUR
Volgens mij best wel scherp, maar als er iets van het totaalbedrag af kan en er misschien nog wat extra's voor terug kan krijgen is dat altijd mooi meegenomen natuurlijk.

Upgraden naar 1 gigabit heeft voor mijn gebruik weinig zin, maar lager dan 400/40 wil ik ook niet.
Enige wat ik me zo kan bedenken is dat ik die nieuwe Mediabox Next Mini wel wil, die verbruikt nog een slag minder stroom dan de Mediabox Next die ik nu al heb.

Iemand nog een idee?

Er ligt hier nog geen fiber helaas.....
De (bonded) DSL lijn is onder het asfalt in de straat beschadigd, dus daar ga ik liever ook niet naar terug.
I know, de nieuwe provider die via DSL levert moet dat dan oplossen, maar ik heb geen zin in dat traject :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik betaal €35pm voor Internet Basic en heb afgelopen maart (en tot heden) geen enkele mail gehad over de prijsverhoging. Mails over werkzaamheden komen wel binnen, dus lijkt me dat ze me weten te vinden. 'k Blijf vooralsnog zitten waar ik zit en wacht eerst de rekening van juli af, mocht het dan verhoogd worden waag ik er op z'n minst een brief/klachtje aan om gegrond bezwaar te maken.

Tot opzeggen zal ik het niet laten komen, stabiel en voor mij snel genoeg IPv4+6 internet + DVB-C TV voor dat geld (of €38,50 na verhoging) ervaar ik nog als koopje.

Ben vooral benieuwd of er meer mensen geen mail hebben gehad over prijsverhoging, en hoe Ziggo ermee om zal gaan. Lijkt me dat ze zelf kunnen verifiëren dat ze me gemist hebben in de mailing.

-edit-

Hier icm een Vodafone RED abonnement (30GB + onbeperkt bel&sms én twee gratis data-sims erbij) voor nu €18,11pm.

[Voor 7% gewijzigd door Chris.nl op 01-05-2023 22:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 13:39
Ik was in de veronderstelling dat het in bridge mode plaatsen na het invullen van het formulier vrij snel gebeurd. Echter, bij mijn ouders is het nu al 48u geleden dat het formulier is ingevuld en het modem staat nog steeds niet in bridge mode. Andere mensen die recent hebben omgezet en een indicatie hebben van hoe lang het duurt?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ruben279
zunrob schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:30:
Ik was in de veronderstelling dat het in bridge mode plaatsen na het invullen van het formulier vrij snel gebeurd. Echter, bij mijn ouders is het nu al 48u geleden dat het formulier is ingevuld en het modem staat nog steeds niet in bridge mode. Andere mensen die recent hebben omgezet en een indicatie hebben van hoe lang het duurt?
Gewoon even bellen, dan is het in 5 minuten gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Chris.nl schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:28:
Ik betaal €35pm voor Internet Basic en heb afgelopen maart (en tot heden) geen enkele mail gehad over de prijsverhoging. Mails over werkzaamheden komen wel binnen, dus lijkt me dat ze me weten te vinden. 'k Blijf vooralsnog zitten waar ik zit en wacht eerst de rekening van juli af, mocht het dan verhoogd worden waag ik er op z'n minst een brief/klachtje aan om gegrond bezwaar te maken.

Tot opzeggen zal ik het niet laten komen, stabiel en voor mij snel genoeg IPv4+6 internet + DVB-C TV voor dat geld (of €38,50 na verhoging) ervaar ik nog als koopje.

Ben vooral benieuwd of er meer mensen geen mail hebben gehad over prijsverhoging, en hoe Ziggo ermee om zal gaan. Lijkt me dat ze zelf kunnen verifiëren dat ze me gemist hebben in de mailing.
Het is natuurlijk ook nog geen juli, en ze kunnen het nog steeds (ruim) een maand van tevoren communiceren. Hier kwam de mail ook pas weken na de initiele bekendmaking ("persbericht") en meldingen van de eerste mails. En het kan natuurlijk ook zijn dat ze het "gefaseerd" doen op basis van bv abonnement / kosten van duur naar goedkoop. Met internet only basis zul je dan pas achteraan komen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:40:
[...]

Het is natuurlijk ook nog geen juli, en ze kunnen het nog steeds (ruim) een maand van tevoren communiceren. Hier kwam de mail ook pas weken na de initiele bekendmaking ("persbericht") en meldingen van de eerste mails. En het kan natuurlijk ook zijn dat ze het "gefaseerd" doen op basis van bv abonnement / kosten van duur naar goedkoop. Met internet only basis zul je dan pas achteraan komen :P
Klopt, maar in het persbericht staat statement dat alle klanten in de maand maart geïnformeerd worden. Een medetweakert met hetzelfde abonnement kreeg 9 maart al bericht. Nou ja, afwachten maar...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
Ruben279 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:31:
[...]

Gewoon even bellen, dan is het in 5 minuten gedaan.
We hadden zaterdag al gebeld, omdat ik dacht dat dat idd de snelste route was, maar die mevrouw heeft tien minuten gekeken en kwam tot de conclusie dat zij het zelf niet meer om kunnen zetten en het alleen nog maar via het formulier kan, en dan omgezet wordt door haar collega's in India (?)...

[Voor 6% gewijzigd door zunrob op 01-05-2023 23:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:03
Even een probleempje aankaarten.
Ik zit voor werk momenteel in verweggistan (11.000 km+) en heb het probleem dat wanneer ik met een goede VPN verbinding op mijn laptop ZiggoGo gebruik de beedkwaliteit bedroevend is, vlgs mij nog niet eens SD kwaliteit.
Doe ik dat op mijn smartphone dan is de kwaliteit minimaal 720p en gewoon goed van kwaliteit.
Iemand hier die dit herkend of vergelijkbaar probleem heeft of heeft gehad en wellicht een oplossing weet behalve "naar huis gaan"?

Xiaomi 12 Pro 12GB\256GB EEA Global V14.0.8.0.TLBEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1Henk 'm!
snah001 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 05:20:
Even een probleempje aankaarten.
Ik zit voor werk momenteel in verweggistan (11.000 km+) en heb het probleem dat wanneer ik met een goede VPN verbinding op mijn laptop ZiggoGo gebruik de beedkwaliteit bedroevend is, vlgs mij nog niet eens SD kwaliteit.
Doe ik dat op mijn smartphone dan is de kwaliteit minimaal 720p en gewoon goed van kwaliteit.
Iemand hier die dit herkend of vergelijkbaar probleem heeft of heeft gehad en wellicht een oplossing weet behalve "naar huis gaan"?
NLZIET proefabonnement van 14 dagen testen?

Over Ziggo en je VPN heb ik geen tips, latency kan een systeemmeting zijn waardoor hij de kwaliteit verlaagd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:03
I.i.g. alvast bedankt, zou idd de latency kunnen zijn.
Ping time zit zo rond de 250 ms.

Xiaomi 12 Pro 12GB\256GB EEA Global V14.0.8.0.TLBEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0Henk 'm!

• juliank
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:34
https://www.totaaltv.nl/n...ein-wint-in-hoger-beroep/

Ziggo moet illegale downloader waarschuwing doorsturen: Brein wint in hoger beroep
Stichting Brein heeft in hoger beroep bakzeil gehaald. De rechter heeft beslist dat Ziggo een waarschuwingsbrief naar een klant moet doorsturen die illegaal heeft gedownload.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CrazY1985
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:00
juliank schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:37:
https://www.totaaltv.nl/n...ein-wint-in-hoger-beroep/

Ziggo moet illegale downloader waarschuwing doorsturen: Brein wint in hoger beroep
Stichting Brein heeft in hoger beroep bakzeil gehaald. De rechter heeft beslist dat Ziggo een waarschuwingsbrief naar een klant moet doorsturen die illegaal heeft gedownload.
Het is een uploader, geen downloader. Groot verschil!

Xbox Series X | Apple IPhone 13 128GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
CrazY1985 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:35:
[...]
Het is een uploader, geen downloader. Groot verschil!
Waarschijnlijk is hij/zij/het beide, maar is het upload aspect het probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
zunrob schreef op maandag 1 mei 2023 @ 23:02:
[...]

We hadden zaterdag al gebeld, omdat ik dacht dat dat idd de snelste route was, maar die mevrouw heeft tien minuten gekeken en kwam tot de conclusie dat zij het zelf niet meer om kunnen zetten en het alleen nog maar via het formulier kan, en dan omgezet wordt door haar collega's in India (?)...
Vanmiddag nog eens gebeld, want nog steeds geen bridge modus. Telefonische klantenservice kan zelf dus niet meer omzetten, maar heeft ook geen idee van de status. Dit omdat het formulier meteen naar de betreffende afdeling (India volgens mij) wordt gestuurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Man man man, het is 2023 en bij Ziggo Zakelijk ben je nog steeds verplicht de - superbrakke - DNS servers van Ziggo te gebruiken. Na een halve dag storing maar weer eens gebeld, zeggen ze vrolijk 'dan pas je het toch op je device aan' ... alsof het op 20+ apparaten aanpassen daarvan een realistisch scenario is.

Er is helemaal niets 'zakelijks' aan de dienstverlening van Ziggo; consumer-grade modems, consumer-grade support, consumer-grade DNS en poort-blokkades ... En ja, ik draai al jaren m'n eigen APs met eigen DNS en een 24/7 VPN service om het 'werkbaar' te houden, maar dat zou toch echt niet noodzakelijk moeten zijn bij een zakelijke internet-verbinding; andere aanbieders doen dat veel beter sinds de jaren 90 !

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:30
SKiLLa schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:22:
Man man man, het is 2023 en bij Ziggo Zakelijk ben je nog steeds verplicht de - superbrakke - DNS servers van Ziggo te gebruiken. Na een halve dag storing maar weer eens gebeld, zeggen ze vrolijk 'dan pas je het toch op je device aan' ... alsof het op 20+ apparaten aanpassen daarvan een realistisch scenario is.

Er is helemaal niets 'zakelijks' aan de dienstverlening van Ziggo; consumer-grade modems, consumer-grade support, consumer-grade DNS en poort-blokkades ... En ja, ik draai al jaren m'n eigen APs met eigen DNS en een 24/7 VPN service om het 'werkbaar' te houden, maar dat zou toch echt niet noodzakelijk moeten zijn bij een zakelijke internet-verbinding; andere aanbieders doen dat veel beter sinds de jaren 90 !
Is het niet mogelijk om een eigen router te kopen en die aansluiten op de Ziggo modem (via bridge modus)? Dan kan je wel DNS aanpassen neem ik aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeverSettle
zunrob schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:55:
[...]

Vanmiddag nog eens gebeld, want nog steeds geen bridge modus. Telefonische klantenservice kan zelf dus niet meer omzetten, maar heeft ook geen idee van de status. Dit omdat het formulier meteen naar de betreffende afdeling (India volgens mij) wordt gestuurd.
Vreemd, voorheen was dat heel gemakkelijk. Zelfs Ziggo medewerkers via hun forum konden dat voor je regelen. Jammer dat het helemaal naar India moet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joey82
TFHfony schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:27:
[...]

Mogelijk HDR geactiveerd op de nieuwe box?
zal er vanavond even naar kijken,

kan dit een grijze waas veroorzaken dan? nooit geweten :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ruben279
Ruben279 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:24:
Vandaag belde VodafoneZiggo weer om het eens te hebben over het alles-in-1 thuisabonnement en mijn mobiele abonnement.
Heb gezegd dat het nu niet goed uit kwam en dat ze het morgenmiddag wel weer mogen proberen zodat ik nog even wat tijd had om wat te checken.
Nou ze belden net weer, en m'n klomp is gebroken :(
Ze gaan eerst een heel verhaal ophouden dat ze bezig zijn met het uitbreiden van de diensten, en daarom alle vaste klanten aan het benaderen zijn om die hierin mee te nemen.

Allemaal leuk en aardig, maar nu komt het....

Als vaste klant hadden ze een speciale aanbieding voor me.
Upgrade naar gigabit, en een gratis TV-pakket naar keuze.

Dat was de eerste 6 maanden dan met 50% korting, maar er werd geen duidelijk maandbedrag genoemd.
Toen ik vroeg wat het dan zonder die 6 maanden lang 50% korting was, kwam ze aanzetten met 107 EUR })
Maar dan mocht ik wel een GRATIS een TV-pakket naar keuze uitkiezen.

Hoe durven ze nou zulke "aanbiedingen" te doen, als ik nu naar Ziggo.nl ga en alles-in-1 ga vergelijken kom ik voor hetzelfde wat ik dan met die "speciale aanbieding" zou krijgen op 79,50 EUR (eerste 9 maanden 50% korting).

Voor 400/40 en TV compleet betaal ik nu al 74,00, dus met een speciale aanbieding had ik verwacht dat het bedrag naar beneden zou gaan en zeker niet met bijna 4 tientjes omhoog voor iets als gigabit en een extra TV pakket.

En dan komt het meest vreemde nog, als je dan aangeeft dat je schrikt van z'n belachelijke aanbieding en dat wel bizar duur vind voor gigabit en wat TV, gaf de medewerkster aan over een paar maanden wel weer te bellen omdat ik dan misschien een goede vergelijking met andere providers heb kunnen doen 8)7

Dan wordt je nog even gewezen of je nog even wil blijven hangen om een beoordeling te doen van de medewerker en de Ziggo dienstverlening.

Morgen maar even contact zoeken met retentieafdeling, want wat denken ze nou zelf dan.... Dat het uberhaupt bij hun op komt om vaste klanten bijna 40 euro meer te laten betalen dan nieuwe klanten voor exact hetzelfde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruben279
Direct retentieafdeling maar even gebeld, en het enige dat die kunnen doen is 6 maanden lang een korting van 20 euro geven....

Gratis ESPN pakketje zat er ook niet meer in, want dat mag blijkbaar sinds februari niet meer gratis weggegeven worden... Vorige week collega nog gehoord die ook even had gebeld om op te zeggen en er toen een snelheidsupgrade en ESPN pakket uit kon slepen, al was dat bij T-Mobile maar gek dat het ineens niet meer mag bij Ziggo.

Aan de ene kant denk ik laat maar zitten, gaan wel zo verder... Aan de andere kant heb ik gewoon een eigen router staan dus enkel het modem vervangen, dus kan bij wijze van spreke elk half jaar wel wisselen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeverSettle
joey82 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:34:
[...]

zal er vanavond even naar kijken,

kan dit een grijze waas veroorzaken dan? nooit geweten :)
Volgens mij als je tv een bepaalde HDR formaat niet ondersteund kan je een grijze waas zien. HDR10, HDR10+, Dolby Vision en HLG zijn de bekende HDR technieken. Vaak ondersteunen tv's maar één of meerdere formaten, maar niet alle vier.

HLG schijnt ook te werken op SDR schermen (kleuren zijn intenser).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CrazY1985
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:00
Gisteren Ziggo gebeld om m’n contract per einddatum op te zeggen. Alles werd geregeld zonder ook maar enig moeite te doen om mij te laten blijven.

Niet dat het wat had uitgemaakt, maar schijnbaar is er geen interesse om mensen te laten blijven of om inzicht te krijgen in de reden van opzegging (ook hier werd niet naar gevraagd).

Xbox Series X | Apple IPhone 13 128GB

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:34

Phntm

Tlingelingeling

Ruben279 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:23:
Direct retentieafdeling maar even gebeld, en het enige dat die kunnen doen is 6 maanden lang een korting van 20 euro geven....

Gratis ESPN pakketje zat er ook niet meer in, want dat mag blijkbaar sinds februari niet meer gratis weggegeven worden... Vorige week collega nog gehoord die ook even had gebeld om op te zeggen en er toen een snelheidsupgrade en ESPN pakket uit kon slepen, al was dat bij T-Mobile maar gek dat het ineens niet meer mag bij Ziggo.

Aan de ene kant denk ik laat maar zitten, gaan wel zo verder... Aan de andere kant heb ik gewoon een eigen router staan dus enkel het modem vervangen, dus kan bij wijze van spreke elk half jaar wel wisselen.
Gek verhaal...

Ik belde vorige week omdat ik binnenkort ga verhuizen (yay!). Maar omdat ik nu van een flat naar een tussenwoning ga en ik ook weet dat als je je ziggo lijn meeneemt je wat extra's krijgt zoals wifipods en korting, dacht ik: Toch maar even bellen en vragen of ik ipv dat allemaal Wifiboosters (de mesh torentjes) kon krijgen ipv de korting en pods want had al een korting lopen.

Nou even gebeld, meneer vertelde me dat het helaas niet mogelijk was om dat zo te regelen. Ik zei nou, wat kost het om eigenaar te worden van de apparaten want ik wil ze niet hurenL 99,95. Prima gewoon doen. Hij wilde toch wat proberen en gingen we alles na van de verhuizing. Nou wat blijkt:

Ik heb al jaren de Internet max en TV complete. Deze was voor mij sinds de laatste keer 78.00 euro per maand. Ik had echter een aantal maanden geleden gebeld voor korting en zat op 20 euro/maand korting. Prima vond ik dat. Maar het wordt leuk: We krijgennatuurlijk die prijsverhoging. Dus werd er geadviseerd om over te stappen naar Giga want dat is nu 1,50 duurder voor mij, en vanaf juli gaat die omhoog met 2,50. Huidig (oud) pakket gaat omhoog met 4 euro. Eind resultaat: 84,00 vs 84,00. Als ik nu de overstap zou maken kom ik "goedkoper" uit dan het doen later na de prijsverhoging. Nou vooruit zei ik: Het werd geregeld. "Meneer, ik zie dat u op uw nieuwe adres helaas niet gebruik meer kunt maken van de huidige horizon next. Ik doe naast de nieuwe router voor gigabit ook een next mini op de bestelling, die worden dan op uw nieuw adres bezorgd. Naast het nieuwe apparatuur krijgt u dus alsnog 9 maanden 20 euro korting omdat u verhuist en uw abo meeneemt. Ik zie dat u ook een vodafone abonnement hebt lopen op dit adres klopt dat? En ik zie ook dat er een sim-only abonnement verlengd mag worden, zullen we dat gelijk regelen?"

Daarop antwoordde ik met ja...

En toen plots zei meneer: "Nou, ik zie dat ik nu volgens het systeem u wel gratis die Wifiboosters mag aanbieden" (Wifiboosters zijn dus de torentjes die ik zo graag wou...)

Dus ik ben weggelopen zonder eigenlijk enige schade maar wel sneller internet, nieuw appartuur en uiteindelijk vanaf 1 juli van dit jaar: Dezelfde maandelijkse schade.

Daan vraag ik mij toch af: Hoe betaalde jij in godsnaam 74 euro voor 400/40 en TV complete als ik op 78 euro op Max en Tv complete zat? Of had je ook telefonie erbij?

Voor het geval dat....

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 10:04
CrazY1985 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 06:56:
Gisteren Ziggo gebeld om m’n contract per einddatum op te zeggen. Alles werd geregeld zonder ook maar enig moeite te doen om mij te laten blijven.

Niet dat het wat had uitgemaakt, maar schijnbaar is er geen interesse om mensen te laten blijven of om inzicht te krijgen in de reden van opzegging (ook hier werd niet naar gevraagd).
N=1, dat zegt niets. Voor hetzelfde geld heb jij een medewerker gesproken die even geen zin had in zijn/haar werk of aan het einde van de werkdag zit, kan vanalles zijn. Doorgaans zit zo'n retentie afdeling er juist om klanten te behouden en dat zullen ze in de meeste gevallen wel proberen. Of ze moeten een melding hebben van "slechte betaler, lekker laten gaan" of "glasvezel pas aangelegd, niet meer te redden" etc etc. Kan vanalles zijn :) .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Phntm Krijg je die boosters nu gratis kado om te houden, of hoef je het eerste jaar geen huur te betalen ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:34

Phntm

Tlingelingeling

W1ck1e schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:11:
@Phntm Krijg je die boosters nu gratis kado om te houden, of hoef je het eerste jaar geen huur te betalen ?
Het wordt mijn eigendom, dat was de insteek ook. Ik ga zulke apparaten niet huren, vind dat de moeite niet waard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Phntm Mooie deal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joey82
NeverSettle schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:30:
[...]

Volgens mij als je tv een bepaalde HDR formaat niet ondersteund kan je een grijze waas zien. HDR10, HDR10+, Dolby Vision en HLG zijn de bekende HDR technieken. Vaak ondersteunen tv's maar één of meerdere formaten, maar niet alle vier.

HLG schijnt ook te werken op SDR schermen (kleuren zijn intenser).
onze tv heeft geen hdr instellingen, op de next mini zie ik het ook nergens staan....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

NeverSettle schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:30:
[...]

Is het niet mogelijk om een eigen router te kopen en die aansluiten op de Ziggo modem (via bridge modus)? Dan kan je wel DNS aanpassen neem ik aan?
Ja hoor, ook zonder bridge mode kun je met een eigen router eigen DNS instellen; het is maar welke DHCP server / instellingen je gebruikt, maar ik heb naast Ziggo de afgelopen 25 jaar nog nooit een ISP gezien - consumer of zakelijk - die je DNS server instellingen niet laat wijzigen op de router. En vroeger kon je het wel wijzigen bij Ziggo; ze hebben dit pas een jaar of 10 geleden 'onmogelijk' gemaakt. Dat alleen al slaat nergens op, maar vervolgens zijn die DNS servers dus ook al jaren regelmatig 'brak' (net zoals de Cisco modems zelf trouwens, die dingen kunnen echt niets hebben) en doen ze alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Zodra fiber - Corona zorgde voor jaren vertraging hier in de regio - eindelijk beschikbaar is, ben ik weg bij Ziggo, de monopolie positie die ze op veel locaties hebben, heeft de dienstverlening en service absoluut geen goed gedaan over de jaren :/

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 23:31

GeeBee

Oddball

@SKiLLa
DNS veranderen kan gewoon, toch? Wordt zo ook keurig doorgegeven naar alle DHCP-apparaten.

[Voor 13% gewijzigd door GeeBee op 03-05-2023 14:17]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
GeeBee schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:15:
@SKiLLa
DNS veranderen kan gewoon, toch? Wordt zo ook keurig doorgegeven naar alle DHCP-apparaten.

[Afbeelding]
Zover ik weet ik ipv6-DNS niet aan te passen in 't Ziggo spul.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeverSettle
Chris.nl schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:20:
[...]

Zover ik het weet kan je ipv6-DNS aanpassen als je een eigen router gebruikt (in bridgemodus).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Chris.nl schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:20:
[...]

Oh... ging het het over IPv6? Dat had ik niet begrepen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
joey82 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:16:

Mischien dat je tv de hdmi-range niet goed detected. Als deze op auto staat, zet deze op high of beperkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joey82
hcQd schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:49:
[...]

Mischien dat je tv de hdmi-range niet goed detected. Als deze op auto staat, zet deze op high of beperkt.
is het heel raar dat onze tv deze instelling helemaal niet heeft?

tv kijken via chomecast ( NLziet ) geeft prima beeld :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
NeverSettle schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:27:
[...]

Zover ik het weet kan je ipv6-DNS aanpassen als je een eigen router gebruikt (in bridgemodus).
Goh, dan stel je het ook in de eigen router in ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
joey82 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:52:
[...]

is het heel raar dat onze tv deze instelling helemaal niet heeft?
Geen idee, maar als de tv hier geen instelling voor heeft zou je niet verkeerd kunnen gaan en moet je het ergens anders zoeken, ik weet alleen niet waar.

[Voor 10% gewijzigd door hcQd op 03-05-2023 14:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

GeeBee schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:15:
@SKiLLa

[Afbeelding]
Nee, dat is niet in te stellen (noch IPv4 noch IPv6) met de laatste paar ConnectBox versies (ik heb de nieuwste versie die nog zonder App werkt). Weet niet wat voor modem jij hebt, maar de UI ziet er stukken 'ouder' uit ... En Ziggo support zegt gewoon 'dikke pech'. m.a.w. het is met opzet :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
GeeBee schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:28:
[...]

Oh... ging het het over IPv6? Dat had ik niet begrepen.
O, dat weet ik niet. Maar ik kon iig niet uit de voeten met custom IPv4 DNS en Ziggo IPv6 DNS. Liep nog random tegen de Ziggo DNS aan. Modem moest echt in brigde om alles zelf naar de hand te kunnen zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:25
Als je ook maar een beetje afwijkt van de standaard dan is het al verstandig om een eigen router aan te schaffen en het modem in bridge te zetten. Nu kunnen we discussiëren of dit een standaardinstelling is natuurlijk, daarin kunnen de meningen verschillen. Ook kan het zijn dat in oudere modems dit makkelijker ging. Feit is wel dat je schoonmoeder, opa of nichtje de DNS in de basis niet hoeft aan te passen. Als je daar behoefte aan hebt dan is je kennis van de materie al hoger dan gemiddeld en zal je ook snel merken dat een eigen router verstandiger is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

SKiLLa schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:14:
[...]

Nee, dat is niet in te stellen (noch IPv4 noch IPv6) met de laatste paar ConnectBox versies (ik heb de nieuwste versie die nog zonder App werkt). Weet niet wat voor modem jij hebt, maar de UI ziet er stukken 'ouder' uit ... En Ziggo support zegt gewoon 'dikke pech'. m.a.w. het is met opzet :(
Een EPC3928AD.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:33
Ruben279 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:23:

ik kreeg net 6x20 euro korting en 1 pakket gratis (ESPN, ziggo sport totaal of movies XL). Twee was denk ik ook gelukt.

alsnog vind ik het karig. Als ik bij T-mobile ga betaal ik 6x30 + 6x52,50 = 495 (zonder decoder dan). Dan heb je 1 GB upload en download dus gewoon beter dan Ziggo.
Bij Ziggo kost het 12 * 77 - 120 = 804. Gaat helemaal nergens over eigenlijk

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:33
rogergorissen schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:58:
We hebben nu Vodafone Red Together met 3 sim kaarten. 1 Bundel van 100 GB met 3 gebruikers. En als je ook Ziggo klant bent, wordt dat verdubbeld, dus 200 GB. Met allerlei kortingen daar bovenop. Voor zo’n €54 per maand.

T-Mobile heeft zoiets niet. Althans, ik vind het niet.

Dat weerhoudt me toch ook wel. Eens de site goed naspeuren. Combi internet-TV-vast en mobiel bellen eens samenstellen.
ik zit zelf ook te kijken naar overstappen van Ziggo. Op alle TV's heb ik een google tv of Nvidia shield dus geen decoder nodig denk ik.

Als je verder de 200GB niet helemaal nodig hebt dan zou je eens naar https://www.ben.nl/basicfit kunnen kijken. Mijn abonnement van 18GB en onbeperkt bellen is 12 euro en je krijgt nog 5 euro per maand korting op de glasvezel.

Heb alleen wel de vraag hoe de tv verder is en gezien mijn persoonlijke thuissituatie ga ik het internet nu even laten voor wat het is
maxtrash schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:46:
[...]

ik kreeg net 6x20 euro korting en 1 pakket gratis (ESPN, ziggo sport totaal of movies XL). Twee was denk ik ook gelukt.

alsnog vind ik het karig. Als ik bij T-mobile ga betaal ik 6x30 + 6x52,50 = 495 (zonder decoder dan). Dan heb je 1 GB upload en download dus gewoon beter dan Ziggo.
Wat vind je karig? Ziggo is gewoon duur (als je Giga neemt, vermoed ik?). Ziggo geeft je €20 korting voor 6 maanden. Bij T-Mobile is het zo te zien 6x €22,50. Dus qua korting vrijwel identiek.
En als Ziggo echt goedkoper kon wilde zijn dan was de "basis" prijs wel lager geweest (i.p.v. de €77 uit jouw voorbeeld).

En zo te zien is T-Mobile ook nogal smerig. Op mijn adres kunnen ze alleen DSL leveren, in het "adresblokje" staat wel dat dit maximaal 25 / 3 Mbit/s is, maar ik krijg wel nog de keuze in een 50 / 30 of 100 / 30 abo. Terwijl ze die 50/30 dus niet eens kunnen leveren, dus waarom die 100/30 er bij staat? 8)7 Dat is dan echt klant laten betalen puur om winst te maken.

Edit:
Ter verduidelijking. Wat ik dus voornamelijk bedoel is dat het wel in lijn der verwachting ligt dat Ziggo niet de concurrent gaat matchen terwijl die uberhaupt al €25 goedkoper is, laat staan de eerste 6 maanden €47 goedkoper.
Zelf heb ik Ziggo vorige week gebeld. Meteen gezwaaid met dat ik bij Caiway (die nu aan het aanleggen zijn) 6x €35 betaal voor elk internet pakket. Ik had zeker niet de verwachting dat Ziggo dit zou matchen, en dat was ook het eerste wat de medewerker als reactie gaf, dat dat niet ging lukken. Vervolgens zoals gepland pakket aangepast naar Internet Start + KabelTV voor 51,50 vanaf juli. Plus 6x €20 korting zit ik toch onder die 35 van Caiway :+. Alleen had ik bij Caiway ook 600Mbit/s symmetrisch kunnen hebben voor die introductie prijs.

[Voor 25% gewijzigd door RobertMe op 04-05-2023 18:14]

maxtrash schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:46:
[...]

Bij ons een soortgelijke situatie. Zelfs zonder t-mobile aanbieding blijft het verschil groot. 77 minus 52,50 is 24,50 euro p/m. Bijna 300 euro per jaar….. Daarnaast is ESPN bij t-mobile 8 euro p/m goedkoper dan Ziggo. Ook weer bijna 100 euro. Je kunt het natuurlijk de zomer periode overslaan, maar dan zit je nog op een verschil van 80 euro.
Zelf vind ik dit echt serieuze bedragen. Morgenmiddag ga ik bellen met Ziggo. In ons gebied is ook tweak aanwezig. Indien je ESPN graag wil, ben je met de combi van tweak+canal digital nog goedkoper uit. Ziggo weet heel goed wat de concurrent per adres is. Goede hoop dat ze met een goede aanbieding komen. Indien geen goede aanbieding ga ik wel overstappen.
Voor de zekerheid wel een maandje dubbele lasten. Ik lees hier namelijk wel dat de aansluiting niet altijd goed geregeld is. Dus ziggo pas opzeggen wanneer t-mobile werkend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-05 18:07
Heeft er iemand ervaring met de WiFipods van ziggo? Aankomende week krijgen wij de sleutel van ons nieuwbouwhuis en ik moet nog wat doen met het netwerk.

Of kan ik beter om de tp link deco’s vragen? Ik wil sowieso eens kijken wat ze gaan aanbieden als ik m’n abonnement wil verhuizen en aanpassen bij ziggo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 17:05
@Agostino
Die Wifi pods van Ziggo doen het prima. Ik heb er uitstekende ervaringen mee.

Het nadeel is wel dat ze alleen werken met een Ziggo Smart Wifi modem. Dus als je afscheid van Ziggo neemt heb je er niets meer aan. :Laten overschrijven naar een andere Ziggo klant lijkt ook moeilijk te zijn. Dus in eigendom nemen is misschien niet zo'n goed idee. Met huren heb je dat probleem niet.

Een tunnel is goed. Native IPv6 is beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:42
Agostino schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 08:16:
Heeft er iemand ervaring met de WiFipods van ziggo? Aankomende week krijgen wij de sleutel van ons nieuwbouwhuis en ik moet nog wat doen met het netwerk.

Of kan ik beter om de tp link deco’s vragen? Ik wil sowieso eens kijken wat ze gaan aanbieden als ik m’n abonnement wil verhuizen en aanpassen bij ziggo.
Hier juist een slechte ervaring met die Wifi pods. Deze waren simpelweg niet stabiel.
Sinds ik een nieuw modem kreeg waren die Wifipods gelukkig ook niet meer nodig.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:03
Positieve ervaring met Ziggo:

Helaas had ik al enige maanden last van zogeheten ‘lagspikes’ en regelmatige connectiedrops a één tot twee keer per uur met mijn connectbox giga en giga abonnement’.
Hierop klantenservice gebeld met van daaruit de conclusie ‘signaalproblemen zijn zichtbaar in de logs, laten we eerst filter op AOP en kabel naar modem aanpakken(vernieuwen)’.
Na dat gedaan te hebben bleven de problemen.
Opnieuw gebeld met klantenservice met conclusie: ‘monteur moet komen’.
Dag later stond om 08:00 uur monteur voor de deur.
Conclusie: ‘in wijkkast zorgde connector voor sluiting en dus ruis op mijn lijn, instraling door oude aansluitwanddoos in woonkamer en modem dat constant tript vanwege zware belasting door gamen/streamen/teams/etc’.
oplossing:
Straatkast connectoraansluiting opnieuw
ander filter op AOP met scheiding tv/internet
Nieuw modem -> Sagemcom

Resultaat:
Alle problemen opgelost en al dagen een retestabiele verbinding 😇💪🏻👍🏻

[Voor 0% gewijzigd door austin_77 op 08-05-2023 00:26. Reden: Instelling gewijzigd in instraling]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:50
Ik heb een 350/35 abbo bij Ziggo met zo ‘n nieuwe zwart modem met stoffen voorkant. Volgens de aansluitwizard op de site van Ziggo heb ik een nieuwe cai aansluiting nodig om optimaal gebruik te kunnen maken van hun diensten.

Echter werkt alles prima. Ik heb echter nu nog wel recht op een gratis monteur. Is het aan te raden de cai dan toch maar te vervangen?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Laten vervangen kan nooit kwaad. Heb ik ook laten doen, dan ben je maar alvast voorbereid.
Pagina: 1 ... 294 295 296 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee